abonnement Unibet Coolblue
pi_121498920
Wat betreft die tak: Die moet je echt goed laten drogen hoor. In de VS zijn er zelfs mensen die maken in de achtertuin een soort oven (van een betonbuis of iets dergelijks). en laten zo'n tak dan 2 dagen 'bakken' om hem dus te drogen, maar ook om het ongedierte er uit te halen. Dan is die tak klaar voor gebruik in huis als versiering of voor een natuurlijke klimpaal voor katten. Heb dit dan ook gezien bij een programma van NGC over uitvindingen voor huisdieren.

Edit:

Wat betreft het bestellen van mozaiek heb ik goede ervaring met www.baukjemaakthet.nl. Zij geeft ook advies en kent al die kleuren en diktes van tegels. Erg tevreden over de service ! ^O^
  maandag 14 januari 2013 @ 11:36:02 #177
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121539945
We hebben de bast er al afgehaald , en nu staat de tak te drogen in de kamer.
Ik heb nog 2 andere takken buiten staan , ik zit te denken daar die paddenstoelen in te stoppen

Ik vraag me alleen af , wat er gebeurd wanneer ik die natte takken toch ga mozaïeken ... zullen de steentjes er af vallen ofzo ?
Save Us From Fashion !
pi_121544445
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef tinoz het volgende:
We hebben de bast er al afgehaald , en nu staat de tak te drogen in de kamer.
Ik heb nog 2 andere takken buiten staan , ik zit te denken daar die paddenstoelen in te stoppen

Ik vraag me alleen af , wat er gebeurd wanneer ik die natte takken toch ga mozaïeken ... zullen de steentjes er af vallen ofzo ?
Zoals we al eerder gezegd hebben: als je die natte takken toch gaat beplakken krijg je rot, stank, schimmel, afvallende steentjes...

Maar ga je goddelijke gang maar. Naar waarschuwingen luister je niet en goedbedoelde adviezen negeer je compleet.
  maandag 14 januari 2013 @ 14:35:09 #179
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121546541
quote:
Zoals we al eerder gezegd hebben: als je die natte takken toch gaat beplakken krijg je rot, stank, schimmel, afvallende steentjes...
Dat is toch juist de bedoeling om paddenstoelen te laten groeien ?
Dat ze eraf vallen dat had ik niet gelezen ...

Zouden die paddenstoelen er voor kunnen zorgen dat al het vocht uit gaat ? Of moet ik dan abnormaal veel paddenstoeken in de takken planten?
Save Us From Fashion !
pi_121548189
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:35 schreef tinoz het volgende:

[..]

Dat is toch juist de bedoeling om paddenstoelen te laten groeien ?
Dat ze eraf vallen dat had ik niet gelezen ...

Zouden die paddenstoelen er voor kunnen zorgen dat al het vocht uit gaat ? Of moet ik dan abnormaal veel paddenstoeken in de takken planten?
Ja maar dan heb je paddestoelen op je tak die je er nooit meer uit krijgt. En wat leggen paddestoelen aan? Schimmel. Zit je dan lekker mee als je muren een beetje vochtig zijn, groeien opeens de champignonnetjes uit je plafond.

Zou ze gewoon laten drogen, tijdje op een kachel/verwarming leggen en geduld hebben.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:30:10 #181
189216 netolk
maar dan andersom
pi_121551619
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:10 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je paddestoelen op je tak die je er nooit meer uit krijgt. En wat leggen paddestoelen aan? Schimmel. Zit je dan lekker mee als je muren een beetje vochtig zijn, groeien opeens de champignonnetjes uit je plafond.

Zou ze gewoon laten drogen, tijdje op een kachel/verwarming leggen en geduld hebben.
paddenstoelen leggen helemaal geen schimmel aan, ze maken paddenstoel sporen aan (soort zaadjes voor de paddestoel)

verder idd vochtige muur/plafond en je hebt daar ook paddo's groeien, en paddenstoelen eten het hout op (want ja daar zijn ze voor) dus weet niet hoe stevig die tak dan blijft
Beware of the Raping Zebra's
pi_121551820
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:30 schreef netolk het volgende:

[..]

paddenstoelen leggen helemaal geen schimmel aan, ze maken paddenstoel sporen aan (soort zaadjes voor de paddestoel)

verder idd vochtige muur/plafond en je hebt daar ook paddo's groeien, en paddenstoelen eten het hout op (want ja daar zijn ze voor) dus weet niet hoe stevig die tak dan blijft
Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een zwam of schimmel. Paddenstoelen vormen maar een klein deel van de schimmel, waarvan het grootste deel zich onder de grond bevindt in de vorm van schimmeldraden.

bron; Wikipedia. Maar als je wil kan ik ook een betrouwbaardere bron voor je zoeken. En wat ik dus bedoel is dat het hout voor je het wel helemaal doordrenkt is met het dradennetwerk van deze paddestoelen en je hout daar echt niet beter op wordt.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:40:25 #183
189216 netolk
maar dan andersom
pi_121563719
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:34 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een zwam of schimmel. Paddenstoelen vormen maar een klein deel van de schimmel, waarvan het grootste deel zich onder de grond bevindt in de vorm van schimmeldraden.

bron; Wikipedia. Maar als je wil kan ik ook een betrouwbaardere bron voor je zoeken. En wat ik dus bedoel is dat het hout voor je het wel helemaal doordrenkt is met het dradennetwerk van deze paddestoelen en je hout daar echt niet beter op wordt.
hmm, dacht dat paddenstoelen onder een aparte groep vielen. Maar het blijkt idd gewoon een vorm van schimmel te zijn excuses
Beware of the Raping Zebra's
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:42:30 #184
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121638235
Over het mozaïeken zelf weer :

Mijn pa en ik zijn nu aan het voegen, de zwarte tegels met zwart en de witte met wit. Nu blijkt het moeilijk te zijn om alles op te poetsen zonder dat het wit wordt aangetast door korreltjes en stof van het zwarte voegsel. Dat bracht mij bij het volgende probleem :

Ik weet uit ervaring ( van die andere tafel ) dat ruwe oppervlaktes snel vuil worden en dat de voegen ook snel minder wit worden. Ik dacht eigenlijk meteen aan een soort vernis voor de voegen alleen, want de badkamertegels zijn mooi glanzend glad en worden mede daardoor niet snel vuil.
Save Us From Fashion !
  maandag 21 januari 2013 @ 09:25:58 #185
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121833751
Nou, heb m'n eerste mozaiekprobeersel gevoegd, maar nu een dag later het water er uitgetrokken is is het voegsel natuurlijk wat weggezakt tussen de tegels en zitten er op sommige plaatsen 'gaten' in waardoor ik de ondergrond kan zien... Is dit normaal? En moet ik het nu gewoon nog een 2e keer voegen?
  maandag 21 januari 2013 @ 10:53:39 #186
189216 netolk
maar dan andersom
pi_121835802
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:25 schreef kwiwi het volgende:
Nou, heb m'n eerste mozaiekprobeersel gevoegd, maar nu een dag later het water er uitgetrokken is is het voegsel natuurlijk wat weggezakt tussen de tegels en zitten er op sommige plaatsen 'gaten' in waardoor ik de ondergrond kan zien... Is dit normaal? En moet ik het nu gewoon nog een 2e keer voegen?
Denk dat je voegmiddel niet goed was.

Of je hebt niet goed geroerd of te veel/weinig water gebruikt, ik weet niet of het er mooi van word als je het nog een keer voegt.
Je kan het proberen maar je kan ook zeggen ik haal de voegen er weer uit en probeer het nog een keer zodat het wel in een keer goed is
Beware of the Raping Zebra's
  maandag 21 januari 2013 @ 11:04:34 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121836171
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef netolk het volgende:

[..]

Denk dat je voegmiddel niet goed was.

Of je hebt niet goed geroerd of te veel/weinig water gebruikt, ik weet niet of het er mooi van word als je het nog een keer voegt.
Je kan het proberen maar je kan ook zeggen ik haal de voegen er weer uit en probeer het nog een keer zodat het wel in een keer goed is
Oh het hoort dus normaal in 1x goed te zijn? Ik heb het voegmiddel nota bene kant en klaar van een hobbywinkel gekregen -O- Heb niet meer genoeg om het helemaal opnieuw te voegen, maar volgende keer dus maar voegmiddel halen dat je zelf moet klaarmaken..
Welke gebruiken jullie?
  maandag 21 januari 2013 @ 17:05:14 #188
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121851434
Ik heb die draak gewoon een aantal keer gevoegd, er waren bij mij ook gewoon gaatjes en stukjes die wat dieper lagen dan de rest . 2x er over heen is niet gek , ik heb het een paar keer meer gedaan en het is nog niet perfect. Ik had een klein foutje bij de neus, en die heb ik met een klein dremeltje zelf bijgewerkt ; ik heb een stukje tegel weggehaald en wat voegsel verwijderd.

Nu ga ik binnen kort dat stukje weer opnieuw opvoelen met wit en zwart , zodat de contouren naar mijn zin zijn.

