abonnement Unibet Coolblue
pi_96355077
Hier verder...

vorig deeltje: Op vakantie met (kleine) kinderen deel 4
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:37:03 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_96355287
Daar kom je toch meer uitgeput van terug dan dat je vertrokken bent?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_96355378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef Id_do_her het volgende:
Daar kom je toch meer uitgeput van terug dan dat je vertrokken bent?
Sowieso 3 weken stress als je thuis bent.
pi_96355617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef Id_do_her het volgende:
Daar kom je toch meer uitgeput van terug dan dat je vertrokken bent?
:D
All good things are wild and free.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 09:33:52 #5
5428 crew  miss_sly
pi_96376861
We vertrekken bijna, heb er zooooo zin in *O*
De koffers staan al klaar om ingepakt te worden :') ik ben van de voorpret, zeg maar :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96376946
Oooooh wat heerlijk Miss. Veel plezier daar!!!!!!!!!!!!!!!!! *O* Ik verheug me nu al op de jaloersmakende foto's. O+
pi_96376954
Lekker Miss!

Hier nog een paar weekjes.. ik kan ook niet wachten!! En de voorpret herken ik :D ik ben al weken met lijstjes in de weer :+ nieuwe koffers gekocht (was nodig..).. heerlijk!!
pi_96376984
Ik kan ook niet wachten. Maar wij gaan pas op 13 juli (ook al best snel toch :') ) en ik heb eerst nog een onmogelijke studieklus te klaren. }:|
pi_96377035
Dat is het zo Groofs :D ik heb in oktober al geboekt en dat leek nog eeuwen te duren tot juni.. en nu is het al bijna zover! Het vliegt! :o
pi_96377087
Haha, ja de tijd vliegt echt. Wij hebben ook zo lang geleden al geboekt. En we gaan tussendoor nog met Pinksteren kamperen. Ook veel zin in!!! *O*
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 09:43:53 #11
5428 crew  miss_sly
pi_96377146
13 juli is zo :Y tijd gaat zo snel, dan wordt Senna de week erop al 2 :o

en je gaat lekker lang, groofs *O*
Wij gaan 8 dagen, maar de vluchten zijn zo dat de eerste en laatste dag al volledig wegvallen. Effectief dus 6 dagen, maar goed. Het is vast heeeeerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96377311
Miss, een hele fijne vakantie!!

Orea, waar gaan jullie naartoe?

Hier komt het eigenlijk ook wel dichtbij, 17 juni vertrekken we met de auto naar Italië. Binnenkort maar eens bedenken of we nog het één en ander moeten aan schaffen.
pi_96377563
Wij gaan naar Turkije (plaatsje Fethiye, ter hoogte van Rhodos) 7 juni vliegen we en dan lekker 12 dagen ultra all inclusive!

en ben er zoooo aan toe!
pi_96377893
Wij gaan pas in september. Dus jullie vakantie is echt zo! Ik twijfel alleen of het een weekje centerparcs wordt of 2weken ergens in een huisje in Italië..

Waar gaan jullie heen meimel en Miss?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_96381452
Al die mensen die binnenkort al op vakantie gaan. Wij gaan pas in september }:|
Ik ben hard op zoek naar een leuke camping waar ze stacaravans verhuren.

We hebben nog een bruiloft in Zwitserland in Juli. Misschien dat we daar een weekje vakantie van kunnen maken :s)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 11:55:51 #16
5428 crew  miss_sly
pi_96381696
BB wij gaan naar Turkije, all inclusive, samen met mijn ouders. Zelfde hotel als vorig jaar, dus we weten zeker dat het goed zal zijn :)

DML, waar wil je heen in september?
Als het even kan, gaan we in september ook nog, dus alle tips over goede campings in Zuid-Frankrijk en Italie ga ik even bekijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96383139
Gezellig dat je ouders meegaan Miss! Blijven jullie ook echt op het park?

Ik wil in italië iig een villa/huisje huren. We gaan met een stel vrienden dus willen in een keer rijden. Mijn dame is dan 11 maanden :o Ik ben benieuwd of ze dan nog steeds slaapt in de auto.. Anders wordt het denk ik centerparcs in NL..
29/10/'10 - 25/03/'13
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 13:01:53 #18
5428 crew  miss_sly
pi_96384009
Ik denk dat we idd vooral op het park zullen blijven. Echt even relaxen. Maar misschien gaan we ook wel even naar het stadje ofzo. Als we genoeg zin hebben om te lopen ofzo :+

Wij zijn vorig jaar september naar Zuid-Frankrijk geweest, Senna was toen bijna 14 maanden. op de heenweg overdag gereden en in twee keer, dat ging best goed. Regelmatig sliep ze, en we stopten op tijd voor wat beweging en wat eten en drinken. Terugweg om 20 uur vertrokken en Senna heeft vrijwel de hele nacht geslapen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96384725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:55 schreef miss_sly het volgende:
BB wij gaan naar Turkije, all inclusive, samen met mijn ouders. Zelfde hotel als vorig jaar, dus we weten zeker dat het goed zal zijn :)

DML, waar wil je heen in september?
Als het even kan, gaan we in september ook nog, dus alle tips over goede campings in Zuid-Frankrijk en Italie ga ik even bekijken!
Klinkt goed, al zou twee keer hetzelfde hotel en dan ook weinig het park verlaten niet mijn ding zijn. Ik houd van afwisseling.

We zijn de laatste jaren al steeds in Italië geweest dus om toch nog lekker weer te hebben in september wordt het Zuid-Frankrijk denk ik.
Ik ga ook de links uit deze reeks maar eens doornemen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 13:25:19 #20
5428 crew  miss_sly
pi_96384918
Wij houden ook van afwisseling, maar met Senna erbij vind ik even gewoon relaxt een par dagen aan een zwembad zitten ook wel erg prettig. De afwisseling krijgen we dan in september als we naar een camping gaan :)

bovendien vind ik (persoonlijke mening, hoor) het dagelijks leven vaak al zo druk, dat je constant rent en vliegt om alles voor elkaar te krijgen (werken, eten, slapen, maar ook alle sociale dingen, leuke dingen doen met elkaar, je huis op orde houden, etc.) dat ik nu een weekje waarin niets moet wel erg fijn vind. En het grote voordeel is dat je er zo op uit trekt als je alsnog zin hebt. En misschien gaan schaap en ik zelf wel even op pad, terwijl mijn ouders met Senna op het resort blijven.

Nou ja, het is dus: alles kan, niets moet, zelfs niet per se op stap omdat je op vakantie bent en er dus op uit moet :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96386639
Dat drukke leven heb je helemaal gelijk in en als je ouders op Senna passen is even er op uit ook wel eens leuk. Met een kind op pad is best een onderneming :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96386983
Daar verheug ik me ook enorm op :Y . Lekker zeilen met mijn vader, of duiken met mijn moeder, een avondje uit met mijn broetje en zijn vriendin... en altijd vertrouwde oppashulp in de buurt. O+

Dat drukke leven herken ik verder dan weer minder. Ik voel me ongelooflijk 'onthaast' hier met die twee. :o :')

Oh, en ik hoop zo dat ik de studie dan heb kunnen afronden. Dat ik gewoon elke avond kan doen waar ik zin in heb ^O^ . Lummelen, spelletjes, televisie kijken,... *O* .
pi_96387373
Wat klinken jullie verhalen/plannen allemaal heeeeeerlijk O+

Wij gaan dit jaar, wegens omstandigheden, niet.
Ik vind het niet zo erg hoor, alleen wel jammer voor onze zonen.

Ik ben toch ook van het type; Wat een ongelooflijk gedoe: met drie kinderen en twee volwassenen inpakken, reizen, weer uitpakken en dan eenmaal thuis ook weer een enorme zooi.
Dus ik vind het stiekem wel lekker, dit jaar gewoon thuis.
pi_96387418
Wij vertrekken 15 juli en ik kan niet wachten!
We gaan naar zuid-Frankrijk, onderweg 1 keer overnachten.
Dit keer een camping niet direct aan de zee, maar een uur er van af. We gaan 2 weken naar camping Val de l'Arre in de Cevennes. 3 voorgaande jaren zijn we naar Domaine de la Yole geweest in Valras-Plage. Geweldige camping maar we hebben de omgeving daar nu wel weer gezien. :)

Daarna nog een weekje naar mijn schoonouders in de Ardèche. Die wonen daar en verhuren huisjes.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 mei 2011 @ 16:33:18 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96393259
Net terug uit Wenen, die stad is heel geschikt om met een zesjarige prinsessenliefhebster doorheen te struinen O+

En als alles goed gaat, dan gaan we de laatste week van juli op camping langs Moezel zitten en in augustus nog een weekje Marbella.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 22:16:06 #26
45833 crew  Fogel
pi_96525599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:22 schreef lily het volgende:
Wat klinken jullie verhalen/plannen allemaal heeeeeerlijk O+

Wij gaan dit jaar, wegens omstandigheden, niet.
Ik vind het niet zo erg hoor, alleen wel jammer voor onze zonen.

Ik ben toch ook van het type; Wat een ongelooflijk gedoe: met drie kinderen en twee volwassenen inpakken, reizen, weer uitpakken en dan eenmaal thuis ook weer een enorme zooi.
Dus ik vind het stiekem wel lekker, dit jaar gewoon thuis.
Jammer dat je niet op vakantie kan dit jaar.

Ik zie het probleem niet qua inpakken, reizen en uitpakken. Dit jaar voor het eerst twee weken op dezelfde plek, en heb maar voor een huis met wasmachine gekozen, scheelt veel nadenken bij het inpakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 18 juni 2012 @ 14:59:18 #27
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113051849
Tis wel een reuze schop, maar we willen graag naar Duitsland op vakantie dit jaar, met een peuter van 2.5 en een baby van ongeveer 8 maanden. Een mooie omgeving, veel speel mogelijk heden en vooral veilig. Heeft iemand dit toevallig tussen zn bookmarks staan? :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 15:04:05 #28
45833 crew  Fogel
pi_113052033
Hotel of camping?
Welk soort speelmogelijkheden denk je aan?

Dit jaar gaan we chartertoerist zijn voor de eerste keer. 2 weken all-inclusive naar Turkije. Ben benieuwd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 18 juni 2012 @ 16:27:43 #29
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113055967
Een camping is wel zo leuk. Dan kan hij gewoon voor/achter spelen zonder dat we mee hoeven :Y

En spelen dus een speeltuin die geschikt is voor kleintjes.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 juni 2012 @ 17:17:00 #30
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_113058689
In landen als italie en frankrijk liggen kampeerplaatsen vaak niet aan een veldje, zoals op veel campings in nl wel het geval is, houd daar qua speelruimte rekening mee! Verder vind ik een csmping meestal superleuk voor kinderen! Heerlijk buiten zijn!
  maandag 18 juni 2012 @ 17:18:06 #31
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_113058748
Vlinder, gebied rondom de moezel is supermooi en groen!
pi_113065979
Ik lees nu dat je toch liever camping hebt maar wij zijn vroeger hier geweest. Mooie omgeving en autovrij park.
http://reizen.oad.nl/duit(...)&reisduur=8&airport=

Andere aanbieders bieden hem ook aan hoor btw.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113070166
Ik ben op zoek naar een leuke camping/vakantiepark in Nederland, of belgie aan de kust, die chalets verhuren.
En die een overdekt zwembad heeft.
Ik heb er al een paar van de oostappen groep ofzo maar ik lees daar toch wat slechte recensies over (vooral over de huuraccomodaties).
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 22:21:35 #34
45833 crew  Fogel
pi_113076058
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:07 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke camping/vakantiepark in Nederland, of belgie aan de kust, die chalets verhuren.
En die een overdekt zwembad heeft.
Ik heb er al een paar van de oostappen groep ofzo maar ik lees daar toch wat slechte recensies over (vooral over de huuraccomodaties).
Center Parcs Het Heijderbos iets voor je?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 18 juni 2012 @ 22:46:35 #35
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113078160
Thnx DML, morgen even verder speuren!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113082045
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:07 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke camping/vakantiepark in Nederland, of belgie aan de kust, die chalets verhuren.
En die een overdekt zwembad heeft.
Ik heb er al een paar van de oostappen groep ofzo maar ik lees daar toch wat slechte recensies over (vooral over de huuraccomodaties).
Kijkduinpark van Roompot.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_113086833
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Center Parcs Het Heijderbos iets voor je?
Aan de kust?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 09:20:59 #38
45833 crew  Fogel
pi_113086966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Aan de kust?
Nee, niet aan de kust, het ligt in Nederland (vlakbij de Duitse grens) en is een vakantiepark. Als het in België is moet het aan de kust.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113087078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, niet aan de kust, het ligt in Nederland (vlakbij de Duitse grens) en is een vakantiepark. Als het in België is moet het aan de kust.
Het ligt hier om de hoek :Y Maar ik las dus in Nederland of in Belgie aan de kust. Als in allebei aan de kust :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 09:40:05 #40
45833 crew  Fogel
pi_113087377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:27 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het ligt hier om de hoek :Y Maar ik las dus in Nederland of in Belgie aan de kust. Als in allebei aan de kust :)
Aan de kust is het wat dubbelop met een overdekt zwembad op een vakantiepark (maar ik ben wel iemand die zo'n park zou boeken, just in case ;)).
De omgeving rond Heijen is trouwens ook best de moeite waard, met een aantal goede stranden zoals aan de Mookerplas (Plasmolen) en de Kraaijenbergse Plassen (Cuijk). En qua wandelroutes zit je ook goed, voor Nederlandse begrippen er een erg mooi bos vlakbij met oa de Mookerschans, de Heumense schans en Natuurpark de Zandberg, plus mooi uitzicht. Even Duitsland in en in Kleve (= fietsafstand) rondhangen kan ook geen kwaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113091548
Centerparcs heb ik ook al gekeken, maar vind dat toch een beetje prijzig.. 1200 euro voor een week.

Vakantiepark Kijkduin ziet er leuk uit! Heb ik even in mn lijstje gezet :)

We zijn in 2007 naar Duitsland geweest, 2 weken regen gehad. Ik had toen graag een overdekt zwembad gehad ;)
In Zuid-Frankrijk vond ik dat niet nodig de laatste jaren, maar nu we naar Nederland of Belgie willen met een baby, vind ik dat toch wel fijn :)

We gaan in juli al een week naar Luxemburg in een vakantiehuis , daar waren we ongeveer 600 euro voor kwijt.
Ik ben meer van de campings, dus als compromis gaan we een week naar dit vakantiehuis en ik zoek nu nog een park of camping voor begin augustus
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_113091850
In Zeeland heb je van Roompot parken in Kamperland. Beach Resort is leuk (camping en bungalows) mét een leuk zwembad en redelijk dichtbij het strand. De Banjaard heeft een klein zwembad, maar je kan wel gebruik maken van het zwembad in het andere park.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 12:08:28 #43
45833 crew  Fogel
pi_113091853
Maar als je een overdekt zwembad hebt op maximaal een halfuur rijden ofzo dan ben je al meteen wat flexibeler. Betaal de regenachtige dagen gewoon entree en totaal gezien ben je dan vast veel goedkoper uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juni 2012 @ 12:11:06 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113091935
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_113667293
Wie weet er een camping in Frankrijk die leuk is voor een dreumes van 14 mnd. Het liefst niet te ver de grens over bij Duitsland. En 13 glijbanen en animatie is niet nodig.
pi_113667356
Frankrijk is groot, waar wil je heen in fr? Noord, midden, zuid?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_113667539
Vriend wil naar de kust
  maandag 2 juli 2012 @ 12:53:40 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_113667663
F-R, ehmmm vriend wil naar de kust en je wilt niet ver van de grens met Duitsland. Daar ligt dus heel Frankrijk tussen he...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113669101
Ja daarom vraag ik naar campings die net over de grens liggen kan ik hem nog overtuigen dat de kust helemaal niet nodig is.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:37:25 #50
100412 mefke79
komt goed!
pi_113669451
aha, dus noord-Frankrijk en dan bij de grens met Duitsland. Rond Mezz en Nancy schijnt leuk te zijn, maar wij rijden daar altijd alleen maar hard aan voorbij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113669497
Ik zie het echt niet zitten om helemaal naar het zuiden te rijden. Wij zijn 1x zelf met de auto naar spanje gereden en dat was goed te doen. Maar nu met ean en een camper dat gaat allemaal niet zo snel.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:10:58 #52
100412 mefke79
komt goed!
pi_113670822
Ga je met een camper? O, dan zou ik het wel weten, dan ging ik mooi in een paar etappes naar het zuiden. Dag 1 naar Luxemburg, dag 2 richting Beaune en dan kan je dag drie zo naar de kust doorrijden of ergens in de Rhonevalei blijven hangen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113671136
Dat moet mijn budget wel toelaten
  maandag 2 juli 2012 @ 14:31:39 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113671651
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:10 schreef mefke79 het volgende:
Ga je met een camper? O, dan zou ik het wel weten, dan ging ik mooi in een paar etappes naar het zuiden. Dag 1 naar Luxemburg, dag 2 richting Beaune en dan kan je dag drie zo naar de kust doorrijden of ergens in de Rhonevalei blijven hangen.
Dat dus.

campings zat onderweg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:32:36 #55
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113671689
Wanneer ga je?! Als je niet in het hoogseizoen gaat, valt het best mee qua kosten.

Vogezen, in of bij Gerardmer, goed te doen.

Of iets verder, bij de Jura, Clairveaux-les-Lacs, mooie omgeving.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:20 #56
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113671840
Waarom ga je met een camper als je maar 400-500 kilometer in totaal wilt rijden? :@
A grand adventure has begun.
pi_113671982
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:10 schreef mefke79 het volgende:
Ga je met een camper? O, dan zou ik het wel weten, dan ging ik mooi in een paar etappes naar het zuiden. Dag 1 naar Luxemburg, dag 2 richting Beaune en dan kan je dag drie zo naar de kust doorrijden of ergens in de Rhonevalei blijven hangen.
Dat hebben wij inderdaad vorig jaar met caravan gedaan... althans, heenweg zonder caravan in 1 keer tot ongeveer Bordeaux en vanaf daar nog een stukje naar beneden bij Montpellier in de buurt en terug inderdaad stop in Lyon-omgeving en Luxemburg. Prima te doen met mini... Camper lijkt me kwa rijden heerlijk, maar op plaats van bestemming wil ik wel graag met de auto dingetjes kunnen bezoeken.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:42:48 #58
100412 mefke79
komt goed!
pi_113672123
Ik kies voor een zon vakantie in Zuid Frankrijk ook voor de auto en niet voor een camper. En ik ben er ook zo eentje die liever in 1 keer rijdt. Maar goed, wij zitten natuurlijk al wat zuidelijker, scheelt stiekem weer meer dan een uur. Dit jaar weer een caravan gehuurd, wel duur, dus dat wordt em straks niet als de kinderen naar school gaan en we dus in het hoogseizoen moeten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113672651
Wij hebben geen auto die een carvan kan trekken.
Nou ja kan die wel maar dan rijd ik echt van benzinestation naar bezinestation dus een camper gekocht.
maar nu nog een camping. ben nu uitgekomen in Normadië met mijn zoektocht. Sowieso is mijn Frans niet zo goed meer en is volgens mij al veel vol.
Wij nemen wel de fietsen mee en wellicht ooit 2 ciaootjes oid
  maandag 2 juli 2012 @ 15:04:19 #60
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_113673110
Wij gaan ook met een campertje met twee kleintjes (10 maanden en 3 jaar). Wel één grote etappe in het begin, en dan de tijd nemen om mooie plekjes die nog niet bezet zijn te vinden. 't Is wel echt uber-hoogseizoen, maar door omstandigheden kunnen we alleen maar de eerste drie weken van augustus. Heb alleen tent-ervaring in Frankrijk, dus ik ben wel benieuwd hoe dat gaat met de camper. We nemen waarschijnlijk ook wel fietsen mee om een beetje mobiel te zijn. :) Iemand nog camper / kampeertips? we gaan richting Z-Bretagne en Aquitaine.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_113674945
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:32 schreef Elmo76 het volgende:
Wanneer ga je?! Als je niet in het hoogseizoen gaat, valt het best mee qua kosten.

