abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:43:57 #251
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95713869
Z: Het is inderdaad moeten, omdat we allemaal alleen maar meer willen en geen vrede kunnen hebben met wat we hebben. Dan willen we er ook nog een kind bij om het plaatje compleet te maken, maar het moet allemaal niet teveel eisen, want het is wel ons leven.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95713993
Ik vind het vooral raar om te stellen dat het een modern verschijnsel is van de huidige samenleving.
Mijn jeugd was heel ouderwets, dat wil zeggen: mijn ouders hadden een eigen tuindersbedrijf. Dat betekent dat mijn ouders zes dagen per week aan het werk waren, op de zevende dag zaten ze in de kerk. Precies zoals hun ouders het voor hen hadden gedaan. Daarbij hadden mijn ouders vijf kinderen, waren ze dus actief binnen het kerkleven en hadden ze oude ouders waarvoor ze moesten zorgen. Mijn ouders hadden dus echt geen tijd om met mij koekjes te eten als ik uit school kwam, naar een speeltuin te gaan of samen te knutselen. Ik moest mezelf eigenlijk altijd zien te vermaken.Ik ging ook al heel jong zelf van en naar school, ze hadden geen tijd mij van school op te halen. Mijn oudere zussen namen me soms eens ergens mee naar toe.
Dat is volgens mij hoe het vroeger normaal was. Kinderen moesten gewoon een beetje meehobbelen met het dagelijkse, drukke leven. Dat hele idee van thuis zitten met je kind was een burgerlijk ideaal; ontstaan in de negentiende eeuw en slechts haalbaar voor de rijkeren.

Mijn vriend heeft drie kinderen en een eigen bedrijf, maar doet wel co-ouderschap. Ondanks dat hij het ook ontzettend druk heeft, brengt hij wekelijks wel echt meer tijd door met zijn kinderen dan voor mijn ouders mogelijk was.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:49:27 #253
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95714093
Dan was jij in die tijd een uitzondering.

Vroeger waren bij mij op de basisschool maar een aantal kinderen die overbleven op school. Nu zijn er maar een aantal kinderen die niet overblijven op school.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95714129
In mijn tijd, eind jaren zeventig, was ik wellicht een uitzondering. Maar deze manier van leven was tot de jaren zestig/zeventig wel de norm hoor.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95714176
Stem jij CDA Karrel?
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:56:36 #256
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95714364
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:50 schreef mane het volgende:
In mijn tijd, eind jaren zeventig, was ik wellicht een uitzondering. Maar deze manier van leven was tot de jaren zestig/zeventig wel de norm hoor.
Ach ja, geschiedenis is een golfbeweging. In mijn tijd was het niet zo, dus is het voor mij iets van nu.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef k_man het volgende:
Stem jij CDA Karrel?
Groen Links hoezo?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:56:41 #257
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_95714367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Mijn moeder haalde genoegdoening uit ons en het huishouden.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iedereen tegenwoordig maar perse wil werken. Dat is een gedachtegang die je door de maatschappij wordt opgelegd.
Ik ken jouw moeder niet, maar de meeste mensen hebben meer en uitdagender input nodig dan een kind en een strijkplank. Werk is niet alleen maar geld in het laatje, het is ook afleiding en een dagelijkse uitdaging. Ik speel met liefde elke dag de thuisblijfpapa, maar als ik niet die paar uur werk per dag over zou houden, zou ik helemaal gek worden.

quote:
Lang leve de maatschappij waarin we onze kinderen na twee jaar alleen nog maar een paar uur per dag zien, mits onze agenda het toestaat uiteraard.
Ach, welnee. Dat is een hopeloos verouderd clichébeeld waar al lang niemand meer aan voldoet.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:59:17 #258
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95714478
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:56 schreef broer het volgende:

[..]

Ik ken jouw moeder niet, maar de meeste mensen hebben meer en uitdagender input nodig dan een kind en een strijkplank. Werk is niet alleen maar geld in het laatje, het is ook afleiding en een dagelijkse uitdaging. Ik speel met liefde elke dag de thuisblijfpapa, maar als ik niet die paar uur werk per dag over zou houden, zou ik helemaal gek worden.

[..]

Ach, welnee. Dat is een hopeloos verouderd clichébeeld waar al lang niemand meer aan voldoet.
Het merendeel van de werkende mensen heeft geen uitdagende baan hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:01:40 #259
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_95714563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het merendeel van de werkende mensen heeft geen uitdagende baan hoor.
Maar dan misschien wél een baan die voor afleiding zorgt, waar je met collega's kunt praten, waar je nog eens wat anders ziet dan de stofzuiger, de baby, de wandelwagen en -- dagelijks uitje! -- de binnenkant van de supermarkt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:12:47 #260
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_95715014
Lekkere shiiiii :D oo *O* ooiiiioo :D oiii :* iit:

http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.44642814
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_95715195
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:12 schreef DO2 het volgende:
Lekkere shiiiii :D oo *O* ooiiiioo :D oiii :* iit:

http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.44642814
Het is zo'n raar mens.
Aldus.
pi_95715327
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Z: Het is inderdaad moeten, omdat we allemaal alleen maar meer willen en geen vrede kunnen hebben met wat we hebben. Dan willen we er ook nog een kind bij om het plaatje compleet te maken, maar het moet allemaal niet teveel eisen, want het is wel ons leven.
Dat zal wel eens het geval zijn maar lijkt me niet de norm. Verder vind ik wel dat je een wat ouderwets beeld hebt.
Aldus.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:21:10 #263
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_95715355
Ze doet maar, Z. I don't care.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_95716766
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

Je brengt hem weg.
Tot een bepaalde leeftijd voelde dat inderdaad zo, als 'wegbrengen'. Ergens na het eerste jaar veranderde dat. Ik doe Ivan er nu een plezier mee om hem een dagje met opa en oma door te laten brengen. Hij gaat huppelend de deur uit. Je hoort dat ook over kinderen die naar het kinderdagverblijf gaan, dat ze verdrietig zijn als ze een keer niet mogen/kunnen.

Er is niet een of andere magische grens met 4 jaar waardoor het ineens goed is als een kind naar school gaat en binnen een groep leert functioneren. Ik heb het idee dat dat ook de gedachte achter peuterspeelzalen is, om de arme kindjes die dag in dag uit met mama opgescheept zitten eens met de wereld in contact te laten komen. :Y)

Mijn moeder was trouwens een huisvrouw, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn vader die fulltime werkte er meer voor ons was dan zij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95716935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

Lang leve de maatschappij waarin we onze kinderen na twee jaar alleen nog maar een paar uur per dag zien, mits onze agenda het toestaat uiteraard.
Je vergeet de nachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95717705
Hier staan heel interessante dingen over kinderopvang e.d. Kun je ook lezen dat het onderwerp veel breder is dan de vraag of het goed is om je kinderen 'weg te brengen'.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:11:54 #267
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95717719
And now for something completely different:

Er is hier een lammetje geboren! Wooohooo!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:12:36 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95717758
Nou. Hoera.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:14:01 #269
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95717821
Oh, sorry hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95717932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Groen Links hoezo?
Je komt progressief noch liberaal over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2011 16:16:24 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:20:11 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95718116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oh, sorry hoor.
Alsof wij snappen waar 'hier' is. Hier in Limburg? Hier bij de achterburen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95718206
Wij snappen hier niet zoveel.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:49:29 #273
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95719510
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Je komt progressief noch liberaal over.
Progressief gaat natuurlijk niet puur over veranderen om het veranderen, en liberaal is niet alleen maar doen waar je zin in hebt zonder aan anderen te denken.
Dus als K_L oprecht denkt dat het niet goed is om jonge kinderen naar de kinderopvang te brengen, maakt dat hem nog niet conservatief.

Zelf weet ik er te weinig van om er iets over te kunnen zeggen. Gevoelsmatig was ik het aanvankelijk met K_L eens (en ik stem ook GL), maar Claudia en broer zeggen er ook interessante dingen over, waar ik als kindervrije niet zo gauw aan zou denken.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:50:19 #274
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95719538
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Je komt progressief noch liberaal over.
Want? Gebaseerd op 1 standpunt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alsof wij snappen waar 'hier' is. Hier in Limburg? Hier bij de achterburen?
Sorry, bij mij op het werk. Hier in Doetinchem. We hebben een stuk gras en sinds een tijdje twee drachtige schapen. Een van de twee is zojuist dus bevallen. Drie lammetjes, maar 1 wordt genegeerd, dus die zal het waarschijnlijk niet redden...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:52:52 #275
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95719660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Progressief gaat natuurlijk niet puur over veranderen om het veranderen, en liberaal is niet alleen maar doen waar je zin in hebt zonder aan anderen te denken.
Dus als K_L oprecht denkt dat het niet goed is om jonge kinderen naar de kinderopvang te brengen, maakt dat hem nog niet conservatief.

Zelf weet ik er te weinig van om er iets over te kunnen zeggen. Gevoelsmatig was ik het aanvankelijk met K_L eens (en ik stem ook GL), maar Claudia en broer zeggen er ook interessante dingen over, waar ik als kindervrije niet zo gauw aan zou denken.
Misschien verander ik ook wel van mening als ik eenmaal kinderen heb.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')