pi_95494821
Misschien ken je het probleem wel:
Je hebt een recept gevonden dat je graag wilt maken, maar er moet een kruid in dat je niet in huis hebt en niet speciaal voor die ene keer wilt kopen. Je wilt het dus graag vervangen. Google biedt geen oplossing.

Nou heb ik dat soort problemen wel vaker, dus leek het mij een goed idee om een topic te creŽren waarin mensen ideeŽn kunnen aandragen voor vervangers. Ik heb al gezocht maar ik kon geen dergelijk topic vinden. Sorry als dat er wel is!

Het lijkt me dan handig om een soort basisopzet te gebruiken, om het overzicht te bewaren. Zoiets dus:

HoofdingrediŽnten:
Te vervangen kruid:
Vervanging:
I let my mind wander. It hasn't come back yet
All you need is tea & warm socks
pi_95494862
HoofdingrediŽnten: Zalm, witlof, aardappels
Te vervangen kruid: Dille (gedroogd)
Vervanging: ?

Ik dacht zelf aan bieslook ofzo, maar ik weet niet veel van kruiden. Dus help mij alsjeblieft!
pi_95495078
Waarom wil je niet een potje dille kopen? Altijd handig en super lekker. :)
pi_95495886
Ja, dille wil ik wel kopen want het is vaker nuttig, maar ik kan vandaag niet meer naar de super.
Maar laatst moest ik karwijzaad hebben. Of steranijs. Of venkel. Dan puilen mijn kastjes echt uit. De dille was meer de reden dat ik er weer aan dacht en dit topic opende :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:17:59 #5
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_95548855
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:20 schreef B.ertha het volgende:
Ja, dille wil ik wel kopen want het is vaker nuttig, maar ik kan vandaag niet meer naar de super.
Maar laatst moest ik karwijzaad hebben. Of steranijs. Of venkel. Dan puilen mijn kastjes echt uit. De dille was meer de reden dat ik er weer aan dacht en dit topic opende :)
Bieslook en citroen will do.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_95559833
op www.foodpairing.be kun je combinaties van kruiden vinden waarmee je iets kan vervangen. Dit is min of meer wetenschappelijk onderbouwd ook, de smaakstoffen komen grotendeels of vrijwel geheel obvereen als je het goed doet. helaas is de boel inmiddels wat verouderd en moet je betalen voor een uitgebreide nieuwe versie..

[ Bericht 14% gewijzigd door Spanky78 op 15-04-2011 21:30:13 ]
Whatever...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')