abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 14:54:32 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_96794107
De nieuwe CD van The Wombats helpt wel *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_96794419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:41 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zo'n onderwerp ben je op den duur wel zat denk ik :@
Het is gelukkig maar een (heel) klein onderdeel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_96794439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:12 schreef solyaris het volgende:

[..]

Hoeveel woorden heb je al of moet je nog?
Moet er nog minimaal 6000, weet gelukkig wel wat ik moet schrijven. Jij?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 15:17:59 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_96794881
Zo. Weer 20 pagina's zelf geredigeerd :9 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:00:30 #55
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_96798318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Moet er nog minimaal 6000, weet gelukkig wel wat ik moet schrijven. Jij?
Ik moet nog een tussenconclusie, eindconclusie (5000 woorden), inleiding herschrijven, spelfouten checken, beeld toevoegen, samenvatting, voorwoord... :{
  zondag 15 mei 2011 @ 13:30:18 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_96834626
Ik heb mijn lab-resultaten binnen... SPSS, here I come!

Heb er bar weinig zin in en de tentamens beginnen ook al over twee (!!) weken. Hoezo slecht gepland? :p

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_96836437
Nu bezig de interviews op te delen in fragmenten, straks labelen etc. etc. Wordt nog een heel werk. 1e kans scriptie al moeten missen, volgende kans is maandag 6 juni. :X
  zondag 15 mei 2011 @ 14:39:21 #58
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_96837912
:Z Gaaaaaaap! :Z

Gisteren had ik weer een stagedag, snowboarden met de kids. Maar ik ben weer kapot! Het maakt me altijd geestelijk en lichamelijk moe om dat soort dagen te coordineren en ook zelf mee te doen!

Was van plan om vandaag mijn planning te maken en alvast 2 hoofdstukjes aan te passen, maar ik denk dat het vandaag alleen de planning wordt en vanaf morgen (nog 9 dagen tot inleverdag!) aan de slag met de hoofdstukjes!
  zondag 15 mei 2011 @ 15:09:30 #59
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_96839590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het is gelukkig maar een (heel) klein onderdeel.
Ooo dat scheelt :)

Ik ben benieuwd naar mijn feedback morgen...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_96840311
Vraagje aan de scriptieschrijfmensen MLA kenners

Ik heb dus een Anthology die een General Editor heeft en natuurlijk vele andere medeschrijvers.

In die Anthology staan vele werken, en voor de meeste van die werken staat een soort inleiding. Stel nou dat ik daar iets van wil quoten/parafraseren... hoe doe ik dat dan? Naam van de General Editor en 'et al' gebruiken?
Ja doei.
  maandag 16 mei 2011 @ 10:58:32 #61
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_96877995
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Vraagje aan de scriptieschrijfmensen MLA kenners

Ik heb dus een Anthology die een General Editor heeft en natuurlijk vele andere medeschrijvers.

In die Anthology staan vele werken, en voor de meeste van die werken staat een soort inleiding. Stel nou dat ik daar iets van wil quoten/parafraseren... hoe doe ik dat dan? Naam van de General Editor en 'et al' gebruiken?
Zit hier iets tussen?

11.2.2 Boek door twee of drie auteursGeef de namen in de volgorde zoals op de titelpagina, ook al is dat niet in alfabetische volgorde.

verwijzing in de tekst:
(Auteur [achternaam] en Auteur [achternaam] paginanummer)

(Starr en Waterman 10)

bibliografie:
Auteur [achternaam, voornaam], en auteur [voornaam achternaam].

Starr, Larry, en Christopher Waterman. American Popular Music. From Ministrelsy to MTV. Oxford: Oxford UP, 2003.

11.2.3 Meer dan drie auteurs: Als er meer dan drie auteurs zijn, hoeft alleen de eerste te worden genoemd, gevolgd door e.a (en anderen) of je geeft alle namen in volgorde zoals op het titelblad.

verwijzing in de tekst:
(Auteur [achternaam] paginanummer)

(Frascina e.a. 80)

bibliografie:
Auteur [achternaam, voornaam], e.a.

Frascina, Francis, e.a. Modernity and Modernism. French Painting in the Nineteenth Century. New Haven: Yale UP, 1993.

11.2.4 Redacteur(s), vertaler(s) of samensteller(s) in plaats van een auteur Sommige werken hebben geen auteur, maar een redacteur, vertaler of samensteller. De naam wordt dan gevolgd door respectievelijk de afkortingen [red.], [samenst.] of [vert.]. In verwijzingen in de tekst worden deze afkortingen weggelaten.

verwijzing in de tekst:
(Auteur [achternaam] paginanummer)

(Brown 220-22)

bibliografie:
Auteur [achternaam, voornaam], red.

Brown, J. Russell, red. The Oxford Illustrated History of Theatre. Oxford: Oxford UP, 1995.

11.2.5 Redacteur(s), vertaler(s) of samensteller(s) in aanvulling op een auteur. De naam van de redacteur vertaler of samensteller volgt in de bibliografie na de titel. In de bibliografie wordt deze voorafgegaan door respectievelijk de afkortingen [Red.], [Vert.] of [Samenst.]. Bij verwijzingen in de tekst worden deze vermeldingen weggelaten.

verwijzing in de tekst:
(Auteur [achternaam] paginanummer)

(Alighieri 60)

bibliografie:
Auteur [ achternaam, voornaam]. Titel. Vert. naam vertaler [voornaam achternaam].

Alighieri, Dante. De Hel. uit De goddelijke komedie. Vert. Frans van Doorn. 2e dr. Amsterdam: Flamingo, 2000.

11.2.7 Werk met een ‘corporatieve auteur’ (instelling, stichting, overheidsorgaan)
Werken van ‘corporatieve auteurs’ worden op het voor publicatie verantwoordelijke lichaam in de bibliografie opgenomen.

verwijzing in de tekst:
(corporatieve auteur paginanummer)

(Ministerie van OCW 42-43)

bibliografie:

corporatieve auteur. Titel.

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Cultuur als confrontatie. Cultuurnota 2001-2004. Den Haag: Sdu, 2000.

11.2.8 Bijdragen in werken van gemengde samenstelling (boeken bestaande uit verschillende zelfstandige artikelen of hoofdstukken,
(feest)bundels, congresverslagen)

verwijzing in de tekst:
(Auteur [achternaam] paginanummer)

(Knulst 79)

bibliografie:
Auteur van de bijdrage [achternaam, voornaam]. “Titel van de bijdrage.” Titel van het volledige werk. Red. Naam redacteur [voornaam achternaam]. plaats: uitgever, jaar. paginanummers van de eerste en laatste bladzijde van de bijdrage zelf.

Knulst, W. “Sociale cultuurspreiding: voorgeschiedenis, uitwerking en resultaten van een ideaal.” Kunstbeleid: een inleiding. Red. Hans van Maanen. Groningen: Taakgroep Theaterwetenschap RuG, 1985. 78-97.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:00:36 #62
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_96878068
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:00 schreef solyaris het volgende:

[..]

Ik moet nog een tussenconclusie, eindconclusie (5000 woorden), inleiding herschrijven, spelfouten checken, beeld toevoegen, samenvatting, voorwoord... :{
Pffff, succes! Je bent er al behoorlijk lang mee bezig toch?

Ik moet nog 2 hoofdstukken aanvullen en verbeteren en 1 hoofdstuk helemaal schrijven, plus een conclusie.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_96878312
Nou, deze week even afspreken met de begeleider, resultaten en discussie nog iets verhelderen, (heel veel!!!!!) spelfouten eruit halen en dan issie hopelijk eindelijk klaar!!! Na een jaar heb ik er ook wel genoeg van gehad!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  maandag 16 mei 2011 @ 11:13:32 #64
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_96878536
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef kipptje het volgende:
Nou, deze week even afspreken met de begeleider, resultaten en discussie nog iets verhelderen, (heel veel!!!!!) spelfouten eruit halen en dan issie hopelijk eindelijk klaar!!! Na een jaar heb ik er ook wel genoeg van gehad!
Een jaar?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 16 mei 2011 @ 11:17:17 #65
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_96878703
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Pffff, succes! Je bent er al behoorlijk lang mee bezig toch?

Ik moet nog 2 hoofdstukken aanvullen en verbeteren en 1 hoofdstuk helemaal schrijven, plus een conclusie.
Ik heb een stage van 6 maanden gedaan en mijn scriptie toen op een zeer laag pitje gezet. Ik hoop eind deze maand klaar te zijn. Dan nog een gesprek en een laatste correctieronde. Jij ook succes. ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 11:24:39 #66
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_96878980
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:17 schreef solyaris het volgende:

[..]

