abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_95847119
Welkom in alweer het 14e Spinvistopic. :)



Biografie

1976-2000
Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawagitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat De Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie. Hij raakt verslingerd aan elektronica en drumcomputers en doet opdrachten voor films en documentaires. Onder de naam J.D. Traven is hij op 4 maart 1995 op het podium van Tivoli te zien tijdens het festival Onutrechtse Toestanden.

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schnberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award..

2003
Spinvis speelt in januari in een eenvoudigere bezetting op Noorderslag in Groningen. In het voorjaar doet hij een korte, succesvolle tournee met muzikanten die hem ook een jaar eerder begeleidden tijdens zijn livedebuut. Voor een compilatie op de website 3voor12.nl maakt Spinvis een liedje met Bauer. Spinvis speelt in augustus zowel op het Duitse Haldern Open Air festival als op het Beglische Pukkelpop. Nieuwegein Aan Zee is zowel een cd als een dvd, De cd bevat vier liedjes die niet op het debuutalbum waaronder een versie van Astronaut gezongen door het Belgische Lais en gespeeld door het Spinvis Orkest. De dvd bevat liveregistraties en het onderdeel De Tijdmachine ofwel een overzicht van een jaar Spinvis in beeld en geluid. Op 17 december doet Spinvis met orkest, voor de gelegenheid uitgebreid met strijkers, het laatste Nederlandse optreden in Vredenburg te Utrecht.

2004
Begin januari wordt bekend gemaakt dat Spinvis een Zilveren Harp heeft gewonnen. In maart wint hij de Annie M.G. Schmidt-prijs 2003 voor het lied Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretire Lenette van Dongen). Voor de vierde editie van het festival Cross-Linx in Enschede maakt Spinvis in opdracht een compositie die bestaat uit drie ritmische monologen van tien minuten elk, uitgevoerd door actrice Roos Ouwehand, operazangeres Lucia Meeuwsen en acteur Hans Dagelet en begeleid door het Rosa Ensemble en het Ives Ensemble, aangevuld met gitaar en gemanipuleerde geluiden van Spinvis. Spinvis componeert de titelsong van Medea, een zesdelige televisieserie van Theo van Gogh over de hedendaagse Nederlandse politiek die in de winter wordt uitgezonden. Het Hoofd Van Ferdinand Cheval is een hoorspel over een Franse postbode die rond het begin van de vorige eeuw veertig jaar lang eigenhandig een paleis bouwde. Spinvis verknipt het hoorspel in achttien stukjes van elk zo'n twee tot drie minuten lang. Hij geeft achttien verschillende filmmakers de opdracht er een filmpje bij te maken. Het resultaat verschijnt begin november op DVD bij Nijgh & Van Ditmar, inclusief zakjes met stukjes steen en bouwdoosjes om zelf een paleis te maken. Spinvis draagt voor in het nummer Nieuwbouwwijk op de cd Niet Alleen van Claudia de Breij.

2005
The Ringtone Society presenteert tijdens Noorderslag een website die is gericht op de artistieke ontwikkeling van de ringtones. Een van de deelnemende artiesten is Spinvis. De muzikant is met het nummer Idee Zeventien te horen op de compilatie The Pet Series : Volume 4. Na een try-out in Ekko te Utrecht op 25 februari gaat Spinvis in het voorjaar op tournee langs Nederlandse theaters met het programma Lotus Europa. Zijn band bestaat tijdens de tournee uit Jan van Eerd (vibrafoon), Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (piano), Arjan Witte ('kosmos en echo'), Jeroen Kleijn (drums) en Cor van Ingen (basgitaar). Het duo Solo reist mee als voorprogramma. Speciaal voor de Filmmuseum Binnale 2005 in april maakt Spinvis onder de titel De Explicateur een theatrale voorstelling met archiefmateriaal, muziek en dialogen. Hij voert de muziek zelf uit in Filmmuseum Cinerama samen met band en acteur Hans Dagelet. De Explicateur maakt ook deel uit van The Night Of The Unexpected, 8 september in Paradiso. Het optreden van Spinvis op 11 september in het Amsterdamse Concertgebouw samen met het orkest Holland Symfonia tijdens de Dutch Moroccan Music Experience gaat niet door omdat de organisatie van het festival bezwaar heeft tegen het nummer Het Mes Van God. De organisatie vindt de tekst te gevoelig omdat Spinvis daarin verwijst naar de moord door Mohammed B. op cineast Theo van Gogh op 2 november 2004. Spinvis levert een gastbijdrage op het album De Geluiden Van Weleer van at the close of every day. In november verschijnt het tweede album Dagen Van Gras, Dagen Van Stro. De eerste single van de plaat is Het Voordeel Van Video. De titel van de plaat is ontleend aan het science fictionboek Days Of Grass, Days Of Straw van R. A. Lafferty uit 1973. Volgens Spinvis is zijn tweede album veel persoonlijker dan het debuut. De release wordt gevolgd door een tournee langs de grote zalen van Nederland en Belgi, te beginnen op 1 december in Brussel. Spinvis wordt begeleid door dezelfde muzikanten als tijdens de vorige tournee, aangevuld met Hans Dagelet (trompet) en Hans Kok (video).

2006
Spinvis maakt zelf een nieuwe mix voor de singleversie van Ik Wil Alleen Maar Zwemmen. De single bevat ook een dubversie van het nummer. Tekenaar Hanco Kolk maakt een stripversie van Voor Ik Vergeet. De strip is onderdeel van Strips In Stereo, een boek en cd met veertien stripversies van veertien Nederlandstalige liedjes. De uitgave wordt in maart in Paradiso gepresenteerd aan de vooravond van de Boekenweek 2006. Spinvis maakt onderdeel uit van de NL Impressionisten, een verzamelnaam voor zeven Nederlandstalige bands die hun eigen identiteit als uitgangspunt voor hun werk nemen. Naast Spinvis zijn ook Meindert Talma, De Kift, at the close of every day, Andr Manuel, Mondo Leone en D'r Sjaak bij dit project betrokken. Vanaf 18 maart spelen de NL Impressionisten in groepen van twee tot drie enkele maanden in diverse Nederlandse zalen. Op 20 maart verschijnt het album JA!, de honderdste uitgave op Excelsior en een samenwerking met Simon Vinkenoog. Het project vloeit voort uit een ontmoeting tussen de dichter en de muzikant op de Dag van de Literatuur in de Rotterdamse Doelen in 2005. Op het album staan zeven stukken, waarvan n live opgenomen in de Paradiso op 21 januari 2006. Het duo wordt terzijde gestaan door schrijver, 'Hammond- en echoman' Arjan Witte. JA! wordt ondersteund met optredens in Rotterdam, Antwerpen, Groningen en Drachten. Met het programma De Suikerklok staan het Spinvis-orkest en Simon Vinkenoog op De Parade. De Suikerklok is gebaseerd op een roman van de Portugese schrijver Michael Magio. Spinvis staat met zijn band op Lowlands, Waterpop, Dranouter en de Venlose Zomerfeesten. Het laatste optreden is op 1 september in het bostheater De Kersouwe te Heeswijk-Dinther. Voor het project De Kunst Van Het Wandelen, georganiseerd door het Centrum Beeldende Kunst Gelderland, maakt Spinvis het muziekstuk Hertenkoor (Deel 2)... Een Wandelsprookje. Wandelaars op het Zuid-Veluwse Elfbergenpad kunnen in december tijdens de tocht met koptelefoon luisteren naar een collage van heimachines, vogels, gitaarrifs en mijmeringen over het klokbekervolk. In zijn geluidscompositie verwijst Spinvis naar het wandellogboek van kunstenaar Q.S. Serafijn.

2007
Tijdens Noorderslag in Groningen krijgt Spinvis de Popprijs 2006 uitgereikt. 'Spinvis is eigenzinnig en origineel en trekt zich niets aan van de hitlijsten. Hij legt alleen verantwoording af aan zichzelf en heeft tekstdichten in de Nederlandse taal naar een nieuw plan getrokken', aldus de jury. In het voorjaar gaat Spinvis de theaters in met de voorstelling Op Een Avond In Het Heelal, begeleid door Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (toetsen), Jeroen Kleijn (drums), Cor van Ingen (bas), Arjan Witte (orgel), Jan van Eerd (vibrafoon) en Hans Dagelet (trompet). Begin maart doet Spinvis ook enkele optredens in Zuid-Afrika. Spinvis staat opnieuw met band op de Parade in Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Tijdens de voorstelling Noga heeft Simon Vinkenoog een gastrol. Noga wordt tweemaal per avond opgevoerd en alle avonden worden afgesloten met het programma Alleen Maar Liedjes. Het album Goochelaars & Geesten (augustus) bevat liedjes die Spinvis in de loop der tijd heeft gemaakt in opdracht van een psychiatrische instelling in Vlaanderen, een kinderalbum en de tv-serie Medea van Theo van Gogh aangevuld met ander niet eerder uitgebracht songmateriaal. Op de bonus-cd staat muziek die de muzikant heeft gecomponeerd voor de Belgische speelfilm Man Zkt Vrouw (internationale titel: A Perfect Match) van Miel van Hoogenbemt met een hoofdrol voor Jan Decleir. Het album komt binnen op de vierde plaats van de Mega Album Top 100. Spinvis 2002-2007 is een luxe uitgave van de drie albums voor Excelsior, uitgebracht in samenwerking met uitgeverij Rubinstein. Tijdens de concerten in december verzorgen de labelgenoten van The Madd het voorprogramma.

2008
Naar aanleiding van Simon Vinkenoogs tachtigste verjaardag op 18 juli brengt Spinvis een muzikaal eerbetoon in de vorm van Ritmebox, een boekuitgave inclusief cd in een gelimiteerde oplage van 2000 genummerde exemplaren. De cd bevat een collage van muziek en geluid, samengesteld uit vele uren archiefmateriaal van de dichter. Ritmebox komt op 14 juli uit in een hardcover boekwerk, in een gelimiteerde n genummerde oplage van 2000 exemplaren. Spinvis maakt de soundtrack voor Vox Populi, de speelfilm van Eddy Terstall die in het najaar in de bioscoop draait. Hij is een van de vijf componisten die muziek maken voor het album Freeland bij de roman Vreeland van de Utrechtse auteur en popjournalist Jerry Goossens. De nummers op de cd worden uitgevoerd door de fictieve groep The Group.

2009
Eind januari gaat Spinvis de Belgische theaters in met KamerMuziek. Vanaf maart is de solovoorstelling ook in Nederland te zien, onder meer in de zomerperiode tijdens De Parade. Het album Dagen Van Gras, Dagen Van Stro (2005) behaalt in juni na vier jaar de gouden status.

2010
4 april gaat op RTV Noord-Holland het muzikale sprookje Het Geheugen Van Lupo Thomas in premire. Deze muzikale trip van ongeveer 50 minuten door Vathors is eind augustus 2009 door Spinvis en regisseur Hans Kok in samenwerking met onder anderen Tom Pintens, Arjan Witte, Hans Dagelet, Hanco Kolk en Saartje van Camp. Spinvis maakt met de Vlaamse zangeres Geike Arnaert (ex-Hooverphonic) muziek bij de speelfilm Adem die in 2011 in de bioscopen draait. Het filmdebuut van regisseur Hans Van Nuffel en gaat over twee mucopatinten. Tijdens het festival De Geest Moet Waaien op 29 mei in Arnhem krijgt Spinvis de Johnny van Doornprijs voor de Gesproken Letteren, voor zijn muzikale taalgebruik en potische oeuvre.

Bron van de biografie

Discografie


Spinvis (2002)


Nieuwegein aan Zee (2003)


Dagen van gras, dagen van stro (2005)


Goochelaars & Geesten (2007)

Met Simon Vinkenoog:
Ja (2006)
Ritmebox (2008)

Singles
Smalfilm (2002)
Voor ik vergeet (2002)
Bagagedrager (2003)
Het voordeel van video (2005)
Ik wil alleen maar zwemmen (2006)
Flamingo (2006)

Vorige topics

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |

Officile site

www.spinvis.nl

De OP is hier te vinden

[ Bericht 16% gewijzigd door conobram op 22-04-2011 12:56:09 ]
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:38:41 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_95855184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:33 schreef conobram het volgende:

[..]

Ik heb het even geteld en ik sta nu op precies 10 keer! Hoe vaak ben jij deze tour gegaan dan? Al speelde hij de tweede keer dus wel Bagagedrager, 3 keer (bijna) hetzelfde gaat me toch echt te ver. :P
Dit was mijn eerste keer bij De Weerman. :+
Moet nog maar een keer gaan binnenkort. :7
For great justice!
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:40:29 #3
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_95855249
In Delft al geweest, volgende week in hometown Leiden!
pi_96074974
Wat was dat een mooi, tof, leuk en goed concert! O+
Ik heb volgens mij de hele avond met een grijns naar het podium zitten kijken. :D

Ook tof: Erik en Saartje hebben ook nog mijn gips ondergekliederd. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96080007
Volgende week *O*
  donderdag 28 april 2011 @ 15:32:20 #6
27648 Weakling
available in strong mint
pi_96091606
Idem, in Tilburg, mooi begin van een korte vakantie.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_96159945
Dit topic staat wel bij mijn actieve topics, maar ik heb er nog niet in gepost? Nouja, just in case een extra tvp. En om een beetje ontopic te doen ga ik nu even Spinvis youtuben!
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:57:50 #8
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_96173116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:24 schreef Hanneke12345 het volgende:
Dit topic staat wel bij mijn actieve topics, maar ik heb er nog niet in gepost? Nouja, just in case een extra tvp. En om een beetje ontopic te doen ga ik nu even Spinvis youtuben!
Dat komt volgens mij door die reeksen die er nu zijn, dan kun je op de TT klikken en dan zie je alle topics die eerder over Spinvis zijn gemaakt. Best leuk, had nog even het eerste topic uit 2002 gelezen. 'Volgens mij heet hij Erik de Jong en 'Ik hoorde dat hij niet live gaat optreden'.. nu weten we wel beter ;)
Is er trouwens al iets bekend over het album? Heeft die daar al wat over los gelaten?
pi_96173174
Nieuw album, moet dit najaar klaar zijn. Oktober had hij het over.
Er komen flink wat optredens in Belgi aan in het najaar en daarna komen er weer clubshows in Nederland. :)

Bron: heeft ie tegen me gezegd terwijl hij mn gips onderkliederde. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:58:01 #10
128220 Peter6000
pi_96179526
Het schijnt dat de titel van het nieuwe album "Tot ziens, Justine Keller" is.
Bron: http://www.abconcerts.be/nl/concerten/p/detail/spinvis-23-11-2011

Of dat klopt is natuurlijk een tweede.

"De grote zon" vind ik nu al een topnummer.
Toen ik het 2 jaar geleden voor het eerst hoorde had ik tranen in mijn ogen, en de laatste keer in Utrecht kwam het ook weer overweldigend binnen.

Melancholie = Spinvis.

Maar is absurditeit ook nog steeds Spinvis?
Compromisloosheid.
Want dat is wat ik ook in zijn muziek waardeer.

Ik heb het idee dat hij liever 20.000 exemplaren van een toegankelijk album verkoopt, dat 5.000 exemplaren van iets moeilijks.
Hij zegt zelf dat hij het meest houdt van popliedjes van 3 a 4 minuten, en dat zijn liedjes een groot publiek moeten aanspreken.
http://hardhoofd.com/2011/03/02/interview-spinvis/

Nu wappert mijn smaak de laatste tijd toch al allerlei kanten op, dus in die zin past het vast wel binnen mijn muzikale spectrum. Al was het maar omdat het van Spiv is. O+

Zijn Dorleac-project van vorig jaar (dat toen wat langs me heen gegaan is), stemt iig hoopgevend.

pi_96217392
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef Peter6000 het volgende:
"De grote zon" vind ik nu al een topnummer.
Toen ik het 2 jaar geleden voor het eerst hoorde had ik tranen in mijn ogen, en de laatste keer in Utrecht kwam het ook weer overweldigend binnen.
Is van dit nummer een opname uitgebracht? Ik kan alleen een live uitvoering op youtube vinden, in crappy kwaliteit :(
  zondag 1 mei 2011 @ 20:02:14 #12
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_96218627
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:28 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Is van dit nummer een opname uitgebracht? Ik kan alleen een live uitvoering op youtube vinden, in crappy kwaliteit :(
Die zou ik ook wel graag willen, ik doe het ook al een hele tijd met die youtube-rip.. Of kan iemand even een degelijke live recording maken van deze tour O-)
  maandag 2 mei 2011 @ 11:44:15 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_96242157
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:02 schreef kciR het volgende:

[..]

Die zou ik ook wel graag willen, ik doe het ook al een hele tijd met die youtube-rip.. Of kan iemand even een degelijke live recording maken van deze tour O-)
Ja, nietzman bijvoorbeeld!

De (niet eens zo geweldig opgenomen) lotus europa tour heb ik tientallen maken gehoord, denk ik.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_96630285
Ik kwam er pas vandaag achter dat de cd mogelijk "Tot ziens, Justine Keller'" heet....

Vraag van de dag.... wie is Justine Keller???

Het bekt niet echt lekker zo een cd naam....

Erik had het op Face-culture er over dat het geen "Alcolhol" kon worden omdat iemand anders dat al ooit had gedaan... zie hier: (ik kan nog steeds niet verstaan welke band hij zegt rond minuutje 2.... iemand tips?)
In zelfde filmpje heeft hij het ook over Oorlog, tja kan ook wel heftige titel zijn vind ik dan h!

Laatste keer in Amsterdam Kleine Comedie na afloop nog even gepraat met hem en tipje gegeven dat ik het liedje Huis uit Lupo Thomas zo 1 op 1 op de cd zou zetten als ik hem was... vond hij wel kicken geloof ik.

Ben alleen beetje bezorgd.... tegenwoordig heb je niet echt meer dan 12 nummers op een cd lijkt het bij veel bands.... en nu kennen we hier er al aardig wat van Erik zijn nieuwe nummers dankzij de formidabele shows van hem de laatste tijd en ik hoop dan eigenlijk op een cd met zegge zo een 18 nummers krijgen...... dan kan ik denk ik wel tijden mee zoet zijn. Maar kijk in het zelfde filmpje hier boven even op het einde..... hij zegt dat hij er al 15 a 16 nummers heeft en dat er dan nog misschien wel wat afvallen...... dat zou ik eigenlijk wel heel weinig tof vinden!

Want als we beetje gaan meetellen met Erik.... zie begin van filmpje boven krijg ik nu dit...

1) De Grote Zon
2) Koning Alcohol
3) Heel goed nieuws
4) Hoogachtend verblijven wij...
5) Justine
6) Overvecht

Hier onder gok ik zelf...

7) Huis... Ik schreef het al hierboven...
8) Ogen van de bruid (uit Kamermuziek)... die mag er toch ook zeker op vind ik zelf!!

9) ....
10) ...
11) ...
12) ...

En dan liefst dus nog

13) ...
14) ...
15) ...
16) ...



Wil namelijk toch nog eens gevloerd worden zoals ik ooit deed met de Dagen van Gras cd presentatie.... maar dat gevoel beschrijf ik hier later nog wel een keertje.... of iemand nu al heel benieuwd???

[ Bericht 10% gewijzigd door Mossels op 11-05-2011 00:15:00 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 00:38:41 #15
230345 conobram
is neit lam
pi_96632440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:44 schreef Mossels het volgende:Erik had het op Face-culture er over dat het geen "Alcolhol" kon worden omdat iemand anders dat al ooit had gedaan... zie hier: (ik kan nog steeds niet verstaan welke band hij zegt rond minuutje 2.... iemand tips?)
Serge Gainsbourg, een Franse zanger. Maar volgens mij was "L’alcool" geen album maar alleen een liedje.

Ik heb even gegooled op de album naam die jij noemde en toen vond ik dit op de site van AB, een concertzaal in Brussel, over een show die in November gaat plaatsvinden:

quote:
Spinvis: "Tot ziens, Justine Keller" Premire!

Lekker koken kost tijd en Spinvis-liedjes zijn geen snelle hap. Maar nu, na het bewandelen van vele zijpaden, is de tafel weer gedekt met luisterrijke schotels, wonderlijke hapjes, gevaarlijke wijnen en spul waar je raar van gaat dromen.
"Tot ziens, Justine Keller" is de titel van de Spinvis CD die ergens in september/oktober zal verschijnen. Een album vol ironieloze romantiek deze keer. Zorgvuldige liedjes over gebroken harten, droeve sneeuw en oorlog.
http://www.abconcerts.be/nl/concerten/p/detail/spinvis-23-11-2011

Dus nog een tour? Meerdere shows of een eenmalige show voor de album-presentatie? Lijkt me sterk dat er maar n show is en dan alleen in Brussel. Albumtitel, beetje vreemd maar ik denk dat dat wel went. De andere albums hebben ook niet allemaal een naam waar je n, twee, drie op komt. Justine Keller, geen idee wie dat is. Spanning en sensatie! :)

Edit: Ah ik heb nog wat data gevonden, allemaal in Belgie en flink uit elkaar:
15 december in Gent http://www.handelsbeurs.be/concert.php?c=592
31 januari 2012 in Sint-Truiden http://debogaard.be/nl/aanbod/d/detail/tot-ziens-justine-keller

[ Bericht 8% gewijzigd door conobram op 11-05-2011 00:46:07 ]
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2011 @ 00:56:04 #16
128220 Peter6000
pi_96632961
Hij is ook geboekt in de Kleine Komedie op 9 november.

En er komt naast een voortzetting in het theater (met nog meer nieuwe nummers?) ook een clubtour.
Gelezen in een tweet van Marcel van As (bandlid), en Spiv heeft het persoonlijk tegen een user gezegd (zie eerder dit topic).

Ik hoop overigens wel dat het album goed wordt.
Althans: dat ik het goed vind.

Uitsluitend ironieloze romantiek hoeft nou ook weer niet.
"Ze sprak als een dove, ik verstond er geen reet van" mag ook best.
Graag zelfs.
  woensdag 11 mei 2011 @ 01:02:44 #17
230345 conobram
is neit lam
pi_96633157
Ah ik zie hier net boven dat die pagina al besproken is, ik verzuimde even terug te lezen :@
pi_96634371
Het was mooi in Eindhoven. Ik vond zijn nieuwe nummers ook erg fijn. Anders (simpeler misschien) maar erg fijn. :) O+
pi_97105294
Goed nieuws van Spinvis op zijn eigen site....

De verhalen gaan dat er heel binnenkort op een geheime datum (woensdagavond 25 mei 1900u) video-opnames van een hoop nieuwe spinvis-liedjes gaan plaatsvinden.Live.De locatie is hartstikke topsecret (Tivoli De Helling ) Zou je wel bij willen zijn ? forget it… onbetaalbaar (gratis) Bovendien, hoe kom je aan zo’n gouden reservering ? Bij wie moet je zijn ? Willy Wonka ? Strauss-Kahn ?
(reserveren : hanskok@xs4all.nl / 06-248 223 43)

op=op

Ehm.... ik heb dus idd ook maar mailtje gestuurd,komt nog goed uit ook in mijn rooster!
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 13:44:03 #20
128220 Peter6000
pi_97115587
Onbetaalbaar gratis.

Ik heb het serieus overwogen, maar ik kan me niet ontspannen in ruimtes met camera`s.

Voor actuele concertdata (ga je het ook bijhouden Marcel ;) ) hier nog een link:
http://marcelvanas.blogspot.com/
pi_97186404
Kijk aan... Bruna weet al weer wat het worden gaat...

Een mooi (strip) boekje + cd dus...

"Heel goed nieuws" zeg ik dan!

http://www.bruna.nl/boeken/tot-ziens-justine-keller-9789061699101
  maandag 23 mei 2011 @ 13:08:19 #22
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_97195976
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:47 schreef Mossels het volgende:
Goed nieuws van Spinvis op zijn eigen site....

De verhalen gaan dat er heel binnenkort op een geheime datum (woensdagavond 25 mei 1900u) video-opnames van een hoop nieuwe spinvis-liedjes gaan plaatsvinden.Live.De locatie is hartstikke topsecret (Tivoli De Helling ) Zou je wel bij willen zijn ? forget it… onbetaalbaar (gratis) Bovendien, hoe kom je aan zo’n gouden reservering ? Bij wie moet je zijn ? Willy Wonka ? Strauss-Kahn ?
(reserveren : hanskok@xs4all.nl / 06-248 223 43)

op=op

Ehm.... ik heb dus idd ook maar mailtje gestuurd,komt nog goed uit ook in mijn rooster!
Ik ben erbij. *O*.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_97197028
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik ben erbij. *O*.
Ik heb ook gemaild. Zou z vet zijn!
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:55:19 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_97334183
Was erg tof. De band stond in op de zaalvloer van Tivoli de Helling, man of 40-50 eromheen en 3-4 camera's. Ze speelden Heel Goed Nieuws - Reislied - Koning Alcohol - Overvecht - Oostende - Mare Frigoris, pauze, nog een keer die set (maar tussendoor een keer Astronaut omdat er een batterij van een camera leeg was). Daarna mochten mensen nog toegiften roepen (helaas vond Erik mijn suggestie Handige Tante te moeilijk), en speelden ze Bagagedrager - Ronnie gaat naar huis - Wespen op de Appeltaart - Kindje van God - Ik wil alleen maar zwemmen.

Beelden komen als het goed is aan het eind vh jaar door de nieuwe muziekfilm heen, maar voor die tijd komt het album uit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:49:48 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_97343968
Leuk hoor!
For great justice!
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:38:50 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_97640141
(maar je moet hl goed kijken om mijn cameo te zien)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_97921307
Het is Erik weer gelukt..... ik ben weer eens helemaal in other space met zijn muziek... Vooral het deeltje na 2.48 spreekt mij toch wel erg aan...

Hier nu op Fok presentatie van "Weekend naar Lascaux"


Erik had er al over verteld op zijn website:

Welk schilderij inspireert in zulke mate dat je er een lied over kunt schrijven ? De vraag kwam van het VRT-Radio1 programma Moshi. Het lied zou onderdeel zijn van de serie Kleur in E-mineur Ik koos voor de muurschildering in de grotten van Lascaux. De ongevenaarde, machtigste sprong ooit gemaakt in de schilderkunst, en tevens een van de Grote Geheimen in de geschiedenis van de scheppende mens. Ongesigneerd en in tijdsluiers gehuld. Hoe dit in tekst te vangen? Hoe meer je er over leest hoe meer het besef groeit dat we niets weten over de mensen die dit hebben gemaakt. Alleen dat de inspiratie en verbeeldingskracht daar in die grot, 17000 jaar geleden, ongekend moet zijn geweest.
Wie? Waarom? Hoe? De mensfiguur met vogelsnavel. Een religieus visioen? Een bericht voor volgende generaties? Het bleek een onmogelijke opgave om in een lied van drie minuten iets van betekenis te zeggen over het werk zelf. Daarom geprobeerd de onbereikbaarheid ervan te bezingen. Het lied heet “Weekend Naar Lascaux “ .Vrijdag de 13e mei namen we het op In de legendarische Toots-studio onder de zendmast van de VRT in Brussel. De zorgvuldige en geduldige opnameleiding van Raf De Clercq was indrukwekkend.

Gelijk maar even tekstje voor jullie neergezet:

Weekend naar Lascaux
Je ging er heen en ik mocht mee
In je vaders BMW
Stonden in de rij
Met toeristen zoals wij
Jij was bruin en van santijn
Oker geel en goud
En je rilde als het hert
En de stilte diep me houd
Vol geheimen, veel te groot... voor mij
Zwijgen in de zon
Voor het sterrenjagerslied
Uit de handen van een droom
Even vreemd en ver
Was de raadsel en de lach
Die je daar toen aan mij gaf
Vol geheimen, veel te groot... voor mij
Weekend naar Lascaux
Heel lang geleden
Een zomer ging voorbij
Weekend naar Lascaux
Voor altijd en altijd en veel te groot voor mij
Weekend naar Lascaux, heel lang geleden
En een zomer ging voorbij

Ik ben weer blij met nieuw lied!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Mossels op 09-06-2011 01:02:30 ]
pi_99845001
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
(maar je moet hl goed kijken om mijn cameo te zien)
Ik had je bijna niet herkend met die bril.
I intend to live forever, or die trying.
pi_99858355
Bol.com verwacht het nieuwe Spinvis album in november dit jaar:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011398519/index.html
  † In Memoriam † zondag 24 juli 2011 @ 20:35:22 #30
128220 Peter6000
pi_99891968
Wel leuk, de tekst van 'Heel goed nieuws' is in de loop van de tour veranderd (het laatste gedeelte).
De eerste YouTube komt uit Tiel (februari), en de tweede zit in een latere fase.


  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:39:56 #31
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_100080073
Heel goed nieuws:
'Spinvis heeft het derde album bijna af. Tot Ziens, Justine Keller komt eind oktober uit bij Excelsior, vergezeld van een stripboek van Hanco Kolk die de dertien liedjes 'verstript' heeft. De cd wordt tweemaal gepresenteerd: op 22 november in Tivoli, Utrecht en een dag later in de Ancienne Belgique te Brussel.'

Het hele artikel staat op 3voor12: klik

  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 11:30:33 #32
128220 Peter6000
pi_100081565
Mooi, kan ik op 9 november een gespigneerd exemplaar aanschaffen. 8-)
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 12:22:09 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100083466
Hey leuk ben benieuwd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 12:35:46 #34
128220 Peter6000
pi_100083844
Het artwork spreekt me nu al erg aan.
Deze 2 lijken op Radiohead-artwork. :o

Dat het een relatief toegankelijk album wordt met popliedjes, ipv meer experimenteel lijkt me minder. Maar dat lag al langer in de lijn der verwachtingen.



  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:27:19 #35
141482 Q.
JurassiQ
pi_100085771
Ben erg benieuwd!
For great justice!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:16:53 #36
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_100111517
Zeg lieve medeuserts, ik neem aan dat we elkander braaf op de hoogte houden van wanneer er meer bekend is hoe we naar de albumpresentatie kunnen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_100179841
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zeg lieve medeuserts, ik neem aan dat we elkander braaf op de hoogte houden van wanneer er meer bekend is hoe we naar de albumpresentatie kunnen.
Spinvis gaat nieuw materiaal van het album Tot ziens, Justine Keller live spelen op 22 november in het Utrechtse Tivoli en op 23 november in de AB te Brussel. Op 19 november is er een try-out in Mezz (Breda). De kaartverkoop voor de Nederlandse shows start 30 juli. Voor de show in de AB zijn tickets al te koop via de website.

Bron: http://www.livexs.nl/2011(...)-utrecht-en-brussel/

Tivoli nog niet in verkoop als ik zo de site van hen zie...... en Breda is voor mij persoonlijk net ff te ver weg.....

Toch wel fijn prijsje voor zoiets moois in Breda... 15eur...
http://programma.mezz.nl/Program.aspx?id=25497

[ Bericht 4% gewijzigd door Mossels op 01-08-2011 00:49:00 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:11:18 #38
141482 Q.
JurassiQ
pi_100183685
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zeg lieve medeuserts, ik neem aan dat we elkander braaf op de hoogte houden van wanneer er meer bekend is hoe we naar de albumpresentatie kunnen.
Uiteraard, daar moeten we wel naar toe.
For great justice!
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:35:53 #39
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:41:44 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_100241211
Heb Tivoli gemaild, maar die zeiden dat ze nog van niks wisten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:10:33 #41
128220 Peter6000
pi_100243977
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Heb Tivoli gemaild, maar die zeiden dat ze nog van niks wisten.
Inmiddels wel.

http://www.tivoli.nl/agen(...)v-2011/titel/SPINVIS

Vvk is gestart (Ticketmaster).
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:04:47 #42
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_100246320
Twee kaarten voor Tivoli binnen :)
Mag wel weer een keer, de laatste keer Spinvis was in mei 2009.. Ik denk dat dit m'n 7e keer gaat worden..

Bedankt voor het in de gaten houden van de voorverkoop trouwens!
pi_100262281
Kaartje voor Tivoli binnen.
For great justice!
pi_100262547
Hmmm... ik denk dat ik voor de Breda optie ga! :)
De 22e is wel heel erg vlak voor mijn vakantie!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 18:51:51 #45
128220 Peter6000
pi_100770660
Volgens deze 2 bronnen is de releasedatum 7 oktober.

Best wel snel!

http://www.platomania.eu/verwacht/list
http://www.velvetmusic.nl/templates/verwacht.php?gt=Ogh&lang=nl
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:38:17 #46
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_100772621
quote:
Goed nieuws!
Wel vreemd dat de albumpresentatie meer dan een maand later is, maar dan kunnen we vast oefenen op de tekst ;)
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:31:46 #47
128220 Peter6000
pi_100807402
Tivoli 10e keer Spinvis :)
pi_100822358
quote:
Het was weer mooi :)
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_101697331
Spinvis heeft weer nieuws op zijn eigen site gezet....
De nummers zijn bekend van zijn nieuwe album!!

Morgen, donderdag, nog een liedje opnieuw mixen en dan zondag masteren, dan is hij af en klaar en op slot. “Tot ziens, Justine Keller” is de titel van het derde Spinvis-album. Er is lang en zorgvuldig aan gewerkt en ik ben er erg blij mee en erg trots op. Dit zijn de nummers die er op staan, (maar niet pers in deze volgorde, daar mag ik nog even over twijfelen )

1 Begin Oktober
2 Kom Terug
3 Oostende
4 Club Insomnia
5 Overvecht
6 Heel Goed Nieuws
7 Ronnie Knipt Zijn Haar
8 Koning Alcohol
9 Jij Wint
10 We Vieren Het Toch
11 De Grote Zon
12 Tot Ziens, Justine Keller

Ik vind het een verrassend lijstje... 3,5,6,8,11 en 12 ken ik uit de Weerman.
Is wel Hoogachtend verblijven wij weg uit de lijst van nieuwe nummers... Jammer, want erg lekker up tempo nummer!

Erg bemieuwd naar nummer 7 en 10. Ronnie heeft dus een opvolger.... ik ben zo vaak stuk gegaan op de gewone Ronnie dat ik even sprakeloos ben dat er dus misschien een opvolger komt. Ook "We vieren het toch" lijkt mij een heel spannend nummer qua titel. Toch jammer dat "De ogen van de bruid" uit zijn vorige solo programma het niet heeft gehaald. Dat was toch wel een heel fijn erg op gevoel snijdend liedje.... "Jij wint" lijkt mij qua titel op iets wat ik ooit van heb gehoord in "Afdaling in de ingewanden" als iemand (echt fans kennen dit muziekwerk wel van Spinvis) heb gehoord.

Net toch maar Tivoli geboekt want ik weet nog precies waar ik was toen ik de album presentatie van Dagen van Gras op 3 voor 12 voor het eerst hoorde.... ver weg van het concert in ieder geval... dat moest maar eens veranderen.... En dat is heel goed nieuws!
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 00:36:31 #51
128220 Peter6000
pi_101697366
Ronnie knipt zijn haar. _O_
pi_101697436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:36 schreef Peter6000 het volgende:
Ronnie knipt zijn haar. _O_
Peter altijd wakker voor nieuwtjes van Spinvis?? Of had je zijn site al gelezen?
JIj ook present in Utrecht?
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 00:44:03 #53
128220 Peter6000
pi_101697553
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:38 schreef Mossels het volgende:

[..]

Peter altijd wakker voor nieuwtjes vam Spinvis?? Of had je zijn site al gelezen?
JIj ook present in Utrecht?
Nee, maar FOK! 'draait' vaak op de achtergrond mee.

Het lukt momenteel fysiek niet om langer dan een uur te staan, dus niet aanwezig in Tivoli.

Gelukkig wel eerder diezelfde maand in De Kleine Komedie.
Ik verwacht dat hij daar al zijn nieuwe liedjes ook gaat spelen.

Misschien heeft Hoogachtend verblijven wij een andere titel?

Ben jij al lang fan, en hoe vaak heb je hem al gezien?
Ik 14 keer sinds januari 2006. 8-)
pi_101697759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:44 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Nee, maar FOK! 'draait' vaak op de achtergrond mee.

Het lukt momenteel fysiek niet om langer dan een uur te staan, dus niet aanwezig in Tivoli.

Gelukkig wel eerder diezelfde maand in De Kleine Komedie.
Ik verwacht dat hij daar al zijn nieuwe liedjes ook gaat spelen.

Misschien heeft Hoogachtend verblijven wij een andere titel?

Ben jij al lang fan, en hoe vaak heb je hem al gezien?
Ik 14 keer sinds januari 2006. 8-)
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:38 schreef Mossels het volgende:

[..]

Peter altijd wakker voor nieuwtjes vam Spinvi s?? Of had je zijn site al gelezen?
JIj ook present in Utrecht?
Balen dat je er de gezondheid op het moment niet voor hebt....
Ik was helemaal om rond 2005. Toen kende ik wel de eerste plaat en de meest gave site met de bandrecorder en de 3liedjes.... (Bagagedrager grijs gedraaid!!!) Daarna lang getwijfeld, 3voor12 gaf mij niet een duidelijk beeld wie ik voor mij had qua muziek.... maar rond de cd presentatie in 2005 was ik wel helemaal loos.... er zou een concert in Paradiso zijn (wat later nog lang op Fabchannel.... god hebbe haar ziel.... heeft gestaan.... Ik wilde daar heen maar de kassa medewerker heeft mij compleet gek verklaard dat ik pas in december kaarten wilde kopen toen.... Spinvis was toen al weken uitverkocht.
Toen heb ik met meer geluk dan wijsheid kaarten voor Patronaat in Haarlem (waar ik ook woon) gekocht en een een vriend ook op dit concert getracteerd. Ik kwam echt in een trance thuis. Ronnie live met de bekende ziekenhuis beelden, Oevers van de tijd voor mij zeer herkenbaar enz enz....

Nadien zeer veel concerten gedaan van Erik. Getal durf ik niet te noemen. Hem ontmoet op Oerol waar we heel leuk gesprek hadden na afloop. Maar ook naar Gent eens geweest en zelfs een keer naar Kokzijde wat wel weer gaaf was om met de band aan tafel te zitten. Ook Noga op de Parade gezien waar het goed genieten was met Simon Vinkenoog daar nog bij.
En wel echt een mooi hoogtepuntje was toch wel dat muziekstuk voor de muziekdagen... Afdaling in de Ingewanden.....

Blijft vreemd hoe de muziek van hem het elke keer weer doet, maar het is heerlijk!
En tja, daar rij ik soms iets te veel kilometers voor om!
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 01:01:22 #55
128220 Peter6000
pi_101697896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:54 schreef Mossels het volgende:

[..]

[..]

Balen dat je er de gezondheid op het moment niet voor hebt....
Ik was helemaal om rond 2005. Toen kende ik wel de eerste plaat en de meest gave site met de bandrecorder en de 3liedjes.... (Bagagedrager grijs gedraaid!!!) Daarna lang getwijfeld, 3voor12 gaf mij niet een duidelijk beeld wie ik voor mij had qua muziek.... maar rond de cd presentatie in 2005 was ik wel helemaal loos.... er zou een concert in Paradiso zijn (wat later nog lang op Fabchannel.... god hebbe haar ziel.... heeft gestaan.... Ik wilde daar heen maar de kassa medewerker heeft mij compleet gek verklaard dat ik pas in december kaarten wilde kopen toen.... Spinvis was toen al weken uitverkocht.
Toen heb ik met meer geluk dan wijsheid kaarten voor Patronaat in Haarlem (waar ik ook woon) gekocht en een een vriend ook op dit concert getracteerd. Ik kwam echt in een trance thuis. Ronnie live met de bekende ziekenhuis beelden, Oevers van de tijd voor mij zeer herkenbaar enz enz....

Nadien zeer veel concerten gedaan van Erik. Getal durf ik niet te noemen. Hem ontmoet op Oerol waar we heel leuk gesprek hadden na afloop. Maar ook naar Gent eens geweest en zelfs een keer naar Kokzijde wat wel weer gaaf was om met de band aan tafel te zitten. Ook Noga op de Parade gezien waar het goed genieten was met Simon Vinkenoog daar nog bij.
En wel echt een mooi hoogtepuntje was toch wel dat muziekstuk voor de muziekdagen... Afdaling in de Ingewanden.....

Blijft vreemd hoe de muziek van hem het elke keer weer doet, maar het is heerlijk!
En tja, daar rij ik soms iets te veel kilometers voor om!
Grappig, dat Paradiso-concert was mijn eerste keer Spinvis.
Heb hem ergens in het najaar van 2005 (pas) ontdekt.
Rond het verschijnen van Dagen van Gras, Dagen van Stro.
De hele hype is in 2002 langs mij heengegaan. :@
pi_101697974
Ik heb de eerst jaren ook wel behoorlijk wat gemist. Ik kende 3voor12 nog niet toen en TMF had wel heel soms Smalfilm toen geloof ik.... maar het is allemaal mooier in het echt.... dat kan ik nu na die jaren wel zeggen denk ik zo..... (bijna een Spinvis achtig zinnentje als ik het zo lees hahaha)....


FF de nacht goed openen met een heerlijke vondst op Youtube....

pi_102246593
Ben echt erg benieuwd naar Ronnie knipt zijn haar. Wil wel m'n best doen nog geen youtubedingen te gaan luisteren voor ik de cd heb
pi_102302930
Ik hoop ook weinig te luisteren voor ik het album in handen heb...
Maar ik weet nu al vrijwel zeker dat 3voor12.nl in oktober de plaat op hun luisterpaal zal zetten.... tja, dan ga ik natuurlijk wel luisteren...

En dan 22 november maar eens de plaat bij de presentatie kopen en eens door iedereen van de band laten signeren..... hopen dat Erik niet gelijk het hele artwork zal "onderkliederen ".... :-)
Hij doet nogal vaak eigen tekening met stift gebruiken maar een normale handtekening zou wel even stukje fraaier zijn voor dit album denk ik.....

Misschien leuk idee om door jullie ontvangen "handtekeningen" op posters/cd's enz enz ... hier van Erik eens neer te zetten?

Wat vonden jullie allemaal van dat Goochelaars klipje hier iets boven?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mossels op 23-09-2011 17:00:21 ]
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 16:15:22 #59
128220 Peter6000
pi_102652197
Heel goed nieuws:

2810 Spinvis en Roosbeef in Amsterdam:
http://www.paradiso.nl/we(...)ie-Peoples-Place.htm

En vanavond op de radio de premiere van de nieuwe single Oostende:
http://3voor12.vpro.nl/index.jsp

Ik heb overigens mijn steeds sterker wordende twijfels over het nieuwe album.
De albumversie van Overvecht (te vinden op zijn site) is aardig, en live maakte het indruk door het mooie decor en de prachtige stilte in de zaal.
Maar als ik het vergelijk met een ander klein nummer: Tuinen van Mexico, moet ik toch constateren dat ik die nog steeds veel beter vind. Zowel qua tekst als qua sound.

En verder heb ik niet zoveel met liedjes over alcohol.
En dat lijkt toch een nogal aanwezig thema op het album te worden.
Toen ik Oostende voor het eerst hoorde verstond ik 'denken aan zee, denken aan jou, wachten op sneeuw'. Dat eerste bleek later 'drinken aan zee' te zijn.
Ik heb niet zoveel met mensen die onder invloed van drank een traantje laten.
Ik heb veel meer met alcoholvrije melancholie.

Ik heb zo`n vermoeden dat de richting die Spiv opgaat niet helemaal mijn richting zal zijn.
Ook al vanwege de verwachting dat er weinig ironie zal zijn.
Ik leef op ironie: dingen met een knipoog bekijken en benaderen. In combinatie met het zien van absurde dingen die anderen normaal lijken te vinden. Kleine observaties.

Maar wie weet valt alles op zijn plaats als het album uit is.
pi_102654671
FF reactie geven op jou Peter....

Tja, de single was Overvecht klonk mij ook beetje te "mono". Wel mooi die strijkers natuurlijk.
Maar eerlijk is eerlijk, Overvecht is ook maar een klein liedje.

Het nummer Justine live was wel zo een 7 minuten.
Dat zijn dan toch geweldige nummers om te blijven luisteren. Daar zijn er vast wel meer van op de plaat.

En eerlijk is eerlijk... alcohol kan een soort melachonie over je heen brengen. En in die roes wil ik soms graag meer en intenser van muziek genieten....

Ik denk echt wel dat ik vaak de nummers ga luisteren en dan verbandjes ga zoeken straks bij de cd. Het moet toch een soort verhaal opleveren denk ik als ik al zijn interviews van laatste maanden teruglees.

Net als met zijn vorige liedjes en al ooit door hem al eens bezongen... "Als je achterom kijkt zie je net nog iets wat nog niemand had gezien..."...
pi_102669310
Zo dan....

Dat was toch even genieten op Radio 3 net...
Hele andere versie van "Oostende" dan we tot nu hadden verwacht.
Tekst toch behoorlijk anders dan ik het kende.Wel wat veel synthesizer leek het mij maar toch wel fijne melodie. Wat meer up tempo dan in de Weerman show.

Helaas dat 3voor12 weer iets te snel volgende nummertje er in wilde rammen....

Hoop nog een liedje te horen straks...
pi_102669486
Kan niet wachten op 't album.
pi_102669688
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:25 schreef conobram het volgende:
Kan niet wachten op 't album.
Ook geluisterd net op Radio 3?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:47:10 #64
128220 Peter6000
pi_102681967
Daar is ie: http://t.co/IS6rdYBY (vanaf minuut 20.00).
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:56:22 #65
128220 Peter6000
pi_102696887
Ik heb hem inmiddels zo`n 10-15 keer beluisterd, en geconcludeerd dat ik het een goed nummer vind.

Geen liefde op het eerste gehoor, maar het groeit naar steeds grotere hoogtes.
pi_102707888
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef Peter6000 het volgende:
Daar is ie: http://t.co/IS6rdYBY (vanaf minuut 20.00).
Wat een pareltje is dit weer. Bij mij wel liefde op het eerste gehoor, maar het blijft ook overeind na een paar keer luisteren.
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen
pi_102709885
Iemand hardcore genoeg om een zo volledig mogelijke lijst nummers te posten sinds Goochelaars & Geesten (dus Justine-era) die niet op het album gaan staan?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:48:56 #68
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_102714195
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:56 schreef Peter6000 het volgende:
Geen liefde op het eerste gehoor,
Hier wel. Wat een leuk ding zeg.
Ik ga naar huis.
pi_102715008
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef Peter6000 het volgende:
Daar is ie: http://t.co/IS6rdYBY (vanaf minuut 20.00).
Mooi O+

Iemand die toevallig ook gaat naar het concert in Brussel in november?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:16:06 #70
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_102715884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:41 schreef Zappmaster het volgende:
Iemand hardcore genoeg om een zo volledig mogelijke lijst nummers te posten sinds Goochelaars & Geesten (dus Justine-era) die niet op het album gaan staan?
Ik wil wel een poging doen (een begin maken). Je bent dus op zoek naar al zijn nummers na 2007?

- Alles Blijft Andreas
- Eva
- Beroemd Willen Zijn
- Het Verdwijnt
- Zwezerik
- De Laatste Nachtbus van het Jaar
- Ritmebox EP (met Simon Vinkenoog)
- Lalala
- Requiem voor Taluti
- Grote Zon/Reislied (in andere versie, maar dat telt niet echt denk ik)
- Huis (uit Lupo Thomas)
- Mijn Boormachine (uit Lupo Thomas)
- Tom de Treurige Postbode met Tom Pintens (ook uit Lupo Thomas)
- Weekend naar Lascaux

Verder heeft hij nog een side- project gedaan met Geike Arnaert (ex-Hooverphonic), genaamd Dorlac

En ik heb vast wat recente dingen gemist..
pi_102718006
In 2009 heeft hij nog een project gedaan met (ik dacht) gehandicapte kinderen, dat resulteerde in het nummer "Bericht van de Binnenkant".
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 00:02:17 #72
128220 Peter6000
pi_102718334
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:55 schreef conobram het volgende:
In 2009 heeft hij nog een project gedaan met (ik dacht) gehandicapte kinderen, dat resulteerde in het nummer "Bericht van de Binnenkant".
Dat was voor en met autisten.
Ik heb die single in mijn bezit. 8-)

Ter aanvulling ook nog:

De ogen van de bruid (uit Kamermuziek)


Hoogachtend verblijven wij (uit de Weerman)


Misschien dat dit nummer onder een andere titel wl op het album staat.


Edit: De ogen van de bruid komt geloof ik al uit 2004: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/40685458

[ Bericht 5% gewijzigd door Peter6000 op 05-10-2011 00:33:21 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:03:03 #73
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_102725061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:02 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Dat was voor en met autisten.
Ik heb die single in mijn bezit. 8-)
Want jij bent een Spinvis autist? (Op de goede manier natuurlijk)
Zou je die misschien voor mij kunnen rippen, ik heb hem namelijk niet en kan hem nergens vinden O-)

Ik kwam op zoek naar dat nummer nog twee nummers tegen die ik niet kende, samen met Eric Vloeimans.
- Holleeder
- De Binnenwereld

Edit: telt Het Goede Doel - Weg van Utrecht ook? Waar die een gastrol doet.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 12:24:41 #74
128220 Peter6000
pi_102729718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:03 schreef kciR het volgende:

Zou je die misschien voor mij kunnen rippen, ik heb hem namelijk niet en kan hem nergens vinden O-)

Volgens mij is die inmiddels vindbaar. ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:34:46 #75
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_102730041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:24 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Volgens mij is die inmiddels vindbaar. ;)
Klopt, merci :)
pi_102739263
- Grote Zon/Reislied (in andere versie, maar dat telt niet echt denk ik)
- Huis (uit Lupo Thomas)
- Mijn Boormachine (uit Lupo Thomas)
- Tom de Treurige Postbode met Tom Pintens (ook uit Lupo Thomas)
- Weekend naar Lascaux
- De ogen van de bruid (uit Kamermuziek)
- Hoogachtend verblijven wij (uit de Weerman)
- Holleeder
- De Binnenwereld

Hmm dit is wat ik niet heb.

Ik kan overigens no wel wat toevoegen:
- Mammoet (Lotus Europa Live In Eindhoven)
- 'Voor Job Van Jacqueline' (Lotus Europa Live In Eindhoven)
- Goochelaars & Geesten (speciale editie)

Misschien goed een volledig complete lijst te maken voor in de OP ook met waar ze vandaan komen.

Overigens naar Justine Keller aan het luisteren nu, veel goude momenten maar moet nog wel even zinken.
pi_102740088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:03 schreef kciR het volgende:

[..]

)Ik kwam op zoek naar dat nummer nog twee nummers tegen die ik niet kende, samen met Eric Vloeimans.
- Holleeder
- De Binnenwereld

Edit: telt Het Goede Doel - Weg van Utrecht ook? Waar die een gastrol doet.
Die nummers zijn ooit gespeeld in Ecco Utrecht in 2007 naar ik weet. Vloeimans speelde echt gaaf die avond. Erik had toen ook wat drummers uit Afrika over.... (zou zei hij dat toen maar ik weet 100 % zeker dat 1 van die mannen een jemba leraar uit Haarlem is ;-) ) Heb die mannen niet vaak meer zien optreden daarna.
Na afloop van concert kreeg je toen gratis lp.

Ik heb zowaar dat plaatje met Holleeder en De Binnenwereld....
Maar het is echt lp-tje en ik heb dus geen pickup meer thuis....
Iemand die die nummers ooit heeft omgezet tot mp3 wil ik graag hier leren kennen!!

Verder ooit iemand van het liedje "Jenever, een kopstootje"gehoord.... ook dat is van Spinvis....

Mijn leukste vondst.... 35 jaar Oor (muziekblad) en filmpje met heel lang nummer "Feestje" wat wel door Erik werd gezongen maar met wat andere bandleden..... ergens wel nog te vinden via vriend Google....
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:44:06 #78
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_102754662
Bij 3voor12 maken ze goed promotie! (Oostende is hier ook te luisteren)
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45190419

quote:
Op 7 november 2011 verschijnt Tot Ziens, Justine Keller, het nieuwe album van Spinvis. Reden voor 3VOOR12 om een showcase te organiseren rondom de release onder de noemer: 3VOOR12 Presenteert… Spinvis! Vrijdag 28 oktober presenteert Spinvis het nieuwe album in People’s Place in Amsterdam. 3VOOR12 is erbij om de show in beeld en geluid op te nemen en daarna op radio, digitale tv en internet uit te zenden.

Het concert is op 3 november te horen bij Roosmarijn Reijmer in 3VOOR12RADIO op 3FM en op 8 november te zien op digitaal tv-kanaal Cultura24 en daarna op 3VOOR12TV on demand. Vanaf 28 oktober kun je het album alvast voorluisteren op 3VOOR12’s Luisterpaal en vanaf 31 oktober is het 3VOOR12 Album van de Week en dus te horen in 3VOOR12RADIO.

3VOOR12 redacteur Atze de Vrieze over het album Tot Ziens, Justine Keller:
“Bijna tien jaar na zijn debuut weet Spinvis opnieuw te ontroeren met kleine liedjes over alledaagse mensen. Over hoe de menselijke geest werkt, hoe we hem zelf af en toe een beetje proberen te manipuleren met alcohol en hippe feestjes, en wat ons maakt tot wie we zijn. Zijn typische melancholie is ook nu weer van mijlenver te herkennen.”

Atze de Vrieze deed ook een interview met Spinvis dat 26 oktober in de VPRO Gids verschijnt en twee dagen later terug te lezen is op de 3VOOR12 website.

KAARTEN WINNEN VOOR DEZE SPECIALE 3VOOR12 SHOWCASE?
Kaarten worden weggegeven in de 3VOOR12 Nieuwsbrieven in 3VOOR12RADIO en andere 3FM programma’s vanaf 10 oktober. Hou hiervoor de 3VOOR12 site in de gaten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 01:23:35 #79
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_102759764
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:48 schreef nietzman het volgende:

[..]

Hier wel. Wat een leuk ding zeg.
Ik vind m ook wel lekker. Lekker nonchalant gezongen, leuke synthesizer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_102759841
tvp om te luisteren als ik zaterdag thuis ben
pi_102768349
ik zag spinvis een tijdje geleden buiten optreden in utrecht, voor de buurtkerk, voor de UN winkel. was geweldig. :)
pi_102769924
De Grote Zon O+
pi_102772064
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:15 schreef Peter6000 het volgende:
Heel goed nieuws:

2810 Spinvis en Roosbeef in Amsterdam:
http://www.paradiso.nl/we(...)ie-Peoples-Place.htm
Hmm, ik heb het geld waarschijnlijk niet (wil 22e ook al naar Utrecht) maar misschien! Toch maar even onthouden.

Ik heb de LP van toen in de Ekko ook, kan eens kijken of het mij lukt de platenspeler bij m'n ouders op de computer aan te sluiten. Moet volgens mij wel kunnen.
pi_102828883
Zou het, denken jullie, mogelijk zijn Spinvis te interviewen? Of is hij te druk? Voor m'n opleiding zou het namelijk wel van pas kunnen komen, vooral omdat ik met het blok 'Cultuur (en Lifestyle)' bezig ben. Ik kan nergens op het wereldwijde web Spinvis zijn e-mailadres vinden. Kan iemand mij helpen?
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:04:27 #86
128220 Peter6000
pi_102960225
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:05 schreef Moffol het volgende:
Zou het, denken jullie, mogelijk zijn Spinvis te interviewen? Of is hij te druk? Voor m'n opleiding zou het namelijk wel van pas kunnen komen, vooral omdat ik met het blok 'Cultuur (en Lifestyle)' bezig ben. Ik kan nergens op het wereldwijde web Spinvis zijn e-mailadres vinden. Kan iemand mij helpen?
Misschien kan je het via Excelsior Recordings proberen?
Of hem een keer aanspreken na een optreden, of bij een signeersessie.

Al heb ik zo`n vermoeden dat hij het vrij druk heeft, de komende maanden....
pi_103045012
Het album is ook gelekt btw.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2011 @ 19:23:38 #88
128220 Peter6000
pi_103046797
Ik zit hier naar het nieuwe album van Spinvis te luisteren.
  One tough cookie donderdag 13 oktober 2011 @ 19:41:17 #89
169210 liesje1979
pi_103047482
9 November ga ik met Peter naar Spinvis toe. Ik ken eigenlijk maar heel weinig van hun nummers en neem me steeds voor me in te luisteren maar het komt er maar niet van. Dus de kans is groot dat ik me gewoon maar laat verrassen. Ben erg benieuwd. :D
Heb al vrij gevraagd P.
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2011 @ 19:48:02 #90
128220 Peter6000
pi_103047735
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:41 schreef liesje1979 het volgende:

Heb al vrij gevraagd P.
Gelukkig vind je dingen al vrij snel tof. ;)

Ik mail 'De grote zon' straks nog ff.
Die is heel mooi.
  One tough cookie donderdag 13 oktober 2011 @ 19:50:10 #91
169210 liesje1979
pi_103047850
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:48 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Gelukkig vind je dingen al vrij snel tof. ;)

Ik mail 'De grote zon' straks nog ff.
Die is heel mooi.
Ik ben er ook niet bang voor dat ik het niet leuk zal vinden, iets met een kinderhand enzo.
Is goed, ik zal hem luisteren. Ze zullen "wespen" wel niet meer spelen he? :D
  One tough cookie donderdag 13 oktober 2011 @ 19:59:52 #92
169210 liesje1979
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:53:15 #93
128220 Peter6000
pi_103063078
Zo, de hele avond naar het nieuwe album zitten luisteren.

Na de herkenbaarheid van het openingsnummer werd ik overvallen door blijdschap bij de aanstekelijke sound van het tweede nummer: Nu gaat het echt beginnen! Daarna kippenvel bij de Grote Zon (in alle soberheid mi het mooiste nummer). Vervolgens opgewekt verder met Heel Goed Nieuws.

Daarna verzandde het op een niet onaangename manier in dromerigheid.
Ik geloof dat Erik dat woord ook gebruikt bij het omschrijven van zijn album.
Dat had (ook door de vaagheid van de teksten) tot gevolg, dat het wat lastig was onderscheid tussen de nummers te maken.

Wat luisterbeurten verder lukt dit beter, en lijken Club Insomnia en Ronnie knipt zijn haar boven de rest uit te steken.
Het slotnummer is ook mooi gekozen en staat precies op de juiste plaats.

Het lijkt me een groeialbum te zijn, dus nog veel te vroeg er iets definitiefs over te melden.
Al weet ik wel dat het qua (mijn) waardering de vorige 3 niet zal overtreffen.
Dit voelt als een nieuwe fase: wat niet iets slechts hoeft te zijn.

edit: superjojo, ik heb je nog niet bedankt voor je 'lek-tip'. Bij deze.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter6000 op 14-10-2011 01:07:56 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 02:54:39 #94
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_103064199
Wat een leuke verassing zo laat op de avond! O+

Die eerste seconden van Begin Oktober trouwens samplen deze: edit; Hm deze versie heeft wat echo, die ik in m'n iTunes heb staan is exact hetzelfde als Begin Oktober, alleen iets langzamer.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:24:43 #95
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103067645
Ik heb hem binnen, wou het eigenlijk niet doen, maar twee weekjes eerder doet niemand kwaad. We hebben potverdorie bijna 5 jaar moeten wachten!
Het verbaast mij wel dat die nu al is gelekt, dat gebeurt niet vaak met Nederlandse artiesten.
Hij gaat nu aan! *klik*

Edit: Wow, Grote Zon is even onwennig. Ik ben alleen die YouTube-video gewend.. even wennen nog.

[ Bericht 16% gewijzigd door kciR op 14-10-2011 10:57:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:58:08 #96
128220 Peter6000
pi_103068495
De Grote Zon en Club Insomnia zijn mijn huidige favorieten.

Ik ben verliefd geworden op Club Insomnia.
Een absoluut topnummer, wat een tekst, wat een ritme, wat een afwijkendheid. _O_ _O_ _O_

Dat wordt geweldig om live te kunnen zien, en er zit ook nog eens cello in.
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:30:08 #97
128220 Peter6000
pi_103075073
Na aardig wat luisterbeurten een voorzichtig eerste oordeel over de liedjes.

5 sterren:

De grote zon
Club Insomnia

3.5 sterren

We vieren het toch

3 sterren

Oostende
Kom terug
Heel goed nieuws

2.5 sterren

Ronnie knipt zijn haar
Begin Oktober
Overvecht
Tot ziens, Justine Keller

2 sterren

Jij wint
Koning Alcohol

Wat de totale albumwaardering betreft (dat kan meer dan een optelsom van de losse liedjes zijn) twijfel ik nog tussen 3 of 3.5 sterren.

Dit alles uiteraard onder voorbehoud van voortschrijdende muzikale inzichten.

Ben benieuwd naar de reacties van de overige Spiv-mensen!
pi_103075473
Oeh, daarom staat deze in de active topics. Ga hem straks eens luisteren ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_103075627
Club Insomnia is idd een topnummer, ik vind echter 'tot ziens, Justine Keller' ook erg mooi. Maar goed, om de nummers sterren te geven, zal me nog wat luisterbeurten kosten. Al weet ik ook niet of je het album nu zo moet uitsplitsen.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:09:27 #100
230345 conobram
is neit lam
pi_103076422
De Grote Zon, Club Insomnia, Koning Alcohol en We Vieren Het Toch absoluut favorieten.
pi_103080215
Poeh het album begint goed zeg :o
Oostende, De Grote zon en Club Insomnia zijn inderdaad echt pareltjes :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_103083295
Wat vind ik het een goed album zeg :o zit (vind ik) echt geen enkel slecht nummer op. En dat gevoel heb ik nog niet eerder gehad bij Spinvis. Wat mij betreft vind ik dit misschien zelfs al zijn beste :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:34:36 #103
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103111340
Erg goede plaat ja, heerlijk om weer eens een nieuw album te kunnen beluisteren. Lastig om nu al te vergelijken (na 3 luisterbeurten) met nummers die ik tot in den treuren heb gehoord, maar Oostende, Grote Zon (even wennen), Club Insomnia (hij zegt 'kut en pik' :o ), Begin Oktober zijn tot nu mijn favorieten. Over Ronnie ben ik nog niet helemaal uit, wel dezelfde lijntjes maar of dat positief is of een aftreksel weet ik nog niet. We Vieren Het Toch had wel op de helft kunnen stoppen voor mij, de laatste helft vind ik meer een lang outro.
Al met al wordt ik wel erg blij van deze plaat :)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:55:49 #104
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103125111
Club Insomnia lijkt me live supertof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_103125192
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Club Insomnia lijkt me live supertof.
Ook op de plaat vind ik hem echt heel erg goed, wat mij betreft de beste...
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:07:07 #106
128220 Peter6000
pi_103194742
Veel Spinvis geluisterd de laatste dagen.
Eigenlijk niets anders.

Mijn favorieten zijn (nog steeds, en in deze volgorde) Club Insomnia, De Grote Zon, We Vieren Het Toch.

Club Insomnia zie ik als 1 van de beste Spinvisliedjes ooit, en daarmee dus automatisch als 1 van de hoogtepunten uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.
Punt.

De Grote Zon is voor mij al sinds april 2009 een topnummer, en dat blijft het.

Bij We Vieren Het Toch hou ik van de enorme Spinvissaus die er overheen gegoten is.
Eigenlijk kan zo`n liedje helemaal niet. Een mierzoete, over de top tekst en sound, een instrumentaal tweede deel met stemmen en een erg prettig einde in piepende stijl.

Een ander liedje dat ik nu hoger waardeer is Kom Terug.

Ik categoriseerde het eerst als ‘een goed popliedje’, maar ik zie het nu als wat meer dan dat.
Die hele sound is heerlijk.

Bewaar een steen in je tas
Uit het land waar je sliep
Waar je de wonden opliep
Waar het koninkrijk verging.


O+ !!!

Ook Heel Goed Nieuws waardeer ik nog wat meer.
En ik hoor de huidige band erin terug.

Het slotnummerTot Ziens Justine Keller is ook gegroeid.
Die Spinvisstijl en die manier waarop Erik daar zingt.

Verder zie ik de 2 nummers die ik in eerste instantie het minst waardeerde nog steeds niet als hoogvliegers (ook niet als slechte nummers, overigens).
Het is wel zo dat ik de combinatie We Vieren Het Toch – Jij Wint – Koning Alcohol een prettige is.
Eerst het feest, dan de rust en dan iets wat daar tussen zit, en er mooi op aansluit.
Als drieheid klopt het

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:34 schreef kciR het volgende:
Over Ronnie ben ik nog niet helemaal uit, wel dezelfde lijntjes maar of dat positief is of een aftreksel weet ik nog niet.
Ik vind het wel een goed liedje, zeker qua tekst.
Maar het voldoet niet aan mijn hooggespannen verwachtingen van ‘de opvolger van Ronnie gaat naar huis’.

Het hoeft ook niet in de krant.
Zolang we maar weten dat ze van chocolade, Portugal, Johnny Depp en Franse pop houdt. ;)
pi_103342519
Wennen wennen wennen, ik mis een beetje de breekbare liedjes. En sommige liedjes zijn wel erg opgeleukt met muzikale opvullingen en rinkel-dingetjes. Misschien iets teveel van het goede. Maar zoals al gezegd in dit topic, even de tijd ervoor nemen om het allemaal goed tot je door te dringen.

Eerste ervaring met dit nieuwe album is in ieder geval in zijn algemeenheid wel positief :) En dat kan alleen nog maar meer worden ;).
Hoi
pi_103346552
Favorieten: Oostende, Overvecht en natuurlijk De Grote Zon (beste nummer van het album, imho). Ook We Vieren Het Toch doet het erg goed bij mij, en heeft misschien wel potentie om de volgende single te worden, zeker met Wespen Op De Appeltaart als vorige single, die in dezelfde lijn ligt.
pi_103347140
De grote zon een van mijn favorieten (alhoewel ik de oude versie fijner vond "waar de meeuwen doen alsof ze zweven boven zee").

Club Insomnia, paar keer geluisterd. Wordt steeds grotere favoriet. Echt een verrassing!

Overvecht...vreemd dat iedereen dit liedje "minder" vind...juist door zijn eenvoud vind ik deze persoonlijk ontzettend mooi! (gelukkig hebben we allemaal een verschillende smaak)

Kom terug....gaaf!

Koning Alcohol...iets te veel mee gerommeld...iets te veel ditjes en datjes....iets te veel muziek in een liedje willen stoppen, maar kan ook komen omdat ik de live versie ben gewend die al deze extra fratsen niet bezit.

Ronnie knipt zijn haar....op de zelfde manier als Ronnie gaat naar huis...soort van (slap?) aftreksel...zelfde opbouw....klinkt leuk...luchtig liedje (of toch niet)....maar daar houd ik het even bij. Kans op grote favoriet bij mij (houd van simpel en eenvoud).

Algemeen geldt: ik proef ontzettend veel verschillende muziek stromen in dit album. Iemand die zich hier ook in kan vinden?

Edit:

Jij wint....komt uit afdeling in de ingewanden uit 2007....oorspronkelijke titel was destijds Ik Eet Een Appel (En Jij Wint), titel veranderd en liedje is ook een iet wat andere versie. Mooi, maar versie 2007 is mooier.

*gaat weer verder luisteren, handig die repeat functie ;).

[ Bericht 7% gewijzigd door roeliooo op 20-10-2011 22:08:02 (Jij wint toegevoegd) ]
Hoi
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 22:09:26 #110
128220 Peter6000
pi_103348096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:39 schreef roeliooo het volgende:
Wennen wennen wennen, ik mis een beetje de breekbare liedjes. En sommige liedjes zijn wel erg opgeleukt met muzikale opvullingen en rinkel-dingetjes. Misschien iets teveel van het goede. Maar zoals al gezegd in dit topic, even de tijd ervoor nemen om het allemaal goed tot je door te dringen.

Eerste ervaring met dit nieuwe album is in ieder geval in zijn algemeenheid wel positief :) En dat kan alleen nog maar meer worden ;).
Ik las op Muziekmeter iemand die de term 'overgeproduceerd' gebruikt. Ik geloof dat je dat ook bedoelt.

Ik vind het allemaal erg goed verzorgd. Het mag van mij gerust wat meer piepen, kraken en wringen.

Mijn favorieten zijn nog steeds dezelfde als eerder gemeld, al is het slotnummer Tot Ziens Justine Keller er langzaam maar zeker stiekem tegenaan gekropen.
pi_103348206
@Peter ik kon even niet op het juiste woord komen, maar dat is inderdaad het juiste woord voor het beschrijven van mijn eerste gevoel bij het horen van sommige liedjes. Niks mis mee, even wennen :). Komt goed. Pracht album.
Hoi
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:15:35 #112
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_103356969
We vieren het toch, vind ik al zo'n sterke titel. Het nummer wordt ook steeds beter.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:06:15 #113
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103402702
Ik heb wel het idee dat hij op deze cd soms wat te veel "echt" probeert te zingen. En dat bedoel ik niet positief, want dat is niet zijn sterkste punt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:31:34 #114
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103477424
Ok staan toch wel aantal erg mooie liedjes op weer. De Grote Zon is tot dusverre wel mijn favoriet. Oostende mag er ook zijn.
Ik ga hem vrijdag weer live zien. Daar heb ik sowieso zin in.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_103486730
Een Spiv topic! :)
Ik ben echt benieuwd naar het nieuwe album.. Heb laatst op 3FM nog wel een nieuw nummer gehoord.. Ik kan niet wachten tot het album uitkomt.

1 puntje van kritiek is er wel. Je kan de cd+lp kopen (gesigneerd), en een cd+boek (niet gesigneerd). Ik zou het liefst cd+lp+boek (het liefst gesigneerd) kunnen kopen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2011 @ 17:53:27 #116
128220 Peter6000
pi_103505397
Naast reacties van anderen is het soms ook wel grappig je eigen teksten terug te lezen.

Club Insomnia omschreef ik na de eerste luisteravond als "Een dromerig liedje dat wat boven de rest lijkt uit te steken". :D

Een briljante, beklemmende, opzwepende nachtmerrie lijkt me nu meer op zijn plaats.

Ik zie naast de genoemde hoogtepunten inmiddels van elk liedje wel zijn charme.

Alleen Begin Oktober zie ik (vooralsnog) niet veel in.
pi_103532107
Vrijdag komt de nieuwe cd van Spinvis op de luisterpaal heb ik @3voor12 gelezen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103594512
Online is 'ie al te vinden met wat zoekwerk ;)
pi_103599276
Ik krijg em niet gevonden.. Maargoed :P
Kheb vandaag het album alvast besteld (gesigneerde)

Want ik kon niet kiezen tussen boek+cd of lp/cd.. En complete combo was niet mogelijk, dus nu maar gewoon alleen de cd besteld :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103619688
Mossels heeft het voor elkaar...

Morgen gratis naar Spinvis via 3voor12 in People's Place te Amsterdam.
Iemand die weet of ik nu kaartje via email krijg of is aankomen daar en mijn email noemen genoeg?

In de Excelsior Records Nieuwsbrief ook de videoclip van Oostende!!!
Maar die kan ik hier op werk niet kijken.... iemand Youtubelinkje voor op de GSM?
pi_103619816
Mossels heeft donders veel geluk gehad dan.
Geen idee hoe de afhandeling is. Hebben ze daar niks over gezegd aan de telefoon?
Anders ff 3FM contacten :P

Deze moet je op je mobiel kunnen bekijken lijkt me:

1
2
3
http://youtu.be/IzfJfkqfgHM

http://www.youtube.com/watch?v=IzfJfkqfgHM
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:31:31 #122
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103628663
Ik vind Koning Alcohol, met name tekstueel, een wat onbenullig liedje. Of ligt dat aan mij?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_103630161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:25 schreef Mossels het volgende:
Mossels heeft het voor elkaar...

Morgen gratis naar Spinvis via 3voor12 in People's Place te Amsterdam.
Iemand die weet of ik nu kaartje via email krijg of is aankomen daar en mijn email noemen genoeg?

In de Excelsior Records Nieuwsbrief ook de videoclip van Oostende!!!
Maar die kan ik hier op werk niet kijken.... iemand Youtubelinkje voor op de GSM?
Mr Mossels had optijd ingelogd op 3voor12.nl die om 11:57 (mooi bedachte tijd VPRO) nog wat kaarten weg zou geven. En ik heb er dus 1... TOP!

Sta dus op de gastenlijst van hen, maar eens kijken dus morgen. Heb alleen die email bevestiging dat ik mij had aangemeld dus dat is dan wel prettig, maar een kaartje voor een concert ligt toch altijd lekkerder in de hand!

Het wordt een "Grote Reis" naar Amsterdam, ik "Kom Terug" hier met een leuk verslag na afloop.
Het is toch weekend dus "We vieren het toch".
En na zo een fijn concert maar hopen op een look a like "Club Insomnia"ergens in Amsterdam te vinden is..... zoiezo vast in "Oostende".... maar dat is wat ver weg van hier.
In iedergeval is bovenstaande is "Heel goed nieuws"....

En Oja... "Koning Alcohol" is morgen ook van de partij :-)
FF Proosten op een fijn concert vast...

[ Bericht 2% gewijzigd door Mossels op 27-10-2011 17:19:46 ]
pi_103633670
Dat is een leuke speling in het verhaal :D
Ik/we wachten het af (al ben ik stiekem wel jaloers :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:49:53 #125
128220 Peter6000
pi_103665535
Goed nieuws over het nieuwe album.
Nee, niet Justine Keller, de opvolger daarvan.

quote:
Maar ik beloof dat het volgende album niet zo lang op zich laat wachten. Ik heb dertig liedjes die af of bijna af zijn. Twaalf daarvan staan op dit album, de rest staat aan de deur te kloppen.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45221798

edit: Erg lezenswaardig interview by the way.
De verklaring van 'We Vieren het Toch', had ik op die manier nog niet gezien.
Die interpretatie maakt het liedje (voor zover mogelijk, want ik vond het toch al een favoriet) nog beter.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peter6000 op 28-10-2011 13:33:52 ]
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:00:57 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_103665960
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 08:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vrijdag komt de nieuwe cd van Spinvis op de luisterpaal heb ik @3voor12 gelezen :)
Hij staat er.
For great justice!
pi_103667318
Jeeeej :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:05:43 #128
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103668375
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:06 schreef Mossels het volgende:

[..]
Sta dus op de gastenlijst van hen, maar eens kijken dus morgen. Heb alleen die email bevestiging dat ik mij had aangemeld dus dat is dan wel prettig, maar een kaartje voor een concert ligt toch altijd lekkerder in de hand!

Als je bij 3voor12 een kaartje voor een concert wint / krijgt sta je altijd op de gastenlijst, dus dan hoef je alleen je id mee te nemen ter controle, dat is het..
Veel plezier vanavond!

Ik ga volgende week naar de Plato in Utrecht (doet hij een instore), koop ik gelijk de plaat en dan een paar weken later de release party in Tivoli. Leuk leuk!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:13:41 #129
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_103668664
Gisterenavond Spinvis gezien in Maastricht (@ Muziekgieterij). Het was erg, erg goed!

En BTW: Club Insomnia was mijn meest favoriete nummer van de avond :)
pi_103689242
quote:
Ik ga volgende week naar de Plato in Utrecht (doet hij een instore), koop ik gelijk de plaat en dan een paar weken later de release party in Tivoli. Leuk leuk!
Wanneer is de instore precies?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:58:09 #131
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103690616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:25 schreef BlindeMeloen het volgende:

[..]

Wanneer is de instore precies?
Van de site van plato:
quote:
SPINVIS INSTORES:

Donderdag 3 nov, 17.00 Concerto
Donderdag 3 nov, 20.30 Plato Utrecht

Tijdens deze instores in Amsterdam en Utrecht zal het album exclusief een dag voor de release te koop zijn.
pi_103693262
quote:
[SPINVIS INSTORES:

Donderdag 3 nov, 17.00 Concerto
Donderdag 3 nov, 20.30 Plato Utrecht

Tijdens deze instores in Amsterdam en Utrecht zal het album exclusief een dag voor de release te koop zijn.

Bedankt voor het opzoeken :)
  One tough cookie zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:11:29 #133
169210 liesje1979
pi_103693967
Oeh ik ben zo benieuwd! Zin in!
pi_103697903
En terug uit Amsterdam.

Wat een top avond had 3voor12 vandaag... Spinvis presenteert.... en het is allemaal opgenomen.
Ben er nog zo vol van dat ik niet echt verslag kan schrijven maar het was fabuleus vanavond.
En druk... heel druk bezocht!

Toch ff wat krabbels er over...

De speellijst was in deze volgorde:

Goochelaars en Geesten
Astronaut
Heel Goed Nieuws
Begin Oktober
Ronnie gaat naar huis
Oostende
De Grote Zon
Ronnie knipt zijn haar
Club Insomnia
Mare Frigoris
Overvecht
Koning Alcohol
Kom Terug
Voor ik vergeet
Tot Ziens Justine
We vieren het toch

Toegiften:
Ik wil alleen maar zwemmen
Wespen op de appeltaart.

Het lijkt misschien niet de allergrootste set die ze ooit speelden maar de nummer zijn zo heerlijk lang soms dat het echt dik 1,5 spelen was vandaag.

Toppers waren Club Insomnia met strijkers en cello. Wist niet dat je op een viool ook kan gitaar spelen.... "Voor ik vergeet" was erg fijn. (Tijdje niet live gehoord). "We vieren het toch" is live echt een schouwspel. En "Ik wil alleen maar zwemmen" werd erg leuk meegedaan door het publiek.

Er is zoveel van de nieuwe plaat gespeeld.Echt meer dan het bekijken waard om straks terug te kijken via 3voor12.tv. Kan niet wachten tot het online komt.

De zachte nummers (Overvecht en de Grote zon) werden heel goed ontvangen door het publiek. Het kan dus wel zo zacht spelen voor publiek.

De CD werd vandaag voor het eerst verkocht. Helaas was het stripboekje nog niet in de verkoop maar dat volgt vanaf 3 november.
Ik zelf zal moeten wachten tot 22 november in Tivoli om mijn gewilde boekje en cd te kunnen hebben. Ik wil hem heel graag door de hele band laten signeren dan ook.

Zelfs de poster (net als de voorkant van de cd hoes) is in het groot echt heel gaaf om te zien. Helaas kreeg je deze pas mee na aankoop cd en daar wacht ik dus mee tot 22 november.

Erik zelf gaf geen signeer sessie vandaag maar heb wel nog even kunnen lachen met Cor van Ingen (onze bassist van de band) die duidelijk ook erg tevreden was vandaag.

En dan te bedenken dat we ook nog behoorlijke set van Roosbeef eerst hebben mogen aanschouwen deze avond. Maar niet alle liedjes daarvan waren voor mij waren geschikt... ach er zullen wel fans voor zijn zeg ik dan maar....

Top geregeld 3voor12. Het was echt enorm genieten!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mossels op 29-10-2011 03:02:26 ]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:10:49 #135
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103702475
Dat was een erg fijn concert gisteren!
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:36:19 #136
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_103703172
Heb net even de CD beluisterd op de luisterpaal, sommige nummers klinken erg goed! Moet nog wel een beetje wennen aan zijn 'nieuwe' soort teksten, maar dat komt wel goed. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'h, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zondag 30 oktober 2011 @ 01:09:40 #137
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_103727929
Oh en Club Insomnia is inderdaad echt fenomenaal. "Ze heeft hem zacht gekust en toen heeft ze hem vermoord, met oogcontact van het eenzaamste soort." O+ _O_
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'h, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_103731502
Dank aan diegene die vast dit op Youtube heeft gezet...

We vieren het toch...

pi_103754352
Oostende is echt prachtig.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:29:02 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_103761789
Hee. Mooi.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_103770740
Zie net dat Oostende de nieuwe single wordt. Staat op Spotify nu, samen met Giraffe, Giraffe, Giraffe. Die kende ik nog niet.

Edit: Ohw, niet echt nieuws volgens mij :@ Is al een videoclip van, zag ik.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:06:29 #142
141482 Q.
JurassiQ
pi_103774958
De nummers van het nieuwe album komen al voor in mijn dromen, volgens mij luister ik er veel naar. :+
For great justice!
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:31:46 #143
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103785729
Donderdag (17.00) heeft ie een instore in concerto.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:42:50 #144
141482 Q.
JurassiQ
pi_103786099
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Donderdag (17.00) heeft ie een instore in concerto.
En om 20:30 bij Plato in Utrecht (Voorstraat).
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 13:04:23 #145
128220 Peter6000
pi_103827861
De eerste data voor de clubtour van volgend jaar zijn ook bekend.
En geheel volgens de Spinvistraditie zijn die nog niet op zijn eigen site te vinden.

http://www.oor.nl/#news/9(...)rlandse_clubtour_aan
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:00:59 #146
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103845001
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Peter6000 het volgende:
De eerste data voor de clubtour van volgend jaar zijn ook bekend.
En geheel volgens de Spinvistraditie zijn die nog niet op zijn eigen site te vinden.

http://www.oor.nl/#news/9(...)rlandse_clubtour_aan
Ah, dan moet ik kaartje voor het Paard halen!
Ik krijg geen genoeg van de nieuwe liedjes.. :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 20:07:26 #147
128220 Peter6000
pi_103845398
Ik ga naar Paradiso.
Erg prettig vooruitzicht.

Ik zat me vanmiddag af te vragen in hoeverre Spinvis nog 'in' is bij de doorsnee muziekliefhebber/ popzaalbezoeker.

Tot mijn verbazing zijn er ook nog gewoon kaartjes voor het Tivoli-optreden, terwijl ik Utrecht zie als de Spinvisstad van Nederland, en het is ook nog eens de officile albumpresentatie.
Je zou dan toch zeggen dat zoiets snel uitverkoopt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:09:17 #148
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_103845514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:07 schreef Peter6000 het volgende:
Ik ga naar Paradiso.
Erg prettig vooruitzicht.

Ik zat me vanmiddag af te vragen in hoeverre Spinvis nog 'in' is bij de doorsnee muziekliefhebber/ popzaalbezoeker.

Tot mijn verbazing zijn er ook nog gewoon kaartjes voor het Tivoli-optreden, terwijl ik Utrecht zie als de Spinvisstad van Nederland, en het is ook nog eens de officile albumpresentatie.
Je zou dan toch zeggen dat zoiets snel uitverkoopt.
Als ik dit topic niet had gevolgd had ik niet geweten dat 't nieuwe album uberhaupt uit was. Misschien moet de promotie-molen nog opgestart worden? :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:15:45 #149
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103845903
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:09 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Als ik dit topic niet had gevolgd had ik niet geweten dat 't nieuwe album uberhaupt uit was. Misschien moet de promotie-molen nog opgestart worden? :)
3voor12 is toch aardig bezig volgens mij, maar je hebt wel gelijk dat er verder nog weinig aandacht aan besteed is.

Net als Peter6000 had ik ook wel verwacht dat het optreden in Tivoli (snel) uitverkocht zou zijn, vooral na een periode van poppodia-rust, maar dat zit dus anders.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:44:32 #150
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_103847631
Stond ook nog een interview met Spinvis in de VPRO Gids. De promotie loopt volgens mij wel aardig hoor. Maar goed, het is echt geen mainstream-artiest, ik ken genoeg mensen die er helemaal niks van willen hebben.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_103849206
Vergeet niet dat spinvis er net een hele tour op heeft zitten, waar ik heen ben gegaan en waardoor ik nu niet ga
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:58:03 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_103859331
Het eerste nummer, en het is alsof ik tien jaar terug in de tijd wordt gebeamd...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:12:29 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_103859961
De winnaar krijgt een antwoord en de verliezer krijgt een vraag.

En toen heeft zij hem vermoord met oogcontact van de eenzaamste soort.

Club Insomnia.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:59:01 #154
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103865841
Zijn er trouwens al foto's van dat stripalbum? (soort verkoop plaatjes zeg maar) Of kunnen we hem morgen pas zien, als die in de winkel ligt?
pi_103886627
Vandaag de nieuwe spiv ontvangen als maandcadeautje van de Excelsior-supportersclub. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 november 2011 @ 19:44:34 #156
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103926155
Vandaag even snel gekeken bij de FRS, maar zag alleen het reguliere album maar liggen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_103926660
Officiele release is pas vanaf 7 november :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103927225
quote:
17s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:12 schreef Ringo het volgende:
De winnaar krijgt een antwoord en de verliezer krijgt een vraag.

En toen heeft zij hem vermoord met oogcontact van de eenzaamste soort.

Club Insomnia.
En vlak voor het bevel, vlak voor het schot is er nog oogcontact van het eenzaamste soort
pi_103934731


Wow, ik had iets van 3 nummers verwacht bij de Instore in de Plato (5 jaar geleden deed hij bij een instore maar 1 nummer) maar hij deed gewoon bijna een hele set van een uur! En volgens mij heb ik nog nooit zo dichtbij gezeten. O+

Semi-willekeurige volgorde:
* Heel goed nieuws
* Koning Alcohol
* Oostende
* Overvecht
* Club Insomnia
* De grote zon
* Ronnie knipt zijn haar
* Ik wil alleen maar zwemmen
* Limonadeglazen Wodka
* Voor ik vergeet
* Wespen op de appeltaart
For great justice!
  donderdag 3 november 2011 @ 22:43:43 #160
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103938174
Ik was net ook bij de plato. Erg goed! Ik had ook minder nummers verwacht, lekker lang. Het kwik steeg alleen wel behoorlijk binnen..
Ben ook erg blij met mijn cd (deluxe uitvoering) en gesigneerd natuurlijk ;)

Q, was jij degene van het verzoekje? (aan het standpunt van je foto te zien) Ik kon Eric's aanpassing in 'Voor ik vergeet' wel waarderen.
pi_103940339
Ik ga dit album voor kerst (of Sinterklaas als we daar ineens weer aan doen) vragen denk ik.
What Would Goku Do
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:52:19 #162
141482 Q.
JurassiQ
pi_103946774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 22:43 schreef kciR het volgende:
Ik was net ook bij de plato. Erg goed! Ik had ook minder nummers verwacht, lekker lang. Het kwik steeg alleen wel behoorlijk binnen..
Ben ook erg blij met mijn cd (deluxe uitvoering) en gesigneerd natuurlijk ;)

Q, was jij degene van het verzoekje? (aan het standpunt van je foto te zien) Ik kon Eric's aanpassing in 'Voor ik vergeet' wel waarderen.
Nee, ik zat rechtsvoor, allereerste rij, het verzoek kwam van linksvoor. :7
For great justice!
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:37:59 #163
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_103948385
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 07:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, ik zat rechtsvoor, allereerste rij, het verzoek kwam van linksvoor. :7
Oke, gelukkig maar.. ;)
pi_103948412
Holy shit, een in-store van een uur :o en vooral zoveel nummers! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:39:44 #165
141482 Q.
JurassiQ
pi_103948429
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Norrage het volgende:
Holy shit, een in-store van een uur :o en vooral zoveel nummers! :)
Ja, dat was voor mij ook een verrassing. Vond het helemaal niet erg moet ik zeggen alhoewel een uur op de grond van de Plato zitten wel genoeg was. 8-)
For great justice!
  vrijdag 4 november 2011 @ 12:14:43 #166
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103952756
Ik was pas halverwege binnen bij Concerto (werken schmerken) maar daar heb ik nog Overvecht, Wespen op de Appeltaart, Voor ik Vergeet, De Grote Zon en Ik wil alleen maar zwemmen gehoord. En de LP laten signeren.

Nu over een paar weken in Tivoli graag de rest horen. :Y.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2011 @ 13:00:46 #167
128220 Peter6000
pi_103954163
5 sterren-recensie van de Volkskrant.

quote:
Razendknappe muziek en zeldzaam mooie teksten

Zes jaar na zijn laatste liedjesalbum en bijna tien jaar na zijn albumdebuut komt Spinvis met Tot Ziens, Justine Keller. Een plaat met nieuwe liedjes die er even sterk inhakt als Spinvis destijds.

Twaalf strak gecomponeerde liedjes doordrenkt met melancholie, die een 'foto van de jonge Marvin Gaye' in de badplaats Oostende oproept, of die de bezoeker aan Club Insomnia overmant na 'oogcontact van het eenzaamste soort'.

Ieder liedje bevat van die zinnetjes die je niet meer loslaten, en dan zijn er nog de verbluffend rijke arrangementen, die net als de teksten vooral opvallen door de zorg aan de kleinste details. Muzikaal is de plaat afwisselender en grootser georkestreerd dan eerder werk. Kom Terug heeft een dansbare groove, en het daaropvolgende De Grote Zon is klein, teder en ontroerend. Zo wordt je heen en weer geslingerd tussen stemmingen en emoties. Iedere vrolijke noot kent een keerzijde, maar in alle treurnis ontkiemt iets van hoop. We Vieren Het Toch verklankt het gevoel van afscheid dat hoort bij het einde van wat het mooiste feest ooit leek. Spinvis benoemt zo steeds een andere stemming. Met razendknappe muziek en zeldzaam mooie teksten.

http://www.volkskrant.nl/(...)-mooie-teksten.dhtml
pi_103957414
En ook deze staat op Spotify ondertussen. Mooi!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_103993104
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat de opnames van 3 Voor 12 in People's Place online staan? Kan op hun site hier niets over terug vinden :'(
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 13:21:25 #170
128220 Peter6000
pi_103993717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:02 schreef MikelenniuM het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat de opnames van 3 Voor 12 in People's Place online staan? Kan op hun site hier niets over terug vinden :'(
Vanaf dinsdagavond.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45274536

Hoef ik me maar 1 dag te beheersen om er niet naar te kijken, want ik maak liever live kennis met de nieuwe liedjes. 8-)
pi_104006504
Wauw. Wat een album zeg. Het heeft me net zo hard te pakken als het debuut destijds.
What Would Goku Do
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:10:44 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104010510
Staan de teksten voor dit album eigenlijk ergens online, toevallig? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 6 november 2011 @ 12:37:18 #173
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_104026376
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie wat twijfels had, maar ondertussen ben ik helemaal om. Geweldige plaat.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_104040002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:21 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Vanaf dinsdagavond.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45274536

Hoef ik me maar 1 dag te beheersen om er niet naar te kijken, want ik maak liever live kennis met de nieuwe liedjes. 8-)
*O*
Thanx! Dat is echt heel goed nieuws! :D
pi_104064311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:10 schreef Arn0 het volgende:
Staan de teksten voor dit album eigenlijk ergens online, toevallig? :P
Die staan in het boekje dat bij de cd zit.
Ik heb een gesigneerde versie ontvangen zaterdag :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 7 november 2011 @ 14:22:31 #176
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104074551
De luxe versie aflopen weekend gekocht. Had een consistent stripverhaal van Hanco Kolk verwacht, maar zijn bij elk nummer verschillende soorten "krabbels" geworden. Nou ja, ook wel geinig. Het album: nog maar 1x geluisterd. Vond 'm wel goed. Al een jaar of twee een raar soort haat/liefde verhouding met de muziek van Spinvis. Of eigenlijk: "Een beetje beu door overdosis, maar toch blijven luisteren verhouding".
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104081617
En mijn eerste luisterbeurt is nu ongeveer halverwege. Tot dusver ben ik zeer onder de indruk!

Fijn dat Ronnie ook nog een reprise heeft.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 7 november 2011 @ 23:21:44 #178
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_104103954
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Weakling het volgende:
De luxe versie aflopen weekend gekocht. Had een consistent stripverhaal van Hanco Kolk verwacht, maar zijn bij elk nummer verschillende soorten "krabbels" geworden. Nou ja, ook wel geinig. Het album: nog maar 1x geluisterd. Vond 'm wel goed. Al een jaar of twee een raar soort haat/liefde verhouding met de muziek van Spinvis. Of eigenlijk: "Een beetje beu door overdosis, maar toch blijven luisteren verhouding".
Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_104108666
Even wat nieuwtjes...

Vandaag (dinsdag 8november ) tussen 21 en 22 uur op digitaal kanaal Cultura24 (kijk mee via Internet als je geen digitale tv hebt via http://www.cultura.nl/) het concert van Spinvis van 3voor12 presenteert.... Spinvis.

Zal daarna terug te kijken zijn via 3voor12.nl

En woensdag (9 november )op Radio 1 vanaf 19uur een interview met Erik bij Radio Kunststof.
Zie http://www.nps.nl/page/programma/424/kunststof/

Altijd leuk om Erik te horen praten over wat hem bezig houdt.
  One tough cookie dinsdag 8 november 2011 @ 02:04:01 #180
169210 liesje1979
pi_104108698
Ik heb er zo'n zin in! Over 42 uur en 12 minuten zie ik ze voor het eerst. En Peter weer. *O*
pi_104109460
Ah, dus de Spinvis dingen kunnen we gewoon terugkijken via internet. Das mooi, want ik ben rond die tijd nog niet thuis.. :D

Ik hoop dat ik zijn interview ook later ergens nog terug kan luisteren
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104109629
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:21 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.
Ik heb de plaat gewoon bij de FRS in Leiden gekocht. Bij Nederlandstalig stond een grote voorraad Spinvis.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_104110795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ah, dus de Spinvis dingen kunnen we gewoon terugkijken via internet. Das mooi, want ik ben rond die tijd nog niet thuis.. :D

Ik hoop dat ik zijn interview ook later ergens nog terug kan luisteren
Ik weet van Radio Kunststof dat je tot een week terug kan luisteren en nog leuker.... een mp3 kan downloaden van de uitzending. Zo heb ik ook een ander lang interview met Spinvis ooit bij hen al gedownload.

3voor12 zal het concert op de site zetten na afloop van Cultura TV.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:32:22 #184
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104111139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:38 schreef Orbis het volgende:
k heb de plaat gewoon bij de FRS in Leiden gekocht. Bij Nederlandstalig stond een grote voorraad Spinvis.
Het boek met de CD achterin? Ik heb de mijne bij Velvet in Breda gekocht, want bij FRS niet gezien.
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.
Nou ja, verhaal. Ik had het leuk gevonden als het echte strip was geworden met dan wel de teksten van de nummers, maar dan al die nummers in dezelfde doorlopende strip. Ik leg het weer knullig uit geloof ik ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104113506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:32 schreef Weakling het volgende:

[..]

Het boek met de CD achterin? Ik heb de mijne bij Velvet in Breda gekocht, want bij FRS niet gezien.

[..]


Ah, nee. Ze hadden slechts de gewone cd.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 12:34:10 #186
128220 Peter6000
pi_104116258
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 november 2011 02:04 schreef liesje1979 het volgende:
En Peter weer. *O*
En Liesje weer. *O*
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 14:44:36 #187
128220 Peter6000
pi_104120753
Vanavond Spinvis in DWDD.

Hebben ze in het DWDD-topic ook weer iets om af te zeiken.

Ik ben wel wat verbaast dat hij er gaat staan, omdat hij eerder kritiek had op die anderhalve minuut een liedje mogen spelen.

Al snap ik het wel, voor de naamsbekendheid is het belangrijk.
pi_104121105
Oehh.. dat kan ik dan wel es opnemen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:58:43 #189
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104121320
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:44 schreef Peter6000 het volgende:
Vanavond Spinvis in DWDD.

Hebben ze in het DWDD-topic ook weer iets om af te zeiken.

Ik ben wel wat verbaast dat hij er gaat staan, omdat hij eerder kritiek had op die anderhalve minuut een liedje mogen spelen.

Al snap ik het wel, voor de naamsbekendheid is het belangrijk.
Het lijkt me ook stug dat ze niet voor of na de uitzending een paar nummers helemaal kunnen spelen. Maar ja, daar heb je als TV kijker niks aan natuurlijk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104123614
3voor12 presenteert Spinvis staat online :D

http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41396395/45272656/0
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104123649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:58 schreef Weakling het volgende:

[..]

Het lijkt me ook stug dat ze niet voor of na de uitzending een paar nummers helemaal kunnen spelen. Maar ja, daar heb je als TV kijker niks aan natuurlijk.
Ja dat doen ze meestal ook,na de uitzending. Ze blijven ook niet voor niets altijd op het podium staan vaak....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104126824
Heel fijn interview... alleen de titel al: Verliefd op de eerste verliefdheid.

http://www.goddeau.com/content/view/9722/1/1/1/

Zes jaar was het wachten op de derde Spinvisplaat. Tot Ziens, Justine Keller is een opvallend ander album geworden, dat ervoor zorgt dat Spinvis niet zomaar zijn eigen genre wordt. Collages ruimen baan voor ijzersterke melodien. De Jong, net 50 geworden, is meer songschrijver dan songsmid op deze plaat. Het nummer staat centraal, maar bovenal in dienst van het verhaal dat hij met deze plaat absoluut wilde vertellen. Een bloedmooi verhaal, zo blijkt al gauw uit dit even hartelijke als openhartig gesprek. Onder andere over Justine, want zij is de liefde zelf.

goddeau: Ik vind dit veruit je mooiste plaat. En vooral verrassend melodieus.
de Jong: “Nou, dat woord zocht ik nu al de hele dag (lacht). Melodieus… Eind vorig jaar bekeek ik alles wat ik had verzameld aan ideen en liedjes, en dat was een heel aantal. Het ging alle kanten op. (denkt na) Kijk, je hebt een hoofd en een hart. Mijn hoofd was bezig met iets moderns, waarbij woorden een andere functie hadden. Maar ik was ook 50 geworden in februari. Niet dat leeftijd voor mij zo veel betekent, maar je begint toch na te denken: wat zijn nu de blijvende waarden? En dat is de melodie, los van alle muziekgenres die er bestaan.”

goddeau: Het lijkt alsof je deze keer echt iets tijdloos wou maken.
de Jong: “Tijdloos, dat durf ik niet te zeggen. Maar de melodie is voor mij momenteel het allerbelangrijkste. Het hoofd zegt momenteel: nee, niks melodie, het moet abstract. En het hart zegt: het melodieuze moet primeren. En je moet altijd volgen wat je hart zegt.”

goddeau: En de beste muziek is diegene die je pal tussen hoofd en hart raakt. Zoals deze plaat. Vooral ook doordat je teksten beeldender, potischer zijn dan ooit.
de Jong: “Dank je wel. En toch voel ik aan dat de teksten directer zijn geworden. Maar dat wil niet zeggen dat ik voortaan zo schrijf. Ik ben nu al bezig met nieuwe liedjes en die zijn toch weer abstracter van tekst. Dit hoorde gewoon bij het Justine-verhaal.”

goddeau: Ik wou ze net niet directer noemen. Je zegt meer in de witlijnen in je teksten dan in de lijnen zelf. In “Oostende” bijvoorbeeld.
de Jong: “Mooi, dat moet ook zo. (denkt na) Ik heb bijvoorbeeld lang getwijfeld of ik de plaats waar het zich allemaal afspeelt wel bekend zou maken. Als ik de titel “Oostende” had weggelaten, was het veel opener geweest qua beeld. Het is uiteindelijk een bewuste keuze geweest om het toch te situeren, die had ik vroeger toch minder gemaakt denk ik.”

goddeau: Waarom nu juist wel?
de Jong: “Geen idee (lacht). Ik denk omdat de klank, het beeld, de betekenis van Oostende al zoveel romantiek heeft, en ik raak er zo vaak verzeild om de een of andere reden. (denkt na). En alles in deze stad is aan het veranderen, ze zijn altijd aan het bouwen: er komt een nieuwe haven, kleine hotelletjes blijven staan terwijl grote gebouwen worden afgebroken. Je hebt aan de ene kant die constante verandering van de stad, aan de andere kant heb je de zee en de wind die nooit verandert, dat is allemaal eeuwig.”

goddeau: Je kunt het ook zien als tegenstelling tussen de schoonheid van dat eeuwige en de lelijkheid van Oostende vandaag: als die stad in het nieuws komt, is het door hangjongeren, mensen die neergestoken worden omdat ze geen sigaret willen geven of vluchtelingen die op straat slapen tot ze op een boot naar Engeland geraken. Ik luisterde naar deze plaat als een album dat alle lelijkheid buitenhoudt.
de Jong: “Ik heb niets willen verstoppen of ontkennen, maar wel iets willen maken dat zo mooi mogelijk is. Proberen alle ironie en cynisme weg te houden. Ik ben er niet blind voor, maar ik wil er nu even niets mee doen. Het heeft misschien ook te maken met de periode van mijn leven waar ik nu in zit. Misschien leent die zich daar minder toe. Ik werk veel samen met mensen, bijvoorbeeld met Theo Van Gogh, vroeger. Dat vind ik echt zo’n voorbeeld van iemand die altijd bezig was met het benoemen van het falen van de mens, alles wat fout liep: iedereen liegt, alles is onecht, alles heeft een dubbele betekenis, iedereen is egostisch. En dat is allemaal waar. Als je twintig bent, begin je dat te vermoeden. Als je dertig bent, dan weet je dat. Maar er moet toch meer zijn. Je kunt toch niet je hele leven dat blijven benoemen? Ik weet ondertussen ook wel dat het allemaal zo is. Maar ik kijk nu of er toch niet nog een deur achter dat falen zit, en of er achter die deur toch iets zit dat mooi en echt is. En dat is de schoonheid, de ontroering.”

goddeau: En dat terwijl de plaat aanvankelijk over oorlog zou gaan, zag ik in een interview met je eerder dit jaar. Je klonk toen behoorlijk grimmig.
de Jong: “Toen ging het inderdaad een grimmige plaat worden, en die grimmigheid is er stilaan uit verdwenen. Dat was geen keuze, het gebeurde gewoon. En dan moet je dat volgen, anders ben je bezig met vorm en dat is niet goed. (denkt na) Ik ben nu net heel bewust op zoek gegaan naar andere vormen om te gebruiken, meer verhalende vormen bijvoorbeeld. Ik heb ook veel solo opgetreden de afgelopen tijd. En wanneer je alleen speelt, worden de teksten steeds belangrijker. Met een band speel je, alleen praat en vertel je meer tegen de mensen. En dan merk je dat er speciale aandacht is voor liedjes die gaan over mensen die iets vertellen over hun leven. Ik heb veel collageteksten gemaakt, nog steeds, maar die hoorden niet in het Justine-verhaal.”

goddeau: Je had het al een paar keer over het “Justine-verhaal”. Wie is Justine Keller eigenlijk?
de Jong: “Justine is geen vrouw, dat is de liefde zelf. Als je twaalf of dertien bent, en je wordt voor de allereerste keer verliefd, klopt je hart zoals het nog nooit heeft geklopt. Je was er wel klaar voor, dacht je, en opeens is het zover. In mijn geval was dat Marthe Keller, een actrice in een Franse televisieserie… (haalt diep adem) Man (lacht). Ik denk dat je dan niet verliefd wordt op een vrouw, maar op dat gevoel, op de liefde zelf.”
“En de hoofdfiguur op deze plaat, die al die liedjes vertelt aan ons, heeft dat gevoel nooit kunnen loslaten. Normaal laat je dat na verloop van tijd los en maakt het plaats voor de echte wereld, maar bij hem is dat niet gebeurd. En die vrouw, Justine, waart de hele tijd rond hem als een geest. Dat kan heel destructief werken… Liefde kan echt vreselijk zijn, afschuwelijk, een moordenaar, het kan je helemaal kapot maken, uithollen… Maar de hoofdfiguur op deze plaat is ook het slachtoffer van die Justine.”

goddeau: Als je zegt dat je dat gevoel slechts n keer kunt hebben, waarom is het dan een “tot ziens, Justine” en geen “vaarwel”?
de Jong: “Tot ziens is in dit geval een vaarwel, maar vaarwel klinkt veel te hard, te dramatisch. Terwijl iedereen weet: het is geen tot ziens. Maar dat zeg je niet. Daardoor is “tot ziens” veel mooier. Het is een belofte die niet wordt ingelost. Dat weet iedereen, en dat is veel tragischer (lacht).”
(denkt na). “Hoor mij nu de plaat uitleggen. Ik hoop dat het voor mensen die naar de plaat luisteren geen teleurstelling is. “Oh, ik had het helemaal anders gehoord.” En dan heb ik het kapot gemaakt. Je probeert het in interviews zo eerlijk mogelijk te zeggen, maar vaak zeg je dan te veel. Het is heel risicovol.”

goddeau: Maar blijkt die eerste verliefdheid achteraf gezien niet heel platonisch tegenover de liefde van later voor je vrouw, kinderen…?
de Jong: “Die Justine-liefde is niet de liefde voor een vrouw, maar de liefde voor de liefde. Dat gevoel, de intensiteit, de kick die je tot dan nog nooit hebt beleefd. “Wat voel ik nou? Waarom denk ik de hele dag aan haar? Waarom is dat? Kan ik dat niet uitzetten?” Nee, dat kun je niet. (denkt na) De liefde voor je vrouw en je kinderen later is heel tastbaar, is echter. Tuurlijk. Maar daar gaat dit niet over.”

goddeau: Denk je dat kinderen vandaag of over tien jaar diezelfde intensiteit van de eerste verliefdheid kunnen beleven? Ik vrees daar namelijk voor.
de Jong: (Resoluut) "Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik heb heel veel vertrouwen in de nieuwe generatie. Ik heb twee zonen van 19 en 13, en als ik hun vrienden zie, al die jonge mensen die met elkaar praten, hoe ze over de wereld denken… dan heb ik daar heel veel vertrouwen in. Het is wel zo dat de kinderen vandaag opgroeien in een wereld waarin alles constant verandert. Wat je dan gaat doen, denk ik, is zoeken naar dingen die niet veranderen, die waardevol zijn, daar ga je je dan aan hechten. En dat is verliefdheid. Liefde. Er is een sterke tegenbeweging, waar ik echt in geloof. De tegenbeweging van jonge mensen die op zoek zijn naar duurzaamheid, dingen die echt zijn. Als ik op de iPod van mijn oudste zoon kijk, zie ik The Beach Boys, The Beatles en grote dingen van vroeger. Er is blijkbaar heel veel aandacht voor. Jij en ik geven die waarden door aan onze kinderen. Jij zet de muziek op die je mooi vindt en je kinderen drinken dat. En zo bloeien ze. Ik begrijp die angst en bezorgdheid wel die wij, de ouderen, vandaag hebben, maar er is hoop. We hebben immers geleefd in een tijd waarin er geen oorlog was in Europa, een soort eiland, heiland, uniek in de geschiedenis van dit continent. Ik maak me wel zorgen over bepaalde ontwikkelingen vandaag. We hebben fantastische kinderen, maar in welke wereld zullen ze opgroeien… Ze zullen het met minder moeten doen.”

goddeau: Er heerst een grote zenuwachtigheid vandaag vind ik. Dat kan niet anders dan een invloed op hen hebben.
de Jong: “Tuurlijk. Maar je moet vertrouwen hebben. Vanuit de eigen waarden die je doorgeeft, ook via boeken, muziek, films, dingen waar jij en andere mensen, jongeren over praten… Wij zijn toch niet de enigen, dat kan toch niet? Er zijn geen overkoepelende groepen meer, iedereen is een individu. En dat is iets negatiefs. Je ziet dat mensen die elkaar vinden voornamelijk rechts of heel conservatief zijn, dat ze terug naar vroeger willen, of alle buitenlanders buiten willen. Die voelen zich verbonden. Diegenen die dat anders zien, zijn allemaal los.”

goddeau: Jouw opvattingen over deze huidige tijdsgeest blijven op de plaat toch onder de oppervlakte, al heeft die er ergens wel een invloed op lijkt me.
de Jong: “Tuurlijk, dat kan niet anders, of je wil of niet. Door gaten en kieren komen die beelden erdoorheen. Maar dat echt gengageerde zou ik er snel weer uithalen. Het staat het verhaal in de weg, het heeft teveel richting. Mijn personages zijn maar heel gewone mensen, die worden ook maar door de wind heen en weer gegooid, ze kunnen ook niet altijd goed overweg met hun gevoelens of zich goed uiten. Ze hebben maar heel weinig woorden en toch proberen ze zich uit te drukken. (denkt na) Het pogen, maar mislukken, is duizend keer mooier dan alles kunnen en slagen.”

goddeau: In welke zin vind jij jezelf dan geslaagd?
de Jong: “Ik ben geslaagd in… Dit is wat ik nu doe, en hoe ik leef, is echt een droom. En dan bedoel ik niet het zwembad of de auto’s (lacht), maar dat ik de middelen heb om te doen wat ik wil. Maar wat ik maak, geslaagd? Nee, dat durf ik niet zeggen. Zolang het in de lucht hangt, is het perfect. Je hebt een idee: zo moet het worden, en dat is perfect, zolang het daar hangt. En dan kun je kiezen: ofwel laat je het daar hangen, ofwel zet je het op de grond zodat iedereen het kan aanraken en iedereen er een mening over kan hebben. En dan is het helemaal niet meer perfect: er zitten scheuren in, daar is iets stuk, en dat klopt niet… Maar het is wel een keuze. En dan kies ik voor het laatste, al is het slechts 60% van wat het had moeten zijn, maar dan is het goed. Goed genoeg. Dus het is niet geslaagd, maar dat lukt toch nooit. Het maken, het zoeken, is het doel. Niet het resultaat.”
pi_104129903
De opbouw naar "en dat we weer vrienden worden" in Heel Goed Nieuws is echt heerlijk...

Overigens, heeft ie het in Club Insomnia nu echt over vampier kung fu? Vampire comme vous, volgens het boekje. Logischer.

[ Bericht 17% gewijzigd door Orbis op 08-11-2011 19:13:21 ]
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_104133568
Gister in de veronderstelling dat ik naar de voorstelling de weerman ging in Den Bosch, maar niets bleek minder waar. Hij speelde gewoon ongeveer zijn hele nieuwe album live.... Dat was een zeer aangename verrassing. Ze moesten nog wel even wennen, na het 3de liedje moest hij toch even kijken hoe het nu zat en even later moest saartje ook even nadenken welk liedje ze ook al moest spelen :P. Ach, komt wel weer goed en het was weer geweldige avond uiteraard. Mensen komen nu in ieder geval niet meer bedrogen uit: wat ze live horen; krijgen ze ook zo op CD te horen :P Dat was "vroeger" wel anders ;). Op naar het volgende optreden :D

Direct dan ook maar het nieuw album + boek gekocht; echt heel gaaf !!
Hoi
pi_104134840
Net Oostende in DWDD :D Die gitaar h, daar smelt ik echt van.
pi_104134893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:43 schreef roeliooo het volgende:
Gister in de veronderstelling dat ik naar de voorstelling de weerman ging in Den Bosch, maar niets bleek minder waar. Hij speelde gewoon ongeveer zijn hele nieuwe album live.... Dat was een zeer aangename verrassing. Ze moesten nog wel even wennen, na het 3de liedje moest hij toch even kijken hoe het nu zat en even later moest saartje ook even nadenken welk liedje ze ook al moest spelen :P. Ach, komt wel weer goed en het was weer geweldige avond uiteraard. Mensen komen nu in ieder geval niet meer bedrogen uit: wat ze live horen; krijgen ze ook zo op CD te horen :P Dat was "vroeger" wel anders ;). Op naar het volgende optreden :D

Direct dan ook maar het nieuw album + boek gekocht; echt heel gaaf !!
Ik heb volgens mij iedere tour gezien tot nu toe, behalve deze laatste. Ben benieuwd O+
pi_104138046
Vond het niet heel goed bij DWDD, volgens mij gingen er wat dingen mis of wat? Geluid stond niet goed, zeker in het begin niet. En je hoorde ook geen stem van de anderen terwijl hun mond bewoog...
Beetje jammer...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:18:52 #198
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_104138363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:13 schreef Norrage het volgende:
Vond het niet heel goed bij DWDD, volgens mij gingen er wat dingen mis of wat? Geluid stond niet goed, zeker in het begin niet. En je hoorde ook geen stem van de anderen terwijl hun mond bewoog...
Beetje jammer...
Nee, het geluid was erg slecht. Wel jammer..

Kijk nu het optreden op 3voor12 terug. Mare Frigoris O+ , die had ik al een tijdje niet meer gehoord, toch wel erg mooi voor ertussen! De nieuwe nummers zijn live erg leuk met band.
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:29:09 #199
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_104138976
nieuwe album staat op Spotify, klinkt weer erg tof:
http://open.spotify.com/album/3BOjKcuJzayX7E7jpTehca

(of was dit al gepost? :@ )
nee, jij dan!
pi_104167006
Cool dat het 3voor12 optreden erop staat! *O*
jammer dat het op postzegelformaat is... :'(
pi_104167262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:05 schreef MikelenniuM het volgende:
Cool dat het 3voor12 optreden erop staat! *O*
jammer dat het op postzegelformaat is... :'(
Je had gister ook naar cultura 24 kunnen kijken.
Fair chance overigens dat die het nog een keer uitzenden. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104174521
Die 1.5 minuut bij DWDD was natuurlijk een lachertje, logisch ook, live hebben de liedjes een hele opbouw van minstens enkele minuten. Daarbij was er iets niet goed met het geluid. Al met al erg jammer dat vele Nederlanders op deze manier kennis hebben gemaakt met Spinvis, hij is zoveel beter. . .
Hoi
  woensdag 9 november 2011 @ 21:05:07 #203
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_104178080
Vandaag even langs de Plato gegaan en heb nu ook het boekwerkje. *O*
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_104181168
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je had gister ook naar cultura 24 kunnen kijken.
Fair chance overigens dat die het nog een keer uitzenden. :)
Ik heb geen Cultura24 :{
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 00:34:09 #205
128220 Peter6000
pi_104189053
Vanavond Spiv gezien in de Kleine Komedie.

Nadat Liesje de mensen die zogenaamd per ongeluk op onze een half jaar geleden gekochte eerste rangs plaatsen zaten op sociaal aanvaardbare wijze had weggejaagd kon de avond beginnen.

Met (zoals verwacht en gehoopt) het complete album (behalve Jij Wint). _O_
Dat Jij Wint niet gespeeld werd vond ik overigens wel een vreemde keuze, want het lijkt me nu typisch een liedje dat in het theater goed tot zijn recht komt, en in een popzaaltje verzinkt.

Special guest was vanavond..... Hanco Kolk. w/

Hij verstripte sommige liedjes live, je zag de tekeningen ontstaan op een groot scherm.

Hoogtepunten zijn persoonlijk en subjectief, maar ik vond Club Insomnia en Ronnie knipt zijn haar (dat bij mij in enkele weken tijd is gepromoveerd van 'een aardig liedje' naar 'een 5 sterren Spinvissong' ) erg fijn om te horen.
En Voor ik Vergeet na lange tijd weer eens live.
En het cello-spelen van Saartje tijdens Koning Alcohol was zeer sterk.

Het enige minpuntje van de avond vond ik het ontbreken van De Weerman graphics bij De Grote Zon (het raakte me op deze kale manier veel minder) en Mare Frigores (dat was toch met die Kodak-achtergrond). En bij enkele andere liedjes.

Na afloop nog een paginagroot gesigneerd exemplaar gescoord van het boek, waarbij Erik beleefd lachte om mijn grapje dat hij zijn vorige album ook al gespigneerd had. 8-)

Mooi boek.
Ben er blij mij.
En het ruikt ook nog zo lekker nieuw. *O*
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 00:36:23 #206
169210 liesje1979
pi_104189122
Eigenlijk zou ik wachten tot Peter gepost had, maar hij is er nog niet zie ik. Ik heb werkelijk waar genoten, wat een geweldig optreden. Er waren volgens mij maar twee nummers die ik nog nooit gehoord had en voor de rest "kende" ik het allemaal. We hadden mooie plaatsen en konden alles heel goed zien. Ik ben niet zo goed in de titels, maar die zal Peter nog wel posten, inclusief een uitgebreid sfeerverslag. :D Wat misschien nog wel leuk is om te vermelden is dat ik stomverbaasd was dat er een vrouw bij zat. Stom genoeg was me dat nog nooit opgevallen als ik het luisterde. :D Na het optreden was ik helemaal "vol" en een beetje hyper, dat heeft inmiddels plaats gemaakt voor een intens tevreden stilte in mij, en dat is heerlijk als je normaal gesproken door het leven stuitert!

Peter, bedankt voor het geweldige idee om mij mee te nemen, je aangename gezelschap, je grandioze kadootje en je trouwe vriendschap. :*
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 00:36:38 #207
169210 liesje1979
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 00:38:12 #208
128220 Peter6000
pi_104189172
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:36 schreef liesje1979 het volgende:
Wat misschien nog wel leuk is om te vermelden is dat ik stomverbaasd was dat er een vrouw bij zat.
Saartje stond ook bij het signeren om haar kinderliedjes cd te verkopen.

Ik heb haar in mijn focus op Erik best wel genegeerd. :')
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 00:41:10 #209
169210 liesje1979
pi_104189247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:38 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Saartje stond ook bij het signeren om haar kinderliedjes cd te verkopen.

Ik heb haar in mijn focus op Erik best wel genegeerd. :')
Ik vond haar geweldig, bij dat nummer waarbij Hanco dat meisje tekende. Kippenvel tot op het bod. En ach, je hebt je handtekening. :D
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 00:55:55 #210
169210 liesje1979
pi_104189633
Oh en we vieren het toch! *O*
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 00:59:33 #211
128220 Peter6000
pi_104189725
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:55 schreef liesje1979 het volgende:
Oh en we vieren het toch! *O*
Ik stoorde me er een beetje aan dat die regels van Oostende er in het tweede gedeelte weer in terug kwamen.

En had zoiets van: Dat weten we nu wel, je hoeft niet in de helft van de songs de Justin Keller regels te laten terugkeren (was ook al bij een stuk of 4 andere liedjes).
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 01:01:55 #212
169210 liesje1979
pi_104189785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:59 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ik stoorde me er een beetje aan dat die regels van Oostende er in het tweede gedeelte weer in terug kwamen.

En had zoiets van: Dat weten we nu wel, je hoeft niet in de helft van de songs het de Justin Keller regels te laten terugkeren (was ook al bij een stuk of 4 andere liedjes).
Ja terwijl ik dat juist heel erg prettig vond. Op een cd zou het me storen maar bij een optreden vind ik het juist prachtig! Voor mijn gevoel reeg het alle liedjes aan elkaar en maakte het tot een verhaal. Of bedoelde je dat niet? :@
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 01:04:20 #213
128220 Peter6000
pi_104189840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 01:01 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja terwijl ik dat juist heel erg prettig vond. Op een cd zou het me storen maar bij een optreden vind ik het juist prachtig! Voor mijn gevoel reeg het alle liedjes aan elkaar en maakte het tot een verhaal. Of bedoelde je dat niet? :@
Dat bedoelde ik idd. :@

Maar in mijn beleving ontstond er geen verhaal door, geloof ik.
  One tough cookie donderdag 10 november 2011 @ 01:07:00 #214
169210 liesje1979
pi_104189902
Voor mij gaf het wat continuiteit en dat vond ik prettig, terwijl jij als echte Spiv-fan juist kan genieten van het onverwachte denk ik. Ben wel benieuwd hoe de andere mensen hier die het gezien hebben ervaren. :)
pi_104191379
Ik moet zeggen dat ik het wel wat vind hebben als liedjes wat referentie naar elkaar hebben.
Nu wil ik z'n nieuwe show echt heel graag zien :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104234916
Spinvis heeft het maar druk de laatste tijd:
Bijzonder optreden Spinvis in museum
pi_104239773
Spinvis :D ik heb nu een paar dingen gehoord. Is het het waard om een album te kopen?
Anonimity is a bliss
pi_104239972
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:44 schreef gewoonfaye het volgende:
Spinvis :D ik heb nu een paar dingen gehoord. Is het het waard om een album te kopen?
Ja
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104240992
Even iemand quoten vanuit forum Muziekmeter.nl

In het boek op de laatste pagina staat het volgende:
"'kom terug' verscheen eerder onder de titel 'Beautiful' (tekst: Evert-Jan van den Brink/Spinvis, muziek: Spinvis) op J.D. Traven - 'Falling Ever so Softly' (eigen beheer, 1995)"

Ik heb de muziek proberen op te zoeken, maar kon het op geen enkele manier vinden, helaas. Ik weet wel dat J.D. Traven het pseudoniem is waaronder Erik de Jong in de jaren '90 optrad. Schijnbaar heeft hij toen ook al muziek opgenomen en verzameld op Falling Ever so Softly. Nouja, in iedergeval, ik ben erg benieuwd naar deze opnamen en hoeverre dit ook al op Spinvis lijkt want Hi Jinx en Judy Nylon(twee bandjes waarin Erik in de jaren '80 speelde) lijken er helemaal niet op. Als iemand mij aan de muziek kan helpen zou ik er erg blij mee zijn.....
pi_104289069
Wat is het nieuwe album is super goed zeg! Lekker zacht en warm.
  One tough cookie zondag 13 november 2011 @ 01:31:20 #222
169210 liesje1979
pi_104306736
En Erik die Engels zingt.... echt... Youtube is my friend today....

  dinsdag 15 november 2011 @ 10:48:26 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104387754
Ik vind deze plaat zo goed h.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 01:16:46 #225
128220 Peter6000
  vrijdag 18 november 2011 @ 01:24:30 #226
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104501386
Wow, rg mooi. Raymond is sowieso een held, originele nummer is al uitstekend en deze cover ook _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_104502450
Ik vind het een beetje weghebben van de 2metersessies uit 2007..
Die zijn overigens hier te vinden mocht iemand ze over het hoofd gezien hebben :P

http://www.spinvis.nl/archief/2008/08/08/twee-meter/#extended
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 12:30:42 #228
128220 Peter6000
pi_104508897
Er zit ook een 2 meter sessie met Spinvis uit 2011 aan te komen.
Op 8 november opgenomen, maar nog niet beschikbaar.

http://www.2metersessies.nl/

Al ben ik persoonlijk momenteel meer in de band-sfeer. Als ik naar Spinvis kijk/ luister is dat die People`s Place opname.
pi_104509388
Ik zag het, ik ben benieuwd naar de nieuwe.. :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104510075
Heerlijk melodieus nieuw album, voor het eerst gister gehoord, zeeeer aangenaam verrast !

(was beetje bang dat er van die hakkelende 10 minuten durende liedje verstopt zouden zitten)
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 17:18:17 #231
128220 Peter6000
pi_104519069
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 01:24 schreef Arn0 het volgende:
Wow, rg mooi. Raymond is sowieso een held, originele nummer is al uitstekend en deze cover ook _O_

Ja, dat origineel is idd ook erg goed.
Ik kende het nog niet.
pi_104522604
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:30 schreef Peter6000 het volgende:
Er zit ook een 2 meter sessie met Spinvis uit 2011 aan te komen.
Op 8 november opgenomen, maar nog niet beschikbaar.

http://www.2metersessies.nl/

Al ben ik persoonlijk momenteel meer in de band-sfeer. Als ik naar Spinvis kijk/ luister is dat die People`s Place opname.
VOORPROEFJE....

http://www.2metersessies.(...)sessies-met-spinvis/

pi_104578115
Vanavond op Canvas

Zondag (20-11-2011)
Canvas (20:15 - 20::45): De Canvasconnectie: afl. Spinvis
'Tot ziens, Justine Keller' is de titel van de nieuwe Spinvis-plaat die op 7 november verschijnt via Excelsior Recordings. Een album vol ironieloze romantiek deze keer. Zorgvuldige liedjes over gebroken harten, sneeuw en oorlog
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 20 november 2011 @ 11:04:20 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104578449
Ik vind hem live niet bepaald aantrekkelijk zingen. Hij is sowieso geen Tom Jones, maar als ik hem in een optreden zie, lijkt het alsof ie met zijn lijzige babbelzang het liedje dood wil maken. Hij zuigt het leeg, en het is aan de anderen om er weer leven in te krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_104582012
sorrie fans, maar ik vind die nieuwe cd toch iets minder. misschien een kwestie van vaker luisteren, kweetniet. maar ik had bij al zn albums tot nu toe gelijk een klik met de meeste liedjes, en nu niet.
  zondag 20 november 2011 @ 14:59:57 #236
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_104587179
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 11:04 schreef Ringo het volgende:
Ik vind hem live niet bepaald aantrekkelijk zingen. Hij is sowieso geen Tom Jones, maar als ik hem in een optreden zie, lijkt het alsof ie met zijn lijzige babbelzang het liedje dood wil maken. Hij zuigt het leeg, en het is aan de anderen om er weer leven in te krijgen.
Ja, zang is niet zijn sterkste punt, ook niet op de cd. Maar live vind ik Spinvis toch wel heel goed.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_104588375
Imo beste album van 2011 denk ik! :)
  zondag 20 november 2011 @ 15:46:24 #238
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_104589169
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 11:04 schreef Ringo het volgende:
Ik vind hem live niet bepaald aantrekkelijk zingen. Hij is sowieso geen Tom Jones, maar als ik hem in een optreden zie, lijkt het alsof ie met zijn lijzige babbelzang het liedje dood wil maken. Hij zuigt het leeg, en het is aan de anderen om er weer leven in te krijgen.
Ik vind het niet heel anders dan op plaat. Live vind ik het vaak juist iets sterker, omdat er in veel nummers een extra energie in gepompt wordt. Het optreden in People's Place dat ook op 3voor12 staat was bijvoorbeeld echt genieten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_104596510
Ja, dat optreden had ik opgenomen, maar helaas is mijn box vernieuwd, en nu heb ik het dus niet.. Het liefst zou ik dat optreden nog es op dvd zien verschijnen :D (of heeft n van jullie het digitaal?)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 20 november 2011 @ 20:50:13 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104602479
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:42 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond op Canvas

Zondag (20-11-2011)
Canvas (20:15 - 20::45): De Canvasconnectie: afl. Spinvis
'Tot ziens, Justine Keller' is de titel van de nieuwe Spinvis-plaat die op 7 november verschijnt via Excelsior Recordings. Een album vol ironieloze romantiek deze keer. Zorgvuldige liedjes over gebroken harten, sneeuw en oorlog
Dat was echt supermooi. Een erg leuke kijk in het maken van de nieuwe nummers en welke kunst hem inspireert. Maar voor mij was het hoogtepunt toch wel alle studiofragmenten. Zonde dat het maar een half uur was..

Een echte aanrader _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_104606404
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:50 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat was echt supermooi. Een erg leuke kijk in het maken van de nieuwe nummers en welke kunst hem inspireert. Maar voor mij was het hoogtepunt toch wel alle studiofragmenten. Zonde dat het maar een half uur was..

Een echte aanrader _O_
Dit was inderdaad leuk zeg!! Of ik gewoon bij hem thuis was in Nieuwegein. In Belgie snapt men het gewoon stuk beter wat voor held wij hier hebben aan Spinvis.
Zaterdag 26 november 13:00 Belgie2 / Canvas TV herhaling.... is echt aanrader voor fans...

http://cultuur.canvas.be/(...)80%93-afl-8-spinvis/

[ Bericht 1% gewijzigd door Mossels op 21-11-2011 01:44:38 ]
pi_104606702
Dat wordt opnemen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104606918
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat wordt opnemen :D
Ik kan dat soort programma's niet opnemen. Kopietje zou ik graag in de collectie hebben...
Kan dat denk je geregeld worden na afloop?
pi_104608365
Helaas kan die box alleen opnemen.
Maar als het online komt te staan, kan ik het meestal wel regelen ;)

Dat 3voor12 in People's Place heb ik nu ook.. 500mbtjes
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 21 november 2011 @ 17:16:56 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_104636309
Morgen Tivoli! *O*
For great justice!
  maandag 21 november 2011 @ 17:57:36 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104638152
quote:
Erg mooi weer. Enkel blijf ik Begin Oktober een minder nummer vinden..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:50:44 #248
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_104703406
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 17:16 schreef Q. het volgende:
Morgen Tivoli! *O*
Ben net thuis hiervan, wederom geweldig. _O_ Moest even inkomen maar ook na een keer of 8 ga ik met een enorm positief gevoel weg na z'n optreden.

Op de plaat kon 'We vieren het toch' me niet zo boeien trouwens, maar na vanavond ben ik helemaal om. O+
pi_104707772
Ook de 21e keer was weer geweldig.
For great justice!
pi_104708005
Hee, leuk dat er hier een Spinvis topic is!! Concert gisteravond was super inderdaad! Ook al ben ik absoluut fan van zijn muziek, nog nooit naar een concert geweest van hem, maar ook live is het heerlijke muziek! En een aardige vent ook trouwens, kan ook niet anders, het is ook een Erik ;)

Heb de stripboek-versie van zijn nieuwe album gekocht en door hem en Hanco laten signeren, altijd leuk, als je er dan toch bent.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:37:58 #251
84048 NvM
Nevermind
pi_104712463
Toch vond ik de toegift met vooral Bagagedrager het hoogtepunt. Jullie?
  woensdag 23 november 2011 @ 13:47:41 #252
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_104716897
Bagagedrager was inderdaad erg tof. Maar Bagagedrager heeft sowieso een bijzondere waarde voor mij aangezien dat mijn kennismaking met Spinvis was, was toen echt jong. Ben dankzij mijn vader echt met dat nummer opgegroeid. :)
De hoogtepunten waren voor mij vooral bepaalde nummers van de nieuwe CD. Die kwamen imho vaak beter uit de verf dan de oudere nummers die wat 'elektronischer' zijn. Alhoewel sommige oude nummers wel erg mooi en/of bijzonder uitgevoerd werden, zoals Bagagedrager inderdaad. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'h, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  woensdag 23 november 2011 @ 13:57:09 #253
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_104717295
Ja, was leuk optreden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 23 november 2011 @ 19:09:04 #254
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_104729055
Was weer goed ja, goed volle set ook :) Hij heeft toch wel kwaliteitsmuzikanten om zich heen staan. Ik ben met name erg gecharmeerd van de drummer. Die kan zeker meer dan alleen drummen, hoewel dat bij de Plato een paar weken terug duidelijker te zien was. Verder was de toevoeging van Hanco Kolk erg tof, hij voelde zich de rockster op het podium en kon ondertussen nog mooie plaatjes maken ook! Jammer dat ik het boek al had gekocht, had ook wel een tekeningetje van hem willen hebben..
pi_104731977
Voor de geintresseerde...

3voor12 presenteert Spinvis in People's Place :
http://www.megaupload.com/?d=MYHVM548

Spinvis sessie op Crossing Border (19 NOV '11):
http://www.megaupload.com/?d=NUDGERFN

Dit bestand (.mp4) kun je bijvoorbeeld afspelen in VLC Player.
Ik wil echt heel graag naar een concert van het nieuwe album :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104745230
Wat het concert nog nt even leuker maakte was het ontzettend leuke meisje vlak voor me. Gaandeweg het concert kwamen we steeds dichter bij elkaar te staan en ik had het idee dat ze dat helemaal niet erg vond. Sterker nog, we zochten elkaar continu op en maakten af en toe redelijk confronterend oogcontact ;) Meer dan dat was het ook niet geworden, getrouwd als ik ben, maar het gaf het optreden toch een extra mooi randje ;)

Mocht die dame zich hier bevinden, laat even weten of je het ook zo ervaarde of dat je zoiets had van "man, flikker op, je staat wel erg dichtbij", dat kan natuurlijk ook :D
pi_104850976
Had ze een poncho aan swoopie?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_104912198
en kreeg je as in je oog? :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105017189
Of was het een vrouw van veertig met een sigaret?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_105424374
Er staat vandaag een interview van 5 pagina's in Volkskrant Magazine



Ik zal deze morgen digitaliseren.
For great justice!
pi_105424907
Ja heel leuk artikel :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_105434988
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:31 schreef Q. het volgende:
Ik zal deze morgen digitaliseren.
_O_ _O_ _O_

Held *O*
pi_105436182
Mooi interview inderdaad :Y
  zondag 11 december 2011 @ 14:08:03 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_105451453
Interview:

* Deel 1

* Deel 2

* Deel 3

* Deel 4

Niet altijd even scherp maar wel leesbaar.
For great justice!
pi_105453620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor de geintresseerde...

3voor12 presenteert Spinvis in People's Place :
http://www.megaupload.com/?d=MYHVM548

Spinvis sessie op Crossing Border (19 NOV '11):
http://www.megaupload.com/?d=NUDGERFN

Dit bestand (.mp4) kun je bijvoorbeeld afspelen in VLC Player.
Ik wil echt heel graag naar een concert van het nieuwe album :D :D
Thnx nog voor het online zetten ^O^
pi_105465813
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 14:08 schreef Q. het volgende:
Interview:

* Deel 1

* Deel 2

* Deel 3

* Deel 4

Niet altijd even scherp maar wel leesbaar.
Bedankt! Mooi interview.
What Would Goku Do
pi_105493558
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:03 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Thnx nog voor het online zetten ^O^
Ik weet van niks ;) haha
Geen dank verder
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105531239
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 20:00 schreef viagraap het volgende:

[..]

Bedankt! Mooi interview.
Wat hij zegt. Sowieso is de plaat geniaal. Elk nummer heeft voor mij een waarde. Prachtig.
pi_105909844
Hoor ik net van een collega dat Erik vorige week ook weer in een itempje zat van De Wereld Draait Door met de Jakhalzen.
Schijnt dat hij voor zijn nieuwe cd alweer een gouden plaat kreeg...

Ik weet van niks.... kan het ook nergens vinden?!

Iemand die meer weet...?
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 07:48:27 #270
128220 Peter6000
pi_106078321
12 voor 8..........

pi_106173861
heerlijk album weer. niet echt vernieuwend ,maar absoluut een aanvulling op het bestaande werk. ik ben er erg blij mee, staat nu voor de 11e maal op in 4dagen.
pi_106200711
Iemand enig idee hoe ik met Spinvis in contact kan komen? Ik zou graag voor mijn opleiding hem willen interviewen (als hij het niet te druk heeft).
pi_106204461
- Na een optreden kun je vaak nog even met hem praten.
- Via Excelsior Records proberen te regelen..
- Op z'n site staat dat je voor boekingen en overig kan mailen naar: info@kikproductions.nl

Dan moet het proberen wel lukken lijkt me?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_106205224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
- Na een optreden kun je vaak nog even met hem praten.
- Via Excelsior Records proberen te regelen..
- Op z'n site staat dat je voor boekingen en overig kan mailen naar: info@kikproductions.nl

Dan moet het proberen wel lukken lijkt me?
Bedankt!

Op welke site vind je dat trouwens? Spinvis.nl? Daar zie ik namelijk niets staan...
pi_106206990

Schitterend!
Had zo van TheBeatles kunnen komen.
of ben ik de enige die deze link legt?
pi_106310359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
- Na een optreden kun je vaak nog even met hem praten.
- Via Excelsior Records proberen te regelen..
- Op z'n site staat dat je voor boekingen en overig kan mailen naar: info@kikproductions.nl

Dan moet het proberen wel lukken lijkt me?
Ik heb nu Excelsior recordings gemaild en info@kikproductions.nl (drie dagen geleden) gemaild. Jammer genoeg nog niets terug.
pi_106331162
En dat net nog in het oude jaar.

Leuk liedje over oude Nederlandse taal, zoals hij zegt op zijn website:

Voor een liedje in het Canvasprogramma Man Over Woord schreef ik wat regels over twee geliefden die door de tussenliggende eeuwen voor altijd gescheiden zullen blijven :

Ik kan je niet kussen
de zomer kan de winter niet kussen
we kunnen alleen dansen
zoals de zomer om de winter danst

In de uitzending werd de vraag gesteld hoe het Nederlands vroeger klonk. 500 jaar geleden. 1000 jaar ?. 1500 jaar ? de Leidense professor Michiel de Vaan ontwikkelde een methode om daar achter te komen. Zo moet het 1500 jaar geleden geklonken hebben:

mag thik kussjan
Sumar ne mag wintar kussjan
Wii mugun al-aina danson
Also sumar umbi wintar dansot

pi_106331265
Weer iets moois van Spinvis via zijn eigen website:

Voor een liedje in het Canvasprogramma Man Over Woord schreef ik wat regels over twee geliefden die door de tussenliggende eeuwen voor altijd gescheiden zullen blijven :

Ik kan je niet kussen
de zomer kan de winter niet kussen
we kunnen alleen dansen
zoals de zomer om de winter danst

In de uitzending werd de vraag gesteld hoe het Nederlands vroeger klonk. 500 jaar geleden. 1000 jaar ?. 1500 jaar ? de Leidense professor Michiel de Vaan ontwikkelde een methode om daar achter te komen. Zo moet het 1500 jaar geleden geklonken hebben:

mag thik kussjan
Sumar ne mag wintar kussjan
Wii mugun al-aina danson
Also sumar umbi wintar dansot

  maandag 2 januari 2012 @ 22:11:26 #279
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106331774
Wat een bazenmuziek, echt.. _O_
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106339500
Hier nog even toevoeging op dat nieuwe liedje van Spinvis "Ick me mag thi kussjan"

http://video.canvas.be/eeuwenoud-nederlands

Dan zie je ook hoe liedje beetje is onstaan ;-)
pi_106343571
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:09 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik heb nu Excelsior recordings gemaild en info@kikproductions.nl (drie dagen geleden) gemaild. Jammer genoeg nog niets terug.
Bij Excelsior kan het wel enkele dagen duren voordat je reactie krijgt, maar ze zijn daar wel behulpzaam.
Die andere is maar een wilde gok, aangezien het niet direct een boeking is :P

Hopelijk krijg je snel antwoord
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2012 @ 10:15:27 #282
128220 Peter6000
pi_106345443
quote:
Wat een vrolijk, cultureel verantwoord liedje. *O*
pi_106427908
Spinvis dadelijk op 3FM!
Ben benieuwd, en hopelijk gaan ze em vaker draaien :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 5 januari 2012 @ 11:57:31 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106432955
Heb het nieuwe album nog niet heel goed beluisterd (hij shufflet door mijn lijst heen) maar ik moet zeggen dat ik het allemaal wat matjes vind, minder pakkend dan zijn debut. (dat had ik bij goochelaars en geesten ook heel erg)

maarja zoals ik al zei nog niet heel goed beluisterd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:59:11 #285
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_106433023
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb het nieuwe album nog niet heel goed beluisterd (hij shufflet door mijn lijst heen) maar ik moet zeggen dat ik het allemaal wat matjes vind, minder pakkend dan zijn debut. (dat had ik bij goochelaars en geesten ook heel erg)

maarja zoals ik al zei nog niet heel goed beluisterd.
Dat had ik in het begin ook, maar daar ben ik helemaal van teruggekomen. Het nieuwe album is wat mij betreft een groeiplaat. ;)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'h, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  One tough cookie vrijdag 6 januari 2012 @ 03:36:23 #286
169210 liesje1979
  zaterdag 7 januari 2012 @ 06:36:18 #287
141482 Q.
JurassiQ
pi_106517486
For great justice!
pi_106602760
Nieuw liedje ''Giraffe, Giraffe, Giraffe'' als extra track op Excelsior promo van Oostende. Klinkt bekend, als.....jawel...., in een nieuw jasje!
pi_106612490
Heb ook het album maar eens aangeschaft op vinyl, cd zat er ook bij, meteen maar even kopietje gemaakt voor in de auto. Heerlijke muziek, favoriete nummers:

- Kom Terug
- Oostende
- Heel Goed Nieuws
  maandag 9 januari 2012 @ 20:18:19 #290
353609 Doctor_Neo_Cortex
Playtime is over!
pi_106614725
Spinvis speelt ook weer eventjes op Eurosonic/Noorderslag. Donderdag in de Der AA-Kerk om 20:00 tot 20:45 en zaterdag in de Oosterpoort - kleine zaal van 10:30 tot 23:10.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:30:35 #291
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_106615453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
zaterdag in de Oosterpoort - kleine zaal van 10:30 tot 23:10.
Lange set! :o
Je zult wel 22.30-23.10 bedoelen ;)
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 20:50:11 #292
128220 Peter6000
pi_106616514
Een Russische interpretatie van Voordeel van Video. _O_

pi_106681317
Is er iemand die mij kan helpen aan goede mp3s van:
* NatuurTalent (NCRV tv mei 2010).
*Bericht van de Binnenkant (Excelsior cds 2009).
*Weekend naar Lascaux (promo cd + radio Belgi Radio 1 Kleur in E-Mineur - Moshi juni 2011).
* Kindje van God (versie op VPRO cd 2003 MP3voor12).

Heb ''te ruil''
*Giraffe, Giraffe, Giraffe (extra track op Excelsior promo Oostende).
*Weg van Utrecht
*Jenever (Een Kopstootje)
*Zwezerik
*Het Verdwijnt
*Beroemd Willen Zijn.
*Het Hertenkoor
*Eva
*Aap
pi_106818169
Nu op Ned. 3
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 15:05:10 #296
128220 Peter6000
pi_106833038
Leuke uitzending gisteren.
Ik heb besloten iig Blaudzun live te gaan zien. Dat het nu een hype is, en dat er ongetwijfeld over is nagedacht hoe hij zo goed mogelijk in de markt gezet kan worden wil natuurlijk niet zeggen dat het ineens geen goede artiest meer is.


Spike van Di-rect, die tijdens de uitzending al spontaan Spinvis noemde toen de presentatrice hem vroeg wat hij nog wil zien is hier ook daadwerkelijk in het publiek te spotten. :D
Op 1:26 en 4:04.

Elders gelezen overigens, maar wel leuk hier te melden. ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 19:29:04 #297
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_106881283
Gloeiende wat is dat laatste album heerlijk om te luisteren.

De eerste paar keer dat ik hem draaide raakte vooral club insomnia me, maar nu heb ik heel de CD op shuffle en elke keer als er een nieuw nummer komt geniet ik weer.

Wat een heldenmuziek _O_
  maandag 16 januari 2012 @ 20:29:56 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_106884514
For great justice!
  maandag 16 januari 2012 @ 20:30:29 #299
141482 Q.
JurassiQ
pi_106884556
For great justice!
  maandag 16 januari 2012 @ 20:31:43 #300
141482 Q.
JurassiQ
pi_106884634
Oeh, nog een paar weken tot Paradiso! *O*
For great justice!
  maandag 16 januari 2012 @ 20:31:48 #301
141482 Q.
JurassiQ
pi_106884642
Vol! :7
For great justice!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')