abonnement Unibet Coolblue
pi_97288188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:28 schreef dog_mask het volgende:
postdubstep is een grote joke, een manier waarop mensen zich proberen af te scheiden of speciaal/sophisticated te lijken. granted, zeggen dat je naar dubstep luistert kan leiden tot reacties OMG IK OOK KEN JE SKRILLEX en daar zit je niet op te wachten, maar postdubstep lost ook vrij weinig op. die wikipedia pagina slaat alles, nauwelijks bronvermeldingen en de bron die genoemd wordt,

http://www.spin.com/artic(...)ho-matter?page=0%2C1

noemt onder andere magnetic man als postdubstep. als er dan al een genre 'postdubstep' zou zijn zijn zij het in ieder geval niet. dubstep was vanaf het begin een genre met veel invloed van garage/2step en dub, vandaar de naam, maar er waren nauwelijks regeltjes over wat nou dubstep was en wat niet. zolang het tempo rond de 140 bpm lag en er een dikke bas inzat kon het door voor dubstep en verder niet moeilijk doen. daarom trok het ook fans en producers uit allerlei muzikale achtergronden: voor iedereen zat er wel een vorm van dubstep bij die invloed had uit een genre dat je al kende. dus zo'n beetje alles wat mensen nu onder postdubstep scharen zou je gewoon dubstep moeten/kunnen noemen, maar het klinkt natuurlijk veel hipper om jezelf als 'postdubstepper' neer te zetten, omdat je alweer zo ver ahead bent.. of je schaamt je gewoon om naar dubstep te luisteren.
Heeft helemaal niets met hipper te maken of dat ik me voor schaam om dubstep te luisteren. Ik vind het gewoon een wereld van verschil tussen deze twee soorten en volgens mij kan iedereen dat wel duidelijk horen dat er een groot verschil is. Ja, er zijn overeenkomsten, maar alles met een elektrische gitaar, basgitaar en een drumstel hoef ik toch ook niet per se rock te noemen. Ik mag toch wel duidelijk aangeven wat voor soort dubstep ik tof vind, of moet ik per se vaag blijven en het maar gewoon dubstep noemen.

Edit: Is er al een nieuw topic? Ik lees:
Het nummer in de topictitel is al opgehoogd.

Maar ik zie hem nog niet :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')