Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).quote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ligt eraan hoe lang de vlucht is. Op vluchten van korten dan 2 uur krijg je een hele kleine snack en wat te drinken. Meer dan twee uur dan krijg je een sandwich en wat te drinken naar keuze en daarna nog een keer een koekje en koffie.quote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ja. Maar bij sommige goedkopere tickets kan je ook nog steeds wijzigen en annuleren, maar dan kost dat wat geld per wijziging (maar vaak is de ticketprijs + wijzigingskosten nog minder dan een full fare). Een full-fare economy ticket is trouwens soms net wat duurder dan de goedkoopste business fare, kijk daar dus ook even naar.quote:Op maandag 25 april 2011 10:56 schreef EddyAlbena het volgende:
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
Ligt aan de maatschappij. Bij SAS is het als ik het goed herinner y, s, en b.quote:Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
Wat bedoel je met de gangbare term?quote:Op maandag 25 april 2011 18:59 schreef Fogel het volgende:
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.quote:Op maandag 25 april 2011 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Welke booking engines gebruik je?quote:Op maandag 25 april 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
Die van Via Travel en Hogg Robinson Group.quote:Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welke booking engines gebruik je?
Bij KLM hoef je (nog) niet te betalen voor alcoholische dranken, behoudens, dat je ze kunt bestellen, voor korte vluchten vanaf Brussel, Keulen, Dusseldorf, Hamburg, dat soort bestemmingen krijg je een koekje en water of jus d'orange in een 100 ml voorverpakt bekertje, iets anders is niet voorhanden.quote:Op zondag 24 april 2011 20:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
quote:A Germanwings passenger could not find any size restrictions for the printed boarding pass in the terms and conditions of the web check-in service. So he printed it on a giant poster and brought it to the airport.
Natuurlijk krijg je een visum. Op een consulaat wordt echt niet om een retour ticket gevraagd. En mochten ze er bij de check-in of bij aankomst naar vragen, gewoon zeggen dat je met de bus naar Phnom Penh het land weer zal verlaten. Altijd zorgen dat je een antwoord klaar hebt, waar of niet waar.quote:Op maandag 9 mei 2011 00:18 schreef balosa het volgende:
de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouwquote:Op donderdag 12 mei 2011 01:05 schreef balosa het volgende:
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug
als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen
iedereen bedankt voor het meedenken
1. nee het is MIJN vrouw niet de jouwequote:Op donderdag 12 mei 2011 09:36 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw
2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.
3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
Vraag ook even na of het visum per kalender maand gaat of per 30 dagen. In het tweede geval is 1 maand verlengen niet voldoende. Voorts wens ik jou en je familie een goede reis !quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef balosa het volgende:
3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppenquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen
Hij is nu 6 kilo, dan stop ik me laarzen er nog bijquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
Easyjet weegt niet, volgens mij is hun motto áls je het kan optillen mag het mee'. Maar binnen de maximale afmetingen moet je denk ik je best doen wil je het boven de 12 kilo krijgen, of je moet dumbells meenemen ofzo...quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:08 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)quote:
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 07:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
dat kan inderdaad , het schijnt te liggen aan je aanvliegairport.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
Oke thanks! Dan zorg ik dus dat ik het adres van mijn verblijf in mijn telefoon noteer.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:15 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.
Edit: deze is het:
[ afbeelding ]
Nou nou, niet zo overdrijven.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Drive-r het volgende:
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free'quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.quote:
Je bent niet de enige die zich ergert/verbaast over de schijnbare willekeur. Probleem is nu dat er meerdere partijen zijn die kunnen beslissen wel of niet vliegen. Ten eerste de vliegmaatschappij, als deze het niet veilig vindt, dan vliegen ze niet, maar in sommige delen van Europa ook de "overheden". In Duitsland wordt het van bovenaf opgelegd, dus ook al wil een vliegmaatschappij vliegen, dan mag het niet en in de UK moet je eerst toestemming krijgen voordat je mag vliegen (het wordt dus niet verboden, maar je moet wel een verdomd goed plan hebben).quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
Tnx! SouthWest vliegt zowaar ook nog de route die ik zoek.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free'
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Migg het volgende:
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.phpquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:
[..]
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Dank je voor de tip. Dat zal inderdaad lastig worden, dan maar gokken op een half leeg vliegtuig..quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php
Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
dat wist ik niet. Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:
[..]
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Ah, tof! En seat assignment is niet zo'n probleem. Reis toch alleen en het is een vlucht van een uurtje ofzo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
Daar zou ik even over bellen met Ryanair. Weet niet wat je vader heeft, maar ik kan me voorstellen dat hij ook wat meer ruimte voor zijn been nodig heeft en priority boarding is ook vast wel handig in zo'n geval.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Als het goed is mag dat, maar kan je pa wel de trap op en af? En als meer dan het onderbeen in het gips zit, moeten er meerdere stoelen gekocht worden. (check de ryanair faq)quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.
Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.
Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Inderdaad, als je het ticket als doorgaand ticket koopt bij 1 maarschappij, is het altijd de verantwoording van de maatschappij zelf.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:09 schreef Newjersey_nl het volgende:
[..]
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
Ik had de vorige keer een heel vliegtuig met mensen van zo'n afkomst voor me Domme pech waarschijnlijk, maar wel balen als je een overstap hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.
Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef mschol het volgende:
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
Is het wel "open gips" of hoe ze dat ook noemen? Bij de meeste maatschappijen mag je niet vliegen als het gips strak om je lichaam zit, omdat je lichaam kan opzwellen op grote hoogte.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Silenus het volgende:
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
ik wil uiteindelijk naar disney, maar als ik voor inchecken e.d. 1,5 uur moet uittrekken is de trein een relaxtere manier van reizen...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.
Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.
Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
SPOILER: treinretourtjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: vliegticketOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet door de immigration heen en daarna door de douane met je koffers, maar let daarna even goed op: terminal 2 en terminal 3 van JFK zitten aan elkaar vast met een loopgang ("walkway"). Probeer die te vinden ipv terminal 3 uit te lopen. Anders moet je in Terminal 2 weer naar binnen, samen met alle passagiers die vanaf NYC vertrekken en die dus allemaal weer gekontroleerd moeten worden op wapens/vloeistoffen/etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal2
De tourist kan wel anticiperen dan ?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen.
Er is een forum voor Planes, Trains & Automobiles , maar die gaat alleen over de laatste.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:57 schreef Masanga het volgende:
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De tourist kan wel anticiperen dan ?
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
Gelukkig hebben ze wel geleerd van vorig jaar. Ik was afgelopen woensdag in Duitsland, en ondanks de sluiting van het luchtruim verder geen vertraging gehad omdat het vliegverbod precies inging nadat ik was aangekomen en 30 minuten voordat ik terug zou vliegen weer opgeheven werd. Het vliegtuig was verder nergens heen gegaan en kon prima optijd mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
De toerist ook .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt!quote:
Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.
Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?
Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.
Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.
Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.
bij voorbaat dank.
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..quote:Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Ok prima bedankt, het is al opgelost. Je moest de airline locator code invoeren, niet de boekingscode van vliegtickets.nl. Hadden ze er wel eens bij kunnen vermelden. Maar het belangrijkste, het werkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan
PM me maarquote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
Een hotel geboekt hebben in de terminal is ook een geldige reden. En naar de drogisterij ook (want die hebben ze niet aan de niet-Schengen kant). Misschien vinden ze zelfs naar het casino gaan een OK reden?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
Nee dat is niet normaal en nee ook geen strategie zodat mensen hun vlucht niet wijzigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:28 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:
The system is unable to respond. Please try again later.
Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Ze hebben overigens niet gecontroleerdquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Even opgezocht. Hij moet nog geldig zijn op de dag dat je terug gaat van Italie naar Nederlandquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Niet iedereen heeft een identiteitskaart.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Kielse het volgende:
[..]
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:10 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
Formule 1/Etap/Ibis is er bij Zaventem. En met een pendeltje! Etap/Formule 1 hoeft echt niet duur te zijn hoor!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken
Ah, ok Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? Wat een gedoe ookquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
Als jij je aansluiting mist kan het wel erg krap worden. Zou het risico niet nemen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.
Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?
Iemand hier ervaring mee?
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijnquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoonquote:Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Gewoon zulke zakjes:quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? Wat een gedoe ook
Hoe laat vlieg je precies? Als je maar 45 minuten van tevoren er bent, dan komt alles prima in orde. Ik vermoed dat je de 10.00 vlucht hebt, dan is een trein die aan komt om 08.08 meer dan prima. Als je de aansluiting mist, ben je er dan om 08.38, nog steeds ruim van tevoren. Als je 2 aansluitingen mist, komt het nog wel in orde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.
Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?
Iemand hier ervaring mee?
Soms hebben ze een actie dat je geen belasting hoeft te betalen. Is niet bij elke vlucht.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gewoon zulke zakjes:
[ afbeelding ]
Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:
[ afbeelding ]
PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakkenquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch?
[..]
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon
Nee, qua maximale inhoud bedoelde ik Hoe groot de zak is zal niet veel uitmaken neem ik aan. Maar maakt niet uit, meer dan 500ml gaat er toch niet meequote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.
Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.
Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
Ikzelf heb nergens nooit opmerkingen over mijn vloeistoffen gehad, ik heb ze in ieder geval nog nooit apart aangeboden, en ze zitten niet eens allemaal in een zakje, al zitten ze wel bij elkaar, het zijn toiletartikelen dus die hou je dan toch wel bij elkaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:42 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggenquote:'Twin Seats are not available on all flights and are subject to availability at the time of check-in. Not all arm rests onboard our aircraft fully retract and therefore Twin Seat is not intended for, and may not allow you to sit across or lay across multiple seats'
Volgens mij bedoelen we dat niet (ik althans niet). Ik bedoel enkel dat je een of twee items ook wel los in die bak kan gooien. Valt me trouwens wel op dat wanneer ik het vergeet, er werkelijk nooit iemand me erop wijst. En nee, ik vlieg niet op de vliegvelden die jij noemt, gewoon Schiphol, Heathrow en de rest van Europa.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...quote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentjequote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daarvoor moet je een extra seat kopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
Maar hier spreken ze wel van een extra seat:quote:Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
en hebben ze het dus ook over extra ruimte.quote:Air New Zealand is now offering its Pacific Economy passengers subject to availability, the chance to buy at check-in, a guaranteed extra seat. We call this Twin Seat and it is great if you want to enjoy a little extra room in-flight.
Omdat niet bij alle stoelen de armleuningen opklapbaar zijn kunnen ze niet hard in de voorwaarden zetten dat je hier over 2 stoelen heen kunt gaan liggen, het kan nl. voorkomen dat de leuning dus niet omhoog kan en je er eigenlijk alleen je tas op kwijt kunt Als de leuning omhoog kan (wat bij 90% van de stoelen natuurlijk ook zo is) ben je vrij te doen wat je zelf wilt. Dit is ook alleen beschikbaar bij de checkin, dus hiermee krijgen ze nog wat extra geld binnen voor stoelen die anders toch leeg zouden blijven.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Jaquote:Op zondag 5 juni 2011 15:56 schreef jaco het volgende:
Als je een retourticket voor 2 personen hebt gekocht, is het dan toegestaan dat 1 persoon op de luchthaven incheckt voor de terugreis en de ander niet?
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.
Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje
Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boektquote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
Het is een retourtje.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boekt
jouw ticket alleen hoeft geen geld op te leveren, als het gemiddelde van alle passagiers maar enigzins een positief resultaat oplevert overigens zal dat op Europese vluchten over het algemeen niet zo snel het geval zijn, dit zijn vor KLM toch de feeders voor de wel geld opleverende intercontinentale vluchten.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12 Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
Een TUC of een chocoprins kan ookquote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.
Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje
Mijn tas wordt werkelijk waar nooit opengemaakt bij de veiligheidscontrole, en per maand 'verslijt' ik gemiddeld een stuk of 6 vliegvelden.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een TUC of een chocoprins kan ook
En het drankje mag je niet kiezen op zo'n korte vluchten, da's een mini-beker met sinasappelsap.
Voor een sandwich moet de vlucht in ieder geval langer dan anderhalf of 2 uur zijn (qua schema-tijd).quote:Op zondag 5 juni 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.
Al vraag ik mij af of Berlijn zo'n hele korte vlucht is, kijk, Dusseldorf - Amsterdam in de Fokker of Embrear, is een korte vlucht waar je net een snack en mini-bekertje kan uitdelen, naar Berlijn is het toch wel een daadwerkelijke vliegtijd (dus van take-off tot touch-down) van 1 uur, daar zou je best een keertje met het karretje door het vliegtuig kunnen rennen.
Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).quote:
Ik hoopte al op bier.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef XL het volgende:
[..]
Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).
