abonnement Unibet Coolblue
pi_95859800
Deel 18 alweer, heb zelf de laatste post in deeltje 17 gemaakt, vond het wel zo beleefd om dan ook maar een nieuw topic te openen :)

(vanaf hier een schaamteloze copy van deel 17)

Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95927283
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
pi_95928161
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
pi_95928721
Is er een manier om ticketnummers van oude vluchten terug te vinden (i.v.m. frequent flyer-programma)? Heb alleen nog maar reserverings-/bevestigingsnummers liggen...
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 20:54:19 #5
45833 crew  Fogel
pi_95929711
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ligt eraan hoe lang de vlucht is. Op vluchten van korten dan 2 uur krijg je een hele kleine snack en wat te drinken. Meer dan twee uur dan krijg je een sandwich en wat te drinken naar keuze en daarna nog een keer een koekje en koffie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95948271
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 10:59:57 #7
45833 crew  Fogel
pi_95948344
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:56 schreef EddyAlbena het volgende:
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
Ja. Maar bij sommige goedkopere tickets kan je ook nog steeds wijzigen en annuleren, maar dan kost dat wat geld per wijziging (maar vaak is de ticketprijs + wijzigingskosten nog minder dan een full fare). Een full-fare economy ticket is trouwens soms net wat duurder dan de goedkoopste business fare, kijk daar dus ook even naar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95948885
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 11:26:12 #9
45833 crew  Fogel
pi_95949062
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
Ligt aan de maatschappij. Bij SAS is het als ik het goed herinner y, s, en b.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95954215
Ok thx.

Wiki geeft het volgende:

Economy class codes
Full fare: Y, S, B, T
Standard fare: M, H
Special or discount fares: G, K, L, N, O, Q, R, S, T, U, V, W, X

Hoewel ik in principe altijd de laagste geprijsde tickets heb, zie ik zo globaal echter alleen maar Y tickets.
Doet er verder ook niet toe, het is mij wel duidelijk zo.
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 18:59:57 #11
45833 crew  Fogel
pi_95962984
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95971562
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2011 18:59 schreef Fogel het volgende:
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 21:53:30 #13
45833 crew  Fogel
pi_95971799
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95971960
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
Welke booking engines gebruik je?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 22:03:59 #15
45833 crew  Fogel
pi_95972450
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Welke booking engines gebruik je?
Die van Via Travel en Hogg Robinson Group.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:37:32 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96008109
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
Bij KLM hoef je (nog) niet te betalen voor alcoholische dranken, behoudens, dat je ze kunt bestellen, voor korte vluchten vanaf Brussel, Keulen, Dusseldorf, Hamburg, dat soort bestemmingen krijg je een koekje en water of jus d'orange in een 100 ml voorverpakt bekertje, iets anders is niet voorhanden.
Nu hoef ik opzich voor zo'n korte vlucht niets, een dergelijke vlucht is voor mij een feeder vlucht zodat ik 250-350 euro minder betaalde dan de directe vlucht vanaf Amsterdam, als je full fare hebt betaald als Europe Select passagier geeft dat toch wel een beetje te denken van het karig aanbod.
Lufthansa is in dat opzicht stukken beter!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96349374
Zit er ook een limiet aan de grootte van je boarding-pass? Nee hoor :D

quote:
A Germanwings passenger could not find any size restrictions for the printed boarding pass in the terms and conditions of the web check-in service. So he printed it on a giant poster and brought it to the airport.

http://www.airliners.net/(...)n/read.main/5133883/
pi_96531979
even een vraagje over vliegtickets, me vrouw wil naar Vietnam dit jaar, kan ik nu de heenreis boeken bij luchtvaartmaatschappij 1 en de terugreis via luchtvaartmaatschappij 2 of zitten daar nadelen aan?

de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
  maandag 9 mei 2011 @ 00:56:59 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96533103
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:18 schreef balosa het volgende:

de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
Natuurlijk krijg je een visum. Op een consulaat wordt echt niet om een retour ticket gevraagd. En mochten ze er bij de check-in of bij aankomst naar vragen, gewoon zeggen dat je met de bus naar Phnom Penh het land weer zal verlaten. Altijd zorgen dat je een antwoord klaar hebt, waar of niet waar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_96583365
Lekker handig advies, wat als ze de beste jongen om een reserveringsbewijsje op papier gaan vragen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_96583618
Ja lekker handig, standaard visum schijnt maximaal 3 maanden geldig te zijn, dus de situatie is niet zo eenvoudig als het lijkt!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_96583642
Altijd liegen is sowieso het domste advies. Zodra je dan een leugentje verraad, kan je het verder vergeten. Je antwoord moet gewoon de waarheid zijn, simpel zat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96603927
Neem aan dat buzz met waar/niet waar niet zozeer liegen bedoeld, maar dat je aantoont dat je opties hebt bekeken.

En over het visum: ik heb nog niet meegemaakt dat ze voor die aanvraag een retourticket wilden zien.
pi_96608942
De vraagsteller geeft aan dat er uberhaupt nog geen vertrekdatum is, alleen een aankomstdatum. In mijn herinnering is mij op elke visumaanvraag (consulaat dan wel on-arrival) gevraagd wanneer ik het betreffende land weer ga verlaten. Dit kan je mi beter niet leeglaten.

Vervolgens krijg je wel altijd een visum met een bepaalde standaardduur. Je bent niet in overtreding als je langer blijft dan je opgegeven vertrekdatum, zolang het visum nog geldig is. Je kunt dus op het consulaat de vertrekdatum van je voorlopige plan opgeven (of het uit je duim zuigen, maar dat is ook mijn stijl niet) zonder er meteen aan vast te zitten.

Op de visumaanvraag van China las ik dat werd aanbevolen om een kopie van het ticket bij te sluiten. Ik heb dat toen niet gedaan, omdat ik geen ticket wil kopen als het visum nog niet zeker is. Dit bleek achteraf geen probleem, maar ik weet niet of Vietnam er om vraagt en hier wellicht strenger mee omgaat.

Tot zover de aanvraag vooraf op het consulaat. In het land van bestemming landen zonder een retourticket zou ik zelf nooit doen. Er is mij een aantal malen gevraagd naar de geprinte itinerary van de terugreis. Als je die niet kunt tonen, heb je op z'n minst stress, vertraging en mogelijk een 'fee'.
pi_96609211
Dat klinkt allemaal logisch, maar vervolgens een busreis verzinnen is niet handig. Als de dame in kwestie vervolgens even vergeten is hoe ze die bus moet boeken ofzo, valt ze door de mand en zodra je eenmaal liegt, houdt het process direct op. Je kunt beter het verhaal uitleggen en melden met welke vlucht je 'van plan bent' te vertrekken. Verder is het handig duidelijk te maken dat je ook daadwerkelijk een ticket kunt kopen, dus dat je een credit card of genoeg cash hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:03:49 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96613373
Het boeken bij maatschappij 1 voor de heenreis en maatschappij 2 voor de terugreis zal normaliter niet goedkoper zijn.
Tickets met een langere geldigheidsdatum van 3 maanden zijn wel duurder, maar daartegenover staat ook dat de voorwaarden soepeler zijn waardoor er mogelijkheid tot wijzigen bestaat.

Mocht je toch bij maatschappij 1 alleen de heenreis willen boeken en nog niet de terugreis, dan is het niet geheel onverstandig alvast via een van de budgetairliners ter plekke, bijvoorbeeld Air Asia of Tiger Airways een vlucht te boeken buiten Vietnam.
Op die manier heb je in ieder geval een vliegticket waardoor je aannemelijk kan maken dat je binnen de geldigheid van het visa vertrekt, want dit is iets waar maatschappijen met een enkele reis ticket of een lang retourticket tijden de check in wel op controleren of je wel aan de inreisvoorwaarden voldoet, anders kan de instap geweigerd worden of kan je ter plekke een duur ticket kopen voor de terugvlucht welke wel aan de visumvoorwaarden voldoet.

Een vliegticket vanaf een luchthaven in Vietnam naar Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore of wherever voldoet echter ook, je kan immers aantonen dat je het land verlaat. Je hoeft die vlucht opzich niet te maken en kan ook prima over land naar andere bestemmingen. En voor de kosten hoef je het niet te laten, zo duur kost een ticket met de budgetairliners ook niet.
De ervaring leert dat er wel degelijk door de luchtvaartmaatschappijen bij vertrek vanuit Europa wordt gecontroleerd, om de simpele reden dat als je geweigerd wordt je op kosten van die luchtvaartmaatschappij weer terug moet worden vervoerd, en daarnaast zal de maatschappij hiervoor over het algemeen een boete krijgen. Bij binnenkomst in een Aziatisch land is mij overigens nog nimmer een bewijs van retourvlucht gevraagd, maar wellicht spreken de vele stempels in mijn paspoort voor zich dat ik nooit ergens lang blijf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96682231
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug

als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen

iedereen bedankt voor het meedenken
pi_96686134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:05 schreef balosa het volgende:
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug

als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen

iedereen bedankt voor het meedenken
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw

2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.

3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
pi_96688927
Wie weet of er een rechtstreekse vlucht vanaf Klagenfurt (oostenrijk) naar alicante gaat? Of van Venetie naar Alicante waar kideren van 15 alleen mogen reizen zonder overstappen
Bedankt!
Ik Ben Stoer!
pi_96693677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:36 schreef JoeSpeedboot het volgende:

[..]

1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw

2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.

