abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96288780
Sinds een tijdje is er een reclame op tv dat ze een op een ipad lijkend tablet hebben bij intertoys voor maar 100 euro de komende week.

Omdat ik zelf een arme student ben leek het mij wel intressant om dit tablet te halen.
Heeft iemand ervaring met deze tablet? Of aan- of opmerkingen?
Is het af te raden of juist niet? Ik denk namelijk zelf dat hij behoorlijk traag reageerd.

Alvast bedankt!

Gijs

PS. hieronder nog wat informatie opgenomen van de TomTec Tablet 7 inch android 2.2
pi_96288838
Video, muziek, foto, internet, games
De Tablet PC is er helemaal klaar voor! Ervaar films, bekijk foto’s en luister naar muziek in de palm van je hand. Eenvoudig en direct toegang tot internet opent een wereld aan digitale informatie en vermaak.

Android OS 2.2
Het Android 2.2 besturingssysteem is zeer geschikt voor Tablet PC’s met een touch screen en biedt een flexibel gebruik van de applicaties en bestanden.
.
Beschikbare applicaties zijn o.a. e-mail, internet browser, agenda, foto-, muziek- en videospeler, klok, camera, rekenmachine, kalender, maar er is nog veel meer!

Download applicaties de via Android Market
De Android-market applicatie biedt toegang tot downloadbare games, social media, demo’s, handige applicaties en widgets en nog veel meer.

Met keuze uit zeer veel applicaties die je direct naar de Tablet PC kunt downloaden en installeren pas je jouw Tablet PC geheel aan naar eigen wens! Nieuwsgierig of er iets voor jou tussen zit? Kijk op http://market.android.com voor meer informatie.

Touch screen of toch muis en toetsenbord?
Kies eenvoudig je applicatie door het icoon op het scherm aan te raken. Typ woorden met behulp van een digitaal toetsenbord. Navigeren is intuïtief en gemakkelijk. Wil je toch een muis en toetsenbord, dan hoef je die alleen maar aan te sluiten via USB.

Voor de 7” en 10” Tablet PC is een speciale Cover Keyboard beschikbaar; een beschermkaft met ingebouwd USB toetsenbord en standaard voor een comfortabele kijkhoek.

Kenmerken
• 800 MHz ARM9 processor, 256 MB RAM, 300 MHz DSP
• 4GB geheugen, uitbreidbaar geheugen via MicroSD of USB stick
• 7 inch (17,5cm) multi touch, resistief, TFT/LCD screen met een resolutie van 800x480
• Draadloos WiFi b/g/n internet voor web, e-mail en Android Market
• Ingebouwde microfoon en 0,3MP camera
• Android OS 2.2 besturingssysteem
• Video, muziek and foto’s afspelen
• 2x USB-aansluiting via adapter (inbegrepen)
• Bewegingssensor, trilfunctie
• Ondersteunt USB muis en toetsenbord

Inhoud
• MID 7” Tablet PC617 (met ingebouwde 2400mAh accu)
• AC-adapter
• Stereo oortelefoon (3,5mm jack)
• Handleiding (Nederlands- en Engelstalig)
• Styluspen

Welke accessoires zijn geschikt voor de Tablet PC
Je kan de tablet PC uitbreiden met o.a. de volgende accessoires:
• MicroSD geheugenkaart (advies maximaal 16GB) – nodig voor firmware updates (100~200mb) (256mb kaart wordt gratis meegeleverd door Intertoys)
• USB stick met flashgeheugen (advies maximaal 16GB)
• Siliconen beschermhoes (7”)
• Luxe beschermhoes met ingebouwde USB toetsenbord (7”)
pi_96288878
Ik zou even doorsparen en voor 200 een 2e hands Ipad 1 halen.
pi_96289221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:48 schreef -tape- het volgende:
Ik zou even doorsparen en voor 200 een 2e hands Ipad 1 halen.
troll...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:12:54 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96289756
Kun je ook vrij goedkoop in china krijgen:

Bijvoorbeeld:
7 ePad aPad WiFi 2GB Camera Android 2.2 MID Tablet PC

7'' tablet Met 15% kroting (coupon: 10%ebay110 en recommender: RobertNL) voor +-48 euro
Zit een even snelle processor in, 2gb geheugen ipv 4gb (maar micro sd van 2gb kost niks)
Duurt wel een weekje of 2/3 voordat je hem hebt, maar als student scheelt het wel weer 50 euro.

mocht je nog een hoesje met toetsenbord nodig hebben dan kan ik je daar ook wel aan helpen ;)
Heb er namelijk nog 1 over.

