abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:44:44 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97715627
Marine kan patrouilleschepen toch behouden

DEN HAAG (RNW) - Twee patrouilleschepen van de Koninklijke Marine die uit de vaart zouden worden gehaald, kunnen toch in gebruik blijven. Dat schrijft De Telegraaf.

Eigenlijk zouden de twee – nog nieuwe - schepen weg moeten in het kader van de omvangrijke bezuinigingen van minister Hans Hillen. Nu is er toch geld gevonden om de patrouilleschepen in de vaart te houden.

Maandag is er in de Tweede Kamer een debat over de bezuinigingen bij Defensie.

RNW
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:49:08 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97716532
Het is een grote gekte natuurlijk momenteel, maar ik kan zulk nieuws alleen maar aanmoedigen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97718603
Ach, dit betekend alleen dat er elders dingen gaan verdwijnen....
pi_97728084
Laat ze maar meer op de falende ondersteunende diensten bezuinigen. Wie weet gaan ze dan wél hun werk doen.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:56:50 #181
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_97730271
*O*

Laat ze maar bezuinigingen op het marinebedrijf. De grootste faalorganisatie van defensie. :W
Mieter al dat niet functioneerde personeel er maar uit. :W
*O*
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_97730857
Wat een onzin. De Nederlandse Marine is iets om heel erg trots op te zijn en wat wereldwijd zeer veel respect afdwingt. Kom op zeg.
pi_97730916
Met het marinebedrijf doelt hij niet op de KM als geheel geloof ik.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:59:37 #184
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_97739921
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een onzin. De Nederlandse Marine is iets om heel erg trots op te zijn en wat wereldwijd zeer veel respect afdwingt. Kom op zeg.
Lezen jongen.

Met het Marinebedrijf bedoel ik de oude Rijkswerf. Het is nu een onderdeel van de DMO.
Een van de ondersteunende diensten die op de schop moet. Een klein lichtpuntje, het Marinebedrijf komt weer onder de MATLOG van CZSK te vallen. *O*
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_97740752
Ow ok, sorry, ik had nog nooit van het 'marinebedrijf' gehoord en dacht dus dat je de gehele KM bedoelde.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:21:10 #186
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97799555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Klopt het trouwens dat met het wegbezuinigen van alle Leopards er SLECHTS 100 miljoen euro wordt bespaard? Jezus, hou ze dan zeg... Wat een onzinnige besparing op 60 tanks. Voor 100 miljoen euro koop je niet eens 2 Chinooks of 2 F35's.
inderdaad... het is te apart voor woorden :')
100 miljoen voor 2 Bataljon tanks, inclusief reservemateriaal, personeelskosten, staf, voertuigen, munitie, brandstof...

mgoeeeed.. ook al houden we de tanks.
in 2015 moeten we nieuwe..

ben wel benieuwd als ze besluiten wat tanks te houden..
gaan heel wat mensen huilen/balen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 6 juni 2011 @ 19:23:24 #187
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97799702
Ik had hier eens gelezen dat de meest kostbare onderdelen van de tanks (toren, motoren) gewoon mee kunnen gaan naar een nieuw onderstel (dat was eigenlijk te zwak voor de A6).

Wat zou die hele operatie ongeveer kosten?

Toch niet meer dan ¤50 a ¤100 miljoen?

En anders heeft Griekenland nog wel een paar fabrieksnieuwe Leopard 2A6 staan waarvan ze al jaren de betaling vertragen, dan kan KMW die gewoon terughalen en naar Nederland sturen voor een goede prijs.

Maar goed, dat zal het wel niet meer worden. :'(
  maandag 6 juni 2011 @ 19:31:20 #188
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97800298
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
Ik had hier eens gelezen dat de meest kostbare onderdelen van de tanks (toren, motoren) gewoon mee kunnen gaan naar een nieuw onderstel (dat was eigenlijk te zwak voor de A6).

Wat zou die hele operatie ongeveer kosten?

Toch niet meer dan ¤50 a ¤100 miljoen?

En anders heeft Griekenland nog wel een paar fabrieksnieuwe Leopard 2A6 staan waarvan ze al jaren de betaling vertragen, dan kan KMW die gewoon terughalen en naar Nederland sturen voor een goede prijs.

Maar goed, dat zal het wel niet meer worden. :'(
Dat is heel erg goed mogelijk inderdaad...
Vroeger hadden we onze eigen werkplaatsen voor tank upgrades.. ( tankwerkplaats zoveel zoveel ) Griekenland bouwt hun eigen Leo's geloof ik.. hebben wel wat van Duitsland geimporteerd.. en dat is vast en zeker nog niet afbetaald.. ;)

je idee is heel erg aardig...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 6 juni 2011 @ 20:06:48 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97802781
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:31 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dat is heel erg goed mogelijk inderdaad...
Vroeger hadden we onze eigen werkplaatsen voor tank upgrades.. ( tankwerkplaats zoveel zoveel )
Leusden. 4/5e echelon.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:21:53 #190
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97821608
die lui hebben me toch kontklussen gehad met de leo1..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_97831232
Militairen die met weekendverlof gaan, moeten in uniform reizen. De PVV wil op deze manier de band tussen de krijgsmacht en de samenleving verbeteren.