@netolk : wat weet jij van mozaïeken en kan je svp wat van je werk laten zien ?
Save Us From Fashion !
  maandag 21 januari 2013 @ 17:10:28 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121851634
quote:
4s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:05 schreef tinoz het volgende:
Ik heb die draak gewoon een aantal keer gevoegd, er waren bij mij ook gewoon gaatjes en stukjes die wat dieper lagen dan de rest . 2x er over heen is niet gek , ik heb het een paar keer meer gedaan en het is nog niet perfect. Ik had een klein foutje bij de neus, en die heb ik met een klein dremeltje zelf bijgewerkt ; ik heb een stukje tegel weggehaald en wat voegsel verwijderd.

Nu ga ik binnen kort dat stukje weer opnieuw opvoelen met wit en zwart , zodat de contouren naar mijn zin zijn.

@netolk : wat weet jij van mozaïeken en kan je svp wat van je werk laten zien ?
Wacht je steeds tot het helemaal uitgehard is met opnieuw voegen? Ik had bedacht dat de 2e laag voegsel dan wellicht niet goed aan de onderste vast zou blijven zitten en dat er later stukjes voegsel uitvallen daardoor.
  maandag 21 januari 2013 @ 21:49:30 #190
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121864301
Ik heb bij mijn eerste tafelblad alles echt in 1 keer gedaan. Gewoon in een keer alles voegen. met een trekker eroverheen en zo nodig nog eens een flinke dot.

Mijn vader echter , zei dat het inderdaad een aantal keer over moet, een dag laten uitharden , en dan zo nodig nog eens de puntjes op de i zetten, tot dat alles naar wens is.

Ik weet alleen dat hij weleens badkamertegels heeft gevoegd voor een toilet geloof ik, dus ik vertrouw op hem.

Het zal het slimst zijn , deze vraag bij een mozaïekzaak / site te stellen, als bij mij alles eruit komt te vallen dan laat ik het je weten !

Verder ben ik vandaag in de Praxis geweest en heb een of ander kei duur spul gekocht om de voegen te integreren, en ik geloof dat er ook een laagje over de tegels zelf zou moeten achter blijven.

Er was nog een ander middel wat er ook overheen kom naar er niet zou in trekken. Daarnaast was er ook nog een soort van "film"goedje, dat een laag zou moeten achter laten over de voegen alleen .

Ik weet niet zeker of ik het goed onthouden heb, ik ga het nog eens opnieuw bekijken maar dan op mijn gemak...
Save Us From Fashion !
  maandag 21 januari 2013 @ 21:59:14 #191
189216 netolk
maar dan andersom
pi_121865102
quote:
4s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:05 schreef tinoz het volgende:
Ik heb die draak gewoon een aantal keer gevoegd, er waren bij mij ook gewoon gaatjes en stukjes die wat dieper lagen dan de rest . 2x er over heen is niet gek , ik heb het een paar keer meer gedaan en het is nog niet perfect. Ik had een klein foutje bij de neus, en die heb ik met een klein dremeltje zelf bijgewerkt ; ik heb een stukje tegel weggehaald en wat voegsel verwijderd.

Nu ga ik binnen kort dat stukje weer opnieuw opvoelen met wit en zwart , zodat de contouren naar mijn zin zijn.

@netolk : wat weet jij van mozaïeken en kan je svp wat van je werk laten zien ?
Ik mozaiek niet.

Maar voegspul, cement mortel, beton ed. moeten gewoon de juiste verhoudingen water hebben om een goed eindresultaat te krijgen.

met voegspul ben ik niet zo heel bekent daarom weet ik dus ook niet zeker of het er fatsoenlijk uitziet als je het gelaagd opbrengt. Scheelt natuurlijk ook al heel veel dat het geen kracht hoeft op te nemen zoals cement of lijm dat moet
Beware of the Raping Zebra's
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:54:09 #192
151199 tinoz
Alter Reality
pi_121985584
ik geef de draak nog even een kleine nosejob, en dan inpregneren met een of anders chemisch goedje , en dan is ie dan eindelijk echt af
Save Us From Fashion !
pi_122006384
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:25 schreef kwiwi het volgende:
Nou, heb m'n eerste mozaiekprobeersel gevoegd, maar nu een dag later het water er uitgetrokken is is het voegsel natuurlijk wat weggezakt tussen de tegels en zitten er op sommige plaatsen 'gaten' in waardoor ik de ondergrond kan zien... Is dit normaal? En moet ik het nu gewoon nog een 2e keer voegen?
wat ik merk met een normale voeg voegen is dat hij wel goed vol moet zitten en ik druk er dan genoeg in zodat je ook geen gaten krijgt enzo.. Bij het invegen merk je dat er soms hier en daar wat in moet.

misschien is dat in dit geval ook wel... te luchtig gevuld.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122006482
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:49 schreef tinoz het volgende:
Ik heb bij mijn eerste tafelblad alles echt in 1 keer gedaan. Gewoon in een keer alles voegen. met een trekker eroverheen en zo nodig nog eens een flinke dot.

