abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:53:57 #201
192683 AMDB
Visionair.
pi_96447157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:45 schreef Aisumasen het volgende:
Rijkelijk laat, is "Brick By Brick" 3VOOR12 Single van de week. Maar de echte eer wordt gestolen door Miles Kane, hoe kan het ook anders. "De betere songwriter", "de winnende partij", "voorbij gaan", "aftroeven", en "maakt behoorlijk wat goed na teleurstelling [..] Arctic Monkeys": http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44708626

Arctic Monkeys heeft zo te lezen heel wat te bewijzen volgende maand...
Wat een bullshit schrijven de meesten voor mijn gevoel. Kan de Miles plaat nog niet zo waarderen, kom echt niet langs die draak op nr 4...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:06:12 #202
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96447823
Ik vind Miles Kane z'n muziek waardeloos.
2000 light years from home
pi_96459047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:50 schreef Aisumasen het volgende:
Niet tevreden met de setlist, maar dit kan alleen maar beter worden. Weer een kwartet, geen John Ashton die de gitaar-verplichtingen overneemt, meer FWN in de set, meer debuut in de set, minder "Humbug" en... De originele versie van "Fluorescent Adolescent" *O*: http://www.twitvid.com/UXKLF
En voeg daar setlist-variatie aan toe: "Library Pictures" en "Reckless Serenade" zijn zojuist in Oslo gespeeld. Die eerste was de opener van de set. Geen "From The Ritz To The Rubble" meer, maar wel.... "Potion Approaching".
pi_96459364
Kijk, da's het betere werk! ^O^ Heb nooit veel gehad met Ritz..
pi_96459958
Ritz is ongeveer mijn lijflied ;(. Die moeten ze spelen op LL.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:06:19 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96460552
Nou, laat de 720p-opnames maar komen.
2000 light years from home
pi_96461029
De overgangen tussen "View" en "Brianstorm" en tussen "Teddy" en "Crying" zijn heerlijk.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:28:19 #208
192683 AMDB
Visionair.
pi_96461277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:39 schreef hallo-daar het volgende:
Kijk, da's het betere werk! ^O^ Heb nooit veel gehad met Ritz..
Mensen die niets met Ritz hebben zijn niet vaak genoeg dronken:P
pi_96462688
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:28 schreef AMDB het volgende:

[..]

Mensen die niets met Ritz hebben zijn niet vaak genoeg dronken:P
QFT.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:39:38 #210
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_96466195
Het gegil moet je maar negeren, maar hier zijn Library Pictures, Black Treacle en The Chair. Van gisteren in Oslo.

Bekijk deze YouTube-video


Heavenly Awaiting
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:08:39 #212
192683 AMDB
Visionair.
pi_96467781
quote:
Dát willen we horen, dat klinkt als een topper, al is de geluidskwaliteit wel kut.

Wat een zombies in het publiek daar trouwens :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:11:02 #213
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96469183
Holy shit. Dat klinkt echt gruwelijk. Wel afgezet na 10 seconden vanwege de slechte geluidskwaliteit :P . Black Treacle klinkt dan wel als het zoveelste poppy-niemendalletje, maarja ;( .

Liedjes die we nog moeten horen:
• She's Thunderstorms
Black Treacle
Brick by Brick
The Hellcat Spangled Shalalala
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Library Pictures
• All My Own Stunts
• Reckless Serenade
Piledriver Waltz
• Love Is a Laserquest
• Suck It and See
That's Where You're Wrong

[ Bericht 37% gewijzigd door Merkie op 07-05-2011 12:44:26 ]
2000 light years from home
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:40:27 #214
230345 conobram
is neit lam
pi_96471183
Ik weet niet of het door desinteresse komt of omdat ik de spanning hoog wil houden, maar ik luister niet naar de audio van de video opnames :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:31:40 #215
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96472504
Ga ook niet naar de twee nieuwe nummers luisteren tenzij er echt goede kwaliteit is. Ze hebben me met Hellcat en That's Where You're Wrong al genoeg gehypt :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 mei 2011 @ 00:43:52 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96492987
Library Pictures gaat wel het eerste nummer samen met DLL worden die het FWN-niveau gaat halen denk ik. Ja :{.

