abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:28:17 #1
42184 crew  DaMart
pi_95468119
Als je in de OP wilt, of je verhaaltje moet aangepast worden, zet je vorderingen even in het topic, dan zet ik ze erin!

Biancavia opent in september 2009 een topic, omdat ze een Boek aan het schrijven is. Het vordert alleen niet zo.
Na behoorlijke motivatie door p-etr-a (die al een echte schrijfster is, met echte uitgegeven boeken en zo ;) ) besluit Biancavia eind november 2009 om er echt voor te gaan. Mede doordat ze altijd geroepen heeft voor haar dertigste verjaardag een boek geschreven te willen hebben, en dat die datum (december 2010) toch dichtbij begint te komen. Ze stelt zichzelf het doel om 5000 woorden per week te schrijven.
11 februari is de eerste volledige versie af met ruim 48.000 woorden. De laatste dag van februari leest ze het hele manuscript voor het eerst weer in zijn geheel door. Het is niet bevredigend, het voelt als een ‘verhaal’ en niet als een ‘roman’.
Na het uitschrijven van enkele scenes die eerst te vertellerig waren, het schrappen van enkele overbodige stukken en het toevoegen van een soort achtergrondprofiel van de slechterik van het verhaal, besluit ze op 18 april dat de tweede versie van het manuscript klaar is om uitgeprint te worden. Het heeft nu ruim 50.000 woorden.
Inmiddels is het verhaal door twee proeflezers gelezen en aardig wat veranderd. Het was geschreven in personaal perspectief en is nu helemaal omgezet naar 'ik'perspectief. Ook het achtergrondprofiel van de 'dader' is helemaal omgegooid. Het is nu (eind augustus 2010) bijna klaar om naar een derde proeflezer te gaan.
In oktober is het herschreven manuscript naar vier uitgeverijen gestuurd, en na een week was de eerste afwijzing al binnen -O-
In april 2011 is het manuscript na enkele (onderbouwde) afwijzingen wederom enigszins herschreven en ligt nu weer bij drie uitgeverijen in de wacht.

DaMart meldt eind december 2009 dat hij vast zit met een verhaal, doordat hij steeds opnieuw begint. In januari 2010 is hij aan een nieuw verhaal begonnen.
Hij vindt het intrigerend hoe het verhaal een eigen weg kan gaan. Met wat hij nu geschreven heeft is er ruimte voor een heel andere ontwikkeling dan hij van tevoren had bedacht.
Het perspectief van de ‘ik’-verteller blijkt nog steeds goed te werken.
Op 29 april zit hij op 42.000 woorden, ongeveer de helft van wat hij denkt wat het ongeveer totaal zal worden.
Inmiddels (eind augustus 2010) is het verhaal al een tijdje af (rond de 90.000 woorden) en ook door de eerste proeflezer van opmerkingen voorzien. Het wachten is nu (april 2011) op de reacties van de proeflezers die dit jaar het verhaal hebben gekregen.

Cherrylips wil eind januari 2010 ook weer beginnen. Zij heeft in 2005 al een manuscript geschreven dat in totaal ruim 110.000 woorden telt.
Op 12 februari zit ze op 3000 woorden met een nieuw verhaal.

Drassss schrijft eind januari 2010 dat hij in het topic inspiratie heeft gevonden om te beginnen met een verhaal dat misschien ooit wel een boek zou kunnen worden.

Armoed plaatst op 31 januari 2010 een tvp dat hij ook bezig is met het schrijven van een boek en meldt op 12 februari op 12.000 woorden te zitten.

_Arual_ laat weten op 13 februari 2010 dat ze geen puf meer heeft om voor haar plezier te schrijven, nu dat ze voor haar werk zoveel moet schrijven. Drie dagen later neemt ze het besluit om dagelijks twintig minuten voor zich uit te gaan typen en begint daar direct mee.

Antidood bedenkt in februari 2010 een plot. Hij plaatst een stukje van het begin en krijgt wat feedback en tips. Op 1 maart zit hij op 2000 geschreven woorden.

Tha_Erik heeft in februari 2010 zijn eerste 500 woorden voor een nieuw verhaal op papier. 23 februari schrijft hij er 1000 bij in de trein.