Ik heb een stage van 6 maanden gedaan en mijn scriptie toen op een zeer laag pitje gezet. Ik hoop eind deze maand klaar te zijn. Dan nog een gesprek en een laatste correctieronde. Jij ook succes. ^O^
Ah, verklaarbaar. Welke studie ook alweer ? (mag ook per pm)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_96879139
@ solyaris: hoe ik een anthology zelf moet citeren weet ik wel, maar tot nu hoefde ik eigenlijk alleen de werken in die anthology zelf te citeren: heb nog nooit de inleidingen bij teksten gebruikt. Maar daar mag ik dan dus 'gewoon' naar de anthology zelf verwijzen + paginanummer? want de schrijver van de inleiding is niet 'bekend' :P
Ja doei.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:32:13 #68
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_96879287
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
@ solyaris: hoe ik een anthology zelf moet citeren weet ik wel, maar tot nu hoefde ik eigenlijk alleen de werken in die anthology zelf te citeren: heb nog nooit de inleidingen bij teksten gebruikt. Maar daar mag ik dan dus 'gewoon' naar de anthology zelf verwijzen + paginanummer? want de schrijver van de inleiding is niet 'bekend' :P
Ah, ik ben overigens alleen maar van de Chicago-stijl. :)
  maandag 16 mei 2011 @ 16:32:09 #69
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_96891059
Zo. Ik heb weer feedback gehad waar ik echt wel iets mee kan. Ook wel wat lastige puntjes, maar dat komt goed! 6 juni lever ik mijn definitieve versie in en 7 juni heb ik dan mijn eindgesprek!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_96929611
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Een jaar?
Is ook wel een beetje onze schuld hoor. We hebben het een tijdje laten verzaken. Aan de andere kant blijkt het toch ook wat ingewikkelder dan we dachten. De literatuur was heel erg moeilijk om te vinden, omdat er vrij weinig onderzoek naar is gedaan (maar ja, je moet op een of andere manier een hypothese vormen) maar de begeleiders zijn ook nog pietlullig als het gaat omscriptie controleren..... En dan zit 1 van onze begeleiders ook nog in hong kong!!!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:14:24 #71
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_96939133
Met veel moeite sprokkel ik mijn motivatie bij elkaar. Heb bijna de inleiding in zijn geheel verbeterd met de feedback van stage en school, dan nog een heel stuk te gaan! :') Waarom is het toch zo erg met mij gesteld! :P
pi_96941394
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Een jaar?
In totaal heb ik er ook een jaar over gedaan, al heb ik daartussen wel daarbij andere vakken gevolgd. Mijn afstudeeronderzoek was ook 45 ects, dus het klopt wel ongeveer.

Trouwens net te horen gekregen dat ik het afsluit met een 9. *O*
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:15:17 #73
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96941494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

In totaal heb ik er ook een jaar over gedaan, al heb ik daartussen wel daarbij andere vakken gevolgd. Mijn afstudeeronderzoek was ook 45 ects, dus het klopt wel ongeveer.

Trouwens net te horen gekregen dat ik het afsluit met een 9. *O*
Netjes, een 9! :D Gefeliciteerd!

Ik moet als een idioot schrijven. En een deel van de theorie die mijn docent heeft aangeraden is van zulk abstractie-niveau dat ik er geen kont van begrijp oO< Dus dat ik laat ik maar grotendeels links liggen :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96942690
Ik heb gister laatste gesprek gehad met mijn teamleider, die ook mijn praktijkcoach is. Hij moet mijn scriptie donderdag beoordelen, dus ik vond het wel fijn als hij alles nog één keer zou lezen van tevoren en mij feedback zou geven.

Ik moet her en der wat dingetjes aanpassen, niet vreselijk veel gelukkig. Hij zei 'tja ik blijf natuurlijk een zeikerd, maar ik denk dat je op de goede weg bent'. Volgens mij betekent dat in zijn taal dat het bestwel okee is.

Maandag moet ik het op school inleveren!! Ben benieuwd of ik daarna veel moet veranderen, of het goed genoeg is enzo...
Heb nu echt bijna totaal geen motivatie meer.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:44:39 #75
67670 Skv
Cynist.
pi_96942811
Komt me bekend voor, motivatieproblemen.. Nog even doorzetten! ;)

Ik heb zojuist mijn CV en onderzoeksideeën doorgestuurd naar mijn mogelijke afstudeerbedrijf. Ben benieuwd naar de reactie!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')