:{˛

Ik snap overigens niet waarom iedereen zo lyrisch is over Hellcat/TWYW, als je het hoort zie je toch meteen dat het niet in de buurt komt van de eerste twee albums qua spitsvondigheid en energie. Het lijkt niet eens op de eerste twee albums. Standaard indieband-achtige popnummers, kom op zeg, daar zijn al zoveel bands van. Voor dat soort saaie nummers luisters ik geen AM hoor ;( . Maar dat terzijde. Misschien ben ik te kritisch, maar elke keer als ik het goed probeer te vinden en daarna FWN opzet, dan realiseer ik me dat het eigenlijk weinig voorstelt en dat de wens toch de vader is van de gedachte...

Ik kijk wel uit naar SIAS, maar ik weet nu al dat het veruit de minste van de 4 gaat worden. Waarom? Teveel trage en saaie liedjes.
2000 light years from home
  zondag 8 mei 2011 @ 00:53:39 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96493343
Had exact dezelfde reactie na BBB en Don't Sit Down.. maar net na het horen van deze twee tracks heb ik weer vertrouwen gekregen. Vind het echt geen generieke standaardnummers.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 mei 2011 @ 00:56:35 #218
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96493470
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:53 schreef Arn0 het volgende:
Had exact dezelfde reactie na BBB en Don't Sit Down.. maar net na het horen van deze twee tracks heb ik weer vertrouwen gekregen. Vind het echt geen generieke standaardnummers.
Dat kan je vinden, maar het klinkt niet als AM. Voor mij staat AM voor snoeiharde gitaren, coole solo's, snoeiharde drums en een hoog tempo. Deze elementen vind je terug in The View From The Afternoon, Dancefloor, Still Take You Home, Ritz, Brianstorm, Teddy Picker, This House Is A Circus, Pretty Visitors en in mindere mate BBB en The Chair (deze zijn te langzaam vind ik, maar vooruit). Deze vier elementen ontbreken compleet bij Hellcat/TWYW.

Ik vind het niet erg als AM zulke nummers maakt, maar als AM een heel album vol met zulke nummers maakt dan word ik wel verdrietig ja. Ik wil 6 Library Pictures, 3 My Propellers/Do Me A Favours (mid-tempo dus) en dan 1 of 2 langzamere nummers. Maar het is nu meer 6 langzame saaie nummers, 1 of 2 harde nummers en 3 mid-tempo nummers. Dat vind ik jammer, dan kan ik net zo goed een album van The Kooks opzetten. Ook leuk hoor. Maar niet zo leuk als AM. Vroeger dan.
2000 light years from home
  zondag 8 mei 2011 @ 01:02:40 #219
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96493705
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:56 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat kan je vinden, maar het klinkt niet als AM. Voor mij staat AM voor snoeiharde gitaren, coole solo's, snoeiharde drums en een hoog tempo. Deze elementen vind je terug in The View From The Afternoon, Dancefloor, Still Take You Home, Ritz, Brianstorm, Teddy Picker, This House Is A Circus, Pretty Visitors en in mindere mate BBB en The Chair (deze zijn te langzaam vind ik, maar vooruit). Deze vier elementen ontbreken compleet bij Hellcat/TWYW. Ik vind het niet erg als AM zulke nummers maakt, maar als AM een heel album vol met zulke nummers maakt dan word ik wel verdrietig ja. Dan kan ik net zo goed een album van The Kooks opzetten. Ook leuk hoor. Maar niet zo leuk als AM. Vroeger dan.
Wat ik leuk vind aan AM is dat ze net een uitgebreide catalogus hebben van verschillende nummers, gaande van zware nummers tot akoestische parels. Het gaat mij niet zozeer over de stijl (tenzij het echt te hard is) maar meer over de uitvoering. Vind de lyrics van Brick By Brick om te huilen en de riff maar goedkoop. Nee, ik ben het met je elementen niet eens. Maar goed, altijd lastig om te oordelen voor mij vermits ik de FWN-era niet actief heb meegemaakt dus dan beschouw ik het altijd anders. Maar dat is al wel duidelijk :P

Maar om nu al te gaan oordelen over SIAS vind ik wel erg voorbarig, ik ben er van overtuigd dat er nog parels op het album staan die we nog niet kennen :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 mei 2011 @ 01:03:55 #220
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96493747
Laten we het hopen. Maar als je een AM-concert live bijwoont dan merk je toch ook wel dat iedereen staat te springen op de FWN/Whatever-nummers, en bij alles wat daarna komt stil staat toe te kijken.
2000 light years from home
  zondag 8 mei 2011 @ 01:07:10 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96493860
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 01:03 schreef Merkie het volgende:
Laten we het hopen. Maar als je een AM-concert live bijwoont dan merk je toch ook wel dat iedereen staat te springen op de FWN/Whatever-nummers, en bij alles wat daarna komt stil staat toe te kijken.
Dat wel ja, wat het publiek hun voorkeur is, is wel duidelijk. Maar dat kan me weinig schelen :P En over live gesproken: Hoe veel ik de studioversie ook haat, live moet ik toegeven, is Brick By Brick immens en kijk ik er naar uit.

Denk overigens ook dat Hellcat live een anthem wordt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 mei 2011 @ 01:10:36 #222
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96493977
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 01:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat wel ja, wat het publiek hun voorkeur is, is wel duidelijk. Maar dat kan me weinig schelen :P En over live gesproken: Hoe veel ik de studioversie ook haat, live moet ik toegeven, is Brick By Brick immens en kijk ik er naar uit.

Denk overigens ook dat Hellcat live een anthem wordt.
Ja, daarom noemde ik BBB ook. Maar ik ben bang dat Reckless Serenade/Love Is A Laserquest and SIAS allemaal ook mid-tempo poppy liedjes zijn. En dan ga ik huilen. Wil niet zeggen dat het slecht is hoor, het kan een fantastisch album worden. Maar ik wil gewoon meer Library Pictures.
2000 light years from home
  zondag 8 mei 2011 @ 01:12:29 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96494040
Dit is trouwens maar een pure gok niet gebaseerd op feiten maar denk dat een van de b-kantjes sowieso wel een harde rocker is zoals je ze graag hebt. Want laten we niet vergeten dat we binnenkort ook nog nieuwe b-kanten hebben :9~
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 mei 2011 @ 01:14:29 #224
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96494106
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 01:12 schreef Arn0 het volgende:
Dit is trouwens maar een pure gok niet gebaseerd op feiten maar denk dat een van de b-kantjes sowieso wel een harde rocker is zoals je ze graag hebt. Want laten we niet vergeten dat we binnenkort ook nog nieuwe b-kanten hebben :9~
Ja, true. Daar hoop ik ook op :) . Stiekem hoopte ik gewoon op een nieuwe FWN, maar dat gaat er met dit album niet komen.
2000 light years from home
pi_96494985
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:43 schreef Merkie het volgende:
Library Pictures gaat wel het eerste nummer samen met DLL worden die het FWN-niveau gaat halen denk ik. Ja :{.

:{˛

Ik snap overigens niet waarom iedereen zo lyrisch is over Hellcat/TWYW, als je het hoort zie je toch meteen dat het niet in de buurt komt van de eerste twee albums qua spitsvondigheid en energie. Het lijkt niet eens op de eerste twee albums. Standaard indieband-achtige popnummers, kom op zeg, daar zijn al zoveel bands van. Voor dat soort saaie nummers luisters ik geen AM hoor ;( . Maar dat terzijde. Misschien ben ik te kritisch, maar elke keer als ik het goed probeer te vinden en daarna FWN opzet, dan realiseer ik me dat het eigenlijk weinig voorstelt en dat de wens toch de vader is van de gedachte...

Ik kijk wel uit naar SIAS, maar ik weet nu al dat het veruit de minste van de 4 gaat worden. Waarom? Teveel trage en saaie liedjes.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de nieuwe nummers als ik dit soort reacties lees. Maar vind jij bijvoorbeeld nummers als Cornerstone, Secret Door en Catapult ook 'standaard indieband-achtige popnummers'? Ik vind de langzamere richting die AM opgaat juist prettig. Ik denk dat ik juist zou afhaken als ze albums met beukmuziek zouden blijven maken. Ik was 13 toen FWN uitkwam en ik vond die energieke muziek erg gaaf, maar ik weet niet zeker of ik dat album net zo gaaf zou vinden als het nu zou uitkomen. Juist als AM beukmuziek zou blijven maken zou ik het associëren met Bloc Party oid en dus 'standaard indieband-achtig'.
Voor mij heeft AM andere elementen die maken dat ze zo vet zijn dan die jij noemde.

Maar ik moet eerst maar 'es wachten totdat ik de nieuwe nummers hoor. Wie weet bestempel ik ze ook negatief.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')