abonnement Unibet Coolblue
pi_96184703
Heerlijk die goede oude tijd waarin alles nog overzichtelijk geordend was, ook qua muziek(smaak) en ja, ik weet dat labeltjes plakken fout is, maar wel zo makkelijk.....wat was jouw muzieksmaak in de seventies/eightees?

Zelf een mix tussen wave en punk.....bands als de Ramones, Echo and the Bunnymen, Birthday party (Nick Cave *O* ), Foetus, Joy Division en zeker ook de Neue Deutsche Welle met bands als Malaria, X-Mal Deutschland, Kowalski, Einstürzende Neubauten, Palais Schaumburg en de zusjes Humpe om er een paar te noemen. Voor de Groningers onder ons....Benzinebar For the Win!

Disco was zwaar kut (terwijl ik nu zelfs nummers van een groep als Abba in mijn playlist heb staan :X )

Als extraatje een vraagje voor de kenners....wie zijn onderstaande 6 dames? Degene die ze alle 6 goed heeft verdient eeuwig respect! :s) De middelste is een weggevertje en zij helemaal rechts.....zucht. O+

  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 21:37:34 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_96185915
Ze komen me allemaal bekend voor, maar de namen? Die linker lijkt wel Ruby Wax, maar dat zal ze wel niet zijn. De 2e van links van The Elektor (of hoe heette die band ook weer). Debbie Harry, helemaal rechts, Nina Hagen?

Maar mijn smaak in die tijd? Ik vond zowel Punk als Disco/soul leuk (en van de soul dan vooral de soulmuziek, zoals bij Ferry Maat gedraaid). Disco, vanwege Saturday Night Fever.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 1 mei 2011 @ 08:37:31 #3
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_96198176
Mijn smaak? SKA en de Nederpop opleving in de vroege jaren 80
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 1 mei 2011 @ 09:40:23 #4
111260 Charmian
a little joy
pi_96198612
2e is zangeres van The Selector (weet niet hoe ze heet), midden Debbie Harry en helemaal rechts Siouxie Sioux. Helemaal links komt me bekend voor maar ik kan er ff niet opkomen. De andere 2 dames weet ik niet.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_96199900
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:40 schreef Charmian het volgende:
2e is zangeres van The Selector (weet niet hoe ze heet), midden Debbie Harry en helemaal rechts Siouxie Sioux. Helemaal links komt me bekend voor maar ik kan er ff niet opkomen. De andere 2 dames weet ik niet.
De tweede van links is idd de zangeres van The Selecter (Pauline Black) en Debbie en Siouxie zijn ook goed....de dame helemaal links is na Debbie mss wel de bekendste, samen met haar band nog een aantal top-40 hits gehad en ook ooit op Pinkpop gespeeld.

De andere 2 zijn een stuk onbekender, hoewel de vrouw die voor Debbie zit, afgelopen week nog in het nieuws was (zelfs gemeld op de FOK FP), omdat ze is overleden aan borstkanker. :'(

@ rechtsedirecte: Ska was idd ook leuk....heb ooit een concert van Bad Manners gezien wat op een leuke manier uit de hand liep en The Specials waren 1 van de beste live bands die ik gezien heb....op plaat (CD) vond ik ze alweer een stukje minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kingstown op 01-05-2011 11:18:31 ]
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2011 @ 14:20:02 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_96205690
Pat Benater ?

Ramones, SHAM69, Undertones, Stiff little fingers, UK Subs later Jesus and Mary Chain, Wipers, Hüsker Dü, New Order, Buffalo Tom, Galaxie500........

Eind jaren 70 en de jaren 80 _O_ _O_ _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2011 @ 14:21:32 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_96205728
Trouwens zangeres van X-Ray Specks Pollie

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96211437
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:21 schreef tong80 het volgende:
Trouwens zangeres van X-Ray Specks Pollie

:P
Poly Styrene is idd de dame die op de voorgrond zit en onlangs overleden is.
Poly Styrene (53) overleden

Met jouw muzieksmaak is trouwens niets mis. ;) en nee, Pat Benatar staat er niet bij.
pi_96211907
Helemaal links is volgens mij Chrissie Hynde
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_96212204
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:44 schreef Provinciaaltje het volgende:
Helemaal links is volgens mij Chrissie Hynde
:Y

Met de Pretenders toch 1 van de bekendere bands.

Missen we alleen nog de blonde dame rechts naast Siouxie.....speelde in een behoorlijk onbekende meidenband (niet echt mijn smaak) die werd opgericht toen de oprichtster pas 14 was (staat niet op de foto).....overigens ook al dood, maar na een waanzinnig leven.....gitaarles van Joe Strumner en getrouwd geweest met Johnny Rotten.

