abonnement Unibet Coolblue
pi_96169909

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
Geneeskundestudent
Arts en Student
Medisch Student
Co-motions
VVAA
NHG Standaarden
Overzicht handige links van mol_air
Medische rekenmachine
Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus

IB Groep
Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)


Rijksuniversiteit Groningen (410)
Zij-instroom
Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaar
Barney.jpg MaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)


VU Amsterdam (350)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
plaatje.JPG DDM (2000?)
pmdomela (2008)
laura27md9c.jpg Laertes (2009)


Universiteit van Amsterdam (350)
Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
n71371853610_693.jpg fusionfake (2009)
Kassaa (2009)


Universiteit Leiden (315)
Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaar
ASY.jpg intoxicated (2004)
bonusbaas.gif Repeat (2005)


Universiteit Utrecht (344)
Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
fok-uitzicht-ani.gif dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
abbeyroad.jpg iofn (2005)
schaapje.jpg Bellah (2007)


Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
WKava.gif Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)


Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
ralphie.jpg ralfie (2003)
Avatar%2004.gif June. (2006)
Untitled-2.png dotKoen (2007)
Rituals%20logo4.gif Rituals (2009)


Universiteit Maastricht (341)
thumb.jpg Seam (2008)
avater_fok.JPG BloodyVirginMary (2009)

Anders
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic :) voeg jezelf toe op de wiki pagina)

WELKOM

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:56:24 #2
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96170204
superdomme co's bestaan zeker wel!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:38:48 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96171137
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:56 schreef Pluizel het volgende:
superdomme co's bestaan zeker wel!
Een aantal is echter te dom om te poepen, maar procentueel nog altijd veruit ondervertegenwoordigd t.o.v. het percentage in de algemene populatie.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_96172026
9 :7
pi_96172607
vraagje aan de artsen hier:

waar erger je je aan bij co-assistenten?
pi_96172958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef _Lily_ het volgende:
vraagje aan de artsen hier:
waar erger je je aan bij co-assistenten?
Subassertiviteit, mensen die na 3 weken nog steeds de kat uit de boom kijken. Op een gegeven moment is het leuk als ze uit eigen initiatief patiënten gaan zien en met ideeën komen :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96173142
Oh, en de incidentele gedesinteresseerde co, maar daar ben ik er pas eentje van tegengekomen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:38:43 #8
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96174073
en de over-assertieve co's? die bestaan niet? :9
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96174511
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:59 schreef intoxicated het volgende:
Oh, en de incidentele gedesinteresseerde co, maar daar ben ik er pas eentje van tegengekomen.
Inderdaad niet zo leuk, maar je kunt moeilijk van een co verwachten dat ie alles leuk vindt. Ik ging ook met een lang gezicht naar het vph bijvoorbeeld. Gebrek aan basiskennis is mijn grootste ergernis. Het niet weten van de pijnladder, niet de algemene oorzaken weten van een hyponatriemie etc.
I feel kinda Locrian today
pi_96174911
Oh, ze hoeven het ook echt niet leuk te vinden hoor :) Alleen een beetje inzet mag je best verwachten. In dit voorbeeld was het iemand die om 15:30 zonder te overleggen naar huis ging, en een week lang elke ochtend afwezig was om z'n eindpraatje (van 10 minuten) voor te bereiden :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96175948
Ja idd, dat soort mensen heb je ook.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:18:01 #12
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_96177145
Opeens snap het nut van paracetamol die je rectaal inbrengt :')
Alles wat ik eet en drink gaat er zo'n beetje gelijk uit. NSAID's zonder maagbeschermer op een lege maag zijn geen goed idee..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_96177298
Ach, die nsaid's gaan er dan ook uit.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:05:40 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:38 schreef Pluizel het volgende:
en de over-assertieve co's? die bestaan niet? :9
die bestaan; als co meerdere van meegemaakt, zaak is dan ook ze goed onder de duim te houden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:12:01 #15
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96179869
over assertieve co's die je meemaakt als je zelf co bent zijn niet overassertief, maar gewoon assertiever dan jij ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96180440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:18 schreef fusionfake het volgende:
Opeens snap het nut van paracetamol die je rectaal inbrengt :')
Alles wat ik eet en drink gaat er zo'n beetje gelijk uit. NSAID's zonder maagbeschermer op een lege maag zijn geen goed idee..
Perfalgan ^O^
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96180928
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:05 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

die bestaan; als co meerdere van meegemaakt, zaak is dan ook ze goed onder de duim te houden.
africhten hehe ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:20:18 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96181430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:12 schreef Pluizel het volgende:
over assertieve co's die je meemaakt als je zelf co bent zijn niet overassertief, maar gewoon assertiever dan jij ;)
hoe dan ook dodelijk voor de sfeer: of de bazen worden chagrijnig op de co's, of ze vinden ineens dat de andere co's ook wel actiever mogen zijn terwijl de prestatie in kwestie vaak òf minimaal is, òf strijken met de veren van een ander betreft, òf gewoon totaal overdone is.

een keihard repressief beleid is de enige oplossing.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:20:51 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96181448
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

africhten hehe ;)
dat inderdaad, fijn om iemand van gelijke geest te treffen. ~O>
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_96182647
Ik vind bijdehande, über-wannabe enthousiaste co's het irritantste. Van die lui die de perfecte co uithangen, bij elk vak weer, waardoor hun medeco's een beetje overschaduwd worden..
Heb nog niet echt veel co's meegemaakt sinds ik arts ben, maar heb er tot nu toe 1 gehad die vreselijk irritant was.
pi_96182698
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:59 schreef intoxicated het volgende:
Oh, en de incidentele gedesinteresseerde co, maar daar ben ik er pas eentje van tegengekomen.
Dit vind ik dus echt slecht dat je je daaraan ergert.. Het kan toch niet zo zijn dat elk vak je interesseert?
Ik heb dus wel es te horen gekregen dat ik niet erg gemotiveerd overkwam, toen steeds erg mijn best gedaan om net te doen alsof ik het wel leuk vond enzo, maar achteraf denk ik: fuck it, je hoeft toch niet alles leuk te vinden!
Ik zou het wel kunnen waarderen als een co tegen me zei dat ie het gewoon geen flikker aan vindt. Een beetje inzet is wel fijn natuurlijk, maar als een vak je echt tegenstaat, is dat best lastig..
pi_96182873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Honeymooner het volgende:
Ik vind bijdehande, über-wannabe enthousiaste co's het irritantste. Van die lui die de perfecte co uithangen, bij elk vak weer, waardoor hun medeco's een beetje overschaduwd worden..
Heb nog niet echt veel co's meegemaakt sinds ik arts ben, maar heb er tot nu toe 1 gehad die vreselijk irritant was.
hoezo dat? Jouw (en dat bedoel ik in het algemeen) functioneren is toch niet afhankelijk van je medeco?
pi_96183041
Ow jawel.. Ik werk op de SEH en daar hebben wij vaak 2 of 3 co's. Als er eentje is die enorm fanatiek is en van elke patiënt al het voorwerk heeft gedaan, voordat ie überhaupt op de spoed is aangekomen en zich direct bovenop de patiënt stort zonder overleg of iets, vind ik dat de andere co's er onder lijden. Of ze zouden er tegenin moeten gaan en ook een patiënt opeisen of ze leggen zich er bij neer (als ze minder assertief zijn).
Ik vind het een tekortkoming van de fanatieke co, want hij werkt dus eigenlijk niet echt samen, ik zou daar dus rekening mee houden met beoordelen..

Of als je wat vragen gaat stellen en zo'n co geeft al antwoord, voordat je überhaupt uitgepraat bent, terwijl de andere co het misschien ook wel wist. Dat ergert mij enorm..
pi_96183438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ow jawel.. Ik werk op de SEH en daar hebben wij vaak 2 of 3 co's. Als er eentje is die enorm fanatiek is en van elke patiënt al het voorwerk heeft gedaan, voordat ie überhaupt op de spoed is aangekomen en zich direct bovenop de patiënt stort zonder overleg of iets, vind ik dat de andere co's er onder lijden. Of ze zouden er tegenin moeten gaan en ook een patiënt opeisen of ze leggen zich er bij neer (als ze minder assertief zijn).
Ik vind het een tekortkoming van de fanatieke co, want hij werkt dus eigenlijk niet echt samen, ik zou daar dus rekening mee houden met beoordelen..

Of als je wat vragen gaat stellen en zo'n co geeft al antwoord, voordat je überhaupt uitgepraat bent, terwijl de andere co het misschien ook wel wist. Dat ergert mij enorm..
Nou ja, je moet een balans zoeken. Ik heb ook wel eens patiënten gezien die een andere co ook wilde/moest zien. Moet je maar eerder (en dus pro-actiever) zijn. Ik kan overigens tot nu toe prima door 1 deur met collega-co's, maar je wordt toch vergeleken met de andere co's uit je co-groep voor je beoordeling, dus je moet wel zorgen dat je opvalt.
pi_96183696
Bij ons komen genoeg patiënten, dus het lijkt mij dat je ze gewoon kunt verdelen. Dat is ook hoe de meeste co's het doen. Ik vind het dus niet positief of pro-actief als 1 iemand het merendeel van de patiënten opeist.. Al scheelt het mij wel werk. ;)
pi_96184550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ow jawel.. Ik werk op de SEH en daar hebben wij vaak 2 of 3 co's. Als er eentje is die enorm fanatiek is en van elke patiënt al het voorwerk heeft gedaan, voordat ie überhaupt op de spoed is aangekomen en zich direct bovenop de patiënt stort zonder overleg of iets, vind ik dat de andere co's er onder lijden. Of ze zouden er tegenin moeten gaan en ook een patiënt opeisen of ze leggen zich er bij neer (als ze minder assertief zijn).
Ik vind het een tekortkoming van de fanatieke co, want hij werkt dus eigenlijk niet echt samen, ik zou daar dus rekening mee houden met beoordelen..

Of als je wat vragen gaat stellen en zo'n co geeft al antwoord, voordat je überhaupt uitgepraat bent, terwijl de andere co het misschien ook wel wist. Dat ergert mij enorm..
dat is zeer terecht (dat je er rekening mee houdt bij de beoordeling) Je moet namelijk ook een team speler zijn en communiceren met je collega's

Ik heb ook een keer zo'n figuur gehad in mijn cogroepje. Ik had meteen een bloedhekel aan hem haha
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:08:23 #27
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96184817
samenvatting van bovenstaande:
- we houden niet van überstrebers
- we moeten ze onder de duim houden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_96184819
Ach, 't gaat gewoon om de gulden middenweg. Alle extremen zijn irritant :P Zowel extreem assertief als afwachtend, 't is nooit goed ;)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96184827
^ Wat hij 4 seconden eerder zei. Amen :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96207256
Ik erger me er idd vooral aan als ze ontzettend afwachtend zijn. Op de SEH zijn er altijd patiënten die gezien moeten worden, dus een beetje doelloos rondhangen hoeft eigenlijk bijna nooit en toch krijgen sommigen dat voor elkaar.

Verder erger ik me er ook aan als ze hele basale dingen niet weten, maar dan denk ik soms ook alweer snel van "of kunnen ze dat nog niet weten?", haha.. Maar laatst wist iemand op een X-enkel nog niet de tibia en fibula te benoemen, dan weet ik echt niet zo goed hoe ik moet reageren, haha! Wat zeggen anderen dan? Ik zeg meestal maar "dat behoor je wel te weten" of "ga dat vanavond maar bestuderen", maar eigenlijk dekt dat de lading nog niet, haha..
pi_96208397
Zit je op zondagmiddag al aan het lachgas?
I feel kinda Locrian today
  zondag 1 mei 2011 @ 15:33:12 #32
12622 intoxicated
Look again
pi_96208514
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:02 schreef zjenien85 het volgende:
Wat zeggen anderen dan? Ik zeg meestal maar "dat behoor je wel te weten" of "ga dat vanavond maar bestuderen", maar eigenlijk dekt dat de lading nog niet, haha..
"Laten we er morgen nog even op terugkomen" :P
Nog nooit meegemaakt dat ze het de volgende dag niet 100% goed konden vertellen, somehow werkt het om zoiets te zeggen :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96218457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:13 schreef dotKoen het volgende:
9 :7
Relaxt, gefeliciteerd!

Morgen alweer mijn 4e week ASAS en ik vind het echt heel tof. Eens kijken of ik deze week eens niemand naar de cardio ga bouncen :')
pi_96219392
quote:
99s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:33 schreef intoxicated het volgende:

[..]

"Laten we er morgen nog even op terugkomen" :P
Nog nooit meegemaakt dat ze het de volgende dag niet 100% goed konden vertellen, somehow werkt het om zoiets te zeggen :P
Good one. ;)
pi_96224273
Hele dag decentrale selectie met m'n broertje voorbereid. Kan geen IL-6, TLR en MCP meer zien :')
  zondag 1 mei 2011 @ 21:48:34 #36
12622 intoxicated
Look again
pi_96224415
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:17 schreef zjenien85 het volgende:
[..]
Good one. ;)
Morgen weer 1 of 2 nieuwe coassistenten. Altijd even afwachten of ze een beetje goed zijn :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96226473
@ Dotkoen: Oh wens hem succes! Welke uni doetie mee?

@ Intoxicated: haha, en wat versta jij onder goed? ;)

btw, iemand van jullie al wel es MRSA opgelopen?
pi_96236721
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:28 schreef _Lily_ het volgende:
@ Dotkoen: Oh wens hem succes! Welke uni doetie mee?

@ Intoxicated: haha, en wat versta jij onder goed? ;)

btw, iemand van jullie al wel es MRSA opgelopen?
Wel voor mijn verpleeghulpstage fout-positief getest, dus heb het hele protocol doorlopen, maar had de bacterie gelukkig zelf niet :)
  maandag 2 mei 2011 @ 10:09:42 #39
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96239301
Vakantie O+ Nog een hele week te gaan ^O^ Overigens ook al de hele week nachtmerries over dingen als te laat komen @ co-schap of per ongeluk spijbelen, onduidelijke roosters en andere horror-scenario's. :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96246092
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:28 schreef _Lily_ het volgende:
@ Dotkoen: Oh wens hem succes! Welke uni doetie mee?
Hier in Nijmegen.
pi_96249124
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:09 schreef Pluizel het volgende:
Vakantie O+ Nog een hele week te gaan ^O^ Overigens ook al de hele week nachtmerries over dingen als te laat komen @ co-schap of per ongeluk spijbelen, onduidelijke roosters en andere horror-scenario's. :')
Welk ziekenhuis ga je M2 doen of was je al bezig?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 2 mei 2011 @ 15:43:51 #42
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96251835
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:37 schreef MaxC het volgende:

[..]

Welk ziekenhuis ga je M2 doen of was je al bezig?
ik ben al halverwege M2 ;) ik zit in hardenberg!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96311808
Weer terug van (lang) weggeweest, zit inmiddels eind 3de jaar in Groningen en loop nominaal, dus kan de juco's en het ktc al ruiken :P. Heb maar even het vorig topic doorgenomen. :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:45 schreef Dzjonka het volgende:
Is hier iemand van agnio perifeer naar aios perifeer gegaan en wat voor effect had dit op je NETTOsalaris? Bruto staat het allemaal wel in de boekjes, maar toch..... Dienstenfrequentie blijft trouwens ongeveer hetzelfde.
Beetje laat, maar toch nog maar even antwoord geven. Kort antwoord: hoeft geen verschil tussen te zitten.

Lang antwoord: In principe zitten ANIOS (heet niet meer agnio) en AIOS in dezelfde schaal (FWG 65), maar als je begint als arts-assistent kom je in de 'aanloopschaal' (FWG 64), waar je begint op trede 0. In theorie zit je hier 3 jaar in en stroom je dan door naar FWG 65 trede 0.

Het beginsalaris van FWG 64 is 2988 (per 36 uur, je contract is meestal 38, dus dat wordt 3153 p/m, per 1 juli a.s. is het 3184). Zie bedragen: http://digitalecao.virtu.(...)8&dop_id=4094&type=H

In theorie zit je dus 3 jaar aan die aanloopschaal vast, maar in de praktijk kan je met goed onderhandelen, in het bijzonder als je van ziekenhuis switcht (en zeker als je bij dat nieuwe ziekenhuis in opleiding gaat), je wel in de volwaardige fwg 65 kletsen (is in mijn omgeving al meermalen gebeurd dat iemand na 1-2 jaar van ziekenhuis wisselt en van fwg 64, trede 1 naar fwg 65, trede 0 of 1 kon). Dan ga je er dus redelijk op vooruit. Lukt dat niet, dan blijf je gewoon in dezelfde schaal als A(N)IOS en ga je elk jaar 1 trede omhoog. AIOS en ANIOS hebben beiden meestal contracten van 38 uur (betaald), maar de AIOS heeft hier nog eens (op papier) 12 uur onbetaald onderwijs bij. Je maakt dus veel meer uren, maar krijgt daar niets voor.

De loonlasten (dat wat het verschil maakt tussen bruto en netto, voornamelijk de loonbelasting en de pensioenpremie) zijn voor ANIOS en AIOS ook gelijk, dus netto hou je ook hetzelfde over. De regels voor onregelmatigheidsdiensten en vergoedingen zijn meestal wel iets anders voor AIOS. Het komt er op neer: tenzij je constant 60 uur draait in de kliniek, krijg je geen geldelijke vergoeding :P

De netto salarissen kan je trouwens berekenen uit de bruto salarissen uit de CAO tabellen met deze site: http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp (en dan even CAO ziekenhuizen danwel -indien van toepassing- UMC's selecteren bovenaan). Bijv. van de 3153 hou je dan 1989 over.

[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 03-05-2011 20:41:04 ]
Killing as few patients as possible.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:10:50 #44
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96360825
Wat is het rustig hier...
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96361169
Wat je zegt... EBCR voldoende? Wij hadden weer van die verzuurde reviewers. :')
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:29:46 #46
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96365848
2x voldoende wel. Eerste was 2.8 en hebben we niet gecompenseerd. Dus dat wordt herschrijven/verbeteren.

Heb je wel voldoende gehad?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96367430
Tralalala.

[ Bericht 35% gewijzigd door intoxicated op 04-05-2011 23:32:55 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:05:48 #48
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96367978
mippen die bitches, doen zij ook om de haverklap naar arts-assistenten en specialisten.

[ Bericht 37% gewijzigd door gohan16 op 05-05-2011 00:39:32 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96368168
Die MIP heb ik nu al aan m'n broek :')
Buh.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:35:01 #50
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96372073
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:55 schreef intoxicated het volgende:
Superdomme verpleegkundigen bestaan wel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96377854
Bleeh, ik werd vannacht wakker van de hik :(

dotKoen, heb ik nu een staminfarct doorgemaakt? :P
I feel kinda Locrian today
pi_96378352
CT-scan or it didn't happen :6
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96378374
Heeeelp, had een symptomatisch lekkend abdominaal-iliacaal aneurysma in m'n nachtdienst op de SEH, die door de huisarts ingestuurd werd als ingeklemde liesbreuk. :{w Dat was echt niet grappig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2011 10:28:14 ]
pi_96378478
Je hebt er maar een proleen matje in gehecht? ^O^
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96378527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:10 schreef starla het volgende:
Bleeh, ik werd vannacht wakker van de hik :(

dotKoen, heb ik nu een staminfarct doorgemaakt? :P
Te weinig uitval.

Is vast een cerebellair hemangioblastoom met compressie van het verlengde merg :P
pi_96378570
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:30 schreef intoxicated het volgende:
Je hebt er maar een proleen matje in gehecht? ^O^
:7 Zekers. Is direct voor een EVAR naar OK gegaan. And still alive! ^O^
pi_96382578
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:27 schreef intoxicated het volgende:
CT-scan or it didn't happen :6
Heb ik liever een MRI-DWI

Zal even de neuroloog morgen vragen :P
I feel kinda Locrian today
pi_96385713
quote:
http://www.nu.nl/werk-en-(...)pauzes-collegas.html
Bijna helft stoort zich aan rookpauzes collega's

AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders stoort zich aan de rookpauzes van collega's. Dat concludeert Monsterboard.nl uit een peiling die de vacaturesite heeft gehouden.

Van de ondervraagden vindt 46 procent dat rokers minder productief zijn doordat ze steeds van hun werkplek weg zijn.

Dat hoeft volgens carrièrecoach bij Monsterboard.nl Freek Jordans niet per se zo te zijn. "Ook tijdens het roken kun je met collega's overleggen. Daarbij is roken een moment van ontspanning, waar anderen bijvoorbeeld even een rondje lopen."

Lunchpauze
Wel doen rokers er volgens Jordans goed aan niet meer dan drie of vier sigaretten per dag te roken en er de lunchpauze voor te gebruiken. Ook roken voor de deur is een afrader. Dat zou geen gezicht zijn in verband met klanten en andere bezoekers.
So true.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96386120
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:44 schreef intoxicated het volgende:

[..]

So true.
Inderdaad.

Verpleegkundigen op de stroke-unit die naar roken stinkend met een pakje sigaretten zichtbaar door de zak van hun uniform patiënten gaan vertellen dat ze tijdens hun opname op risicofactoren worden gescreend voor secundaire preventie :')
pi_96388732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:29 schreef gohan16 het volgende:
2x voldoende wel. Eerste was 2.8 en hebben we niet gecompenseerd. Dus dat wordt herschrijven/verbeteren.

Heb je wel voldoende gehad?
Ok, relaxt dat het iig voldoende was voor beide. ^O^

Ja, 3.3 (3x een 3 en 1x een 4). Wij moeten nu nog een diagnostische herschrijven maar vinden eigenlijk niets leuks bij de bottom 9 staan, dus even afwachten...
pi_96394122
Even gepraat met de opleider interne geneeskunde, en hij lichtte daar zijn plan toe hoe je zo snel mogelijk internist kunt worden. Daar word ik toch wel enigszins nerveus van :').
pi_96394493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:53 schreef dotKoen het volgende:
Even gepraat met de opleider interne geneeskunde, en hij lichtte daar zijn plan toe hoe je zo snel mogelijk internist kunt worden. Daar word ik toch wel enigszins nerveus van :').
Op de knietjes onder het bureau?
pi_96394629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:02 schreef iofn het volgende:

[..]

Op de knietjes onder het bureau?
:')

Nee, voornamelijk dat ik eigenlijk nu al zou moeten kiezen en alle pijlen op interne moet richten. En al solliciteren voordat ik ben afgestudeerd... Niets nieuws overigens, maar het komt wel snel dichterbij zo.
pi_96402781
Ach, ik weet niet precies waar jij nu zit, maar in Groningen is er een drastisch tekort aan wannabe-internisten en daar wordt zo'n beetje iedereen aangenomen voor de opleiding. Ik heb niet het idee dat je er zoveel voor moet doen dus, ja beetje interesse tonen in de interne..
pi_96405706
Sollicitatieronde opleiding interne geneeskunde is in Maastricht zelfs uitgesteld wegens te weinig aanmeldingen. ^O^
pi_96408790
Jezus :'). Vraag me toch af hoe dat kan. Wat gaan die mensen die vroeger interne deden doen dan?

Hier in Nijmegen wordt in de 2e, laatste ronde van de selectieprocedure 50% afgewezen, hoorde ik vandaag.
pi_96412081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:27 schreef zjenien85 het volgende:
Heeeelp, had een symptomatisch lekkend abdominaal-iliacaal aneurysma in m'n nachtdienst op de SEH, die door de huisarts ingestuurd werd als ingeklemde liesbreuk. :{w Dat was echt niet grappig.
omg huisartsen...
pi_96412256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:05 schreef dotKoen het volgende:

[..]

:')

Nee, voornamelijk dat ik eigenlijk nu al zou moeten kiezen en alle pijlen op interne moet richten. En al solliciteren voordat ik ben afgestudeerd... Niets nieuws overigens, maar het komt wel snel dichterbij zo.
ik heb echt serieus een probleem. Ik heb nog helemaal geen zin om een definitieve keuze te maken en mn pijlen ergens op te richten. Ik wil nog freewheelen maar het eind van de studie komt angstig snel dichterbij...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:07:56 #69
108913 Godshand
guide4you
pi_96416261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

omg huisartsen...
Jij had de diagnose echt niet veel beter gesteld op een 5 min anamnese en LO

Of je moet een huisarts zijn met de mogelijkheid tot een X-BOZ met contrast :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96417076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jij had de diagnose echt niet veel beter gesteld op een 5 min anamnese en LO

Of je moet een huisarts zijn met de mogelijkheid tot een X-BOZ met contrast :')
X-BOZ? :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:41:36 #71
108913 Godshand
guide4you
pi_96417460
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

X-BOZ? :')
Een van de weinige huisartsendingen. Sommige huisartsen in het buitenland bezitten een Röntgenapparaat. Oh en enkele in NL een echoapparaat. Maar dan heb je het ook gehad, van het lab wordt je niet veel wijzer bij deze diagnose..

