vrijdag 10 juni 2011 @ 18:47:36 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97991685
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
Wanneer je nu een goedkoop ticket geboekt hebt, wordt het, hoe langer je wacht met wijzigen, toch alleen maar duurder daar de goedkoopste boekingsklassen wel het eerste "uitverkocht" zullen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Bij een dergelijk ticket welke nu een retourdatum van 5 maanden heeft zit je over het algemeen wel in een ticketklasse met een geldigheid van 3 tot 6 maanden welke je kan wijzigen.
Tegen welk tarief dit kan is afhankelijk van de maatschappij en voorwaarden.

Ik zou persoonlijk op dit moment je ticket absoluut niet wijzigen, je weet niet wat je allemaal tegenkomt in Australië, en als het ticket wijzigbaar is kan je dat ook prima bij een airline office in Australie regelen, dan betaal je over het algemeen alleen maar de eventuele wijzigingskosten.
Je hoeft niet echt bang te zijn dat een boekingsklasse welke toestaat dat je je tickets kan wijzigen geheel uitverkocht zijn rond jouw gewenste retourdatum, aangezien dit een hogere tariefklasse is die in het vliegtuig nog wel beschikbaar kan zijn.
Als je in Australie bent heb je tijd genoeg om dat te regelen, en misschien vind je het wel zo leuk dat je langer wilt blijven en gewoon een nieuw terugreisticket met een latere koopt via een Air Asia X maatschappij, daar valt een enkele reisticket, mits en beetje tijdig geboekt echt mee qua kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 12 juni 2011 @ 17:22:50 #202
217883 TN-FR
hippo-clippo
pi_98070498
Ik vlieg volgende week met BA naar Philadelphia en ik neem naast een koffer nog een trolley mee als handbagage, maar nu wil ik mijn laptop ook meenemen in zo'n messengerbag. Ik neem aan dat dat gewoon mag, toch?
I don't eat meat but I sure like to bone
  zondag 12 juni 2011 @ 17:33:18 #203
48439 DutchTrain
De wereld is geen pretpark!
pi_98070968
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:22 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg volgende week met BA naar Philadelphia en ik neem naast een koffer nog een trolley mee als handbagage, maar nu wil ik mijn laptop ook meenemen in zo'n messengerbag. Ik neem aan dat dat gewoon mag, toch?
Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
reisfoto's
Reizen '13: Volendam, Bilbao, Barcelona, Berlijn, ...
pi_98071140
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.
Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 12 juni 2011 @ 17:46:01 #205
217883 TN-FR
hippo-clippo
pi_98071628
RR
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.
Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.
pi_98072449
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef TN-FR het volgende:
RR

[..]

Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.
Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.
  maandag 13 juni 2011 @ 00:43:15 #207
217883 TN-FR
hippo-clippo
pi_98096184
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.
Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.

Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen :P Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
pi_98098502
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.

Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen :P Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
Grondstewardessen weten het niet eens, ze krijgen niet al je gegevens te zien van tevoren.

En ja, ik reis veel, maar niet alleen business. Ik vlieg naast mijn werk ook bijna wekelijks prive, waarvan 75% met BA. En da's allemaal economy natuurlijk, met dezelfde bagage. Budget airlines doen allemaal moeilijk over bagage, maar de normale airlines juist steeds minder (tenzij je kleine vliegtuigen vliegt en het gewoon niet past). Dus maak je voor BA echt geen zorgen, die zijn erg relaxed.
pi_98099029
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Budget airlines doen allemaal moeilijk over bagage, maar de normale airlines juist steeds minder.
Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kg :')

Maar omdat ik en nog een ander rond de 14-15kg zaten zei ze ''Och die paar kilootjes maken toch niet uit.''.

Tevens, naast werk ook nog eens wekelijks privé vliegen? :o Dat is aardig wat.
Kan je al je boodschappen doen puur op airmiles? :P
pi_98099537
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kg :')

Maar omdat ik en nog een ander rond de 14-15kg zaten zei ze ''Och die paar kilootjes maken toch niet uit.''.

Tevens, naast werk ook nog eens wekelijks privé vliegen? :o Dat is aardig wat.
Kan je al je boodschappen doen puur op airmiles? :P
Maar dat was geen handbagage... Over ruimbagage doet bijna niemand moeilijk voor een paar kilo.

Prive veel vliegen krijg je als je als Nederlander in Londen woont en werkt, je vriendin voor werk naar Zweden verhuist en je tch af en toe een biertje in Amsterdam wil doen. Oh, en je gaat af en toe op vakantie. Druk druk.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:36:01 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98104784
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.
Aan bood helaas geen speciale service.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98105193
Afgelopen vrijdag nog op mijn verjaardag gevlogen. Upgrade naar Economy Comfort moest ik toch echt gewoon zelf betalen bij KLM, ondanks lieve glimlach.
pi_98105439
wat dacht je dan, dat alle stewardessen zingend met een taart binnen zouden komen :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Revenge is a dish best served cold
Homo Sapiens non urinat in ventum
  maandag 13 juni 2011 @ 12:28:59 #214
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98106695
Zover ik weet is het bij bijna alle internationale vluchten 1+1. Dus een trolley en een handtas/laptoptas. Althans, BA, KLM, Delta, Continental en UA (waar ik mee gevlogen heb de afgelopen weken ;))
pi_98107320
Ik zou met mijn broer deze zomer eigenlijk naar de Balkan gaan per vliegtuig, tickets waren geregeld en al, maar nu kan het niet doorgaan door omstandigheden. Nu hebben wij onze tickets bij Wizzair gekocht en willen ze het liefst annuleren. Nu meld Wizzair het volgende:

quote:
6.5.1. U kunt uw reservering tot de veertiende (14e) dag voorafgaand aan de geplande vertrektijd van uw Vlucht wijzigen. U hebt recht op restitutie van de Totale Vervoersprijs na aftrek van de Annuleringskosten.
Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".
Kunnen wij nu álle kosten terug verwachten met aftrek van annuleringskosten? Of enkel de ticketprijs?
pi_98111229
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.
Aan bood helaas geen speciale service.
Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vieren :'(
  maandag 13 juni 2011 @ 14:19:38 #217
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98111367
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef Sandrvich het volgende:
Ik zou met mijn broer deze zomer eigenlijk naar de Balkan gaan per vliegtuig, tickets waren geregeld en al, maar nu kan het niet doorgaan door omstandigheden. Nu hebben wij onze tickets bij Wizzair gekocht en willen ze het liefst annuleren. Nu meld Wizzair het volgende:

[..]

Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".
Kunnen wij nu álle kosten terug verwachten met aftrek van annuleringskosten? Of enkel de ticketprijs?
Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.
pi_98111908
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:19 schreef calilov3 het volgende:

[..]

Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.
Nee helaas... ;(
  maandag 13 juni 2011 @ 14:54:43 #219
155227 Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_98112664
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vieren :'(
Ik snap dat je het liever wilde vergeten. Maar ik vind het ook wel erg lief van het hotelpersoneel O+
De leukste ansichtkaartjes? Klik hier
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 juni 2011 @ 16:56:49 #220
129814 wolferl
Boerenlul uit de Betuwe.
pi_98117853
Even een vraag.

Ik heb een maand geleden tickets geboekt naar Bangkok voor de maand december.
De bedoeling was dat er een ander mee ging terug naar Nederland. Maar dit gaat niet door vanwege diegene's studie.

Ik heb gelukkig wel een annuleringsverzekering betaald bij Worldticketcenter.
Ik heb een Annuleringsformulier ingevuld, maar die vrouw van WTC was nou niet bepaald vrolijk.

Mijn idee is om een nieuwe ticket te boeken, maar ik ben zo bang dat WTC niet gaat meewerken.
Heb ik enig kans om mijn geld terug te krijgen? gaat toch om zo'n 1300 euro.
A.F.C.Ajax Amsterdam
Klassica YouTube Channel
WIDM 2013. Kees Tol, is de Mol.
pi_98145623
Hangt van de voorwaarden van de annuleringsverzekering af. Er staan als het goed is, in de polis een aantal redenen a.d.h.w. je aanspraak kan maken op je annuleringsverzekering. (bijvoorbeeld ernstige ziekte, sterfgeval etc.). Ik vrees echter dat studie hier niet onder gaat vallen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 14 juni 2011 @ 04:00:24 #222
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98145629
Volgens mij kan je wel even contact opnemen met de airline. Vaak is het zo dat de tickets tegen een redelijk laag bedrag omboekbaar zijn. Dus dat je ze kan verplaatsen naar een andere datum. Omdat de datum zo ver in de toekomst ligt moet het volgens mij geen probleem zijn ;)

succes!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 04:30:19 #223
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98145718
vliegen *O* mijn grootste hobby, doe ik nu elke 2 weken.. al gaat dat waarschijnlijk 1x per maand worden...
Tik jag slĺ dig mycket hĺrt att inte ens Google kan hitta
pi_98146151
Even een vraagje: as zondag vlieg ik vanaf schiphol naar Londen en dan door naar Los Angeles. Nu kan ik al online inchecken., dus daarvoor hoef ik al niet meer in de rij te gaan staan op schiphol. Maar hoe zit het met het inchecken van de bagage? Zijn daar aparte balies/plekken voor, of moet je in dezelfde rijen gaan staan als voor het inchecken?

En hoe lang van te voren kan je het beste aanwezig zijn? Als je op vliegveld incheckt zeggen ze altijd +- 3 uur van te voren, maar lijkt me stug dat dat ook moet als je dat online al gedaan hebt :)

* polariteit heeft nog nooit online ingecheckt :o
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 14 juni 2011 @ 07:32:14 #225
263829 EddyAlbena
413 in Toronto
pi_98146210
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:22 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje: as zondag vlieg ik vanaf schiphol naar Londen en dan door naar Los Angeles. Nu kan ik al online inchecken., dus daarvoor hoef ik al niet meer in de rij te gaan staan op schiphol. Maar hoe zit het met het inchecken van de bagage? Zijn daar aparte balies/plekken voor, of moet je in dezelfde rijen gaan staan als voor het inchecken?

En hoe lang van te voren kan je het beste aanwezig zijn? Als je op vliegveld incheckt zeggen ze altijd +- 3 uur van te voren, maar lijkt me stug dat dat ook moet als je dat online al gedaan hebt :)

* polariteit heeft nog nooit online ingecheckt :o
Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.
Hated, adored, but never ignored. AFC Ajax.
pi_98146221
Ok bedankt. Dat wordt dus gewoon op tijd op schiphol zijn :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:31:13 #227
129814 wolferl
Boerenlul uit de Betuwe.
pi_98161146
WTC gebeld, kan niets doen.
Verzekering gebeld, kan niets doen.

Er zit iets anders op dan die 400 euro verlies maar voor lief te nemen.

Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
A.F.C.Ajax Amsterdam
Klassica YouTube Channel
pi_98161584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:

Is ook geld waard.. Je had immers ook naast een aan obesitas leidende snurker kunnen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_stranger op 14-06-2011 17:12:07 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_98162413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:
WTC gebeld, kan niets doen.
Verzekering gebeld, kan niets doen.

Er zit iets anders op dan die 400 euro verlies maar voor lief te nemen.

Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:22:50 #230
129814 wolferl
Boerenlul uit de Betuwe.
pi_98163232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.
Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.
A.F.C.Ajax Amsterdam
Klassica YouTube Channel
pi_98163448
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:22 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.
Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.

Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:33:20 #232
129814 wolferl
Boerenlul uit de Betuwe.
pi_98163664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.

Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
OOoo, op die fiets.

Dus even haar stoel cancellen?
Het kwartje valt. Bedankt voor de tip.
A.F.C.Ajax Amsterdam
Klassica YouTube Channel
pi_98164286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:33 schreef wolferl het volgende:

[..]

OOoo, op die fiets.

Dus even haar stoel cancellen?
Het kwartje valt. Bedankt voor de tip.
Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinken ;)
pi_98166803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinken ;)
Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.
"Whatever your main struggle is, it is insignificant in the face of your death; it is petty and unimportant and has no meaning at all. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing."
pi_98167355
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.
Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.
pi_98172452
Damm retourtje new york over 2 wkn is 500¤ ga je n week daarna in juli ergens is het her dubbele :/ nog kans dst deze tickets in juli gaan dalen ??
pi_98173039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef MrSweets het volgende:
Damm retourtje new york over 2 wkn is 500¤ ga je n week daarna in juli ergens is het her dubbele :/ nog kans dst deze tickets in juli gaan dalen ??
Nee. Hele kleine kans in ieder geval.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:03:47 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98174117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.
Alleen in het geval van een overboekte vlucht kan aan de gate de stoel alsnog aan iemand anders toegewezen worden, maar de kans hierop is al een stuk kleiner. Natuurlijk nog steeds geen garantie, maar al een stuk kleiner, wel moet je dan daadwerkelijk voor de andere persoon inchecken.

Overigens, ik weet niet welke maatschappij je vliegt, je krijgt in principe alleen maar de luchthavenbelastingen terug, vanaf Thailand is dat ongeveer 15 euro passagiersbelastingen en nog een heel klein beetje luchthavenkosten, onder e 10 euro. De Kerosinetoeslag en dergelijke krijg je niet meer terug.
Wel vermoed ik dat er nog een andere mogelijkheid is, indien het ticket is gekocht Bangkok - Europa dan hebben al deze tickets normaliter een voorwaarde dat indien de persoon geen visa krijgt / heeft deze alle kosten van het vliegticket kunnen terugkrijgen. Sowieso had je dit ticket via een Thais Reisburo moeten regelen, die kunnen dit meestal met dergelijke ticketvoorwaarden wel voor elkaar krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98174272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.
Alleen in het geval van een overboekte vlucht kan aan de gate de stoel alsnog aan iemand anders toegewezen worden, maar de kans hierop is al een stuk kleiner. Natuurlijk nog steeds geen garantie, maar al een stuk kleiner, wel moet je dan daadwerkelijk voor de andere persoon inchecken.

Overigens, ik weet niet welke maatschappij je vliegt, je krijgt in principe alleen maar de luchthavenbelastingen terug, vanaf Thailand is dat ongeveer 15 euro passagiersbelastingen en nog een heel klein beetje luchthavenkosten, onder e 10 euro. De Kerosinetoeslag en dergelijke krijg je niet meer terug.
Wel vermoed ik dat er nog een andere mogelijkheid is, indien het ticket is gekocht Bangkok - Europa dan hebben al deze tickets normaliter een voorwaarde dat indien de persoon geen visa krijgt / heeft deze alle kosten van het vliegticket kunnen terugkrijgen. Sowieso had je dit ticket via een Thais Reisburo moeten regelen, die kunnen dit meestal met dergelijke ticketvoorwaarden wel voor elkaar krijgen.
Daar dacht ik ook al aan. Alleen heb je dan bij een wachtlijst altijd nog dat die stoel gevuld wordt (vrij aardige kans) en je tickets voor de terugweg wordt compleet gecancelled als je de heenvlucht mist. Maar goed, het was maar een tip.
pi_98178337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.
Hmm.. bij KLM zullen ze je in ieder geval niet helpen met een restitutie van de belasingen als je niet direct bij hen geboekt hebt.
"Whatever your main struggle is, it is insignificant in the face of your death; it is petty and unimportant and has no meaning at all. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing."
pi_98179047
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Nee. Hele kleine kans in ieder geval.
Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:41:41 #242
155103 Reanimation
Golden State!
pi_98180653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?
500 euro is normale prijs voor niet vakantie periode, 1000 euro normale prijs voor vakantie periode
pi_98189252
In oktober vlieg ik met United Airlines naar Chicago... eerste x USA ook.
Ervaringen met deze airline? vliegtuig is een Boeing 767-300 :)
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_98189373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:32 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.
Dat klopt, maar de rij bij een drop off point gaat over het algemeen veel sneller. De reizigers in deze rij zijn al ingechecked en gaan dus niet 5 minuten met het grondpersoneel in discussie over hun zitplaatsen of een ander probleem.

Vaak hebben de maatschappijen met maar een paar desks, een van die desks toegewezen als drop off point. Als je al online ingechecked bent, zou ik daar altijd voor kiezen ook al is die rij iets langer.
Lid van het Kiva FOK! team. Join us. Help ondernemers in ontwikkelingslanden en krijg je geld nog eens terug ook ! http://www.kiva.org
pi_98241263
Mijn vriendin vliegt met King Fisher in India van Trivandrum via Bangalore naar Delhi. Weten jullie of je dan in Bangalore je bagage zelf van de band moet halen en weer moet inchecken? De vlucht is gewoon in 1 keer geboekt rechtstreeks via King Fisher en is nu gerescheduled, waardoor ze nu maar 55 minuten heeft om over te stappen in Bangalore ipv 1 uur en 55 minuten.
pi_98273616
Weet iemand of het toegestaan is een paraplu mee te nemen als handbagage? Wel zo'n niet inklapbare grote met zo'n met een metalen punt. Het gaat om een vlucht naar London met British Airways..
pi_98274166
Doe wat je niet durft.
pi_98281671
Bedankt. Ik heb voor de zekerheid de plu maar omgewisseld voor een wat kleinere die in de koffer kan!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:00:36 #249
155227 Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_98282002
Better safe than sorry :Y
De leukste ansichtkaartjes? Klik hier
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98282078
Ik heb er nooit problemen mee, neem soms een paraplu mee op dagtripjes binnen Europa.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')