pi_96505530
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef JohnB52 het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af: maak je het dakkapel ook zelf?

Nogmaals complimenten voor je werk! En het delen van je fotos natuurlijk!
De dakkapel laat ik maken van kunststof zodat deze bij de rest past. We zouden het wel zelf kunnen maken van hardhout, maar de ruimte ervoor is er niet echt,. Ook wordt het dan pas na de zomer voordat het klaar is en om in de winter een kapel te plaatsen is niet wenselijk in dit geval. Het dak wil ik namelijk zsm vervangen omdat er her en der een druppel door komt sinds de vorige winter. Ook zouden we dan nu niet meer echt verder kunnen werken omdat alles wacht op de dakkapel en het dak.

Ik heb gekozen voor een dakkapel van kunststof omdat die onderhoudsarm is. Ook zijn alle andere kozijnen van kunststof, dus dat past mooi bij elkaar.
pi_96505588
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:59 schreef loecje het volgende:
je foto's laden niet echt lekker.
maar klinkt goed:) ben benieuwd naar de verlichting als het af is.
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.

De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen. :)
pi_96506958
Euhm, lampenier in korte geere in middelburg? Is toch vlakbij jou...
pi_96509115
Ik ga liever online speuren i.p.v. in winkels in de binnenstad. Veel groter assortiment, dus veel grotere kans van slagen. :)
pi_96513891
Euhm, ja dat wel, maar ik vraag me af of je vanaf n plaatje op de computer kan zien of je het wat vind, je ziet de structuur van het materiaal niet, en je grootte vd lamp kan je ook lastig inschatten...

En als je al veel winkels hebt afgespeurd op internet, lijkt me dit wellicht n alternatief?

Niet slecht bedoeld, maar zo denk ik er over.

Kijk anders ook ff op bijenkorf.nl, die hebben ook hele gave lampen...
pi_96514984
Hehe als ik er op internet niet uit kom dan duik ik wel de winkels in. Zal dan ook eens bij de lampenier kijken. Wellicht dat er iets tussen zit.
pi_96515151
Ik heb op mn iPhone nog een kleine rondleiding door mn huis gefilmd. Verwacht er niet teveel van; het is lastig filmen met zo'n kleine lens. Het geeft wel een iets beter beeld van hoe mn huis is opgebouwd qua indeling. Een slecht filmpje zegt dan meer dan 50 foto's. ;)

pi_96606762
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.

Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ? :)
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:18:08 #59
132767 lipje
verrekte koekwaus :')
pi_96610501
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:52 schreef tpeene het volgende:

[..]

Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.

De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen. :)
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
pi_96615569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.

Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ? :)
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte. :) 2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus. :)

Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
pi_96615659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef lipje het volgende:

[..]

Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan! :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:48:46 #62
132767 lipje
pi_96668088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef tpeene het volgende:

[..]

Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan! :)
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen :')
pi_96673031
Wat een leuk huisje en een mooi project.

Ga het zeker volgen hier.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_96675918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:48 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen :')
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_97516536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef tpeene het volgende:

[..]

Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte. :) 2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus. :)

Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?

Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld :@
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
  maandag 30 mei 2011 @ 22:07:58 #66
132767 lipje
pi_97516745
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef tpeene het volgende:

[..]

Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
pi_97632201
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?

Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld :@
Op zich is het inderdaad niet klein. Ik ga er alleen wonen, dus de extra slaapkamer gebruik ik als studeerkamer. Er zijn toch nog geen kinderen dus dat kan makkelijk. Dan geniet ik zelf van de luxe zolang het kan :)

De tuin is inderdaad niet langs achteren bereikbaar en de tuin is ook niet erg groot. dat is wel jammer, maar ik ben gelukkig geen enorme tuinier. Het is groot genoeg om er met 10 man een bbq te houden en voor mij is dat voldoende. Helaas geen ruimte voor een jacuzzi...
pi_97632229
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:07 schreef lipje het volgende:

[..]

nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden. :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:50:08 #69
132767 lipje
pi_97635152
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:34 schreef tpeene het volgende:

[..]

Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden. :D
kleine tip als je het merk/model weet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97640290
Thanks! Daar kom ik wel mee uit de voeten! :)
pi_97675707
Nog even een kleine update. Momenteel wacht ik op geld en goedkeuring voor het plaatsen van de nieuwe dakkapel en het vervangen van de dakpannen. Het werk gaat dus even niet zo heel erg hard omdat die twee zaken eerst afgerond moeten zijn voordat we echt verder kunnen. Tijdelijk kunnen we dus alleen "kleine" klusjes doen.

Inmiddels hebben we het hele toilet op de begane grond eruit gesloopt en hebben we een grote haakse slijper gehuurd om de muren naast het toilet recht en de open haard eruit te slijpen. Helaas was ik mn camera vergeten dus ik heb er geen foto's van kunnen maken. Ik heb enkel op m'n iPhone 2 foto's gemaakt die de situatie een beetje laten zien.

We hebben met de haakse slijper eerst een aantal verticale en horizontale sleuven gemaakt in de open haard. Het is niet te geloven hoeveel stof er van zoiets af komt. Binnen 10 seconden zag ik helemaal niets meer en was mn mondkapje al helemaal oranje van binnen. :D Van buiten kon je niet meer naar binnen kijken, dus foto's maken was sowieso bijna onmogelijk. Dit zijn de enige 2 plaatjes die ik heb geschoten voordat ik weer proestend naar buiten moest:

mn voeten
foto2-1.jpg

En het recht afslijpen van de muren (de muren zijn met een voorhamer uitgebroken dus de randjes tegen de andere muur waren ruw. Die zijn nu rechtgeslepen):
foto1.jpg

Zoals je kunt zien is het echt enorm mistig binnen. Ik ben blij dat dat erop zit. :Y De open haard is er nu helemaal uit. De sleuven waren genoeg om de open haard te verzwakken. Daarna was het genoeg om er met een voorhamer een paar flinke klappen tegen te geven. Er kwamen een paar brokstukken naar beneden en hij kan nu afgesloten worden tegen het plafond van de begane grond.

Nu heb ik jullie expertise nodig met een technisch vraagje. De muur waar de open haard in zit heeft last van optrekkend vocht. Het huis heeft tijdens de oorlog waarschijnlijk ongeveer 1m in het zeewater gestaan waardoor er zout in de muren zit. Dat is er niet uit te krijgen, met als gevolg dat stucwerk en verf na een jaar of wat weer los laat. Ook zit er wat optrekkend vocht in het huis, maar het bleek dat de ventilatie van de kruipruimte helemaal verstopt zat met stof, dus hopelijk is dat de reden van het vocht. Nu is mn plan om er een voorzetmuur voor te zetten van 8cm dik, met goede isolatie ertussen. dan kan ik de muren gewoon met underlayment en gips bekleden en dan heb ik nergens meer last van. Bovendien zullen de buren door de geluidsisolatie minder last van me hebben als ik een filmpje kijk. Een laatste reden om een voorzetmuur te zetten is dat de muren heel erg oud zijn en ontzettend onregelmatig zijn gemetseld. Dat is niet recht te krijgen op een andere manier, zeker met het zout dat in de stenen zit.

De muur is 3m hoog en 9m lang. Er zijn dan 2 opties om de voorzetmuur te maken. Optie 1 is gewoon met houten balken een frame ervoor te zetten. Omdat de muur 9m lang is, is het geen leuk karwei om dat met een frame te doen. Nu heb ik het Isover Vario systeem gevonden waar je metalen strips op de vloer en het plafond zet en daartussen zet je metalen studs waar later de underlayment op kan komen. De studs worden met grote plastic clips verankerd in een metalen strip op de muur. De metalen onderdelen zijn al behoorlijk duurder dan de houten balken die ik zou gebruiken, maar ook de plastic clips kosten 40 euro voor 10 stuks. En er gaan er zeker 2 per stud in, dus alleen al die clips kosten minimaal 120 euro. Het is alleen wel veeeeeel gemakkelijker dan een houten frame te maken omdat je die strips. Heeft iemand van jullie ervaring met dit systeem en is het zijn geld waard?

[ Bericht 3% gewijzigd door tpeene op 04-06-2011 00:17:48 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:07:17 #72
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_97678802
TVP. Ziet er goed uit. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_97688643
En dan is er nog de kans dat alles wat je in die muur slaat, verroest...

was bij mijn opa ook zo, huis stond op de plek waar nu ZEP staat, jou wel bekend?
pi_97688846
Ja het ZEP ken ik wel. Wist alleen niet dat daar huizen hadden gestaan.

Het vocht komt niet hoger dan 1m, maar toch blijft het vervelend..
pi_98423630
Is de stofwolk hier al weer een beetje opgeklaard ? :? O-)
pi_98575810
Gelukkig wel!! :)

We hebben de hele openhaard eruit gehaald. Deze zat om de 5 stenen vermetseld, dus best een rotwerk om alles eruit te krijgen. Het oude voegwerk was niet echt stevig meer, en ook zaten er her en der kleine gaten in de muur. Deze zijn ontstaan door het breekwerk en sommige zaten er al in.

De gaten hebben we opgevuld met cement. Dit zorgt voor extra stevigheid en zorgt er ook voor dat het voegwek niet verder achteruit gaat. Om de stank van het roet tegen te gaan hebben we de muur waar de openhaard zat wit geverfd met renovatieverf. Vervolgens hebben we de dikke (4cm) stuclaag verwijderd met een boorhamer. Het resultaat hieronder.

Nu is het enkel nog een goede manier vinden om een voorzetmuur voor deze wand te krijgen zodat alles mooi strak wordt. Hout of metaal is nog de vraag.

De muur zonder openhaard :)

Renovatieverf:
foto10.jpg

Paar kilo stuc minder:
foto13.jpg

foto12.jpg

foto11.jpg
pi_98576298
Oh er schiet me nog 1 vraag te binnen. We moeten een nieuwe muur voor het toilet beneden bouwen.

Hierzo (grijze buis is inmiddels afgezaagd tot op 20cm hoogte):

foto3.jpg

En van binnenuit het toilet:

foto.jpg

Ik wil er een inbouw toilet maken net als op de bovenverdieping. Het inbouwtoilet zal worden verankerd op de vloer en in de nog te bouwen muur. De muur rust op houten balken met daaroverheen OSB. Voor zover ik weet zijn er 2 voor de hand liggende opties voor de muren: cellenbetonblokken of houten frame met underlayment. Welk van deze 2 opties (of een andere optie) is het beste om een inbouw toiletframe aan vast te ankeren?

En is het mogelijk om met 2 45 graden bochten te werken in de toiletafvoer? Anders moeten we de hele vloer openbreken en met 2 extra 45 graden bochten kunnen we het toilet aansluiten op de bestaande riolering.
pi_100307748
Ik begin mij toch af te vragen hoe het met deze (tot nu toe erg leuk gedocumenteerde) verbouwing gesteld is ! :) Heb je al toestemming voor de dakkapel ?
pi_100310773
@tpeene: over je vragen:

Als je wanden van underlayment maakt, schijnen metalen staanders niet stevig genoeg te zijn om de schroeven te "houden". Die metal studs zijn alleen geschikt voor lichte gipswandjes. Omdat jij alles lekker stevig(er) maakt met die underlaymentlaag, is houten staanders een beter keuze.

Over je WC-wand/afvoer: als die underlaymentwand goed stevig vast zit aan (alweer) houten staanders, is dat een prima houwvast voor de WC-frame. De afvoer met 2x 45 garden is ook oké.

Heb erg genoten en geleerd van je fotosessie!! Vooral dat uitvlakken van het plafond met stukjes PVC-piep, vind ik echt een vinding!! Hulde aan je broer, dat ga ik onthouden en toepassen.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:50:37 #80
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312179
Dat uitvullen met pvc pijp is verdomde makkelijk. Destijds ging bij mij ook opeens dat lampje branden en sindsdien doe ik het ook zo.