Vogezen, in of bij Gerardmer, goed te doen.

Of iets verder, bij de Jura, Clairveaux-les-Lacs, mooie omgeving.
Wij moeten in het hoogseizoen
@keshet geen ander vervoer er eerst zien hoe dit bevalt
pi_113675021
Ik zou als ik een camper had het wel weten en lekker rond trekken en sneller zuidelijker gaan als het weer daar om vraagt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 juli 2012 @ 15:58:01 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113675348
Ik zou zeker geen camper kopen als ik nog zo jong ding had.. Iedere keer als je even weg wilt om de omgeving te bekijken moet je al je zooi pakken... Een camper is om te trekken, niet om 2 weken te kamperen op 1 plek. Daar is het gewoon niet geschikt voor vind ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113675665
Oh heeeerlijk, een camper! Mijn ouders hebben er eentje gekocht toen wij een jaar of 6 waren, en trokken ermee Scandinavië in, lekker 1 of 2 dagen op dezelfde plek staan en dan verder toeren naar een mooie plaats. Maar om 1 of 2 weken op dezelfde plek te staan is het echt niet praktisch, daarom ook verkocht toen wij tieners waren.. Wat een nostalgie zeg.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 2 juli 2012 @ 22:27:34 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113694289
heeft iemand nog een tip voor een leuke camping in Luxemburg / de Ardennen?
in de haak.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 23:00:24 #66
5428 crew  miss_sly
pi_113696468
Volgens mij heb k jaren geleden eens hier gekampeerd http://www.camping-bissen.lu/nl/kampeerplaatsen.html

Erg leuk gelegen zo aan het water en de omgeving is erg mooi om te wandelen enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 juli 2012 @ 23:02:36 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113696622
ziet er zeker leuk uit miss_sly! ik ga es even kijken wat daar nog mogelijk is.
in de haak.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 23:09:06 #68
5428 crew  miss_sly
pi_113697018
Het is lang geleden dt ik er geweest ben, maar ik heb r goede herinneringen aan. Ht water is ook schoon en je kunt er n zwemmen. Mooie bergen, een ruïne om naartoe te klimmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 juli 2012 @ 23:09:28 #69
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113697045
Camping de Nommerlayen in Nommern is ook leuk trui! (kan ff geen linkje plaatsen, want op foon)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 2 juli 2012 @ 23:19:59 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113697606
Ik heb een verzoek tot informatie over de kampeermogelijkheden naar die eerste gestuurd (helaas is online reserveren/bekijken wat er vrij is) daar niet mogelijk, dus nu moet ik eerst antwoord afwachten).

Nu zal ik jouw link eens bekijken, Elmo. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 02-07-2012 23:36:16 ]
in de haak.
pi_113698175
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat hebben wij inderdaad vorig jaar met caravan gedaan... althans, heenweg zonder caravan in 1 keer tot ongeveer Bordeaux en vanaf daar nog een stukje naar beneden bij Montpellier in de buurt en terug inderdaad stop in Lyon-omgeving en Luxemburg. Prima te doen met mini... Camper lijkt me kwa rijden heerlijk, maar op plaats van bestemming wil ik wel graag met de auto dingetjes kunnen bezoeken.
Wij zitten straks ook een stukje (50 km geloof ik) onder Montpellier, dus als je toevallig nog leuke tips hebt? ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 23:41:55 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113698715
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Wij zitten straks ook een stukje (50 km geloof ik) onder Montpellier, dus als je toevallig nog leuke tips hebt? ;)
Ik hou me ook aanbevolen voor tips, wij zitten op 67.4 km van Montpellier... net tweede hotel geboekt voor de heenweg. *O* We rijden in drie keer :P omdat we graag nog even naar Epernay willen.
pi_113698916
Als je er niet uitkomt trui, mijn schoonzus en zwager annuleren hun kampeervakantie in luxemburg. Zwager ligt in zkh. Misschien kun je in hun plaats
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 juli 2012 @ 23:53:24 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113699240
ojee, dat klinkt naar. maar stel dat: wanneer zouden ze precies? en met een tent of anders? sterkte voor je zwager! :*
in de haak.
pi_113699434
Met caravan. Hun eigen. Ze zouden over 3 weken gaan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 juli 2012 @ 08:35:14 #76
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_113704713
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:27 schreef trui het volgende:
heeft iemand nog een tip voor een leuke camping in Luxemburg / de Ardennen?
wil je een grote camping of een kleine?
http://www.umbierg.lu/ is een kleine camping maar met zwembad en trampoline, van gezellige nederlanders.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_113704729
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Wij zitten straks ook een stukje (50 km geloof ik) onder Montpellier, dus als je toevallig nog leuke tips hebt? ;)
Het enige wat wij "gedaan" hebben was elke dag in een ander plaatsje naar de super (ene dag carrefour, dan weer de hypermarche, enz...) geen idee wat er daar verder te doen is :+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:03:50 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113735480
Wij hebben jaren geleden op een leuke terrassencamping op Echternach gezeten, Trui.
Als ik google, dan kom ik op deze uit, maar ik weet het niet meer zeker.

Als je in de buurt van Echternach of Beaufort terecht komt, moet je in ieder geval de wandeling van Echternach naar Beaufort doen. Dat is echt een supermooie wandeling en voor kinderen één groot feest met rotspartijen en langs een riviertje waar je mooie dammetjes kunt maken.

Luxemburg is O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:22:59 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113750418
Ah, klinkt leuk Livelink! die van miss_sly is helaas al vol dus we zoeken weer verder. Karin, waar zou je zwager precies naartoe?
in de haak.
pi_113751599
Echternach ben ik ook vaak geweest in het verleden. Is een erg leuke streek.
Met rotspartijen en riviertjes inderdaad :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:37:17 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113752153
wel, PM-girl met je rotsenwensende zoon, misschien is 't ook wat voor jullie dan! :)
in de haak.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:02:00 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113752901
livelink, kan het ook deze camping geweest zijn die je bedoelde met die terrassencamping?
in de haak.
pi_113758519
Volgend jaar zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd, en ze willen deze gelegenheid aangrijpen om nog eens met het hele gezin op vakantie te gaan. Hierbij zijn er echter best wat voorwaarden waar we mee te maken hebben:

• het gezin bestaat uit 6 volwassenen en 1 kind (van dan ongeveer 3).
• In verband met allerlei verplichtingen zitten we waarschijnlijk vast aan periode juli-augustus (2013 dus).
• We denken aan een periode van 7-10 dagen.
• Ik vind dat het vooral ook leuk moet zijn voor mijn ouders, immers hun jubileum. Zij houden erg van kamperen, natuur en cultuur. Een all-in resort is dus niets voor hen.
• Mijn schoonzus houdt niet van kamperen.
• Moet zeker ook leuk zijn voor kleinkind.
• Als er mogelijkheid is in de buurt tot duiken is dit een pré, echter geen must.
• Mijn ouders (zeker mijn moeder) kunnen niet goed tegen erge hitte, maar liefst wel ergens met een grote kans op een beetje aangenaam weer.

Ik geloof dat budget niet meteen een beperking is, maar dat mijn ouders wel graag iets 'speciaals' willen doen. Ze hadden het bijvoorbeeld over een cruise, maar inmiddels geloof ik dat dat toch weer is afgeketst vanwege hoe leuk voor kleinkind? Vliegen mag dus best, al vind de meerderheid de periode niet lang genoeg voor een hele verre vakantie. (te lang vliegen is ook niet handig met kleinkind denk ik) Ik heb het idee dat wij er nog niet erg uitkomen, misschien heeft iemand van jullie een grandioos idee?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_113761885
Even tussendoor, wij hebben een opblaasbaar bodyboard gekocht voor de vakantie. Lekker handig mee te nemen en verkrijgbaar bij decathlon.


Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:15:11 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113762290
Ferrari rood, naar Frankrijk, niet ver over de duitste grens en kust kan hoor, dan kom je inderdaad uit bij bretagne of normandië. Wij gaan zaterdag naar deauville, normandië. Een appartementje midden in de stad. Natuurlijk niet geschikt voor een camper, maar er zullen wel campings in de buurt zitten.

Hier begint de voorpret langzaam te komen, we zijn allemaal ziek geweest maar voelen ons alweer een stuk beter. Ben nu lijstjes aan het maken met wat ik moet meenemen. Ik probeer er wel ontspannen over te doen, in Frankrijk kun je ook gewoon van alles kopen. Heb er echt veel zin in, ben zo benieuwd naar dat koppie van ons jochie wanneer hij weer allerlei nieuwe dingen ontdekt. Zoals de zee :D
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 15:16:52 #86
45833 crew  Fogel
pi_113762366
Elvy, wat valt onder "een beetje aangenaam weer"?

Een reis naar Noorwegen kan op zich alles bieden wat je opnoemt. Hotels zijn juist in de zomermaanden goedkoper dan de rest van het jaar en een paar dagen langs de kust met Hurtigruten is ook erg mooi om te doen. Binnenlandse vlichten kosten ook al weinig en voor je het weet is je vakantie om :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113765429
Mijn ouders zijn groot fan van Noorwegen Fogel, en er al verschillende malen geweest (met hun camper) ik denk dan ook zeker dat dat in de overwegingen zit. (op het moment willen mijn ouders het vooral zelf verzinnen en regelen geloof ik, maar ik merk dat ze het moeilijk vinden, en dacht daarom toch een beetje mee te denken)
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 16:33:31 #88
45833 crew  Fogel
pi_113765868
Stel de vraag anders eens in de SC (die we HTL noemen) van TRV, de vaste bezoekers aldaar hebben samen nagenoeg alle landen ter wereld gezien :)

In de VS en Canada kan je overigens ook alles wat je opnoemt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113766171
Ik zat er inderdaad al over te denken om in TRV ook eens te vragen, maar ik merk dat mijn ouders het op het moment vooral als een 'beperking' zien dat er ook rekening gehouden 'moet' worden met de kleindochter (waar ze overigens DOL op zijn). En ik dacht hier misschien wat meer ervaring te vinden in het reizen met (kleine) kinderen.
Amerika/canada is toch nog best wel een stukje vliegen, en daardoor minder geschikt met zo'n kleintje dachten wij. Op het moment zoeken ze het dus ook meer in Europa geloof ik.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 16:47:57 #90
45833 crew  Fogel
pi_113766486
Ach, reizen met een 3-jarige is geen hocus pocus en al helemaal niet als het kind zindelijk is. Koop bv zo'n "kinderrugzak" en stop het kind daarin en ga vervolgens verder hiken. Alles is (vrij makkelijk) op te lossen :)

De eisen die je noemden vallen niet onder de typische campingvakantie of chartervakantie, en dat zijn nu net de vakantietypes waar mensen in dit topic (uitsluitend) ervaring mee (lijken te) hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 17:03:16 #91
5428 crew  miss_sly
pi_113767093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:41 schreef elvy het volgende:
Ik zat er inderdaad al over te denken om in TRV ook eens te vragen, maar ik merk dat mijn ouders het op het moment vooral als een 'beperking' zien dat er ook rekening gehouden 'moet' worden met de kleindochter (waar ze overigens DOL op zijn). En ik dacht hier misschien wat meer ervaring te vinden in het reizen met (kleine) kinderen.
Amerika/canada is toch nog best wel een stukje vliegen, en daardoor minder geschikt met zo'n kleintje dachten wij. Op het moment zoeken ze het dus ook meer in Europa geloof ik.
Reizen met een kind hoeft niet heel veel beperkingen te hebben. Ik kan me wel vinden in de beperking "geen lange vliegreis voor 7-10 dagen", maar dat vind ik ook voor mezelf niet heel fijn. Ver en lang vliegen is toch fijner als je een tijdje ter plaatse kunt zijn.

Vanaf 2 jaar moet je wel een gewoon vliegticket kopen voor een kind. Als je een pakketreis neemt kun je soms kinderkorting krijgen, omdat het kind op de kamer bij twee volledig betalende volwassenen slaapt.

Om te duiken zul je toch richting Egypte moeten ofzo, denk ik? Ik ben geen duikkenner, weet niet of er in Europa binnenzeeen of grote merren zijn waar je ook kunt duiken. In Egypte zit je al gauw op een resort.

En kamperen, tja. Ik hou ook niet van kamperen, dat wil zeggen: gedeelde sanitaire voorzieningen enzo, maar je kunt ook vaak leuke huisjes. stacaravans of villa's op campings huren. En een camping is sowieso leuk voor een kind!

Wij gaan naar een camping in Frankrijk ()Dordogne) die ook een mooi, groot huis verhuren. Het huis staat net buiten het campingterrein en heeft een mooie ruime tuin erom heen. De camping is heel geschikt voor kinderen en er is veel te doen in de omgeving. Je kunt er mooie wandelingen maken en de camping verhuurt ook ezeltjes voor (meerdaagse) bergwandeltochten. Ook handig om een klein kind op te vervoeren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113767329
Ik heb het inmiddels ook in TRV gevraagd.
Op dit moment is kleindochter nog niet zindelijk, maar volgend jaar kan dat heel anders zijn. Een pampertje lijkt me eigenlijk ook niet zo'n probleem. Grootste zorg van mijn ouders is slaapjes enzo.
Vroeger gingen we altijd op actieve kampeer vakanties met allerhande buitensporten ( zowel mijn moeder als broer zijn sportinstructeur). Maar inmiddels zijn mijn ouders de jongsten niet meer, nog wel jong van geest, maar niet meer zo van lijf en leden. Mijn moeder bezit inmiddels twee kunstknieën en reuma in de rest van haar gewrichten dus echt hiken zit er niet in.

Mij lijkt het echter ook niet zo moeilijk om het ook leuk te maken voor mijn nichtje, Ik denk alleen dat lange reizen bijvoorbeeld af vallen.

In ieder geval alvast bedankt voor je ideeën, en als iemand anders hier nog goede toevoegingen heeft blijf ik het hier ook graag horen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 17:09:59 #93
5428 crew  miss_sly
pi_113767379
Maar je hoeft toch als je daar bent niet alle dagen alles met z'n allen te doen? Als iemand wil hiken, kan dat toch, terwijl anderen op de camping blijven of een ander uitstapje maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113767620
Ja dat zie ik zelf ook zeker zo hoor! Het is alleen wel zo dat er (ook) genoeg te doen moet zijn wat we met zijn allen kunnen doen!.
Een resort in Egypte behoort niet tot de opties denk ik. Te warm voor mijn ouders, en mijn ouders zijn geen duikers, dus niet leuk voor hun.

Ik denk inderdaad ook aan een mooi groot huis voor ons allemaal ofzo. Turkije of Marokko lijken mij ook wel leuk, heel anders dan waar mijn ouders tot u toe geweest zijn, en toch ook niet te ver en 'ingewikkeld'. Misschien is er ook wel een mooie treinreis te maken ofzo dacht ik (mijn ouders zijn op het moment op vakantie in zwitserland, en maken daar allerlei treinreizen) maar ik weet niet of dat nou juist wél of niet leuk is voor een 3 jarige. Die zijn volgens mij het allerliefst ergens op een camping aan het klooien met wat water en zand, maar goed ik geloof dat opa en oma liever iets meer 'oempf' in deze reis willen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 17:22:00 #95
5428 crew  miss_sly
pi_113767867
In Turkije zou ik Antalya aan kunnen raden, hoewel het in juli-augsutus wel bloedheet is daar. In Marokko ook, denk ik. Antalya is echt een geweldige stad en er is in de omgeving ook veel te doen. Rondreizen kan ook, natuurlijk.

Reizen met een kind kan best, zeker ook met de trein. Toch wat meer bewegingsvrijheid dan in de auto of het vliegtuig. Maar ik zou het aantal dagen, en uren achter elkaar, reizen met een klein kind wel een beetje beperken, want ik denk dat je haar daar uiteindelijk geen plezier mee doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:37:57 #96
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113783261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:02 schreef trui het volgende:
livelink, kan het ook deze camping geweest zijn die je bedoelde met die terrassencamping?
Ja, dit lijkt er meer op ja. Jouw google-kwaliteiten overstijgen de mijne. Het is wel al lang geleden dat ik daar was. Qua camping is mij met name de terrassen en het uitzicht over de stad bijgebleven (ik vond het echt heel mooi) en natuurlijk de wandelingen die we vanuit Echternach gemaakt hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:51:19 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113784244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:15 schreef elvy het volgende:
Ja dat zie ik zelf ook zeker zo hoor! Het is alleen wel zo dat er (ook) genoeg te doen moet zijn wat we met zijn allen kunnen doen!.
Een resort in Egypte behoort niet tot de opties denk ik. Te warm voor mijn ouders, en mijn ouders zijn geen duikers, dus niet leuk voor hun.

Ik denk inderdaad ook aan een mooi groot huis voor ons allemaal ofzo. Turkije of Marokko lijken mij ook wel leuk, heel anders dan waar mijn ouders tot u toe geweest zijn, en toch ook niet te ver en 'ingewikkeld'. Misschien is er ook wel een mooie treinreis te maken ofzo dacht ik (mijn ouders zijn op het moment op vakantie in zwitserland, en maken daar allerlei treinreizen) maar ik weet niet of dat nou juist wél of niet leuk is voor een 3 jarige. Die zijn volgens mij het allerliefst ergens op een camping aan het klooien met wat water en zand, maar goed ik geloof dat opa en oma liever iets meer 'oempf' in deze reis willen.
Vrienden van mij zijn in juli/augustus in Marokko geweest en het was daar echt heel erg heet.

Als ik jouw wensen zo lees, dan zou ik heel erg denken aan Finland.
Een groot huis met sauna in de midzomerperiode, waarbij het nauwelijks donker wordt. Een dagje Helsinki, veel mogelijkheden tot wandelen in de omgeving. Water in de buurt. Ik zou het wel weten.

