abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 april 2011 @ 17:54:58 #1
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95814036
Het is al erg genoeg dat vrijwel alle dagbladen de laatste jaren met het goedkope WeerOnline in zee zijn gegaan (en hiervoor tal van professionele weermannen de deur hebben gewezen), waardoor het niveau van het dagelijkse weerbericht in Nederland drastisch omlaag is gegaan (inmiddels heeft WO ook de NOS teletekst in handen) maar dit slaat echt alles.

Het meest belachelijke WeerOnline bericht tot nu toe. Wedden dat alle media het weer oppikken?

quote:
Warme weer houdt nog maanden aan
DEN HAAG – Het droge en warme weer van deze dagen zal waarschijnlijk nog enkele maanden aanhouden. Pas in juli wordt weer enige regen van betekenis verwacht, zo meent MeteoVista, dat de website WeerOnline beheert en enkele dagbladen van voorspellingen voorziet. MeteoVista voorspelde in januari op basis van klimaatmodellen ‘een vroeg en aangenaam voorjaar’. Die verwachting is uitgekomen. De trend van de laatste tien jaar is dat maanden als mei en juni zonnig en zomers verlopen en dat in juli en augustus juist meer neerslag valt. Volgens Rolf Schuttenhelm, klimaatanalist van MeteoVista, kunnen de gevolgen van het droge warme weer ingrijpend zijn. Daarbij gaat het niet alleen om een toenemende kans op bos- en heidebranden. In 2003 zorgden aanhoudende hittegolven in Europa voor gezondheidsproblemen en zelfs doden onder ouderen.
Bron: de Stentor

Er zou een keurmerk moeten komen in deze branche. De praktijken van WeerOnline zijn het weerbericht onwaardig.
pi_95814252
Beter dan piet paulusma iig
pi_95814332
nou wel lef anders, zo'n claim.

Als het gaat stortregenen zijn ze gelijk gediskwalificeerd
  donderdag 21 april 2011 @ 18:04:18 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95814356
Ik heb dat nooit begrepen. Een sowieso al onbetrouwbare voorspelling op tv of internet gaat bekijken, en dan klagen over de kwaliteit..
  donderdag 21 april 2011 @ 18:09:22 #5
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95814501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen. Een sowieso al onbetrouwbare voorspelling op tv of internet gaat bekijken, en dan klagen over de kwaliteit..
Mensen gaan er niet van uit dat hun krant onbetrouwbare weerbureau's in dienst heeft. Heel weinig mensen zijn op de hoogte van het amateurisme van wat inmiddels qua grootte Nederlands derde weerbureau is, WeerOnline.
pi_95815180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen. Een sowieso al onbetrouwbare voorspelling op tv of internet gaat bekijken, en dan klagen over de kwaliteit..
WeerOnline weet zelfs vaak het weer van dezelfde dag nog fout te voorspellen :')
pi_95815585
quote:
Pas in juli wordt weer enige regen van betekenis verwacht, zo meent MeteoVista,
Dat duurt wel heel erg lang :P
  donderdag 21 april 2011 @ 18:42:52 #8
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95815633
Ik mag toch hopen dat dit niet op de Frontpage verschijnt.
pi_95819740
En natuurlijk pakt de Telegraaf dit weer op, en probeert hier weer sensatie-nieuws van te maken. :')

Ik dacht al dat dit iets voor hen zal zijn om te posten, en je hoor, ik bezoek de website en het staat er weer vermeld alsof de wereld vergaat. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:08:52 #10
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95828326
Zucht.

Daar ben ik ook niet verbaasd over, Infection.

En ongetwijfeld zullen de 'slimmere' Telegraaf-users die door hebben dat dit onzin is de schuld hiervan nog altijd leggen bij alle weerbureau's en iedereen in de branche, terwijl het toch echt éen rotte appel is. Toegegeven, een rotte appel die steeds meer van de fruitproductie in handen heeft inmiddels, maar éen nonetheless.

Ook 'ha! ze kunnen het nog niet 1 dag vooruit voorspellen' zal wel weer voorbij komen rollen. Wat voor WeerOnline inderdaad vrij aardig op gaat, maar wat de rest van de weermannen en vrouwen in dit land ernstig te kort doet.
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 09:23:37 #11
8781 crew  Frutsel
pi_95841331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit niet op de Frontpage verschijnt.
Door deze zin zou ik bijna denken dat je het tegenovergestelde hoopt :P
pi_95841662
Zou wel tof zijn als het tot juli niet meer regent :D.
Wordt wel gevaarlijk met de droogte dan :o
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_95842664
Ik ga tegenwoordig zelfs op SBS6 kijken voor de vooruitzichten :@
Ik pak dan gewoon de slechtste voorspelling van de 3 (P.O. teletekst, RTL teletekst, SBS teletekst), en ga dan daar van uit, dan kan het altijd meevallen.

Dat WeerOnline is totaal niet te vertrouwen. De ene dag zeggen ze dat het over 5 dagen heel mooi weer gaat worden, de volgende dag zeggen ze dat het over 4 dagen hard gaat regenen, de volgende dag zeggen ze weer bewolkt over 3 dagen... oftewel: ze kunnen niet voorspellen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_95846219
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:39 schreef junkiexp het volgende:
Zou wel tof zijn als het tot juli niet meer regent :D.
Wordt wel gevaarlijk met de droogte dan :o
Ben je niet helemaal lekker ofzo? o|O

Aanhoudende droogte tot Juli zou desastreus zijn voor de landbouw, natuurgebieden, grondwaterpeil, bos- en heidebranden enz.
pi_95913271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:04 schreef cynicus het volgende:

[..]