Wat je electra betereft, ik had obv de manier waarop je bezig bent verwacht dta je ook schakeldraden naar je stopcontacten zou trekken. Volgens mij heb je dat niet gedaan he ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100434107
Het geld voor de dakkapel is eindelijk rond. Afgelopen week heb ik de declaratieformulieren van het bouwdepot gekregen dus eindelijk kunnen we verder. Al dit gedoe heeft een paar maanden geduurd. Eerst moest het huis opnieuw getaxeerd worden en moest ik wachten op goedkeuring daarvan. Toen dat voor elkaar was bleek dat mn paspoort was verlopen dus kon er niets worden aangevraagd. Het paspoort kon niet aangevraagd worden omdat ik nog ergens een ID uit 2005 had liggen en die moest ingeleverd worden bij de gemeente. Nadat dat allemaal geregeld was begon het feest bij de geldverstrekker van het bouwdepot. De aanvraag is een aantal keren opnieuw gedaan omdat er telkens iets niet goed was. Per aanvraag zat er 2 weken tussen en dan vliegt de tijd voorbij. :( Erg jammer, want in de tussentijd kon ik niet echt verder. Ook nog even m'n auto total loss gereden, dus dat heeft ook de boel niet makkelijker gemaakt. Waren een paar spannende maanden met een slapeloze nacht her en der.... Inmiddels met een nieuwe auto en bouwdepot gaan we er weer met frisse moed tegenaan. :)

Maar nu is het eindelijk zover en vanaf morgen heb ik 2 weken vakantie en gaat de schroevendraaier weer draaien. :)

Ik heb een aanvraag voor de dakkapel op werkspot gezet. De dakkapel is 3m breed en er moeten draai/kiep ramen in. Ik heb een aantal offertes en naar één heb ik een mail de deur uit gedaan. Die deed een bod van ± 3500 euro en dat vond ik ok. Ik weet niet hoelang het plaatsen van zo'n ding duurt (of je er lang op moet wachten), en ik hoop dat dat snel gaat.

Voor het dak heb ik ook een aantal offertes binnen gekregen maar die zaten rond de 7000 euro en dat vind ik te gek. Er gaat voor 1250 euro aan dakpannen op en dan kan ik die kosten niet plaatsen. We gaan het dak dus zelf doen.

Het toilet gaan we dan waarschijnlijk vast maken aan underlayment. Ik heb ook nog bouwblokken gevonden, dat wordt optie 2. Thanks voor het advies! :)

Deze week volgen nieuwe foto's :)
pi_100726442
Zoals beloofd de update. :)

Deze week zijn we verder gegaan met het toilet op de begane grond. Het oude toilet was enorm klein met een heel laag plafond. Om dat te verbeteren hebben we het oude toilet eruit gesloopt en zijn we begonnen met het opnieuw opbouwen. Toen het oude toilet eruit was kwamen we houtrot tegen in de vloer naast het toilet. De oorzaak hiervan bleek een verstopte ventilatie te zijn onder het huis. Dat is inmiddels verholpen. We hebben daarna de vloer open gehaald en de vloerdelen en OSB delen vervangen voor nieuw. Met de balken was niets mis, dus daar had ik geluk mee.

Hier zijn de vernieuwde delen goed zichtbaar:

P1000578.jpg

Het toilet moest een stuk groter worden dus hebben we de muren eruit gesloopt en zijn we nieuwe op gaan bouwen. Hier zijn de contouren al goed zichtbaar van het nieuwe toilet:

P1000576.jpg

P1000579.jpg

P1000580.jpg

P1000581.jpg

P1000582.jpg

Meteen naast het toilet zit de trap met daaronder een kleine bergruimte. Die bergruimte blijft bewaard, dus we hebben de balken zo uitgemeten dat ze precies om het kastje heen staan. daar kan later een deur tegenaan gezet worden. Boven dat deurtje maken we waarschijnlijk iets van boekenplanken omdat daar de keuken komt tegen de muur er tegenover. Altijd leuk en handig om er wat kookboeken en kruiden kwijt te kunnen. Achter de wand komt nog wel de grote afvoer voor bad/douche/toilet/wastafel van de 1e verdieping, dus de wand helemaal weglaten vanaf het toilet kon helaas niet anders had ik dat gedaan.

Als alles straks dicht zit gaat het er zo uitzien:

P1000588.jpg

P1000587.jpg

P1000586.jpg

Hier tegenaan komt het inbouwtoilet. Aan de zijkant maken we een nis waar toiletpapier en schoonmaakspullen bewaard kunnen worden. Elke cm telt!

P1000584.jpg

P1000583.jpg

Nu nog een kleine uitdaging. Tussen de hoogte van het plafond in het toilet en woonkamer zit zo'n 60cm verschil. Deze ruimte wil ik graag benutten, alleen weet ik niet hoe en/of met wat. :)
Het plafond in het toilet zit op 2,3m hoogte, dus een kastje maken is niet echt praktisch. Het kan wel , maar dan kun je er nooit makkelijk bij. Als iemand hier een creatief idee heeft met wat we er mee kunnen doen dan hoor ik het graag! :)

Het gaat om deze loze ruimte:

P1000589.jpg

P1000585.jpg

Tot zover!
pi_100727360
Mijn man heeft in de loze ruimte boven het verlaagde plafond van de douche
allerlei verbindingen van schakelmateriaal en kabels weggewerkt.
Het moest van beneden naar boven en van voorhuis naar achterhuis.
Zoiets. Anders was het allemaal zichtwerk geworden.
Het "schakelschema" hangt in de meterkast.
/ electriciteitsnoob.
Het verlaagde plafond bestaat uit 3 geschilderde houten platen die - indien nodig -
kunnen worden losgeschroefd. Is één keer voorgekomen in 25 jaar.

In het plafond ook de afzuig van het toilet ( die loopt verticaal omhoog en een etage hoger door het platte dak) en een spotje weggewerkt.
Bedoel je zoiets voor de loze ruimte.
pi_100728368
Zo'n loze ruimte heb ik boven het gangtoilet, die is alleen toegankelijk vana de trap met een soort klapdeksel.

Daarachter heb ik potten verf vorstvrij staan, lopen de buizen van de drogerafvoer en de diverse waterleidingen en afvoeren van de badkamer boven. Bovendien m'n bergklimschoeisel.

Als je er niet makkelijk bij kunt, moet je er geen spullen bewaren die je wekelijks nodig hebt zoals WC-papier, schoonmaakmiddelen of je nette scheisel. Dat werkt niet.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_100728939
Ik zat ook te denken aan een kastje voor dingen die ik bijna nooit gebruik. Een gourmetstel bijv.. Alleen is de hoogte zodanig dat je er een trappetje voor nodig hebt, dus niet echt handig. Zaken als ventilatie en schakelmateriaal lopen elders dus die kunnen er niet in. :(
pi_100729074
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef tpeene het volgende:
Ik zat ook te denken aan een kastje voor dingen die ik bijna nooit gebruik. Een gourmetstel bijv.. Alleen is de hoogte zodanig dat je er een trappetje voor nodig hebt, dus niet echt handig. Zaken als ventilatie en schakelmateriaal lopen elders dus die kunnen er niet in. :(
Waarom is het dan niet handig? Je kan toch best een trappetje af lopen met een doos in je hand? Klinkt als geen stomme keuze. Je kan nooit bergruimte genoeg hebben. Dus al gebruik je het de eerste jaren niet, geen punt. Als je het in de toekomst wilt gebruiken is het handig als het er zit.
Gewoon is ook maar het gemiddelde van alle afwijkingen
pi_100729278
Ja dat klopt. Als ik niets anders kan bedenken dan maak ik er een kast van. De ruimte is altijd beperkt en hoe meer je hebt hoe beter. :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:09:20 #88
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100743969
Maak er een geldkistje oid in vast...

Als je op vakantie gaat kun je daar wat spul kwijt die je dierbaar zijn.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100771526
Wij hebben ook zo'n loze ruimte van 2 x 1 x 1 meter.
Hier liggen, slaapzakken, kerstspullen e.d.,

Reuze handig !
K&W / De hoekmaisonette van Junkiexp #2
In Rotterdam verdienen ze 't, in Den Haag verdelen ze 't en in Amsterdam smijten ze 't over de balk.
pi_100772431
Waarschijnlijk gaat dat het idd worden. Gelukkig zit het hoog in de wand, dan is de puinhoop straks toch niet zichtbaar. ;)

Een kluis is ook een goed plan, maar die komt in een ander deel van het huis...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:51:26 #91
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100790180
geen hond die een kluis op de plee zoekt..... het luik van de kruipruimte daarentegen trekt men dan wel weer ff open ter controle.
pi_100796026
Dat klopt. Gelukkig vinden ze ook daar de kluis niet. :)

De ruimte boven het toilet is niet geschikt voor mn kluis, anders had het een uitkomst geweest.
pi_101839073
Jawel, daar is weer een update! :)

Er is weer lekker veel gebeurd! Om mee te beginnen is het toilet op de begane grond weer een heel stuk verder. Het toilet was héél erg klein, daarom hebben we alle muren afgebroken en is het toilet een paar tientallen centimeters verder de woonkamer in gekomen. De woonkamer is groot zat en een toilet waarin je met je knieen tegen de deur zit is niet tof.

In het oude toilet kwam de riolering recht naar boven. Dat hebben we afgedopt. Omdat er ook een stuk kamervloer onder lag was het even puzzelen hoe we het beste de twee vloeren gelijk in hoogte konden maken. We hebben beton voor een gietvloer ervoor gebruikt met als resultaat dat er nu een stevige basis ligt als ondergrond voor het toilet.

Toen de ondergrond klaar was hebben we het inbouwtoilet geplaatst en de gaten voor de afvoer gezaagd:

IMG_0789.jpg

Toen de 2e watervaste plaat erop met een uitsparing voor de knoppen voor het toilet. Ook de gaten voor de toiletdragers gezaagd. Het is een enorm gedoe om de gaten precies uit te meten op de juiste plaatsen, maar het is gelukt. :)

IMG_0791.jpg

Toen alles zat heb ik de flexibele waterslang gemonteerd aan het inbouwreservoir. Op die fexibele slang wordt dan weer met een knelkoppeling een 15mm koperbuis vastgedraaid.

IMG_0793.jpg

Het meetschema om buizen op de goede maat en plaats te kunnen buigen. De loodgieters onder jullie zullen deze vast kennen. :)

IMG_0792.jpg

En jawel, daar is de koperleiding. Deze leiding wordt ook nog op de fontein in het toilet aangesloten.

IMG_0795.jpg

IMG_0794.jpg

Alles netjes afgetimmerd:

IMG_0797.jpg

En geschroefd:

IMG_0796.jpg

En als laatste de zijwanden er tegenaan:

IMG_0799.jpg

IMG_0798.jpg

Op de laatste foto hierboven zie je een blok hout geschroefd aan de zijkant. Daar komt nog een extra plank waardoor er in de nis alle toiletspullen kunnen komen te staan. Er past zo ongeveer een jaarvoorraad aan toiletpapier in. ;)

En zo is het dan geworden:

P1000617.jpg

P1000616.jpg

P1000615.jpg

P1000614.jpg

WOEF
P1000611.jpg

Maaaaar dit is nog niet alles. Ook is inmiddels de nieuwe dakkapel geplaatst. Deze heb ik laten plaatsen omdat ik zelf niet goed wist hoe een dakkapel is opgebouwd. Achteraf blijkt het niet zo moeilijk te zijn.

Dit was de oude:

P1000590.jpg

P1000592.jpg

P1000591.jpg

En daar gaat de reciprozaag in de dakkapel.

P1000596.jpg

Paar spanbandjes er omheen:

P1000597.jpg

En takelen maar:

P1000598.jpg

Veel sensatie in de buurt, en voordat je het weet heb je een cabrio huis...

P1000599.jpg

P1000600.jpg

P1000601.jpg

Dat blijft toch een spannend gezicht, ook op de foto's. Het is toch je huis waar je lang aan bezig bent en zo kijk je ineens heel erg tegen het geraamte aan. Een vreemd gevoel, maar wel goed!

Meteen even kunnen kijken naar de staat van het dak, omdat de dakpannen nog vervangen moeten worden. Gelukkig is alles droog en stevig. Geen onverwachte problemen te zien:

P1000602.jpg

En gelukkig, daar gaat de nieuwe dakkapel al weer. Binnen 2 uur is zo'n ding gezet; dat valt heel erg mee.

P1000595.jpg

P1000594.jpg

P1000593.jpg

P1000603.jpg

P1000604.jpg

P1000605.jpg

P1000606.jpg

P1000610.jpg

P1000609.jpg

Nog even met noodglas en OSB erin omdat het glas er nog niet was:

P1000608.jpg

P1000607.jpg

Het resultaat vind ik zelf heel erg mooi geworden. De dakkapel komt even ver naar voren als de dakgoot en de kleuren matchen bijna precies bij het huis. Zodra het huis geschilderd moet worden is het helemaal perfect. En het zal ook stevig schelen in de temperatuurschommelingen omdat er eerst enkel glas in zat met overal kieren en nu is het helemaal dicht met HR++ glas. :)

Al met al is het weer een produktieve week geweest en een stap dichterbij gekomen. Tot zover deze update! :)
pi_102490763
Dat is nog eens een mooie strakke dakkapel *)

Die jongens doen natuurlijk hele dagen niet anders; dus dan gaat zo'n dakkapel plaatsen wel wat handigerder dan als je het zelf zou doen. Zo ie zo was dat ding al bijna kant en klaar.

Wat is het prijskaartje eigenlijk van zo iets ? O-)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:03:24 #95
182073 invine
blablabla etc.
pi_102493540
Mooi dakkapel, is die van hout of kunststof trouwens?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_102566602
Thanks! De dakkapel is geheel van kunststof zodat er bijna nooit meer onderhoud aan hoeft te gebeuren. Ik had een aanvraag op werkspot.nl gezet en van de top 3 heeft er 1 gewonnen. Een dakkapel als deze zetten ze voor rond ¤3500 tot ¤4000 euro en dan nemen ze het oude ding ook weer mee terug.

Verder ben ik deze week bezig geweest met de riolering van het toilet beneden t/m de badkamer op de 1e verdieping. Het lijkt weinig werk (leek mijzelf ook), maar dat valt vies tegen. Het toilet heb ik een aantal keren uit elkaar moeten halen voordat alles goed zat. Veel passen en meten en constant kijken of alles wel op afschot staat heeft uiteindelijk tot resultaat dat het allemaal werkt. :)

IMG_0828.jpg

IMG_0829.jpg

IMG_0831.jpg

IMG_0832.jpg

Nog een paar kleine buizen monteren en het is klaar.

Inmiddels is de elektra tekening voor beneden ook klaar. Ik hoop dat alles gaat passen, want het is wel flink veel kabel. Doordat ik op de beneden verdieping met de volgende aansluitwaardes zit: stoomoven (3200Watt), combimagnetron (3600Watt), koffiemachine (2500Watt), wasmachine (1600watt), droger (2500Watt), heb ik 7 groepen nodig. 5 voor de apparatuur en wat lage wattage LED spots en 2 aparte groepen voor de rest van de begane grond. Helaas komen er daardoor ook een aantal centraaldozen in het zicht; ik hoop dat ik die mooi weg kan werken dmv plaatjes e.d....

HuisElektraBeneden.jpg

Weer iets dichterbij gekomen. Volgende week maak ik de riolering af en een deel afwerking van het toilet, zodat ik daar kan gaan tegelen.
pi_102567242
Wat zit er een raar knikje in die standleiding van het riool. Kon dat niet loodrecht op het hoofdriool worden aangesloten.
pi_102567990
Nope, dat ging inderdaad niet. De aansluiting naar de riolering onder de vloer zit helemaal in het beton gestort en kan dus niet (makkelijk) worden weggehaald. Die buis staat ± 5 graden omhoog gericht, waardoor alle buizen die erop aangesloten worden ook veel schuiner lopen dan zou moeten.

Het gevolg is dus ook dat de Y-splitsing van 110mm ook verder uit het lood staat. Om dat op te lossen heb ik er een 110mm buis op gezet die is verhit en 5 graden is omgebogen. Door dat te doen loopt de rest van de riolering weer normaal verder en kan ik weer werken met een 5mm afloop per meter.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 09:37:19 #99
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_102576665
Ach zolang er nergens water blijft staan komt 't wel goed :)

Heb je trouwens wel gedacht aan de beluchting, ik zie 't buisje nergens
[_] <- Sign here
pi_102576682
Ff over de wc, ik zie dat t drukknopje verder naar voren zit dan de wc pot, is dat bewust gedaan? Volgens mij krijg je straks de wcbril niet meer omhoog geklapt...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')