Alleen de muggen zijn wel heel vervelend in die periode.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_113793762
Dat is waar natuurlijk, marokko en turkije worden heet in die periode. Finland klinkt ook leuk inderdaad, beetje vergelijkbaar met noorwegen denk ik.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 5 juli 2012 @ 07:56:02 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113794203
Noorwegen is veel ruiger. Finland is wat lieflijker. Ik vind het echt twee heel verschillende landen. En mijn voorkeur gaat uit naar Finland.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 08:07:57 #100
45833 crew  Fogel
pi_113794279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:58 schreef elvy het volgende:
Dat is waar natuurlijk, marokko en turkije worden heet in die periode. Finland klinkt ook leuk inderdaad, beetje vergelijkbaar met noorwegen denk ik.
Finland is niet vergelijkbaar met Noorwegen. }:|
Net als Zweden is Finland weinig gevarieerd qua landschap. Meren en bos, keer duizend. En af en toe een berg.
In Noorwegen heb je veel meer variatie en ruigere natuur. Stijle bergen, fjorden, hoge watervallen, mooie kustlandschappen, eiland, etc.
Maar, voor alle drie landen geldt dat ze erg kindvriendelijk zijn terwijl de ouders zich ook niet hoeven te vervelen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 05-07-2012 08:23:01 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:11:55 #101
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_113794318
Noorwegen steekt qua natuurschoon wel boven Zweden en Finland uit, vind ik.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:22:02 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113794392
Dat ben ik wel absoluut met je eens, Knutknuttson
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 08:25:05 #103
45833 crew  Fogel
pi_113794412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Noorwegen steekt qua natuurschoon wel boven Zweden en Finland uit, vind ik.
Wat mij betref voornamelijk door de variatie in het Noorse landschap.
OK, in Noorwegen hebben we ook lange saaie stukken waardoor je denkt dat je in Zweden bent ;) (vooral rijksweg 3, maar die ligt dan ook relatief dichtbij Zweden).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:55:37 #104
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_113794708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 05:58 schreef elvy het volgende:
Dat is waar natuurlijk, marokko en turkije worden heet in die periode. Finland klinkt ook leuk inderdaad, beetje vergelijkbaar met noorwegen denk ik.
Scandinavië is super kindvriendelijk, maar zoals je zegt, met één kind mee hoef je niet de complete vakantie op het kind af te stemmen. Het zou wat anders zijn wanneer je met stellen gaat waarbij (bijna) iedereen kids heeft. Ik zou zorgen voor een huis in een gematigd klimaat met genoeg actieve dingen in de buurt. Midden Frankrijk is prima wat dat betreft, fietsen, wandelen, grotten...

Wij zijn dit voorjaar naar Turkije geweest, groot huis gehuurd in Yalikavak. Dat is ook een prachtige omgeving, niet te heet (begin juni, 25 graden max). Wij waren met 7 kleine kinderen, dus dat was wel een ander verhaal. Maar we hebben ons super vermaakt met het zwembad bij het huis. De rest kon wandelen, zeilen, duiken, dagtochtjes maken... Heel prima.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:29:51 #105
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113808783
http://www.camping-echternacherbrueck.de/home/de Dit is ook zeer leuke camping, op 500 meter van Echternach. 4 jaar geleden stond ik er met mijn ouders en ga 24ste juli er weer heen maar dan met vriendlief O+. Ook voor kleine kinderen is het geschikt
Maar stiekem toch meer een lurker.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:09:01 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113839635
er is iets met die link die al onze virusalarmbellen doet afgaan, stampertje, maar mijn man had die camping inderdaad ook gevonden. ik las echter zoveel negatieve commentaren elders over die camping dat ik 't toch niet aandurfde. (lawaaiig, veel kleine plaatsen, vervelende beheerders, veel modder?).
in de haak.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:17:39 #107
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_113839799
@ Elvi, Mallorca geen optie? Niet ver vliegen, omdat het een eiland is nooit te heet. Veel uitstapjes mogelijk, zowel op natuur- als cultuurgebied en erg kindvriendelijk.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_114022994
Ben even een paar dagen weg geweest, dus vandaar even geen reacties meer.
Excuseer mijn vergissing wat betreft Noorwegen/Finland, ik zal het nu nooit meer vergelijkbaar noemen totdat ik er geweest ben!
Bedankt allemaal voor de ideeën tot zoverre, ik zal ze doorspelen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_115428974
Er lopen nu twee vakantie topics in OUD zie ik.
Ik had mijn vraag in de andere gegooid maar mikoxx wilde een schop voor deze :7
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:20:47 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115433749
Nogmaals een kick voor Mikoxx o|O
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:31:18 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115434296
Dank dank!!!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:34:18 #112
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115434463
Nu dan mijn vraag: wij twijfelen over wintersport met onze jongens van drie. tzt zijn ze ruim drie en een half. Wie heeft ervaring met op die leeftijd met kids op wintersport? Gingen ze al op les en hitte ging dat? En, welk gebied is aan te raden?w denken aan frankrijk, les memoires bijvoorbeeld, of aan oostenrijk, karinthië, maar andere opties zijn ook nog open
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:35:23 #113
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115434522
Ok, les menuires in frankrijk dus. Als optie, maar zoals gezegd, tips zin van harte welkom!!! Doen, of nog een jaartje wachten?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:09:51 #114
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115436312
Iemand tips of ervaringen??
pi_115436987
Niet uit eigen ervaring, maar mijn collega was met zijn twee zoontjes op wintersport gegaan toen de oudste 6 en de jongste 4 was. Ze zaten ook allebei in een klasje. Hij vertelde dat de oudste het echt leuk vond, probeerde te leren hoe en wat en ook wat opstak. Bij de jongste was dit totaal nog niet. Hij in er motorisch ook nog niet zoveel mee, allemaal. Maar goed, ik heb geen idee n hoeverre dit iets zegt over kinderen van die leeftijd op wintersport, of over dit jongetje als individu. Niets mis overigens met het jongetje, hoor, dus niet dat ht ergens specifiek aan lag. Wellicht de leeeftijd, wellicht het karakter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115437011
Ik ben zelf ook vanaf 3 jarige op wintersport gegaan. Fantastisch! Wij gingen naar Oostenrijk dus met Frankrijk geen ervaring. Wij zaten inderdaad op een klasje, maar dat was meer in de sneeuw op vals plat met een disney dorp met poortjes waar je onder door liep. Maar ook sleeën enzo en warme choco drinken. Ik heb het altijd geweldig gevonden.

Misschien eens op skischolen zoeken op inet?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:27:35 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115437259
Happy, dank! Heb al veel gezocht, maar er is zo ontzettend veel aanbod dat ik dit d bomen het bos niet meer zie.... Maar vroeg me vooral ook af of de jongens oud genoeg zijn met drie jaar. Ja dus ;-)
pi_115437361
Sorry, edit lukt niet, maar hier wat voorbeelden. Valfrejus ben ik zelf op latere leeftijd geweest. Kuhtai gingen wij vroeger heen.

http://www.esf-valfrejus.com/uk/jardin-enfants.asp

http://www.schischule-kue(...)s-tyrol-kuehtai.html
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:29:22 #119
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115437369
Miss ook dank voor je bijdrage. Weet je toevallig ook waar je collega geweest is? ook
pi_115437410
Zij waren in Oostenrijk, plaats weet ik zo niet meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:34:25 #121
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115437664
Oeh, dat kriebelt wel hoor happy! Lijkt me zo leuk ook met ze samen te gaan. Zelf kunnen weer allebei skiën. Maar goed, t kost ook een hoop geld en als ze echt nog te jong zijn is dat wel zonde natuurlijk.
pi_115438135
Ja, kan ik mij voorstellen. Ik heb er in ieder geval zeer goede herinneringen aan.
pi_115439634
Stubaier gletscher (Oostenrijk) is ook zo'n disney gebeuren. Met veel jonge kindjes. Verder geen ervaring met kleine kinder skie activiteiten. Kwam slechts lurkend langs!
pi_115441620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:34 schreef mikoxx het volgende:
Nu dan mijn vraag: wij twijfelen over wintersport met onze jongens van drie. tzt zijn ze ruim drie en een half. Wie heeft ervaring met op die leeftijd met kids op wintersport? Gingen ze al op les en hitte ging dat? En, welk gebied is aan te raden?w denken aan frankrijk, les memoires bijvoorbeeld, of aan oostenrijk, karinthië, maar andere opties zijn ook nog open
Bij ons in Zweden is 3 á 4 jaar een vrij normale leeftijd om te beginnen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 12 augustus 2012 @ 19:10:12 #125
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115472128
Dank allemaal! Met ervaringen, tips ideeën, blijven welkom! Weer neigen naar wel gaan, ssssssuper!!
pi_115530402
Wij zijn vorig jaar met N's ouders, zijn twee broers en hun vriendinnen en L naar Köningsleiten in Oostenrijk geweest. Was een prachtig gebied, maar wel erg gericht op skiërs. Voor N's ouders, die niet skiën, en L was op wat sleeën na weinig te doen.

Daarom dit jaar naar Mont Albert in Frankrijk, één van de grootste skigebieden van europa, twee aaneengesloten gebieden. Erg veel te doen voor een heel brede doelgroep. Zowel voor kinderen als voor skiërs en wandelaars. En ondanks het formaat van het skigebied schijnt het dorpje juist erg kneuterig te zijn. N heeft zich er in verdiept, heeft her en der op Internet wat vragen gesteld. Hij is altijd erg goed in het uitzoeken van vakanties, dus ik ben benieuwd!

L wordt in september drie en ergens in maart gaan ze op vakantie. Vraag me Evi af of ze dan al in een klasje kan.
pi_115530608
Sorry, vrij onleesbaar stuk tekst en kan mobiel niet editten vandaag.
  dinsdag 6 november 2012 @ 08:46:06 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118878781
kick....

Het komt nu toch dichterbij..... ik kwam dit park/gebied tegen, maar vraag me af of dat enigszins sneeuwzeker is. Iemand ervaring?

http://www.landalskilife.(...)duitsland/ravensberg
pi_118879545
550 meter? Dat lijkt me niet heel sneeuwzeker.

Wij kunnen dit jaar helaas niet. Maar Seb is dus al twee keer mee op wintersport geweest O+ Hij wil heel heel heeeeeeeel graag naar http://www.skischule-fiss-ladis.at/nl/specials.html

Hij is er al een keer geweest, toen was hij net 2 en ging toen nog niet in een klasje maar hij weet het nog als de dag van gisteren. De volgende keer dat we gaan zal carnaval 2014 zijn. 3,5 is een prima leeftijd om spelenderwijs te beginnen met skiën.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:43:02 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118879796
Estrys, dank! K heb ook zoiets van, als ze niet willen of kunnen skien, is het in de sneeuw ook fijn. Sleetje rijden, sneeuwpop maken. Ik ga je link ff checken. Dank!
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:44:57 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118879829
Ziet er gaaf uit! Heb je mss een linkje naar waar je zou kunnen overnachten? Daar, in de buurt van je link, of waar jullie goede ervaringen hebben?
pi_118880083
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:44 schreef mikoxx het volgende:
Ziet er gaaf uit! Heb je mss een linkje naar waar je zou kunnen overnachten? Daar, in de buurt van je link, of waar jullie goede ervaringen hebben?
Je zou gewoon even moeten googlen denk ik. Je kan het beste voor een appartement gaan denk ik. Wij zijn er met Seb 1 keer geweest. Vroeger ging ik er altijd met mijn ouders heen. Kan alleen zeggen hotel Belmont was geen succes. Daar moest je je schoenen uit doen als je binnenkwam. Stond die man achter de balie als een politieagent. Zo betuttelend. :6
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:16:30 #133
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_118888127
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:10 schreef mikoxx het volgende:
Dank allemaal! Met ervaringen, tips ideeën, blijven welkom! Weer neigen naar wel gaan, ssssssuper!!
Vorig jaar met met schoonfamilie (negen volwassenen, zeven kids tussen 0 en 4) naar Landeck in Oostenrijk geweest.

- De oudsten vanaf 3 jaar vermaakten zich ok op de ski's. We hebben ze een ochtend op een klasje gedaan, maar dat was niet zo'n succes. Had ook te maken met de wat onervaren skijuf die een beetje afwachtend keek toen wij ze afleverden. Maar zelf (allemaal ervaren skiërs) kregen we ze al vrij snel de babyweide af en het sleepje in, heel leuk.
- Voor kleinere kids (1 - 3) is er eigenlijk niet zo veel aan, zeker als ze pas net kunnen lopen. In de sneeuw blijven ze dan toch niet overeind, ze krijgen het snel koud en vaak slapen ze overdag ook nog wel een keertje, dus als je dan niet aan de piste zit (wat wij niet zaten), dan moet je altijd opsplitsen.
- Voor de allerjongsten is het wel prima; onze jongste was toen een maand of vijf, dus sliep nog heel veel. Gewoon de wagen mee op de piste / het terras.
- Reken er niet al te veel op dat je zelf lange skidagen kunt maken. Ik heb ongeveer de helft van de week kunnen skieën / boarden, wat ik nog wel aardig vond. Voor de rest met de kleintjes bezig, of oppassen bij de slapers. Ik vond het niet zo heel erg, want ben nog een keer een paar dagen met vrienden geweest, zonder kids, en toen veel kunnen knallen.
- Wij zaten in een hotel (half pension) waar we een eigen zaaltje wisten te regelen. Dus qua spelen en overlast voor anderen was het prima. Kids aten vaak om 18 uur, daarna bad en bed, waarna wij 's avonds met elkaar om een uur of acht gingen eten. Tip: neem een babyfoon mee met flink bereik :)
- Dit jaar gaan we met alleen de oudsten, mede vanwege de ervaring vorig jaar. Die oudere kids kun je gewoon meenemen op de piste, slapen niet meer, en zijn gewoon wat zelfstandiger. Zoals gezegd, kleintjes hebben er niet zo veel aan, die kun je beter een weekje uit logeren doen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_118888636
Oh man, ik kan nu al niet wachten dat mijn mini ook kan skiën... O+ Kind is net twee weken oud maar t skipak is al in huis :+

Komend jaar is hij ongeveer vier/vijf maanden als we gaan. Wat zijn specifieke dingen voor zo'n kleintje waar ik rekening mee moet houden? Niet te hooggelegen accommodatie kiezen, rustig rijden en regelmatig lang stoppen ivm maxi cosi, wat nog meer? Winterbanden onder de kinderwagen? :P

Spring, ik was twee jaar geleden in Konigsleiten! Mooi gebied inderdaad :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:37:23 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118888939
Serfaus-Fiss-Ladis is een gebied waar wij ook nog wel eens heen willen maar best duur i.v.m. andere Oostenrijkse gebieden.

Mineola, ik zou zorgen dat je veel laagjes hebt om aan te trekken en weer uit te trekken als het moet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118889580
Fiss eo staat ook op ons lijstje!
We wilden eigenlijk naar Alta Badia, Italië, dit jaar, maar dat vind ik te ver met zo'n kleintje. Dus het zal ws Oostenrijk worden. Eens zien wat de rest wil.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:29:38 #137
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118893565
Svyatagor, wow, dank voor je bijdrage! Zeker waardevol!
  woensdag 7 november 2012 @ 16:29:21 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118940701
Buh...het park dat we hadden uitgezocht zit vol... we zijn ook vrij laat met boeken natuurlijk....

Heeft iemand ervaring met dit park? Ligging... kindvriendelijkheid....?
http://www.landalskilife.(...)bohemen/marina-lipno
pi_118940934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:54 schreef Mineola het volgende:
Fiss eo staat ook op ons lijstje!
We wilden eigenlijk naar Alta Badia, Italië, dit jaar, maar dat vind ik te ver met zo'n kleintje. Dus het zal ws Oostenrijk worden. Eens zien wat de rest wil.
Serfaus is wb verblijf meer voor kinderen heb ik mij laten vertellen. Alleen nog een tikkeltje duurder dan Fiss. Alta Badia is prachtig, alleen met kleine kinderen weet ik niet hoor.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118946001
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:29 schreef Mineola het volgende:
Oh man, ik kan nu al niet wachten dat mijn mini ook kan skiën... O+ Kind is net twee weken oud maar t skipak is al in huis :+

Komend jaar is hij ongeveer vier/vijf maanden als we gaan. Wat zijn specifieke dingen voor zo'n kleintje waar ik rekening mee moet houden? Niet te hooggelegen accommodatie kiezen, rustig rijden en regelmatig lang stoppen ivm maxi cosi, wat nog meer? Winterbanden onder de kinderwagen? :P

Spring, ik was twee jaar geleden in Konigsleiten! Mooi gebied inderdaad :)
Neem voor de zekerheid zelf een campingbedje mee met lakentjes. We hebben meerdere malen meegemaakt dat de campingbedjes die al aanwezig waren verroeste stangen hadden of een bekleed houten plank als matrasje. En in Frankrijk is het kennelijk gevaarlijk om lakentjes "shit for babybed :P " in het campingbedje te hebben.

En een babyslee meenemen O+
pi_118983730
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Serfaus is wb verblijf meer voor kinderen heb ik mij laten vertellen. Alleen nog een tikkeltje duurder dan Fiss. Alta Badia is prachtig, alleen met kleine kinderen weet ik niet hoor.
Alta Badia hadden we bedacht op de terugreis afgelopen jaar, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was (twee weken later wel :P). Dat zal m vermoedelijk pas worden als hij zelf kan skiën, no way dat ik de halve vakantie in het dorp ga doorbrengen als ik daar ben.

Octo, een babyslee, dat klinkt leuk! En we hebben een Deryan, dus die gaat sowieso mee. Maar goeie tip, bedje toch zelf meenemen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:15:57 #142
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_139150952
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad en kindvriendelijk en speelmogelijkheden.

Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:23:38 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139151207
vlindur, er is een meer recent topic, het heet (zomer)vakantie met (kleine) kinderen, dacht ik. Mss kan je daar iets vinden? Vaak staan op campings ook huisjes trouwens, meestal minder duur dan bv op de parken die je noemt. Succes!
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:24:58 #144
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_139151254
Oh zijn er twee? :o
Eens kijken of ik die vinden kan :)

Heeft iemand een url of een link? Ik kan hem niet vinden :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:28:14 #145
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139151360
heb m voor je gekickt!
pi_140531099
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:15 schreef Vlindur het volgende:
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad en kindvriendelijk en speelmogelijkheden.

Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
Ja, dat is lastig. Veel van die parken zijn niet al te goedkoop.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:47:28 #147
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140554457
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:15 schreef Vlindur het volgende:
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad en kindvriendelijk en speelmogelijkheden.

Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
willen jullie persee op een park zitten?

een huisje en naar een zwembad/meer toerijden vinden jullie niks?

wij gaan ook naar Duitsland,Sauerland en dan in een huisje op een boerderij. Zwembad is er in de buurt,en een wildpark enzo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:05:49 #148
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_142681501
Wij willen of met de kerst of volgend jaar mei graag naar Disneyland met het hele gezin. Nu zit ik te kijken voor hotels, maar dat is niet gemakkelijk voor 5 personen. Qua Disneyhotels zijn of het DisneyHotel of Davy Crockett ranch zo te zien de enige opties. 1 is, hoewel erg mooi en leuk, schreeuwend duur en 2 is nogal ver van het park af.

Qua andere hotels heb ik geen idee wat goed te doen is of waar ze kamers voor 5 personen hebben. Iemand hier enig idee, tips, aanraders?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_142681727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:05 schreef She-Wolf het volgende:
Wij willen of met de kerst of volgend jaar mei graag naar Disneyland met het hele gezin. Nu zit ik te kijken voor hotels, maar dat is niet gemakkelijk voor 5 personen. Qua Disneyhotels zijn of het DisneyHotel of Davy Crockett ranch zo te zien de enige opties. 1 is, hoewel erg mooi en leuk, schreeuwend duur en 2 is nogal ver van het park af.