Ik kan je nu al vast vertellen dat de daadwerkelijke vliegtijd rond de 1 uur tot 1 uur 5 minuten zal zijn, beetje afhankelijk van de wind en baangebruik.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als ik er aan denk zal ik proberen te luisteren naar wat de piloot (of purser) te vertellen heeft over de daadwerkelijke vliegtijd.
http://www.klm.com/travel(...)aggage_allowance.htmquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:25 schreef fh101 het volgende:
Heb een retourticket geboekt voor Amsterdam - Toronto met KLM. Ik ga voor 4 maanden, dus wil het liefst 2 koffers meenemen, maar nu mag ik er maar 1 meenemen. Dan kun je extra ruimbagage inkopen, heeft iemand enig idee hoe ver van te voren je dat moet doen? En mag je dan een extra koffer van weer 23 kg meenemen?
Eerste keer vliegen, dus alles is nieuw
Heb ik al gekeken, maar daar staat alleen (voor zover ik heb gezien), dat je meer mee mag nemen, niet wanneer je dat moet regelen en hoeveel meer dat dan mag zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
http://www.klm.com/travel(...)aggage_allowance.htm
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:40 schreef fh101 het volgende:
edit: er staat dat je dat 30 uur van te voren kunt regelen bij het online inchecken. Kan ik dan ook alleen extra bagage regelen, en niet het inchecken zelf? Dat wil ik toch graag aan een balie doen
Wat begrijp je er niet aan?quote:U kunt meer bagage meenemen dan de standaardhoeveelheid. Op de luchthaven betaalt u dan een overbagagetarief bij het inchecken van uw bagage. Als u dit echter vooraf online regelt, dan geven we u maar liefst 20% korting op dit tarief!
Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebbenquote:
waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef fh101 het volgende:
[..]
Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebben
Van te voren kan dat dus online regelen en dan krijg ik korting? Maar ik wil niet online inchecken, dus dan zou ik het aan de balie kunnen regelen, en dan krijg ik geen korting. Ik kan dat NU nog niet regelen dus?
Overbagage is toch dat je koffer te zwaar is? Of is dat hetzelfde als aan komen zetten met een extra koffer?
Da's goed nieuws!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan zelfs eerder dan 30 uur van te voren
Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordt , dus via menselijk contact. Waar ik zit heb ik al via het reisburo geregeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!
fh101 is blij.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Extra bagage regelen. Inloggen VIA manager my booking. Inchecken niet, kan pas 30 uur van te voren
als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.
Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon?
Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.
Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.
Een knoop er in, dan is ie ook hersluitbaar toch?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Als ze het al opmerken zal het geen probleem moeten zijn dat het in een boterhamzakje zit, gelukkig heeft Schiphol over het algemeen die zakjes nog wel eens liggen bij de veiligheidscontrole mocht je het zelf een probleem vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Er lopen wel ground stewardessen rond die terminals waar je moet inchecken, die helpen ook als je daarom vraagt. Verwacht echter niet teveel van je persoonlijke contact.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef fh101 het volgende:
[..]
Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordt , dus via menselijk contact. Waar ik zit heb ik al via het reisburo geregeld.
Dat ligt geheel aan het ticket wat je gekocht hebt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:13 schreef Micson het volgende:
Okee, ik heb een probleempje. Ik heb gisteren tamelijk impulsief mijn backpackreis naar Australie geboekt, maar nu kom ik er achter dat ik eigenlijk een andere datum wil om terug te komen.
Is het over het algemeen duur om dit nog te wijzigen? En wordt het duurder naarmate ik langer wacht?
Anders kan ik het nog even afwachten en bijvoorbeeld vanuit Australie dit nog wijzigen..
Ehm ja, standaard aannamequote:
Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let er wel op dat sommige tickets een maximale termijn hebben (bv half jaar)
Ik denk dat hij bedoelt dat het retourticket bijvoorbeeld maar een half jaar geldig is. Dus als je bijvoorbeeld 2 oktober vertrekt dat je voor 2 april weer terug moet omdat anders je ticket 'verlopen' is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:36 schreef Micson het volgende:
[..]
Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?
Bij een dergelijk ticket welke nu een retourdatum van 5 maanden heeft zit je over het algemeen wel in een ticketklasse met een geldigheid van 3 tot 6 maanden welke je kan wijzigen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
Wanneer je nu een goedkoop ticket geboekt hebt, wordt het, hoe langer je wacht met wijzigen, toch alleen maar duurder daar de goedkoopste boekingsklassen wel het eerste "uitverkocht" zullen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:22 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg volgende week met BA naar Philadelphia en ik neem naast een koffer nog een trolley mee als handbagage, maar nu wil ik mijn laptop ook meenemen in zo'n messengerbag. Ik neem aan dat dat gewoon mag, toch?
Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, meestal zul je alles in 1 tas moeten kunnen stoppen om langs de beveiliging op de (britse) luchthavens te komen. Kijk op de site van de luchthavens waar je vertrekt.
Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Met BA is het geen probleem, die zijn erg relaxed met hand bagage.
Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef TN-FR het volgende:
RR
[..]
Ik heb wel een tussenstop op LHR, maar voor de zekerheid prop ik mijn trolley niet zo vol zodat het er eventueel wel in past. Het is namelijk maar een 13 inch macbook dus helemaal niet zo groot en zwaar.
Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is nooit een probleem met BA, ik vlieg wekelijks met BA en altijd met trolley en grote tas.
Grondstewardessen weten het niet eens, ze krijgen niet al je gegevens te zien van tevoren.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.
Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kgquote:Op maandag 13 juni 2011 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Budget airlines doen allemaal moeilijk over bagage, maar de normale airlines juist steeds minder.
Maar dat was geen handbagage... Over ruimbagage doet bijna niemand moeilijk voor een paar kilo.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:42 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Niet allemaal. Ben met Transavia vorig jaar naar Spanje gevlogen, en 2 sukkels van een vrienden van me hadden hun bagage niet gewogen. Was maximaal 20kg en van hun was het 24-25 kg
Maar omdat ik en nog een ander rond de 14-15kg zaten zei ze ''Och die paar kilootjes maken toch niet uit.''.
Tevens, naast werk ook nog eens wekelijks privé vliegen? Dat is aardig wat.
Kan je al je boodschappen doen puur op airmiles?
Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Ik had volgens mij al eens gelezen dat jij vaak zo reist, maar dat is voornamelijk zakelijk en ik zit gewoon met een cheap ticket in economy.
Ik vlieg btw op mijn verjaardag, kan ik dan op een verrassing rekenen Ik denk van niet, en mijn vriendin zegt ook dat de grondstewardessen daar totaal niet op letten.
Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".quote:6.5.1. U kunt uw reservering tot de veertiende (14e) dag voorafgaand aan de geplande vertrektijd van uw Vlucht wijzigen. U hebt recht op restitutie van de Totale Vervoersprijs na aftrek van de Annuleringskosten.
Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vierenquote:Op maandag 13 juni 2011 11:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een extra verassing zit er niet in. Op mijn laatste 6 verjaardagen heb ik allemaal in een vliegtuig gezeten, en enkele keren heb ik wel degelijk een opmerking gehad, maar dat was meer omdat ze mijn paspoort open hadden en daar de geboortedatum opmerkten.
Aan bood helaas geen speciale service.
Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef Sandrvich het volgende:
Ik zou met mijn broer deze zomer eigenlijk naar de Balkan gaan per vliegtuig, tickets waren geregeld en al, maar nu kan het niet doorgaan door omstandigheden. Nu hebben wij onze tickets bij Wizzair gekocht en willen ze het liefst annuleren. Nu meld Wizzair het volgende:
[..]
Nu zitten we nog ruim een maand voor vertrek. De Annuleringskosten bedragen ¤60,- per persoon per vlucht. Nu hebben wij de ticketprijs, extra bagagekosten, belastingen en reserveringskosten betaald. Op de factuur van Wizzair wordt dit "Eindtotaal" genoemd, ipv "Totale Vervoersprijs".
Kunnen wij nu álle kosten terug verwachten met aftrek van annuleringskosten? Of enkel de ticketprijs?
Nee helaas...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:19 schreef calilov3 het volgende:
[..]
Heeft je broer geen annuleringsverzekering? Met een goede reden doen ze niet moeilijk.
Ik snap dat je het liever wilde vergeten. Maar ik vind het ook wel erg lief van het hotelpersoneelquote:Op maandag 13 juni 2011 14:16 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik was wel laatst jarig tijdens een trip voor m'n werk (alleen, hoe depressief), en werd toen de hele dag door het hotel personeel gefeliciteerd. Groot ontbijt op bed, taart met kaarsjes, en de hele mikmak. Aan de ene kant erg aardig natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan het even lekker te vergeten, alles beter dan alleen in een ver land je eigen verjaardag vieren
Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 07:22 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje: as zondag vlieg ik vanaf schiphol naar Londen en dan door naar Los Angeles. Nu kan ik al online inchecken., dus daarvoor hoef ik al niet meer in de rij te gaan staan op schiphol. Maar hoe zit het met het inchecken van de bagage? Zijn daar aparte balies/plekken voor, of moet je in dezelfde rijen gaan staan als voor het inchecken?
En hoe lang van te voren kan je het beste aanwezig zijn? Als je op vliegveld incheckt zeggen ze altijd +- 3 uur van te voren, maar lijkt me stug dat dat ook moet als je dat online al gedaan hebt
* polariteit heeft nog nooit online ingecheckt
Is ook geld waard.. Je had immers ook naast een aan obesitas leidende snurker kunnen zitten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:
Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef wolferl het volgende:
WTC gebeld, kan niets doen.
Verzekering gebeld, kan niets doen.
Er zit iets anders op dan die 400 euro verlies maar voor lief te nemen.
Dan maar een lege stoel naast mij, op de terugweg.
Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je cancelt krijg je altijd nog iets terug aan belastingen enzo, dus dat is wellicht de moeite waard. Op een vlucht zoals dit zou dat nog snel 100 euro moeten zijn.
Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:22 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik ga niet meer cancelen. Dat is mij die 100 euro niet waard. Ook zonder haar, is mijn ticket nog redelijk goedkoop. Volgende keer ga ik wel beter opletten. Dit is mijn eigen domme schuld namelijk.
OOoo, op die fiets.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.
Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinkenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:33 schreef wolferl het volgende:
[..]
OOoo, op die fiets.
Dus even haar stoel cancellen?
Het kwartje valt. Bedankt voor de tip.
Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen die van haar. Welke airline zit je? Bij KLM lukt het vaak online onder "manage my booking". Scheelt je toch weer wat knaken, kan je in Thailand wel een paar dagen biertjes van drinken
Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wanneer je hebt geboekt bij een reisagent/reiswebsite/boekingsagent dan moet de restitutie van de belastingen ook door dat bedrijf gedaan worden en niet door de vliegmaatschappij zelf.
Nee. Hele kleine kans in ieder geval.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef MrSweets het volgende:
Damm retourtje new york over 2 wkn is 500¤ ga je n week daarna in juli ergens is het her dubbele :/ nog kans dst deze tickets in juli gaan dalen ??
Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jouw keuze natuurlijk. Maar voor die 100 euro hoef je nauwelijks iets te doen, dat is via internet meestal in 2 minuten geregeld.
Die gratis stoel naast je krijg je toch niet. Als ze niet inchecked wordt die waarschijnlijk door een ander bezet, en als hij niet bezet wordt is de kans klein dat hij net naast jou vrij komt...
Daar dacht ik ook al aan. Alleen heb je dan bij een wachtlijst altijd nog dat die stoel gevuld wordt (vrij aardige kans) en je tickets voor de terugweg wordt compleet gecancelled als je de heenvlucht mist. Maar goed, het was maar een tip.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat je wel kunt doen is online inchecken, op die manier wordt de stoel naast jouw natuurlijk gewoon ingedeeld.
Alleen in het geval van een overboekte vlucht kan aan de gate de stoel alsnog aan iemand anders toegewezen worden, maar de kans hierop is al een stuk kleiner. Natuurlijk nog steeds geen garantie, maar al een stuk kleiner, wel moet je dan daadwerkelijk voor de andere persoon inchecken.
Overigens, ik weet niet welke maatschappij je vliegt, je krijgt in principe alleen maar de luchthavenbelastingen terug, vanaf Thailand is dat ongeveer 15 euro passagiersbelastingen en nog een heel klein beetje luchthavenkosten, onder e 10 euro. De Kerosinetoeslag en dergelijke krijg je niet meer terug.
Wel vermoed ik dat er nog een andere mogelijkheid is, indien het ticket is gekocht Bangkok - Europa dan hebben al deze tickets normaliter een voorwaarde dat indien de persoon geen visa krijgt / heeft deze alle kosten van het vliegticket kunnen terugkrijgen. Sowieso had je dit ticket via een Thais Reisburo moeten regelen, die kunnen dit meestal met dergelijke ticketvoorwaarden wel voor elkaar krijgen.
Hmm.. bij KLM zullen ze je in ieder geval niet helpen met een restitutie van de belasingen als je niet direct bij hen geboekt hebt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen altijd, maar ik heb daar meestal geen last van.
Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee. Hele kleine kans in ieder geval.
500 euro is normale prijs voor niet vakantie periode, 1000 euro normale prijs voor vakantie periodequote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Is 500¤ dan spotgoedkoop en 1000¤ de normale prijs ?
Dat klopt, maar de rij bij een drop off point gaat over het algemeen veel sneller. De reizigers in deze rij zijn al ingechecked en gaan dus niet 5 minuten met het grondpersoneel in discussie over hun zitplaatsen of een ander probleem.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 07:32 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Voor KLM heb je bagage drop off points, maar aangezien je met BA vliegt zul je gewoon bij de incheckbalie moeten wezen (voor zover ik weet heeft BA geen drop off point). Echter is het bij de drop off points vaak net zo druk als bij de gewone balies.
In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriftenquote:Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:
Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?
Tijdgebrek
Gewoon zoeken op "multistop" tickets (kan bij bijna elke website) en dan zo'n ticket zoeken....quote:Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef LaGrive het volgende:
Ik heb even een vraagje. Een vriendin van mij wil vanuit New York, op bezoek bij haar vriend die nu twee jaar in Sierra Leonne zit. Wanneer ze tickets zoekt, vindt ze dat deze vaak via Brussel gaan. Nu wil ze het liefst dan een week een tussenstop hebben, ipv maar een paar uur, en bij mij langs komen. Weet iemand of dit mogelijk is bij het boeken van maar een ticket? Dat zou namelijk enorm veel geld schelen.
Damn non-schengen.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:06 schreef XL het volgende:
[..]
In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriften
Hangt dus van je terminal af
In het winkelcentrum voor de paspoortkontrole bevindt zich een vrij grote AKO vestiging. Deze heeft in ieder geval boeken. Of de LP daar tussen ligt, weet ik niet, maar het lijkt mij wel op een luchthaven.quote:
En gewoon op bol.com of Selexyz.nl ofzo bestellen? Of iemand lief aankijken en vragen of deze persoon even een boek voor je wilt halen?quote:
Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoi,
Doet Easyjet moeilijk over het veranderen van een C in een K op je E-ticket?
Ja, ik heb het nummer al opgeschreven (80 cent per minuut omg!) bel ze morgen gelijk om 09:00 uur . Vlieg ook pas over een maand.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.
quote:Neem contact op met de klantenservice voor:
de correctie van kleine spellingfouten in passagiersnamen of onjuiste titels
Dit lijkt mij ook te zeggen dat ze onderscheid maken in het aanpassen van een naam. Het volledig wijzigen vs kleine spellingfouten.quote:Neem contact op met de verkoopafdeling voor:het doorgeven van een naamswijziging (voor kleine spellingfouten of onjuiste titel neemt u contact op met de klantenservice)
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:
Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?
Tijdgebrek
Dat zou wel wat zijn ja, maar in een beetje vliegtuig zit gemiddeld gezien altijd wel iemand die jarig is (365 dagen in een jaar he).quote:Op maandag 13 juni 2011 11:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat dacht je dan, dat alle stewardessen zingend met een taart binnen zouden komen
Of je koopt en download alleen de hoofdstukken die je wilt hebben van hun website. Of je koopt een betere reisgids bij de boekhandel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:58 schreef john_ven24 het volgende:
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming.
Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aardige wendy aan de lijn. aangepast. opgelost. slotje.
Of bij binnenkomst van een ander land. Krijgt de vliegtuigmaatschappij een boete.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.
Daarnaast voorkomt dit Easyjet ook veel problemen, mocht de foutieve naam niet opgemerkt worden tijdens de check-in en je checked een tas in, en bij de boarding zelf wordt wel de foutieve naam opgemerkt mag je officieël niet mee en moet de tas van boord gehaald worden, dat kost zoveel extra tijd, naast natuurlijk de toestanden die je aan de gate krijgt als iemand niet mee mag, dan kan je dit maar beter zo oplossen.
Welke luchthaven is het, want Shanghai heeft er 2:quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:01 schreef MissHobje het volgende:
FF vraagje mbt overstap:
Hoe werkt zoiets? heen met LH 999 Lufthansa German Airlines
Amsterdam (AMS) - Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK), economy klasse
zo 25-09 20:15Amsterdam (AMS)zo 25-09 21:20Frankfurt (FRA)LH 999 1u 5m
zo 25-09 22:45Frankfurt (FRA)ma 26-09 14:10Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK)LH 782 10u 25m.
Echte noob hier met overstappen, is dat krap? neem aan dat ik over mijn bagage niet hoef na te denken? of juist wel? of beter meer tijd er tussen te doen? nog nooit gedaan.. en weet liever wel een klein beetje hoe het werkt zeg maar
dus dan is het zo gepiept dat is tof! thanks en idd alles in 1 ticket zeg maar. Hmm dan denk ik dat ik deze optie ga boeken terug weg is iets meer tijd zelfs zag ik moet goed komen dus.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.
Mocht je eerste vlucht vertraagd zijn en de aansluiting niet halen dan is het de verantwoordelijkheid van Lufthansa om je vervangend vervoer aan te bieden (tenzij je twee losse tickets koopt, maar aan je reisroute te zien doe je dat niet)
Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
dus dan is het zo gepiept dat is tof! thanks en idd alles in 1 ticket zeg maar. Hmm dan denk ik dat ik deze optie ga boeken terug weg is iets meer tijd zelfs zag ik moet goed komen dus.
Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.
Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:25 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.
Ok, hardstikke bedankt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.
Je verlaat Terminal 1 van Pudong via de douane. Ik zou voor alle zekerheid even je reisplan of ticket uitprinten. Als je dan om wat voor een reden je boarding pass voor Osaka nog niet hebt, dan kun je die printout tonen en zullen ze je normaalgesproken doorlaten. Een visa is niet nodig indien je binnen 48 uur overstapt en China weer verlaat.
Tussen Terminal 1 en 2 zit een loopbrug. Ik denk dat dit aangegeven is, maar zo niet: volg dan de borden voor de Maglev trein. Dit is de supersnelle magnetische trein, waarvan het station zich precies tussen terminal 1 en terminal 2 bevindt. Als je genoeg tijd hebt, moet je die trein voor de grap eens nemen naar Shanghai: het is echt supersnel !!
Ik herinner me dat het 10 a 20 minuten lopen is tussen terminal 1 en 2.
Ik heb ruimere opties gezien gelukkig maar vind de ticket prijs ook wel interessant uiteraard.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.
volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij incheckenquote:Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
Ik heb alleen een BP toegestuurd gekregen via de mail, met een streepjescode. Dit i.c.m. mijn ID bewijs zal genoeg zijn neem ik aan.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef calilov3 het volgende:
[..]
volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij inchecken
Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticket Als je alleen handbagage hebt tenminste.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticket Als je alleen handbagage hebt tenminste.
Dan moet je inderdaad gewoon naar de incheckbalie om je tas af te geven.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:47 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!
De boardingpass heb je dan nog niet, omdat KLM je niet online laat inchecken voor het treingedeelte en dus ook niet voor de rest van je reis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:02 schreef Blik het volgende:
- Ik moet de kaarten ophalen voor mij en mijn vriendin, moet mijn vriendin er fysiek bij zijn bij het ophalen van de kaarten? Of is de boardingpass en evt. paspoort voldoende?
Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:52 schreef Blik het volgende:
Ik had ook al begrepen dat ze je niet kunnen verplichten om de kaartjes gestempeld te hebben. Het staat ook echt nergens vermeldt dat dat verplicht is.
Altijd goed om er op te wijzen Alleen kunnen ze natuurlijk nooit iemand verplichten om een kaartje te stempelen als het niet expliciet wordt aangegeven. je kunt tenslotte gewoon zeggen dat je niet bent gecontroleerd. KLM kan niet bewijzen dat je de trip niet gemaakt hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef jaco het volgende:
[..]
Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.
Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd goed om er op te wijzen Alleen kunnen ze natuurlijk nooit iemand verplichten om een kaartje te stempelen als het niet expliciet wordt aangegeven. je kunt tenslotte gewoon zeggen dat je niet bent gecontroleerd. KLM kan niet bewijzen dat je de trip niet gemaakt hebt.
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.
Anyway, ik ga 2 augustus weer naar Kuala Lumpur, maar gewoon met Malaysia Air vanaf Schiphol
Maar als je geen treinreis wil of kan maken, waarom koop je dan een ticket met die voorwaarden? Ga dan voor een ticket zonder dat soort voorwaarden, dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen. En ja, dat kost wat meer maar dan heb je wel wat je wil.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.
Als het voor mij handig was om de treinreis te maken zou ik het ook gewoon doen, maar dat is helaas niet zo. Ik kan niet afgezet worden op Antwerpen Centraal of er makkelijk met de trein naartoe reizen.
Dat laatste staat ook niet te lezen in de voorwaarden. Die voorwaarden zijn dan ook in algemene zin opgesteld en niet specifiek voor reizen vanaf Antwerpen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |