abonnement Unibet Coolblue
pi_95704662
Volgens mij wordt dit ook even snel tussendoor genoemd in Zeitgeist, maar is het niet erg toevallig dat Amerika geprivatiseerde gevangenissen heeft en met kop en schouders bovenaan staat in de wereld-gevangenen-houden-ranglijst?

http://www.nationmaster.com/graph/cri_pri-crime-prisoners
http://www.nationmaster.c(...)prisoners-per-capita
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:26:37 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_95704740
# 55 Netherlands: 16,930 prisoners

:P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_95704803
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:26 schreef cherrycoke het volgende:
# 55 Netherlands: 16,930 prisoners

:P
Alsof er 0 gevangenen zijn in bijvoorbeeld Uganda ofzo :') (Daar zullen wel geen gegevens van bekend zijn dan?)
Maar goed, Amerika steekt er met kop en schouders bovenuit, brand los.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:30:49 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95704864
Toeval is het niet nee, volgens mij kan je er op twee manieren tegenaan kijken...

1. Veel gevangenen -> hoge kosten voor de overheid -> privatisering om kosten te drukken
2. Privatisering -> lobby voor veel en hoog straffen -> meer gevangenen

Of allebei natuurlijk :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:30:55 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_95704867
volgens die site hebben we ook
34,281 politie personeel en maar
16.930 gevangen

iets gaat er niet goed

en dit

Total crimes 1,422,863 [9th of 50]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_95704899
Er is ook veel criminaliteit in Amerika, en dan voornamelijk bij de afro-amerikanen en latinos. Daar geloven ze heel erg in lang opsluiten, hoe langer de gevangene is opgesloten, hoe langer die geen misdaden kan plegen, is hun gedachte
pi_95705187
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:30 schreef cherrycoke het volgende:
volgens die site hebben we ook
34,281 politie personeel en maar
16.930 gevangen

iets gaat er niet goed

en dit

Total crimes 1,422,863 [9th of 50]

hoeveel is dat dan?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_95706965
Ik vind het altijd knap dat ze nog cipiers kunnen vinden als ik die gevangenis programma's uit de VS op NGC kijk!
pi_95709462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:31 schreef ABombali het volgende:
Er is ook veel criminaliteit in Amerika, en dan voornamelijk bij de afro-amerikanen en latinos. Daar geloven ze heel erg in lang opsluiten, hoe langer de gevangene is opgesloten, hoe langer die geen misdaden kan plegen, is hun gedachte
Dat is niet alleen een gedachte, dat is ook gewoon een feit. Een gevangene pleegt geen misdaden in de maatschappij. Dat zoiemand nog verknipter uit de bak komt dan dat hij er in is gegaan is natuurlijk een ander verhaal, maar dat neemt niet weg dat de gedachtegang in Amerika wel gewoon klopt.

Persoonlijk ben ik ook een groot voorstander van zwaarder straffen. Sterker nog, van mij mag een willekeurig eiland als strafkolonie ingericht worden. Iedereen die een vergrijp pleegt waar in het huidge rechtssysteem langer dan 5 jaar voor staat, mag daar pertinent gaan wonen. Katapult mee en zie maar hoe je je redt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:01:03 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95709786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:50 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat is niet alleen een gedachte, dat is ook gewoon een feit. Een gevangene pleegt geen misdaden in de maatschappij. Dat zoiemand nog verknipter uit de bak komt dan dat hij er in is gegaan is natuurlijk een ander verhaal, maar dat neemt niet weg dat de gedachtegang in Amerika wel gewoon klopt.

Het heeft alleen geen enkele zin als er iemand anders klaar staat om het stokje over te nemen. Het grootste deel van de zwarten zit in de gevangenis voor drugs-delicten. Logisch ook, want ze groeien op in armoede en met drugs kan je in no-time veel geld verdienen.

Sluit je diegene op, dan worden die criminele activiteiten gewoon overgenomen door iemand anders die veel geld wil verdienen. Heel leuk dat Pietje dan geen misdaden meer pleegt, maar je hebt er geen hol aan als Jantje dat voor hem overneemt.

Dus ja, iemand in de gevangenis pleegt geen misdaden meer. Waar je de fout in gaat is de gedachte dat er een beperkte groep criminelen is, en dat de criminaliteit minder wordt als je er maar genoeg opsluit.
pi_95710005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het heeft alleen geen enkele zin als er iemand anders klaar staat om het stokje over te nemen. Het grootste deel van de zwarten zit in de gevangenis voor drugs-delicten. Logisch ook, want ze groeien op in armoede en met drugs kan je in no-time veel geld verdienen.

Sluit je diegene op, dan worden die criminele activiteiten gewoon overgenomen door iemand anders die veel geld wil verdienen. Heel leuk dat Pietje dan geen misdaden meer pleegt, maar je hebt er geen hol aan als Jantje dat voor hem overneemt.

