45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:
Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Hebben we het over deze bocht:quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?
(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Prima.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...quote:
kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)quote:
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...quote:
Yupquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gekquote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Er staan meer gele mannetjes als je denktquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk
"There is a bike in my way"
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |