abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_96286049
PvdA: Haal jongeren in patserbak van straat

De Tweede Kamer-fractie van de PvdA pleit voor een brede anti-patseraanpak door criminele carrières op zo jong mogelijke leeftijd te breken. In de papieren Telegraaf zegt kamerlid Lea Bouwmeester ervoor om te letten op jonge bestuurders van bijvoorbeeld BMW's. De politie moet de jongere benaderen: 'Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt', zegt ze. 'Als hij dat niet kan moet die auto kunnen worden afgepakt, daar is geen strafrecht voor nodig.' Verder wil de PvdA dat drugsbezit onder 18 jaar strafbaar wordt.
HIer en daar in het land let de politie al wel op vertoon zoals dure auto's, bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam en Haarlem.

Kamerlid Bouwmeester: 'Misdaad loont al op heel jonge leeftijd en veroorzaakt veel overlast en ellende voor de jongeren, hun familie en de samenleving'.

Ze wil dat drugsbezit voor jongeren altijd strafbaar wordt en dat dus ook bezit tot vijf gram wordt bestraft met een 'afschrikwekkende' boete of een verplichte cursus in het bijzijn van de ouders. Jongeren die een celstraf krijgen opgelegd moeten daarna altijd verplicht hun opleidingafmaken, zo vindt de PvdA.
Verder wil de PvdA dat mensen anoniem aangifte gaan doen van 'jonge patsers'.

'Blingbling-types met dure auto's en horloges, die geen baan hebben, moet je kunnen melden', aldus Bouwmeester. 'De politie en andere instanties moeten vroeger en effectiever kunnen ingrijpen en jonge, potentiële criminelen, op de huid zitten.'

De PvdA denkt dat daarnaast het onderwijs beter in staat moet zijn om spijbelende jongelui bij de les te houden.

---

Onterecht, als je het aan mij vraagt. Iemand die hard werkt voor zijn centen, en wordt aangehouden met een ''duurdere'' auto moet zich dan ook verantwoorden? Waar ligt de grens?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:23:56 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96286101
Een E36 zoals waar je die types vaak mee ziet kost toch geen drol. Die kun je van 2 maanden uitkering al betalen.

Slaat nergens op dus. Laat ze oorzaak van hun "probleem" maar eens oplossen ipv gevolg...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96286135
Ik vind jou argument een beetje raar na zo'n verhaal
Er staat namelijk: "Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt"
Dus als jij een dure auto heb op een jonge leeftijd, en jij hebt hoe dan ook (legaal) veel geld verdient.
Dan zeg je toch tegen de beste agent hoe je dat hebt verdient?
voorbeelden:
- erfenis
- geld van papa
- eigen bedrijf goed uitgepakt
etc
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:32:46 #4
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96286351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:25 schreef bambino het volgende:
Ik vind jou argument een beetje raar na zo'n verhaal
Er staat namelijk: "Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt"
Dus als jij een dure auto heb op een jonge leeftijd, en jij hebt hoe dan ook (legaal) veel geld verdient.
Dan zeg je toch tegen de beste agent hoe je dat hebt verdient?
voorbeelden:
- erfenis
- geld van papa
- eigen bedrijf goed uitgepakt
etc
Ik neem aan dat je met een goed verhaaltje bij de beste agent niet wegkomt, anders zou het wel een bijzonder slechte opsporingsmethode zijn. Wat is vreemd is, is dat de burger blijkbaar zijn onschuld moet aantonen. Die omdraaiing van de bewijslast vind ik zeer ongewenst, hoe sympathiek het aanpakken van criminele patsers ook klinkt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:33:20 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96286367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:22 schreef Sam-x het volgende:
PvdA: Haal jongeren in patserbak van straat

Onterecht, als je het aan mij vraagt. Iemand die hard werkt voor zijn centen, en wordt aangehouden met een ''duurdere'' auto moet zich dan ook verantwoorden? Waar ligt de grens?
Waar staat dat je meteen wordt aangehouden? Bij zulke acties zijn ook altijd mensen van de belastingdienst betrokken dus als jij een normaal inkomen hebt waarbij het aannemelijk is dat je je auto daar mee kunt betalen heb je niks te vrezen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96286440
De auto van mijn sos-dealer. :9~
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:36:08 #7
180174 Diemux
People vs Me
pi_96286462
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:23 schreef Barcaconia het volgende:
Een E36 zoals waar je die types vaak mee ziet kost toch geen drol. Die kun je van 2 maanden uitkering al betalen.

Slaat nergens op dus. Laat ze oorzaak van hun "probleem" maar eens oplossen ipv gevolg...
Ehh, bij ons hier rijden 18 jarige marokkanen rond in splinternieuwe Mercedes modellen, afgetunede BMW's van een jaar of 2 oud en dan al niet te spreken over de nieuwe golfjes, leon's e.d.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:37:50 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_96286533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:25 schreef bambino het volgende:
Ik vind jou argument een beetje raar na zo'n verhaal
Er staat namelijk: "Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt"
Dus als jij een dure auto heb op een jonge leeftijd, en jij hebt hoe dan ook (legaal) veel geld verdient.
Dan zeg je toch tegen de beste agent hoe je dat hebt verdient?
voorbeelden:
- erfenis
- geld van papa
- eigen bedrijf goed uitgepakt
etc
Al die dingen zijn via belastingdienst/bank te checken. Het gaan om onverklaarbaar vermogen. Als je moeder bijstand trekt, maar jij rijdt op je 19e een bak van een paar duizend euro en laat daar geregeld al je vriendjes zonder rijbewijs in rijden, dan heb je negen van de tien keer wel wat te verklaren. En ik spreek uit ervaring.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_96286568
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met een goed verhaaltje bij de beste agent niet wegkomt, anders zou het wel een bijzonder slechte opsporingsmethode zijn. Wat is vreemd is, is dat de burger blijkbaar zijn onschuld moet aantonen. Die omdraaiing van de bewijslast vind ik zeer ongewenst, hoe sympathiek het aanpakken van criminele patsers ook klinkt.
Ik denk ook dat de manier waarop iemand reageert heel veel zegt over hoe iemand is.

Er zijn meerdere voorbeelden te noemen.
Ik heb zelf een eigen bedrijfje, wat best ok loopt. Heb daarom ook een leuke auto gekocht (niet zon auto die 100.000 kost ofcourse, maar ALS ik em nieuw zou moeten kopen ben je al snel 40k kwijt).
Als er een agent zou vragen hoe ik er aan kom, en ik leg hem dat fatsoenlijk uit, denk ik dat ik daar wel mee weg kom door middel van het verhaal voorleggen.

Tuurlijk snap ik jou punt ook wel.
Maar als op deze methode 90% pissed off wordt omdat ze gevraagd worden, en 10% gepakt wordt. Dan denk ik dat de meeste mensen achteraf gezien het er wel mee eens zijn.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_96286616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Al die dingen zijn via belastingdienst/bank te checken. Het gaan om onverklaarbaar vermogen. Als je moeder bijstand trekt, maar jij rijdt op je 19e een bak van een paar duizend euro en laat daar geregeld al je vriendjes zonder rijbewijs in rijden, dan heb je negen van de tien keer wel wat te verklaren. En ik spreek uit ervaring.
Uiteraard ben ik me je eens, maar ik weet niet hoe men dit wilt gaan aanpakken.
Misschien dat oom agent zelf ook een oogje in het zeil moet houden. Stel hij ziet een 18 jarige in een mercedes van een ton, dat hij zelf dan ook mag vragen zonder background check. Daar was mijn reactie op gebaseerd.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:46:30 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_96286829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:40 schreef bambino het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik me je eens, maar ik weet niet hoe men dit wilt gaan aanpakken.
Misschien dat oom agent zelf ook een oogje in het zeil moet houden. Stel hij ziet een 18 jarige in een mercedes van een ton, dat hij zelf dan ook mag vragen zonder background check. Daar was mijn reactie op gebaseerd.
Politie, justitie, belastingdienst en bank als samenwerkende wasstraat, gebruikmakend van de plukze-regelgeving.

