dit lijkt me wel verstandig ja, voor mijn examen kreeg ik te horen van mijn instructeur dat de examinator die ik zou krijgen wel van doorrijden houdt. En de examinator zei ook van gebruik je motor als motor en ga niet als een auto rijdenquote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef rene90 het volgende:
Zenuwachtig....naja, het komt zoals het komt. Ik durf wel te zeggen dat ik veilig kan rijden op de motor, maak me meer druk over die rotondes, en of ik een examinator heb die wilt dat je 'snel' doorrijdt. Ik ga gewoon wel de snelste baan pakken, en inhalen waar nodig. Is dat ook jullie advies?
Nee, niet gehad.quote:Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef fespo het volgende:
hebben jullie bij het theorie examen vragen gehad over een aanhanwagen of zijspan?
jesus wat saai/ouderwets
Ho ho, ze kunnen het zomaar vragen hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 14:42 schreef fespo het volgende:
mooi dan skip ik dat allemaal.
ik kan echt niet onthouden wat daar allemaal verplicht aan is. afmetingen etc.
Ja.quote:Op zondag 10 april 2011 17:17 schreef fespo het volgende:
even nog 2 vraagjes waar ik mee zit
* moet je gas loslaten bij het schakelen. (bij rijlessen)
Ja. Ik gebruik Neutraal bij het stoplicht alleen als het wachten lang duurt, en ik geen zin heb om de koppeling al die tijd vast te houden.quote:* stel je stopt voor een stoplicht.
doe je dan:
zachtjes aankomen rijden in 2, in 1 zetten, stilstaan.
of doe je zachtjes aankomen rijden in 2, in neutraal zetten, stilstaan. naar eerste versnelling.
ik neem aan het eerste toch?
Met name als het vriest, m'n koppelingshendel heeft geen verwarming...quote:Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Dekatria het volgende:
Ja. Ik gebruik Neutraal bij het stoplicht alleen als het wachten lang duurt, en ik geen zin heb om de koppeling al die tijd vast te houden.
Goede schoenen die de hakken bedekken.quote:Op zondag 10 april 2011 20:54 schreef WitteHamster het volgende:
Hey,
Wat leuk dat hier een topic voor is!
Ik wil binnenkort beginnen met rijlessen voor de motor. Ga waarschijnlijk morgen een rijschool bellen voor een intake.
Zijn er nou nog beginnerstips voor iemand die echt voor het eerst op een motor stapt?
doe de enkels ook maar op crocs rijden lijkt me geen goed planquote:Op zondag 10 april 2011 20:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Goede schoenen die de hakken bedekken.
En vooral genieten
Lol! Ik bedoel de enkels ja.quote:Op zondag 10 april 2011 21:00 schreef densmee het volgende:
[..]
doe de enkels ook maar op crocs rijden lijkt me geen goed plan
moet je even proberen afhankelijk van been lengte, met korte pootjes zal het lastiger zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 21:09 schreef WitteHamster het volgende:
Haha ik had gehoord inderdaad over die schoenen, iemand anders raadde mij aan om gelijk maar motorrijlaarzen te kopen aangezien je die natuurlijk toch nodig hebt.
1 van de dingen waar ik bang voor ben is, ik ben niet bijster lang (rond de 1.70). Kan dit een beetje goed zitten en met voeten op de grond bij een gemiddelde lesmotor? Heb daar namelijk geen flauw idee van.
Confronterend ja, die lijstquote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef Yreal het volgende:
Fuck, ik ben hier dus echt de langste lesser
Is je theoriecertificaat nog leesbaar?quote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef Yreal het volgende:
Fuck, ik ben hier dus echt de langste lesser
nog netquote:Op zondag 10 april 2011 21:27 schreef Crutch het volgende:
[..]
Is je theoriecertificaat nog leesbaar
?
Ben je nog bezig of laat je het verlopen?quote:
ok, mag ik?quote:Op zondag 10 april 2011 23:31 schreef fespo het volgende:
je denkt goedkoper te zijn met motor????
dat gaat tegenvallen hoor.
nee.de basis dingen als remblokjes, olie verversen, bougies ketting en tandwielen kun je heel goed zelf. Banden (slijten wat harder bij motoren) kleppen stellen, oliekeerringen en carbs synchroniseren (voor zover van toepassing) is wat kostbaarder en vereist de nodige vakkennis wil je dat zelf kunnen. Of je met 200 uitkomt per jaar, hmz misschien wel maar dan is kalm rijden en de basis dingen echt allemaal zelf doen wel vereist.quote:Op zondag 10 april 2011 23:36 schreef TSI het volgende:
[..]
ok, mag ik?
