abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_98860982
Nee, dat is onmogelijk. Dat wilde ik ook heel graag, maar dat kon echt niet :P Je darmen moeten heel goed gereinigd zijn voor dat onderzoek, en dat kan onmogelijk met een klysma :) Helaas!
pi_98866034
Dam moet dat wel hele oude info zijn, maar ik heb het toch echt gelezen, vooral als mensen te ziek werden van het innemen van alle spoelvloeistoffen ed.

Maar goed, ik ben nog steeds geen steek verder. Tsja, er zat 2 maanden geleden een kleine ontsteking (slijmvlies was wat te dik), maar ook de arts kon nu niet met zekerheid zeggen wat het nu zou zijn. Ook bleek mijn ontstekingswaarde in mijn bloed in februari iets verhoogd te zijn, maar dat was niet alarmerend.
Nu een gesprekje gehad, longen/hart/buik beluisterd. Buik bestast 'doet dit ook pijn?' --nee ik schiet altijd 2 meter de lucht in als iemand daar drukt ;). Meteen weer bloed laten prikken en een leuk potje meegekregen. Mag de TNT (of hoe het nou ook mag heten) gaan verblijden met een leuk pakketje van me ;) Dus nu hoop ik over een maandje meer te weten...
pfff...weer een maand verder, duurt me wel allemaal wat te lang en ook op het werk beginnen ze te 'zeuren' dat het allemaal zo lang duurt (door alle klachten die ik had, zowel lichamelijk als geestelijk zit ik gedeeltelijk in de ziektewet en doe vervangend werk omdat het eigen werk even niet meer lukte...en dat nu al een half jaar....)
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:43:49 #203
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98886017
Ik ben inmiddels met de prednisolon en azathriopine begonnen en heb vanavond kunnen eten als een bootwerker. Het borrelt wel van binnen, maar ik heb geen pijn. Sowieso het idee dat mijn gewrichten en mijn gebit ook minder pijn doen. Wat een paardenmiddel, maar als dit zo doorzet ben ik binnen no time weer "de oude" (whatever that might be). 8-)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:49:26 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98886360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef Sanne het volgende:
Ik ben inmiddels met de prednisolon en azathriopine begonnen en heb vanavond kunnen eten als een bootwerker. Het borrelt wel van binnen, maar ik heb geen pijn. Sowieso het idee dat mijn gewrichten en mijn gebit ook minder pijn doen. Wat een paardenmiddel, maar als dit zo doorzet ben ik binnen no time weer "de oude" (whatever that might be). 8-)
*O*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:49:21 #205
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98899816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef Sanne het volgende:
Ik ben inmiddels met de prednisolon en azathriopine begonnen en heb vanavond kunnen eten als een bootwerker. Het borrelt wel van binnen, maar ik heb geen pijn. Sowieso het idee dat mijn gewrichten en mijn gebit ook minder pijn doen. Wat een paardenmiddel, maar als dit zo doorzet ben ik binnen no time weer "de oude" (whatever that might be). 8-)
Jeuj! *O*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:55:57 #206
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98917897
Het gaat nog steeds goed! Niet misselijk, geen gekke bijwerkingen, behalve veel honger (gisteren zo zitten schransen!). Ben al twee kilo aangekomen.
Hoewel ik wel doodmoe ben na ongeveer alles wat ik doe, heb ik goede hoop dat die prednisolon mij erdoor gaat slepen. Helemaal blij mee, wat een wondermiddel. *O*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_98931019
@Sanne Wat fijn dat de prednison zo goed aanslaat! Ik ben er ook fan van, ook al kwam ik er van aan en ging ik er inderdaad van schranzen :D Ik gebruik nu iets meer dan een jaar azathioprine en daar doe ik het nu ook goed op. Hoop dat dat ook voor jou geldt!

Gek eigenlijk hè, hoe je je zo beroerd kunt voelen, en dan neem je een paar ( :') ) van die roze pilletjes en je bent weer helemaal het heertje m/v.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:11:18 #208
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98931916
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:55 schreef Sanne het volgende:
Het gaat nog steeds goed! Niet misselijk, geen gekke bijwerkingen, behalve veel honger (gisteren zo zitten schransen!). Ben al twee kilo aangekomen.
Hoewel ik wel doodmoe ben na ongeveer alles wat ik doe, heb ik goede hoop dat die prednisolon mij erdoor gaat slepen. Helemaal blij mee, wat een wondermiddel. *O*
Wat goed joh :D *O*
Oh, ik moet dus aan de prednison als ik wil aankomen :') :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:46:13 #209
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98942178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:54 schreef Gala6183 het volgende:
@Sanne Wat fijn dat de prednison zo goed aanslaat! Ik ben er ook fan van, ook al kwam ik er van aan en ging ik er inderdaad van schranzen :D Ik gebruik nu iets meer dan een jaar azathioprine en daar doe ik het nu ook goed op. Hoop dat dat ook voor jou geldt!

Gek eigenlijk hè, hoe je je zo beroerd kunt voelen, en dan neem je een paar ( :') ) van die roze pilletjes en je bent weer helemaal het heertje m/v.
Die azathioprine neem ik erbij in, maar daar vertelde mijn arts over dat het de eerste twee maanden nog niet werkt, dus vandaar de Prednisolon erbij.

Nog steeds fan! *O* Hele nacht door kunnen slapen, dat is de tweede keer in zes jaar tijd ongeveer! En ik heb geen constante diarree meer. (sorry voor deze praatjes zo vroeg in de morgen, maar dit is wel het Crohn topic ook he).

Vanmorgen werd ik zelfs poëtisch:

"Begin de dag met 7 pillen en een lach.
Niet vergeten daarbij ook nog wat te eten, anders hang je met je hoofd in de pot en daar wordt ook gescheten."

Mijn humor draait de laatste tijd wel om poep en pillen geloof ik, en pijn en kramp.... _O-
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_98954567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:09 schreef Nothingwoman het volgende:
Nee, dat is onmogelijk. Dat wilde ik ook heel graag, maar dat kon echt niet :P Je darmen moeten heel goed gereinigd zijn voor dat onderzoek, en dat kan onmogelijk met een klysma :) Helaas!
Ehm, misschien hangt het af van de toestand van de patiënt?
Mijn eerste scopie heb ik gehad zonder enige vorm van spoelen, gore drankjes of wat dan ook. Reden: ik had zo veel last van diarree (of eigenlijk: waterpoep en versnelde doorvoer) dat alles wat ik at, binnen 4 uur in de toiletpot lag (meestal nauwelijks verteerd). Ik heb dus vantevoren alleen maar 2 dagen alleen vloeibare dingen mogen drinken waarvan de tweede dag alleen heldere vloeistoffen (thee, water, limonade enzo). Maar verder dus niets medicinaals of zo.
(Overigens was me ook pas 4 dagen vantevoren gemeld dat ik een scopie moest, was enige haast bij; maar theoretisch had ik kunnen cleanpreppen/phosphorallen.)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98975898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:37 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ehm, misschien hangt het af van de toestand van de patiënt?
Mijn eerste scopie heb ik gehad zonder enige vorm van spoelen, gore drankjes of wat dan ook. Reden: ik had zo veel last van diarree (of eigenlijk: waterpoep en versnelde doorvoer) dat alles wat ik at, binnen 4 uur in de toiletpot lag (meestal nauwelijks verteerd). Ik heb dus vantevoren alleen maar 2 dagen alleen vloeibare dingen mogen drinken waarvan de tweede dag alleen heldere vloeistoffen (thee, water, limonade enzo). Maar verder dus niets medicinaals of zo.
(Overigens was me ook pas 4 dagen vantevoren gemeld dat ik een scopie moest, was enige haast bij; maar theoretisch had ik kunnen cleanpreppen/phosphorallen.)
Oh ja dan kan ik het me inderdaad wel voorstellen dat het niet zo nodig is.. bij mij hadden ze echter heel duidelijk gezegd dat het absoluut niet kon, dus vandaar. Je hebt wel min of meer zo'n voorbereiding gehad trouwens, door niets te mogen eten en veel te moeten drinken. Daarvan worden je darmen ook wel schoon :)

@Sanne: super dat de medicijnen zo goed werken :D
pi_98984260
Even onder een kloon omdat ik het niet fijn vind dit onder m'n normale account te posten. Ik kom normaal ook niet in dit topic. Ik zal de smerige details besparen, alleen de kern typen.

