abonnement Unibet Coolblue
pi_95651212
Heb net een terrasoverkapping geplaatst.








Maar ben nu op zoek naar ideeen om hem verder aan te kleden en "af" te krijgen.
Het betreft een huurwoning , de buitenmuren kunnen niet getexed worden
  maandag 18 april 2011 @ 00:41:36 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_95651538
Heb je trouwens toestemming voor dat gigantische ding? De buren zouden hier nog wel eens een probleem van kunnen maken :P
pi_95652091
?Gigantisch?

via omgevingsloket.nl is ie vergunning vrij en de buren hebben een verklaring van geen bezwaar getekend
  maandag 18 april 2011 @ 01:29:15 #4
180174 Diemux
People vs Me
pi_95652356
Ow dan zit je goed. Hij lijkt wat grof (door de gebruikte balken). Maar wel goed/solide gebouwd!
pi_95653054
dwarsbalkjes zijn 70 bij 170mm
kolommen zijn 90 bij 90
2 draagbalken zijn 70 bij 220
pi_95661675
Dus ben eigenlijk op naar ideeen voor een serieuze styling en verf kleurenplan.
pi_95712913
Houten verhoogde vlonder onder de overkapping maken en tussen de kolommen een hekje plaatsen. Om het een beetje 'licht' te houden balken en kolommen wit schilderen.

oh en nog wat groen in de tuin zou leuk zijn, in planten bakken bv?
pi_95714434
Moet je nou als je dit huis verkoopt dan dit alles weghalen :? of mag je het gewoon laten staan deze overkapping en alles wat erbij hoort :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95715291
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:58 schreef rubje het volgende:
Moet je nou als je dit huis verkoopt dan dit alles weghalen :?
zal de wbv blij mee zijn dat je het huis wat je van hun huurt ff gaat verkopen :Y
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95737893
Wat heb je nu als dak gebruikt? Verder zou ik het allemaal in lichte kleuren verven.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95772476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:21 schreef MM22 het volgende:
...en tussen de kolommen een hekje plaatsen.....
Ben ik mee bezig.
Tussen de 2 kolommen lins en 2 kolommen rechts komt een hekje...

Als het klaar is komt er een foto te staan.

De balken worden waarschijnlijk wit, de platen turqoise ( of zoiets )

Bedankt!
pi_95772541
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:58 schreef rubje het volgende:
Moet je nou als je dit huis verkoopt dan dit alles weghalen :? of mag je het gewoon laten staan deze overkapping en alles wat erbij hoort :{
Het is een huurwoning,.
De woningstichting heeft toestemming gegeven, maar het "bouwwerk moet dragend genoeg zijn voor onderhoud, of het bouwwerk moet gedemonteerd worden."

De overkapping is dragend.
pi_95772581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:19 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

zal de wbv blij mee zijn dat je het huis wat je van hun huurt ff gaat verkopen :Y
Hahaha

Valt altijd te proberen.

Misschien dat Rubje interesse heeft voor de schappelijke prijs van een ton euro?
pi_95772644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:09 schreef Ml-etje het volgende:
Wat heb je nu als dak gebruikt? Verder zou ik het allemaal in lichte kleuren verven.
Als balkenplafond heb ik balken van 70 x 170 gebruikt met daarop underlayement met tand en groef van 18mm.
Kan 400kg de m2 dragen.

Daar bovenop bitumen golfplaten. Ik had hier wel voor dakleer kunnen kiezen, maar daar zat een prijsverschil van 250 in, en bij verhuizing moet ik het dakleer kapot snijden en met golfplaten kan ik het "zo" meenemen.

[ Bericht 17% gewijzigd door bobenjanneke op 20-04-2011 19:27:29 ]
pi_95782220
Ik zou het in de grondverf zetten en wit lakken. Leuke lounge set er onder en je bent klaar in mijn ogen :)

Mooie constructie. Jammer dat je de balken met hout bedekt hebt, want anders had je eventueel voor lichte golfplaten kunnen kiezen. Dan had je wat meer licht op je overdekte terras gehad, want het is nu wel een erg donker geheel.
pi_95782522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:06 schreef Puala het volgende:
Ik zou het in de grondverf zetten en wit lakken. Leuke lounge set er onder en je bent klaar in mijn ogen :)

Mooie constructie. Jammer dat je de balken met hout bedekt hebt, want anders had je eventueel voor lichte golfplaten kunnen kiezen. Dan had je wat meer licht op je overdekte terras gehad, want het is nu wel een erg donker geheel.
Ja weet ik, maar ik heb voor een dragende constructie gekozen, zodat ik ramen kan wassen en de er schilder er zonder moeite bij kan, zonder dat de golfplaten er af hoeven of zo.

MAar ik denk dat het inderdaad een lekkere lichte kleur wordt de overkapping.
pi_95785483
Update:


Mooi hek er voor/tussen gezet, alleen de zijkanten nog.
Er komen nog schuine balken tussen de staanders links en rechts met turqoise stormlampen.

Update foto's komen er aan.
pi_95811879
Wat voor materiaal gebruik je voor het dak?
pi_95816210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:21 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Als balkenplafond heb ik balken van 70 x 170 gebruikt met daarop underlayement met tand en groef van 18mm.
Kan 400kg de m2 dragen.

Daar bovenop bitumen golfplaten. Ik had hier wel voor dakleer kunnen kiezen, maar daar zat een prijsverschil van 250 in, en bij verhuizing moet ik het dakleer kapot snijden en met golfplaten kan ik het "zo" meenemen.
Mja ik vind ze echt heel lelijk :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95816231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:03 schreef bobenjanneke het volgende:
Update:
[ afbeelding ]

Mooi hek er voor/tussen gezet, alleen de zijkanten nog.
Er komen nog schuine balken tussen de staanders links en rechts met turqoise stormlampen.

Update foto's komen er aan.
Dat hekje is wel heel leuk zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95817234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:21 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Als balkenplafond heb ik balken van 70 x 170 gebruikt met daarop underlayement met tand en groef van 18mm.
Kan 400kg de m2 dragen.

Daar bovenop bitumen golfplaten. Ik had hier wel voor dakleer kunnen kiezen, maar daar zat een prijsverschil van 250 in, en bij verhuizing moet ik het dakleer kapot snijden en met golfplaten kan ik het "zo" meenemen.
Nadeel van de golfplaten is dan wel weer dat je deze waarschijnlijk kapot trapt zodra je op dat dak moet gaan werken.
Een ander nadeel is natuurlijk dat er vocht tussen kan blijven met alle mogelijke gevolgen vandien.

Heb je hier nog over nagedacht?
pi_95817534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Nadeel van de golfplaten is dan wel weer dat je deze waarschijnlijk kapot trapt zodra je op dat dak moet gaan werken.
Een ander nadeel is natuurlijk dat er vocht tussen kan blijven met alle mogelijke gevolgen vandien.

Heb je hier nog over nagedacht?
t zit er nu al op, dus hij trekt t er vast niet weer af :) maar je hebt wel gelijk.
ik had ook ooit zo'n constructie maar had onder enkele raggels geplaatst en kon er toen prima op staan met mn 120kg, zoner te beschadigen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95824506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Nadeel van de golfplaten is dan wel weer dat je deze waarschijnlijk kapot trapt zodra je op dat dak moet gaan werken.
Een ander nadeel is natuurlijk dat er vocht tussen kan blijven met alle mogelijke gevolgen vandien.

Heb je hier nog over nagedacht?
Als ik 3 ronde tuinpalen tussen de golven leg, met een steigerplank er op kan ik moeiteloos over het dak.

Vocht dat blijft staan, zal wel meevallen. Ik heb overal 3 golven overlapt dus dat zit volgens mij wel goed toch?

En de lelijkheid is een mening.
De golfplaten steken 3 cm uit ten opzichte van de underlayment, en aangezien we er onder zitten, en niet er voor, zien we het niet/nauwelijks :-)
  FOK!fotograaf donderdag 21 april 2011 @ 21:20:30 #24
17893 Forno
pi_95824804
Leuk voor in de zomer, maar het lijkt me erg donker in de woonkamer in de winter door die overkapping. Ik had er een doorzichtige golfplaat overheen gelegd zonder underlayment.

De kozijnen op de 1e verdieping hebben zo te zien allemaal een draaibaar deel. Kun je de buitenkant van de ramen ook vanuit de slaapkamer lappen. Is niet heel praktisch, maar zo vaak hoef je het ook niet te doen.
pi_95824989
quote:
5s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:20 schreef Forno het volgende:
Leuk voor in de zomer, maar het lijkt me erg donker in de woonkamer in de winter door die overkapping. Ik had er een doorzichtige golfplaat overheen gelegd zonder underlayment.

De kozijnen op de 1e verdieping hebben zo te zien allemaal een draaibaar deel. Kun je de buitenkant van de ramen ook vanuit de slaapkamer lappen. Is niet heel praktisch, maar zo vaak hoef je het ook niet te doen.
Het is een huurwoning dus de constructie moest dragend zijn, of afgebroken worden als er onderhoud moet gebeuren.
Ik heb dus voor het duurdere en gemakkelijkere gekozen.
Omdat het laagste punt van de overkant 2meter is, komt er genoeg zonlicht binnen is onze mening.
Wij dachten ook eerst dat het een stuk donkerder zou worden, maar het valt nu reuze mee.

Vanuit het draaiend deel is het niet mogelijk om het gehele raam te lappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')