Wat zijn gensters nou weer?quote:
Vonken, sintels, zoiets denk ikquote:
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?quote:
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommerenquote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zeg dat tegen de Fransen die in dat rare stokbroodtaaltje brabbelen, dat ze gewoon Nederlands praten...quote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zoals de nationaliteit van de zaadjes in de federale botanische tuin.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommeren
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:quote:Op maandag 2 mei 2011 21:08 schreef Igen het volgende:
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:03 schreef bianca en michael het volgende:
Nou, ik heb even geinfomeerd bij mijn collega (wij hebben allebei jaren treinkaartjes verkocht) maar dat treinkaartje heeft afgiftepunt 880 en dat is geen station maar een treinkaartje wat is afgedrukt op 'hoofdkantoor' maar dus niet op een station volgens ons.
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan IEMAND eens kijken of de ARRIVA automaten Veendam kunnen verkopen?
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwardenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?
880 is station Groningenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:
[..]
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?
Ik weet wel dat een dergelijke vorm treinkaart nog bij afgiftepunten als benzinestations verkrijgbaar zijn.
Ik heb weleens een blik geworpen op zo'n ding in Harlingen. Volgens mij was het echt alleen voor verkoop en opladen van OV-Chipkaarten. Misschien kan Frieslandexpert Peterselieman hier meer over vertellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwarden
Kijk, daar is 'ie al. Dus wat in die post stond was gelul, bedankt.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
880 is station Groningen
770 is Leeuwarden
Heb het even gedubbelcheckt en het klopt wat ik net zeiquote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Kijk, daar is 'ie al. Dus wat in die post stond was gelul, bedankt.
Arriva-automaten? Heb er nooit een blik op geworpen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb weleens een blik geworpen op zo'n ding in Harlingen. Volgens mij was het echt alleen voor verkoop en opladen van OV-Chipkaarten. Misschien kan Frieslandexpert Peterselieman hier meer over vertellen.
Idd. Je zou een kaartje tot Zuidbroek moeten kopen en dan het laatste stukje gratis reizen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:34 schreef Ascendancy het volgende:
Mag je niet gewoon gratis als er verzuimd wordt die dingen in de automaat te zetten. Als je immers begint met reizen op een plek waar je niet met OV-chipkaart kan reizen kan je niet eens een doorgaande reis maken.
Dat maakt toch niet uit. Op dit moment moeten alle bestemmingen nog gewoon met een treinkaartje gefaciliteerd worden. De OV-flop is daar nog niet eens het enige vervoersbewijs in de bus.quote:
Kortom je mag gratis naar Veendam want arriva mag je niet dwingen de OV faalkaart te gebruiken en als je zegt dat je eerst gewoon naar Zuidbroek ging was je niet en staat een papieren kaartje te kopen. Of zit daar een loket?quote:Reizen op de OV-chipkaart is mogelijk op treinen van Veolia, en bij Arriva op de Noordelijke Nevenlijnen. Later zal dit ook ingevoerd worden bij Connexxion en Syntus, en bij Arriva op de Merwede-Lingelijn.[18] Demissionair verkeersminister Camiel Eurlings verklaarde in juni 2010 dat papieren treinkaartjes geldig blijven zolang er nog geen oplossing is gevonden voor de verschillen in tariefopzet tussen de verschillende spoorwegmaatschappijen, waardoor de overstappende reiziger duurder uit is. Hij gaat dit afdwingen per AMvB.
Heel belangrijk ookquote:Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef Igen het volgende:
jizdenka.cz kent Veendam in ieder geval nog niet.
Ga ze ff mailen heequote:Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef Igen het volgende:
jizdenka.cz kent Veendam in ieder geval nog niet.
Die site kent normaal alle kilometers en normaaltarief-prijzen voor internationale treinkaartjes in heel Europa. Dus ja, dat is best heel belangrijk.quote:
GA ZE MAILEN DAN!!!quote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die site kent normaal alle kilometers en normaaltarief-prijzen voor internationale treinkaartjes in heel Europa. Dus ja, dat is best heel belangrijk.
Zij krijgen toch zeker dezelfde data door als de spoorwegmaatschappijen zelf? Ik ga er dus vanuit dat de DB dan ook geen kaartje naar Veendam zal kunnen verkopen.quote:
Toch alleen TGV-trajecten enzo niet - trajecten waarvoor überhaupt geen normale internationale kaartjes verkocht worden?quote:Enneh, lang niet alles staat er in hoor
In Zwitserland kom je ook nog weleens op afstanden van 30.000 km en zo. Daar kloppen gewoon dingen niet. En lang niet alle stations staan erin.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:42 schreef Igen het volgende:
Toch alleen TGV-trajecten enzo niet - trajecten waarvoor überhaupt geen normale internationale kaartjes verkocht worden?
Leve de samenwerking in OV-landquote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
NS wil niet op Veendam een kaartautomaat plaatsen. Daarom moet Arriva zelf een verkooppunt inrichten (maar een automaat mag weer niet ofzo)
Maar als het goed is staat morgen Veendam in de automaat.
Dat laatste kan ook aan de spoorwegen zelf liggen. Tot de afgelopen dienstregelingwisseling stond bijvoorbeeld ook alleen Amsterdam Centraal erin, en dus alle andere stations in Amsterdam (en Diemen en Duivendrecht) ontbraken. Maar dat klopte ook. In het internationaal tarief hoorden die allemaal bij het tariefpunt Amsterdam Centraal.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Zwitserland kom je ook nog weleens op afstanden van 30.000 km en zo. Daar kloppen gewoon dingen niet. En lang niet alle stations staan erin.
zo te zien niet, staat wel in de reisplannerquote:Op maandag 2 mei 2011 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Soos kan je bij DB tickets naar Veendam krijgen?
Wat is dat voor onzin? NS Poort (of hoe ze tegenwoordig ook heten) is toch verantwoordelijk voor de inrichting van alle stations?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
NS wil niet op Veendam een kaartautomaat plaatsen.
Dat doen ze feitelijk ook niet, je kan er dan geen NS-treinkaartjes krijgen maar er staat wel een stempelpaal voor je strippenkaart.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kortom je mag gratis naar Veendam want arriva mag je niet dwingen de OV faalkaart te gebruiken
Ik heb de afgelopen maand drie van de vier keer dat ik Leeuwarden-Workum gereden heb een conducteur gezien. Was ik ook best verbaasd over eigenlijk...quote:Op maandag 2 mei 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik in 5000 or so kilometers met Arriva toch al minimaal 1 keer gecontroleerd ben.
Maar de NS kan mij moeilijk verplichten om met de strippenkaart naar Veendam te reizen als ik in Haren opstap. Ik hoop toch niet dat alle kaartautomaten gereset dienen te worden voor het kaartje naar Veendam .quote:Op maandag 2 mei 2011 23:39 schreef ReisT het volgende:
De regel dat ieder station in Nederland een NS-station is (en dus door NS voorzien van voorzieningen), is vorig jaar afgeschaft. Op veel stations is daarom nu ook het grote bord met NS-logo vervangen door een Arriva logo. Ik heb ook vernomen dat Arriva huur moet betalen voor zo'n NS-automaat en dat doen ze natuurlijk liever niet
[..]
Dat doen ze feitelijk ook niet, je kan er dan geen NS-treinkaartjes krijgen maar er staat wel een stempelpaal voor je strippenkaart.
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar de NS kan mij moeilijk verplichten om met de strippenkaart naar Veendam te reizen als ik in Haren opstap. Ik hoop toch niet dat alle kaartautomaten gereset dienen te worden voor het kaartje naar Veendam .
Klopt. Zij van WC-eend (bestuur NS, red.)...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"
, ik hoef er toch nooit heen! Maar ik zag al wel dat het op de spoorkaart was afgedrukt. Jammer dat er geen spoorboekje was, kon die gelijk weer in de prullenbak .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"
Dan moet je eens met de MLL gaan. Tijd lang iedere dag gependelt tussen Hardinxveld en Dordrecht en ik ben buiten de spits misschien 5x niet gecontroleerd in een half jaar.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik in 5000 or so kilometers met Arriva toch al minimaal 1 keer gecontroleerd ben.