Rij zo een 10k per jaar (vooral weekenden, student...)
nu(ca ¤200/maand):
- mrb: ¤500/jaar
- Verz: ¤37/maand
- brandstof: ¤120/maand (1:10 met geluk... Vectra A '95>1.8 automaat )
- onderhoud: valt wel mee, ¤200 per jaar?
Ik dacht aan motor(ca ¤100/maand):
- MRB ¤100/jaar
- Verz: ¤15/maand
- Brandstof: ¤60/maand (iets minder rijden + stuk zuiniger)
- onderhoud: meer zelf doen, dus ook iets van ¤200/jaar
Ik ben alleen een beetje bang dat ik een hoop geld kwijt ben om in het zadel te komen... motor= ¤?, pak =¤?, enz enz. (ik heb wel de voorkeur voor een transalp, BMW GS, TDM achtige motor,)
Zit ik er erg ver naast?
Bedankt! Kalm rijden komt wel goed en zelf een en ander doen ook wel. Ik zie vooral op tegen de grote kosten van een pak, helm en een goede motor (gezien mijn auto in de aanschaf tamelijk goedkoop was: ¤750)quote:Op zondag 10 april 2011 23:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nee.de basis dingen als remblokjes, olie verversen, bougies ketting en tandwielen kun je heel goed zelf. Banden (slijten wat harder bij motoren) kleppen stellen, oliekeerringen en carbs synchroniseren (voor zover van toepassing) is wat kostbaarder en vereist de nodige vakkennis wil je dat zelf kunnen. Of je met 200 uitkomt per jaar, hmz misschien wel maar dan is kalm rijden en de basis dingen echt allemaal zelf doen.
Te makkelijk. Waarom zou je niet eerst goed over zoiets basaal als je portemonnee nadenken. Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt tenslotte. Voor eind dit seizoen / begin volgend seizoen ben ik alweer opzij aan het leggen, omdat ik weet dat de kleppen gesteld moeten worden en ik een nieuwe ketting / tandwielenset nodig heb minstens. Ik wil ook nog een andere helm. Nou ja bij elkaar ben je dan zomaar ¤700 verder.quote:Op zondag 10 april 2011 23:53 schreef nero7 het volgende:
Niet zo goedkoop doen, je moet motor willen rijden of niet.
De kosten komen daarna wel.
De goedkoopste GSsen zijn de 1100GSsen op 't moment, en daar ben je al snel 3000 - 3500 euro aan kwijt als je een goedkopere weet te vindenquote:Op zondag 10 april 2011 23:36 schreef TSI het volgende:
[..]
Ik ben alleen een beetje bang dat ik een hoop geld kwijt ben om in het zadel te komen... motor= ¤?, pak =¤?, enz enz. (ik heb wel de voorkeur voor een transalp, BMW GS, TDM achtige motor,)
Zit ik er erg ver naast?
bronquote:Iedereen die voor het eerst een rijbewijs haalt, valt onder de nieuwe regeling. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels.
Ze zullen wel autorijbewijs bedoelen, want anders ben ik er op m'n 21ste ook vanaf.quote:Op maandag 11 april 2011 09:54 schreef Yreal het volgende:
Dan zou ik er al op mijn 21ste vanaf moeten zijn
quote:Voor 16-en 17 jarigen is deze termijn zelfs zeven jaar na verkrijging van een rijbewijs van de bromfietscategorie AM.
Dan kan je al snel terecht! Ik heb vanavond mijn proefles, ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn aangezien ik nog nooit een motor heb aangeraakt.quote:Op maandag 11 april 2011 09:52 schreef WitteHamster het volgende:
Hey Iedereen,
Gister gaf ik al aan te willen beginnen met motorrijlessen, ik heb net gebeld en heb morgen al een intake! Ben benieuwd!
Klopt maar dat wil ik ook, wil nu zo snel mogelijk beginnen! Ik heb ook nog nooit een motor aangeraakt dus het zal spannend worden. Heb wel drie jaar mijn autorijbewijs voor zover dit me kan helpen qua verkeersinzicht.quote:Op maandag 11 april 2011 10:19 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Dan kan je al snel terecht! Ik heb vanavond mijn proefles, ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn aangezien ik nog nooit een motor heb aangeraakt.
Mental preparation , je hebt iig heel ernstig lekker weerquote:Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef rene90 het volgende:
zo nu bij het cbr aan het wachten, het uurtje les verliep wel lekker. nu even een klein uurtje wachten met een blikje fanta.
bedankt voor de steun, hopelijk komt het goed.