3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
1. nee het is MIJN vrouw niet de jouwe :)

2. ja het zijn mijn wettige kinderen, mijn vrouw gaat er 27 aug mee weg, ik ga zelf 17 dec naar hun toe en dan komen we samen 27 dec weer terug, maar bijschrijven op mijn paspoort is wel een goed idee

3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
pi_96695211
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef balosa het volgende:
3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
Vraag ook even na of het visum per kalender maand gaat of per 30 dagen. In het tweede geval is 1 maand verlengen niet voldoende. Voorts wens ik jou en je familie een goede reis !
pi_96703435
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
pi_96703535
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
pi_96703623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen 8-)
pi_96709057
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen 8-)
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96732223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
Hij is nu 6 kilo, dan stop ik me laarzen er nog bij ;)
pi_96741880
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Easyjet weegt niet, volgens mij is hun motto áls je het kan optillen mag het mee'. Maar binnen de maximale afmetingen moet je denk ik je best doen wil je het boven de 12 kilo krijgen, of je moet dumbells meenemen ofzo...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_97085721
Even een kleine, domme vraag: laatst verscheen er hier een topic waarin een website stond met allerlei last minute promoties. Alleen heb ik nu geen flauw idee welke site het was. Ik denk dat de topic nog geen 2,5 maanden oud is.
Iemand een idee? Ik dacht dat het er wat rood/wit achtig uitzag :@
pi_97093254
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 21:10:02 #40
45833 crew  Fogel
pi_97093361
i94 heet dat ding.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 21:14:39 #41
45833 crew  Fogel
pi_97093653
Ik vlieg in juli met een KLM 747 combi en daar wil ik een economy comfort stoel reserveren. Maar de site geeft steeds een error. Is dat normaal? Is de eerste keer dat ik een comfortstoel wil en kan kiezen.
Kan trouwens ook geen andere stoelen reserveren, kreeg steeds de melding dat de gekozen stoel niet meer beschikbaar is, zelfs al staat deze als beschikbaar aangegeven.

Misschien binnenkort de KLM maar eens bellen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97093675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:08 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.

Edit: deze is het:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97108997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:10 schreef Fogel het volgende:
i94 heet dat ding.
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 08:57:01 #44
45833 crew  Fogel
pi_97109355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 07:51 schreef Essebes het volgende:

[..]

nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97109697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
dat kan inderdaad :D , het schijnt te liggen aan je aanvliegairport.
Wij vlogen in december meerdere keren op New York Newark en wij krgen alleen het Custums formuliertje.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:41:19 #46
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97130261
Ik ga over 2 weken terug naar Amerika.
Ik vlieg met UA en mijn vraag was of het nou 1 stuks bagage 23kg is en als er dan een tweede koffer bijkomt die 2 bij elkaar 23kg moeten zijn. Of elke koffer 23kg?

thnx
pi_97133184
Het gewicht is altijd per koffer.

Bevestiging United specifiek: http://www.unitedairlines(...)e/other_checked.html
pi_97135049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:15 schreef Felixa het volgende:

[..]

Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.

Edit: deze is het:

[ afbeelding ]
Oke thanks! Dan zorg ik dus dat ik het adres van mijn verblijf in mijn telefoon noteer.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:06:21 #49
300082 roos85
JUICHEN!
pi_97220354
Binnenkort ga ik vliegen en neem alleen handbagage mee.
Nu heb ik laatst zonnebrand gekocht, het flesje heeft een inhoud van 150ml, officieel teveel.
Kijken ze nog zo nauw? of zijn ze soepeler geworden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_97220616
Nee, zo nauw kijken ze en die ben je dus kwijt als je hem in de handbagage mee neemt. Natuurlijk is er altijd de kans dat ze het missen, maar die is niet erg groot en ze zullen geen oogje dicht knijpen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97282465
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
pi_97282943
misschien willen ze centraal inchecken zodat iedereen zoveel mogelijk bij elkaar zit.

Online inchecken bij Malaysian kan namelijk gewoon.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97283081
Dan toch maar gewoon proberen als ik de e-tickets enz. in huis heb, reisgenoten zie ik op de plek van bestemming wel.
pi_97283390
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97283397
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97283992
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Drive-r het volgende:
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
Nou nou, niet zo overdrijven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97284197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
pi_97284496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free' :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97284693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo overdrijven.
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97284944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
Je bent niet de enige die zich ergert/verbaast over de schijnbare willekeur. Probleem is nu dat er meerdere partijen zijn die kunnen beslissen wel of niet vliegen. Ten eerste de vliegmaatschappij, als deze het niet veilig vindt, dan vliegen ze niet, maar in sommige delen van Europa ook de "overheden". In Duitsland wordt het van bovenaf opgelegd, dus ook al wil een vliegmaatschappij vliegen, dan mag het niet en in de UK moet je eerst toestemming krijgen voordat je mag vliegen (het wordt dus niet verboden, maar je moet wel een verdomd goed plan hebben).

Dat leidt tot onduidelijkheden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97285050
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen. Met een groot aantal vluchten door Europa deze week, zou ik op zich er omheen kunnen plannen, maar niet als ik geen idee heb wat willekeurige partijen gaan doen. Irritant en onnodig. Lekker naar Sixt voor een BMW, dan rijden we zelf wel... ^O^
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97285212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

JetBlue heeft ook nog een 'first bag free' :)
Tnx! SouthWest vliegt zowaar ook nog de route die ik zoek. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97291314
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
pi_97292175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Migg het volgende:
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:51:11 #65
45833 crew  Fogel
pi_97292257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php

Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97292386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php

Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
Dank je voor de tip. Dat zal inderdaad lastig worden, dan maar gokken op een half leeg vliegtuig..
pi_97292448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:50 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97300015
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Gourmetten of steengrillen?
pi_97300573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
Ah, tof! En seat assignment is niet zo'n probleem. Reis toch alleen en het is een vlucht van een uurtje ofzo. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Daar zou ik even over bellen met Ryanair. Weet niet wat je vader heeft, maar ik kan me voorstellen dat hij ook wat meer ruimte voor zijn been nodig heeft en priority boarding is ook vast wel handig in zo'n geval.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97300607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Als het goed is mag dat, maar kan je pa wel de trap op en af? En als meer dan het onderbeen in het gips zit, moeten er meerdere stoelen gekocht worden. (check de ryanair faq)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:10:32 #71
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97300833
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
Gourmetten of steengrillen?
pi_97397512
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal 2.

Moet je trouwens ook door de douane heen of hoeft dat pas op San Francisco Airport?

En hoe zit het met je koffers, moet je deze ophalen en weer opnieuw in laten checken of worden ze van het ene vliegtuig naar het andere gebracht? Ik las namelijk op een ander forum dat je ze moest ophalen en door de koffer check heenmoest om vervolgens je koffers weer in te laten checken :|
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 20:36:00 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_97397732
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.

Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:03:04 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97399080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.

Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97399383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan :) dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:18:35 #76
45833 crew  Fogel
pi_97399836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:09 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan :) dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
Inderdaad, als je het ticket als doorgaand ticket koopt bij 1 maarschappij, is het altijd de verantwoording van de maatschappij zelf.
Voor Schiphol is de minimale transfertijd 40 minuten bij KLM bijvoorbeeld, dus als je een ticket koopt met een transfertijd van minimaal 40 minuten, mag de KLM het uitzoeken hoe ze je op de plek van bestemming krijgen. Als je tussen Schengen en niet-Schengen reist is dat aan de krappe kant, maar het kan.
Hoeveel tijd je op JFK nodig hebt, geen idee, maar ik heb op Minneanapolis of Detroit een keer alles in ongeveer een halfuur gehaald, staat hier nog ergens een post van in een van de eerdere topics. Was de eerste keer dat ik met zo'n "golfkar" vervoerd werd, zonder die was het nooit gelukt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:34:59 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_97400733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Ik had de vorige keer een heel vliegtuig met mensen van zo'n afkomst voor me :') Domme pech waarschijnlijk, maar wel balen als je een overstap hebt.

Toch nog wel aardige kans dat je t gaat halen dus. En goed dat je bij dezelfde maatschappij hebt geboekt ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97401021
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
pi_97401288
Ligt er aan hoe druk het is. soms heb je het binnen 10 minuten soms 45.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:58:07 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97401844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef mschol het volgende:
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97402739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Silenus het volgende:
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
Is het wel "open gips" of hoe ze dat ook noemen? Bij de meeste maatschappijen mag je niet vliegen als het gips strak om je lichaam zit, omdat je lichaam kan opzwellen op grote hoogte.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97403533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
ik wil uiteindelijk naar disney, maar als ik voor inchecken e.d. 1,5 uur moet uittrekken is de trein een relaxtere manier van reizen...
was dit 15 minuten of 30 minuten geweest had ik vliegen gewoon eens geprobeerd, nu dus niet..
en dit is wat ik qua prijzen/tijden had gevonden:

SPOILER: treinretourtje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: vliegticket
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97404347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal2
Je moet door de immigration heen en daarna door de douane met je koffers, maar let daarna even goed op: terminal 2 en terminal 3 van JFK zitten aan elkaar vast met een loopgang ("walkway"). Probeer die te vinden ipv terminal 3 uit te lopen. Anders moet je in Terminal 2 weer naar binnen, samen met alle passagiers die vanaf NYC vertrekken en die dus allemaal weer gekontroleerd moeten worden op wapens/vloeistoffen/etc.
pi_97411730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen.

De tourist kan wel anticiperen dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:57:04 #85
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_97413006
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:

Malaysia Airlines (MAS) expects to receive most of its Airbus A380 orders in 2012, and plans to operate the superjumbo jet to European cities.
The airline, which has six A380s on order, said it expects to take delivery of five of them in 2012. The remaining one will arrive in 2013. In 2010, MAS said that its first A380 will be delivered in April 2012.
MAS' A380s will "primarily serve the Kuala Lumpur-London and Kuala Lumpur-Amsterdam routes", said the carrier.
The airline has had the delivery of its A380s delayed several times, and has received compensation for the delays.

http://www.flightglobal.c(...)0-delivery-plan.html

When all things seem to end, the future still remains..
pi_97413553
Zijn er vanuit Schiphol al plannen bekend voor de verbouwing/bouw van gates die geschikt zijn voor de A380?

edit: het past trouwens beter in [TRV] Nieuws en aanbiedingen #6: Voor 175 euro naar de winterzon
pi_97413676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:57 schreef Masanga het volgende:
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:
Er is een forum voor Planes, Trains & Automobiles , maar die gaat alleen over de laatste.

Het zou leuk zijn als er een A380 op Schiphol komt te vliegen, maar ik betwijfel de informatie een beetje. Malaysia Airlines heeft nu 1 dagelijkse vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam en een codeshare met 1 dagelijkse vlucht van KLM. Voor die eigen vlucht verkopen ze op dit moment de business class seats voor dumpprijzen, wat er op wijst dat de route niet zo geweldig loopt.

Het lijkt me daarom niet logisch om een nog groter vliegtuig in te zetten. Airlines zijn altijd zeer geheimzinnig over hun toekomstplannen. Misschien dat die man van Malaysia Airlines zomaar wat zegt, om de concurrentie niet wijzer te maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door jaco op 28-05-2011 10:51:09 (quote ingekort) ]
pi_97413725
Ik dacht dat er altijd gezegd is dat Schiphol geen gates voor de A380 zou krijgen. Er was besloten dan KLM Air France alleen vanaf Parijs ermee zou gaan vliegen. Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97413789
"Nederland heeft ook een gate aangepast voor de Airbus A380. Gate E24 zou volgens medewerkers van Schiphol zijn aagepast voor de superjumbo."

http://www.dutchplanespot(...)ame=DPScontent&id=50

Maar die zullen dan wel gewoon compatibel zijn, een dubbele jetway is er natuurlijk nog niet.
pi_97413824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Dat wel ja.
pi_97413909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 04:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De tourist kan wel anticiperen dan ?
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97419441
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97427018
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:40:30 #94
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97427491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
:) Gelukkig hebben ze wel geleerd van vorig jaar. Ik was afgelopen woensdag in Duitsland, en ondanks de sluiting van het luchtruim verder geen vertraging gehad omdat het vliegverbod precies inging nadat ik was aangekomen en 30 minuten voordat ik terug zou vliegen weer opgeheven werd. Het vliegtuig was verder nergens heen gegaan en kon prima optijd mee.

Wat wel vreemd is bij die sluitingen van het luchtruim, het is echt een strakblauwe hemel, geen wolkje aan de lucht. Hierdoor krijg je wel een beetje het gevoel dat de noodzaak van een sluiting van het luchtruim er niet echt is. Kijk, door de rook recht boven de vulkaan door te vliegen is geen goed plan, en ook in de directe omgeving van de vulkaan kan het voor problemen zorgen, maar zover ervandaan is de dichtheid echt stukken minder en in mijn ogen verwaarloosbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97448153
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
De toerist ook :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455614
Eind augustus vlieg ik naar Toronto, dit is de eerste keer dat ik echt met een maatschappij een lange vlucht maak. De enige andere keer dat ik gevlogen heb was in een privevliegtuigje van een kennis, en dat was van Eindhoven, koffie drinken in Lelystad en weer terug :')

Ik ben dus niet bepaald ervaren reiziger ;) Nu heb ik al sinds februari last van mn oren; het trommelvlies is ingeklapt en in 1 oor zit er ook vocht achter. Ben al bezig met medicatie, maar dat helpt nog niet echt. De dokter zei dat het enkele maanden kon duren voordat dit over zou gaan, maar daar zit ik nu wel aan. Volgende stap was doorverwijzing naar de KNO arts. Ik weet dat de wachtlijsten daarvoor vrij lang kunnen zijn, dus begon ik me toch een beetje af te vragen hoe hels het is als je last hebt van je oren en je gaat vliegen? Heb gehoord dat dit behoorlijk vervelend kan zijn, of valt het stiekem wel mee?
  zondag 29 mei 2011 @ 14:18:32 #97
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97455745
verkoudheid kan het al een tot onaangename reis maken, door de gecreerde drukverschillen. Heb je zelf meer last van je oren als je door een tunnel rijdt danwel naar grotere hoogte? Is telefonisch overleg met je (KNO) arts geen optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97455793
Nou, ik kan me voorstellen dat het voor sommigen niet zo prettig is. Helemaal als je zoals jij toch al een geschiedenis hebt, zou ik een en ander toch even bij de KNO arts navragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455966
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben meestal heel laks met dat soort dingen, als in 'over een maandje is vroeg genoeg'. Maar hier dus maar wat meer vaart achter zetten ;)

Ik heb op zich geen last van mn oren als ik een tunnel inrijd. Het komt af en toe op als steken en daarna geen last meer van. De enige hoogte die ik op ga is een dijk, daar houd het wel mee op dus daar kan ik niets over zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef sanderrr111 het volgende:
Last van de oren met vliegen?
Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt!
pi_97498699
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.

Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?

Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.

Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.

Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.

bij voorbaat dank.
pi_97500396
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.

Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?

Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.

Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.

Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.

bij voorbaat dank.

Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
pi_97501087
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef Royyy het volgende:

[..]

Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
pi_97501259
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan :)
pi_97501885
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan :)
Ok prima bedankt, het is al opgelost. Je moest de airline locator code invoeren, niet de boekingscode van vliegtickets.nl. Hadden ze er wel eens bij kunnen vermelden. Maar het belangrijkste, het werkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Xenorium op 30-05-2011 19:21:54 ]
pi_97511753
Vraagje, Ik vlieg binnenkort intercontinentaal en na de incheck dus achter de douane voor het intercontinentale gedeelte. Kun je dan ook nog achter de douane bij het "binnen Europa" gedeelte komen.
pi_97512679
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97514214
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
PM me maar

* Kapt-Ruigbaard werkt bij KLM

Oh al opgelost, never mind. :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 mei 2011 @ 22:45:27 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97519204
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97529220
bedankt! :Y
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:59 #111
45833 crew  Fogel
pi_97532366
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
Een hotel geboekt hebben in de terminal is ook een geldige reden. En naar de drogisterij ook (want die hebben ze niet aan de niet-Schengen kant). Misschien vinden ze zelfs naar het casino gaan een OK reden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:28:17 #112
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97535198
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:

The system is unable to respond. Please try again later.

Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97535289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:28 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:

The system is unable to respond. Please try again later.

Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Nee dat is niet normaal en nee ook geen strategie zodat mensen hun vlucht niet wijzigen. :+
Bel anders de KLM even als het haast heeft of probeer het, zoals de melding al zegt, het later nog een keer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97541908
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
pi_97542000
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Ze hebben overigens niet gecontroleerd ;)
pi_97542277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97542394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Even opgezocht. Hij moet nog geldig zijn op de dag dat je terug gaat van Italie naar Nederland
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97542687
Ik was even 2 minuten zonder adem. Bedankt voor je zoekwerk !! , ik kon het zelf niet vinden ..
pi_97542962
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
pi_97543257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Kielse het volgende:

[..]

Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
Niet iedereen heeft een identiteitskaart.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:10:35 #121
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97557961
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:24:57 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97558777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:10 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:15:51 #123
45833 crew  Fogel
pi_97561546
Je kan ook een goedkoop hotel in bv Leuven pakken en dan de rechtstreekse trein naar Zaventem nemen. Kost "maar liefst" 5,40¤ voor een enkele reis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97566769
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
Formule 1/Etap/Ibis is er bij Zaventem. En met een pendeltje! Etap/Formule 1 hoeft echt niet duur te zijn hoor!
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:05:25 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97566972
Thanks mensen, morgen e.e.a. Uitzoeken!
pi_97592336
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
pi_97592590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97636114
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
pi_97636257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
Ah, ok ^O^ Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? :P Wat een gedoe ook :')
pi_97636444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
Als jij je aansluiting mist kan het wel erg krap worden. Zou het risico niet nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97636809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn

Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97636887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch? :)
quote:
Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon ^O^
pi_97650071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah, ok ^O^ Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? :P Wat een gedoe ook :')
Gewoon zulke zakjes:


Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:



PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97650191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
Hoe laat vlieg je precies? Als je maar 45 minuten van tevoren er bent, dan komt alles prima in orde. Ik vermoed dat je de 10.00 vlucht hebt, dan is een trein die aan komt om 08.08 meer dan prima. Als je de aansluiting mist, ben je er dan om 08.38, nog steeds ruim van tevoren. Als je 2 aansluitingen mist, komt het nog wel in orde.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97666344
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
pi_97666707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
Soms hebben ze een actie dat je geen belasting hoeft te betalen. Is niet bij elke vlucht.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:24:23 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97672894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon zulke zakjes:
[ afbeelding ]

Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:

[ afbeelding ]

PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering _O-
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.

Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.

Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:15:29 #138
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97675905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch? :)

[..]

Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon ^O^
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97676701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken :)
Nee, qua maximale inhoud bedoelde ik :P Hoe groot de zak is zal niet veel uitmaken neem ik aan. Maar maakt niet uit, meer dan 500ml gaat er toch niet mee :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:42:49 #140
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_97692909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.

Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.

Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_97693128
Als je enkel 1 item hebt, hoef je het nergens in een zak te doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:43:28 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97694682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:42 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
Ikzelf heb nergens nooit opmerkingen over mijn vloeistoffen gehad, ik heb ze in ieder geval nog nooit apart aangeboden, en ze zitten niet eens allemaal in een zakje, al zitten ze wel bij elkaar, het zijn toiletartikelen dus die hou je dan toch wel bij elkaar.
Alleen op Stansted zag ik mensen voor mij die hun vloeistoffen conform de richtlijn apart aanboden stuk voor stuk eruit gehaald worden en aangegeven dat hun zakje niet goed was en dat ze nieuwe zakjes die ze daar ter plekke verkochten moesten kopen.
Dat het geen incident is bevestigd de aanpassing van de eisen waaraan het zakje moet voldoen op de website van BAA Stansted, alsmede dat dit nu al enige maanden aan de gang is, en de 3x dat ik er ben geweest er veel incidenten zijn. (Werkgerelateerd komen dit soort zaken onder mijn aandacht).

Ik zelf bied de vloeistoffen dus niet apart aan en heb geen problemen, sowieso heb ik al weinig vloeistoffen bij me, en degene achter de scanner begrijpt ook wel dat de 2 a 3 kleine verpakkingen geen probleem is, maar juist als je e.e.a. zichtbaar aanbiedt doen ze erg moeilijk.
Let op, dit geld dus vooral op London Stansted, op Schiphol, andere Europese luchthavens en Aziatische luchthavens zie ik weinig incidenten
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:14:05 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97727278
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97727467
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
quote:
'Twin Seats are not available on all flights and are subject to availability at the time of check-in. Not all arm rests onboard our aircraft fully retract and therefore Twin Seat is not intended for, and may not allow you to sit across or lay across multiple seats'
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
pi_97727532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Volgens mij bedoelen we dat niet (ik althans niet). Ik bedoel enkel dat je een of twee items ook wel los in die bak kan gooien. Valt me trouwens wel op dat wanneer ik het vergeet, er werkelijk nooit iemand me erop wijst. En nee, ik vlieg niet op de vliegvelden die jij noemt, gewoon Schiphol, Heathrow en de rest van Europa.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727548
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:

[..]

Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727557
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:

[..]

Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97727578
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
Nee. Daarvoor moet je een extra seat kopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97727706
Oh, verkeerd begrepen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727825
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
Maar hier spreken ze wel van een extra seat:
quote:
Air New Zealand is now offering its Pacific Economy passengers subject to availability, the chance to buy at check-in, a guaranteed extra seat. We call this Twin Seat and it is great if you want to enjoy a little extra room in-flight.
en hebben ze het dus ook over extra ruimte.

Ze hebben ook een Skycoouch, die wordt wel geadverteerd voor koppels en families (heel ander principe wel, maar gericht dus op koppels en dat komt in de beschrijving van de twin seat niet naar voren).
pi_97727977
Warrige benaming houden ze erop na dan daar bij nz air
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97730831
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:

[..]

Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Omdat niet bij alle stoelen de armleuningen opklapbaar zijn kunnen ze niet hard in de voorwaarden zetten dat je hier over 2 stoelen heen kunt gaan liggen, het kan nl. voorkomen dat de leuning dus niet omhoog kan en je er eigenlijk alleen je tas op kwijt kunt :) Als de leuning omhoog kan (wat bij 90% van de stoelen natuurlijk ook zo is) ben je vrij te doen wat je zelf wilt. Dit is ook alleen beschikbaar bij de checkin, dus hiermee krijgen ze nog wat extra geld binnen voor stoelen die anders toch leeg zouden blijven.

Bij skycouch stoelen heb je wel de garantie dat je deze als een ' bed' kunt gebruiken en gestrekt kan liggen over de hele rij.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97732959
Ja op die manier klinkt het logisch, maar met de omschrijving ging er vanuit dat het ging om niet-volledig inklapbare armleuningen ging (dus met kleine uitsteek).

Zat voor een vlucht van LHR-LAX te kijken, zodoende kwam ik ook opeens NZ tegen.
Hebben 5th freedom routes als deze over het algemeen een lagere pax load? Of verschilt dat totaal niet van 'normale' vluchten?
pi_97739750
Als je een retourticket voor 2 personen hebt gekocht, is het dan toegestaan dat 1 persoon op de luchthaven incheckt voor de terugreis en de ander niet?
pi_97739928
Ik heb dus via tix.nl tickets gekocht met KLM van AMS naar Berlijn (TXL), ¤12 per ticket en ¤86.94 toeslagen en belastingen :')

Nu stond dit: ''Bij KLM geniet u van een heerlijke maaltijd, drankjes met of zonder alcohol en een selectie van internationale kranten, zonder extra kosten. '' er bij, ik neem aan dat dat al niet klopt voor dit soort kleine vluchten en voor deze prijs, maar hier komt de echte vraag:

Overal staat:
''Deze passagier kan 1 stuk(s) bagage meenemen''. En dit is dan het stuk bagage van 23kg met die bepaalde afmetingen, etc.

Maar er staat wel erg nadrukkelijk 1 stuk bagage, betekent dit dat er geen handbagage bij de ticket zit? Of is dit standaard al zo, dat ze het er niet eens bij zetten?
pi_97740117
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.

Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97740181
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:56 schreef jaco het volgende:
Als je een retourticket voor 2 personen hebt gekocht, is het dan toegestaan dat 1 persoon op de luchthaven incheckt voor de terugreis en de ander niet?
Ja
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97740213
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.

Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje ;)
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 :@ Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
pi_97740298
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 :@ Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boekt :P
pi_97740347
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boekt :P
Het is een retourtje.
pi_97740390
Vliegtuig opvulling. Dat ding vliegt toch wel
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97749352
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 :@ Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
jouw ticket alleen hoeft geen geld op te leveren, als het gemiddelde van alle passagiers maar enigzins een positief resultaat oplevert ;) overigens zal dat op Europese vluchten over het algemeen niet zo snel het geval zijn, dit zijn vor KLM toch de feeders voor de wel geld opleverende intercontinentale vluchten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 19:27:06 #163
45833 crew  Fogel
pi_97750545
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.

Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje ;)
Een TUC of een chocoprins kan ook ;)
En het drankje mag je niet kiezen op zo'n korte vluchten, da's een mini-beker met sinasappelsap.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 5 juni 2011 @ 20:46:10 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97755420
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Mijn tas wordt werkelijk waar nooit opengemaakt bij de veiligheidscontrole, en per maand 'verslijt' ik gemiddeld een stuk of 6 vliegvelden.
De medewerkers achter de scanner geloven namelijk ook niet echt in de vloeistoffenwaanzin, zolang de vloeistoffen in niet (te) grote containers bij elkaar zitten dan is er voor hen geen reden om de bagage extra te controleren.
Okee, ik heb geen zak vol vloeistoffen bij me over het algemeen, aan de andere kant, wanneer dat wel zo is wordt de tas ook niet onderschept.
En dat is maar goed ook, de veiligheidscontrole moet zich meer focussen op anders zaken dan de vraag de tube tandpasta onder de 100ml is....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:49:27 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97755626
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een TUC of een chocoprins kan ook ;)
En het drankje mag je niet kiezen op zo'n korte vluchten, da's een mini-beker met sinasappelsap.
Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.
Al vraag ik mij af of Berlijn zo'n hele korte vlucht is, kijk, Dusseldorf - Amsterdam in de Fokker of Embrear, is een korte vlucht waar je net een snack en mini-bekertje kan uitdelen, naar Berlijn is het toch wel een daadwerkelijke vliegtijd (dus van take-off tot touch-down) van 1 uur, daar zou je best een keertje met het karretje door het vliegtuig kunnen rennen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 21:00:57 #166
45833 crew  Fogel
pi_97756503
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.
Al vraag ik mij af of Berlijn zo'n hele korte vlucht is, kijk, Dusseldorf - Amsterdam in de Fokker of Embrear, is een korte vlucht waar je net een snack en mini-bekertje kan uitdelen, naar Berlijn is het toch wel een daadwerkelijke vliegtijd (dus van take-off tot touch-down) van 1 uur, daar zou je best een keertje met het karretje door het vliegtuig kunnen rennen.
Voor een sandwich moet de vlucht in ieder geval langer dan anderhalf of 2 uur zijn (qua schema-tijd).
Amsterdam-Berlin (Tegel) vlieg ik over anderhalve week met een Boeing 737-400 die er op de heenweg 1:15 over doet en terug 1:20 volgens het schema. Als ik er aan denk zal ik proberen te luisteren naar wat de piloot (of purser) te vertellen heeft over de daadwerkelijke vliegtijd.
Ze kunnen inderdaad met een karretje door het vliegtuig heenrennen, en dat doen ze ook, maar het is dan natuurlijk makkelijker om gewoon 1 standaard ding te geven ipv iedereen laten kiezen (maar vanaf wanneer je die keuze krijgt weet ik zo niet, vlieg normaal gesproken op vluchten van meer dan 2 uur, of korter dan 1 uur, vrijwel nooit iets wat tussen de 1 en 2 uur zit).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 5 juni 2011 @ 21:25:58 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97758153
AMS - LHR doen ze al met volledige keuze, dus AMS - TXL vermoedelijk ook.

Ik ken die bakjes sap tot nu toe alleen van AMS - DUS, daar is de vliegtijd bij gunstige start en landingsbaan kleiner dan 30 min
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97758617
Dus het gaat een verrassing worden :@
  zondag 5 juni 2011 @ 21:46:26 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97759681
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:32 schreef RacerDKB het volgende:
Dus het gaat een verrassing worden :@
Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97759846
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef XL het volgende:

[..]

Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).
Ik hoopte al op bier.
pi_97843792
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:00 schreef Fogel het volgende:

[..]
Als ik er aan denk zal ik proberen te luisteren naar wat de piloot (of purser) te vertellen heeft over de daadwerkelijke vliegtijd.
Ik kan je nu al vast vertellen dat de daadwerkelijke vliegtijd rond de 1 uur tot 1 uur 5 minuten zal zijn, beetje afhankelijk van de wind en baangebruik.
Bijna alle AMS-TXL vluchten worden nu door de 737 gedaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97845730
Heb een retourticket geboekt voor Amsterdam - Toronto met KLM. Ik ga voor 4 maanden, dus wil het liefst 2 koffers meenemen, maar nu mag ik er maar 1 meenemen. Dan kun je extra ruimbagage inkopen, heeft iemand enig idee hoe ver van te voren je dat moet doen? En mag je dan een extra koffer van weer 23 kg meenemen?

Eerste keer vliegen, dus alles is nieuw ;)
pi_97846129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:25 schreef fh101 het volgende:
Heb een retourticket geboekt voor Amsterdam - Toronto met KLM. Ik ga voor 4 maanden, dus wil het liefst 2 koffers meenemen, maar nu mag ik er maar 1 meenemen. Dan kun je extra ruimbagage inkopen, heeft iemand enig idee hoe ver van te voren je dat moet doen? En mag je dan een extra koffer van weer 23 kg meenemen?

Eerste keer vliegen, dus alles is nieuw ;)
http://www.klm.com/travel(...)aggage_allowance.htm
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97846369
quote:
Heb ik al gekeken, maar daar staat alleen (voor zover ik heb gezien), dat je meer mee mag nemen, niet wanneer je dat moet regelen en hoeveel meer dat dan mag zijn.
Toch bedankt!

edit: er staat dat je dat 30 uur van te voren kunt regelen bij het online inchecken. Kan ik dan ook alleen extra bagage regelen, en niet het inchecken zelf? Dat wil ik toch graag aan een balie doen :)
pi_97846486
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:40 schreef fh101 het volgende:
edit: er staat dat je dat 30 uur van te voren kunt regelen bij het online inchecken. Kan ik dan ook alleen extra bagage regelen, en niet het inchecken zelf? Dat wil ik toch graag aan een balie doen :)
quote:
U kunt meer bagage meenemen dan de standaardhoeveelheid. Op de luchthaven betaalt u dan een overbagagetarief bij het inchecken van uw bagage. Als u dit echter vooraf online regelt, dan geven we u maar liefst 20% korting op dit tarief!
Wat begrijp je er niet aan? :)
pi_97846602
Kan zelfs eerder dan 30 uur van te voren
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97846603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:44 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Wat begrijp je er niet aan? :)
Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebben ;)

Van te voren kan dat dus online regelen en dan krijg ik korting? Maar ik wil niet online inchecken, dus dan zou ik het aan de balie kunnen regelen, en dan krijg ik geen korting. Ik kan dat NU nog niet regelen dus?

Overbagage is toch dat je koffer te zwaar is? Of is dat hetzelfde als aan komen zetten met een extra koffer?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:48:55 #178
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97846638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef fh101 het volgende:

[..]

Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebben ;)

Van te voren kan dat dus online regelen en dan krijg ik korting? Maar ik wil niet online inchecken, dus dan zou ik het aan de balie kunnen regelen, en dan krijg ik geen korting. Ik kan dat NU nog niet regelen dus?

Overbagage is toch dat je koffer te zwaar is? Of is dat hetzelfde als aan komen zetten met een extra koffer?
waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!
pi_97846644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan zelfs eerder dan 30 uur van te voren
Da's goed nieuws!

Is dat dan alleen extra bagage regelen, of ook al inchecken?
pi_97846689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!
Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordt ;), dus via menselijk contact. Waar ik zit heb ik al via het reisburo geregeld.
pi_97846713
Extra bagage regelen. Inloggen VIA manager my booking. Inchecken niet, kan pas 30 uur van te voren
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97846762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Extra bagage regelen. Inloggen VIA manager my booking. Inchecken niet, kan pas 30 uur van te voren
:) fh101 is blij.

Dank!
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:52:39 #183
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_97885253
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.

Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon? :P
Wie dit leest is alfabeet.
pi_97885489
quote:
5s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.

Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon? :P
als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...
pi_97885908
quote:
5s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.

Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon? :P
Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:39:04 #186
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_97887232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_97887361
quote:
12s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Een knoop er in, dan is ie ook hersluitbaar toch? :+
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:40:40 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97908790
quote:
12s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Als ze het al opmerken zal het geen probleem moeten zijn dat het in een boterhamzakje zit, gelukkig heeft Schiphol over het algemeen die zakjes nog wel eens liggen bij de veiligheidscontrole mocht je het zelf een probleem vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:49:08 #189
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97909397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef fh101 het volgende:

[..]

Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordt ;), dus via menselijk contact. Waar ik zit heb ik al via het reisburo geregeld.
Er lopen wel ground stewardessen rond die terminals waar je moet inchecken, die helpen ook als je daarom vraagt. Verwacht echter niet teveel van je persoonlijke contact.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:13:07 #190
240618 Micson
The lonely stoner
pi_97974020
Okee, ik heb een probleempje. Ik heb gisteren tamelijk impulsief mijn backpackreis naar Australie geboekt, maar nu kom ik er achter dat ik eigenlijk een andere datum wil om terug te komen.

Is het over het algemeen duur om dit nog te wijzigen? En wordt het duurder naarmate ik langer wacht?

Anders kan ik het nog even afwachten en bijvoorbeeld vanuit Australie dit nog wijzigen..
pi_97974341
Hangt ervan af in welke prijsklasse je je ticket geboket hebt, algemeen geldt hoe goedkoper het ticket des te minder wijzigingsmogelijkheden.

je kan altijd even bellen met de luchtvaartmaatschappij
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97974371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:13 schreef Micson het volgende:
Okee, ik heb een probleempje. Ik heb gisteren tamelijk impulsief mijn backpackreis naar Australie geboekt, maar nu kom ik er achter dat ik eigenlijk een andere datum wil om terug te komen.

Is het over het algemeen duur om dit nog te wijzigen? En wordt het duurder naarmate ik langer wacht?

Anders kan ik het nog even afwachten en bijvoorbeeld vanuit Australie dit nog wijzigen..
Dat ligt geheel aan het ticket wat je gekocht hebt.
Het beste wat je kunt doen is even inloggen op Manage My Boeking en kiezen voor ticket wijzigen. Dan zie je de prijs wat het moet kosten als je de retourdatum wilt aanpassen. Of even bellen naar KLM.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97974544
hoe weet je dat ze met KLM vliegt? ;)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97974703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hoe weet je dat ze met KLM vliegt? ;)
Ehm ja, standaard aanname :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:32:44 #195
240618 Micson
The lonely stoner
pi_97974714
Ik heb het met Kilroy geboekt en daar even opgezocht, en ze vragen er sowieso 50 euro voor om het te regelen.

Ik moet even bedenken wat ik ga doen, want als ik een beetje beter had opgelet gisteren had ik het gewoon goed gedaan. Geld weggooien ben ik nu een beetje aan het doen :')

't Is ook niet echt een heel groot probleem. Ik wil graag een half jaar gaan, maar nu heb ik maar 5 maanden geboekt. Ben bang dat ik dat te kort vind..
pi_97974802
let er wel op dat sommige tickets een maximale termijn hebben (bv half jaar) :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:36:43 #197
240618 Micson
The lonely stoner
pi_97974882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let er wel op dat sommige tickets een maximale termijn hebben (bv half jaar) :)
Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?
pi_97975064
verschil heen en terugvlucht. Maximale reisduur.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97975079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:36 schreef Micson het volgende:

[..]

Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?
Ik denk dat hij bedoelt dat het retourticket bijvoorbeeld maar een half jaar geldig is. Dus als je bijvoorbeeld 2 oktober vertrekt dat je voor 2 april weer terug moet omdat anders je ticket 'verlopen' is.

edit: wat hij zelf hierboven ook aangeeft.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:13:43 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97985489
Wanneer je nu een goedkoop ticket geboekt hebt, wordt het, hoe langer je wacht met wijzigen, toch alleen maar duurder daar de goedkoopste boekingsklassen wel het eerste "uitverkocht" zullen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:47:36 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97991685
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
Wanneer je nu een goedkoop ticket geboekt hebt, wordt het, hoe langer je wacht met wijzigen, toch alleen maar duurder daar de goedkoopste boekingsklassen wel het eerste "uitverkocht" zullen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Bij een dergelijk ticket welke nu een retourdatum van 5 maanden heeft zit je over het algemeen wel in een ticketklasse met een geldigheid van 3 tot 6 maanden welke je kan wijzigen.
Tegen welk tarief dit kan is afhankelijk van de maatschappij en voorwaarden.

Ik zou persoonlijk op dit moment je ticket absoluut niet wijzigen, je weet niet wat je allemaal tegenkomt in Australië, en als het ticket wijzigbaar is kan je dat ook prima bij een airline office in Australie regelen, dan betaal je over het algemeen alleen maar de eventuele wijzigingskosten.
Je hoeft niet echt bang te zijn dat een boekingsklasse welke toestaat dat je je tickets kan wijzigen geheel uitverkocht zijn rond jouw gewenste retourdatum, aangezien dit een hogere tariefklasse is die in het vliegtuig nog wel beschikbaar kan zijn.
Als je in Australie bent heb je tijd genoeg om dat te regelen, en misschien vind je het wel zo leuk dat je langer wilt blijven en gewoon een nieuw terugreisticket met een latere koopt via een Air Asia X maatschappij, daar valt een enkele reisticket, mits en beetje tijdig geboekt echt mee qua kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98070498
Ik vlieg volgende week met BA naar Philadelphia en ik neem naast een koffer nog een trolley mee als handbagage, maar nu wil ik mijn laptop ook meenemen in zo'n messengerbag. Ik neem aan dat dat gewoon mag, toch?
pi_98070968
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:22 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg volgende week met BA naar Philadelphia en ik neem naast een koffer nog een trolley mee als handbagage, maar nu wil ik mijn laptop ook meenemen in zo'n messengerbag. Ik neem aan dat dat gewoon mag, toch?
Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.
pi_98071140
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.
Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98071628
RR
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.
Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.
pi_98072449
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef TN-FR het volgende:
RR

[..]

Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.
Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98096184
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.
Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.

Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen :P Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
pi_98098502
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.

Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen :P Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
Grondstewardessen weten het niet eens, ze krijgen niet al je gegevens te zien van tevoren.

En ja, ik reis veel, maar niet alleen business. Ik vlieg naast mijn werk ook bijna wekelijks prive, waarvan 75% met BA. En da's allemaal economy natuurlijk, met dezelfde bagage. Budget airlines doen allemaal moeilijk over bagage, maar de normale airlines juist steeds minder (tenzij je kleine vliegtuigen vliegt en het gewoon niet past). Dus maak je voor BA echt geen zorgen, die zijn erg relaxed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98099029
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Budget airlines doen allemaal moeilijk over bagage, maar de normale airlines juist steeds minder.
Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kg :')

Maar omdat ik en nog een ander rond de 14-15kg zaten zei ze ''Och die paar kilootjes maken toch niet uit.''.

Tevens, naast werk ook nog eens wekelijks privé vliegen? :o Dat is aardig wat.
Kan je al je boodschappen doen puur op airmiles? :P
pi_98099537
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kg :')

Maar omdat ik en nog een ander rond de 14-15kg zaten zei ze ''Och die paar kilootjes maken toch niet uit.''.

Tevens, naast werk ook nog eens wekelijks privé vliegen? :o Dat is aardig wat.
Kan je al je boodschappen doen puur op airmiles? :P
Maar dat was geen handbagage... Over ruimbagage doet bijna niemand moeilijk voor een paar kilo.

Prive veel vliegen krijg je als je als Nederlander in Londen woont en werkt, je vriendin voor werk naar Zweden verhuist en je tch af en toe een biertje in Amsterdam wil doen. Oh, en je gaat af en toe op vakantie. Druk druk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 juni 2011 @ 11:36:01 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98104784
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.

Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen :P Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.
Aan bood helaas geen speciale service.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98105193
Afgelopen vrijdag nog op mijn verjaardag gevlogen. Upgrade naar Economy Comfort moest ik toch echt gewoon zelf betalen bij KLM, ondanks lieve glimlach.
pi_98105439
wat dacht je dan, dat alle stewardessen zingend met een taart binnen zouden komen :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 13 juni 2011 @ 12:28:59 #214
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98106695
Zover ik weet is het bij bijna alle internationale vluchten 1+1. Dus een trolley en een handtas/laptoptas. Althans, BA, KLM, Delta, Continental en UA (waar ik mee gevlogen heb de afgelopen weken ;))
pi_98107320
Ik zou met mijn broer deze zomer eigenlijk naar de Balkan gaan per vliegtuig, tickets waren geregeld en al, maar nu kan het niet doorgaan door omstandigheden. Nu hebben wij onze tickets bij Wizzair gekocht en willen ze het liefst annuleren. Nu meld Wizzair het volgende:

quote:
6.5.1. U kunt uw reservering tot de veertiende (14e) dag voorafgaand aan de geplande vertrektijd van uw Vlucht wijzigen. U hebt recht op restitutie van de Totale Vervoersprijs na aftrek van de Annuleringskosten.
Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".
Kunnen wij nu álle kosten terug verwachten met aftrek van annuleringskosten? Of enkel de ticketprijs?
pi_98111229
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.
Aan bood helaas geen speciale service.
Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vieren :'(
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 juni 2011 @ 14:19:38 #217
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98111367
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef Sandrvich het volgende:
Ik zou met mijn broer deze zomer eigenlijk naar de Balkan gaan per vliegtuig, tickets waren geregeld en al, maar nu kan het niet doorgaan door omstandigheden. Nu hebben wij onze tickets bij Wizzair gekocht en willen ze het liefst annuleren. Nu meld Wizzair het volgende:

[..]

Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".
Kunnen wij nu álle kosten terug verwachten met aftrek van annuleringskosten? Of enkel de ticketprijs?
Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.
pi_98111908
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:19 schreef calilov3 het volgende:

[..]

Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.
Nee helaas... ;(
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:54:43 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_98112664
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vieren :'(
Ik snap dat je het liever wilde vergeten. Maar ik vind het ook wel erg lief van het hotelpersoneel O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 juni 2011 @ 16:56:49 #220
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_98117853
Even een vraag.

Ik heb een maand geleden tickets geboekt naar Bangkok voor de maand december.
De bedoeling was dat er een ander mee ging terug naar Nederland. Maar dit gaat niet door vanwege diegene's studie.

Ik heb gelukkig wel een annuleringsverzekering betaald bij Worldticketcenter.
Ik heb een Annuleringsformulier ingevuld, maar die vrouw van WTC was nou niet bepaald vrolijk.

Mijn idee is om een nieuwe ticket te boeken, maar ik ben zo bang dat WTC niet gaat meewerken.
Heb ik enig kans om mijn geld terug te krijgen? gaat toch om zo'n 1300 euro.
pi_98145623
Hangt van de voorwaarden van de annuleringsverzekering af. Er staan als het goed is, in de polis een aantal redenen a.d.h.w. je aanspraak kan maken op je annuleringsverzekering. (bijvoorbeeld ernstige ziekte, sterfgeval etc.). Ik vrees echter dat studie hier niet onder gaat vallen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 14 juni 2011 @ 04:00:24 #222
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98145629
Volgens mij kan je wel even contact opnemen met de airline. Vaak is het zo dat de tickets tegen een redelijk laag bedrag omboekbaar zijn. Dus dat je ze kan verplaatsen naar een andere datum. Omdat de datum zo ver in de toekomst ligt moet het volgens mij geen probleem zijn ;)

succes!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 04:30:19 #223
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98145718
vliegen *O* mijn grootste hobby, doe ik nu elke 2 weken.. al gaat dat waarschijnlijk 1x per maand worden...
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_98146151
Even een vraagje: as zondag vlieg ik vanaf schiphol naar Londen en dan door naar Los Angeles. Nu kan ik al online inchecken., dus daarvoor hoef ik al niet meer in de rij te gaan staan op schiphol. Maar hoe zit het met het inchecken van de bagage? Zijn daar aparte balies/plekken voor, of moet je in dezelfde rijen gaan staan als voor het inchecken?

En hoe lang van te voren kan je het beste aanwezig zijn? Als je op vliegveld incheckt zeggen ze altijd +- 3 uur van te voren, maar lijkt me stug dat dat ook moet als je dat online al gedaan hebt :)

* polariteit heeft nog nooit online ingecheckt :o
Voor wat foto's, kijk hier
pi_98146210
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:22 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje: as zondag vlieg ik vanaf schiphol naar Londen en dan door naar Los Angeles. Nu kan ik al online inchecken., dus daarvoor hoef ik al niet meer in de rij te gaan staan op schiphol. Maar hoe zit het met het inchecken van de bagage? Zijn daar aparte balies/plekken voor, of moet je in dezelfde rijen gaan staan als voor het inchecken?

En hoe lang van te voren kan je het beste aanwezig zijn? Als je op vliegveld incheckt zeggen ze altijd +- 3 uur van te voren, maar lijkt me stug dat dat ook moet als je dat online al gedaan hebt :)

* polariteit heeft nog nooit online ingecheckt :o
Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.
pi_98146221
Ok bedankt. Dat wordt dus gewoon op tijd op schiphol zijn :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:31:13 #227
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_98161146
WTC gebeld, kan niets doen.
Verzekering gebeld, kan niets doen.

Er zit iets anders op dan die 400 euro verlies maar voor lief te nemen.

Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
pi_98161584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:

Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
Is ook geld waard.. Je had immers ook naast een aan obesitas leidende snurker kunnen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_stranger op 14-06-2011 17:12:07 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_98162413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:
WTC gebeld, kan niets doen.
Verzekering gebeld, kan niets doen.

Er zit iets anders op dan die 400 euro verlies maar voor lief te nemen.

Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:22:50 #230
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_98163232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.
Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.
pi_98163448
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:22 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.
Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.

Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:33:20 #232
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_98163664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.

Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
OOoo, op die fiets.

Dus even haar stoel cancellen?
Het kwartje valt. Bedankt voor de tip.
pi_98164286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:33 schreef wolferl het volgende:

[..]

OOoo, op die fiets.

Dus even haar stoel cancellen?
Het kwartje valt. Bedankt voor de tip.
Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinken ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98166803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinken ;)
Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98167355
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.
Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98172452
Damm retourtje new york over 2 wkn is 500¤ ga je n week daarna in juli ergens is het her dubbele :/ nog kans dst deze tickets in juli gaan dalen ??
pi_98173039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef MrSweets het volgende:
Damm retourtje new york over 2 wkn is 500¤ ga je n week daarna in juli ergens is het her dubbele :/ nog kans dst deze tickets in juli gaan dalen ??
Nee. Hele kleine kans in ieder geval.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:03:47 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98174117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.

Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.
Alleen in het geval van een overboekte vlucht kan aan de gate de stoel alsnog aan iemand anders toegewezen worden, maar de kans hierop is al een stuk kleiner. Natuurlijk nog steeds geen garantie, maar al een stuk kleiner, wel moet je dan daadwerkelijk voor de andere persoon inchecken.

Overigens, ik weet niet welke maatschappij je vliegt, je krijgt in principe alleen maar de luchthavenbelastingen terug, vanaf Thailand is dat ongeveer 15 euro passagiersbelastingen en nog een heel klein beetje luchthavenkosten, onder e 10 euro. De Kerosinetoeslag en dergelijke krijg je niet meer terug.
Wel vermoed ik dat er nog een andere mogelijkheid is, indien het ticket is gekocht Bangkok - Europa dan hebben al deze tickets normaliter een voorwaarde dat indien de persoon geen visa krijgt / heeft deze alle kosten van het vliegticket kunnen terugkrijgen. Sowieso had je dit ticket via een Thais Reisburo moeten regelen, die kunnen dit meestal met dergelijke ticketvoorwaarden wel voor elkaar krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98174272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.
Alleen in het geval van een overboekte vlucht kan aan de gate de stoel alsnog aan iemand anders toegewezen worden, maar de kans hierop is al een stuk kleiner. Natuurlijk nog steeds geen garantie, maar al een stuk kleiner, wel moet je dan daadwerkelijk voor de andere persoon inchecken.

Overigens, ik weet niet welke maatschappij je vliegt, je krijgt in principe alleen maar de luchthavenbelastingen terug, vanaf Thailand is dat ongeveer 15 euro passagiersbelastingen en nog een heel klein beetje luchthavenkosten, onder e 10 euro. De Kerosinetoeslag en dergelijke krijg je niet meer terug.
Wel vermoed ik dat er nog een andere mogelijkheid is, indien het ticket is gekocht Bangkok - Europa dan hebben al deze tickets normaliter een voorwaarde dat indien de persoon geen visa krijgt / heeft deze alle kosten van het vliegticket kunnen terugkrijgen. Sowieso had je dit ticket via een Thais Reisburo moeten regelen, die kunnen dit meestal met dergelijke ticketvoorwaarden wel voor elkaar krijgen.
Daar dacht ik ook al aan. Alleen heb je dan bij een wachtlijst altijd nog dat die stoel gevuld wordt (vrij aardige kans) en je tickets voor de terugweg wordt compleet gecancelled als je de heenvlucht mist. Maar goed, het was maar een tip.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98178337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.
Hmm.. bij KLM zullen ze je in ieder geval niet helpen met een restitutie van de belasingen als je niet direct bij hen geboekt hebt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98179047
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Nee. Hele kleine kans in ieder geval.
Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:41:41 #242
155103 Reanimation
Golden State!
pi_98180653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?
500 euro is normale prijs voor niet vakantie periode, 1000 euro normale prijs voor vakantie periode
pi_98189252
In oktober vlieg ik met United Airlines naar Chicago... eerste x USA ook.
Ervaringen met deze airline? vliegtuig is een Boeing 767-300 :)
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_98189373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:32 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.
Dat klopt, maar de rij bij een drop off point gaat over het algemeen veel sneller. De reizigers in deze rij zijn al ingechecked en gaan dus niet 5 minuten met het grondpersoneel in discussie over hun zitplaatsen of een ander probleem.

Vaak hebben de maatschappijen met maar een paar desks, een van die desks toegewezen als drop off point. Als je al online ingechecked bent, zou ik daar altijd voor kiezen ook al is die rij iets langer.
pi_98241263
Mijn vriendin vliegt met King Fisher in India van Trivandrum via Bangalore naar Delhi. Weten jullie of je dan in Bangalore je bagage zelf van de band moet halen en weer moet inchecken? De vlucht is gewoon in 1 keer geboekt rechtstreeks via King Fisher en is nu gerescheduled, waardoor ze nu maar 55 minuten heeft om over te stappen in Bangalore ipv 1 uur en 55 minuten.
pi_98273616
Weet iemand of het toegestaan is een paraplu mee te nemen als handbagage? Wel zo'n niet inklapbare grote met zo'n met een metalen punt. Het gaat om een vlucht naar London met British Airways..
pi_98274166
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98281671
Bedankt. Ik heb voor de zekerheid de plu maar omgewisseld voor een wat kleinere die in de koffer kan!
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 08:00:36 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_98282002
Better safe than sorry :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98282078
Ik heb er nooit problemen mee, neem soms een paraplu mee op dagtripjes binnen Europa.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98369035
Ik was aan het rondkijken voor een ticket naar Delhi en vond dit (met Royal Jordanian):

Brussel - Amman (Jordanië)
Amman - Delhi
Overstaptijd = 2u5min

Delhi - Amman
Brussel - Amman
Overstaptijd = 1u35min

Ik heb nog nooit moeten overstappen, maar dit lijkt mij precies wel weinig tijd tussen de vluchten? Ik veronderstel dat de bagage wel automatisch wordt verhandeld naar de volgende vlucht, maar als ik door de paspoortcontrole moet, geraak ik er toch nooit op tijd?

Iemand die weet of Royal Jordanian een goede reputatie heeft?
  zondag 19 juni 2011 @ 15:09:42 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98371586
Dat lijken me haalbare tijden, bovendien hoef je in Amman niet door de paspoortcontrole verwacht ik. Ze zullen je voor je overstap buiten de grens houden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 19 juni 2011 @ 16:05:52 #253
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_98373688
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:

Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?

Tijdgebrek :+
  zondag 19 juni 2011 @ 17:06:44 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98376081
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:

Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?

Tijdgebrek :+
In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriften

Hangt dus van je terminal af
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 juni 2011 @ 10:18:17 #255
301885 jenb2002
travel fan
pi_98402713
waarschijnlijk is er al eerder over geschreven maar, dat heb ik dan gemist!

In oktober reizen wij retour vanaf Shanghai met Lufthansa, nu vliegen zij met B747.
Weet iemand of deze types al zijn voorzien van nieuwe stoelen met ptv's??
Of misschien op deze route??
12 uur vliegen (overdag) zonder avod is toch een beetje tegenvaller!?.

bvd Jeroen
pi_98403361
Check seatguru.com.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98407967
Ik heb even een vraagje. Een vriendin van mij wil vanuit New York, op bezoek bij haar vriend die nu twee jaar in Sierra Leonne zit. Wanneer ze tickets zoekt, vindt ze dat deze vaak via Brussel gaan. Nu wil ze het liefst dan een week een tussenstop hebben, ipv maar een paar uur, en bij mij langs komen. Weet iemand of dit mogelijk is bij het boeken van maar een ticket? Dat zou namelijk enorm veel geld schelen.
pi_98408907
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef LaGrive het volgende:
Ik heb even een vraagje. Een vriendin van mij wil vanuit New York, op bezoek bij haar vriend die nu twee jaar in Sierra Leonne zit. Wanneer ze tickets zoekt, vindt ze dat deze vaak via Brussel gaan. Nu wil ze het liefst dan een week een tussenstop hebben, ipv maar een paar uur, en bij mij langs komen. Weet iemand of dit mogelijk is bij het boeken van maar een ticket? Dat zou namelijk enorm veel geld schelen.
Gewoon zoeken op "multistop" tickets (kan bij bijna elke website) en dan zo'n ticket zoeken....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 juni 2011 @ 13:48:57 #259
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_98409401
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:06 schreef XL het volgende:

[..]

In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriften

Hangt dus van je terminal af
Damn :{ non-schengen.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:33:57 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98411529
edit
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_98411612
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:48 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Damn :{ non-schengen.
In het winkelcentrum voor de paspoortkontrole bevindt zich een vrij grote AKO vestiging. Deze heeft in ieder geval boeken. Of de LP daar tussen ligt, weet ik niet, maar het lijkt mij wel op een luchthaven.

De AKO zit aan het centrale stationsgedeelte, aan je linkerhand als je richting Departures 1 of 2 loopt.
pi_98411724
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:48 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Damn :{ non-schengen.
En gewoon op bol.com of Selexyz.nl ofzo bestellen? Of iemand lief aankijken en vragen of deze persoon even een boek voor je wilt halen?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2011 @ 23:46:40 #263
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_98441660
Hoi,

Doet Easyjet moeilijk over het veranderen van een C in een K op je E-ticket?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_98442046
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoi,

Doet Easyjet moeilijk over het veranderen van een C in een K op je E-ticket?
Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2011 @ 23:57:51 #265
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_98442206
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.
Ja, ik heb het nummer al opgeschreven (80 cent per minuut omg!) bel ze morgen gelijk om 09:00 uur *O*. Vlieg ook pas over een maand.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 juni 2011 @ 00:54:27 #266
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_98444706
quote:
Neem contact op met de klantenservice voor:
de correctie van kleine spellingfouten in passagiersnamen of onjuiste titels
quote:
Neem contact op met de verkoopafdeling voor:het doorgeven van een naamswijziging (voor kleine spellingfouten of onjuiste titel neemt u contact op met de klantenservice)
Dit lijkt mij ook te zeggen dat ze onderscheid maken in het aanpassen van een naam. Het volledig wijzigen vs kleine spellingfouten. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 juni 2011 @ 09:23:46 #267
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_98450677
aardige wendy aan de lijn. *O* aangepast. opgelost. slotje. 8-)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_98469336
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:

Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?

Tijdgebrek :+
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat dacht je dan, dat alle stewardessen zingend met een taart binnen zouden komen :P
Dat zou wel wat zijn ja, maar in een beetje vliegtuig zit gemiddeld gezien altijd wel iemand die jarig is (365 dagen in een jaar he).
pi_98471475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:58 schreef john_ven24 het volgende:
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming. ;)
Of je koopt en download alleen de hoofdstukken die je wilt hebben van hun website. Of je koopt een betere reisgids bij de boekhandel.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:10:34 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98474448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aardige wendy aan de lijn. *O* aangepast. opgelost. slotje. 8-)
Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.
Daarnaast voorkomt dit Easyjet ook veel problemen, mocht de foutieve naam niet opgemerkt worden tijdens de check-in en je checked een tas in, en bij de boarding zelf wordt wel de foutieve naam opgemerkt mag je officieël niet mee en moet de tas van boord gehaald worden, dat kost zoveel extra tijd, naast natuurlijk de toestanden die je aan de gate krijgt als iemand niet mee mag, dan kan je dit maar beter zo oplossen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98542340
Is er een goede vergelijkingswebsite voor Russische binnenlandse vluchten?
pi_98543094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.
Daarnaast voorkomt dit Easyjet ook veel problemen, mocht de foutieve naam niet opgemerkt worden tijdens de check-in en je checked een tas in, en bij de boarding zelf wordt wel de foutieve naam opgemerkt mag je officieël niet mee en moet de tas van boord gehaald worden, dat kost zoveel extra tijd, naast natuurlijk de toestanden die je aan de gate krijgt als iemand niet mee mag, dan kan je dit maar beter zo oplossen.
Of bij binnenkomst van een ander land. Krijgt de vliegtuigmaatschappij een boete.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98550774
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
pi_98551236
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Welke luchthaven is het, want Shanghai heeft er 2:
- Op de grootste luchthaven, Pudong airport, is er gewoon een loopbrug.
- Als je landt op Hongqiao airport moet je idd de bus nemen (die is gratis):
http://www.q2hoo.com/2010(...)2-and-terminal-1.htm
pi_98552782
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:01:49 #276
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98555291
FF vraagje mbt overstap:

Hoe werkt zoiets? heen met LH 999 Lufthansa German Airlines
Amsterdam (AMS) - Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK), economy klasse
zo 25-09 20:15Amsterdam (AMS)zo 25-09 21:20Frankfurt (FRA)LH 999 1u 5m
zo 25-09 22:45Frankfurt (FRA)ma 26-09 14:10Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK)LH 782 10u 25m.
Echte noob hier met overstappen, is dat krap? neem aan dat ik over mijn bagage niet hoef na te denken? of juist wel? of beter meer tijd er tussen te doen? nog nooit gedaan.. en weet liever wel een klein beetje hoe het werkt zeg maar ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 15:15:28 #277
45833 crew  Fogel
pi_98555960
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:01 schreef MissHobje het volgende:
FF vraagje mbt overstap:

Hoe werkt zoiets? heen met LH 999 Lufthansa German Airlines
Amsterdam (AMS) - Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK), economy klasse
zo 25-09 20:15Amsterdam (AMS)zo 25-09 21:20Frankfurt (FRA)LH 999 1u 5m
zo 25-09 22:45Frankfurt (FRA)ma 26-09 14:10Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK)LH 782 10u 25m.
Echte noob hier met overstappen, is dat krap? neem aan dat ik over mijn bagage niet hoef na te denken? of juist wel? of beter meer tijd er tussen te doen? nog nooit gedaan.. en weet liever wel een klein beetje hoe het werkt zeg maar ;)
Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.
Mocht je eerste vlucht vertraagd zijn en de aansluiting niet halen dan is het de verantwoordelijkheid van Lufthansa om je vervangend vervoer aan te bieden (tenzij je twee losse tickets koopt, maar aan je reisroute te zien doe je dat niet) :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:52:39 #278
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98557980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.
Mocht je eerste vlucht vertraagd zijn en de aansluiting niet halen dan is het de verantwoordelijkheid van Lufthansa om je vervangend vervoer aan te bieden (tenzij je twee losse tickets koopt, maar aan je reisroute te zien doe je dat niet) :)
dus dan is het zo gepiept :D dat is tof! thanks ;) en idd alles in 1 ticket zeg maar. Hmm dan denk ik dat ik deze optie ga boeken ;) terug weg is iets meer tijd zelfs zag ik moet goed komen dus.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:43:15 #279
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98567961
En in Europa zijn de regels niet zo streng als in Amerika. Dus je kan vaker sneller doorlopen ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:11:45 #280
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98569434
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:52 schreef MissHobje het volgende:

[..]

dus dan is het zo gepiept :D dat is tof! thanks ;) en idd alles in 1 ticket zeg maar. Hmm dan denk ik dat ik deze optie ga boeken ;) terug weg is iets meer tijd zelfs zag ik moet goed komen dus.
Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98570254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.
Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.
pi_98577762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:25 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.
Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.

Je verlaat Terminal 1 van Pudong via de douane. Ik zou voor alle zekerheid even je reisplan of ticket uitprinten. Als je dan om wat voor een reden je boarding pass voor Osaka nog niet hebt, dan kun je die printout tonen en zullen ze je normaalgesproken doorlaten. Een visa is niet nodig indien je binnen 48 uur overstapt en China weer verlaat.

Tussen Terminal 1 en 2 zit een loopbrug. Ik denk dat dit aangegeven is, maar zo niet: volg dan de borden voor de Maglev trein. Dit is de supersnelle magnetische trein, waarvan het station zich precies tussen terminal 1 en terminal 2 bevindt. Als je genoeg tijd hebt, moet je die trein voor de grap eens nemen naar Shanghai: het is echt supersnel !!

Ik herinner me dat het 10 a 20 minuten lopen is tussen terminal 1 en 2.
pi_98653255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.

Je verlaat Terminal 1 van Pudong via de douane. Ik zou voor alle zekerheid even je reisplan of ticket uitprinten. Als je dan om wat voor een reden je boarding pass voor Osaka nog niet hebt, dan kun je die printout tonen en zullen ze je normaalgesproken doorlaten. Een visa is niet nodig indien je binnen 48 uur overstapt en China weer verlaat.

Tussen Terminal 1 en 2 zit een loopbrug. Ik denk dat dit aangegeven is, maar zo niet: volg dan de borden voor de Maglev trein. Dit is de supersnelle magnetische trein, waarvan het station zich precies tussen terminal 1 en terminal 2 bevindt. Als je genoeg tijd hebt, moet je die trein voor de grap eens nemen naar Shanghai: het is echt supersnel !!

Ik herinner me dat het 10 a 20 minuten lopen is tussen terminal 1 en 2.
Ok, hardstikke bedankt. :Y

Die trein heb ik al een keer eerder genomen, ben tot nu toe 2x al in Shanghai geweest maar enkel en alleen via terminal 1 nog gevlogen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:19:58 #284
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98653904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.
Ik heb ruimere opties gezien gelukkig ;) maar vind de ticket prijs ook wel interessant uiteraard.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_98723720
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
  maandag 27 juni 2011 @ 16:37:11 #286
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_98724381
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij inchecken ;)
pi_98732172
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef calilov3 het volgende:

[..]

volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij inchecken ;)
Ik heb alleen een BP toegestuurd gekregen via de mail, met een streepjescode. Dit i.c.m. mijn ID bewijs zal genoeg zijn neem ik aan. ;)
pi_98732248
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticket :) Als je alleen handbagage hebt tenminste.
pi_98732478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticket :) Als je alleen handbagage hebt tenminste.
Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!
  maandag 27 juni 2011 @ 20:45:39 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98735199
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:47 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!
Dan moet je inderdaad gewoon naar de incheckbalie om je tas af te geven.

Dat is overigens wel een voordeel van Easyjet, want mocht je je ticket om één of andere reden niet kunnen uitprinten, of je neemt zoals mij het verkeerde E-ticket mee, dan kan dat alsnog bij de incheckbalie, en dat kost niets extra. (Gelukkig maar, want ik had een nieuwe boardingpass nodig, want met een boardingpass Madrid - Amsterdam kom je niet weg vanaf Barcelona :') )....
Wel heb je kans op lange rijen bij de incheckbalie, omdat Easyjet over het algemeen maar weinig balies per vlucht heeft, dus als je geen bagage hebt is online inchecken, of eigenlijk boardingpass uitprinten, wel zo verstandig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:02:12 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_98887181
In het verkeerde topic gepost, hier zitten wel mensen met verstand (en goed begrijpend lezen hoop ik). Situatie is als volgt

Komende woensdag vlieg ik met KLM naar Kuala Lumpur. Echter vlieg ik niet vanaf Amsterdam maar vanaf "Antwerpen". Dit betekent dus dat je vanaf Antwerpen met de Thalys naar Schiphol gaat en dan vervolgens gewoon gaat vliegen. Je moet de kaarten verplicht ophalen, anders wordt je vlucht gecancelled.

Nu heb ik al begrepen dat je ruim vantevoren de kaarten op kunt halen, dus ik had als idee om de kaarten dinsdagavond of woensdagochtend op te halen. Echter heb ik de volgende vraag:
- Ik moet de kaarten ophalen voor mij en mijn vriendin, moet mijn vriendin er fysiek bij zijn bij het ophalen van de kaarten? Of is de boardingpass en evt. paspoort voldoende?
pi_98892874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:02 schreef Blik het volgende:
- Ik moet de kaarten ophalen voor mij en mijn vriendin, moet mijn vriendin er fysiek bij zijn bij het ophalen van de kaarten? Of is de boardingpass en evt. paspoort voldoende?
De boardingpass heb je dan nog niet, omdat KLM je niet online laat inchecken voor het treingedeelte en dus ook niet voor de rest van je reis.

Je moet je e-ticket tonen bij de internationale treinreis balie en je krijgt dan je treinkaartjes. Eenmaal op Schiphol aangekomen moet je persoonlijk inchecken voor de rest van je reis bij de incheckbalie.

Ik vermoed dat het op station Antwerpen wel lukt om de treinkaartjes van de vriendin te bemachtigen. Toch zou ik het afraden, want je moet op Schiphol de treinkaartjes met het stempel van de conducteur tonen bij het inchecken. Dit betekent dat je de conducteur 2 kaartjes moet laten stempelen in de trein, terwijl je alleen in de trein zit. Ik denk niet dat de conducteur aan dat verzoek zal voldoen.
pi_98895507
Nee hoor, je kunt om Schiphol gewoon bij een van die apparaten inchecken en bij mij heeft er niemand gevraagd om mijn treinkaartje en ik heb al 2 keer gebruik gemaakt van de Antwerpen route.
Als ze wel vragen om je treinkaartje, dan zeg je gewoon dat je geen conducteur hebt gezien.

Hie het zit met kaartjes ophalen voor 2 personen weet ik niet, maar tegen mij waren ze ontzettend vriendelijk op her station en als jij het paspoort van je vriendin bij je hebt, dan gok ik dat ze niet moeilijk doen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 1 juli 2011 @ 07:52:27 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_98895653
Ik had ook al begrepen dat ze je niet kunnen verplichten om de kaartjes gestempeld te hebben. Het staat ook echt nergens vermeldt dat dat verplicht is. Maar dan rij ik wel even op en neer samen met mijn vriendin. Wilde namelijk geen gebruik maken van de Thalys
pi_98899404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 07:52 schreef Blik het volgende:
Ik had ook al begrepen dat ze je niet kunnen verplichten om de kaartjes gestempeld te hebben. Het staat ook echt nergens vermeldt dat dat verplicht is.
Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:46:59 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_98899724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef jaco het volgende:

[..]

Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.
Altijd goed om er op te wijzen :) Alleen kunnen ze natuurlijk nooit iemand verplichten om een kaartje te stempelen als het niet expliciet wordt aangegeven. je kunt tenslotte gewoon zeggen dat je niet bent gecontroleerd. KLM kan niet bewijzen dat je de trip niet gemaakt hebt.

Maar vriendin gaat woensdagochtend gewoon mee met het ophalen van de kaartjes, daarna gaan we terug naar Utrecht en worden we vervolgens weggebracht. Toch even dik 200 euro mee bespaard (gelukkig kan ik gratis autorijden :P)
pi_98901471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Altijd goed om er op te wijzen :) Alleen kunnen ze natuurlijk nooit iemand verplichten om een kaartje te stempelen als het niet expliciet wordt aangegeven. je kunt tenslotte gewoon zeggen dat je niet bent gecontroleerd. KLM kan niet bewijzen dat je de trip niet gemaakt hebt.
Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.

Anyway, ik ga 2 augustus weer naar Kuala Lumpur, maar gewoon met Malaysia Air vanaf Schiphol :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:47:11 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_98902235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.

Anyway, ik ga 2 augustus weer naar Kuala Lumpur, maar gewoon met Malaysia Air vanaf Schiphol :)
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.

Als het voor mij handig was om de treinreis te maken zou ik het ook gewoon doen, maar dat is helaas niet zo. Ik kan niet afgezet worden op Antwerpen Centraal of er makkelijk met de trein naartoe reizen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 11:50:09 #299
45833 crew  Fogel
pi_98902358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.

Als het voor mij handig was om de treinreis te maken zou ik het ook gewoon doen, maar dat is helaas niet zo. Ik kan niet afgezet worden op Antwerpen Centraal of er makkelijk met de trein naartoe reizen.
Maar als je geen treinreis wil of kan maken, waarom koop je dan een ticket met die voorwaarden? Ga dan voor een ticket zonder dat soort voorwaarden, dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen. En ja, dat kost wat meer maar dan heb je wel wat je wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98904646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.
Dat laatste staat ook niet te lezen in de voorwaarden. Die voorwaarden zijn dan ook in algemene zin opgesteld en niet specifiek voor reizen vanaf Antwerpen.

Waar staat dat het ophalen van de tickets gelijk staat aan het gebruiken er van? In de trein zitten en een stempel van de conducteur ontvangen, is naar mijn mening een betere definitie van 'gebruiken' dan alleen het ophalen van het ticket.

Ik werk trouwens niet voor de KLM oid. Mijn punt is slechts het volgende: als jij stelt dat er nul procent kans bestaat op enig probleem met de constructie die je voor ogen hebt (zoals je lijkt te willen betogen) dan zijn we het oneens.

Ik denk dat er een kleine kans is dat je op Schiphol in een discussie met de KLM belandt met een onbekende afloop. We reizen allemaal wel eens met de trein en het is niet zo waarschijnlijk dat er tijdens een treinreis van 2 uur geen conducteur langskomt.
pi_98905111
Simpel, als het als een reis is gekocht kun je niet halvere opstappen en móet je ticket gebruikt zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')