abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 april 2011 @ 16:48:42 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95347611
Vorige deel: Kapitein M.J. Kroon nieuwe Ridder MWO #2

Volg rechtzaak @ Twitter: http://twitter.com/SaskiaBelleman

quote:
OM eist werkstraffen tegen Marco Kroon voor wapen- en drugsbezit

De officier van justitie heeft vanochtend een werkstraf van 120 uur geëist tegen Marco Kroon voor het bezit van stroomstootwapens en cocaïnebezit. De militair, die in 2009 geridderd werd met de Militaire Willemsorde, had al bekend dat hij één zogeheten taser in zijn café bewaarde. Cocaïnebezit ontkent hij.

Als belangrijk bewijs tegen hem voerde het OM eerder aan dat er niet alleen cocaïneresten zijn gevonden in zijn auto en op zijn kleding, maar ook in zes borstharen die hij in januari 2010 aan de politie afstond. Het OM volgt de analyse van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) dat het drugsgebruik van Marco Kroon niet bewezen is, zo bleek vandaag tijdens de zitting in de zaak tegen Kroon die dient in Arnhem. Het OM blijft er wel bij dat Kroon drugs in zijn bezit heeft gehad.

Het NFI bleek vorig week niet meer zeker van dat Marco Kroon cocaïne en mdma (xtc) heeft gebruikt. Sporen in zijn borstharen kunnen daar ook van buitenaf in terecht zijn gekomen, zei NFI-toxicoloog Klaas Lusthof. Hij trad als deskundige op in het proces tegen de militair. Daar werd duidelijk dat het NFI eigenlijk te weinig materiaal had voor verregaande conclusies.

Mocht Kroon veroordeeld worden, dan geeft hij zijn Willemsorde terug, zei hij vorige week ter zitting. Hij kreeg de hoogste militaire decoratie voor moed en leiderschap tijdens gevechten in Uruzgan in 2006. Hij hoeft deze pas in te leveren bij een veroordeling van meer dan een jaar gevangenisstraf, of als hij oneervol ontslagen wordt. Defensie wil niet vooruitlopen op de uitspraak in deze zaak, maar hanteert in principe een zero-tolerancebeleid.
NRC
  maandag 11 april 2011 @ 16:51:47 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95347744
quote:
Advocaat Kroon: OM niet-ontvankelijk

ARNHEM - De advocaat van Marco Kroon, Geert Jan Knoops, vindt dat het Openbaar Ministerie (OM) niet-ontvankelijk moet worden verklaard in de vervolging van zijn cliënt.

Knoops betoogde maandag voor de rechtbank in Arnhem dat Kroon wat betreft drugsbezit niet gelijk aan andere Nederlanders is behandeld. De verwijten van het OM, onder meer bezit van cocaïne, hebben volgens de raadsman betrekking op zijn privésituatie en vallen niet binnen de militaire sfeer.

Dat is van belang omdat bij Defensie een zerotolerancebeleid geldt ten aanzien van harddrugs. Militairen die daarop worden betrapt worden in principe vervolgd en bij een veroordeling ontslagen. Maar het is niet aan het OM het beleid van Defensie te handhaven, aldus Knoops.

Ook op het punt van het bezit en doorgeven van stroomstootwapens heeft het OM niet het recht Kroon te vervolgen, vindt de advocaat. Eerder was het OM namelijk bereid een transactie voor te stellen en nu eist het OM ervoor een werkstraf van 110 uur. Voor alle feiten samen eiste het OM maandag 120 uur werkstraf. (ANP)
Trouw

:?
pi_95347931
quote:
Defensie wil niet vooruitlopen op de uitspraak in deze zaak, maar hanteert in principe een zero-tolerancebeleid.
Er wordt dus al wat ruimte gezocht om een uitzondering te maken? :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_95362867
Werkstraffen voor een ridder MWO, laat me niet lachen.
  maandag 11 april 2011 @ 21:25:41 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95363083
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Trouw

:?
Als ik Knoops goed begrijp speelt hij een hoog spel. Ik moet het heel voorzichtig verwoorden, dus het kan zijn dat ik een uitlegfout maak, maar het komt hier op neer:
Knoops probeert Kroon te redden van de actie die Defensie hierop zal laten volgen. Want hoe dan ook: Kroon gaat voor de bijl wegens drugs binnen Defensie, en zal dus zijn baankwijtraken.
Wat Knoops probeert (denk ik) is om het OM het verwijt te maken dat ze onrechtmatig op zoek zijn gegaan naar drugsgebruik (want bij burger-gebruikers gaan ze ook niet op zoek naar recreatief gebruik), terwijl daar in het oorspronkelijke onderzoek geen sprake van was, dat ging over drugs- en wapenhandel. Dit terwijl ze wisten dat Kroon ontslagen zal worden als blijkt dat hij drugs gebruikt heeft (gehad). Als het OM onrechtmatig gehandeld heeft, dan kan Defensie dat niet gebruiken in een ontslagprocedure. Het is immers onrechtmatig verkregen bewijs.
Het is hoog spel, omdat het ook kan terugslaan: want zijn uitleg kan gezien worden als een bekentenis, en dan ligt Kroon er alsnog uit.

Daar staat tegenover dat het OM hetzelfde kunstje probeert te flikken, maar dan andersom: Zij eisen 110uur voor de stroomstootwapens, en nog eens 10 uur voor de drugs. Met slechts 10 uur beweren ze coulant te zijn, omdat het OM weet wat drugs voor Defensiemedewerkers betekent; zero-tolorance betekent echter dat ook een veroordeling van 10 uur einde carriere is. Dus ze proberen via de achterdeur alsnog zijn carriere om zeep te helpen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95363515
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er wordt dus al wat ruimte gezocht om een uitzondering te maken? :+
Dat zou heel zwak zijn van Defensie. Als kapt. Kroon veroordeelt wordt voor drugsgebruik dient hij ontslagen te worden. Als er een uitzondering gemaakt wordt op basis van zijn Willemsorde en zijn daden in Afghanistan opent dat de deur voor anderen. Hij zat namelijk niet alleen in Afghanistan... honderden militairen hebben daar vuurcontact gehad en hebben zich heldhaftig gedragen, geven we hen ook een uitzonderingspositie? :|W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95433706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:22 schreef Clan het volgende:
Werkstraffen voor een ridder MWO, laat me niet lachen.
Leg me dat eens uit?
Pauperz
pi_95477164
Als je de reactie van RonaldV goed doorneemt dat begrijp je de reactie van Clan.

quote:
Daar staat tegenover dat het OM hetzelfde kunstje probeert te flikken, maar
dan andersom: Zij eisen 110uur voor de stroomstootwapens, en nog eens 10 uur
voor de drugs. Met slechts 10 uur beweren ze coulant te zijn, omdat het OM weet
wat drugs voor Defensiemedewerkers betekent; zero-tolorance betekent echter
dat ook een veroordeling van 10 uur einde carriere is. Dus ze proberen via de
achterdeur alsnog zijn carriere om zeep te helpen.


[ Bericht 77% gewijzigd door galtfactory op 14-04-2011 03:10:56 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 17:42:36 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95499699
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Trouw

:?
dat is ook zo..

maar je wordt als militair straf EN tuchtrechterlijk bestraft.. dus door het OM wordt misschien een werkstraf opgelegd, en zullen ze de functie van Kroon niet afnemen. Het onderzoek dat bij de KL zelf loopt via de Kmar zal dit wel besluiten..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95563106
Weet iemand iets over de onderzoeksresultaten van de Kmar?
  zaterdag 16 april 2011 @ 01:09:59 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_95570680
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat is ook zo..

maar je wordt als militair straf EN tuchtrechterlijk bestraft.. dus door het OM wordt misschien een werkstraf opgelegd, en zullen ze de functie van Kroon niet afnemen. Het onderzoek dat bij de KL zelf loopt via de Kmar zal dit wel besluiten..
Nee. Bij de KL loopt geen onderzoek via de KMar, de KMar werkt namelijk niet voor de KL. Dit is intern allemaal bij de KL.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:39:49 #12
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95603044
in ieder geval.. op beide manieren zul je worden bestraft..

tucht en strafrecht..

kmar doet je straf, KL doet het interne stuk.
Dat beketent ontslag eenmaal drugs in het spel zijn..

deze rechtbank legt hem misschien de werkstraf op.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95841369
quote:
Kroon gestraft voor stroomstootwapens

ARNHEM - Militair Marco Kroon is vrijdag vrijgesproken van het bezit van cocaïne en MDMA. De militaire kamer van de rechtbank in Arnhem acht niet bewezen dat de drager van de Militaire Willemsorde de drugs voorhanden heeft gehad. Wel is Kroon veroordeeld tot een boete van 750 euro en voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur voor het bezit van vier stroomstootwapens, waarvan hij er drie heeft doorgeleverd.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft twee weken geleden 120 uur werkstraf geëist; 110 uur voor het bezit en doorgeven van de stroomstootwapens en tien uur voor het cokebezit.

Kroon ontkent in alle toonaarden dat hij ooit drugs in bezit heeft gehad of heeft gebruikt. Als verklaring voor de aanwezigheid van cocaïnesporen in zijn borstharen geeft hij dat in zijn kroeg in Den Bosch vroeger veel gasten deze drug gebruikten. Bij een verbouwing in het café zou hij met resten van de drug in aanraking kunnen zijn gekomen. Ook heeft zijn vriendin een paar keer coke gebruikt. Volgens forensisch deskundigen kan hierdoor niet worden uitgesloten dat de cocaïne van buitenaf in de haren is gekomen.
pi_95841393
mooi!
pi_95841412
^O^
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:02:58 #16
176916 Karrs
2007-2017
pi_95842178
^O^

Op oorlogshelden moet je zuinig zijn. Dat het OM zich nu diep gaat schamen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95842917
Mooi, en bij het OM mogen ze zich inderdaad wel eens achter de oren krabben.
pi_95842989
Men zou denken dat het OM na de zaak Erik O. het een en ander er toe geleerd had, maar dit schijnt niet zo te zijn. Over het algemeen stoot een ezel zich niet twee maal aan dezelfde steen. Of wel ontzettend oenig van het OM.
pi_95843658
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:02 schreef Karrs het volgende:
Op oorlogshelden moet je zuinig zijn. Dat het OM zich nu diep gaat schamen.
Ga er maar vanuit dat dat niet gebeurt, dat tenenkrommende slotpleidooi van het OM zegt genoeg.
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:05:41 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95844078
yes :) jawel ... het is eindelijk over.
ik ga straks een biertje drinken bij vinny's.. en hem even feliciteren.
zal wel druk zijn daar
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95845692
Maar mag hij nog bij defensie blijven werken na de veroordeling voor bezit van stroomstootwapens?

In ieder geval fijn dat deze soap is afgelopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95845926
Nou opgelucht dat de kogel door de kerk is en hoor graag van vriend leo wat de eerste reacties uit het Roosendaalse kamp zijn.

@ Pumatje: werk jij dan daar in Arnhem dat je Kapitein Kroon daar kan ontmoeten? Maak ff een foto van jezelf of vandaar met deze oorlogsheld. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95846531
_O_

Wat is het adres van dat café van hem? Dan stuur ik hem een gefeliciteerd-kaart 8-)

[ Bericht 19% gewijzigd door knnth op 22-04-2011 14:35:37 ]
pi_95846572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:49 schreef waht het volgende:
Maar mag hij nog bij defensie blijven werken na de veroordeling voor bezit van stroomstootwapens?
Weet niet zeker of een voorwaardelijke straf een ontslagreden is, maar ik denk het niet.
pi_95847103
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:56 schreef rubje het volgende:
Nou opgelucht dat de kogel door de kerk is en hoor graag van vriend leo wat de eerste reacties uit het Roosendaalse kamp zijn.

@ Pumatje: werk jij dan daar in Arnhem dat je Kapitein Kroon daar kan ontmoeten? Maak ff een foto van jezelf of vandaar met deze oorlogsheld. :)
het cafe van kapitein Kroon zit in den bosch ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:11:47 #26
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95848148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:05 schreef Pumatje het volgende:
yes :) jawel ... het is eindelijk over.
ik ga straks een biertje drinken bij vinny's.. en hem even feliciteren.
zal wel druk zijn daar
Phoe, adviseer hem ff ook om voortaan wat voorzichtiger te zijn en zich mijlenver van dat soort schimmige zaken te houden, zodat hij nooit, maar dan ook nooit, meer dit soort verdenken op zich kan krijgen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 22-04-2011 16:30:37 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:18:50 #27
211797 Esses
Splendide mendax
pi_95854541
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 23:39 schreef Pumatje het volgende:
in ieder geval.. op beide manieren zul je worden bestraft..

tucht en strafrecht..

kmar doet je straf, KL doet het interne stuk.
Dat beketent ontslag eenmaal drugs in het spel zijn..

deze rechtbank legt hem misschien de werkstraf op.
Zo klopt hij inderdaad. Gelukkig is de drugs niet bewezen geacht. Maar ik weet niet uit mijn hoofd of verkoop/doorgeven stroomstootwapens een misdrijf/overtreding is. Bij een misdrijf is het een ontslaggrond (voor diegene die het vroeg).
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:37:02 #28
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95856902
quote:
'Het OM heeft Marco Kroon onevenredig hard aangepakt'
22 april 2011

De rechtbank deed vandaag uitspraak in de zaak tegen Marco Kroon. Ruim een jaar duurde de zaak tegen de oorlogsheld. Hij werd verdacht van verboden wapenbezit en drugsgebruik.
'Wij hebben gewoon ons werk gedaan: strafbare feiten opsporen' zegt het Openbaar Ministerie na de vrijspraak van oorlogsheld Kroon van het bezit van drugs. En er was voldoende aanleiding voor onderzoek naar Marco Kroon, aldus het OM. Kroon zelf vindt dat door deze beschuldigingen zijn blazoen voor altijd is besmet: Mensen zullen altijd denken, waar rook is, is vuur.
Bron: stand.nl

Luister: 'Het OM heeft Marco Kroon onevenredig hard aangepakt'

Marco Kroon: "Ik kijk liever niet terug op deze periode. Ik ga nog liever een keer de Chora vallei in."
Hans Couzy, oud-bevelhebber van de landstrijdkrachten vind de hele zaak zwaar overtrokken.

Helemaal mee eens!

[ Bericht 6% gewijzigd door SemperSenseo op 22-04-2011 17:42:41 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:35:45 #29
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95860831
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:56 schreef rubje het volgende:
Nou opgelucht dat de kogel door de kerk is en hoor graag van vriend leo wat de eerste reacties uit het Roosendaalse kamp zijn.

@ Pumatje: werk jij dan daar in Arnhem dat je Kapitein Kroon daar kan ontmoeten? Maak ff een foto van jezelf of vandaar met deze oorlogsheld. :)
Woon in den bosch.. heb hem daar al meerdere keren gesproken, ook op de kms heb ik een lezing van hem gevolgd over de acties in Uruz waar hij de MWO voor heeft gekregen, daarna hem nog gesproken..

Vent is mijn held :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95872232
Ah oke! Wat ik zag op tv nam hij het vanmiddag te midden van zijn vrienden er even goed van na zo een uitspraak van de rechtbank.
erger vond ik de houding weer van het OM bij Nieuws Uur dmv die persofficier die weer lekker in hun eigen straatje lulde na deze uitspraak alsof het allemaal heel logisch was dat men de zaak doorzette. Walgelijk! iig heeft het recht gezegevierd!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 april 2011 @ 15:50:30 #31
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95889227
Kroon hoopt op missie

Marco Kroon heeft zijn vizier op een nieuwe uitzending naar Afghanistan gezet. De gisteren voor drugsbezit vrijgesproken kapitein hoopt zo snel mogelijk compagniescommandant bij de pantserinfanterie te worden.

De commando, vlak na het voor hem bevrijdende vonnis: „Ik ben zwaar teleurgesteld in de wijze waarop 99 procent van de journalisten mij hebben menen te moeten slachtofferen. Maar gelukkig zijn veel lezers van De Telegraaf in me blijven geloven, ik kreeg tal van steunbetuigingen. Dat heeft het moreel van mijn vriendin Mirjam en mij goed gedaan. Want het waren zware tijden, afgelopen anderhalf jaar.”