@moblo, oke dan kom ik die nog een keertje ophalen, vrijdags ben ik weer in de buurt maar dat sluiten we nog wel even kort.
Straks maakt het weer geen donder meer uit; geslaagd = geslaagdquote:Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef rene90 het volgende:
ja het weer is niks te klagen, als ik het haal hoop ik dat het donderdag en vrijdag ook lekker weer is
Sjawátte? is het nu alweer winter?quote:Op maandag 11 april 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
zo's zien of ik 'm omver kan rijden met m'n charade ga zo op weg naar de sportschool
Maar wel in een charade?quote:Op maandag 11 april 2011 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
Onze geweldige bolide
moet ook de weekboodschappen doen en doe dat liever niet op de fiets: past niet in de fietstassen
D'r zit 100 liter kofferruimte op die tank, en meer cilinderinhoud als een Chadinges, ik zeg: HOAX/kutsmoesquote:Op maandag 11 april 2011 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
Onze geweldige bolide
moet ook de weekboodschappen doen en doe dat liever niet op de fiets: past niet in de fietstassen
Verdomme zeg, lees dit bericht nu pasquote:Op maandag 11 april 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
zo's zien of ik 'm omver kan rijden met m'n charade ga zo op weg naar de sportschool
Gefeliciteerd met je vriendin! Maar waarom heb jij pas groenlicht daarvoor nu zij voor B geslaagd is?quote:Op maandag 11 april 2011 18:51 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin heeft net afgereden voor haar B en is geslaagd.
Dat betekent dat ik groen licht heb om A te gaan halen.
Ik ga dus morgen bellen voor een proefles hier in Rotterdam
quote:Op maandag 11 april 2011 19:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je vriendin! Maar waarom heb jij pas groenlicht daarvoor nu zij voor B geslaagd is?
Om de kosten een klein beetje in de hand te houden.quote:
quote:Op maandag 11 april 2011 19:06 schreef rene90 het volgende:
[..]
Verdomme zeg, lees dit bericht nu pas
Ah ok! Nouja, nu kan je beginnenquote:Op maandag 11 april 2011 20:14 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Om de kosten een klein beetje in de hand te houden.
Ik ben een huis aan het renoveren, heb naast mij leasebak ook nog een Mercedes oldtimer en heb ook nog een speedboot.
Beste dure hobby's zeg maar
Nicequote:Op maandag 11 april 2011 18:21 schreef rene90 het volgende:
thanks, en ben geeneens over takenhof, steve biko of keizer karel heen geweest haha.
Heb even uitgerekend wat ik in totaal kwijt was.
1 prive les a 47,50
Pakket 8 lessen, 1 avb, 1 avd, 1 eigen verklaring a 595,00
8 lessen a 320,00
Theorie a 32,00
Dus net geen 1000 euro voor het hele plaatje.
Bij wie?quote:Op maandag 11 april 2011 18:51 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin heeft net afgereden voor haar B en is geslaagd.
Dat betekent dat ik groen licht heb om A te gaan halen.
Ik ga dus morgen bellen voor een proefles hier in Rotterdam
Hartelijk dank Tankiej!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:12 schreef Tankiej het volgende:
[ afbeelding ]
Van berm tot berm is dus de rijbaan, ook de spitsstrook dan
Edit: Oh, en succes met je theorie
Dan plan je op die maandag toch 2 of 3 lessen in ? Gaat het iets vlotter.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:20 schreef The6thgate het volgende:
Bah nu wil ik meteen weer verder gaan Beetje jammer dat ik alleen maar op maandag de tijd heb om te lessen dus gaat wel een paar maanden duren.
Nouja herinner me nog een keer dat ik 4uur autorijles achter elkaar had. Dat laatste uurtje was de concentratie zo ver heen dat het eigenlijk geen zin meer had Maar misschien gewoon een keertje proberen idd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan plan je op die maandag toch 2 of 3 lessen in ? Gaat het iets vlotter.