CT-scan lijkt me een beetje teveel voor een huisartsen(spoed)praktijk eh? Om maar over MRI te zwijgen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96418284
Ik bedoelde eerder te vragen wat je met een X-BOZ wilde bij verdenking AAA :+

Dan heb je meer aan die echo.
pi_96420247
Ik kan me voorstellen dat die persoon moeilijk te onderzoeken was vanwege de pijn. Bij pijn in de lies zou ik ook niet zo snel de perifere pulsaties voelen denk ik.
'Hé, een pulsatiele expansieve zwelling bij de valsalva manoeuvre?'

X-BOZ met contrast?
I feel kinda Locrian today
pi_96420264
Bariumpap in de aorta :9
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96420498
En dan een iatrogene afsluiting krijgen van beide iliacae lol.
I feel kinda Locrian today
pi_96422345
Het was ook een atypisch verhaal, huisarts dacht dus aan ingeklemde liesbreuk i.v.m. acute pijn in de lies en de ambulance dacht aan myogene pijn. Ik kan het de huisarts ook niet kwalijk nemen, het is alleen kut dat zo'n patiënt dan met een A2-ritje naar de SEH wordt ingebracht en dat het dan toch allemaal foute boel blijkt te zijn. Dan heb ik ineens toch liever al die toeters en bellen voor niets bij een aanmelding verdenking AAAA, dan maar het hele vaat-OK-team in huis voor niets.

En wederom: X-boz met contrast?
pi_96422412
Overigens, dit is dan wel weer grappig.. Huisarts die deze patiënt instuurde is er één met een echo-apparaat in de praktijk! Hij zet werkelijk overal de echokop op, maar dan weet ie vervolgens niet wat ie ziet en dan stuurt ie de patiënten naar de SEH. Nu HAD ie een keer een patiënt waar ie hoogstwaarschijnlijk met de echo in 3 seconden had kunnen zien wat er aan de hand was.. En nu had ie 't niet gedaan. Too bad. Had ie z'n echo-apparaat maar meegenomen in de HAP-mobiel.
pi_96437248
Ambulancebroeders die denken aan myogene pijn lol. Wat een gasten zijn dat ook. Was een tijdje terug iemand voor de neuro aangemeld omdat hij onwel was geworden tijdens het kaarten. Bleek er hetero-anamnestisch sprake van peracute buikpijn met daarna bleek wegtrekken en bewustsloosheid.
Ik die patient dus zien op de SEH, bij elke ademteug werd de buik dikker en dikker. Toch maar even de chirurg erbij gevraagd... Patient overleed vlak daarna.

Ik bedoel WTF?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:12:14 #79
108913 Godshand
guide4you
pi_96442761
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:49 schreef zjenien85 het volgende:
Het was ook een atypisch verhaal, huisarts dacht dus aan ingeklemde liesbreuk i.v.m. acute pijn in de lies en de ambulance dacht aan myogene pijn. Ik kan het de huisarts ook niet kwalijk nemen, het is alleen kut dat zo'n patiënt dan met een A2-ritje naar de SEH wordt ingebracht en dat het dan toch allemaal foute boel blijkt te zijn. Dan heb ik ineens toch liever al die toeters en bellen voor niets bij een aanmelding verdenking AAAA, dan maar het hele vaat-OK-team in huis voor niets.

En wederom: X-boz met contrast?
Contrast iv natuurlijk dan. En dan geen bariumpap, lol. Maar echo is beter idd. Gelukkig dat ik geen chirurg ben :P

Voor het verloop maakt het niet uit, zowel een ingeklemde liesbreuk als een lekkende a.iliaca interna zijn beide operatie indicaties dus de huisarts deed het verder prima. Alleen wat betreft spoed is er verschil (zoals je zelf al zei) (hoewel je bij een ingeklemde hernia ook geen dagen moet wachten tot de boel incarcereert). De patiënt had sowieso niet langer bij de huisarts moeten blijven.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:14:01 #80
108913 Godshand
guide4you
pi_96442821
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:52 schreef starla het volgende:
Ambulancebroeders die denken aan myogene pijn lol. Wat een gasten zijn dat ook. Was een tijdje terug iemand voor de neuro aangemeld omdat hij onwel was geworden tijdens het kaarten. Bleek er hetero-anamnestisch sprake van peracute buikpijn met daarna bleek wegtrekken en bewustsloosheid.
Ik die patient dus zien op de SEH, bij elke ademteug werd de buik dikker en dikker. Toch maar even de chirurg erbij gevraagd... Patient overleed vlak daarna.

Ik bedoel WTF?
Was een gesprongen aaa?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:18:00 #81
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96442944
Even voor de duidelijkheid: je ziet alleen lumen in geval van een xboz. Geen aneurysma oid. Een ruptuur moet net toevallig lateraal liggen om evt te kunnen zien. Gewoon een CTA thorax/abdomen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:22:47 #82
108913 Godshand
guide4you
pi_96443084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:18 schreef gohan16 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: je ziet alleen lumen in geval van een xboz. Geen aneurysma oid. Een ruptuur moet net toevallig lateraal liggen om evt te kunnen zien. Gewoon een CTA thorax/abdomen.
Het ging even over een situatie in de huisartsenpraktijk.

Bij een bloeding bij een aaa/a.ialiaca interna , doe je idd een echo zoals gezegd, en daarna maak je de buik open als er een sterke verdenking is op een (grote) bloeding. Anders is je patiënt al dood tijdens de CT-angio :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96444565
Je kunt gewoon een blanco CT maken, het nadeel van echo is weer dat je rupturering niet kunt uitsluiten. Maar het is wel snel...
pi_96444886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Was een gesprongen aaa?
Waarschijnlijk wel, geen obductie gedaan. Maar neurologisch was het zeker niet. De complicatie uiteindelijk wel: hersendood.
I feel kinda Locrian today
pi_96445321
Om ook nog tot een punt te komen; ik vind het soms beangstigend te weten dat een verpleegkundige cq ambulancebroeder de situatie moet inschatten. Deden ze hun werk goed, dan was die patient aangemeld als
AAAA en kon diegene meteen op tafel. Waarschijnlijk had dat niet veel uitgemaakt, maar nu waren de kansen van de patient 0.
I feel kinda Locrian today
pi_96446356
Een ambulancebroeder is toch júist getraind om dat in te schatten dus dat lijkt me niet zo beangstigend, of heb ik nu een te hoge pet van ze op? :p Hoewel dit dan weer anders bewijst, maar toch.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tavasz op 06-05-2011 19:48:03 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:47:27 #87
108913 Godshand
guide4you
pi_96446788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef Repeat het volgende:
Je kunt gewoon een blanco CT maken, het nadeel van echo is weer dat je rupturering niet kunt uitsluiten. Maar het is wel snel...
Gewoon die buik open, aortaklem zetten en dan rustig de boel onderzoeken. In vivo het zien is nog altijd 10x beter beeld dan wat een CT/MRI presenteert ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:49:04 #88
108913 Godshand
guide4you
pi_96446882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef starla het volgende:
Om ook nog tot een punt te komen; ik vind het soms beangstigend te weten dat een verpleegkundige cq ambulancebroeder de situatie moet inschatten. Deden ze hun werk goed, dan was die patient aangemeld als
AAAA en kon diegene meteen op tafel. Waarschijnlijk had dat niet veel uitgemaakt, maar nu waren de kansen van de patient 0.
Zo'n nauwkeurigheidsdiagnose lijkt me onwaarschijnlijk, maar als hemodynamisch fors instabiel zou je wel verwachten ja.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96447211
Onwaarschijnlijk?

Peracute heftige buikpijn waarna bewustzijnsverlies en hemodynamische instabiliteit (was ik vergeten te melden, maar patient had zeer krappe tensies) is AAAA totdat tegendeel bewezen is.
I feel kinda Locrian today
pi_96447577
En dan maar hopen dat de vaatchirurg dienst heeft.
pi_96448061
8 voor mn coschap interne.... maandag beginnen bij heelkunde...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:15:04 #92
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96448240
Heelkunde is mooi. Vermijd alleen alle (botte) chirurgen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:16:16 #93
108913 Godshand
guide4you
pi_96448300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:54 schreef starla het volgende:
Onwaarschijnlijk?

Peracute heftige buikpijn waarna bewustzijnsverlies en hemodynamische instabiliteit (was ik vergeten te melden, maar patient had zeer krappe tensies) is AAAA totdat tegendeel bewezen is.
Ik ben het met je eens dat aan een myogene oorzaak denken wel :') is :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:17:29 #94
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96448360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:15 schreef gohan16 het volgende:
Heelkunde is mooi. Vermijd alleen alle (botte) chirurgen.
:D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:24:18 #95
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_96455726
Hmm, indeling juco's bekend: een week interne in het OLVG ( O+ ), een verplichte week verloskunde en twee weken HAG. Had liever drie weken in het AVL gestaan, maar goed, niet ingeloot. Twee weken HAG niet per se mijn keuze, maar vast wel heel nuttig en leerzaam enzo, hoop ik.
Fietstas.
pi_96455948
HAG is superleuk, schijnt, mag je lekker veel doen en sommigen hebben leren hechten etc! Ik moest naar arbeidsgeneeskunde in het UWV in fokking Almere, dat was echt hel op aarde :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:30:26 #97
108913 Godshand
guide4you
pi_96456080
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Merel1808 het volgende:
HAG is superleuk, schijnt, mag je lekker veel doen en sommigen hebben leren hechten etc! Ik moest naar arbeidsgeneeskunde in het UWV in fokking Almere, dat was echt hel op aarde :')
Hel? Toch lekker bijkomen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:32:14 #98
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_96456178
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Merel1808 het volgende:
HAG is superleuk, schijnt, mag je lekker veel doen en sommigen hebben leren hechten etc! Ik moest naar arbeidsgeneeskunde in het UWV in fokking Almere, dat was echt hel op aarde :')
Mja ben wel blij dat ik dat in ieder geval niet heb :D .
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hel? Toch lekker bijkomen?
Juco's zijn maar vier weken hè, dan is het een stuk leuker om iets te doen dat spectaculairder is dan alleen maar op een kantoor zitten en iets beter bij je ambitie past. Sommige mensen gaan uberhaupt niet op een poli komen, zag ik in de lijst :o .
Fietstas.
pi_96456477
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hel? Toch lekker bijkomen?
Ik vond het echt afschuwelijk, elke dag dat hele takkeneind naar Almere met de stoptrein, die mensen voeren sowieso zelf al geen ruk uit, ik mocht als juco al helemaal niks, dus ik heb zeer intensief kennis gemaakt met het krukje tegen de muur :') Daarnaast mocht ik elke dag van de week een 'werkstuk' maken over de verschillende wetten waar het UWV mee werkt ;(
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:09:38 #100
108913 Godshand
guide4you
pi_96458014
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik vond het echt afschuwelijk, elke dag dat hele takkeneind naar Almere met de stoptrein, die mensen voeren sowieso zelf al geen ruk uit, ik mocht als juco al helemaal niks, dus ik heb zeer intensief kennis gemaakt met het krukje tegen de muur :') Daarnaast mocht ik elke dag van de week een 'werkstuk' maken over de verschillende wetten waar het UWV mee werkt ;(
Ik vind het ook een vak van niets, maar ik vond het wel ff lekker bijkomen. Je kon ook vroeger weg dan in het ziekenhuis, was wel lekker in de zomer :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96489135
zou het mogelijk zijn om je coschap sociale geneeskunde bij de Landmacht te doen? Hoorde zulke geruchten...
  zondag 8 mei 2011 @ 00:57:22 #102
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96493500
Dat is niet zo stoer als het klinkt. Het is een soort huis- en bedrijfsarts. Veel zelfde kwaaltjes.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 8 mei 2011 @ 09:29:29 #103
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96497593
morgen voor 4 weken beginnen bij de huisarts. Dat ik maar heel veel zelf mag gaan doen!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zondag 8 mei 2011 @ 09:32:02 #104
12622 intoxicated
Look again
pi_96497628
Huisartsgeneeskunde is leuk :)
Cardio is leuker, maar ik heb het er 14 weken enorm naar m'n zin gehad. Alleen soms komen mensen met dingen waarvan je denkt... "pfff... gaan we weer..." :P

Maar 't is echt leuker dan je misschien denkt :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96498181
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:57 schreef gohan16 het volgende:
Dat is niet zo stoer als het klinkt. Het is een soort huis- en bedrijfsarts. Veel zelfde kwaaltjes.
Vooral veel SOA's begreep ik 8-)
pi_96498955
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:32 schreef intoxicated het volgende:
Huisartsgeneeskunde is leuk :)
Cardio is leuker, maar ik heb het er 14 weken enorm naar m'n zin gehad. Alleen soms komen mensen met dingen waarvan je denkt... "pfff... gaan we weer..." :P

Maar 't is echt leuker dan je misschien denkt :)
Ik vond het nog stommer dan dat ik dacht. :)
  zondag 8 mei 2011 @ 11:14:43 #107
12622 intoxicated
Look again
pi_96499034
Ieder z'n ding :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96524731
Weet iemand hoe dat programma heet waar het hele menselijke lichaam in 3D gedocumenteerd is? Werd bij ons gebruikt bij orthopedie maar kan de naam nergens meer vinden. Je kunt daar weefsellagen "verwijderen", oplichten, quizzen doen etc.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:19:17 #109
12622 intoxicated
Look again
pi_96525838
Vast een spinoff van The Visible Human project?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96530123
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Physics het volgende:
Weet iemand hoe dat programma heet waar het hele menselijke lichaam in 3D gedocumenteerd is? Werd bij ons gebruikt bij orthopedie maar kan de naam nergens meer vinden. Je kunt daar weefsellagen "verwijderen", oplichten, quizzen doen etc.
ADAM?
http://adameducation.com/aiaonline_student.aspx
  zondag 8 mei 2011 @ 23:32:01 #111
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_96530127
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Physics het volgende:
Weet iemand hoe dat programma heet waar het hele menselijke lichaam in 3D gedocumenteerd is? Werd bij ons gebruikt bij orthopedie maar kan de naam nergens meer vinden. Je kunt daar weefsellagen "verwijderen", oplichten, quizzen doen etc.
Daar zijn er tientallen van...
pi_96530325
Morgen psych. Maandje gewoon om 07:30 opstaan i.p.v. 06:15 :)
pi_96543802
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:32 schreef ralfie het volgende:

[..]

Daar zijn er tientallen van...
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:19 schreef intoxicated het volgende:
Vast een spinoff van The Visible Human project?
Ik ga maar eens wat docenten mailen (vind ik altijd zo lullig om te vragen :p), hij staat er niet tussen. Tis echt een PC programma, geen website oid.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:40:49 #114
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96555177
Ik vermaak me prima met de huisarts waar ik mee meeloop. Super aardige vent, en hij is ook leuk met z'n patiënten. Vandaag moest ik meekijken, morgen mag ik vast meer doen dan alleen bloeddrukken meten.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96575661
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:03 schreef Physics het volgende:
Weet iemand hoe dat programma heet waar het hele menselijke lichaam in 3D gedocumenteerd is? Werd bij ons
gebruikt bij orthopedie maar kan de naam nergens meer vinden. Je kunt daar
weefsellagen "verwijderen", oplichten,
quizzen doen etc.
Primal pictures
pi_96575797
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:57 schreef gohan16 het volgende:
Dat is niet zo stoer als het klinkt. Het is een soort huis- en bedrijfsarts. Veel zelfde kwaaltjes
Weet ik heus wel. Maar ik wil gwn zoveel mogelijk vakgebieden zien dus daar ook
pi_96576194
Eerste dag psych gehad: leuk, relaxte werktijden en prima psychiater. Wel indrukwekkend, erg zieke en overwegend jonge patiënten. :{ Is toch een stuk anders als iemand in persoon tegen je zegt dat de stemmen hem vertellen zichzelf en de verpleegkundigen om te brengen dan als je het op een videofragment ziet.
pi_96584171
Dat is precies de reden dat ik Psych niks vond, het is soms zo bizar en staat ver van je weg dat je, je totaal niet kan inleven
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_96586021
Ik heb helemaal niets met psychiatrische patienten. Kan het niet helpen...
I feel kinda Locrian today
pi_96594738
Ik heb ook niks met psychiatrie

Vandaag is mijn 2e dag heelkunde. Helaas is er letterlijk niets te doen voor mij.

Nouja het kan altijd erger. Nog nooit zo'n relaxte dag gehad bij een coschap heb net een dutje gedaan op een bankje buiten
pi_96595284
Je kunt altijd werk zoeken.

Ok meekijken bijvoorbeeld of je hulp aanbieden op de poli. Traumapoli is altijd druk.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:31:42 #122
108913 Godshand
guide4you
pi_96597517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:26 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb ook niks met psychiatrie

Vandaag is mijn 2e dag heelkunde. Helaas is er letterlijk niets te doen voor mij.

Nouja het kan altijd erger. Nog nooit zo'n relaxte dag gehad bij een coschap heb net een dutje gedaan op een bankje buiten
Je zit universitair zeker?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96602258
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:38 schreef starla het volgende:
Je kunt altijd werk zoeken.

Ok meekijken bijvoorbeeld of je hulp
aanbieden op de poli. Traumapoli is altijd druk.
Nope er is echt niks. Seh leeg en geen poli's. Ziekenhuis zit namelijk midden in een verhuizing we gaan over een paar dagen over.

@ godshand: ik zit perifeer, juist om een academisch centrum te vermijden. Dus in ben een pietsie teleurgesteld. Maar hoop dat het na de verhuizing beter wordt
pi_96602316
En ook geen ok's dus was daar al weggestuurd ivm teveel volk
pi_96607932
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Primal pictures
Jij bent mijn held, laat me een rum cola voor je inschenken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:27:48 #126
108913 Godshand
guide4you
pi_96619447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nope er is echt niks. Seh leeg en geen poli's. Ziekenhuis zit namelijk midden in een verhuizing we gaan over een paar dagen over.

@ godshand: ik zit perifeer, juist om een academisch centrum te vermijden. Dus in ben een pietsie teleurgesteld. Maar hoop dat het na de verhuizing beter wordt
Gek dat ze je laten komen.. Casussen vragen en/of vrij vragen of de bieb induiken dan maar :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:03:10 #127
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96622503
ok's meelopen met andere specialismen geen optie? Vind men alleen maar leuk als je interesse toont.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96635473
"We hebben Mevr. X, een patiënt uit uw praktijk.gistermiddag opgenomen en ik zou graag wat meer informatie hebben over haar"
"Het is een heks, alleen de kraai ontbreekt nog"

Bazenhuisarts.
pi_96635558
Misschien nog een handig linkje:

kinderformularium

De landelijke richtlijn voor kinderdoseringen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_96647828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:27 schreef Godshand het volgende:

[..]
Gek dat ze je laten komen.. Casussen
vragen en/of vrij vragen of de bieb induiken dan maar :P
Ja ik vind ook stom. Maar ik moet wel visite doen enzo maar daarna is het een beetje niksen en rond struinen tot je iets vindt. Ok's draaien maar op halve kracht en worden daardoor overbevolkt door assistenten. Dus gister was er echt niks maar heb 3 uur buiten gezeten met een drankje haha.

Vandaag wel 2 mooie ok's kunnen zien
pi_96648946
Vpk tijdens visite: "patient is psychisch gedecompenseerd"
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:18:10 #132
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_96653568
Bizar, er is net bekendgemaakt waar je de HAG-juco's moet lopen. Ze hebben me drie minuten fietsen vanaf m'n ouders ingedeeld (sta daar voor de universiteit ook nog steeds ingeschreven overigens), ik zal daar echt een enorm deel van de patiënten gewoon kennen, en zij mij.
Fietstas.
pi_96661051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef _Lily_ het volgende:
Vpk tijdens visite: "patient is psychisch gedecompenseerd"
Wat is de grap?
pi_96661771
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:18 schreef Kassaa het volgende:
Bizar, er is net bekendgemaakt waar je de HAG-juco's moet lopen. Ze hebben me drie minuten fietsen vanaf m'n ouders ingedeeld (sta daar voor de universiteit ook nog steeds ingeschreven overigens), ik zal daar echt een enorm deel van de patiënten gewoon kennen, en zij mij.
Ik heb mijn psychiatrie coschap gelopen in een deels open instelling die ongeveer 200 meter van m'n huis af ligt (hemelsbreed, om er te komen moet je flink omlopen). Ik kwam dus voortdurend patiënten tegen in de plaatstelijke Albert Heijn. Knap genant soms, want ze zijn niet echt terughoudend in de manier waarop ze je dan aanspreken :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96663141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef _Lily_ het volgende:
Vpk tijdens visite: "patient is psychisch gedecompenseerd"
Zo noem je dat toch ook!? Niet elke decompensatie is per definitie een cardiologische.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:44:49 #136
108913 Godshand
guide4you
pi_96664225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat is de grap?
Was het maar een grap :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96665010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:26 schreef DDM het volgende:
[..]
Niet elke decompensatie is per definitie een cardiologische.
Oh jawel. En een 'echo' is ook per definitie een 'echo-cor'. :6
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96665139
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Oh jawel. En een 'echo' is ook per definitie een 'echo-cor'. :6
Doe maar zo :'(
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:26:27 #139
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96666676
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Oh jawel. En een 'echo' is ook per definitie een 'echo-cor'. :6
Echo? TTE en TEE is het. Bastaard!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96666986
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Oh jawel. En een 'echo' is ook per definitie een 'echo-cor'. :6
Nee man, duplex carotiden!
I feel kinda Locrian today
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:05:26 #141
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_96668984
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:18 schreef Kassaa het volgende:
Bizar, er is net bekendgemaakt waar je de HAG-juco's moet lopen. Ze hebben me drie minuten fietsen vanaf m'n ouders ingedeeld (sta daar voor de universiteit ook nog steeds ingeschreven overigens), ik zal daar echt een enorm deel van de patiënten gewoon kennen, en zij mij.
Is dat diezelfde huisarts als waar ik zat? :P
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:06:09 #142
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96669026
Jeetje, het publiek vond mn praatje over vaatchirurgie vandaag zowaar leuk! Scheelde ook wel dat er een hele chille chirurg bijzat die goed kon vertellen over wat ik niet helemaal precies wist.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:08:38 #143
108913 Godshand
guide4you
pi_96669196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:30 schreef starla het volgende:

[..]

Nee man, duplex carotiden!
Of een transcraniële echo :P
(Bij zuigelingen dan...)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96669500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat is de grap?
Het was geen grap. (zo bedoelde ze het niet althans)
Maar ik vind het een hilarische zin. Als chirurg flipt op OK flitst die zin door mn hoofd.

Misschien ben ik zelf ook een beetje psychisch gedecompenseerd :s)
pi_96670186
"Ik dacht dat het appelsap was" aldus de auto-intoxicant die een fles cognac soldaat had gemaakt met de nodige benzo's. :')
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:31:36 #146
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96670799
god wat sneu. mede co hier heeft op haar flikker gehad van haar begeleidend artsen omdat zij (op een nette manier) had aangekaart dat het co-schap niet ging zoals het hoort (ze mocht alleen maar de hele dag op een krukje zitten), en daarna kreeg ze op haar flikker van de arts die verantwoordelijk is voor ons omdat ze haar had gemaild of die al was wezen praten met de eerste artsen, want daar wachtte ze al 2 weken op en de vakantie was voorbij en ze vond het zo ongemakkelijk allemaal. Sommige mensen zijn echt compleet onredelijk :X
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_96675926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

Of een transcraniële echo :P
(Bij zuigelingen dan...)
Transcraniele doppler doen we wel veel.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:00:21 #148
208890 June.
Seriously?
pi_96676696
Pff, 13 co's tegelijkertijd op oogheelkunde is echt too much.. Hoorde echter vanmiddag dat het nog slechter kan: in rotterdam zijn ze met 30 tegelijk en sommige faculteiten hebben coschap oogheelkunde maar helemaal geschrapt vanwege te weinig plekken :')
Shine bright like a diamond.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:42:36 #149
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96679212
Lijkt wel kno bij ons :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96682978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:00 schreef June. het volgende:
Pff, 13 co's tegelijkertijd op oogheelkunde is echt too much.. Hoorde echter vanmiddag dat het nog slechter kan: in rotterdam zijn ze met 30 tegelijk en sommige faculteiten hebben coschap oogheelkunde maar helemaal geschrapt vanwege te weinig plekken :')
serieus? welk ziekenhuis is dat, EMC?
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:21:52 #151
208890 June.
Seriously?
pi_96684034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

serieus? welk ziekenhuis is dat, EMC?
Geen idee, oogarts vertelde het gisteren. Er zijn gewoon te weinig perifere plekken, en dan met name voor oogheelkunde, maar bij kno en derma hebben ze een beetje hetzelfde probleem.
Shine bright like a diamond.
pi_96699358
Niets te doen hier :O
pi_96750245
Volgend co-schap bij SEH ingedeeld! Erg tof *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_96761658
Jezus wat een dag...
Man met acute hydrocefalus bij proces in de 3de ventrikel.
Man met cva en maagbloeding die hemodynamisch instabiel werd.
Immunogecomprommitteerde man met verdenking meningitis en septisch beeld.
Vrouw met maligne media-infarct en acute cholecystitis.

En morgen als toetje een 24 uurs dienst.
I feel kinda Locrian today
pi_96763166
Psych dienst: net IBS-beoordeling, nu SEH :9
pi_96763883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:49 schreef dotKoen het volgende:
Psych dienst: net IBS-beoordeling, nu SEH :9
En wat was de Rome score?
pi_96768300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:03 schreef DDM het volgende:

[..]

En wat was de Rome score?
InternistenMDL-humor :')
pi_96768986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:46 schreef MaxC het volgende:
Volgend co-schap bij SEH ingedeeld! Erg tof *O*
Een heel SEH-coschap? Idd mooi! Kan hier alleen als senior (en wellicht keuze).
pi_96770031
Jup, erg chill. Mag veel zelf doen, leuke gevarieerde patiëntenpopulatie, altijd wat te doen en maar één andere co
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:44:49 #160
208890 June.
Seriously?
pi_96773497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:34 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een heel SEH-coschap? Idd mooi! Kan hier alleen als senior (en wellicht keuze).
Je hebt sowieso 2 weken SEH als onderdeel van je Chirurgie coschap.
Shine bright like a diamond.
pi_96774249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:44 schreef June. het volgende:

[..]

Je hebt sowieso 2 weken SEH als onderdeel van je Chirurgie coschap.
Uiteraard, maar dat is geen co-schap SEH.
pi_96788363
psych.... blijft lastig. Wij hebben ook een patient op de afdeling die ontslagen moet worden uit het zkh. Maar die is echt helemaal de weg kwijt... en ze weigert alle hulp. Dus voor ontslag moest er nog iemand met r praten om te proberen dat ze zich laat opnemen. En anders wordt het een IBS

En ik weet niet wat ik ermee aan moet bv tijdens de visite.... er valt serieus NIET mee te praten. Geeft alleen maar geflipte antwoorden. Ben altijd opgelucht als de psych dan erbij komt en de zorg overneemt. Ik word dus hoe dan ook geen psychiater haha
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:51:35 #163
208890 June.
Seriously?
pi_96789743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:56 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat is geen co-schap SEH.
Nee, maar je doet wel precies hetzelfde. Daarna kun inderdaad nog kiezen voor een senoir (als je gelukt hebt) en keuzecoschap.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:00:23 #164
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96790004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, maar je doet wel precies hetzelfde. Daarna kun inderdaad nog kiezen voor een senoir (als je gelukt hebt) en keuzecoschap.
Seh-chirurgie is niet gelijk aan seh. Interne-neuro etc zit er dan ook bij.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_96790181
Ik vraag me een beetje af wat het idee van een SEH arts is, want in de ziekenhuizen waar ik ze gezien heb zaten er ook gewoon assistenten van de interne en chirurgie op de eerste hulp.
pi_96790501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:05 schreef Repeat het volgende:
Ik vraag me een beetje af wat het idee van een SEH arts is, want in de ziekenhuizen waar ik ze gezien heb zaten er ook gewoon assistenten van de interne en chirurgie op de eerste hulp.
Tsja, ze zien natuurlijk de zelfverwijzers en overleggen in sommige gevallen direct met de specialist (ook als dat niet de chirurg is). En in de ziekenhuizen waar ik zat doen ze ook verwezen kleine traumata.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:29:38 #167
208890 June.
Seriously?
pi_96790972
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:00 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Seh-chirurgie is niet gelijk aan seh. Interne-neuro etc zit er dan ook bij.
Ohja, klopt ook. Ik heb toen zelf ook veel interne en neuro gezien, gewoon omdat ik er zin in had :P . Dus was even vergeten dat het er eigenlijk niet bijhoort.
Shine bright like a diamond.
pi_96791016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:29 schreef June. het volgende:

[..]

Ohja, klopt ook. Ik heb toen zelf ook veel interne en neuro gezien, gewoon omdat ik er zin in had :P . Dus was even vergeten dat het er eigenlijk niet bijhoort.
En zomaar neuro en interne ptn wegkapen van de neuro en interne co's? Tssk. :P
pi_96792570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:05 schreef Repeat het volgende:
Ik vraag me een beetje af wat het idee van een SEH arts is, want in de ziekenhuizen waar ik ze gezien heb zaten er ook gewoon assistenten van de interne en chirurgie op de eerste hulp.
In het zkh waar ik het meest mee te maken heb gehad, was de SEH-arts vooral degene waarmee laagdrempelig kon worden overlegd, door met name de chirurgische assistenten. En vaak hadden ze wel een centrale rol bij instabiele patienten (er werkten voor de rest eigenlijk alleen maar onervaren ANIOS daar).

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]

En zomaar neuro en interne ptn wegkapen van de neuro en interne co's? Tssk. :P
Ik stond op een gegeven moment op de SEH voor de chirurgie ( -O- )toen Gohan16 daar stond voor de Interne ( *O* ), maar hij ging niet in op mijn voorstel om patienten uit te wisselen. ;(
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:11:42 #170
208890 June.
Seriously?
pi_96794697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]

En zomaar neuro en interne ptn wegkapen van de neuro en interne co's? Tssk. :P
Nee, die waren er niet ;)
Shine bright like a diamond.
pi_96809450
Ik werk dus als arts-assistent SEH en ik doe precies hetzelfde als de SEH-arts (de gespecialiseerde dus). De SEH-artsen vangen alleen wel meestal de ernstige trauma's op of de instabiele patiënten, maar das ook weer gewoon door hun langere ervaring. Wij hebben wel gewoon de interne acute opvang training en de ATLS gehad.

De arts-assistenten chirurgie en interne zien alleen chirurgische of interne patiënten uiteraard. :) Tenzij ze niet in opleiding zijn, dan zien ze ook andere specialismen.
Verder overleggen wij elke patiënt met een specialist en dat doet ook de SEH-arts, dus ik snap het nut van die functie ook niet.
pi_96809527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:16 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tsja, ze zien natuurlijk de zelfverwijzers en overleggen in sommige gevallen direct met de specialist (ook als dat niet de chirurg is). En in de ziekenhuizen waar ik zat doen ze ook verwezen kleine traumata.
Met wie zou je anders nog moeten overleggen dan? Er zit toch niet nog een lijn tussen arts-assistent en specialist?
pi_96809854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:25 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Met wie zou je anders nog moeten overleggen dan? Er zit toch niet nog een lijn tussen arts-assistent en specialist?
Als een zelfverwijzer een neurologisch probleem heeft, hoeft die (in sommige gevallen) niet meer door de arts-assistent neurologie te worden gezien, maar overlegt de SEH-arts (i.o) direct met de neuroloog. Dat is (in het ziekenhuis waar ik neuro deed) niet altijd het geval, alleen bij vooraf gedefinieerde neurologische beelden hoeft de arts-assistent neuro niet mee te kijken.
pi_96813090
Aah oke, wij hebben überhaupt geen zelfverwijzers, want er zit een HAP aan het ziekenhuis en daarnaast hebben we ook geen assistenten neuro. ;)
Maar dan nog snap ik je niet helemaal, want overlegt de SEH-arts dan ook eerst met een arts-assistent interne bij een interne patiënt? Lijkt me nogal omslachtig, wij overleggen dus direct alles met de specialist.
pi_96835077
Bij ons op de SEH werken twee SEH-artsen, een paar AIOS SEH en verder ANIOS'en SEH. Komt er op neer dat we allemaal dezelfde patiënten zien en bij alle patiënten direct met de specialist overleggen (in sommige gevallen overleggen we met de oudste AIOS'en chirurgie).

De SEH-artsen staan vaak bij de reanimaties en bij de multi-trauma-opvang en bij instabiele patiënten. Maar als je er maar twee hebt, is er niet altijd één aanwezig, dus buiten kantooruren staat er net zo vaak een AIOS SEH of een onervaren ANIOS bij zo'n gevallen.

Vind het wel fijn als er een SEH-arts op de werkvloer staat. Je kunt idd laagdrempelig overleggen, ook dingen waar je eigenlijk de chirurg van dienst niet voor wil bellen, dus ze hebben wel "nut", vind ik. ;) Zou het alleen niet willen worden; je hele carrière alles blijven overleggen en altijd diensten..
  zondag 15 mei 2011 @ 13:44:41 #176
108913 Godshand
guide4you
pi_96835220
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:41 schreef zjenien85 het volgende:
Bij ons op de SEH werken twee SEH-artsen, een paar AIOS SEH en verder ANIOS'en SEH. Komt er op neer dat we allemaal dezelfde patiënten zien en bij alle patiënten direct met de specialist overleggen (in sommige gevallen overleggen we met de oudste AIOS'en chirurgie).

De SEH-artsen staan vaak bij de reanimaties en bij de multi-trauma-opvang en bij instabiele patiënten. Maar als je er maar twee hebt, is er niet altijd één aanwezig, dus buiten kantooruren staat er net zo vaak een AIOS SEH of een onervaren ANIOS bij zo'n gevallen.

Vind het wel fijn als er een SEH-arts op de werkvloer staat. Je kunt idd laagdrempelig overleggen, ook dingen waar je eigenlijk de chirurg van dienst niet voor wil bellen, dus ze hebben wel "nut", vind ik. ;) Zou het alleen niet willen worden; je hele carrière alles blijven overleggen en altijd diensten..
In de functiebeschrijvingen staat dat je als SEH-arts de supervisie doet en het SEH management..

