abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 april 2011 @ 13:39:30 #1
316906 ZweefMeisje
met beide beentjes aande grond
pi_95618234
wij zijn vanplan om een nieuwe keuken te gaan kopen maar nu wil ik weten wat ik het beste kan doen gewoon op gas blijven koken of keramisch of induction wat zijn de voor en de nadelen

[ Bericht 0% gewijzigd door ZweefMeisje op 17-04-2011 15:52:50 ]
pi_95618503
Ik zeg: inductie. De voordelen van gas (respons), maar wel een stuk goedkoper. Nadeel: de pannen zijn duurder.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_95618645
Inductie heeft vele voordelen, is wel wat duurder en zoals rekenwonder al zegt, je hebt speciale pannen nodig, welke soms inderdaad duurder zijn. Daarentegen is je pannetje water sneller aan de kook dan dat jij je groente kunt snijden.
Het vergt wel wat gewenning om op inductie te koken als je gewend bent naar de gasvlam zelf te kijken hoe hoog het vuur staat. Met inductie ben je aangewezen op een cijfertje...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95618810
Inductie. ^O^
  zondag 17 april 2011 @ 15:51:19 #5
27709 wendyclear
Are you nucking futs?
pi_95623618
Ik heb vroeger altijd op gas gekookt, maar sinds mijn verhuizing moet ik verplicht elektrisch koken (we hebben geen gasleidingen in de wijk). In de eerste instantie baalde ik hier wel van, maar nu zou ik niet snel meer teruggaan naar gas. Oké een ouderwets fornuis ziet er heel mooi uit, maar het vergt ook enorm veel onderhoud. Telkens weer die pitten schoonmaken is geen pretje! :6 Inductie kookt eigenlijk hetzelfde als gas, maar is veel onderhoudsvriendelijker. Een doekje erover en even oppoetsen en je bent klaar. En de pannen worden trouwens ook steeds goedkoper.
Ik zou het dus wel weten ^O^ .
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
pi_95629546
gas.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:56:21 #7
256169 scarback
De man met één sok
pi_95851827
uit ervaring: keramisch is een hel, dat wil je zeker niet
Eerst kijken, dan zeiken
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:06:07 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_95852185
Gas :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_95853380
Meer iets voor klussen wonen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 15:53:51 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95853818
Ik lift even mee in dit topic, aangezien ik waarschijnlijk ook een keer voor die keuze kom te staan O-)
pi_95854124
wie van koken houdt kiest absoluut voor gas :Y
(ooit chefkoks op iets anders zien koken :N )
Dus hou je niet van koken ga je op infuctie ;)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 16:19:13 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95854555
Wat zijn dan de voor of nadelen van gas ten opzichte van inductie voor het bereiden van je eten ?
pi_95855467
Met gas heb je veel meer gevoel met koken je ziet hoe groot de vlam is. Bij inductie heb je dat minder omdat je naar cijfertjes zit te kijken.

De nadelen van gas zijn het schoonmaken van je fornuis en het is duurder in gebruik?
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:25:40 #14
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_95856616
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:03 schreef Lottekoekkie het volgende:
wie van koken houdt kiest absoluut voor gas :Y
(ooit chefkoks op iets anders zien koken :N )
Dus hou je niet van koken ga je op infuctie ;)
Wat een onzin zeg. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:36:20 #15
306949 dude1986
Always bored...
pi_95856880
Is inductie niet ongezond koken? Dat las ik ooit ergens..
pi_95857012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:36 schreef dude1986 het volgende:
Is inductie niet ongezond koken? Dat las ik ooit ergens..
Dat zelfde word ook beweerd bij koken in de magnetron
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:59:22 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_95857497
ik heb ervaring met koken op gas, keramisch en inductie.
en mijn voorkeur gaat uit naar inductie.
voor/nadelen
gas, is het goedkoopste koken en alle pannen kunnen gebruikt worden. gasfornuis is lastig schoonmaken, en geeft behoorlijk wat warmte af aan de omgeving.