Verder zou je ook nog eens kunnen kijken in het android tablet topic ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_96289852
Mijn collega heeft ook zo'n Chinese kloon android tablet, en ik zou toch even door sparen voor een 7" variant van Archos. Die bouwkwaliteit is toch wat beter dan dat Chinese spul..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:33:21 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96290429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:15 schreef fruityloop het volgende:
Mijn collega heeft ook zo'n Chinese kloon android tablet, en ik zou toch even door sparen voor een 7" variant van Archos. Die bouwkwaliteit is toch wat beter dan dat Chinese spul..
Het is ook wel een groot verschil een tablet van 50 euro of een tablet van tegen de 200 euro.
pi_96291296
wat ben je van plan met zo'n tablet te gaan doen?
7 inch zou voor mij denk ik toch iets te klein zijn.
ik denk dat het apparaat wat TS oppert is meer iets voor kinderen die leuk angry birds ofzo willen spelen enzo, Je moet sowieso al een extra geheugen kaart met meer geheugen erbij kopen met name om updates enzo te kunnen installeren.

het is niks voor mij in ieder geval.

ik zou zelf de galaxy tab 10.1 ofzo aanschaffen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:08:11 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96291662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik denk dat het apparaat wat TS oppert is meer iets voor kinderen die leuk angry birds ofzo willen spelen enzo, Je moet sowieso al een extra geheugen kaart met meer geheugen erbij kopen met name om updates enzo te kunnen installeren.

7'' is goed draagbaar ;)
pi_96291817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef RobertNL het volgende:
Kun je ook vrij goedkoop in china krijgen:

Bijvoorbeeld:
7 ePad aPad WiFi 2GB Camera Android 2.2 MID Tablet PC

7'' tablet Met 15% kroting (coupon: 10%ebay110 en recommender: RobertNL) voor +-48 euro
Zit een even snelle processor in, 2gb geheugen ipv 4gb (maar micro sd van 2gb kost niks)
Duurt wel een weekje of 2/3 voordat je hem hebt, maar als student scheelt het wel weer 50 euro.

mocht je nog een hoesje met toetsenbord nodig hebben dan kan ik je daar ook wel aan helpen ;)
Heb er namelijk nog 1 over.

Verder zou je ook nog eens kunnen kijken in het android tablet topic ;)
Ik vertrouw zulke websites niet meteen, dus ik ga het niet op deze manier doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:15 schreef fruityloop het volgende:
Fruityloop, kun jij mij vertellen waar ik zo'n Archos kan halen dan? En wat voor een prijskaartje daar aanhangt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:57 schreef sjoemie1985 het volgende:

Ik wou hier gewoon op kunnen internetten, dus nieuws kijken, documenten openen, facebook, foto's en films bekijken en ook wel wat spelletjes.
Die galaxy tab 10.1 wat kost dat ding ongeveer? En waar aan te schaffen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:37:39 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96295230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:11 schreef Chijsmeister het volgende:

[..]

Ik vertrouw zulke websites niet meteen, dus ik ga het niet op deze manier doen.
Kijk eens in het chinese webshop topic, zeer betrouwbare webshop. grootste nadeel is dat het minimaal 10 dagen duurt voordat je hem hebt.
quote:
[..]

Fruityloop, kun jij mij vertellen waar ik zo'n Archos kan halen dan? En wat voor een prijskaartje daar aanhangt.
Bij archos zelf voor bijvoorbeeld ¤249,
quote:
[..]

Ik wou hier gewoon op kunnen internetten, dus nieuws kijken, documenten openen, facebook, foto's en films bekijken en ook wel wat spelletjes.
http://www.belcompany.nl/(...)r&utm_medium=1886459
pi_96305611
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kijk eens in het chinese webshop topic, zeer betrouwbare webshop. grootste nadeel is dat het minimaal 10 dagen duurt voordat je hem hebt.

[..]

Voor 50 euro zou ik zeker een gokje kunnen wagen. Zou ik via die website kunnen betalen via click and buy?
pi_96306536
Zonde van je geld, koop dan niks en spaar door voor iets beters.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:10:10 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96306789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:47 schreef Chijsmeister het volgende:

[..]