Lijkt mij weinig boeiend vooruitzicht, dan zou je bijna kiezen voor eeuwig ANIOS SEH, maar dat houdt denk ik ook niemand tot zn 65ste vol :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96835236
Nou ja, ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit, maar het ziekenhuis waar ik neuro deed, werden wij (arts-assistent neuro en daarmee ook ik) door de SEH-arts in consult gevraagd, wij zagen dan de pt en overlegden met de neuroloog.
pi_96847413
Mja das erg raar, want volgens mij kunnen SEH-artsen nog altijd niemand op hun naam opnemen, dus kunnen ze ook niemand in consult vragen. Dat zou alleen kunnen als ze zelf eerst de patiënt voor de interne hebben gezien ofzo..
@ Godshand: idd dat management en de eventuele supervisie zijn de enige extra taken die de SEH-artsen bij ons doen, maar dat stelt weinig voor en zou ik geen reden vinden om de opleiding te doen. Bij ons is er idd ook vaak genoeg helemaal geen SEH-arts aanwezig, maar alleen aniossen SEH en dan doen we exact hetzelfde..
  zondag 15 mei 2011 @ 17:49:42 #179
108913 Godshand
guide4you
pi_96848159
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:27 schreef Honeymooner het volgende:
Mja das erg raar, want volgens mij kunnen SEH-artsen nog altijd niemand op hun naam opnemen, dus kunnen ze ook niemand in consult vragen. Dat zou alleen kunnen als ze zelf eerst de patiënt voor de interne hebben gezien ofzo..
@ Godshand: idd dat management en de eventuele supervisie zijn de enige extra taken die de SEH-artsen bij ons doen, maar dat stelt weinig voor en zou ik geen reden vinden om de opleiding te doen. Bij ons is er idd ook vaak genoeg helemaal geen SEH-arts aanwezig, maar alleen aniossen SEH en dan doen we exact hetzelfde..
Ze "nemen" ze toch op op de SEH? Vanuit die plek vragen ze een neuroloog in consult.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96848461
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:49 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ze "nemen" ze toch op op de SEH? Vanuit die plek vragen ze een neuroloog in consult.
Precies.
pi_96851191
Je kunt niet iemand in consult vragen als SEH-arts. Wij nemen ze iig op vanuit de SEH voor een specialisme. Iemand wordt ingestuurd voor een bepaald specialisme, dan vragen we ze niet in consult ofzo.. Mocht er een andere specialist nodig zijn, dan wordt die in consult gevraagd door het eerste specialisme, maar niet door de SEH-arts. De SEH-arts bekijkt namelijk sowieso iedereen voor elk specialisme, hoeft niemand in consult te vragen ofzo..
pi_96851283
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:11 schreef Honeymooner het volgende:
Je kunt niet iemand in consult vragen als SEH-arts. Wij nemen ze iig op vanuit de SEH voor een specialisme. Iemand wordt ingestuurd voor een bepaald specialisme, dan vragen we ze niet in consult ofzo.. Mocht er een andere specialist nodig zijn, dan wordt die in consult gevraagd door het eerste specialisme, maar niet door de SEH-arts. De SEH-arts bekijkt namelijk sowieso iedereen voor elk specialisme, hoeft niemand in consult te vragen ofzo..
Ja, dat zal allemaal wel, maar in de ziekenhuizen waar ik tot nu toe gezeten heb, werden er toch echt andere specialisten icc gevraagd door de SEH-arts. De SEH-arts (of arts-assistent SEH) schreef letterlijk een digitaal consultvel uit en wij vulden dat iom specialist in.
pi_96863342
Naja, dat zal dan ook allemaal wel. :P In de ziekenhuizen waar ik gezeten heb, was dat niet het geval.
pi_96869286
Wat een dag! O+
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 16 mei 2011 @ 00:18:24 #185
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_96869990
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:04 schreef MaxC het volgende:
Wat een dag! O+
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_96880175
Hmm... ik stond vanochtend te verklaren dat mijn dienst gisteren een beetje saai was. Op de vraag wat ik dan wèl had gedaan:
- 2 reanimaties
- 2 primaire PCI's
- 1 semi-recent infarct
- 1 hemodynamisch instabiele AVNRT
- 3 atriumfibrillanten
- 4 of 5 atypische POB's
- En nog een paar verdenking ACS

En toen besefte ik me dat ik blijkbaar een adrenalinejunk ben geworden :@ :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96892543
hahaha ja, ik zou dat een dienst from hell noemen.

Toen een patient pasgeleden voor mijn neus overleed ben ik daarna in een wc gaan zitten snuffen
*loser-modus*
pi_96892684
eventjes maar hoor ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 17:17:21 #189
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_96893323
Ik heb wel meer dan eens een potje gejankt toen een patiënt overleed. Enige verschil is dat ik dat thuis deed. Maar ja dat krijg je ook als niemand je leert hoe je ermee om moet gaan/ opvangt nadien.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 16 mei 2011 @ 19:35:37 #190
108913 Godshand
guide4you
pi_96900359
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:17 schreef Pluizel het volgende:
Ik heb wel meer dan eens een potje gejankt toen een patiënt overleed. Enige verschil is dat ik dat thuis deed. Maar ja dat krijg je ook als niemand je leert hoe je ermee om moet gaan/ opvangt nadien.
Even over praten met een medeco en jezelf voorhouden dat het geen familie is, en dat de mens helaas niet onsterfelijk is.

Maar het blijft altijd lastig, zeker als je patiënten wat langere tijd meemaakt.. (weken/maanden/jaren)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96924648
Buh. Avonddienst draaien met 38.2 graden koorts (zonder focus :6 ). Ik heb hooguit 5 patiënten gezien en ik heb toch het idee dat ik keihard heb gewerkt, en ben doodop.

Not good :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 17 mei 2011 @ 06:28:42 #192
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96926185
Heel slecht voor je hart. Ga slapen
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:23:37 #193
208890 June.
Seriously?
pi_96926405
Hm, hier bij Oog zijn we nu zelfs op een punt of we nu wel of niet een film moeten gaan kijken in de cokamer :') Zo druk is het namelijk.
Shine bright like a diamond.
pi_96927555
Dat klinkt niet best. Ik heb poli vandaag maar ben gebeld om naar de ok te komen. Blij!
pi_96942123
Nou, neuroloog gaat proberen een opleidingsplek voor mij te regelen, ben benieuwd...
I feel kinda Locrian today
pi_96944492
Iemand zin om hier te reageren Implantaten groeien niet vast, oplossingen?

Epic topic, ik ben even lost for words....
pi_96951540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:29 schreef starla het volgende:
Nou, neuroloog gaat proberen een opleidingsplek voor mij te regelen, ben benieuwd...
*O*

Heb het wel gehad hier in de psychiatrie. Niet omdat het niet interessant is, maar omdat ik niets mag en kan doen. ;(
pi_96956213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:18 schreef Dzjonka het volgende:
Iemand zin om hier te reageren Implantaten groeien niet vast, oplossingen?

Epic topic, ik ben even lost for words....
Wat een zieke shizzle. Ik zal wel ouderwets of oud (?) zijn, maar daar begrijp ik toch helemaal niets van. Zelfverminking. Bah.
pi_96956684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:01 schreef zjenien85 het volgende:

[..]

Wat een zieke shizzle. Ik zal wel ouderwets of oud (?) zijn, maar daar begrijp ik toch helemaal niets van. Zelfverminking. Bah.
Deed bij neuro een EMG bij een pte die onder de piercings en tattoo's zat, maar vreselijk nerveus was. Toen ik daar naar vroeg vertelde ze dat haar piercings allemaal zijn gezet toen ze stomdronken was :')
pi_96956788
Ach ja, wij lossen de smerige infectieuze complicaties wel weer op. ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:52:00 #201
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96959544
Die dingen implanteren is toch een voorbehouden handeling?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:57:14 #202
208890 June.
Seriously?
pi_96959886
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:52 schreef gohan16 het volgende:
Die dingen implanteren is toch een voorbehouden handeling?
Ik lees net dat een dierenarts ( :') ) het wil gaan doen. Het moet niet gekker worden.
Shine bright like a diamond.
pi_96959979
Parels van 8 mm in je leuter :')
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:32:01 #204
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_96962247
Omg ik lees het. En dan wondlijm willen gebruiken om ze vast te zetten :') leuk als ie dan een erectie krijgt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:45:59 #205
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_96973932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:57 schreef June. het volgende:

[..]

Ik lees net dat een dierenarts ( :') ) het wil gaan doen. Het moet niet gekker worden.
Ach, die geeft dan ook een flinke stootkuur antibiotica mee :') .
Fietstas.
pi_96974056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:45 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Ach, die geeft dan ook een flinke stootkuur antibiotica mee :') .
ESBL :9
pi_96975398
Gat-ver!
En idd, een beetje dermabond, het liefst verkeerd prikken en ook een beetje in je corpus spongiosum. Dokter Peyronie zou in zijn handjes wrijven van blijdschap :Y)

En in ander nieuws: Het suckt als je niet weet wat er aan de hand is, maar iemand intussen wel onder je handen overlijdt.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96976410
Is een praatgroep niets voor jou?
I feel kinda Locrian today
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:56:03 #209
206322 Seam
Pillz-E
pi_96983427
Kut bij welke base in het DNA hoort adenine ook al weer :o ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:09:16 #210
208890 June.
Seriously?
pi_96983905
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:56 schreef Seam het volgende:
Kut bij welke base in het DNA hoort adenine ook al weer :o ?
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor de mannen onder ons, die sildenafil vraag he, was dat nu C? :P
Shine bright like a diamond.
pi_96984731
Ja, sildenafil remt de c-GMP
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:40:57 #212
206322 Seam
Pillz-E
pi_96985092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:09 schreef June. het volgende:

[..]

:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor de mannen onder ons, die sildenafil vraag he, was dat nu C? :P
Het was ironisch bedoeld hoor, je mag er toch wel vanuit dat een derdejaars dit weet hoor :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96985924
Ik ben dokter.

Wat is sildenafil?
I feel kinda Locrian today
pi_96988640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 06:28 schreef starla het volgende:
Is een praatgroep niets voor jou?
Jij bent het tenslotte gewend om niets te kunnen doen >:)

Oke, die was flauw :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96989861
Ook nog eens een misvatting. Maar je hebt gelijk dat ik en familie doorgaans blij zijn als iemand komt te overlijden.
I feel kinda Locrian today
pi_96990152
Dokters met billen bloot Van onze correspondent

RIO DE JANEIRO - Drie Nederlandse orthopedisch chirurgen zijn gisterochtend opgepakt voor naaktlopen op het beroemde Copacabanastrand in Rio de Janeiro.

Het trio, dat een medisch congres bezoekt in Brazilië, wilde na een lange nacht net een frisse duik nemen. Bij een temperatuur van 16 graden was het voor Rio de koudste ochtend van het jaar.„Omdat ze geen badkleding hadden en het strand nog leeg was, dachten ze hun kleren wel te kunnen uittrekken. Ze wisten niet dat dat verboden was”, aldus politiecommissaris Antenor Lopes.

Twee oplettende prostituees die vanaf de strandboulevard toekeken, sloegen echter alarm. Onder de onfortuinlijke badgasten zijn de 45-jarige specialist Arjan Plat (Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch) en de 42-jarige Robert van Dijck (Franciscus Ziekenhuis in Roosendaal), aldus de politie. Na verhoor werden ze vrijgelaten.


Echt fucking nep dat ze bij naam worden genoemd (en werkadres) :? Als het "normale" burgers waren was dit niet gebeurd. Laat staan bij criminele activiteiten.
pi_96990222
quote:
Twee oplettende prostituees die vanaf de strandboulevard toekeken, sloegen echter alarm.
What the... ook echt :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_96990317
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef intoxicated het volgende:

[..]

What the... ook echt :')
Ja ik moest ook lachen :') Nee, zij zijn lekker heilig! O-)
pi_96990372
Met naam en toenaam :?

Telegraaf? :+
pi_96990402
Met naam en toenaam genoemd worden...dat is verneukeratief.

Ik ben trouwens blij dat Kuks er niet bij zat met zijn grijze zak.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:05:44 #221
206322 Seam
Pillz-E
pi_96990803
_O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96990990
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:47 schreef DDM het volgende:
Dokters met billen bloot Van onze correspondent
....

Echt fucking nep dat ze bij naam worden genoemd (en werkadres) :? Als het "normale" burgers waren was dit niet gebeurd. Laat staan bij criminele activiteiten.
_O- WTF, dat is erg. Dan moet je wel een hele hoop publicaties doen om dat een beetje van je eerste google pagina te laten verdwijnen. sowieso is skinnydipping niet het allerergste offence ever, ik zou het wel grappig vinden als patient om daar achter te komen. Zolang er maar geen foto's bijzitten ;)
pi_96991600
Haha, ik kijk De Echte Co-assistent even terug.
Die Dr. ten Holter, die had cardioloog moeten worden met zo'n naam :P

En jammer dat niet alle co's in deze aflevering zaten -O-
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:40:06 #224
208890 June.
Seriously?
pi_97001889
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Seam het volgende:

[..]

Het was ironisch bedoeld hoor, je mag er toch wel vanuit dat een derdejaars dit weet hoor :')
Nou, ik verbaas me nergens meer over :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef starla het volgende:
Ik ben dokter.

Wat is sildenafil?
Viagra ;)
Shine bright like a diamond.
pi_97001982
Ik ben dokter.

Wat is viagra?
I feel kinda Locrian today
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:42:36 #226
108913 Godshand
guide4you
pi_97002049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:40 schreef June. het volgende:

[..]

Nou, ik verbaas me nergens meer over :')

[..]

Viagra ;)
De concurrentie heeft Cialis (tadalafil) voor dezelfde indicatie op de markt gezet ;)

Voor dezelfde i
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:43:10 #227
108913 Godshand
guide4you
pi_97002084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef starla het volgende:
Ik ben dokter.

Wat is viagra?
Iets wat jij voorlopig niet hoeft te slikken, maar je aanstaande man mogelijk (in de toekomst) wel :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97002645
Vergeet PAH niet.
pi_97006372
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef intoxicated het volgende:
Haha, ik kijk De Echte Co-assistent even terug.
Die Dr. ten Holter, die had cardioloog moeten worden met zo'n naam :P

En jammer dat niet alle co's in deze aflevering zaten -O-
Lotte was veel in beeld ^)
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:03:11 #230
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97006591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:52 schreef DDM het volgende:
Vergeet PAH niet.
zelfdiagnose PAH zeker?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_97009828
Wat is goed materiaal om op te leren hechten?
pi_97009908
Varkenspoot.
I feel kinda Locrian today
pi_97010350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:52 schreef starla het volgende:
Varkenspoot.
Dat had ik zelf ook al bedacht, maar de slager ziet me aankomen :')
pi_97010792
Het kan misschien ook wel op fruit.. Een sinaasappel ofzo? Haha.. Anders kipfilet? Feit blijft dat het uiteindelijk op echte mensen veel makkelijker gaat dan op die rotte varkenspoot.
pi_97010986
Je moet ook geen rotte nemen, maar een verse.
I feel kinda Locrian today
pi_97011725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:03 schreef gohan16 het volgende:

[..]

zelfdiagnose PAH zeker?
Ja!
pi_97012274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:59 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Lotte was veel in beeld ^)
Lotte O+ Jorien O+

Ik ben er alleen nog steeds niet uit wie van de twee dommer is :')
pi_97018269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:54 schreef iofn het volgende:
[..]
Lotte O+ Jorien O+
True :7
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_97019005
quote:
5s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:51 schreef Repeat het volgende:
Wat is goed materiaal om op te leren hechten?
Je eigen kleding? :D
" Naaien" blijft de basis voor hechten immers, maar geen kruissteken doen! :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:19:53 #240
208890 June.
Seriously?
pi_97019725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:46 schreef DDM het volgende:

[..]

Ja!
Inderdaad, handig voor in de bergen :)
Shine bright like a diamond.
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:20:48 #241
208890 June.
Seriously?
pi_97019731
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat had ik zelf ook al bedacht, maar de slager ziet me aankomen :')
Valt toch wel mee? Ik zou dat wel doen. Op een kipfiletje kan het ook wel geloof ik, maar dat is veel onhandiger.
Shine bright like a diamond.
pi_97020077
Ben ik blij dat ik nooit meer hoef te hechten, wat een ramp vond ik dat.
Alleen de donati wilde nog wel eens goed lukken.
I feel kinda Locrian today
pi_97020870
Mijn dag is pas goed als er iemand met zn vingers tussen een cirkelzaag is gekomen :+
pi_97024541
Ik word pas blij als iemand in een diepe cardiogene shock of VF is :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_97027486
Ik word blij als ik mag assisteren op de OK en als ik de overdracht heb overleefd
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:31:43 #246
208890 June.
Seriously?
pi_97038353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:16 schreef starla het volgende:
De vraag is...hoe komt een jonge gezonde vent aan een blaasontsteking?
Daar moet wel naar gekeken worden, hetzij door de HA, hetzij door de uroloog.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:52 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het te maken heeft met een soa, aangezien er ook gele afscheiding uit mijn penis komt, heb dit ook tegen dokter gezegd en vandaar dat hij mij deze antibiotica voorschreef.

Vervelende is wel dat ik het gevoel heb dat de pijn ook een beetje naar de lies trekt , iemand bekend hiermee?
Meteen wel afgeleerd om zonder condoom een ONS te neuken pfff
Pareltje weer :')
Shine bright like a diamond.
pi_97039001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:31 schreef June. het volgende:

[..]

[..]

Pareltje weer :')
Ja, gezien de aanwezigheid van ecoulement is dit natuurlijk een SOA. Ik zag het topic net en dacht al bij de OP: what Doxy voor een UWI?? Maar dit verklaart het dus; al had hij wel wat beter voorgelicht moeten worden.

Een man mag trouwens één keer een UWI doormaken. Bij de tweede keer een verwijzing geven.
pi_97039507
gezellig, een druiper
pi_97039576
Fijn voor meisjes die gek op voorvocht zijn :Y)
pi_97040150
ecoulement.... het ranzigste woord vd dag..

brrrr :X
pi_97043705
Ik heb weer een prikbordpareltje!

https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18820

Religie :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:34:54 #252
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97046688
vanavond voor het eerst in zo'n knalgele huisarts ambulance wagen gezeten. Prachtig! O+ vooral de domme gezichten die mensen trekken als je langsrijdt
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_97048386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:34 schreef Pluizel het volgende:
vanavond voor het eerst in zo'n knalgele huisarts ambulance wagen gezeten. Prachtig! O+ vooral de domme gezichten die mensen trekken als je langsrijdt
Domme gezichten?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:17:23 #254
208890 June.
Seriously?
pi_97049139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:43 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb weer een prikbordpareltje!

https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18820

Religie :')
Die reacties ook weer, het is soms net FOK ;)
Shine bright like a diamond.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:29:31 #255
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97049824
quote:
5s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Domme gezichten?
ja, de jaw drop en grote ogen ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_97050071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ja, de jaw drop en grote ogen ;)
Oh dat. Tsja zo'n kleurige auto trekt altijd de aandacht...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:35:07 #257
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97054075
oh en er was een jongetje die 2 magnetische knikkertjes in z'n neus had gestopt 8-) we kregen ze er met geen mogelijkheid uit, dus nu mag de kno-arts zich er morgenochtend over buigen :P
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:24:41 #258
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_97056970
*meldt zich*

Heb niet alles goed doorgelezen omdat ik daar nu te lui/druk voor ben.. zitten hier mensen die óf in Alkmaar in het ziekenhuis zitten (MCA) óf mensen die toevallig bij de Huisartsenpost in Arnhem werken? :D

Moet nu zelf eigenlijk keihard leren.. volgende week vrijdag m'n laatste tentamen om vast te stellen dat ik in Juli kan beginnen met co-schappen (Heerlijk last-minute!). Begin me toch een beetje gestresst te voelen :{
WFPB!
pi_97061764
Waarom zou je stressen? Is slecht voor je

Alles komt goed!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_97067100
Gewoon lekker leren en knallen op het tentamen, je hebt nog een week!
I feel kinda Locrian today
pi_97067232
Lastminute leren voor tentamens... Dat doet toch iedereen? :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_97068832
Ik begon 6 weken voor mn examen interne met de voorbereiding -O-

Gister tijdens mn avonddienst een patient met een klassieke presentatie van appendicitis. (ook bij lichamelijk onderzoek)

Het letterlijke begin van het gesprek:
"Ik heb buikpijn!"
"waar zit die pijn precies?"
"Het begon in het midden (hij wees) en nu zit het rechtsonder"

Wel netjes nog andere belangrijke dingen uitgevraagd voor de zekerheid, maar het mooiste vond ik de opluchting op zijn gezicht toen ik al na 5 minuten zei dat ik bijna zeker wist wat hij had.
pi_97072300
Waarom wordt zo'n patient ingestuurd voor de interne?
I feel kinda Locrian today
pi_97073352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:01 schreef _Lily_ het volgende:
Ik begon 6 weken voor mn examen interne met de voorbereiding -O-

Gister tijdens mn avonddienst een patient met een klassieke presentatie van appendicitis. (ook bij lichamelijk onderzoek)

Het letterlijke begin van het gesprek:
"Ik heb buikpijn!"
"waar zit die pijn precies?"
"Het begon in het midden (hij wees) en nu zit het rechtsonder"

Wel netjes nog andere belangrijke dingen uitgevraagd voor de zekerheid, maar het mooiste vond ik de opluchting op zijn gezicht toen ik al na 5 minuten zei dat ik bijna zeker wist wat hij had.
Zo'n patient zie ik toch wel elke dag!
pi_97083275
Nou wat een opluchting als je appendicitis hebt.. ;) Ik zou liever met obstipatie naar huis gestuurd worden!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:03:44 #266
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97084026
Vandaag voor het eerst cheyne stokes ademhaling in de praktijk gezien :{ Gelukkig ga ik er waarschijnlijk niet bij zijn als ie straks dood is, want ik vermoed dat hij de maandag niet gaat halen en ik heb t weekend geen dienst.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_97084724
Een Nederlandse man met blond haar en blauwe ogen met koorts, hoofdpijn en spierpijn insturen met de werkdiagnose: Familiaire mediterrane koorts. Huisartsen :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:48:42 #268
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97085628
Misschien is ie wel getrouwd met een Turkse
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_97085860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:44 schreef Honeymooner het volgende:
Nou wat een opluchting als je appendicitis hebt.. ;) Ik zou liever met obstipatie naar huis gestuurd worden!
Obstipatie is geen diagnose!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:27:08 #270
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97087335
het dieptepunt vandaag was een dame met lactose intolerantie die beweerde dat ze niet tegen medicijnen kon waar lactose in zit (volgens de apotheker is dat onmogelijk) en van alle andere pillen ook miljoenmiljart bijwerkingen zou krijgen (1 pilletje micardis en ze zat vandaag zeurend dat ze zo'n zere benen had al 2 dagen in de spreekkamer). Dus toen konden we weer op bezoek bij de apotheker om hem mee te laten denken over welk middel we mevrouw dan wél konden geven voor haar hypertensie. mevrouw zelf voelde meer voor "kruiden" :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_97088913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:22 schreef iofn het volgende:
Een Nederlandse man met blond haar en blauwe ogen met koorts, hoofdpijn en spierpijn insturen met de werkdiagnose: Familiaire mediterrane koorts. Huisartsen :')
Nah sowieso. Hoezo FMF bij deze symptomatologie!?
pi_97090874
Nee precies, bedoelde ik ook om te zeggen dat het zowel qua epidemiologie als qua kliniek een volkomen onwaarschijnlijke diagnose was. ;) Om een of andere reden werd de patient ook opgenomen bij de interne, vermoedelijk voor de omzet. :')
pi_97091598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:29 schreef iofn het volgende:
Nee precies, bedoelde ik ook om te zeggen dat het zowel qua epidemiologie als qua kliniek een volkomen onwaarschijnlijke diagnose was. ;) Om een of andere reden werd de patient ook opgenomen bij de interne, vermoedelijk voor de omzet. :')
Aha oke! ;)

Zeg dan nog AT/PMR. Dan zit je qua anatomie nog goed in de buurt :Y)
pi_97098117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:03 schreef Pluizel het volgende:
Vandaag voor het eerst cheyne stokes ademhaling in de praktijk gezien :{ Gelukkig ga ik er waarschijnlijk niet bij zijn als ie straks dood is, want ik vermoed dat hij de maandag niet gaat halen en ik heb t weekend geen dienst.
Cheyne stokes is mooi om te zien. Zie je heel veel op de neuro. Is trouwens fysiologisch bij hoog bejaarden tijdens de slaap.
I feel kinda Locrian today
pi_97099785
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:33 schreef starla het volgende:
Waarom wordt zo'n patient ingestuurd voor de interne?
nee, was 2 weken geleden klaar met interne. Nu coschap heelkunde
pi_97099864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:44 schreef Honeymooner het volgende:
Nou wat een opluchting als je appendicitis hebt.. ;) Ik zou liever met obstipatie naar huis gestuurd worden!
Ik niet. Ik liever appendix eruit en geen klachten meer, dan thuis pijn lijden met obstipatie
pi_97099952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Zo'n patient zie ik toch wel elke dag!
Maar ik niet :') het was mijn 1e appendicitis-patient
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:42:54 #278
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_97102293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:27 schreef Pluizel het volgende:
het dieptepunt vandaag was een dame met lactose intolerantie die beweerde dat ze niet tegen medicijnen kon waar lactose in zit (volgens de apotheker is dat onmogelijk) en van alle andere pillen ook miljoenmiljart bijwerkingen zou krijgen (1 pilletje micardis en ze zat vandaag zeurend dat ze zo'n zere benen had al 2 dagen in de spreekkamer). Dus toen konden we weer op bezoek bij de apotheker om hem mee te laten denken over welk middel we mevrouw dan wél konden geven voor haar hypertensie. mevrouw zelf voelde meer voor "kruiden" :')
:') Echt beyond sadness dit
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_97103333
Ach, hier bij de psychiatrie zitten een hoop ptn echt aan homeopathische doseringen antipsychotica, omdat we er echt niet meer in krijgen :').
pi_97106665
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zo'n patient zie ik toch wel elke dag!
Waar zit je nu dan? Op de heelkunde?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:27 schreef Pluizel het volgende:
het dieptepunt vandaag was een dame met lactose intolerantie die beweerde dat ze niet tegen medicijnen kon waar lactose in zit (volgens de apotheker is dat onmogelijk) en van alle andere pillen ook miljoenmiljart bijwerkingen zou krijgen (1 pilletje micardis en ze zat vandaag zeurend dat ze zo'n zere benen had al 2 dagen in de spreekkamer). Dus toen konden we weer op bezoek bij de apotheker om hem mee te laten denken over welk middel we mevrouw dan wél konden geven voor haar hypertensie. mevrouw zelf voelde meer voor "kruiden" :')
Zo iemand had ik ook eens. Pijntje hier, pijntje daar, altijd wat en alles moest homeopathisch. Na 30 SEH-presentaties met atypische klachten maakte iemand een CT-coronairen ("Dokter, kan die straling dan geen kwaad?") en had ze als toevalsbevinding multipele longembolieën :X

[ Bericht 6% gewijzigd door intoxicated op 21-05-2011 01:52:14 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:27:45 #281
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97109171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik niet. Ik liever appendix eruit en geen klachten meer, dan thuis pijn lijden met obstipatie
operatie in een vieze buik met dus aardig wat risico's vs een paar zakjes movicolon en veel drinken en m'n eetpatroon wat veranderen? doe mij dan toch maar de obstipatie hoor!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:29:24 #282
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97109180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:01 schreef dotKoen het volgende:
Ach, hier bij de psychiatrie zitten een hoop ptn echt aan homeopathische doseringen antipsychotica, omdat we er echt niet meer in krijgen :').
we hebben deze dame nu uiteindelijk een homeopatische dosering triamtereen voorgeschreven omdat er wel écht wat aan de bloeddruk van mevrouw gedaan moet worden. maar met de therapietrouw van een aardappel denk ik niet dat dit gaat werken :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:28:49 #283
208890 June.
Seriously?
pi_97110387
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:27 schreef Pluizel het volgende:

[..]

operatie in een vieze buik met dus aardig wat risico's vs een paar zakjes movicolon en veel drinken en m'n eetpatroon wat veranderen? doe mij dan toch maar de obstipatie hoor!
Maar weet je wel hoe vies Movicolon is? Sindsdien lus ik geen citroenthee meer :')
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:35:15 #284
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_97110496
Haal je gewoon profylactisch je appendix weg, gebeurt het in een schone setting, minder risico, en nooit meer appendicitis... :+

Zag gister een of ander endoscopie filmpje waar ze een grote poliep eruit aan 't halen waren, zag er echt sick uit :D

[ Bericht 33% gewijzigd door Dizorn op 21-05-2011 10:43:45 ]
WFPB!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:47:41 #285
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97110717
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:27 schreef Pluizel het volgende:

[..]

operatie in een vieze buik met dus aardig wat risico's vs een paar zakjes movicolon en veel drinken en m'n eetpatroon wat veranderen? doe mij dan toch maar de obstipatie hoor!
Plus dat je aan een appendicitis dood kan gaan. Dat gebeurt nog steeds hoor. Doodgaan aan obstipatie is veel minder waarschijnlijk, misschien wel onmogelijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:13:22 #286
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_97111251
Je moet wel heel erg geobstipeerd zijn wil je je darmen laten knappen, ja :P
WFPB!
pi_97112840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:47 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Plus dat je aan een appendicitis dood kan gaan. Dat gebeurt nog steeds hoor. Doodgaan aan obstipatie is veel minder
waarschijnlijk, misschien wel onmogelijk.
Ik kan morgen ook onder een tram komen
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:53:01 #288
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_97115931
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:28 schreef June. het volgende:

[..]

Maar weet je wel hoe vies Movicolon is? Sindsdien lus ik geen citroenthee meer :')
ja ik weet hoe vies het is. maar dan nog heb ik het liever dan een buik-ok ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_97119479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:13 schreef Dizorn het volgende:
Je moet wel heel erg geobstipeerd zijn wil je je darmen laten knappen, ja :P
Ik heb het zien gebeuren bij een jonge vrouw...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_97125609
Hallo mensen,

Zeg ik zit nu bijna aan het einde van MBO 4 ( :') wat doe ik hier vragen jullie je af), maar nadat ik net een (niet medische) stage in het Deventer Ziekenhuis heb afgerond lijkt de medische kant me wel leuk. Maar om mezelf even verder te helpen (of uit de droom), is het mogelijk om na een random mbo 4 opleiding bij de geneeskunde opleiding te komen? Bijvoorbeeld de HBO-V propedeuse, dan HAVO 5, VWO 6 ofzo? Zo ja, waar moet ik op letten?

Het probleem is dat ik baal dat ik nad de basisschool niet HAVO had gedaan (had ik wel gekund, daar ben ik van overtuigd) en nooit ben overgestapt omdat ik graag op het MBO een bepaalde opleiding wilde doen en daar "kwam ik zo ook wel terecht". Maar goed, ik hoop dat het duideijk is zo, alvast bedankt!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:44:04 #291
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97125927
Je moet een random HBO-propedeuse hebben en minimaal voor een aantal vwo vakken een certificaat halen. Gaat om Natuurkunde en scheikunde en bio ook volgens mij.

Dan kun je meeloten.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_97126010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hallo mensen,

Zeg ik zit nu bijna aan het einde van MBO 4 ( :') wat doe ik hier vragen jullie je af), maar nadat ik net een (niet medische) stage in het Deventer Ziekenhuis heb afgerond lijkt de medische kant me wel leuk. Maar om mezelf even verder te helpen (of uit de droom), is het mogelijk om na een random mbo 4 opleiding bij de geneeskunde opleiding te komen? Bijvoorbeeld de HBO-V propedeuse, dan HAVO 5, VWO 6 ofzo? Zo ja, waar moet ik op letten?

Het probleem is dat ik baal dat ik nad de basisschool niet HAVO had gedaan (had ik wel gekund, daar ben ik van overtuigd) en nooit ben overgestapt omdat ik graag op het MBO een bepaalde opleiding wilde doen en daar "kwam ik zo ook wel terecht". Maar goed, ik hoop dat het duideijk is zo, alvast bedankt!
Ik heb respect voor je ambitie. Toch vraag ik me wel af of je als MBO-scholier wel het niveau van geneeskunde (en het vak van arts) aan zult kunnen. Ik weet natuurlijk niet wat jouw specifieke capaciteiten zijn, maar in het algemeen zit er een wereld van verschil tussen MBO en WO.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met mensen met een MBO-diploma in de geneeskundestudie. Wel met havisten: daar zitten mensen tussen die ik echt niet capabel genoeg vind voor de studie en een aantal prima artsen-in-spe.

Is HBO-V zelf niet een mooi doel? Of iets als MBRT? Bedenk dat geneeskunde een studie is van 6 jaar, en dan ben je slechts basisarts.

Puur praktisch: met een HBO-V-propedeuse alleen kun je niet meeloten, wel met een propedeuse + certificaten van CCVX. Dat lijkt me sneller dan eerst een VWO-diploma halen (maar een VWO-diploma/niveau is wellicht wel de beste vooropleiding). De route HBO-V > HAVO ken ik niet, het lijkt me dat dat niet kan op een reguliere manier, maar alleen met certificaten/staatsexamens.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:54:49 #293
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97126272
Als hij een HBO propedeuse haalt en de vakken Na,sk en bio haalt op vwo niveau heeft hij voldoende niveau om toegelaten te worden en dus om de opleiding te kunnen doen. Ook van sommige vwo'ers kun je zeggen dat ze niet capabel genoeg zijn. Ik juich het alleen maar toe als mensen gemotiveerd zijn om hoger onderwijs te willen volgen. Wees wel reeel dat het niet makkelijk is om even je P te halen en die certificaten (overigens onmogelijk om dat in 1 jaar te doen).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_97126610
Collega van mij deed mavo > havo > vwo > wo. Het kan dus prima.
I feel kinda Locrian today
pi_97126859
Niveau/moeilijkheid is niet het probleem. Inzet ook niet. Dat ik nu op het MBO zit heeft meer te maken dat ik altijd een interesse voor ICT had.

Maar stel dus, ik haal een HBO propedeuze informatica (willekeurig dus), dan kan ik rechtstreeks naar VWO? En hoeveel jaar is VWO dan? Volgens mij moet ik eerst bepaalde vakken op HAVO doen voordat ik dingen als scheikunde mag doen op VWO.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:32:43 #296
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_97127682
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:10 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Niveau/moeilijkheid is niet het probleem. Inzet ook niet. Dat ik nu op het MBO zit heeft meer te maken dat ik altijd een interesse voor ICT had.

Maar stel dus, ik haal een HBO propedeuze informatica (willekeurig dus), dan kan ik rechtstreeks naar VWO? En hoeveel jaar is VWO dan? Volgens mij moet ik eerst bepaalde vakken op HAVO doen voordat ik dingen als scheikunde mag doen op VWO.
Een hbo propedeuse geeft toegang tot de universiteit. Geneeskunde heeft hier bovenop nog een eis voor natuurkunde, scheikunde en bio. Daar moet je certificaten voor halen, dat kan particulier bij bijvoorbeeld het James boswell instituut. Kost wel een paar honderd euro per vak. dus een vwo diploma is niet persee nodig.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:32:50 #297
208890 June.
Seriously?
pi_97127685
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:10 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Niveau/moeilijkheid is niet het probleem. Inzet ook niet. Dat ik nu op het MBO zit heeft meer te maken dat ik altijd een interesse voor ICT had.

Maar stel dus, ik haal een HBO propedeuze informatica (willekeurig dus), dan kan ik rechtstreeks naar VWO? En hoeveel jaar is VWO dan? Volgens mij moet ik eerst bepaalde vakken op HAVO doen voordat ik dingen als scheikunde mag doen op VWO.
Je zegt dat je de 'medische kant' wel erg leuk lijkt, maar dat is natuurlijk nog heel erg breed. Anders begin met HBO-V of een andere HBO opleiding in de zorg (operatieassistent / anesthesiemedewerker oid, zijn genoeg vacatures!). Als je dan nog steeds graag arts wil worden, kun je altijd nog die certificaten halen. Wil je dan niet, dan ben je in elk geval begonnen aan een medische opleiding :)
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:10:20 #298
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_97133717
Naar mijn mening zijn er ook genoeg mensen die van vwo af komen die in mijn ogen ook niet capabel ogen dus ja.. Kennis is op WO niveau echt niet alles, inzicht is denk ik evenmin belangrijk (de w staat er niet voor niks), ik denk dat dotkoen dat vooral bedoelt, al zal dat bij geneeskunde misschien wat minder 'nodig' zijn dan bijv. een WO studie wiskunde.

Ik schrok soms hoeveel moeite mede studenten hadden met het opstellen van de afgeleide van één of ander simpel formule met statistiek. Dan kan je wel stellen dat een arts dat in de praktijk niet nodig heeft, maar het zou mij storen als een specialist de stap niet kan zetten om zoiets op te lossen.

Ook was er laatst weer zo'n verhaal van een student die nooit opdaagt met colleges, en in de laatste week maar leert met oude tentamens en zo zijn tentamens haalt. Die mensen bestaan daadwerkelijk, wat een aanfluiting is voor het onderwijs.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_97146522
Heel simpel....colleges moeten een 80% aanwezigheidsplicht hebben. Klaar.
I feel kinda Locrian today
pi_97147139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:10 schreef fusionfake het volgende:
Ik schrok soms hoeveel moeite mede studenten hadden met het opstellen van de afgeleide van één of ander simpel formule met statistiek. Dan kan je wel stellen dat een arts dat in de praktijk niet nodig heeft, maar het zou mij storen als een specialist de stap niet kan zetten om zoiets op te lossen.
Ben het met je eens hoor. Maar ik vind het ook weer irritant dat sommige specialisten niet kunnen spellen. Staat er 'pt is verfend sporter'. Ja sorry hoor... ik vind dat te dom voor woorden...
maar blijkbaar (!) heb je ook spelling niet écht superhard nodig als arts. Dus zijn we niet een beetje te veeleisend van artsen?
pi_97147389
Ja.

Wat een bull crap dat artsen alles perfect moeten doen. Waar halen jullie die waanideeen vandaan eigenlijk? Of spiegelen jullie de anders artsen aan jezelf, want niemand is natuurlijk zo perfect als jullie :N

Artsen die vergelijkingen moeten kunnen oplossen en de Nederlandse spelling moeten beheersen, ga toch weg. Ze moeten gewoon hun werk goed doen. Als ik ga vliegen wil ik dat de piloot dat ding weer veilig aan de grond kan zetten, niet dat hij weet hoe je integreert.
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')