keramisch, alle pannen met een platte bodem kunnen gebruikt worden. is wel het duurste in gebruik.
het duurt lang voordat de pan warm/heet wordt en duurt ook weer lang voordat deze afkoelt.

inductie, het gevoel voor koken is het zelfde als met gas. standje hoger is meteen warmer, standje lager is meteen minder heet. de kookplaat zelf wordt niet heet, enkel daar waar een pan staat wordt door contact warmte de glasplaat warm (welke ook weer snel afkoelt na het verplaatsen van de pan).
schoonmaken is makkelijk omdat er niets aan/in brand. nadeel is dat je pannen moet hebben met een vlakke bodem, en geschikt voor inductie. de goedkope aluminium pannen werken dus niet.

let wel op. voor elektrisch koken heb je een kookgroep (zijn 2 aan elkaar gekoppelde groepen) of krachtstroom aan sluiting nodig in de keuken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_95858438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:03 schreef Lottekoekkie het volgende:
wie van koken houdt kiest absoluut voor gas :Y
(ooit chefkoks op iets anders zien koken :N )
Dus hou je niet van koken ga je op infuctie ;)
Jonnie Boer volgens mij.
  vrijdag 22 april 2011 @ 18:53:46 #19
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95859156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:36 schreef dude1986 het volgende:
Is inductie niet ongezond koken? Dat las ik ooit ergens..
:') Tuurlijk niet, of je je eten nou warm maakt door gas of stroom, maak geen bal uit. ;)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_95859619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:36 schreef dude1986 het volgende:
Is inductie niet ongezond koken? Dat las ik ooit ergens..
Ik zou eens opzoeken wat inductie is, als ik jou was, voor je dit soort rare dingen gaat typen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 19:45:15 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:25:37 #22
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_95863283
voor de beleving en kookervaring zeker gas...zo grote 6 pitter voor de echte chef....helaas geen gas in mijn wijk (stadsverwarming)

dus van de elektrische soorten zeker inductie. je hebt wat duurdere pannen nodig maar meestal zijn pannen die geschikt zijn voor inductie de betere pannen. kost meer maar per saldo komt t op t zelfde neer. of je koopt 1 pan of koekepan voor je leven of je koopt om de paar jaar een prutpan. heb een RVS wok (gietijzeren wok gaat niet op inductie) die een aardige duit kostte 8 jaar gelden maar die is nog steeds als nieuw. en kan zeker nog keer 8 jaar mee.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_95865436
Wat een gezeur over dure pannen 8)7

Hier was het keramisch : het hele dorp had geen gas - met prachtige gietijzeren pannen.
Tijdens de verbouwing woonden wij tijdelijk anders en kookten op gas.
Jammer van de pannen, want ik kan niet ( meer) op gas koken.
Liep weg en er brandde van alles aan en de pannen verpest ( na 25 jaar) .

Terug ná de verbouwing werd het inductie koken en als het verkeerd gaat, gaat de pit vanzelf uit !
Is voor mij dan een voordeel.

En de pannen ? gewoon een set ( 4 stuks) Libelle/BK pannen bij Blokker voor 60 euro en een soeppan
met vergiet voor pasta en zo bij Ikea.
Een deMeyere koekenpas bij de kookwinkel in de opruiming. That's it.
Alleen de gietijzeren braadpan heb ik gehouden voor de sucadelapjes. die het trouwens perfect doen op standje 1.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 23-04-2011 10:57:08 ]
pi_95866420
Het verschil tussen gas of elektrisch kan ik je niet vertellen. Maar blijf uit de buurt van keramisch koken, dat is in vergelijking met inductie echt pure armoede.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 22-04-2011 21:29:42 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:32:55 #25
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95867045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het verschil tussen gas of elektrisch kan ik je niet vertellen. Maar blijf uit de buurt van keramisch koken, dat is in vergelijking met inductie echt pure armoede.
Keramisch werkt prima. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 22 april 2011 @ 22:04:19 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_95868944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:05 schreef AnneX het volgende:
Wat een gezeur over dure pannen 8)7

knip
het "gezeur" over dure pannen is meer.
je kan de goedkope pan uit de aanbieding van de aldi/lidl niet gebruiken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_95868960
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:32 schreef tomaat52 het volgende:
Keramisch werkt prima. :)
Als je geen inductie gewend bent wel ja. Maar inductie en keramisch is een verschil tussen dag en nacht.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95873448
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:32 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Keramisch werkt prima. :)
Het kan best 'prima' werken als je eraan gewend bent, maar dat neemt niet weg dat het vergeleken met inductie nog altijd pure armoede is.

Mijn eerste keus zou altijd inductie zijn in ieder geval, gevolgd door gas en ver, ver, ver daar achteraan keramisch (gewoon niet dus).
pi_95878649
@rekenwonder: rekenen is je sterkste kant niet ;) want inductie is in aanschaf duurder dan gas of keramisch en in gebruik ook duurder dan gas. Het is overigens WEL goedkoper dan keramisch in gebruik.

@lottekoekie: blijkbaar geen kookliefhebbers bij de Librije... dan zijn ze vast gewoon alleen goed in hun werk aangezien ze op inductie koken en 3 Michelin sterren hebben.

Mijn mening: ik hebben gas gehad en ook kennis gemaakt met keramisch en kook zelf op inductie. Doe nooit keramisch iig...

Voordelen keramisch tov gas:
Geen open vlam (brandgevaar)

Voordelen keramisch tov inductie:
Goedkoper in aanschaf
Alle pannen bruikbaar

Voordelen gas tov inductie:
Voordeliger in de aanschaf
Voordeliger in gebruik
Geen aanpassingen stroom nodig
Alle pannen bruikbaar

Voordelen gas tov keramisch:
Reageert snel (verwarmen/afkoelen)
Voordeliger in de aanschaf
Voordeliger in gebruik
Geen aanpassingen stroom nodig

Voordelen inductie tov keramisch:
Reageert snel (verwarmen/afkoelen)
Eten brand niet in op plaat
Makkelijk schoon te maken
Voordeliger in gebruik
Niet erg brandgevaarlijk omdat de pit niets opwarmt maar alleen de pan, een ovenhandschoen zal dus geen vlam vatten als je die per ongeluk op de pit legt die aan is of net uit is gedaan.
Kindveilig omdat de plaat niet gloeiend heet wordt maar alleen de pan warm wordt

Voordelen inductie tov gas:
Reageert snel (verwarmen/afkoelen)
Eten brand niet in op plaat
Makkelijk schoon te maken
Voordeliger in gebruik
Niet erg brandgevaarlijk omdat de pit niets opwarmt maar alleen de pan, een ovenhandschoen zal dus geen vlam vatten als je die per ongeluk op de pit legt die aan is of net uit is gedaan.
Kindveilig omdat de plaat niet gloeiend heet wordt maar alleen de pan warm wordt

Qua energiekosten kost koken op inductie ongeveer 1,5x zoveel als op gas. Koken op keramisch kost ongeveer 2x zoveel als op gas.

Mijn advies: inductie kiezen als je het kan en wil betalen en zo niet: lekker op gas verder en keramisch laten voor wat het is...
pi_95879875
Wij hebben ook gekookt op gas en sinds 3 jaar op inductie.Mijn voorkeur gaat uit naar inductie.
Niet zo zeer vanwege het koken,want dat ging op gas ook goed,maar het zo makkelijk schoonmaken na het koken en de veiligheid.Hij slaat inderdaad in storing als er iets overkookt.
pi_95894747
Mijn voorkeur gaat uit naar gas, mijn ouders kookten altijd op keramisch, maar das echt een drama imho Bijkomend voordeel is dat t altijd werkt, heb al een aantal keer lekker gekookt terwijl we geen stroom meer hadden :-)

Gas op 1, daarna inductie, keramisch is niet eens een optie als je t mij vraagt.
Beter schuin er in dan recht er naast!
pi_95894901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:28 schreef CreX_NL het volgende:
Bijkomend voordeel is dat t altijd werkt, heb al een aantal keer lekker gekookt terwijl we geen stroom meer hadden :-)
En hoe precies had jij in gedachte dat je dan kookt als je geen gas meer hebt? (Want ja, ook dat stopt weleens.)

En daarbuiten: kookt dat lekker zonder verlichting en werkende afzuigkap?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:05:31 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95895851
Wij hebben inductie.
Ik heb het liefst gas om te koken; en inductie om schoon te maken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:36:48 #34
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_95896921
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe precies had jij in gedachte dat je dan kookt als je geen gas meer hebt? (Want ja, ook dat stopt weleens.)

En daarbuiten: kookt dat lekker zonder verlichting en werkende afzuigkap?
Waarom zou je niet kunnen koken zonder afzuigkap?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_95906124
Lekker boeien die ene keer in het jaar (en dat haalt het hier in de ontwikkelde wereld die Randstad heet nog niet eens) dat de stroom uitvalt! Dan eet je een boterham? Volgens mij werken veel nieuwe gaskooktoestellen overigens met een electronische afsluiter ivm veiligheid, dan houdt koken dus ook op...
pi_95911663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:03 schreef Lottekoekkie het volgende:
wie van koken houdt kiest absoluut voor gas :Y
(ooit chefkoks op iets anders zien koken :N )
Dus hou je niet van koken ga je op infuctie ;)
Meer dan genoeg, ga eens langs bij de belgische sterrenrestaurants. Rigolet en Wynants van Comme Chez Soi bijvoorbeeld. Die voorkeur voor gaskoken in Nederland is er alleen maar omdat wij Slochteren hebben, goedkoop gas. Die voorkeur is ook iets moderns, oude restaurantkachels waren stalen platen waar een houtvuurtje onder gestookt werd. (en later kolen, olie en gas). Het proffessionele inductiekoken wordt in Belgie wel gepushed door 's lands pannenfabriek Demeyere.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:25 schreef zuluman het volgende:
voor de beleving en kookervaring zeker gas...zo grote 6 pitter voor de echte chef....helaas geen gas in mijn wijk (stadsverwarming)

dus van de elektrische soorten zeker inductie. je hebt wat duurdere pannen nodig maar meestal zijn pannen die geschikt zijn voor inductie de betere pannen. kost meer maar per saldo komt t op t zelfde neer. of je koopt 1 pan of koekepan voor je leven of je koopt om de paar jaar een prutpan. heb een RVS wok (gietijzeren wok gaat niet op inductie) die een aardige duit kostte 8 jaar gelden maar die is nog steeds als nieuw. en kan zeker nog keer 8 jaar mee.
Bijna alle pannen zijn tegenwoordig voor inductie geschikt. Alleen de hele dunne 5 euro bij de hema wegwerppannetjes heb je inderdaad niets meer aan. Maar zelfs de goedkoopste pannen (3 stuks voor maar ¤6,99) van de Ikea doen het gewoon op inductie. Gietijzer werkt ook uitstekend op inductie. Nieuwe pannen zeker, ouder pannen soms niet meer, maar dat is eenvoudig te testen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:50 schreef Appeltje2010 het volgende:
Lekker boeien die ene keer in het jaar (en dat haalt het hier in de ontwikkelde wereld die Randstad heet nog niet eens) dat de stroom uitvalt! Dan eet je een boterham? Volgens mij werken veel nieuwe gaskooktoestellen overigens met een electronische afsluiter ivm veiligheid, dan houdt koken dus ook op...
Die beveiliging werk alleen als er stroom aanwezig is. Zonder stroom kan je gewoon koken, alleen je moet zelf de vlam aansteken.

Over het algemeen: Keramisch, Elektrisch, Halogeen, Gas onder glas moet je allemaal links laten liggen. Ze hebben allemaal dezelfde vervelende traagheid en lange opwarmtijden.

Inductie is de beste keus als:
- Er geen gas is.
- Schoonmaken zo min mogelijk werk moet zijn.
- Extra veiligheiden gewenst zijn.
- Er turbosnel gekookt moet worden.

Gas is de beste keus als:
- Kosten een rol spelen, vooral in de aanschaf van de plaat en energie gebruik.
- Je koperen, glazen, aardewerken of aluminium pannen wilt gebruiken die geen inductiebodem hebben. (Zijn wel tussenplaatjes voor, maar die zijn ook niet alles).
- Er niet voldoende elektrisch vermogen is.
- Je niet van een display kan aflezen hoe hoog een kookpit staat.

Buiten dat is het gewoon een gevoelskwestie. Bij iedere omschakeling naar een andere verwarmingsbron zal je moeten wennen en ermee moeten leren omgaan. De nederlandse obsessie voor wokken met je ook vergeten. Je kan prima roerbakken op zowel gas als inductie. Echt wokken: dat gaat pas vanaf een kilowatt of 8 vermogen onder je pan. Vergeet dan ook niet een professionele vlamdovende afzuigkap te installeren.
pi_95925368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 20:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom zou je niet kunnen koken zonder afzuigkap?
Geen idee. Maar dat vroeg ik ook niet. Ik vroeg of dat lekker kookt........
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95974498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:18 schreef Appeltje2010 het volgende:

Qua energiekosten kost koken op inductie ongeveer 1,5x zoveel als op gas. Koken op keramisch kost ongeveer 2x zoveel als op gas.
Je moet dan wel ook rekening houden met het rendement.

Wanneer je de gaspit aan hebt staan wordt maar ongeveer 40 a 50% van de energie daadwerkelijk gebruikt om de pan te verwarmen. Bij Keramisch koken is er een energieverlies van ongeveer 25 a 30%. Het rendement van inductie is ongeveer 95%.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95974536
Nadeel van 'opeens' koken op inductie is dat je vaak je pannen moet vernieuwen in verband met kleine vervormingen op de bodem door de hitte van de gaspit
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95974725
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:43 schreef Bartjebart het volgende:
Nadeel van 'opeens' koken op inductie is dat je vaak je pannen moet vernieuwen in verband met kleine vervormingen op de bodem door de hitte van de gaspit
Ja, die verhalen doen de rondte. In de praktijk valt dat reuze mee.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95974954
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:43 schreef Bartjebart het volgende:
Nadeel van 'opeens' koken op inductie is dat je vaak je pannen moet vernieuwen in verband met kleine vervormingen op de bodem door de hitte van de gaspit
Verschilt van plaat tot plaat. Sommige kookplaten werken met pannen zo krom als een hoepel. Die vlakke bodem is technisch gesproken niet nodig. Het inductieveld kan zo'n 2cm boven de plaat komen. Er zit al een dikke glasplaat tussen spoel en pan, dan kan een beetje lucht ook geen kwaad. Sommige keukenboeren demonstreren inductie zelfs met papier tussen pan en plaat.

Een magnetische bodem is veel belangrijker. Als een simpel magneetje al niet blijft plakken aan de pan kan je het wel vergeten. Maar als er een ijzeren plaat in de bodem zit, of gemagnetiseerd inox (standaard 18/10 is niet magnetisch) is gebruikt dan is het altijd te testen met een beetje water.
pi_95975040
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En hoe precies had jij in gedachte dat je dan kookt als je geen gas meer hebt? (Want ja, ook dat stopt weleens.)