Bensel maakt op 17 februari 2010 een crosspost vanuit zijn eigen topic: Zelf een boek schrijven
Hij is dan klaar met het tweede hoofdstuk.
Op 17 mei bevat zijn fantasyverhaal in totaal 15.000 woorden. Hij komt nu op het punt dat alles een beetje begint te lopen.

KeizerKuzco meldt eind februari 2010 ook al tijden een plot in zijn hoofd te hebben, maar dat hij geen zin heeft om er mee te beginnen. Update december: al 18.000 woorden!

Wolferl vertelt in april 2010 dat hij ook een boek heeft geschreven, maar angstig is om het uit te laten geven. Hij twijfelt of het wel goed genoeg is, ondanks positieve reacties van proeflezers.
Eind april meldt hij dat hij in een blokkade zit. Hij heeft het eerste boek af, maar komt nauwelijk vooruit met zijn tweede boek, dat min of meer aansluit op het eerste.
Hij is in augustus een schrijfcursus gaan volgen: om scherpe kantjes even vlak te maken (om het zo maar te zeggen). Mijn kroonwerk ligt even stil, maar het moet uiteindelijk een kroniek worden van drie delen. Ik zit momenteel op 280 bladzijdes ruw materiaal, wat nog allemaal moet worden voorzien van dialogen en plotten. Verder heb ik een idee voor een kinderboek, een korte verhalen bundel, en ga ik met een goede vriend een boek schrijven over Bach-Mozart-Beethoven en hun verband met het geloof.
Als klap op de vuurpijl heb ik met diezelfde vriend (tevens componist) een pact gesloten dat we samen een opera libretto gaan schrijven.

wonderer heeft zijn derde manuscript naar de uitgever gestuurd en wacht nu vol spanning op het vonnis. Intussen heeft hij in een maand tijd de eerste versie van een thriller geschreven en nu doet ie even niks, de luie flikker.

Ook Nadine26 is druk bezig, zij begon met het idee om een ‘literaire thriller’ te schreven en het is nu een heuse roman aan het worden. Het contract met de uitgever is al getekend! Je kunt haar schrijf- en uitgeefproces volgen in haar eigen topics:
Zelf een 'literaire thriller' schrijven
Zelf een 'literaire thriller' schrijven, 2

Gwywen vertelt in mei 2010 dat ze al eens een boek gepubliceerd heeft. Haar tweede boek is in vergevorderd stadium, drie en vier zijn in de ontwikkelingsfase.

p-etr-a werkt momenteel aan de eerste versie van een script en wacht ondertussen vol spanning op de verschijning van haar derde boek in juni.

Verbal werkt aan een thriller. Ben nog in de beginfase, maar vanaf maandag 6 september heb ik een paar weken ruimte gemaakt om de boel echt van de grond te krijgen. Doel is om voor het eind van het jaar de eerste versie af te hebben.

Exentric90 wil een (engelstalige?) fantasy schrijven maar weet nog niet goed hoe hij het aan moet pakken

Pfenisbaron legt de laatste hand aan zijn bundel erotische verhalen en heeft al een contract voor een e-bookuitgave daarvoor.

ValHallen
De eerste versie van zijn horrorverhaal is inmiddels af. Hij is er echter niet tevreden over en laat het project een tijdje in de kast staan. Hij is inmiddels begonnen aan een verhaal dat kant en klaar zijn brein binnen kwam wandelen

Frag_adder is bezig met een mysterie / misdaad verhaal en zit nu op bijna 8.000 woorden. Maar in verband met werk schiet het minder op

[b]StinkieBinkie[/b] meldt in april 2011 bezig te zijn met een roman met lichte fantasy invloeden over een jongen die zijn eigen hersenen niet durft te vertrouwen en zit op ongeveer 1000 woorden.