Ik heb al meerdere jaren erge verstopping en buikpijn. Ik ben al in 12 ziekenhuizen geweest en heb alle laxeermiddelen gehad die er zijn, mijn darm is heel lang, uitgerekt en knijpt gewoon niet meer. Vooral het laatste stuk voor de endeldarm, dat loopt nog achterlangs door heel m'n romp in plaats van een enkele kronkel.

Nu gebruik ik al enkele jaren dagelijks 40-50 tabletjes van de drogist en nog allerlei andere laxerende middelen (zoals hoge doses laxerende suikervervangers) en daarmee krijg ik met uren persen en met m'n vuisten over m'n buik duwen, nog wel iets eruit.

Maar vorige week kwam de arts: Ze kunnen niks meer doen. De kans dat ik darmkanker of andere tumoren ontwikkel is zeer groot/vrijwel zeker, maar een behandeling hebben ze niet. (Ik heb gesmeekt om een stoma, want dit is echt geen leven, maar dat wilden ze niet). Wel moet ik nu elke dag een kuur klean prep erbij nemen. 'Ik moest maar kijken hoe ik het innam'.

Moet ik dat nu in 1 keer drinken? Het is 4 liter, ik zou nog wel twee zakjes per liter kunnen doen maar dan is het alsnog 2 liter. Dat lijkt me niet goed om in 1 keer te doen? Ik drink al meer dan 8 liter per dag. Ik neem de rest van m'n laxeermiddelen voor ik naar bed ga, omdat ik zo misselijk word dat ik anders overdag constant overgeef. Maar dat effect krijg ik ook van klean prep, waarvan ik trouwens meestal alleen verstopter raak omdat m'n uitgerekte darm dan zo vol zit, dat ik het met m'n vuisten helemaal niet meer naar buiten krijg. Dus ik wil wel een volledige kuur nemen en de huidige laxeermiddelen moest ik er sowieso bij blijven gebruiken.

Hoe zouden jullie het innemen? Ik ben zo bang dat het nog verder verstopt raakt, ik ben nu al een week niet geweest.
  zondag 3 juli 2011 @ 16:18:23 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98985049
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:00 schreef Sowieso. het volgende:
Even onder een kloon omdat ik het niet fijn vind dit onder m'n normale account te posten. Ik kom normaal ook niet in dit topic. Ik zal de smerige details besparen, alleen de kern typen.

Ik heb al meerdere jaren erge verstopping en buikpijn. Ik ben al in 12 ziekenhuizen geweest en heb alle laxeermiddelen gehad die er zijn, mijn darm is heel lang, uitgerekt en knijpt gewoon niet meer. Vooral het laatste stuk voor de endeldarm, dat loopt nog achterlangs door heel m'n romp in plaats van een enkele kronkel.

Nu gebruik ik al enkele jaren dagelijks 40-50 tabletjes van de drogist en nog allerlei andere laxerende middelen (zoals hoge doses laxerende suikervervangers) en daarmee krijg ik met uren persen en met m'n vuisten over m'n buik duwen, nog wel iets eruit.

Maar vorige week kwam de arts: Ze kunnen niks meer doen. De kans dat ik darmkanker of andere tumoren ontwikkel is zeer groot/vrijwel zeker, maar een behandeling hebben ze niet. (Ik heb gesmeekt om een stoma, want dit is echt geen leven, maar dat wilden ze niet). Wel moet ik nu elke dag een kuur klean prep erbij nemen. 'Ik moest maar kijken hoe ik het innam'.

Moet ik dat nu in 1 keer drinken? Het is 4 liter, ik zou nog wel twee zakjes per liter kunnen doen maar dan is het alsnog 2 liter. Dat lijkt me niet goed om in 1 keer te doen? Ik drink al meer dan 8 liter per dag. Ik neem de rest van m'n laxeermiddelen voor ik naar bed ga, omdat ik zo misselijk word dat ik anders overdag constant overgeef. Maar dat effect krijg ik ook van klean prep, waarvan ik trouwens meestal alleen verstopter raak omdat m'n uitgerekte darm dan zo vol zit, dat ik het met m'n vuisten helemaal niet meer naar buiten krijg. Dus ik wil wel een volledige kuur nemen en de huidige laxeermiddelen moest ik er sowieso bij blijven gebruiken.

