pi_95625147
registreer om deze reclame te verbergen
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen. :)
pi_95628098
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen. :)
Begrijpelijk, maar let wel op je kleding haha. Of was het misschien een bewuste afleiding hmm :?
pi_95629975
Niet bewust, maar het huis staat niet in westkapelle
:)
pi_95633528
Totaal niet interessant waar het huis tsaat ;)
Wel wat TS ermee gaat doen ^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 17 april 2011 @ 20:28:13 #30
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95636786
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:14 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...

Tsja ik heb ook wel eens een shirt aan waar New York op staat :P
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
Kan ik me ook wel voorstellen was gewoon een beetje nieuwsgierig
quote:
12s.gif Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Ml-etje het volgende:
Totaal niet interessant waar het huis tsaat ;)
Wel wat TS ermee gaat doen ^O^
Precies! Enne ik zal nooit meer vragen waar een huisje staat :@
Ik vind het echt een superleuk huisje en kan niet wachten op een update!
  zondag 17 april 2011 @ 22:21:28 #31
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_95644511
Erg netjes !!!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_95654842
Ziet er goed uit! :P Zal binnekort weer eens langswippen, maar dat zeg ik wel vaker en komt er weer niks van hehe dus volg het hier ook wel een beetje :P

Angelo :D
Tis toch nie? Jawoh tist!
pi_95677286
Haha dat is goed! Het stikt hier van de mierenkolonies, maar niet in de keuken. Je voelt je meteen thuis ;)
pi_95683584
^O^
pi_95688258
Ik heb deze week nog vrij van mn werk, dus vandaag ook weer een hele dag geklust met mn broer. Lekker temperatuurtje; hopelijk gaat dat nog heel de week zo door.

Wat hebben we vandaag allemaal gedaan?

Als eerste nog even genoten van ons puike elektra werk. Dit is de zijwand op de overloop. Achter deze wand loopt tussen de isolatie door: standleiding voor riolering, C.V. buizen aan- en afvoer, gas naar de C.V. ketel. Alles compleet weggewerkt. Aan de zijmuur komen later foto's te hangen, mooi belicht door 3 spots met gebundeld licht.

P1000413.jpg

Vervolgens nog even een nieuw speeltje gehaald! Een paar dozen Torx schroeven met torx bitjes en een magnetische bithouder.

P1000410.jpg

Meteen vroeg in de ochtend zijn we begonnen met het klaarmaken van de muur in de slaapkamer. Hier komt later nog gips tegen als deklaag, maar dat doen we pas als laatste. Nu is underlayment 9mm er tegen geschroefd en zit de isolatie er weer in. Lekker zonder stofkapje gewerkt en na een uur moet je dan naar buiten van het hoesten. :(

P1000406.jpg

P1000407.jpg

En de muur helemaal dicht. Het bed in de slaapkamer komt recht onder de 4 wanddozen te staan, met aan beide kanten een lampje aan de muur. De bovenste 2 gaten worden later door het gipsplaat overdekt zodat ze helemaal weg zijn, maar het maakt het wel mogelijk om later simpel nog iets te veranderen of de boel weg te halen als het niet bevalt. Verder zitten alle stopcontacten op 35cm van de vloer. Dat vond ik praktisch en mooi.

P1000411.jpg

En een voorzichtig begin met het plafond met een druk schoevende broer! :) Zou mn huis nu weer in Hrieps (Grijpskerke) staan? ;)

P1000412.jpg

P1000415.jpg

P1000416.jpg

P1000417.jpg

P1000418.jpg

P1000421.jpg

P1000423.jpg

Kaarsrecht!

P1000420.jpg

Dat het zo recht loopt is allemaal te danken aan onze steun en toeverlaat:

Cyborg Billy
P1000424.jpg

P1000425.jpg

Het huis is uit 1910, en vroeger hadden ze waarschijnlijk geen waterpas. Het huis is niet overal meer recht, of is dat nooit geweest. Vandaar dat we overal elektrabuis hebben gebruikt om de latten uit te vullen. Werkt als een trein en het zit muurvast.

P1000422.jpg

Wandje af, en plafond voor 45%:

P1000427.jpg

Morgen weer een klusdag. Nu eerst douchen en uitbuiken van de Kentucky Fried Chicken! :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:29:48 #36
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95703148
Netjes weggewerkt allemaal, jullie hebben meters gemaakt!
Ik vind het ook veel mooier de stopcontacten laag ipv ergens midden op de muur.
pi_95704123
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:29 schreef Hallie het volgende:
Netjes weggewerkt allemaal, jullie hebben meters gemaakt!
Ik vind het ook veel mooier de stopcontacten laag ipv ergens midden op de muur.
Zeker is het mooier om de wandcontactdozen laag te houden, maar waarom enkele dozen hiervoor geplaatst?
pi_95706920
De stopcontacten laag vonden we zelf ook veel mooier dan op ooghoogte. Er is maar 1 uitzondering gemaakt en dat is het stopcontact achter de televisie op de slaapkamer. De valt precies achter elke tv tussen de 32" en 60", dus wat er ook komt te hangen...het stopcontact is dan toch onzichtbaar.

De reden dat er maar een enkele zit is dat ik zo fanatiek aan het schroeven en zagen was van het underlayment dat ik het vergeten was er even een dubbele doos te zetten. Nu zitten er in elke hoek contactdozen met in totaal 8 tot 10 stuks dus achteraf was het zo mooier en stopcontacten zijn er genoeg. De tv en lampen hoeven er niet op want die worden allemaal intern weggewerkt, dus eigenlijk is het alleen voor een stofzuiger en dan is 8x wel genoeg. :)
pi_95898104
Weer een update :) De afgelopen dagen was het flink door buffelen en behoorlijk afzien door te klussen in 25+ graden. Dat sloopt je wel na een aantal dagen!

We zijn de hele tijd bezig geweest met het plafond en elektra in de slaapkamer. Omdat er daar behoorlijk veel elektra zit, met een aantal hotelschakelingen is er behoorlijk wat tijd in gaan zitten.

Als eerste hebben we het rachelwerk afgemaakt waar de gipsplaten op gemonteerd worden.

P1000428.jpg

Boven het rachelwerk loopt niet alleen de elektra, maar ook alle aansluitingen voor de tv zoals HDMI en LAN. Daarvoor is een dikke PVC buis aangelegd die uitkomt op zolder. Daar komt later de computer/server te staan die met alle tv's in het huis wordt verbonden. Dat heeft als voordeel dat je overal in huis kunt werken met een bluetooth toetsenbord en muis. Er komt wel een dedicated computerplaats in huis, maar je zit er niet perse aan vast. Ook hoor je nergens gezoem of wordt er een ruimte verwarmd door de computer.

M'n broer is bezig met het aanleggen van de PVC buis naar zolder:

P1000429.jpg

Gatenboor door de draagbalken. Gaat lekker zwaar...

P1000431.jpg

P1000432.jpg

Hier zie je de grijze PVC buis lopen die uiteindelijk naar zolder verdwijnt. De kabels komen achter de tv uit, net als de elektra.

P1000434.jpg

Het rachelwerk voor een groot gedeelte klaar. M'n broer heeft in totaal ± 40 extra verstevingslatten aangebracht tussen de rachels waardoor het plafond geen millimeter meer kan bewegen. Vakwerk!

P1000442.jpg

P1000443.jpg

Hier zijn we begonnen met het aanleggen van de elektrabuizen. Best een rot kawei, zeker toen bleek dat er een foutje in m'n tekening zat qua aantal aansluitingen in een centraaldoos. 1 doos zat te vol en in een andere zat te weinig. Alles aangelegd en uiteindelijk weer moeten veranderen.