"Oom agent" weet binnen een paar maanden wel welke figuren men veelvuldig moet controleren binnen een wijk, en daar ligt vaak ook een leuk dossier klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:46:15 #12
343815 Wijkertje
ik ben een aardbei
pi_96359441
Ja opzich best goed hoor dat je het moet verantwoorden.
Maar na een aantal keer word je er toch wel een beetje doodziek van.
Ik heb nu al 4x stop politie gehad om deze reden. :{w
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:05:53 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_96364289
Rij maar een onopvallende waggie dan :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_96583500
Dit is gewoon een middel tegen katvangers en dergelijke.
pi_96596654
Wij waren laatst ook van de weg geplukt in de audi rs6 van de pa van een vriend, gaan die josti's de centrale bellen omdat ze niet snappen waarom er quattro gmbh op staat terwijl het een audi is :')__!
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_96630265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:46 schreef Wijkertje het volgende:
Ja opzich best goed hoor dat je het moet verantwoorden.
Maar na een aantal keer word je er toch wel een beetje doodziek van.
Ik heb nu al 4x stop politie gehad om deze reden. :{w
In wat voor auto rijd je?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:26:46 #17
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97118935
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:23 schreef Barcaconia het volgende:
Een E36 zoals waar je die types vaak mee ziet kost toch geen drol. Die kun je van 2 maanden uitkering al betalen.

Slaat nergens op dus. Laat ze oorzaak van hun "probleem" maar eens oplossen ipv gevolg...
En wat is dan volgens jou de beste oplossing?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:32:05 #18
343419 Hakki
kom je halen in een CLS
pi_97119059
ja dag strax kan ik niet eens normaal over straat omdat ik overal aangehouden word om niks
One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:51:35 #19
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_97138386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:22 schreef Sam-x het volgende:
PvdA: Haal jongeren in patserbak van straat

De Tweede Kamer-fractie van de PvdA pleit voor een brede anti-patseraanpak door criminele carrières op zo jong mogelijke leeftijd te breken. In de papieren Telegraaf zegt kamerlid Lea Bouwmeester ervoor om te letten op jonge bestuurders van bijvoorbeeld BMW's. De politie moet de jongere benaderen: 'Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt', zegt ze. 'Als hij dat niet kan moet die auto kunnen worden afgepakt, daar is geen strafrecht voor nodig.' Verder wil de PvdA dat drugsbezit onder 18 jaar strafbaar wordt.
HIer en daar in het land let de politie al wel op vertoon zoals dure auto's, bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam en Haarlem.

Kamerlid Bouwmeester: 'Misdaad loont al op heel jonge leeftijd en veroorzaakt veel overlast en ellende voor de jongeren, hun familie en de samenleving'.

Ze wil dat drugsbezit voor jongeren altijd strafbaar wordt en dat dus ook bezit tot vijf gram wordt bestraft met een 'afschrikwekkende' boete of een verplichte cursus in het bijzijn van de ouders. Jongeren die een celstraf krijgen opgelegd moeten daarna altijd verplicht hun opleidingafmaken, zo vindt de PvdA.
Verder wil de PvdA dat mensen anoniem aangifte gaan doen van 'jonge patsers'.

'Blingbling-types met dure auto's en horloges, die geen baan hebben, moet je kunnen melden', aldus Bouwmeester. 'De politie en andere instanties moeten vroeger en effectiever kunnen ingrijpen en jonge, potentiële criminelen, op de huid zitten.'

De PvdA denkt dat daarnaast het onderwijs beter in staat moet zijn om spijbelende jongelui bij de les te houden.

---

Onterecht, als je het aan mij vraagt. Iemand die hard werkt voor zijn centen, en wordt aangehouden met een ''duurdere'' auto moet zich dan ook verantwoorden? Waar ligt de grens?
Niet zozeer onterecht, meer een zwaktebod van justitie en een juridisch hellend vlak van jewelste. 'Kamerlid Bouwmeester' heeft het kritisch denkvermogen van een half blik Nesquick. Waarom zit zo'n vrouw op een politieke positie?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  maandag 30 mei 2011 @ 22:50:39 #20
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_97519564
Ik snap echt niet wat er mis is met jonge jongens die in een dikke auto rijden...

Ben zelf net 20 jaar en JA ik rijd in een 2 maand oude BMW 550i xDrive ( nee geen lease bak )
Sinds me 15de werk ik erg hard en nu word ik afgekeurd door ongeveer de rest van de hele wereld omdat ik een dikke auto rijd... Beetje zielig hoor mensen ;)

Afgunst :r
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:05:14 #21
180336 -tape-

pi_97523588
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik snap echt niet wat er mis is met jonge jongens die in een dikke auto rijden...

Ben zelf net 20 jaar en JA ik rijd in een 2 maand oude BMW 550i xDrive ( nee geen lease bak )
Sinds me 15de werk ik erg hard en nu word ik afgekeurd door ongeveer de rest van de hele wereld omdat ik een dikke auto rijd... Beetje zielig hoor mensen ;)

Afgunst :r
Wat voor werk doe je? Pakjes rondbrengen? Wat verdien je per maand op je 16e, 400/500 euro? Foto's van je auto of niet waar :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:11:45 #22
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_97564580
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 00:05 schreef -tape- het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? Pakjes rondbrengen? Wat verdien je per maand op je 16e, 400/500 euro? Foto's van je auto of niet waar :')
Nee ik breng geen pakjes rond, werk bij me ouders in het bedrijf :)
Op me 18de gestopt met naar school gaan en fulltime dus gaan werken als commercieel directeur.

Foto's van de auto? geen probleem hoor, maar dan moet je me even vertellen hoe ik die hier kan uploaden in het topic
pi_97688503
Nog afgezien van de vraag of het terecht is iemand te vragen hoe hij aan het geld komt voor die ene auto (waarom alleen jongeren ? kan het niet bij ouderen ?), wat gaat het helpen ?

Een drugsdealer op de fiets of in een oud autootje is net zo crimineel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97688514
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik snap echt niet wat er mis is met jonge jongens die in een dikke auto rijden...

Ben zelf net 20 jaar en JA ik rijd in een 2 maand oude BMW 550i xDrive ( nee geen lease bak )
Sinds me 15de werk ik erg hard en nu word ik afgekeurd door ongeveer de rest van de hele wereld omdat ik een dikke auto rijd... Beetje zielig hoor mensen ;)

Afgunst :r
zozo xDrive :')

A6 2.0TFSI hier. Ook nog eens verlengd voor je. 18 jaar, dankzij papie.
pi_97688552
Ik vind het niet zo vreemd. Iedereen weet hier dondersgoed welke types bedoelt worden en nee die rijden niet in een E36, wat dat ook moge zijn.