Voor 50 euro zou ik zeker een gokje kunnen wagen. Zou ik via die website kunnen betalen via click and buy?
Voor die 50 euro is het een top ding ;)
Je moet met paypal betalen (of met CC via paypal)
pi_96310872
Als ik dit ding wilt gebruiken voor beetje surfen , is dit ding dan wel geschikt?, Ipad is te duur en ik ga dit ding niet vaak gebruiken
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:26:33 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96311170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:47 schreef Chijsmeister het volgende:
dus zo'n arme student ben je nou ook weer niet dat je een gokje kan wagen voor 50 euro...
Spaar nog ff door tot je een eurootje 3/400 hebt.
So we just called him Fred
pi_96313357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:11 schreef Chijsmeister het volgende:

Ik heb dus een paar dagen geleden de stoute schoenen aangetrokken en er eentje gekocht. Ik heb die van de Bart Smit/Eplaza, maar het is nagenoeg dezelfde. Wat ik er mee van plan was: af en toe een pdf-je lezen in kleur (gaat met e-readers niet) en misschien een beetje browsen. Matig gebruik. Ik wilde geen 10 inch, want dat past niet in m'n handtas en een smartphone schermpje is me dan net te klein. 7 inch leek me ideaal.

Ik heb hem nu een paar dagen, en ik kan er meer mee dan ik gedacht had. Ik kan dus browsen op het web, m'n PDF-jes openen, kranten lezen, filmpjes kijken op YouTube, foto's erop zetten en bekijken, MP3-tjes afspelen, spelletjes doen, wat twitteren en facebooken en m'n agenda openen en bijwerken. Je kunt er ook makkelijk een USB toestsenbordje inprikken. Al met al ben ik aangenaam verrast, zeker voor dat geld.

Ik heb zojuist ook een toetsenbordje met hoes besteld en wel bij een of andere Chinese winkel, voor 10 Euro. Heb er nog nooit besteld, dus het is een experimentje.

Waar ik tegenaan ben gelopen:
- er stond een market app op, maar die werkte van geen meter. Een of andere vage Chinese app market waar ik me niet kon registreren. M'n registratie werd in ieder geval op geen enkele manier geaccepteerd. Ik heb er intussen een alternatief voor gevonden: AndroidPit. Markt app geinstalleerd en geen problemen. Degelijke 'Deutsche Grundlichkeit', om het zo maar eens te zeggen.
- er zit een cameraatje in waar je foto's en flimpjes mee kunt maken, maar dat is erg primitief en de kwaliteit is slecht. De zoeker is gericht op jezelf en niet op je omgeving. Had er net zo goed niet in kunnen zitten wat mij betreft. Maar het zit me verder niet in de weg :)
- er stond een of andere e-mail app op maar die krijg ik ook niet werkend. Een of ander Exchange ding. Kan er niks mee. Ik lees de mail maar via de browser.
- de calender app die erop stond snapte ik niet, maar ook daar heb ik inmiddels een beter alternatief voor, via AndroidPit.
- DivX en avi wordt niet ondersteund.

Voor wat ik er mee wil voldoet het voorlopig prima. Ik ben uitermate tevreden. En tegen de tijd dat ik er meer mee wil of als er meer mee kan, dan zijn we waarschijnlijk al weer 10 generaties verder en dan zie ik wel wat er dan te krijgen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morri op 03-05-2011 21:12:51 ]
pi_96318569
Hoe gaat het youtube kijken, traag/stotterend?
pi_96328891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe gaat het youtube kijken, traag/stotterend?
Het duurt lang voor een filmpje start. En dan stottert het af en toe een beetje. Als je er voornamelijk filmpjes mee wilt kijken dan zou ik het niet doen.