P1000444.jpg

Elektra in een zijmuur:

P1000445.jpg

P1000447.jpg

En alles zo goed als klaar:

P1000451.jpg

Kabels getrokken:

P1000455.jpg

Nadat alle elektrabuizen waren aangelegd en de kabels waren getrokken zijn we verder gegaan met de gipsplaten. Het rachelwerk heeft ±1mm afwijking over 2 meter, dus alles is kaarsrecht. Dat is ook goed te zien nadat de platen er hangen:

P1000453.jpg

P1000454.jpg

P1000459.jpg

P1000461.jpg

P1000464.jpg

Al met al is er behoorlijk veel gebeurd, en alles is goed gegaan, met dank aan mn broer. :)

Het i leuk om te zien hoe de slaapkamer nu langzaam zijn vorm begint te krijgen en hoe alle voorbereidingen niet voor niets zijn geweest. Het elektra is zorgvuldig gepland waardoor alles er (hopelijk) zeer goed uit komt te zien. Zo is alle hoofdverlichting, accentverlichting, bundel en soft verlichting ingedeeld over elke ruimte in een lichtplan. Hetzelfde voor de wandcontactdozen, netwerkkabels, videokabels en lichtknoppen; alles zou redelijk moeten kloppen. Ook is in de tekening alles zo uitgetekend dat er later eventueel een KNX/EIB systeem kan worden aangelegd.

Ze zeggen dat succes in de details zit, en die details gaan allemaal de goede kant op. Het kost wel meer tijd, maar als het goed is levert dat straks veel plezier op!

So far voor nu & een goed pasen. :)
pi_95903871
Lekker aan t doorwerken!! Ziet er goed uit! Mooi uitgeraggeld en volgens mij niet bespaard op materiaal. M'n complimenten!
pi_95931506
Dank u voor het compliment! We doen ons best! :)
pi_95932527
Erg netjes en precies werk ^O^
pi_95935971
Ziet er top uit hoor, als je klaar bent mag je mij ook nog wel even helpen!
hoe ga je de wanden afwerken?
pi_95937236
wat een werk zeg, wordt mooi hoor ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lottekoekkie op 25-04-2011 00:09:50 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_95942391
Leuk om te horen!

De wanden zijn als volgt opgebouwd:

- steenwol 5cm binnenin.
- 9mm underlayment per zijde.
- 9mm gips per zijde.
- stucwerk.

De wanden zijn daardoor zeer sterk en goed geluidsisolerend. Een extra voordeel is dat er ook gewoon in geschroefd kan worden om iets op te hangen zonder dat je bang hoeft te zijn of het weer los laat.

De wanden die nu staan zijn net zo goed als de stenen wanden die er nog staan, maar dan met slechts een fractie van het gewicht en uiteraard zonder hetzelfde dragend vermogen. Omdat de bovenverdieping op houten balken rust was dit de beste oplossing.
pi_96498879
Hier is weer een (kleine) update! M'n vakantie zit er helaas op, dus het tempo van het klussen is iets lager. Op de bovenverdieping ligt het werk nu stil omdat er een nieuwe dakkapel geplaatst gaat worden en de dakpannen zullen we nog gaan vervangen. We moeten nog best wat werk verzetten om het boven af te krijgen, maar ik heb weinig trek om nu alles af te werken en het er bij het plaatsen van de dakkapel weer allemaal uit te moeten halen. We verwachten dat het hout van het dak zelf nog in goede staat is, dus waarschijnlijk is het genoeg om er straks alleen folie over te spannen met nieuwe panlatten en nieuwe dakpannen. Er blijft echter altijd een klein risico bestaan dat er nog meer vervangen moet worden.

In de slaapkamer ligt inmiddels alle elektra. Dat was enorm veel gepuzzel, dus we hebben alles gelabeld. Voor zowel de hoofd-, als accentverlichting lopen er hotelschakelingen naar meerdere lampen. Dan is het al snel een enorme hoeveelheid draad die door een centraaldoos loopt. :)
We hebben dus 3 centraaldozen aangelegd om alles te spreiden. Nu past het precies.

Doos 1:
P1000472.jpg

Doos 2:
P1000471.jpg

Doos 3:
P1000470.jpg

Verder hebben we op de slaapkamer nog het plafond verder afgemaakt. Het laatste stuk moet er nog in, maar daar komt de nieuwe dakkapel straks tegenaan. De laatste stukken plafond moeten helaas dus nog even wachten.

Plafond:
P1000468.jpg

P1000469.jpg

P1000468-1.jpg

P1000467.jpg

P1000466.jpg

Dat was het laatste werk voor nu op de bovenverdieping. we zijn nu dus verder gegaan op de begane grond. We hebben de oude keuken er helemaal uit gesloopt en het toilet is ook uitgebroken.

De keuken was redelijk simpel, maar het toilet wordt een grotere uitdaging. Door het deurkozijn van het toilet loopt de trap voor een gedeelte. De trap maakte het hele toilet ook een heel stuk kleiner. Ik heb er dus voor gekozen om het toilet verder naar links uit te breken zodat het toilet een normale grootte krijgt. Het deurkozijn is helaas bijna niet te verplaatsen omdat balken van de vloer van de 1e verdieping op de stenen boven het kozijn rusten. De muur is stevig zat in de huidige situatie, maar door het verplaatsen van het kozijn bestaat de kans dat de balken iets inzakken. Daardoor is er een kans dat de lichtgewicht betonvloer die we in de badkamer hebben gelegd straks verplaatst o.i.d.. Er zit dus weinig anders op dan het kozijn te laten zitten met de trap er direct achter. Het is geen enorm probleem, maar wel irritant. Ik weet alleen niet zo snel een andere mogelijkheid...

Toilet uitgebroken:
foto.jpg

De oude keuken en toiletresten. Rechtsboven zie je hoe de trap ietsjes door het kozijn heen loopt.
foto2.jpg

De oude riolering van de bovenverdieping richting toilet. Deze zal verlegd moeten worden, maar helaas heeft de vorige eigenaar alles in een paar cm. beton gestort. Dat wordt een klote werk om te verplaatsen.

foto3.jpg

De vloer wordt door houten balken gedragen met glaswol ertussen. Op de balken liggen houten planken en daarop is OSB gespijkerd. Daarna komen 2 lagen laminaat. Toen we hier het laminaat verwijderden bleek het OSB eronder helemaal rot te zijn op 2 plaatsen tegen de muur van het toilet. De balken en planken eronder waren gewoon goed en hard. Het lijkt alsof de riolering iets heeft gelekt, of er is wat optrekkend vocht langs de muren. Het kan ook zijn dat er ooit iets is gemorsd tussen de vloeren, maar ik weet niet hoe lang zoiets dan vochtig blijft. Hier moeten we dus nog goed naar kijken voordat de vloer weer dicht gaat.

Deze week gaat de schoorsteen op de beg. grond eraan geloven. Eens kijken wat daar vanachter komt.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:19:58 #47
267945 exlurker
energiek
pi_96502553
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:05 schreef tpeene het volgende:

In de slaapkamer ligt inmiddels alle elektra. Dat was enorm veel gepuzzel, dus we hebben alles gelabeld. Voor zowel de hoofd-, als accentverlichting lopen er hotelschakelingen naar meerdere lampen. Dan is het al snel een enorme hoeveelheid draad die door een centraaldoos loopt. :)
We hebben dus 3 centraaldozen aangelegd om alles te spreiden. Nu past het precies.

Doos 1:
[ afbeelding ]

Doos 2:
[ afbeelding ]

Doos 3:
[ afbeelding ]

Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopen
pi_96502733
Ik vroeg me eigenlijk af: maak je het dakkapel ook zelf?

Nogmaals complimenten voor je werk! En het delen van je fotos natuurlijk!
pi_96503950
je foto's laden niet echt lekker.
maar klinkt goed:) ben benieuwd naar de verlichting als het af is.
pi_96505458
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:19 schreef exlurker het volgende:

[..]

Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopen
Dat hebben we op 1 deel gedaan. :) Alleen toen hadden we vergeten te labelen waardoor we alsnog aan het puzzelen waren... oeps.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')