abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 april 2011 @ 14:55:02 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95491985
Ik heb een klein vraagje. Mijn ouders hebben een philips tv gekocht zonder wifi, maar wel met alle andere zaken er op. Omdat ze geen zin hebbenom kabels te trekken door de woonkamer, heb ik een Cisco USB wireless-G adapter gekocht. 20 euro.

Maar... werkt dat eigenlijk wel? En moet je dat ding per se configureren op deen pc, of mag het ook op een Apple?
Overal verstand van.
pi_95492113
Wat heeft je computer te maken met de televisie en internet?
pi_95492173
Nee, dat werkt niet. Daarvoor zul je, indien die beschikbaar is voor dat toestel, een wifi-dongel moeten kopen die voor je toestel geschikt is. Je kan niet een willekeurige dongel pakken en in de USB-poort proppen en er dan vanuit gaan dat het werkt.
--edit--
Je hebt dus zoiets nodig:
http://www.philips.nl/c/t(...)res/pta01_00/prd/nl/

maar dan moet je nog wel even controleren of dat op dit type tv ook werkt!
pi_95492328
toch een kabel trekken
zeker als ze veel NETtv gaan gebruiken
pi_95492631
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef MrNiles het volgende:
toch een kabel trekken
zeker als ze veel NETtv gaan gebruiken
Is wel de meest betrouwbare oplossing natuurlijk, maar ook via WiFi zou het prima moeten gaan. Voor HD moet je pakweg 5mbit rekenen (maar dan ook wel 5 echte mbit's dus niet gedeeld met iets anders, maar gewoon netjes via QoS gescheiden traffic)
  donderdag 14 april 2011 @ 15:16:54 #6
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95492905
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:59 schreef kroegtijger het volgende:
Nee, dat werkt niet. Daarvoor zul je, indien die beschikbaar is voor dat toestel, een wifi-dongel moeten kopen die voor je toestel geschikt is. Je kan niet een willekeurige dongel pakken en in de USB-poort proppen en er dan vanuit gaan dat het werkt.
--edit--
Je hebt dus zoiets nodig:
http://www.philips.nl/c/t(...)res/pta01_00/prd/nl/

maar dan moet je nog wel even controleren of dat op dit type tv ook werkt!
Ah, verdorie! Ik dacht weer te simpel, op de computer de dongle instellen (wifi, wachtwoord) en er simpel inpluggen. Wifi - wifi tenslotte. Die aasgieren van Philips vragen gewoon 50 euro voor zo'n ding.

Gaat overigens niet om Net TV, maar wat diensten met gidsen en dergelijke. Geen zwaar materiaal hoor.
Overal verstand van.
pi_95493633
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef macondo het volgende:

[..]

Ah, verdorie! Ik dacht weer te simpel, op de computer de dongle instellen (wifi, wachtwoord) en er simpel inpluggen. Wifi - wifi tenslotte. Die aasgieren van Philips vragen gewoon 50 euro voor zo'n ding.

Gaat overigens niet om Net TV, maar wat diensten met gidsen en dergelijke. Geen zwaar materiaal hoor.
Zo'n dongel programmeer je ook niet, je configureert de drivers die je op je pc hebt staan :') Daarom kan je ook alleen maar die van Philips gebruiken, omdat je tv wel die drivers e.d. aan boord moet hebben om het werkend te krijgen.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:19:00 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_95495818
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef macondo het volgende:
Ah, verdorie! Ik dacht weer te simpel, op de computer de dongle instellen (wifi, wachtwoord) en er simpel inpluggen. Wifi - wifi tenslotte. Die aasgieren van Philips vragen gewoon 50 euro voor zo'n ding.
Dan haddden je ouders een tv met wifi moeten kopen.
quote:
Gaat overigens niet om Net TV, maar wat diensten met gidsen en dergelijke. Geen zwaar materiaal hoor.
Waarom zou je dat via wifi doen, als je via je aanbieder van digitale tv ook al een EPG krijgt?
So we just called him Fred
pi_95496094
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan haddden je ouders een tv met wifi moeten kopen.

[..]

Waarom zou je dat via wifi doen, als je via je aanbieder van digitale tv ook al een EPG krijgt?
dat is mij ook een raadsel inderdaad -O-
Met je wifi-verbinding kan je natuurlijk wel video/audio/foto vanaf je pc bekijken maar alleen voor een programma-gids?? Of heeft TS geen digitale tv?? Het lijkt me zinvoller om daar in te investeren in plaats van een wifi-connectie te gaan maken :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')