Hoe zouden jullie het innemen? Ik ben zo bang dat het nog verder verstopt raakt, ik ben nu al een week niet geweest.
Jeutje wat een verhaal -O- :o Wat vervelend!
Eerste vraag die in mijn opkomt; in wat voor ziekenhuis word je behandeld (perifeer of universitair) en is het niet handig om een second opinion te halen? Want dit klinkt nogal heftig, en ik weet niet of er wellicht nog meer behandelmethoden zijn?
Als ik het goed begrijp heb je uberhaupt nog niet eens een diagnose, dus kan je ook niet goed behandeld worden? Ik denk dat je daar eens eerst achteraan moet gaan.. Je kan wel elke dag kleanprep gebruiken maar dat lijkt me ook niet erg prettig... -O-
Kleanprep gebruik je in principe 2 zakjes per liter volgens mij, als je dan deel A en B doet..
Sterkte iig :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_98986267
Ik ben in zowel universitaire als gewone ziekenhuizen onder behandeling geweest, o.a. UMC utrecht en AMC & VU Amsterdam. Erasmus Rotterdam ben ik ook kort geweest. Ik word al jaren doorverwezen, na 12 ziekenhuizen ben ik daarmee wel klaar eigenlijk. Wil dat ze nu eens iets doen zonder me weer verder te sturen, ik ben de laatste 4 jaar vrijwel nergens meer geweest omdat ik letterlijk de halve dag op de wc zit met enorme krampen en nauwelijks slaap.

Een diagnose heb ik inderdaad niet, ja een lange, bochtige wijde colon die de ontlasting niet juist voortstuwt met een vernauwing (ergens in het stuk recht onder m'n maag). Maar geen crohn of CU.

Op mijn klean prep staat wel 1 zakje per liter, dus 4 zakjes voor 4 liter.

Bedankt voor je reactie :)
  zondag 3 juli 2011 @ 16:57:26 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98986605
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:48 schreef Sowieso. het volgende:
Ik ben in zowel universitaire als gewone ziekenhuizen onder behandeling geweest, o.a. UMC utrecht en AMC & VU Amsterdam. Erasmus Rotterdam ben ik ook kort geweest. Ik word al jaren doorverwezen, na 12 ziekenhuizen ben ik daarmee wel klaar eigenlijk. Wil dat ze nu eens iets doen zonder me weer verder te sturen, ik ben de laatste 4 jaar vrijwel nergens meer geweest omdat ik letterlijk de halve dag op de wc zit met enorme krampen en nauwelijks slaap.

Een diagnose heb ik inderdaad niet, ja een lange, bochtige wijde colon die de ontlasting niet juist voortstuwt met een vernauwing (ergens in het stuk recht onder m'n maag). Maar geen crohn of CU.

Op mijn klean prep staat wel 1 zakje per liter, dus 4 zakjes voor 4 liter.

Bedankt voor je reactie :)
Pfff. -O- Wat vervelend joh. En apart dat je geen duidelijkheid krijgt na al die ziekenhuizen..
Ah oke :) Nouja, je kan wat uitproberen, maar bij dat spul is het gewoon belangrijk veel te drinken dus vandaar die oplossing gok ik :) Als je ernaast veel drinkt moet dat geen probleem zijn lijkt me..
:*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 3 juli 2011 @ 17:10:03 #216
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98987178
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:48 schreef Sowieso. het volgende:

Op mijn klean prep staat wel 1 zakje per liter, dus 4 zakjes voor 4 liter.

Zo had ik hem ook. Eén zakje per liter, dus vier zakjes in vier liter.
Het hielp mij om hem niet ijskoud te drinken. Daar kreeg ik spontaan last van mijn maag van. Ik heb alle vier de liters in vier uur in kunnen nemen. Neus dicht en hele grote slokken zodat ik het niet proefde. Slokje appelsap na ieder vol glas.