Qua andere hotels heb ik geen idee wat goed te doen is of waar ze kamers voor 5 personen hebben. Iemand hier enig idee, tips, aanraders?
wij zitten met vijf inderdaad in het disneyhotel. Geen idee of het bij de andere niet mogelijk is.
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:55:53 #150
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_142689784
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:12 schreef As1981 het volgende:

[..]

wij zitten met vijf inderdaad in het disneyhotel. Geen idee of het bij de andere niet mogelijk is.
Bij het boeken zijn dit de enige twee mogelijkheden die je krijgt, bij 5 personen.
Ik neig er ook wel naar en mijn man heeft zoiets van "doe het gewoon" maar bijv in de kerstperiode is het Disneyhotel zo'n 1200 euro duurder dan de Davy Crockett ranch. Is het dat geld waard?

Ben je er al eens geweest?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 19:19:41 #151
5428 crew  miss_sly
pi_142690712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:55 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Bij het boeken zijn dit de enige twee mogelijkheden die je krijgt, bij 5 personen.
Ik neig er ook wel naar en mijn man heeft zoiets van "doe het gewoon" maar bijv in de kerstperiode is het Disneyhotel zo'n 1200 euro duurder dan de Davy Crockett ranch. Is het dat geld waard?

Ben je er al eens geweest?
Wij zaten in Cheyenne, en de kamer die wij hadden, had een deur naar de kamer ernaast. Is dat nog een optie, misschien?

De afstand hoeft op zich niet echt een probleem te zijn, denk ik. Er zullen vanaf Davy Crockett ranch ook wel shuttlebussen rijden, en je bent er dan toch zo, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:21:37 #152
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_142690786
Vanaf de ranch rijden er geen shuttle bussen, en dat ligt echt een stuk verder buiten het park. Volgens de plattegrond dan tenminste.

Twee kamers is mogelijk ook een optie, maar ik denk dat je dan wellicht nog duurder uit bent.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 19:30:04 #153
5428 crew  miss_sly
pi_142691104
Als je met twee kamers (flink) duurder uit bent, zou ik zeker voor het Disney hotel gaan. Als het veel scheelt, zou ik gewoon voor cheyenne gaan. Je bent toch heel veel weg, je slaapt er alleen maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:59:25 #154
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_142692169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:05 schreef She-Wolf het volgende:
Wij willen of met de kerst of volgend jaar mei graag naar Disneyland met het hele gezin. Nu zit ik te kijken voor hotels, maar dat is niet gemakkelijk voor 5 personen. Qua Disneyhotels zijn of het DisneyHotel of Davy Crockett ranch zo te zien de enige opties. 1 is, hoewel erg mooi en leuk, schreeuwend duur en 2 is nogal ver van het park af.

Qua andere hotels heb ik geen idee wat goed te doen is of waar ze kamers voor 5 personen hebben. Iemand hier enig idee, tips, aanraders?
Wij zijn pas geleden in de Davy Crockett Ranch geweest en ik kan niet anders dan het van harte aanbevelen. Tuurlijk is fijn als je na een dag Disney zo je hotel in kan rollen. Maar met de auto is de ranch niet meer dan 10 minuutjes rijden. Tenzij je die 1200 euro 'over' hebt zou ik de Davy Crockett Ranch niet zo maar afschrijven.

Wij gaan een evt volgende keer zeker weer daar logeren.

Als je vragen hebt stel ze gerust.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_142693033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:55 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Bij het boeken zijn dit de enige twee mogelijkheden die je krijgt, bij 5 personen.
Ik neig er ook wel naar en mijn man heeft zoiets van "doe het gewoon" maar bijv in de kerstperiode is het Disneyhotel zo'n 1200 euro duurder dan de Davy Crockett ranch. Is het dat geld waard?

Ben je er al eens geweest?
ik ben er twee keer geweest en in november gaan we er voor de derde keer heen. Ik heb de andere hotels niet gehad.
en ja is het, het waard. Ik vind van wel ivm de kleine kinderen die we hebben kan je makkelijk even met 1 of 2 terug om een rust moment te pakken. Mijn kinderen slapen niet makkelijk in de buggy bv dus dat is voor ons geen optie.

het ontbijt zit er bij in. Let wel op voor de ingang komen er elk half uur een ander figuur met wie je op de foto kan. "Boven" komen ze aan tafel maar dat verschil vind ik het niet waard.

verder is het heel sfeervol en relaxed. Van do-zo heb je om vier een show op de trap waarna je op de foto kan mst de figuren. Erg leuk.

Ik vind in de winter periode relaxter ivm de kerstsfeer maar ook omdat het park eerder sluit en mijn linderen ook de eind show kunnen zien. In de zomer is die echt te laat.

Dineren of brunchrn doen wij 1x in het hotel. Voor de rest nemen we broodjes mee voor de lunch (goedkoper en mijn kinderen eten dat tenminste) en de dure etentjes wisselen we af met bv de mac.
pi_142709947
Ik ben een keer of 15 in Disneyland geweest maar heb nog nooit in het Disneyland hotel geslapen. Om de reden dat het zo allemachtig duur is! We hebben wel geslapen in hotel New York, Sequoia Lodge, Newport Bay Club, Santa Fé en Davy Crockett Ranch. Dat laatste is mij heel goed bevallen hoor. Niet handig als je tussendoor terug naar het hotel zou willen, maar anders echt prima.

Is er overigens ook geen vijfpersoons kamer in een van de "bevriende" hotels net naast het Disney terrein?
Kyriad/Dream Castle/Magic Circus? Vanuit daar rijdt ook een shuttle. Wij hebben in Dream Castle geslapen en dat is ook heel goed bevallen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:50:14 #157
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_142710806
Ik ben er maar 1 x geweest en dat was 15 jaar geleden. Toen sliep ik in Santa Fe en dat beviel prima. Maar ik heb dus verder echt geen idee, vandaar dat alle tips welkom zijn.

Twee kamers in Cheyenne was wel iets goedkoper dan 1 in het Disney, maar scheelde niet heel veel.

Van Davy Crockett zie ik wel als voordeel dat het een huisje is, dus meer en gescheiden ruimte, alleen het vervoer is een nadeel. Ook omdat we heel misschien met de trein willen gaan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_142711040
Maar als je met de auto gaat is het geen probleem toch? Dan ben je er in een kwartiertje volgens mij. Ik heb jaren geleden eens in Davy Crockett geslapen, wij waren ook met zijn vijven. Ik herinner me niet dat de afstand te groot was, we zijn geloof ik zelfs nog een keer 's avonds heen en weer gereden.

Ik heb ook wel eens in Kyriad geslapen, dat was prima en helemaal niet duur vond ik in vergelijking met het Disney hotel bijvoorbeeld. En met de shuttlebus was je zo in het park.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142711806
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met onze dochter van 2,5. Zie wel een beetje op tegen de reis, hopelijk vind ze het vliegtuig leuk en zijn de spelletjes op de iPad voldoende om haar bezig te houden onderweg.

Tot op heden is ze enkel auto vakanties gewend en regelmatig een rit van +/- 300KM. Dat gaat prima. Maar dan zit je met je gezin in de auto en kan het iPad geluid gewoon aan.

Iemand nog goede tips? Vliegen op Bodrum en daarna nog een kleine 40 minuten per bus naar het hotel.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:27 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142711847
Koptelefoon kopen voor de ipad ;)
In het andere topic over vakantie met kinderen is onlangs heel uitgebreid vliegen met kinderen en tips besproken.
Kijkje waard daar :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:50 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142711859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met onze dochter van 2,5. Zie wel een beetje op tegen de reis, hopelijk vind ze het vliegtuig leuk en zijn de spelletjes op de iPad voldoende om haar bezig te houden onderweg.

Tot op heden is ze enkel auto vakanties gewend en regelmatig een rit van +/- 300KM. Dat gaat prima. Maar dan zit je met je gezin in de auto en kan het iPad geluid gewoon aan.

Iemand nog goede tips? Vliegen op Bodrum en daarna nog een kleine 40 minuten per bus naar het hotel.
Wij zijn 2 maanden geleden naar Mallorca gevlogen met onze bijna 2-jarige. We hebben haar vermaakt met de iPad (geluid zachtjes, had niemand last van), een magnetisch tekenbord, boekjes, en veel eten :') :D
pi_142712340
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:35 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wij zijn 2 maanden geleden naar Mallorca gevlogen met onze bijna 2-jarige. We hebben haar vermaakt met de iPad (geluid zachtjes, had niemand last van), een magnetisch tekenbord, boekjes, en veel eten :') :D
Dan weet ik wat mij te doen staat :)

Denk dat ik toch maar een ontbijt bijboek, niet zozeer voor onszelf maar dan heeft ze wat te eten inderdaad :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:00:35 #163
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142712422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan weet ik wat mij te doen staat :)

Denk dat ik toch maar een ontbijt bijboek, niet zozeer voor onszelf maar dan heeft ze wat te eten inderdaad :)
Ik had een tas vol. Druiven, rozijnen, broodjes, tomaatjes etc. Elke keer als de verveling toesloeg haalden we weer wat anders tevoorschijn :'). Ook haar lievelingsspeelgoed was mee, haar pop met zo'n poppenflesje. Het meeste vermaak kwam trouwens (met name op de terugweg) van de mensen om haar heen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:10:41 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_142712662
eigen sspeelgoed inpakken, meenemen en onderweg uitpakken was hier destijds een grote hit!

tante-soesa, waar zijn jullie precies geweest? Ik ben op zoek naar een kindvriendelijke vliegvakantie voor vlg jaar ;-).
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:12:02 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142712711
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:10 schreef mikoxx het volgende:
eigen sspeelgoed inpakken, meenemen en onderweg uitpakken was hier destijds een grote hit!

tante-soesa, waar zijn jullie precies geweest? Ik ben op zoek naar een kindvriendelijke vliegvakantie voor vlg jaar ;-).
Ik PM je even, waars. gaan wij volgend jaar weer :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:19:33 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_142995948
is hier iemand bekend met griekenland? Wij zijn alvast (jup, nu al!) aan t oriënteren voor vlg zomer. We zijn met twee volw en twee kids van dan zes jaar. Willen niet te massaal, maar wel leuk zwembad enzo. All-in twijfelen we over, dus, kom maar op met voors en tegens, ervaringen!! :-):-)
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:18:20 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144090181
en.... ik gooi m maar weer eens even omhoog...;-). Even weer de tips voor wintersport bijlezen. Vorig jaar naar landal katchberg geweest, karinthie. Supervakantie gehad, we twijfelen nu of we niet toch liever een hotel willen, dis, oriënteren maar weer..... (bluh, als ik ergens een hekel aan heb is t wel dit zoekwerk)
pi_144090240
Wat wil je precies? Wat is de reden dat je nu een hotel zou verkiezen boven een huisje?
Is een appartement bijvoorbeeld een goede tussenoptie?
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:26:57 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144090307
Eigenlijk wil ik liever niet zelf koken, althans, op t park waar we afgelopen jaar waren was niet echt een goed aanbod qua boodschappen om te kunnen koken..... het park lag ook vrij geisoleerd (dwz, vrij ver van een dorpje oid) , waardoor een bezoekje aan een supermarkt niet haalbaar was. Dus, appartement mag ook, maar dan in/bij een dorpje en liefst ook nog aan de piste.Hmmmm, wensen.... Maar als je tips hebt, heel graag!!
pi_144090328
Kaprun, gletscherpanorama :+

Een park is idd vaak vrij geisoleerd gelegen, daarom zou ik daar zelf minder snel voor kiezen. Appartement bevalt ons heel goed.
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:29:54 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144090356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:18 schreef mikoxx het volgende:
en.... ik gooi m maar weer eens even omhoog...;-). Even weer de tips voor wintersport bijlezen. Vorig jaar naar landal katchberg geweest, karinthie. Supervakantie gehad, we twijfelen nu of we niet toch liever een hotel willen, dis, oriënteren maar weer..... (bluh, als ik ergens een hekel aan heb is t wel dit zoekwerk)
waar wil je naartoe op wintersport? Heb je wensen qua pistes e.d?

voor en tegens hotel/huizen/appartement afwegen.
wij zelf blijven het liefste naar een huis gaan,de vrijheid,de rust,gemak.
Kinderen kunnen daar lekker keten.

Kunnen jullie allemaal skieeen of nemen jullie daar les.
willen jullie vrijwel gelijk bij de piste staan of is even autorijden ook geen probleem?

ik wil bij mij wel eens wat folders meepakken hoor en naar je opsturen?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:37:44 #172
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144090456
bar, we kunnen allemaal skiën, maar voor de jongens was t vorig jaar de eerste x. Toen hebben ze les gehad en dat was prima, ze konden zich aan t einde vd week zelf goed redden op de blauwe piste en in de liftjes (ze zijn nu vijf). We willen aan de piste zitten, dus niet autorijden aldaar. Skipistes is voldoende, geen van ons doet aan snowboarden. Gebied hoeft niet mega groot te zijn ook. Twijfel dus over app of hotel, of.....
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:42:40 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144090541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:37 schreef mikoxx het volgende:
bar, we kunnen allemaal skiën, maar voor de jongens was t vorig jaar de eerste x. Toen hebben ze les gehad en dat was prima, ze konden zich aan t einde vd week zelf goed redden op de blauwe piste en in de liftjes (ze zijn nu vijf). We willen aan de piste zitten, dus niet autorijden aldaar. Skipistes is voldoende, geen van ons doet aan snowboarden. Gebied hoeft niet mega groot te zijn ook. Twijfel dus over app of hotel, of.....
ik ben er pas donderdag weer maar zal wel wat meepakken. En eens vragen bij de collega's ;) dan hoef jij alleen nog maar je adres even in een pm te geven.

durven jullie ook af te wachten? En pas te boeken last minute? Vaak is er nog plek zat. En ben je stukken voordeliger uit. (tip van een skileraar)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:42:49 #174
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144090546
Bar, heb je mss een link van zo'n huis zoals je bedoelt?

Mineola, waarom Kaprun?
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:44:17 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144090567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:42 schreef mikoxx het volgende:
Bar, heb je mss een link van zo'n huis zoals je bedoelt?

Mineola, waarom Kaprun?
ik zit nu mobiel stuur je zo een link als ik achter de laptop zit.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:46:31 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144090592
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik ben er pas donderdag weer maar zal wel wat meepakken. En eens vragen bij de collega's ;) dan hoef jij alleen nog maar je adres even in een pm te geven.

durven jullie ook af te wachten? En pas te boeken last minute? Vaak is er nog plek zat. En ben je stukken voordeliger uit. (tip van een skileraar)
ik pm je even. tnx!
pi_144090689
Wij gaan rond reizen en backpacken in Azie en ocieanie met 3 kids: 8 maanden, 2 jaar en 3 jaar.

Huppakee knallen, al die moeders en papas die thuis blijven zitten of de sleurhut nemen, gaaaaap :')
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:56:29 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144090754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:52 schreef Apekoek het volgende:
Wij gaan rond reizen en backpacken in Azie en ocieanie met 3 kids: 8 maanden, 2 jaar en 3 jaar.

Huppakee knallen, al die moeders en papas die thuis blijven zitten of de sleurhut nemen, gaaaaap :')
Oh wauw, gewèldig, wat een held ben jij zeg! _O_ Dat je dat aandúrft zeg! Echt, wat een uitzondering op deze wereld!
Mag ik je aanraken? Dat ik dan naar Schiphol kom als jullie weg gaan en dat ik dan ga zwaaien? Ah toe? Want zulke bijzondere mensen wil ik toch wel heel graag een keer in het echt ontmoeten.

Tsjonge... Dat hoor je toch niet vaak zeg... rondreizen en backpaken in Azie met 3 kinderen erbij...
Poehpoeh...
***
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 09:57:20 #179
5428 crew  miss_sly
pi_144090773
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:52 schreef Apekoek het volgende:
Wij gaan rond reizen en backpacken in Azie en ocieanie met 3 kids: 8 maanden, 2 jaar en 3 jaar.

Huppakee knallen, al die moeders en papas die thuis blijven zitten of de sleurhut nemen, gaaaaap :')
Wat leuk dat jullie dat doen.
Ik vraag me wel af of je de kinderen op deze leeftijd er een plezier mee doet. Zijn ze er niet nog een beetje jong voor? Ze zullen zich er niets van herinneren later.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144090988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:42 schreef mikoxx het volgende:
Mineola, waarom Kaprun?
Het was vooral de combinatie Kaprun en dat appartement. Dat ligt op loopafstand van centrum en supermarkten, skibushalte voor de deur, schoon, netjes, betaalbaar. En zowaar modern, in tegenstelling tot wat je vaak ziet in Oostenrijk :+

Verder heeft Kaprun een gletsjer dus sneeuwzekerheid, en een piste die eindigt in het dorp incl apres ski/lunchtentjes en speeltuin waar je ook heen kunt lopen als je wil. Waar de skischolen zitten weet ik eigenlijk niet meer, misschien ook wel daar. Ik vond het een prima verblijfplaats met kinderen. Skitechnisch niet heel uitdagend of een groot gebied, maar dat komt met de tijd wel weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 02-09-2014 10:15:24 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:09:13 #181
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144091015
Klinkt goed mineola! Heb je ook een linkje? Of de naam van het appartement?
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:20:24 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144091245
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh wauw, gewèldig, wat een held ben jij zeg! _O_ Dat je dat aandúrft zeg! Echt, wat een uitzondering op deze wereld!
Mag ik je aanraken? Dat ik dan naar Schiphol kom als jullie weg gaan en dat ik dan ga zwaaien? Ah toe? Want zulke bijzondere mensen wil ik toch wel heel graag een keer in het echt ontmoeten.

Tsjonge... Dat hoor je toch niet vaak zeg... rondreizen en backpaken in Azie met 3 kinderen erbij...
Poehpoeh...
Ik proef enig sarcasme :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 10:28:34 #183
5428 crew  miss_sly
pi_144091450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik proef enig sarcasme :7.
Wauw, wat heb jij een scherpe blik!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144091655
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh wauw, gewèldig, wat een held ben jij zeg! _O_ Dat je dat aandúrft zeg! Echt, wat een uitzondering op deze wereld!
Mag ik je aanraken? Dat ik dan naar Schiphol kom als jullie weg gaan en dat ik dan ga zwaaien? Ah toe? Want zulke bijzondere mensen wil ik toch wel heel graag een keer in het echt ontmoeten.