Oorlogsheld Kroon heeft Defensie laten weten zo snel mogelijk in aanmerking te willen komen voor een functie bij het 17e bataljon pantserinfanterie in Oirschot. Hij zal dan het Korps Commando Troepen verlaten.„Garderegiment Fuseliers Prinses Irene, daar ligt mijn hart, bij de gewone jongens in de vuurlinie”, zegt de 40-jarige beroepsofficier. „Ik wil ook absoluut geen bevordering tot majoor, want dan beland ik ergens achter een stoffig bureau. De nieuwe missie naar Koendoez, in het noorden van Afghanistan, daar heb ik mijn zinnen op gezet. De Koninklijke Landmacht zal er straks politietrainers gaan beschermen. Op mijn lijf geschreven, zo’n klus! Maar ik solliciteer als ieder ander, wens geen voorkeursbehandeling vanwege die Militaire Willems-Orde.”

Majesteit

Kapitein Kroon verheugt zich op de ontmoeting met koningin Beatrix, tijdens dodenherdenking op de Dam, woensdag 4 mei. „Ik kan haar dan recht in de ogen kijken. Als de Koningin mij ernaar vraagt, zal ik zeggen hoe blij ik daarover ben. Het vertrouwen van de majesteit in mij, als ridder MWO, is heel belangrijk voor me.”

Na het vonnis stroomden e-mails bij de advocaat van Kroon binnen. Oud-mariniers en commando’s boden aan de boete van 750 euro, die de Bosschenaar kreeg opgelegd voor het bezit van vier stroomstootwapens, te betalen. Mr. Geert-Jan Knoops: „Afgelopen maanden hebben zakenmensen ongevraagd donaties gedaan voor het kostbare deskundigenonderzoek van de verdediging. Zij geloofden heilig in Marco’s onschuld, daar zijn cliënt en ik hun zeer erkentelijk voor. Hopelijk komt er nu een einde aan alle speculaties rond zijn persoon.”

Kapitein Kroon had bij een veroordeling onmiddellijk zijn MWO ingeleverd. Kroon: „Met opgeheven hoofd, daar heb ik goed over nagedacht. Maar het bleek gelukkig niet nodig. Mijn vertrouwen in de rechtsstaat is gebleven, drie rechters hebben in dit proces nauwgezet en objectief vonnis gesproken.”

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95925144
Het OM heeft echt alles uit de kast getrokken om deze man te vervolgen. Het lijkt op hetzelfde riedeltje als bij Eric O. destijds. Maargoed, niet heel vreemd als je kijkt naar de politieke kleur van het OM.
pi_95926920
Ohjee, heeft het OM ook al een politieke kleur? Welke is dat dan, ik houd dat allemaal niet meer zo bij ... rechters D66, defensie VVD, publieke omroep PvdA .... ingewikkeld allemaal.

Ik ben ook niet al te blij met de gretige aanpak van het OM in dezen, dat terzijde.
pi_95957049
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95957152
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef rubje het volgende:
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
Ik denk eerder dat hij hier voor kiest omdat ik denk dat de Commando's niet zo snel een officier van 40 naar het front sturen in een gevechtsfunctie. Op die leeftijd gaat de lichamelijk conditie toch wel om de hoek kijken. Ik denk dat hij meer kans maakt bij de 'reguliere' gevechtseenheden op zo'n functie.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 17:18:50 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95959933
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef rubje het volgende:
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
Marco :?
heb je er nog mee staan knikkeren of wat?

ik denk dat de goede man inmiddels een wat te bekende Nederlander is voor het KCT en dat cafe moet hij alsnog zsm van de hand doen als je het mij vraagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95960966
Ja jongens w/
pi_95975376
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:46 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij hier voor kiest omdat ik denk dat de Commando's niet zo snel een officier van 40 naar het front sturen in een gevechtsfunctie. Op die leeftijd gaat de lichamelijk conditie toch wel om de hoek kijken. Ik denk dat hij meer kans maakt bij de 'reguliere' gevechtseenheden op zo'n functie.
Zolang je je conditie op peil houdt hoef je op je 40e echt niet afgeschreven te zijn. Ik heb op mijn 42e pas de KMS gedaan en daarin nog de AMO, die zou ik dan ook niet meer hebben kunnen doen, en ik heb op mijn 52e nog de VN opleiding gevolgd en uitgezonden geweest, dan wel niet in een gevechtsfunctie maar wel onder omstandigheden waarin gevochten werd.
pi_95975794
Dinsdag 26 april een intervieuw met Marco Kroon bij Pauw en Witteman.
pi_95975851
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:00 schreef Clan het volgende:

[..]

Zolang je je conditie op peil houdt hoef je op je 40e echt niet afgeschreven te zijn. Ik heb op mijn 42e pas de KMS gedaan en daarin nog de AMO, die zou ik dan ook niet meer hebben kunnen doen, en ik heb op mijn 52e nog de VN opleiding gevolgd en uitgezonden geweest, dan wel niet in een gevechtsfunctie maar wel onder omstandigheden waarin gevochten werd.
Lijkt me onvergelijkbaar met actief commando zijn.
pi_95977509
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Lijkt me onvergelijkbaar met actief commando zijn.
Waarom zou dat overgelijkbaar zijn met actief commando zijn? Ik denk dat ze bij de commando's/mariniers juist fitter zijn dan bij welk legeronderdeel dan ook, het is niet voor niets zo dat een officier op zijn/haar 52e met FLO gaat en een onderofficier met 55, anders gingen militairen wel op hun 40e met FLO, je bent met je 50e echt niet hoogbejaard hoor, ik rende op mijn 50e jochies van de helft van mijn leeftijd er nog uit, zo fit was ik toen nog ;)
pi_95996209
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Marco :?
heb je er nog mee staan knikkeren of wat?
}:| stel je ff niet zo aan zeg. Dit is een informeel forum en daar spreken op een informele manier over mensen,zegt helemaal niets over het aanzien, ga jij je druk maken over het feit of mensen niet de formele fatsoensnormen hanteren. :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:17:35 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96001148
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:40 schreef Clan het volgende:

[..]

Waarom zou dat overgelijkbaar zijn met actief commando zijn? Ik denk dat ze bij de commando's/mariniers juist fitter zijn dan bij welk legeronderdeel dan ook, het is niet voor niets zo dat een officier op zijn/haar 52e met FLO gaat en een onderofficier met 55, anders gingen militairen wel op hun 40e met FLO, je bent met je 50e echt niet hoogbejaard hoor, ik rende op mijn 50e jochies van de helft van mijn leeftijd er nog uit, zo fit was ik toen nog ;)
Dat is wel hele antieke regelgeving Clan :') . 55 is al een tijdje niet meer, en 52 voor officieren al veel langer niet meer. De teller staat nu op 60. En dat kan maar zo 65 worden.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:28:38 #44
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96007554
Bij verlaatrol een apart vlot voor de mannen met rollators :7
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:31:43 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:37:36 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_96008112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is wel hele antieke regelgeving Clan :') . 55 is al een tijdje niet meer, en 52 voor officieren al veel langer niet meer. De teller staat nu op 60. En dat kan maar zo 65 worden.
Dad's Army! ^O^
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 april 2011 @ 00:43:41 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96027569
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:08 schreef Clan het volgende:
Dinsdag 26 april een intervieuw met Marco Kroon bij Pauw en Witteman.
Net gezien, wat een gezwets...
Zijn vriendin gebruikte wel coke, zondar dat hij het wist. Sure.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96028020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is wel hele antieke regelgeving Clan :') . 55 is al een tijdje niet meer, en 52 voor officieren al veel langer niet meer. De teller staat nu op 60. En dat kan maar zo 65 worden.
Ik had gelezen dat het elk jaar met een jaar omhoog zou gaan, maar ik wist niet dat het nu al op 60 jaar ligt, maar goed dat sterkt mijn betoog des te meer, als je deze mensen niet meer kan inzetten heeft het ook geen nut om ze dan nog in dienst te houden.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:58:20 #49
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_96038126
Hij mag toch gewoon niet meer ingezet worden bij het KCT vanwege de veiligheid tijdens missie's? KCT'ers dienen zoveel mogelijk anoniem te blijven, het was al duidelijk dat hij niet meer ingezet kon worden voor het KCT toen hij de MWO kreeg.
pi_96038356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:58 schreef Wasmachinu het volgende:
Hij mag toch gewoon niet meer ingezet worden bij het KCT vanwege de veiligheid tijdens missie's? KCT'ers dienen zoveel mogelijk anoniem te blijven, het was al duidelijk dat hij niet meer ingezet kon worden voor het KCT toen hij de MWO kreeg.
Hij gaf gister bij P&W heeft hij ook aangegeven dat hij CC bij het 17e wilt worden ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:35:32 #51
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_96044079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:04 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Hij gaf gister bij P&W heeft hij ook aangegeven dat hij CC bij het 17e wilt worden ;)
Snap ik, was meer een reactie op degene die zich afvroegen waarom hij niet gewoon bij het KCT verder ging ;)
pi_96047236


Het is duidelijk geworden na gisteravond dat dit iemand is die gewoon in het veld wil blijven staan en niks te zoeken heeft achter een bureau. :N Ik vond zijn opmerking dat hij zelfs een bevordering tot groot-majoor wil laten schieten voor een functie in het veld bij de boys :{ en is daardoor zelfs bereidt weg te gaan bij het onderdeel dat het 'beroemd' heeft gemaakt. ;(

andere vraag die meer het tenue betreft:



waarom zie ik bij hem als je over correctheid van het tenue praat (zijn ze bij defensie erg strikt in toch?) geen naamplaatje :{ en :? ....waar dat borsthangertje van de commandos hangt heeft hij zijn mariniers koud weer embleem hangen. Mag dat? en waarom hangt dat er niet en wel dat mariniers ding? :?

of is het meer van: ach ik ben.... wie maakt mij wat.. >:)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 27 april 2011 @ 16:11:54 #53
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96048131
Naamplaatje is er alleen voor officiele gelegenheden waar hoogwaardigheidsbekleders kunnen zien hoe je heet zodat ze kunnen laten doen alsof ze je kennen, door de overkill aan publiciteit weet zon beetje iedereen onderhand wel wie Kroon is..
En ik heb sowieso die sleutelhanger nooit begrepen, maar dat daar is de enige plaats voor een KWT-speld.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 27 april 2011 @ 17:41:09 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96051809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
Naamplaatje is er alleen voor officiele gelegenheden waar hoogwaardigheidsbekleders kunnen zien hoe je heet zodat ze kunnen laten doen alsof ze je kennen, door de overkill aan publiciteit weet zon beetje iedereen onderhand wel wie Kroon is..
En ik heb sowieso die sleutelhanger nooit begrepen, maar dat daar is de enige plaats voor een KWT-speld.
kct draagt volgens mij nooit een naamplaatje..
Overigens hoort het naamplaatje ook gewoon bij een correct DT, officiele gelegenheid of niet.

Wellicht dat dit bij de Mariniers anders is.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 27 april 2011 @ 22:09:11 #55
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96066501
alleen bij ceremonieel niet
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 28 april 2011 @ 09:49:03 #56
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_96080075
idd bij het KCT dragen operators op het DT en ook op het GVT (bijna) nooit geen naamplaatje of -lint...
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 28 april 2011 @ 10:16:21 #57
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96080827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

kct draagt volgens mij nooit een naamplaatje..
Overigens hoort het naamplaatje ook gewoon bij een correct DT, officiele gelegenheid of niet.

Wellicht dat dit bij de Mariniers anders is.
Op dezelfde manier als naamlint en zichtbare smartcard ook bij correct kazernetenue hoort? :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_96088248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als naamlint en zichtbare smartcard ook bij correct kazernetenue hoort? :')
Heb al wat kcters voorbij zien huppelen en geen enkele (behalve die de opleiding verzorgde) hadden een naamlint op of smardcard zichtbaar op de man
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 06:44:01 #59
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_96124230
Smartcard, zijn dat die pasjes die ze tegenwoordig ter indentificatie dragen op het uniform ipv het militair paspoort?
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:49:12 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96124613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als naamlint en zichtbare smartcard ook bij correct kazernetenue hoort? :')
And even when the Moose finds out it's wrong..
keeps moo"ing like it's right _O-
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2011 @ 11:34:10 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96241721
OM gaat niet in hoger beroep.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 mei 2011 @ 11:34:57 #62
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96241757
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef borisz het volgende:
OM gaat niet in hoger beroep.
Niet!? :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2011 @ 11:37:17 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96241867
quote:
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in hoger beroep tegen de vrijspraak van Marco Kroon door de rechtbank in Arnhem. De militaire kamer van de rechtbank sprak Kroon vrij van het bezit van cocaïne en MDMA.

Voor het bezit en doorleveren van stroomstootwapens werd hij echter wel veroordeeld. Daarvoor moet Kroon een boete van 750 euro betalen en legde de rechtbank hem een voorwaardelijke werkstraf op van tachtig uur.
Een veroordeling wegens drugsbezit had Kroon zijn baan bij Defensie kunnen kosten, omdat daar een zerotolerancebeleid geldt. Ook het behoud van de Willemsorde, die hij kreeg voor zijn heldhaftige optreden tijdens een missie in Afghanistan, zou dan mogelijk ter discussie zijn gekomen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)er-beroep-kroon.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96241881
:D ^O^
  maandag 2 mei 2011 @ 11:37:58 #65
93664 waht
Mushir
pi_96241891
Case closed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96247933
Mooie dag vandaag! Bin Laden dood en Kapt Kroon gezuiverd van naam en faam! :)

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 mei 2011 @ 14:14:56 #67
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96248208
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:37 schreef waht het volgende:
Case closed.
Slotje!!!

Oh nee, dit topic gaat over Kapitein Kroon in het algemeen. Niet alleen over de rechtzaak. :@
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96279622
even terugkomend op mijn eerdere vraag: Ik lees nu iets met lint wordt daarmee dat hangertje bedoelt of dat ding wat op het militaire gevechtstenue behoort te zitten en wat je zelden ziet?

Opvolgende vraag is dan waarom dat hangertje weggelaten wordt als het duidelijk een onderdeel is van je tenue? Dat niet dragen van een naamplaatje kan ik mij voor de commandos wel iets bij van voorstellen.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96279707
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_96390442
Gisteren bij de dodenherdenking was kapt Marco Kroon weer prominent aanwezig door als enige vd genodigden te blijven staan terwijl de anderen zaten. :{ Wel mooi om te zien hoe die ene generaal Henk Morsink apart nog even naar Marco Kroon salueerde toen hij passeerde. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96390656
mooi om te zien of niet, dat moet die generaal nou eenmaal net zoals elke militair.
pi_96390783
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef rubje het volgende:
Gisteren bij de dodenherdenking was kapt Marco Kroon weer prominent aanwezig door als enige vd genodigden te blijven staan terwijl de anderen zaten. :{ Wel mooi om te zien hoe die ene generaal Henk Morsink apart nog even naar Marco Kroon salueerde toen hij passeerde. :Y
Ik kwam dat vroeger in dienst nog wel eens tegen dat iemand de MWO had, en dan is iedereen verplicht om te salueren, ongeacht rang.

Trouwens, op de foto is hij gewoon kolonel hoor.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:37:44 #73
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_96390916
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef rubje het volgende:
Gisteren bij de dodenherdenking was kapt Marco Kroon weer prominent aanwezig door als enige vd genodigden te blijven staan terwijl de anderen zaten. :{ Wel mooi om te zien hoe die ene generaal Henk Morsink apart nog even naar Marco Kroon salueerde toen hij passeerde. :Y
Iedereen en zeker militairen zijn/is, ongeacht zijn rang, verplicht zodra een 'ridder' aanwezig is om op te staan en hem te groeten dan wel te salueren... Alleen de koninging hoeft dit niet, daar zij de hoogste in deze 'orde' is... :Y
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:16:31 #74
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_96397012
Hier nog een interview van Kroon over zijn acties in Afghanistan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:41:40 #75
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96411680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:37 schreef leovanw het volgende:

Iedereen en zeker militairen zijn/is, ongeacht zijn rang, verplicht zodra een 'ridder' aanwezig is om op te staan en hem te groeten dan wel te salueren...
Hoezo iedereen :?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:43:04 #76
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96429063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:41 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Hoezo iedereen :?
gewoon.. iedereen :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_96429279
Huh? Manieren? Kan je dat eten?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:11:52 #78
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96451544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]

gewoon.. iedereen :)
In welk wetsartikel staat dat dan?

Ik zie het al voor me dat ik op een terras in Den Bosch zit en meneer Kroon komt langslopen.
Dat ik dan op moet staan en hem groeten. :')
Ga toch weg. :{w
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:17:38 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96455361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:11 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

In welk wetsartikel staat dat dan?

Ik zie het al voor me dat ik op een terras in Den Bosch zit en meneer Kroon komt langslopen.
Dat ik dan op moet staan en hem groeten. :')
Ga toch weg. :{w
Wel wanneer hij het kruis daadwerkelijk draagt.

Maar ja, jij zult ook wel blijven zitten als het Wilhelmus gespeeld wordt...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:42:45 #80
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96456717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel wanneer hij het kruis daadwerkelijk draagt.
Maar: vind jij dat of kan ik gearresteerd worden mocht ik niet voor hem in de houding springen?

quote:
Maar ja, jij zult ook wel blijven zitten als het Wilhelmus gespeeld wordt...
Ik zie inderdaad geen toegevoegde waarde om daarvoor op te staan. Afgezien dat het een vreselijk deuntje is, heb ik niet veel met volksliederen en militair vertoon.

En dat heeft natuurlijk niks te maken met al dan niet ongemanierd zijn .
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:45:21 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96456854
nou ja een beetje wel natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:50:43 #82
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96457104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:45 schreef sp3c het volgende:
nou ja een beetje wel natuurlijk
Vanuit militair perspectief waarschijnlijk wel.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:55:23 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457322
allicht

maar het gaat mij meer om etiquette, dat heeft wel een beetje met manieren te maken

het is hetzelfde om als Imam alibaba te weigeren om een vrouw de hand te schudden
kan die hele goede redenen voor hebben en van mij moet hij dat helemaal zelf weten maar ik vind het ongemanierd en respectloos

niet opstaan voor het volkslied (of bv de rechter) vind ik vergelijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_96457510
Het gaat ook niet om wat hij heeft gedaan als militair maar als persoon
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:05:04 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457782
whut?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:05:24 #86
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96457794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:55 schreef sp3c het volgende:

niet opstaan voor het volkslied (of bv de rechter) vind ik vergelijkbaar
Voor de rechter zou ik dan weer wél opstaan.

Maar daar kom ik niet; daar ben ik blijkbaar te gemanierd voor ;)
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:06:54 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457863
of te stiekem!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_96458007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:05 schreef sp3c het volgende:
whut?
Dat het niet uitmaakt of hij een militair is, het gaat om wat hij gedaan heeft niet om welke rang hij heeft
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:21:40 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96458547
daar hebben we het toch allang niet meer over :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:24:16 #90
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96458638
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:06 schreef sp3c het volgende:
of te stiekem!
Ja dat zal het zijn.
pi_96458639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:21 schreef sp3c het volgende:
daar hebben we het toch allang niet meer over :D
Jawel man
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:50 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Vanuit militair perspectief waarschijnlijk wel.
Ik heb gelijk ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:25:41 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96458693
ow!!!

ik snap hem ineens _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_96502709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:11 schreef zeeuws jongetje het volgende:

In welk wetsartikel staat dat dan?

Ik zie het al voor me dat ik op een terras in Den Bosch zit en meneer Kroon komt langslopen.
Dat ik dan op moet staan en hem groeten. :')
Ga toch weg. :{w
Als je militair bent zal het wel ergens staan omschreven als burger loop je gewoon op hem af,slaat hem op de schouder en zegt: Allee manneke,hoe voel dat nou ouwe bok die medaille }) j/k

Nee, als je hem ziet en je wilt iets doen,dan steek je gewoon je hand uit,begroet hem en desnoods maak je er een kleine knik met je hoofd als respect voor zijn MWO. lijkt mij. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 8 mei 2011 @ 15:51:05 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96506996
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef rubje het volgende:
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
Ik denk ik denk blablabla.

Ben jij z'n geweten ofzo? Gelukkig kan die man zelf nog prima nadenken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 15:58:07 #95
236264 crew  capricia
pi_96507205
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik denk ik denk blablabla.

Ben jij z'n geweten ofzo? Gelukkig kan die man zelf nog prima nadenken.
Moeilijk he, een openbaar forum...
Definitely not CIA
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 16:03:15 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96507334
ik kan idd ook vrij moeilijk een betere reactie op die quote bedenken dus wat dat betreft is een openbaar forum vrij lastig ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 8 mei 2011 @ 16:20:37 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96507753
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Moeilijk he, een openbaar forum...
Valt wel mee hoor zo'n forum. Sommige users daarentegen.

Praten over mensen alsof ze wekelijks samen gaan vissen terwijl ze nog nooit binnen een straal van 100 kilometer van desbetreffende persoon zijn geweest..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_96651669
En wat te denken van die zelfingenomen (ex/actieve)militairen die menen dat zij alleen kunnen oordelen en beoordelen over allerlei zaken die nauw verband houden met defensie en alles wat naar buiten valt als niet terzake doende is. :{ Daarbij maken alleen zij die het laagst op de trede staan zich druk over kleine dingen zoals hoe men iemand betitelt op een openbaar forum waar informeelheid juist een algemeen goed is. :6
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97032424
Update: Interessant stukje info tav Marco Kroon zijn toekomst. :s)

Defensiekrant: Marco Kroon wil vooruit :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:00:36 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97831580
Kroon heeft genoeg van getutoyeer

Oorlogsheld Marco Kroon ergert zich aan ondergeschikten die hem met zijn voornaam aanspreken of tutoyeren. Dat wordt vooral gedaan door ondergeschikten die een keer zijn café in Den Bosch hebben bezocht, schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van het interne defensieblad Landmacht.

"Dan zijn ze hier een keer in de kroeg geweest en dan is het altijd al snel 'Marco'." In het café is dat volgens hem geen probleem, maar op de kazerne hoort een sergeant-majoor volgens Kroon met 'u' te worden aangesproken. "Als het er echt om gaat, moet duidelijk zijn wie de leiding heeft en dat kan niet als iedereen elkaar bij de voornaam noemt."

Kroon zegt verder compagniecommandant te willen worden bij het 17 pantserinfanteriebataljon. Daar zou hij nog veel kunnen leren over het grotere geheel. "Tot nu toe was ik een mierenneuker, een micromanager."

Voor de militairen onder hem zou het snel genoeg wennen onder iemand met de hoogste militaire onderscheiding te dienen. "Behandel mij met hetzelfde respect als iedere kapitein. Je hoeft mij niet te groeten als je me ergens tegenkomt, maar ook niet bij de voornaam te roepen."

Kroon werd in april vrijgesproken van het bezit van cocaïne. Als hij hiervoor was veroordeeld, had hij zijn Militaire Willemsorde moeten inleveren en was hij ontslagen uit het leger. De militair werd wel veroordeeld tot 750 euro boete en een voorwaardelijk werkstraf van tachtig uur voor het bezit en het verstrekken van stroomstootwapens.

Frontpage
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:05:51 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97842781
je zeurt om een punt te maken dat geen punt hier is. :W FOK! is een openbaar forum waar een ieder gelijk is en daar gelden geen rangen of standen. Dus als iemand hier iemand tutoyeert dan is dat zijn goed recht omdat hier op FOK! andere regels gelden dan op een kazerne. :Y Heel veel mensen kennen elkaar niet en formaliteiten inzake de omgang op FOK! zijn zo dat iedereen op gelijke voet staat en dus informeel met elkaar omgaat. Zeuren om formaliteiten hier op FOK! is jezelf voor aap zetten tov de meute. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97843402
Volgens mij is dat niet helemaal wat AchJa bedoelt
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:06:54 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97847322
Sowieso en default tutoyeren doe je alleen tegen mogolen en idioten.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 18:10:46 #105
236264 crew  capricia
pi_97847471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:06 schreef Esses het volgende:
Sowieso en default tutoyeren doe je alleen tegen mogolen en idioten.
en mensen die niet kunnen spellen.. ;)
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:20:34 #106
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97847934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]

en mensen die niet kunnen spellen.. ;)
That's a fact. Pff een n overgeslagen. Vergeeft u mij?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 18:39:21 #107
236264 crew  capricia
pi_97848930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:20 schreef Esses het volgende:

[..]

That's a fact. Pff een n overgeslagen. Vergeeft u mij?
jou altijd!
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:01:09 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97861790
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef rubje het volgende:
je zeurt om een punt te maken dat geen punt hier is. :W FOK! is een openbaar forum waar een ieder gelijk is en daar gelden geen rangen of standen. Dus als iemand hier iemand tutoyeert dan is dat zijn goed recht omdat hier op FOK! andere regels gelden dan op een kazerne. :Y Heel veel mensen kennen elkaar niet en formaliteiten inzake de omgang op FOK! zijn zo dat iedereen op gelijke voet staat en dus informeel met elkaar omgaat. Zeuren om formaliteiten hier op FOK! is jezelf voor aap zetten tov de meute. :Y
Uhm, volgens mij post de kap Kroon hier niet op dit forum, maar jij loopt over hem te ouwehoeren alsof jullie samen hebben lopen knikkeren op het schoolplein. En dat gaat niet alleen over Kroon, maar over zo'n beetje alle defensie collega's.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:05:11 #109
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97862083
Je/een leidinggevende(n) met de voornaam aanspreken in het openbaar :')

fail
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:11:21 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97862506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:05 schreef Pumatje het volgende:
Je/een leidinggevende(n) met de voornaam aanspreken in het openbaar :')

fail
Ach, zo lang men te belazerd is om op te staan voor het volkslied en men een ridder nog geen blik waardig gunt sta ik nergens meer van te kijken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:24:18 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97863517
True that... maargoed dat is iets wat ooit is foutgegaan in Nederland, wordt misschien ook niet genoeg op gehamerd in de AMO, en die schuld ligt bij het kader...

maar wat duidelijk mag zijn, is dat commandanten nooit aangesproken dienen te worden bij de voornaam. Toen ik op de KMS kwam werd me meteen duidelijk gemaakt ( wat ik ook erg goed vond ) dat een wachtmeester, of sergeant aangesproken dient te worden met U, en je deze beleefd begroet.

Ik houd het maar bij mezelf.. ik sta wel op bij het Volkslied, en zodra ik Kroon zie spreek ik hem aan met zijn rang, dat deed ik zelfs toen ik ladderzat met carnaval betrokkene een peukje zag roken voor zijn tent.

dat hoort..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:52:17 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97865364
de schuld ligt bij papa en mama!

ik spreek mijn pa gewoon aan met U, weet niet beter
en dan hebben we het over een kerel die het hilarisch vond in een streng gereformeerd dorp op zondag ochtend in zijn boxershort, in zijn tuin een biertje te drinken met muziek van 1 of ander boybandje op de achtergrond

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is gewoon een blijk van respect, snap niet dat er uberhaupt discussie over mogelijk is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:53:51 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97865470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Pumatje het volgende:
True that... maargoed dat is iets wat ooit is foutgegaan in Nederland, wordt misschien ook niet genoeg op gehamerd in de AMO, en die schuld ligt bij het kader...
De schuld ligt bij de algehele instelling in dit land. Toen ik een keer in de houding ging staan in burger bij het horen van het volkslied zat de hele goegemeente mij aan te kijken alsof ik gek geworden was. En het was verdomme nog op 4 mei ook nog, dan verwacht je toch echt dat men er iets van snapt.

quote:
maar wat duidelijk mag zijn, is dat commandanten nooit aangesproken dienen te worden bij de voornaam. Toen ik op de KMS kwam werd me meteen duidelijk gemaakt ( wat ik ook erg goed vond ) dat een wachtmeester, of sergeant aangesproken dient te worden met U, en je deze beleefd begroet.
Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar dat heeft te maken met inzicht.

quote:
Ik houd het maar bij mezelf.. ik sta wel op bij het Volkslied, en zodra ik Kroon zie spreek ik hem aan met zijn rang, dat deed ik zelfs toen ik ladderzat met carnaval betrokkene een peukje zag roken voor zijn tent.

dat hoort..
Correct.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:17:16 #114
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97866805
@Sp3c, u bent er van op de hoogte dat U alleen voor God en de Koningin weggelegd is?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:20:20 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97866994
ik ben wel met kerst jarig?

gelukkig was ik toch niet van plan om naar Israel te gaan voor vakantie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:20:30 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97866999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef Esses het volgende:
@Sp3c, u bent er van op de hoogte dat U alleen voor God en de Koningin weggelegd is?
U in een hoofdletter is oude spelling. Ik maak me er soms ook schuldig aan.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:20:44 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97867013
ik denk dat het klopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:21:02 #118
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97867028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

U in een hoofdletter is oude spelling. Ik maak me er soms ook schuldig aan.
Correct
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:21:46 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97867077
dat trucje met dat water krijg ik alleen maar niet onder controle en dan heb het er het erover heen lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:23:26 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:24:19 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97867241
graag bier ipv wijn en pics or it did not ever happen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:26:09 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:30:49 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97867654
hmz er zijn wat woorden weggevallen zie ik -O-

ik heb het dus niet over dat waardeloze trucje met dat waterlopen want ik speelde ijshockey vanaf het moment dat ik kon lopen ... niets speciaals aan

water moet in wijn of andere alcoholische versnaperingen veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:31:43 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97867707
en met andere bedoel ik bier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_97868161
U = zoals het hoort.

En natuurlijk opstaan voor het volkslied. Zijn er mensen die dat niet doen? :{w
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:24:51 #126
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97870394
Kijk, in de woonkamer/legering/thuis met vrienden bij het voetbal ga ik niet staan.. A, grote kans dat ik mijn plek kwijt ben B. Waar moet mijn brier/chips/brandende peuk/ aansteker dan heen. C. ik zorg ervoor dat het luidkeels door de desbetreffende ruimte klinkt zodat ik wat compenseren mag.. maar op bijzondere dagen, op de kazerne, in pak, openbare ruimtes, tijdens werk, naast werk op een logische plek ( niet dat ik midden op station Adam centraal om 08:30 ga stilstaan )... dat is toch standaard.

Maargoed, het is echt een probleem in Nederland, maar ik heb het gevoel niet erger dan bijvoorbeeld Duitsland of België, en dan ben ik jaloers op Frankrijk, waar dit wel veel meer bewust leeft onder het volk ( naar mijn weten ). Toch bij voetbal wordt dit wel mooi consequent gedaan.. iedereen zingt, of kijkt, let op.. niemand zit achterover in zijn stoel.. behalve in de woonkamers ergens thuis :P.

Toch mag er meer trots komen, maargoed die moeten we verdienen, correct.. dat koop ik. Maar dan vraag ik wel aan de politiek of ze het er ook naar willen maken. En dan betrap ik mezelf erop iets van de PVV aangenaam te vinden, en dat is het feit dat ze de Nederlandse vlag een centralere plek willen geven in onze samenleving, meer aanwezig op elke school, Overheidsgebouw, belangrijke plek. En Hameren op iets van Nationalisme..

En pardoes, bedenk ik mij wat ik het meeste mis..
het Groeten van de vlag elke ochtend op de KMS, de trompet... het stilstaan en groeten naar de vlag, waar je ook stond op de Kazerne..

prachtig :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 03:29:13 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97874566
moet iemand die idioten wel eerst vertellen welke vlag nu eigenlijk de goede is }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_97874816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:52 schreef sp3c het volgende:
de schuld ligt bij papa en mama!

ik spreek mijn pa gewoon aan met U, weet niet beter...
Ja ken het ook niet anders, mijn moeder is ook altijd nog U. En vroeger waren alle vrienden van mijn ouders tante en oom en werden net als iedereen die ouder was met U aangesproken. Denk niet dat ik het lef had moeten hebben om ze bij voornaam te noemen of te jijen en te jouen.