Mijn vader echter , zei dat het inderdaad een aantal keer over moet, een dag laten uitharden , en dan zo nodig nog eens de puntjes op de i zetten, tot dat alles naar wens is.

Ik weet alleen dat hij weleens badkamertegels heeft gevoegd voor een toilet geloof ik, dus ik vertrouw op hem.

Het zal het slimst zijn , deze vraag bij een mozaïekzaak / site te stellen, als bij mij alles eruit komt te vallen dan laat ik het je weten !

Verder ben ik vandaag in de Praxis geweest en heb een of ander kei duur spul gekocht om de voegen te integreren, en ik geloof dat er ook een laagje over de tegels zelf zou moeten achter blijven.

Er was nog een ander middel wat er ook overheen kom naar er niet zou in trekken. Daarnaast was er ook nog een soort van "film"goedje, dat een laag zou moeten achter laten over de voegen alleen .

Ik weet niet zeker of ik het goed onthouden heb, ik ga het nog eens opnieuw bekijken maar dan op mijn gemak...
bedoel je anti sluier? zodat je zwarte tegel weer echt zwart is..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:16:40 #195
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122011341
kweet zo niet meer hoe dat dat goedje heette bij de praxis, ze hadden zo een interactief schermpie en daar op kon je dan het product vinden voor het werk dat je wilde doen.

Uit eindelijk toch iets anders gekozen ...

Binnenkort mn pa eens laten mee denken ! de voegen zijn eerder grijs dan zwart nu, als de neus klaar is , een fotoowtje plaatsen , valt best mee ( vind ik zelf )
Save Us From Fashion !
pi_122012865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:16 schreef tinoz het volgende:
kweet zo niet meer hoe dat dat goedje heette bij de praxis, ze hadden zo een interactief schermpie en daar op kon je dan het product vinden voor het werk dat je wilde doen.

Uit eindelijk toch iets anders gekozen ...

Binnenkort mn pa eens laten mee denken ! de voegen zijn eerder grijs dan zwart nu, als de neus klaar is , een fotoowtje plaatsen , valt best mee ( vind ik zelf )
heb je wel de juiste kleur voegsel gepakt? je hebt daar zoveel tinten grijs enzo in.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:49:19 #197
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122013023
ik heb gewoon "zwart" gevraagd en toen hebben ze mij een nummer gegeven, en dat productnummer heb ik in de bestelling aangegeven

Het is zeker niet zwart , misschien meer grijs - antraciet , maar niet storend.
Save Us From Fashion !
pi_122013092
ah zo.. ik dacht even dat je het in een winkel was gaan halen (zoals bouwmarkt)
Ik ben benieuwd naar je voegen :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:09:51 #199
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122013958
wat voor mij nog een beetje verwarrend is , is dat ik de eerste keer, in 1 keer alles gevoegd heb. en met een trekker erover, en nu dus vaak nieuwe lagen over elkaar heen heb gelegd én niet meteen de voeg mooi af heb gewerkt, maar later gewoon bij werk met een mesje tot het eruit ziet zoals ik wil...
Save Us From Fashion !
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:47:55 #200
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122636795
alles is gevoegd. Ik heb er even mee gewacht,
maar wilde vandaag dus de voegen bewerken met "HG Tegelcarrelages" Impregnerende beschermer.

Ik heb een verpakking van 1 Liter "product 13"

probleem dat ik tegen kwam tijdens het schoon poetsen van het tafelblad, was dat het zwarte voegsel, nog "afgaf" , dus het zwarte voegsel kwam in de met wit voegsel gevoegde voegen.

Het idee is om het blad onder de douche te zetten en dan met een borstel goed af te borstelen, maar ik denk dat het voegsel zo helemaal uit de voegen zal worden geborsteld...

Iemand een idee ? Ikzelf zat nog te denken aan een product dat ik bij de Praxis heb gezien, dat is een soort van film, die kan je over het hele oppervlakte aanbrengen, en zoals de naam al doet vermoeden, blijft er een soort van laagje achter dat al het bewerkte oppervlakte beschermd .

Of dat het spul dat ik nu heb dat ook doet weet ik niet ...
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')