En daarbuiten: kookt dat lekker zonder verlichting en werkende afzuigkap?
Nou ... vele mensen vinden dat net vakantie ...

Voor de tent/caravan op je gasstel boven het gras je panneke met weet ik wat bakken/braden
pi_95975421
quote:
5s.gif Op maandag 25 april 2011 22:53 schreef Guus Muisarm het volgende:

Nou ... vele mensen vinden dat net vakantie ...

Voor de tent/caravan op je gasstel boven het gras je panneke met weet ik wat bakken/braden
Je doet je onderschrift eer aan. Ik begrijp werkelijk niet wat voor punt je probeert te maken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95984956
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:42 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je moet dan wel ook rekening houden met het rendement.
(...)
Hierin is rekening gehouden met het rendement. Dat verklaart ook waarom inductie maar 1,5x duurder is.
pi_96035469
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe precies had jij in gedachte dat je dan kookt als je geen gas meer hebt? (Want ja, ook dat stopt weleens.)

En daarbuiten: kookt dat lekker zonder verlichting en werkende afzuigkap?
Als er geen gas meer is dan desnoods een pizzatje, fijt blijft dat ik in mijn hele leven nog nooit een storing met mijn gasaansluiting gehad heb, al geef ik wel toe dat koken zonder verlichting en afzuigkap met waxinelichtjes en een looplamp een hoog camping gehalte heeft :-)
Beter schuin er in dan recht er naast!
pi_96051881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef CreX_NL het volgende:

Als er geen gas meer is dan desnoods een pizzatje, fijt blijft dat ik in mijn hele leven nog nooit een storing met mijn gasaansluiting gehad heb, al geef ik wel toe dat koken zonder verlichting en afzuigkap met waxinelichtjes en een looplamp een hoog camping gehalte heeft :-)
In heel je leven nog nooit een brief gehad dat het gas wordt afgesloten i.v.m. werkzaamheden?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96053383
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:43 schreef Bartjebart het volgende:
Nadeel van 'opeens' koken op inductie is dat je vaak je pannen moet vernieuwen in verband met kleine vervormingen op de bodem door de hitte van de gaspit
Kook nu 3 jaar op inductie en alle pannen doen het nog prima...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 28 april 2011 @ 20:03:55 #48
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_96103548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:22 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Kook nu 3 jaar op inductie en alle pannen doen het nog prima...
ik kook al sinds 09-2004 op inductie met dezelfde pannen. ik had een setje gekocht (BK) en bij de levering van de ATAG keukenapparatuur bleek er een gratis setje ATAG pannen erbij te hebben gedaan. altijd leuk om genoeg pannen te hebben.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_96104794
uit persoonlijke ervaring: zeker GEEN keramisch kopen.
waardeloos
Je kan er o.a. geen wokgerechten op maken
pi_96109943
Weet iemand of het klopt dat gasfornuizen aangepast moeten worden wanneer Nederland gas gaat importeren uit Rusland? Dat gas schijnt een andere calorische waarde te hebben dan het gas uit Slochteren.

Zou dit nog een argument zijn voor inductie in plaats van gas, wanneer je nu een nieuwe keuken koopt? Of is dit een broodje-aap-verhaal?
  donderdag 28 april 2011 @ 21:54:14 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96111169
Lijkt mij kul.
De boel draait hier al jaren op Russisch gas.
Het NL gas is nl. bijna op. Omdat NL het gas zo snel mogelijk heeft verkocht voordat het niets meer waard zou zijn door de opkomst van kernenergie. :')
En de opbrengsten allang uitgegeven heeft aan uitkeringen en sporthallen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96291238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In heel je leven nog nooit een brief gehad dat het gas wordt afgesloten i.v.m. werkzaamheden?
Niet dat ik me kan herinneren, water wel diverse keren, ben in de 12 jaar dat ik op mezelf woon wel 4x verhuisd, misschien geluk gehad de hele tijd :)
Beter schuin er in dan recht er naast!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')