Stomme vraag, maar burgers met hoofddeksel op moeten die deze in NLD ook verwijderen tijdens het spelen van het volkslied? En mogen in NLD militaire in burger ook salueeren tijdens vlag ceremonie (hijsen, strijken, voorbij gaan) en het spelen van het volkslied?

[ Bericht 29% gewijzigd door Sine_Pari op 08-06-2011 04:57:37 ]
pi_97879272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:24 schreef Pumatje het volgende:

En pardoes, bedenk ik mij wat ik het meeste mis..
het Groeten van de vlag elke ochtend op de KMS, de trompet... het stilstaan en groeten naar de vlag, waar je ook stond op de Kazerne..

Wordt dat niet meer gedaan dan? Op de VGKAZ heb ik het nog gezien.
pi_97888711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 04:51 schreef Sine_Pari het volgende:

Ja ken het ook niet anders, mijn moeder is ook altijd nog U. En vroeger waren alle vrienden van mijn ouders tante en oom en werden net als iedereen die ouder was met U aangesproken. Denk niet dat ik het lef had moeten hebben om ze bij voornaam te noemen of te jijen en te jouen.
Ik vind het erg achterhaalt om je ouders met u aan te spreken,dat deden mijn ouders wel tegenover hun ouders maar dan praat je over van voor de oorlog, vergeet niet dat Nl van oudsher
een recalcitrant land is en wij de oorpsprong? zijn van de hippie movement in EU en sowieso wars zijn van regelgeving. :Y

quote:
Stomme vraag, maar burgers met hoofddeksel op moeten die deze in NLD ook verwijderen tijdens het spelen van het volkslied? En mogen in NLD militaire in burger ook salueeren tijdens vlag ceremonie (hijsen, strijken, voorbij gaan) en het spelen van het volkslied?
In Nl moet niks en de wet voorziet daar ook niet in tav het niet op volgen en dan straffen. :{
En nee het salueren in NL mag wel maar is niet meer verplicht. Dus nee, NL is als het om traditie gaat een vrij 'heidens land, :D ;) en mensen,zeker de allochtone jeugd van nu die vind het maar poppenkast en toont er ook geen respect voor meestal :N (Marokkanen dus)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97890018
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:17 schreef rubje het volgende:

vergeet niet dat Nl van oudsher
een recalcitrant land is en wij de oorpsprong? zijn van de hippie movement in EU en sowieso wars zijn van regelgeving.
Nederland wars van regelgeving? Grapjas.
pi_97897154
als je je geschiedenis een beetje kent dat was NL nooit het braafste jongetje vd klas. en dat is sedert de jaren 90 langzaam veranderd en had zijn hoogtepunt toen die Balkenende langskwam :(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97911218
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:17 schreef rubje het volgende:

[..]

In Nl moet niks en de wet voorziet daar ook niet in tav het niet op volgen en dan straffen. :{
En nee het salueren in NL mag wel maar is niet meer verplicht. Dus nee, NL is als het om traditie gaat een vrij 'heidens land, :D ;) en mensen,zeker de allochtone jeugd van nu die vind het maar poppenkast en toont er ook geen respect voor meestal :N (Marokkanen dus)
Rubje vind het aardig van je dat je ahtwoord, maar de vraag was toch echt richting militaire gesteld. Denk dat deze (hopenlijk) de regelementen beter kennen dan iemand met enkel belangstelling in defensie. ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:32:35 #134
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_97913027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:50 schreef Druid het volgende:

[..]

Nederland wars van regelgeving? Grapjas.
Dat, en U hoort met een hoofdletter. Alleen die anti-autoritaire idioten bij het taalinstituut (of hoe dat groepje ook mag heten) verdienen geen hoofdletter. :{w

@ Esses: mijn vader en moeder zijn mijn goden en de koningin spreek ik sowieso alleen aan met (Uwe) Majesteit.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_97913490
Als we zo gaan beginnen spreek je je ouders ook maar in de derde persoon aan. Wel consequent zijn.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:40:04 #136
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_97913781
Heerlijk, die spruitjeslucht in dit topic w/
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:44:16 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97914091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 04:51 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja ken het ook niet anders, mijn moeder is ook altijd nog U. En vroeger waren alle vrienden van mijn ouders tante en oom en werden net als iedereen die ouder was met U aangesproken. Denk niet dat ik het lef had moeten hebben om ze bij voornaam te noemen of te jijen en te jouen.

Stomme vraag, maar burgers met hoofddeksel op moeten die deze in NLD ook verwijderen tijdens het spelen van het volkslied? En mogen in NLD militaire in burger ook salueeren tijdens vlag ceremonie (hijsen, strijken, voorbij gaan) en het spelen van het volkslied?
NLD militair salueert naar vlag, militair in burger staat in houding. Verder salueren enkel met hoofddeksel op, verder burger gewoon in de houding staan met hoofddeksel weg.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:45:09 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_97914159
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:36 schreef Sloggi het volgende:
Als we zo gaan beginnen spreek je je ouders ook maar in de derde persoon aan. Wel consequent zijn.
U is al derde persoon :)

'U heeft...'
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_97914208
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

U is al derde persoon :)

'U heeft...'
"U hebt" mag naar mijn weten ook.
pi_97914707
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

U is al derde persoon :)

'U heeft...'
Zeg je dan ook 'u (U) is'?

'U hebt' mag tegenwoordig, maar is minder formeel dan 'u heeft'.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:00:24 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97915184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:11 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wordt dat niet meer gedaan dan? Op de VGKAZ heb ik het nog gezien.
Paraat niet meer..
op de KMS in ieder geval wel.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:28:26 #142
176916 Karrs
2007-2017
pi_97916964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:31 schreef sp3c het volgende:
en met andere bedoel ik bier
Een man... heu, god naar m'n hart. Mag ik jou wel tutoyeren, god?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 02:21:08 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97923960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 04:51 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja ken het ook niet anders, mijn moeder is ook altijd nog U. En vroeger waren alle vrienden van mijn ouders tante en oom en werden net als iedereen die ouder was met U aangesproken. Denk niet dat ik het lef had moeten hebben om ze bij voornaam te noemen of te jijen en te jouen.

geen lef voor nodig, gaan ze echt niet moeilijk over doen ... wel als ik je zeg tegen ouders van mijn maatjes en/of coach, dan kreeg ik het echt wel te horen thuis maar pa en ma kan en kon ik echt wel bij de voornaam aanspreken

ik zou alleen niet weten waarom, het slaat nergens op _O-
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:17 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik vind het erg achterhaalt om je ouders met u aan te spreken,dat deden mijn ouders wel tegenover hun ouders maar dan praat je over van voor de oorlog, vergeet niet dat Nl van oudsher
een recalcitrant land is en wij de oorpsprong? zijn van de hippie movement in EU en sowieso wars zijn van regelgeving. :Y

achterhaald door wie of wat en sinds wanneer is opvoeding iets ouderwets?

ik merk in de tram dat het idd al een tijdje niet meer de bedoeling is je kindertjes een fatsoenlijke basis mee te geven maar ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is

met hippies en regels en de oorlog heeft het verder niets te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 02:22:29 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97923981
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Een man... heu, god naar m'n hart. Mag ik jou wel tutoyeren, god?
absoluut maar het hoeft niet *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:55:29 #145
176916 Karrs
2007-2017
pi_97925355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 02:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

absoluut maar het hoeft niet *)
Dan spreek ik ge wel gewoon met "gij" aan. ^O^
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_97990877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Sine_Pari het volgende:

Rubje vind het aardig van je dat je ahtwoord, maar de vraag was toch echt richting militaire gesteld. Denk dat deze (hopenlijk) de regelementen beter kennen dan iemand met enkel belangstelling in defensie. ;)
Dank dat je het zo netjes brengt maar de strekking van mij antwoord was wat ergens anders ook al werd gezegd nl. dat in NL itt in de VS men over het algemeen weinig op heeft met tradities en regelgeving (wel de vooroorlogse generatie en vele autochtone kinderen)en een hoop zaken die je in de VS bijvoorbeeld als normaal ervaart in NL nogal sceptisch en overdreven vindt. :Y :{
Kijk maar eens voor de gein naar de dodenherdenking op De Dam en hoe weinig Marokkanen of Antillianen,iig een doorsnee van de nederlandse bevolking,daar aanwezig is. Bijna allemaal blanke mensen. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 18:55:19 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97992007
als je zegt dat Antillianen niet (of nauwelijks) aan dodenherdenking doen dan klets je zoals zo vaak weer keihard uit je nek ... zet je google eerst is aan voor je weer eens iets roept wat je niet zeker weet }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:09:25 #148
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97992558
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:55 schreef sp3c het volgende:
als je zegt dat Antillianen niet (of nauwelijks) aan dodenherdenking doen dan klets je zoals zo vaak weer keihard uit je nek ... zet je google eerst is aan voor je weer eens iets roept wat je niet zeker weet }:|
Toch heeft Rubje wel ergens gelijk. De betrokkenheid vanuit bv de jonge generatie Antillianen is nihil te noemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 20:25:24 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97996174
neuh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:38:49 #150
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97996850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:25 schreef sp3c het volgende:
neuh
Ja :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 21:48:02 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98000831
whatever ...

terug naar kapitein Kroon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 13 juni 2011 @ 13:12:35 #152
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98108577
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:28 schreef Karrs het volgende:
[..]

Een man... heu, god naar m'n hart. Mag ik jou wel tutoyeren, god?
Dat is nou weer jammer dat U de Here niet met een hoofdletter schrijft. Gij zijt een vlegel! *lol*
pi_98289369




Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98291710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:29 schreef sp3c het volgende:
moet iemand die idioten wel eerst vertellen welke vlag nu eigenlijk de goede is }:|
Prinsenvlag dus.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:26:36 #155
211797 Esses
Splendide mendax
pi_98300646
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:53 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:

[..]

Prinsenvlag dus.
Zo vaak zie je geen prinsenvlag hangen bij militaire objecten ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:36:08 #156
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98300922
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef rubje het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Mag een oud-Legionair het NL Rode Koord dragen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:43:46 #157
211797 Esses
Splendide mendax
pi_98301133
Is het wel het NL rode koord? ;) plus natuurlijk... toestemmingen enzo... moet je hem vragen of hij die heeft xD
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:56:23 #158
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98303572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mag een oud-Legionair het NL Rode Koord dragen?
- goed begin om in DEF te posten... niet doen dus -

[ Bericht 28% gewijzigd door Lotusss op 17-06-2011 20:04:14 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:01:19 #159
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98303746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

- edit -
:')
Dus als iemand het leuk vind mag hij/zij ook maar decoraties/versierselen dragen die niet op tenue mogen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Lotusss op 17-06-2011 20:04:34 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:43:24 #160
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98305429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:')
Dus als iemand het leuk vind mag hij/zij ook maar decoraties/versierselen dragen die niet op tenue mogen?
Het leven is al zo kort; dan ga je je toch niet druk maken over wat voor fluitje of touwtje iemand aan zijn schouder heeft hangen?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:54:23 #161
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98305854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:43 schreef Esses het volgende:
Is het wel het NL rode koord? ;) plus natuurlijk... toestemmingen enzo... moet je hem vragen of hij die heeft xD
Het lijkt wel héél erg op het NL rode koord.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:55:03 #162
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98305878
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:43 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Het leven is al zo kort; dan ga je je toch niet druk maken over wat voor fluitje of touwtje iemand aan zijn schouder heeft hangen?
Kloon van Rupke?
:')
:W
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:02:50 #163
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98306161
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kloon van Rupke?
:')
:W
Van wie?

n00b :{w

Ik begrijp gewoon de hele fascinatie met speldjes, sterren, strepen en andere kinderachtigheden niet zo goed.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:06:01 #164
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_98306279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:02 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Van wie?

n00b :{w

Ik begrijp gewoon de hele fascinatie met speldjes, sterren, strepen en andere kinderachtigheden niet zo goed.
Nou mooi. Dan is DEF misschien niet het goede forum voor jou. Mocht je er wel in posten, graag ietwat genuanceerder en met respect posten. Dank.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:16:14 #165
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98306709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Nou mooi. Dan is DEF misschien niet het goede forum voor jou.[/quote]

Juist wel, ik verdiep me graag in voor mij vreemde belevingswerelden.

[quote] Mocht je er wel in posten, graag ietwat genuanceerder en met respect posten. Dank.

Respect, respect? Ik begin toch niet over klonen? Mag ik misschien gewoon mijn mening geven? Dank.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:20:21 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98306914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:16 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Juist wel, ik verdiep me graag in voor mij vreemde belevingswerelden.

[..]

Respect, respect? Ik begin toch niet over klonen? Mag ik misschien gewoon mijn mening geven? Dank.
Dat mag, maar heb dan wel een beetje verstand van zaken ipv dom uit de hemel te lullen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:21:26 #167
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_98306959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:16 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Juist wel, ik verdiep me graag in voor mij vreemde belevingswerelden.

[..]

Respect, respect? Ik begin toch niet over klonen? Mag ik misschien gewoon mijn mening geven? Dank.
Two wrongs don't make a right. Verder lief doen hier graag.

En ErwinRommel ook! }:|
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:30:44 #168
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98307300
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:21 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right. Verder lief doen hier graag.

En ErwinRommel ook! }:|
Waarom haal je mijn bericht weg? Beetje relativeren en humor zijn hier niet gewenst of zo?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:37:41 #169
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_98307585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Waarom haal je mijn bericht weg? Beetje relativeren en humor zijn hier niet gewenst of zo?
Boe hoe. Daar is het feedback topic voor. Doe het daar en laat dit topic bij het onderwerp blijven aub.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_98308715
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:31:15 #171
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98310244
quote:
HA!!! Duidelijk!
Lijkt wel heel erg op het NL Rode Koord, dus vandaar ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:18:08 #172
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98330690


Ik zie hier toch een duidelijke grimas van Marco Kroon bij dit sujet.
pi_99115849
OM eist straf tegen 'medeverdachten' Kroon

Het gaat om een vrouw, C.B., die cocaïne zou hebben geleverd aan de vriendin van Kroon, Mirjam. Ook stonden twee mannen terecht die tientallen stroomstootwapens in bezit hadden en hebben doorverkocht, onder anderen aan Kroon.
B. moet als het aan het OM ligt, een werkstraf uitvoeren van 120 uur. Verder werd een voorwaardelijke celstraf geëist en een proeftijd van twee jaar.

Tegen A.B. eiste de aanklaagster negen maanden cel waarvan drie voorwaardelijk, tegen P.D. 12 maanden waarvan drie voorwaardelijk.

Telefoontaps

De politie kwam bij alle drie de verdachten terecht in het onderzoek naar Marco Kroon, de militair die met de Koninklijke Willemsorde is onderscheiden. Uit telefoontaps bleek dat Mirjam C.B. inschakelde om aan cocaïne te komen.
B. zei tegen de rechtbank dat ze dat als vriendendienst had gedaan. Via de telefoontaps kwam de politie er ook achter dat Kroon een stroomstootwapen bestelde bij P.D. Die betrok zijn handelswaar van A.B.

Verdienen

De officier van justitie neemt het de twee mannen kwalijk dat ze tientallen stroomstootwapens in het maatschappelijk verkeer hebben gebracht, ''alleen om wat centen te verdienen''. ''Het zijn wel degelijk gevaarlijke wapens, die niet voor niks verboden zijn in Nederland.''
Het OM eiste de straffen ook omdat beide mannen vuurwapens in bezit hadden.

Cocaïne

Omdat er bij C.B. geen sprake was van winstbejag, eiste de officier een werkstraf en een voorwaardelijke celstraf. B. geeft toe dat ze enkele maanden lang bijna elk weekeinde coke meenam voor ''de eigenaren van Vinny's''. Zo heette het café van Marco Kroon eerder. B. liet in het midden wie ze daarmee precies bedoelde.
''Laten we het erop houden dat ik de cocaïne aan Mirjam gaf.'' Kroon werd eerder dit jaar vrijgesproken van het bezit van de harddrug, maar wel veroordeeld voor het bezit en doorgeven van enkele stroomstootwapens.

Uitspraak op 20 juli.