Tsjonge... Dat hoor je toch niet vaak zeg... rondreizen en backpaken in Azie met 3 kinderen erbij...
Poehpoeh...
Heb nog geen kinderen wilde ff reacties proeven :)

Maar mocht ik een keer kids krijgen, veel mensen die dit zo doen volgens jou? En ik ken mensen die om de kids thuis blijven, zonde.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 10:46:02 #185
45833 crew  Fogel
pi_144091914
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Heb nog geen kinderen wilde ff reacties proeven :)

Maar mocht ik een keer kids krijgen, veel mensen die dit zo doen volgens jou? En ik ken mensen die om de kids thuis blijven, zonde.
Ik ken weinig mensen die thuisblijven, maar een backpackreis in Azie lijkt me weggegooid geld met zo'n leeftijden. De kinderen herinneren zich namelijk (nagenoeg) niks. In Europa is heel veel te zien en te doen. Mijn indruk is dat je met een sleurhut zelfs meer kan zien dan bij een standaard all-inclusive vakantie, maar ik heb er geen ervaring mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 10:46:46 #186
5428 crew  miss_sly
pi_144091940
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Heb nog geen kinderen wilde ff reacties proeven :)

Maar mocht ik een keer kids krijgen, veel mensen die dit zo doen volgens jou? En ik ken mensen die om de kids thuis blijven, zonde.
Maar hoe zie jij dat dan met zulke kleine kinderen? Denk je echt dat iemand uit een dergelijk gezin er iets aan heeft om te gaan backpacken in Azie?
Als de kinderen weer wat groter zijn zeker wel, maar zo klein? En dan moet het ook maar betaalbaar zijn, want je moet wel 4 volledige tickets boeken als je gaat vliegen. Baby is nog gratis, vanaf 2 is het volle mep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:48:41 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144091998
Een leuke camping waar wij dit jaar waren: La Grange Fort, in de franse Auvergne. De camping is om een kasteel heen aangelegd. Je kampeert dus eigenlijk in de tuin van het kasteel! Erg leuk, en de rondleiding door het kasteel moet je dan ook zeker even doen, want het heeft een interessante geschiedenis. Het kasteel wordt ook nog bewoond door een Nederlandse familie. Je kunt 's ochtends je broodjes ophalen op de binnenplaats van 't kasteel, bij de barones. :) Ze hebben er trouwens ook chalets en kamers/appartementen te huur. Wij huurden er een tent met inventaris via Tentsetters. Daar zijn er vier van op die camping. Maar ik zag dat Countrycamp er ook een aantal mooie tunneltenten heeft staan, en er zijn ook een paar safaritenten.
in de haak.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 10:56:14 #188
5428 crew  miss_sly
pi_144092219
Dat ziet er gaaf uit, trui! Hoever is het rijden? Het is iets zuidelijker dan de Dordogne nog?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 11:00:55 #189
45833 crew  Fogel
pi_144092356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar hoe zie jij dat dan met zulke kleine kinderen? Denk je echt dat iemand uit een dergelijk gezin er iets aan heeft om te gaan backpacken in Azie?
Als de kinderen weer wat groter zijn zeker wel, maar zo klein? En dan moet het ook maar betaalbaar zijn, want je moet wel 4 volledige tickets boeken als je gaat vliegen. Baby is nog gratis, vanaf 2 is het volle mep.
Er zijn genoeg mensen die (wegens hun werk) nagenoeg gratis kunnen vliegen, dus dat is niet altijd een punt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 11:04:55 #190
5428 crew  miss_sly
pi_144092470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die (wegens hun werk) nagenoeg gratis kunnen vliegen, dus dat is niet altijd een punt.
Er zijn er genoeg, maar er zijn er veel meer waarvoor dat niet geldt. Er zijn ook genoeg mensen die geld genoeg hebben, voor hen is het ook geen punt.

Maar doorgaans, voor heel veel mensen, is het wel een punt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:53:47 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144093822
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Heb nog geen kinderen wilde ff reacties proeven :)

Maar mocht ik een keer kids krijgen, veel mensen die dit zo doen volgens jou? En ik ken mensen die om de kids thuis blijven, zonde.
Nou, geen hordes, maar er zijn echt wel redelijk wat mensen die dit doen. :Y

Ik vind het wat flauw om dat tegenover mensen die om de kids thuis blijven te zetten, wie zegt nou dat dat om die reden is. Als mensen dat echt willen kunnen ze het toch ook doen voor ze kinderen krijgen? En dus wilden ze het misschien sowieso helemaal wel niet.
Ik bijvoorbeeld. Azie is prachtig hoor, maar backpacken is niet mijn idee van een toffe vakantie. :s)
***
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:42:17 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144122171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef miss_sly het volgende:
Dat ziet er gaaf uit, trui! Hoever is het rijden? Het is iets zuidelijker dan de Dordogne nog?
Even ver ongeveer, het is ten oosten van de Dordogne.
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:18:46 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145568975
Kaprun is leuk, maar wel een eindje rijden... Wij hopen deze winter eigenlijk weer op sneeuw in het Sauerland. Ik ben nog niet uitgekeken op Willingen en ik ben de enige van ons drie die op de latten gaat ;).
KuikenGuppy
pi_145570130
Ik wil niemand voor de schenen trappen maar ik ben geen bungalowpark mens, ja een weekend, met sauna in het huisje en het liefst vrienden of familie erbij en drank :) Ik heb er ook geen argumenten voor, want ik begrijp eigenlijk heel goed dat mensen er wel heengaan. Wij zijn van het kamperen (al hebben we geen kampeermiddel meer) en het rondreizen. Overigens niet allebei tegelijk want ik heb een hekel aan een tent opbouwen en afbreken.

We zijn moeders van een jochie van bijna 8 maanden en gek op vakanties en reizen. Mijn vrouw werkt in het onderwijs dus we zijn 1. gebonden aan schoolvakanties en 2. hebben vaak vakantie. Ik ben deels in loondienst waar ik heel veel vakantiedagen koop en deels ZZP'er/ondernemer dus ook vaak vakantie.

Ik vond het afgelopen zomer echt lastig om iets leuks te bedenken wat praktisch was, leuk, gezellig en voldeed aan de eisen van mijn vrouw die vol hormomen zat en niet te ver weg wilde en nog wat vereisten.

Uiteindelijk hebben we een camper gehuurd en zijn via Luxemburg naar Frankrijk gereden. Een aanrader met een baby. Elke slaap van 2 uur, reden wij. Hij sliep elke dag en nacht in hetzelfde bed, we hadden veel spullen (voor hem) bij en hij keek zijn ogen uit. Daarnaast waren de tussenstops ideaal, geen gedoe met tankstations en toiletten en fles geven maar gewoon in de camper. De 1 gaf de fles de ander verzorgde de lunch in het keukentje. Tip dus!

Ik ben altijd op zoek naar ideetjes en tips voor vakanties met kinderen. De reizen die wij voorheen maakten zijn niet helemaal meer mogelijk. Ik moest me daar wel even bij neerleggen, maar kan nu niet wachten om hem de wereld om hem heen te laten zien. In zijn tempo en volledig in zijn dagritme. Want ik ben er wel van overtuigd dat je ook met (kleine) kinderen gave reizen kan maken.

Volgende week gaan we ook een midweekje weg maar zien we weinig van de wereld. We hebben vanwege een heftig en druk jaar gekozen voor een relax vakantie. We gaan naar een huisje van www.onthaastenindeachterhoek.nl, ben erg benieuwd! Ik verheug me enorm op de sauna en hottub. En het komt akelig in de buurt van een bungalowpark :D ;)

Dus ik haak hier aan voor tips, om mee te lezen en af en toe eens links te delen waar jullie ook wat aan kunnen hebben. Voor nu deze links:

www.kidandcoe.com
www.boerenbed.nl
http://www.little-treasures.com/nl/lt_main.html
www.elizawashere.nl
www.natuurhuisje.nl
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:09:48 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145570821
Wij zijn met baby van 6 maanden twee weken naar onze vaste stek op Kreta geweest. Ook leuk ;),
KuikenGuppy
pi_145579055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:09 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn met baby van 6 maanden twee weken naar onze vaste stek op Kreta geweest. Ook leuk ;),
Dat klinkt erg goed :)
  Moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 19:53:10 #197
5428 crew  miss_sly
pi_145579799
Wat wij heel belangrijk vinden op vakantie, is dat er voldoende andere kindjes zijn om mee te spelen. Vandaar dat een camping onze voorkeur heeft voorlopig, want daar is het zo gemakkelijk aansluiting vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:20:35 #198
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145580919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:50 schreef exode het volgende:

Dus ik haak hier aan voor tips, om mee te lezen en af en toe eens links te delen waar jullie ook wat aan kunnen hebben. Voor nu deze links:
www.kidandcoe.com
www.boerenbed.nl
http://www.little-treasures.com/nl/lt_main.html
www.elizawashere.nl
www.natuurhuisje.nl
Ah wat leuk zeg dat boerenbed.nl Het lijkt me zo leuk dat ik zelfs zonder vriend daar eens een weekendje naar toe zou willen gaan. Ik denk dat hij niet zo te porren is voor een boerderij in een tent.
Maar mij lijkt het heel leuk en zeker voor kinderen.

Iemand al ervaring mee die naar zoiets geweest is?
Rayen 2½ jaar!
pi_145958858
Onthaasten in de Achterhoek is aan te raden kan ik nu uit ervaring zeggen. Al was ons huisje niet geschikt voor echt kruipende baby's. Ons jochie begint nu pas met tijgeren maar anders had ik er wat minder relaxt gezeten. Stopcontacten laag bij de grond, geen traphek voor de open trap in de woonkamer, houtkachel zonder bescherming.

Maar heerlijk om in je eigen hottub en sauna te hangen als de kleine slaapt. Huisje was schoon, netjes en eigenlijk van alle gemakken voorzien. Veel sfeervoller dan de bekende parken. Op het 'park' zelf was echt niets te beleven overigens maar dat was nou net wat wij zochten, even rust.
pi_146492273
Zo, ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden voor komende februari vakantie. Ons mannetje wordt op 21 feb 1 jaar en dan wil ik die maandag lekker weg. We zijn die vrijdag 10 jaar samen....dus dat gaan we vieren met een leuke trip. Al weet de andere helft van de 'we' het nog niet.

Iemand tips voor een trip van maandag t/m zaterdag. Vliegen mag en kan, maar geen vlucht van 8 uur bij wijze van spreken. Ik vind het lastig omdat een beetje mooi weer wel zo fijn is.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 10:48:21 #201
5428 crew  miss_sly
pi_146492342
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:45 schreef exode het volgende:
Zo, ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden voor komende februari vakantie. Ons mannetje wordt op 21 feb 1 jaar en dan wil ik die maandag lekker weg. We zijn die vrijdag 10 jaar samen....dus dat gaan we vieren met een leuke trip. Al weet de andere helft van de 'we' het nog niet.

Iemand tips voor een trip van maandag t/m zaterdag. Vliegen mag en kan, maar geen vlucht van 8 uur bij wijze van spreken. Ik vind het lastig omdat een beetje mooi weer wel zo fijn is.
Wat wil je doen? Wil je hotel-strand (moeilijk voor nog geen week) of een citytrip, of ergens lekker een huisje met drietjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 november 2014 @ 10:51:31 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492418
Richting of idee zou idd handig zijn, exode ;).

Ik zoek een leuke kindvriendelijke wintersportbestemming voor februari/maart, iemand een tip?
KuikenGuppy
pi_146492509
Haha, nou dat is het probleem, ik weet het nog niet. Zolang we Nederland maar uitgaan. :@

Ik dacht zelf aan Barcelona, daar zijn we al eens met vrienden geweest of bijvoorbeeld Zuid Italie. Het hoeft geen strandweer te zijn maar terras en die kleine buiten spelen zou fijn zijn.

Het lijkt me vooral ideaal om een appartement die is ingericht voor een baby te hebben en in de directe omgeving ook genoeg te doen zoals een zwembad, speeltuin maar voor de mama's ook wat vertier.

Pffff, ik zoek altijd goedkope tickets etc voor vrienden en familie maar met die kleine erbij vind ik het echt lastig bedenken en zoeken. We zijn tripjes gewend die niet echt geschikt zijn voor onze kleine man.
  maandag 10 november 2014 @ 11:00:06 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492615
In februari zou ik zelf juist voor sneeuw gaan O+.
KuikenGuppy
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 11:02:15 #205
5428 crew  miss_sly
pi_146492653
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:55 schreef exode het volgende:
Haha, nou dat is het probleem, ik weet het nog niet. Zolang we Nederland maar uitgaan. :@

Ik dacht zelf aan Barcelona, daar zijn we al eens met vrienden geweest of bijvoorbeeld Zuid Italie. Het hoeft geen strandweer te zijn maar terras en die kleine buiten spelen zou fijn zijn.

Het lijkt me vooral ideaal om een appartement die is ingericht voor een baby te hebben en in de directe omgeving ook genoeg te doen zoals een zwembad, speeltuin maar voor de mama's ook wat vertier.

Pffff, ik zoek altijd goedkope tickets etc voor vrienden en familie maar met die kleine erbij vind ik het echt lastig bedenken en zoeken. We zijn tripjes gewend die niet echt geschikt zijn voor onze kleine man.
O, dan zou ik naar zuid Spanje gaan! Mijn werkgever gaat daar regelmatig heen, want zijn ouders wonen daar, en het klimaat is er heerlijk en de prijzen heel erg ok!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146492662
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:00 schreef Burdie het volgende:
In februari zou ik zelf juist voor sneeuw gaan O+.
Jeetje ik ben ook echt niet aan het nadeken...je hebt helemaal gelijk. Mijn vrouw is namelijk skigek en heeft geen ski's meer aangeraakt sinds ze mij kent. Dus bijna 10 jaar....

Dank :) Ik ga nu een hele andere richting op zoeken.
pi_146492679
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dan zou ik naar zuid Spanje gaan! Mijn werkgever gaat daar regelmatig heen, want zijn ouders wonen daar, en het klimaat is er heerlijk en de prijzen heel erg ok!
Zuid Spanje als in 'de eilanden'?
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 11:06:04 #208
5428 crew  miss_sly
pi_146492724
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:03 schreef exode het volgende:

[..]

Zuid Spanje als in 'de eilanden'?
Nee, het zuiden van Spanje, Allicante of nog zuidelijker richting Sevilla. Dat laatste schijnt een hele fijne (studenten)stad te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146492744
Dank voor de tips!

Ik ga met mezelf in conclaaf over de keuze: sneeuw of Zuid Spanje (waarbij La Palma ook een optie is)
pi_146492895
Mocht iemand iets zoeken in Malaga, ik kwam deze via Google tegen en dat ziet er erg goed uit...vooral de voorzieningen voor baby's en grotere kinderen:

http://www.cantueso.net/nl/
pi_146494766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:48 schreef trui het volgende:
Een leuke camping waar wij dit jaar waren: La Grange Fort, in de franse Auvergne. De camping is om een kasteel heen aangelegd. Je kampeert dus eigenlijk in de tuin van het kasteel! Erg leuk, en de rondleiding door het kasteel moet je dan ook zeker even doen, want het heeft een interessante geschiedenis. Het kasteel wordt ook nog bewoond door een Nederlandse familie. Je kunt 's ochtends je broodjes ophalen op de binnenplaats van 't kasteel, bij de barones. :) Ze hebben er trouwens ook chalets en kamers/appartementen te huur. Wij huurden er een tent met inventaris via Tentsetters. Daar zijn er vier van op die camping. Maar ik zag dat Countrycamp er ook een aantal mooie tunneltenten heeft staan, en er zijn ook een paar safaritenten.
Normaal houd ik mij redelijk gedeisd, maar wij zijn vorig jaar op die camping geweest.... Echt met stip 1 van de allerslechtste campings die ik heb meegemaakt...

Paar zaken waarom ik dat vind:

1. Kinderbadje in de wasruimte is in 2 weken 1 maal schoongemaakt

2. Omkleed kussen zat met nietjes aan elkaar en er zaten zwarte stipjes op die er niet op hoorden. Heb maar zonder gedaan.

3. Zwembad buiten was niet gevuld toen we kwamen, pas paar dagen voor vertrek werd het met ijskoud (12 graden) water gevuld

4. Binnenzwembad is amper 21 graden, dat noemen ze verwamd

5. In 2 weken tijd 2 keer gehad dat er simpelweg geen brood was in de ochtend. Was allemaal al op, ondanks dat het op bestelling ging. Die "barones" (moeder van de eigenaar) was een zure pruim die geen stap extra deed

6. Patat halen, hebben ze geen zakjes. Die waren ze vergeten te bestellen

7. Kano tocht geboekt, werd uur van te voren afgezegd want er zou een kabeltje missen. Hij had gewoon geen zin om te rijden.

8. Muggen. Miljarden muggen. En geen enkele bestrijding. Vanaf 18:00 konden we met lange broek binnen zitten.

9. Toilet hok achterin bleef dicht, ondanks dat het druk was en achterin de camping helemaal vol stond. Teveel moeite om schoon te maken blijkbaar.

10. Bij de receptie gevraagd waar we een leuke rit konden maken en of ze misschien een leuk restaurant kenden. Ja hoor, moesten maar even naar restaurant X gaan, dat was wel leuk zei ze. Komen we aan, komen we de eigenaresse van de camping tegen... Bleek dat restaurant gewoon van hen te zijn. Geeft niet, maar zeg dat even van te voren. Natuurlijk raad je je eigen restaurant aan, maar ben dan tenminste eerlijk

11. Helft van de verlichting op het terrein defect.

12. Verlichting in in ieder geval 1 toilethok stond op schemer ingesteld. Je kon je eigen *piep* nog niet zien zo donker was het 's avonds

Nee, nooit meer La Grange Fort voor mij. Wat een graf management.

Wel leuk waren inderdaad het kasteel (en de rondleiding) en de omgeving. Die was ook prachtig. Dat maakt wel iets goed ;)
  maandag 10 november 2014 @ 13:10:07 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146495528
Thaduck, dan hebben jullie het wel wat slechter getroffen dan wij. Ik vond 't 's nachts wel erg donker inderdaad, maar daarvoor hadden we gelukkig zaklampen mee. Het had ook wel wat, dat donker. En een sterren die je zag 's nachts. O+
Het stadium van omkleedkussens zijn wij al enige tijd voorbij, maar waar lag dat dan? De toiletruimtes waren wel wat beperkt vond ik ook, maar ik vond het er niet vies. Er werd dagelijks schoongemaakt. Wij hebben wel de kanotocht gedaan, en elke kanodag van de periode dat wij er waren (3 keer per week geloof ik?) ging er wel een groepje op pad. Mijn ervaring was dat de eigenaar daar ontzettend veel plezier in had, dus ik zou niet weten waarom hij 't niet door zou laten gaan. Misschien zat er wel echt een kabel los tussen de bus en de aanhangwagen, hij moest echt enge bochtjes maken dus ik kan me voorstellen dat veiligheid dan wel bovenaan staat.
Knap dat ze er nog een restaurant naast draaien, dat wist ik niet. Maar inderdaad, het zou netjes geweest zijn als ze dat erbij gezegd hadden. Was dat die ´barones' (oudere dame)? Op de camping zelf hebben wij lekker gegeten.
in de haak.
  maandag 10 november 2014 @ 13:14:07 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146495634
En wat die muggen betreft: daar hebben wij ook een paar avonden last van gehad. Overdag niet, maar de laatste paar dagen was er ineens een muggeninvasie 's avonds Maar wat zou een camping-eigenaar nou aan muggenbestrijding moeten doen? Ik zou niet op het idee komen om hen daar op aan te kijken.
in de haak.
pi_146496081
Er zijn campings die elke avond met aanhangers rondrijden met daarop grote kanonnen die grote hoeveelheden gif de lucht inspuiten. Dan ligt het s ochtends vol met dode muggen. Ik ben daar nooit zo blij mee juist.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 13:32:40 #215
5428 crew  miss_sly
pi_146496104
Het is zeker niet iets waarop je de camping an sich kunt aankijken, maar wel een reden om niet meer daarheen te gaan, lijkt me?

Dat van die kanonnen met gif ook niet, trouwens :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146496195
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Het is zeker niet iets waarop je de camping an sich kunt aankijken, maar wel een reden om niet meer daarheen te gaan, lijkt me?

Dat van die kanonnen met gif ook niet, trouwens :o
Niet? Wij regelmatig. Het is wel erg effectief. :')
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 13:37:11 #217
5428 crew  miss_sly
pi_146496241
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Niet? Wij regelmatig. Het is wel erg effectief. :')
Ik denk dat B er ook heel erg blij mee zou zijn met zijn muggenfobie :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 13:39:09 #218
5428 crew  miss_sly
pi_146496311
Het wordt weer tijd om te bedenken wat we willen en te boeken. Vreselijk zo vroeg al, maar als je echt wil kunnen kiezen, zullen we wel moeten. Nu nog bedenken wat we dan gaan doen!

Italie? Spanje? Toch weer Frankrijk, en zelfs toch wel een weekje le Pech? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 november 2014 @ 13:50:54 #219
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146496586
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Het wordt weer tijd om te bedenken wat we willen en te boeken. Vreselijk zo vroeg al, maar als je echt wil kunnen kiezen, zullen we wel moeten. Nu nog bedenken wat we dan gaan doen!

Italie? Spanje? Toch weer Frankrijk, en zelfs toch wel een weekje le Pech? :D
Ik heb ook toevallig dit weekend alweer gekeken :D. Wij willen een week naar Toscane en een week naar "de bergen" (waar die dan ook mogen liggen, Noord-Italie of Oostenrijk, daar zijn we nog niet uit).

We gaan met een dochter van dan 11. Ik heb voor Toscane twee campings gezien die me wel aanspreken: Barco Reale en Orlando in Chianti

Ik vind het lastig. Met 11 ben je niet meer echt een klein kind maar ook nog geen echte puber. De eerste camping lijkt me leuker voor iets oudere kinderen (en dan bedoel ik dus 10+ ). De tweede camping lijkt me qua ligging mooier en gunstiger, maar wellicht meer voor jongere kinderen.
Omdat onze dochter enigst kind is, is wat aanspraak van leeftijdgenootjes voor haar wel leuk.

Dilemma's, dilemma's :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_146498093
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:45 schreef exode het volgende:
Zo, ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden voor komende februari vakantie. Ons mannetje wordt op 21 feb 1 jaar en dan wil ik die maandag lekker weg. We zijn die vrijdag 10 jaar samen....dus dat gaan we vieren met een leuke trip. Al weet de andere helft van de 'we' het nog niet.

Iemand tips voor een trip van maandag t/m zaterdag. Vliegen mag en kan, maar geen vlucht van 8 uur bij wijze van spreken. Ik vind het lastig omdat een beetje mooi weer wel zo fijn is.
Heeft Eliza was here niets leuks ertussen zitten, bv in Andalusie?
pi_146498289
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:51 schreef Burdie het volgende:
Richting of idee zou idd handig zijn, exode ;).

Ik zoek een leuke kindvriendelijke wintersportbestemming voor februari/maart, iemand een tip?
Haha geldt ook voor jou, heb je iets meer wensen? Wat wil je zelf gaan doen bijvoorbeeld, voorkeur voor land, type accommodatie.

Ik zou iig voor een verblijfplaats gaan die niet te hoog ligt.
pi_146498347
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 14:37 schreef Mineola het volgende:

[..]

Heeft Eliza was here niets leuks ertussen zitten, bv in Andalusie?
Eliza was here heb ik gekeken maar Spanje kan blijkbaar alleen op 26 februari...wij willen op 23 februari weg. We zitten ramvast aan schoolvakanties en die kleine wordt 21 februari 1 jaar en dan willen we echt thuis zijn en dan de 22e bijkomen van de drukte en de taart denk ik ;)
  maandag 10 november 2014 @ 14:47:35 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146498472
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 14:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha geldt ook voor jou, heb je iets meer wensen? Wat wil je zelf gaan doen bijvoorbeeld, voorkeur voor land, type accommodatie.

Ik zou iig voor een verblijfplaats gaan die niet te hoog ligt.
:+

Ik wil graag skieën, man wil liever de après ;).
Liefst niet al te ver rijden van NL... we twijfelen of we naar 't Sauerland gaan (daar zijn we vaker geweest) of liever naar een meer sneeuwzekere bestemming.
KuikenGuppy
pi_146498499
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:44 schreef exode het volgende:

[..]

Eliza was here heb ik gekeken maar Spanje kan blijkbaar alleen op 26 februari...wij willen op 23 februari weg. We zitten ramvast aan schoolvakanties en die kleine wordt 21 februari 1 jaar en dan willen we echt thuis zijn en dan de 22e bijkomen van de drukte en de taart denk ik ;)
Je kan even contact met ze opnemen of er iets te regelen is? Ik heb dat vorig jaar ook met succes gedaan. Pm anders even voor meer info :+
pi_146504258
Wij zitten over 2 weken in Kenia en hebben een guesthouse geboekt. Nu heb ik al veel tips voor het vliegen gekregen (maar meer ervaringen/tips zijn zeker welkom ;) ) maar ik kreeg laatst bv een tip om tape mee te nemen om stopcontacten af te plakken in de kamer. Iemand nog zulke tips? Dat soort dingen klinken logisch maar juist daarom denk ik er misschien niet aan.

Ik begin ineens inpakstress en voorbereidstress en zulks te krijgen. Bang dat ik dingen vergeet. Ik heb er nou ook al 2 keer over gedroomd :X :') Stom want alleen heb ik de reis tig keer gemaakt maar nu met bijna-dreumes vind ik het ineens ontzettend spannen!
pi_146507006
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:31 schreef -Spring het volgende:
Er zijn campings die elke avond met aanhangers rondrijden met daarop grote kanonnen die grote hoeveelheden gif de lucht inspuiten. Dan ligt het s ochtends vol met dode muggen. Ik ben daar nooit zo blij mee juist.
Ik vraag mij af wat vervuilender is, de belachelijk grote campers daar met hun uitlaatgassen en 45 minuten steken of wat bestrijdingsmiddel....

Natuurlijk is het niet de bedoeling om tijdens het seizoen zo rond te rijden. Maar dit was duidelijk een geval van 10 jaar helemaal niks doen en laat maar groeien, bloeien en voortplanten. Als je buiten het seizoen maatregelen neemt dan is het prima te doen. Het is niet zo dat deze camping strak aan een beekje lag en daardoor last had van muggen. Ik kampeer al meer dan 30 jaar en dit heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet terwijl ik strak aan een beekje stond midden in natuur.

Maar ja, als je niks doet dan krijg je dit vanzelf.
pi_146507187
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:14 schreef trui het volgende:
En wat die muggen betreft: daar hebben wij ook een paar avonden last van gehad. Overdag niet, maar de laatste paar dagen was er ineens een muggeninvasie 's avonds Maar wat zou een camping-eigenaar nou aan muggenbestrijding moeten doen? Ik zou niet op het idee komen om hen daar op aan te kijken.
Het is hun terrein en je betaalt toch om daar te mogen staan? Natuurlijk moet het verwachtingspatroon wel kloppen met de kosten natuurlijk, maar een schone toilet en zorg voor het terrein horen er wel bij vind ik. Je kan niet overal wat aan doen en in de natuur houd je altijd muggen (en andere dieren). Maar er is een verschil tussen 20 muggenbulten in 10 minuten of 20 muggenbulten in 2 weken vakantie.
pi_146507350
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:10 schreef trui het volgende:
Thaduck, dan hebben jullie het wel wat slechter getroffen dan wij. Ik vond 't 's nachts wel erg donker inderdaad, maar daarvoor hadden we gelukkig zaklampen mee. Het had ook wel wat, dat donker. En een sterren die je zag 's nachts. O+
Het stadium van omkleedkussens zijn wij al enige tijd voorbij, maar waar lag dat dan? De toiletruimtes waren wel wat beperkt vond ik ook, maar ik vond het er niet vies. Er werd dagelijks schoongemaakt. Wij hebben wel de kanotocht gedaan, en elke kanodag van de periode dat wij er waren (3 keer per week geloof ik?) ging er wel een groepje op pad. Mijn ervaring was dat de eigenaar daar ontzettend veel plezier in had, dus ik zou niet weten waarom hij 't niet door zou laten gaan. Misschien zat er wel echt een kabel los tussen de bus en de aanhangwagen, hij moest echt enge bochtjes maken dus ik kan me voorstellen dat veiligheid dan wel bovenaan staat.
Knap dat ze er nog een restaurant naast draaien, dat wist ik niet. Maar inderdaad, het zou netjes geweest zijn als ze dat erbij gezegd hadden. Was dat die ´barones' (oudere dame)? Op de camping zelf hebben wij lekker gegeten.
Meeste al gezegd, maar over het aankleedkussen/badje. Dat was tegenover het binnenzwembad zeg maar in die toiletruimte, naast de douches. In de vensterbank lag dat gore kussen tussen de dode beestjes en spinnenwebben. Was echt gruwelijk vies. We hebben het zelf maar een beetje gesopt als we met de kleine kwamen.

Fijn detail ook, als je daar voor het cafe op het terras zat keek je direct op het aankleedkussen. Behalve privacy voor je kind is het behoorlijk onsmakelijk als ik een vieze poepbroek moet verschonen, blij dat ik niet hoefde toe te kijken met mijn hapje en drankje.
  maandag 10 november 2014 @ 20:24:03 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146510597
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:32 schreef Mabawa. het volgende:
Wij zitten over 2 weken in Kenia en hebben een guesthouse geboekt. Nu heb ik al veel tips voor het vliegen gekregen (maar meer ervaringen/tips zijn zeker welkom ;) ) maar ik kreeg laatst bv een tip om tape mee te nemen om stopcontacten af te plakken in de kamer. Iemand nog zulke tips? Dat soort dingen klinken logisch maar juist daarom denk ik er misschien niet aan.

Ik begin ineens inpakstress en voorbereidstress en zulks te krijgen. Bang dat ik dingen vergeet. Ik heb er nou ook al 2 keer over gedroomd :X :') Stom want alleen heb ik de reis tig keer gemaakt maar nu met bijna-dreumes vind ik het ineens ontzettend spannen!
Spannend joh! Maar ook heel leuk :D.
Ik vond voor het vliegen erg fijn om genoeg eten mee te hebben, en ik had in mijn handbagage een kleiner tasje gedaan waar alle 'moet ik echt bij de hand hebben' spulletjes in konden, want de handbagage zelf moest boven de stoel en met baby is het toch minder comfortabel om steeds op te staan. Echt nodig waren: luier, doekjes, spuugdoekje, hydrofielluier, iets te spelen, iets te eten, speentje en neusspray (hoewel ik die niet heb gebruikt, bij opstijgen legde ik kuiken gewoon aan en landen vond hij grappig voelen).
Misschien voor jezelf nog een extra kussentje, voor het geval M in slaap valt als jij net in een rare houding zit :'). (Heeft hij een eigen stoel?).
Verder misschien handig om wat kv mee te nemen voor je-weet-maar-nooit, en dentinox (sowieso zijn eigen medicijnspulletjes).
Verder geen tips ;).
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 20:55:33 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146511901
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:51 schreef Burdie het volgende:
Richting of idee zou idd handig zijn, exode ;).

Ik zoek een leuke kindvriendelijke wintersportbestemming voor februari/maart, iemand een tip?
hoe ver en hoe lang willen jullie rijden?

Wij overwegen om weer naar saurland te gaan,en pas boeken als er sneeuw ligt ;)

Oostenrijk denken we ook over na.

via het werk qua kindvriendelijkheidben fijne pistes raden zei juist Italië aan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_146512222
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:51 schreef Burdie het volgende:
Richting of idee zou idd handig zijn, exode ;).

Ik zoek een leuke kindvriendelijke wintersportbestemming voor februari/maart, iemand een tip?
Het voordeel van die leeftijd vind ik dat je nog niet per se iets 'kindvriendelijks' nodig hebt zoals kinderland of skischool. Wandelen met de slee en af en toe ergens in de sneeuw spelen voldoet eigenlijk wel. Wij waren met 11 maanden in Lenzerheide (CH) maar daar kom ik ook al sinds mijn jeugd. Zonnig dal, sneeuw voor de deur, veel wandelpaden en wat terrasjes met een speeltuin. En een ruim appartement. Dit jaar gaan we voor de derde keer en het plan is nu om peuter in een oefenklasje te doen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 10 november 2014 @ 21:04:42 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146512247
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:55 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hoe ver en hoe lang willen jullie rijden?

Wij overwegen om weer naar saurland te gaan,en pas boeken als er sneeuw ligt ;)

Oostenrijk denken we ook over na.

via het werk qua kindvriendelijkheidben fijne pistes raden zei juist Italië aan.
Wij twijfelen inderdaad nog tussen Sauerland en sneeuwzekerheid. Meestal ligt er wel sneeuw in Sauerland in februari. Even kijken wat het werk van m'n man doet qua planning.
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 21:06:55 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146512362
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij twijfelen inderdaad nog tussen Sauerland en sneeuwzekerheid. Meestal ligt er wel sneeuw in Sauerland in februari. Even kijken wat het werk van m'n man doet qua planning.
het "voordeel" van het Sauerland is dat snel aan te rijden is (vanaf ons dan) en daardoor echt last minute kunnen boeken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 10 november 2014 @ 21:10:06 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146512505
Vanaf hier is het ook maar een uur of drie/vier rijden :) lijkt me met een baby net iets comfortabeler dan Oostenrijk of Italië.
Mijn man skiet toch niet, dus het hoeft niet het meest uitdagende skigebied te zijn qua pistes.
Clubsoda, Lenzerheide klinkt ook leuk, hoe ver is dat rijden?
KuikenGuppy
pi_146512537
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Spannend joh! Maar ook heel leuk :D.
Ik vond voor het vliegen erg fijn om genoeg eten mee te hebben, en ik had in mijn handbagage een kleiner tasje gedaan waar alle 'moet ik echt bij de hand hebben' spulletjes in konden, want de handbagage zelf moest boven de stoel en met baby is het toch minder comfortabel om steeds op te staan. Echt nodig waren: luier, doekjes, spuugdoekje, hydrofielluier, iets te spelen, iets te eten, speentje en neusspray (hoewel ik die niet heb gebruikt, bij opstijgen legde ik kuiken gewoon aan en landen vond hij grappig voelen).
Misschien voor jezelf nog een extra kussentje, voor het geval M in slaap valt als jij net in een rare houding zit :'). (Heeft hij een eigen stoel?).
Verder misschien handig om wat kv mee te nemen voor je-weet-maar-nooit, en dentinox (sowieso zijn eigen medicijnspulletjes).
Verder geen tips ;).
Ja erg leuk! En erg spannend ook inderdaad.
Dat kleine tasje deed ik altijd al. Nu zal het iets minder klein zijn, dat wel :P
Ik heb veel verschillende snacks. Puffits, rijstwafels, goodie koekjes en maisboogies. En dan ook nog knijpzakjes fruit. Wil ook nog vers fruit meenemen.
En veel verschillende klein speelgoed, boekjes enzo.
Heb er in handbagage nu ook een hydrofiel gegooid, dat had ik nog niet gedaan ;)
Neusspray zal ik ook nog halen ja, goede!
Geen eigen stoel nee, dus dat wordt wat op zo'n lange vlucht. Maar ik ben wel gewend om met M op me te slapen dus dat valt hopelijk mee.
Kussentje heb ik nog ergens liggen.
Dentinox heb ik nog nooit gebruikt. Ben ik erg naief als ik niet denk dat nodig te hebben?
Ik zal een paar van die zakjes ha-voeding aanschaffen.

Ik wilde ook nog een oude tablet meenemen en daar voor M leuke dingen opzetten. En neem een rietjesbeker en zachte tuit mee.
pi_146513180
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:10 schreef Burdie het volgende:
Vanaf hier is het ook maar een uur of drie/vier rijden :) lijkt me met een baby net iets comfortabeler dan Oostenrijk of Italië.
Mijn man skiet toch niet, dus het hoeft niet het meest uitdagende skigebied te zijn qua pistes.
Clubsoda, Lenzerheide klinkt ook leuk, hoe ver is dat rijden?
900 km vanaf Utrecht. Kindloos reden we dat makkelijk in een dag, met kind nu in twee hele rustige etappes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 10 november 2014 @ 23:15:58 #237
381212 Gulara
From the future
pi_146518054
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:10 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja erg leuk! En erg spannend ook inderdaad.
Dat kleine tasje deed ik altijd al. Nu zal het iets minder klein zijn, dat wel :P
Ik heb veel verschillende snacks. Puffits, rijstwafels, goodie koekjes en maisboogies. En dan ook nog knijpzakjes fruit. Wil ook nog vers fruit meenemen.
En veel verschillende klein speelgoed, boekjes enzo.
Heb er in handbagage nu ook een hydrofiel gegooid, dat had ik nog niet gedaan ;)
Neusspray zal ik ook nog halen ja, goede!
Geen eigen stoel nee, dus dat wordt wat op zo'n lange vlucht. Maar ik ben wel gewend om met M op me te slapen dus dat valt hopelijk mee.
Kussentje heb ik nog ergens liggen.
Dentinox heb ik nog nooit gebruikt. Ben ik erg naief als ik niet denk dat nodig te hebben?
Ik zal een paar van die zakjes ha-voeding aanschaffen.

