abonnement Unibet Coolblue
pi_95995264
Ik heb een vorstvrije buitenkraan van Sphinx aan de muur hangen.


Heeft het altijd prima gedaan, maar nu lekt hij dus toch.

Foto's van onderdelen aan de binnenkant van de kraan:



Ik heb de rubbers al vervangen....maar hij blijft lekken -O-
Vervangen is niet echt een optie omdat de vorige bewoners de koppeling van de waterleiding en de kraan hebben ingemetseld |:(

Natuurlijk kan ik er een "gardena stop koppeling" met een stukje slang tussen zetten, maar dat is de 2e optie :)

Iemand enig idee?
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:00:08 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_95995710
Teflontape
Ok stelletje hokboeren
pi_96007677
Zoals die op de foto gezet is werkt het niet! Het gedeelte met de pakkingring en veer moet naar binnen gemonteerd zijn. Het zou kunnen dat er iets aan de binnenkant zit, waardoor de rubberring niet goed afsluit. Dat zou je met een zaklantaarn (en goede ogen) moeten kunnen zien. Stom dat de koppeling is ingemetseld, want in feite zit daar de kraan. De chroom knop met de O-ringen is een soort afstandsbediening.
pi_96015800
Dat van de pakking en veer ben ik nadat ik gepost had ook achter gekomen :)
Maar het probleem blijft helaas dus vond het niet heel nuttig om te posten.
ik kan proberen er met een lamp in te kijken ja.
Ook heb ik alles met de volle druk een tijdje laten spoelen.

Dat van de teflontape weet ik ook niet of dat werkt...dat schroefdraad lijkt me niet veel met de afdichting te maken hebben.
Daar zitten al de rubbers voor lijkt me.

Ik snap ook niet dat ze daar niet over nadenken en alles koppelingen maar achter de muren laten zitten...hier wil je toch bij komen als er wat is!
Maar ja...het is ook net zo dom dat ze bij de buitenkranen geen afsluiters in de kruipruimte leidingen hebben gezet!
Nu kan je steeds bij de meter de kraan dichtzetten -O-
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_96016707
Even een vraag, je hebt ook het rubber op die koperen staaf vervangen bij het RVS veertje? Want dat is het kraanleertje. Die twee O-ringen doen verder niet zo veel. En je weet dat die kraan na het dichtdraaien flink nadrupt, wel een kopje vol? (zodat er geen water in het buitendeel achterblijft, dat maakt de kraan vorstvrij)
pi_96017618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:44 schreef Plankje55 het volgende:
Even een vraag, je hebt ook het rubber op die koperen staaf vervangen bij het RVS veertje? Want dat is het kraanleertje. Die twee O-ringen doen verder niet zo veel. En je weet dat die kraan na het dichtdraaien flink nadrupt, wel een kopje vol? (zodat er geen water in het buitendeel achterblijft, dat maakt de kraan vorstvrij)
Ik heb de o-ringen en het kraan leertje vervangen ja :)

Maar lekken is in mijn geval misschien ook niet het goede woord....
Ik kan als de kraan dicht staat nog gewoon de planten water geven met de slang zo hard "lekt" het :')
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_96019257
Heb je het koperen pijpje wel goed erin?
De kant met het zwarte rubbertje moet er als eerst in.
Niet zoals hij op de foto staat.

Ik kwam ook nog een site tegen met onderdelen link
Mischien handig dit filmpje


[ Bericht 10% gewijzigd door Stubbe93 op 26-04-2011 22:31:45 ]
pi_96020437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:56 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Ik heb de o-ringen en het kraan leertje vervangen ja :)

Maar lekken is in mijn geval misschien ook niet het goede woord....
Ik kan als de kraan dicht staat nog gewoon de planten water geven met de slang zo hard "lekt" het :')
Tja, mij lijkt er nu nog één mogelijkheid, nl dat je kraan min of meer uit elkaar gedrukt hebt. Als de vorige bewoner zo'n kluswonder was.... De binnenzijde van de kraan bestaat uit een 22mm buis die in een 22 mm knelfitting met knelring zit . Als die niet goed aangedraaid was zou je, met het dichtdraaien van de kraan de kraan enigzins uit elkaar kunnen drukken. Dat kan je aan de buitenkant niet zien, daarvoor moet je echt aan de binnenkant erbij. Je zou kunnen proberen of je het stangetje iets kan verlengen, door bijvoorbeeld een tweede leertje tegen of achter het eerste leertje zetten. Dan weet je of de kraan nog afsluit, maar dan blijft het probleem.
pi_96053937
Ik ga dat met de dubbele leertjes proberen en anders word het toch de beunhaas oplossing met de dubbele gardena-stop-koppelingen -O-

Ik snap ook niet hoe mensen koppelingen van wat dan ook in kunnen bouwen... :|W
Maar dat zal wel met het werk te maken hebben dat we er zo over denken..
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_96224243
Als je dan toch gaat hobby-bobben, kun je binnen je huis niet bij de leiding? Zo ja, zet daar dan een stopkraantje. Hou er wel rekening mee dat je zowel hiermee, als met gardena het vorstvrije gedeelte opgeeft.
met een koekje
pi_96301554
Wat hierbij heel vaak fout gaat, is dat veel mensen het koperen staafje te kort afzagen, in het begin werkt het vaak nog wel maar op den duur krijg je het probleem wat jij beschrijft.

Je moet dus proberen om het koperen staafje een paar milemeter op te lengen, of indien mogelijk deze aan de binnnenkant van de muur de buitenste buis een paar milimeter in te korten.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:04:50 #12
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_96360490
Vandaag de tijd er weer voor om wat te proberen.

De optie van de dubbele leertjes als eerst geprobeerd en dit werk!! *O*

vol moed na de volgende winter! :P
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_96737930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 17:08 schreef klipper het volgende:
Wat hierbij heel vaak fout gaat, is dat veel mensen het koperen staafje te kort afzagen, in het begin werkt het vaak nog wel maar op den duur krijg je het probleem wat jij beschrijft.

Je moet dus proberen om het koperen staafje een paar milemeter op te lengen, of indien mogelijk deze aan de binnnenkant van de muur de buitenste buis een paar milimeter in te korten.
Ik had het niet beter kunnen zeggen, dit is het probleem idd.
Die koppeling inmetselen is idd niet de beste optie, maar soms is het niet anders.
Bij mij zit hij achter de ombouw van het inbouwreservoir, kon ook niet anders.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')