Een kenteken is zo gecheckt en als blijkt dat een M3 uit 2009 op naam staat van M. Bezakali met geboortejaar 1990 en een inkomen van 10.000 per jaar, dan mag hij idd uit gaan leggen hoe hij aan een auto van honderdduizend euro komt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:33:15 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_97688600
He bankdirecteur en politicus, staatsambtenaar hoe komen jullie aan dure auto's mag ook wel eens gevraagd worden denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_97688602
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het niet zo vreemd. Iedereen weet hier dondersgoed welke types bedoelt worden en nee die rijden niet in een E36, wat dat ook moge zijn.

Een kenteken is zo gecheckt en als blijkt dat een M3 uit 2009 op naam staat van M. Bezakali met geboortejaar 1990 en een inkomen van 10.000 per jaar, dan mag hij idd uit gaan leggen hoe hij aan een auto van honderdduizend euro komt.
Politie kan niet zomaar inkomens opvragen.
pi_97688952
Waarom niet gelijk de verplichting bij autoverkopers leggen, dat ze moeten onderzoeken of het geld wat overlegd wordt wel eerlijk verdiend is ?

(Volgens mij moeten notarissen ook al iets dergelijks doen, bij verkoop van huizen)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97742258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:38 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de manier waarop iemand reageert heel veel zegt over hoe iemand is.

Er zijn meerdere voorbeelden te noemen.
Ik heb zelf een eigen bedrijfje, wat best ok loopt. Heb daarom ook een leuke auto gekocht (niet zon auto die 100.000 kost ofcourse, maar ALS ik em nieuw zou moeten kopen ben je al snel 40k kwijt).
Als er een agent zou vragen hoe ik er aan kom, en ik leg hem dat fatsoenlijk uit, denk ik dat ik daar wel mee weg kom door middel van het verhaal voorleggen.
Dus je komt met je eigen auto weg als de politieman vindt dat je een goed verhaal hebt/je aardig vindt, en anders ben je je auto een tijdje kwijt?

Ik snap de verleiding wel, maar het gaat erom wat voor rechten je hebt. Of je hebt het recht in een auto te rijden die je gekocht hebt, of je hebt dat recht niet en elke agent kan hem van je afpakken omdat die je er niet uit vindt zien als iemand die in zo'n dure auto mag rijden. Daar komt het dan op neer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97888330
Ik vind het altijd opvallend als een Politieagent een kleurling aanspreekt op iets,deze ogenblikkelijk van discriminatie spreekt of een of andere zelfopgerichte verbond van Moslims,antillianen,Marokkanen oid als bijval krijgt. :Y }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:53:07 #31
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_97937770
Ik heb het een paar jaar geleden vaak gehad in Rotterdam (reed toen een X5), je wordt er altijd uitgepikt... Maar alleen ff papieren checken en dan mag je weer doortuffen... Ik vind het wel een goede zaak, ik heb nix te verbergen dus als ze mijn papieren ff willen zien prima. Gevolg van eea ia wel dat de dealertjes van rotterdam nu in anonieme (snelle) golfjes rijden en er dus niet meer uitgepikt worden... Ik rij nu in een 6-serie (oude uit 2004) en had hetzelfde verwacht, maar hierin ben ik nog nooit aangehouden....
pi_97938531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:53 schreef HFdude het volgende:
Ik heb het een paar jaar geleden vaak gehad in Rotterdam (reed toen een X5), je wordt er altijd uitgepikt... Maar alleen ff papieren checken en dan mag je weer doortuffen... Ik vind het wel een goede zaak, ik heb nix te verbergen dus als ze mijn papieren ff willen zien prima. Gevolg van eea ia wel dat de dealertjes van rotterdam nu in anonieme (snelle) golfjes rijden en er dus niet meer uitgepikt worden... Ik rij nu in een 6-serie (oude uit 2004) en had hetzelfde verwacht, maar hierin ben ik nog nooit aangehouden....
Ja actie reactie. Daarom is maakbaarheid ook zo'n suf concept; mensen zijn te dom.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 juni 2011 @ 15:13:23 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97938640
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het niet zo vreemd. Iedereen weet hier dondersgoed welke types bedoelt worden en nee die rijden niet in een E36, wat dat ook moge zijn.

Een kenteken is zo gecheckt en als blijkt dat een M3 uit 2009 op naam staat van M. Bezakali met geboortejaar 1990 en een inkomen van 10.000 per jaar, dan mag hij idd uit gaan leggen hoe hij aan een auto van honderdduizend euro komt.
Mwoah... je wilt niet weten hoe vaak mijn schoonbroertje langs de kant gezet is omdat de heren agenten wilden weten hoe een 20-jarige in een BMW 5 serie kon rijden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97938754
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mwoah... je wilt niet weten hoe vaak mijn schoonbroertje langs de kant gezet is omdat de heren agenten wilden weten hoe een 20-jarige in een BMW 5 serie kon rijden.
Dan ziet ie er vast uit als een potentiele crimineel.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 juni 2011 @ 15:16:59 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97938785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dan ziet ie er vast uit als een potentiele crimineel.
Nee, gewoon jong en dan kun je geen dure auto rijden blijkbaar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97951808
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, gewoon jong en dan kun je geen dure auto rijden blijkbaar...
Pics.
pi_98108080
Waar gaat dit land heen als je zelfs "zomaar" moet gaan kunnen uitleggen aan de politie hoe je aan een auto komt? _O-
  maandag 13 juni 2011 @ 16:54:06 #38
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_98117729
Wat is dit nou weer voor onzin... :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_98117764
* Salvad0R timmert een hek om onze samenleving

* Salvad0R plaatst een bord met "ARBEIT MACHT FREI" boven de ingang
pi_98155051
Wat een onzin,
Ik rij zelf in een zeer nette NIET afgetrapte e36 325i.
Ik zou er niet van gediend zijn als oom agent mij zonder reden staande zou houden om even te checken of ik deze auto kon rijden.
Dan erbij ben ik geen patser die zijn stoel zo ver naar achter geschoven heb dat de buurman mij kan aankijken door het achter ruitje, + mega subwoofer en chinese uitlaat
b.t.w in een eerdere reachte was er iemand die wist te vertellen dat je een e36 koopt van 2 uitkeringen?!, tuurlijk kan dat, maar dan wordt je aangehouden omdat het wrak uit elkaar valt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:00:26 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_98155134
Een E36. Laten we nou niet doen alsof dat zo'n bijzondere auto is.
pi_98249167
Wat zijn we allemaal weer verwend...