Als jij na twee of drie liter al van alles op gang hebt zou ik maar aan kijken of die andere twee liter nog nodig zijn. Maar dat zie je zelf het beste als je achterom kijkt. :')

Sterkte! Het is wel heel shit als ze niet weten wat het is en je van het ene naar het andere ziekenhuis wordt doorverwezen. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_98988417
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:00 schreef Sowieso. het volgende:
Maar vorige week kwam de arts: Ze kunnen niks meer doen. De kans dat ik darmkanker of andere tumoren ontwikkel is zeer groot/vrijwel zeker, maar een behandeling hebben ze niet. (Ik heb gesmeekt om een stoma, want dit is echt geen leven, maar dat wilden ze niet).
Ik schrik hier heel erg van. Dit kan toch haast niet?
Je normale darmfunctie werkt overduidelijk niet meer, en de kans dat er zich iets kwaadaardigs in ontwikkelt is kennelijk groot. Je kunt niet meer normaal functioneren omdat je de halve dag op de wc zit en veel pijn hebt, dus je kunt niet naar school of werken. Je kwaliteit van leven is dus volledig weg, en je "kunt niets bijdragen aan de maatschappij".
Als je dat allemaal bij elkaar bekijkt, dan zou ik toch inderdaad ook zeggen: sloop die boel eruit. Oftewel een stoma.
Ik bedoel, bij jonge vrouwen waar in de familie veel borstkanker voorkomt en die een bepaald gen hebben, wordt ondanks dat er nog helemaal niets aan de hand is, vaak preventief tot borstamputatie overgegaan, gewoon als "het zekere voor het onzekere nemen". En bij jou, met een nutteloos darmstelsel dat een tijdbom is en duidelijk je hele leven verziekt, doen ze het niet?
Daar zou ik dus echt wel een second opinion over willen.
Ik snap dat je na 12 ziekenhuizen dat wel zat bent, maar toch... Dit is weer een nieuwe fase, een nieuwe ontwikkeling, nieuwe informatie. Dan moeten ze de zaak ook weer opnieuw beoordelen denk ik.

Hoe dan ook: veel sterkte, dit klinkt echt heel heftig!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 4 juli 2011 @ 10:13:27 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99013194
beuh, ik kom me ook maar eens melden voor wat informatie. hier kort geweest met n darmonsteking die bacterieel bleek te zijn rond sinterklaas.

sindsdien darmen wel flink prikkelbaar, vet of scherp eten leidt nu vaker tot dunne ontlasting bijvoorbeeld (was altijd al vrij gevoelig). maar sinds ongeveer twee weken heb ik nu dat ik steeds een half uur na mn eerste hap eten naar het toilet moet, dunne ontlasting, veel kramp (afhankelijk van of ik het lang moest ophouden/wegpuffen is het de ene keer erger dan de andere) en meestal tot twee keer toe een toiletbezoek na 1 maaltijd... ook s ochtends als ik wakkeer woprd nu standard twee keer met diarree naar het toilet.

ik word er doodmoe van (ook al valt het vergeleken met jullie nog mee) en mn billen vinden t ook niet meer leuk. boevndien ga ik dingen als picknicks nu mijden omdat er dan geen toilet is om heen te gaan...

ik wil nog even wachten met naar de dokter gaan tot mn laatste stressvolle weken op school voorbij zijn. heb het idee dat het nog stress zou kunnen zijn. zit ook geen bloed bij voor zover ik kon zien, en de pijn is ook anders en minder constant dan toen ik een ontsteking had. maar ergens zit t me niet lekker...
Kwak
  maandag 4 juli 2011 @ 23:42:03 #219
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99046813
Picknicks, parken, festivals, eigenlijk alles met openbare of afwezige toiletten is een no go voor mij. Begrijp nu pas beter waarom ik die tick al jaren heb.

Je kunt het even afwachten of het beter wordt als de stress zakt, aan de andere kant waarom uitstellen als je je misschien straks al beter voelt?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:03:48 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99047867
Sowieso : Ik weet niet hoever je bereid bent te reizen voor een arts... maar ik zweer bij mijn internist. Ik kan je zijn nummer geven en zijn naam, mocht je intresse hebben. Dan stuur je maar een pm :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:09:02 #221
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99048088
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:42 schreef Sanne het volgende:
Picknicks, parken, festivals, eigenlijk alles met openbare of afwezige toiletten is een no go voor mij. Begrijp nu pas beter waarom ik die tick al jaren heb.

Je kunt het even afwachten of het beter wordt als de stress zakt, aan de andere kant waarom uitstellen als je je misschien straks al beter voelt?
ik heb ondertussen een angststoornis ontwikkeld voor plekken zonder toilet.
teringlastig, kan ik je vertellen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:13:09 #222
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99055577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb ondertussen een angststoornis ontwikkeld voor plekken zonder toilet.
teringlastig, kan ik je vertellen.
Tell me about it. Het toilet is de graadmeter of ik ergens nog terug kom of noooooit meer. :r

Ik heb een fobie van die toiletten naast elkaar waar je je buren zo lekker hoort. Dan zit ik echt te wachten tot ik geen voetstappen meer hoor en zeker weet dat er niemand verder op zit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_99056164
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:48 schreef Sowieso. het volgende:
Ik ben in zowel universitaire als gewone ziekenhuizen onder behandeling geweest, o.a. UMC utrecht en AMC & VU Amsterdam. Erasmus Rotterdam ben ik ook kort geweest. Ik word al jaren doorverwezen, na 12 ziekenhuizen ben ik daarmee wel klaar eigenlijk. Wil dat ze nu eens iets doen zonder me weer verder te sturen, ik ben de laatste 4 jaar vrijwel nergens meer geweest omdat ik letterlijk de halve dag op de wc zit met enorme krampen en nauwelijks slaap.

Een diagnose heb ik inderdaad niet, ja een lange, bochtige wijde colon die de ontlasting niet juist voortstuwt met een vernauwing (ergens in het stuk recht onder m'n maag). Maar geen crohn of CU.

Op mijn klean prep staat wel 1 zakje per liter, dus 4 zakjes voor 4 liter.

Bedankt voor je reactie :)
Damn... Klinkt ontzettend heftig. Ik snap niet zo goed waarom het ziekenhuis zo moeilijk doet over een stoma. Hebben ze dat goed kunnen onderbouwen?

Wat die Kleanprep betreft, ik krijg het spul sowieso niet af, dus daar kan ik je helaas niet meer helepen. Sterkte in ieder geval!
pi_99056295
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
beuh, ik kom me ook maar eens melden voor wat informatie. hier kort geweest met n darmonsteking die bacterieel bleek te zijn rond sinterklaas.

sindsdien darmen wel flink prikkelbaar, vet of scherp eten leidt nu vaker tot dunne ontlasting bijvoorbeeld (was altijd al vrij gevoelig). maar sinds ongeveer twee weken heb ik nu dat ik steeds een half uur na mn eerste hap eten naar het toilet moet, dunne ontlasting, veel kramp (afhankelijk van of ik het lang moest ophouden/wegpuffen is het de ene keer erger dan de andere) en meestal tot twee keer toe een toiletbezoek na 1 maaltijd... ook s ochtends als ik wakkeer woprd nu standard twee keer met diarree naar het toilet.

ik word er doodmoe van (ook al valt het vergeleken met jullie nog mee) en mn billen vinden t ook niet meer leuk. boevndien ga ik dingen als picknicks nu mijden omdat er dan geen toilet is om heen te gaan...

ik wil nog even wachten met naar de dokter gaan tot mn laatste stressvolle weken op school voorbij zijn. heb het idee dat het nog stress zou kunnen zijn. zit ook geen bloed bij voor zover ik kon zien, en de pijn is ook anders en minder constant dan toen ik een ontsteking had. maar ergens zit t me niet lekker...
Als het je niet lekker zit, zou ik gewoon nog een keertje teruggaan. De kans is (zoals al aangegeven) redelijk groot dat het stress-gerelateerd is. Maar dan nog. Als je je niet goed voelt, voel je je niet goed.

Het kan trouwens ook (deels) een self-fulfilling prophecy zijn. Op een gegeven moment ga je die pijn gewoon verwachten, waardoor 'ie ook komt. Niet dat het dat minder vervelend maakt, overigens.

Wat betreft het mijden van ruimtes/locaties zonder wc: been there, done that :P Tegenwoordig gaat het gelukkig eigenlijk best goed :)
pi_99056307
Sanne, je onderschrift is awesome btw :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')