Ik gebruik zelf YouTube filmpjes zelden. Eigenlijk alleen heel af en toe voor m'n hobby. Ik ben nogal creatief (naaien, sieraden maken, etc.) en dan zijn instructiefilmpjes van YouTube soms wel handig. Ik kan tussen de bergen stof en 2 naaimachines nog makkelijk zo'n 7 inch tablet kwijt om 'even een instructiefilmpje' te kijken. Of op een Website kijken met stap-voor-stap foto's. Vooral dat laatste, daar had ik de tablet voor aangeschaft. Dat ik er ook nog instructiefilmpjes mee kan kijken is voor mij een leuke bonus. Maar als je veel en vaak op YouTube zit zou ik toch iets anders gaan zoeken.
pi_96335112
Morri Kun je mij ook vertellen hoelang de batterij mee gaat? Ik begrijp natuurlijk wel dat dat afhankelijk is wat je er mee doet.
pi_96337719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:45 schreef hitronic9000 het volgende:
Morri Kun je mij ook vertellen hoelang de batterij mee gaat? Ik begrijp natuurlijk wel dat dat afhankelijk is wat je er mee doet.
Ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht, en hij is inmiddels intensief getest met van alles en nog wat. De batterij ging onder zwaar gebruik zo'n 2 uur mee, maar ik denk dat er erg veel winst te behalen valt nog door allerlei applicaties die op de achtergrond draaien (en dus stroom verbruiken) af te sluiten. Ik ben voornamlijk bezig geweest met allerlei applicaties installeren (die bijna allemaal ook draaien op de achtergrond) en ga vandaag of morgen opruimen en eens kijken hoe ver ik het stroomgebruik kan terugdringen. Ik geloof dat er zelfs mooie task killers te downloaden zijn die dat makkelijker maken.

2 uur is voor mij hoe dan ook genoeg. Langer gebruik ik hem toch niet achter elkaar, behalve nu in het begin dan, met alles testen en uitproberen. Maar ik ga proberen er nog wat meer uit te slepen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:35:35 #22
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96339550
Gewoon niet doen, die tablets zijn echt waardeloos. Waardeloze resolutie, waardeloze processor, resistieve techniek in plaats van capacitief, en freaking Android 2.2, dat waardeloos is op een tablet. Doe daar nog een waardeloze accuduur (twee uur :')) bij, bouwkwaliteit en geheugen zwaar onder de maat.. Echt troep.

Daar 100 euro aan uitgeven is echt zonde.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:45:01 #23
329156 Peem
Skiddelly
pi_96340002
Haal die troep niet, je zult nooit "echte" updates krijgen voor je tablet, alleen maar door ander gemaakte roms. Verder is het niet zo dat 2.2 'waardeloos' is zoals Splackavellie02 beweert (kijk naar de Galaxy Tab, die deed het prima, ondanks dat het geen succes was) maar de rest van zijn punten zijn zeker waar.

Mijn pa wou desondanks toch een prul om zijn Paypal tegoed op te maken, en een tablet te hebben. Hij heeft via DealExtreme er 1 van 60 euro gekocht, een MInogwat, 2 weken later was het binnen. Traag en komisch ding, maar zou het zeker niet zelf kopen :P
---
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:49:57 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_96340236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Peem het volgende:
Haal die troep niet, je zult nooit "echte" updates krijgen voor je tablet, alleen maar door ander gemaakte roms. Verder is het niet zo dat 2.2 'waardeloos' is zoals Splackavellie02 beweert (kijk naar de Galaxy Tab, die deed het prima, ondanks dat het geen succes was) maar de rest van zijn punten zijn zeker waar.

Mijn pa wou desondanks toch een prul om zijn Paypal tegoed op te maken, en een tablet te hebben. Hij heeft via DealExtreme er 1 van 60 euro gekocht, een MInogwat, 2 weken later was het binnen. Traag en komisch ding, maar zou het zeker niet zelf kopen :P
Er zit veel verschil tussen de tablets die rond de 50 euro zitten, die met een trage rockchip of een nieuwe VIA. De tablets op DX zijn over het algemeen redelijk duur voor de specs.

Deze tablets zijn zeker niet super, maar voor de prijs zijn ze zeker goed genoeg.
pi_96340850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Peem het volgende:

En? Is hij er blij mee? Want uiteindelijk is dat het enige wat belangrijk is.

Beetje off topic:
Zelf vind ik het juist zonde om op dit moment 300-400 Euro uit te geven aan iets wat nog steeds in de kinderschoenen staat en waar je elke 2-3 maanden weer iets anders 'moet' hebben omdat dat beter en sneller en geavanceerder is. En ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben.

Wat ik eigenlijk wil is een tablet, 7 inch, met kleuren E-Ink scherm, waar ik mobiel mee kan bellen, waar ik redelijke foto's mee kan maken, fatsoenlijke spelletjes op kan spelen en, en, en...nou ja, vul maar verder in. Maar dat ding bestaat gewoon nog niet eens. Voor een apparaat dat me verlost van de verzameling electronica die ik tegenwoordig meezeul in m'n handtas zou ik grif 1000 Euro over hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')