abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 19:53:07 #1
43556 miss_dynastie
pi_96182405


Linkjes naar vorige delen:

Borduren?!
Borduren #2
Borduren #3

Met dank aan Lijnloos voor het prachtig geborduurde FOK!logo!
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 19:57:45 #2
43556 miss_dynastie
pi_96182580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:38 schreef -sabine- het volgende:
Iets wat ik hier al die tijd al had willen vragen:

Gaan jullie kruisjes allemaal dezelfde kant op?
Vroeger toen ik nog borduurde wilde ik dat perse zo hebben :D
Jep :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:10:27 #3
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96182913
ha ha tof ik kom ook uit crea familie
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96184193
Mijn kruisjes/steekjes gaan over het algemeen niet allemaal dezelfde kant op. Alleen bij de Escher heb ik het geprobeert heel netjes wel te doen, maar heb me op 1 klein stukje na vergist :|W

Oh ja... MIJN MARIO IS EINDELIJK AF!!!!
Zal straks of morgen foto plaatsen... ben nu de Escher aan het af maken, daarna de pokemon! *O*
pi_96186997
Ik ben benieuwt!! Lekker dat hij klaar is!! Geeft weer ruimte voor nieuwe projecten!
pi_96187726
Ook hier gaan kruisjes altijd dezelfde kant uit. Zo niet, dan haal ik alles uit en borduur ik het opnieuw.

mijn moeder heeft vandaag trouwens een wereld-aankoop gedaan op de vrijmarkt: een geborduurde Sky & Heaven van Escher (ingelijst en wel) voor een 10tje... Zeer netjes geborduurd!

(de foto heb ik uit een een eerder topic gehaald, maar mijn moeder heeft er wel een foto van)

Voor dat geld kan ik hem zelf niet maken.

Maar .. als ik hem dan zo zie, dan denk ik.. Ik zou ook wel zo'n Escher willen maken..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:28:27 #7
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96187979
ha toen ik dertien was.....en mn moeder had veel crea tijdschifften hey

toen was ik helemaal gek van een spijkerjasje die ik op foto zag

met een geborduurd doodshoofd ) in piratenstijl

ha nou ja je moet ervan houden hey

maar ik vind het fok logo ook erg mooi gemaakt...

gr gr gr
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:32:46 #8
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96188195
ps ik had ooit vriendinnetje....lang geleden en die had klein borduurwerkje op haar katoenen onderbroekje......had haar moeder gemaakt....nou ja het was geen groot werkje dat erop stond...maar ja ik vond het wel een soort kunst om te zien.......

maar ja elastisch katoen is wel lastig borduren....
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:39:50 #9
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96188606
ha ps het was gewoon een simple kruisje met een tweetal of drie mischien roosjes .....met de kleuren blauw en rood......

ha ik ben jongen...maar ha heb wel eens geprobeerd te borduren maar is toch moelijk vind ik .......
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96198858
Lekker dagje op de bank geeft resultaat:









*O* Nu verder met de pokemon, daarna een (paar) nieuwe projectjes uitzoeken!
pi_96199797
De mario is af! *O* Wat ga je er eigenlijk mee doen?
De pokemon schiet ook al erg op!

Hier gister op de rommelmarkt borduurgaren gescoord, 15 gewone dmctjes, helaas wel 4 dingen per kleur, en 30 dmc cotton perle 5. Geen idee wat je met die laatste kan maar ach, het was 1,50. En sowieso geschikt voor gezichtjes op de ami's en misschien ook wel om mini te haken. Of gewoon ermee borduren als dat gaat.
pi_96199939
Wow lijnloos, prachtig... O+

Had ik gisterenavond een hele post hier gemaakt, en op het moment dat ik op verzenden druk... Wifi eruit en post verdwenen... Grrrr

Enniewee... Ik ben zo goed als klaar met het vlakje WEI - DE, nog een heel klein beetje heel lichtgroen en dan de zwarte stiksels nog... ( dat ging niet zo lekker in het donker gisterenavond... ) en daarna nog maar 6 kleinere vlakjes, aap, noot, mies, teun, vuur en gijs. (eerst de rechterkant van de leesplank gemaakt...)

Ow, en ik doe ook al m'n steekjes naar dezelfde kant. Ik kan het volgens mij niet eens anders... Bovenop zie je dan het steekje van linksboven naar rechtsonder gaan...
pi_96221139
Lijnloos wat gaaf! Flink doorgewerkt ook zeg!

Mijn kruisjes gaan ook dezelfde kant op. vind het erg irritant als ik er 1 verkeerd heb gedaan. Als het niet te ver terug is dan haal ik het ook uit.

Mijsje jij vroeg volgens mij nog naar de borduurring. Als je die gebruikt dan kun je niet in 1x heen en weer. Je moet m er dan echt helemaal doorheen halen en weer erin steken. Maar ik doe dat sowieso omdat ik vind dat het er dan mooier uit komt te zien.

Ik heb helaas niet zo veel geborduurd als gepland. Ik zal zo even een foto maken voor jullie.
pi_96222113
gelijk maar even een foto gemaakt



toch wel redelijk opgeschoten maar ik had eigenlijk meer willen doen.
pi_96223760
wow, wat mooi strak geborduurt annelotje! _O_

mijn meowth en persian zijn ook af! *O* ben nu druk alle strengetjes netjes weer op de kartonnetjes aan het doen, vanavond nog iets nieuws beginnen heeft toch geen zin, kan ik beter morgen doen ;) kan ik alvast nadenken over wat het gaat worden. die pokemon gingen wel lekker snel dus misschien die maar doen, en dan voor de charity een picachu/raychu!
pi_96237398


Mijn pokemonnies!
pi_96239872
wauw wat goed gedaan! En echt supersnel! Je hebt sowieso echt veel gedaan deze week zeg.

Ga je hetzelfde patroon gebruiken als ik had voor de pikachu?
pi_96241254
Ik denk dat ik het patroon iets ga aanpassen, aangezien ik geen 70x 70 nodig heb maar 96x 96... Dus misschien dat ik ze iets uit elkaar haal, maar wel dezelfde achtergrond en zo. Die kleuren heb ik ook nog genoeg over, dus da's geen probleem. Misschien nog wel iets simpels (pokeball of zo) erbij om de ruimte te vullen...

En ja, het was een goed weekend/weekje! :@
pi_96241470
Die Mario is gaaf! Je Escher ook O+
pi_96241505
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:31 schreef annelotje het volgende:
wauw wat goed gedaan! En echt supersnel! Je hebt sowieso echt veel gedaan deze week zeg.

Ga je hetzelfde patroon gebruiken als ik had voor de pikachu?
Oh, ik zie dat op het PPG forum alleen het png-bestandje staat... kun je mij de sth doen? Dan kan ik die verbouwen ;)
pi_96241572
Omg mn garen is binnen *O*
pi_96241659
Mijn sth is niet heel goed zag ik achteraf... de achtergrond klopt niet helemaal. KG deed niet helemaal wat ik wilde. (kwam er achter toen ik al voor 80% klaar was..)
Maar als ik vanaaf thuis ben zal ik m ff naar je mailen.

Ow en je moet er rekening mee houden dat de kleur die hij aangeeft voor Raichu dus niet klopt. Ik zal het juiste kleurnummer er nog even bijzoeken voor je.

Jeeeej Whoop!!!! gaaf is dat he zo'n envelop uitpakken met allemaal kleurtjes erin :)
pi_96241765
Jeej, wat borduren jullie ongelooflijk snel zeg. Dat kan ik niet!

'Even' de zwarte en witte stukjes van de Totoro's doen is al zo'n tegenvaller, schiet niet op:

  maandag 2 mei 2011 @ 11:36:00 #24
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96241801
ik zou wel borduur machine willen hebben die ik op mn pc aan kan sluiten ja ja,...maar zal vrees ik wel te duur zijn voor mijn budget ha ha

mijn moeder had ook in 1980 een breimachine gekocht....ha ha dat was dan een fantasie van haar dat ze zo mega veel truien enzo kon breien voor haar gezinnetje......maar ja het ding was ook mega ingewikkeld....het het apparaat heeft dus altijd ongebruikt in een kast gestaan op zolder.....

was best nog wel een duur apparaat ook nog eens ( gok zo een 600 gulden en dat was best nog wel veel in 1980 )

ja ok en de appel valt niet ver van de boom hey= ja dus mn ex had ook zo een naaimachine gekocht met ingebouwde schaar en vier naalden... ) ben even de naam kwijt ' van rond de 800 euro.... nou ja ze heeft hem 1 dag gebruikt.......en daarna begon het apparaat al kuren te vertonen....en het lijde tot een hoop gevloek in huis.....waarom dat klere apparaat het niet deed ja ja ha

[ Bericht 25% gewijzigd door meisjeonderbroekje op 02-05-2011 11:46:24 ]
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96242098
Ik vind die totoro's zo leuk he :P Ben ze nu aan het haken, wel klein. Heb de blauwe en de witte, en de grijze krijgt ze nog tegoed(t is een cadeautje), geen tijd meer namelijk.

Gekocht op koninginnedag(de inhoud) Hier kun je ook wel zien dat t anders is, rechtse 3 rijen is dat andere.


Wipje:


En het allerbelangrijkst O+

O+ O+ O+
pi_96242108
Ja een borduurmachine staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Maar reken maar dat je daar 2000 euro voor uit moet trekken voor een beetje een goede waar je ook zelf dingen mee kan ontwerpen.

En breimachines zijn inderdaad ontzettend ingewikkeld!

Wat zijn die totoro's toch leuk! Die staan ook op mijn lijstje. Zowel om te borduren als te haken hihi
pi_96242138
waaaahhh die kleurtjes!!!!!!! O+ O+ O+ O+

Wat ga je ermee maken?
pi_96242298
Uh, aardbei, klok, dino's en een kat ding. En nog een paar kleurtjes had ik voor de leuk besteld.
pi_96242452
Wat veel, Whoop! O+ Ik moet ook nog eens bestellen, maar heb geen zin om me erin te verdiepen wat ik nodig heb :')
  maandag 2 mei 2011 @ 11:52:14 #30
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96242494
nou ja wat wel een optie is om een ontwerp te maken ) in te scannen ofzo en die in een soort fabriek te laten uitborduren..... nou ja zal ook niet goedkoop zijn .......ik vraag me af of ze ook bijv tijd hebben voor drie exemplaren uit te borduren ) meestal gaat het per 1000 ofzo......
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96242643
Ik moet niet denken aan machinaal borduren. Ik vind het borduren zelf vaak ook leuker dan het uiteindelijke resultaat :') En met machinaal borduren valt het doegedeelte nou net weg.
pi_96242817
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:51 schreef Herfstblad het volgende:
Wat veel, Whoop! O+ Ik moet ook nog eens bestellen, maar heb geen zin om me erin te verdiepen wat ik nodig heb :')
Gewoon even doen en dan bestellen :P

Ik denk dat ik er wel even mee door kan tot de zomer O-)
  maandag 2 mei 2011 @ 12:02:17 #33
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96242875
ha ok maar ik ben geen keuze......ik kan gewoon echt niet borduren........op de naaimachine kan ik nog wel het een of ander maken.......broeken en jassen enzo maar dat is minder priegelwerkje.....
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96243872
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet niet denken aan machinaal borduren. Ik vind het borduren zelf vaak ook leuker dan het uiteindelijke resultaat :') En met machinaal borduren valt het doegedeelte nou net weg.
:Y Mee eens!

En die Totoro's, wat schattig en leuk! Maar kan me voorstellen dat alleen die zwarte rand niet heel erg opschiet voor je gevoel.

Whoop, wat een prachtige kleurtjes!!!

Annelotje, ik zie de mail wel verschijnen! Heb een opdracht voor een nieuw projectje gekregen, iemand hier van Fok! dus heb weer wat te knutselen de komende dagen! *O*
pi_96243986
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:00 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Gewoon even doen en dan bestellen :P

Ik denk dat ik er wel even mee door kan tot de zomer O-)
Haha, Whoop :P Ik heb 68 kleuren nodig. En ik ga het eerste jaar nog niet klaar zijn met het luipaard denk ik. :P
pi_96244220
Gewoon in kleine "bulk" bestellen HB, dan kun je telkens helemaal blij worden van de kleurtjes en strengetjes!!! O+
  maandag 2 mei 2011 @ 13:32:17 #37
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96246343
ha ik heb thuis mooie foto van een kantkloswerkje......die vond ik toevallig deze week......

maar ha jammer ik heb geen scanner thuis.......
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96247099
Ik wil weer een pakket gaan kopen want dat werkt bij mij toch beter dan losse patronen van internet (hoewel ik de yoshi's móet doen een keer, want die zijn über). Ik kan echt niet kiezen zeg. Na al dat sepiakleurige geweld ben ik nog steeds op zoek naar iets kleurigs. Kanshebbers tot nu toe:









Oh, en deze wil ik allemaal geloof ik:

http://www.crossstitchworld.com/theme-asian-oriental-far-east.php
pi_96247357
Die totoro's zijn echt supergaaf!!!
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_96247935
Die kikkers zijn gaaf!

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:35 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon in kleine "bulk" bestellen HB, dan kun je telkens helemaal blij worden van de kleurtjes en strengetjes!!! O+
Haha, misschien doe ik dat ook wel ja :P
Maar voorlopig even niet. Eerst even een opbergdoos of zo kopen. Ik heb heel veel borduurzijde (gejat van mijn ma :P), maar zit allemaal in een doos en in de war.

Waar halen jullie die kartonnetjes waar het zijde omheen zit? :)
pi_96248307
die "bobbins" zijn ook bij die marktplaats-man te estellen trouwens!

leuke ideeen arual, vooral die kikkers en wereldkaart vind ik erg mooi!!!
pi_96249449
hmm ik kan de kikkers niet zien :( Maar die wereldkaart is echt te gek! En je moet echt de yoshi's maken! Ik ben er ook nog steeds verliefd op hihi
pi_96253394
Die prijs valt reuze mee! Maar eens kijken als ik weer bij de Hobbydoos ga bestellen. Dank voor de link :)
pi_96253881
Weet niet of je toevallig een pipoos of zo in de buurt hebt, daar zijn ze nog goedkoper (en kun je meteen een doosje halen ;) ) https://secure.hobbyhandb(...)&subcat=C03&id=29766
pi_96254015
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:23 schreef Lijnloos het volgende:
Weet niet of je toevallig een pipoos of zo in de buurt hebt, daar zijn ze nog goedkoper (en kun je meteen een doosje halen ;) ) https://secure.hobbyhandb(...)&subcat=C03&id=29766
Doosjes haal ik altijd bij de Xenos :P Als ik naar de Pipoos wil, kost het me 4 euro aan reiskosten, dus dan worden ze veel duurder.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:33:04 #47
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96263174
Ik had vier leuke borduurpakketjes gevonden, die me fantastisch leken voor in de keuken....



Alleen blijken de steekjes over 1 draadje te gaan, en moet ik zowat een vergrootglas gebruiken om ook maar een steek te kunnen maken :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_96263287
Jammer Muck, zo'n pakketje had ik ook ooit, maar dan van 4 boerderijdieren in 1 pakket. Daarvoor moest ik ook een vergrootglas hebben, dus die is nu van tafel als project. Misschien dat ik hem ooit nog wel maak, maar dan op mijn eigen stof.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:36:28 #49
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96263358
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:35 schreef Lijnloos het volgende:
Jammer Muck, zo'n pakketje had ik ook ooit, maar dan van 4 boerderijdieren in 1 pakket. Daarvoor moest ik ook een vergrootglas hebben, dus die is nu van tafel als project. Misschien dat ik hem ooit nog wel maak, maar dan op mijn eigen stof.
Daar zit ik ook over te denken... gewoon op een eigen stofje en dan ietsje groter. Dit is gewoon niet te doen op deze manier :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_96269782
Hmm, pokemon-patroontje voor de charity-stitch in elkaar gezet, maar ben nog niet overtuigd van mezelf...


Deze heb ik nu gemaakt, als soort van variatie op die annelotje heeft gemaakt, maar dan meer old skool (oude gameboy kleurstellingen).

Wat vinden jullie?
pi_96271644
Ik vind die kikkers het leukst!

Herfstblad, hier bij de wolwinkel verkopen ze ook dmc en ook dozen ervoor, deze zijn inclusief kartonnetjes 4,95. Misschien dat jouw lokale wolwinkel dat ook wel heeft.

En mn moeder heeft alles opgerold *O*
pi_96279616
Ik zal morgen eens kijken bij de wolwinkel ja :) Ik wilde toch al gaan voor wat katoen. :@
pi_96283817
@lijnloos vind Raichu wel goed overkomen maar pika vind ik wat minder. Heb gisteren geen tijd meer gehad om achter de computer te kruipen thuis. Doe vanavond nog een poging voor je!
pi_96296692
http://www.crossstitchworld.com/

Ik zit op bovenstaande site te kijken. Zijn de pakketten daar nu echt zo goedkoop? Wat is het addertje? Mist er iets in de pakketten? Zijn ze al gebruikt (omdat er in veel gevallen new & unopend bij is vermeld). Ik snap het niet. Of betalen we in NL echt de hoofdprijs voor borduurpakketjes?
pi_96297341
Volgens mij is NL (en misschien wel heel Europa, want uit Engeland lees ik ook wel eens "klachten over prijzen") erg duur voor borduur-dingen. Als je kijkt dat een strengetje DMC hier ruim een euro kost, en dat in de US slechts 60 dollarcent (omgerekend dus nog minder) kost, dan vind ik dat wel een behoorlijk verschil. En ook de markt lijkt me veel kleiner, als ik zie wat je bijvoorbeeld ook aan plastic canvas, slabbetjes om te borduren of sleutelhangers en zo kunt krijgen en voor welke prijzen, dan zijn we hier gewoon simpelweg "de sjaak!"

Maar daarom vind ik het ook prima om bijvoorbeeld op Marktplaats, eBay en dergelijke rond te neuzen voor leuke deals. En niet alleen voor borduurdingen, ook boeken, games en andere zaken zijn gewoon echt goedkoper te vinden in het buitenland. Tja, dan is de keuze best makkelijk, kost alleen wat meer wachttijd soms.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 15:30:57 #56
43556 miss_dynastie
pi_96297480
In Nederland betaal je inderdaad de absolute hoofdprijs. Zolang het niet minder dan 20% van de prijs in Nederland is, zou ik me absoluut geen zorgen maken, daaronder zou ik ook even op andere sites checken.
pi_96297901
Ok. Geen adders dus, misschien. Inderdaad, boeken enzo haal ik vanwege de prijs vaak ook al uit het buitenland, en mijn tassen Lush, en dr. Martens ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:30 schreef miss_dynastie het volgende:
In Nederland betaal je inderdaad de absolute hoofdprijs. Zolang het niet minder dan 20% van de prijs in Nederland is, zou ik me absoluut geen zorgen maken, daaronder zou ik ook even op andere sites checken.
Het scheelt veel meer dan 20 procent, kijk maar naar deze bijvoorbeeld:

http://www.borduurgigant.nl/search.asp?srch=wereldkaart

https://www.crossstitchwo(...)hp?RecordID=015-0223

35 euro verschil? WTF?
pi_96297943
Tussen tassen en Lush mag een komma, maar zonder komma klopt het ook nog :D
pi_96298069
Dat is echt veeeeel prijsverschil zeg! Hoe zit het daar met verzendkosten? Ik vind die wereldkaart ook erg geweldig en als de verzendkosten hoog zijn dan kunnen we misschien wel delen in de kosten ofzo..
pi_96298221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:44 schreef annelotje het volgende:
Dat is echt veeeeel prijsverschil zeg! Hoe zit het daar met verzendkosten? Ik vind die wereldkaart ook erg geweldig en als de verzendkosten hoog zijn dan kunnen we misschien wel delen in de kosten ofzo..
https://www.crossstitchworld.com/shipping-policies.php

Zie de derde tabel. Valt dus óók mee. Ik snap er geen yota van?

Of zou dit de adder zijn?

quote:
Taxes
CrossStitchWorld.com shall automatically charge and withhold the applicable sales tax for orders to be delivered to addresses within Virginia. For orders shipped to other states, you are solely responsible for all sales taxes or other taxes.
pi_96298997
hmm mn engels is wel redelijk maar die zin over de taxes snap ik niet helemaal...
pi_96299251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:07 schreef annelotje het volgende:
hmm mn engels is wel redelijk maar die zin over de taxes snap ik niet helemaal...
Volgens mij staat er, dat je als je buiten Virginia woont (eigenlijk in een staat anders dan Virginia) je zelf verantwoordelijk bent voor de belastingen. Dus dit zouden dan denk ik de taxfree prijzen zijn. Maar ja, hoe hoog zijn die belastingen?

Ik durf niet! :D
pi_96299830
Ik vind dat ook maar eng hoor! Kunnen we niet gewoon mailen dat ze even uitrekenen wat het gaat kosten...
pi_96300070
Ben ondertussen ook even aan het googlelen op old world map. Misschien kan ik er gewoon zelf 1 maken :) En dan borduurgaren bestellen via die meneer van marktplaats en dan kost ie maar 15 euro ofzo hihi
pi_96300525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:35 schreef annelotje het volgende:
Ben ondertussen ook even aan het googlelen op old world map. Misschien kan ik er gewoon zelf 1 maken :) En dan borduurgaren bestellen via die meneer van marktplaats en dan kost ie maar 15 euro ofzo hihi
Ik blijk het patroon in mijn mailbox te hebben staan, wacht ff, dan krijg je het. (Maar zonder pakket waag ik me er niet aan.)
pi_96300619
oohh hebbeehh!! hihi

Waarom wil je er zonder pakket eigenlijk niet aan beginnen? Het enige verschil is toch dat je dan alle garens moet aanschaffen en zelf stof en dat je dan uiteraard garen overhoud..
Of zie ik dat verkeerd (ik heb nog nooit een pakket gebruikt omdat ik nog geen leuke had gezien)
pi_96300842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:48 schreef annelotje het volgende:
oohh hebbeehh!! hihi

Waarom wil je er zonder pakket eigenlijk niet aan beginnen? Het enige verschil is toch dat je dan alle garens moet aanschaffen en zelf stof en dat je dan uiteraard garen overhoud..
Of zie ik dat verkeerd (ik heb nog nooit een pakket gebruikt omdat ik nog geen leuke had gezien)
Omdat ik bang ben dat ik dan niet voldoende garen heb, en dat ik, als ik dan bij ga kopen, de kleur anders is. En omdat ik een lui mens ben dat alles op een presenteerblaadje aangereikt wil krijgen. En omdat ik zoveel losse patronen weet te vinden, dat ik gewoon geen keuze meer kan maken uit wat ik wil gaan doen. En als er een pakket ligt, dan grijp ik daar toch sneller naar.

Ik is raar.

Ik vraag me bovenal af of het bestellen van het pakket in Amerika uiteindelijk zelfs niet goedkoper is dan het los kopen van alle benodigdheden.
pi_96301074
Er is inderdaad megaveel keus! Ik heb al minstens 10 projecten op mn to-do lijst. Dat is dus genoeg voor de komende 5 jaar omdat het allemaal grote projecten zijn haha.

Zo'n pakket zal misschien wel goedkoper zijn omdat de draad natuurlijk afgemeten is. Als je van 1 kleur maar 10 steekjes hoeft dan krijg je een kort draadje ipv een hele streng.

Ik ga het eens uitrekenen wat ik kwijt ben als ik alles aanschaf! Als het veel goedkoper is dan zal ik wel een pakketje voor je maken :)
pi_96301281
oeh als je wilt, mag je mij dat patroon ook wel sturen hoor O-) gaat dan zeker ook op mijn todo!
pi_96301468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 17:03 schreef Lijnloos het volgende:
oeh als je wilt, mag je mij dat patroon ook wel sturen hoor O-) gaat dan zeker ook op mijn todo!
PM me even je mailadres.
pi_96301536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:58 schreef annelotje het volgende:
Er is inderdaad megaveel keus! Ik heb al minstens 10 projecten op mn to-do lijst. Dat is dus genoeg voor de komende 5 jaar omdat het allemaal grote projecten zijn haha.

Zo'n pakket zal misschien wel goedkoper zijn omdat de draad natuurlijk afgemeten is. Als je van 1 kleur maar 10 steekjes hoeft dan krijg je een kort draadje ipv een hele streng.

Ik ga het eens uitrekenen wat ik kwijt ben als ik alles aanschaf! Als het veel goedkoper is dan zal ik wel een pakketje voor je maken :)
Nou, ik ben erg benieuwd. Ik haal hem dan vooralsnog toch even uit mijn bestellijst...

Mijn borduurflows worden ook nog eens zomaar onderbroken door haakflows, dan schiet het helemaal niet op natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 17:48:35 #72
43556 miss_dynastie
pi_96303015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:40 schreef _Arual_ het volgende:
Ok. Geen adders dus, misschien. Inderdaad, boeken enzo haal ik vanwege de prijs vaak ook al uit het buitenland, en mijn tassen Lush, en dr. Martens ook.

[..]

Het scheelt veel meer dan 20 procent, kijk maar naar deze bijvoorbeeld:

http://www.borduurgigant.nl/search.asp?srch=wereldkaart

https://www.crossstitchwo(...)hp?RecordID=015-0223

35 euro verschil? WTF?
Ja, het verschil, maar ik bedoel de originele prijs ;). Wat hier 50 euro kost, kan zonder meer ergens anders 10 euro kosten. Zit het daaronder, dan zou ik waakzaam worden en nog even goed kijken. Het verschil is belachelijk, zeker als je je bedenkt dat verschepen van zulke pakketjes nou ook weer niet duur is...
pi_96310751
ik was echt aan het borduren op vakantie :D

update hoever ik nu ben:

weide moet dus nog met zwarte stiksels, en ik ben aan noot begonnen. :) ik had even zin in een simpel plaatje... :D daarna dus nog 5 plaatjes, en de zwarte stiksels om de vakjes en in de plaatjes.
pi_96312446
Oh wat gaaf Mijsje!!! O+ Ik ben heel erg geen fan van stiksels, maar in dit geval maakt het de boel wel echt af! hihi en borduren op de camping, zo herkenbaar :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96312696
hihihi, zeker herkenbaar... :D
heb je de moeder/babydieren die je had gemaakt al hangen? :D
pi_96313287
Nee, heb de olifanten dus wel af, met de giraffen (ook) nog bezig, tijgers al wel binnen maar nog niet aan begonnen. *mompelt iets met te veel projecten tegelijk :@

Olifanten hebben al wel een lijst, maar nog geen goede passepartou, maar als ik die dan toch wil laten maken, dan maar meteen 3...
pi_96313477
:) dat is ook heel herkenbaar. :) ik heb een hoop werk nog liggen om in te (laten) lijsten, en ik heb ook veel te veel tegelijk om te maken... :D
nu dus maar wat aan de kant gelegd om deze lap af te maken. daarna ga ik de fiets afmaken die m'n moeder begonnen was, maar nooit af heeft kunnen maken. een werk met een enorme emotionele lading dus...
pi_96313913
ja, teveel mooie dingen om te maken en te weinig tijd en geen prioriteiten eraan stellen is bij mij wel aanwezig. Nieuwe prpjectjes zijn nou eenmaal
zoveel aantrekkelijker! toch hou ik het voorlopig even bij de 2 die nu in progress zijn (giraffes en layton) en dan eventueel mijn nieuwe projectje voor Incantrix van hier...

zeker ook speciaal om een werkje van je noeder af te maken als ze er zelf niet meer is om te doen of het resultaat te zien... lijkt me moeilijk omnaan te beginnen ook.. :*
pi_96314714
Ik heb een patroon gemaakt van de wereld en ik kom uit op 47 strengetjes borduurzijde. Die uiteraaard niet helemaal op zullen gaan. Maar 47 x 0,36 is ¤ 16,92. Daar komen dan natuurlijk nog wel de kosten voor de postzegels bij dus zeg dat je dan op 19 euro uitkomt voor borduurzijde. Dan nog een stuk stof van 60x50 (in feite heb je maar 48x37 nodig maar een rand is wel fijn) en natuurlijk wat kosten voor de inkt. :P
Ik denk dat je dan een stuk goedkoper uit bent.
pi_96318117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Volgens mij staat er, dat je als je buiten Virginia woont (eigenlijk in een staat anders dan Virginia) je zelf verantwoordelijk bent voor de belastingen. Dus dit zouden dan denk ik de taxfree prijzen zijn. Maar ja, hoe hoog zijn die belastingen?

Ik durf niet! :D
Dit staat er omdat in de VS elke staat een ander belasting(BTW)-stelsel heeft. Het is daar zelfs zo dat in de grote warenhuizen de prijs zonder BTW op de prijskaartjes staat (zoals hier in NL bij de Makro het geval is bijvoorbeeld). Omdat er via internet makkelijk in een andere staat gekocht kan worden is het dus zo dat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van de juist ehoeveelheid BTW. Dat is daar normaal.

Voor internationale zendingen is het ook niet meer dan normaal overigens. Als buitenlander hoef jij natuurlijk geen BTW in de VS te betalen (je woont daar immers niet), maar je bent eigenlijk wel verplicht om invoerheffing (en achterstallige BTW) te betalen. Dit is 19% van de waarde van het pakje+de verzendkosten. Dit is uiteraard wel alleen zo als jouw pakketje er door de douane uitgepikt wordt.

Indien de prijs voor het te bestellen ding + verzendkosten minder is dan 80% van de Nederlandse prijs is het meestal voordeliger om te gaan importeren.

Misschien ook eens kijken op www.belastingdienst.nl
pi_96340761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:18 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dit staat er omdat in de VS elke staat een ander belasting(BTW)-stelsel heeft. Het is daar zelfs zo dat in de grote warenhuizen de prijs zonder BTW op de prijskaartjes staat (zoals hier in NL bij de Makro het geval is bijvoorbeeld). Omdat er via internet makkelijk in een andere staat gekocht kan worden is het dus zo dat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van de juist ehoeveelheid BTW. Dat is daar normaal.

Voor internationale zendingen is het ook niet meer dan normaal overigens. Als buitenlander hoef jij natuurlijk geen BTW in de VS te betalen (je woont daar immers niet), maar je bent eigenlijk wel verplicht om invoerheffing (en achterstallige BTW) te betalen. Dit is 19% van de waarde van het pakje+de verzendkosten. Dit is uiteraard wel alleen zo als jouw pakketje er door de douane uitgepikt wordt.

Indien de prijs voor het te bestellen ding + verzendkosten minder is dan 80% van de Nederlandse prijs is het meestal voordeliger om te gaan importeren.

Misschien ook eens kijken op www.belastingdienst.nl
Ok, dankjewel! Mijn geluk kennende moet ik wel rekening houden met extra kosten. Als ik zelf reis, ben ik bij de douane ook altijd de pisang. :D
pi_96340813
Als het bedrag onder de 30 euro is ofzo, dan word je er toch niet uitgepakt bij de douane.

Hoger, en dan is het vrijwel zeker van wel.
pi_96341824
Was ik jullie nog "verschuldigd", de WIP van Professor Layton:

pi_96342743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:02 schreef Tegan het volgende:
Als het bedrag onder de 30 euro is ofzo, dan word je er toch niet uitgepakt bij de douane.

Hoger, en dan is het vrijwel zeker van wel.
Het is uiteindelijk 80 dollar (inclusief verzendkosten) geworden voor dit:







Kan ik weer zes jaar vooruit of zo.
pi_96342756
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:28 schreef Lijnloos het volgende:
Was ik jullie nog "verschuldigd", de WIP van Professor Layton:

[ afbeelding ]
eh ja. goed herkenbaar al :P
pi_96342924
Wauw wat een mooie pakketten zeg! En ja dit is wel genoeg voor een paar jaar borduurplezier hihi.

@Lijnloos is dat voor spritestitch of voor iets anders?
pi_96342949
Zo, daar kun je flink mee aan de slag Arual! Mooi hoor...

Oh ja, en het moet deze ongeveer worden (kan het orginele plaatje dat ik had niet meer vinden zo snel)

Is voor Spritestitch inderdaad...
pi_96343003
stoer! Had je trouwens mijn mailtje gekregen? En wil je misschien ook het patroon dat ik heb gemaakt van de world map?
pi_96343045
Ik heb je mailtje gehad ja, maar moet hem thuis nog effe openen (op werk mag ik geen kg-chart, stom he?!)... Ik had het patroon van de map al wel gekregen, maar doe jouw patroon ook maar als het lukt, ben benieuwd!
pi_96343520
Ja echt stom he dat we zulke dingen niet mogen doen op het werk!!! Er is bij mij dus echt niets te doen maar omdat ik officieel niets anders mag doen ben ik maar spelletjes aan het spelen op mn iPhone. En aan het fokken haha
Ik zal je het patroon ff mailen als ik thuis kom.
pi_96345021
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:49 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk 80 dollar (inclusief verzendkosten) geworden voor dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kan ik weer zes jaar vooruit of zo.
Hm. Reken maar op 12,50 standaard tarief + x% van het bedrag invoerrechten. Moet je ff zelf uitzoeken hoeveel belasting je moet betalen op deze producten op de duane-website. Als je eruit wordt gepakt.

Plus een week extra bezorgtijd als hij bij de duane is.
pi_96345299
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:49 schreef Tegan het volgende:

[..]

Hm. Reken maar op 12,50 standaard tarief + x% van het bedrag invoerrechten. Moet je ff zelf uitzoeken hoeveel belasting je moet betalen op deze producten op de duane-website. Als je eruit wordt gepakt.

Plus een week extra bezorgtijd als hij bij de duane is.
Op de site van de douane lees ik dat ik geen douanerechten hoef te betalen, wel btw. Voor het tarief van de btw kan ik de belastingtelefoon bellen, maar ik ga geen slapende honden wakker maken. Misschien heb ik mazzel, misschien ook niet. En dan nog ben ik uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit! :)

Wachten is geen probleem. Hee, ik borduur twee jaar lang aan een portret, over geduld gesproken :')
pi_96345504
Die 12,50 was dacht ik meer het-kost-geld-om-je-pakket-te-inspecteren-bij-de-duane-geld, maar ik kan het ook mis hebben :). Ik ben benieuwd. Kan ook goed zijn dat dit invoeren gewoon vrij is, en dus dat ze als ze dat zien op dat verplichte formulier en dat ze het gewoon doorlaten. Laat maar weten wat ze doen! Vervelend is wel dat als je moet betalen, het cash aan de postbode moet.
pi_96345658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:00 schreef Tegan het volgende:
Die 12,50 was dacht ik meer het-kost-geld-om-je-pakket-te-inspecteren-bij-de-duane-geld, maar ik kan het ook mis hebben :). Ik ben benieuwd. Kan ook goed zijn dat dit invoeren gewoon vrij is, en dus dat ze als ze dat zien op dat verplichte formulier en dat ze het gewoon doorlaten. Laat maar weten wat ze doen! Vervelend is wel dat als je moet betalen, het cash aan de postbode moet.
Ja inderdaad, ik ga wel even pinnen binnenkort. Ik heb echt nooit meer dan een tientje cash in huis (arme glazenwasser de vorige keer :D ). Ik houd jullie op de hoogte hier.
pi_96348507
Jeetje. Ik krijg net een mail, mijn pakketje is nu al verzonden. Dat is snel!
pi_96353525
Waar heb je besteld, ik vind ze echt O+
Maar grote projecten zijn niets voor mij.

Mn beertje in doos is af *O*
pi_96354056
Ik ben ook wel benieuwd. Die kikkers! O+
pi_96354673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waar heb je besteld, ik vind ze echt O+
Maar grote projecten zijn niets voor mij.

Mn beertje in doos is af *O*
https://www.crossstitchworld.com

De kikkers zijn overigens het enige echte grote pakket, en de twee geisha's ook wel. Andere twee zijn een stuk kleiner, maar ik borduur erg traag dus daar ben ik al lang genoeg zoet mee.
pi_96355568
Wat hebben ze daar leuke! O+
pi_96355680
Ik heb ook al zitten kwijlen bij die site! Maar ik heb nog 6 borduurprojecten en 5 haakprojecten en geen geld hihihi.
pi_96356151
Kwijlen inderdaad ja, maar die verzendkosten houden me toch ook wel een beetje tegen.
Maar ooit, als ik miljonair en gepensioneerd ben ofzo :P
pi_96357016
Ik ben te lui om te zoeken, is er een patroontje van piplup van pokemon?
Zag toevallig vanmiddag een aflevering en daar was een te schattige bij, en nu met plaatjes zoeken kom ik m tegen, volgens mij is het dezelfde.
Dus mocht iemand het toevallig weten :P
pi_96359269
ongeveer alle pokemon hebben wel een patroon ;) google ff op littlemojo en pattern, dan kom je op een soort
fileshare waar van alle pokemon wel de
patronen zijn te vinden. ze staan alfabetisch grschikt op naam van de eerste in de evolutie... zit op telefoon, anders had ik je wel een link gestuurd...

annelotje, bedankt voor de
mail!

ik ben nu braaf bezig met layton op de bank...
pi_96359586
Shit, serieus 253 van die dingen? *valt van stoel*
pi_96360424
Iemand ooit op dat plastic geborduurd?

Ook grappig, googlen op piplup cross stitch en een gehaakte krijgen _O- ook leuk.
pi_96361527
ja, serieus! die figuur heeft ze volgens mij voor het grootste deel wel als patroon staan! echt bizar!
pi_96362404
Ach dat is nog niet eens het ergste (ok wel, wie heeft er zo veel tijd?) maar dat er uberhaupt zoveel bestaan.

Ik ga de klok maken! Morgen beginnen, nu ben ik aan het internetten :P Plaatjes zoeken enzo.
pi_96367364
nou ja, momenteel met de nieuwste versie zijn er bijna of meer dan 600!!! dus op zich heb je nog ff te gaan wil je ze allemaal maken ;) wel leuk. moet je op spritestitch maar es kijken naar het epic-pokemon-topic... das pas huge!!!
pi_96367712
Ik had trouwens een dip met mijn projectje, maar ik ben eindelijk weer begonnen.

Ik zie er echt tegen op om al die kleine stukjes op te vullen met zeg maar iedere drie kruisjes een andere kleur. Hoe houden jullie dat leuk?
pi_96375612
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:00 schreef Tegan het volgende:
Ik had trouwens een dip met mijn projectje, maar ik ben eindelijk weer begonnen.

Ik zie er echt tegen op om al die kleine stukjes op te vullen met zeg maar iedere drie kruisjes een andere kleur. Hoe houden jullie dat leuk?
Juist dat gepriegel vind ik gewoon leuk !

pi_96375688
Ik heb meestal wel projectjes waarbij je een stukje met 1 kleur kan doen en dan weer een andere kleur... om de variatie erin te houden. Juist de grote stukken met alleen maar 1 kleur zijn killing naar mijn idee. Layton is nu echt in bewerking, maar ben vergeten gisteren effe het patroon in kleur te maken in pdf zodat ik het vandaag had kunnen printen en alles mee kan dit weekend. Dus nu is het of de huidige zwart-wit-patroon meenemen en dan maar een marker mee om af te strepen of een ander projectje voor dit weekend (veel tijd, geen MInke, lekker weer dus buiten zitten!) O-) Nou ja, ik zie het wel...
pi_96377317
Geen Minke :o :'( Ga je een weekendje weg ofzo?

Ik zou eerlijk gezegd gek worden van projecten waarbij je 3 steken moet doen en daan weer een andere kleur(langleve de kleurenwissel bij KG). Maar inderdaad dat opvullen is ook saai. Arme ik met mn klok, volgens mij waren er 2000 steken blauw aan de buitenkant, niet grappig.

Ik hou van KG lekker plaatje erin doen, de kleuren aanpassen enzo O+ Dat wordt mn vrije tijdsbesteding op de computer de komende maanden, en dan goed kijken wat voor kleurtjes ik nodig heb en inslaan in Tsjechie, al is dat lastig met andere nummers maar ach.
pi_96377506
Haha, ja we gaan een weekendje weg en Minke gaat dus uitlogeren naar Opa en Oma. Manlief moet wel het hele weekend dingen doen, dus ik kan in de tussentijd lekker relaxt borduren in het zonnetje en gezellig bij vrienden zijn en heb nog een trouwerij waar ik heen ga. Gewoon heel relaxt dus! ^O^

KG is echt dikke prima inderdaad... hoewel ik ernstig nadenk om een keer zo'n kleurenkaart aan te schaffen zodat ik de kleuren effe goed kan checken, want ik merk wel dat ik af en toe een ander idee heb over hoe een kleur moet zijn en de verschillen ook wel zie bij bepaalde kleuren IRL vs. KG. Maar wellicht is die online variant ook wel prima, nog niet geprobeerd.
pi_96377764
Nou ik had voor ik ging bestellen ook eerst alles op de kleurenkaart op internet bekeken, en sommige kleurtjes wijken toch wel af hoor. Zo had ik een bruin besteld maar die is minder mooi, maar ga m toch maar gebruiken omdat ik wel een hele nodig heb en niet zeker ben van de bruin die we hebben, of dat hele waren zeg maar. En een roze was ook minder mooi.
Dus opzich zon kleurenkaart kan wel handig zijn.

Lekker zon weekend! Ik heb ook een lekker weekend, moet zaterdagochtend werken ipv middag dus hopelijk in t zonnetje zitten. *O*

Spritestitch is echt leuk.
pi_96377849
I know... sinds ik spritestitch ben, ben ik helemaal borduur-debiel geworden. Zoveel leuke dingen en ideeen daar...

Had je trouwens nog die patronen gevonden? (http://cid-adef20f4b82828(...)atterns?view=details) Kan zelf effe niet klikken op werk, maar volgens mij is dat hem.

Ik moet effe gaan denken wat ik mee ga nemen dit weekend... Ergens vind ik Layton wel leuk, maar het is zo saai al dat zwart en wit (achtergrond moet ook helemaal ingekleurd worden |:( ) en ik wil ergens ook wel heel graag nog iets leuks nieuws... maar ja, dan heb ik weer niet alle goeie kleurtjes denk ik.
pi_96378067
Ja maar vond het jammer dat je niet ziet hoe het wordt. Dus ik ga maar even klooien in KG.
Kun je de giraffen niet meenemen?
Of gewoon gaan haken :P
pi_96378270
Ja, was ook al mijn andere gedacht om de giraffes te doen, da's wel net zo handig eigenlijk. En die zitten ook nog (redelijk) netjes in een mapje en met alles erop en eraan. Dus die en Layton gaan gewoon mee en dan zie ik daar wel wat ik doe, kan ik in elk geval ook niet in de erleiding komen niet een van die 2 te doen :+
pi_96389727
*O* Het begin van mn klokje is er .

En misschien inderdaad wel handig om alleen die twee mee te nemen, doe je in ieder geval daar iets aan.

Ben nu mn eigen piplup patroontje aan het maken. Maar wil m misschien op plastic doen, en dan als sleutelhanger ofzo.
Je ziet het best wel veel, geborduurd op plastic.
pi_96390117
Ik heb ook van dat plastic liggen. Nog niet gebruikt maar je kunt er echt leuke dingen mee doen. Vooral op spritestitch zie ik altijd leuke dingen hihi
pi_96390217
Waar heb je het gekocht?
pi_96390269
Plastic lijkt me ook ontzettend leuk, heb al een keer zo'n "lap" gekocht, maar die is zo grof dat zelfs met 6draads er nog grote "gaten" te zien zijn, dan vind ik ook niet mooi. Ook met Catania garen geprobeerd, maar ook die is niet dik genoeg. Dus wil nog es gaan kijken naar wat fijner plastic-spul. Lijkt me ook erg leuk om daar dingen mee te maken, zoals een tissuedoosje of zo, dat soort 3D dingen.
pi_96390488
Ja je hebt verschillende, volgens mij is de 14 ofzo het kleinst.

Ik heb nooit genoeg tijd om te doen wat ik allemaal wil :'(
pi_96390593
Ja, volgens mij heb ik 10 of misschien zelfs wel 7... belachelijk groot iig. Daar wil ik ook wel naar op zoek, weet wel dat de lokale zaakjes waar ik ben geweest niet aan plastic doen en de pipoos alleen die grote (daar komt deze vandaan).
pi_96390925
Waarom heb je nou wel een lijst met alle pokemon poppetjes, maar niet gewoon met plaatje erbij.
Ow ik wilde er ook nog een haken...so much to do....O ja ik studeerde ook nog toch? :P
pi_96391051
je wilt er nog meer maken maar weet niet welke schattig zijn? (http://www.serebii.net/pokedex/002.shtml)
pi_96391384
Ja zoiets ja. Bedankt. Die namen ook _O-
Dit is echt slecht voor me O+
pi_96391837
Nog een site gevonden met veel meer *O*
pi_96392296
welke, welke, welke????
pi_96392577
http://www.pokemonwolken.nl/index.html en dan links bij de pokedex ofzo :P
Ook alle nieuwe uit nieuwere spellen erbij denk ik.
Ga nooit dat spel spelen, snap er denk ik niets van _O-
pi_96392874
Oh, foute site... Bedankt Whoop!

Ik vind deze zo leuk:
pi_96392948
Die is leuk! Ook al doet je plaatje het niet :P
pi_96393084
http://www.pokemonwolken.nl/pokedex-bw/509.html Deze moet ik een keer maken!

http://www.pokemonwolken.nl/pokedex-bw/511.html _O- Oh je heb hier 3 aapachtigen, wat leuk.
pi_96393777
Met het risico om al een 15jarige te klinken: OMG er zitten zo veel leuke bij! *O* *O* *O* O+ O+ O+
pi_96404917
Ik heb Darice 10 mesh. Lijkt me dat het dan de grootte heeft van Aida 10?? Ik heb het hier in Eindhoven bij het Smitje gekocht. Mochten jullie ooit in Eindhoven komen dan moet je wel echt daarheen! Handwerkwalhalla haha.
Ik durf niet op jullie linkjes te klikken. Ik heb al veeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te doen hihi
pi_96405369
Ik heb nog wel een klein updateje van Farfetch'd:

pi_96409698
Tof Annelotje! hij schiet lekker op hoor, goed bezig!
pi_96428403
thnx! ik kwam er gisteren achter dat ik 1 kleur ben vergeten te bestellen. Van het weekend het patroontje voor dudrio (geloof ik) maar even bekijken en dan maar gelijk de kleuren bestellen en deze ene mee bestellen.

Mn vriend vind al het gefröbel maar niets. Hij vind het leuk dat ik het doe maar het moet niet in huis slingeren. Maar hij heeft de wereldkaart gezien en dreigt overstag te gaan. Hij is namelijk verzot op landkaarten. En zeker oudes. Deze mag dus misschien wel in huis opgehangen worden. (over 3 jaar ofzo als ie af is haha)
pi_96461555
Mag ik even jompelen voor mijn mijlpaaltje? *O* weide is klaar en ook noot is klaar! *O* ik heb ook alle stiksels gedaan waar ik nu al bijkon *O* nu dus nog 5 plaatjes; aap, mies, teun, vuur en gijs... En dan ben ik eindelijk klaar... Na 2,5 jaar... *O*
morgen foto's, nu lekker slapen... :O
pi_96466918
JAAAAAAAAAAAAAAAA de foto's van Weide en Noot :D (ben beetje trots maar... ;) )

Weide en Noot:

en het geheel zover het nu is. alleen de 5 plaatjes nog met desbetreffende stiksels, en het is klaar! *O*
pi_96467341
Tof hoor. Maar wat is dat in de weide in de verte?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:45:41 #141
179363 appelbanaancitroen
houdt van fruit
pi_96467404
Hier is een plaatje van het echte leesplankje:

Ik kan ook niet echt zien wat het is, een hek of een bruggetje ofzo?
pi_96467456
Volgens mij is dat zo'n ding waar je hooi in doet en dan dat de schapen het eruit plukken ofzo.
pi_96467463
Of zeg ik iets heel raars :P.
pi_96467613
Ik weet het niet :D het ziet er op het echte plaatje uit als een hek dat open en dicht kan, maar dan mis ik wel het hek om de weide heen, staat er dan een beetje verloren in het midden van de wei bij... :D ik zag ook pas toen ik het echte plaatje zag (ik heb het plankje thuis ook, een beschadigde oude versie) dat de vlekjes tegen dat ding aan, dat dat schapen waren die liggen in de wei...
maar mên, wat ben ik blij dat dat plaatje af is zeg, het was vreselijk om te maken met de kleurtjes groen door elkaar, en met de stiksels die je in het patroon heel slecht ziet, waarvoor je het voorbeeld plaatje er ook steeds bij neemt, om maar te kijken of je goed zit...
(als het nou voor mezelf was, maar nee, ik maak het voor iemand anders en dan wil ik het wel helemaal goed afleveren...)
pi_96467698
Ik dacht eigenlijk wel al dat die witte vlekken schapen waren, want het kon echt niets anders zijn :P.
pi_96467745
Owja, het kan ook een schuurtje zijn om te schuilen voor de schapen. Zou verklaren waarom het er niet helemaal rondom zit.
pi_96467775
dat zou ook kunnen, maar het is open. de planken liggen niet tegen elkaar aan... helpt wel wat om te schuilen, maar niet helemaal? maar dat zou wel verklaren waarom het zo verloren in het midden van de wei staat inderdaad... :)
pi_96467787
pi_96467813
het zou kunnen dat dat bedoeld is... :)
pi_96474617
Voor iemand anders? Kan dat kind ondertussen niet al lezen? :P
Hij wordt leuk! En het is iets van een schaapeetgeefding.

Hier begonnen aan de klok. Wat een gedoe, vond mn afdakje niet mooi op t patroon dus heb m symmetrisch gemaakt maar daardoor is ie groter waardoor ik weer moet opletten met het gezichtje en die eigenlijk eerst moet doen maar ben al met 3 kleuren tegelijk bezig.
pi_96475720
Een ruif?
pi_96475977
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Voor iemand anders? Kan dat kind ondertussen niet al lezen? :P
Hij wordt leuk! En het is iets van een schaapeetgeefding.

Hier begonnen aan de klok. Wat een gedoe, vond mn afdakje niet mooi op t patroon dus heb m symmetrisch gemaakt maar daardoor is ie groter waardoor ik weer moet opletten met het gezichtje en die eigenlijk eerst moet doen maar ben al met 3 kleuren tegelijk bezig.
}:| voor iemand die hem zelf niet kan maken door een nekhernia...
:P
ik ben wel blij als hij af is... pfff, wat een werk... (m'n moeder had iets te makkelijk gezegd tegen haar vriendin: mijn dochter kan dat wel, die doet dat wel even voor je... nu was dat geen probleem, hij had binnen een half jaar af kunnen zijn, maar toen overleed m'n moeder, en ik wist niet dat dat zo'n impact kon hebben op mijn borduren, omdat zij dat ook zo graag deed altijd... iedere keer als ik het weer in m'n handen nam om verder mee te gaan, lukte dat gewoon niet op de een of andere manier... dus legde ik het dan maar weer onaangeraakt weer opzij. nu heb ik me maar gedwongen om er maar weer mee verder te gaan, om over die drempel heen te gaan. dat is gelukkig gelukt nu.)
pi_96476146
Wat een werk mijsje! En kan me inderdaad voorstellen dat het moeilijk was om over die drempel heen te gaan. Hij wordt wel echt supermooi!

Ik heb een beetje gefröbeld voor mn moeder. Ben niet 100% tevreden maar het gaat om de inhoud van de kaart. Ik neem dr een weekendje mee weg maar ik wilde dat niet zomaar zeggen. Dus ik heb een geurzakje gemaakt en een kaart en daarop hetzelfde hart geborduurd:

pi_96477338
O+ dat is leuk en lief gedaan zeg! wat een goed idee ook, dezelfde afbeelding als op het zakje...
lief cadeautje zo!

:* dank je... het was inderdaad moeilijk, maar nu gaat het weer beter... :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:24:23 #155
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96482900
Mijsje, het zal inderdaad heel moeilijk geweest zijn! Knap dat je er toch mee verder gegaan bent :*

En annelotje, wat een ontzettend leuk idee! _O_

Mijn kippie is inmiddels af. Eerder vertelde ik nog dat de stof die erbij zat echt te fijn was en ik zowat een loep nodig had om te borduren, dus ik ben de kast eens ingedoken om een ander stofje te zoeken en gelukkig had ik die nog *O*



Het koetje is ook bijna klaar, daarna het schaapje en varkentje nog :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_96501862
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:24 schreef Muck het volgende:
Mijsje, het zal inderdaad heel moeilijk geweest zijn! Knap dat je er toch mee verder gegaan bent :*

En annelotje, wat een ontzettend leuk idee! _O_

Mijn kippie is inmiddels af. Eerder vertelde ik nog dat de stof die erbij zat echt te fijn was en ik zowat een loep nodig had om te borduren, dus ik ben de kast eens ingedoken om een ander stofje te zoeken en gelukkig had ik die nog *O*

[ afbeelding ]

Het koetje is ook bijna klaar, daarna het schaapje en varkentje nog :P
Is dat uit een pakketje? Kwam je wel uit met garen, als je wat grovere stof hebt?

Ik heb de totoro's af. Verder geen idee wat ik ermee doen moet, vind maar eens een lijstje hiervoor.

  zondag 8 mei 2011 @ 13:05:14 #157
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96502108
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is dat uit een pakketje? Kwam je wel uit met garen, als je wat grovere stof hebt?

Ik heb de totoro's af. Verder geen idee wat ik ermee doen moet, vind maar eens een lijstje hiervoor.

[ afbeelding ]
Is inderdaad uit een pakketje, en ik heb behoorlijk voorzichtig moeten doen met de eindjes omdat ik anders inderdaad tekort kwam :X
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_96537886
Muck, wat leuk al die kip! Ik vind het uberhaupt een heel leuk setje, maar inderdaad de stof hield me tegen hem tnt te kopen. Ben benieuwd naar hoe het is als je ze allemaal af hebt!

Totoro's! Ze zijn echt superleuk geworden hoor Arual! *O*

Ik heb dit weekend echt heel braaf alleen maar aan Layton gewerkt, had maar 3 kleurtjes bij me waarvan er 2 redelijk snel klaar waren en toen had ik alleen nog zwart over, dus ik moest wel zwart doen... Gelukkig schiet dat nu redelijk op, maar ik zie echt heel erg op tegen de witte achtergrond straks... dat wordt ook veel en saai!!!


We need you!
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2011 @ 10:40:51 #159
43556 miss_dynastie
pi_96537940
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:57 schreef _Arual_ het volgende:

Ik heb de totoro's af. Verder geen idee wat ik ermee doen moet, vind maar eens een lijstje hiervoor.

[ afbeelding ]
Het lijkt me een mooi formaat om een boekenlegger mee te maken?
pi_96538704
de totoro's zijn leuk!!! En wat ben je opgeschoten Lijnloos. Echt goed. Kun je niet een patoon in de achtergrond maken? Dan is ie wat minder saai.
Ik heb buiten het cadeautje voor mn moeder niet zo heel veel meer gedaan. Misschien dat ik vanavond nog wat kan doen. Zodra er vorderingen zijn maak ik weer een foto!
pi_96538898
@Annelotje, ik wil inderdaad wel iets nog in de achtergrond, maar weet niet zo goed wat... het moet ook wel wat lichts zijn, anders wordt het wel een heel donker geheel...

Ben benieuwd naar je FarFethd... ik vind hem wel tof zo met zijn prei.. :D
pi_96546727
is een verloop van licht naar een feller groen niet leuk? Kan hem wel ophelderen denk ik.

Ik begin mn farfetchd ook steeds leuker te vinden. In het begin vond ik m eigenlijk maar lelijk. Net als de dudrio (??) die ik hierna ga maken. Ik weet niet eens hoe ik de naam schrijf hahaha.
pi_96546853
Dudrio en Doduo vind ik wel leuk hoor, ook om mee te spelen vond ik die altijd wel geinig...
pi_96549676
Ik hou van schattig en ik vind ze niet zo schattig haha. Maar misschien ga ik me nog wel aan ze hechten als ik er 10 uur mee bezig ben geweest!
Ik heb nog nooit Pokemon gespeeld. Alleen af en toe de tekenfilm gekeken. En ja daar ben ik en was ik toen ook al te oud voor hahaha
pi_96570645
Goed opgeschoten zeg lijnloos! Ik wil weer een nieuw laytonspel.

Ik heb nooit pokemon gespeeld of gekeken maar sommige zijn zo schattig O+ O+

Ik ben weinig creatief de laatste paar dagen, begonnen met een koosje te haken(is nog bestelling) en blauwachtergrond van mn klokje want dan hoef ik niet te tellen :P
pi_96590347
Heeft iemand een goed online adres om garen te kopen? De winkel bij ons heeft openingstijden die echt lastig zijn ivm ons werk (2 uur per dag open rond het middaguur en dicht op zaterdag...).
pi_96591704
Op marktplaats heb je wel goeie "dealers" zitten... leuke prijs en snel geregeld is tot nu toe mijn ervaring.
pi_96595296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:14 schreef Lijnloos het volgende:
Op marktplaats heb je wel goeie "dealers" zitten... leuke prijs en snel geregeld is tot nu toe mijn ervaring.
gewoon marktplaats? Hoe zoek je dan? Op het nummer van het garen ofzo?
pi_96595542
Hmm, ik kan degene waarvan ik altijd bestel effe niet meer vinden, wellicht is ie gestopt (hoop het niet ;( ). In het vorige topic stond ook een link naar die advertentie... zal effe zoeken voor je.

edit: Dat was dus deze: http://link.marktplaats.nl/414004890

Of misschien is dit ook wel wat, maar daar heb ik geen ervaring mee: http://link.marktplaats.nl/1000366734
pi_96595659
ow zeg niet dat ie gestopt is! Ik moet nog bestellen... Zou dat eigenlijk van het weekend doen maar was een beetje lam hihi
pi_96595699
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:48 schreef annelotje het volgende:
ow zeg niet dat ie gestopt is! Ik moet nog bestellen... Zou dat eigenlijk van het weekend doen maar was een beetje lam hihi
Nee, de advertentie is nog te bereiken, maar staat niet meer bovenin... vadnaar dat ik hem kwijt was. En anders gewoon mailen naar hem... ik zou het ook niet tof vinden als ie zou stoppen...
pi_96595762
Ik ga vanavond (denk ik...) even uitzoeken welke kleuren ik nodig heb voor Dudrio en dan kom ik er vanzelf achter.
Ik ben nog wel goed opgeschoten met Farfetchd. Ik denk dat ik m vanavond zo ver af heb dat ik alleen nog maar de steekjes moet doen in de kleur die ik vergeten ben te bestellen! Update volgt snel.
pi_96596056
Nice, ben benieuwd weer Annelotje! Ik heb gisteren maar weinig gedaan aan layton, en meer op mijn laptop zitten spelen... O-) Is ook leuk zo af en toe... Ben ook vergeten hem mee te nemen naar het werk, dus kan/kon ook niet in de trein verder. Vanavond wordt het denk ik weer de laptop of anders mijn xbox... ik moet echt weer effe gamen, borduren komt verderop in de week wel weer.
pi_96596568
Ik heb de marktplaats advertenties even bewaard. Kan mijn vrouw even zien welke we moeten bestellen, ze hebben wel veel zeg, meer dan in de winkel lijkt het wel.

En voordat ik dit topic weer ga verlaten: hebben jullie misschien nog een goedkoop adres om een borduurwerk te laten inramen? Wij doen het nu bij een lijstenmaker in de stad, maar voor een groot formaat zijn we al snel 150 euro kwijt. Misschien kan dit goedkoper?
pi_96597140
oh, daar heb ik geen ervaring mee... ik heb nog niks ingelijst op het moment. Dat moet allemaal nog een keer (oooooit) gebeuren. Ik ga wel binnenkort een keer proberen om er een in een lijst van de ikea te krijgen. Eens kijken of dat lukt al zonder passepartou (want die moet ik nog laten maken, of zelf doen maar dat wordt helemaal niks denk ik)
pi_96599487
Ik heb nog niets voor mezelf gemaakt dat ik kan inlijsten haha. Over n half jaar zijn mn yoshi's wel af en dan ga ik n poging wagen.
pi_96605768
Ik ga mijn pakketje uit Amerika openen! heeft 6 dagen geduurd, lag nu bij de buurman dus geen boete vermoedelijk!
pi_96606199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga mijn pakketje uit Amerika openen! heeft 6 dagen geduurd, lag nu bij de buurman dus geen boete vermoedelijk!
Mooi.
pi_96606223
Mijn project ga ik toch maar weer een paar maanden uitstellen, want eerst verhuizen *O* .
pi_96607780
Ook in het pakketje niks van een boete of zo te vinden.

Heb ik toch voor nog geen zestig euro de volgende stapel spullen:



Maar ja, waar begin ik nu mee?
pi_96607919
Doe maar de kikkers.
pi_96609073
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:19 schreef Tegan het volgende:
Doe maar de kikkers.
Die is wel het tofst. Maar met mijn tempo kan ik dan ovet drie jaar pas aan de andere pakketjes beginnen. Ik die straks wel ienemienemutte...
pi_96609187
ja, die kikkers zijn wel heel gaaf...
pi_96610100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
ja, die kikkers zijn wel heel gaaf...
Dat inderdaad!
pi_96616548
O wat tof! En die kikkers moet je echt mee beginnen hoor!!

Hier nog weinig actie. Hopelijk morgen(en hopelijk in de tuin, al moet ik eerst 2 totorotjes haken)
pi_96617936
Mijn ienemienemutte heeft me aan de kleine geisha doen beginnen! Ik wist niet dat er moeilijkheidsgraden in borduren waren: stiksteekjes, verschillende kleuren draad door elkaar, verschillend aantal draden. Jee, wat een gepuzzel! Wordt vast erg mooi!
pi_96618165
Whuuutt? Ik hou het wel bij kruissteekjes met 1 kleur per keer en altijd 2 draadjes :P

Ga morgen kijken voor plasticspul. Ga huilen als ze het niet hebben :P
pi_96618347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Whuuutt? Ik hou het wel bij kruissteekjes met 1 kleur per keer en altijd 2 draadjes :P

Ga morgen kijken voor plasticspul. Ga huilen als ze het niet hebben :P
Ik wist ook niet dat het anders kon. Leve de handleiding. Plasticspul?
pi_96618438
Plastic canvas/stramien, kun je op borduren, leek me wel handig voor sleutelhangers ofzo.
pi_96621394
de geisha is ook erg mooi maar ja die kikkers he hihihi

Ik heb mn Farfetch zo goed als af! Nog 44 steekjes van de kleur die ik dus nog niet heb. Ik heb m gelijk besteld. Samen met de kleuren voor Duduo en een stukje Aida. Ik wilde namelijk gelijk doorgaan met de kleuren die ik al had maar ik heb geen stuk Aida meer dat groot genoeg is. GRRR.... Nu moet ik zeker 5 dagen wachten! Komt wel goed uit voor de yoshi's natuurlijk. Kan ik daar weer een stukje aan doen.

pi_96636027
Hij wordt echt zo mooi Annelotje, geweldig! Ik heb bedacht dat mijn volgende pokemon Tangela gaat worden, die vind ik zo grappig! Dus net patroon op het werk effe uitgeprint in kleur en dan kan ik vanaovnd effe checken welke kleuren ik nodig heb. Wordt er nu al helemaal vrolijk van! Maak hem misschien wel iets kleiner (als in niet de volledige 70x70) want het is wel heel veel gras erom heen. Heb ook Rattata en Ratticate uitgeprint, maar die zien er zo eng uit dat ik ze nog effe laat liggen denk ik. :')
pi_96639828
hahaha ja dat groen!! Verschrikkelijk! Ik doe er 3 en ze hebben alle 3 een groene achtergrond. Ik kan geen groen meer zien hihi.
Ik heb ook even getwijfeld of ik Tangela ging claimen. Al was het maar vanwege mn naam hihi. Maar ik was te laat.
Ik zou morgen naar n vriendin met een babytje gaan maar ik werd vanochtend wakker met een koortslip! Klein voordeel is dat ik nu wel de hele dag kan hobby-en. (al is mn vriend wel thuis dus die zal ook wel wat aandacht willen hihi)

Ik heb trouwens besteld bij die pipo van marktplaats en had vanochtend een berichtje terug. heb gelijk het geld overgemaakt. Nu dus aftellen tot wanneer het binnen is!
pi_96640451
Haha, ja die Tangela is dan eigenlijk wel iets voor jou, maar dan doe je hem toch later nog een keerjte voor jezelf ;)

Jammer dat je niet op kraambezoek kan, maar hobby-en is ook leuk! :Y
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2011 @ 11:36:10 #194
43556 miss_dynastie
pi_96641929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn ienemienemutte heeft me aan de kleine geisha doen beginnen! Ik wist niet dat er moeilijkheidsgraden in borduren waren: stiksteekjes, verschillende kleuren draad door elkaar, verschillend aantal draden. Jee, wat een gepuzzel! Wordt vast erg mooi!
Schrik vooral niet van je dimensions gold pakketje. Da's ook altijd puzzelen in het kwadraat, maar het resultaat mag er wel wezen :)
pi_96644503
Ik heb plastic spul gescoord *O* Nu nog kijken wat ik erop ga maken en hoe en wat enzo :P want wil sleutelhangers maken maar dan moet je eigenlijk wel een voor en achterkant hebben vind ik.

Maar moet eerst verplicht haken. En moet toch nog even kijken wat ik ga maken, want 30 gaatjes is al best groot, het is 115 bij 150(ongeveer was ergens de tel kwijt geraakt) en ongeveer a4 formaat.

Maar dat betekend dat ik met KG mag klooien O+
pi_96644555
Oh nice, en hoe ziet het eruit Whoop? Is het heel grof of juist wat fijner? En niet onbelangrijk, waar heb je het gehaald???
pi_96644960
Plaatjes zijn nogal onduidelijk http://www.marymaxim.com/(...)15061_-1_15059_15059 hier staan de verschillende maten, ik heb dus de 14. Het lijkt veel groter dan het normale borduurstof, en dat is het ook wel, maar het lijkt wel prima te doen met 2 draadjes.

Ik heb het gewoon hier bij de hobbywinkel gekocht(ik moest kijken voor 3 dingen, natuurlijk weer 1 ding vergeten, grr). Die hebben echt van alles, kralen, stofjes, verf. Ik natuurlijk zelf niet gevonden, even vragen en ze hadden het. Laatste 2 velletjes meegenomen, 1,95 per stuk. Op internet is het wel goedkoper te vinden, 1,60 dacht ik maar ja dan zit je weer met verzendkosten. Ik zou dus gewoon bij je plaatselijke hobbywinkeltje vragen.

Alleen jammer dat je echt heen en weer moet ipv dat je je naald meteen door kan steken.
pi_96645124
Zal wel ongeveer gelijk zijn met de 14ct aida waar Annelotje mee borduurt voor haar pokemon. Ja jeetje, die wil ik dus ook! ARGH! Plaatselijk heb ik helaas niet echt een hobbywinkel, ja 1tje maar die zijn vooral voor het schilderen van laafen en zo :') En verder hebben ze vrij weinig. Maar ik werk in Utrecht, dus misschien hier nog maar es rondneuzen of ik een goede kan vinden.
pi_96645325
In utrecht zou het haast wel te vinden zijn. Bij pipoos hebben ze online de 7 en 12, misschien in de winkel nog de 14?
pi_96645396
hmm, ja ik wordt een beetje treurig elke keer als ik hier de pipoos inloop, da's echt zo'n dramawinkel in mijn ogen... zelfde geldt voor Amersfoort. Die in Arnhem vond ik wel mooi en daar hadden ze ook aardig wat, maar daar komt dus die 7-mesh vandaan... ik ben al aan het rond googlen, maar vooral amerikaanse sites waar je meteen flink in verzendkosten kan lappen (1 site vond 37 dollar wel een mooie prijs om te verzenden |:( )
pi_96645854
Ik snap echt niets van verzendkosten. Hier in nederland betaal je al zo veel, maar als je dan op etsy kijkt hebben sommige maar 3 dollar ofzo, zijn dan wel kleine dingen, maar dan nog.

T is lastig te vinden! Het is allemaal van dat 7, daar heb je weinig aan.
pi_96645964
Whoop wat je kunt doen is 2 dezelfde maken en dan 1 in spiegelbeeld en dan tegen elkaar aan. Dan heb je een leuke sleutelhanger. Moet je alleen wel 2x hetzelfde maken.

Die 14 count is wel heel leuk. De mijne 10 count is toch best grof. Die moet zo ongeveer met wibrawol denk ik haha

Waar woon jij whoop? Volgens mij wel echt een leuke winkel daar bij jullie.
pi_96646030
Of misschien aan de achterkant vlieseline of vilt maken, volgens mij is dat ook nog wel erg mooi... maar hoe je dat doet weet ik niet precies? Misschien gewoon heel simpel lijmen?
pi_96646157
Alkmaar. Deze zit net buiten het centrum. We hebben er nog een die zit wel in het centrum, daar zouden ze het ook wel eens kunnen hebben, maar daar hebben jullie weinig aan :P

Zat er ook al aan te denken om in spiegelbeeld te doen. Of misschien een vierkantje en dan op beide kanten iets anders. En dan soort van aan elkaar naaien gewoon, door de gaatjes heen.

http://www.hobbydeco.eu/a(...)e=33275-2&aid=177486 hier hebben ze het wel, maar weer 4,95 verzendkosten.

http://www.handwerkkist.com/webshop/vel-stramien-14-mesh.html hier ook, volgens mij minder verzendkosten, maar duurder per stuk. 2.50 verzendkosten.
pi_96646509
Was ff druk met het in elkaar zetten van de keuken. Maar begin weer wat tijd te krijgen.
Wat zijn jullie weer opgeschoten!!

Whoop: Waar in alkmaar? Woon daar heel vlakbij maar ken die alleen in de stad.
pi_96646557
Op de westerweg, is best wel vlak bij het station. Waar woon jij dan? :o
pi_96646730
Ow ik heb een toekomstig project gevonden. http://www.spritestitch.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1444 en dan wel de kleinere (even naar beneden scrollen). Heb alleen die kleur niet :'(
pi_96646740
Castricum!
pi_96647172
Oh, die totoro is wel leuk zeg! (Die kleur geel heb ik nog wel aardig wat van, dat was het mario-geel zeg maar)...

Nou, ik staak weer even mijn pogingen om plastic stramien te vinden... Whoop, als je er nog eens komt en ze hebben het weer, mag je voor mij ook wel 2 velletjes halen en me opsturen, das makkelijker dan dit drama!
pi_96647343
Daar stopt mn trein altijd! :P En ben er een keer op schoolreisje geweest _O-

Arual waar had je de totoro vandaan? Kan m niet meer vinden.
pi_96647372
Hahahahaha naar de Hoep zeker..... hahaha
pi_96647405
Geen idee was ergens in een bos :P
pi_96650059
@whoop ga je niet die grote doen joh?? hahaha die is echt huge!!!
pi_96667642
Ja die wil je toch niet maken? Snap dat niet. Kijk dat je iets groots maakt met verschillende dingetjes(leesplankje ofzo) ok, maar dit is zoooo veel opvullen.

@lijnloos had helemaal je berichtje gemist! Maar als ik er weer eens kom zal ik kijken, maar dit kan best nog een maand duren hoor.

Mn klokje krijgt vorm *O*
pi_96671472
Zucht zo veel dingen, zo weinig tijd.
pi_96709837
Nou nou wat een drukte.
Ik denk dat ik vandaag mn geel en bruin af kan maken, dan hoef ik alleen maar blauw nog, dus er is een nieuw projectje in zicht *O*
pi_96710148
Tja whoop, we zijn niet allemaal student :P
Haha, nee hoor, ik was wel vrij maar moest behoorlijk wat quality-time met Minke doormaken, dus weinig borduur of fok! mogelijkheden.
Zit nu net een uurtje met Layton, vooral veel wijd-verspreidde kleurtjes te doen ter opvulling, maar nog weinig wat je ook echt ziet. Dus geen update-pic van mij ;)
pi_96710390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Daar stopt mn trein altijd! :P En ben er een keer op schoolreisje geweest _O-

Arual waar had je de totoro vandaan? Kan m niet meer vinden.
http://ilikestitch.com.ne.kr/handphone/hc-totoro01.jpg

Op http://ilikestitch.com.ne.kr/ staan met een beetje speurwerk sowieso wel leuke patroontjes...
pi_96711071
Ja als toekomstig pedagoog kan ik je niet adviseren om je kind te verwaarlozen om een beetje te zitten borduren :P Dus jij hebt een excuus, maar de rest... :P

Ik ben patroontjes aan het zoeken *O*
pi_96727764
Ik ga binnenkort ook weer verder met m'n grote projecten... Er kwam even van alles tussendoor, bijvoorbeeld het pokemon lapje en nu weer iets voor de regenboogkussens.

Ben nu ook bezig met stitch devils: http://www.patternsonline.com/Patterns/Pat.aspx?P=4724
pi_96737048
abc, was/ben jij kleinmeisje dan op PPG?
pi_96739837
Wat is PPG?

Mn geel en bruin is nog niet af, misschien vandaag, al moet ik nog een hoop andere dingen doen, totoro's afmaken, werken. Dus misschien vanavond.
pi_96739949
ppg is het forum voor de pokemon patches voor japan.

Ik heb gisteren wat geborduurd aan de yoshi's maar niet opzienbarend veel. Wel heb ik een babydekentje afgehaakt! Maarja dat is een ander topic hihi

Ik hoop vandaag of morgen mn pakketje binnen te krijgen!!
pi_96769910
Hij is af *O* Het klokje dan, al het blauw er omheen moet nog en wit in het klokje, maar das gewoon lekker dom opvullen, heerlijk.

Kan je iets geborduurd niet gewoon in een fotolijstje stoppen?
pi_96770852
ik hoop van wel whoop, want daar moeten diverse dingen van mij ook in. heb het al wel eens met zon cheap-ass die van de hema gedaan, zo een zonder randje, maar daar was het eigenlijk te sik voor, kwam er heel veel apanning op te staan...
pi_96771475
in een simpel fotolijstje kan wel hoor, het ziet er alleen net even iets minder uit dan dat het echt ingelijst is in een lijst die er echt voor gemaakt is. ook qua glas kan het schelen. ik heb het ook wel gedaan hoor... :)

ow, maak kennis met Teun... (alleen z'n zwarte stiksels moeten nog... :) )

(sorry, grote foto, maar weet niet goed hoe ik een twitpic moet veranderen qua maat...) grom, ik mocht de foto niet linken zonder via de twitterpagina te doen, dan verdwijnt de foto dus na zoveel minuten... maar goed, dan maar downloaden en via tinypic opnieuw... :P nu is de foto dus kleiner dan dat hij net was...

[ Bericht 9% gewijzigd door mijsje op 13-05-2011 23:10:35 ]
pi_96771899
Ow maar t is ook niet serieus, maar gewoon als ik die totoro ga maken lijkt het me wel leuk.

De foto is niet groot, heb je m al aangepast? Je gaat goed, maar dat is echt niets voor mij, elke 3 steken kleurtje wisselen.

Ow lijnloos had ook gereageerd, bedoel je die zonder randje? Ik wilde ook de goedkope proberen maar die hebben wel gewoon een randje.

Soms vraag ik me af of jullie mn dingen wel leuk vinden(niet dat het daar om gaat) omdat het zo simpel is vergeleken met jullie.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:47:49 #228
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_96773694
hey Whoop ik borduur niet eens en ik kijk regelmatig hier om het hoekje om te zien wat er gemaakt wordt. Ook jouw werkjes vind ik erg leuk. Oh en mijsje Aap-noot-mies! zooo leuk,
Mijn moeder heeft hem 2x gemaakt. 1x voor zich zelf en die hing bij ons thuis in het trapgat. Ik zag het dus elke dag, ik kan het ook zo opdreunen, nog altijd! :D
De 2e heeft ze voor haar werk gemaakt (ze werkt met zwaar dementerende mensen, die herkennen dat ook, erg leuk).

Maar ook alle andere werkjes vind ik ^O^ .
klerkje
pi_96774200
:) ik had het formaat van de foto hier op de pagina aangepast, maar dat had ik gedaan in de img-code (had er =250 van gemaakt...) maar om in te laden duurt het dan evengoed erg lang, want de foto zelf is niet veranderd, alleen hoe je het ziet op de pagina...
Maar bedankt :D ik ben er zelf best trots op hoe het wordt. ik weet alleen niet of ik de hele lap ooit nog een keer maak... oef, wat een rotwerk... (en dan vooral door de stiksels, waarvan ik niet goed kan zien in het patroon waar ze gezet moeten worden. de steekjes zelf zijn een stukje cake... :) )
Woop, ik hoef niet na 3 steekjes (bij wijze van) de kleurtjes te wisselen hoor, ik kan hele vlakken met een kleur doen, voor ik met de volgende verder ga... je zal merken als je wat meer ervaring hebt, dat je dat ook makkelijk kan met zoiets. het lijkt ingewikkeld, maar is het echt helemaal niet. :) en ik begon ook simpel hoor... :) jouw dingen vergelijk ik met hoe ik toen werkte, en dat is net zo leuk of misschien zelfs leuker, want je doet meer je best om dit resultaat te halen dan ik... ik kan dit al zolang dat ik er niet zo heel veel moeite meer voor hoef te doen... :)
pi_96774615
Ja maar je moet dan wel tellen enzo, en soms wil ik gewoon lekker simpel :P
Ach misschien krijgen mijn dingen ook ooit een schaduw enzo :P Heb nu nog genoeg op mn to do list staan.
pi_96795717
@mijsje hij schiet op! Mooi.

Ik heb mn pakketje alweer binnen gekregen en Farfetch'd af kunnen maken



Ik denk dat ik morgen begin aan Doduo. Vandaag misschien nog een stukje aan de yoshi's. Maar eerst moet ik nog het e.e.a. haken!
pi_96795848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 07:41 schreef Lijnloos het volgende:
abc, was/ben jij kleinmeisje dan op PPG?
Dat ben ik inderdaad :)
pi_96801197
Hij is leuk! Die prei ook echt :P
pi_96804124
Mooie dingen hier! Ik borduur niet veel, maar dat geeft ook niet ;)

Ik heb net die gekleurde kikkers die eerder in dit topic gepost waren, besteld. Samen met nog een ander pakketje. Ben benieuwd wanneer ik ze krijg. Ik vind die kikkers zo gaaf! O+
pi_96805649
@herfstblad ik had wel begrepen dat de kikkers wel veeeeeel borduren is hihi. Maar ze zijn wel echt heel gaaf!
pi_96810782
;) Dat het veel werk is, denk ik ook wel. Maar het luipaard dat ik nu maak, is ook heel veel werk. Die moet ook eerst af, maar dan heb ik de kikkers in elk geval al. Je weet nooit. O-)
pi_96828730
Annelotje, wat is ie tof geworden! _O_ Helemaal leuk! Ben nu al benieuwd naar je Doduo/drio patch!
Herfstblad ook aan de kikkers :D ooooooit....
Ik heb wel weer aan mijn Layton gewerkt, maar weinig, allemaal kleine stukjes/kleurtjes... Maar ik zal morgen weer es een updateje doen!
pi_96929028
Je hebt geen updateje gedaan!!

Zal ik er maar eentje doen dan? Moet ik eerst even foto maken en uploaden enzo.
pi_96929399
Tada!

pi_96929468
Mooi Whoop, dat schiet al lekker op joh!
Ik moet inderdaad bekennen nog geen fotootje te hebben gedaan, maar zit nu op mijn "werk" en kan niet effe een foto posten, dus misschien vanavond.
pi_96929664
Hij schiet juist voor geen meter op! Maar ach het loopt niet weg.
pi_96931060
Hij is echt leuk whoop! Ik ben de laatste dagen veel aan het haken en weinig aan het borduren. Heb dan ook niets om te laten zien.
pi_96944952
Leuk klokje! :)

Mijn Work In Progress:

Het begin van het luipaard. Telpatronen vallen nog niet mee :P
pi_96945146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
Leuk klokje! :)

Mijn Work In Progress:
[ afbeelding ]

Het begin van het luipaard. Telpatronen vallen nog niet mee :P
Begin je niet te laag? ik zou toch zeker een rand aïda van 2 à 3 centimeter willen hebben i.v.m. rafelen en eventueel inlijsten.
pi_96945554
En dat zeg je nu, terwijl ze al dagen heeft lopen ploeteren! :P
pi_96945704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
En dat zeg je nu, terwijl ze al dagen heeft lopen ploeteren! :P
Ik zag het niet eerder! En beter dagen dan máánden....
pi_96949059
Nou ja, zo stond het op het patroon aangegeven, dus dat heb ik maar gevolgd ;). Aan de andere kant zitten ze ook zo'n klein stukje van de rand. Ik vond het zelf ook wat krap aan de kanten, maar ja, ik dacht: Als het op het patroon staat, zal het wel goed zijn.
Mijn moeder zei het ook al.

Is de eerste keer dat ik met een patroon werk, dus ongetwijfeld zie ik dingen die de volgende keer beter kunnen ;)

En uithalen is sowieso geen optie meer ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door Herfstblad op 17-05-2011 18:03:39 ]
pi_96958103
Zie nu pas dat je rechtsonder maar 2 steken vanaf de rand bent, maarja als het zo op het patroon stond. Valt vast wel wat aan te doen hoor. En snap dat uithalen geen optie is :P

Ben ondertussen weer een stukje verder, vanaf linksboven zeg maar tot 2 randjes erna helemaal naar beneden *O*
pi_96967272
:P Ik weet niet zo goed of ik nog ruimte over ga houden zeg maar. Lijkt me niet als het patroon het zegt. Maar goed, dat is dus afwachten. Net als hoeveel garen ik overhoud of dat ik te kort kom. Ik doe nu maar heel zuinig aan.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 22:45:40 #250
43556 miss_dynastie
pi_96967560
Op mijn patronen staan de lege hokjes nooit duidelijk aangegeven, dat moet je echt uit de omschrijving halen (die zegt: begin vanuit het midden; zo hou je automatisch aan de randen veel over, als je daar braaf naar luistert, hetgeen ik niet altijd braaf gedaan heb :@ )
pi_96969159
Bij mijn pakket zat geen omschrijving, volgens mij. Alleen een patroon. Maar misschien heb ik het wel over het hoofd gezien (ben ik erg goed in, dus ik ga niet roepen dat 'ie er echt niet bij zat :P). Dat is dan een les voor de volgende keer. We gaan het zien over 2 jaar of zoiets :P
pi_96977391
Ik ben begonnen aan mn Doduo. Niet dat je er al iets van kunt zien maar toch:

pi_96977521
Jawel, ik zie een snavel!!! (en gras :P )
pi_96979185
ja gras ja! weer heel heel heel veel gras haha
pi_96979464
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:13 schreef mijsje het volgende:
in een simpel fotolijstje kan wel hoor, het ziet er alleen net even iets minder uit dan dat het echt ingelijst is in een lijst die er echt voor gemaakt is. ook qua glas kan het schelen. ik heb het ook wel gedaan hoor... :)

ow, maak kennis met Teun... (alleen z'n zwarte stiksels moeten nog... :) )
[ afbeelding ]
(sorry, grote foto, maar weet niet goed hoe ik een twitpic moet veranderen qua maat...) grom, ik mocht de foto niet linken zonder via de twitterpagina te doen, dan verdwijnt de foto dus na zoveel minuten... maar goed, dan maar downloaden en via tinypic opnieuw... :P nu is de foto dus kleiner dan dat hij net was...
Waar heb je dit patroon eigenlijk gekregen? En hoe groot is ie?
Ik vind hem echt leuk!
pi_96987817
Ik zie er nog niets in. :@ Maar ik ken al die figuurtjes ook niet, dus geen idee wat het precies zijn. :')
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 13:52:43 #257
43556 miss_dynastie
pi_96987890
Ik herken er ook niets in :@ Maar wel heel mooi strak geborduurd... * miss_dynastie likes *)
pi_96988277
Ja, ik ken ze dan weer wel (*nerd is...) :@ (http://www.serebiiforums.com/showthread.php?p=7761777)
pi_96991029
Ik kwam net deze trouwens tegen O+ die gaat op mijn todo-lijst!

pi_96991777
Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor en als ik het niet zelf geborduurd had dan zou ik er ook nog niets in zien hihi.

Die is wel vet Lijnloos! Escher gecombineerd met cute beestjes hihi
pi_96991838
ja idd... toch weer escher-ig...
pi_96992525
Die is leuk zeg!
pi_96996405
Wat een leuke werkjes hier allemaal :) Heb 'n hele tijd niks gedaan aan mijn huidige borduursel, maar zag hier pas een link naar een site (waar die mooie kikkers ook vandaan kwamen) en zag daar ook wat geweldige dingen. Maar eerst wil ik deze af hebben voor ik aan iets anders begin, dus maar gauw weer aan de slag gegaan! Al zal deze nog wel lang duren, haha.


Zo moet ie worden. De rand zie ik wel tegenop, da's met 1 draadje in saaie kleurtjes, en de tekentjes op het patroon lijken erg op elkaar, niet fijn :N

pi_97000968
Tis wel een heel gaaf project Holyme! _O_ Ben benieuwd hoe ie is als ie af is (van jou dan he?!)
pi_97001089
Mooi _O_ . Je kan toch ook een andere rand bedenken?
pi_97003695
wauw hij is wel echt heel mooi zeg!
pi_97005350
Zo, net maar es de draakjes uitgetekend en patroontje gemaakt in KG... zo nog een stukje stof afknippen en dan lekker op de bank kruipen bij mannetje! O+
pi_97007110
jij laat er geen gras over groeien hihi
pi_97011537
Klopt, had zin in iets nieuws voor in de trein (niet nadenken, niet tellen/patroon lezen)...
Uiteindelijk net maar 1 draakje afgekregen, maar nu al zin in morgen!!! (dan zal ik ook foto's proberen te maken, maar mijn iphone is weg voor reparatie dus kan niet zo makkelijk helaas...)
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:06:41 #270
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97028260
Hoi allemaal!
Ik heb 0,0 borduur-ervaring, maar het lijkt me leuk om te doen. Nu heb ik voor mijn verjaardag een nogal goedkopig borduursetje gekregen (van de Xenos denk ik) en dat wilde ik gaan maken om te kijken of het leuk genoeg is om een fatsoenlijke starters-werkje te kopen. Maarrrr....

Ik weet niet of het setje gewoon niet klopt (wat me niks zou verbazen hoor, want het is echt maar een goedkoop dingetje vanuit het chinees door google translate gehaald ofzo :D ) of dat ik er gewoon de ballen van snap.

Er zit bij: een patroon, een naald, kleurtjes garen en een lapje borduurlinnen
Nu is het lapje 15 x 15 cm met ongeveer 60 vierkantjes (wat is de vakterm? :P ) in de lengte en in de breedte, het patroon is echter 127 vierkantjes lang en breed.
Hoe, wie, wat, waar doe ik dit nou? Als ik een figuurtje probeer uit te tellen op het lapje met het patroon erbij dan komt dit nergens uit omdat het lapje gewoon veel te klein is? Of doe ik het fout en moet ik de vierkantjes anders tellen ofzo?

Ik weet niet of het duidelijk is, zoals ik al zei, ik heb geen borduur-ervaring, dus ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Dus, heb ik een prulsetje gekregen en kan ik beter een lap van 130 ofzo vierkantjes halen of kijk/tel/doe ik iets verkeerd?

Knoei
pi_97029582
Hmm, lastig Loqi... ik moet je eerlijk bekennen dat ik deze ook niet snap hoor... :?
pi_97030126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:06 schreef Loqi het volgende:
Hoi allemaal!
Ik heb 0,0 borduur-ervaring, maar het lijkt me leuk om te doen. Nu heb ik voor mijn verjaardag een nogal goedkopig borduursetje gekregen (van de Xenos denk ik) en dat wilde ik gaan maken om te kijken of het leuk genoeg is om een fatsoenlijke starters-werkje te kopen. Maarrrr....

Ik weet niet of het setje gewoon niet klopt (wat me niks zou verbazen hoor, want het is echt maar een goedkoop dingetje vanuit het chinees door google translate gehaald ofzo :D ) of dat ik er gewoon de ballen van snap.

Er zit bij: een patroon, een naald, kleurtjes garen en een lapje borduurlinnen
Nu is het lapje 15 x 15 cm met ongeveer 60 vierkantjes (wat is de vakterm? :P ) in de lengte en in de breedte, het patroon is echter 127 vierkantjes lang en breed.
Hoe, wie, wat, waar doe ik dit nou? Als ik een figuurtje probeer uit te tellen op het lapje met het patroon erbij dan komt dit nergens uit omdat het lapje gewoon veel te klein is? Of doe ik het fout en moet ik de vierkantjes anders tellen ofzo?

Ik weet niet of het duidelijk is, zoals ik al zei, ik heb geen borduur-ervaring, dus ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Dus, heb ik een prulsetje gekregen en kan ik beter een lap van 130 ofzo vierkantjes halen of kijk/tel/doe ik iets verkeerd?

[ afbeelding ]
Ik snap je foto niet? Of is de stof voorbedrukt? Lijkt in dat geval niet overeen te stemmen met het patroon op de achtergrond, te de steekjes in het hartje maar eens.
pi_97030152
Hmm ik dacht ik reageer niet want lijnloos snapt het vast wel, maar niet dus. Ik snap er ook niets van. Zie ook niet hoe je dan een hartje zou kunnen maken(dat zijn veel meer steken geloof ik).