Dus ja, iemand in de gevangenis pleegt geen misdaden meer. Waar je de fout in gaat is de gedachte dat er een beperkte groep criminelen is, en dat de criminaliteit minder wordt als je er maar genoeg opsluit.
Vandaar ook mijn tweede alinea. Niet opsluiten, maar alle zwaardere criminelen steriliseren, katapult mee en blijvend op een eiland flikkeren.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:08:27 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_95710030
Je kunt dit toch niet 1 op 1 met andere landen vergelijken?
Je hebt ook te maken met de grootte van een land.
Dat wij op een 55ste plaats staan met ons kleine landje valt me nog mee.
pi_95710152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
Je kunt dit toch niet 1 op 1 met andere landen vergelijken?
Je hebt ook te maken met de grootte van een land.
Dat wij op een 55ste plaats staan met ons kleine landje valt me nog mee.
Er staat toch ook xx aantal per inwoner? Dat is toch redelijk goed om te vergelijken?
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:15:05 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95710268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn tweede alinea. Niet opsluiten, maar alle zwaardere criminelen steriliseren, katapult mee en blijvend op een eiland flikkeren.
Dat verandert niets. Of je ze nu opsluit, katapulteert, verbant of op een andere manier uit de samenleving verwijdert, zolang de omstandigheden gelijk blijven, blijft de criminaliteit ook gelijk.
pi_95710292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
Je kunt dit toch niet 1 op 1 met andere landen vergelijken?
Je hebt ook te maken met de grootte van een land.
Dat wij op een 55ste plaats staan met ons kleine landje valt me nog mee.
Per capita staan we op #76. De VS sluiten ruim 6x zoveel mensen op als wij doen per capita.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:15:40 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_95710299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat verandert niets. Of je ze nu opsluit, katapulteert, verbant of op een andere manier uit de samenleving verwijdert, zolang de omstandigheden gelijk blijven, blijft de criminaliteit ook gelijk.
Dus wat moeten we dan doen? Heb jij een oplossing?
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:17:11 #17
249559 crew  Lavenderr
pi_95710365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:15 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Per capita staan we op #76. De VS sluiten ruim 6x zoveel mensen op als wij doen per capita.
Dat is de bevolking van de VS dus crimineler dan de Nederlandse bevolking of kan ik dat zo niet stellen?
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:17:36 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_95710385
Of de VS is veel strenger dan wij met ons softie-beleid.
pi_95710397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat verandert niets. Of je ze nu opsluit, katapulteert, verbant of op een andere manier uit de samenleving verwijdert, zolang de omstandigheden gelijk blijven, blijft de criminaliteit ook gelijk.
Nee hoor. Het vuil is een keer opgeruimd.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:19:43 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95710482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus wat moeten we dan doen? Heb jij een oplossing?
Een oplossing voor wat? Je moet eerst helder hebben wat je doel is, daar gaat het vaak al mis. Is je doel om criminaliteit te verminderen, dan kom je op hele andere oplossingen dan als je doel is om misdadigers hun verdiende loon te geven.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:20:54 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_95710534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een oplossing voor wat? Je moet eerst helder hebben wat je doel is, daar gaat het vaak al mis. Is je doel om criminaliteit te verminderen, dan kom je op hele andere oplossingen dan als je doel is om misdadigers hun verdiende loon te geven.
Ik zou het graag allebei willen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:22:42 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95710613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou het graag allebei willen.
Tja, ik zou graag seks hebben met Scarlett Johansson...
pi_95710754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou het graag allebei willen.
Criminaliteit heeft zijn oorzaak in zowel aanleg (nature) als vorming (nurture). Er is dus geen mogelijkheid om te voorkomen dat de drang hierna zich vormt. Je kunt hooguit preventief of met vroeg signaleren er voor zorgen dat je mensen die dreigen te ontsporen op tijd tegenhoud, of herhaling voorkomen. Er is geen pil tegen crimineel gedrag.

Dus, zorgen dat er zo weinig mogelijk aanleiding is voor mensen om te ontsporen en mensen die ontspoord zijn niet terug laten keren in de maatschappij. Criminaliteit zal nooit verdwijnen. Met deze methode zal de nature-gebonden (aanleg) afnemen (maar niet verdwijnen!) omdat criminelen zich niet meer voortplanten en de nurture-gebonden criminaliteit zal ook afnemen.

Ethisch? Nee, dat denk ik niet. Who cares.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:26:29 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_95710779
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, ik zou graag seks hebben met Scarlett Johansson...
Nou, doe je best 8-)
pi_95710843
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, ik zou graag seks hebben met Scarlett Johansson...
Ik kan dat niet eens meer, na al die Wicka die Lavenderr op me heeft uitgeoefend.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')