Ik rij Lada Priora uit Duitsland geïmporteerd. Gewoon omdat je ze niet kapot kan krijgen..
hiervoor lada niva uit 1999 gehad. Superbak!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:52:03 #43
97079 Jeff89
Conquer All
pi_98257743
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:01 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Waar gaat dit land heen als je zelfs "zomaar" moet gaan kunnen uitleggen aan de politie hoe je aan een auto komt? _O-
Dit dus..
PVDA: 'Laten we de bewijslast omdraaien!' En iedereen het nog een goed idee vinden ook :')
Zullen we anders meteen de rechtstaat maar afschaffen?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:44:36 #44
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_98298799
Uhhh ja dus ... je rijdt een dure auto ? als alles in orde is ( eerlijk, verzekerd, rijbewijs ) wat is het probleem dan ?
pi_98302964
Volgens mij gunnen de agenten het je ook niet, zo'n auto op je 18e.
pi_98319924
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Uhhh ja dus ... je rijdt een dure auto ? als alles in orde is ( eerlijk, verzekerd, rijbewijs ) wat is het probleem dan ?
het idee dat je iedere keer wordt gecontroleerd en je leeftijdgenoot in een Nissan Micra niet.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:02:35 #47
348402 Guerrero
Perfectionist in torturing
pi_98405690
Belachelijk dit :r.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:09:45 #48
324665 meth77
to do or not to do
pi_98405916
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:38 schreef bambino het volgende:

[..]Er zijn meerdere voorbeelden te noemen.
Ik heb zelf een eigen bedrijfje, wat best ok loopt. Heb daarom ook een leuke auto gekocht (niet zon auto die 100.000 kost ofcourse, maar ALS ik em nieuw zou moeten kopen ben je al snel 40k kwijt).
Als er een agent zou vragen hoe ik er aan kom, en ik leg hem dat fatsoenlijk uit, denk ik dat ik daar wel mee weg kom
Dan kan de jongen ook wel even een kopie van de aangifte van het vorig jaar laten zien, met de aanslag om dat te bewijzen.
Geen enkele opsporingsambtenaar laat zich met een lulverhaal opzij zetten
  maandag 20 juni 2011 @ 12:11:34 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98405965
Wat een geneuzel zeg.
Wat is er mis met een dergelijke "patser-actie" ? Hebben we bote rop het hoofd ofzo ?

Ga eens na bij jezelf, heb jij je nooit afgevraagd hoe het mogelijk is dat een snotneus van -vul leeftijd in- een dergelijke auto kan rijden? Laten we het niet over de tigste hands beamer hebben die wel glimt maar bijna van ellende in elkaar dondert.

Iedereen weet donders goed om welk type het hier gaat. Het gaat niet om afgunst, hoewel je jezelf misschien soms de vraag stelt wat jij dan verkeerd doet in je jan modaal auto.
Enige doel is dat men die gasten die men ALLANG op de korrel heeft kan aanpakken.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 20 juni 2011 @ 12:14:40 #50
324665 meth77
to do or not to do
pi_98406096
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:11 schreef klusfoobje het volgende:
Iedereen weet donders goed om welk type het hier gaat. Het gaat niet om afgunst, hoewel je jezelf misschien soms de vraag stelt wat jij dan verkeerd doet in je jan modaal auto.
Enige doel is dat men die gasten die men ALLANG op de korrel heeft kan aanpakken.
Men weet allang om welk loverboys het gaat en die rijden nu met veel bombari en Bling Bling door de stad, er is gewoon een wet nodig om die jongens te kunnen pakken

Want laten we wel zijn, je kunt moeilijk zeggen dat je twee schoolmeisjes op de wallen heb gezet en als ze niet doen wat hij zegt dat ie dan hun kleine zusje zal verkrachten
  maandag 20 juni 2011 @ 12:15:45 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_98406134
Vaak kopen die marokkanen ed een auto met meerdere personen zodat ze omstebeurt erin kunnen patsen. Dat is best sneu :')

Ach bij ons in de wijk ook zo'n figuur. Eerst een mercedes SLS AMG en nu een nissan 370Z en hij woont in een sociale huurflat :{ -O- of hij huurt gruwelijk scheef of er gaat iets anders fout :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 20 juni 2011 @ 12:17:54 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98406211
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:55 schreef Salvad0R het volgende:
[me=Salvad0R] timmert een hek om onze samenleving
[/me]

* Salvad0R plaatst een bord met "ARBEIT MACHT FREI" boven de ingang
Hulde, je bent de eerste Godwinner.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98407396
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:15 schreef Metro2005 het volgende:

Ach bij ons in de wijk ook zo'n figuur. Eerst een mercedes SLS AMG en nu een nissan 370Z en hij woont in een sociale huurflat :{ -O- of hij huurt gruwelijk scheef of er gaat iets anders fout :+
Hij kan geen hypotheek krijgen omdat hij zelfstandige is en nog niet 5 aaneengesloten jaren een inkomen van 100.000 plus heeft? Of hij wil gewoon geen huis kopen, vindt wonen niet zo belangrijk en auto's wel.

Het is al snel 'fout' als je niet in het door de overheid voor je bedachte bestedingspatroon valt die al even kleingeestig is als een groot deel van de bevolking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:56:26 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_98407444
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij kan geen hypotheek krijgen omdat hij zelfstandige is en nog niet 5 aaneengesloten jaren een inkomen van 100.000 plus heeft? Of hij wil gewoon geen huis kopen, vindt wonen niet zo belangrijk en auto's wel.

Het is al snel 'fout' als je niet in het door de overheid voor je bedachte bestedingspatroon valt die al even kleingeestig is als een groot deel van de bevolking.
O mij hoor je daar niet over hoor, moet iedereen zelf weten maar zulk soort dingen vallen wel op :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_98407865
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

O mij hoor je daar niet over hoor, moet iedereen zelf weten maar zulk soort dingen vallen wel op :P
Het is misschien ook wel waarschijnlijker dat het om zwart geld gaat. Maar je moet wel uitkijken met de toetsing aan een 'normaal bestedingspatroon', ieder zijn mening over de hoogte van belastingen, maar zowel de Nederlandse overheid als veel Nederlanders willen na het betalen van belasting ook nog eens iets te zeggen hebben over wat je dan doet met het geld wat je overhoudt. Dat is sowieso al onwenselijk en moet helemaal niet uitgevoerd worden door een individuele agent op surveillance.

Op zich ben ik er niet tegen dat het naast elkaar leggen van kentekengegevens en inkomensgegevens leidt tot een onderzoek naar zwart geld. Maar dat is heel wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:24:24 #56
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98416664
18 jaar, prachtige auto. Oom agent houdt hem aan. "Hoe komen wij aan deze auto?".

En dan blijkt het het nieuwe, uit de sloppenwijken van Rio getrokken, overbetaalde supertalentje van PSV te zijn. Lachuh!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 20 juni 2011 @ 18:04:58 #57
97079 Jeff89
Conquer All
pi_98421452
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hulde, je bent de eerste Godwinner.
Wie heeft er ooit verzonnen dat godwinnen niet kan eigenlijk? :') Een over politiek correcte Jood die er niet tegen kan dat hun lijden word gebagatelliseerd ofzo zeker?
Iedereen snapt direct wat je bedoelt, dus waarom zou je zo'n treffende beeldspraak per definitie afwijzen?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:11 schreef klusfoobje het volgende:
Wat een geneuzel zeg.
Wat is er mis met een dergelijke "patser-actie" ? Hebben we bote rop het hoofd ofzo ?
Als je met boter op het hoofd bedoelt dat ik de rechtstaat hoog in het vaandel heb dan heb ik inderdaad boter op m'n hoofd.. Wil je echt dat de bewijslast word omgedraaid omdat er patsers rondrijden in dure autos? Ben je zo afgunstig, of ben je zo dom?
quote:
Ga eens na bij jezelf, heb jij je nooit afgevraagd hoe het mogelijk is dat een snotneus van -vul leeftijd in- een dergelijke auto kan rijden? Laten we het niet over de tigste hands beamer hebben die wel glimt maar bijna van ellende in elkaar dondert.
Zo vaak zie je snotneusjes niet in ECHT dure autos, en als het al een keer zo is zal het vaak niet z'n eigen auto zijn. Maargoed, dan zijn we al aan het speculeren, en het lijkt me onwenselijk dat agenten dat ook gaan doen.. Maargoed, misschien is het wel heel raar dat ik dat vind.
quote:
Iedereen weet donders goed om welk type het hier gaat. Het gaat niet om afgunst, hoewel je jezelf misschien soms de vraag stelt wat jij dan verkeerd doet in je jan modaal auto.
Enige doel is dat men die gasten die men ALLANG op de korrel heeft kan aanpakken.
'Iedereen weet donders goed om welk type het gaat'
Aha.. Dus een rechtzaak en onderzoek is ook overbodig? Jij gaat gewoon bij de politie werken, en gaat 'die types' aanwijzen.. Je weet immers dondersgoed wie het zijn. Het zou zonde zijn om dan nog gemeenschappelijke middelen in te zetten om het bewijs rond te krijgen.