Ben je niet helemaal lekker ofzo? o|O

Aanhoudende droogte tot Juli zou desastreus zijn voor de landbouw, natuurgebieden, grondwaterpeil, bos- en heidebranden enz.
Dan word het hier een Nederlandse woestijn :)
  zondag 24 april 2011 @ 19:38:08 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95927280
Wat voor aanwijzingen zijn er voor de slechte kwaliteit van WeerOnline?
Ik ken het verder niet, dus vandaar mijn oprechte interesse.
Géén kloon van tvlxd!
pi_95944795
Ik zou de zoekfunctie gebruiken en weeronline eens intikken! je komt meer van die dingen tegen.
Net als die betaalde incompitable weersvoorspeller Rutto op een niet te noemen weersite

[ Bericht 1% gewijzigd door Thunderbowl op 25-04-2011 07:40:38 ]
Get out of my way! i need to catch a storm!
pi_95947388
Weeronline.... Tsja wat zal ik daar nu eens over zeggen... Zal eens gaan schreeuwen dalijk op twitter dat mijn zomerverwachting klaar is. Ik durf dan te wedden dat het daar binnen twee uur er ook op staat net zoals de winterverwachting van laatst. Weeronline en Weerplaza doen er alles aan om maar een bericht in de media te krijgen (weet ik uit betrouwbare bron) om vervolgens alleen maar bezoekers te krijgen.
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  maandag 25 april 2011 @ 10:21:52 #19
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95947577
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef Montov het volgende:
Wat voor aanwijzingen zijn er voor de slechte kwaliteit van WeerOnline?
Ik ken het verder niet, dus vandaar mijn oprechte interesse.
Tsja, ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan 'kijk eens in de krant of op teletekst'.

50% kans dat daar op dit moment fouten in staan.

Het is eigenlijk te veel om op te noemen. Qua kranten: Verkeerde regenverwachting, verkeerde meerdaagse verwachting (bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar een regenbui-symbool terwijl voldoende zon wordt verwacht en weinig neerslag. Of constant veranderende meerdaagse: staat er gisteren nog 5 keer achter elkaar regen voor de komende vijf dagen, vandaag zul je vijf keer achter elkaar zon zien. ) UV-verwachtingen die NERGENS op slaan (een keertje zelfs een UV van 1 midden in de zomer, en een keer een UV van 8 terwijl het maar 5 was), UV-kaartjes voor Europa die een laag UV laten zien in gebieden waar regen wordt verwacht, dus ook waar om 10.00 een bui valt en het voor de rest van de dag zonnig is, enzovoort. Geloof dat KWF Kankerbestrijding daar ook iets over had gezegd maar weet het niet zeker.

Sowieso zitten vaak al in hetzelfde bericht (dus op een halve pagina krant) al tegenstrijdigheden. Dan wordt het in Brabant zonnig volgens het kaartje Nederland, terwijl op het kaartje Brabant de wolken overheersen, en in de tekst ernaast staat dat het gaat regenen.

Ook wat betreft terminologie constant fouten.

Qua teletekst (ze hebben inmiddels de NOS in handen) eigenlijk hetzelfde verhaal, verwachtingen die gewoon letterlijk niet kloppen. Het verschil met RTL Teletekst (Meteo Consult) is schrijnend.

__

Dit alles is naturlijk erg omdat het het vak meteorologie een bizar slechte naam geeft onderhand.

Een keurmerk zou dit alles verhelpen en zou deze op geld beluste amateurs al twee jaar geleden uit de markt hebben getrapt.
  maandag 25 april 2011 @ 15:29:07 #20
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95956603
NOG MAANDEN DROOG!

Maar na vier dagen zit de eerste regen al weer in de WeerOnline verwachting:

quote:
Donderdag laat de zon zich minder vaak zien en verspreid over het land kunnen er enkele buien ontstaan. De middagtemperaturen zijn vergelijkbaar met die van woensdag.

De dagen daarna verlopen wisselend bewolkt en elke dag kunnen er wel een aantal buien ontstaan.
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 18:15:27 #21
8781 crew  Frutsel
pi_95961490
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
NOG MAANDEN DROOG!

Maar na vier dagen zit de eerste regen al weer in de WeerOnline verwachting:

[..]

Nu moet je dus de vraag stellen: wat verstaat WeerOnline onder "enige regen van betekenis"...?
Vast geen paar buien, eerder dagen aanééngesloten plensbuien denk ik :P
  maandag 25 april 2011 @ 18:39:34 #22
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95962300
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 18:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nu moet je dus de vraag stellen: wat verstaat WeerOnline onder "enige regen van betekenis"...?
Vast geen paar buien, eerder dagen aanééngesloten plensbuien denk ik :P
Inderdaad, zo kunnen ze zich er altijd onderuit lullen.

Wat mij betreft mag de WC er flink inbeuken vanaf mei, met storing na storing. })
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:41:02 #23
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95983873
Staat die onzin nu al WEER ONLINE ...... ?
En je weet het he? hier en daar een bui, altijd hier, nooit daar.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:43:29 #24
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_96799948
Volgens de meerdaagse van het WeerOnline bericht in de krant blijft het vandaag de hele dag bewolkt; en ontbreekt van morgen tot en met woensdag de zon ook volledig, met zelfs op alle dagen volop regen.

Nou vraag ik je. :')
pi_96802341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Volgens de meerdaagse van het WeerOnline bericht in de krant blijft het vandaag de hele dag bewolkt; en ontbreekt van morgen tot en met woensdag de zon ook volledig, met zelfs op alle dagen volop regen.

Nou vraag ik je. :')
Hier schijnt volop de zon. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')