abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 mei 2011 @ 21:43:32 #176
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_96523312
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben begonnen in Het verloren labyrint en ik ben bang dat het hem niet gaat worden voor mij :X.
Ik ben nu rond pagina 100 en ben soms zwaar verward door al die verschillende (moeilijke) namen die de revue passeren. Desalniettemin vind ik het best lekker weg lezen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:05:11 #177
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_96528891
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 9 mei 2011 @ 06:41:37 #178
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96534576
Axolotl Roadkill bleek na 40 pagina's nog steeds onleesbaar, dus die gaat lekker terug naar de bieb. Nu begonnen in:

  maandag 9 mei 2011 @ 06:50:52 #179
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_96534609
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_96542437
Herman Koch - Zomerhuis met zwembad.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 9 mei 2011 @ 13:00:21 #181
67089 Gillingham
The horror...
pi_96542599
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:05 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vind je ervan? Wil me er ook eens aan wagen.
What's it going to be then, eh?
pi_96544428
Werkelijk fantastisch boek als je graag leest over tijdreizen:

  maandag 9 mei 2011 @ 14:05:04 #183
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_96545316
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:00 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat vind je ervan? Wil me er ook eens aan wagen.
Ik ben nu pas 40 pagina's onderweg, maar het leest wel fijn als je eenmaal aan de stijl van het boek gewend bent.

De eerste keer dat je een voetnoot leest die enkele pagina's beslaat (waarna je weer moet terug bladeren om het verhaal op te pikken) voelt dat heel vreemd, maar op een gegeven moment gaan die noten een soort van eigen leven leiden en pik je toch de draad van het verhaal gemakkelijk weer op.
Het is best wel een ander soort lezen dan standaard pagina na pagina hoofdstukjes volgen, je wordt een soort van vervreemd (dat is niet het beste woord, maar ik kan zo snel even geen beter woord bedenken) door de tekst, en dat sluit mooi aan bij de ervaring van de hoofdpersoon.

Meestal vind ik het moeilijk om me in te leven in boeken, maar op een of andere manier bekruipt me een eigenaardig gevoel tijdens het lezen, dat zijn dus wederom pluspunten voor dit boek dus.

Dat is wat ik tot nu toe er van kan maken, maar ik moet nog bij de echt vreemde stukken komen: de stukken met alinea's die doorgestreept zijn, de bijna lege pagina's en het spiegelschrift, dus dan kan ik er pas echt iets van zeggen.

Ik ben tot nu toe dus wel enthousiast. :)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_96563107
Vanmiddag begonnen in:



Mijn eerste Tess Gerritsen en ik vind hem erg spannend.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:47:23 #185
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_96570671
Letters to a young poet - Rilke

Selected poems - ee cummings

The Good Man Jesus and the Scoundrel Christ - Philip Pullman

en The Collected Stories of Lorrie Moore - Lorrie Moore
pi_96587332
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:06 schreef _Joy_ het volgende:
Mijn eerste Tess Gerritsen en ik vind hem erg spannend.
Het boek de chirurg is ook een erg goede van haar. Als deze bevalt zou ik zeker die ook gaan lezen.
pi_96644979
Een fractie van het geheel van Steve Toltz.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:05:05 #188
67089 Gillingham
The horror...
pi_96645406
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Ik ben nu pas 40 pagina's onderweg, maar het leest wel fijn als je eenmaal aan de stijl van het boek gewend bent.

De eerste keer dat je een voetnoot leest die enkele pagina's beslaat (waarna je weer moet terug bladeren om het verhaal op te pikken) voelt dat heel vreemd, maar op een gegeven moment gaan die noten een soort van eigen leven leiden en pik je toch de draad van het verhaal gemakkelijk weer op.
Het is best wel een ander soort lezen dan standaard pagina na pagina hoofdstukjes volgen, je wordt een soort van vervreemd (dat is niet het beste woord, maar ik kan zo snel even geen beter woord bedenken) door de tekst, en dat sluit mooi aan bij de ervaring van de hoofdpersoon.

Meestal vind ik het moeilijk om me in te leven in boeken, maar op een of andere manier bekruipt me een eigenaardig gevoel tijdens het lezen, dat zijn dus wederom pluspunten voor dit boek dus.

Dat is wat ik tot nu toe er van kan maken, maar ik moet nog bij de echt vreemde stukken komen: de stukken met alinea's die doorgestreept zijn, de bijna lege pagina's en het spiegelschrift, dus dan kan ik er pas echt iets van zeggen.

Ik ben tot nu toe dus wel enthousiast. :)
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, je hebt me in ieder geval nieuwsgierig gemaakt.

Als de fratsen maar niet te 'gimmicky' zijn, dan vind ik het goed.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:40:09 #189
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_96646839
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:05 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, je hebt me in ieder geval nieuwsgierig gemaakt.

Als de fratsen maar niet te 'gimmicky' zijn, dan vind ik het goed.
Graag gedaan! Het voelt (voor mij iig) niet 'gimmicky' aan, het voelt juist heel natuurlijk. Alsof je echt die documenten waar het verhaal over gaat + bijbehorend commentaar zit te lezen. Hij maakt overigens ook slim gebruikt van zinsbouw om spanning te creëren of juist weg te nemen kom ik nu steeds meer achter. :)

Ik ben inmiddels ergens rond pagina 80 en ik ben wel verkocht, kan het niet laten om als ik tijd heb even een paar bladzijden te doen.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_96649705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Het boek de chirurg is ook een erg goede van haar. Als deze bevalt zou ik zeker die ook gaan lezen.
Bedankt voor de tip ^O^ Ik vond het een erg spannend boek! Ga zeker meer van haar lezen c_/
pi_96650283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik lees nu:

[ afbeelding ]

Het eerste deel van de Shopaholic-serie. Hierna ook:

-Shopaholic in alle staten
-Shopaholic zegt ja!
-Shopalicious
-Shopaholic & Baby

En aansluitend het nieuwste deel: Mini-Shopaholic. :) Even 1500 pagina's heerlijk vermaak voor tussendoor, leest lekker weg.
Inmiddels deel 3 (Shopaholic zegt ja!) bijna uit. :) Bevalt prima, zit regelmatig hardop te lachen (wat weer leidt tot vreemde blikken in de trein :P).
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:20:52 #192
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96657152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 07:04 schreef Frollo het volgende:

[..]

A Visit From the Goon Squad heb ik ook op het oog, sinds een juichende recensie in de Groene Amsterdammer.
Is het wat?
Nu een week later heb ik hem uit. ;) Het leest dus als een trein. Dat is igg altijd al een goed teken.
Het boek bestaat min of meer uit losstaande hoofdstukken, waarin wel dezelfde personages soms terugkeren, maar nooit hetzelfde personage centraal staat. Thematisch gezien is het boek wel een eenheid. Alle hoofdstukken, of ze nu in de jaren '70 of in de nabije toekomst (Egan's visie over de nabije toekomst; de rol van sociale media in marketing, kleine kinderen als grootste doelgroep, veranderde ethiek vanwege de grote rol van sociale media, is angstaanjagend realistisch) afspelen gaan imo over drie soorten mensen, de wannabe's (of beter gezegd mensen die hip zullen worden), de mensen die op dat moment hip zijn en the have-beens (en daardoor sadder and wiser zijn) En dus vooral over tijd. Time is a goon wordt gezegd in het boek, verwijzend naar de titel. Over hoe tijd mensen inhaalt en als je jong bent je juist nog eeuwen tijd lijkt te hebben. Maar ook over hoe ondanks dat alles verandert, alles toch hetzelfde blijft. Andere tijd, andere spelers, maar het spel blijft hetzelfde.
Ook qua stijl verschillen alle hoofdstukken; ikvorm, hijvorm, jijvorm, alwetende verteller, tijdschriftartikel en het befaamde hoofdstuk geschreven in powerpoint. Egan lijkt al die stijlen evengoed te beheersen. Waardoor ik al snel elk hoofdstuk gewend was aan weer een nieuwe stijl.
Grootste probleem van het boek is echter dat je door al die losstaande hoofdstukken geen van de personage's echt leert kennen. (Daarom vind ik het zelf toch minder dan Franzen's Freedom. Om die vergelijking toch maar te maken). Het boek liet me een beetje onbevredigend achter. Eigenlijk zou ik van veel hoofdstukken wel willen weten hoe het verder gaat. Maar zeker weten is het een aanrader.
(Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dit boek gaan omzetten in een tv-serie met al die losstaande hoofdstukken)
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:22:57 #193
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96657262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nu een week later heb ik hem uit. ;) Het leest dus als een trein. Dat is igg altijd al een goed teken.
[...]
Thanks voor je uitgebreide reactie! _O_

Ik heb er ook elders niets dan goeds over gehoord en ik ga hem dan ook zeker lezen binnenkort.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:41:41 #194
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_96664041


Pas geleden de film gezien, en daaruit achte ik het boek een "deze moet je gelezen hebben boek". Hoewel het tot nu toe iets anders is dan de film (ben op ca pag. 100) is dit ook een prima verhaal.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_96672582
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Inmiddels deel 3 (Shopaholic zegt ja!) bijna uit. :) Bevalt prima, zit regelmatig hardop te lachen (wat weer leidt tot vreemde blikken in de trein :P).
Haha Shopaholic is inderdaad een geweldige serie! Iedere keer als er een nieuw boek uitkwam ging ik alles vanaf deel 1 nog een keer lezen!
pi_96672982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:58 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Haha Shopaholic is inderdaad een geweldige serie! Iedere keer als er een nieuw boek uitkwam ging ik alles vanaf deel 1 nog een keer lezen!
Ja doe ik dus ook haha!
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:25:14 #197
294859 Beat1987
Omdat het kan.
pi_96674593
Lees nu Elementaire Deeltjes van Houellebcq. Zit nu op 3/4e en vroeg me tot nu toe steeds af waarom het precies zo schokkend zou zijn. Maar begint nu wel erg heftig te worden, ben benieuwd hoe het allemaal verder ontwikkelt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:28:52 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96719252
Heb Het verloren labyrint inmiddels uit. Wel OK, maar het einde vond ik toch een anti-climax op de eoa manier, maar dat had ik bij de Da Vinci Code ook.

Ga nu beginnen in De vergeten tombe.
Niet meer actief op Fok!
pi_96727457
Lolita
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:10:11 #200
62419 CherryLips
chocoholic
pi_96737346
Tap tap tap
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')