abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 april 2011 @ 01:00:30 #1
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_96028155
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

Wtf? een .gov domein waar gewoon aangegeven word dat er signalen vanuit de ruimte naar de aarde zijn gestuurd.... kan iemand mij hier meer over vertellen? deze documenten zijn net uitgekomen.
Bovendien valt het mij op dat er de laatste tijd opvallend veel ufo nieuws is.. ik ben zelf nogal sceptisch maar vond dit toch wel heel erg raar.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 27 april 2011 @ 01:03:21 #2
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_96028269
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:40 schreef RickoKun het volgende:
www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

http://vault.fbi.gov/hott(...)rt%201%20of%201/view

Linkdump!

Ik geloof persoonlijk niet in het feit dat aliens ons bezoeken (wel dat ze bestaan), ik kon dit linkje zelf niet openen, maar dacht: Misschien kan TRU er wat mee?

Gegroet,

Ricko
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 27 april 2011 @ 01:06:56 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_96028383
Mja, ik geloof niet dat aliens ons een bericht sturen met daarin het periodiek systeem (pagina 20) :P het kan wel hoor, daar niet van.

Edit: ow, volgens mij moet ik het artikel even helemaal gaan lezen later.
pi_96028464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:06 schreef Scuidward het volgende:
Mja, ik geloof niet dat aliens ons een bericht sturen met daarin het periodiek systeem (pagina 20) :P het kan wel hoor, daar niet van.
Waarom niet, wij hebben ook een plakkaat met het periodieke systeem de ruimte ingestuurd.
  woensdag 27 april 2011 @ 01:09:09 #5
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_96028465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:06 schreef Scuidward het volgende:
Mja, ik geloof niet dat aliens ons een bericht sturen met daarin het periodiek systeem (pagina 20) :P het kan wel hoor, daar niet van.
Wij doen het ook al.. dus waarom zij niet ?

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Message_From_Earth
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_96028493
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
Ne mutlu Türküm diyene
  woensdag 27 april 2011 @ 01:13:35 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_96028611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:09 schreef captainkid het volgende:

[..]

Waarom niet, wij hebben ook een plakkaat met het periodieke systeem de ruimte ingestuurd.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:09 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Wij doen het ook al.. dus waarom zij niet ?

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Message_From_Earth
Mja, dat is natuurlijk wel het meest universele in het heelal, die elementen, maar in dit artikel geven ze het gewoon aan als een voorbeeld om iets te ontcijferen en staan de codes op de laatste 2 pagina's (als ik het nu wel goed lees).

Ze zullen er ongetwijfeld zijn, die aliens, maar iedereen die in de fake alien invasion gelooft zal nu ook wel op het puntje van zijn stoel zitten :P
pi_96029573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:09 schreef captainkid het volgende:

[..]

Waarom niet, wij hebben ook een plakkaat met het periodieke systeem de ruimte ingestuurd.
En misschien is wat we nu terugkrijgen, dus wel gewoon ons eigen bericht dat op één of andere manier gereflecteerd is.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 27 april 2011 @ 02:10:23 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_96030106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:49 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En misschien is wat we nu terugkrijgen, dus wel gewoon ons eigen bericht dat op één of andere manier gereflecteerd is.
Waarom denk ik daar niet aan ... ook een optie.
pi_96030762
Wtf is dit?
Dit ziet er wel erg officieel uit.

Edit:
http://www.ufodigest.com/(...)ontact-kevin-w-smith

[ Bericht 66% gewijzigd door Refragmental op 27-04-2011 03:08:14 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 07:43:19 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96031840
Kom kom, allemaal zo verbaasd?
The truth was in here.
  Redactie Frontpage woensdag 27 april 2011 @ 09:58:28 #12
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_96034097
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 27 april 2011 @ 09:58:34 #13
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_96034100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef amenth het volgende:
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
_O- :')
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_96034117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:49 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En misschien is wat we nu terugkrijgen, dus wel gewoon ons eigen bericht dat op één of andere manier gereflecteerd is.
Dan hadden ze het niet hoeven te ontcijferen lijkt mij.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 27 april 2011 @ 09:59:25 #15
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_96034120
Opvallend dat dit bericht via de Sputnik is ontvangen. Deze satelliet si erg oud en kan dus prima een berg ruis ontvangen. Daarnaast kan het best zijn dat Russen de yanks gewoon aan het pesten waren met valse signalen :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:01:39 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_96034175
ik moet zeggen dat ik niet heel erg wijs wordt uit die documenten :')
:')
  woensdag 27 april 2011 @ 10:14:51 #17
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_96034517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik moet zeggen dat ik niet heel erg wijs wordt uit die documenten :')
ja, en waarom zijn die documenten altijd zo slecht leesbaar...

30 keer opnieuw gekopieerd en alles.

Maar toch, leuk nieuws :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 27 april 2011 @ 10:14:55 #18
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_96034520
Ik keek net even op de site van NSA en kwam het volgende tegen:
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/et_intelligence.pdf

Staat onder het "key to et messages" bestand:
http://www.nsa.gov/public_info/declass/ufo/index.shtml
  woensdag 27 april 2011 @ 10:15:40 #19
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96034536
disclosure komt er nu toch eindelijk aan , spannende tijden ^O^
pi_96034554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:59 schreef star_gazer het volgende:
Opvallend dat dit bericht via de Sputnik is ontvangen. Deze satelliet si erg oud en kan dus prima een berg ruis ontvangen. Daarnaast kan het best zijn dat Russen de yanks gewoon aan het pesten waren met valse signalen :P
Ik vermoed dat de wetenschappers prima het verschil tussen ruis en een boodschap kunnen zien. Dat het een bluf van de Russen was voor de Space Race is aannemelijker. Ik mis dan ook een datum waarop deze boodschappen zijn ontvangen.
Extremistisch gematigd.
pi_96034592
Er wordt in het hele document niks gezegd over aliens. Er zijn signalen ontvangen uit de ruimte, zo te zien. Er staat niets over de mogelijke bron van deze signalen. Het document tracht slechts een sleutel te bieden voor de ontvangen signalen.

Afgezien van de momenteel onbekende bron van deze signalen is er weinig sensatie, op jullie titel na.

Doe a.u.b. niet zoals religieuzen dat doen, bijvoorbeeld: "Ik snap het niet, dus aliens/God."
Er is niks bewezen op dit moment, of dat bewijs is niet vrijgegeven. Het jammerlijke feit blijft dat we met deze informatie bar weinig kunnen.
pi_96034624
First contact komt pas op het moment dat we FTL hebben :D.
Get it and Bet it
pi_96034635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef Blue-eagle het volgende:
Er wordt in het hele document niks gezegd over aliens. Er zijn signalen ontvangen uit de ruimte, zo te zien. Er staat niets over de mogelijke bron van deze signalen. Het document tracht slechts een sleutel te bieden voor de ontvangen signalen.

Afgezien van de momenteel onbekende bron van deze signalen is er weinig sensatie, op jullie titel na.

Doe a.u.b. niet zoals religieuzen dat doen, bijvoorbeeld: "Ik snap het niet, dus aliens/God."
Er is niks bewezen op dit moment, of dat bewijs is niet vrijgegeven. Het jammerlijke feit blijft dat we met deze informatie bar weinig kunnen.
Hmwoah, een boodschap in symbolen waaruit o.a. het periodiek systeem is te halen lijkt me geen "natuurlijk verschijnsel".
Extremistisch gematigd.
pi_96034697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef P8 het volgende:

[..]

Hmwoah, een boodschap in symbolen waaruit o.a. het periodiek systeem is te halen lijkt me geen "natuurlijk verschijnsel".
Hij zegt ook niet dat het een natuurlijk verschijnsel is. :{w Het is tensollte het periodiek systeem wat wij bedacht hebben dus om te stellen dat het van aliens komt.....
pi_96034724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef amenth het volgende:
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
Jij bent waarschijnlijk gelovig dus wanneer verwacht je dat god contact met ons zoekt? Ooh wacht dat zal nooooooit gebeuren dus blijf maar lekker wachten of geef de hoop op daggg!
pi_96034740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef P8 het volgende:

[..]

Hmwoah, een boodschap in symbolen waaruit o.a. het periodiek systeem is te halen lijkt me geen "natuurlijk verschijnsel".
Dat heb ik dan ook niet gezegd.

Een meer logische verklaring zou zijn dat het onze eigen radio-signalen zijn die werden weerkaatst. Een planeet, maan of ander hemellichaam bestaande uit ijzer of andere metalen en de juiste structuur kan zomaar radio signalen weerkaatsen.

Ik snap dat 't minder sensationeel is, en dat de kans erg klein is, maar die kans is mijns inziens nog altijd groter dan dat we in ons zonnestelsel of zelfs in onze cluster van zonnestelsels signalen zouden ontvangen van een intelligente samenleving.

Dat er buitenaards leven is staat voor mij (statistisch gezien) vast, dat wij daar mee in contact komen.. erg onwaarschijnlijk.
pi_96034759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef Blue-eagle het volgende:
Er wordt in het hele document niks gezegd over aliens. Er zijn signalen ontvangen uit de ruimte, zo te zien. Er staat niets over de mogelijke bron van deze signalen. Het document tracht slechts een sleutel te bieden voor de ontvangen signalen.

Afgezien van de momenteel onbekende bron van deze signalen is er weinig sensatie, op jullie titel na.

Doe a.u.b. niet zoals religieuzen dat doen, bijvoorbeeld: "Ik snap het niet, dus aliens/God."
Er is niks bewezen op dit moment, of dat bewijs is niet vrijgegeven. Het jammerlijke feit blijft dat we met deze informatie bar weinig kunnen.
En maar je poot stijf houden.
Volgens mij probeer jij nog met argumenten te als er zelfs een buitenaards wezen voor je neus staat.

You ignorant...
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_96034763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:59 schreef star_gazer het volgende:
Opvallend dat dit bericht via de Sputnik is ontvangen. Deze satelliet si erg oud en kan dus prima een berg ruis ontvangen. Daarnaast kan het best zijn dat Russen de yanks gewoon aan het pesten waren met valse signalen :P
Hehe, optie nr. nogwat :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:25:02 #29
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96034778
Dit artikel is waardeloos zonder het artikel waar het naar verwijst in de inleiding. Voor hetzelfde geld gaat het hier om een gedachtenexperiment: een poging door aardse wetenschappers om een signaal te verzinnen en dat zonder hulp te laten ontcijferen door anderen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:26:27 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96034814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef Kwyjibo het volgende:
Ik keek net even op de site van NSA en kwam het volgende tegen:
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/et_intelligence.pdf

Staat onder het "key to et messages" bestand:
http://www.nsa.gov/public_info/declass/ufo/index.shtml
In 2004 dus al he.. maw, er zou zomaar meer gegevens heen en weer gezonden kunnen wezen inmiddels.
The truth was in here.
pi_96034884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

En maar je poot stijf houden.
Volgens mij probeer jij nog met argumenten te als er zelfs een buitenaards wezen voor je neus staat.

You ignorant...
"Sceptisch" heet dat, een belangrijke eigenschap voor iedereen die wetenschappelijk bewijs liever ziet dan sensationele headlines en deze klakkeloos voor waarheid aanneemt.

De documenten die ik tot nu toe heb gelezen duiden niet op buitenaardse intelligentie. Zelfs het document wat rept over "Extraterrestrial Intelligence" gaat gewoon over een gedachten experiment uit 2004. Wat toentertijd ook was vrijgegeven in de NSA Technical Journals, welke je gewoon kan downloaden:

http://www.nsa.gov/public_info/declass/tech_journals.shtml

Edit: Da's helaas niet het gehele archief zie ik. Een zoekopdracht op "NSA tech journals 2004" levert helaas alleen maar informatie op van sites als "disclose.tv". Da's zoiets als bewijs zoeken voor bijbelse verhalen in de bijbel.

Teleurstellend "bewijs" in ieder geval.
pi_96035063
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

"Sceptisch" heet dat, een belangrijke eigenschap voor iedereen die wetenschappelijk bewijs liever ziet dan sensationele headlines en deze klakkeloos voor waarheid aanneemt.

De documenten die ik tot nu toe heb gelezen duiden niet op buitenaardse intelligentie. Zelfs het document wat rept over "Extraterrestrial Intelligence" gaat gewoon over een gedachten experiment uit 2004. Wat toentertijd ook was vrijgegeven in de NSA Technical Journals, welke je gewoon kan downloaden:

http://www.nsa.gov/public_info/declass/tech_journals.shtml

Edit: Da's helaas niet het gehele archief zie ik. Een zoekopdracht op "NSA tech journals 2004" levert helaas alleen maar informatie op van sites als "disclose.tv". Da's zoiets als bewijs zoeken voor bijbelse verhalen in de bijbel.

Teleurstellend "bewijs" in ieder geval.
Ik wacht ook nog even op nieuws van de NSA of the WH, maar ik vind het wel spannend :)
pi_96035075
Ik kreeg net een sms binnen:

'UA34 JDG45 MAK34 KCA KAA KYEQQ YUQO JNFS3'.

Iemand van de NSA aanwezig want ik kom er niet uit.

Maar de 29 berichten zijn al een aantal jaren terug ontvangen. Er is namelijk al een 'jarenlange' rechtszaak aan deze openbaarmaking vooraf gegaan.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:40:29 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96035191
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:36 schreef mistermysterion het volgende:

Maar de 29 berichten zijn al een aantal jaren terug ontvangen. Er is namelijk al een 'jarenlange' rechtszaak aan deze openbaarmaking vooraf gegaan.
Het zal niet vergezocht wezen om te denken dat ze het dus wel moesten vrijgeven... inmiddels zijn we jaren verder, hoeveel ET contact zou er al geweest zijn.
The truth was in here.
pi_96035223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:36 schreef mistermysterion het volgende:
Ik kreeg net een sms binnen:

'UA34 JDG45 MAK34 KCA KAA KYEQQ YUQO JNFS3'.

Iemand van de NSA aanwezig want ik kom er niet uit.

Maar de 29 berichten zijn al een aantal jaren terug ontvangen. Er is namelijk al een 'jarenlange' rechtszaak aan deze openbaarmaking vooraf gegaan.
PUK code voor je kuisheidsgordel ?
pi_96035452
http://www.nsa.gov/public(...)ial_intelligence.pdf

Het was een test binnen de NSA om te kijken hoe goed hun cryptologen waren. Nothing to see here folks, walk along.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:52:27 #37
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_96035564
Het periodieke systeem is een natuurkundig feit....

De perfecte manier om te communiceren lijkt mij zo....
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_96035567
quote:
17s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dan hadden ze het niet hoeven te ontcijferen lijkt mij.
Misschien zit er in de ruimte een of andere soort natuurlijke decoder, en nu moeten we ons eigen, door de natuur gedecodeerd signaal, herdecoderen??? (ver gezocht, maar vond het wel een leuke mogelijkheid..) 8-)
  woensdag 27 april 2011 @ 10:53:44 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96035606
The truth was in here.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:53:51 #40
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_96035612
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef stbabylon het volgende:
http://www.nsa.gov/public(...)ial_intelligence.pdf

Het was een test binnen de NSA om te kijken hoe goed hun cryptologen waren. Nothing to see here folks, walk along.
QFT
en omdat dit in TRU nooit aangenomen zal worden :)
vanaf "Sputnik" ging de geloofwaardigheid over boord
I follow you......but not on Twitter
pi_96035621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:23 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook niet gezegd.

