abonnement Unibet Coolblue
pi_95701097


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Links

Deze openingspost
Accomodatie reserveren in heel Thailand
Khao San Road
Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
Reisnieuws en aanbiedingen-topic
Reisverslagen van FOK!ers in Azië
Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
Thailand op Wikitravel
Thais consulaat in Amsterdam
The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
Tourism Thailand
Tripadvisor Thailand
VirtualTourist Thailand
WaarBenJij.Nu Thailand

Tips

quote:
Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:
Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
quote:
Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:
Met de bus naar Bangkok

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
• AE1: Silom
• AE2: Khao San Road
• AE3: Sukhumvit
• AE4: Hua Lamphong-treinstation
• Er is een aparte bus naar Pattaya.
quote:
Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Bezienswaardigheden



• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
• Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province




• Koh Chang (strandeiland)
• Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
• Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
• Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
• Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Olifantenschool, Chiang Dao
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Shop City, Chiang Mai
• Thai cookery classes, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp, Mae Hong Son
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (hippystadje)
• Vissengrot, Tham Pla



• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai



• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong



• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
• Thai boxing-wedstrijd
• Thaise massage
• Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 19-04-2011 11:29:55 ]
pi_95701099
En de laatste post

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 06:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ban Tai beach. De hele zee is ondiep :{w
Het ziet er prachtig uit maar je hebt er echt geen ruk aan. Heel erg niet relaxt.
Gisteren Full moon en aan de tijd dat ik wakker ben kan je zien dat het niks was. Leuk om een keer te zien en nooit meer. Er zijn veel leukere feestjes.

Heel veel mensen gingen trouwens al vroeg weg en vonden het weinig speciaal. De pre pool party was zelfs leuker. :')

Nou ja. Weer meegemaakt en ik heb niks met dit eiland. Meer een Koh Tao persoon denk ik dan.
Veel kleiner, intiemer, mooie, gezelliger, etc etc
pi_95701587
Hoe komt deze nu in MyAt , terwijl er maar 1 post van Godtje alleen is ?
Nieuwe feature van Fok ?

Edit, zal wel iets met dit te maken hebben, wel handig hoor.
Nieuw: topicreeksen

[ Bericht 44% gewijzigd door Xlarge op 19-04-2011 08:14:11 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:52:17 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_95702193
vind het ook ideaal, hoef je de recurring topics niet meer te volgen/bookmarken/tvp-en
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:58:08 #5
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95702319
quote:
Ik heb bij Scuba Junction gedoken, de prijs weet ik niet meer.
Het waren iig wel allemaal jongeren , maar dat geld toch eigenlijk voor heel het eiland.
Ze hielden de klasjes ook klein, ik geloof 4 of 5 personen, per instructor.
Thanks Xlarge, ik ga daar dan boeken (soms wel weer fijn om Nederlanders te ontmoeten). ;)

Te veel gedronken op de fullmoonparty en kleine brandschade door zo'n vuurspring touw. :{ Wel grappig is dat de ferry van Ko Samui naar Ko Tao opeens 200bath duurder is dan normaal (vanwege de fullmoonparty).
pi_95718602
Ga over 3 weken maar een Flight of the Gibbon proberen :)
schijnt wel een leuke kick te geven zo hoog in de bomen in de kabels te hangen
pi_95720296
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:31 schreef YebCar het volgende:
Ga over 3 weken maar een Flight of the Gibbon proberen :)
schijnt wel een leuke kick te geven zo hoog in de bomen in de kabels te hangen
Ik zie die reclame altijd. Waar wordt dat gedaan?
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 19:05:03 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_95725609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:52 schreef Blik het volgende:
vind het ook ideaal, hoef je de recurring topics niet meer te volgen/bookmarken/tvp-en
:Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_95731792
Ik kwam laatst een mooi filmpje tegen van de Maeklong Market in Bangkok.


The Market door Terje Sorgjerd
pi_95735051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik zie die reclame altijd. Waar wordt dat gedaan?
volgens mij heb je er 2
1 in chang mai en 1 in pattaya/bangkok

je bent er een halve dag voor kwijt...en kost je 2600 baht
inc transfer van hotel naar dat gedoe en een lunch
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:38:47 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95735758
Klopt, er zijn er twee, die erg verschillend van elkaar zijn. Wij hebben -met kids en al- die in Chiang Mai gedaan, en dat was zonder meer een leuke ervaring.
pi_95747751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik kwam laatst een mooi filmpje tegen van de Maeklong Market in Bangkok.


The Market door Terje Sorgjerd
Dat is niet in Bangkok, dat is in Samut Songkhram (Mae Klong).
  woensdag 20 april 2011 @ 04:43:53 #13
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95748410
Heeft iemand ervaring met een Thais kussen (priamide vorm) mee te nemen in het vliegtuig? Ik vind die kussens erg chill. Zo ik die bijvoorbeeld aan mijn backpack kunnen sealen en dat ze dat dan als een bagage stuk zien?
pi_95749105
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:31 schreef YebCar het volgende:
Ga over 3 weken maar een Flight of the Gibbon proberen :)
schijnt wel een leuke kick te geven zo hoog in de bomen in de kabels te hangen
Supertof was dat, ik heb hem vanuit Bangkok gedaan, duurde trouwens wel ongeveer de hele dag.
Het is best spannend af en toe, zo hoog te zweven.
Ik vond het 1 van de leukste dingen te doen.
pi_95757095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 04:43 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand ervaring met een Thais kussen (priamide vorm) mee te nemen in het vliegtuig? Ik vind die kussens erg chill. Zo ik die bijvoorbeeld aan mijn backpack kunnen sealen en dat ze dat dan als een bagage stuk zien?
Ik weet niet precies hoe je dat kunt doen maar ik baal er echt enorm van dat ik er geen heb meegenomen. In Nederland zijn ze vrijwel nergens te krijgen of ze zijn echt onbetaalbaar.
pi_95759385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 04:43 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand ervaring met een Thais kussen (priamide vorm) mee te nemen in het vliegtuig? Ik vind die kussens erg chill. Zo ik die bijvoorbeeld aan mijn backpack kunnen sealen en dat ze dat dan als een bagage stuk zien?
Ik zie mensen die dingen vaak apart meenemen. Dan worden ze in plastic omwikkeld en in het baggageruim gedaan.
pi_95762306
Zou het duur zijn om zo'n ding naar Nederland te verzenden?
  woensdag 20 april 2011 @ 18:44:34 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95770797
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zou het duur zijn om zo'n ding naar Nederland te verzenden?
Mwah, zo zwaar zijn die kussens niet, dus opzich valt het wel mee qua verzendkosten, 2000 THB kosten een doos van 20 kilo, (niet voor mijzelf trouwens), dus zo'n kussen zal aanmerkelijk goedkoper zijn.
Sealen op de backpack is wellicht een idee, met een beetje geluk wordt deze ook geaccepteerd als 2de check in bagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95882973
Volgende week komt iemand me opzoeken die ik op Koh Phangan heb leren kennen. Nou lijkt het me wel leuk om ook een bucket hier te drinken. Heeft iemand die buckets wel ergens in een winklen zien liggen of weet waar die dingen te koop zijn?
  zaterdag 23 april 2011 @ 17:19:08 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95891228
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe je dat kunt doen maar ik baal er echt enorm van dat ik er geen heb meegenomen. In Nederland zijn ze vrijwel nergens te krijgen of ze zijn echt onbetaalbaar.
schijnt op de markt in Utrecht ook te verkrijgen zijn.... misschien eens kijken?
Maar heb het van horen zeggen hoor..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95892546
Al op Ebay gekeken? Lijkt me wel het type product wat je daar goedkoop kunt krijgen. Waarsch dan in China gemaakt ofzo maargoed :')
  zaterdag 23 april 2011 @ 18:13:36 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_95892637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:27 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Volgende week komt iemand me opzoeken die ik op Koh Phangan heb leren kennen. Nou lijkt het me wel leuk om ook een bucket hier te drinken. Heeft iemand die buckets wel ergens in een winklen zien liggen of weet waar die dingen te koop zijn?
Je kunt het toch zelf maken als je ergens SangSom kunt vinden?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_95897424
Maak ze wel met wodka:p
Denk gewoon naar speelgoedwinkel voor die emmertjes:)
pi_95897554
Kfc Chickenwings bucket :P
We fear that which we cannot see
pi_95910155
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:19 schreef MissHobje het volgende:

[..]

schijnt op de markt in Utrecht ook te verkrijgen zijn.... misschien eens kijken?
Maar heb het van horen zeggen hoor..
Dank voor de tip. Weet je toevallig welke markt?
pi_95910254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:10 schreef Stefanovic83 het volgende:
Al op Ebay gekeken? Lijkt me wel het type product wat je daar goedkoop kunt krijgen. Waarsch dan in China gemaakt ofzo maargoed :')
Kan ze niet goed vinden daar maar misschien zoek ik op de verkeerde woorden. Ik vind een 80 euro wat veel van het goede.
  zondag 24 april 2011 @ 10:36:20 #27
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95911638
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2011 08:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Weet je toevallig welke markt?
Die in het centrum bij hoogcatherijne ik gok de zaterdag dan staan de meeste kramen.
Ik kom er ook nog zo nu en dan, zal eens opletten voor je :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95922636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 04:43 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand ervaring met een Thais kussen (priamide vorm) mee te nemen in het vliegtuig? Ik vind die kussens erg chill. Zo ik die bijvoorbeeld aan mijn backpack kunnen sealen en dat ze dat dan als een bagage stuk zien?
Gewoon in een vuilniszak verpakt en geplakt met gaffertape aangeboden als tweede check in bagage (Air Berlin destijds - twee stuks zelfs). Geen probleem. Althans, wel een probleem om alle bagage in een auto te proppen op Weeze :-)

Maar goed, ik begrijp dat sommige luchtvaartmaatschappijen tegenwoordig een 1 bag concept aanhouden :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:36:23 #29
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95983127
Thanks voor de tips allemaal. Ik ga vandaag even naar de post office informeren naar de verzendkosten van een pakket naar Nederland. Van een kennis heb ik een adres gekregen waar ze goede en groote piramida kussens verkopen, dus daar moet ik even naar de grootte kijken.

Btw Wat gaan de mensen die nu in Thailand zijn doen met koninginnedag? Ik heb namelijk nog geen idee, maar iemand tijdens het reizen tegen me dat sommige Nederlandse ambassades (in verschillende landen) ook dan een soort van feest geven. :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:23:25 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95992041
oei: Zware gevechten bij grens Thailand en Cambodja op de frontpage staat het overigens :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:09:18 #31
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95996045
Voor de mensen die geintereseerd zijn voor de Piramide kussen:

41 euro voor de piramide (zeer goede kwaliteit, groot formaat en met een lange onderkussen voor je benen) + 37 euro verzendkosten (container) = 78 euro totaal. Kortom het is best wel duur om het in Nederland te krijgen. Ik kreeg de tip van de eigenaar dat ik het beter kon meenemen in het vliegtuig aangezien dat een stuk goedkoper is dan de container.
pi_96161125
Hier nog even een vraagje;

Wij gaan op 12 mei een rondreis maken naar Thailand van bangkok naar koh samui en phuket.
Kan iemand ons vertellen of we er met een gerust hart heen kunnen gaan in verband met de wateroverlast?
We kunnen nergens betrouwbare informatie vinden en volgens de reisorganisatie is natuurlijk alles prima daar.

Alvast bedankt voor de reacties.
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 22:58:19 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_96161448
Als je deze blog bekijkt, lijkt het er allemaal goed uit te zien: http://samui-weather.blogspot.com/ was dacht ik een Nederlander op Samui, dus je zou t hem kunnen vragen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96168103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:50 schreef r_kluft het volgende:
Hier nog even een vraagje;

Wij gaan op 12 mei een rondreis maken naar Thailand van bangkok naar koh samui en phuket.
Kan iemand ons vertellen of we er met een gerust hart heen kunnen gaan in verband met de wateroverlast?
We kunnen nergens betrouwbare informatie vinden en volgens de reisorganisatie is natuurlijk alles prima daar.

Alvast bedankt voor de reacties.
:') sorry die smiley moet ik posten.
Zoals je zelfs al kan terug lezen was ik er twee weken geleden.
Forget it! Geen overlast meer. 0,0
pi_96168294
Hoe zien Thaise meiden er eigenlijk uit 18-20?
If not now, then when.
  zaterdag 30 april 2011 @ 06:40:02 #36
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_96168298
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:50 schreef r_kluft het volgende:
Hier nog even een vraagje;

Wij gaan op 12 mei een rondreis maken naar Thailand van bangkok naar koh samui en phuket.
Kan iemand ons vertellen of we er met een gerust hart heen kunnen gaan in verband met de wateroverlast?
We kunnen nergens betrouwbare informatie vinden en volgens de reisorganisatie is natuurlijk alles prima daar.

Alvast bedankt voor de reacties.
Niks aan de hand. Ik was ruim week terug nog in Phuket en alles is weer in orde (behalve tijdens de Songkran :P ). De overstromingen vielen reuze mee (media blaaste het meer op, dan dat het het geval was).
pi_96178731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 06:40 schreef nlboy het volgende:

[..]

Niks aan de hand. Ik was ruim week terug nog in Phuket en alles is weer in orde (behalve tijdens de Songkran :P ). De overstromingen vielen reuze mee (media blaaste het meer op, dan dat het het geval was).
in Phuket was er dan ook niets aan de hand :')
pi_96178835
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 06:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe zien Thaise meiden er eigenlijk uit 18-20?
je hebt nog nooit jonge Aziatische mensen gezien? :?
pi_96199160
Net weer terug van het maandelijkse weekje buiten de provincie :) Was weer erg gezellig :P
pi_96263754
Deze zomer, heb er zin in!

Baht gaat ook weer de goede kant op. Nu nog ff de 50 aantikken *hopenkangeenkwaad*
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
pi_96432792
Even wat foto's van Chiang Mai op het moment;







:)
pi_96432860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:07 schreef SoraAoi het volgende:
Even wat foto's van Chiang Mai op het moment;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:)
Ah weer regen! Wat gezellig. Dat had Thailand nog niet gehad dit jaar. :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:18:04 #43
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_96445200
Oe veel water.

Ik had eigenlijk chian mai nog in gedachten om naar toe te gaan, maar uiteindelijk toch voor burma gekozen en was goed bevallen. :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:17:07 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96458342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:07 schreef SoraAoi het volgende:
Even wat foto's van Chiang Mai op het moment;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:)
En dan te bedenken dat vorige week in Chiang Mai het water nog over je rug liep van de hitte.....

Het kan verkeren dus. Maar het is dus weer eens zover. De rivier al buiten de oevers getreden of is dit gewoon een gevolg van het riool dat de hoeveelheid water niet aankan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_96465393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat vorige week in Chiang Mai het water nog over je rug liep van de hitte.....

Het kan verkeren dus. Maar het is dus weer eens zover. De rivier al buiten de oevers getreden of is dit gewoon een gevolg van het riool dat de hoeveelheid water niet aankan?
Ik denk dat laatste :) De riolen enzo :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:21:00 #46
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_96799052
Heeft mijn (thaise) vriendin wel een visum nodig als zij 2 weken hier (nederland) heen komt?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:39:25 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96799805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef wolferl het volgende:
Heeft mijn (thaise) vriendin wel een visum nodig als zij 2 weken hier (nederland) heen komt?
Jazeker, een (Schengen) visum voor kort verblijf als zij alleen een Thais paspoort heeft.

Aan te vragen bij de Nederlandse ambassade in Thailand, nu weet ik natuurlijk niet de achtergrond van jouw vriendin, maar over het algemeen is de optie waarin jij garant staat voor het levensonderhoud het verstrekken van een visum vergemakkelijkt. Je bent dan wel compleet verantwoordelijk mocht ze niet terugkeren uit Nederland, maar ze hoeft dan niet aan te tonen dat ze een bepaald bedrag heeft voor haar verblijf in Nederland, iets van 35 euro voor elke dag dat ze hier verblijft. Het kunnen aantonen dat je een relatie hebt is handig en helpt mee voor de aanvraag omdat dit dan de reden is dat je garant staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96803280
Ik ga naar thailand! Van 6 aug tot 30 aug, met Eva Air! Yippie!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:21:07 #49
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_96809232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:14 schreef Ludacriss het volgende:
Ik ga naar thailand! Van 6 aug tot 30 aug, met Eva Air! Yippie!
@ozzietukker, ze is een vriendin, dus dat 'relatie' gebeuren is niet van toepassing.

@ Ludacriss, Aah, cool, ik twijfel tussen EVA Air en China Airlines.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen met EVA Air, ik lees er positieve verhalen over.
pi_96815321
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:21 schreef wolferl het volgende:

[..]

@ozzietukker, ze is een vriendin, dus dat 'relatie' gebeuren is niet van toepassing.

@ Ludacriss, Aah, cool, ik twijfel tussen EVA Air en China Airlines.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen met EVA Air, ik lees er positieve verhalen over.
Heb er zin in. Heb idd ook erg goede verhalen gehoord over Eva, vandaar dat ik daar heb geboekt. Ze waren btw ook het goedkoopst. Btw ik heb een budget van min. 1000 euro. Red ik het makkelijk mee toch?
  zondag 15 mei 2011 @ 00:18:27 #51
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_96821503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:47 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Heb er zin in. Heb idd ook erg goede verhalen gehoord over Eva, vandaar dat ik daar heb geboekt. Ze waren btw ook het goedkoopst. Btw ik heb een budget van min. 1000 euro. Red ik het makkelijk mee toch?
Zeker red je het daarmee.

Ik betaal vermoedelijk 1332 euro voor twee tickets, heen en terug.

En het voordeel is dat je non-stop vliegt. Heerlijk.
  zondag 15 mei 2011 @ 00:59:41 #52
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_96823436
Toch weer even bijhouden, eind van het jaar weer goed weg eens ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_96826163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:21 schreef wolferl het volgende:

[..]

@ozzietukker, ze is een vriendin, dus dat 'relatie' gebeuren is niet van toepassing.

@ Ludacriss, Aah, cool, ik twijfel tussen EVA Air en China Airlines.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen met EVA Air, ik lees er positieve verhalen over.
Ga voor EVA, China Airlines is echt pauper.
pi_96827952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:47 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Heb er zin in. Heb idd ook erg goede verhalen gehoord over Eva, vandaar dat ik daar heb geboekt. Ze waren btw ook het goedkoopst. Btw ik heb een budget van min. 1000 euro. Red ik het makkelijk mee toch?
Wat was je kwijt?
pi_96829212
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 08:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat was je kwijt?
750 euro voor de ticket maar heb redelijk laat geboekt, gisteren pas namelijk ;) 1000 euro is btw voor in thailand.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:00:56 #56
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_96831464
Hee allemaal!

Naar aanleiding van mijn eerdere topic over mijn overlandreis dit jaar, ben ik op zoek naar advies over onze route door Thailand en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb de volgende route uitgezet, maar vroeg me af of dit haalbaar is (qua afstanden / reistijd per dag), of er dingen inzitten die niet de moeite waard zijn, en of er dingen zijn die wel de moeite waard zijn en er niet inzitten. We zitten ongeveer vast aan dit aantal dagen en we reizen met de auto dus kunnen geen delen overslaan met het vliegtuig. Verder kunnen we uiteraard alleen rivieren oversteken als er een ferry is die autos meeneemt :)

Als er ??? staat, heb ik nog niet gevonden hoe wel het beste van de ene plaats naar de andere kunnen rijden en er onderweg iets interessants is (dit kan natuurlijk ook gewoon rijden door een mooi landschap zijn!) en waar we dan het beste kunnen slapen.

1-Chiang Khong-Chiang Mai (Padaung)
2-Chiang Mai
3-Chiang Mai-Sukothai
4-Sukothai-Khao Yai Nationaal Park
5-Khao Yai Nationaal Park
6-Khao Yai Nationaal Park-Kanchanaburi (river kwai jungle rafts)
7-Kanchanaburi (Watervallen, Sai Yok)
8-Kanchanaburi-Sam Roi Yot N.P.
9-Sam Roi Yot N.P.
10-Sam Roi Yot N.P.-???
11-???-???
12-???-Khao Sok Nationaal Park
13-Khao Sok Nationaal Park
14-Khao Sok Nationaal Park-Krabi???
15-Krabi???-Pedang Besar (aka Pekan Siam)

Alvast bedankt!
  zondag 15 mei 2011 @ 12:15:54 #57
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96831850
:) Wat ik mij afvraag, heb je je goed laten voorlichten over de verschillende vereisten welke je nodig hebt om een auto in en uit te voeren in Thailand? (En Laos, Cambodja).
Alleen al een auto van Thailand naar Maleisië over de grens rijden en vice versa is al een probleem, een motor invoeren vanuit Nederland naar Thailand was ook een proces van 6 maanden, naast het vele geld wat je kwijt bent aan legaliseren van de mtor en 'andere' kosten om het legaliseren überhaupt mogelijk te maken.

Neemt niet weg dat het mij een fantastisch avontuur lijkt, maar ik zie voordat je in Thailand bent nogal wat beren op de weg. Voor de route an sich, tja, de afstand van noord naar zuid rechtstreeks kan in 2 a 3 dagen gehaald worden, in principe in 2 want de wegen zijn over het algemeen prima, hoewel in de nationale parken om er te komen vaak van de highway moet worden afgeweken wat je langzamer zal laten rijden, maar de wegen op zich blijven van goede kwaliteit met hier en daar een gat in de weg.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:35:30 #58
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_96832457
Alle landen heb ik inmiddels info gevonden (en van alles t/m India is bevestigd), verder heb ik voor de zekerheid nog vragen uitstaan bij de ambassades (en die ik deze week nog ga bellen want reageren is vaak neit het sterkste punt :P ), maar gezien de ervaringen van andere overlanders verwacht ik weinig problemen. Wij voeren de auto niet in met een kenteken daar, maar we rijden er alleen doorheen met een Nederlands kenteken. Dit betekent dat je minimaal een carnet de passage (een garantie dat we de auto weer mee het land uitnemen, we meoten hiervoor ook borg inleggen in Nederland) nodig hebt en uiteraard eigendomsbewijzen over het algemeen. (hier wat extra info daarover: http://www.gt-rider.com/t(...)ian-border-crossings )

Thailand komen we in via de boot (van India / Banglash naar Bangkok) en laten dat dan regelen door degene die de auto daar aflevert (schijnt een proces te zijn van een aantal dagen op basis van verhalen van andere overlanders die dit gedaan hebben). We hebben buiten deze route dus ook 5 dagen in Bangkok gereserveerd :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 15-05-2011 12:53:32 ]
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:52:30 #59
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_96975039
Nou ik heb me toch een berg geluk.

Wilde twee tickets kopen op worldticketcenter.nl, was al min of meer voor EVA Air gegaan.
Totaal zou ik rond de 1400 euro kwijt zijn.

Maar, mijn mond viel open. Opeens stond er Royal Jordanian (472 EURO) per retour.

Dat scheelt nogal een klap geld. Gelijk geboekt en betaald.

Edit: Zie nu dat er op meerdere datums deze aanbieding is. Grijp je kans ;)
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:27:27 #60
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_96975926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 01:52 schreef wolferl het volgende:
Nou ik heb me toch een berg geluk.

Wilde twee tickets kopen op worldticketcenter.nl, was al min of meer voor EVA Air gegaan.
Totaal zou ik rond de 1400 euro kwijt zijn.

Maar, mijn mond viel open. Opeens stond er Royal Jordanian (472 EURO) per retour.

Dat scheelt nogal een klap geld. Gelijk geboekt en betaald.

Edit: Zie nu dat er op meerdere datums deze aanbieding is. Grijp je kans ;)
zo dat is niet mis, ff checken :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:49:54 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97002515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]

zo dat is niet mis, ff checken :)
Doe alleen maar niet boeken bij World Ticket Center, D-reizen heeft ze ook, en daar betaal je geen boekingskosten, customer service tax of ticket fee wat het ticket onnodig duur maakt.
D-reizen heeft ook de tarieven van Royal Jordanian, want deze tickets zijn inderdaad niet duur! (Wel een relatief lange overstap op de heenweg, maar voor 200+ euro t.o.v. de concurrentie het dubbel en dwars waard, daar kan je wel een kopje koffie voor drinken in Jordanie).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:44:56 #62
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97005504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Doe alleen maar niet boeken bij World Ticket Center, D-reizen heeft ze ook, en daar betaal je geen boekingskosten, customer service tax of ticket fee wat het ticket onnodig duur maakt.
D-reizen heeft ook de tarieven van Royal Jordanian, want deze tickets zijn inderdaad niet duur! (Wel een relatief lange overstap op de heenweg, maar voor 200+ euro t.o.v. de concurrentie het dubbel en dwars waard, daar kan je wel een kopje koffie voor drinken in Jordanie).
Ik had ff gekeken maar idd ik zag alleen met overstap, wij willen rechtstreeks, dit ook vanwege een gekoeld medicijn wat mee moet en anders wordt het veels te lang allemaal en gaat dat mis.
Terug zou het wel kunnen moet zeggen op zich met klm zie ik voor 680 prijzen en dat vind ik prima.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_97018792
Ik ben van 6 april tot 22 april naar Thailand geweest. Eerst een paar dagen Bangkok in het U Place hotel...erg goed en rustig, tussen de tempels en vlakbij Koh San Road.

Toen met nokair naar Phuket gevlogen en daar naar het Kata Beach Center hotel gegaan, wordt gerund door een Nederlandse familie en ipv 2 dagen zijn we 11!!! dagen gebleven (heerlijk hotel bij geweldig strand in de buurt), heel phuket verkend op scooters, met bootjes, enzovoort..heerlijke vakantie.
pi_97018795
Ik vloog overigens met Egyptair en vond het heerlijk:)...vlucht zat ook niet bomvol dus kon languit slapen:)
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:06:00 #65
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97023876
Nog Fokkers in BKK op het moment? Dit weekend is de herdenking van de rellen van een jaar geleden, dus de red shirts zijn in town. Rajprasong zit vast, Central World is dicht (althans vandaag, vanaf 3 uur), en net zat Sukhmvit ook behoorlijk vast.
pi_97024582
Hee allemaal!

heeft iemand nog commententaar of aanvullingen op onderstaand schema wat we met de auto gaan rijden? Ben wel benieuwd namelijk :) Zijn alle dingen de moeite waard of niet (of kunnen we beter naar en andere plaats)?

Als er ??? staat, heb ik nog niet gevonden hoe wel het beste van de ene plaats naar de andere kunnen rijden en er onderweg iets interessants is (dit kan natuurlijk ook gewoon rijden door een mooi landschap zijn!) en waar we dan het beste kunnen slapen.

1-Chiang Khong-Chiang Mai (Padaung)
2-Chiang Mai
3-Chiang Mai-Sukothai
4-Sukothai-Khao Yai Nationaal Park
5-Khao Yai Nationaal Park
6-Khao Yai Nationaal Park-Kanchanaburi (river kwai jungle rafts)
7-Kanchanaburi (Watervallen, Sai Yok)
8-Kanchanaburi-Sam Roi Yot N.P.
9-Sam Roi Yot N.P.
10-Sam Roi Yot N.P.-???
11-???-???
12-???-Khao Sok Nationaal Park
13-Khao Sok Nationaal Park
14-Khao Sok Nationaal Park-Krabi???
15-Krabi???-Pedang Besar (aka Pekan Siam)

Alvast bedankt!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:59:17 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97073524
Klinkt goed Tinkerbell. Misschien iets aan de lange kant in Khao Sam Roi Yot, 1 dag is waarschijnlijk wel genoeg; half voor de grot en half voor het moeras. Misschien die dag er bij Krabi aanvast plakken?

Hell Fire Pass vond ik erg indrukwekkend in Kanchanaburi.
pi_97085091
Dank je!

We zijn idd 1 dag in Sam Roi Yot N.P, de ??? (bij dag 10, 11 en 12) betekent dat ik niet goed weet waar we onderweg het beste kunnen stoppen maar dat wel onderweg zijn (dat we een mooie plaats hebben om te slapen / kamperen) :) ... Heb je een goede suggestie?
  maandag 23 mei 2011 @ 02:15:43 #69
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97186804
Hmm, nee sorry. Ik heb die rit nog nooit gemaakt, en iedereen die ik ken rijdt in 1 keer door van SRY naar of Phuket, of Krabi.

Je weet dat het zuiden van Thailand niet echt helemaal vrij is van bom- en andere aanslagen he?
pi_97188387
We zullen er toch doorheen moeten want we rijden naar Maleisie, maar hoever is het ineens van SRY naar Krabi (en is Khao Sok Nationaal Park waard om te stoppen)? Anders is het misschien een mogelijkheid dat in een keer te rijden en ergens anders wat langer te blijven ...

Ik zit er ook een beetje mee dat we de tweede keer bij binnenkomst maar een 15 dagen visum kijgen (we komen over land). De eerste keer, als we ook de auto op moeten halen, komen we via het vliegveld en krijgen we dus 30 dagen, we landen dan in Bangkok als het goed is ... misschien is het handig om wat dingen in die eerste 30 dagen te doen? Dan hebben we de tweede keer dat we Thailand binnenkomen wat meer ruimte ... Zoals dat slapen bij de River Kwai? Ligt dit heel ver van Bangkok of niet? De eerste ker in Thailand stond nu alleen Bangkok in de planning, auto ophalen en dan meteen naar Cambodja ...

Of we rijden de hele route andersom ... Dus Thailand (dan naar het noorden), Laos, Vietnam, Cambodja, terug naar Thailand en dan naar Maleisië ... Zou dat iets uitmaken?

Alvast weer bedankt!

[ Bericht 21% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 23-05-2011 10:37:05 (aanvulling) ]
pi_97197591
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 08:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We zullen er toch doorheen moeten want we rijden naar Maleisie, maar hoever is het ineens van SRY naar Krabi (en is Khao Sok Nationaal Park waard om te stoppen)? Anders is het misschien een mogelijkheid dat in een keer te rijden en ergens anders wat langer te blijven ...

Ik zit er ook een beetje mee dat we de tweede keer bij binnenkomst maar een 15 dagen visum kijgen (we komen over land). De eerste keer, als we ook de auto op moeten halen, komen we via het vliegveld en krijgen we dus 30 dagen, we landen dan in Bangkok als het goed is ... misschien is het handig om wat dingen in die eerste 30 dagen te doen? Dan hebben we de tweede keer dat we Thailand binnenkomen wat meer ruimte ... Zoals dat slapen bij de River Kwai? Ligt dit heel ver van Bangkok of niet? De eerste ker in Thailand stond nu alleen Bangkok in de planning, auto ophalen en dan meteen naar Cambodja ...

Of we rijden de hele route andersom ... Dus Thailand (dan naar het noorden), Laos, Vietnam, Cambodja, terug naar Thailand en dan naar Maleisië ... Zou dat iets uitmaken?

Alvast weer bedankt!
Vraag een visum aan voor Thailand, dan kan je 2x 60 dagen krijgen.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:21:22 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97199305
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 08:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
maar hoever is het ineens van SRY naar Krabi

Zoals dat slapen bij de River Kwai? Ligt dit heel ver van Bangkok of niet?

Of we rijden de hele route andersom ... Dus Thailand (dan naar het noorden), Laos, Vietnam, Cambodja, terug naar Thailand en dan naar Maleisië ... Zou dat iets uitmaken?

Alvast weer bedankt!
maps.google.com .....

Als je in Vientiane vóór 12 uur naar de Thaise ambassade gaat, kun je daar de volgende dag je 60 dagen visum ophalen....

En neem een paar liter DEET mee als je in die o zo romantische jungle / river rafts zonder warmwater en electra wilt slapen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_97203934
Ik vertrouw google maps niet altijd, want de tijden lijken me soms erg optimistisch ;)

Dat is misschien idd nog een optie ... We hadden die plaats neit in de planning maar dan mischien toch maar meenemen :) En DEET nemen we uiteraard mee :D
pi_97292610
net gisteren terug van 13 dagen vakantie

waarvan dus 4 dagen in BKK
3 dagen in Pattaya
en 2 dagen in Koh Samet

koh samet - Kolere zeg....wat een wegen :P .en ergens anders dan de grootste strand en Ao Prai hoef je niet te zijn. wat een vuilnisbelt. Zelfs de stranden op Koh Larn zijn vele malen beter.

Pattaya - 1 dag in hotel gebleven met buikgriep. 1 dag in Koh Larn. Super relaxed daar ondanks beginnend buikgriep.

