abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:54:36 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95725125
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.ftd.nu/ (community)
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
#1 - #2 - #3 - #4 - #5 - #6 - #7 - #8 - #9 - #10 - #11 - #12 - #13 - #14 - #15 - #16
Belangrijke regel:


OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:54:53 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95725140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:53 schreef PiRANiA het volgende:
Ik download niet 24/7 en deel mijn verbinding met een paar vrienden... Kan dat ergens anders ook? :+.
pi_95725712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:16 schreef Riparius het volgende:
Lever eens een bewijs voor de boude uitspraken die je hier doet. Ik wil in ieder geval een linkje van je zien naar de tekst waaraan je hier kennelijk refereert.
Hier een chat met de support van Eweka:
http://www.webhostingtalk(...)rd-usenet-posts.html

Hier de mogelijke aanleiding:
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html

En hier de reactie vanuit Eweka die ik zelf van ze heb gehad:
quote:
Eweka verwijdert alleen bestanden volgens de 'Notice & Takedown procedure: voorwaarden melding onrechtmatig aanbieden content'. http://eweka.nl/nl/notd/informatie/
quote:
Een mogelijke oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 april 2011 @ 19:39:18 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95727608
Goed topic.
pi_95731647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:07 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Hier een chat met de support van Eweka:
http://www.webhostingtalk(...)rd-usenet-posts.html

Hier de mogelijke aanleiding:
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html

En hier de reactie vanuit Eweka die ik zelf van ze heb gehad:

[..]

[..]

OK. Ik heb het allemaal gelezen (ik ben niet te beroerd om een flinke lap tekst door te werken) en mijn conclusie is dat het moeilijk is uit te maken of Eweka nou iets anders heeft gedaan dan ze zelf zeggen te doen. De zogenaamde Notice and takedown procedure die Eweka zelf zegt te hanteren heeft uitsluitend betrekking op klachten over content die door Eweka leden is geupload. Daar volgt uit dat Eweka in principe niets verwijdert dat via een andere Usenet provider op Usenet terecht is gekomen en dat ze daar ook geen aansprakelijkheid voor aanvaarden. Maar als we het relaas van de klager uit de chat mogen geloven is dat wel het geval. Alleen is hier niet uit op te maken of de betreffende content ergens bij een upstream provider of bij Eweka zelf is verwijderd. Lastige materie, en ik zou dus niet zo makkelijk conclusies trekken als de klager kennelijk doet. Verder heb ik even een proefje gedaan waaruit blijft dat dezelfde titel (niet dezelfde post) gewoon via Eweka is te downloaden. Het gaat daarbij overigens om een oude post van begin 2010.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:38:42 #6
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_95735754
hoe komt dit in mn volglijst :?

Aan de OP mag wel wat gesleuteld worden trouwes :D
FTD.nu :')

en Lightning mag er wel bij ^O^
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 april 2011 @ 21:41:50 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95735978
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:38 schreef marcel-o het volgende:
hoe komt dit in mn volglijst :?

Nieuwe functie van Fok, nieuwe deel van reeksen waarin je gepost hebt en welke wordt gesloten, verschijnt in je MyAT. ^O^
pi_95736188
Is Eweka de enige provider die censureert? Of zijn er ook andere providers die dat doen?
pi_95736309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:38 schreef Riparius het volgende:

[..]

