abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_97081685
Voor liefhebbers van instrumentale hip hop, dinsdag staat DJ Shadow in de Melkweg.


Ik weet zelf nog niet of ik kan, maar het lijkt me heel tof.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:23:05 #152
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_97084734

Lekkere zware hiphop :D
Deze man heeft ook met Big L op een track gestaan, namelijk "8 Is Enuff".
Je weet..
pi_97084932
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:23 schreef Jenglejack het volgende:

Lekkere zware hiphop :D
Deze man heeft ook met Big L op een track gestaan, namelijk "8 Is Enuff".

Big L Rest In Peace
pi_97085001
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:23 schreef Jenglejack het volgende:

Lekkere zware hiphop :D
Deze man heeft ook met Big L op een track gestaan, namelijk "8 Is Enuff".
^O^

Klopt, trouwens. Volgens mij heeft hij wel meer nummers met L, al dan niet opgenomen na z'n dood.
Conscience do cost.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:41:47 #155
225308 Row-1
'sup money?
pi_97102246
Was laatst bij de opnames van een nieuwe clip van Kempi ft. Keizer - Not Human.
Zie hier mijn soort van "making off" ;)

pi_97103712
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:04 schreef Jahr00n het volgende:
Echt een heerlijk album Elmatic. Lekkere remake van een van de betere hiphop albums ooit.
Ik ben die aan het downloaden, hebben ze gratis weggeven... misschien tóch nog iets fatsoenlijks uit Detroit? >:)

http://www.xxlmag.com/news/2011/05/download-elzhis-elmatic-now/
pi_97103962
Danger Mouse (van DANGERDOOM) heeft trouwens een nieuw album uit genaamd Rome, samen met Daniele Luppi en featurings van Jack White en Norah Jones.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:02 schreef da_unfuckwithable het volgende:
En daar gaan we weer met allemaal onbekende shit waarvan 80% gewoon niet nice is (The Roots uitgezonderd) ;( Kom op, iets commerciëler mag ook wel hoor..Of zijn jullie van die boys die alleen naar "echte hiphop" luisteren..

Edit om op de stelling van HipHopDesk te reageren: Niet per se, maar moet wel in een bepaalde stemming zijn om van instrumentals (vooral J Dilla, Nujabes etc) te kunnen genieten.
Waarom vind je The Loyalists, Atmopshere ''niet nice''? Heb je het wel eens beluisterd? Wat vind je eigenlijk van Masta Ace?

Ik bedoel, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli, A Milli... kortom, lekker nummertje!! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 21-05-2011 00:23:34 ]
pi_97107441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:20 schreef HipHopDesk het volgende:
Stelling: Rap is een belangrijk ingrediënt voor HipHop muziek. Het hoeft er niet in.
De laatste jaren luister ik meer instrumentals dan wat anders eigenlijk. Ook omdat er naar mijn smaak niet heel veel echt goede lyricists zijn. MCing is en blijft natuurlijk één van de elementen van hip hop, maar het is niet per se noodzakelijk om hip hop te maken.

Vandaag nog wat aardige beats ontdekt, van incise: http://incise.ca/
quote:
Incise is a Toronto based musician whose career started back in 2002 when he first started DJing and scratching records. In 2004, he spun at the regional DMC Canada scratch competition as a young 17 year old shaggy haired contestant. It was around this same time that Incise began learning to make beats and started chopping sounds to create new melodies/harmonies. Although Incise's roots were originally in Hip Hop and Jazz, he has since crossed over and has been experimenting with electronica & ambient sounds. Life being his primary inspiration, Incise intends to keep creating music that will evoke emotions of people across the world.

Album waar deze track vandaan komt is geheel instrumentaal en te downloaden op zijn site, dat laatste geldt ook voor één van zijn andere albums waar wel MCs op meedoen.
full stops and exclamation marks
pi_97107504
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:08 schreef Lolaatje het volgende:
Voor liefhebbers van instrumentale hip hop, dinsdag staat DJ Shadow in de Melkweg.