BKK - Tja...zoveel over gezegd....Shoppen en shoppen. Sirocco boven Lebua is nog altijd onwijs mooi. Maar voor de eche lounge gevoel kan je beter naar Red Sky gaan bij centara grand
pi_97292973
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:00 schreef YebCar het volgende:koh samet - Kolere zeg....wat een wegen :P .en ergens anders dan de grootste strand en Ao Prai hoef je niet te zijn. wat een vuilnisbelt. Zelfs de stranden op Koh Larn zijn vele malen beter.
En dat is een "nationaal park" :')
pi_97299875
Hoi, ik ga van 9 tot 25 juni naar Thailand, vlieg op Bangkok.

Ik zou graag Chiang Mai en Krabi bezoeken, wat raden jullie aan qua route? Moet na 2 weken weer in Bangkok zijn!

Ik zat te denken aan eerst Chiang Mai met vliegtuig retour > Bangkok overstappen naar trein+bus naar Krabi en weer vliegend naar Bangkok terug en daar nog een paar dagen verblijven.

Iemand een ander idee?
pi_97300989
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 08:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We zullen er toch doorheen moeten want we rijden naar Maleisie, maar hoever is het ineens van SRY naar Krabi (en is Khao Sok Nationaal Park waard om te stoppen)? Anders is het misschien een mogelijkheid dat in een keer te rijden en ergens anders wat langer te blijven ...

Ik zit er ook een beetje mee dat we de tweede keer bij binnenkomst maar een 15 dagen visum kijgen (we komen over land). De eerste keer, als we ook de auto op moeten halen, komen we via het vliegveld en krijgen we dus 30 dagen, we landen dan in Bangkok als het goed is ... misschien is het handig om wat dingen in die eerste 30 dagen te doen? Dan hebben we de tweede keer dat we Thailand binnenkomen wat meer ruimte ... Zoals dat slapen bij de River Kwai? Ligt dit heel ver van Bangkok of niet? De eerste ker in Thailand stond nu alleen Bangkok in de planning, auto ophalen en dan meteen naar Cambodja ...

Of we rijden de hele route andersom ... Dus Thailand (dan naar het noorden), Laos, Vietnam, Cambodja, terug naar Thailand en dan naar Maleisië ... Zou dat iets uitmaken?

Alvast weer bedankt!
Ik vind Khao Sok wel de moeite waard. Toen ik er was was het absoluut niet druk qua toeristen. Je kunt heerlijk in de wildernis slapen in een boomhutje, waar de apen 's morgens op je balkon zitten. Safari's die georganiseerd worden zijn prima en in kleine groepen.

Alleen wel veel kut honden op straat die vooral 's nachts vals naar je blaffen en kijken. Ik heb het nooit zo op die beesten.
pi_97302301
Misschien kan één van jullie me aan wat contacten helpen. Ik ben nu klaar met mijn studie SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) en wil wel gaan reizen op den duur, zal binnen een jaar zijn denk ik. Wat ik dan van plan ben is om in ieder geval weer naar Thailand terug te keren, alleen wil ik dan iets van vrijwilligerswerk doen. Kennen jullie daar bepaalde projecten die mij misschien kunnen helpen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:48:38 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_97302375
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind Khao Sok wel de moeite waard. Toen ik er was was het absoluut niet druk qua toeristen. Je kunt heerlijk in de wildernis slapen in een boomhutje, waar de apen 's morgens op je balkon zitten. Safari's die georganiseerd worden zijn prima en in kleine groepen.

Alleen wel veel kut honden op straat die vooral 's nachts vals naar je blaffen en kijken. Ik heb het nooit zo op die beesten.
Alsof die apen niet vals zijn :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_97304132
Wat is de beste/goedkoopste manier om vanuit bangkok naar Koh Phangan te reizen?
pi_97305333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:46 schreef rene90 het volgende:
Misschien kan één van jullie me aan wat contacten helpen. Ik ben nu klaar met mijn studie SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) en wil wel gaan reizen op den duur, zal binnen een jaar zijn denk ik. Wat ik dan van plan ben is om in ieder geval weer naar Thailand terug te keren, alleen wil ik dan iets van vrijwilligerswerk doen. Kennen jullie daar bepaalde projecten die mij misschien kunnen helpen?
http://isara.org/ is een vrijwilligersorganisatie in Nong Khai.
pi_97305849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

http://isara.org/ is een vrijwilligersorganisatie in Nong Khai.
Thanks, ga even kijken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97308309
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind Khao Sok wel de moeite waard. Toen ik er was was het absoluut niet druk qua toeristen. Je kunt heerlijk in de wildernis slapen in een boomhutje, waar de apen 's morgens op je balkon zitten. Safari's die georganiseerd worden zijn prima en in kleine groepen.

Alleen wel veel kut honden op straat die vooral 's nachts vals naar je blaffen en kijken. Ik heb het nooit zo op die beesten.
Dank je!

Heb je toevallig enig idee hoe ver het rijden is van Sam Roi Yot N.P. naar Khao Sok N.P.? Of dat er onderweg iets te doen is (en dat we onderweg nog ergens een stop maken om te overnachten)?
pi_97880406
Hallo iedereen! Even een vraagje..
Heb ooit een Engelstalig boek gelezen over de allervieste smerigste reiservaringen en een groot deel daarvan speelde zich volgens mij af in Thailand... Gaat over smerig eten, vieze plekken etc..

Mijn vraag:
Iemand enig idee welk boek ik bedoel en hoe dit boek heet?

Waarom? Collega van me gaat namelijk binnnekort voor een langere tijd op reis en vond dit wel een leuk boek om hem te geven...

Hoop dat dit het goede topic is...
pi_97921218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:27 schreef Ludacriss het volgende:
Wat is de beste/goedkoopste manier om vanuit bangkok naar Koh Phangan te reizen?
Er rijden bussen vanaf Bangkok maar let wel op dat er heel veel diefstal voorkomt op dat stuk. Er zitten dan kleine Thai in de bagageruimte die tijdens de rit alle tijd hebben om de tassen te doorzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 00:45:33 ]
pi_97927543
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er rijden bussen vanaf Bangkok maar let wel op dat er heel veel diefstal voorkomt op dat stuk. Er zitten dan kleine Thai in de bagageruimte die tijdens de rit alle tijd hebben om de tassen te doorzoeken.
Is het dan niet handiger om de trein te nemen?
pi_97967999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:06 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om de trein te nemen?
Ja dat zou ik ook doen :)
Je moet dan naar Surat Thani en vervolgens met een shuttle bus naar de ferry pier. Hier vind je alle info http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
pi_97968095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:42 schreef Superrudi het volgende:
Hallo iedereen! Even een vraagje..
Heb ooit een Engelstalig boek gelezen over de allervieste smerigste reiservaringen en een groot deel daarvan speelde zich volgens mij af in Thailand... Gaat over smerig eten, vieze plekken etc..

Mijn vraag:
Iemand enig idee welk boek ik bedoel en hoe dit boek heet?

Waarom? Collega van me gaat namelijk binnnekort voor een langere tijd op reis en vond dit wel een leuk boek om hem te geven...

Hoop dat dit het goede topic is...
Ik denk dat je in India eerder hebt wat je zoekt.
pi_98010187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:49 schreef praatmetchris het volgende:
Hoi, ik ga van 9 tot 25 juni naar Thailand, vlieg op Bangkok.

Ik zou graag Chiang Mai en Krabi bezoeken, wat raden jullie aan qua route? Moet na 2 weken weer in Bangkok zijn!

Ik zat te denken aan eerst Chiang Mai met vliegtuig retour > Bangkok overstappen naar trein+bus naar Krabi en weer vliegend naar Bangkok terug en daar nog een paar dagen verblijven.

Iemand een ander idee?
Ik ben een paar jaar geleden in Juni in Krabi geweest en kan je het van harte afraden. (Tenzij je de eilanden gaat bezoeken natuurlijk) In juni is het in Krabi laag seizoen en zijn de meeste guesthouses, hotels en restaurants gesloten. En toen ik er was, was het echt pokkeweer.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 02:15:56 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_98013852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:42 schreef Superrudi het volgende:
Hallo iedereen! Even een vraagje..
Heb ooit een Engelstalig boek gelezen over de allervieste smerigste reiservaringen en een groot deel daarvan speelde zich volgens mij af in Thailand... Gaat over smerig eten, vieze plekken etc..

Mijn vraag:
Iemand enig idee welk boek ik bedoel en hoe dit boek heet?

Waarom? Collega van me gaat namelijk binnnekort voor een langere tijd op reis en vond dit wel een leuk boek om hem te geven...

Hoop dat dit het goede topic is...


Dit misschien :?
Best een leuk boek :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_98062275
Ik ga 16 Juli weer voor 17 dagen naar Pattaya.
Wordt me 4e keer in 3 jaar tijd.zelfde hotel ook weer Centera Beach hotel.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:00:21 #92
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98062448
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:55 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga 16 Juli weer voor 17 dagen naar Pattaya.
Wordt me 4e keer in 3 jaar tijd.zelfde hotel ook weer Centera Beach hotel.
Tsja, dan kun je onderhand ook zeggen dat je de Thaise cultuur wel een beetje kent........

Pattaya _O- _O- .... Volgens mij zit je hier dan niet helemaal op het juiste forum.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98063175
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, dan kun je onderhand ook zeggen dat je de Thaise cultuur wel een beetje kent........

Pattaya _O- _O- .... Volgens mij zit je hier dan niet helemaal op het juiste forum.
Ze hebben in Pattaya ook een Boedha beeld haha,maar ik begrijp wat je bedoelt.
Je kunt vanuit Pattaya wel veel excursies doen of andere eilanden bezoeken en Bangkok is vlakbij.
Maargoed het nachtleven is nergens zo als in Pattaya,en daar ga ik toch wel voor en ben ook zeker niet de enigste.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_98071172
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, dan kun je onderhand ook zeggen dat je de Thaise cultuur wel een beetje kent........

Pattaya _O- _O- .... Volgens mij zit je hier dan niet helemaal op het juiste forum.
masssaaaaaaaage :)
pi_98073333
quote:
10s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

masssaaaaaaaage :)
HAHA.ja dat hoor je daar om de 10 meter,sexy man,where you from,i go with you.
Ach lache toch je raakt er wel aan gewend,gewoon lachend doorlopen of er een biertje mee drinken aan de bar,beetje poole spelen en dan maar zien wat er gebeurt,een dag loopt daar altijd anders af dan wat je vantevoren had gedacht.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_98074139
nix mis met pattaya ^O^
ik probeer elke trip ook een paar dagen pattaya mee te pakken.

ook lekker seafood eten. :Y
pi_98074938
Voor mij daarentegen een prima reden om die uithoek van Thailand fijn te missen :)

Vind ik Isaan een stuk relaxter :)
  maandag 13 juni 2011 @ 11:33:19 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98104687
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor mij daarentegen een prima reden om die uithoek van Thailand fijn te missen :)

Vind ik Isaan een stuk relaxter :)
De meeste mensen eindigen in de Isaan na een aantal bezoeken aan Pattaya.....

Maar ach, ieder zijn meug, ik kan mij opzich wel voorstellen dat je je goed kan vermaken in Pattaya, op Khao Sahn Road speelt dit, als ik een beetje om mij heen kijk, maar dat heet dan anders in de ogen van backpackers...
Zolang mensen niet dwingt en e.e.a. van legale leeftijd is heb ik er geen probleem mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98107535
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De meeste mensen eindigen in de Isaan na een aantal bezoeken aan Pattaya.....

Maar ach, ieder zijn meug, ik kan mij opzich wel voorstellen dat je je goed kan vermaken in Pattaya, op Khao Sahn Road speelt dit, als ik een beetje om mij heen kijk, maar dat heet dan anders in de ogen van backpackers...
Zolang mensen niet dwingt en e.e.a. van legale leeftijd is heb ik er geen probleem mee.
Daar heb je wel een punt, in Isaan kom je wel veel gesettelde emigraten tegen. De grootste bagger heeft zich imho naar Cambodja verplaatst. Voor zolang het duurt.
  maandag 13 juni 2011 @ 16:15:30 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98116060
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, in Isaan kom je wel veel gesettelde emigraten tegen. De grootste bagger heeft zich imho naar Cambodja verplaatst. Voor zolang het duurt.
Ik durf te beweren dat 99% van de emigranten die in Isaan met een Thaise echtgenote wonen, deze echtgenote ooit als BG in Pattaya of Bangkok hebben opgedoken. Geen enkele Thai die niet uit Isaan komt zal daar ooit van zijn leven langer willen verblijven dan strikt noodzakelijk. Vraag het ze maar eens. Zelf het Moh Chit busstation noemen ze al meewarig het Isaan bussstation. En Bankokanians hebben er al de pest aan als ze via dat busstation naar b.v. Chiang Mai moeten reizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98116198
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat 99% van de emigranten die in Isaan met een Thaise echtgenote wonen, deze echtgenote ooit als BG in Pattaya of Bangkok hebben opgedoken. Geen enkele Thai die niet uit Isaan komt zal daar ooit van zijn leven langer willen verblijven dan strikt noodzakelijk. Vraag het ze maar eens. Zelf het Moh Chit busstation noemen ze al meewarig het Isaan bussstation. En Bankokanians hebben er al de pest aan als ze via dat busstation naar b.v. Chiang Mai moeten reizen.
Dat weet ik, Thai blijken vrij xenofoon. Niet alleen Thai trouwens, dat geldt zo'n beetje voor half Azie. De buren zijn altijd dieven, luilakken of oplichters :) Of het nou Laos, India of Burma is.
pi_98585798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook doen :)
Je moet dan naar Surat Thani en vervolgens met een shuttle bus naar de ferry pier. Hier vind je alle info http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:10:03 #103
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_98689767
Hoe zit het met de politieke onrust (demonstraties, rellen en dergelijke) momenteel in Thailand? Ik ben van plan een ticket te kopen waardoor ik 4 juli (de dag na de verkiezingen) in Bangkok aankom. Verwachten jullie veel problemen?
  zondag 26 juni 2011 @ 20:15:25 #104
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98690061
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:10 schreef JedaiNait het volgende:
Hoe zit het met de politieke onrust (demonstraties, rellen en dergelijke) momenteel in Thailand? Ik ben van plan een ticket te kopen waardoor ik 4 juli (de dag na de verkiezingen) in Bangkok aankom. Verwachten jullie veel problemen?
Beeje mal zeg. En als je het niet vertrouwt, neem je toch een goedkoop hotelletje voor <600 Baht in Bangkapi of vlakbij een van de pieren in de Klong San Saep. Dan ben je ook in een haf uurtje in b.v. Pratunam. Ik zou er allemaal maar geen probleem van maken. Zou me meer zorgen maken over de prijs van je ticket voor volgende week.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 26 juni 2011 @ 20:16:40 #105
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98690132
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
pi_98691387
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Openbaar vervoer gebruiken
op straat eten
en uiteraard de goedkoopste hostels
  zondag 26 juni 2011 @ 20:51:29 #107
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98691892
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Voor je reizen in Thailand de bus op Khao San Road boeken, uitsluitend streetfood, niets te drinken bestellen maar de graties ijsblokjes laten smelten of in een foodcourt eten en de immitatie cola uit een plastic zak drinken. Voor de overnachtingen uitsluitend op zoek gaan naar guesthouses waar ze kamers zonder raam en airco aanbieden en waar je de badkamer met 6 andere gasten moet delen. Oh, kan nog goedkoper als je naar een hostel gaat waar je een bed in een kamer van 6 kunt krijgen. En mocht je toch wat fruit willen kopen, kijk dan of je een overrijpe donker gele ananas kunt bemachtigen. Die krijg je wel voor 5 Baht als je een beetje gewiekst bent in het afdingen. Het vervoer in BKK doe je natuurlijk gratis per tuk-tuk door je eerst naar allerlei gemstone- gold of kledingshops te laten rijden.

Hoe goedkoop wil je het hebben?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:07:16 #108
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_98765280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Openbaar vervoer gebruiken
op straat eten
en uiteraard de goedkoopste hostels
Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets mis :)
pi_98765333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Haroldinho het volgende:

[..]

Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets mis :)
Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:10:33 #110
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_98765454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.
Dat heb je inderdaad goed gedaan ;) Nog meer tips om goedkoop vakantie te vieren in Thailand: doe boodschappen bij de grote supermarkt in plaats van bij de Seven. Dat is vaak ook goedkoper :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:49:56 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98782757
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Haroldinho het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad goed gedaan ;) Nog meer tips om goedkoop vakantie te vieren in Thailand: doe boodschappen bij de grote supermarkt in plaats van bij de Seven. Dat is vaak ook goedkoper :P
Mwah, over het algemeen loont het eigenlijk helemaal niet om naar de Tesco te gaan in plaats van de 7/11, de prijzen in deze winkels voor dezelfde producten zijn nagenoeg gelijk.
Juist in de niet keten supermarkten of particuliere winkeltjes zijn de prijzen iets lager, wat mij vooral opvalt is dat je vaak beter kleinere verpakkingen kan kopen dan een grote verpakking, omgerekend zijn die kleine verpakkingen goedkoper....

Maar om op de vraag terug te komen, het heeft niet echt zin om 10 THB te beknibbelen door een cola te kopen bij de 7/11 in plaats van op een terras, wat je beter kan doen is goed om je heen kijken qua vervoersprijzen en dergelijke, als je vooraf e.e.a. boekt, mocht dat kunnen, kan je daar aardig op besparen, en anders loont goed rondkijken bij de veschillende aanbieders van de diverse aangeboden excursies, voor hetzelfde uitstapje worden veel verschillende prijzen gerekend....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98850860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:14 schreef TheRegulator het volgende:

[..]

Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.
Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.
pi_98851018
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.
pi_98851217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.
Zoek naar goedkope kamers kan je het meest besparen. Maar reken dan nier op airco, eigen douche/WC. Verder zou ik zeggen laat er niks voor zo'n reis doe je niet al te vaak in je leven!
pi_98869254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.
Is best leuk, ik heb het zo in 2008 gedaan, alleen nam toen de Ferry naar Koh Tao.
Ik liep in de avond nog wat door Chumpon, en was volgens mij de enige falang daar, samen met 2 duitsers die ik in de trein had ontmoet.
Kreeg zowieso het idee dat er niet al teveel toeristen naar toe kwamen.

Het was iig goed te doen, ik zou het de volgende keer zeker weer zo doen
  maandag 4 juli 2011 @ 13:27:21 #116
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99018875
Zo hehe eindelijk geboekt *O* ikke ben zo blij blij blij :D
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99022783
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboekt *O* ikke ben zo blij blij blij :D
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land O+
een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
  maandag 4 juli 2011 @ 15:18:57 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99023027
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:

[..]

een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
haha jups, eens per 2 jaar maakt mijn werkgever daar geen probleem van zeg maar ;)
(en daarbij dat alles qua vakantie al volgepland was door collega;s en ik pas oktober weg kon.. heb ik deze maand opgeëist :o! )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 4 juli 2011 @ 19:09:29 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_99032377
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:

een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.
Weer eens iets anders na 11x kerst en oud en nieuw in Thailand :P

Als je van 26-09 t/m 26-10 gaat heb je trouwens een dag overstay van het visum :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 4 juli 2011 @ 20:37:49 #120
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99036029
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:09 schreef APK het volgende:

[..]

Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.
Weer eens iets anders na 11x kerst en oud en nieuw in Thailand :P

Als je van 26-09 t/m 26-10 gaat heb je trouwens een dag overstay van het visum :+
Kom toch pas de 27e aan, geen probleem dus ;)
Vetrek is 20.45 NL ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99072318
15 maart vlieg ik naar India, en vanaf daar door Azie heen. Iemand die in de zomer ook in Thailand zit? Gok dat ik daar rond augustus/september zit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99078690
Hallo :)

Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.

Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..

Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.

Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:25:33 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99083995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:43 schreef ChicaChula het volgende:
Hallo :)

Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.

Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..

Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.

Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt :)
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.

Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.

Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99084385
Waarom Koh Samui?
pi_99086240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Godtje het volgende:
Waarom Koh Samui?
Nou omdat die vriendin van mij vanaf Langkawi komt naar of Koh Samui of Phuket.. En aangezien ik niet echt heel graag naar Phuket wil, wordt het Koh Samui.. Of denken jullie dat ik veel beter naar Phuket kan gaan?
pi_99086363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.

Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.

Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
Wauw! Woon je daar of..?

Ja ik vraag me ook af of ik dat wel allemaal wil in zo een korte tijd.. Misschien moet ik wat dingen schappen.. Ik wil echt sowieso naar die tempel in Kanchanaburi.. De olifanten moet ik misschien dan maar vergeten..

Met die vriendin die naar Koh Samui komt (of dus phuket, niets staat nog vast) willen we gaan island hoppen voor zover dat kan ik korte tijd en sowieso willen we naar Kho Phi Phi naar het Monkey Island..
pi_99086546
Misschien moet ik toch maar wat langer blijven.. Ik wilde eigenlijk voor oud&nieuw terug in NL zijn, maar kan in principe langer blijven, tot 5 januari.. Want ik wilde kijken of het ook mogelijk is om met haar nog naar Langkawi terug te gaan.. :X

Probleem is dat ik dus echt niet weet waar en hoe ik dit allemaal moet uitzoeken..
pi_99086892
Is het realistisch om ergens in Maleisie / Thailand een motor te kopen,en op die manier door Thailand te trekken?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:55:49 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99090016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:07 schreef rene90 het volgende:
Is het realistisch om ergens in Maleisie / Thailand een motor te kopen,en op die manier door Thailand te trekken?
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:58:57 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99090243
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboekt *O* ikke ben zo blij blij blij :D
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land O+
:) Heerlijk met KLM van 5 oktober tot 23 oktober voor 545 euro per persoon, goede prijs. Heen wel via Antwerpen in verband met ophalen treinticket, maar das niet zo'n probleem.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:07:49 #131
6941 APK
Factual, I think.
pi_99090851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:

Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
Brommer is tot 50cc toch?
De scooters die je daar huurt zijn volgens mij meestal 125cc of meer, scheelt behoorlijk in power :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99091153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:03 schreef ChicaChula het volgende:
Misschien moet ik toch maar wat langer blijven.. Ik wilde eigenlijk voor oud&nieuw terug in NL zijn, maar kan in principe langer blijven, tot 5 januari.. Want ik wilde kijken of het ook mogelijk is om met haar nog naar Langkawi terug te gaan.. :X

Probleem is dat ik dus echt niet weet waar en hoe ik dit allemaal moet uitzoeken..
O&N daar :P
Ik had er afgelopen Jan spijt van dat ik er na ben vertrokken.
Of vindt je O&N heel leuk hier?
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 06:52:51 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_99099517
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
En vergis je niet in de rijstijl van de Thai ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99101370
Dan zal ik wel bij één land blijven op een scooter, en met 125 cc kan je hard zat inderdaad. Ik hoorde ook goede verhalen over Vietnam en met scooter/motor maar dat hoort natuurlijk niet in dit topic thuis.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:28:42 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99102332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:00 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Wauw! Woon je daar of..?

Ja ik vraag me ook af of ik dat wel allemaal wil in zo een korte tijd.. Misschien moet ik wat dingen schappen.. Ik wil echt sowieso naar die tempel in Kanchanaburi.. De olifanten moet ik misschien dan maar vergeten..

Met die vriendin die naar Koh Samui komt (of dus phuket, niets staat nog vast) willen we gaan island hoppen voor zover dat kan ik korte tijd en sowieso willen we naar Kho Phi Phi naar het Monkey Island..
Nee, ik woon er niet maar kom er wel een paar keer per jaar en probeer dan altijd wel wat vakantiedagen aan een zakelijke trip vast te plakken.

Maar als ik je plannen nu zie zou ik vanuit BKK direct naar Phuket doorvliegen omdat je vriendin dat vanuit Maleisie het makkelijkst kan bereiken als ze ook vlucht boekt. Dan naar Phi Phi en Samui, ferry+ bus naar BKK Southern busstation, daar bus naar Kanchanaburi. Vanuit Kanchanaburi minibus naar Ayutthaya + Nachttrein naar CM en dan terug vliegen naar BKK. Het is maar net hoe lang je overal wilt blijven maar dan is het net te doen in goed 2 weken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99102442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.

Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.

Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:57:33 #137
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99103140
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Heerlijk met KLM van 5 oktober tot 23 oktober voor 545 euro per persoon, goede prijs. Heen wel via Antwerpen in verband met ophalen treinticket, maar das niet zo'n probleem.
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?
Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.

Dus ieder zijn meug zou ik zeggen en geniet op Phi Phi Island
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99103473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.

[..]

Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.

Dus ieder zijn meug zou ik zeggen en geniet op Phi Phi Island
Dat het niet meer Thais is geef ik je uiteraard gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat er niets te beleven is. Hoewel de natuur flink vervuilt wordt door menig toeristen, vind ik de plekken rondom het eiland nog steeds prachtig. Schitterend om met een klein bootje de onvervuilde plekken te bezoeken. Mooie kloven en prachtig water. Ook nog altijd genoeg koraal en vis onderwater te vinden.
pi_99104246
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:12:41 #140
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99112404
Ik heb gisteren toen de vriendin nog laat moest doorwerken even ergens alleen gegeten
en je mag raden wat dat werd. Dit dus en welbekend bij de Thailand reizigers.

Verheug mij weer op het najaar als het hier koud is en wij dan richting Thailand vertrekken.
pi_99119202
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:12 schreef galtfactory het volgende:
Ik heb gisteren toen de vriendin nog laat moest doorwerken even ergens alleen gegeten
en je mag raden wat dat werd. Dit dus en welbekend bij de Thailand reizigers.

Verheug mij weer op het najaar als het hier koud is en wij dan richting Thailand vertrekken.
alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:10:04 #142
6941 APK
Factual, I think.
pi_99119478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Hangt er een beetje vanaf of je in de buurt van de grens bent en hoeveel langer je wilt blijven...
Over land kun je geloof ik maximaal 14 dagen verlengen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:45:42 #143
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99122798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:04:58 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99123463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.

[..]

Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).
KLM met vertrek anders dan Amsterdam heeft wel goede deals, 2 jaar geleden voor 400 en 425 euro vanaf Dusseldorf, en nu 540 euro vanaf Antwerpen, dan kies ik graag voor KLM.

Al blijft het eigenlijk belachelijk dat de 656 euro die KLM op deze datum aanbiedt met vertrek Amsterdam vluchten zijn vanaf Amsterdam - Parijs - Bangkok en terug via dezelfde route... Ik begrijp wel dat KLM weet dat mensen bij voorkeur een directe vlucht hebben, maar als je met gezond verstand nadenkt slaat dit nergens op, de direct vlucht met KLM is 796 euro, ruim 250 euro verschil met mijn vlucht en dan moet KLM nog kosten betalen aan de NMBS....

Het prijsbeleid door KLM komt natuurlijk ook door de markt, vanaf Brussel vliegt Ethiad en Qatar Airways, daarnaast is Air France en Lufthansa ook goed bezig reizigers te verleiden en kan KLM niet veel anders dan ook goedkoop aanbieden. Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.

[ Bericht 6% gewijzigd door ozzietukker op 06-07-2011 20:21:33 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:06:43 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99123533
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Boek alleen deze vluchten niet te dicht op elkaar, ik heb genoeg visa runners gezien op deze vluchten van Air Asia die door de vertraging vanaf Bangkok hun terugvlucht niet meer konden halen, en Air Asia boekt mensen niet over met de retourvlucht, dan moet je op het laatste moment een relatief dure vlucht boeken.
Daarnaast, voor 25 RM retour kan je vanaf de LCCT met de bus en trein naar KL, kost 1 uur per enkele reis, kan je nog een beetje rondlopen ook.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:28:15 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_99124379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:

Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤ :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99125106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
Die kist gaat vrijwel altijd met full payload eruit. Is het niet met betalende pax, dan worden de overige stoelen opgevuld door personeel. Stafftravel op die vlucht is echt een crime, altijd een flinke lijst.
pi_99130894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:28 schreef APK het volgende:

[..]

Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤ :+
Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?
En is dat visum ook op "arrival". Dat hij ingaat wanneer je het land binnen gaat. Ik heb nu ook een open ticket dus de terugvlieg datum staat nog niet vast. Is het dan slim gewoon een bepaalde datum te kiezen en ervoor te zorgen dat ik voor die datum weer het land uit ben?
Anders gevraagd, wat zijn de slimme trucjes?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:05:50 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99133478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?
En is dat visum ook op "arrival". Dat hij ingaat wanneer je het land binnen gaat. Ik heb nu ook een open ticket dus de terugvlieg datum staat nog niet vast. Is het dan slim gewoon een bepaalde datum te kiezen en ervoor te zorgen dat ik voor die datum weer het land uit ben?
Anders gevraagd, wat zijn de slimme trucjes?
De 60 dagen visa is over het algemeen een single entry, als je Thailand verlaat verliest deze de geldigheid, je kan dan wel terugkomen, maar over land krijg je dan maar 14 dagen, al kan je bij aankomst in Thailand ook aangeven dat ze het visum niet moeten gebruiken en je eerst maar 30 dagen instempelen.

Let ook even op dat je officieël bij binnenkomst in Thailand een vliegticket uit Thailand moet hebben met datum binnen de geldigheid van het visum.
En nu maken ze daar aan de grenscontrole voor blanke toeristen daar niet zo'n punt van, mij is dat bewijs nog nooit gevraagd, de maatschappijen bij vertrek naar Thailand kunnen daar wel degelijk om vragen en kunnen je verplichten ter plekke een (duur) retourticket te kopen.
Beter is het om bijvoorbeeld een internationale vlucht van bijvoorbeeld Air Asia te kopen uit Thailand binnen de geldigheid van je visa, als je een beetje rondzoekt kan je goedkope enkele reizen vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 juli 2011 @ 01:36:28 #150
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99139107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).
KLM met vertrek anders dan Amsterdam heeft wel goede deals, 2 jaar geleden voor 400 en 425 euro vanaf Dusseldorf, en nu 540 euro vanaf Antwerpen, dan kies ik graag voor KLM.

Al blijft het eigenlijk belachelijk dat de 656 euro die KLM op deze datum aanbiedt met vertrek Amsterdam vluchten zijn vanaf Amsterdam - Parijs - Bangkok en terug via dezelfde route... Ik begrijp wel dat KLM weet dat mensen bij voorkeur een directe vlucht hebben, maar als je met gezond verstand nadenkt slaat dit nergens op, de direct vlucht met KLM is 796 euro, ruim 250 euro verschil met mijn vlucht en dan moet KLM nog kosten betalen aan de NMBS....

Het prijsbeleid door KLM komt natuurlijk ook door de markt, vanaf Brussel vliegt Ethiad en Qatar Airways, daarnaast is Air France en Lufthansa ook goed bezig reizigers te verleiden en kan KLM niet veel anders dan ook goedkoop aanbieden. Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:18:43 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99143347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK ;)
Ja liefie, maar vanuit Antwerpen kost diezelfde trip maar 545. Dat is waar het hier om gaat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:40:48 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99165291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK ;)
Ze hebben inderdaad ook vluchten voor 670 euro direct vanaf Amsterdam, maar op veel dagen dat het vanaf Antwerpen 545 euro kost, kost de vlucht met vertrek vanaf Amsterdam op dezelfde directe vlucht naar Bangkok 796 euro. Dan zijn de vluchten voor 656 euro alleen beschikbaar voor de Air France vluchten, dus via Parijs vanaf Amsterdam. (Dus je laat je toestel vollopen met goedkope klanten uit België, terwijl je mensen uit Nederland goedkoop in de Air France toestellen stopt met de daarbij behorende connecting flights.

Maar goed, KLM moet doen wat zij denken dat goed is in het kader van het yieldmanagement, ik spin er garen bij, want voor mij is het niet zo moeilijk om te vertrekken vanaf Dusseldorf of Antwerpen, er zijn zat mensen die die moeite niet willen nemen. Voor mij is het een uitdaging.

Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:25 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99166169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]


Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.

Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:20:29 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99167021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.

Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
Tja, qua onderhoud zal het niet optimaal zijn, en de Indonesische piloten in de MD80 zijn ook niet alles, maar echt angst om te vliegen heb ik niet. Gezien de hoeveelheid vluchten die ik maak is het procentueel gezien een steeds grotere kans dat het mis gaat. En in Iran vanaf Tehran naar Masshad in van Russisch makelij zijnde Ilyushin toestellen was ongetwijfeld een hoger risico, en ook daar willen de piloten gewoon weer thuiskomen. (Daarnaast, in Tehran is het in Iran veilig, in de buitengebieden zeker niet, dus transport over de weg is lang niet altijd verstandiger).

Altijd Air Asia is ook weer zo wat, dat Don Muang trekt mij wel weer, maar goed, Nok Air kan ook, wellicht dat Tiger Airways Thailand wat sneller kan opstarten, ze hebben wat vliegtuigen over uit Australie, die vliegen voorlopig niet, en ik vermoed dat Tiger Airways OZ niet echt snel weer kan opstarten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99167301
Orient Thai: Crap, discutabel onderhoud.
12 Go: Crap, discutabel onderhoud.
Thai Air Asia: Prima voor de pax, maar ik ken de achterkant ook: crap. Geef die vliegers een non-normal situation en ze raken de weg kwijt.
pi_99312369
Als jullie 2 maanden in Thailand hebben, waar zouden jullie dan naartoe gaan? Ik ben al naar het noorden geweest met een rondreis, chiang mai/rai/kanchanaburi et cetera.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 11 juli 2011 @ 20:14:52 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99334384
Mochten mensen nog op zoek zijn Emirates heeft goedkope tickets naar Bangkok met vertrek Dusseldorf voor 526 euro. Indien je een beetje verder klikt zijn er vluchten beschikbaar met heen 4 uur overstap en terug 1,5 uur, das een goede prijs voor vertrek tot en met half december.

Neemt niet weg dat de Airbus 330 niet het meest ideale toestel is van Emirates, en daarnaast je moet vertrekken vanaf Düsseldorf, wat natuurlijk ook kosten met zich meebrengt, afhankelijk waar je woont.

Wel grappig, dat de prijs van 526 euro exact de prijs is die ik had voorspeld, toch blijf ik tevreden met KLM vanaf Antwerpen voor 545 euro, heen is het wat lastig, terug ben ik vanaf Amsterdam zo op mijn eindbestemming.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99335070
Die site van Emirates.. :r!
pi_99372602
Van 23 jul t/m 20 aug naar thailand :).
pi_99385749
Ned 3 kijken nu Bestemming Onbekend.
Ik ga Zaterdag voor 17 dagen naar Pattaya voor de 4 keer.
Help ze wel om mijn manier daar,haha
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:00:31 #161
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99390704
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.

Iemand een idee hierover?
pi_99391955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.

Iemand een idee hierover?
Lijkt mij echt meer dan voldoende :) Veel plezier :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:45:45 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99393433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.

Iemand een idee hierover?
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:55:02 #164
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99394015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.

Ik vraag dit omdat die vriendin me er op attendeerde dat ik aan 50000 baht totaal niet genoeg had voor 20 dagen overleven.
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:11:40 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_99394916
:D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:13:21 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99395005
[quote]0s.gif [b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het

[ Bericht 16% gewijzigd door buzz1291 op 13-07-2011 00:20:07 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:25:33 #167
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99395628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.
Ik ga ook niet rond banjeren in westerse eetgelegenheden. Anders kan ik net zo goed thuis blijven. Kom voor echt Thais eten. En overdag drink ik bijna alleen maar water.
Misschien maak ik me teveel druk om geld, ik ga het alleen niet zo duur maken.
pi_99406184
Is dat een Thaise die dat zegt dat je met 50k niet genoeg hebt.. dan voel ik eenzelfde nattigheid als Buzz al reeds vermeldde als ik heel eerlijk ben :')

Het zal wel per persoon verschillen maar ik gok dat ik met 50.000 Bath toch echt wel een stukje langer dan een half jaar kan blijven wonen in Thailand want het eten en drinken kost er werkelijk geen ene drol. Stel dat je naar de walkingstreet of iets dergelijks gaat (markt). Dan koop je voor 10 baht een zak sticky rice en voor 10 baht een stok met een kip er aan. Natuurlijk is het binnen restaurantjes wel iets duurder dan dit maar het kan gewoon enorm goedkoop zijn. Resort al betaald, vlucht is ook al geregeld.. nee ik zie werkelijk geen enkel probleem met je 50k.. sterker nog; ik denk dat je erg veel gaat overhouden wanneer je weer thuis bent maar dit ligt nogmaals helemaal aan jezelf en je uitgaven :)
pi_99412414
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...

Ofwel 50.000 voor 20 dagen is echt meer dan genoeg!
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:58:25 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_99420431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:

Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99423086
Met 50k red je het wel en dan hoef je niet eens al te gierig te doen. Het uitgaan in Westerse clubs tikt idd hard aan.

Ik ga 4x per jaar en ben iedere keer tussen de 50k-60k kwijt voor 14 dagen, excl. ticket en overnachting. En dan doe ik ook echt alles zonder te bezuinigen. :)

Don't worry, enjoy the trip!

@Chelloboy----> :') :') :') :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Bowny op 13-07-2011 19:31:35 ]
pi_99426756
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goed :) Je snapt dat een rijke zakenman jou een vrek zal vinden omdat je geen 300k per dag er over heen smijt bij wijze van spreke he :P Iedereen vind elkaar wel een vrek :')

Ik denk gewoon zo: alles wat je kunt besparen is mooi meegenomen.. misschien kun je op t einde van de rit wel wat leuke spullen kopen of misschien kun je sneller terug gaan of misschien kun je langer blijven. Ik vind er niks vrekkerigs aan om te besparen waar nodig :)

50k voor 20 dagen is echt voor een normaal uitgavenspatroon (dus zoals buzz al zei; als je elke dag 24/7 in westerse nachtclubs zit zal dit wel erg krap worden of als je geld aan je thaise vrouwtje moet geven ofzo) meer dan zat, zo simpel is het :) Je gaat zelfs nogal wat overhouden gok ik zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door SoraAoi op 13-07-2011 20:47:30 ]
pi_99426956
koop voor die 50k een membership bij een g club *O*

maargoed...ik ga denk ik ook maar eens rondkijken voor tickets. wil rond kerst op het strand liggen in phuket
pi_99444187
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht

Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!

Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:23:05 #175
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99444371
Wij maken meestal 1000 p.p.p.d op. Dat is exclusief ticket naar BKK, maar verder álles inbegrepen. Dus accomodatie (hostels), binnenlandse reizen (treinen, bussen) entree gelden, eten, drinken, excursies.
Dat loopt soms op naar 1500 p.p.p.d als we bijv binnenlandse vluchten en taxis nemen en af en toe een duurdere acco. (Flash packer style dus.)
Eten blijft goedkoop, aangezien je ons nooit zal aantreffen in een duurder restaurant. Aangezien die nooit beter kunnen zijn... :')

NB: misschien denkt ze dat je alles voor haar ging/gaat betalen, maar zelfs in dat geval kom je prima uit. :Y
pi_99445816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:04 schreef Bowny het volgende:
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht
Pijnigen? Zo slecht is het ook al weer niet tbh :) Ik weet niet wat er mis mee is eigenlijk, eten op marktjes met je vriendenclub. Je kunt zelfs nog elke avond uitgaan :) Maar nogmaals; rijke zakenmannen zeggen ditzelfde over jou; "ik vind eten in middelmatige restaurantjes en alles beneden ***** vrekkerig en ik zal mezelf niet pijnigen door niet elke dag in vijf sterren restaurantjes te eten" want dat is eigenlijk wat er nu gebeurd. De stelling is overigens;

Heb ik met 50k genoeg voor 2 weken

Ja duh tuurlijk is dat genoeg maar opnieuw gaat het er aan liggen wat je doet. Als jij op dag 1 in bangkok 4 bargirls mee naar huis neemt en dit elke dag zo gaat volhouden terwijl je uitgaat in westerse clubs etc etc is dit niet genoeg. Voor een normale vakantie is dit MEER dan genoeg gok ik zo. 700 per dag uitgeven en dan op t einde van de rit imba veel souvenirs kopen en t laatste weekend big spender spelen = wel tof :)

Edit: oh wacht het is INCLUSIEF verblijf en ik neem aan dat het dan geen appartement is :) Njah zelfs dan nog is het eigen keuze :P

quote:
Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!
Met 50k een half jaartje wonen? Dat kan gewoon gemakkelijk zelfs met elke avond bier :) Misschien niet in jullie favoriete toeristische (en overpriced) badplaatsen zoals pattaya en phuket of samui (die plaatsen hebben sowieso weinig meer met thailand te maken net zoals phiphi eiland etc etc) maar een half jaar met 50k doen moet 0,0 problemen zijn. En natuurlijk gaat het geld op als je 30k per maand verdiend :) Dat is het normale lerarenloon daar voor buitenlanders. Als je dat elke maand krijgt maak je het ook elke maand op omdat je dan wel wat extra kleren koopt of een extra televisie er bij koopt maar het hoeft niet en dat is wat ik bedoel. Het hoeft zelfs niet zonder je te kwellen of te pijnigen zoals je het zou zeggen :) Aan eten/drinken/onderdak zul je geen 30k per maand uitgeven denk ik of je moet voor 5 mensen kopen. En verder: Iedereen kent wel mensen dus bij deze:

Ik ken mensen die 15k per maand verdienen dat niet elke dag op gaat en die toch in het weekend lekker uitgaan :)

quote:
Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
Er is idd inflatie en dingen worden duurder maar vooral de toeristen voelen dit geloof ik en de inflatie is nu ook al weer niet zo groot dat je met 50k niet genoeg zult hebben voor 2 weken (dit zegt niemand hier overigens) of dat 700 baht per dag voor 1 persoon als vrekkerig benoemd mag worden. Er zijn mensen die het zelfde denken over jouw uitgavenspatroon en naar mijn mening zonder goede reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door SoraAoi op 14-07-2011 10:44:34 ]
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:01:31 #177
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99464267
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?

Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
pi_99464326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:01 schreef wolferl het volgende:
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?

Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
Gewoon daar gepind.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:04:36 #179
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99464417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:02 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gewoon daar gepind.
Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
pi_99464726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:04 schreef wolferl het volgende:

[..]

Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
Je betaald bij wisselen altijd veel. En transactiekosten bij de pin en kosten bij je eigen bank (vermoedelijk).

Dus veel tegelijk opnemen scheelt kosten ja. Want het zijn vaste kosten geen percentages.
In cambodja bijvoorbeeld bij de meeste banken $4 per transactie :')

In Thailand is dat wel goedkoper. Weet het tarief niet meer
pi_99465999
De transactiekosten van de laatste keer dat ik er was, was 150 Baht per keer.


Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:35:14 #182
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99466100
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
pi_99466180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Chiang Mai bedoel je denk ik.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:11:51 #184
6941 APK
Factual, I think.
pi_99467691
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers? :o
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99467883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef APK het volgende:

[..]

Krijg je daar niet een enorme ruk-koers? :o
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.

Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst. ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:23:00 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_99468173
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.

Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst. ;)
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:17:22 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99470523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:23 schreef APK het volgende:

[..]

Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft :)
GWK/Travelex als enige echte grote speler op de Nederlandse Markt, zowel Abn Amro, Rabobank, SNS, Ing maken o.a. gebruik van hun diensten, heeft hele slechte wisselkoersen.

Het is overigens meestal voordeliger om geld plaatselijk te wisselen dan geld op te nemen, met mijn Rabobank kan ik gratis pinnen in Thailand bij AEON pinautomaten. (En laat die nu net zitten op de plek waar ik in de buurt verblijf), toch is de contante omwisselkoers beter.
In Thailand is alleen op de luchthaven de omwisselkoers relatief slecht, daar moet je maar een klein beetje geld omwisselen, bij banken of wisselkantoortjes vind je goede wisselkoersen zonder transactiekosten.
Al is niets fijner om lage bedragen op te kunnen nemen zodat ik niet veel geld op zak heb. Aeon is daar ideaal voor.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:55:31 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99482377
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Ik ook.

En ik denk ook niet dat dit het soort toeristen is waar ze in Thailand nu echt om zitten te springen. En dan die discussies over goedkope accomodatie. Ja, je kunt voor een kale prijs van 2500 Bt wel een hok, sorry, apartement huren, maar dan wel voor minimaal een maand. Het is dus gewoon klinkklare onzin dat een toerist met 50000:6=8333 Bt per maand kan rondkomen.

Alle arbeidskrachten uit de Isaan hebben nog moeite om van 6000 Bt per maand minimum loon in Bangkok rond te komen, zelfs als ze een kamer met z'n drieen delen. Dus laat niemand beweren dat een westerling wel met 8333 per maand kan rondkomen wanneer je gewoon 3 gezonde maaltijden per dag eet. Sticky lijs en een sate stok met drie stukjes kip, hoe durf je het als een maaltijd te beschouwen... en dat dus iedere dag opnieuw hé. Belachelijk, gewoon klinkklare onzin en ik vind het nog misleidend ook voor de argeloze toerist die voor het eerst naar Thailand gaat en dit voor waar aanneemt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:59:36 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99482601
dubbel, was een brakke internet verbinding in Italie gisteren.

[ Bericht 93% gewijzigd door buzz1291 op 15-07-2011 22:39:28 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99484080
ach trek je je niet aan.
alle mensen hebben een andere definitie van " op vakantie " gaan
pi_99489956
Welke discussies over goedkope accomodatie eigenlijk? Die heb ik helemaal gemist.
En waar gaat die ": 6" over? Het aantal maanden? We hebben het toch over toeristen? En hoezo heb je dan een probleem met het boeken van een kamer als we nu ineens van een half jaar uitgaan? Dan maakt het toch niks uit dat je minimaal een maandje in het appartement moet zitten? 6 maanden > 1 maanden enzo :P

Een toerist hoeft namelijk niet met 8333 baht per maand rond te komen dat heeft dus niemand beweerd dus waar dat vandaan komt weet ik ook niet eigenlijk :P. Een toerist heeft volgens mij wel genoeg aan 50k voor 2 weken en dus niet voor een half jaar en daar ben ik het denk ik wel mee eens. De originele vraagsteller had namelijk 50k voor 2 weken (of 20 dagen of whatever) thailand en de vlucht had ie al en het hotel ook en hij vroeg dus of ie daar genoeg aan had als toerist zijnde. Ik denk dat je er wel genoeg aan hebt :) Het komt dus dichter in de buurt van 50k per maand (3 weken ong) ipv 8333 baht voor een maand. Dat lijkt me niet te doen als je een toerist bent tbh... Ik ken ook niemand die op vakantie gaat voor een paar weken met slechts 8333 baht op zak maar goed, je zult ze wel er tussen hebben :)

Cheers

[ Bericht 39% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 03:52:34 ]
pi_99489979
edit

[ Bericht 12% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 03:33:40 ]
pi_99496353
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.

Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.

En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
pi_99496620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Ik zit nu in Chiang Mai en kan je in ieder geval Panda Tours aanraden als je een trekking gaat doet en de Thai Farm als je een kook cursus wilt doen.
pi_99501581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.

Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.

En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
Yep :) Ik zelf vind uitgaan wel leuk als ik op vakantie ga dus tsja dan besteed je wel wat meer geld denk ik maar wat boeit het andere mensen nu wat jij leuk vind om te doen wanneer je op vakantie bent :) Hf in Thailand btw :)

Verder ging ik eens naar Hua Hin en daar vroegen ze 150 baht voor een bak rijst ofzo :') Het zal er dus ook we aan liggen waar je gaat gok ik zo want op sommige (lees: toeristische) plaatsen is het gewoon echt vele malen duurder. hf

[ Bericht 10% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 14:30:53 ]
pi_99532916
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_99533179
:') :D !!!
pi_99533333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 08:21 schreef chelloboy het volgende:
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99540254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo :')?
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_99545376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
Oke veel plezier dan ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:40:19 #201
296595 foodlover
live and learn
pi_99548561
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:51:27 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99549011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef foodlover het volgende:
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
Nu hou ik ook van vliegen, en vind ik het niet erg om wat rond te vliegen in Azie, maar ik begrijp niet helemaal waarom je ook nog naar Kuala Lumpur vliegt, vanaf Bangkok gaat er ook nog een vlucht naar Bali, Kuala Lumpur er tussenstoppen, compleet ander land, grote stad, is mij niet helemaal duidelijk, daar kan je nooit optimaal van genieten.

Aan de andere kant is het wel haalbaar, al zou ik misschien niet kiezen voor de nachttrein naar Chiang Mai maar voor een interne vlucht met Orient Thai, Nok Air of Air Asia van Bangkok naar Chiang Mai.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99552369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:47:56 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_99553211
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
>:O :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99556190
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
pi_99572859
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:01 schreef maxkranendijk het volgende:
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?


Fijne reis alvast.
pi_99579685
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?


Fijne reis alvast.
Thnx voor de info. Ik ben in 2007 al in Thailand geweest (1 maand), dus heb al wat ervaring. Bangkok doe ik wat korter omdat ik daar al lang ben geweest en waarschijnlijk nog wel vaker terug kom.

Waarschijnlijk zullen we dan 1 of 2 eilanden doen. We willen voornamelijk snorkelen en soms een beach party ofzo meepakken. Ik dat denk dat Koh Samui en Koh Pangan dan het handigst zijn.

Ik wilde vooral weten hoelang het duurt om van Koh Pangan bijvoorbeeld naar Khao Sok te komen en of ik dat 'gewoon' 1 dag van te voren kan regelen (ook terug naar Bangkok). Dan kan ik beter inschatten of de reis te halen is op deze manier.

Booking.com gebruik ik zelf ook, dus dat komt wel goed voor Bangkok. De rest regel ik gewoon per dag of heeft iemand nog aanraders voor Koh Samui / Koh Pangan?
  zondag 17 juli 2011 @ 15:52:23 #208
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99580557
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:59 schreef YebCar het volgende:

alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
Het vleesgerecht is de welbekende Nua Pad Krapau en het ander is beter bekend als Tom Choed Woon Sen
Ka (kip gehakt met dunne mie)
  zondag 17 juli 2011 @ 16:01:28 #209
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99580847
Hoe heet dat gerecht met die hele brede noedel linten met oa gerulde ei, groenten en kip. Mr. Yim (en het tentje ernaast) in BKK maakte die echt goddelijk. Ik zou er heel veel voor geven als ik die nú kan eten!

Gevonden! Pad See Ew :9

Gelukkig een behoorlijk bekend gerecht, kon ik praktisch overal bestellen en niet te pittig voor mijn helaas wat zeikerige maag.


Gejat van Flickr :@ van deze mevrouw

[ Bericht 12% gewijzigd door jack4ya op 17-07-2011 16:15:23 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 23:37:01 #210
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99599745
Oef jack4ya, dat ziet er heerlijk uit.

Is het normaal om 24000 baht te betalen voor een redelijk nette resort (19 dagen).

http://www.hotelthailand.com/bangkok/riderresort/

En ik maar denken dat Thailand zo goedkoop was.
Die meid bezorgt me de in plaats van betaalbare slaapplaatsen, dure verblijven.

Kan toch veel goedkoper, enige wat ik wil is, dicht bij vliegveld.
pi_99600889
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef wolferl het volgende:
Oef jack4ya, dat ziet er heerlijk uit.

Is het normaal om 24000 baht te betalen voor een redelijk nette resort (19 dagen).

http://www.hotelthailand.com/bangkok/riderresort/

En ik maar denken dat Thailand zo goedkoop was.
Die meid bezorgt me de in plaats van betaalbare slaapplaatsen, dure verblijven.

Kan toch veel goedkoper, enige wat ik wil is, dicht bij vliegveld.
je verblijft er 19 dagen en je wilt dichtbij het vliegveld zitten :?
trouwens...dit kan je niet eens echt een resort noemen.

Ga eens wat verder ...bv Hua Hin en boek een " echte " resort
1100 per nacht is niet echt duur trouwens....l,maar vast wel iets beters te vinden
  zondag 17 juli 2011 @ 23:57:26 #212
6941 APK
Factual, I think.
pi_99600959
Waarom moet je dicht bij het vliegveld? :D
Volgens mij ben je lekker aan het trollen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:04:55 #213
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99601345
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef APK het volgende:
Waarom moet je dicht bij het vliegveld? :D
Volgens mij ben je lekker aan het trollen :+
Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.
Maar ok, 1200 baht is niet slecht?

Alles zit er wel bij, alleen diner niet.
Maar goed, dineren kan je volgens mij zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. LOL
  maandag 18 juli 2011 @ 11:01:56 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99612029
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:04 schreef wolferl het volgende:

[..]

Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.
Maar ok, 1200 baht is niet slecht?

Alles zit er wel bij, alleen diner niet.
Maar goed, dineren kan je volgens mij zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. LOL
Men, dat is toch veel te duur voor een hotel in de buurt van Srinakarintara Rd. Neem dat echt maar van mij aan. Daarbij komt dat er in die buurt echt helemaal niets te beleven valt en je je als eerste keer toerist in BKK waarschijnlijk scheel gaat betalen aan taxi's want die taxidrivers willen je daar vanuit het centrum wel naar toe brengen, maar niet op de meter die iets van 120Bt zou aangeven. Nee die zeggen allemaal, too far for meter, 300Bt good price for you sir.

Wil je echter wel in die buurt zitten en midden in het leven van de locals met toch een behoorlijke hotelkamer voor 600 tot 800 Bt all-in inclusief ontbijt, kijk dan eens naar wat hotels tussen Lad Phrao en Ramkhamhaeng Rd. Voordeel is dan dat je voor 18Bt enkele reis met de ferry door de Klongs zo in het centrum bent. En voor 2 x 18Bt Sta je op Democracy monument als je ooit naar het toeristen mekka van Kao San Rd wilt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99655368
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?

en ik neem mijn iphone mee, moet ik 3g daar uitzetten om geen hoge kosten te krijgen?
pi_99655692
Je hele dataverbinding uitzetten, niet alleen 3g :)

Chiang Mai - Phuket kan goed met het vliegtuig, heb het zelf ook gedaan. Ik had een vlucht rond 13.00, 15.00 in Phuket. 3500 bath pp met Air Asia
Per trein ben je zeker 24 uur onderweg (als het niet langer is), daar moet je maar net zin in hebben he ;)
pi_99658517
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?

en ik neem mijn iphone mee, moet ik 3g daar uitzetten om geen hoge kosten te krijgen?
Dataroaming uitzetten in menu, standaard staat die zelfs al uit.
pi_99658590
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen?
Vliegtuig
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:13:59 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99659810
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?
bus
!!! Go 49-ers !!!
pi_99671044
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!

Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optie :( iemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen :P :D
pi_99671115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!

Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optie :( iemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen :P :D
Lebara :)
Gebruiken wij voor naar Indonesie ;)
We fear that which we cannot see
pi_99671251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!

Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optie :( iemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen :P :D
09001999 = 3c per minuut afaik
pi_99697130
Dit is me 3e dag in Pattaya,zit nu in een internet cafe net naast me hotel is Soi7.
Erg warm en benauwd hier,maar wel weer gezellig,niet zo druk want het is laagseizoen.
Wel veel Arabische mensen,maargoed daar heb niks mee te maken.
Ben 2 keer Walking street geweest en 1 avond gewoon Paddy,s bar waar ik vaak zit.
Zo weer baantjes zwemmen in me hotel,want al dat bier is niet echt goed natuurlijk.
En zo erg als wat de meesten mensen denken,is het echt niet hoor.
Gogo bars en Massage,s horen nu eenmaal bij Thailand,je ziet ook steeds meer gezinnen met kinderen hier vakantie vieren.
Groetjes uit warm en gezellig Thailand,3 aug pas weer naar huis haha.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:53:44 #224
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99699346
40 toeristen gewond in trein ongeluk auw, iets met een vrachtwagen die op de rails stond ofzo.. staat ook een filmpje bij, valt mee zo te zien.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99746977
wat vinden jullie hiervan dan :P

BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.

was eigenlijk wel te verwachten :D
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:53:48 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99766435
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:33 schreef Thongkamma het volgende:
wat vinden jullie hiervan dan :P

BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.

was eigenlijk wel te verwachten :D
Is helemaal niet zo verbazingwekkend als je de mentaliteit van de Thai een beetje kent. Af en toe een beetje doneren wanneer ze naar de tempel gaan voor hun eigen gemoedsrust en dan weer lekker verder leven. Geen zorgen voor de dag van morgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99789751
achja denk dat het in veel landen zo zal zijn, je hebt er geen problemen mee zolang
je er zelf geen last van heb
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:53:17 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99790494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:33 schreef Thongkamma het volgende:
wat vinden jullie hiervan dan :P

BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.

was eigenlijk wel te verwachten :D
bron?
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:26:34 #229
6941 APK
Factual, I think.
pi_99791608
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

bron?
Staat in het bericht, schele.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99805148
@RC: Thaiportal, NU.nl
@APK: Rustig aan :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:53:18 #231
6941 APK
Factual, I think.
pi_99805302
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:49 schreef Thongkamma het volgende:

@APK: Rustig aan :P
PI ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:44:38 #232
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_100293113
http://apartments.hongpak.in.th/detail/Galleria-SUBWAY-Bangkok,251/

In dit appartement verblijf ik.

En met deze luchtvaartmaatschappij vlieg ik.

http://www.rj.com/

Komt telkens dichterbij, ik heb er super veel zin in.
pi_100298671
Wie kijkt er weleens Big Trouble In Tourist Thailand?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 01:36:22 #234
6941 APK
Factual, I think.
pi_100300508
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie kijkt er weleens Big Trouble In Tourist Thailand?
Het wordt weer herhaald geloof ik?
Is al eens eerder besproken in deze reeks :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 03:59:36 #235
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_100302563
Maandag naar Bangkok.
Tics van je petten.
pi_100322293
Vanochtend thuis gekomen van 17 dagen Pattaya, was weer erg gezellig in de barretjes soi 6,7,8 en Walking Street.
Wel heel erg veel Arabische mannen,voor de rest gewoon veel Engelsen en Russen maar ze komen van over heel de wereld,ook best veel gewone gezinnen met kinderen.
Heb 4 films gekeken op de terugvlucht van de KLM,kon echt niet slapen.
4 keer Pattaya in 3 jaar tijd,en hoeveel keer volgen er nog.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_100343249
Ik vertrek morgen naar thailand met Eva Air! Heb er nu al zin in!
pi_100362780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:51 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend thuis gekomen van 17 dagen Pattaya, was weer erg gezellig in de barretjes soi 6,7,8 en Walking Street.
Wel heel erg veel Arabische mannen,voor de rest gewoon veel Engelsen en Russen maar ze komen van over heel de wereld,ook best veel gewone gezinnen met kinderen.
Heb 4 films gekeken op de terugvlucht van de KLM,kon echt niet slapen.
4 keer Pattaya in 3 jaar tijd,en hoeveel keer volgen er nog.
En hoe waren de Thaise grietjes dit jaar?
pi_100366304
Even gewillig als die andere keren, haha
Deze keer niet zoveel hoor,omdat me LT van December ook weer 2 weken bij me is geweest,maar heb wel weer bijzondere dingen meegemaakt die je hier echt niet zal meemaken.
Heb nu wel veel meer verschillende massage,s laten doen,
Pattaya wordt in alles wel steeds duurder,maar voor die 3 weken maakt dat niet zoveel uit.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:25:35 #240
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_100996776
* tomic zoekt hulp

Goed; ook wij hebben na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt! Vakantie 2011 naar Thailand. We komen aan op 15 oktober en blijven tot 5 november. Drie weken dus. :Y (en 1e keer Azië -O- )

Ik heb al dit deeltje van het topique doorgelezen en wat andere topics maar kan niet echt een goede start vinden wat we (ik met vriendin) zouden kunnen gaan doen. En dan met name goede verblijftips bij hotels, of hostels waar de prijs kwaliteit een beetje goed liggen, natuur is, en tja... wat te beleven is (behalve pattaya e.d.) ( in tegenstelling tot Chelloboy o|O LOL)

Iemand tips?
Als de vraag te breed is; iemand tips voor onze 1e drie vier vijf? dagen bangkok? Wat vond jij leuk om te doen, floating market? fietsen? Boot tochtje?
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_100996847
Wat ik leuk vond was een fietstoch door Bangkok, zijn twee nederlandse organisaties die dat doen. Zit ook een boottochtje bij. Ben dr 4 dagen geweest en dat was precies goed.
  Moderator zondag 21 augustus 2011 @ 13:10:48 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_100997971
Een wandeling maken door Chinatown is ook leuk :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:31:58 #243
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100998567
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:03 schreef chelloboy het volgende:
Even gewillig als die andere keren, haha
Deze keer niet zoveel hoor,omdat me LT van December ook weer 2 weken bij me is geweest,maar heb wel weer bijzondere dingen meegemaakt die je hier echt niet zal meemaken.
Heb nu wel veel meer verschillende massage,s laten doen,
Pattaya wordt in alles wel steeds duurder,maar voor die 3 weken maakt dat niet zoveel uit.
Doe je dat regelmatig?
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:33:48 #244
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_100998632
@ Bombshell en @ Guppyfriend

Dank voor de tips; Fietstocht en chinatown wandeling staan al op het lijstje :)
Nog tips voor eenvoudige (cheaP) maar wel schone hotels in bankok, beetje centrum?
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_101000281
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef tomic het volgende:
@ Bombshell en @ Guppyfriend

Dank voor de tips; Fietstocht en chinatown wandeling staan al op het lijstje :)
Nog tips voor eenvoudige (cheaP) maar wel schone hotels in bankok, beetje centrum?
Kho Sanh palace, klinkt heel duur, maar 2 maanden geleden verblijven. schone kamer, precies in het midden khoa sanh road. zelfs een zwembad op het dak, met een heel leuk uitzicht! Ik betaalde voor een 2 persoonskamer 700 of 800 baht. 1persoons was 500 dacht ik.
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:42:23 #246
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_101000954
THankx Wil-Bert; dat is een goede keus; aleen moeten wij 1000 thb per nacht aftikken? Heeft het bij hotels zin om ze te bellen en te onderhandelen over de prijs? of te mailen?
(iemand) nog andere suggesties? (we zoeken naast bankok ook nog iets op Samui).

Wij zaten naar New Siam resort te kijken. Slecht 320 per nacht. (wat kan dat in ***naam zijn??)
Is een airco handig of noodzakelijk midden oktober?

[ Bericht 32% gewijzigd door tomic op 21-08-2011 14:53:51 ]
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:47:18 #247
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_101001094
Live vanuit Bangkok :7 morgen om 09:55 met Emirates naar Dubai en vervolgens Düsseldorf
Tics van je petten.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:48:46 #248
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_101003648
waar zit je in bankok? hotel? :) en blijf je ook nog in dubai of ga je door?
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:19:02 #249
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_101005080
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef tomic het volgende:
@ Bombshell en @ Guppyfriend

Dank voor de tips; Fietstocht en chinatown wandeling staan al op het lijstje :)
Nog tips voor eenvoudige (cheaP) maar wel schone hotels in bankok, beetje centrum?
OnI8 :) althans hotel staat net 2 jaar super goed verblijf gehad, aanradertje en precies onderaan skytrain station NaNa dus hoef je niet lang te wandelen naar een halte ;) en zo hartje centrum (minuut of 6 met de skytrain)
Oh ik lees dat je niet zoveel wil uitgeven, nouja prijs kwaliteit bij dit hotel is perfect maar wel wat meer dan 1000 bath helaas..

Wat trouwens ook handig is.. die sites om je hotels te boeken, kun je vaak weer wat betere deals krijgen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:38:50 #250
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_101005881
Dank MissHobje, de On8 is inderdaad een prachtig hotel, maar voor ¤ 40,- per nacht is er wel heel veel keus, ook river side :) Ik ben al druk verder aan het kijken op tripadvisor en brotherlouis.nl? :P

maar 1000 baht / ¤ 23,- is wel een beetje onze max.... :s)
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:42:25 #251
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_101012137
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:48 schreef tomic het volgende:
waar zit je in bankok? hotel? :) en blijf je ook nog in dubai of ga je door?
Hotelletje aan sukhumvit soi 8, en helaas geen dubai voor mij...
Tics van je petten.
pi_101016037
New Siam heb ik volgens mij ook in gezeten voor 1 nacht.. betaalde maar 160 bath wilde toen echt budget gaan haha. Voor 800 bath kan je overal terecht kamer met airco, douche en toilet. Ik zou niet op Koh Sanroad zelf gaan zitten maar op Soi Rambutti straat die er op 50 meter van Ko San ligt.
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:22:42 #253
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_101016286
Thanks! Dus new siam (ze hebben er inmiddels 4 vlakbij elkaar) si dus wel te doen? Ik zie idd dat rond de 800 baht er heel veel aanbod is... Zou je een hotel van te voren boeken of is het daar makkelijk binnenlopen en even vragen/vergelijken?
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_101016855
Ik heb zelf niks geboekt.. Om 12:00 komen de kamers vrij dan is er altijd wel plek ergens. Mocht je nou pas om 22:00 aankomen is er miss wat minder keus. Maar er zit zoveel daar er is altijd wel wat te vinden. Volgens mij kan je niet eens boeken bij de meestel guesthouses.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:23:20 #255
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_101108956
En weer terug in Nederland. Man, wat wil ik graag terug. Wat een geweldig land O+
Tics van je petten.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:06:00 #256
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_101181586
Wat heb je gedaan ? En is daar ook een website van? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door tomic op 26-08-2011 06:48:14 ]
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_101424810
Ik ben een reis naar Thailand aan het voorbereiden voor mij en mijn vriend in april volgend jaar.
Ik wil een goede relaxe vakantie voor uit te rusten maar niet voor elke dag aan het zwembad te liggen (anders had ik wel Spanje gekozen). Patong lijkt me een goede mix met rust in een van de resorts aan de rand van de stad en toch dicht bij om 's avonds wat entertainment te hebben.

Een jaar of 15 geleden ben ik met mijn ouders ook al in Phuket (het rustigere Kata beach) geweest, maar ik kan me totaal niet meer herinneren wat er allemaal te doen was van excursies.
Ik ben dus bang dat 16 dagen, 14 nachten in Phuket misschien te lang gaat zijn en dat ik misschien te veel aan het zwembad ga liggen.
1 of 2 dagen rusten en dan een dag uitstap,Kho phiphi eilanden, james bond eiland, 4X4 safari, butterfly en Crocodile farm, echte tourist traps maar wel leuk, terug een dag rusten en iets anders gaan bezoeken lijkt me ideaal.

Dus denken jullie dat we ons 14 dagen in Phuket gaan kunnen bezighouden of zouden we misschien beter eerst een dag of 3 in Bangkok kunnen verblijven om dan 11 dagen in Phuket te zitten?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_101425449
Ligt eraan wat voor persoon je bent. Persoonlijk zou ik liever wat rondreizen en wat korter in Phuket zelf blijven. Maar als je zegt dat je touristische traps leuk vindt..
pi_101425993
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:22 schreef tomic het volgende:
Thanks! Dus new siam (ze hebben er inmiddels 4 vlakbij elkaar) si dus wel te doen? Ik zie idd dat rond de 800 baht er heel veel aanbod is... Zou je een hotel van te voren boeken of is het daar makkelijk binnenlopen en even vragen/vergelijken?
New Siam is echt budget. New Siam II is nog steeds budget, maar wat luxer.
pi_101427533
Binnenkort wil ik graag met m'n vriendin naar Thailand voor ongeveer 22 dagen.
Nu zijn we eigenlijk aan het oriënteren hoe wij deze reis willen gaan maken.
De keuze zit namelijk tussen een groepsreis of alleen een ticket boeken en zelf alles regelen in Thailand.

Via Kras vakanties heb je namelijk al een volledige reis incl. excursies voor zo'n ¤1400,- (22dagen). Wanneer we zelf alles regelen en alleen hier een ticket boeken zal de reis waarschijnlijk wel duurder zijn.

Persoonlijk lijkt mij alleen een ticket boeken en daarna alles zelf regelen het leukst. Omdat je de reis kan plannen en indelen naar eigen inzicht. Maar wat zijn ongeveer de kosten voor zo'n reis? Binnenlandse vlucht, hotels, vervoer, eten, etc.

Aan de andere kant is een volledige reis wel makkelijk en goedkoop. Je hoeft tijdens de reis weinig zelf te regelen en je alles op gemak kan bezichtigen.

Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan en in hierin advies kunnen geven?
pi_101427686
Ik zou nooit met zon groepsreis gaan je wilt toch zelf bepalen wanneer en wat je gaat zien.. Waar je gaat eten en drinken. Hoe laat je op wil staan enz. Alles is zo makkelijk te regelen in Thailand.
pi_101428047
Ja ben zelf ook geen directe voorstander van een groepsreis, maar als mij dat 1000 euro minder op de totale reis kost dan neem ik dit op de koop toe.
pi_101428281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:41 schreef Phraze het volgende:
Binnenkort wil ik graag met m'n vriendin naar Thailand voor ongeveer 22 dagen.
Nu zijn we eigenlijk aan het oriënteren hoe wij deze reis willen gaan maken.
De keuze zit namelijk tussen een groepsreis of alleen een ticket boeken en zelf alles regelen in Thailand.

Via Kras vakanties heb je namelijk al een volledige reis incl. excursies voor zo'n ¤1400,- (22dagen). Wanneer we zelf alles regelen en alleen hier een ticket boeken zal de reis waarschijnlijk wel duurder zijn.

Persoonlijk lijkt mij alleen een ticket boeken en daarna alles zelf regelen het leukst. Omdat je de reis kan plannen en indelen naar eigen inzicht. Maar wat zijn ongeveer de kosten voor zo'n reis? Binnenlandse vlucht, hotels, vervoer, eten, etc.

Aan de andere kant is een volledige reis wel makkelijk en goedkoop. Je hoeft tijdens de reis weinig zelf te regelen en je alles op gemak kan bezichtigen.

Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan en in hierin advies kunnen geven?
Een groepreis is zonde van het geld, zeer gelimiteerd en absoluut niet nodig.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:03:02 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101428641
Groepsreis voor 1400 euro p.p. klinkt aantrekkelijk, maar dat is al snel 2800 voor 2 personen. Daar komen nog wat fooien + extra uitgaven bij voor souveniers, alcoholische versnaperingen (indien van toepassing), alsmede kosten voor eten, (maaltijden en snacks, want je wil ook wel eens apart eten lijkt mij zo).

Als je alles zelf regelt, kom je uit tussen de 600 - 700 pp voor het vliegticket, uitgaande van 1400 euro blijft er dan nog 1600 euro over.
Je hebt effectief 20 dagen in Thailand na aftrek van de reisdagen, oftewel 80 euro per dag.

In Thailand kost een middenklasse hotel tussen de 20 en 40 euro. (Kan uiteraard goedkoper en duurder al naar gelang de wensen).
Een vliegticket met Air Asia, Nok Air of One Two Go in Thailand kost ongeveer 30 euro per persoon voor een enkele reis wanneer je een beetje vooruitboekt. Een busreis of treinreis kost per 100 kilometer ongeveer 2,50 euro, deze bedragen staan niet vast maar is een goede rekenmethode.
Bij een hotel tussen de 20 en 40 euro zit een ontbijt erbij in, een lunch en diner kost tussen de 1 en 10 euro per persoon, afhankelijk waar je eet, voor 10 euro p.p. kan je zeer uitgebreid lunchen / dineren, persoonlijk geeft ik voor 2 personen hier 20 euro per dag aan uit.

Als je alleen gaat heb je veel meer vrijheid, en een beetje goed plannen kan geen kwaad, ga je goed voorbereid op reis omdat je wat ingelezen hebt.
Het is in Thailand gemakkelijk om zelf te reizen en verblijven, je hebt daar in principe geen groepsreis voor nodig.

Al vond mijn familie het toch wel handig dat ze mij als tourguide hadden, ondanks dat zij wisten van mannetjes die je willen weglokken bij het Grand Palace omdat deze gesloten zou zijn lieten ze zich toch overhalen om mee te lopen met zo'n mannetje. Gelukkig moesten ze op mij wachten, en ik nam ze vrolijk mee tot ergernis van de betreffende man die zijn commissie in rook zag opgaan, dat werd mij niet in dank afgenomen.
Gewoon gezond verstand gebruiken en nooit ingaan op aanbiedingen van lokale Thaise mannen in pak bij de bezienswaardigheden en je komt al een heel eind.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101430344
Het hoeft dus qua reis niet veel duurder te zijn. Maar als je de meest gangbare excursies wil doen in Thailand zijn deze kosten dan niet groter? Wat ik persoonlijk wel minder vindt is dat je altijd moet reizen met je spullen. Is hier nog op een handige manier mee om te gaan, behalve een backpack rugtas mee te nemen? Iig bedankt voor je uitgebreide reactie.
pi_101439667
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Phraze het volgende:
Het hoeft dus qua reis niet veel duurder te zijn. Maar als je de meest gangbare excursies wil doen in Thailand zijn deze kosten dan niet groter? Wat ik persoonlijk wel minder vindt is dat je altijd moet reizen met je spullen. Is hier nog op een handige manier mee om te gaan, behalve een backpack rugtas mee te nemen? Iig bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik weet niet welke excursies je specifiek bedoelt, maar als je excursies lokaal boekt een dag van te voren, dan ben je veel goedkoper uit dan wanneer je dit eerder doet. Dus niet alles al in Bangkok vastleggen en zeker niet thuis al via internet dingen regelen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat excursies vol zitten ofzo, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Bovendien zijn veel excursies volstrekt overbodig om uberhaupt te boeken. Je kunt ook gewoon bus of taxi pakken en zelf naar de betreffende locatie gaan en rondkijken. Dit is veel leuker (je bent niet afhankelijk van de gids/groep) en goedkoper. Nadeel is wel dat het je waarschijnlijk meer tijd kost.

Ik kan me echt niet voorstellen dat een georganiseerde reis goedkoper is dan zelf doen. Vergeet niet dat bij een georganiseerde reis vaak nog verborgen kosten zitten (sommige excursies kosten extra, eten/drinken, souvenirs etc.).

Het voordeel van een georganiseerde reis is dat het je minder tijd kost. Als je zelf precies dezelfde reis wilt maken als een georganiseerde reis dan kost het je waarschijnlijk een stuk meer tijd. In het echt vertrekken bussen niet op het moment dat je aan komt lopen en moet je zelf immers dingen uitzoeken. Maar in drie weken kan je volgens mij een groot gedeelte van Thailand zien!

Qua bagage: inderdaad een backpack helpt en verder gewoon niet teveel spullen mee zeulen. Het is warm in Thailand, dus neem ook alleen lichte kleren mee. Ipv een enorm badlaken kun je ook een paar reishanddoekjes halen bij de xenos etc.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:35:50 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_101439711
Ik heb in New Siam 1 en 2 geslapen, bij beiden krijg je prima waar voor je geld en de locatie is natuurlijk ook prima.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:00:00 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_101440047
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Phraze het volgende:
Het hoeft dus qua reis niet veel duurder te zijn. Maar als je de meest gangbare excursies wil doen in Thailand zijn deze kosten dan niet groter? Wat ik persoonlijk wel minder vindt is dat je altijd moet reizen met je spullen. Is hier nog op een handige manier mee om te gaan, behalve een backpack rugtas mee te nemen? Iig bedankt voor je uitgebreide reactie.
Als je excursies vantevoren boekt ben je juist veel meer kwijt, al die excursies zijn makkelijke ter plekke te boeken (ook incl. gids als je die wilt). Tevens kun je je excursies zelf uitzoeken, je hebt veel meer vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Heb je ergens een dag geen zin in of ben je ziek, dan blijf je gewoon lekker op de plaats waar je op dat moment bent. .

En dat reizen met je spullen valt ook erg mee. Ik heb mijn rugzak denk ik in totaal 1 tot anderhalf uur op mijn rug gehad tijdens een maand Thailand. Je gaat je hotel uit, pakt een taxi en bus om naar je volgende bestemming te gaan en daar ga je weer een hotel zoeken. Eigenlijk niet eens echt heel anders als dat je georiganiseerd gaat. Je regelt zelf alleen de meeste zaken.

Thailand is echt een ideaal land om backpacken een keer uit te proberen, als je het niks vind kun je in de toekomst weer georganiseerd reizen.
  donderdag 1 september 2011 @ 19:37:50 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101458029
Zoals door enkelen boven mij ook al is gezegd, een excursie lokaal boeken kan prima, en door het vele aanbod zijn de prijzen goed bij het boeken in de betreffende plaats.
Bijvoorbeeld in Chiang Mai heb je dagtrips, 2 of 3 dagentrips die je het beste daar kan boeken zodat je wat kan vergelijken.

Daarnaast kan je veel zelf doen, in Ayudhaya kan je prima zelf een fiets huren en dan wat rondfietsen, als je een van de tempels wilt bezoeken moet je een toegangsprijs betalen, maar als je georganiseerd reist moet dat ook, en nu ben je wat vrijer om te kiezen of je de tempel wel of niet binnengaat of alleen e.e.a. van de buitenkant bekijkt.
In Bangkok kan je naar het Wat Pho en het Grand Palace prima zelf bezoeken, en een tripje met de rivierboot, de normale is ook een must.

Tip, de (nachttrein) van Bangkok naar Chiang Mai is goed te doen, alles vliegen is ook weer zo wat, Air Asia is ook goed, maar heen met de trein en terug vliegen kan bijvoorbeeld ook.

En qua dragen van je bagage, je kan gemakkelijk met de taxi vanaf je hotel naar je volgende hotel of vervoersmiddel, en daarnaast zou je er ook voor kunnen kiezen, als je vooraf weet dat je weer op een plek terugkomt de bulkbagage achter te laten en met een kleinere rugtas gaan rondreizen, op Hualampong kan je je bagage relatief goedkoop achterlaten, evenals op vele plekken op Khao Sahn Road. Laat er dan uiteraard geen waardevolle spullen in achter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101459255
Bij zo'n groepsreis ben je niet aan het reizen, maar word je gereisd. Snel overal naar binnen stappen, tourgids die alles vertelt, busje in en verder karren, zonder dat je echt weet wat je hebt gezien. Je krijgt een twisted beeld van een land, net alsof Thailand een soort achtbaanrit is in plaats van een land.

Alles is prima zelf te bereizen, je kan het op je eigen tempo doen en je kan precies bekijken wat je zelf interessant vindt.
pi_101509478
Ik ben van plan om vanuit Thailand naar Laos te reizen over land om dan zo'n 30 dagen in Laos te reizen om vervolgens weer via Thailand terug te vliegen. Het visum voor Laos regel ik bij de grensovergang in Huay Xai.

Maar hoe zit het met het visum voor Thailand? Een gratis 30 dagen visum wordt lastig denk ik omdat ik overland naar Laos reis en dus geen bewijs in de vorm van een vliegticket heb dat ik het land binnen 30 dagen verlaat. Terwijl ik misschien maar een week in Thailand wil blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 22:45:41 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:03:32 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101510586
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben van plan om vanuit Thailand naar Laos te reizen over land om dan zo'n 30 dagen in Laos te reizen om vervolgens weer via Thailand terug te vliegen. Het visum voor Laos regel ik bij de grensovergang in Huay Xai.

Maar hoe zit het met het visum voor Thailand? Een gratis 30 dagen visum wordt lastig denk ik omdat ik overland naar Laos reis en dus geen bewijs in de vorm van een vliegticket heb dat ik het land binnen 30 dagen verlaat. Terwijl ik misschien maar een week in Thailand wil blijven.
Als je 30 dagen in Laos wilt reizen maar dit overland door Thailand wilt doen heb je technisch gezien wel een visum nodig bij vertrek uit Europa.
Je krijgt immers bij binnenkomst in Thailand alleen automatisch een stempel van 30 dagen, en aangezien je retourticket langer is dan de 30 dagen kan/zal er bij vertrek vanaf Amsterdam om visum worden gevraagd, of bewijs dat je het land binnen de 30 dagen verlaat.

Opzich wordt in Thailand zelf niet streng hierop gecontroleerd, zeker niet bij binnenkomst met het vliegtuig, of je moet er als een persoon uit India, Bangladesh, Pakistan uitzien. In Theorie kunnen ze er wel om vragen en dat is dan ook de reden dat de vliegtuigmaatschappij uit Europa dit moet checken bij vertrek.

Je kan het op 2 manieren oplossen, je kan allereerst naar de Thaise ambassade gaan om daar een visum voor 60 dagen te kopen, of je kant, gemakkelijk vanuit je bureaustoel achter de computer een willekeurige vlucht met Air Asia, Tiger Airways boeken naar een bestemming buiten Thailand binnen 30 dagen na geplande aankomst en je hebt je bewijs dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of je het vliegticket wel of niet gebruikt maakt niet uit.
Goedkope vluchten vanuit Thailand zijn o.a. vluchten vanaf Bangkok naar Pnomh Penh, of bijvoorbeeld vluchten vanaf Hat Yai naar Kuala Lumpur met Air Asia, of Hat Yai - Singapore met Tiger Airways.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101521090
klopt wat hierboven staat. Ik had ongeveer hetzelfde probleem overgens. Heb bij de thaise ambassade in Den Haag toen een double entry visa voor 2 keer 60 dagen gehaald. Deze was overgens gratis! Je zal ffies moeten kijken op de site of dat nog steeds zo is.
  zaterdag 3 september 2011 @ 11:56:52 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101522229
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:49 schreef Bombshell het volgende:
klopt wat hierboven staat. Ik had ongeveer hetzelfde probleem overgens. Heb bij de thaise ambassade in Den Haag toen een double entry visa voor 2 keer 60 dagen gehaald. Deze was overgens gratis! Je zal ffies moeten kijken op de site of dat nog steeds zo is.
Die promotie is inmiddels over, nu moet je weer een klein bedrag betalen voor een dergelijk visa.

Let op, de luchtvaartmaatschappij mag en kan je weigeren als je niet het juiste visa hebt of bewijs dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of ze kunnen je verplichten ter plekke een duur ticket uit Thailand terug te kopen binnen de vereiste visatermijn.

Dus zorg dat het vooraf geregeld is, met een visum met de juiste verblijfsduur, of een ticket binnen 30 dagen het land uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101524309
Thanks voor je uitgebreide reactie.

Ik kan zo te zien kiezen voor een single entry 60 dagen visum, deze kost 30 euro, en moet dan vanuit Laos naar Thailand een gratis 15 dagen visum regelen. Of ik kan een double entry 2x 60 dagen visum kopen welke 60 euro kost.

http://www.aroundtheglobe(...)-thailand-si135.html

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2011 13:46:55 ]
  zaterdag 3 september 2011 @ 15:50:44 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101526773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Thanks voor je uitgebreide reactie.

Ik kan zo te zien kiezen voor een single entry 60 dagen visum, deze kost 30 euro, en moet dan vanuit Laos naar Thailand een gratis 15 dagen visum regelen. Of ik kan een double entry 2x 60 dagen visum kopen welke 60 euro kost.

http://www.aroundtheglobe(...)-thailand-si135.html
Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.
Let op, tegenwoordig zijn ze aan de landsgrenzen wat strenger inzake het instempelen van toeristen, ze kunnen bijvoorbeeld om een vliegticket vragen, of dat je aantoonbaar 10.000 THB in bezit hebt. Al gebied eerlijkheid te zeggen dat dit vooral geldt voor de mensen met back to back visa, m.a.w. de mensen die na het verlaten van Thailand direct dezelfde dag weer terugkomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101576935
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.
Let op, tegenwoordig zijn ze aan de landsgrenzen wat strenger inzake het instempelen van toeristen, ze kunnen bijvoorbeeld om een vliegticket vragen, of dat je aantoonbaar 10.000 THB in bezit hebt. Al gebied eerlijkheid te zeggen dat dit vooral geldt voor de mensen met back to back visa, m.a.w. de mensen die na het verlaten van Thailand direct dezelfde dag weer terugkomen.
Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.
  maandag 5 september 2011 @ 19:10:06 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101600552
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:29 schreef wil-bert het volgende:

[..]

Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.
Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.
Ik weet natuurlijk niet waarom de vrienden een visum moesten aanschaffen, want een 30 dagen visum op een vliegveld of 15 dagen over land is gewoon gratis. (Ervan uitgaande dat ze een Europese nationaliteit hebben, er zijn natuurlijk wel een paar landen welke wel een visum aan de grens moeten kopen).

Wat wel kan bij Cambodja, het vooraf aangeschafte visa voor Cambodja bij de ambassade in Bangkok is aanmerkelijk goedkoper dan aan de grens, want daar kan je opeens alleen met THB betalen tegen een slechte wisselkoers.

Ik vrees dat de reisgenoten wellicht zijn opgelicht door een corrupte ambtenaar, in Thailand is natuurlijk wel alles mogelijk, zeker bij de onwetende toerist. Onder dreiging dat je het land anders niet inkomt willen mensen nogal eens wanhopig worden en maar betalen om ervan af te zijn...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101626771
Vorig jaar september heb ik tickets gekocht voor afgelopen juli bij Egypt Air. Voor 2 volwassenen en 1 kind van 9 betaalden wij toen in totaal ¤1365 voor een retourtje Bangkok. Nu ben ik weer aan het kijken meer schrik mij echt rot van de prijzen. Bij Egypt Air schommelt het tussen ¤2000 en ¤2500. Ook Emirates gekeken, dar ligt het nu steeds zo rond de ¤2000.
Weten jullie dat, zijn de prijzen zo enorm gestegen dit jaar, of heb ik vorig jaar gewoon geluk gehad met een superdeal.
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:16:55 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101641936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:39 schreef Heufje het volgende:
Vorig jaar september heb ik tickets gekocht voor afgelopen juli bij Egypt Air. Voor 2 volwassenen en 1 kind van 9 betaalden wij toen in totaal ¤1365 voor een retourtje Bangkok. Nu ben ik weer aan het kijken meer schrik mij echt rot van de prijzen. Bij Egypt Air schommelt het tussen ¤2000 en ¤2500. Ook Emirates gekeken, dar ligt het nu steeds zo rond de ¤2000.
Weten jullie dat, zijn de prijzen zo enorm gestegen dit jaar, of heb ik vorig jaar gewoon geluk gehad met een superdeal.
In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.

Iets met schoolvakanties en bouwvak waardoor een vliegmaatschappij belachelijk hoge prijzen denkt te kunnen vragen.
Opzich hebben ze daar gelijk in, sommige mensen moeten in deze periode en boeken dan ook, en ondanks de niet altijd volle toestellen naar de verre bestemmingen zijn de yields (opbrengsten per stoel) zo goed dat die lege stoelen prima gecompenseerd worden.
Liever 2 passagiers die 1000 euro per stuk betalen dan 3 passagiers die 600 euro per stuk betalen.

Onder de 1400 euro retour met vertrek in juli is een goede deal, als je een dergelijke deal vindt snel boeken. Al is nu voor de periode juli nog wat vroeg om te boeken.
Je kan veel geld besparen als je al eind juni wegkan, of bijvoorbeeld vanaf half augustus, al zal dat schoolvakantietechnisch wat lastig zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101889376
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.

Iets met schoolvakanties en bouwvak waardoor een vliegmaatschappij belachelijk hoge prijzen denkt te kunnen vragen.
Opzich hebben ze daar gelijk in, sommige mensen moeten in deze periode en boeken dan ook, en ondanks de niet altijd volle toestellen naar de verre bestemmingen zijn de yields (opbrengsten per stoel) zo goed dat die lege stoelen prima gecompenseerd worden.
Liever 2 passagiers die 1000 euro per stuk betalen dan 3 passagiers die 600 euro per stuk betalen.

Onder de 1400 euro retour met vertrek in juli is een goede deal, als je een dergelijke deal vindt snel boeken. Al is nu voor de periode juli nog wat vroeg om te boeken.
Je kan veel geld besparen als je al eind juni wegkan, of bijvoorbeeld vanaf half augustus, al zal dat schoolvakantietechnisch wat lastig zijn.
Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:13:14 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101908403
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:50 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.
Heeft natuurlijk allemaal met vraag en aanbod te maken, Egypt air had vorig jaar nog niet echt de naam voor doorvluchten richting Azie, en als men ze wel kende was dat niet bijster positief.
Daarnaast was er nog een nieuwkomer op de markt, Royal Jordanian, waartegen Egypt Air moet concurreren, Royal Jordanian profileert zich nu wat minder op de Nederlandse markt, althans, niet meer met super budgetprijzen in die periode.
Daarnaast houdt KLM met vertrek vanaf Amsterdam de prijzen hoog, China en Eva cancellen net zoveel vluchten tot dat wat er overblijft goed vol zit, en hoeft ook daarom niet met prijzen te stunen, Emirates vliegt naar veel meer bestemmingen na een tussenstop in Dubai, dus hoeft niet extreem laag te zitten qua prijzing.

De enige tip die ik kan geven is nog wat af te wachten, en daarnaast de prijzen vanaf Duitse en Belgische luchthavens in de gaten te houden.
Vanaf Belgische luchthavens kan je o.a. kijken via de (online) reisburo's http://www.connections.be of joker.be en vanaf Duitse luchthavens o.a. via poot.de (daar is ook de site gedeeltelijk in het Nederlands).
Daarnaast, als je goede deals vindt loont het om ook te kijken via de betreffende maatschappij zelf om te kijken of het tarief ook daar beschikbaar is.
Vanaf deze luchthavens kan je naast de NL opties, met een overstap in Amsteram, ook met maatschappijen als Qatar, Ethiad, Oman, Jet Airways en zo verder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101943370
Goed, ik sluit ook maar even aan in dit topic. Ik ga in december en januari ook een week of 6 naar Thailand. Zit nu nog even te puzzelen met exacte data en ticketprijzen. Als ik het perfecte ticket gevonden heb kan ik de andere vakjes gaan invullen.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 18 september 2011 @ 15:40:52 #284
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102099230
Ik wil in december/januari ook deze regio gaan bezoeken. Welke site adviseren jullie voor het kopen van het vliegticket, en aan wat voor dagbudget zou je moeten denken in Thailand?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_102101429
Wij gaan 8 oktober naar Thailand voor 21 dagen. Transfers en hotels zijn geregeld, maar de rest doen we allemaal zelf, op een MaoHong Song trip oid na, naar die longneks enzo toe, naar wat grotten en varen op zon bootje.

Begin mezelf alleen een beetje bang te maken om het weer daar.... Nu zijn er zelfs overstromingen :X

hoop dat het dan wat droger is!
pi_102101640
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:40 schreef Babbatuur het volgende:
Ik wil in december/januari ook deze regio gaan bezoeken. Welke site adviseren jullie voor het kopen van het vliegticket, en aan wat voor dagbudget zou je moeten denken in Thailand?
Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 19 september 2011 @ 00:39:54 #287
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102127543
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 19 september 2011 @ 07:23:52 #288
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102129516
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:40 schreef KDZ het volgende:
Wij gaan 8 oktober naar Thailand voor 21 dagen. Transfers en hotels zijn geregeld, maar de rest doen we allemaal zelf, op een MaoHong Song trip oid na, naar die longneks enzo toe, naar wat grotten en varen op zon bootje.

Begin mezelf alleen een beetje bang te maken om het weer daar.... Nu zijn er zelfs overstromingen :X

hoop dat het dan wat droger is!
Ja heb ik hier ook wel een beetje maandag al :o!
Maargoed tis wel regentijd, iets meer dan normaal heb ik het idee, nouja zie wel tis toch vakantie denk ik dan en de temperatuur blijft lekker ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 19 september 2011 @ 08:32:45 #289
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102130114
Overstromingen zijn er elk jaar, maar dit jaar tamelijk vroeg. Het is dit jaar inderdaad een tamelijk heftige regentijd, maar sinds een week is het een stuk rustiger.

Even morgen afwachten, dan zou 'het water' (er is ergens een dam opgengezet geloof ik) Bangkok moeten bereiken. Het klinkt echter een stuk minder ernstig dan vorig jaar, en toen viel het ook wel mee.....
pi_102130327
Welk weer is het normaal rond oktober dan?

Moet ik trouwens reisadvies gaan bekijken of is het niet zo erg?

We gaan trouwens naar Bangkok (2 nachten), dan naar Kaeng Krachan(2 nachten), dan naar Chang Mai(2 nachten), dan 2 nachten Mae Hong Son experience, nog een nacht in Chang Mai, dan met de nachttrein naar Bangkok, en vanaf daar met de boot naar Koh Chang voor 5 nachten.

Hoop echt dat het in ieder geval de laatste paar dagen gewoon lekker is op ons Bounty Eilandje!
pi_102136178
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
Niet als je bewust nog een week Macau wil doen.
Ja, ik generaliseer.
pi_102138937
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nl
Zat zelf ook te overwegen om zoiets te doen om nog wat te shoppen in HK.
pi_102139655
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.
Ik weet natuurlijk niet waarom de vrienden een visum moesten aanschaffen, want een 30 dagen visum op een vliegveld of 15 dagen over land is gewoon gratis. (Ervan uitgaande dat ze een Europese nationaliteit hebben, er zijn natuurlijk wel een paar landen welke wel een visum aan de grens moeten kopen).

Wat wel kan bij Cambodja, het vooraf aangeschafte visa voor Cambodja bij de ambassade in Bangkok is aanmerkelijk goedkoper dan aan de grens, want daar kan je opeens alleen met THB betalen tegen een slechte wisselkoers.

Ik vrees dat de reisgenoten wellicht zijn opgelicht door een corrupte ambtenaar, in Thailand is natuurlijk wel alles mogelijk, zeker bij de onwetende toerist. Onder dreiging dat je het land anders niet inkomt willen mensen nogal eens wanhopig worden en maar betalen om ervan af te zijn...
Beetje laat mijnerzijds, maar die 15 dagen is geen visum, maar een visa exemption, wat voor nop is. Inwoners van een beperkt aantal landen heeft geen visum of exemption nodig (veelal ASEAN landen -niet zeker?-), en inwoners van een beperkt aantal andere landen krijgt geen exemption, maar kan dan een visa on arrival aan de grens krijgen. Dat laaste moet wel voor betaald worden (1900 bath). Alleen inwoners uit deze landen dus: http://www.thaiembassy.com/thailand/visa-on-arrival.php

Voor de goede orde: Nederlanders krijgen geen visum on arrival, maar vallen dus onder de (gratis) visa exemption (met haar tijdsbeperkingen), of moeten van te voren een visum regelen op een Thaise ambassade (als ze langer dan 15 resp. 30 dagen willen blijven).

[ Bericht 0% gewijzigd door invalidusername op 19-09-2011 15:26:52 ]
pi_102188996
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nl
Zat zelf ook te overwegen om zoiets te doen om nog wat te shoppen in HK.
Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?
  woensdag 21 september 2011 @ 21:35:29 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102238323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?
Omdat electronica een stuk goedkoper is in Hong Kong om maar een belangrijk punt te noemen. Daarnaast is echte merkkleiding goedkoper in Hong Kong dan in Bangkok.

Overigens, mocht je vanaf Hong Kong naar Bangkok willen en vice versa, 115 euro met Air Asia klinkt leuk, maar dan zit er nog geen bagage bij en ook nog geen stoelkeuze, voor een retour met bagage, stoelkeuze en een versnapering kom je uit op zo'n 150 euro.
Dan kan je beter met een Kenya Airwas, Royal Jordanian, Sri Lankan Airways, Emirates, Cathay Pacific, Hong Kong Express, Thai Airways of Ethiopian Airways vliegen, door de vele maatschappijen die deze route vliegen biedt vast één van deze maatschappijen goed geprijsde tickets aan, en 10 euro meer voor een 'echte' maatschappij in plaats van Air Asia is natuurlijk niet verkeerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102248340
@ozzietukker Ben jij veel in die regio geweest dat je zoveel dingen weet van het reizen daar? :)

De elektronica is inderdaad veel goedkoper in HK, vorig jaar heb ik er een Macbook Air gekocht en dat scheelde bijna 25% ten opzichte van hier. Daarnaast vind ik het gewoon een hele toffe stad waar ontzettend veel te beleven is. Ik ben er toen een week geweest maar zou zo terug gaan voor nog een paar weken.
pi_102292743
Ja je hebt gelijk dat electronica in Bangkok niet goedkoop is.
  woensdag 28 september 2011 @ 12:28:41 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102473436
Enorme overstromingen in Chiang Mai vandaag. Treinen van en naar Bangkok rijden voorlopig niet.
pi_102474085
En een gezellige Nazi optocht in Chiang Mai O+


http://www.bangkokpost.co(...)march-sparks-outrage
pi_102485031
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef Godtje het volgende:
En een gezellige Nazi optocht in Chiang Mai O+
[ afbeelding ]

http://www.bangkokpost.co(...)march-sparks-outrage
Wel sexy zo'n Thais vrouwtje in nazi uniform O+

Maar serieus wtf :{
  woensdag 28 september 2011 @ 21:35:52 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102492193
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel sexy zo'n Thais vrouwtje in nazi uniform O+

Maar serieus wtf :{
Helaas is de gemiddelde Thai wel wat 'ignorant' om het zo maar te zeggen. Echt veel van de buitenlandse geschiedenis weten ze niet.
Ik geloof zomaar dat ze echt niet weten waar dit voor staat of waarom dit zo verkeerd overkomt, die bevestiging kreeg ik net nog van een Thai die niet wist waarom dit überhaupt in het nieuws komt....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')