Waarom mag Amerika alles doen wat ze willen en er is niemand die ze op het matje roepen. Ze staan boven alle internationale verdragen en lappen echt alles aan hun laars.
Amerika heeft sinds het begin al een geschiedenis van geweld, onderdrukking en slavernij. Ze hebben een hele reeks oorlogen achter hun namen en ze hebben zich daar nooit voor hoeven te verantwoorden. Het heeft als enig land kernwapens ingezet in oorlogen. Amerika heeft ook geen cultuur en is het meest gehate land ter wereld.
Ik vind het een beetje vreemd dat je zomaar de oorlog kan verklaren aan een heel land kunt verklaren omdat er 3000 mensen zijn omgekomen bij een aanslag mogelijk door een of ander organisatie. En daar nog goedkeuring van de NAVO, EU van krijgt ook! Dat is niet zo iets als dat Tristan een paar mensen neer knalt en hij zou mogelijk naar Duitsland gevlucht zijn. En dat nederland dan de oorlog aan Duitsland verklaart en de boel maar plat bombardeerd.
Dan hebben Irak. Ik weet niet eens wat de reden daarvoor is geweest maar het ging zeker niet om biologische wapens. En voor Irak hebben ze niet eens toestemming gekregen maar zijn toch gewoon op eigen houtje een oorlog mee begonnen. Krankzinnig!!! Nooit aan amerikaans kant heeft ooit daarvoor geboet. Geen sancties, geen vervolgingen, helemaal niets. Hoe is dit nou mogelijk? Zelfs met mijn bovengemiddeld analytisch vermogen kan ik hier gewoon geen verklaring voor geven.
Dan hebben we trouwens ook nog eens vietnam en een hele reeks andere incidenten/oorlogen zoals blackwater, de financiele crisis dat volledig op conto van Amerika is te schrijven. Nooit iemand voor vervolgt en ze gaan weer gewoon vrolijk verder.
Waarom kunnen ze ook zomaar een doodseskader oprichten met als enig doel om Osama bin Laden te executeren. Dit is zelfs letterlijk in de media bevestigd. Hij heeft nooit een eerlijk proces gehad. Misschien is hij onschuldig. En sterker nog dit doen ze zonder toestemming van de regering van Pakistan of internationale organisaties. Is dit niet illegaal? Mag je gewoon zomaar even 50 helicopters door Pakistan heen jagen en een mini oorlog beginnen als ander land. Of zijn de wetten in Pakistan soms anders? En dit werd allemaal nog toegejuicht ook door massa domme mensen over de hele wereld die oa Europa, EU en de NATO representeren. Te gek voor woorden gewoon.
Over een eerlijk proces gesproken... waarom kan Amerika ook gewoon mensen uit andere landen kidnappen en ergens in een van de vele geheime gevangenissen (guantanamo bay oa.) martelen. Zonder ze ooit maar een eerlijk proces krijgen. Dit kunnen ze met alle mensen waar ook ter wereld doen, zelfs met Nederlanders. En niemand die hier wat tegen doet. Het is absoluut tegen alle internationale verdragen en waarden en normen in!!