Ik weet zelf nog niet of ik kan, maar het lijkt me heel tof.
Zijn nieuwe werk schijnt nogal anders te zijn dan Endtroducing, met het nieuwere werk ben ik zelf niet echt bekend, weet niet of ik het heel tof ga vinden eigenlijk. Op basis van wat ik gehoord heb vrees ik van niet.
full stops and exclamation marks
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:58:23 #160
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_97109973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:28 schreef HipHopDesk het volgende:

[..]


Big L Rest In Peace
Relaxed ! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:30 schreef ems. het volgende:

[..]

^O^

Klopt, trouwens. Volgens mij heeft hij wel meer nummers met L, al dan niet opgenomen na z'n dood.
Harlem represents. :D
Je weet..
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:11:41 #161
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_97110125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Snoop Dogg rapt al meer dan 15 jaar en is miljonair. Zou hij geloofwaardig overkomen als hij nu nog zou spitten dat hij aan t gangbangen en weet ik veel wat is?

Daarnaast zei ik "commerciëlere", waarmee ik niet overhypte troep als Nicki Minaj etc bedoel. Rappers als Freddie Gibbs, Kendrick Lamar, Big Sean, Nipsey Hussle hebben een ietwat commerciële sound maar verkondigen niet in elke track dat ze 500 chicks neuken, 30 joints draaien en 85 shots hennessey nemen.
Nog nooit van die gasten gehoord. Ben nu Freddie Gibbs aan het luisteren, snap wel wat je bedoelt met de commerciele sound. Moet zeggen dat ik zelf meer fan ben van de wat zwaardere "simpele" beats waar een artiest lekker los gaat met de punchlines. Denk aan een Heltah Skeltah :D

Speciaal voor jou, commercieel maar toch hard.
Ik schaam me bijna dat ik dit toegeef haha, maar kan niet anders dan bouncen op dit nr. :D :@

Je weet..
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:19:26 #162
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_97114976
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:10 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Dit album staat in m'n top 10 beste albums ooit :D
Heerlijke muziek.
Ik had het album nog helemaal niet geluisterd verder, beetje stom want de rest van die black moon/boot camp gasten is allemaal heel awesome (tot 1999 in ieder geval :P ). Ik heb hem ondertussen flink gedraaid en hij is inderdaad belachelijk goed. Zo'n album had ik echt even nodig :)
Conscience do cost.
pi_97115748
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:11 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Nog nooit van die gasten gehoord. Ben nu Freddie Gibbs aan het luisteren, snap wel wat je bedoelt met de commerciele sound. Moet zeggen dat ik zelf meer fan ben van de wat zwaardere "simpele" beats waar een artiest lekker los gaat met de punchlines. Denk aan een Heltah Skeltah :D

Speciaal voor jou, commercieel maar toch hard.
Ik schaam me bijna dat ik dit toegeef haha, maar kan niet anders dan bouncen op dit nr. :D :@

Ik ben niet zo'n Wayne fan maar hij heeft wel wat harde nummers (o.a. Fireman). Ook deze track vind ik wel hard van hem:


Maarja, je kan in deze topicreeks beter geen Wayne posten want iedereen is hier anti-Wayne heb ik gemerkt. :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_97116646
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:48 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n Wayne fan maar hij heeft wel wat harde nummers (o.a. Fireman). Ook deze track vind ik wel hard van hem:


Maarja, je kan in deze topicreeks beter geen Wayne posten want iedereen is hier anti-Wayne heb ik gemerkt. :P
Wisten jullie dat afzakkende broeken van de homo gevangenis cultuur komt? xD

Nee yo het komt wel van de gevangenis cultuur maar ze hadden afzakkende broeken omdat ze de riemen als wapens gebruikten.

[ Bericht 5% gewijzigd door HipHopDesk op 21-05-2011 14:19:51 ]
pi_97117260
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:21 schreef krioro het volgende:

[..]

De laatste jaren luister ik meer instrumentals dan wat anders eigenlijk. Ook omdat er naar mijn smaak niet heel veel echt goede lyricists zijn. MCing is en blijft natuurlijk één van de elementen van hip hop, maar het is niet per se noodzakelijk om hip hop te maken.

Vandaag nog wat aardige beats ontdekt, van incise: http://incise.ca/

[..]


Album waar deze track vandaan komt is geheel instrumentaal en te downloaden op zijn site, dat laatste geldt ook voor één van zijn andere albums waar wel MCs op meedoen.
Damn! die incise is veels te netjes.

Ff een beatbox Song posten:



[ Bericht 12% gewijzigd door HipHopDesk op 21-05-2011 14:35:55 ]
pi_97168975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:48 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n Wayne fan maar hij heeft wel wat harde nummers (o.a. Fireman). Ook deze track vind ik wel hard van hem:


Maarja, je kan in deze topicreeks beter geen Wayne posten want iedereen is hier anti-Wayne heb ik gemerkt. :P
Lil Wayne is baas _O_
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:57:21 #168
315931 da_unfuckwithable
omw aesthetics
pi_97171880
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:09 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Lil Wayne is baas _O_
Nope, niet echt imo :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_97182099
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:26 schreef krioro het volgende:

[..]

Zijn nieuwe werk schijnt nogal anders te zijn dan Endtroducing, met het nieuwere werk ben ik zelf niet echt bekend, weet niet of ik het heel tof ga vinden eigenlijk. Op basis van wat ik gehoord heb vrees ik van niet.
Hmm, goed punt, ik ken eigenlijk ook maar weinig van zijn nieuwe werk.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:10:39 #170
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_97253576
Welke hip-hop sites/forums volgen jullie?

Ik volg Hiphop leeft, geweldige site, alleen is het meeste van bijv. artikelen Nederlandse shit.

Dit forum volg ik.

Soms kijk ik ook op Dopeboyz
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:32:39 #171
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_97254561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:10 schreef HipHopBunnie het volgende:
Welke hip-hop sites/forums volgen jullie?

Ik volg Hiphop leeft, geweldige site, alleen is het meeste van bijv. artikelen Nederlandse shit.

Dit forum volg ik.

Soms kijk ik ook op Dopeboyz
Voornamelijk kijk ik hier een beetje mee wat iedereen post...

Verder kijk ik vaak op Musicmeter naar reacties bij albums die ik dope vind, om vervolgens de top 10 lijstjes van enkele leden te bekijken waarvan ik denk dat die ongeveer dezelfde smaak hebben. Op die manier al genoeg mooie albums en artiesten mogen ontdekken :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_97254751
Ik volg eigenlijk geen sites of fora. Ik ben geabonneerd op wat channels bij youtube, snuffel daar wat rond en de rest hoor ik eigenlijk van vrienden. Er is maar weinig nieuwe hiphop die me echt interesseert dus er is voor mij geen noodzaak om echt op de hoogte te blijven.
Conscience do cost.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:46:31 #174
41273 Mr.Tear
wattan?!
pi_97268544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:48 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n Wayne fan maar hij heeft wel wat harde nummers (o.a. Fireman). Ook deze track vind ik wel hard van hem:


Maarja, je kan in deze topicreeks beter geen Wayne posten want iedereen is hier anti-Wayne heb ik gemerkt. :P
Ik moet zeggen dat ik sommige tracks van de man ook wel dope vind, hoor. Zelfs sommige, maar dat zijn helemaal uitzonderingen, van 50.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:11 schreef HipHopDesk het volgende:

[..]

Wisten jullie dat afzakkende broeken van de homo gevangenis cultuur komt? xD

Nee yo het komt wel van de gevangenis cultuur maar ze hadden afzakkende broeken omdat ze de riemen als wapens gebruikten.
Ik denk juist, omdat ze geen riem mogen dragen, mede vanwege de rede die jij noemt, zelfmoord etc. en net als een flex fit cap hebben ze een one size fits all principe, grote broeken die iedereen past.

Ff music related: luister op dit moment naar The Cool Kids
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:51:24 #175
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_97268893
The Weeknd- House Full of Balloons _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')