Overigens treden ze nog steeds op, wat ik begrepen heb.
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2011 @ 19:45:49 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_96217997
Vergat ik TC Matic, Dinosaur Jr, Mudhoney, Screaming Trees en Talking Heads nog. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96219116
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:45 schreef tong80 het volgende:
Vergat ik TC Matic, Dinosaur Jr, Mudhoney, Screaming Trees en Talking Heads nog. ;)

:P
Ach ja....de lijst is eindeloos.....TC Matic echt geweldig, wat een energie, prachtig! maar ook de Au Pairs, Japan, Joy Division, Spizz, Splodgenessabounds en de Toy Dolls luister ik nog steeds graag naar en voor Marc Almond (Softcell) heb ik ook altijd een zwak gehad.


Die gasten hakten tijdens optredens het hoofd van een levend varken er af.....zou je nu eens mee moeten proberen. :X
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2011 @ 20:36:42 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_96220290
Foetus die je noemde was destijds een wall of sound. Klinkt tegenwoordig veel minder indrukwekkend.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2011 @ 20:42:05 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_96220575
Onbekendere bands Easterndark, Thin white rope, Lime Spiders, Cosmic Psychos, Triffids,

Van wie was God Fodder ook alweer ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96221343
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:36 schreef tong80 het volgende:
Foetus die je noemde was destijds een wall of sound. Klinkt tegenwoordig veel minder indrukwekkend.

:P
Ik heb 2 LP's van ze : Hole en Nail.....vooral die laatste staat zeker in mijn favoriete top-10 aller tijden, daarna heb ik weinig meer van ze mee gekregen, maar Jim Thirwell was geniaal....ook ooit nog iets met Marc Almond samen gedaan.



[ Bericht 1% gewijzigd door Kingstown op 02-05-2011 14:14:03 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 23:24:12 #16
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96229296
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 1 mei 2011 @ 23:24:47 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96229328
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2011 @ 14:11:47 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_96248064
quote:
Ook mooi. Zag ze ooit in Den Bosch.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96248918
Nog mensen die tussen '83 en '85 naar Pandora Music Box festival geweest zijn in de Doelen te Rotterdam? Wat een prachtige lijst met bands....jammer dat je moest kiezen, omdat er in meerdere zalen werd opgetreden. Voor mij de kennismaking met een hoop bands waar ik nog steeds met veel plezier naar luister. Palais Schaumburg, Echo, Kowalski, Neubauten, Virgin Prunes, Sound, Shrieckback, Nick Cave, The Fall en vele vele anderen. Prachtig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Kingstown op 02-05-2011 14:39:43 ]
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2011 @ 15:33:16 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_96251347
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef Kingstown het volgende:
Nog mensen die tussen '83 en '85 naar Pandora Music Box festival geweest zijn in de Doelen te Rotterdam? Wat een prachtige lijst met bands....jammer dat je moest kiezen, omdat er in meerdere zalen werd opgetreden. Voor mij de kennismaking met een hoop bands waar ik nog steeds met veel plezier naar luister. Palais Schaumburg, Echo, Kowalski, Neubauten, Virgin Prunes, Sound, Shrieckback, Nick Cave, The Fall en vele vele anderen. Prachtig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet gewest wel veel door ontdekt.

Fad Gadjet/Frank Tovey bijvoorbeeld. Jong overleden.

Neubauten wel gezien ook in Den Bosch. Wat een bagger achteraf ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96259449
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet gewest wel veel door ontdekt.

Fad Gadjet/Frank Tovey bijvoorbeeld. Jong overleden.

Neubauten wel gezien ook in Den Bosch. Wat een bagger achteraf ;)

:P
Neubauten live vond ik indrukwekkend.....ik LP kopen toen viel het toch wat tegen, maar veel van de andere Duitse bands die ik daar gezien heb zijn blijverdjes geworden.....en als jij van een wall of sound houdt, wat vind je dan van Kowalski? of is Duitse pop niet je ding?


1 stem voor leuk. O-)
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 mei 2011 @ 11:59:24 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_96289270
Goeie band idd. Die Deutche welle was leuk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_96294910
Neubauten traden eens op bij ons in het jongerencentrum. Na afloop was te tape met opnames van dat optreden die wij als vrijwillgers gemaakt hadden verdwenen......gejat door een fanatieke fan dachten wij. Tot er een jaar later een LP uitkwam met een nummer van dat optreden. Bleek de band zelf die tape gejat te hebben :)
pi_96296200
Maar ontopic: Ik was een anarchist, en dus bewoog ik me veel in punk/new wave kringen. Heb nog steeds goede herinneringen aan Bauhaus, Joy Division, Sex Pistols en Ramones. Maar ik luisterde in die tijd ook gewoon naar Bob Dylan, Leonard Cohen, Pink Floyd en the Eagles. Daar werd ik wel eens raar op aangekeken, weet ik nog.
pi_96351455
Toen Billy Idol nog leuk was, samen met Generation X

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')