Een meer logische verklaring zou zijn dat het onze eigen radio-signalen zijn die werden weerkaatst. Een planeet, maan of ander hemellichaam bestaande uit ijzer of andere metalen en de juiste structuur kan zomaar radio signalen weerkaatsen.

Dan hadden we eerder rotzooi ontvangen (zoals radio/tv-programma's), dan een boodschap met wiskundige formules en het periodiek systeem, en met een duidelijk begin waarmee de rest van de boodschap ontcijferd kan worden. Daarnaast, als het een boodschap van onszelf zou zijn, zou dat het niet een stuk makkelijker maken om het te ontcijferen?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook sterk mijn twijfels bij de validiteit van deze boodschap, maar wat jij hier suggereert beschouw ik als onmogelijk.
Edit: Wat DutchErrorist dus eigenlijk ook al zei.

De kans dat de Russen dit zelf in elkaar gezet hebben om de Amerikanen te kunnen overtroeven in de Space Race lijkt me een stuk waarschijnlijker.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:56:57 #42
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96035720
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef stbabylon het volgende:
http://www.nsa.gov/public(...)ial_intelligence.pdf

Het was een test binnen de NSA om te kijken hoe goed hun cryptologen waren. Nothing to see here folks, walk along.
Goed geraden dus. Kan nu ook het bericht van de frontpage, of tenminste een flinke update?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:57:01 #43
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_96035724
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat wij de enige levensvorm zijn in de ruimte..

En het is wel erg toevallig dat de afgelopen tijd weer zoveel ufo nieuws, seeing en info naar buiten komt..
pi_96035793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Amnistia het volgende:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat wij de enige levensvorm zijn in de ruimte..

En het is wel erg toevallig dat de afgelopen tijd weer zoveel ufo nieuws, seeing en info naar buiten komt..
Niet minder toevallig dan hypes als flippo's, knikkers, hip-hop en Gordon.
Extremistisch gematigd.
pi_96035833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Amnistia het volgende:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat wij de enige levensvorm zijn in de ruimte..
Mij ook, zeeeeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk zelfs. En bijhoorlijk arrogant. Maar goed, dat het er is/was/zal zijn betekent niet dat we ze ooit tegen zullen komen :)
quote:
En het is wel erg toevallig dat de afgelopen tijd weer zoveel ufo nieuws, seeing en info naar buiten komt..
Neuh, das gewoon echt toeval. Ws. zie je het zelf meer. Of valt het je meer op.
pi_96035892
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

QFT
en omdat dit in TRU nooit aangenomen zal worden :)
vanaf "Sputnik" ging de geloofwaardigheid over boord
Check ook even hier:

http://www.nsa.gov/public(...)nication_with_et.pdf

Bladzijde 83, halverwege. 't Is gewoon een voorbeeld.
Misschien hadden ze geen zin om dit te releasen om nog meer ufo gekte te voorkomen?
pi_96036155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Amnistia het volgende:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat wij de enige levensvorm zijn in de ruimte..

En het is wel erg toevallig dat de afgelopen tijd weer zoveel ufo nieuws, seeing en info naar buiten komt..
Amerikaanse regering is van plan de grootste bezuinigingsoperatie ooit uit te voeren en er wordt verwacht dat er flink gesneden wordt in het budget van de NSA.
De Nasa had begin december precies dezelfde strategie toen het beweerde buitenaards leven gevonden te hebben, terwijl het later een hoax bleek te zijn.

Dit soort spectaculair nieuws volgt altijd op aangekondigde bezuinigingen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:12:44 #48
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96036341
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:07 schreef eight het volgende:

[..]

Amerikaanse regering is van plan de grootste bezuinigingsoperatie ooit uit te voeren en er wordt verwacht dat er flink gesneden wordt in het budget van de NSA.
De Nasa had begin december precies dezelfde strategie toen het beweerde buitenaards leven gevonden te hebben, terwijl het later een hoax bleek te zijn.

Dit soort spectaculair nieuws volgt altijd op aangekondigde bezuinigingen.
NASA beweerde in december helemaal niet buitenaards leven gevonden te hebben.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:13:51 #49
167595 mirved
Infobesitas
pi_96036390
Als jullie nou even het bron document ook lezen voordat jullie een hoop gaan roepen :')

Het is geen hoax. Het zijn antwoorden voor 29 puzzels die gepubliceerd zijn door Dr. Campaigne in een issue van NSA technical journal. De puzzels gaan over encryptie en hebben helemaal 0,0 te maken met aliens of sputnik.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_96036444
Sputnik 1 had niet eens een ontvanger :')
  woensdag 27 april 2011 @ 11:15:43 #51
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_96036457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:15 schreef Daev het volgende:
Sputnik 1 had niet eens een ontvanger :')
:')
:')
pi_96036550
quote:
Wat, een link plaatsen naar een typische twijfelachtige site valt tegenwoordig onder toelaatbaar gedrag van moderators? Ik herinner me nog een tijd waar dit gedrag door modjes in TRU niet werd gewaardeerd. Daarnaast doen de plaatjes op die site het niet meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:54 schreef P8 het volgende:

[..]

Dan hadden we eerder rotzooi ontvangen (zoals radio/tv-programma's), dan een boodschap met wiskundige formules en het periodiek systeem, en met een duidelijk begin waarmee de rest van de boodschap ontcijferd kan worden. Daarnaast, als het een boodschap van onszelf zou zijn, zou dat het niet een stuk makkelijker maken om het te ontcijferen?
Er is een enorme vervuiling van radio signalen in de ruimte. De verstoring van vele signalen, zeker de bounces, zullen vaak gewoon gezien worden als onlogische echo's. Iets waar je geen touw aan vast kan knopen. Ruimte ruis, radio-afval. De paar signalen die we dan in fragmentjes ontvangen die wel helder worden weerkaatst zouden dan juist signalen kunnen zijn die gericht de ruimte in zijn geschoten door andere wetenschappers -- deze signalen zouden dan ook lijnrecht weer terug kunnen bouncen.

Theorie allemaal.. maargoed, het is achteraf gezien toch nep allemaal. Moot point :)

quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook sterk mijn twijfels bij de validiteit van deze boodschap, maar wat jij hier suggereert beschouw ik als onmogelijk.
Edit: Wat DutchErrorist dus eigenlijk ook al zei.

De kans dat de Russen dit zelf in elkaar gezet hebben om de Amerikanen te kunnen overtroeven in de Space Race lijkt me een stuk waarschijnlijker.
Mijn post was dan ook in het geval het bericht daadwerkelijk was ontvangen uit de ruimte. Nu blijkt dus dat het geheel een gedachten experiment was, niets meer en niets minder.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:25:51 #53
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96036820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:18 schreef Blue-eagle het volgende:
Mijn post was dan ook in het geval het bericht daadwerkelijk was ontvangen uit de ruimte. Nu blijkt dus dat het geheel een gedachten experiment was, niets meer en niets minder.
Inderdaad

quote:
As an illustration of how much information could be conveyed with a minimum of material, and as an example of facile inverse cryptography, let us consider a message I have devised to be typical of what we might expect of an initial communication from outer space.
pi_96036887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef amenth het volgende:
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
Naief :')
pi_96036944
Jarenlang zou de overheid zich in allerlei bochten wringen om het bestaan van aliens te ontkennen en nu doen ze opeens het even bevestigen met een linkje op de nsa site?

Zoals andere mensen al aangeven zijn alienbelievers een godsdienst op zich geworden en zien ze overal 'bewijs' in. Als de overheid dit bekend wil maken zal Obama een toespraak geven op het witte huis die hem een legendarische en een van de bekendste presidenten ooit zal maken. Het nieuws zal de recessie en republikeinse campagnes volledig overschaduwen en is dus alleen maar positief voor de zittende president met een verkiezingsjaar in het vooruit zicht. Dat soort bewijs zet je niet als vaag pdfje op een site.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:29:24 #56
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96036974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef amenth het volgende:
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
Dat is jouw mening en een tekortkoming van jouw besef en egoïstische gedachtegoed, dat je niet kan bevatten dat het mogelijk is. Als buitenaardsleven niet mogelijk is zijn wij ook niet mogelijk.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 27 april 2011 @ 11:35:27 #57
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96037209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:23 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook niet gezegd.

Een meer logische verklaring zou zijn dat het onze eigen radio-signalen zijn die werden weerkaatst. Een planeet, maan of ander hemellichaam bestaande uit ijzer of andere metalen en de juiste structuur kan zomaar radio signalen weerkaatsen.

Ik snap dat 't minder sensationeel is, en dat de kans erg klein is, maar die kans is mijns inziens nog altijd groter dan dat we in ons zonnestelsel of zelfs in onze cluster van zonnestelsels signalen zouden ontvangen van een intelligente samenleving.

Dat er buitenaards leven is staat voor mij (statistisch gezien) vast, dat wij daar mee in contact komen.. erg onwaarschijnlijk.
Net alsof je dan niet direct weet dat het je eigen bericht is :') Lijkt me sterk dat je die nog moet ontcijferen...
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_96037222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

NASA beweerde in december helemaal niet buitenaards leven gevonden te hebben.
In eerste instantie wel om een buzz te creëren voor de persconferentie. Toen journalisten op onderzoek gingen bleek al gauw dat het bericht niet helemaal klopte. Zie bijv. onderstaand artikel uit de Volkskrant.

NASA gaat geen buitenaards leven presenteren'
Van onze redactie − 01/12/10, 08:09
De Endeavour, een spaceshuttel van NASA © reuters

AMSTERDAM - NASA heeft het trucje van Apple afgekeken: een presentatie aankondigen met een sappige titel en dan internet zijn werk laten doen. Met als gevolg dat er druk wordt gespeculeerd wat voor soort aliens het ruimtevaartinstituut heeft ontdekt.
Donderdag 20:00 uur Nederlandse tijd is een persconferentie gepland over een belangrijke 'astrobiologische' ontdekking. De ruimte en biologie, dat kan maar een ding betekenen.

Organisch materiaal
Tenminste, dat zou je denken. Theoretisch is het inderdaad mogelijk dat NASA op een missie tekenen van leven heeft ontdekt. Iets waarschijnlijker is dat op materiaal dat vanuit de ruimte op aarde is terechtgekomen sporen van organisch materiaal zij aangetroffen.

Maar van dat alles is geen sprake, twittert ruimtevaartspecialist van de Volkskrant, Govert Schilling. 'De persconferentie gaat waarschijnlijk over bacteriën die op arseen leven.'

Andere planeten
Dat betekent dat bacteriën onder omstandigheden kunnen leven waarvan wij tot nu toe dachten dat er geen leven in mogelijk was. Zonder water bijvoorbeeld, zoals op andere planeten het geval is.

Niet echt spectaculair dus, vergeleken met sommige sciencefictionfilms, maar wel voer voor de verbeelding.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96037304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef eight het volgende:

[..]

In eerste instantie wel om een buzz te creëren voor de persconferentie. Toen journalisten op onderzoek gingen bleek al gauw dat het bericht niet helemaal klopte. Zie bijv. onderstaand artikel uit de Volkskrant.

NASA gaat geen buitenaards leven presenteren'
Van onze redactie − 01/12/10, 08:09
De Endeavour, een spaceshuttel van NASA © reuters

AMSTERDAM - NASA heeft het trucje van Apple afgekeken: een presentatie aankondigen met een sappige titel en dan internet zijn werk laten doen. Met als gevolg dat er druk wordt gespeculeerd wat voor soort aliens het ruimtevaartinstituut heeft ontdekt.
Donderdag 20:00 uur Nederlandse tijd is een persconferentie gepland over een belangrijke 'astrobiologische' ontdekking. De ruimte en biologie, dat kan maar een ding betekenen.

Organisch materiaal
Tenminste, dat zou je denken. Theoretisch is het inderdaad mogelijk dat NASA op een missie tekenen van leven heeft ontdekt. Iets waarschijnlijker is dat op materiaal dat vanuit de ruimte op aarde is terechtgekomen sporen van organisch materiaal zij aangetroffen.

Maar van dat alles is geen sprake, twittert ruimtevaartspecialist van de Volkskrant, Govert Schilling. 'De persconferentie gaat waarschijnlijk over bacteriën die op arseen leven.'

Andere planeten
Dat betekent dat bacteriën onder omstandigheden kunnen leven waarvan wij tot nu toe dachten dat er geen leven in mogelijk was. Zonder water bijvoorbeeld, zoals op andere planeten het geval is.

Niet echt spectaculair dus, vergeleken met sommige sciencefictionfilms, maar wel voer voor de verbeelding.
NASA heeft dus inderdaad nooit beweert dat ze buitenaards leven hebben gevonden.

Dat jij bacterien met arseen in hun dna structuur hebben niet spectaculair vindt, is een heel ander iets.
pi_96037446
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

NASA heeft dus inderdaad nooit beweert dat ze buitenaards leven hebben gevonden.

Dat jij bacterien met arseen in hun dna structuur hebben niet spectaculair vindt, is een heel ander iets.
Het onderzoek an sich was ook niet heel spectaculair. Nederlandse wetenschappers hebben aangetoond dat er erg veel mis was met het onderzoek.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:44:39 #61
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96037629
quote:
Nov. 29, 2010

Dwayne Brown
Headquarters, Washington
202-358-1726
dwayne.c.brown@nasa.gov

Cathy Weselby
Ames Research Center, Moffett Field, Calif.
650-604-2791
cathy.weselby@nasa.gov
MEDIA ADVISORY: M10-167

NASA SETS NEWS CONFERENCE ON ASTROBIOLOGY DISCOVERY; SCIENCE JOURNAL HAS EMBARGOED DETAILS UNTIL 2 P.M. EST ON DEC. 2

WASHINGTON -- NASA will hold a news conference at 2 p.m. EST on
Thursday, Dec. 2, to discuss an astrobiology finding that will impact
the search for evidence of extraterrestrial life. Astrobiology is the
study of the origin, evolution, distribution and future of life in
the universe.


The news conference will be held at the NASA Headquarters auditorium
at 300 E St. SW, in Washington. It will be broadcast live on NASA
Television and streamed on the agency's website at
http://www.nasa.gov.

Participants are:
- Mary Voytek, director, Astrobiology Program, NASA Headquarters,
Washington
- Felisa Wolfe-Simon, NASA astrobiology research fellow, U.S.
Geological Survey, Menlo Park, Calif.
- Pamela Conrad, astrobiologist, NASA's Goddard Space Flight
Center, Greenbelt, Md.
- Steven Benner, distinguished fellow, Foundation for Applied
Molecular Evolution, Gainesville, Fla.
- James Elser, professor, Arizona State University, Tempe

Media representatives may attend the conference or ask questions by
phone or from participating NASA locations. To obtain dial-in
information, journalists must send their name, affiliation and
telephone number to Steve Cole at stephen.e.cole@nasa.gov or call
202-358-0918 by noon Dec. 2.