Ik wilde ook nog een oude tablet meenemen en daar voor M leuke dingen opzetten. En neem een rietjesbeker en zachte tuit mee.
Ik vond mijn ringsling echt heel fijn. Die deed ik om m'n middel, maar dan niet dicht. En als ie dan in slaap was gevallen maakte vriend hem dicht (onder billetjes en over rugje) zodat ie een beetje gestut zat. Zeker als je zelf nog even wilt dutten is het fijn omdat je hem niet krampachtig hoeft vast te houden.
pi_146522984
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:15 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik vond mijn ringsling echt heel fijn. Die deed ik om m'n middel, maar dan niet dicht. En als ie dan in slaap was gevallen maakte vriend hem dicht (onder billetjes en over rugje) zodat ie een beetje gestut zat. Zeker als je zelf nog even wilt dutten is het fijn omdat je hem niet krampachtig hoeft vast te houden.
Ik ben niet bepaald fan van ringsling en wilde die niet meenemen. Wel gaat mn doek ook in mijn handbagage dus daar kan ik vast ook wel wat mee ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 07:40:21 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146523094
Wij hadden de mei tai in de handbagage, en die is er alleen op het vliegveld even uit geweest.
KuikenGuppy
pi_146523122
Hop tye en Manduca (voor vriend) worden ingecheckt. Doekje is multifunctioneel ;)

Echt het lijkt wel of ik een jaar wegga, zo abnormaal veel bagage hebben we :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:14:07 #241
381212 Gulara
From the future
pi_146524218
Wij hebben manduca en sling veel gebruikt. Maar hadden geen wagen mee en een overstap.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:15:20 #242
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146524236
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:10 schreef Mabawa. het volgende:
En neem een rietjesbeker en zachte tuit mee.
Ik had ook een rietjesbeker mee voor een vlucht. Gevuld en al en dacht lekker makkelijk. :+
Maar vergeet niet door drukteverschil of zoiets, zodra je de rietjesbeker openklapt begint dat ding te spuiten :{
Ik spoot nog net niet de passagier naast mij en voor ons nat :@ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_146525051
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

:+

Ik wil graag skieën, man wil liever de après ;).
Liefst niet al te ver rijden van NL... we twijfelen of we naar 't Sauerland gaan (daar zijn we vaker geweest) of liever naar een meer sneeuwzekere bestemming.
Zit je vast aan een bepaalde week? Want ander kun je in januari eens kijken waar er sneeuw ligt en dan pas bepalen waar je heen gaat. Kinderskifaciliteiten heb je nog niet nodig, een beetje sneeuw en een slee is voldoende, en als je man toch niet skiet, dan gaat het er vooral om wat jij een leuk gebied vindt dus :+

Wij rijden tegenwoordig zowel heen als terug in twee dagen, 1000 km is een beetje onze max. Bevalt prima! Zugspitze Arena vond ik trouwens een heel kindproof gebied. Niet te ver ook (Duits-Oostenrijkse grens).
pi_146525056
We hebben 3 kinderen onder de 3 en zijn al een beetje aan het orienteren voor van de zomer maar het is wel lastig. Standaard reizen kun je niet boeken via internet merk ik al omdat de combinatie 2 volwassenen 3 kinderen bijna nergens mogelijk is, tenzij je 2 aparte kamers boekt bijvoorbeeld. We zoeken iets in de richting zuid frankrijk - spanje, het liefst een appartement of huis met minimaal 2 maar liever 3 slaapkamers waar je makkelijk met het vliegtuig kunt komen. Tot nu toe is het me nog niet echt gelukt iets geschikts te vinden, tenzij je met minimaal 4k over de brug komt. Huren van een particulier is natuurlijk mogelijk maar het probleem is dat we voor 3 kinderen stoelen, bedjes etc moeten hebben en die zijn daar vaak niet aanwezig. En met het vliegtuig al die zooi meeslepen zie ik niet echt gebeuren.
Zijn er nog goede tips of een richting waarin ik kan zoeken? Of moet ik het gewoon opgeven en een bungalow in nederland gaan huren?
pi_146525450
Het lijkt me dat je wel een accommodatie moet kunnen vinden met drie slaapkamers toch? Heb je gezocht op zespersoonsaccommodatie? Ik vind iig wel appartementen.

Die bedjes en kinderstoelen lijkt me idd lastiger bij een particulier, maar de grote zonaanbieders kunnen neem ik aan wel voldoende kinderbedjes en stoelen regelen. Je kan ook overwegen om daar een tripje ikea te doen en een of meer stoelen voor 15 euro te kopen :) Het tikt best aan als je per dag huur betaalt.

Ik weet niet of je van de vakantieparken bent, maar zit er niet zoiets ook in Frankrijk/Spanje? Die zijn sowieso heel gericht op kinderen.
pi_146525469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:52 schreef ohmoetdatzo het volgende:
We hebben 3 kinderen onder de 3 en zijn al een beetje aan het orienteren voor van de zomer maar het is wel lastig. Standaard reizen kun je niet boeken via internet merk ik al omdat de combinatie 2 volwassenen 3 kinderen bijna nergens mogelijk is, tenzij je 2 aparte kamers boekt bijvoorbeeld. We zoeken iets in de richting zuid frankrijk - spanje, het liefst een appartement of huis met minimaal 2 maar liever 3 slaapkamers waar je makkelijk met het vliegtuig kunt komen. Tot nu toe is het me nog niet echt gelukt iets geschikts te vinden, tenzij je met minimaal 4k over de brug komt. Huren van een particulier is natuurlijk mogelijk maar het probleem is dat we voor 3 kinderen stoelen, bedjes etc moeten hebben en die zijn daar vaak niet aanwezig. En met het vliegtuig al die zooi meeslepen zie ik niet echt gebeuren.
Zijn er nog goede tips of een richting waarin ik kan zoeken? Of moet ik het gewoon opgeven en een bungalow in nederland gaan huren?
Ik trap waarschijnlijk een open deur in maar: zoeken op babyproof huisje. Ik vind in Spanje best wel wat, maar weet eerlijk gezegd niet of het voor 3 kinderen geschikt is.
pi_146525651
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:50 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb ook toevallig dit weekend alweer gekeken :D. Wij willen een week naar Toscane en een week naar "de bergen" (waar die dan ook mogen liggen, Noord-Italie of Oostenrijk, daar zijn we nog niet uit).

We gaan met een dochter van dan 11. Ik heb voor Toscane twee campings gezien die me wel aanspreken: Barco Reale en Orlando in Chianti

Ik vind het lastig. Met 11 ben je niet meer echt een klein kind maar ook nog geen echte puber. De eerste camping lijkt me leuker voor iets oudere kinderen (en dan bedoel ik dus 10+ ). De tweede camping lijkt me qua ligging mooier en gunstiger, maar wellicht meer voor jongere kinderen.
Omdat onze dochter enigst kind is, is wat aanspraak van leeftijdgenootjes voor haar wel leuk.

Dilemma's, dilemma's :P.
Hier ervaring met camping Barco Reale. Wij hebben er een super vakantie gehad maar wij waren er begin juli, vlak voor het echte hoogseizoen. Ook hebben wij geen kinderen. Er was wel ontzettend veel te doen voor kinderen en er waren ook veel kinderen van alle leeftijden op de camping.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 10:20:35 #248
5428 crew  miss_sly
pi_146525755
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:50 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb ook toevallig dit weekend alweer gekeken :D. Wij willen een week naar Toscane en een week naar "de bergen" (waar die dan ook mogen liggen, Noord-Italie of Oostenrijk, daar zijn we nog niet uit).

We gaan met een dochter van dan 11. Ik heb voor Toscane twee campings gezien die me wel aanspreken: Barco Reale en Orlando in Chianti

Ik vind het lastig. Met 11 ben je niet meer echt een klein kind maar ook nog geen echte puber. De eerste camping lijkt me leuker voor iets oudere kinderen (en dan bedoel ik dus 10+ ). De tweede camping lijkt me qua ligging mooier en gunstiger, maar wellicht meer voor jongere kinderen.
Omdat onze dochter enigst kind is, is wat aanspraak van leeftijdgenootjes voor haar wel leuk.

Dilemma's, dilemma's :P.
O, die tweede ziet er wel leuk uit. Wel groot, denk ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:02:53 #249
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146528548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier ervaring met camping Barco Reale. Wij hebben er een super vakantie gehad maar wij waren er begin juli, vlak voor het echte hoogseizoen. Ook hebben wij geen kinderen. Er was wel ontzettend veel te doen voor kinderen en er waren ook veel kinderen van alle leeftijden op de camping.
Wij gaan ook begin juli (meteen zodra de zomervakantie in regio Noord begint, dus 6/7 juli). Dank voor je info!
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, die tweede ziet er wel leuk uit. Wel groot, denk ik?
Niet eens zo heeeel groot volgens mij, als je de plattegrond van de camping bekijkt zijn er niet extreem veel plaatsen. Veel huuracco's.

Mij lijken beide campings leuk :D . Ik dénk dat het Barco Reale wordt, als ik alle reviews lees lijkt me die toch het meest geschikt voor kinderen van de leeftijd van mijn dochter.

En dan nog op zoek naar "iets" in de bergen :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:04:27 #250
5428 crew  miss_sly
pi_146528588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:02 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij gaan ook begin juli (meteen zodra de zomervakantie in regio Noord begint, dus 6/7 juli). Dank voor je info!

[..]

Niet eens zo heeeel groot volgens mij, als je de plattegrond van de camping bekijkt zijn er niet extreem veel plaatsen. Veel huuracco's.

Mij lijken beide campings leuk :D . Ik dénk dat het Barco Reale wordt, als ik alle reviews lees lijkt me die toch het meest geschikt voor kinderen van de leeftijd van mijn dochter.

En dan nog op zoek naar "iets" in de bergen :P
Mijn dochter is/wordt in juli 6, dus dat scheelt een paar jaartjes.
(jemig, zei ik 6? ja, echt, 6 :o )
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:09:29 #251
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146528758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn dochter is/wordt in juli 6, dus dat scheelt een paar jaartjes.
(jemig, zei ik 6? ja, echt, 6 :o )
Offtopic: Onze dochter is nu dus 10. TIEN!!! Een TIENER!! Het gaat echt te belachelijk snel :').

Als dochter 6 was geweest was ik voor de tweede camping gegaan, die lijkt me voor jongere kinderen sowieso prima.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_146529021
Oeh leuk, wij zijn ook al bezig met onze vakantie volgend jaar. We willen voor het eerst met onze dochter naar Frankrijk, het liefste een kleinschalige camping (niet te klein) of een gite waar er meerdere bij elkaar staan. En het liefste met verwarmd zwembad, dieren en mogelijkheid om eten te halen. Heb me suf zitten zoeken en onze voorkeur nu is Le Petit chaillot O+
We hebben ook nog La place de famille overwogen. Kan eigenlijk nog steeds niet kiezen :')
E.
pi_146529157
Zijn jullie nu allemaal al bezig met de zomervakantie? Ik ben nog aan het bedenken voor februari :)

Het lukt mij niet om nu al te beslissen wat we in juli/augustus willen. Maar ik heb nu waarschijnlijk nog makkelijk praten, ons mannetje wordt in februari pas 1 dus die maakt het allemaal nog niet zoveel uit.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:31:40 #254
5428 crew  miss_sly
pi_146529469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

Offtopic: Onze dochter is nu dus 10. TIEN!!! Een TIENER!! Het gaat echt te belachelijk snel :').

Als dochter 6 was geweest was ik voor de tweede camping gegaan, die lijkt me voor jongere kinderen sowieso prima.
Een tiener? :o Ik zie mijn neefje van 10 en ik vind het geweldig leuk, maar mijn kind? Nah, dat duurt nog 20 jaar :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146529486
Ja, ik heb nogal specifieke eisen en wil zeker weten dat er ook plek is. De laatste tijd zijn we steeds last minute maar dan is het toch behelpen. Wij hebben net een peuter als we gaan en ik wil graag dat zij er plezier heeft en enigzins vrij en veilig kan rond lopen ook. En vakantievoorbereidingen vind ik ook nog eens heel leuk, uren rond zoeken en wegdromen :@
E.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:34:51 #256
5428 crew  miss_sly
pi_146529560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:21 schreef exode het volgende:
Zijn jullie nu allemaal al bezig met de zomervakantie? Ik ben nog aan het bedenken voor februari :)

Het lukt mij niet om nu al te beslissen wat we in juli/augustus willen. Maar ik heb nu waarschijnlijk nog makkelijk praten, ons mannetje wordt in februari pas 1 dus die maakt het allemaal nog niet zoveel uit.
Toen onze dochter nog niet naar school ging, gingen we drie keer per jaar en zou ik nu ook met een vakantie begin van het jaar bezig zijn.
Inmiddels zijn we aan schoolvakanties en de bijbehorende prijzen en drukte gebonden, en moet je dus, als je wat te kiezen wilt hebben, op tijd boeken. En gezien de prijzen is drie keer per jaar op vakantie niet meer echt een optie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:35:38 #257
5428 crew  miss_sly
pi_146529579
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Oeh leuk, wij zijn ook al bezig met onze vakantie volgend jaar. We willen voor het eerst met onze dochter naar Frankrijk, het liefste een kleinschalige camping (niet te klein) of een gite waar er meerdere bij elkaar staan. En het liefste met verwarmd zwembad, dieren en mogelijkheid om eten te halen. Heb me suf zitten zoeken en onze voorkeur nu is Le Petit chaillot O+
We hebben ook nog La place de famille overwogen. Kan eigenlijk nog steeds niet kiezen :')
Ik ga je linkjes even bekijken!
Een leuke, kleinschalige camping is le Pech! www.lepech.com
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146529640
Oooh Spark, ik ben ook al bezig hoor :D We willen een kant en klare tent huren. Denken wb locatie aan het Zwarte Woud, maar is nog niet helemaal zeker. Zon boeit ons niet, mooie omgeving wel :Y)
pi_146529753
Le Pech stond ook in het lijstje, miss! Er is ook zoveel leuks te vinden in Frankrijk. En dan tel ik de croissants en sfeer nog niet mee. Ik hoop dat Eva net zo gek wordt op Frankrijk als wij zelf zijn O+

Gotc, leuk! Zwarte woud ben ik nog nooit geweest! Zon boeit mij ook niet zo heel veel, maar toen we een paar jaar geleden in de Bretagne alleen maar regen hadden en afgelopen nazomer drie dekens nodig hadden in onze tent was dat best jammer ;(
E.
pi_146529823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toen onze dochter nog niet naar school ging, gingen we drie keer per jaar en zou ik nu ook met een vakantie begin van het jaar bezig zijn.
Inmiddels zijn we aan schoolvakanties en de bijbehorende prijzen en drukte gebonden, en moet je dus, als je wat te kiezen wilt hebben, op tijd boeken. En gezien de prijzen is drie keer per jaar op vakantie niet meer echt een optie.
Wij zitten alweer bijna 10 jaar aan de schoolvakanties vast :( Mijn vrouw werkt in het onderwijs, maar ik moet zeggen dat Europa wel erg duur is tijdens het hoogseizoen.

Maar ik heb nu echt nog geen idee waar ik heen wil in juli. Misschien Italie maar Zweden staat ook hoog op de lijst en Andalusie ook al. Ik vermoed dat wij het in mei weten...of niet :D
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:44:44 #261
5428 crew  miss_sly
pi_146529854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:41 schreef .Sparkling. het volgende:
Le Pech stond ook in het lijstje, miss! Er is ook zoveel leuks te vinden in Frankrijk. En dan tel ik de croissants en sfeer nog niet mee. Ik hoop dat Eva net zo gek wordt op Frankrijk als wij zelf zijn O+

Gotc, leuk! Zwarte woud ben ik nog nooit geweest! Zon boeit mij ook niet zo heel veel, maar toen we een paar jaar geleden in de Bretagne alleen maar regen hadden en afgelopen nazomer drie dekens nodig hadden in onze tent was dat best jammer ;(
Ik vind de prijzen van die Le petit chaillot wel erg hoog :o
La place de famille vind ik voor ons ook nog wel een optie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de prijzen van die Le petit chaillot wel erg hoog :o
La place de famille vind ik voor ons ook nog wel een optie!
Ja he! Dat is ook wat ons tot nu toe steeds tegen houdt om te boeken.
We zijn nog niet gebonden aan vakantie maar zelfs daarbuiten is de prijs erg hoog vergeleken vergelijkbare dingen. Maar hij blijft wel open staan, trekt ons wel :D

La place de Famille lijkt me ook heel leuk, al is het misschien nog leuker als Eva iets ouder is en echt met andere kinderen speelt. De eigenaren hebben mee gedaan aan Ik vertrek en dat zijn volgens mij hele leuke mensen. En dat speelkasteel dat ze gemaakt hebben O+
E.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:54:03 #263
5428 crew  miss_sly
pi_146530119
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:50 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja he! Dat is ook wat ons tot nu toe steeds tegen houdt om te boeken.
We zijn nog niet gebonden aan vakantie maar zelfs daarbuiten is de prijs erg hoog vergeleken vergelijkbare dingen. Maar hij blijft wel open staan, trekt ons wel :D

La place de Famille lijkt me ook heel leuk, al is het misschien nog leuker als Eva iets ouder is en echt met andere kinderen speelt. De eigenaren hebben mee gedaan aan Ik vertrek en dat zijn volgens mij hele leuke mensen. En dat speelkasteel dat ze gemaakt hebben O+
Hoe oud is Eva tegen die tijd?
S speelde vanaf een jaar of twee al met andere aanwezige peuters!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe oud is Eva tegen die tijd?
S speelde vanaf een jaar of twee al met andere aanwezige peuters!
Net een maandje twee. Zou het dan al leuk zijn denk je? Ze toont nu echt nog geen interesse in andere kinderen namelijk.
E.
pi_146530184
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:50 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja he! Dat is ook wat ons tot nu toe steeds tegen houdt om te boeken.
We zijn nog niet gebonden aan vakantie maar zelfs daarbuiten is de prijs erg hoog vergeleken vergelijkbare dingen. Maar hij blijft wel open staan, trekt ons wel :D

La place de Famille lijkt me ook heel leuk, al is het misschien nog leuker als Eva iets ouder is en echt met andere kinderen speelt. De eigenaren hebben mee gedaan aan Ik vertrek en dat zijn volgens mij hele leuke mensen. En dat speelkasteel dat ze gemaakt hebben O+
Is dat die camping met safaritenten (glamping)? Wat zag dat er leuk uit op tv :)
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:57:25 #266
5428 crew  miss_sly
pi_146530210
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:55 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Net een maandje twee. Zou het dan al leuk zijn denk je? Ze toont nu echt nog geen interesse in andere kinderen namelijk.
S vond het wel erg leuk dat er andere kindjes waren. Ze vond het ook erg leuk al om in de speeltuin te spelen en rond te lopen en andere kindjes te zien. Echt spelen zoals ze nu speelt deed ze nog niet, natuurlijk.
Wij vonden het erg belangrijk dat er andere kindjes zouden zijn, omdat ze natuurlijk enig kind is en wij geen speelkameraadje bij ons hadden ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:56 schreef exode het volgende:

[..]

Is dat die camping met safaritenten (glamping)? Wat zag dat er leuk uit op tv :)
Ja! Ze hebben dacht ik negen safaritenten en twee gites. Echt leuk gedaan en volledig ingericht op gezinnen met kinderen. Zag in het tv programma dat ze zelfs het speelgoed in je tent aanpassen op leeftijd van het kind dat komt.
E.
pi_146530283
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:58 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja! Ze hebben dacht ik negen safaritenten en twee gites. Echt leuk gedaan en volledig ingericht op gezinnen met kinderen. Zag in het tv programma dat ze zelfs het speelgoed in je tent aanpassen op leeftijd van het kind dat komt.
Ja die ja! Die zag er heel erg leuk uit :)
Ik hou van het programma 'Ik vertrek'.
pi_146530324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S vond het wel erg leuk dat er andere kindjes waren. Ze vond het ook erg leuk al om in de speeltuin te spelen en rond te lopen en andere kindjes te zien. Echt spelen zoals ze nu speelt deed ze nog niet, natuurlijk.
Wij vonden het erg belangrijk dat er andere kindjes zouden zijn, omdat ze natuurlijk enig kind is en wij geen speelkameraadje bij ons hadden ;)
Ja precies, dat hebben wij ook. Ik kan me alleen nog zo moeilijk een voorstelling maken hoe Eva is over 7/8 maanden en wat goed bij haar en ons past tegen die tijd.
E.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 13:06:13 #270
5428 crew  miss_sly
pi_146530519
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:00 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja precies, dat hebben wij ook. Ik kan me alleen nog zo moeilijk een voorstelling maken hoe Eva is over 7/8 maanden en wat goed bij haar en ons past tegen die tijd.
Is ook moeilijk, dat vind ik nog steeds :D
Een van de redenen waarom wij stiekem toch nog voor minstens een week Le Pech overwegen :') Bekend voor ons alle drie en zeker weten goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:15:25 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146530845
Maar je wil toch ook wel eens wat anders?
in de haak.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 13:19:57 #272
5428 crew  miss_sly
pi_146531004
Ja, daarom een week Le Pech en 1-1,5 week iets anders :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146531064
Wij zijn ook al druk aan t speuren ook, zijn er hier toevallig nog mensen met leuke tips voor kampeerplaatsen langs de Franse (Landes of middellandse zee-) of Italiaanse (Bloemenriviera/Toscane) Kust? We hebben een grote tunneltent, dus de plekken moeten wel wat ruim zijn..(en dat laatste blijkt vooral in Italie een uitdaging ben ik inmiddels achter)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_146531168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:21 schreef Poppedein het volgende:
Wij zijn ook al druk aan t speuren ook, zijn er hier toevallig nog mensen met leuke tips voor kampeerplaatsen langs de Franse (Landes of middellandse zee-) of Italiaanse (Bloemenriviera/Toscane) Kust? We hebben een grote tunneltent, dus de plekken moeten wel wat ruim zijn..(en dat laatste blijkt vooral in Italie een uitdaging ben ik inmiddels achter)
de franse kustcampings staan ook niet bekend om hun grote plaatsen. Wij hebben in het verleden wel eens twee plaatsjes naast elkaar geboekt. Wij hebben een grote de waard en hadden daar nog een klein tentje naast staan. Dit kun je niet echt kwijt op 70 m2, als daar ook nog je auto bij moet. Vooraf informeren naar de grootte van de plaatsjes is dus wel aan te raden.
pi_146538409
Yeaaaaaaaah, we kunnen in februari lichtelijk buiten de schoolvakantie boeken. In het geheim met de directrice van de school onbetaald verlof geregeld op maandag 2 maart, dinsdag en woensdag is mijn vrouw sowieso vrij. Dat opent deuren :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:38:09 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146543381
Ik wil me eigenlijk net als andere jaren niet druk maken nu al om de vakantie maar ik wil vliegen naar een eiland in juni dus qua prijzen is het misschien wel verstandig te gaan kijken.

Ollie wordt 4 in februari maar manlief wil eindelijk vliegen *O* dus ik pik mooi de laatste keer buiten de schoolvakanties mee.

Dus tips gezocht.
Ik denk aan Tenerife of Gran Canaria. Accommodatie tips?
Of welk Grieks eiland buiten Kreta is leuk en groot genoeg om ook wat rond te toeren met een huurauto twee weken? Alleen het zwembad zien is niet echt voor ons ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:24:13 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146545254
Wij gaan altijd naar Kreta, dus geen tips lazi ;).
KuikenGuppy
pi_146563205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:15 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik had ook een rietjesbeker mee voor een vlucht. Gevuld en al en dacht lekker makkelijk. :+
Maar vergeet niet door drukteverschil of zoiets, zodra je de rietjesbeker openklapt begint dat ding te spuiten :{
Ik spoot nog net niet de passagier naast mij en voor ons nat :@ :+
Hahaha oeps! Ik neem wel een flesje spa blauw mee :P
pi_146563278
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef Gulara het volgende:
Wij hebben manduca en sling veel gebruikt. Maar hadden geen wagen mee en een overstap.
Ja dat heb je dan wel nodig inderdaad.
Ter plaatse zullen we alleen maar dragen dus vandaar die lading dragers. Heb wel een buggy te leen voor als we ergens gaan eten, dan kan M daar in zitten/slapen. Op de meeste plekken zijn geen kinderstoelen aanwezig. We hebben op de heenweg ook een overstap, krijg je de buggy dan terug trouwens?
pi_146572715
Vakanties...ik denk dat wij hier in Augustus gaan: http://www.sequoiaparc.com

En verder wil ik in April een stedentrip maken maar weet nog niet waar..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:54:16 #281
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146573590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:38 schreef laziness het volgende:
Ik wil me eigenlijk net als andere jaren niet druk maken nu al om de vakantie maar ik wil vliegen naar een eiland in juni dus qua prijzen is het misschien wel verstandig te gaan kijken.

Ollie wordt 4 in februari maar manlief wil eindelijk vliegen *O* dus ik pik mooi de laatste keer buiten de schoolvakanties mee.

Dus tips gezocht.
Ik denk aan Tenerife of Gran Canaria. Accommodatie tips?
Of welk Grieks eiland buiten Kreta is leuk en groot genoeg om ook wat rond te toeren met een huurauto twee weken? Alleen het zwembad zien is niet echt voor ons ;)
Samos is tof, kun je ook nog een dagtrip naar opgravingen in Efeze maken. Wel heet, hoewel het in juni nog wel te doen is, denk ik. Ik ben er jaren geleden geweest met mijn ouders. Vond het heel gemutlich, genoeg te zien en doen!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146573833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef bitterend het volgende:
Vakanties...ik denk dat wij hier in Augustus gaan: http://www.sequoiaparc.com

En verder wil ik in April een stedentrip maken maar weet nog niet waar..
Oooo, die is leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 23:21:21 #283
5428 crew  miss_sly
pi_146666452
Ik kwam op mijn zoektocht deze camping tegen:
http://www.campingfrankrijk.eu/campings/castel-le-val-de-bonnal/

http://www.camping-valdebonnal.com

Ziet e goed uit. Iemand toevallig al eens geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146672515
ziet er goed uit, miss!

wij blijven komende zomer in Nederland. We willen met den sleurhut naar Camping Hertshoorn. Iemand ervaring?

http://www.ardoer.com/nl/camping/hertshoorn
pi_146672906
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:38 schreef laziness het volgende:
Ik wil me eigenlijk net als andere jaren niet druk maken nu al om de vakantie maar ik wil vliegen naar een eiland in juni dus qua prijzen is het misschien wel verstandig te gaan kijken.

Ollie wordt 4 in februari maar manlief wil eindelijk vliegen *O* dus ik pik mooi de laatste keer buiten de schoolvakanties mee.

Dus tips gezocht.
Ik denk aan Tenerife of Gran Canaria. Accommodatie tips?
Of welk Grieks eiland buiten Kreta is leuk en groot genoeg om ook wat rond te toeren met een huurauto twee weken? Alleen het zwembad zien is niet echt voor ons ;)
Griekenland O+

Ik ben op Zakythos geweest, niet al te grootschalig, je kan zeeschilpadden zien en wij hebben fietsen gehuurd een dagje. Heel mooi! Je kan ook een dagtocht naar bijvoorbeeld Olympia doen, O+ oude meuk O+ bekijken (wel met de boot eerst).

Mijn zus is afgelopen zomer op Kos geweest en was erg enthousiast. Zij hadden ook fietsen gehuurd weet ik. Ik geloof dat het daar minder heuvelachtig was dan op Zakynthos ;).

Oh over toeren met auto heb ik niet zoveel te zeggen, geen ervaring mee. Sorry (lezen Phaidra :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146673396
Ziet er leuk uit, die camping, Spring. Wanneer beval je, en hoe oud is jullie jongste dan?

Vliegen, eigenlijk wordt dat inderdaad ook best een optie, met de prijzen in het hoogseizoen op diverse campings. Maar ja, een hotel is toch anders denk ik dan een camping wat beter contact met andere kindjes, of zou dat wel meevallen, zeker in het hoogseizoen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146673444
Ik ben 3 juni uitgerekend, Miss, dus mss is het wel veel te optimistisch gedacht nog, maar da's het fijne van een caravan. Niks hoeft, alles mag.
pi_146673876
Nou, inderdaad, gewoon kijken wat er kan tegen die tijd. Met eigen caravan op stap geeft je echt wel meer mogelijkheden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146679777
Pfff ik vind het echt lastig om iets geschikts voor februari te vinden. Zal ik ooit wennen aan vakantie met kind?

Andalusie lijkt me echt heel erg mooi bijvoorbeeld maar is het weer daar wel goed in februari en dan bedoel ik een graad of 20. En welke accomodatie dan? Etc etc.
Een collega raadde met baby Tenerife aan, lekker weer en erg op (kleine) kinderen gericht. Ik krijg daar lichtelijk jeuk van...misschien moet ik me daar maar overheen zetten of zo.

Sneeuw is ook nog steeds een optie overigens. :)

Als ik kijk naar wat IK het liefste zou willen is dat of New York of Thailand, maar het eerste vind ik niet zo fijn met baby (lees jetlag) en het tweede vind ik een week te kort.

Dus de IK is even niet zo belangrijk. Hoe gingen jullie om met die omslag van vakantieopties of ben ik echt een miep?
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:27:51 #290
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146680001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:18 schreef exode het volgende:
Pfff ik vind het echt lastig om iets geschikts voor februari te vinden. Zal ik ooit wennen aan vakantie met kind?

Andalusie lijkt me echt heel erg mooi bijvoorbeeld maar is het weer daar wel goed in februari en dan bedoel ik een graad of 20. En welke accomodatie dan? Etc etc.
Een collega raadde met baby Tenerife aan, lekker weer en erg op (kleine) kinderen gericht. Ik krijg daar lichtelijk jeuk van...misschien moet ik me daar maar overheen zetten of zo.

Sneeuw is ook nog steeds een optie overigens. :)

Als ik kijk naar wat IK het liefste zou willen is dat of New York of Thailand, maar het eerste vind ik niet zo fijn met baby (lees jetlag) en het tweede vind ik een week te kort.

Dus de IK is even niet zo belangrijk. Hoe gingen jullie om met die omslag van vakantieopties of ben ik echt een miep?
Ach ja, vakantie was één van de vele dingen die anders werden. Ik vond (en vind) het wel een uitdaging om een soort optimum te vinden tussen wat leuk is voor het grut (3 en 5) en wat leuk is voor pa en ma. Wij zijn met baby van 5 maanden naar La Palma geweest eind januari. Ook een Canarisch eiland, maar wat minder toeristisch dan bv Tenerife. Heel groen, maar ook heel zonnig. Eind januari dus ook in zee gezwommen, op het terras gezeten, etc. En het is maar 4 uur vliegen vanaf Schiphol (Transavia gaat twee keer per week voor ongeveer 350 euro pp). Huisje + auto hadden wij hier gehuurd: www.oceaanzicht.nl

Later nog een keer teruggeweest met twee kids, echt een prima winterbestemming. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146703901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ach ja, vakantie was één van de vele dingen die anders werden. Ik vond (en vind) het wel een uitdaging om een soort optimum te vinden tussen wat leuk is voor het grut (3 en 5) en wat leuk is voor pa en ma. Wij zijn met baby van 5 maanden naar La Palma geweest eind januari. Ook een Canarisch eiland, maar wat minder toeristisch dan bv Tenerife. Heel groen, maar ook heel zonnig. Eind januari dus ook in zee gezwommen, op het terras gezeten, etc. En het is maar 4 uur vliegen vanaf Schiphol (Transavia gaat twee keer per week voor ongeveer 350 euro pp). Huisje + auto hadden wij hier gehuurd: www.oceaanzicht.nl

Later nog een keer teruggeweest met twee kids, echt een prima winterbestemming. :)
La Palma lijkt mij dus ook mooier dan Tenerife :) Ik begreep alleen dat het weer daar iets minder zonnig is. Fijn, dank je wel voor je reactie!

Ik ben ervan overtuigd dat we de reizen die we gewend waren in aangepaste versie kunnen gaan voortzetten maar pas als de kleine man daar wat meer van meekrijgt dan nu.
  zondag 16 november 2014 @ 09:30:45 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146704391
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:18 schreef exode het volgende:
Dus de IK is even niet zo belangrijk. Hoe gingen jullie om met die omslag van vakantieopties of ben ik echt een miep?
Was je voorheen wel voor een week naar Thailand gegaan? En had je voorheen geen last van die jetlag gehad in New York (ok, toegegeven: een baby verlengt je jetlag met een dag, want die eerste dag dat zij doorslapen lig jij te wachten tot ze wakker worden :P )? Het lijkt alsof de beschikbare tijd meer een restrictie is dan de baby.

Een graad of 20 wordt het volgens mij in februari, normaal gesproken, nergens in Europa. Tenerife of la Palma lijken me een goede mogelijkheid voor je (en meer jeuk van Tenerife dan van Thailand? Echt? ;) ). Of anders het Midden-Oosten? Emiraten hoppen in de VAE? Oman?
pi_146705194
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Was je voorheen wel voor een week naar Thailand gegaan? En had je voorheen geen last van die jetlag gehad in New York (ok, toegegeven: een baby verlengt je jetlag met een dag, want die eerste dag dat zij doorslapen lig jij te wachten tot ze wakker worden :P )? Het lijkt alsof de beschikbare tijd meer een restrictie is dan de baby.

Een graad of 20 wordt het volgens mij in februari, normaal gesproken, nergens in Europa. Tenerife of la Palma lijken me een goede mogelijkheid voor je (en meer jeuk van Tenerife dan van Thailand? Echt? ;) ). Of anders het Midden-Oosten? Emiraten hoppen in de VAE? Oman?
Een week Thailand of New York anders? Ja graag en Thailand trekt me vooral vanwege de massages :) Ik ben er al geweest en ben pas daarna masseur 'geworden' dus wil heel graag een keer terug....En nee dan slaan we Ko Phi Phi etc over er zijn nog genoeg leuke rustige plekken daar. En nu ik dat tik, ik weet het, dat geldt vast ook voor Tenerife. Get over it Exode...:)

Het midden oosten vermijden we vanwege: 2 mama's en 1 kind :) Misschien onzin, maar op vakantie heb ik geen zin in gedoe...

Overigens dacht ik altijd al veel te lang na over vakanties, luxe probleem! Maar dat doorbrak door de simpele vraag: stel ik ga na de vakantie dood, wat wil ik dan nog gezien hebben? (dramatisch ik weet het)
  zondag 16 november 2014 @ 11:04:13 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146705489
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:43 schreef exode het volgende:
Get over it Exode...:)
Goede analyse, wel ;) Want als je het zo beschrijft, snap ik nog steeds niet waarom je niet mét baby een week naar NY of Thailand zou gaan. Ik zou het niet doen, maar ik zou ook niet in m'n eentje voor een week naar Thailand gaan (nog afgezien van dat ik er jaren hebt gewoond :P ). Dan liever minder reistijd en meer vakantietijd.

quote:
Het midden oosten vermijden we vanwege: 2 mama's en 1 kind :) Misschien onzin, maar op vakantie heb ik geen zin in gedoe...
Nee dat kan ik me voorstellen. Hoewel het praktisch gezien geen enkel probleem hoeft te zijn, mits je niet al te duidelijk knuffelt buiten de privacy van je kamer (en dat geldt ook voor man/vrouw stellen). Maar waarom zou je, als je de rest van de wereld hebt...

quote:
Maar dat doorbrak door de simpele vraag: stel ik ga na de vakantie dood, wat wil ik dan nog gezien hebben? (dramatisch ik weet het)
Copy & paste naar de huidige situatie, zou ik zo zeggen :)

Edit: nog even over reizen als je kindje ouder is: ik vond het het lastigste tussen de 1,5 en pakweg 3,5. Daarvoor was makkelijk, daarna kun je wat meer redeneren, maar daartussen was het hard werken.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 11:05:05 #295
5428 crew  miss_sly
pi_146705505
S wil toch echt graag terug naar Le Pech:D
Compromis: Week een andere en een week le Pech. Naar snel vastleggen dan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 november 2014 @ 11:07:44 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146705549
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:05 schreef miss_sly het volgende:
S wil toch echt graag terug naar Le Pech:D
Compromis: Week een andere en een week le Pech. Naar snel vastleggen dan :)
Kindjes houden van herhaling :D Toen we in Thailand woonden hadden we het er een keer over - ik denk dat de kinderen rond de 5 en 7 waren - dat we graag nog een keer terug wilden naar Australie zolang we nog in Azie woonden. Waarop mijn oudste de wijze woorden sprak: "But we don't want to go to Australia. We want to go to Hoenderloo."
  zondag 16 november 2014 @ 11:17:50 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146705697
dat werd dus weer Hoenderloo, Gao.
in de haak.
  zondag 16 november 2014 @ 11:22:12 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146705775
Ik geloof dat jaar inderdaad wel :D Maar tegenwoordig hebben we het al tot Nijverdal geschopt. Gaat best goed..... w/ Bij ons zit er natuurlijk ook het stukje 'familiebanden onderhouden' bij...
pi_146706616
Wij zitten ook te kijken maar wat is het allemaal duur.
Met een meidenkwartet
pi_146707390
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Goede analyse, wel ;) Want als je het zo beschrijft, snap ik nog steeds niet waarom je niet mét baby een week naar NY of Thailand zou gaan. Ik zou het niet doen, maar ik zou ook niet in m'n eentje voor een week naar Thailand gaan (nog afgezien van dat ik er jaren hebt gewoond :P ). Dan liever minder reistijd en meer vakantietijd.

[..]

Nee dat kan ik me voorstellen. Hoewel het praktisch gezien geen enkel probleem hoeft te zijn, mits je niet al te duidelijk knuffelt buiten de privacy van je kamer (en dat geldt ook voor man/vrouw stellen). Maar waarom zou je, als je de rest van de wereld hebt...

[..]

Copy & paste naar de huidige situatie, zou ik zo zeggen :)

Edit: nog even over reizen als je kindje ouder is: ik vond het het lastigste tussen de 1,5 en pakweg 3,5. Daarvoor was makkelijk, daarna kun je wat meer redeneren, maar daartussen was het hard werken.
Dan zou het zo maar Andalusia kunnen worden. Dat lijkt me zo'n mooie regio. Ik zie ook vooral de beren op de weg hoor. En mijn vrouw is wat minder reislustig nu en vindt Thailand en New York een 'no go' nu.

In de zomer wordt het zeer waarschijnlijk Italië, maar waar/hoe/wanneer/waarom zien we in april/mei wel. (of niet want mijn zus wil met haar gezin samen met ons op vakantie of iig dichtbij elkaar. En wie weet…) Hij is dan 1,5 jaar en zal aardig wat af willen stappen, dus daar gaan we wel rekening mee houden. Genoeg ruimte, veilig om rond te rennen, lekker weer en een zwembad.
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 09:16:37 #301
5428 crew  miss_sly
pi_146735150
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Kindjes houden van herhaling :D Toen we in Thailand woonden hadden we het er een keer over - ik denk dat de kinderen rond de 5 en 7 waren - dat we graag nog een keer terug wilden naar Australie zolang we nog in Azie woonden. Waarop mijn oudste de wijze woorden sprak: "But we don't want to go to Australia. We want to go to Hoenderloo."
Ja, echt he? :D
Ik snap dat er bij jullie ook familiebezoek bij zit, en dat dat extra trekt.
Deze camping is gewoon zo bekend, dat ze weet dat ze zich daar lekker voelt. Prima toch. Gelukkig bevalt die camping ook prima. Aan ons om een week ergens anders te plannen en te laten zien (hopelijk) dat het op een andere camping ook erg leuk kan zijn. Speuren dus!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')