Chloortreinen mogen maximaal 60 geloof ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's vast om de machinist scherp te houden dan Maar goed ook, want een trein waar je niet harder dan 80 me mag is dan vast een trein met chloor of zo
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.
quote:"Chaos door bermbrand in Nijlen: NMBS 'vergeet' pendelaars in trein"
Door een bermbrand was het treinverkeer tussen Herentals en Lier sterk verstoord. Tijdens de avondspits worden geen problemen meer verwacht. Honderden reizigers werden geëvacueerd van de trein. Een veertigtal andere reizigers werden 'vergeten' door de NMBS en zaten nog een tijd langer vast in de trein.
De bermbrand ontstond maandagochtend, rond 08.30 uur, ter hoogte van de Boshoek. De trein verloor om een onduidelijke reden een onderdeel. De gensters die daardoor werden veroorzaakt deden dan weer een bermbrand ontstaan.
Een 600-tal passagiers zaten lange tijd vast in de trein, maar konden na een uurtje worden geëvacueerd.
Vergeten reizigers
Enig tijd later kwamen er bij de NMBS echter telefoons binnen van reizigers die zeiden dat ze nog steeds vast zaten in de stilstaande trein. Aanvankelijk kregen zij het antwoord dat dat onmogelijk was omdat iedereen al van de trein was gehaald.
Toen de klachten bleven aanhouden, begon het de NMBS toch te dagen en werd een veertigtal 'vergeten' pendelaars alsnog van de trein gehaald. Zij zaten uiteindelijk bijna drie uur vast in de twee 'vergeten' compartimenten. Velen onder hen waren dan ook woedend.
NG kan volgens mij toch alle snelheden aangeven in stappen van 10 km/h?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.
Die machinist had vast geen wegbekendheid op de Betuweroute, dan moet de treindienstleider hem natuurlijk niet die kant op sturen. Geen wonder dat dat fout gaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Uiteraard Ook al kost mij dat ergens meer wachttijd op een station. Zelden reis ik met de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen v.v. Alleen wanneer ik de 00.04u heb bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?
Dat weet ik nog niet.quote:En je maakt er wel een uitgebreid reisverslag van he
Hmm apart, 'k heb al heel vaak enkeltjes Luik - Roosendaal zónder toeslag aan 't loket gehaald, simpelweg met het argument "dit is niet uit de automaat te halen".quote:Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef dennistd het volgende:
Moest je nog toeslag betalen aan het loket?
edit: zo te zien wel dus, schandalig voor een kaartje dat niet uit de automaat te halen is...
Wat zijn gensters nou weer?quote:
Vonken, sintels, zoiets denk ikquote:
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?quote:
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommerenquote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zeg dat tegen de Fransen die in dat rare stokbroodtaaltje brabbelen, dat ze gewoon Nederlands praten...quote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zoals de nationaliteit van de zaadjes in de federale botanische tuin.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommeren
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:quote:Op maandag 2 mei 2011 21:08 schreef Igen het volgende:
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:03 schreef bianca en michael het volgende:
Nou, ik heb even geinfomeerd bij mijn collega (wij hebben allebei jaren treinkaartjes verkocht) maar dat treinkaartje heeft afgiftepunt 880 en dat is geen station maar een treinkaartje wat is afgedrukt op 'hoofdkantoor' maar dus niet op een station volgens ons.
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan IEMAND eens kijken of de ARRIVA automaten Veendam kunnen verkopen?
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwardenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?
880 is station Groningenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:
[..]
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?
Ik weet wel dat een dergelijke vorm treinkaart nog bij afgiftepunten als benzinestations verkrijgbaar zijn.
Ik heb weleens een blik geworpen op zo'n ding in Harlingen. Volgens mij was het echt alleen voor verkoop en opladen van OV-Chipkaarten. Misschien kan Frieslandexpert Peterselieman hier meer over vertellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwarden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |