abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:39:52 #1
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96180564
Ik vraag me af. Heb je rechten als RLS -er? Moet een programma, waarin je betaald kan stemmen, niet in een duidelijke context werken waarin de consument beschermd word? In hoeverre mag een concept afgeschermd worden dmv contracten. Wanneer ben je misleid? Welke instanties kan je benaderen. Zijn die er überhaupt wel?
In bijvoorbeeld Engeland en Australië is dit goed geregeld. Wanneer de exits niet verlopen zoals ze door de programmamakers zijn aangekondigd kun je zelfs dmv formulieren je geld terug krijgen.
Ik zou graag een brief willen sturen zoals onderstaande. Maar naar wie? En is het zinvol om dat met meer mensen te doen?

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil u het volgende eens voorleggen daar ik sterk de indruk heb dat de rechten van de consument overtreden worden. Of op z’n minst dat de rechten van de consument niet beschermd zijn.

Secret Story is een zogenaamde Real Life Soap. Deze is 24/7 te volgen via het internet en er zijn bijna dagelijkse uitzendingen. De bewoners nomineren wekelijks. De tv-kijkers kunnen dan, tegen betaling via interactieve kanaal van UPC, SMS of telefonisch, een voorkeurstem uitbrengen op de genomineerden. De minst favoriete bewoner moet vertrekken. Dit wordt in de wekelijkse liveshow bekend gemaakt. Dat het er allemaal ietwat vreemd aan toe gaat in het programma Secret Story (bijna dagelijks te zien op Net5) lijkt al vanaf het begin duidelijk. Door de lage kijkcijfers lijken de grenzen van het toelaatbare overtreden te worden.

Bij de terugkeer van een bewoner met de minste stemmen en deze te plaatsen in een 'geheime kamer' bleek dat de programmamakers, blijkbaar, geen enkel respect hebben voor de wens van de betalende stemmers. Daar die stemmers in de overtuiging waren dat degene met de minste stemmen het huis zou moeten verlaten. Hier is toch wel een belangrijke basisregel van het stemmen overtreden. Er werd geïncasseerd maar niet waargemaakt. Moet een programmamaker zich niet houden aan de door hem bekend gemaakte regels?

Ook lijkt steeds duidelijker te worden dat één van de bewoners op andere condities in het spel staat. Deze deelnemer heeft schijnbaar andere banden met de programmaleiding. Dit heeft zich geuit op de streams door uitspraken van andere deelnemers en door het hebben van bepaalde informatie die niet anders verkregen kan zijn dan door de programmamakers. Wanneer zo, is dan deze bewoner door deze positie dan geen oneigenlijke kandidaat en kanshebber op het prijzengeld?

Wanneer niet elke bewoner gelijke kansen heeft en ook het publiek niet duidelijk op de hoogte is van deze oneigenlijkheden dan is het moreel verwerpelijk dat men de kijkers betaald laat stemmen op deze persoon als deze genomineerd staat. Immers de grens van programmamaker en deelnemer is vervaagd. In hoeverre kan er nog gesproken worden van gelijke kansen?

Het is voor een TV kijker/stemmer onduidelijk in hoeverre een programmaker zich kan verschuilen achter contracten die met de deelnemers zijn afgesloten. Om het concept te bewaken is natuurlijk prima. Wanneer deze gebruikt worden om misleiding van de consument te verdoezelen uiterst verwerpelijk.

Het is storend dat veel RLS liefhebbers, kijkers/streamers/forumgebruikers, een gevoel van onmacht hebben. Dat er schijnbaar geen duidelijk regels zijn betreffende het stemmen en dat programmamakers geen antwoorden hoeven te geven. Dat de context waarin ze werken onduidelijk is. En dat er aan betalende stemmer geen verantwoording hoeft worden afgelegd.

De consument behoort te weten wat zijn rechten zijn. Als er mogelijkheden zijn tot betalend stemmen dan behoort er een duidelijke context te zijn waarin gewerkt word waarin de consument zich beschermd voelt.

Ik zou van u graag willen weten of u mij duidelijkheid kunt verschaffen in de positie van de consument in bovenstaande. Heb ik als tv kijker en stemmer rechten? Bij welke ik instanties ik eventueel kan aankloppen om mijn rechten te doen gelden of deze aan de kaak te stellen.

Met vriendelijk groet,

Voornaam Achternaam


Misschien een goed idee dat meer mensen bovenstaande sturen (of iets dergelijks) en zich zo laten horen:
http://www.trosradar.nl/contact/
http://www.sbs.nl/publiek(...)-story#stel-uw-vraag
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11252
http://www.endemol.nl/Contact/default.aspx?fID=6375
http://kassa.vara.nl/secundair/contact/
http://www.sp.nl/interact/contact/cat_form.php
http://www.martijnvandam.com/contact/ (PvdA-er in 2de kamer voor Media)
http://www.opgelicht.nl/contact/
http://www.klachtenoplossing.nl/

Als je andere adressen hebt kan ik die eventueel toevoegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door akveor op 01-05-2011 19:19:14 ]
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:50:10 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_96180731
Endemol Nederland
Postbus 12121
1100 AC Amsterdam
E-mail adres: info@endemol.nl
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:50:23 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_96180734
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_96180752
Of je kijkt gewoon niet.Niet SMS-en, geen paystreams kijken, scheelt je ook een hoop centen.

En anders : http://www.rijksoverheid.(...)-tv-of-de-radio.html of http://www.kijkwijzer.nl/pagina.php?id=12
pi_96180818
SMS-dienst.. Consuwijzer ?
dag
pi_96180890
Je hier druk over maken en tijd en energie aan verspillen :')!
pi_96180937
Die gaat zo in het ronde archief.
pi_96181019
Roevka, jij was wel een van de laatste van wie ik deze actie verwacht had ( omdat Joanna ), en juist daarom zeg ik welgemeend; respect! _O_ ^O^
Erg goed verwoord en ik ben ook benieuwd wat mensen die door hun werk achter de schermen of wellicht zelfs als ex-RLS deelnemers, hier op te zeggen hebben. Wellicht kunnen bv Tanjalies, Albertino80, Dieenebart en DKG-Eric om maar wat te noemen, er hier ook hun visie over geven.
Ik kan zelf alvast wel verzinnen dat ze mtb de terugkeer van Maik uiteraard weer terug zullen vallen op het zwakke maar toch slimme argument " Je stemt om iemand erin te houden, niet om iemand eruit te krijgen " :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Urb op 30-04-2011 19:15:30 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:05:00 #9
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96181053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:54 schreef Peter het volgende:
SMS-dienst.. Consuwijzer ?
Thanks. Gedaan.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
pi_96181096
Tja, ze hadden dit programma ook niet kunnen uitzenden om mensen zoals jullie in bescherming te nemen. Maar dan wordt het weer censuur genoemd.
You dream it, I live it.
pi_96181364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:07 schreef Meddo het volgende:
Tja, ze hadden dit programma ook niet kunnen uitzenden om mensen zoals jullie in bescherming te nemen. Maar dan wordt het weer censuur genoemd.
Hoe bedoel je "zoals jullie" :?
Ik denk juist dat er hier gemiddeld veel minder mensen zitten die hier geld aan spenderen en daar gaat het dus ook helemaal niet om, meer om de onduidelijke meuk in het algemeen.

Of doel je er gewoon slechts op dat we naieve dombo's zijn? Want daar zou je wellicht wel gelijk in kunnen hebben. Maar toch kijken (of inmiddels keken ) velen van ons er toch weer naar he!
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:21:52 #12
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96181471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:03 schreef Urb het volgende:
Roevka, jij was wel een van de laatste van wie ik deze actie verwacht had ( omdat Joanna ), en juist daarom zeg ik welgemeend; respect! _O_ ^O^
Erg goed verwoord en ik ben ook benieuwd wat mensen die door hun werk achter de schermen of wellicht zelfs als ex-RLS deelnemers, hier op te zeggen hebben. Wellicht kunnen bv Tanjalies, Albertino80 en/of Dieenebart hun visie erover aangeven.
Ik kan zelf alvast wel verzinnen dat ze mtb de terugkeer van Maik uiteraard weer terug zullen vallen op het zwakke maar toch slimme argument " Je stemt om iemand erin te houden, niet om iemand eruit te krijgen " :r
Het gaat mij meer over eventuele RLS-en in de toekomst. Deze RLS had ik al vrij snel opgegeven. Zeker qua stemmen. Ik neem deze RLS zo niet serieus dat het voor mij misschien makkelijker is om Joanna _O_ te kunnen waarderen.
Wat ik eigenlijk wil met dit topic wil is eens kijken hoeveel krachten we kunnen bundelen en om na te gaan in hoeverre je rechten hebt of hoe wie die kunnen verwerven.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
pi_96181923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:21 schreef akveor het volgende:

[..]

Het gaat mij meer over eventuele RLS-en in de toekomst. Deze RLS had ik al vrij snel opgegeven. Zeker qua stemmen. Ik neem deze RLS zo niet serieus dat het voor mij misschien makkelijker is om Joanna _O_ te kunnen waarderen.
Wat ik eigenlijk wil met dit topic wil is eens kijken hoeveel krachten we kunnen bundelen en om na te gaan in hoeverre je rechten hebt of hoe wie die kunnen verwerven.
Yep, maar daarom is het wellicht dus ook nog intressant om te horen wat de "insiders" hier op Fok erover te zeggen hebben. ^O^
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:41:02 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_96182019
Zal hier maandag (als ik weer thuis ben) aandacht aan geven via mijn weblog. Goede actie!
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 19:55:03 #15
135305 beequeen
Lost.
pi_96182479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:00 schreef Dementor het volgende:
Die gaat zo in het ronde archief.
Daar ben ik dus ook bang voor. Wel top van Roevka. ^O^
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:03:17 #16
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96182708
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:55 schreef beequeen het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor. Wel top van Roevka. ^O^
Tja zo gebeurt er zeker niets. Ik verzamel wat links. Die zet ik in de OP en dan hoeft er alleen geklikt en eventueel gekopieerd en geplakt te worden... :)
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
pi_96183417
Lijkt me een goede actie,en laten ze maar eens beginnen om de smsjes openbaar te maken,want als je niks te verbergen hebt lijkt het me normaal dat die openbaar worden.
pi_96183539
Roevka,

Er is je brief veel sprake van "het lijkt erop dat" en er worden veel aannames gemaakt. Mijns inziens is het belangrijk de zaken die je benoemt, concreet te maken. Pas dan kan een consumentenbond-achtige instantie er écht iets mee doen.

Geen gemakkelijke zaak, dat zal ik als eerste toegeven.

Tot die tijd zullen RLS-programmamakers zich in hun achterkamertjes verscholen blijven houden.

Maar goed, je vraagt om informatie, ben benieuwd welke je gaat krijgen.

Is het misschien ook een idee om je vraag in WGR neer te leggen ?

Succes!
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_96184186
Daar gaan we weer :')
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:50:59 #20
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96184200
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:30 schreef Nostalgist het volgende:
Roevka,

Er is je brief veel sprake van "het lijkt erop dat" en er worden veel aannames gemaakt. Mijns inziens is het belangrijk de zaken die je benoemt, concreet te maken. Pas dan kan een consumentenbond-achtige instantie er écht iets mee doen.

Geen gemakkelijke zaak, dat zal ik als eerste toegeven.

Tot die tijd zullen RLS-programmamakers zich in hun achterkamertjes verscholen blijven houden.

Maar goed, je vraagt om informatie, ben benieuwd welke je gaat krijgen.

Is het misschien ook een idee om je vraag in WGR neer te leggen ?

Succes!
Thanks voor de goede kritiek. ^O^
Dat is inderdaad lastig. Er zijn geen inzages in contracten en we kunnen het alleen maar doen met aannames en interpretaties van de gebeurtenissen die we zien op de streams. Dus tja hoe concreet kun je dan iets maken?
Ik wil me dan ook vooral richten op de rechten van de kijkers. Ik heb het idee dat het in Nederland niet (goed) geregeld is. De verzamelplaats van die kijkers is toch de fora. Dus als die zich benadeeld voelen is dat misschien ook de plaats zich sterk te maken. Misschien wil/kan Danny daar een rol met Fok in spelen.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
pi_96184294
De rechten van de kijkers _O-
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zondag 1 mei 2011 @ 02:20:41 #22
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_96196938
De rechten van de kijkers;
- Televisie mag aangezet worden
- Televisie mag uitgezet worden
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  One tough cookie zondag 1 mei 2011 @ 03:01:04 #23
169210 liesje1979
pi_96197359
Ik denk nog steeds dat maar een klein deel van de kijkers streamer is, dus zal wel meevallen met de verzamelplaats van die kijkers is toch de fora.
pi_96203962
Euh...
Go hard or go home
pi_96204192
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 03:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk nog steeds dat maar een klein deel van de kijkers streamer is, dus zal wel meevallen met de verzamelplaats van die kijkers is toch de fora.
Wel als je doel op de kijkers die alles ( of nouja veel ) zien, en een vrij goed beeld hebben van hoe het er aan toe gaat. Ik zou kijkers die de programma alleen via net5 volgen eerder klap-vee noemen. :')
Maargoed, eigenlijk gaat het dus juist over dat klap-vee, die niet eens door lijken te hebben dat ze bedonderd worden. ;)
  zondag 1 mei 2011 @ 13:37:46 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96204264
Het lijkt dit, het heeft er de schijn van dat ...
Sterke argumentatie. Sowieso: als kijker kijk je geheel vrijwillig. Niemand die je dwingt, net als dat niemand je dwingt om te stemmen of alles te geloven wat je ziet.

This is TV, man.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_96204660
Ik zou het houden op de tv-stemmers en degenen die de streams betalen. Die worden geldelijk benadeeld en dan zou je eventueel van bedrog kunnen spreken.
Wellicht vergelijkbaar met het bellen n.a.v. zo'n koopkanaal om iets te bestellen en dan het product niet krijgen of het voldoet niet aan de mooie verhalen die je hebt gezien. Dat is een vorm van bedrog.
Of zoals die waarzegster waar mensen naar konden bellen en wat ook grote nonsens was. Dat is toch ook van de buis gehaald.

Verder zou er bedrog kunnen zijn t.o.v. de spelers die in het huis zitten. Ze moeten allemaal gelijke kansen hebben en als het blijkt dat er iemand echt aantoonbaar meer kans heeft doordat de programmaleiding haar/hem informatie toespeelt of sjoemelt met stemmen of privileges geeft die maken dat de kans op winst aantoonbaar vergroot wordt, dan is er sprake van vals spel. En dat mag volgens mij ook niet.
Er zijn schandalen bekend uit spellen op de tv. waarbij de kandidaat valsspeelde of er gesjoemeld was door medewerkers aan het programma om iemand aan de winst te helpen. En als dat aangetoond is, dan is dat altijd aanleiding geweest tot ontslag of stoppen van het programma.

Er zijn vast een paar wettelijke regels rondom kansspelen, televisiespellen etc. waaraan getoetst kan worden.

Wil je echt iets doen, dan zou er eigenlijk vanuit de journalistiek een onderzoek moeten komen die iets kan aantonen volgens mij.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:57:16 #28
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96209726
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:37 schreef Copycat het volgende:
Het lijkt dit, het heeft er de schijn van dat ...
Sterke argumentatie. Sowieso: als kijker kijk je geheel vrijwillig. Niemand die je dwingt, net als dat niemand je dwingt om te stemmen of alles te geloven wat je ziet.

This is TV, man.
In de UK zijn er voor de TV kijkers toch ook rechten? Waarom kan dat hier niet?
Op 3 mensen laten stemmen en dan niemand laten vertrekken riekt gewoon naar oplichting.
Niet iedereen kan blijkbaar de keuze maken om geen geld uit te geven aan dit soort programma's. Je kan die verantwoording alleen leggen bij de consument. De vraag is of dat terecht is.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zondag 1 mei 2011 @ 16:12:13 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96210522
Hoe wordt dat vormgegeven in de UK? In relatie met Real Life Soaps.

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 01-05-2011 16:33:36 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_96211642
Ik heb niet het idee dat er echt zoveel mensen zijn die niet door hebben dat ze eigenlijk een beetje beet worden genomen zodra ze geld uitgeven aan dit soort shows.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:39:51 #31
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96211727
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:12 schreef Copycat het volgende:
Hoe wordt dat vormgegeven in de UK? In relatie met Real Live Soaps.
Daar heb je sowieso Ofcom: http://www.ofcom.org.uk/
Zenders zijn echt bang voor deze autoriteit.

In een programma als BB wordt exact uitgelegd waar de kijker voor sms't/belt.
Wat ze met Maik gedaan hebben is ook in BB UK 5 gebeurt. Maar daar werd de kijker duidelijk uitgelegd wie ze naar de geheime kamer willen en dat ze daar voor stemmen.
Als er genomineerden zijn en er stapt bijvoorbeeld iemand van die genomineerden op wordt meteen het stemmen stopgezet. Er verschijnen formulieren op de site waar mensen hun geld terug kunnen vragen mochten ze reeds gestemd hebben.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zondag 1 mei 2011 @ 16:48:21 #32
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96212048
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:37 schreef Dementor het volgende:
Ik heb niet het idee dat er echt zoveel mensen zijn die niet door hebben dat ze eigenlijk een beetje beet worden genomen zodra ze geld uitgeven aan dit soort shows.
En dat maakt het dat het acceptabel is? Contracten om een concept te beschermen is prima. Een contract om te verhullen dat de consument bedonderd wordt is een ander verhaal. Niemand die dit blijkbaar in Nederland kan toetsen. Je bent overgeleverd aan de grillen van de programmamakers.
Deelnemers zullen niet klagen want dan krijgen ze waarschijnlijk te maken met dwangsommen. Zo zit je in een vicieuze cirkel.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zondag 1 mei 2011 @ 17:20:16 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96213152
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:39 schreef akveor het volgende:
Daar heb je sowieso Ofcom: http://www.ofcom.org.uk/
Zenders zijn echt bang voor deze autoriteit.

In een programma als BB wordt exact uitgelegd waar de kijker voor sms't/belt.
Wat ze met Maik gedaan hebben is ook in BB UK 5 gebeurt. Maar daar werd de kijker duidelijk uitgelegd wie ze naar de geheime kamer willen en dat ze daar voor stemmen.
Als er genomineerden zijn en er stapt bijvoorbeeld iemand van die genomineerden op wordt meteen het stemmen stopgezet. Er verschijnen formulieren op de site waar mensen hun geld terug kunnen vragen mochten ze reeds gestemd hebben.
Thanks, uitgebreide site. Zal er eens gaan rondneuzen.

Maar terug naar SST lijkt het me nog steeds dat je grieven vooral op aannames zijn gestoeld. Aannames die misschien voor een grotere groep aannemelijk zijn, maar nog steeds aannames en geen harde feiten of bewijzen.

Daarnaast is heel veel in een RLS in the eye of the beholder. En welke voorkeurspet die beholder past, zo kijkt hij of zij in het algemeen.
Gevalletje Maik is ook zo'n aantijging die heel makkelijk is te weerkaatsen: je stemt om iemand erin te houden. Iedereen bleef erin, je stem heeft het juiste effect gehad. Natuurlijk ietwat flauw, maar toch geen speld tussen te krijgen.

Ik wens je alle succes, maar geef je weinig kans. Ombudsman al op je lijstje, trouwens?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_96214106
De nationale ombudsman is er voor klachten tegen de overheid, dus die kan je helaas niet helpen. Je zou het kunnen proberen bij de minister/staatssecretaris voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Zij hebben ook de portefuille media. Een andere optie is de raad voor cultuur die advies geeft aan de overheid oa op het gebied van media, hoewel ik niet zeker weet of ze dit soort zaken ook meenemen in hun werk.
pi_96214308
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:39 schreef akveor het volgende:
BLAATBRIEF
God, weer zo'n suffe drol. Jij bent zeker ook zo'n lutser die eerst in een winkel gaat kijken naar een product, het vervolgens online gaat bestellen omdat het goedkoper is en een kwartier later tot de conclusie komt dat het bij een andere winkel goedkoper is en hetzelfde product daar ook besteld en bij de eerste het weer annuleerd, gewoon omdat het kan, mag en omdat het in de wet staat. En als klap op de vuurplijl klaag je bij winkeliers dat ze niks op voorraad hebben.
The road to hell is paved with good intentions
  zondag 1 mei 2011 @ 18:45:03 #36
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96215909
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:51 schreef Stranger1977 het volgende:

[..]

God, weer zo'n suffe drol. Jij bent zeker ook zo'n lutser die eerst in een winkel gaat kijken naar een product, het vervolgens online gaat bestellen omdat het goedkoper is en een kwartier later tot de conclusie komt dat het bij een andere winkel goedkoper is en hetzelfde product daar ook besteld en bij de eerste het weer annuleerd, gewoon omdat het kan, mag en omdat het in de wet staat. En als klap op de vuurplijl klaag je bij winkeliers dat ze niks op voorraad hebben.
Nee. Ik begrijp alleen niet dat veel mensen in de COS klagen en er niks mee doen.

Zo te horen bij jij zo'n lutser die zich piepers laat verkopen, aardappelen ontvangt en dat dan ook nog een goeie grap vind. Prima hoor. Over suffe drollen gesproken.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zondag 1 mei 2011 @ 18:58:44 #37
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96216380
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Thanks, uitgebreide site. Zal er eens gaan rondneuzen.

Maar terug naar SST lijkt het me nog steeds dat je grieven vooral op aannames zijn gestoeld. Aannames die misschien voor een grotere groep aannemelijk zijn, maar nog steeds aannames en geen harde feiten of bewijzen.

Daarnaast is heel veel in een RLS in the eye of the beholder. En welke voorkeurspet die beholder past, zo kijkt hij of zij in het algemeen.
Gevalletje Maik is ook zo'n aantijging die heel makkelijk is te weerkaatsen: je stemt om iemand erin te houden. Iedereen bleef erin, je stem heeft het juiste effect gehad. Natuurlijk ietwat flauw, maar toch geen speld tussen te krijgen.

Ik wens je alle succes, maar geef je weinig kans. Ombudsman al op je lijstje, trouwens?
Ik begrijp wat je bedoelt. Hiervoor is inside informatie nodig. En deze zal dichtspijkert zijn dmv contracten.
Maar geen speld tussen te krijgen in geval van Maik weet ik niet. Het publiek heeft een bepaalde verwachting. Namelijk dat er iemand zou vertrekken. Er is oa namelijk duidelijk door Bart gezegd: 'Wie moet er morgen het huis uit? Dat is niet gebeurd. Dat klinkt als misleiding.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
pi_96217217
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:45 schreef akveor het volgende:

[..]

Nee. Ik begrijp alleen niet dat veel mensen in de COS klagen en er niks mee doen.

Zo te horen bij jij zo'n lutser die zich piepers laat verkopen, aardappelen ontvangt en dat dan ook nog een goeie grap vind. Prima hoor. Over suffe drollen gesproken.
Je moet gewoon niet zo janken zonder keiharde feiten/bewijzen te hebben. Ook die andere mensen die zo lopen te jammeren in de COS, kijk dan gewoon niet en laat je naaien door alle andere TV programma's zoals,... alles wat gesponsord word.

Ik heb er geen gekocht,... maar het was wel een goede grap vond je niet? Ik was daar sowieso niet ingetrap aangezien het apparaat bij ons gewoon semafoon heet. Maar zo worden wel vaker producten in een verkeerd naampje gegeven, denk maar aan de LCD TV met LED backlight,... men noemt dit dan maar een LED televisie? Hadden we de andere LCD TV dan geen CCFL TV moeten noemen.
The road to hell is paved with good intentions
  zondag 1 mei 2011 @ 19:50:45 #39
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96218174
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:24 schreef Stranger1977 het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet zo janken zonder keiharde feiten/bewijzen te hebben. Ook die andere mensen die zo lopen te jammeren in de COS, kijk dan gewoon niet en laat je naaien door alle andere TV programma's zoals,... alles wat gesponsord word.

Ik heb er geen gekocht,... maar het was wel een goede grap vond je niet? Ik was daar sowieso niet ingetrap aangezien het apparaat bij ons gewoon semafoon heet. Maar zo worden wel vaker producten in een verkeerd naampje gegeven, denk maar aan de LCD TV met LED backlight,... men noemt dit dan maar een LED televisie? Hadden we de andere LCD TV dan geen CCFL TV moeten noemen.
Ik heb iig nooit te janken in de Cossen dat het zo oneerlijk zou zijn. Ik laat me niet naaien omdat ik aan Secret Story geen cent heb uitgegeven aan stemmen via SMS ed. en kan gewoon genieten van deze RLS zoals die is.
Toch heb zijn er vraagtekens. En wil onderzoeken wat en of er mogelijkheden zijn. Zeker als ik lees dat mensen er wel veel geld aan uitgeven. Het is makkelijk van te voren al boe te roepen en je er bij neer te leggen. Het druist tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in.
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  zondag 1 mei 2011 @ 19:57:52 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96218431
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:48 schreef akveor het volgende:

[..]

En dat maakt het dat het acceptabel is? Contracten om een concept te beschermen is prima. Een contract om te verhullen dat de consument bedonderd wordt is een ander verhaal. Niemand die dit blijkbaar in Nederland kan toetsen. Je bent overgeleverd aan de grillen van de programmamakers.
Deelnemers zullen niet klagen want dan krijgen ze waarschijnlijk te maken met dwangsommen. Zo zit je in een vicieuze cirkel.
Oh fucking drama :')

Het is entertaiment, ik kan ook niet mijn aansluitkosten terugvragen als ik naar het wannieuws zoals sbs6 kijk :')
pi_96218582
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:50 schreef akveor het volgende:

[..]

Ik heb iig nooit te janken in de Cossen dat het zo oneerlijk zou zijn. Ik laat me niet naaien omdat ik aan Secret Story geen cent heb uitgegeven aan stemmen via SMS ed. en kan gewoon genieten van deze RLS zoals die is.
Toch heb zijn er vraagtekens. En wil onderzoeken wat en of er mogelijkheden zijn. Zeker als ik lees dat mensen er wel veel geld aan uitgeven. Het is makkelijk van te voren al boe te roepen en je er bij neer te leggen. Het druist tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in.
Je loopt nu te janken en dat is al erg genoeg. Ik zou zeggen, onderzoek alles wat er op TV is,... ondezoek dan ook meteen of je de zon kan aanklagen omdat het huidkanker kan veroorzaken.

Je WEET dat je genaaid word,... als je dan nog steeds zo dom bent om te betalen voor streams/stemmen (geen zonnebrand gebruiken) dan is het je eigen schuld.
The road to hell is paved with good intentions
  zondag 1 mei 2011 @ 20:07:16 #42
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_96218862
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:01 schreef Stranger1977 het volgende:

[..]

Je loopt nu te janken en dat is al erg genoeg. Ik zou zeggen, onderzoek alles wat er op TV is,... ondezoek dan ook meteen of je de zon kan aanklagen omdat het huidkanker kan veroorzaken.

Je WEET dat je genaaid word,... als je dan nog steeds zo dom bent om te betalen voor streams/stemmen (geen zonnebrand gebruiken) dan is het je eigen schuld.
Het is bij echt de omgekeerde wereld. Hindert verder niet hoor. :')
_____________________
Русский военный корабль, иди нахуй!
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2011 @ 20:13:57 #43
137949 Disana
pi_96219197
Als Roevka de moeite wil nemen het eventuele bedrog van de stemmer aan de kaak te stellen, vind ik dat een prima initiatief. Is het niet bijna altijd zo dat de goegemeente zich ergens bij neerlegt, en een enkeling aan de bel trekt ten voordeel van die goegemeente? Ik zou zeggen, wees blij dat iemand niet alleen maar 'jankt' maar ook iets onderneemt.
pi_96219221
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:07 schreef akveor het volgende:

[..]

Het is bij echt de omgekeerde wereld. Hindert verder niet hoor. :')
Uhhh nee,... van de zon weet je dat je huidkanker kunt krijgen als je geen zonnebrandcreme gebruikt, van SST weet dat je financieel genaaid word.

Trouwens, dat mensen zoveel op Joanna stemmen zegt alweer genoeg over hun intelligentie.

En als je dan echt iets wilt doen, begin dan eerst eens met onderzoeken door welk bedrijf het geproduceerd word en in welk land het kantoor dat het produceerd gevestigd is.
The road to hell is paved with good intentions
pi_96219297
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:13 schreef Disana het volgende:
Als Roevka de moeite wil nemen het eventuele bedrog van de stemmer aan de kaak te stellen, vind ik dat een prima initiatief. Is het niet bijna altijd zo dat de goegemeente zich ergens bij neerlegt, en een enkeling aan de bel trekt ten voordeel van die goegemeente? Ik zou zeggen, wees blij dat iemand niet alleen maar 'jankt' maar ook iets onderneemt.
Ik word er niets wijzer van dat hij loopt te janken, dus waarom zou ik dan blij moeten zijn? Het is gewoon een typisch voorbeeld van het beste jongetje van de klas willen zijn.
The road to hell is paved with good intentions
  zondag 1 mei 2011 @ 20:19:25 #46
2018 PC eend
relativist
pi_96219468
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:13 schreef Disana het volgende:
Als Roevka de moeite wil nemen het eventuele bedrog van de stemmer aan de kaak te stellen, vind ik dat een prima initiatief. Is het niet bijna altijd zo dat de goegemeente zich ergens bij neerlegt, en een enkeling aan de bel trekt ten voordeel van die goegemeente? Ik zou zeggen, wees blij dat iemand niet alleen maar 'jankt' maar ook iets onderneemt.
Roevka is gonna save us _O_
Hij was tijdens DGK ook al bezig :')
Zelfs zijn idool huub vertelde hem dat hij er geen zak van begreep als ik het me goed herinner :P

Maar wie weet heeft het zijn vruchten afgeworpen en is er door hem geen DGK2 gekomen :')
En daar heb ik als lid van de goegemeente natuurlijk geen klote aan.... weer een hobby minder :{
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2011 @ 20:48:22 #47
137949 Disana
pi_96220898
quote:
13s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:19 schreef PC eend het volgende:

[..]

Roevka is gonna save us _O_
Hij was tijdens DGK ook al bezig :')
Zelfs zijn idool huub vertelde hem dat hij er geen zak van begreep als ik het me goed herinner :P

Maar wie weet heeft het zijn vruchten afgeworpen en is er door hem geen DGK2 gekomen :')
En daar heb ik als lid van de goegemeente natuurlijk geen klote aan.... weer een hobby minder :{
Iedereen haalt uit een rls wat hem of haar ligt, en dit is nou eenmaal Roevka's keuze :)
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2011 @ 20:49:00 #48
137949 Disana
pi_96220927
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:15 schreef Stranger1977 het volgende:

[..]

Ik word er niets wijzer van dat hij loopt te janken, dus waarom zou ik dan blij moeten zijn? Het is gewoon een typisch voorbeeld van het beste jongetje van de klas willen zijn.
Nee jij zet hier zoden aan de dijk :)
pi_96222172
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee jij zet hier zoden aan de dijk :)
Dat beweer ik ook niet,... moeilijk he? Iemand die een mening heeft.
The road to hell is paved with good intentions
  maandag 2 mei 2011 @ 00:58:45 #50
343455 bull-sjitt
THE MORE U DRINK.THE MORE W.C.
pi_96233368
[

[ Bericht 100% gewijzigd door bull-sjitt op 02-05-2011 01:00:12 ]
IT ISN'T THE FALL THAT HURTS,ITS THE SUDDEN STOP AT THE END
  maandag 2 mei 2011 @ 02:22:36 #51
2018 PC eend
relativist
pi_96235039
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Iedereen haalt uit een rls wat hem of haar ligt, en dit is nou eenmaal Roevka's keuze :)
Dat klinkt alweer een stuk minder dan een altruistisch heldendaad die ons gaat redden -O-

We moeten hem maar een beetje laten begaan begrijp ik? :+
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 2 mei 2011 @ 02:57:37 #52
241662 Jian
Well, well, well
pi_96235467
Persoonlijk vind ik die Ludo een hufter, liegt nog tegen z'n eigen dochter en heeft Nout aangereden. Die zou ik nou wel weg willen stemmen, maar daar krijg je mooi geen ruimte voor. Wellicht kan dat meteen meegenomen worden? }:|
  maandag 2 mei 2011 @ 03:32:47 #53
2018 PC eend
relativist
pi_96235679
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:57 schreef Jian het volgende:
Persoonlijk vind ik die Ludo een hufter, liegt nog tegen z'n eigen dochter en heeft Nout aangereden. Die zou ik nou wel weg willen stemmen, maar daar krijg je mooi geen ruimte voor. Wellicht kan dat meteen meegenomen worden? }:|
:D
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_96236106
Als we het over manipulatie hebben en het verderfelijke daarvan moeten we eens opletten wat er straks met het draaien van het rad gaat gebeuren.

Is die gene waar het rad op komt na de eerste draai gelijk vrijgesteld(toevallig ook 1 van de keuzes van de makers) of mag die gene weer een brief uit het labyrint halen en dan een keuze maken uit de 4 andere bewoners voor een vrijstelling. Er zijn uiteraard nog wel een paar speelvarianten te bedenken.

Ik bedoel maar te zeggen er zijn varianten mogelijk waar de bewoners en de kijkers nog niet aan gedacht hebben.

Is dat dan ook oneerlijk? Nee, zo is het spel nu eenmaal. Het is een totaal manipulatie die reacties oproept en dat is nu juist de basis van het concept.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:17:44 #55
2018 PC eend
relativist
pi_96276983
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:17 schreef tanjalies het volgende:
Als we het over manipulatie hebben en het verderfelijke daarvan moeten we eens opletten wat er straks met het draaien van het rad gaat gebeuren.

Is die gene waar het rad op komt na de eerste draai gelijk vrijgesteld(toevallig ook 1 van de keuzes van de makers) of mag die gene weer een brief uit het labyrint halen en dan een keuze maken uit de 4 andere bewoners voor een vrijstelling.
Ohja die klinkt wel logisch :)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:41:08 #56
241662 Jian
Well, well, well
pi_96278119
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:17 schreef tanjalies het volgende:

Is dat dan ook oneerlijk? Nee, zo is het spel nu eenmaal. Het is een totaal manipulatie die reacties oproept en dat is nu juist de basis van het concept.
Komt ie nu mee, nu er reeds een half topic is vol geplempt. -O- Nou je vertelt het zelf maar aan Akveor! :{w Wat een teleurstelling zal dat zijn zeg. :{
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:39:45 #57
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_96453192
als je nu toch bezig bent... vraag ook even af hoe het met mijn voting zat haha, volgens veel fokkers hier klopte mijn exit niet en ook de stemmen niet?

thx!
Lalalalala
pi_96454646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:39 schreef poffu het volgende:
als je nu toch bezig bent... vraag ook even af hoe het met mijn voting zat haha, volgens veel fokkers hier klopte mijn exit niet en ook de stemmen niet?

thx!
Wie ben jij dan
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:04:54 #59
316232 Lutte
duimelut
pi_96454684
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:04 schreef dktm het volgende:

[..]

Wie ben jij dan
Das Guido. :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_96455128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:39 schreef poffu het volgende:
als je nu toch bezig bent... vraag ook even af hoe het met mijn voting zat haha, volgens veel fokkers hier klopte mijn exit niet en ook de stemmen niet?

thx!
Ben benieuwd wat jullie er zelf dan van vonden, maar snap dat dit wellicht onder "eieren" valt.
Het kwam op z'n minst erg vreemd over dat Servio eerst op 12% van de stemmen stond, en toen Flip ineens vrijstelling kreeg. Flip en jij streden op dat moment beiden om de kop, met beiden + 40% maar van Flip stond er smiddags per ongeluk aan een stukje online, dus die moest blijkbaar zowieso blijven :')



En toen kwam het creatieve rekenen, waar de stemmen van Flip ineens verdeeld werden tussen jullie, volgens de rekenwonders hier klopte dat zowieso van geen kant en toen eindigde Servio warempel op 51% en jij op 49%. 8)7
Wie zal zeggen of het klopt maar je was van flink wat kijkers toch wel een favoriet, en Servio duidelijk niet dus was het ook niet zo gek dat veel mensen er totaal niet in geloofden.
Daar komt nog bij dat die handboei-bewaak missie typisch iets voor Servio was. :')
Ikzelf had na hou exit zeker afgehaakt, als Gerard niet zo meesterlijk bezig was geweest toen ie aan Joanna vast zat, dat was echt episch. _O- _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Urb op 06-05-2011 23:14:28 ]
pi_96455165
Ow ok... Naja ik vond t wel terecht dat je eruit ging je bracht niet echt meer leven in het spel en was vooral op de achtergrond
pi_96457799
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:14 schreef dktm het volgende:
Ow ok... Naja ik vond t wel terecht dat je eruit ging je bracht niet echt meer leven in het spel en was vooral op de achtergrond
Eens
pi_96541558
Ja vraag me af of die t zelf zo vreemd vind dan nu die de beelden terug heeft gezien hahaha en dan nog niet te spreken over die foto's van hem die op het internet de ronde deden... Dat werkt natuurlijk niet in je voordeel..
pi_96541888
:') _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 9 mei 2011 @ 13:22:29 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96543522
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:41 schreef HostiMeister het volgende:
:') _O-
Ik had net je sig in mijn oren.
Helluva life.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 mei 2011 @ 16:05:19 #66
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_96550418
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:17 schreef tanjalies het volgende:
Als we het over manipulatie hebben en het verderfelijke daarvan moeten we eens opletten wat er straks met het draaien van het rad gaat gebeuren.

Is die gene waar het rad op komt na de eerste draai gelijk vrijgesteld(toevallig ook 1 van de keuzes van de makers) of mag die gene weer een brief uit het labyrint halen en dan een keuze maken uit de 4 andere bewoners voor een vrijstelling. Er zijn uiteraard nog wel een paar speelvarianten te bedenken.

Ik bedoel maar te zeggen er zijn varianten mogelijk waar de bewoners en de kijkers nog niet aan gedacht hebben.

Is dat dan ook oneerlijk? Nee, zo is het spel nu eenmaal. Het is een totaal manipulatie die reacties oproept en dat is nu juist de basis van het concept.
Klink als die goocheltruc "ik wist dat je 4 zou zeggen.. kijk onder de telefoon.." en ja hoor daar staat 4.. _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')