pi_96505530
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef JohnB52 het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af: maak je het dakkapel ook zelf?

Nogmaals complimenten voor je werk! En het delen van je fotos natuurlijk!
De dakkapel laat ik maken van kunststof zodat deze bij de rest past. We zouden het wel zelf kunnen maken van hardhout, maar de ruimte ervoor is er niet echt,. Ook wordt het dan pas na de zomer voordat het klaar is en om in de winter een kapel te plaatsen is niet wenselijk in dit geval. Het dak wil ik namelijk zsm vervangen omdat er her en der een druppel door komt sinds de vorige winter. Ook zouden we dan nu niet meer echt verder kunnen werken omdat alles wacht op de dakkapel en het dak.

Ik heb gekozen voor een dakkapel van kunststof omdat die onderhoudsarm is. Ook zijn alle andere kozijnen van kunststof, dus dat past mooi bij elkaar.
pi_96505588
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:59 schreef loecje het volgende:
je foto's laden niet echt lekker.
maar klinkt goed:) ben benieuwd naar de verlichting als het af is.
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.

De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen. :)
pi_96506958
Euhm, lampenier in korte geere in middelburg? Is toch vlakbij jou...
pi_96509115
Ik ga liever online speuren i.p.v. in winkels in de binnenstad. Veel groter assortiment, dus veel grotere kans van slagen. :)
pi_96513891
Euhm, ja dat wel, maar ik vraag me af of je vanaf n plaatje op de computer kan zien of je het wat vind, je ziet de structuur van het materiaal niet, en je grootte vd lamp kan je ook lastig inschatten...

En als je al veel winkels hebt afgespeurd op internet, lijkt me dit wellicht n alternatief?

Niet slecht bedoeld, maar zo denk ik er over.

Kijk anders ook ff op bijenkorf.nl, die hebben ook hele gave lampen...
pi_96514984
Hehe als ik er op internet niet uit kom dan duik ik wel de winkels in. Zal dan ook eens bij de lampenier kijken. Wellicht dat er iets tussen zit.
pi_96515151
Ik heb op mn iPhone nog een kleine rondleiding door mn huis gefilmd. Verwacht er niet teveel van; het is lastig filmen met zo'n kleine lens. Het geeft wel een iets beter beeld van hoe mn huis is opgebouwd qua indeling. Een slecht filmpje zegt dan meer dan 50 foto's. ;)

pi_96606762
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.

Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ? :)
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:18:08 #59
132767 lipje
verrekte koekwaus :')
pi_96610501
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:52 schreef tpeene het volgende:

[..]

Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.

De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen. :)
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
pi_96615569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.

Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ? :)
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte. :) 2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus. :)

Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
pi_96615659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef lipje het volgende:

[..]

Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan! :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:48:46 #62
132767 lipje
pi_96668088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef tpeene het volgende:

[..]

Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan! :)
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen :')
pi_96673031
Wat een leuk huisje en een mooi project.

Ga het zeker volgen hier.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_96675918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:48 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen :')
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_97516536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef tpeene het volgende:

[..]

Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte. :) 2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus. :)

Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?

Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld :@
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
  maandag 30 mei 2011 @ 22:07:58 #66
132767 lipje
pi_97516745
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef tpeene het volgende:

[..]

Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
pi_97632201
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?

Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld :@
Op zich is het inderdaad niet klein. Ik ga er alleen wonen, dus de extra slaapkamer gebruik ik als studeerkamer. Er zijn toch nog geen kinderen dus dat kan makkelijk. Dan geniet ik zelf van de luxe zolang het kan :)

De tuin is inderdaad niet langs achteren bereikbaar en de tuin is ook niet erg groot. dat is wel jammer, maar ik ben gelukkig geen enorme tuinier. Het is groot genoeg om er met 10 man een bbq te houden en voor mij is dat voldoende. Helaas geen ruimte voor een jacuzzi...
pi_97632229
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:07 schreef lipje het volgende:

[..]

nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden. :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:50:08 #69
132767 lipje
pi_97635152
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:34 schreef tpeene het volgende:

[..]

Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden. :D
kleine tip als je het merk/model weet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97640290
Thanks! Daar kom ik wel mee uit de voeten! :)
pi_97675707
Nog even een kleine update. Momenteel wacht ik op geld en goedkeuring voor het plaatsen van de nieuwe dakkapel en het vervangen van de dakpannen. Het werk gaat dus even niet zo heel erg hard omdat die twee zaken eerst afgerond moeten zijn voordat we echt verder kunnen. Tijdelijk kunnen we dus alleen "kleine" klusjes doen.

Inmiddels hebben we het hele toilet op de begane grond eruit gesloopt en hebben we een grote haakse slijper gehuurd om de muren naast het toilet recht en de open haard eruit te slijpen. Helaas was ik mn camera vergeten dus ik heb er geen foto's van kunnen maken. Ik heb enkel op m'n iPhone 2 foto's gemaakt die de situatie een beetje laten zien.

We hebben met de haakse slijper eerst een aantal verticale en horizontale sleuven gemaakt in de open haard. Het is niet te geloven hoeveel stof er van zoiets af komt. Binnen 10 seconden zag ik helemaal niets meer en was mn mondkapje al helemaal oranje van binnen. :D Van buiten kon je niet meer naar binnen kijken, dus foto's maken was sowieso bijna onmogelijk. Dit zijn de enige 2 plaatjes die ik heb geschoten voordat ik weer proestend naar buiten moest:

mn voeten
foto2-1.jpg

En het recht afslijpen van de muren (de muren zijn met een voorhamer uitgebroken dus de randjes tegen de andere muur waren ruw. Die zijn nu rechtgeslepen):
foto1.jpg

Zoals je kunt zien is het echt enorm mistig binnen. Ik ben blij dat dat erop zit. :Y De open haard is er nu helemaal uit. De sleuven waren genoeg om de open haard te verzwakken. Daarna was het genoeg om er met een voorhamer een paar flinke klappen tegen te geven. Er kwamen een paar brokstukken naar beneden en hij kan nu afgesloten worden tegen het plafond van de begane grond.

Nu heb ik jullie expertise nodig met een technisch vraagje. De muur waar de open haard in zit heeft last van optrekkend vocht. Het huis heeft tijdens de oorlog waarschijnlijk ongeveer 1m in het zeewater gestaan waardoor er zout in de muren zit. Dat is er niet uit te krijgen, met als gevolg dat stucwerk en verf na een jaar of wat weer los laat. Ook zit er wat optrekkend vocht in het huis, maar het bleek dat de ventilatie van de kruipruimte helemaal verstopt zat met stof, dus hopelijk is dat de reden van het vocht. Nu is mn plan om er een voorzetmuur voor te zetten van 8cm dik, met goede isolatie ertussen. dan kan ik de muren gewoon met underlayment en gips bekleden en dan heb ik nergens meer last van. Bovendien zullen de buren door de geluidsisolatie minder last van me hebben als ik een filmpje kijk. Een laatste reden om een voorzetmuur te zetten is dat de muren heel erg oud zijn en ontzettend onregelmatig zijn gemetseld. Dat is niet recht te krijgen op een andere manier, zeker met het zout dat in de stenen zit.

De muur is 3m hoog en 9m lang. Er zijn dan 2 opties om de voorzetmuur te maken. Optie 1 is gewoon met houten balken een frame ervoor te zetten. Omdat de muur 9m lang is, is het geen leuk karwei om dat met een frame te doen. Nu heb ik het Isover Vario systeem gevonden waar je metalen strips op de vloer en het plafond zet en daartussen zet je metalen studs waar later de underlayment op kan komen. De studs worden met grote plastic clips verankerd in een metalen strip op de muur. De metalen onderdelen zijn al behoorlijk duurder dan de houten balken die ik zou gebruiken, maar ook de plastic clips kosten 40 euro voor 10 stuks. En er gaan er zeker 2 per stud in, dus alleen al die clips kosten minimaal 120 euro. Het is alleen wel veeeeeel gemakkelijker dan een houten frame te maken omdat je die strips. Heeft iemand van jullie ervaring met dit systeem en is het zijn geld waard?

[ Bericht 3% gewijzigd door tpeene op 04-06-2011 00:17:48 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:07:17 #72
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_97678802
TVP. Ziet er goed uit. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_97688643
En dan is er nog de kans dat alles wat je in die muur slaat, verroest...

was bij mijn opa ook zo, huis stond op de plek waar nu ZEP staat, jou wel bekend?
pi_97688846
Ja het ZEP ken ik wel. Wist alleen niet dat daar huizen hadden gestaan.

Het vocht komt niet hoger dan 1m, maar toch blijft het vervelend..
pi_98423630
Is de stofwolk hier al weer een beetje opgeklaard ? :? O-)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')