Hier weinig actie, voel me al 2 dagen niet lekker en volgende week herkansingen, dus als ik wat wil doen denk ik o nee mag niet(om vervolgens niets te doen :P)
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 14:04:59 #274
43556 miss_dynastie
pi_97030313
Ik snap 'em ook niet...
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:07:23 #275
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97030410
ja het is idd voorbedrukte stof, ik heb hem zo gefotografeerd zodat je de 2 blauwe hartjes kunt vergelijken.. en daar klopt idd geen bal van :? en zo is het over het hele patroon.. het papieren patroon is gewoon veel groter dan het voorbedrukte lapje...maar dat is alles wat er bij zit.. :{
Knoei
pi_97031278
Nou ja, in princie is het een patroon dat steeds herhaald wordt en kun je het zo groot of klein maken als je wilt... Maar de bedrukkimg klopt van geen kanten.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:34:47 #277
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97031377
Ok, dan dacht ik nog niet zo scheef dan :D . Maar ik zou dus wel een lege lap kunnen halen (aida?) van zoveel steken als het patroon groot is en dat gewoon maken lijkt me? (nouja, iets groter dan ivbm rafelen enzo) Dus zonder dat voorgedrukte ding :)
Knoei
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:15:51 #278
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97032980
Dit is btw het hele patroon, niet 100% mijn ding, maar een gegeven paard enzo ;)


127 bij 127 steken. Zo goed als allemaal kruissteken op de witte stippen na Waar kan ik dat het beste op maken? En hoe groot zou die lap dan ongeveer moeten zijn?


Die DMC kleuren zijn standaard toch? Dus als het mijne niet genoeg is (en daar ga ik vanuit aangezien het bijbehorende lapje dus te klein is) kan ik dat gewoon met die nummers bijhalen? En wat wil het '3 strands' achter de nummers zeggen? (in het patroon staat dat ik 2 draden moet gebruiken voor een kruissteek, dus ik snap net wat deze 3 inhoudt)

Sorry voor alle vragen :@
Knoei
pi_97039323
Hmm da's lekker vaag zo :?

Normaal borduur ik altijd met 2 draadjes, ik zou gewoon 2 aanhouden volgens het patroon ipv die 3 die erachter staat. Strands betekent volgens mij ook gewoon draadjes, DMC is het merk van je garen.
Borduurgaren bestaat (altijd?) uit 6 draadjes en je haalt dus normaal 3x2 uit een dikke draad borduurgaren. Het nummer wat erachter staat zal idd wel het kleurnr. van je garen zijn.

Als je zelf 'n lapje wil halen is aida wel het fijnst om mee te beginnen :Y Ik heb hier nog een flink stuk liggen, mag je ook zo hebben hoor! (Iets met verkeerde levering enzo :P) In dat geval, PM me even je adres :)

En om je nog even een idee te geven voor als je een ander setje willen halen (ik vind het zelf wel het leukst om iets te borduren wat een beetje m'n smaak is), de kleinere setjes die ik gemaakt heb, hadden allemaal dit soort patroon:

Waarbij elk tekentje dus voor 'n kleur staat, en ik de tekentjes met een potloodje kleur als ik ze gemaakt heb.
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:13:57 #280
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97039969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:57 schreef Holyme het volgende:
Hmm da's lekker vaag zo :?

Normaal borduur ik altijd met 2 draadjes, ik zou gewoon 2 aanhouden volgens het patroon ipv die 3 die erachter staat. Strands betekent volgens mij ook gewoon draadjes, DMC is het merk van je garen.
Borduurgaren bestaat (altijd?) uit 6 draadjes en je haalt dus normaal 3x2 uit een dikke draad borduurgaren. Het nummer wat erachter staat zal idd wel het kleurnr. van je garen zijn.

Als je zelf 'n lapje wil halen is aida wel het fijnst om mee te beginnen :Y Ik heb hier nog een flink stuk liggen, mag je ook zo hebben hoor! (Iets met verkeerde levering enzo :P) In dat geval, PM me even je adres :)

En om je nog even een idee te geven voor als je een ander setje willen halen (ik vind het zelf wel het leukst om iets te borduren wat een beetje m'n smaak is), de kleinere setjes die ik gemaakt heb, hadden allemaal dit soort patroon:
[ afbeelding ]
Waarbij elk tekentje dus voor 'n kleur staat, en ik de tekentjes met een potloodje kleur als ik ze gemaakt heb.
Oh dat ziet er wel handig uit, zo met die tekentjes
Maar vaag allemaal ja, nu had ik gelukkig ook niet al te veel verwacht van een setje voor een euro ofzo :D maar ik denk dat ik het nu een beetje duidelijk heb (heb inmiddels alle topics doorgelezen :D )
Knoei
pi_97047672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:16 schreef Koningin het volgende:

[..]

Waar heb je dit patroon eigenlijk gekregen? En hoe groot is ie?
Ik vind hem echt leuk!
ow, sorry, ik had je even gemist :)
ik heb het patroon van een pakket over de leesplank. Ik ben het voor iemand anders aan het maken. ze had het gekocht, maar kreeg een nekhernia en kon het zelf niet meer afmaken... ik heb het op papier thuis... :)

Loqi, het klopt inderdaad niet wat je hebt gekregen. de stof is veel te grof voor hoe het erop gedrukt is. ik snap sowieso niet waarom de stof voorbedrukt is, aangezien je ook een patroon op papier hebt... als je dit patroon sowieso wil maken, zou ik persoonlijk een (minder grof) stukje aida stof halen en dat gebruiken voor je cadeautje...

[ Bericht 16% gewijzigd door mijsje op 19-05-2011 20:59:02 ]
pi_97049011
Ik hou niet van tekentjes patronen, kleurtjes zijn beter.

En ik wens je succes met 4 kleuren a 3000 steken. Maar die wit, staat 1 steek, dat klopt toch niet met het patroon?
pi_97050249
Kleurtjes zijn niet beter, het is maar wat je gewend bent... Ik had een patroon met kleurtjes waarbij de kleuren ook erg op elkaar leken... Nee, ik heb liever een gewoon telpatroon...
pi_97052548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik hou niet van tekentjes patronen, kleurtjes zijn beter.

En ik wens je succes met 4 kleuren a 3000 steken. Maar die wit, staat 1 steek, dat klopt toch niet met het patroon?
Zo moet je hem niet lezen whoop, die laatste cijfers zijn de nummers van de kleuren (DMC-code).

Ik ken eigenlijk niet anders dan telpatronen... zelfs die sprites zeg maar heb ik uitgeprint met zo'n telpatroon. Wel af en toe met kleur erachter voor de controle...
pi_97053386
Het 3 strands bij het pakketje betekend denk ik gewoon hoeveel ze erbij gedaan hebben. Maar wit en nummer 1 is niet hetzelfde, toch?

Ik ben nog even druk met een regenbooglapje en heb het nu ook een beetje druk... Maar binnenkort komen de stitch devils wel af :)
pi_97055307
Jawel hoor, abc, nummer 1 van dmc is wit... :) dat klopt dus wel, het zijn de kleurcodes, maar dan wel de codes die erachter staan (bij hoeveel strands), en niet de codes aan het begin van het rijtje, want dat is gewoon hoeveel kleuren in dit pakket zitten... Snapje?
pi_97055346
Wit is toch BLANC?
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:13:31 #288
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97056372
Nee die 3 strands is iig niet hoeveel erbij zit, er zit best veel bij namelijk :o dat dan weer wel :P ach ik ga morgen gewoon een stukje aida halen en dan ga ik het vanaf het patroon proberen. De verschillende nummers op de foto zijn de kleur in het patroon (zowel kleuren als nummers in het telpatroon) het kleurnummer op het kaartje waar het garen op zit (waarom dat in hemelsnaam een ander nummer moet hebben snap ik ook niet) en dan het DMC nummer (met daarachter de onbekende '3 strands' toevoeging :D )
Knoei
pi_97056466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:54 schreef Tegan het volgende:
Wit is toch BLANC?
:@ je hebt gelijk... Wit heeft heul geen nummer... Vergeet dus maar wat ik net zei...
pi_97062597
Wit heeft meerdere nummers volgens mij, want ik gebruik altijd B5200 als wit. Maar wit is ook Blanc... Maar misschien ook als 1 bekend (want zover ik weet is er geen nummer 1 ingedeeld verder).

En het aantal strands is hoeveel draadjes je bij elkaar moet nemen per steek. Dus normaal heb je 6 draadjes inelkaar gedraaid in een strengetje. In dit geval moet je dus met 3 van de 6 borduren... snappie?
pi_97062863
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:12 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zo moet je hem niet lezen whoop, die laatste cijfers zijn de nummers van de kleuren (DMC-code).

Ik ken eigenlijk niet anders dan telpatronen... zelfs die sprites zeg maar heb ik uitgeprint met zo'n telpatroon. Wel af en toe met kleur erachter voor de controle...
Oww dacht al, ja bij wat ik uitprint staat het er altijd zo :P Ja sorry hoor ben al een paar dagen bluh en ook nog eens stress van herkansingen aankomende week, dus heel helder ben ik niet :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:45:02 #292
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97066221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 07:52 schreef Lijnloos het volgende:
Wit heeft meerdere nummers volgens mij, want ik gebruik altijd B5200 als wit. Maar wit is ook Blanc... Maar misschien ook als 1 bekend (want zover ik weet is er geen nummer 1 ingedeeld verder).

En het aantal strands is hoeveel draadjes je bij elkaar moet nemen per steek. Dus normaal heb je 6 draadjes inelkaar gedraaid in een strengetje. In dit geval moet je dus met 3 van de 6 borduren... snappie?
:Y dat klinkt heel logisch ja, maar in het patroon (de beschrijving erbij iig) staat dat ik er 2 moet gebruiken :D maar het lijkt op een google translate gevalletje :')
Ik heb iig het topic even bezig gehouden :D
Knoei
pi_97066846
Huh? Oh dan wordt het wel vaag ja... maar idd, je houdt ons lekker bezig zo met van die exotische patronen ;)

Ik schiet al flink op met mijn draakjes trouwens... maar kan geen foto's posten helaas (dan moet ik de fancy-pansy-camera pakken en moeilijk doen met aansluiten op laptop en dan uploaden en dan... nou ja, teveel moeite dus. Misschien toch maar weer even mijn oude telefoon uit het stof halen en gaan gebruiken, zodat ik in elk geval weer foto's kan maken en kan internetten daarop).
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:23:21 #294
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97074632
Mijn lokale wol/naalden/anderleukspul winkel had alles *O*
*proberen gaat*
Knoei
pi_97080562
zow ik heb hier een megadiscussie gemist haha. Ik heb 0 plannen voor het weekend. Dat wordt dus lekker borduren!!!
pi_97081626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:44 schreef annelotje het volgende:
zow ik heb hier een megadiscussie gemist haha. Ik heb 0 plannen voor het weekend. Dat wordt dus lekker borduren!!!
Haha vond je dit al een megadiscussie? :D

Lijnloos, anders een twitpicje? Ik ben zo benieuw naar je draakjes...
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2011 @ 17:31:37 #297
43556 miss_dynastie
pi_97082670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik hou niet van tekentjes patronen, kleurtjes zijn beter.

En ik wens je succes met 4 kleuren a 3000 steken. Maar die wit, staat 1 steek, dat klopt toch niet met het patroon?
In mijn huidige pakketje zitten 42 unieke kleuren, daarnaast moet je er voor sommige steken ook een aantal combineren. Een kleurpatroon is niet te doen dan ;) . Enige nadeel is wel dat het enorme kleine priegeltekentjes zijn, maar da's vaker bij dimensions. Ik zal als ik ouder ben dus vast een loep nodig hebben ;( :P
pi_97090540


Priegeligste werkje ooit...
steekjes. Zijn nauwelijks te onderscheiden en ik geloof niet dat ze allemaal even net zijn.
pi_97091375
Wow, mooi Arual! En snel ook zeg! O+
pi_97109403
Ok, ik kom even binnenvallen met een brutale vraag. Ik heb meerdere keren een WIP van een aantal zeer kleurige yoshi's gezien. Ik wil nu voor of mijn bijna geboren neefje of mijn eigen kindje dat over een half jaar geboren gaat worden eigenlijk een geboortelap van yoshi's maken, maar ik krijg met KG-chart geen mooi resultaat. Kan degene die steeds die prachtige yoshi's liet zien mij misschien helpen?
pi_97110581
Das Annelotje van die Yoshi's... Die kan je vast het patroon doen ;) En misschien staat ie ook wel op Spritestitch.com (forum/patterns)...

Arual, wat wordt die mooi zeg! Je schiet echt al wel op, (kun je daarna snel aan de kikkers :P )
*O*

Oh, en Twitpic gaat ook niet werken, sorry dames, ik heb nu zo'n toestel zonder camera (waT??? bestaat ddat nog???, ja dus)...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')