Vorige: Boek aan het schrijven - hoofdstuk 4

[ Bericht 1% gewijzigd door DaMart op 22-04-2011 21:21:19 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 13 april 2011 @ 22:29:52 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95468223
Beetje outdated, die stukjes hierboven, hehe. Maar goed.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:32:53 #3
42184 crew  DaMart
pi_95468398
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:29 schreef wonderer het volgende:
Beetje outdated, die stukjes hierboven, hehe. Maar goed.
Als iemand een update heeft, dan zet ik die gewoon in de OP erbij!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 13 april 2011 @ 22:33:57 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95468478
wonderer heeft zijn derde manuscript naar de uitgever gestuurd en wacht nu vol spanning op het vonnis. Intussen heeft hij in een maand tijd de eerste versie van een thriller geschreven en nu doet ie even niks, de luie flikker.

;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:36:52 #5
42184 crew  DaMart
pi_95468673
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:33 schreef wonderer het volgende:
wonderer heeft zijn derde manuscript naar de uitgever gestuurd en wacht nu vol spanning op het vonnis. Intussen heeft hij in een maand tijd de eerste versie van een thriller geschreven en nu doet ie even niks, de luie flikker.

;)
Aangepast, en meteen mijn eigen stukje bijgewerkt.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 13 april 2011 @ 22:40:05 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95468901
;)

Maar over die proeflezers, als je zelf weet waar het aan ligt en alles, is het goed, maar ik heb wel gemerkt dat je er een beetje achteraan moet zitten, anders sta je straks met lege handen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:43:32 #7
42184 crew  DaMart
pi_95469148
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:40 schreef wonderer het volgende:
;)

Maar over die proeflezers, als je zelf weet waar het aan ligt en alles, is het goed, maar ik heb wel gemerkt dat je er een beetje achteraan moet zitten, anders sta je straks met lege handen.
Ik heb regelmatig contact met ze en vraag af en toe ook of ze al wat verder gelezen hebben. Dus ik houd het zeker in de gaten, maar wil ze ook wel de tijd geven om het rustig en goed te kunnen lezen. Opjagen werkt immers ook in mijn nadeel ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 13 april 2011 @ 23:21:05 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95471375
Da's ook waar. Ik zit nog steeds te wachten op proeflezers van mijn eerste boek :') Dus ik heb porren wel geleerd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95477127
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aangepast, en meteen mijn eigen stukje bijgewerkt.
ValHallen
De eerste versie van zijn horrorverhaal is inmiddels af. Hij is er echter niet tevreden over en laat het project een tijdje in de kast staan. Hij is inmiddels begonnen aan een verhaal dat kant en klaar zijn brein binnen kwam wandelen
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 06:52:49 #10
42184 crew  DaMart
pi_95477881
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:20 schreef ValHallen het volgende:

[..]

ValHallen
De eerste versie van zijn horrorverhaal is inmiddels af. Hij is er echter niet tevreden over en laat het project een tijdje in de kast staan. Hij is inmiddels begonnen aan een verhaal dat kant en klaar zijn brein binnen kwam wandelen
Bijgewerkt :).

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:21 schreef wonderer het volgende:
Da's ook waar. Ik zit nog steeds te wachten op proeflezers van mijn eerste boek :') Dus ik heb porren wel geleerd.
Dat schiet ook niet op :o :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 14 april 2011 @ 07:47:41 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95478161
Nope. En beide contactpersonen die de feiten zouden checken in mijn aankomende boek hebben nooit teruggemaild (de ene zei het gewoon vergeten te zijn, van de ander niks meer gehoord, ook niet na aandringen ;(). Dus als iemand nog een rechecheur kent... :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 april 2011 @ 09:00:56 #12
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_95479186
Conclusie: Je moet goed opletten wie je laat proeflezen :P
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  donderdag 14 april 2011 @ 09:37:09 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95480016
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:00 schreef najazeg het volgende:
Conclusie: Je moet goed opletten wie je laat proeflezen :P
Nou ja, bij mijn vorige boek ging het wel goed. Maar inderdaad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95482556
Mag ik er ook bij?
Ik ben bezig met een roman met lichte fantasy invloeden over een jongen die zijn eigen hersenen niet durft te vertrouwen. Ik zit wel pas op 1000 woorden.
pi_95486093
Dan ook van mij een update, want inderdaad, die stukjes hierboven zijn wel heel oud.

p-etr-a werkt momenteel aan de eerste versie van een script en wacht ondertussen vol spanning op de verschijning van haar derde boek in juni.
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 21:24:51 #16
42184 crew  DaMart
pi_95512289
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:02 schreef StinkieBinkie het volgende:
Mag ik er ook bij?
Ik ben bezig met een roman met lichte fantasy invloeden over een jongen die zijn eigen hersenen niet durft te vertrouwen. Ik zit wel pas op 1000 woorden.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:37 schreef p-etr-a het volgende:
Dan ook van mij een update, want inderdaad, die stukjes hierboven zijn wel heel oud.

p-etr-a werkt momenteel aan de eerste versie van een script en wacht ondertussen vol spanning op de verschijning van haar derde boek in juni.
Bijgewerkt!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_95519222
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:24 schreef DaMart het volgende:

[..]



[..]

Bijgewerkt!
Dank!

Relevant om in dit topic te melden is dat ik deze week als doel heb om per dag duizend woorden te schrijven, gewoon om het scherp te houden. Ik merk dat het nogal snel op de lange baan gaat als ik deadlines heb die veel harder in mijn nek hijgen dan een boek voor zo ver in de toekomst. Maar nu ik mezelf heb voorgenomen om elke dag die duizend te schrijven, schrijf ik tenminste elke dag. Ik wil niet zeggen dat ik het streefaantal vaak haal (tot nu toe één keer) maar alleen al het feit dat ik ervoor ga zitten, helpt enorm.
pi_95523814
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:45 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Dank!

Relevant om in dit topic te melden is dat ik deze week als doel heb om per dag duizend woorden te schrijven, gewoon om het scherp te houden. Ik merk dat het nogal snel op de lange baan gaat als ik deadlines heb die veel harder in mijn nek hijgen dan een boek voor zo ver in de toekomst. Maar nu ik mezelf heb voorgenomen om elke dag die duizend te schrijven, schrijf ik tenminste elke dag. Ik wil niet zeggen dat ik het streefaantal vaak haal (tot nu toe één keer) maar alleen al het feit dat ik ervoor ga zitten, helpt enorm.
Ah, het fameuze deadlineprobleem :Y)

Goed hoor, dat je alweer zo hard aan het werk bent terwijl je net een boek hebt ingeleverd. Ik ben trouwens heel benieuwd naar je nieuwe boek. :P

Met mijn eigen werkzaamheden gaat het goed, hoewel ik nog steeds een totaalscore heb van 0 (nul) woorden _O- Toch is dat helemaal niet vreemd, want de vorige keren ging het precies zo. Dit is blijkbaar mijn manier van werken: eerst begin ik me vreselijk druk te maken om een synopsis, vervolgens besluit ik die synopsis in twee dagen te schrijven, en elke keer kom ik er tot mijn eigen verbazing weer achter dat ik er minstens 10 dagen voor nodig heb. Het goede nieuws is dat ik intussen HEEL graag wil beginnen met schrijven, maar dat mag nog niet, ik wil eerst een perfecte blauwdruk hebben, en zodoende is het me nu toch gelukt om weer in het ritme te komen: ik werk hard en mijn vingers jeuken.

Met 0 woorden bedoel ik dus 0 romanwoorden, want de synopsis telt er inmiddels 60.000. Ik begrijp zelf eigenlijk niet waar ik al die tekst vandaan haal, maar goed. Toegegeven, ik heb ook al een aantal belangrijke scènes uitgeschreven. Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan - aan de voorbereiding zal het in elk geval niet liggen :7

Verder ben ik heel serieus bezig met een persoonlijke 'zelfhulp'-stoomcursus, want terugkijkend op de afgelopen periode moet ik helaas concluderen dat ik een aantal uitzonderlijk stomme fouten heb gemaakt. Dit zijn meer persoonlijke fouten, ik bedoel karakterzwaktes, maar toch wil ik het roer nu omgooien met behulp van 3 goede voornemens die ik de komende tijd als een mantra voor me uit zal prevelen:

1) Niet meer achteruit schrijven ( _O- ). Hiermee bedoel ik dat ik de neiging heb, vraag me niet waarom, om het verhaal achterwaarts te vertellen, terwijl het idee natuurlijk is... enfin, dat is duidelijk. De reden voor deze eigenaardige dwangmatigheid is dat ik kennelijk een zwak heb voor complexe structuren, zonder dat ik beschik over het noodzakelijke analytische vermogen om zo'n structuur ook daadwerkelijk van de grond te tillen. Resultaat: ik kan halverwege het hoofdstuk de nooduitgang niet meer vinden.

2) Niet meer twijfelen over de kwaliteit. Op zich is zelfkritiek altijd goed, maar ik heb ontdekt dat het 'echte' schrijven - het magische moment van overzicht en begrip - bij mij pas helemaal aan het eind plaatsvindt, als ik de volledige tekst heb doorgelezen en kan overzien. Vaak sneuvelen er in dat stadium lange stukken waaraan ik uren, soms dagen heb gewerkt, gewoon omdat ze eigenlijk niets toevoegen (ze zijn alleen maar 'leuk').

3) Niet meer rebelleren tegen mijn eigen schema. Dit is waarschijnlijk het grootste probleem: ik maak een gedetailleerd schema, waarvan ik vervolgens volledig afwijk. Het fabuleren is het leukste deel van het schrijven, daar leef ik echt van op, maar het is funest voor de structuur/plot. En tegen wie rebelleer ik nou eigenlijk? Tegen mezelf. En tegen mijn eigen boek. Dat is echt een beetje dom |:(
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:19:33 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95524468
Zelfkennis is okee, ole ole ;)

Sterkte met de laatste loden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95654030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ah, het fameuze deadlineprobleem :Y)

Goed hoor, dat je alweer zo hard aan het werk bent terwijl je net een boek hebt ingeleverd. Ik ben trouwens heel benieuwd naar je nieuwe boek. :P
Dank je!

quote:
Met 0 woorden bedoel ik dus 0 romanwoorden, want de synopsis telt er inmiddels 60.000. Ik begrijp zelf eigenlijk niet waar ik al die tekst vandaan haal, maar goed. Toegegeven, ik heb ook al een aantal belangrijke scènes uitgeschreven. Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan - aan de voorbereiding zal het in elk geval niet liggen :7
Daarmee is je synopsis dus ongeveer een volledige roman. Dat is best lang voor een synopsis, wat je zegt. Hoe werk je daar vervolgens mee?

Twijfelen over de kwaliteit is volgens mij een probleem voor alle schrijvers. Als je een remedie vindt, hoor ik het graag.
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 09:19:44 #21
42184 crew  DaMart
pi_95655835
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 07:10 schreef p-etr-a het volgende:

Twijfelen over de kwaliteit is volgens mij een probleem voor alle schrijvers. Als je een remedie vindt, hoor ik het graag.
Ja, daar worstel ik ook mee. Tijdens het schrijven heel enthousiast, en daarna toch wat onzeker of het wel goed genoeg is. Dus ik houd me ook aanbevolen voor de remedie :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_95697258
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 07:10 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Dank je!

[..]

Daarmee is je synopsis dus ongeveer een volledige roman. Dat is best lang voor een synopsis, wat je zegt. Hoe werk je daar vervolgens mee?

Die 60.000 woorden zijn een grote brij van losse ideeën, citaten, oude teksten, mogelijke oplossingen en dubbele scènes, totale chaos dus. Inmiddels heb ik die tekst ingekort tot 15.000 woorden, ongeveer 25 pagina's. Ik heb veel moeite met het overzicht, daarom werk ik zo omslachtig :P Maar goed, intussen ben ik nu wel een heel eind op weg.

quote:
Twijfelen over de kwaliteit is volgens mij een probleem voor alle schrijvers. Als je een remedie vindt, hoor ik het graag.
Mijn remedie, voor de komende tijd, is om de zelfkritiek tot het eind te bewaren :) Toen ik de eerste twee delen van dit boek had geschreven en ik ze voor het eerst als 'geheel' teruglas (ik lees tussendoor nooit hoofdstukken terug), waren er lange stukken die ik las alsof ze door iemand anders waren geschreven, dus zonder bijgedachten, gewoon omdat het verhaal me wel boeide. Maar er waren ook genoeg pagina's waar ik in één keer met een rode pen een kruis doorheen zetten, soms kraste ik een heel hoofdstuk weg. Vreemd genoeg is het dan geen twijfel meer, maar de absolute zekerheid dat die stukken gewoon ontzettend slecht zijn, of overbodig. Om dat te kunnen zien, is er volgens mij afstand nodig (in tijd, dus).

Maar goed, iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier. Hebben jullie trucs?
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:51:52 #23
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_95701408
ik heb een vraag.

Het verhaal (boek) wat ik schrijf, heb ik bedacht als drie delen (een trilogie dus). Ik ben met deel 1 al aardig ver, loop er nu doorheen voor correcties en aanvullingen maar daarna moet die wel klaar zijn.
Nu vraag ik me alleen af dat, als ik er mee naar een uitgever ga, of ik dan het beste kan aangeven dat dit een deel uit een trilogie is en dat ik bijvoorbeeld synopsi van de andere twee delen meestuur, of moet ik niets zeggen over andere delen omdat ze me dan misschien te hard van stapel zouden vinden lopen?
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_95706091
Biancavia Het manuscript is na enkele (onderbouwde) afwijzingen wederom enigszins herschreven en ligt nu weer bij drie uitgeverijen in de wacht.

Najazeg; lijkt me wel handig dat je aangeeft dat het een deel uit een trilogie is, en ook eventueel die synopsi meesturen, dan weten ze in elk geval dat je het verhaal al rond hebt.

Over deadlines gesproken: ik heb naar een uitgeverij die een serie kinderboekjes uitgeven een verhaalidee en beginstukje opgestuurd en gisteren kreeg ik een mail... ze willen graag het hele verhaal lezen.
Superleuk, maar ik schiet ook gelijk in de stress. Uiteraard was ik ervan overtuigd dat ik een 'nee, bedankt' zou krijgen, dus is het verhaal ook nog maar voor een derde af. Aan de andere kant is dat weer een voordeel, want ze hadden wel een aantal punten waarop het op de schop moet, dus dat kan ik er nu mooi in gaan verwerken.
Het moet over vier weken klaar zijn en ik heb er vannacht al wakker van gelegen. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:22:49 #25
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_95708660
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:09 schreef Biancavia het volgende:
Najazeg; lijkt me wel handig dat je aangeeft dat het een deel uit een trilogie is, en ook eventueel die synopsi meesturen, dan weten ze in elk geval dat je het verhaal al rond hebt.
klinkt als een goed idee. Alleen het idee om daadwerkelijk iets naar een uitgever te gaan sturen lijkt me zo eng. Maar wanneer ik zo ver ben dan zal ik er toch aan moeten geloven. Ben benieuwd hoeveel kans ik zou maken maar dat weet je nooit van tevoren. Al denk ik dat mijn verhaal wel potentie moet hebben, maar dat zal iedere schrijver wel van zijn verhaal denken :P

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:09 schreef Biancavia het volgende:
Over deadlines gesproken: ik heb naar een uitgeverij die een serie kinderboekjes uitgeven een verhaalidee en beginstukje opgestuurd en gisteren kreeg ik een mail... ze willen graag het hele verhaal lezen.
Superleuk, maar ik schiet ook gelijk in de stress. Uiteraard was ik ervan overtuigd dat ik een 'nee, bedankt' zou krijgen, dus is het verhaal ook nog maar voor een derde af. Aan de andere kant is dat weer een voordeel, want ze hadden wel een aantal punten waarop het op de schop moet, dus dat kan ik er nu mooi in gaan verwerken.
Het moet over vier weken klaar zijn en ik heb er vannacht al wakker van gelegen. :')
Das wel een meevaller als je een nee had verwacht en dan merkt dat ze interesse hebben. Ook gunstig dat ze hebben aangegeven wat er volgens hen in moet zodat je dat idd meteen erin kan verwerken. Je weet dus waar je al je vrije tijd in moet gaan stoppen :) Veel succes ermee!
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')