For NASA TV streaming video and downlink information, visit:

http://www.nasa.gov/ntv

For more information about NASA astrobiology activities, visit:

http://astrobiology.nasa.gov


-end-
Dat het onderzoek de enorme hoeveelheid aandacht niet verdiende ben ik het mee eens. Maar zeggen dat NASA stelde buitenaards leven gevonden te hebben is volledig onjuist.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96038262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat het onderzoek de enorme hoeveelheid aandacht niet verdiende ben ik het mee eens. Maar zeggen dat NASA stelde buitenaards leven gevonden te hebben is volledig onjuist.
Blijkbaar heeft de NASA dit idd niet beweerd en heeft de pers het verhaal waarschijnlijk aangedikt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96039878
Door dat plaatje in de OP kan ik dit topic al niet meer serieus nemen :')
  woensdag 27 april 2011 @ 12:59:34 #64
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_96040278
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef SteveBudin het volgende:
First contact komt pas op het moment dat we FTL hebben :D.
of we krijgen de technologie :7

eindelijk naar Mars in n uurtje O+
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  woensdag 27 april 2011 @ 13:02:32 #65
65918 IBAZ
broeinest
pi_96040397
quote:
Opvallend dat dit bericht via de Sputnik is ontvangen. Deze satelliet si erg oud en kan dus prima een berg ruis ontvangen. Daarnaast kan het best zijn dat Russen de yanks gewoon aan het pesten waren met valse signalen
quote:
Sputnik 1 had niet eens een ontvanger
Van de Sputniks zijn 10 versies gelanceerd. De laatste Sputniks is zelfs in 1997 gelanceerd, als eerbewijs aan het 40 jarig bestaan van Sputnik 1.

Waar staat overigens dat er dingen zijn opgevangen via een Sputnik?
  woensdag 27 april 2011 @ 13:14:25 #66
65918 IBAZ
broeinest
pi_96040862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:02 schreef IBAZ het volgende:

[..]

[..]

Van de Sputniks zijn 10 versies gelanceerd. De laatste Sputniks is zelfs in 1997 gelanceerd, als eerbewijs aan het 40 jarig bestaan van Sputnik 1.

Waar staat overigens dat er dingen zijn opgevangen via een Sputnik?
Oooh, nu zie ik het. Djeez had dat van www.ufodigest.com. Lekker betrouwbaar.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:16:10 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_96040944
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

NASA heeft dus inderdaad nooit beweert dat ze buitenaards leven hebben gevonden.

Dat jij bacterien met arseen in hun dna structuur hebben niet spectaculair vindt, is een heel ander iets.
Onderzoek was totaal verkeerd uitgevoerd door 1 persoon. Docenten aan de UvA vertelde zelfs dat het bizar was dat dit onderzoek in grote bekende tijdschriften stond omdat het helemaal geen goed onderzoek was.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 27 april 2011 @ 13:16:29 #68
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96040959
Hmm lijkt er op alsof de aliens ook windows 7 proberen te activeren.
Het lijken wel MS activatienummers ;)

Er is overigens wel vaker wat ontvangen dat allang publiek is:

http://www.associatedcont(...)gnal_from_outer.html
pi_96041143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:07 schreef eight het volgende:

[..]

Amerikaanse regering is van plan de grootste bezuinigingsoperatie ooit uit te voeren en er wordt verwacht dat er flink gesneden wordt in het budget van de NSA.
De Nasa had begin december precies dezelfde strategie toen het beweerde buitenaards leven gevonden te hebben, terwijl het later een hoax bleek te zijn.

Dit soort spectaculair nieuws volgt altijd op aangekondigde bezuinigingen.
Dat was ook mijn gedachte. Van welk ander nieuws moet de aandacht afgeleid worden?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_96041359
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Onderzoek was totaal verkeerd uitgevoerd door 1 persoon. Docenten aan de UvA vertelde zelfs dat het bizar was dat dit onderzoek in grote bekende tijdschriften stond omdat het helemaal geen goed onderzoek was.
Daar heb ik ook over gelezen, een hoogleraar vertelde dat het residu dat op leven zou moeten wijzen ordinair genoeg van een veel voorkomende bacterie afkomstig is dat je doorgaans in een lab - of petrischaaltje- kan vinden. Dat de onderzoekster in kwestie dus het experiment onzorgvuldig heeft opgezet met deze faal als gevolg.

Maar OT: het is een .gov domein, dit is wel als zijnde echt aan te duiden. Ik denk zelf dat dit geen hoax is. Dat hier politiek achter zit, hetzij van de Amerikaanse overheid hetzij van particulieren, daar kun je vergif op innemen.
pi_96041641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef BonsaiWortel het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over gelezen, een hoogleraar vertelde dat het residu dat op leven zou moeten wijzen ordinair genoeg van een veel voorkomende bacterie afkomstig is dat je doorgaans in een lab - of petrischaaltje- kan vinden. Dat de onderzoekster in kwestie dus het experiment onzorgvuldig heeft opgezet met deze faal als gevolg.

Maar OT: het is een .gov domein, dit is wel als zijnde echt aan te duiden. Ik denk zelf dat dit geen hoax is. Dat hier politiek achter zit, hetzij van de Amerikaanse overheid hetzij van particulieren, daar kun je vergif op innemen.
Ik denk dat je dan nog even dit topic goed moet doorlezen:

quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef stbabylon het volgende:
http://www.nsa.gov/public(...)ial_intelligence.pdf

Het was een test binnen de NSA om te kijken hoe goed hun cryptologen waren. Nothing to see here folks, walk along.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:39:32 #72
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96041910
Zou je leuke muziek krijgen als je die sequences vertaalt naar noten en afspeelt?
pi_96042201
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan nog even dit topic goed moet doorlezen:

[..]

Uit de PDF:
''In the following pages, Dr. H. H. Campaigne offers additional communications from outer space''

Hij heeft de schijn idd tegen zich door eerst cryptische, aardse boodschappen te plaatsen.Dat is althans als ik op de Engelse interpretatie moet afgaan die ik opmaak uit de eerste alinea.
pi_96042445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Hmm lijkt er op alsof de aliens ook windows 7 proberen te activeren.
Het lijken wel MS activatienummers ;)

Er is overigens wel vaker wat ontvangen dat allang publiek is:

http://www.associatedcont(...)gnal_from_outer.html
2e alinea:

quote:
Sorry Folks, but the information above is just an example of what SETI might find in the future. This story is not yet true but it is certainly plausible and I feel we will find a signal in the next 20 years. So far to date, the SETI program has not detected any positive signals coming from outer space. There have been signals that are showing some promise but further analysis and testing is needed for these stars. One signal nicknamed the "WOW" signal is the best piece of data Seti has ever found. Unfortunately, this signal has not been able to repeat itself in the area that the signal was first detected. I will discuss this a little further later in this article but first I wanted to give some background information on the SETI program.
Wel lezen he..
pi_96042533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

2e alinea:

[..]

Wel lezen he..
2de pagina, 1 a laatste alinea:
Earlier I mentioned the "WOW" signal that SETI had detected on August 15, 1977. It was confirmed to not come from any galaxy or star emitting radio waves or any home based signal interfering with it. The signal lasted a total of 72 seconds but was never detected again.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:56:41 #76
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96042586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

2e alinea:

[..]

Wel lezen he..
Het ging mij om het WOW signaal, wat daadwerkelijk ooit eens opgevangen is.
Maar er is nooit gezegd dat daar intelligent leven aan ten grondslag ligt.
pi_96043046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:56 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het ging mij om het WOW signaal, wat daadwerkelijk ooit eens opgevangen is.
Maar er is nooit gezegd dat daar intelligent leven aan ten grondslag ligt.
Ah oke, mijn excuses, ik las zelf gewoon niet goed genoeg ;)
pi_96043421
Ik vind het hoe dan ook f#cking spannend.

Natuurlijk is er buitenaards leven! Wat denk je zelf, dat er in de 'oneindige' ruimte, naast ons, verder geen leven is ontstaan ergens? Lekker naief toch...

Of het leven ook maar enigszins te vergelijken is met iets wat wij ons kunnen voorstellen? Dat is iets wat je je beter kunt afvragen. Wat is de definitie van leven?

Hoe dan ook: f#cking spannend w/
c_/
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_96043858
Mooi om te zien dat de bewoording net vaag genoeg is zodat het op 2 manieren is uit te leggen.

"Tis een verzonnen test"
"Het zijn daadwerkelijk ontvangen berichten"

De debunkers grijpen natuurlijk ieder klein woordje aan dat zegt dat het een test is.

Er wordt meedere malen gezegd dat de berichten ontvangen zijn "from outer space". Deze uitspraken hebben geen waarde volgens de debunkers... maar een uitspraak als "to test the readers ingenuity" weegt 20.000 keer zo zwaar, want dat stukje tekst is dan opeens WEL waarheid.

En dat terwijl dat klein stukje tekst niet eens uitsluit dat het nog steeds om berichten van "outer space" gaat.

Kortom, het "bewijs" dat dit een verzonnen test is, is flinterdun. Terwijl er wel meerdere malen overduidelijk wordt gemeld dat de berichten een extra terrestrial oorsprong hebben.
pi_96043915
Het issue is niet of ze wel of niet bestaan. Daar gaat het nu niet meer om. Waar het wel om gaat, is wanneer komen overheden met een internationale verklaring waarin zij bevestigen dat zij wel bestaan en wanneer de dag komt dat zijzich openlijk aan ons zullen voorstellen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_96044021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:32 schreef Begripvol het volgende:
Het issue is niet of ze wel of niet bestaan. Daar gaat het nu niet meer om.
Daar gaat het juist nog steeds om: er is nog steeds geen concreet bewijs...
pi_96044241
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:34 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Daar gaat het juist nog steeds om: er is nog steeds geen concreet bewijs...
Voor buitenaardsleven wel. Alleen nog niet voor buitenaardse intelligentie :)
  woensdag 27 april 2011 @ 14:53:43 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96044911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:32 schreef Begripvol het volgende:
Het issue is niet of ze wel of niet bestaan. Daar gaat het nu niet meer om. Waar het wel om gaat, is wanneer komen overheden met een internationale verklaring waarin zij bevestigen dat zij wel bestaan en wanneer de dag komt dat zijzich openlijk aan ons zullen voorstellen.
Jij begrijpt het. ;)
The truth was in here.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:56:28 #84
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_96045023
Toen bush nog president was zou hij iets gaan vertellen wat schokkend zou zijn.
Heb tot nu toe nog niks gehoord erover.

Hoorde afgelopen week van een vriend dat Obamamamamama het zou gaan vertellen in 2012.

(dan gaan we er toch bijna aan :') )
  woensdag 27 april 2011 @ 15:04:53 #85
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96045339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:31 schreef Refragmental het volgende:
Mooi om te zien dat de bewoording net vaag genoeg is zodat het op 2 manieren is uit te leggen.

"Tis een verzonnen test"
"Het zijn daadwerkelijk ontvangen berichten"

De debunkers grijpen natuurlijk ieder klein woordje aan dat zegt dat het een test is.

Er wordt meedere malen gezegd dat de berichten ontvangen zijn "from outer space". Deze uitspraken hebben geen waarde volgens de debunkers... maar een uitspraak als "to test the readers ingenuity" weegt 20.000 keer zo zwaar, want dat stukje tekst is dan opeens WEL waarheid.

En dat terwijl dat klein stukje tekst niet eens uitsluit dat het nog steeds om berichten van "outer space" gaat.

Kortom, het "bewijs" dat dit een verzonnen test is, is flinterdun. Terwijl er wel meerdere malen overduidelijk wordt gemeld dat de berichten een extra terrestrial oorsprong hebben.
Is dit een grapje? Het is een uitdaging. Een puzzel. Met een leuk verhaaltje eraan: een buitenaards signaal. Met andere woorden: de boodschap moet beschouwd en ontcijferd worden met alleen zo universeel mogelijke concepten en ideeën.

Er is geen enkel bewijs dat de boodschap daadwerkelijk buitenaards is. Er wordt niets vermeld over hoe het ontvangen is, en totaal niets over wat de eigenschappen van het signaal zijn. Dat soort dingen zijn van levensbelang als je echt een buitenaardse boodschap probeert te ontcijferen: in allerlei aspecten van het signaal kan informatie verstopt zitten, die niet in de tekenreeks uitgedrukt wordt. Denk aan de frequenties van het signaal, modulatie, aantal herhalingen, richting, precieze lengte van de tijdsintervallen, enz enz enz.

Terwijl je, als je slechts een abstracte puzzel ontwerpt, al dat soort informatie niet nodig hebt. Je presenteert alle informatie met de garantie dat daarin alles zit wat je nodig hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 27-04-2011 15:24:03 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96046577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:32 schreef Begripvol het volgende:
Het issue is niet of ze wel of niet bestaan. Daar gaat het nu niet meer om. Waar het wel om gaat, is wanneer komen overheden met een internationale verklaring waarin zij bevestigen dat zij wel bestaan en wanneer de dag komt dat zijzich openlijk aan ons zullen voorstellen.
Kijk, precies, en niet anders.
Het vervelende is dat onder andere de FBI en de NASA (vast nog wel meer) een regel hebben die als volgt gaat, ze mogen geen massa hysterie veroorzaken, en dat is wat er gedacht word als het allemaal echt kenbaar zal worden gemaakt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_96046642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Is dit een grapje? Het is een uitdaging. Een puzzel. Met een leuk verhaaltje eraan: een buitenaards signaal. Met andere woorden: de boodschap moet beschouwd en ontcijferd worden met alleen zo universeel mogelijke concepten en ideeën.

Er is geen enkel bewijs dat de boodschap daadwerkelijk buitenaards is. Er wordt niets vermeld over hoe het ontvangen is, en totaal niets over wat de eigenschappen van het signaal zijn. Dat soort dingen zijn van levensbelang als je echt een buitenaardse boodschap probeert te ontcijferen: in allerlei aspecten van het signaal kan informatie verstopt zitten, die niet in de tekenreeks uitgedrukt wordt. Denk aan de frequenties van het signaal, modulatie, aantal herhalingen, richting, precieze lengte van de tijdsintervallen, enz enz enz.

Terwijl je, als je slechts een abstracte puzzel ontwerpt, al dat soort informatie niet nodig hebt. Je presenteert alle informatie met de garantie dat daarin alles zit wat je nodig hebt.
Het bewijs voor jou betoog is flinterdun en gebaseerd op aannames.
Terwijl er wel meerdere malen wordt gerept over "messages from outer space".

Dat er niets vermeld wordt over hoe het ontvangen is en andere eigenschappen vind ik ook niet raar. Deze pdf gaat enkel over een ontcijfering met de relevante informatie... waarom zou er dan irrelevante informatie in staan als deze niet nodig was bij het ontcijferen? Ik ga er vanuit dat de informatie die jij wilt zien te vinden zal zijn in een ander document, eentje die (nog) niet is vrijgegeven.

Ik moet zeggen, het is wel eens leuk om de spiegel voor te houden :D
Mensen zeuren altijd over gebrek aan bewijs, terwijl er nu met een even groot gebrek aan bewijs doodleuk door deze mensen wordt beweerd dat dit een simpele test is.
pi_96046652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:56 schreef Amnistia het volgende:
Toen bush nog president was zou hij iets gaan vertellen wat schokkend zou zijn.
Heb tot nu toe nog niks gehoord erover.

Hoorde afgelopen week van een vriend dat Obamamamamama het zou gaan vertellen in 2012.

(dan gaan we er toch bijna aan :') )
Vergeet die hollywood verhalen over 2012 nou is, dat de aarde 'vergaat' is een hollywood sensatie ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_96046708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het bewijs voor jou betoog is flinterdun en gebaseerd op aannames.
Terwijl er wel meerdere malen wordt gerept over "messages from outer space".

Dat er niets vermeld wordt over hoe het ontvangen is en andere eigenschappen vind ik ook niet raar. Deze pdf gaat enkel over een ontcijfering met de relevante informatie... waarom zou er dan irrelevante informatie in staan als deze niet nodig was bij het ontcijferen? Ik ga er vanuit dat de informatie die jij wilt zien te vinden zal zijn in een ander document, eentje die (nog) niet is vrijgegeven.

Ik moet zeggen, het is wel eens leuk om de spiegel voor te houden :D
Mensen zeuren altijd over gebrek aan bewijs, terwijl er nu met een even groot gebrek aan bewijs doodleuk door deze mensen wordt beweerd dat dit een simpele test is.
Sommige mensen volgen deze regel: Once a debunker, always a debunker ;)
Op die manier voelen zij zich veilig en zeker, daar hou ik het maar op.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 27 april 2011 @ 15:42:43 #90
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96046957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het bewijs voor jou betoog is flinterdun en gebaseerd op aannames.
Terwijl er wel meerdere malen wordt gerept over "messages from outer space".

Dat er niets vermeld wordt over hoe het ontvangen is en andere eigenschappen vind ik ook niet raar. Deze pdf gaat enkel over een ontcijfering met de relevante informatie... waarom zou er dan irrelevante informatie in staan als deze niet nodig was bij het ontcijferen? Ik ga er vanuit dat de informatie die jij wilt zien te vinden zal zijn in een ander document, eentje die (nog) niet is vrijgegeven.

Ik moet zeggen, het is wel eens leuk om de spiegel voor te houden :D
Mensen zeuren altijd over gebrek aan bewijs, terwijl er nu met een even groot gebrek aan bewijs doodleuk door deze mensen wordt beweerd dat dit een simpele test is.
Je draait het om: er is geen bewijs dat het buitenaards is. Het enige "bewijs" is bijzonder zwak: het noemen van "buitenaards" in een NSA Technical Journal. Dat kan op allerlei manieren verklaard worden, waaronder mijne. Als je mijn uitleg onvoldoende vindt en die weet te weerleggen prima, maar dat valideert niet dat het buitenaards is, het weerlegt hoogstens een van de mogelijke verklaringen van het voorkomen van dat woord. Ergens diep onderaan bungelt dan inderdaad nog steeds de mogelijkheid dat het buitenaards is, maar het maakt het zeker niet waarschijnlijk.

Bovendien lijk je mijn uitleg niet te snappen. Als een onontcijferde boodschap daadwerkelijk buitenaards is weet je niet welke informatie wel en niet van belang is, en daarom probeer je zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Inderdaad een aanname, maar wel een heel redelijke.

Ook worden de karakters gegeven zonder te vermelden hoe deze uit het signaal gehaald zijn. Die informatie kan ook van belang zijn voor het ontcijferen: als elk karakter bestaat uit een bepaald aantal piepjes kan het aantal piepjes een relatie hebben met de onderlinge relaties tussen de karakters.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96047089
In het artikel zelf uit de OP staat al dat het een exercise is
pi_96047137
-laat het schelden maar achterwege-

[ Bericht 78% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 15:53:52 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 15:50:15 #93
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_96047247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:35 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Vergeet die hollywood verhalen over 2012 nou is, dat de aarde 'vergaat' is een hollywood sensatie ;)
maar de film 2012 is toch gebasseerd op de realiteit? :') :')
  woensdag 27 april 2011 @ 15:53:45 #94
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_96047397
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:47 schreef Maisnon het volgende:
-edit-
Heldere taal!

[ Bericht 17% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 15:54:13 ]
Ik heb geen signature.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:07:35 #95
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96047971
mss mis ik wat, maar waar staat dan dat het om een test gaat?
pi_96047993
Sorry Bastard (nu scheld ik weer! :P ) maar ik blijf me er maar aan ergeren :')
  woensdag 27 april 2011 @ 16:11:02 #97
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_96048100
Nouja ik mis nog echt concrete informatie om overtuigd te worden elementen in het periodieke systeem die wij nog niet kennen was erg leuk geweest.
Of misschien elementen die door aliens zelf zijn gemaakt zoals de mens ook heeft gedaan of elementen die voorbij de island of stabilty gaan.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:14:11 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96048230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:08 schreef Maisnon het volgende:
Sorry Bastard (nu scheld ik weer! :P ) maar ik blijf me er maar aan ergeren :')
Mail een brief en uit je ongenoegen.
The truth was in here.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:18:49 #99
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96048416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:07 schreef huupia het volgende:
mss mis ik wat, maar waar staat dan dat het om een test gaat?
Hier:
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef stbabylon het volgende:
http://www.nsa.gov/public(...)ial_intelligence.pdf

Het was een test binnen de NSA om te kijken hoe goed hun cryptologen waren. Nothing to see here folks, walk along.
Dit is het artikel waarnaar verwezen wordt in de inleiding van het artikel in de OP. Maar ook in de conclusie wordt gesproken over "looking back over the exercise" (p. 20), of in de uitwerking van 29 (p.18) "The last two lessons 30 and 31 were not published with the first twenty-nine because it made too long an exercise". Of op pagina 19: "I won't bore you with the details"(!)
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:35:02 #100
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_96049115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:35 schreef schommelstoel het volgende:
Vergeet die hollywood verhalen over 2012 nou is, dat de aarde 'vergaat' is een hollywood sensatie ;)
Ja hoor, Emmerich had z'n film stiekem al 2000 jaar op de plank liggen, he. :')
De theorie was er al laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang voordat 'hollywood' er een film over maakte. Dus dat gelul over 'hollywood sensatie' slaat helemaal nergens op.
... en zelfs daar 'vergaat' de wereld niet. Daarmee wordt vooral de mensen-wereld, de 'beschaving' etc. mee bedoelt. Niet dat de planeet uit elkaar spat.

De grootste zweefkezen die er rond lopen en dat hard roepen & dat het allemaal 'slechts' een spirituele verlichting is, komen zelfs met rampen aanzetten als 'onderdeel' daarvan :')
Ze vertellen precies het zelfde maar noemen het anders. Bovendien nemen iets te veel van die figuren 'het einde van de wereld' opzettelijk iets te veel letterlijk.

Zie b.v. het "9 maart blabla" topic. & Calleman. Die al jaren roept dat het allemaal niets van doen heeft met rampen maar spirituele groei, maar nu wel ineens alle rampen er bij sleept als bewijs, als iets wat er bij hoort, om uberhaubt spiritueel te kunnen groeien, ofzoiets. Het oude moet afgebroken worden om plaats te maken voor iets nieuws.

Dit is dus een:
"er komen grote rampen, met daarna een nieuwe wereld met spirituele groei."
vs
"Nee joh, er komt een nieuwe wereld met spirituele groei, met eerst nog wat grote rampen."

verhaal.

:|W
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:40:50 #101
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_96049359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:32 schreef Begripvol het volgende:
Het issue is niet of ze wel of niet bestaan. Daar gaat het nu niet meer om. Waar het wel om gaat, is wanneer komen overheden met een internationale verklaring waarin zij bevestigen dat zij wel bestaan en wanneer de dag komt dat zijzich openlijk aan ons zullen voorstellen.
Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die denken dat áls er buitenaards leven is, de overheden dat bekend gaan maken en dat de overheden met de aliens in overleg zijn hoe en wanneer ze zich aan ons gaan voorstellen. Waarom zou een of ander buitenaards wezen toestemming nodig hebben van de aardse overheid? Waarom zouden de overheden weten hoe met deze aliens te communiceren qua taal? Denkt men nu werkelijk dat voorheen Bush en nu Obama met deze aliens vergaderen?

Als een buitenaards wezen - op wat voor manier dan ook - contact gaat maken met onze planeet, dan weet dat buitenaards wezen echt niet dat hij zich eerst moet melden bij Bush of Obama.

Elke keer als er zogenaamd een aankondiging komt dat Bush of Obama de aliens gaat voorstellen aan 'ons', staat dat alleen maar op de aluhoedjes-sites die zoals gewoonlijk dingen verkeerd geïnterpreteerd hebben en/of overal iets achter zoeken, waardoor ze dénken dat Bush of Obama de aliens bekend gaan maken.
pi_96049698
1. Ja, het is heel waarschijnlijk dat er ergens buitenaardse wezens rondlopen, dit kunnen ver geëvolueerde wezens zijn maar ook net zo goed één cellige bacteriën.

Het heelal is 13.7 miljard jaar oud, maar omdat in de big bang niet alleen materie ontstond, maar ook de ruimte zelf, en ook de tijd zelf ontstond kan je alleen iets waarnemen in het nu zichtbare heelal. Per jaar neemt de waarnemingshorizon met een lichtjaar toe.

Hoe groot is het heelal? Dat is niet bekend. Het kan oneindig groot zijn (vreemd idee omdat het 'maar'13.7 mld jaar geleden is)
pi_96050122
Ik denk dat het grootste gedeelte van de mensheid pas gelooft dat aliens bestaan zodra een ufo in de achtertuin land en de alien een kopje thee komt drinken of met een laser de woning van de buren opblaast.

Voor de rest die wel geloven in het bestaan van buitenaardse rassen zijn dit inderdaad spannende tijden. Het is wachten tot de overheden eindelijk officieel bekend maken dat ze ufo's in beslag hebben genomen net als de rest van bijna al het onverklaarbare materiaal wat is neergestort op aarde.
pi_96050177
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:40 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die denken dat áls er buitenaards leven is, de overheden dat bekend gaan maken en dat de overheden met de aliens in overleg zijn hoe en wanneer ze zich aan ons gaan voorstellen. Waarom zou een of ander buitenaards wezen toestemming nodig hebben van de aardse overheid? Waarom zouden de overheden weten hoe met deze aliens te communiceren qua taal? Denkt men nu werkelijk dat voorheen Bush en nu Obama met deze aliens vergaderen?

Elke keer als er zogenaamd een aankondiging komt dat Bush of Obama de aliens gaat voorstellen aan 'ons', staat dat alleen maar op de aluhoedjes-sites die zoals gewoonlijk dingen verkeerd geïnterpreteerd hebben en/of overal iets achter zoeken, waardoor ze dénken dat Bush of Obama de aliens bekend gaan maken.
Zo voelen ze zich belangrijk. Ze zien niet eens dat er geen bewijs is voor al hun claims. En dat leggen ze dan uit door samenzweringen te bedenken welke het bewijs achter houden. Het is gewoon een religie, iets om jezelf belangrijker te voelen. Iets wat groter is dan jezelf.

Daarnaast getuigt het idee dat buitenaardse wezens ons überhaupt zouden vereren met contact van een ontzettend groot ego. Wezens die een mate van technologie hebben bereikt waarmee ze lichtjaren kunnen reizen hebben geen enkele interesse in ons.

Zie het zo..

Op onze planeet zijn wij de slimste diersoort. We stammen allemaal af van een gezamenlijke voorouder. De diersoort die het dichtste bij ons ligt qua genetische opmaak is de chimpansee. Het verschilt minder dan 2%. Toch kunnen wij nauwelijks communiceren met de chimpansee - ze zijn niet intelligent genoeg om genoeg te leren om met ons te kunnen praten. Kinderen zijn op jonge leeftijd te vergelijken met chimpansees - ze bereiken een soortgelijke manier van intelligentie, maar de chimpansee houdt op een gegeven moment op met zijn ontwikkeling. Het kind niet.

Als de aliens genetisch maar 2% in hun voordeel zouden verschillen van ons, dan zou onze slimste mens waarschijnlijk niet verder kunnen komen in zijn leervermogen dan een kleuter van deze aliens. Relativiteitstheorie zou kinderspel zijn voor ze.

Stel: Wij komen in onze ruimtereizen ooit een kolonie tegen van een levensvorm met de intelligentie die vergelijkbaar is aan die van onze chimpansees. Zouden wij moeite doen om met hun leiders overeenstemming te bereiken om onszelf langzaam te introduceren aan de grote bevolking?

Wij denken puur uit arrogantie dat we heel wat voorstellen omdat we toevallig computers hebben. Denk je niet dat een buitenaardse beschaving ons bekijkt, en bedenkt: "Hoe lieflijk, de mensjes denken dat ze als samenleving slim zijn met hun computertjes.. ons kleine baby-alientje van 2 jaar oud kan al genetische microprocessors maken die vele duizenden keren krachtiger zijn dan alle computers op planeet Aarde tezamen."

Atoomenergie? De Lego van alien-kindjes.

Als ze al zouden bestaan.

Waarvoor geen enkel bewijs is.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:09:49 #105
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_96050604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:59 schreef Blue-eagle het volgende:
Zo voelen ze zich belangrijk. Ze zien niet eens dat er geen bewijs is voor al hun claims. En dat leggen ze dan uit door samenzweringen te bedenken welke het bewijs achter houden. Het is gewoon een religie, iets om jezelf belangrijker te voelen. Iets wat groter is dan jezelf.

Daarnaast getuigt het idee dat buitenaardse wezens ons überhaupt zouden vereren met contact van een ontzettend groot ego. Wezens die een mate van technologie hebben bereikt waarmee ze lichtjaren kunnen reizen hebben geen enkele interesse in ons.

Zie het zo..

Op onze planeet zijn wij de slimste diersoort. We stammen allemaal af van een gezamenlijke voorouder. De diersoort die het dichtste bij ons ligt qua genetische opmaak is de chimpansee. Het verschilt minder dan 2%. Toch kunnen wij nauwelijks communiceren met de chimpansee - ze zijn niet intelligent genoeg om genoeg te leren om met ons te kunnen praten. Kinderen zijn op jonge leeftijd te vergelijken met chimpansees - ze bereiken een soortgelijke manier van intelligentie, maar de chimpansee houdt op een gegeven moment op met zijn ontwikkeling. Het kind niet.

Als de aliens genetisch maar 2% in hun voordeel zouden verschillen van ons, dan zou onze slimste mens waarschijnlijk niet verder kunnen komen in zijn leervermogen dan een kleuter van deze aliens. Relativiteitstheorie zou kinderspel zijn voor ze.

Stel: Wij komen in onze ruimtereizen ooit een kolonie tegen van een levensvorm met de intelligentie die vergelijkbaar is aan die van onze chimpansees. Zouden wij moeite doen om met hun leiders overeenstemming te bereiken om onszelf langzaam te introduceren aan de grote bevolking?

Wij denken puur uit arrogantie dat we heel wat voorstellen omdat we toevallig computers hebben. Denk je niet dat een buitenaardse beschaving ons bekijkt, en bedenkt: "Hoe lieflijk, de mensjes denken dat ze als samenleving slim zijn met hun computertjes.. ons kleine baby-alientje van 2 jaar oud kan al genetische microprocessors maken die vele duizenden keren krachtiger zijn dan alle computers op planeet Aarde tezamen."

Atoomenergie? De Lego van alien-kindjes.

Als ze al zouden bestaan.

Waarvoor geen enkel bewijs is.
Amen. ;)

En vooral dat dik gedrukte. Ik vind het persoonlijk een behoorlijk stupide idee. Alsof die Aliens stiekem contact gaan zoeken met 'onze' leiders, en dan netjes gaan wachten tot die het 'openbaar maken'. Als er aliens komen, dan komen ze gewoon waar en wanneer zij dat willen en hebben ze hoogst waarschijnlijk lak aan onze 'structuren' (als ze die al kunnen bevatten !) & is er geen regering die dat geheim KAN houden.

Om nog maar te zwijgen over het idee dat wij in staat zouden zijn om zo'n UFO uit de lucht te schieten & aliens gevangen te nemen. :')

Alsof indianen in het regenwoud met pijl&boog een stealth fighter uit de lucht knallen ... _O-
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_96051571
Dat 2% DNA-verhaal slaat tuurlijk nergens op, want we delen ook 80% van ons DNA met wormen (als ik me niet in het percentage vergis), en een worm heeft niet eens hersenen... Dus die vergelijking gaat niet op. Wel klopt de strekking van je post natuurlijk.

Ook zegt iemand anders dat het heelal al superoud is: 13,7 miljard jaar. Wie weet roeien beschavingen zichzelf wel continu uit en is dat de reden dat we ze nooit ontdekken: je moet maar net tegelijkertijd in die 1000 jaar zitten dat ze én beschaafd zijn én zichzelf nog niet hebben vernietigd, én dan ook nog eens dichtbij genoeg zitten ;)

Wat betreft het WOW-signaal: dat blijft tuurlijk extreem fascinerend. Dat signaal was extreem smalbandig én stabiel. Men weet redelijk zeker dat het uit de ruimte komt door de manier waarop het is ontvangen (zwak-sterk-zwak bij bewegende antenne terwijl het in de 2e iets anders afgestelde antenne niet werd ontvangen; daardoor wordt reflectie zo goed als uitgesloten, de kans is heel klein dat een voorwerp stil genoeg hangt en groot en vlak genoeg is om een signaal vanaf de aarde terug te kaatsen naar de ene en niet de andere antenne). Daarnaast werd het uitgezonden op een frequentie in een beschermde band waarin niet mag worden uitgezonden. Ook had het niet de karakteristieken van signalen van een pulsar of andere natuurlijke radiobronnen.

Er is later nog vaak gezocht op dezelfde coordinaten in de ruimte (die niet echt naar een planeet/ster wijzen), maar daar is helemaal niets gevonden... Jammer :)
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_96051826
Dat ruimtewezens op aarde komen en dan eerst hallo zeggen tegen meneer president en dan de rest van de planeet is inderdaad niet erg aannemelijk.

Ik denk wel dat ze vooral interesse hebben in onze planeet, in theorie heeft elk sterrenstelsel maar een paar mogelijke planeten die de juiste omstandigheden bezitten om het biologisch leven zoals wij kennen te waarborgen. Als een buitenaardsras zover ontwikkelt is dat ze instaat zijn om planeten af te struinen en nieuw leven te kunnen generen op een planeet en mogelijke grondstoffen kunnen verzamelen, waarom niet (wij kunnen dit al op kleine schaal).

Verder, ik denk niet dat je alleen naar de technologische ontwikkeling moet kijken van de mens.
Wij mensen bezitten over bijvoorbeeld een zeer grote lading van emoties, we drukken ons uit in emoties dit is onze manier van communiceren naar elkaar toe.
Misschien zijn wij hier wel zover in ontwikkelt dat buitenaardse rassen die dat niet beheersen zoals wij dat doen dat willen ontdekken. Misschien is dat een puzzelstukje waar hun naar opzoek zijn, als je kijkt naar de complexiteit van de mens.

Dit valt ook terug te beredeneren naar de theorie dat buitenaardse rassen duizenden jaren geleden met het menselijk ras gepaard heeft. Dit valt terug te lezen in talloze verhalen zowel mythologische als getuigengeschriften. Denk hierbij aan figuren als Thor, Hercules bekende halfgoden die tot nu toe altijd beschouwd werden als mythes.
Dit kan betekenen dat de reden hiervan naast de liefde voor ons vrouwelijk ras, was om op ons niveau te kunnen communiceren en onze emoties uit te kunnen drukken om zo meer controle te krijgen over de beschaving die zij probeerden te creëren.

De reden dat ze nu niet zomaar naar beneden dalen en kennis proberen te delen kan zijn omdat het mogelijk te gevaarlijk is voor hun. De mens is zo onbetrouwbaar als de pest, zodra wij iets niet vertrouwen wordt er gelijk gebruik gemaakt van mogelijk geweld en dreiging. Ik denk dat onze wapentechnologie van nu alsnog een mogelijke dreiging kan vormen voor hun voertuigen, we bezitten in deze eeuw meer dan alleen kogels en granaten.
Het kan zijn dat het nu een stuk lastiger is voor een buitenaardse beschaving om zonder eerst een agressieve actie te ondernemen of andere "problemen" hier op aarde te landen en zich te laten verwelkomen zoals vroeger mogelijk gebeurde (toen werden ze aanbeden als goden).
  woensdag 27 april 2011 @ 17:44:00 #108
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96051912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:59 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Zo voelen ze zich belangrijk. Ze zien niet eens dat er geen bewijs is voor al hun claims. En dat leggen ze dan uit door samenzweringen te bedenken welke het bewijs achter houden. Het is gewoon een religie, iets om jezelf belangrijker te voelen. Iets wat groter is dan jezelf.

Daarnaast getuigt het idee dat buitenaardse wezens ons überhaupt zouden vereren met contact van een ontzettend groot ego. Wezens die een mate van technologie hebben bereikt waarmee ze lichtjaren kunnen reizen hebben geen enkele interesse in ons.

Zie het zo..

Op onze planeet zijn wij de slimste diersoort. We stammen allemaal af van een gezamenlijke voorouder. De diersoort die het dichtste bij ons ligt qua genetische opmaak is de chimpansee. Het verschilt minder dan 2%. Toch kunnen wij nauwelijks communiceren met de chimpansee - ze zijn niet intelligent genoeg om genoeg te leren om met ons te kunnen praten. Kinderen zijn op jonge leeftijd te vergelijken met chimpansees - ze bereiken een soortgelijke manier van intelligentie, maar de chimpansee houdt op een gegeven moment op met zijn ontwikkeling. Het kind niet.

Als de aliens genetisch maar 2% in hun voordeel zouden verschillen van ons, dan zou onze slimste mens waarschijnlijk niet verder kunnen komen in zijn leervermogen dan een kleuter van deze aliens. Relativiteitstheorie zou kinderspel zijn voor ze.

Stel: Wij komen in onze ruimtereizen ooit een kolonie tegen van een levensvorm met de intelligentie die vergelijkbaar is aan die van onze chimpansees. Zouden wij moeite doen om met hun leiders overeenstemming te bereiken om onszelf langzaam te introduceren aan de grote bevolking?

Wij denken puur uit arrogantie dat we heel wat voorstellen omdat we toevallig computers hebben. Denk je niet dat een buitenaardse beschaving ons bekijkt, en bedenkt: "Hoe lieflijk, de mensjes denken dat ze als samenleving slim zijn met hun computertjes.. ons kleine baby-alientje van 2 jaar oud kan al genetische microprocessors maken die vele duizenden keren krachtiger zijn dan alle computers op planeet Aarde tezamen."

Atoomenergie? De Lego van alien-kindjes.

Als ze al zouden bestaan.

Waarvoor geen enkel bewijs is.
voor jouw denkwijze is ook geen enkel bewijs dat een alien soort zo zou reageren.

ik vind het veel meer voor de hand liggen dat ze juist wel met leiders in contact staan.

als ze hier al heen kunnen reizen zijn ze ons ver vooruit in technisch opzicht, maar waarschijnlijk ook in andere opzichten.

en beseffen ze waarschijnlijk heel goed hoe de wereld zou reageren als ze ff massaal aan komen vliegen en landen op time quare ofzo.

ik zou er zelfs niet gek van staan te kijken als er meerdere soorten zijn die zichzelf hebben verbonden in een of andere galactische federatie waarin zij aan bepaalde regels zijn gebonden.

bv voor het contact maken met een "primitieve" levensvorm zoals de onze ( in hun ogen )

gelijdelijke wenning aan het idee dat er buitenaardsen zijn is dan een prima oplossing, en dat is volgens mij precies wat er nu gebeurd.

tis mij net iets te toevallig dat we de laatste tijd steeds meer info krijgen over ufo's e.d. van staatsorganisaties.
pi_96052186
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:44 schreef huupia het volgende:

[..]

voor jouw denkwijze is ook geen enkel bewijs dat een alien soort zo zou reageren.

ik vind het veel meer voor de hand liggen dat ze juist wel met leiders in contact staan.

als ze hier al heen kunnen reizen zijn ze ons ver vooruit in technisch opzicht, maar waarschijnlijk ook in andere opzichten.

en beseffen ze waarschijnlijk heel goed hoe de wereld zou reageren als ze ff massaal aan komen vliegen en landen op time quare ofzo.

ik zou er zelfs niet gek van staan te kijken als er meerdere soorten zijn die zichzelf hebben verbonden in een of andere galactische federatie waarin zij aan bepaalde regels zijn gebonden.

bv voor het contact maken met een "primitieve" levensvorm zoals de onze ( in hun ogen )

gelijdelijke wenning aan het idee dat er buitenaardsen zijn is dan een prima oplossing, en dat is volgens mij precies wat er nu gebeurd.

tis mij net iets te toevallig dat we de laatste tijd steeds meer info krijgen over ufo's e.d. van staatsorganisaties.
Hier ben ik het ook mee eens als het gaat om berichtgeving van de overheid.
Ik denk ook dat ze een soort plan aan het maken zijn om ons leren om te gaan met buitenaardsleven. Ze zijn bang dat er totale paniek uitbreekt als het levenspatroon van miljarden mensen op de één na andere dag radicaal verandert.
De mens heeft tijd nodig, om dingen te kunnen verwerken, beseffen en op te nemen in hun dagelijks leven.

Ik begrijp zelf ook niet waarom zoveel mensen het als een shock ervaren mocht het nieuws naar buiten treden. Ik vind het zelf niet meer dan logisch dat wij absoluut niet alleen zijn of altijd alleen zijn geweest. Het universum is zo groot en onze kennis daarvan zo klein, het is onmogelijk om in de staat waar wij nu in verkeren vast te kunnen stellen dat we alleen zijn en dat er geen mogelijk buitenaardsleven bestaat.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:20:49 #110
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_96056015
Wat ik niet begrijp is dat het geen wereldnieuws is. Ik lees zie of hoor er niet veel over... :{
  woensdag 27 april 2011 @ 19:28:46 #111
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96056371
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:30 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Snap de reactie niet op de quote hierboven?
Ik ook niet, las even wat verkeerd
pi_96056426
Snap de reactie niet op de quote hierboven?
pi_96056697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:34 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Dat 2% DNA-verhaal slaat tuurlijk nergens op, want we delen ook 80% van ons DNA met wormen (als ik me niet in het percentage vergis), en een worm heeft niet eens hersenen... Dus die vergelijking gaat niet op. Wel klopt de strekking van je post natuurlijk.
De vergelijking slaat op het verschil in genetische opmaak tussen onszelf en de dichtstbijzijnde medebewoner van deze planeet. Een beter referentiekader ten opzichte van leven op onze planeet hebben we niet. De afstanden in functionaliteit gezien ons DNA en de overeenkomsten met andere soorten leven, inclusief aardappels, lijken met uitspraken als "80%" niet zo groot, maar zijn enorm.

Zelfs de 2% in mijn voorbeeld is enorm groot.

Het punt wat ik wilde maken was dan ook simpelweg de suggestie wekken dat een buitenaards ras welke 2% in hun voordeel ten opzichte van ons DNA (voor de stelling nemen we dan aan over dezelfde basis DNA te beschikken) bestaat zodanig veel slimmer is dan onszelf, dat zij ons als aapjes zouden zien.

Maar goed, dat punt was je duidelijk geloof ik :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:44 schreef huupia het volgende:

[..]

voor jouw denkwijze is ook geen enkel bewijs dat een alien soort zo zou reageren.
Klopt, natuurlijk. Maar dat feit neemt niks weg van de stelling dat wij als ras bijzonder oninteressant zijn voor een samenleving die zoveel verder is dan wijzelf.

Edit: Sterker nog, wij zijn met z'n allen een makkelijk te indoctrineren, niet zelf-denkend en agressieve, verraderlijke diersoort die zijn eigen omgeving compleet sloopt. Zelfs als de aliens goede bedoelingen hebben en ons de ruimte in willen helpen, wat zit er voor hun in? Meer kans op ruzie en oorlog? Daar zit toch niemand op te wachten - een stel aapjes met gadgets die het universum komen slopen.

quote:
ik vind het veel meer voor de hand liggen dat ze juist wel met leiders in contact staan.
Een onderbouwing voor je mening zou leuk zijn in een discussie. En, hoe vaak heb jij jezelf verstopt voor een groepje mieren en de drang gevoeld om in het geheim met de koningin van de mierenkolonie te gaan communiceren? Of met apen? Of misschien met een groepje bomen, die in de ogen van aliens ook levend zijn en wellicht op hun reizen door de zonnestelsels wel vaker tekenen van intelligentie vertoonden?

quote:
als ze hier al heen kunnen reizen zijn ze ons ver vooruit in technisch opzicht, maar waarschijnlijk ook in andere opzichten.

en beseffen ze waarschijnlijk heel goed hoe de wereld zou reageren als ze ff massaal aan komen vliegen en landen op time quare ofzo.

ik zou er zelfs niet gek van staan te kijken als er meerdere soorten zijn die zichzelf hebben verbonden in een of andere galactische federatie waarin zij aan bepaalde regels zijn gebonden.
Het universum is zo ontzettend groot, dit is ongetwijfeld ergens het geval. Maar wie zegt ons dat wij niet in een verre uithoek van het complete universum zitten waar onze allereerste radio-signalen niet eens uit weggebroken zijn.

Dus ons licht ook niet. Dus als ze ons licht niet kunnen opvangen kunnen ze ook niet zien of wij hier zijn. Dan zouden ze heel doelgericht juist naar ons universum toe moeten komen aan de hand van miljarden jaren oude lichtreflecties die duiden op een planeet waar mogelijk leven op kan ontstaan.

En dan ga ik er nog vanuit dat zij dezelfde criteria hanteren die wij hanteren voor "mogelijk ruimte voor leven".

Het punt blijft staan: er is geen bewijs voor het op aarde bestaan van buitenaards intelligent leven.

quote:
bv voor het contact maken met een "primitieve" levensvorm zoals de onze ( in hun ogen )

gelijdelijke wenning aan het idee dat er buitenaardsen zijn is dan een prima oplossing, en dat is volgens mij precies wat er nu gebeurd.

tis mij net iets te toevallig dat we de laatste tijd steeds meer info krijgen over ufo's e.d. van staatsorganisaties.
Dat is ronduit niet waar. Waarom post je niet een bron-artikel?

Ik garandeer je dat je niks kan vinden in gerespecteerde publicaties van landen, nieuwsorganisaties of wetenschappelijke bladen wat niet verkeerd geïnterpreteerd wordt door jullie "believers".
pi_96056745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:58 schreef funkmeester het volgende:
Ik denk dat het grootste gedeelte van de mensheid pas gelooft dat aliens bestaan zodra een ufo in de achtertuin land en de alien een kopje thee komt drinken of met een laser de woning van de buren opblaast.

Voor de rest die wel geloven in het bestaan van buitenaardse rassen zijn dit inderdaad spannende tijden. Het is wachten tot de overheden eindelijk officieel bekend maken dat ze ufo's in beslag hebben genomen net als de rest van bijna al het onverklaarbare materiaal wat is neergestort op aarde.
Onzin. Als je eerlijk bent zijn er nauwelijks overtuigende bewijzen.
De FBI die een memo uitbrengt (roswell) over een neergestorte ufo met aliens, terwijl ze eenvoudige vragen zoals Waar is de UFO? of Waar zijn de lichamen vd aliens niet eens kunnen beantwoorden? :')
Vorige week komt de berichtgeving dat er een dode alien is gevonden in Rusland. Er is zelfs een filmopname van gemaakt. Maar uiteraard is deze film weer van betamax kwaliteit, terwijl je op elke hoek tegenwoordig voor een habbekrats een HD recorder kunt kopen.

Ik wil het ontzettend graag geloven maar ik mis simpelweg overtuigende bewijzen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:47:44 #115
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96057406
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:34 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

De vergelijking slaat op het verschil in genetische opmaak tussen onszelf en de dichtstbijzijnde medebewoner van deze planeet. Een beter referentiekader ten opzichte van leven op onze planeet hebben we niet. De afstanden in functionaliteit gezien ons DNA en de overeenkomsten met andere soorten leven, inclusief aardappels, lijken met uitspraken als "80%" niet zo groot, maar zijn enorm.

Zelfs de 2% in mijn voorbeeld is enorm groot.

Het punt wat ik wilde maken was dan ook simpelweg de suggestie wekken dat een buitenaards ras welke 2% in hun voordeel ten opzichte van ons DNA (voor de stelling nemen we dan aan over dezelfde basis DNA te beschikken) bestaat zodanig veel slimmer is dan onszelf, dat zij ons als aapjes zouden zien.

Maar goed, dat punt was je duidelijk geloof ik :)

[..]

Klopt, natuurlijk. Maar dat feit neemt niks weg van de stelling dat wij als ras bijzonder oninteressant zijn voor een samenleving die zoveel verder is dan wijzelf.

Edit: Sterker nog, wij zijn met z'n allen een makkelijk te indoctrineren, niet zelf-denkend en agressieve, verraderlijke diersoort die zijn eigen omgeving compleet sloopt. Zelfs als de aliens goede bedoelingen hebben en ons de ruimte in willen helpen, wat zit er voor hun in? Meer kans op ruzie en oorlog? Daar zit toch niemand op te wachten - een stel aapjes met gadgets die het universum komen slopen.

[..]

Een onderbouwing voor je mening zou leuk zijn in een discussie. En, hoe vaak heb jij jezelf verstopt voor een groepje mieren en de drang gevoeld om in het geheim met de koningin van de mierenkolonie te gaan communiceren? Of met apen? Of misschien met een groepje bomen, die in de ogen van aliens ook levend zijn en wellicht op hun reizen door de zonnestelsels wel vaker tekenen van intelligentie vertoonden?

[..]

Het universum is zo ontzettend groot, dit is ongetwijfeld ergens het geval. Maar wie zegt ons dat wij niet in een verre uithoek van het complete universum zitten waar onze allereerste radio-signalen niet eens uit weggebroken zijn.

Dus ons licht ook niet. Dus als ze ons licht niet kunnen opvangen kunnen ze ook niet zien of wij hier zijn. Dan zouden ze heel doelgericht juist naar ons universum toe moeten komen aan de hand van miljarden jaren oude lichtreflecties die duiden op een planeet waar mogelijk leven op kan ontstaan.

En dan ga ik er nog vanuit dat zij dezelfde criteria hanteren die wij hanteren voor "mogelijk ruimte voor leven".

Het punt blijft staan: er is geen bewijs voor het op aarde bestaan van buitenaards intelligent leven.

[..]

Dat is ronduit niet waar. Waarom post je niet een bron-artikel?

Ik garandeer je dat je niks kan vinden in gerespecteerde publicaties van landen, nieuwsorganisaties of wetenschappelijke bladen wat niet verkeerd geïnterpreteerd wordt door jullie "believers".
bronartikel?

ik geef hier gewoon mijn eigen mening ;)
pi_96061221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:20 schreef hoatzin het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat het geen wereldnieuws is. Ik lees zie of hoor er niet veel over... :{
Precies. Het staat niet op nu.nl, dus het is niet waar.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96064483


[ Bericht 100% gewijzigd door eight op 27-04-2011 21:41:22 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96064549
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:20 schreef hoatzin het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat het geen wereldnieuws is. Ik lees zie of hoor er niet veel over... :{
zegt al genoeg hè
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:55:35 #119
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96065471
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

In 2004 dus al he.. maw, er zou zomaar meer gegevens heen en weer gezonden kunnen wezen inmiddels.
Goed lezend is te zien dat een van de documenten al stamt uit 1969...:
Key to The Extraterrestrial Messages - Winter 1969 - Vol. XIV, No. 1
http://www.nsa.gov/public_info/declass/ufo/index.shtml

40 jaar vind ik best veel tussen wat berichten en het nu. Blijkbaar is het bij wat heen en weerpennen gebleven. De sputnik is gelanceerd in 1957 en was tentijde van het artikel nog "maar" 12 jaar oud, iig aannemelijker dan dat dat oude kreng na 40 jaar nog wat zinnigs oppikt :')
  woensdag 27 april 2011 @ 22:03:18 #120
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96065990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Inderdaad:

As an illustration of how much information could be conveyed with a minimum of material, and as an example of facile inverse cryptography, let us consider a message I have devised to be typical of what we might expect of an initial communication from outer space.

Waar vond je die quote? Linkje graag met paginanummer van de pdf... want ik kom het nergens tegen.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:28 #121
65918 IBAZ
broeinest
pi_96066148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:55 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Goed lezend is te zien dat een van de documenten al stamt uit 1969...:
Key to The Extraterrestrial Messages - Winter 1969 - Vol. XIV, No. 1
http://www.nsa.gov/public_info/declass/ufo/index.shtml

40 jaar vind ik best veel tussen wat berichten en het nu. Blijkbaar is het bij wat heen en weerpennen gebleven. De sputnik is gelanceerd in 1957 en was tentijde van het artikel nog "maar" 12 jaar oud, iig aannemelijker dan dat dat oude kreng na 40 jaar nog wat zinnigs oppikt :')
Van de Sputniks zijn 10 versies gelanceerd. De laatste Sputnik is zelfs in 1997 gelanceerd, als eerbewijs aan het 40 jarig bestaan van Sputnik 1.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:10:47 #122
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96066631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Van de Sputniks zijn 10 versies gelanceerd. De laatste Sputnik is zelfs in 1997 gelanceerd, als eerbewijs aan het 40 jarig bestaan van Sputnik 1.
Ik had je vorige post gemist over de Sputniks. Mijn eerste punt, dat het document eigenlijk uit 1969 stamt (al is het nu pas vrijgegeven), die blijft staan.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:42:48 #123
65918 IBAZ
broeinest
pi_96069070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:10 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik had je vorige post gemist over de Sputniks. Mijn eerste punt, dat het document eigenlijk uit 1969 stamt (al is het nu pas vrijgegeven), die blijft staan.
Daarnaast lees ik in het hele artikel niets over een Sputnik.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:53:02 #124
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96073230
Leuk detail: de genoemde boodschappen verschillen per bron. In de ene pdf, pagina 84 - http://www.nsa.gov/public(...)nication_with_et.pdf - zijn het er maar 30. In de andere pdf zijn het er 31 - http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf - waarbij met name bij boodschap 30 opvalt dat deze ineens veel langer is. Ook de meest andere "boodschappen" zijn totaal anders.

Goed, in eerstgenoemde pdf meldt de auteur duidelijk op pagina 83 dat het om een gedachte experiment zou gaan. Dit melden ook andere users, ook op de FP. Toch blaat men hier door over aliens.

Aangenomen dat de auteur codes kraakt die collega's geschreven hebben, is het best mal dat in een herdruk ineens hele andere code's staan. Of ze moeten in de codes bij nader inzien toch maar wel stiekem de groeten aan hun moeder verstopt hebben :') Mooie hoax dus, maar wel een hoax.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:13:51 #125
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96074178
Zo, nu hebben we alle relevante artikelen, waaruit overduidelijk blijkt dat het om een aardse boodschap gaat. Nog niet overtuigd, Refragmental?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96074307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:59 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Stel: Wij komen in onze ruimtereizen ooit een kolonie tegen van een levensvorm met de intelligentie die vergelijkbaar is aan die van onze chimpansees. Zouden wij moeite doen om met hun leiders overeenstemming te bereiken om onszelf langzaam te introduceren aan de grote bevolking?
Als er een grote bevolking is, en als er leiders zijn van die grote bevolking, dan hebben ze ook meer intelligentie dan een chimpansee. Anders vormden de chimpansees hier ook wel een volk met een paar leiders.

Als het, zoals hier, dan allemaal losse stammen zijn die niet met elkaar in verbinding staan, dan heeft het geen zin om met de leiders in overeenstemming te komen. Want elke van de miljoenen stammen hebben dan hun eigen leider. En elke keer als je met een nieuwe leider praat, kun je weer helemaal van voor af aan beginnen.

Maar je punt is dat we niet eens de moeite zouden nemen wanneer de situatie zo is, en daar heb je gelijk mee. Waarom zou je nog moeite doen? Als je sneller reist dan de communicatie op die planeet, kun je voor God spelen.
pi_96074365
Maar ueberhaupt is er geen communicatie. We hebben wat opgevangen. Maar dat is 'afluisteren' en niet 'communiceren'. Communiceren gaat twee kanten op.

Eerst de afzender maar eens verifieeren. De kans dat het een gereflecteerd aards signaal is, is levensgroot.

Of misschien zijn het berichten uit de toekomst en blijkt dat radiosignalen door de tijd kunnen reizen. :P
  donderdag 28 april 2011 @ 00:31:10 #128
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96074891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:17 schreef RetepV het volgende:
Maar ueberhaupt is er geen communicatie. We hebben wat opgevangen. Maar dat is 'afluisteren' en niet 'communiceren'. Communiceren gaat twee kanten op.

Eerst de afzender maar eens verifieeren. De kans dat het een gereflecteerd aards signaal is, is levensgroot.

Of misschien zijn het berichten uit de toekomst en blijkt dat radiosignalen door de tijd kunnen reizen. :P
Lezen! We hebben niets opgevangen, er is immers niets vezonden! Zie mijn post even hierboven.
pi_96075847
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo, nu hebben we alle relevante artikelen, waaruit overduidelijk blijkt dat het om een aardse boodschap gaat. Nog niet overtuigd, Refragmental?
Jawel.
Door dit document. Pagina 83.
http://www.nsa.gov/public(...)nication_with_et.pdf
(Had deze link in eerste instantie gemist)

Verder ben ik het nog steeds niet eens met je betoog dat een journal met een mogelijke ontcijfering ALLE gegevens van de transmissie zou moeten hebben.
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

Hierin wordt een uitleg gegeven van een ontcijfering met de daarvoor alle relevante informatie. Al het andere is voor DEZE ontcijfering niet belangrijk en dus ook niet meegenomen in deze journal.

Zodra je in het bedrijfsleven zit leer je hoe je documenten leert opstellen met enkel relevantie informatie. Je manager is niet geïnteresseerd in irrelevante details, hij wil enkel je oplossing zien en hoe je deze oplossing hebt verkregen. Met die inslag las ik dus ook het originele document.
pi_96076313
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:34 schreef Blue-eagle het volgende:
Edit: Sterker nog, wij zijn met z'n allen een makkelijk te indoctrineren, niet zelf-denkend en agressieve, verraderlijke diersoort die zijn eigen omgeving compleet sloopt. Zelfs als de aliens goede bedoelingen hebben en ons de ruimte in willen helpen, wat zit er voor hun in? Meer kans op ruzie en oorlog? Daar zit toch niemand op te wachten - een stel aapjes met gadgets die het universum komen slopen.
Dan is het voor geavanceerde wezens vast makkelijk om ons zo te indoctrineren dat we vredelievend en intelligenter worden. Misschien zouden ze ons gewoon vermakelijk vinden, entertainment, het lijkt me niet dat mensen oorlog gaan voeren om een oneindige ruimte met oneindige grondstoffen.

Ook al zouden we aapjes voor hen zijn, als ze werkelijk geavanceerder zouden zijn dan kunnen ze ons vast veel vertellen over onszelf waardoor we beter kunnen leren en intelligenter worden en hebben ze technologie die onze lichamen zou verbeteren. Ik kan het me nu al voorstellen dat de mens dat over een eeuw of 2 zelf kan, zou een eitje moeten zijn voor aliens die naar ons zouden kunnen reizen.
pi_96076824
Maar vanwaar die jarenlange rechtzaak om zo'n lullig documentje over een test vrij te geven?
pi_96077483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:19 schreef loop het volgende:

[..]

Dan is het voor geavanceerde wezens vast makkelijk om ons zo te indoctrineren dat we vredelievend en intelligenter worden. Misschien zouden ze ons gewoon vermakelijk vinden, entertainment, het lijkt me niet dat mensen oorlog gaan voeren om een oneindige ruimte met oneindige grondstoffen.

Ook al zouden we aapjes voor hen zijn, als ze werkelijk geavanceerder zouden zijn dan kunnen ze ons vast veel vertellen over onszelf waardoor we beter kunnen leren en intelligenter worden en hebben ze technologie die onze lichamen zou verbeteren. Ik kan het me nu al voorstellen dat de mens dat over een eeuw of 2 zelf kan, zou een eitje moeten zijn voor aliens die naar ons zouden kunnen reizen.
Op zich hadden ze hier in Star Trek wel een mooie regel over: Zolang een beschaving nog niet intergalactisch kan reizen, is het verboden om hun ontwikkeling te beïnvloeden.
Niet heel vergezocht, tenzij aliens ons willen africhten als een soort huisdieren. Maar van een beschaving die miljoenen of zelfs miljarden jaren verder ontwikkeld is dan de onze mag je verwachten dat ze enige normen en waarden hebben.
Extremistisch gematigd.
pi_96077567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef eight het volgende:

[..]

Onzin. Als je eerlijk bent zijn er nauwelijks overtuigende bewijzen.
De FBI die een memo uitbrengt (roswell) over een neergestorte ufo met aliens, terwijl ze eenvoudige vragen zoals Waar is de UFO? of Waar zijn de lichamen vd aliens niet eens kunnen beantwoorden? :')
Vorige week komt de berichtgeving dat er een dode alien is gevonden in Rusland. Er is zelfs een filmopname van gemaakt. Maar uiteraard is deze film weer van betamax kwaliteit, terwijl je op elke hoek tegenwoordig voor een habbekrats een HD recorder kunt kopen.

Ik wil het ontzettend graag geloven maar ik mis simpelweg overtuigende bewijzen

Als je eerlijk bent is het vrij bizar dat tijdens de ufo crashes talloze mensen met hun leven bedreigt zijn door de amerikaanse geheime dienst. Hun leven werd afgepakt en ze mochten niks zeggen en werden in guarantine geplaatst. Rosswell is één van de meest duidelijke zaken geweest die wij tot nu toe kennen. Veel oude mensen die destijds bij het Rosswell "incident" betrokken waren hebben nu pas hun daadwerkelijke verklaring afgelegd aan hun kleinkinderen en anderen. Dit omdat ze nu niks meer te verliezen hebben en op hun sterfbed de waarheid wilden vertellen. Ik denk dat je deze verhalen erg serieus mag nemen, aangezien de regering ze niet voor de grap jarenlang geteisterd heeft met bedreiging, onderdrukking, kidnapping en zwijgplicht met zware straf al deze verbroken werd.

Dat ze nergens antwoord op kunnen geven is vrij logisch, het zou raar wezen als ze eerst talloze levens afpakken en in de doofpot stoppen om vervolgens vrolijk alles op tafel te gooien Ik denk voordat ze uberhaupt openkaart gaan spelen er eerst een zeer grote internationale druk moet ontstaan waardoor ze gedwongen worden om dat te doen.

In Amerika heb je verschillende lagen binnen de veiligheidsdiensten, de FBI is lang niet de hoogste macht die daar regeert, de CIA heeft bijvoorbeeld een hoop van de FBI afgepakt en overgenomen tijdens UFO onderzoeken zelfs de FBI mocht hun mond niet opentrekken.
Naast de FBI hebben een hoop "normale" agenten te maken gehad met UFO ervaringen waarna ze verplicht werden door de CIA om hun mond te houden onder grote druk.
Daarnaast zijn er o.a in de WW2 heel veel rapporten verschenen van UFO's uiteraard veel verklaarbare oorzaken, maar ook genoeg van vliegvoertuigen die achterna gezeten werden en voertuigen die de strijd observeerde.

Maar als onderandere deze zaken voor jou niks laten prikkelen over het bestaan van UFO's als in buitenaardse rassen die gebruik maken van een UFO dan behoor je denk ik tot de categorie die inderdaad wilt dat een alien in de achtertuin land en een kopje thee gaat drinken voor de overtuiging daar is.
Dit maakt niet uit, maar om gelijk alles als onzin te bestempelen is in mijn ogen meer iets als niet willen weten of over na willen denken want er is teveel gebeurt om het zomaar af te wimpelen als "onzin".
  donderdag 28 april 2011 @ 06:58:26 #134
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96077871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 03:17 schreef funkmeester het volgende:

[..]

Als je eerlijk bent is het vrij bizar dat tijdens de ufo crashes talloze mensen met hun leven bedreigt zijn door de amerikaanse geheime dienst. Hun leven werd afgepakt en ze mochten niks zeggen en werden in guarantine geplaatst. Rosswell is één van de meest duidelijke zaken geweest die wij tot nu toe kennen. Veel oude mensen die destijds bij het Rosswell "incident" betrokken waren hebben nu pas hun daadwerkelijke verklaring afgelegd aan hun kleinkinderen en anderen. Dit omdat ze nu niks meer te verliezen hebben en op hun sterfbed de waarheid wilden vertellen. Ik denk dat je deze verhalen erg serieus mag nemen, aangezien de regering ze niet voor de grap jarenlang geteisterd heeft met bedreiging, onderdrukking, kidnapping en zwijgplicht met zware straf al deze verbroken werd.

Dat ze nergens antwoord op kunnen geven is vrij logisch, het zou raar wezen als ze eerst talloze levens afpakken en in de doofpot stoppen om vervolgens vrolijk alles op tafel te gooien Ik denk voordat ze uberhaupt openkaart gaan spelen er eerst een zeer grote internationale druk moet ontstaan waardoor ze gedwongen worden om dat te doen.

In Amerika heb je verschillende lagen binnen de veiligheidsdiensten, de FBI is lang niet de hoogste macht die daar regeert, de CIA heeft bijvoorbeeld een hoop van de FBI afgepakt en overgenomen tijdens UFO onderzoeken zelfs de FBI mocht hun mond niet opentrekken.
Naast de FBI hebben een hoop "normale" agenten te maken gehad met UFO ervaringen waarna ze verplicht werden door de CIA om hun mond te houden onder grote druk.
Daarnaast zijn er o.a in de WW2 heel veel rapporten verschenen van UFO's uiteraard veel verklaarbare oorzaken, maar ook genoeg van vliegvoertuigen die achterna gezeten werden en voertuigen die de strijd observeerde.

Maar als onderandere deze zaken voor jou niks laten prikkelen over het bestaan van UFO's als in buitenaardse rassen die gebruik maken van een UFO dan behoor je denk ik tot de categorie die inderdaad wilt dat een alien in de achtertuin land en een kopje thee gaat drinken voor de overtuiging daar is.
Dit maakt niet uit, maar om gelijk alles als onzin te bestempelen is in mijn ogen meer iets als niet willen weten of over na willen denken want er is teveel gebeurt om het zomaar af te wimpelen als "onzin".
dit dus !

en zo zijn er nog veel meer opzienbarende feiten en zaken geweest .
pi_96078502
Ik ben in Rosswell geweest vorig jaar. In het museum. I want to believe, maar het bewijs daar is flinterdun. Ik was niet overtuigd. Ja, er is daar iets gebeurt, ja, de regering houdt het geheim, maar buitenaardse bezoekers... neh.
  donderdag 28 april 2011 @ 08:23:23 #136
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96078525
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:21 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben in Rosswell geweest vorig jaar. In het museum. I want to believe, maar het bewijs daar is flinterdun. Ik was niet overtuigd. Ja, er is daar iets gebeurt, ja, de regering houdt het geheim, maar buitenaardse bezoekers... neh.
Misschien is het bewijs flinterdun omdat 'ze' het weg hebben gestopt?
The truth was in here.
  donderdag 28 april 2011 @ 09:45:43 #137
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_96079969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 03:17 schreef funkmeester het volgende:

[..]

Dus je gelooft ook in het monster van Loch Ness?

Je vergeet gewoon even dat de inwoners van Roswell enorm veel inkomsten hebben door dit mysterie. Hoe dikker het complot, hoe onwaarschijnlijker het verhaal, hoe groter de vermeende inmenging van de FBI, CIA e.d. wat ik hier allemaal lees, hoe meer mensen er op af komen. Net als op de graancirkels destijds. Dat is ook al een miljard keer debunked, maar dat trekt ook nog steeds hordes mensen die daar ook toch duidelijk de energie voelen van de aliens.

En dit soort verhalen:
quote:
In Amerika heb je verschillende lagen binnen de veiligheidsdiensten, de FBI is lang niet de hoogste macht die daar regeert, de CIA heeft bijvoorbeeld een hoop van de FBI afgepakt en overgenomen tijdens UFO onderzoeken zelfs de FBI mocht hun mond niet opentrekken.
Naast de FBI hebben een hoop "normale" agenten te maken gehad met UFO ervaringen waarna ze verplicht werden door de CIA om hun mond te houden onder grote druk.
quote:
Als je eerlijk bent is het vrij bizar dat tijdens de ufo crashes talloze mensen met hun leven bedreigt zijn door de amerikaanse geheime dienst. Hun leven werd afgepakt en ze mochten niks zeggen en werden in guarantine geplaatst.
Hoe weet je dit in godsnaam? Ongetwijfeld vind je die verhalen op internet, maar hoe weet je of dit waar is?
Ik heb geen signature.
pi_96080921
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien is het bewijs flinterdun omdat 'ze' het weg hebben gestopt?
Ook dat wordt behandeld in het museum, echt. Het is de meest complete verzameling van gegevens bekend omtrent Rosswell. En zelfs daar zul je eerder de conclusie trekken dat het een geheim overheidsproject is.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:35:08 #139
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_96081314
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:45 schreef VitaminWater het volgende:

[..]

Dus je gelooft ook in het monster van Loch Ness?

Je vergeet gewoon even dat de inwoners van Roswell enorm veel inkomsten hebben door dit mysterie. Hoe dikker het complot, hoe onwaarschijnlijker het verhaal, hoe groter de vermeende inmenging van de FBI, CIA e.d. wat ik hier allemaal lees, hoe meer mensen er op af komen. Net als op de graancirkels destijds. Dat is ook al een miljard keer debunked, maar dat trekt ook nog steeds hordes mensen die daar ook toch duidelijk de energie voelen van de aliens.

En dit soort verhalen:

[..]

[..]

Hoe weet je dit in godsnaam? Ongetwijfeld vind je die verhalen op internet, maar hoe weet je of dit waar is?
zijn genoeg getuigenverklaringen te zien in docu's of in verhalen die te vinden zijn op internet of boeken over dit onderwerp.

zoals van piloten van verkeersvliegtuigen die enorme ufo's tegenkwamen in de lucht. ook astronauten zoals gordon cooper hebben dit getuigd.

oud defensie medewerkers die getuigen over ufo's die icbm's stillegden ( zie disclosure project )

ufo's vastgelegd op radar , f-16's in de achtervolging ( belgische ufo flap 1990 )

iran 1976, bentwaters 1980, phoenix lights 1996? enz enz enz

maarja als je duizenden getuigen verklaringen ook niet serieus neemt , dan houd het op he , en is het wachten tot de ufo in de achtertuin.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:44:56 #140
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_96081583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef huupia het volgende:

[..]

zijn genoeg getuigenverklaringen te zien in docu's of in verhalen die te vinden zijn op internet of boeken over dit onderwerp.

zoals van piloten van verkeersvliegtuigen die enorme ufo's tegenkwamen in de lucht. ook astronauten zoals gordon cooper hebben dit getuigd.

oud defensie medewerkers die getuigen over ufo's die icbm's stillegden ( zie disclosure project )

ufo's vastgelegd op radar , f-16's in de achtervolging ( belgische ufo flap 1990 )

iran 1976, bentwaters 1980, phoenix lights 1996? enz enz enz

maarja als je duizenden getuigen verklaringen ook niet serieus neemt , dan houd het op he , en is het wachten tot de ufo in de achtertuin.
En hoe kun jij vanachter je pc nou weten of die verklaringen betrouwbaar zijn? Ik zeg helemaal niet dat er geen intelligent leven is buiten de aarde, ik denk zelf dat dit zeer zeker mogelijk is (maar vooral omdat het universum echt gigantisch is).
Ik heb alleen nog nooit bewijs gezien dat het zo is.

En al die geheizinnigheid er omheen en die vage verhalen op het internet.
WAAROM zouden we dat geloven? Er zijn zo ontzettend veel debielen op de wereld die van alles verzinnen, het internet staat er vol mee. En nog nooit zijn er duidelijke filmbeelden vrijgegeven waar iets op te zien is, altijd is alles vaag.

Geloof me, ik zou het super interessant vinden als er ECHT contact was met een andere levensvorm dan dat we momenteel kennen. Ik ben daar ook echt geïnteresseerd in. Maar tot nu toe heb ik nog nooit iets betrouwbaars gezien. Maar het heel graag willen is voor mij niet genoeg om het te geloven. Dus inderdaad, ik zit te wachten op een UFO in de achtertuin of in iemand anders achtertuin, maar dan wel een keer goed gefilmd en niet door een Parkinsonpatient met een camera uit de vorige eeuw.

Ik zit ook in het topic over de 'nepaanslagen' van 9/11 en je ziet daar dezelfde soort 'bewijzen' voorbijkomen. Wilde verhalen op internet die als feit aangenomen worden. Gewoon omdat men graag een vijand heeft als een overheid die alle kost wat het kost geheim wil houden en iedereen wil belazeren. En waarom ze dat zouden willen. Ehhh.... tja.
En hoe ze dat geheim kunnen houden... ehhhh tja..
Ik heb geen signature.
pi_96082373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef huupia het volgende:

Ik zit ook in het topic over de 'nepaanslagen' van 9/11 en je ziet daar dezelfde soort 'bewijzen' voorbijkomen. Wilde verhalen op internet die als feit aangenomen worden. Gewoon omdat men graag een vijand heeft als een overheid die alle kost wat het kost geheim wil houden en iedereen wil belazeren. En waarom ze dat zouden willen. Ehhh.... tja.
En hoe ze dat geheim kunnen houden... ehhhh tja..
Lambikje heeft daar wel een antwoord op :')

Maar om me ook maar even in deze discussie te mengen: Getuigenverklaringen zijn niet serieus te nemen als je een beetje verstand hebt van hoe de hersenen werken. Zelfs niet als er zoveel zijn. Er zijn ook mensen die Tupac Shakur en Elvis Presley (na hun dood) IRL hebben gezien. Betekent dat, dat ze nog leven?
Hell, er zijn miljoenen mensen die Jezus/Mo/Krishna etc. hebben gezien. Zegt ook niks.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:22:16 #142
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_96084825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:08 schreef P8 het volgende:
Lambikje heeft daar wel een antwoord op :')

Maar om me ook maar even in deze discussie te mengen: Getuigenverklaringen zijn niet serieus te nemen als je een beetje verstand hebt van hoe de hersenen werken. Zelfs niet als er zoveel zijn. Er zijn ook mensen die Tupac Shakur en Elvis Presley (na hun dood) IRL hebben gezien. Betekent dat, dat ze nog leven?
Hell, er zijn miljoenen mensen die Jezus/Mo/Krishna etc. hebben gezien. Zegt ook niks.
Dus: Getuigenverklaringen maar afschaffen in het rechtsysteem ?
Er zijn landen waar ze je er levenslang mee opsluiten of zelfs de doodstraf geven, op basis van 1 getuigenverklaring. (waarbij de 'verklaring' wellicht nog dubieuzer is ;) )

Het waarom men dat zou willen laat zich raden, en ook het hoe ze dat geheim kunnen houden is geen rocket science.

Feit in deze is dat de regering het over zichzelf af heeft geroepen. Met gedraai, het geweiger om het uberhaubt te willen onderzoeken, de ene leugen na de andere (nee hoor, we hadden nog nooit bedacht dat het kon, met passagiers vliegtuigen (Northwood anyone ?)), het totaal ondeugdelijke rapport etc. etc. Een Nist die met een theorie komt die ze zelf notabene NIET met modellen kunnen ondersteunen (want zowel de schaal al computer modellen storten niet in. Met hetere vuren nog wel.)

Bovendien is het vernietigen van bewijs, of uberhaubt het van de plaats delict verwijderen, op zich al strafbaar !

Men had totaal geen idee dat Osama met een aanslag bezig was, maar ze wisten wel binnen 2 uur !!! te melden dat hij er achter zat.

Ook de inval van Afghanistan is een gotspe. De taliban stelde nou niet bepaald onredelijke eisen.
"Jullie claimen bewijs te hebben ? Laat ons het bewijs zien, en je krijgt Osama bin Laden." - Vrijwel letterlijk wat ze toendertijd zeiden. Nee mister George War Bush hoefde dat niet te doen uiteraard ... :')

... en zo kunnen we nog even doorgaan met wat er allemaal mis is met 9/11

Binnen de reguliere rechtspraak werd de vloer ermee aangeveegt !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:27:01 #143
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_96087070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dus: Getuigenverklaringen maar afschaffen in het rechtsysteem ?
Er zijn landen waar ze je er levenslang mee opsluiten of zelfs de doodstraf geven, op basis van 1 getuigenverklaring. (waarbij de 'verklaring' wellicht nog dubieuzer is ;) )
Eh nee, dan sta je onder ede. Dan staat je eigen broodwinning niet op het spel.
Een getuige van een overval bijv. of in Alphen vind ik persoonlijk veel betrouwbaarder dan iemand die het monster van Loch Ness claimt gezien te hebben, of eentje die ontvoerd is door aliens.

Jij niet?

quote:
Het waarom men dat zou willen laat zich raden, en ook het hoe ze dat geheim kunnen houden is geen rocket science.
Je kunt natuurlijk wel wat redenen vezinnen, maar om zo'n enorm ingewikkeld complot wat bijna niet te managen is dus als aannemelijk te kenmerken gaat me veel te ver.

En wat je verder als feit weergeeft, met bewijs vernietigen, draaien, niet willen onderzoeken e.d. heb ik gewoon erg mijn vraagtekens bij. Veel mensen kopiëren elkaars beweringen. Vooral die verwijzingen naar veel Engelstalige rapporten van iedereen doet mij vermoeden dat men elkaar napraat, want ik geloof nooit dat iedereen zo goed Engels kan lezen dat men technische rapporten kan doorspitten en daar fouten in kan vinden.

Ik zal me binnenkort even inlezen op dat hele NIST e.d. want ik weet daar weinig tot niks vanaf.
Ik heb geen signature.
pi_96089056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dus: Getuigenverklaringen maar afschaffen in het rechtsysteem ?
Er zijn landen waar ze je er levenslang mee opsluiten of zelfs de doodstraf geven, op basis van 1 getuigenverklaring. (waarbij de 'verklaring' wellicht nog dubieuzer is ;) )
Binnen het rechtsysteem zijn getuigenverklaringen geen bewijzen, maar slechts aanwijzingen. En dat is niet voor niets. Ik kan me een documentaire herinneren waar een groep proefpersonen met één verhulde participerende onderzoeker tijdens een trip oid werden omgeleid. Er was niks raars te zien. De onderzoeker liet na afloop iets vallen als: "hebben jullie dat rare metaalachtige spul ook gezien?".
Binnen 6 maanden wist iedereen in de groep zeker dat ze een neergestorte UFO hadden gezien, mannen met semi-automatische geweren en mensen in steriele pakken.
Ik weet niet precies hoe dit onderzoek ging en het is een tijd geleden, dus als iemand me kan verbeteren wat dit betreft hoor ik het graag.

Mensen onthouden wat ze willen onthouden, ook als dat niet de waarheid is. En mensen hebben een enorme biologische drang om gedrag te vertonen dat strookt met het gedrag van de groep. Dus als de groep een herinnering heeft gaat het twijfelende individu hier in mee, onwetende dat andere individuen dezelfde twijfels hebben. Laat dat een tijdje pruttelen in de hersenen en je vergeet de twijfel en je hebt een onware waarheid voor jezelf ontwikkeld.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:27:44 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_96089350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:27 schreef VitaminWater het volgende:
Eh nee, dan sta je onder ede. Dan staat je eigen broodwinning niet op het spel.
Een getuige van een overval bijv. of in Alphen vind ik persoonlijk veel betrouwbaarder dan iemand die het monster van Loch Ness claimt gezien te hebben, of eentje die ontvoerd is door aliens.

Jij niet?
Mja, ben het er op zich ook wel mee eens dat getuigenverklaringen vaak en an sich behoorlijk onbetrouwbaar zijn. De één wat meer dan de ander.

Onder ede staan is natuurlijk een wasse neus ;)

Vandaar ook dat stukje erbij over de rechtspraak. In Amerika b.v. is het normaal, om in ruil voor straf vermindering jan en alleman erbij te lappen. Of 'jan' er nou echt mee te maken heeft of niet.

Tegelijkertijd zijn we er wel van afhankelijk.
quote:
Je kunt natuurlijk wel wat redenen vezinnen, maar om zo'n enorm ingewikkeld complot wat bijna niet te managen is dus als aannemelijk te kenmerken gaat me veel te ver.
Hangt ervan af hoe je het aanpakt. De 'deelnemers' hoeven niet allemaal op de hoogte te zijn. Liever niet zelfs. Plausible denial ;)

quote:
En wat je verder als feit weergeeft, met bewijs vernietigen, draaien, niet willen onderzoeken e.d. heb ik gewoon erg mijn vraagtekens bij. Veel mensen kopiëren elkaars beweringen. Vooral die verwijzingen naar veel Engelstalige rapporten van iedereen doet mij vermoeden dat men elkaar napraat, want ik geloof nooit dat iedereen zo goed Engels kan lezen dat men technische rapporten kan doorspitten en daar fouten in kan vinden.

Ik zal me binnenkort even inlezen op dat hele NIST e.d. want ik weet daar weinig tot niks vanaf.
Dit zijn geen gekopieerde beweringen. Ik heb het vanaf de live uitzending van het 2e toestel nauwlettend gevolgd. Bush wilde ECHT geen onderzoek beginnen. De plaats delict is ECHT direct opgeruimd en verscheept naar China, zonder fatsoenlijk sporen onderzoek. etc.

Om te roepen dat het een 'inside job' was gaat ook mij wat te ver trouwens ;) maar die beerput stinkt vreselijk.

De analogie met 'Pearl Harbor' kreeg nog een extra dimensie toen bekend werd dat de US regering wel degelijk wist dat die kwam, maar het liet gebeuren voor politiek gewin. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 28 april 2011 @ 15:40:24 #146
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_96091954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef amenth het volgende:
buitenaards leven bestaat niet en zal nooit komen ook geef je hoop maar op.. daggg
Hoezo niet? Kijk alleen al eens naar Turkije, meer alien dan dat vind je ze niet :{
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:37:54 #147
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_96101827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jawel.
Door dit document. Pagina 83.
http://www.nsa.gov/public(...)nication_with_et.pdf
(Had deze link in eerste instantie gemist)

Verder ben ik het nog steeds niet eens met je betoog dat een journal met een mogelijke ontcijfering ALLE gegevens van de transmissie zou moeten hebben.
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

Hierin wordt een uitleg gegeven van een ontcijfering met de daarvoor alle relevante informatie. Al het andere is voor DEZE ontcijfering niet belangrijk en dus ook niet meegenomen in deze journal.

Zodra je in het bedrijfsleven zit leer je hoe je documenten leert opstellen met enkel relevantie informatie. Je manager is niet geïnteresseerd in irrelevante details, hij wil enkel je oplossing zien en hoe je deze oplossing hebt verkregen. Met die inslag las ik dus ook het originele document.
Lezen is voor mensen die zeer graag willen geloven, zoals jij, heel erg moeilijk, blijkt alweer. In de door jouzelf aangehaalde pdf en op de door jouzelf aangehaalde pagina in de betreffende pdf staat heel helder dat het hier gaat om een fictieve dataset. Hoe moeilijk is dat nu te missen op een pagina van 35 regels? Wat snap je niet aan de zin "Laten we aannemen dat we de volgende 32 regels aan data hebben ontvangen van een buitenaardse bron". En dan vooral het stukje Laten we aannemen [...] ? :')
pi_96105777
Waarom heb ik altijd moeite om naar foto's als de op te kijken? :')
Lekker happen
pi_96116147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:37 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Lezen is voor mensen die zeer graag willen geloven, zoals jij, heel erg moeilijk, blijkt alweer. In de door jouzelf aangehaalde pdf en op de door jouzelf aangehaalde pagina in de betreffende pdf staat heel helder dat het hier gaat om een fictieve dataset. Hoe moeilijk is dat nu te missen op een pagina van 35 regels? Wat snap je niet aan de zin "Laten we aannemen dat we de volgende 32 regels aan data hebben ontvangen van een buitenaardse bron". En dan vooral het stukje Laten we aannemen [...] ? :')
Dat zeg ik toch? :?
De eerste vier regels van mijn post gaan er juist over dat ik overtuigd ben dat het hier om een oefening gaat.

En dan heb jij het over lezen? _O-
pi_96123534
Ik wil heus een discussie voeren over bewijsmaterialen, getuigenverklaringen, complotten die door de overheid worden gevoed etc etc.

Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier (en daar zijn ze helemaal vrij in) totaal geen zin hebben om hun gedachte te openen voor veel onverklaarbare zaken.
Opgegeven moment geld de regel, hoeveel bewijs heb je nodig om tot een mogelijke overtuiging te komen?

Natuurlijk profiteert de lokale bevolking in Roswell als een malle van alle alien verhalen, dit is niet meer dan logisch. Toerisme is voor veel landen/plaatsen een belangrijke bron van inkomsten en ik begrijp volkomen dat deze mensen hier handig op inspelen. Betekend dit dan gelijk dat het allemaal maar nonsens is? Nee dat denk ik niet, daarvoor zijn er gewoon teveel serieuze incidenten gebeurt en is de overheid te agressief bezig geweest om bewijsmaterialen te verdoezelen en privé te houden voor de rest van de wereld.

Dat museum in Roswell ken ik ook, (ben er niet persoonlijk geweest) het zou raar wezen als ze daar opeens daadwerkelijke stukken laten zien van de Ufo's en alienlichamen als de overheid zo hun best doen om alles geheim te houden.

Verder denk ik niet dat iemand die daar destijds getuige van is geweest voor de lol op zijn sterfbed dat verhaal verteld aan zijn kinderen. Dat zou betekenen dat hij zijn kinderen voor de rest van hun leven met een grote leugen op wilt zadelen, ik denk dat ze uit liefde dit verhaal wilden delen omdat het te belangrijk was om hun kinderen dat te onthouden.
Ze wilden dat hun kinderen de waarheid kregen te horen en dat ze antwoord kregen op de vraag of we inderdaad alleen zijn of niet.
Dit was niet één persoon die een dergelijke bekentenis aflegde maar meerdere die nu een leeftijd hebben bereikt dat hun leven het einde ziet. Deze verklaringen werden niet alleen afgelegd op een sterfbed maar ook in documentaires.

Ik snap dat mensen moeite hebben om "klakkeloos" iets aan te nemen van anderen mensen, daarvoor zijn er teveel mensen op deze aarde die inderdaad met hallucinaties lopen en verhalen vertellen die weinig tot geen betrekking hebben met de waarheid.
Dit maakt het ook erg moeilijk voor de mensen die wél een verhaal met waarheid bezitten en zich verplicht voelen aan de mensheid deze te delen. Uiteraard wordt dit aspect ook misbruikt door geheime diensten, veel legerpersoneel die o.a Ufo ervaringen hebben meegemaakt zijn daarna volgespoten met een chemisch goedje, dit zorgde ervoor dat ze inderdaad hun gevoel van realiteit verloren en gek werden.

Misschien is het leuk om je in te lezen in Hitler tijdens de tweede wereldoorlog.
Hitler geloofde heilig in ufo's en heeft deze ook gevonden tijdens ufo crashes, daarnaast heeft hij eeuwenoude locaties bezocht zoals in india om achter bepaalde geheimen te komen.
Hierdoor heeft hij niet alleen het "hakenkruis" symbool geadopteerd (naast meerdere betekenissen o.a ook mogelijk ufo symbool)
maar het heeft hem ook een gigantische voorsprong gegeven op technologisch gebied.
Zijn leger en techneuten waren instaat om zo'n grote voorsprong te genereren met deze technieken dat de rest van de wereld in hun onderbroek stond.
Die techniek kwam niet aangewaaid, ze hebben o.a uit vele historische documenten technieken weten te reproduceren waardoor ze bijvoorbeeld in staat waren grote raketten te bouwen.
Daarnaast wisten ze op de gevonden ufo's "backward engineering" toe te passen, oftewel technieken die in de ufo zaten te reproduceren.
Hiervan waren er verschillende prototype vliegtuigen gemaakt en sommige waren klaar om getest te worden.
Als je nog verder gaat in de zaken waarmee Hitler mee bezig was, kom je ook teleportatie voertuigen tegen. Het beroemde belvormig object wat instaat was te zweven en met electronische wegen mogelijk kon teleporteren. Dit object is gemaakt uit de gevonden ufodocumentatie en ze waren zo ver op weg naar deze zeer bijzondere geadvanceerde voertuigen dat Hitlers hoge piefen het te gevaarlijk begonnen te vinden.
De Atoombom had Hitler ook al klaar, maar was nog niet volledig afgemaakt om gebruikt te worden. Verklaringen hiervoor waren dat de mensen die hieraan werkten wisten wat ermee ging gebeuren en dit niet wilden dat door hun Hitler een massavernietigingswapen ging inzetten, hierdoor hebben ze opzettelijk het project gesaboteerd.
Al deze zeer, zeer grote technologische sprongen die Hitler maakte zijn gereproduceerd uit Ufo documentaties.

Aan het eind van de oorlog toen Hitler zover was gevorderd kwamen de Amerikanen.
Hitler heeft geprobeerd zoveel mogelijk bewijsmateriaal te vernietigen om ervoor te zorgen dat de "vijand" deze voor die tijd zeer bijzondere technieken niet in handen kreeg.
Veel techneuten werden bruut neergemaaid door speciale troepen maar het mocht niet baten.
O.a de Amerikanen waren er te vroeg en zij hebben al het resterende werk meegenomen waar Hitler mee bezig was en ook de resterende technische staf.
Wat er daarna gebeurde verklaard zichzelf, toen de staf onder grote druk van de Amerikanen verder werkte aan de technieken kregen de Amerikanen opeens een gigantische boost aan technologie.
Ze hadden de Atoombom, nieuwe vliegtuigen, konden opeens de ruimte in vliegen etc etc.
Dit allemaal door ufo technologie waar Hitler mee bezig was.
Ik denk dat als de tweede wereld oorlog was gewonnen door Hitler, we nu veel en veel verder waren met onze technologie, zeker als het gaat om ruimtevoertuigen.

Ik wil Hitler hiermee niet verheerlijken, maar dit stukje geschiedenis is zeer belangrijk geweest voor onze huidige staat van techniek. Zonder deze geschiedenis waren de Amerikanen en daarna de Russen nooit instaat geweest om zo snel de ruimte in te vliegen.
Dit soort stukken geschiedenis vind ik zelf fascinerend, hoe kan het bijvoorbeeld anders geweest zijn dat de duitsers zo'n verschrikkelijk grote voorsprong hadden gekregen op technologisch gebied? Hun technische staf was echt niet 10x slimmer dan die van de Amerikanen.
Dit roept zoveel vragen op en ik denk dat er nog heel veel feiten rondzwerven uit het tijdperk van Hitler die veel vragen kunnen beantwoorden.

Alleen dit bovenstaande stuk over Hitler is al een mogelijk groot bewijs dat ufo's bestaan en dat er dergelijk buitenaardsleven is geweest en nog bestaat. Daar hebben we Roswell niet eens voor nodig om die gedachten te kunnen openbaren.

Pff het is al half vier s'ochtends en mijn post is weer een boekwerk geworden.
Ik ga pitten, bedankt voor degene die hier doorheen ploegen en ik sta altijd open voor discussie dus als je een andere mening hebt prima!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')