Ongelofelijk sommige mensen :') Wil je graag in een politiestaat wonen ofzo? Voel je je dan pas veilig.

Oh, en nog iets.. Ben ik de enige die het vreemd vind dat er blijkbaar tig 'jonge patsers' rondlopen/rijden die tienduizenden euros verdienen met criminele praktijken, en dat het enige bewijs van die praktijken blijkbaar de automobielen zijn waar ze in rondkachelen? Verder word er geen enkel onderzoek gedaan naar die vermeende criminele praktijken?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:03:35 #58
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98446695
Beste Jeff, ik heb geen enkele behoefte om in een politie staat te wonen, don't worry.

Het is echt niet zo dat de eerste de beste diender maar eens even elke " dure" auto moet gaan aanhouden om jou te laten bewijzen dat je er eerlijk voor gewerkt hebt. Zou mooie boel zijn.

Waar het om gaat is dat de politie een middel zoekt om deze groep aan te pakken, en ja, laten we ff niet politiek correct gaan doen, kijk op straat en je weet dat de groep loverboys voornamelijk uit marokanen en antilianen bestaat. ( loverboys bij voorbeeld maar er zijn meer mogelijkheden).

Je hebt gewoon iets nodig om die groep aan te pakken. Het is duidelijk dat uiterlijk vertoon bij deze club erg belangrijk is. De patser wet is er eigelijk enkel en alleen om ze aan te pakken waar iedereen bij is en is eigelijk precies het zelfde als de pluk ze wetgeving.

Kortom, heeft allemaal niets te maken met politie staat etc maar je kunt een crimineel nu eenmaal niet met een theezakje aanpakken.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:24:44 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98447085
Daarom heb ik ook geen dure auto meer :{
Scheelt een heleboel ¤ *)
In nederland mag je wel rijk zijn maar het niet tonen 8)7
Nu op de fiets door de stad geen gezeik meer _O_ *O*
pi_98452371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:03 schreef klusfoobje het volgende:
Beste Jeff, ik heb geen enkele behoefte om in een politie staat te wonen, don't worry.

Het is echt niet zo dat de eerste de beste diender maar eens even elke " dure" auto moet gaan aanhouden om jou te laten bewijzen dat je er eerlijk voor gewerkt hebt. Zou mooie boel zijn.

Waar het om gaat is dat de politie een middel zoekt om deze groep aan te pakken, en ja, laten we ff niet politiek correct gaan doen, kijk op straat en je weet dat de groep loverboys voornamelijk uit marokanen en antilianen bestaat. ( loverboys bij voorbeeld maar er zijn meer mogelijkheden).

Je hebt gewoon iets nodig om die groep aan te pakken. Het is duidelijk dat uiterlijk vertoon bij deze club erg belangrijk is. De patser wet is er eigelijk enkel en alleen om ze aan te pakken waar iedereen bij is en is eigelijk precies het zelfde als de pluk ze wetgeving.

Kortom, heeft allemaal niets te maken met politie staat etc maar je kunt een crimineel nu eenmaal niet met een theezakje aanpakken.
Het heeft juist alles te maken met een politiestaat. Het creeert namelijk een situatie dat je niet meer het recht hebt om in een auto te rijden die je eerlijk gekocht hebt, maar ook nog de goedkeuring van een individuele agent nodig hebt.

Je hebt dus geen recht ergens op, maar je bent genoodzaakt de politie te behagen. Dat is precies wat een politiestaat kenmerkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:21:42 #61
97079 Jeff89
Conquer All
pi_98454501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:03 schreef klusfoobje het volgende:
Beste Jeff, ik heb geen enkele behoefte om in een politie staat te wonen, don't worry.

Het is echt niet zo dat de eerste de beste diender maar eens even elke " dure" auto moet gaan aanhouden om jou te laten bewijzen dat je er eerlijk voor gewerkt hebt. Zou mooie boel zijn.
Niet de eerste de beste nee, maar de eerste de beste met iemand er in die er jong uitziet. Dus oudere criminelen gaan vrijuit, en jongeren die toevallig de middelen hebben om een dikke automobiel te rijden zullen door de politie lastig worden gevallen :')
quote:
Waar het om gaat is dat de politie een middel zoekt om deze groep aan te pakken, en ja, laten we ff niet politiek correct gaan doen, kijk op straat en je weet dat de groep loverboys voornamelijk uit Marokkanen en Antillianen bestaat. ( loverboys bij voorbeeld maar er zijn meer mogelijkheden).
Aha, we gaan de vooroordelen uitspelen :') Dus de blanke jeugd met dikke auto's laten we ook rijden? En daarnaast.. Als dikke auto's het enige bewijs zijn van loverboypraktijken, staat justitie alsnog nergens, en moeten ze meer onderzoek doen. Deze suggestie is pure lucht, en mooi weer spelen..
quote:
Je hebt gewoon iets nodig om die groep aan te pakken. Het is duidelijk dat uiterlijk vertoon bij deze club erg belangrijk is. De patser wet is er eigelijk enkel en alleen om ze aan te pakken waar iedereen bij is en is eigenlijk precies het zelfde als de pluk ze wetgeving.
'Die groep' 'die groep' als dat allemaal zo helder gedefinieerd is, waarom zijn dikke autos dan het enige waar men ze op kan pakken? En de pluk ze regeling treed in werking NA al het bewijs rond is, waarna de daders worden ontdaan van alle criminele winsten... Lijkt me 'n totaal ander idee als waar we het hier over hebben. (Wél werkbaar, en een stuk logischer)
quote:
Kortom, heeft allemaal niets te maken met politie staat etc. maar je kunt een crimineel nu eenmaal niet met een theezakje aanpakken.
Nee, je moet bewijs tegen een crimineel verzamelen, hem vervolgens voor het gerecht brengen, en als hij veroordeelt is misschien nog 'n keer z'n dure auto en spullen afpakken. Niet de volgorde en de bewijslast omdraaien, want dan krijg je wél een politiestaat..

Maar goed, jij vind een politiestaat voor Antilliaanse patsers vast niet zo onwenselijk :')
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:38:07 #62
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98455127
Tsja, je kunt het lezen zoals je het wilt lezen. Das het mooie van dit land, daar ben je vrij in.

Voor de beeldvorming.... Mr Caponne is niet gepakt voor geweld maar voor belasting fraude,,,, Pakken is pakken...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98501670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daarom heb ik ook geen dure auto meer :{
Scheelt een heleboel ¤ *)
In nederland mag je wel rijk zijn maar het niet tonen 8)7
Nu op de fiets door de stad geen gezeik meer _O_ *O*
_O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_98501909
Bij mij vragen ze altijd, hey jongeman, hoe kom jij aan je rijbewijs. -O-
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:22:44 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98543589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daarom heb ik ook geen dure auto meer :{
Scheelt een heleboel ¤ *)
In nederland mag je wel rijk zijn maar het niet tonen 8)7
Nu op de fiets door de stad geen gezeik meer _O_ *O*
Je mag in NL geen hoge boom zijn of boven het maaiveld uitsteken. Dan wordt je gelijk gezien als een patser. 'Doe maar duur hoor'... Trots op jezelf zijn mag ook al niet want dat wordt gezien als arrogant.
Zo sneu vind ik dat.

En nee, ik ben geen rijke bobo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:17:01 #66
324665 meth77
to do or not to do
pi_98544714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je mag in NL geen hoge boom zijn of boven het maaiveld uitsteken. Dan wordt je gelijk gezien als een patser. 'Doe maar duur hoor'... Trots op jezelf zijn mag ook al niet want dat wordt gezien als arrogant.
Zo sneu vind ik dat.

En nee, ik ben geen rijke bobo.
Je mag van mij best trots zijn op jezelf hoor, doe maar. ^O^

Maar als je als een maroc gaat rondrijden in een glimmende BMW met open dak, dan vind ik het wel een beetje sneu.
pi_98550239
Geef mij maar gewoon een goeie ouwe Lada ofzo.
Die dingen kunnen tegen alles en laten je nooit in de steek!
Geen luxe ofzo, maar hij doet het altijd! Niks dure auto patseren, en dan kapot langs de weg staan :N

Ik ben blij met minder :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:12:48 #68
324665 meth77
to do or not to do
pi_98550591
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
Geef mij maar gewoon een goeie ouwe Lada ofzo.
Die dingen kunnen tegen alles en laten je nooit in de steek!
Geen luxe ofzo, maar hij doet het altijd! Niks dure auto patseren, en dan kapot langs de weg staan :N

Ik ben blij met minder :)
Ik heb een nieuwe BPM en MRB vrije auto die 1 op 12 op Gas loopt

Voor die Km prijs kun je nog geen bromfiets rijden
pi_98562808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:12 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe BPM en MRB vrije auto die 1 op 12 op Gas loopt

Voor die Km prijs kun je nog geen bromfiets rijden
Merk?
Model?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_98562865
Breken ze dan ook in om te kijken hoe groot je tv is :?
pi_98607287
quote:
4s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:49 schreef Markster het volgende:
Breken ze dan ook in om te kijken hoe groot je tv is :?
Lijkt me niet ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:56:02 #72
324665 meth77
to do or not to do
pi_98607332
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:47 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Merk?
Model?
Chevrolet Spark - Bi Fuell
pi_98607578
en ik dacht dat de politie nergens tijd voor heeft?
pi_98609396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:59 schreef OreO het volgende:
en ik dacht dat de politie nergens tijd voor heeft?
Niet voor de dingen die werkelijk belangrijk zijn iig.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:43:29 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98612895
@SaskiaBelleman AmsterdamRechtbankverslaggever De Telegraafhttp://twitter.com/#!/saskiabelleman

op twitter over Breukhovengate :D

quote:
Mo K. kocht kort erna een Mercedes voor 24.500 euro die hij cash afrekende, terwijl hij een slechtlopend autopoetsbedrijf had. #Kluiskraak

Omdat Brahim wist dat zijn broer nooit geld had, moet hij volgens OvJ geweten hebben dat auto en geld gestolen waren. #Kluiskraak

Rechter tegen Brahim K.; "Ze zeggen dat u naïef bent". Brahim vrolijk; "Ja, goedhartig. Dat zag je ook met die auto, hè?" #Kluiskraak
gevalletje uit de praktijk :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:47:26 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98613062
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je mag in NL geen hoge boom zijn of boven het maaiveld uitsteken. Dan wordt je gelijk gezien als een patser. 'Doe maar duur hoor'... Trots op jezelf zijn mag ook al niet want dat wordt gezien als arrogant.
Zo sneu vind ik dat.

En nee, ik ben geen rijke bobo.
Als je een succesvol (en eerlijk) zakenman of voetballer bent is dat nog tot daar aan toe, maar ergerlijker wordt het als je eigenlijk een enorme lutser bent die het niet eerlijk kan betalen en dus maar de criminaliteit ingaat.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_98700155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Als je een succesvol (en eerlijk) zakenman of voetballer bent is dat nog tot daar aan toe, maar ergerlijker wordt het als je eigenlijk een enorme lutser bent die het niet eerlijk kan betalen en dus maar de criminaliteit ingaat.
Goed gezegd, en zo is het.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_98718832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Als je een succesvol (en eerlijk) zakenman of voetballer bent is dat nog tot daar aan toe, maar ergerlijker wordt het als je eigenlijk een enorme lutser bent die het niet eerlijk kan betalen en dus maar de criminaliteit ingaat.
en die zijn er genoeg!
pi_98719334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met een goed verhaaltje bij de beste agent niet wegkomt, anders zou het wel een bijzonder slechte opsporingsmethode zijn. Wat is vreemd is, is dat de burger blijkbaar zijn onschuld moet aantonen. Die omdraaiing van de bewijslast vind ik zeer ongewenst, hoe sympathiek het aanpakken van criminele patsers ook klinkt.
Understatement.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 27 juni 2011 @ 17:17:03 #80
97079 Jeff89
Conquer All
pi_98726136
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Understatement.
Dat lijkt mij dus ook.. Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat zoveel mensen dit idee toejuichen.
pi_98808780
Ik vraag ze af wanneer ze mij gaan aanhouden. Niet dat ik in een dure auto rijd, want dat is niet zo, maar sommige mensen zeggen altijd dat ik 14~16 lijk (;() dus het lijkt me wel grappig als zo'n agent denkt dat ik de auto van me ouders heb gestolen ofzo :9
Mja, ik zie het niet zo snel gebeuren eigenlijk haha
pi_98998917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:02 schreef Miezziej het volgende:
Ik vraag ze af wanneer ze mij gaan aanhouden. Niet dat ik in een dure auto rijd, want dat is niet zo, maar sommige mensen zeggen altijd dat ik 14~16 lijk (;() dus het lijkt me wel grappig als zo'n agent denkt dat ik de auto van me ouders heb gestolen ofzo :9
Mja, ik zie het niet zo snel gebeuren eigenlijk haha
Joyriding! ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_99802644
Wat jullie vergeten is dat deze jongeren vaak al gekend zijn bij de politie. Als het al tijden bekend is dat die jongen in het criminele circuit zit en hij heeft geen inkomen, maar hij rijd wel in een dikke auto dan moet dat via het criminele circuit verdiend zijn.

Niemand kan tegenwoordig alleen van de lucht en de zon leven en dan in een dikke wagen of met veel bling bling door het leven gaan.

Op het moment dat het bekend is dat die jongen van 18 jaar geen inkomen heeft maar toch in een dikke wagen rijd mag hij gaan uitleggen hoe hij hieraan komt. Hier werkt de omgekeerde bewijslast. Hij moet aantonen dat het legaal is.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:44:49 #84
97079 Jeff89
Conquer All
pi_99807270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:03 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat jullie vergeten is dat deze jongeren vaak al gekend zijn bij de politie. Als het al tijden bekend is dat die jongen in het criminele circuit zit en hij heeft geen inkomen, maar hij rijd wel in een dikke auto dan moet dat via het criminele circuit verdiend zijn.
Aanname.
quote:
Niemand kan tegenwoordig alleen van de lucht en de zon leven en dan in een dikke wagen of met veel bling bling door het leven gaan.
In principe niet nee, dat hoeft toch ook niet?
quote:
Op het moment dat het bekend is dat die jongen van 18 jaar geen inkomen heeft maar toch in een dikke wagen rijd mag hij gaan uitleggen hoe hij hieraan komt. Hier werkt de omgekeerde bewijslast. Hij moet aantonen dat het legaal is.
Waarom zouden we in dit geval ineens de bewijslast omdraaien? Waarom is dat zo wenselijk?
pi_99807736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:03 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat jullie vergeten is dat deze jongeren vaak al gekend zijn bij de politie. Als het al tijden bekend is dat die jongen in het criminele circuit zit en hij heeft geen inkomen, maar hij rijd wel in een dikke auto dan moet dat via het criminele circuit verdiend zijn.

Niemand kan tegenwoordig alleen van de lucht en de zon leven en dan in een dikke wagen of met veel bling bling door het leven gaan.

Op het moment dat het bekend is dat die jongen van 18 jaar geen inkomen heeft maar toch in een dikke wagen rijd mag hij gaan uitleggen hoe hij hieraan komt. Hier werkt de omgekeerde bewijslast. Hij moet aantonen dat het legaal is.
Nee. Het houdt in dat jij niet het recht hebt om in een auto te rijden die je van je zuurverdiende centjes hebt gekocht. Dat ze je met rust laten is een gunst, geen recht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99814862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Aanname.

[..]

In principe niet nee, dat hoeft toch ook niet?

[..]

Waarom zouden we in dit geval ineens de bewijslast omdraaien? Waarom is dat zo wenselijk?
Het is geen aanname. Het is de werkwijze zoals die gehanteerd wordt. Je kan niet zomaar iemand "Random" van de straat plukken en vragen waarom hij in zo'n dikke wagen rijd. Er ligt iets onder.

De bewijslijst omdraaien zo werkt het bij het feit "Witwassen" daar gaat het om. Lees het feit witwassen eens goed door en dan zie je dat wanneer iemand niet kan aantonen waar een bepaald geldbedrag of goed vandaan komt terwijl diegene dat in principe niet kan betalen dan moet JIJ dus gaan aantonen dan het legaal is verkregen.

Op het moment dat de politie moet aantonen dat het geld niet op een legale wijze is verkregen zit je vaak met andere strafbare feiten te kijken. Kijk bij een hennepkwekerij. Hier verdienen ze vaak geld mee. Het telen van hennep is verboden Opiumwet 3/B.

Echter wanneer iemand maar 1x gepakt wordt voor het hebben van een hennepkwekerij, een uitkering heeft, toch een audi a8 rijd en een dik vet huis heeft zonder dat hij een legaal inkomen heeft dan praat je over witwassen. geld of goederen verkregen door criminaliteit. Willen zij die spullen houden dan mogen ze dus aantonen dat ze dit hebben verkregen met of legaal werk of een gift/erfenis/gokken etc..
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_99814914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Het houdt in dat jij niet het recht hebt om in een auto te rijden die je van je zuurverdiende centjes hebt gekocht. Dat ze je met rust laten is een gunst, geen recht.
Geen idee waar je het over hebt... Maar je klinkt boos.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_99822767
Het is wel een vervelende gang van zaken.
Waar ze zich beter op kunnen richten zijn individuele onderzoeken.
Want het zijn ook niet alleen maar jonge gastjes, ik ken ook oudere mensen met letterlijk bentleys en ferraris maar die worden niet gecontroleerd op straat. En waar dat vandaan komt is ook vaak overduidelijk.
En nu worden er dus ook nog vele onschuldige met dit soort ongewenste praktijken geconfronteerd.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:26:08 #89
97079 Jeff89
Conquer All
pi_99831962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:36 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Het is geen aanname. Het is de werkwijze zoals die gehanteerd wordt. Je kan niet zomaar iemand "Random" van de straat plukken en vragen waarom hij in zo'n dikke wagen rijd. Er ligt iets onder.
Ik ken de gang van zaken omtrent witwassen, maar realiseer je dat ze nu dus wél gewoon random mensen van de straat willen plukken. Er jong uitzien+Dure auto=Aangehouden.. Zo gaan we het de heren agenten wel héél makkelijk maken. Als je het mij vraagt kunnen ze zich beter richten op de criminaliteit die er achter ligt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:56 schreef CS83 het volgende:
Het is wel een vervelende gang van zaken.
Waar ze zich beter op kunnen richten zijn individuele onderzoeken.
Want het zijn ook niet alleen maar jonge gastjes, ik ken ook oudere mensen met letterlijk bentleys en ferraris maar die worden niet gecontroleerd op straat. En waar dat vandaan komt is ook vaak overduidelijk.
En nu worden er dus ook nog vele onschuldige met dit soort ongewenste praktijken geconfronteerd.
Dit dus. Waarom verdienen jonge jongens met BMW's voorkeur boven oudere criminelen? Omdat meer opvallen? Nogmaals.. Laat ze gewoon hun werk maar doen, ipv potentieel onschuldige burgers lastig te vallen..
pi_99838897
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:26 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik ken de gang van zaken omtrent witwassen, maar realiseer je dat ze nu dus wél gewoon random mensen van de straat willen plukken. Er jong uitzien+Dure auto=Aangehouden.. Zo gaan we het de heren agenten wel héél makkelijk maken. Als je het mij vraagt kunnen ze zich beter richten op de criminaliteit die er achter ligt.

[..]

Dit dus. Waarom verdienen jonge jongens met BMW's voorkeur boven oudere criminelen? Omdat meer opvallen? Nogmaals.. Laat ze gewoon hun werk maar doen, ipv potentieel onschuldige burgers lastig te vallen..
Als jij weet hoe het werkt rond het feit "Witwassen", waarom zei je dan dat het niet zo kan zijn dat er een omgekeerde bewijslast heerst? Dan ben je dus niet op de hoogte maar oke...

Jij maakt er van dat ze random mensen van straat gaan plukken. Dit kan gewoon niet en zal ook niet gebeuren. Ze praten hier vooral om de bekende jongeren. Jij wilt dat ze zich moeten gaan richten op de criminaliteit die erachter ligt? Dus op het moment dat de politie er niet achter kan komen waar het geld vandaan komt maar wel weet dat het illegaal is moeten ze het maar laten gaan? Dan ben jij weer de eerste die zegt: "Ze weten dat het illegaal geld is, waarom pakken ze het niet af dan."

Dit is een gebed zonder einde, het zal voor jou soort mensen NOOIT goed zijn wat ze ook willen handhaven.

Waarom ze jongen criminele aanpakken boven de oudere? Dat is dus niet zo ze leggen hier nu alleen de nadruk op. Als je kan beginnen om alles bij de jongeren af te pakken zullen ze hun "Empire" minder snel op kunnen bouwen. Wederom als ze ervoor kiezen om deze keer de nadruk te leggen op de oudere criminelen dan ben jij weer de eerste die zegt: "Ja... maar die jongen patsers altijd met hun dikke wagens. Daar wordt weer niks aan gedaan." Dus het is niet veel zeggend wat je zegt.

De altijd bekende zin gebruik jij hier ook "Laat ze gewoon hun werk doen." Dat zijn ze hier dus aan het doen. Ze pakken crimineel geld af van criminelen. Volgens mij is dat politiewerk.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_99838963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:56 schreef CS83 het volgende:
Het is wel een vervelende gang van zaken.
Waar ze zich beter op kunnen richten zijn individuele onderzoeken.
Want het zijn ook niet alleen maar jonge gastjes, ik ken ook oudere mensen met letterlijk bentleys en ferraris maar die worden niet gecontroleerd op straat. En waar dat vandaan komt is ook vaak overduidelijk.
En nu worden er dus ook nog vele onschuldige met dit soort ongewenste praktijken geconfronteerd.
Met die laatste zin zeg jij dat het meer onlogisch is dat er oudere mensen in dikke wagens rijden dan jongere mensen. Dat slaat nergens op.

Wederom. als ze hier kiezen om achter de oudere te gaan dan ben jij samen met die andere vent de eerste die zegt': "En die jonge gastjes dan met hun dikke wagens. Daar wordt niks aan gedaan."

Het zal nooit goed zijn.

Het zou erger zijn als ze zouden zeggen van: We doen er gewoon niks aan.
Dat gebeurt niet dus hulde.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:07:26 #92
97079 Jeff89
Conquer All
pi_99843159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:16 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Als jij weet hoe het werkt rond het feit "Witwassen", waarom zei je dan dat het niet zo kan zijn dat er een omgekeerde bewijslast heerst? Dan ben je dus niet op de hoogte maar oke...
Als er een onderzoek van de belastingdienst word gedaan is de bewijslast omgekeerd ja. Niet als je op straat word aangesproken door een agent over je auto of horloge. En dát is waar men naar toe wil met deze suggestie.
quote:
"In de papieren Telegraaf zegt kamerlid Lea Bouwmeester ervoor om te letten op jonge bestuurders van bijvoorbeeld BMW's. De politie moet de jongere benaderen: 'Een jongere moet kunnen uitleggen hoe hij aan een dure auto komt', zegt ze. 'Als hij dat niet kan moet die auto kunnen worden afgepakt, daar is geen strafrecht voor nodig.' "
Oftewel. Agent ziet jou rijden met de BMW van je vader, en dat moet je dan gaan uitleggen... Agent moet bellen en bevestigen of het echt je vader is, duurt zo maar 10 minuten, je bent eindelijk klaar, draait de hoek om en dan mag je je tegenover de volgende agent verantwoorden.
quote:
Jij maakt er van dat ze random mensen van straat gaan plukken. Dit kan gewoon niet en zal ook niet gebeuren. Ze praten hier vooral om de bekende jongeren.
Ze praten hier over "jonge bestuurders van bijvoorbeeld BMW's". Dus eventueel ook jij of ik als we een blokje om gaan met een dure automobiel.
quote:
Jij wilt dat ze zich moeten gaan richten op de criminaliteit die erachter ligt? Dus op het moment dat de politie er niet achter kan komen waar het geld vandaan komt maar wel weet dat het illegaal is moeten ze het maar laten gaan? Dan ben jij weer de eerste die zegt: "Ze weten dat het illegaal geld is, waarom pakken ze het niet af dan."
Leg me geen woorden in de mond. Op het moment dat de politie wéét dat het crimineel geld is, is dat dus blijkbaar onderzocht en bewezen. Of zijn er op z'n minst sterke aanwijzingen. Als ze alleen maar vermóeden dat het illegaal geld is, gaan ze eerst maar gedegen onderzoek doen.
quote:
Dit is een gebed zonder einde, het zal voor jou soort mensen NOOIT goed zijn wat ze ook willen handhaven.
Ik heb gewoon graag dat de burger beschermd word tegen de overheid.. Zolang dat het geval blijft, vind ik het goed. Maargoed, misschien hecht ik wel teveel waarde aan de rechtstaat...
quote:
Waarom ze jongen criminele aanpakken boven de oudere? Dat is dus niet zo ze leggen hier nu alleen de nadruk op. Als je kan beginnen om alles bij de jongeren af te pakken zullen ze hun "Empire" minder snel op kunnen bouwen. Wederom als ze ervoor kiezen om deze keer de nadruk te leggen op de oudere criminelen dan ben jij weer de eerste die zegt: "Ja... maar die jongen patsers altijd met hun dikke wagens. Daar wordt weer niks aan gedaan." Dus het is niet veel zeggend wat je zegt.
Als die jongens blijkbaar een crimineel imperium kunnen opbouwen, waarvan het ENIGE 'bewijs' (vermoeden dus) het bezit van een dure auto is, dan schiet het onderzoek van onze wetshandhavers toch gewoon te kort?
quote:
De altijd bekende zin gebruik jij hier ook "Laat ze gewoon hun werk doen." Dat zijn ze hier dus aan het doen. Ze pakken crimineel geld af van criminelen. Volgens mij is dat politiewerk.
Op dit moment is de politie 'gedwongen' gedegen onderzoek te doen ja. Politiewerk. Als dit PVDA voorstel het haalt, gaan ze semi-willekeurig jongeren met 'te dure' auto's aanhouden en natrekken.. Dat gaat allemaal ten koste van de tijd die ze kunnen steken in gedegen onderzoek.
Tevens bestaan er al vergelijkbare acties, waarbij de politie mensen óók willekeurig aanhoudt, maar dan word ism het RDW en de belastingdienst alle papieren en gegevens keurig gecontroleerd, ipv dat het nattevingerwerk van oom agent zelf word. Doe dan meer van dát soort controles.. (hoewel ik ook geen groot voorstander ben van een dergelijke aanpak)
pi_99890361
Ik vind de hele beargumentering wat ver gaan nu. Het lijkt me gewoon logischer als ze individuele onderzoeken zouden doen ipv random vd straat halen. Is heel vervelend namelijk.
Daag
pi_99995729
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:04 schreef CS83 het volgende:
Ik vind de hele beargumentering wat ver gaan nu. Het lijkt me gewoon logischer als ze individuele onderzoeken zouden doen ipv random vd straat halen. Is heel vervelend namelijk.
Daag
Zelf ooit meegemaakt?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:18:09 #95
97079 Jeff89
Conquer All
pi_100013312
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:06 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Zelf ooit meegemaakt?
Moet je iets meegemaakt hebben om het een vervelende ontwikkeling te vinden? Als het alleen in bijv. Amsterdam gebeurt is het niet erg? (Dé stad van de willekeurige controles..)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:05:22 #96
287638 _xira_
Waar rook is kan worst zijn
pi_100815020
niet alle BMW's worden verdient in de criminaliteit,
In de kont geneukt worden in Het Kralingse Bos(Rotterdam)
Is ook een manier om je centjes te ontvangen, snap wel dat je dan zegt dat je het verdient door loverboy te zijn :W
pi_100918659
Ik heb ook een behoorlijk elitaire auto en wordt dan ook elke week wel een keer aangehouden heel irritant dus hoop dat deze regel het neit nog erger maakt.
Ne mutlu Türküm diyene
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')