Arriva richt daar een verkooppunt in.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoe kun je dan kaartjes kopen op het station van Veendam?
Haha, wist ik niet .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:24 schreef Watertornado het volgende:
Je moet helemaal nooit met een studentenovkaart inchecken.
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=100379quote:Arriva wil meer geld van NS voor noordelijk spoor
GRONINGEN - Vervoersmaatschappij Arriva wil geld zien van de NS voor gederfde inkomsten van de kaartverkoop op de drie Groningse spoorlijnen en die tussen de stad Groningen en Leeuwarden.
Volgens directeur Anne Hettinga heeft zijn bedrijf sinds de overname van de spoorlijnen in 2006 twintig procent meer reizigers vervoerd. Maar uit de opbrengsten van de kaartverkoop blijkt dat niet.
De NS verdeelt deze gelden op basis van steekproeven. Maar volgens Arriva klopt er helemaal niets van. Het concern heeft daarom de NMA gevraagd onderzoek te doen.
37quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:18 schreef Zyron het volgende:
Hoeveel kilometers is het van Arnhem naar Emmerich?
Dat lijkt me toch aardig makkelijk: alle kaartjes Leeuwarden-Groningen v.v. die verkocht worden zijn voor Arriva. Het lijkt me niet dat er ook maar iemand via Meppel reist...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het gekibbel tussen Arriva en de NS gaat weer verder.
[..]
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=100379
Wel jammer.. Maar de rondleiding zit gelukkig met 20 mensen volquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga me toch afmelden voor die rondleiding morgen.
Hij heeft hem hoor de ÖBB stamquote:
Haha bedankt . Om 6 uur opstaan maar dan heb je ook wat. Eindelijk weer eens 't echte reisgevoel op Nederlands spoor .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft hem hoor de ÖBB stam
Gefeliciteerd
Heb je voor niets in de rij bij het loket gestaanquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Update omtrent Veendam
Het is inmiddels mogelijk een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaten op het station!
Nou, de Slag om Veendam is overquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:32 schreef Temlin het volgende:
Yes eindelijk houden die updates over Veendam dus op vlag kan uit.
Nu nog een kaartautomaat op Veendam, ik koop tegenwoordig alleen maar enkele reizen .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:32 schreef Temlin het volgende:
Yes eindelijk houden die updates over Veendam dus op vlag kan uit.
Ik heb vandaag nog geprobeerd een avondretour te kopen aan het loket.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:26 schreef Brembo het volgende:
Nu nog een kaartautomaat op Veendam, ik koop tegenwoordig alleen maar enkele reizen .
En een 8-daagsch Algemeen Abonnement met guldens afgerekend ja? Moest je je Rail-Aktief-Kaart nog tonen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog geprobeerd een avondretour te kopen aan het loket.
Foto's en meer: Rijnmondquote:De treinramp van Schiedam, 35 jaar later
3 mei 2011
Woensdag 4 mei is het 35 jaar geleden dat in Schiedam 24 mensen omkwamen bij een grote treinramp. Tussen station Schiedam-Nieuwland en Schiedam Rotterdam-West botste 's ochtends tegen acht uur een stoptrein naar Hoek van Holland tegen een zware locomotief van de internationale D-trein, de Rhein Express van Hoek van Holland naar München.
De frontale botsing gebeurde nadat de sprinter bij station Schiedam Rotterdam-West door rood licht was gereden. De hoofdconducteur had een vertreksignaal gegeven terwijl het sein nog op rood stond en ook de machinist had het stopsein over het hoofd gezien. De lichte sprinter botste frontaal tegen de zware D-trein. Er vielen 24 doden, 5 zwaargewonden en tientallen lichtgewonden.
RTV Rijnmond blikt terug op de ramp van 35 jaar geleden en is op zoek naar ooggetuigen en andere direct betrokkenen. Wilt u uw verhaal met ons delen? Stuur dan een e-mail naar nieuws@rijnmond.nl
Station Hardinxveldquote:Op woensdag 4 mei 2011 01:04 schreef Bitlord het volgende:
Ook het NS-eticket werkt nu voor Veendam. Bijna een volwaardig station dus.
Vanavond nog wat plaatjes gemaakt van de stations in aanbouw Sliedrecht Baanhoek en Boven-Hardinxveld, beiden aan de Merwedelingelijn.
Sliedrecht Baanhoek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven-Hardinxveld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat niet helemaal de bedoelingquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:41 schreef Duvel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)mega_treincrash.html
Lomp.
Nou er kijkt anders niemand heel erg verbaasdquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling
quote:KOOP NU EEN P-KAART EN ONTVANG ¤ 7,50 RETOUR!
Binnenkort verdwijnt de strippenkaart bij Veolia Transport in Limburg en wordt de OV-chipkaart het belangrijkste betaalmiddel. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart (P-kaart) en bent u inwoner van Limburg? Dan kunt u profiteren van de voordeelactie die Veolia Transport Limburg aanbiedt: U ontvangt ¤ 7,50 retour als u nu een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen koopt.
Wat moet u doen?
• Vraag nu uw persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen aan op www.ov-chipkaart.nl/webwinkel
• Ga, zodra u uw OV-chipkaart heeft ontvangen, met de ontvangstbrief en een geldige legitimatie naar één van de Veolia Transport Servicepunten* en u ontvangt ¤ 7,50 retour.
Voor deze actie wordt slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar gesteld. Dus zorg dat u er snel bij bent, want OP=OP!
* Servicepunten:
• Maastricht - Parallelweg 59 (t.o. busstation)
• Heerlen - Spoorsingel 61 (busstation)
• Sittard - Stationsplein 2 (busstation)
• Roermond - Stationsplein 8 (busstation)
• Weert (Tabakscorner) - Stationsplein 10 (t.o. uitgang treinstation)
• Venlo (VVV) - Nieuwstraat 40-42
Dat gecrashte treinstel zag er ook wel heel erg gestript uit van binnen. Misschien een test? Maar niet geslaagd, zou ik dan zeggen, want zoiets hoort bij een crash toch nooit te gebeuren?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou er kijkt anders niemand heel erg verbaasd
Ja precies, dat dacht ik dus ook. En inderdaad wel een tamelijk rot chassis blijkbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gecrashte treinstel zag er ook wel heel erg gestript uit van binnen. Misschien een test? Maar niet geslaagd, zou ik dan zeggen, want zoiets hoort bij een crash toch nooit te gebeuren?
Het gaat erom dat je met de chipkaart nooit meer dan 4 euro rood mag staan, tenminste niet na een check-in. Bij een borg van 4 euro (zoals bij metro, tram en bus) hoef je dus alleen maar niet rood te staan om te kunnen inchecken, en bij 10 euro borg bij NS met een persoonlijke kaart moet je dus minstens 6 euro erop hebben staan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
De ondergrens om bij NS te mogen reizen is ¤ 6.
Maar stel je hebt ¤ 12 op die pas staan en je checkt daarmee in, dan is het saldo op dat moment toch ¤ 2? Da's toch minder dan ¤ 5?
Het instaptarief met een studentenOV-chipkaart is ¤10. Maar 't gaat erom wanneer ik bijv. met de bus heb gereisd, zo is mijn saldo nu ¤8,nogwat. Te weinig om in te kunnen checken, teveel om automatisch op te laden. Dus kan ik alsnog naar zo'n kutautomaat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
De ondergrens om bij NS te mogen reizen is ¤ 6.
Maar stel je hebt ¤ 12 op die pas staan en je checkt daarmee in, dan is het saldo op dat moment toch ¤ 2? Da's toch minder dan ¤ 5?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |