abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:58:36 #176
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_103965213
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best toffe cd :).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_103965726
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:58 schreef RockNijntje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best toffe cd :).
Hoe kom er aan!? Ik kan Q Magazine hier nergens vinden in de boekhandel. Heb er nu maar 3 besteld bij U2.com Was nu E26,- incl. verzendkosten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103967074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:00 schreef Ternerito het volgende:

[..]

Ik zal vanavond even voor je kijken, heb de dvd's nog niet aangeraakt, maar heb hem ook via bol.com. Als het goed is speelt mijn dvd reciever gewoon ntsc af, anders ga ik toch echt klagen :) Niet geschoten is altijd mis. Je verwacht toch gewoon een PAL dvd te krijgen...
Ik verwacht inderdaad ook gewoon PAL DVD's, dus ik ben benieuwd wat anderen hebben gekregen.

Mijn Blu-ray/DVD speler speelt ook wel NTSC af, maar ik heb wel problemen met DVD #3 dus. :{
pi_103967992
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:07 schreef roelofjan het volgende:
Wat voor DVD's hebben jullie? PAL of NTSC? Dit staat op de DVD's.

Ik heb mijn deluxe box gekocht bij bol.com en ik heb NTSC DVD's.

De helft van de documentaires op DVD spelen niet goed af bij mij.
Audio en video zijn verre van synchroon.

:{
Al de DVD's van mijn Über Deluxe box zijn NTSC. Spelen probleemloos af in mijn PS3 en Harman/Kardon DVD player. Ik heb mijn box gekocht bij de Media-Markt.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:21:40 #180
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_103968115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:51 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad ook gewoon PAL DVD's, dus ik ben benieuwd wat anderen hebben gekregen.

Mijn Blu-ray/DVD speler speelt ook wel NTSC af, maar ik heb wel problemen met DVD #3 dus. :{
Bol.com en het zijn inderdaad NTSC dvd's. Nog niet getest, zal ik dit weekend even doen.

Wel typisch dat ze in europa ntsc verkopen. Alhoewel de meeste dvd/blu ray spelers wel ntsc afspelen, heeft niet iedereen dit. Ik weet dat mijn broer er altijd een probleem mee heeft :)
White Water Flipperkast
pi_103968655
Luister nu U2 - Love: Live From The Point Depot 1989.
Die intro van WTSHNN met Auld Lang Syne daar krijg ik echt kippevel van.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103970525
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:58 schreef RockNijntje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best toffe cd :).
Heb wel het blad, maar de cd zat er niet bij :(
- NAC Breda -
pi_103972556
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:10 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Heb wel het blad, maar de cd zat er niet bij :(
Hier hetzelfde, wat is dat voor onzin? :(
pi_103972876
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:50 schreef Bas242 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, wat is dat voor onzin? :(
Ik heb gesproken met een eigenaar van een lektuurwinkel en die gaf al aan dat buitenlandse (Britse) wel vaker geleverd worden zonder de CD. In dit geval gaat de U.K. voor op andere Europese landen. Daarom heb ik er een aantal besteld via U2.com. Je kan eens proberen of ze daar nog leverbaar zijn.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103980239
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:57 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik heb gesproken met een eigenaar van een lektuurwinkel en die gaf al aan dat buitenlandse (Britse) wel vaker geleverd worden zonder de CD. In dit geval gaat de U.K. voor op andere Europese landen. Daarom heb ik er een aantal besteld via U2.com. Je kan eens proberen of ze daar nog leverbaar zijn.
Ah thnx, had niet verwacht dat ze daar ook te koop zouden zijn. Heb hem daar maar besteld.
- NAC Breda -
pi_104059020
Gaan nu toch een hoop geruchten dat ze er misschien mee nokken, Bono wil relevant zijn en is dat, volgens hem, alleen als je singles veel op de radio zijn en als je CD veel verkoopt.

Ik zou het heel zonde vinden, is toch mn favoriete band..
pi_104064228
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:24 schreef bartajax het volgende:
Gaan nu toch een hoop geruchten dat ze er misschien mee nokken, Bono wil relevant zijn en is dat, volgens hem, alleen als je singles veel op de radio zijn en als je CD veel verkoopt.

Ik zou het heel zonde vinden, is toch mn favoriete band..
Bronnen?
Maar het zou idd jammer zijn... U2 is ook mijn favoriete band! Maar soms is het ook wijs om op je hoogtepunt te stoppen. En ik weet niet of dit U2's hoogtepunt is. Dat weet alleen U2 zelf...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_104065226
Hoogtepunt hebben ze al gehad. M.i. was Achtung Baby / ZooTV het hoogtepunt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_104154714
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:02 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Ah thnx, had niet verwacht dat ze daar ook te koop zouden zijn. Heb hem daar maar besteld.
Ritchie, heb jij Q Magazine al binnen? Ik heb na bijna 2 weken nog steeds niets ontvangen. Als ik mijn order status opvraag via de U2.com Shop dan staat er: "Shipping info for this order is not available."

Het duurt me veel te lang en begin er nu al flauw van te worden. Daarom bestel ik ook nooit bij webshops. :(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_104172951
NU.nl over de reissue van "Achtung Baby" http://www.nu.nl/cd-recen(...)by-2011-reissue.html

quote:
U2 – Achtung Baby (2011 Reissue)
Laatste update: 9 november 2011 10:12 info .Met de heruitgave van Achtung Baby zijn alle essentiële U2-albums digitaal geremasterd en met bonustracks uitgebracht. Het omvangrijke pakket dat U2 met Achtung Baby aflevert, is een must voor de echte fans.
1991 was het jaar dat rockmuziek definitief op de schop ging. Met inmiddels legendarische grungealbums luidden Nirvana (Nevermind) en Pearl Jam (Ten) de jaren negentig in. Metallica zat in de studio om zijn thrashmetal een nieuw gezicht te geven, terwijl Bryan Adams zijn gelikte radiorock zag uitgroeien tot stadionformaat.

Acidhouse was ondertussen een fenomeen en werd omarmd door rockband Primal Scream op het album Screamadelica. U2 volgde later dat jaar met zijn door elektronische muziek beïnvloede album Achtung Baby; een opvallende breuk met het op Amerikaanse leest geschoeide rockgeluid van nog maar een paar jaar eerder.

De breuk met het verleden was geïnspireerd door een hereniging; die van oost en west, na de val van de Berlijnse Muur in 1989. Ook was er frictie in de band, plus de behoefte om zichzelf opnieuw uit te vinden. “Als we dit album niet hadden gemaakt, was U2 er niet meer geweest”, zegt Bono in de documentaire From The Sky Down.

Uitgebreid

Inmiddels is Achtung Baby twintig jaar oud. Net als eerder bij Boy, October, War, The Unforgettable Fire en The Joshua Tree duikt U2 de archieven in voor diverse jubileumuitgaven. Bij geen enkele heruitgave pakte U2 echter zo groot uit al bij dit sleutelalbum; de meest uitgebreide variant bevat zes cd’s, vier dvd’s, een boek en een aantal plakken vinyl.

Hoewel in latere jaren grotendeels overschaduwd door de sociaalbewogen rockhits uit de jaren tachtig en minder politiek geladen werk van recentere albums, is Achtung Baby zonder twijfel een van de betere albums van U2. Ondanks geflirt met indertijd actuele genres als house, techno en ambient, klinkt de plaat nergens gedateerd.

Relevant

Het vele bonusmateriaal van Achtung Baby is een goede indicatie van hoe relevant U2 was in 1991. Zo is het schijfje met B-kantjes en obscuur bonusmateriaal in zijn geheel aanzienlijk beter dan No Line On The Horizon, het laatste studioalbum van U2. Sterker nog, Lady With The Spinning Head (UV1) alleen al is beter dan die plaat.

Maar wel meer sterke U2-songs verdwenen naar de achtergrond ten tijde van Achtung Baby. Gelukkig komen nummers als Blow Your House Down, Salomé, Oh Berlin en Alex Descends Into Hell For A Bottle Of Milk/Korova 1 nu weer bovendrijven, terwijl de meer soulvolle nummers niet hadden misstaan op voorganger Rattle And Hum.

Remixen

Wie één van de boxsets aanschaft van Achtung Baby, krijgt daar nog een sloot aan materiaal bij. Veel van de audio zal in de een of andere vorm wel al in de kast staan van de diehardfans. De twee schijfjes met remixen geven (hoewel incompleet) een goede impressie van U2’s interesse in dansmuziek indertijd.

De inclusie van Achtung Baby’s opvolger Zooropa is niet helemaal vreemd, omdat de thema’s en het muzikale experiment zich op dat album in dezelfde lijn voortzetten. Toch had die plaat eigenlijk ook een op zichzelf staande heruitgave verdiend. Immers, Boy en October waren ook niet aan elkaar gekoppeld om die reden.

Kindergarten

Wel zijn er een aantal andere noemenswaardige redenen waarom de Achtung Baby-box niet mag ontbreken in de kast van U2-fanaten. Wellicht de beste is de Kindergarten-disc, waarop vroege mixen staan van Achtung Baby. Het is interessant om te horen vanaf waar de nummers ontwikkeld zijn en welke keuzes er gaandeweg genomen zijn.

Met vier dvd’s valt er ook genoeg te kijken. De videoclips uit de periode van Achtung Baby waren eerder te vinden op de dvd The Best Of 1990-2000, terwijl Zoo TV: Live From Sydney in 2006 op dvd verscheen. De documentaire From The Sky Down biedt interessante achtergrondinformatie, maar weinig over het maken van Achtung Baby. Daarover valt echter meer te lezen in het uitgebreide en prachtig vormgegeven boek.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_104242623
Ben sinds een tijdje fan, en wel van het fijne gitaar werk van The Edge.. Dat je met zulke simpele dingen toch de drijvende kracht achter een band kan zijn is enorm tof :).

Hoop dan ook dat ze snel weer gaan touren... wil ze ècht nog een keer live zien.
pi_104245100
nu.nl
quote:
Zo is het schijfje met B-kantjes en obscuur bonusmateriaal in zijn geheel aanzienlijk beter dan No Line On The Horizon, het laatste studioalbum van U2. Sterker nog, Lady With The Spinning Head (UV1) alleen al is beter dan die plaat.
Ik snap dat een recensist een eigen mening heeft. Maar dit is toch wel een hele onterechte bash naar NLOTH. Weer zo'n vroeger-was-alles-beter-pessimist, bah.
pi_104249311
Was het ook, maar je kan ook overdrijven inderdaad.

Zelf zit ik erover te twijfelen om de superdeluxe ergens te scoren. Maar het zal nog wel even duren voordat dat ding gaat zakken in prijs.
pi_104251352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:01 schreef Braddie het volgende:

Hoop dan ook dat ze snel weer gaan touren...
Ze hebben net de afgelopen tour afgerond... Dus het zal nog wel even duren. 2013 op zijn vroegst.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_104253851
Oh nee... Braddie is U2 fan. Gaat 'ie dit topic ook lopen vol spammen met zijn "muzikale" covers. :(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 20:22:03 #196
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_104260992
Voor de nieuwsgierigen die geen bakken met geld (over) hebben voor alle extra's in de heruitgaves: het audiomateriaal staat ook (bijna) allemaal op Spotify.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_104365289
.....of ff YouTuben. :o

Met de kiezen op elkaar. :X Ik tenminste. :{ Mis wat karakter... ofzo...

---> edit: ik hoor erg veel van die muziekeffecten die je ook hoort bij de items van TopGear, ingezongen met het enthousiame van mensen die net te horen hebben gekregen dat hun huis gedwongen in de verkoop moet. :{

[ Bericht 29% gewijzigd door Waxxer op 14-11-2011 19:48:54 ]
pi_104365343
Had mij het dan laten inzingen. :{ The Waxxer Sessions. :{
pi_104440521
Vandaag zijn er 3 Q Magazines incl. CD's bezorgd! :) Hij is sinds gister ook te downloaden in de iTunes store.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_104455327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:36 schreef CoExist het volgende:
Vandaag zijn er 3 Q Magazines incl. CD's bezorgd! :) Hij is sinds gister ook te downloaden in de iTunes store.
Mooi!
- NAC Breda -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')