OK. Ik heb het allemaal gelezen (ik ben niet te beroerd om een flinke lap tekst door te werken) en mijn conclusie is dat het moeilijk is uit te maken of Eweka nou iets anders heeft gedaan dan ze zelf zeggen te doen. De zogenaamde Notice and takedown procedure die Eweka zelf zegt te hanteren heeft uitsluitend betrekking op klachten over content die door Eweka leden is geupload. Daar volgt uit dat Eweka in principe niets verwijdert dat via een andere Usenet provider op Usenet terecht is gekomen en dat ze daar ook geen aansprakelijkheid voor aanvaarden. Maar als we het relaas van de klager uit de chat mogen geloven is dat wel het geval. Alleen is hier niet uit op te maken of de betreffende content ergens bij een upstream provider of bij Eweka zelf is verwijderd. Lastige materie, en ik zou dus niet zo makkelijk conclusies trekken als de klager kennelijk doet. Verder heb ik even een proefje gedaan waaruit blijft dat dezelfde titel (niet dezelfde post) gewoon via Eweka is te downloaden. Het gaat daarbij overigens om een oude post van begin 2010.
Ik ga de links niet zoeken, maar Eweka verwijderd op aangeven van de origineel rechthebbende content van hun newsserver dit ongeacht welke usenetprovider de verspreiding oorspronkelijk begonnen is. Dit is tevens niets nieuws want het gaat al terug naar 2005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:44 schreef o.la het volgende:
Is Eweka de enige provider die censureert? Of zijn er ook andere providers die dat doen?
Ik zou zo snel geen andere weten, maar die zal er vast wel zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:46:16 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_95736336
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:41 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nieuwe functie van Fok, nieuwe deel van reeksen waarin je gepost hebt en welke wordt gesloten, verschijnt in je MyAT. ^O^
ah met dat kettinkje , wel handig dat daar de oude topics dan staan :)
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_95764428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:45 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ik ga de links niet zoeken,
Als je beweringen gaat doen, dan mag je ook wel een beetje moeite doen om die beweringen te onderbouwen met tenminste een linkje.
quote:
maar Eweka verwijdert op aangeven van de origineel rechthebbende content van hun newsserver dit ongeacht welke usenetprovider de verspreiding oorspronkelijk begonnen is. Dit is tevens niets nieuws want het gaat al terug naar 2005
Dat kun je nu wel zeggen, maar dit is niet wat Eweka hier zelf zegt.

De procedure komt erop neer dat een rechthebbende die een klacht indient hiervoor eerst een formulier in moet vullen en dat Eweka vervolgens contact opneemt met het lid dat de betwiste content heeft geupload, met het verzoek deze te verwijderen. Dat lijkt wat vreemd, maar een uploader kan reeds geposte content inderdaad via zijn eigen usenet server verwijderen door speciale cancel messages er achteraan te posten. Reageert de uploader niet, dan kan Eweka zelf overgaan tot het verwijderen van de betwiste content. Maar het is volstrekt helder dat deze procedure uitsluitend betrekking heeft - en ook uitsluitend betrekking kan hebben - op content die via Eweka zelf is gepost.
pi_95776404
Wat is op dit moment het beste programma om aangekondigde spots te vinden?
pi_95781309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is op dit moment het beste programma om aangekondigde spots te vinden?
Ik gebruik nzbspots.org en spotplanet.org.
pi_95781583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je beweringen gaat doen, dan mag je ook wel een beetje moeite doen om die beweringen te onderbouwen met tenminste een linkje.
Zijn zelfs al topics op FOK! over geweest, soms zijn dingen gewoon te googlen en heb ik geen behoefte aan of een discussie of het voorkauwen aan anderen. (hoe lomp dat dan ook moge zijn)
quote:
[..]

Dat kun je nu wel zeggen, maar dit is niet wat Eweka hier zelf zegt.

De procedure komt erop neer dat een rechthebbende die een klacht indient hiervoor eerst een formulier in moet vullen en dat Eweka vervolgens contact opneemt met het lid dat de betwiste content heeft geupload, met het verzoek deze te verwijderen. Dat lijkt wat vreemd, maar een uploader kan reeds geposte content inderdaad via zijn eigen usenet server verwijderen door speciale cancel messages er achteraan te posten. Reageert de uploader niet, dan kan Eweka zelf overgaan tot het verwijderen van de betwiste content. Maar het is volstrekt helder dat deze procedure uitsluitend betrekking heeft - en ook uitsluitend betrekking kan hebben - op content die via Eweka zelf is gepost.
Zie je zelf ook in hoe dom en onlogisch deze regels zijn?

Content die jij op hun server zet verwijderen ze, content die ze er zelf op zetten (het overnemen van andere providers) verwijderen ze niet volgens jou.

Maar goed misschien is het beleid een tijdje terug veranderd en zit ik wel fout, maar feit blijft dat Eweka een take down notice beleid heeft en ook daadwerkelijk content zelf verwijderd.
pi_95782329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:07 schreef Riparius het volgende:
Maar het is volstrekt helder dat deze procedure uitsluitend betrekking heeft - en ook uitsluitend betrekking kan hebben - op content die via Eweka zelf is gepost.
Ik heb het ook gelezen maar wat je hier zegt is voor mij nog steeds niet volstrekt helder. Uit welke zin blijkt dat alleen materiaal geupload door Eweka-abonnees wordt verwijderd van de servers?

Volgens mij staat er dat er contact met de uploader wordt opgenomen voordat er iets wordt verwijderd, maar dit kan ook betekenen dat het materiaal direct wordt verwijderd als het niet via Eweka is geupload.
pi_95787387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:08 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen maar wat je hier zegt is voor mij nog steeds niet volstrekt helder. Uit welke zin blijkt dat alleen materiaal geupload door Eweka-abonnees wordt verwijderd van de servers?

Volgens mij staat er dat er contact met de uploader wordt opgenomen voordat er iets wordt verwijderd, maar dit kan ook betekenen dat het materiaal direct wordt verwijderd als het niet via Eweka is geupload.
Nee, het staat er toch echt heel duidelijk:

Eweka kan alleen meldingen in behandeling nemen die zien op het verwijderen of ontoegankelijk maken van onmiskenbaar onrechtmatige informatie geplaatst door haar abonnees. Eweka voert geen preventief toezicht uit en is daartoe ook niet gehouden.
pi_95801364
Laatst wat raars meegemaakt. Ik heb wat gedownload mhv SABnzb en die kwam niet volledig binnen. Het twee keer geprobeerd, en twee keer onvoldoende repairblocks.

Ik heb het daarna nog geprobeerd met Grabit, en toen kwam hij binnen en ik hoefde ook niet te repairen. :?

Vreemd, ik dacht altijd dat SABnzb beter was/is.
pi_95812280
quote:
15s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:41 schreef Hiya het volgende:
Laatst wat raars meegemaakt. Ik heb wat gedownload mhv SABnzb en die kwam niet volledig binnen. Het twee keer geprobeerd, en twee keer onvoldoende repairblocks.

Ik heb het daarna nog geprobeerd met Grabit, en toen kwam hij binnen en ik hoefde ook niet te repairen. :?

Vreemd, ik dacht altijd dat SABnzb beter was/is.
Ligt vaker aan een kleine hikjes of andere dingen tijdens het downloaden dan aan het programma dat je daarvoor gebruikt.
pi_95815611
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:08 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ligt vaker aan een kleine hikjes of andere dingen tijdens het downloaden dan aan het programma dat je daarvoor gebruikt.
Dat het één keer kan voorkomen, daar kan ik in komen. Maar drie (!) keer :D. En het lukte wel in één keer met Grabit.
  donderdag 21 april 2011 @ 20:32:38 #20
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95821774


FFFFFUUUUU-
pi_95826227
GrabIt :')
SABnzbd :')

NewsLeecher i.c.m. SuperSearch _O_
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:09:04 #22
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95835684
wat is nou het extra nut van supersearch? Heb ik nooit begrepen....
!!! Go 49-ers !!!
pi_95835832
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
wat is nou het extra nut van supersearch? Heb ik nooit begrepen....
Dat je niet naar binsearch.com hoeft.

Moet zeggen, Newsleecher was ook mijn favoriet toen SABnzbd+ nog niet bestond.
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:39:33 #24
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95836958
O. Nou, ik vind het niet erg om naar binsearch te gaan...
!!! Go 49-ers !!!
pi_95837181
Ik heb zelf www.lightningusenet.com, werkt perfect, 8 connecties, retentie van meer dan 400 dagen dacht ik, voor 2,50 per maand of 7,50 per 100 dagen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')