"De Nederlandse bevolking moet de krijgsmacht meer leren waarderen en trots zijn op de mannen en vrouwen in uniform. De band tussen de krijgsmacht en de samenleving moet worden verbeterd, zo niet hersteld. Patriottisme kan hier een grote rol bij spelen", aldus PVV-Kamerlid Marcial Hernandez.

De PVV pleit al langer voor meer openbare parades en militaire ceremonies.

bron: powned.tv

Ging dr gister ook al ff over tijdens dat debat. Niet eens zo'n heel slecht idee denk ik?
Blood Sugar Sex Magik
pi_97831805
Ik begin vanavond vast :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97833769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:10 schreef hcwp het volgende:
Ik begin vanavond vast :')
Ik ook :)
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:48:59 #194
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97834712
Ik niet
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:54:14 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97834855
Wat betreft militaire parades wordt Noord Korea lastig te overtreffen..





Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:55:42 #196
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97834907
Kroon heeft genoeg van getutoyeer

Oorlogsheld Marco Kroon ergert zich aan ondergeschikten die hem met zijn voornaam aanspreken of tutoyeren. Dat wordt vooral gedaan door ondergeschikten die een keer zijn café in Den Bosch hebben bezocht, schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van het interne defensieblad Landmacht.

"Dan zijn ze hier een keer in de kroeg geweest en dan is het altijd al snel 'Marco'." In het café is dat volgens hem geen probleem, maar op de kazerne hoort een sergeant-majoor volgens Kroon met 'u' te worden aangesproken. "Als het er echt om gaat, moet duidelijk zijn wie de leiding heeft en dat kan niet als iedereen elkaar bij de voornaam noemt."

Kroon zegt verder compagniecommandant te willen worden bij het 17 pantserinfanteriebataljon. Daar zou hij nog veel kunnen leren over het grotere geheel. "Tot nu toe was ik een mierenneuker, een micromanager."

Voor de militairen onder hem zou het snel genoeg wennen onder iemand met de hoogste militaire onderscheiding te dienen. "Behandel mij met hetzelfde respect als iedere kapitein. Je hoeft mij niet te groeten als je me ergens tegenkomt, maar ook niet bij de voornaam te roepen."

Kroon werd in april vrijgesproken van het bezit van cocaïne. Als hij hiervoor was veroordeeld, had hij zijn Militaire Willemsorde moeten inleveren en was hij ontslagen uit het leger. De militair werd wel veroordeeld tot 750 euro boete en een voorwaardelijk werkstraf van tachtig uur voor het bezit en het verstrekken van stroomstootwapens.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:25:07 #197
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97835886
Dat van Kroon mag ook wel in een intern vakblad vind ik. Dat hoeft niet zo publiekelijk. Of komt het uit iets van binnen de organisatie?

In uniform reizen vind ik geen slecht idee.
pi_97836352
Oorspronkelijke interview staat in Landmacht magazine
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:39:25 #199
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97836399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:25 schreef PLAE@ het volgende:
Dat van Kroon mag ook wel in een intern vakblad vind ik. Dat hoeft niet zo publiekelijk. Of komt het uit iets van binnen de organisatie?
[...] schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van het interne defensieblad Landmacht.
pi_97836675
quote:
RIJSWIJK - Twee F-16's van de Koninklijke Luchtmacht hebben dinsdagochtend boven de Noordzee twee langeafstandsvliegtuigen van de Russische luchtmacht onderschept.

Dat meldde Defensie dinsdagochtend. De F-16's van de Quick Reaction Alert op de vliegbasis Volkel stegen om kwart over elf na een alarmsignaal op om de Russische vliegtuigen te onderscheppen.

De Duitse gevechtsleiding hielp de Nederlandse vliegtuigen daarbij. De Deense luchtmacht had ook al F-16's op de Russen afgestuurd.

De twee Russische Tupolev Tu-142-toestellen, door de NAVO ook wel aangeduid als Bears, vlogen langs de kust van Noorwegen naar de Noordzee. Na de onderschepping door de Nederlandse F-16's zetten de beide viermotorige Bears koers naar het westen, richting het Britse luchtruim.

Russische toestellen worden de laatste tijd steeds vaker gesignaleerd in de omgeving van Nederland. Vorig jaar werd voor het eerst in jaren een onderschepping uitgevoerd en dit jaar was het al twee keer eerder raak, aldus een woordvoerder van Defensie.
De luchtmacht houdt constant twee bewapende F-16's paraat om onbekende vliegtuigen te onderscheppen. De F-16's kunnen na een alarmsignaal binnen enkele minuten in de lucht zijn. De vliegbases Volkel en Leeuwarden nemen de Quick Reaction Alert afwisselend waar. bron
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')