Echt goed plaatsen kan ik het verhaal eventjes niet, maar omdat we in het kader van de bezuinigingen vaak over de noodzaak van tanks gesproken hebben plaats ik dit relaas de Deense Leopard 1A5's die in 1994 in Bosnië gestationeerd waren.
http://www.milhist.dk/post45/boellebank/boellebank_uk.htmVergeet niet, dat was in de tijd dat men in Nederland zelfs de kanonnen op de YPR's nog te agressief vond en heeft ingeruild voor .50's. Dat men daardoor in die regio niet meer zo heel veel in de melk te brokkelen heeft men achteraf pas geweten, maar naar mijn indruk niet ingezien.
Sailliant detail: toen de Denen onder zwaar vijandelijk vuur lagen werd hun luchtsteun geweigerd, dat hebben we toch al eens eerder gezien?
Het valt me op dat hoewel Denemarken en Nederland in veel opzichten op elkaar lijken, de Denen toch meer realiteitszin lijken te hebben, gezien de conclusie die ze uit deze oorlog hebben getrokken:
quote:
"Operation Bøllebank" has been viewed as important for several reasons. On one hand, there exists an understanding that "it was the real beginning of a new Danish defence policy where Danish military was to be sent on international missions with heavy military equipment and orders to strike back resolutely if attacked".
Der Euro leidet nicht unter einer bloßen Vertrauenskrise, sondern "unter einer tiefgreifenden Strukturkrise, die durch die Ausweitung der öffentlichen Finanzhilfen verlängert wird".