Bron: Nu.nl
pi_99155344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:31 schreef ErwinRommel het volgende:



HA!!! Duidelijk!
Lijkt wel heel erg op het NL Rode Koord, dus vandaar ;)
en vandaag krijg ik via via de bevestiging van iemand die echt bij het legioen heeft gediend dat het dus om een faker/poser schijnt te gaan }:| en het enige wat echt aan de man is,is zijn buikje. :O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99176967
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:

[..]

en vandaag krijg ik via via de bevestiging van iemand die echt bij het legioen heeft gediend dat het dus om een faker/poser schijnt te gaan }:| en het enige wat echt aan de man is,is zijn buikje. :O
Tiefstraal eens op man, ga eerst zelf eens wat herijken voordat je gaat afgeven op mensen die wel wat bereikt hebben en nu genieten van hun leven, en misschien een kilo of 3 aangekomen zijn.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99177327
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:

[..]

en vandaag krijg ik via via de bevestiging van iemand die echt bij het legioen heeft gediend dat het dus om een faker/poser schijnt te gaan }:| en het enige wat echt aan de man is,is zijn buikje. :O
Ja zoiets hoorde ik ookal via de buurman van de tante van de overbuurjongen van een vriend van m'n vader.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99194896
Grote verschil is dat jouw verhaal van afstand gezien grote onzin is en die van mij niet omdat ik de bron ken. Nou jij weer bijdehand...
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:59:49 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99195215
Heb je weer gemaild naar info@mindef.nl?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 8 juli 2011 @ 13:16:49 #179
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99195843
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:51 schreef rubje het volgende:
Grote verschil is dat jouw verhaal van afstand gezien grote onzin is en die van mij niet omdat ik de bron ken. Nou jij weer bijdehand...[ afbeelding ]
Deel die bronnen dan eens. Want anders hoor je thuis in BNW of TRU. Daar zitten de users die alles via betrouwbare bronnen weten maar die nooit willen delen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:25:10 #180
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99198802
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Cobra een micropenis heeft.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 15:01:21 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99200585
ik heb vooral honger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:10:14 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_99201131
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:

en vandaag krijg ik via via de bevestiging van iemand die echt bij het legioen heeft gediend dat het dus om een faker/poser schijnt te gaan }:| en het enige wat echt aan de man is,is zijn buikje. :O
:')


schijnen
[onregelmatig werkwoord]• het ziet er zo uit, maar hoeft niet zo te zijn
vb:het schijnt een aardige jongen
• hij schijnt weer te werken [dat heb ik horen zeggen]
pi_99203318
quote:
en vandaag krijg ik via via de bevestiging van iemand die echt bij het legioen heeft gediend dat het dus om een faker/poser schijnt te gaan }:| en het enige wat echt aan de man is,is zijn buikje. :O
en waarom vindt je dit allemaal zo belangrijk?
pi_99217764
Omdat een schijnbare poser met een drager vd MWO poseert...

@Cobra4

Ik deel geen bronnen en al helemaal niet met types die zich zo kinderachtig en onbeschofd gedragen dat mensen worden weggejaagd die zich niet met dit soort gedrag willen inlaten. En dat moet een onderofficiertje voorstellen.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99218030
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef rubje het volgende:
Omdat een schijnbare poser met een drager vd MWO poseert...[ afbeelding ]
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:43:56 #186
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_99218284
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef rubje het volgende:
... een onderofficiertje ...
Waarmee je jezelf totaal belachelijk hebt gemaakt, en je jezelf compleet diskwalificeert. :{w
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:45:48 #187
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99218392
Hee Ronald.. long time no see!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_99218517
quote:
Omdat een schijnbare poser met een drager vd MWO poseert...
Dus? Heb je al aan de kapitein gevraagd of hij er mee zit?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:04:27 #189
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_99222415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:45 schreef Pumatje het volgende:
Hee Ronald.. long time no see!
Just passing by... ;)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:25:23 #190
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99223376
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:04 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Just passing by... ;)
Je kennis wordt hier gemist.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:41:32 #191
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99224193
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef rubje het volgende:
En dat moet een onderofficiertje voorstellen.
En wat moet jij ook alweer voorstellen?

Je doet jezelf tekort door dit soort opmerkingen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:18:58 #192
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99225919
Wat is er mis mee als iemand "neppen" militairen ontmaskert?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:24:39 #193
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99226178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:18 schreef revolutionarymen het volgende:
Wat is er mis mee als iemand "neppen" militairen ontmaskert?
Als het gebaseerd is op onderbuikgevoelens en vage bronnen, en ik nergens, maar ook nergens lees dat ze zelfverzekerd genoeg zijn om ze direct te confronteren, dan vind ik het ongepast om ze anoniem op internet te brandmerken als faker.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:26:18 #194
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_99229072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Je kennis wordt hier gemist.
Ja, druk druk druk en zo. Dit topic stond toevalllig nog in MyAT, vandaar dat ik even keek.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 00:29:05 #195
236264 crew  capricia
pi_99229183
Is het eigenlijk strafbaar om wat van die spelden en medailles op je kleding te prikken?
Definitely not CIA
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:40:51 #196
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_99229624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:29 schreef capricia het volgende:
Is het eigenlijk strafbaar om wat van die spelden en medailles op je kleding te prikken?
Helaas niet, dacht ik. Er lopen wereldwijd behorlijk wat van zulke clowns rond. Het is alleen een doodzonde in het openbare leven, ZEKER in de VS.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 00:48:48 #197
236264 crew  capricia
pi_99229930
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Helaas niet, dacht ik. Er lopen wereldwijd behorlijk wat van zulke clowns rond. Het is alleen een doodzonde in het openbare leven, ZEKER in de VS.
Kan me voorstellen dat ijzerenkruizen hier ook niet zo goed vallen..maar dat terzijde :D
Definitely not CIA
pi_99234303
quote:
Rave_NL schreef op vrijdag 8 juli 2011 23:18:
Als het gebaseerd is op onderbuikgevoelens en vage bronnen, en ik nergens, maar ook nergens lees dat ze zelfverzekerd genoeg zijn om ze direct te confronteren, dan vind ik het ongepast om ze anoniem op internet te brandmerken als faker.
Je lult net zo dom en slap als dat "onderofficiertje'' AchJa en die andere ouwe die geen enkele juridische notie hebben wat wel en niet mag tav het het uiten van vermoedens,benamingen oid. Ik heb dat een paar posts geleden haarfijn uitgelegd hoe dat in elkaar zit op het formele en juridische vlak te weten: Het mag gewoon != Deze zware woorden van laster en smaad zijn totaal overtroken en ongepast in deze en gelden gewoon niet! maar een AchJa en consorteh weten het wel beter gebaseerd op diezelfde onderbuik gevoelens waar zij anderen van betichten.

AchJa,Clan ed wisten het allemaal zo goed door zelfs een oud-commando hier weg te jagen (scroll maar een paar blz terug) door zijn integriteit,alsof die ook maar iets aan de mensen hier verschuldigd,is aan de kaak te stellen met de meest kinderachtige opmerkingen terwijl zo iemand daarvoor amper tot niet poste en zelfs de moeite nam om iets van zijn redenen tot het benoemen van zijn eigen foto's te geven,alsof dat een verplichting is. Nee,AchJa en co die maakten van een muis een olifant terwijl het in feite om niks ging door zelfs zijn bestaansrecht aan de orde te stellen zo van "kom jij even uitleggen wie jij bent etc" alsof zo iemand aan een stel nobodys zich gaat verantwoorden. Logisch dat je dan gewoon geen zin hebt in deze onzin en kinderachtigheid en weggaat,want daar sta je boven.

En dan zou je verwachten dat een moderator in deze zou optreden door zo nieuweling te beschermen en wat blijkt? Het blijken naar ik hoor dus persoonlijke vrienden van haar ( Achja,Cobra etc) te zijn en daar treed je niet tegenop. :( Goh... hadden een maand of wat geleden Esses en co toen die zo fel naar haar uithaalden in het FB topic toch gelijk toen zij haar ongeschikt achten als moderator vanwege haar partijdigheid. Maar daar zal wel weer een reden voor zijn zoals gewoonlijk.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:11:20 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_99235416
En ik ben het kwijt en daarom blij dat je het zo opvat. :)
Over tot de orde vd dag als het aan mij ligt ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 10:40:14 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99235794
hoe groot zijn je oren nu eigenlijk?

jij hoort echt megaveel shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:42:43 #202
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99235827
Wat een kuttopic is dit geworden :')
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:44:29 #203
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99235870
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:51 schreef rubje het volgende:
Grote verschil is dat jouw verhaal van afstand gezien grote onzin is en die van mij niet omdat ik de bron ken. Nou jij weer bijdehand...[ afbeelding ]
Koop toch eens zo'n naslagwerk die ik je aanraadde, bespaart je een hoop.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:45:24 #204
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99235885
laat maar

[ Bericht 81% gewijzigd door Nibb-it op 09-07-2011 14:07:17 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:20:56 #205
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99238302
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef rubje het volgende:


En dat moet een onderofficiertje voorstellen.
En dan dit nog, heb eens wat respect lulhannes. Doe alsjeblieft niet alsof je het beter weet dan de mensen die al bij Defensie zaten toen jij nog met je blokken aan het spelen was.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:28:22 #206
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_99238555
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 07:44 schreef rubje het volgende:

[..]

andere ouwe
Would that be me? :?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:32:27 #207
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99238713
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 07:44 schreef rubje het volgende:

En dan zou je verwachten dat een moderator in deze zou optreden door zo nieuweling te beschermen en wat blijkt? Het blijken naar ik hoor dus persoonlijke vrienden van haar ( Achja,Cobra etc) te zijn en daar treed je niet tegenop. :( Goh... hadden een maand of wat geleden Esses en co toen die zo fel naar haar uithaalden in het FB topic toch gelijk toen zij haar ongeschikt achten als moderator vanwege haar partijdigheid. Maar daar zal wel weer een reden voor zijn zoals gewoonlijk.[ afbeelding ]
Ik krijg steeds meer het idee dat jij zit te trollen, klopt dat?
pi_99238900
trouwens Rubje, is je quoteknop kapot?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99241367
Nou jongens, stop eens met rubje pesten anders gaat ie weer huilen bij de modjes en is ie weer zielig.

Is er hier niemand die amo instructeur is? Dan kan die regelen dat rubje mss een weekje mee mag doen, kijken of hij dan nog zo'n grote bek heeft :X
pi_99241705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:54 schreef Bouke-p het volgende:

Is er hier niemand die amo instructeur is? Dan kan die regelen dat rubje mss een weekje mee mag doen, kijken of hij dan nog zo'n grote bek heeft :X
En dan op alle momenten dat ie keihard op z'n bek gaat, duidelijk herkenbare foto's maken, en die vervolgens zonder toestemming op allerlei websites plaatsen... zou wel gepast zijn :')
pi_99241758
Ach, al zou het te regelen zijn dan nog doet rubje niet mee. Die durft alleen vanachter zn pc stoer te doen, toetsenbordheld...
pi_99249562
Weekend met Pak-long mee van KCT forum?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99427354
Oorlogsheld Marco Kroon verkoopt zijn café in Den Bosch

woensdag 13 juli 2011 18:55

Oorlogsheld Marco Kroon verkoopt zijn café in het centrum van Den Bosch. De militair zou prioriteit willen geven aan zijn loopbaan in het leger.

Kroon heeft zijn café verkocht

Dat bericht het Brabants Dagblad woensdag. De drager van de Militaire Willemsorde wilde het bericht zelf woensdag bevestigen noch ontkennen.

Kroon zou diverse klanten en relaties hebben geïnformeerd over de verkoop van het café, die inmiddels heeft plaatsgehad. De overdracht zou dit najaar zijn.

Cocaïne

Justitie vervolgde Kroon wegens bezit van cocaïne, maar hij werd in april vrijgesproken. De militaire kamer van de rechtbank vond niet bewezen dat hij de drugs voorhanden heeft gehad. De gedecoreerde militair kreeg alleen een boete en voorwaardelijke werkstraf voor het bezit van vier stroomstootwapens.

Het café in Den Bosch had een dubieuze naam toen Kroon het overnam. De soldaat heeft gezegd dat hij in zijn café in het verleden zakjes met vermoedelijk drugs heeft gevonden.

Bron: Elsevier.nl
pi_99435110
Dus toch door bij def. Al wat bekend over dat hij een battaljon van het 17e gaat aanvoeren?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 juli 2011 @ 23:25:53 #215
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99435158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:24 schreef Thaboel het volgende:
Dus toch door bij def. Al wat bekend over dat hij een battaljon van het 17e gaat aanvoeren?
Is het al zeker dat hij naar het 17de gaat?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99435213
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:25 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Is het al zeker dat hij naar het 17de gaat?
Dacht in een interview gehoord te hebben dat hij dat graag zou willen?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 juli 2011 @ 23:28:18 #217
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99435246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:27 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Dacht in een interview gehoord te hebben dat hij dat graag zou willen?
Dat klopt. Maar of het hem gaat lukken heb ik nog nergens gelezen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99435361
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar of het hem gaat lukken heb ik nog nergens gelezen.
Daarom vroeg ik het even maar dat blijkt dus nog een 'gerucht' ;)

Maar dus toch z'n cafe naar de kloten geholpen
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 juli 2011 @ 23:32:10 #219
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99435402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik het even maar dat blijkt dus nog een 'gerucht' ;)

Maar dus toch z'n cafe naar de kloten geholpen
Ja, en dat voor wij er een borrel hebben gedronken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99506714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:24 schreef Thaboel het volgende:
Dus toch door bij def. Al wat bekend over dat hij een battaljon van het 17e gaat aanvoeren?
Uhm...17 PiB = een bataljon, Kroon wordt vooralsnog hoogstens compagniescommandant.
Death is just another state of mind.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:35:32 #221
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99515250
Kapitein is Compies cmdt.

maar hij heeft nu toch de rang van Majoor?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:58:41 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_99516552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef Pumatje het volgende:
Kapitein is Compies cmdt.

maar hij heeft nu toch de rang van Majoor?
Bij de inf is de CC een majoor. Heeft te maken met een zelfstandige of niet zelfstandige eenheid. Als de cie een eigen bevopel/ logost/ herstel heeft is de baas een majoor.
pi_99618978
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:59 schreef fathank het volgende:
Heb je weer gemaild naar info@mindef.nl?
Nope :N ik mail nooit naar info@mindef..
Ik gebruik andere wegen om met mensen in contact te komen. :Y

trouwens wie de nieuwe Groene Baret binnenhaalt en doorleest zal aan het begin een stuk zien over de Commando Stichting genaamd Activiteiten Commando Stichting met de volgende zinnetjes. :)

Dat de groene baret een in brede kring geliefd hoofddeksel is, bleek ook de afgelopen maanden weer. Met regelmaat verschijnen er lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando
uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten
. Ongetwijfeld heeft de frequente berichtgeving in de media over acties in Afghanistan hieraan bijgedragen. Het bestuur beraadt zich om te bezien of subtiele maatregelen het mogelijk maken deze ongewenste activiteiten uit te bannen.


leuk dat dit nu ook in alle openheid officieel gemeld wordt na het innig contact vd afgelopen tijd. ^O^
leovanw weet wel waar ik op doel met lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99619156
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:59 schreef fathank het volgende:
Heb je weer gemaild naar info@mindef.nl?
Nope :N ik mail nooit naar info@mindef..
Ik gebruik andere wegen om met mensen in contact te komen. :Y

trouwens wie de nieuwe Groene Baret binnenhaalt en doorleest zal aan het begin een stuk zien over de Commando Stichting genaamd Activiteiten Commando Stichting met de volgende zinnetjes. :)

Dat de groene baret een in brede kring geliefd hoofddeksel is, bleek ook de afgelopen maanden weer. Met regelmaat verschijnen er lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando
uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten
. Ongetwijfeld heeft de frequente berichtgeving in de media over acties in Afghanistan hieraan bijgedragen. Het bestuur beraadt zich om te bezien of subtiele maatregelen het mogelijk maken deze ongewenste activiteiten uit te bannen.


leuk dat dit nu ook in alle openheid officieel gemeld wordt na het 'innig' :D ;) contact vd afgelopen tijd.

leovanw weet wel waar ik op doel met lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef Pumatje het volgende:
Kapitein is Compies cmdt.

maar hij heeft nu toch de rang van Majoor?
nope.. :N hij is en wil kapitein blijven en echt weer het veld in en mannen trainnen ipv rond te hangen in het kenniscentrum van de commando's. Dus terug naar het 17de als het KCT hem echt niet iets beters kan aanbieden dan een 'kantoorbaan 'is een vurige wens van Kapitein Kroon. :Y
Tenminste dat zei hij zelf in een interview.

[ Bericht 1% gewijzigd door rubje op 18-07-2011 15:00:24 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99620071
Innig contact :')
  maandag 18 juli 2011 @ 15:22:16 #226
211797 Esses
Splendide mendax
pi_99621255
Misschien is het moment daar dat Rubje zich neer moet leggen bij de feitelijke onmacht welke hij zo vaak demonstreert. Misschien is het eens zover dat hij toch echt moet gaan beseffen dat zijn geruchten en gevoelens gebaseerd zijn op dezelfde argumenten als een tang welke op een varken slaat.

Misschien is het tijd om eens te verduidelijken waar ik mij op baseer.

quote:
Artikel 261

1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
1
Hij die Rubje
opzettelijk Hij doet het doelbewust om datgene wat strafbaar gesteld is in dit artikel mogelijk te maken
iemands eer of goede naam aanrandtDe goede naam of eer word aangerand in de vorm van herkenning op foto's. Door de twijfel omtrend de "schuldigheid" aan het faken/posen bestaat niet te benadrukken of er al dan niet sprake is van dit feit
, door telastlegging van een bepaald feit een bepaald feit, niet persé strafbaar, dus ook het "faken/posen"
, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te gevenHij wil niet anders....
, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen,Beiden
verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht,Openlijk ten gehore wordt gebracht (forum van fok)
wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Twijfel bestaat over het er vanuit mogen gaan of het waar is, dus dat is het enige lastige punt wat dan bewezen zal moeten worden. Het algemeen belang heeft hier zeker GEEN baat bij. (in Nederland)


En nee Rubje, dit komt over het algemeen niet voor de kantonrechter. Ik zou proberen om mijn onthullingen iets meer met bronnen te "omkleden".
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 18 juli 2011 @ 20:55:12 #227
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99635569
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:31 schreef rubje het volgende:

[..]

Nope :N ik mail nooit naar info@mindef..
Ik gebruik andere wegen om met mensen in contact te komen. :Y

trouwens wie de nieuwe Groene Baret binnenhaalt en doorleest zal aan het begin een stuk zien over de Commando Stichting genaamd Activiteiten Commando Stichting met de volgende zinnetjes. :)

Dat de groene baret een in brede kring geliefd hoofddeksel is, bleek ook de afgelopen maanden weer. Met regelmaat verschijnen er lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando
uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten
. Ongetwijfeld heeft de frequente berichtgeving in de media over acties in Afghanistan hieraan bijgedragen. Het bestuur beraadt zich om te bezien of subtiele maatregelen het mogelijk maken deze ongewenste activiteiten uit te bannen.


leuk dat dit nu ook in alle openheid officieel gemeld wordt na het innig contact vd afgelopen tijd. ^O^
leovanw weet wel waar ik op doel met lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten ;)
Rubje, de Sherlock Holmes van de commandostichting :').

Heb je nou niet in de gaten dat je jezelf ontzettend voor lul zet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 21:08:16 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99636377
ik mag hopen dat de Kapitein geen fok!ker is

wat een kutreeks is dit geworden zeg -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:14:05 #229
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99636726
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:08 schreef sp3c het volgende:
ik mag hopen dat de Kapitein geen fok!ker is

wat een kutreeks is dit geworden zeg -O-
Bezem er door dan ;)
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 21:47:56 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99638531
ik mod NWS

bovendien gebeurd er niet echt iets tegen de regels
het is gewoon stupid :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99837570
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef fathank het volgende:

Rubje, de Sherlock Holmes van de commandostichting :').

Heb je nou niet in de gaten dat je jezelf ontzettend voor lul zet?
Nee, want dan had ik het wel van hun zelf gehoord en voorlopig is men
maar wat blij met al het beeldmateriaal van de nep commando's! :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:32:01 #232
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99839372
Had jij geen ban :') ?
pi_100384299
Marco Kroon in te huren via Dirk Scheringa

Marco Kroon is in te huren als spreker. Voormalig DSB-baas Dirk Scheringa heeft de drager van de Militaire Willemsorde ingelijfd bij het door hem opgerichte Sprekersbureau Homerus. Kroon spreekt onder meer over leiderschap, teamwork, loyaliteit en opereren onder extreme omstandigheden, is op de website van het sprekersbureau te lezen.

"Overal waar ik kom willen mensen mijn verhaal horen", zegt Kroon. " Het is erg prettig om dat via Sprekersbureau Homerus op een gestructureerde wijze te kunnen doen. Zij nemen mij veel regelwerk uit handen."

Het bureau doet geen meldingen over het tarief van Kroon, meldt een woordvoerder. Ook is niet duidelijk of hij enkel over zijn ervaringen als militair spreekt, of ook over de rechtszaak waarin hij terecht stond voor drugs- en wapenbezit. Voor het eerste werd hij in april vrijgesproken, voor het in het bezit hebben en verstrekken van stroomstootwapens werd hij veroordeeld tot 750 euro boete en een voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur.

Dirk Scheringa noemt het 'geweldig nieuws' dat Kroon zich exclusief verbindt aan Sprekersbureau Homerus. Andere bekenden die via Scheringa zijn te boeken zijn Louis van Gaal, Peter R. de Vries, Henny Huisman en Hans Kazàn.

Bron: Fok.nl
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:49:51 #234
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_101223835
Kroon bij afscheidceremonie Petraeus in VS
26 aug. 2011, 16:02

Kapitein Marco Kroon die met de militaire Willems-orde is onderscheiden, is woensdag 31 augustus bij de afscheidsceremonie van de Amerikaanse generaal David Petraeus in Washington. Petraeus heeft Kroon op persoonlijke titel uitgenodigd.

Dat heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. De Amerikaanse generaal en Kroon hebben elkaar ontmoet in Afghanistan, waar de Nederlandse kapitein op missie was. Petraeus was opperbevelhebber van de internationale troepenmacht in Afghanistan.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:54:43 #235
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_101224003
Zo wat een eer.. die vent heeft echt een filmsterren leven intussen.

Met alle ups en downs.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_101224101
Puik.

Alhoewel Petraeus niet echt weggaat natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101224407
Kapitein Marco Kroon RMWO, aanwezig bij Nationale Herdenking op 3 september

Kapitien Marco Kroon RMWO, heeft bevestigd dat hij aanwezig zal zijn bij de Nationale Herdenking op zaterdag 3 september 2011 in het Nationaal Herdenkingspark Roermond en namens de Koninklijke Vereniging van Ridders der Militaire Willems-Orde een krans zal leggen bij het Monument voor Vredesoperaties.

Bron: http://www.nim-roermond.nl/
pi_101450120

( mooi afscheidsrede van gen. D.Petraeus en Kroon heel even te zien na 14 min.15)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101596618
De Nationale Herdenking in Roermond werd zaterdag bijgewoond door een zware delegatie.

De koningin werd vertegenwoordigd door generaal-majoor Henk Morsink. Minister Hans Hillen van Defensie kwam ook naar Roermond, net als de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer. Kapitein Marco Kroon, ridder van de militaire Willems Orde, legde een krans bij het monument voor vredesoperaties.


RMWO drager Marco Kroon


RMWO dragers Hekkenberg, van den Hoek, Hoeben en Kroon


RMWO dragers van den Hoek, Hakkenberg Hoeben en Kroon


RMWO dragers Hoeben en Kroon


RMWO dragers Marco Kroon en Giovanni Narcis Hakkenberg


RMWO dragers Cornelis Pieter van den Hoek en Marco Kroon

Foto's NIM
pi_101934956
Aad van den Heuvel reikt boek uit aan Marco Kroon.



Op donderdag 22 september a.s. zal Aad van den Heuvel het eerste exemplaar van zijn nieuwe thriller, De vuile bom, uitreiken aan Ridder Militaire Willems-Orde Marco Kroon. Dit zal plaatsvinden tijdens de boekpresentatie op de Koninklijke Militaire Academie in Breda.

Aad van den Heuvel deed het verzoek aan Marco Kroon uit waardering voor zijn heldhaftig optreden onder moeilijke oorlogsomstandigheden. In De vuile bom, dat zich voor een deel in Uruzgan afspeelt, is de hoofdpersoon een luitenant die, net als Marco Kroon, door kordaat optreden mensenlevens redt.

Aad van den Heuvel wil bovendien van de gelegenheid gebruikmaken om de rol van publiek en media kritisch tegen het licht te houden bij de rechtszaak tegen kapitein Marco Kroon. Op het moment dat deze als verdachte voor een militaire rechtbank moest verschijnen was hij al min of meer schuldig verklaard nog vóór hij een rechter had gezien. }:|

‘Wij Nederlanders weten ons vaak geen raad met mensen met sublieme capaciteiten. Of hij nu een held, een groot wiskundige, een gewiekste miljardair of een heilige is. In de spiegel die ze ons voorhouden zien we onszelf zo klein en onbeduidend dat vele van ons wel in opstand moeten komen.'
^O^
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 december 2011 @ 19:50:42 #241
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_105308073
De uitzending van "Pavlov" van 2 december j.l. gaat compleet over Kapitein Kroon. Men onderwerpt hem aan testen om te zien of o.a. heldhaftigheid meetbaar is.

Te zien via www.uitzendinggemist.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_105311015
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:50 schreef Cobra4 het volgende:
De uitzending van "Pavlov" van 2 december j.l. gaat compleet over Kapitein Kroon. Men onderwerpt hem aan testen om te zien of o.a. heldhaftigheid meetbaar is.

Te zien via www.uitzendinggemist.nl
leuke aflevering :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 7 december 2011 @ 21:39:50 #243
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_105314683
Heb de aflevering ook gezien, vond het een goede uitzending. Ook hoe hij reageerde op bepaalde vragen.
pi_105318959
Hij is de humor iig niet verloren, met zijn verwijzing naar de stroomstootwapens.
  woensdag 7 december 2011 @ 22:36:53 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105319098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
Hij is de humor iig niet verloren, met zijn verwijzing naar de stroomstootwapens.
Idd, ik kon een gniffel ook niet onderdrukken. Maar wel een hoop herkenbare dingen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 december 2011 @ 22:41:19 #246
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_105319440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, ik kon een gniffel ook niet onderdrukken. Maar wel een hoop herkenbare dingen.
:Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 juli 2012 @ 11:02:45 #247
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113960981
Marco Kroon krijgt promotie

Toegevoegd: maandag 9 jul 2012, 10:45

Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot. Vanaf donderdag geeft hij leiding aan 200 militairen van het 17de Pantserinfanteriebataljon.

Kroon draagt de Militaire Willemsorde voor zijn heldenmoed in Afghanistan, waar hij commandant was bij het Korps Commandotroepen. Kroon kwam in opspraak doordat hij werd verdacht van cocaïnebezit. Daarvan is hij vrijgesproken. Hij is wel veroordeeld voor het doorleveren van stroomstootwapens.

Die veroordeling is voor Defensie geen belemmering om Kroon opnieuw te bevorderen. De voormalig commandant van de strijdkrachten, Van Uhm, en de advocaat van Kroon, Knoops, zijn aanwezig bij de commando-overdracht in Oirschot.

Bron: http://nos.nl/artikel/393029-marco-kroon-krijgt-promotie.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_114141614
Marco Kroon dient schadeclaim in tegen staat

De militair had excuses van justitie verwacht na de rechtszaak hebben zijn advocaten Geert-Jan Knoops en Carry Knoops-Hamburger tegen het Brabants Dagblad gezegd.
Justitie vervolgde kapitein Kroon voor drugsbezit en handel in stroomstootwapens, maar van cocaïnebezit werd hij april vorig jaar vrijgesproken. Omdat het Openbaar Ministerie niet bereid is tot een schadevergoeding, moet hij daarvoor nu naar de rechter, aldus Knoops. Nadere details kon Knoops nog niet geven, ook niet om welk bedrag het gaat.

De advocaten kondigden de stap volgens de krant donderdag aan bij de installatie van Kroon tot compagniecommandant van zo'n 150 pantserinfanteristen in Oirschot.
Kroon kreeg in 2009 de Militaire Willemsorde opgespeld vanwege zijn 'uitzonderlijke daden' in Afghanistan. Hij was de eerste in 55 jaar die de onderscheiding kreeg.
Cocaïne

De militair kwam kort na zijn huldiging in opspraak vanwege vermeend cocaïnebezit. Daarvan werd Kroon vrijgesproken, wel werd hij veroordeeld tot een boete van 750 euro en een voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur voor het bezit en verstrekken van stroomstootwapens.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)eclaim-in-staat.html
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:08:27 #249
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_114150185
Ik zou als OM ook niet bereid zijn tot een schadevergoeding. :{w
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_114154605
Is het nou zou dat hij vanwege dat juridische gedoe niet meer bij de KCT mag dienen omdat hij 'te bekend' is, of staat de overstap naar de Painf hier helemaal los van?
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:51:55 #251
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114154728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:48 schreef hoogvlieger het volgende:
Is het nou zou dat hij vanwege dat juridische gedoe niet meer bij de KCT mag dienen omdat hij 'te bekend' is, of staat de overstap naar de Painf hier helemaal los van?
Hij mocht wel bij het KCT blijven, als bureautijger, en neit meer in een operationele ploeg. En dat was door de MWO, niet vanwege het proces.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:52:37 #252
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_114154759
Hij was sinds de MWO (en alle aandacht) al geen pelotonscommandant meer bij het KCT. Inderdaad vanwege de bekendheid, hij had daarna een functie bij kenniscentrum KCT.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:20:19 #253
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114163744
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:08 schreef paintmeester het volgende:
Ik zou als OM ook niet bereid zijn tot een schadevergoeding. :{w
Als er een geldige reden was om hem als verdachte te beschouwen (die er was, anders had de Rechter-commisaris het voorarrest niet aangehouden) dan zou ik het als OM in eerste instantie ook afkeuren. Laat een rechter zich er maar over buigen, zijn ze voor.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 november 2012 @ 00:42:06 #254
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_119225467
Officier Marco Kroon schrijft boek

AMSTERDAM -
Kapitein Marco Kroon is in de pen gekropen. Op 22 november verschijnt het boek 'Leiderschap onder vuur' van de militair die door Justitie vervolgd werd voor drugsbezit en handel in stroomstootwapens.

In het boek deelt hij zijn ‘inzichten en gedachten over leiderschap’. Ook spreekt hij in het boek zich uit over ervaringen in het veld en geeft Kroon een verklaring voor zijn standvastigheid tijdens het proces dat het Openbaar Ministerie kort na zijn ridderslag tegen hem aanspande.

De rechtbank veroordeelde Kroon in 2011 tot een boete van 750 euro en een voorwaardelijke werkstraf voor het bezit van vier stroomstootwapens, waarvan hij er drie had doorgeleverd. Hij werd destijds vrijgesproken drugsbezit.

Voor zijn werk in Afghanistan werd Kroon onderscheiden met de Militaire Willems-Orde, de hoogste militaire onderscheiding van Nederland. Hij kreeg die onderscheiding in 2009 voor moedig optreden en leidinggeven als officier bij vuurgevechten in Afghanistan.

Tegenwoordig is Kroon officier bij het Garderegiment Fuseliers Prinses Irene.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)schrijft_boek__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 24 november 2012 @ 18:39:53 #255
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_119578145
Kroon laat claim tegen Staat vallen

AMSTERDAM - Militair Marco Kroon hoeft geen schadevergoeding meer van de Staat. Hij zei dat zaterdag voor de microfoon van Omroep Brabant. Zijn advocaat Geert-Jan Knoops zei enkele maanden geleden nog dat Kroon een schadevergoeding zou eisen wegens onterechte vervolging.

Justitie vervolgde Kroon voor drugsbezit en handel in stroomstootwapens, maar van cocaïnebezit werd hij vrijgesproken. De militaire kamer van de rechtbank in Arnhem veroordeelde hem wel tot een boete van 750 euro en een voorwaardelijke werkstraf voor het bezit van vier stroomstootwapens, waarvan hij er drie had doorgeleverd.

„Het is goed zo”, zei Kroon zaterdag. „Mijn advocaat en ik kennen elkaar goed. Hij weet hoeveel frustratie er in mij zat. We hebben een gesprek gehad. Het is goed zo.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aim____vallen__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:51:29 #256
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119578466
Mooi dat Kroon gerehabiliteerd is, doet hij het een beetje goed op oirschot?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 24 november 2012 @ 18:53:23 #257
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119578518
Met zijn boek treedt hij in de sporen van wijlen kapitein Westerling, 1 van onze andere oorlogshelden!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:17:34 #258
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_119579230
Jammer dat het de 22e uitgebracht is, maar nog nergens geleverd is. Op z'n vroegst vanaf maandag de 26e kreeg ik overal te horen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:57:36 #259
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_119580586
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Met zijn boek treedt hij in de sporen van wijlen kapitein Westerling, 1 van onze andere oorlogshelden!
En, heb je al beet?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:27:01 #260
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119581552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En, heb je al beet?
Het trieste is dat Westerling ten onrechte zijn Willemsorde nooit gehad heeft,Westerling heeft militair gezien het onmogelijke voor elkaar gebracht, Linkse moraalridders en een slechte afloop van de politionele acties hebben dit tegengehouden, erg jammer, dat iemand die zoveel voor ons land gegeven en zoveel heeft bereikt later wordt achtervolgt met rechtzaken en valse beschuldigingen. Mensen die in opdracht van het koninkrijk op deze wijze hun werk doen moet je koesteren, beschermen en eren.

Dit geldt voor Kroon, Westerling en zelfs voor Karremans. Ik heb een gesigneerd exemplaar van Westerlings "de eenling" hier op een ereplaats liggen, juist omdat men onze helden niet mag vergeten!
quote:
Hoewel Westerling verschillende malen werd voorgedragen voor een onderscheiding, werd hem die niet verleend. In augustus 1948 vroeg zijn toenmalige adjudant Henk Ulrici in een open brief aan Prins Bernhard aandacht voor het feit dat Westerling nog altijd geen onderscheiding had ontvangen, terwijl het "zon zeldzaam moedig, flink en knap commandant was". Prins Bernhard informeerde nog dezelfde maand bij de legercommandant Simon Spoor of Westerling al dan niet een onderscheiding zou worden verleend. Spoor liet de Prins weten dat hij zich zou inspannen voor een onderscheiding. Maar hier voelde men echter in Den Haag niets voor. Toen het vertrek van Westerling bij de Speciale Troepen al vast stond ondernam kolonel Reemer nog een laatste poging. Hij stelde voor om Westerling een Militaire Willemsorde te geven voor zijn werk op Sumatra, Celebes en Java. Ook Reemers verzoek werd afgewezen. Uiteindelijk kreeg Westerling op 14 januari 1949 bij zijn demobilisatie slechts een bijzondere tevredenheidsbetuiging..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:38:08 #261
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_119581879
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 25 november 2012 @ 17:08:16 #262
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119605763
laten we wel serieus en ontopic blijven!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 25 november 2012 @ 17:14:20 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 november 2012 @ 21:57:20 #264
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_119619237
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laten we wel serieus en ontopic blijven!
Doe dat dan ook en hou Westerling, Bouterse e.d. er buiten. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 25 november 2012 @ 22:30:53 #265
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_119621497
Ik hoor dat de kapitein goed bezig is in oirschot :p.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 26 november 2012 @ 09:55:53 #266
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_119630273
KRO De Wandeling: Kapitein Marco Kroon: geroemd en verguisd

http://dewandeling.kro.nl(...)everingen/23-11-2012
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:31:24 #267
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_119791898
Iemand het boek al gelezen? Ik ben er net in begonnen.
pi_119792649
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:31 schreef Wasmachinu het volgende:
Iemand het boek al gelezen? Ik ben er net in begonnen.
Ja, opzich wel leuk boek maar miste een beetje de diepgang. Ook is de opboek van het boek apart te noemen. ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 januari 2013 @ 21:30:05 #269
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121048778
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:31 schreef Wasmachinu het volgende:
Iemand het boek al gelezen? Ik ben er net in begonnen.
Droge stof imo.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 3 januari 2013 @ 00:14:59 #270
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_121095361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:30 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Droge stof imo.
Ik deel je mening, alhoewel er wel wat 'tips' instonden. Toch meer van verwacht.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 oktober 2013 @ 08:16:23 #271
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_132644848
Kroon nu al terug op oude nest

door Roy Klopper
AMSTERDAM -
Ridder in de militaire Willems-Orde Marco Kroon keert met een overplaatsing naar het Korps Commandotroepen verrassend snel terug op het oude nest.

De landmachtkapitein, die van 1998 tot 2012 al bij de commando’s werkte, wordt plaatsvervangend commandant bij een compagnie van de Groene Baretten.

Kroon voerde pas een jaar het bevel over een onderdeel van het Garderegiment Fuseliers Prinses Irene in Oirschot.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_oude_nest__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_132644889
^O^

Daar hoort ie ook thuis :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 28 oktober 2013 @ 10:14:04 #273
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132646862
Het 17e zal zich ook wel bedankt voelen :')
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 19 november 2013 @ 22:52:55 #274
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_133431036
Marco Kroon mag boek niet promoten

DEN HAAG -
Militair Marco Kroon mag zijn dinsdag uitgebrachte boek niet promoten. Volgens de Landmacht is het niet toegestaan voor een lid van het Korps Commando Troepen om in de openbaarheid te treden en media-optredens te doen. Een woordvoerder bevestigde dinsdag berichtgeving van NRC Handelsblad daarover.

Of Kroon al bij het korps zit kon de woordvoerder niet zeggen. „Maar de bedoeling is dat kapitein Kroon daar gaat werken, dus de regels gelden ook voor hem”. Volgens de zegsman zijn er niet speciaal regels opgesteld voor Kroon, maar geldt dit voor alle commando's. „Alleen de commandant en de persvoorlichter mogen naar buiten treden.”

Overigens is het commando's volgens de Landmacht wel toegestaan een boek te schrijven. „Dat is vrijheid van meningsuiting”, stelt de woordvoerder. Wel is daarbij van belang dat er geen staatsgeheimen worden onthuld.

Danger Close gaat over Kroons tijd als commandant van een peloton Special Forces in Afghanistan. Voor zijn dapper optreden daar werd hij in 2009 door koningin Beatrix gedecoreerd met de Militaire Willems-Orde. Ook gaat Kroon in op zijn vervolging voor vermeend drugsbezit. In 2011 werd hij daarvan vrijgesproken, waarna hij weer bij de landmacht kon terugkeren.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)niet_promoten__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 december 2013 @ 19:14:48 #275
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134159105


quote:
11 december 2013, kortweg: 11-12-13. De laatste bijzondere trouwdatum van deze eeuw als het gaat om cijferreeksen is daarmee aangebroken. Om 14.15 uur trouwde Marco Kroon woensdag met zijn Mirjam. De houder van de Militaire Willems-Orde gaf zijn jawoord op het stadhuis van Schijndel waar hij in versierde pantserwagen aankwam.
Ook Joyce van Eck en Antoon Gijsbers uit Gemert zeiden woensdag om kwart over twee 'ja' tegen elkaar. "Speciaal vanwege de mooie datum." Ook Joyce en Antoon stapten om 14.15 uur in het huwelijksbootje in het gemeentehuis van Gemert.

Joyce en Antoon rijden de hele dag rond in hun eigen trouwtruck. Voordat ze elkaar getrouwd en al in de armen konden vallen, liet het toekomstige echtpaar eerst foto's maken in het Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven.

Woensdag normaal niet in trek
Ook in Kasteel Heeswijk zei een liefdespaar precies op dat tijdstip 'ja' tegen elkaar.

In Eindhoven trouwen op 11-12-13 zeven bruidsparen, in Breda zijn zes trouwfeestjes. Op het stadhuis aan de Grote Markt was het woensdagmiddag bij vlagen hartstikke druk. Den Bosch kreeg vier aanmeldingen, Tilburg twee. Woensdag is sowieso geen dag waarop vaak wordt getrouwd..

Volgende kans: 2-2-22
Ook en 11-11-11 en 12-12-12 waren dagen waarop massaal werd getrouwd. Tijdens de bijzondere datum vorig jaar stapten twaalf Nederlandse bruidsparen in twaalf verschillende provincies in twaalf kastelen in het huwelijksbootje. De volgende kans op een bijzondere datum laat nog even op zich wachten: 2-2-22 (2 februari 2022).
http://www.omroepbrabant.(...)+magisch+moment.aspx
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:26:43 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140800011
Goed, Kroon voldoet schijnbaar niet meer aan de gedragscode defensie... Weet je wat, we maken ff een nieuwe ridder aan....

quote:
Defensie schuift nieuwe nationale held naar voren

Het ministerie van Defensie hijst Afghanistanveteraan en commando Gijs Tuinman (34) komend najaar op het schild als nieuwe nationale oorlogsheld. Hij krijgt in oktober de Militaire Willems-Orde uitgereikt, de allerhoogste dapperheidsonderscheiding van de krijgsmacht, die de afgelopen zestig jaar slechts eenmaal werd uitgereikt. De toekenningsprocedure, die jaren vergt, is zo goed als afgerond; alleen koning Willem-Alexander moet zijn handtekening nog zetten. Dit bevestigen goed ingevoerde bronnen aan de Volkskrant.

Met de onderscheiding wil Defensie het blazoen van de dragers van de Willems-Orde oppoetsen. De enige andere nog actief dienende drager, Marco Kroon, voldoet niet langer als uniek uithangbord voor Defensie, zeggen ingewijden.

Kroon in opspraak
Kroon, nu als commando in Mali, raakte sinds zijn onderscheiding in mei 2009 meermalen in opspraak wegens vermeend drugs- en wapenbezit en beledigende uitlatingen over het Koninklijk Huis. Majoor Tuinman is eind vorig jaar na een kort dienstverband als consultant bij Deloitte nadrukkelijk gevraagd terug te keren naar Defensie, zodat hij het nieuwe boegbeeld van de krijgsmacht kan worden.

==> Meer onder de link.
Volkskrant

Niet dat ik de daden/ acties van Tuinman in twijfel trek maar ik vind de uitleg van defensie op zijn zachtst gezegd nogal apart.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:37:50 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140800088
Als je dan toch propaganda moet maken doe het dan goed :')

Dit doet denken aan een slechte stagiair van Goebbels :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 juni 2014 @ 09:08:49 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140800354
Volkskrant martelt kapitein Marco Kroon



Bah. Misselijke rotstreek van martelhoaxer (*) Jan Hoedeman en het Afghaanse NGO-marionetje Nathalie Righton in de Azijnbode. Kapitein Marco Kroon, drager van de Militaire Willemsorde en nog veel, veel meer, en momenteel bezig met een tour of duty in hellhole Mali (foto) waar-ie in een dundoektentje RPG's mag koppen in een kut-uniform uit China, mag vandaag op zijn commando-laptop in de Volkskrant lezen dat hij een totale lul is. Een onbetrouwbare mafketel en een rouwdouwer. Kortom: ⊠ ongeschikt als held der natie. Want er is een nieuwe ferme jongen stoere knaap. Majoor Gijs Tuinman. Ongetwijfeld zeer verdiend voor Tuinmans. Maar dit zaakje stinkt, milfdef Hennis. Bah.

Geenstijl
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 12:32:03 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140803398
laten we eerst ff afwachten hoe het loopt ipv met complotten van de volkskrant en geenfuckingstijl in zee te gaan

lijkt erop dat hij deze onderscheiding gewoon verdiende
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:38:55 #280
176916 Karrs
2007-2017
pi_140803515
Volgens mij is dat ook niet het punt, maar wel dat Kroon onterecht wordt geschoffeerd.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 12:41:59 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140803566
ja door de volkskrant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:46:38 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 12:54:55 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140803757
anoniem zeker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:58:24 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140803796
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
anoniem zeker
Doet niet zoveel ter zake, uit de hele berichtgeving kun je lezen hoe er door de hogere legerleiding over Kroon gedacht wordt.

Dit is gewoon een mes in de rug van Kroon.
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 13:08:29 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140803989
ik weet niet hoor, het is niet het eerste flauwekulverhaal van de volkskrant en je kunt moeilijk die onderscheiding niet doen omdat er wat negatieve aandacht is voor de vorige

zou DEF wel sieren als ze er duidelij afstand van namen

beetje vlot ook graag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:10:57 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140804062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:26 schreef AchJa het volgende:
Goed, Kroon voldoet schijnbaar niet meer aan de gedragscode defensie... Weet je wat, we maken ff een nieuwe ridder aan....

[..]

Volkskrant

Niet dat ik de daden/ acties van Tuinman in twijfel trek maar ik vind de uitleg van defensie op zijn zachtst gezegd nogal apart.
Het is toch niet het formele standpunt van Defensie. Het gaat om "zeggen ingewijden". Het enige wat er gebeurt is dat iemand anders hem ook krijgt. Zelfs al was Kroon wel veroordeeld voor coke-gebruik of handel dan had hij zijn MWO gewoon mogen houden (zijn baan niet natuurlijk)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:12:31 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140804111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:08 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet hoor, het is niet het eerste flauwekulverhaal van de volkskrant en je kunt moeilijk die onderscheiding niet doen omdat er wat negatieve aandacht is voor de vorige

zou DEF wel sieren als ze er duidelij afstand van namen

beetje vlot ook graag
Dat def er verder geen uitspraken over wil doen zegt mij wel weer genoeg...

http://m.telegraaf.nl/art(...)litaire-willems-orde
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:21:07 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140804263
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is toch niet het formele standpunt van Defensie. Het gaat om "zeggen ingewijden". Het enige wat er gebeurt is dat iemand anders hem ook krijgt.
Ja, en daar is de kous dan mee af, echter wordt Kroon nu naar de achtergrond geschoven en dat vind ik een kwalijke zaak.

Je weet zelf hoe de tamtam werkt.
;)
pi_140815352
Zeldzaam.

Zou een Defensie voorlichter / journalist zich ooit realiseren, dat zij zich gelukkig (!) nooit in omstandigheden zullen bevinden, waar mensen een MWO verdienen ?
pi_140826071
Er waren tijden dat tientallen mensen tegelijkertijd de MWO kregen. Nu,mede vanwege de media, grijpt defensie vaak naar lagere decoraties. Militairen die de laatste jaren de Bronzen Leeuw kregen hadden na vroeger zeker de MWO gekregen.

Voor de Willems-orde als instituut is dit in ieder geval fantastisch nieuws. Ik hoop dat er snel meer volgen.

De oudste Ridder, Kenneth Mayhew RMWO is 97! Kun je nagaan!
pi_140826115
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, en daar is de kous dan mee af, echter wordt Kroon nu naar de achtergrond geschoven en dat vind ik een kwalijke zaak.

Je weet zelf hoe de tamtam werkt.
;)
Het verhaal dat men bezig is met een nieuwe MWO gaat al jaren door de wandelgangen. Dit staat los van Kroon. Men was altijd al grondig met de toekenning maar nu is men nog voorzichtiger geworden. Er zullen er nog meer volgen, ze zijn nog steeds bezig met decoraties voor acties in 2008 etc.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 juni 2014 @ 18:02:20 #292
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_141582868
Nee, de oorlogsheld is geen pr-instrument
Posted on juni 25, 2014

Een nogal opvallend artikel sierde de ‘Haagse Invloeden’-rubriek van NRC Handelsblad afgelopen weekend (21 juni). In ‘Wanneer militaire helden vooral een product van pr-politiek zijn‘ beweert politiek redacteur Tom-Jan Meeus – na een lange aanloop – onder meer dat Defensie bewust een kunstmatige vorm van militair heldendom creëert. Het uitreiken van de militaire Willemsorde - in 2009 aan Kroon en binnenkort aan Tuinman (beiden commando’s) – zou niet zozeer te doen zijn om dapperheid te belonen, maar om hen uit te melken als lichtend voorbeeld en pr-juweeltje voor de krijgsmacht. De nationale held als wervingsmiddel bij uitstek: de in Amerika welbekende posterboy die de krijgsmacht broodnodige goede publiciteit oplevert.

Daarnaast zou er, zo staat vermeld in het artikel, ook nog eens ‘geen belangstelling’ zijn geweest onder Tweede Kamerleden om gezamenlijk de film ‘Getekend‘ over militairen met Post Traumatisch Stress Syndroom (PTSS) te kijken en er daarna over te discussiëren. Genoeg om even bij stil te staan dus. Dat gaan we doen in twee delen: vandaag de uitspraken rondom de Willemsorde.

Moed, beleid en trouw?
In 2009 werd de militaire Willemsorde voor het eerst sinds vijftig jaar weer eens uitgereikt. Commando Marco Kroon kreeg de onderscheiding wegens bewezen diensten in Afghanistan. Het is niet raar dat de Willemsorde zo zelden aan militairen wordt gegeven: om de hoogste onderscheiding – te vergelijken met de Amerikaanse medal of honor en het Britse Victoria Cross – zijn exclusieve waarde te laten behouden dient het toekennen ervan een hoge uitzondering te zijn en alleen in zeer zeldzame gevallen te geschieden. De militaire Willemsorde is, zoals Koning Willem I het in 1815 formuleerde: ‘tot belooning van uitstekende daden van moed, beleid en trouw, bedreven door diegenen, welke, zoo ter zee als te lande, in welke betrekking ook, en zonder onderscheid van stand of rang, Ons en het Vaderland dienen.’

Tegelijkertijd is het goed dat de onderscheiding wel wordt toegekend in die gevallen waarin dat, gezien de buitengewone acties die militairen soms uitvoeren, zeer terecht is. Een dergelijke onderscheiding verliest immers ook zijn waarde als hij nooit aan iemand wordt uitgereikt. De Nederlandse inzet in Afghanistan levert situaties op waarin militairen dermate uitzonderlijke acties ondernemen dat de toekenningsprocedure van de Willemsorde sinds de jaren voorafgaand aan 2009 maar weer eens is afgestoft. Onlangs werd bekend dat ook commando Gijs Tuinman de Willemsorde later dit jaar uitgereikt zal krijgen.

Willemsorde als PR-instrument?
Meeus stelt echter dat dapperheid in zowel het geval van Kroon als dat van Tuinman niet het belangrijkste motief is geweest voor Defensie om de Willemsorde aan hen toe te kennen. Defensie zou namelijk vooral een held zoeken die goede publiciteit genereert, zo stelt hij. De omstreden manier waarop Kroon in de periode na de ceremonie in het nieuws kwam – vermeend drugs- en wapenbezit – zou echter juist niet de publiciteit zijn waarop Defensie zat te wachten rondom de nieuwe oorlogsheld. Zo schrijft Meeus dat het nota bene minister Van Middelkoop zelf was ‘die met zoveel woorden toegaf dat het hem alleen om de held als product van pr-politiek ging. Hij quote de minister als: ‘Dit is niet het soort publiciteit voor een drager van de Willemsorde waarop we zitten te wachten’, aldus de minister. Vervolgens trekt Meeus daar de conclusie uit dat Nederland blijkbaar geen held zocht, maar ‘iemand die zich voordeed als held. Een poseur van het foutloze leven. Een creatie. Een stripfiguur.’

Dat is nogal een gewaagde – en wat mij betreft doorgeschoten - conclusie.Goed, defensievoorlichters hebben toegegeven dat zij erop hopen dat ‘de beschaafde’ Tuinman niet dezelfde publicitaire brokken zal maken als ‘lompe rouwdouw’ Kroon. Afgezien van het feit dat ze zich beter kunnen onthouden van dergelijke uitspraken, is het de vraag of de hoop daarop dan zo gek of zelfs verwerpelijk is. En belangrijker, bieden dergelijke uitspraken een reden om direct te veronderstellen dat de motieven om de Willemsorde toe te kennen in de laatste twee gevallen niet puur zijn geweest?

Geen ideale schoonzoon
Natuurlijk dienen de daden waarvoor de onderscheiding wordt uitgereikt altijd centraal te staan, maar zien we stiekem niet allemaal graag iemand die naast die getoonde heldhaftigheid ook nog eens van onbesproken gedrag is? Daarmee hoeft het niet direct om de ideale schoonzoon te gaan, maar wel iemand die begrijpt dat de onderscheiding gepaard gaat met meer dan alleen de eer en heldenstatus. Iemand die de Willemsorde op zijn jasje mag spelden is bij voorkeur ook een rolmodel, iemand waartegen we kunnen opkijken en die weet dat het dragen van de onderscheiding voor de rest van zijn (of haar!) leven gepaard gaat met bepaalde verantwoordelijkheden. Diezelfde verantwoordelijkheden zijn immers sowieso al onderdeel van de militaire gedragscode en identiteit: militair is men 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dat wordt iedere militair tijdens de opleiding tot in den treure bijgebracht. Waarom zou dat opeens anders zijn voor militairen die de Willemsorde uitgereikt hebben gekregen? Integendeel, van hen mag juist nog iets extra’s worden verwacht. Niet in de laatste plaats omdat zij onder een vergrootglas van de media liggen. Bovendien geeft iemand van onbesproken gedrag een onderscheiding nu eenmaal (nog) meer glans. Zeker de Willemsorde gaat om meer dan alleen de dapperheid die is getoond, ook al dient die dapperheid – en alleen dat – de reden te zijn om de onderscheiding toe te kennen.

Het argument dat Meeus aanhaalt, dat oorlog ‘shitty business‘ is en dat een imago van ‘perfectie’ daarom amper serieus is te nemen, overtuigt niet en is ook een beetje flauw. Dat militairen tijdens uitzendingen keuzes maken die volgens de maatstaven van het ‘normale’ dagelijkse leven onvoorstelbaar zijn en zeer agressief en ‘shitty‘ gedrag tot gevolg kunnen hebben, betekent niet dat diezelfde militairen vervolgens ook allemaal wel shitty gedrag zullen vertonen als ze terug zijn in eigen land. Het prototype van de veteraan die Meeus in zijn artikel neerzet wordt op die manier net zo zwart/wit en onrealistisch als het perfecte plaatje dat Defensie volgens hun voor ogen heeft als pr-middel.

Rolmodel
Verder is het mij niet duidelijk wat het probleem is als gedecoreerde oorlogshelden goede publiciteit voor Defensie opleveren. De potentiële heldenstatus rondom het fenomeen ‘militair’ kan bijdragen aan de waardering die zij krijgen voor het vaak gevaarlijke werk dat zij doen. Het maakt de voor burgers vaak ongrijpbare taak van militairen op de een of andere manier wat meer grijpbaar. Inspirerende verhalen vanuit de krijgsmacht kunnen ook één van de vele redenen zijn die jonge en oudere jongens – en gelukkig ook steeds vaker meiden – ertoe aanzet zich (later) aan te melden om in militaire dienst te gaan. Met een Willemsorde onderscheiden militairen kunnen voor die jongens en meiden dienen als voorbeeld en rolmodel. Dat is iets waar we in Nederland, net als andere (zelfs voorzichtige) uitingen van patriottisme en waardering voor militairen, erg terughoudend en soms zelfs krampachtig mee omgaan. Over positieve publiciteit als bijproduct van oorlogshelden hoeft echter niet zo moeilijk gedaan te worden. In ieder geval niet zolang men dat blijft zien als mooie bijkomstigheid en het niet als het primaire motief gaat gelden om de Willemsorde aan iemand toe te kennen. Maar zijn er – ondanks de woorden van Van Middelkoop – daadwerkelijk redenen om te geloven dat dit het geval is geweest bij Kroon of Tuinman?

Geen cadeautje
Dat is moeilijk te geloven. Het is niet alsof de militaire Willemsorde zomaar aan iemand wordt gegeven, ook niet als een aantal opportunistische ambtenaren het als mooi pr-stuntje bombarderen. Het is (een beetje gechargeerd gesteld) niet het equivalent van een lokale supermarktactie, waarbij iedere militair er één kan krijgen door het sparen van actiepunten. In de gevallen Kroon en Tuinman is, zoals gebruikelijk, de standaard procedure doorlopen, waarbij verschillende commissies er enkele jaren over hebben gedaan om uiteindelijk de knoop door te hakken en groen licht te geven. Wanneer er twijfels zijn of als de acties toch niet genoeg zijn om in aanmerking te komen voor de Willemsorde, bestaan er altijd nog de lagere onderscheidingen. Met die procedure kunnen nooit alle twijfels van subjectiviteit worden weggenomen, maar het is een robuuste waarborg tegen de welbekende doorgestoken kaart.

Te snel suggereren dat de hoogste militaire onderscheiding die Nederland kent niet (geheel) terecht, of om de verkeerde redenen wordt uitgereikt doet afbreuk aan het prestige ervan. Bovendien is het een klap in het gezicht van de ontvangers, die nooit zelf om de Willemsorde hebben gevraagd. Eenmaal uitgereikt hebben zij het recht de medaille en alles wat daarbij komt kijken met trots en eergevoel en zonder twijfels te mogen dragen. Ook ministers en defensiewoordvoerders hebben de verantwoordelijkheid de waarde van die erkenning niet te ondermijnen met domme uitspraken over de publiciteitswaarde van oorlogshelden. De Willemsorde is gewoonweg te waardevol om door zinloze discussies, geruchten en opportunisme besmeurd te worden. [Stephan de Vries]

Bron: http://stukjeduiding.com/(...)-geen-pr-instrument/
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 6 augustus 2014 @ 07:38:05 #293
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_143114181
Marco Kroon ziek terug van missie Mali

Marco Kroon komt vroegtijdig terug van zijn missie in Mali. Hij keert met spoed terug naar Nederland om te herstellen van een blindedarmontsteking.

Dat meldt het AD op gezag van een woordvoerder van Defensie.

Volgens de woordvoerder gaat het naar omstandigheden goed met Kroon, maar is het beter dat zijn ontsteking in Nederland wordt behandeld.

Kroon is in Mali om missies uit te zetten voor de troepen die op verkenning gaan. Dat doet hij vanuit kamp Castor nabij de stad Gao. Of Kroon snel genoeg is hersteld om zijn missie af te maken is nog niet duidelijk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ug_van_missie__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 4 november 2014 @ 14:16:44 #294
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_146291351
Ridder Kroon bevorderd tot majoor

Nieuwsbericht | 04-11-2014 | 11:44

Ridder Militaire Willems-Orde Marco Kroon is gisteren op het Land Training Centre in Amersfoort bevorderd tot majoor. De promotie hangt samen met zijn nieuwe functie binnen de instructiegroep gemechaniseerd optreden van het trainingscentrum.

Kroon gaat zich bezighouden met opleidingen en trainingen voor de pantserinfanterie. Zijn afdeling is onder meer verantwoordelijk voor het oefenen van eenheden op compagnies-, bataljons- en brigadeniveau. Kroons overstap naar het Land Training Centre markeert het einde van een lange periode bij het Korps Commandotroepen. Die werd slechts kort onderbroken door een functie als compagniescommandant bij 17 Pantserinfanteriebataljon in Oirschot.

Hoogste dapperheidsonderscheiding

Voor zijn moedig optreden in Afghanistan sloeg koningin Beatrix kapitein Kroon in 2009 tot Ridder Militaire Willems-Orde (MWO). Deze hoogste dapperheidsonderscheiding werd toen voor het eerst in 54 jaar uitgereikt.

Naast Kroon zijn er nog 3 levende Ridders MWO: de Engelsman Ken Meyhew (1917), de Amerikaan Edward Fulmer (1919) en de Nederlander Cornelis van den Hoek (1921). Op 4 december wordt weer een ridder benoemd. Het gaat om majoor Gijs Tuinman.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)bevorderd-tot-majoor
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 januari 2018 @ 18:33:50 #295
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176571724
OM onderzoekt gebruik geweld Kroon Afghanistan

Het Openbaar Ministerie (OM) doet onderzoek naar een geweldsincident van Marco Kroon in Afghanistan in 2007. Dat gebeurde tijdens een militaire operatie die geheim moest blijven. Advocaat Geert-Jan Knoops heeft dat woensdag naar buiten gebracht namens Kroon.

Kroon (47) stelt daarin dat hij het incident vorig jaar bij Defensie heeft gemeld. Defensie deed hiervan vorige week officieel melding bij het OM, dat nu een onderzoek heeft ingesteld, aldus de verklaring. De militair kreeg in 2009 de Militaire Willems-Orde, de hoogste militaire onderscheiding, wegens heldhaftig optreden in Afghanistan. Hij werkt nu voor de inspecteur-generaal van de krijgsmacht.

"Ik heb als commandant van mijn eenheid een vijand moeten uitschakelen die een ernstig gevaar vormde voor de operatie en ook een gevaar vormde voor het leven van mijn mannen en mijzelf. Gelet op de grote politieke en militaire gevoeligheid en het hoge afbreukrisico heb ik dit incident lange tijd geheim moeten houden. Ik wilde en kon de operatie niet in gevaar brengen", aldus Kroon.

Naar geweten gehandeld
Vanwege de geheime aard zegt hij er verder niet over uit te kunnen weiden. "De uitkomst van het onderzoek van het OM zie ik met vertrouwen tegemoet, omdat ik naar eer en geweten heb gehandeld", aldus Kroon.

Hij zegt verder dat hij er bewust voor kiest dit nu zelf naar buiten te brengen. "Ik zou het zeer betreuren als u via andere kanalen van dit incident en deze melding zou vernemen dan van mijzelf."

(Frontpage)

Beroering om melding geweldsincident Kroon

Onder commando's die in 2007 in Afghanistan waren, is beroering ontstaan over een onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM) naar een geweldsincident in dat land tien jaar geleden. De elitemilitairen zijn niet te spreken over het feit dat ze dit uit de media hebben moeten vernemen. Dat zegt advocaat Michael Ruperti namens enkelen van hen.

De onderscheiden militair Marco Kroon maakte via zijn advocaat bekend dat hij het incident had gemeld aan Defensie. Dat heeft daarna het OM ingeschakeld. De vrees bestaat dat een behoorlijk aantal betrokkenen onderwerp wordt van strafrechtelijk onderzoek.

Volgens Ruperti gaat het om staatsgeheime informatie en moet de minister eerst een ontheffing verlenen, voordat betrokkenen mogen praten. Ze zullen zich in principe beroepen op hun zwijgrecht, aldus de raadsman.

Volgens hem waren er in 2007 tientallen commando's en leden van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) bij een inlichtingenoperatie betrokken. Tijdens deze operatie heeft zich ook het door Kroon gemelde incident voorgedaan, waarbij volgens hem een vijand werd uitgeschakeld die de operatie in gevaar had kunnen brengen.

(Frontpage)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:38:02 #296
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176571788
Er is duidelijk iemand viesmad over zijn stukgelopen carrière bij het OM. :')
pi_176574248
Morgen zal Ken Mayhew, RMWO 101 worden!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 januari 2018 @ 20:59:25 #298
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176575352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:17 schreef _The_General_ het volgende:
Morgen zal Ken Mayhew, RMWO 101 worden!!!
_O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_176738438
quote:
9s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:38 schreef Nobu het volgende:
Er is duidelijk iemand viesmad over zijn stukgelopen carrière bij het OM. :')
:o ik dacht er ook aan. ^O^
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:40:15 #300
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_176746623
Het OM voert gewoon haar werk uit. Had Kroon 10 jaar geleden ook kunnen doen en het incident intern in de lijn melden. :')
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:23:01 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176747723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:40 schreef detaris het volgende:
Het OM voert gewoon haar werk uit. Had Kroon 10 jaar geleden ook kunnen doen en het incident intern in de lijn melden. :')
Er zal wel een reden voor zijn dat dit niet gebeurd is. En ik denk niet 'om operationële en politieke redenen"
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')