De laatste paar ben ik ook geslaagd, maximaal 3 fout dus dat moet wel goed komen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:12 schreef Tankiej het volgende:
Yep! En ik verwacht het wel te gaan halen, op de laatste 5 oefenexamens had ik niet meer dan 4 fouten
Ik heb stage van 8 tot half 5 en vaak om 5 uur of half 6 les. Maar ik heb dan ook ongeveer stage naast mijn huis en de rijschool is ook heel dichtbijquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:13 schreef ArnosL het volgende:
Ik loop stage van 8 tot 5, dus doordeweeks kan ik overdag niet. 's Avonds doen ze wel op dinsdag en donderdag en op zaterdag de hele dag, maar dan willen er wel meer lessen
Hopen voor je dat jij dan geen 70 lessen nodig bent, dan word het wel ernstig duurquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er dus echt geen zin meer in hé , dat rijlessen. En ik vind het hinderlijk dat ik toch op dat net niet niveau blijf hangen. En dan heeft mijn zusje na 70 lessen en 2x zakken toch al wel der B. Hoopte dat ik sneller zou zijn
Zit nu op 15 lessen voor AVD. Brommer maar even zwaar opvoeren en gewoon zelf gaan oefenen?
Ik moet eerst nog een kwartier op de brommer voor ik thuis ben, daarna met de auto nog 20 minuten. Maar als ik rechtstreeks vanaf stage naar de rijschool ga ben ik er ook in een kwartierquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb stage van 8 tot half 5 en vaak om 5 uur of half 6 les. Maar ik heb dan ook ongeveer stage naast mijn huis en de rijschool is ook heel dichtbij
Ik wil eigenlijk geen les op zaterdag, dan wil ik lekker rustig aan doen
En wat zijn dan je struikelblokken waardoor het niet lukt?quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er dus echt geen zin meer in hé , dat rijlessen. En ik vind het hinderlijk dat ik toch op dat net niet niveau blijf hangen. En dan heeft mijn zusje na 70 lessen en 2x zakken toch al wel der B. Hoopte dat ik sneller zou zijn
Zit nu op 15 lessen voor AVD. Brommer maar even zwaar opvoeren en gewoon zelf gaan oefenen?
Ik heb geen motorkennis, maar soms wil het helpen om van rijschool te wisselen of een andere instructeur te nemen. Het zit je in ieder geval niet mee in je familie wat rijden betreft...quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er dus echt geen zin meer in hé , dat rijlessen. En ik vind het hinderlijk dat ik toch op dat net niet niveau blijf hangen. En dan heeft mijn zusje na 70 lessen en 2x zakken toch al wel der B. Hoopte dat ik sneller zou zijn
Zit nu op 15 lessen voor AVD. Brommer maar even zwaar opvoeren en gewoon zelf gaan oefenen?
Ah, ok. Dan wordt het wat lastiger jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:26 schreef ArnosL het volgende:
Ik moet eerst nog een kwartier op de brommer voor ik thuis ben, daarna met de auto nog 20 minuten. Maar als ik rechtstreeks vanaf stage naar de rijschool ga ben ik er ook in een kwartier
Vorige week een oogmeting gehad trouwens. Ik kan de borden ver af niet meer goed lezen. Vanavond om 17.10 heb ik een afspraak met een lenzenspecialist en misschien krijg ik dan ook al lenzen mee als ze op voorraad zijn.
Maar eens even kijken hoe dat bevalt
Ik draag zelf lenzen, maar heb wel vaak mijn zonnebril op, gaat prima .quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef The6thgate het volgende:
Is een bril onder een helm eigenlijk te doen? Ik kan op zich prima zonder bril rijden (heb -0.25), maar als ik op onbekend terrein moet navigeren heb ik 'm wel nodig wil ik op tijd de borden lezen. Lenzen gaan helaas niet.
Ik rij ondertussen 2,5 jaar met bril onder een helm. Integraalhelm zelfs en dat gaat primaquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef The6thgate het volgende:
Is een bril onder een helm eigenlijk te doen? Ik kan op zich prima zonder bril rijden (heb -0.25), maar als ik op onbekend terrein moet navigeren heb ik 'm wel nodig wil ik op tijd de borden lezen. Lenzen gaan helaas niet.
O ja goeie tipquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Sowieso; Als je een helm gaat kopen je (zonne-)bril meenemen om te passen.
True, het is wel een opluchting, ookal heb je nog 2 examens te gaanquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef Tankiej het volgende:
Gefeliciteerd cyberterrorist!
Ik had bij m'n theorie voor de auto ook 6 fout, maar dan ben je ook geslaagd
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:37 schreef cyberterrorist het volgende:
En ik ben geslaagd voor mijn theorie!
Niet bepaald met vlag en wimpel (6 fouten), maar dat mag de pret niet drukken
Vanmiddag alweer mijn 4e motorrijles, heb der zin in
Ik heb een zonnebril op, zodat mijn vizier open kan .quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:40 schreef ArnosL het volgende:
Gefeliciteerd
Een zonnebril onder een helm lijkt me niets, een donker vizier lijkt me fijner
Ik heb hetzelfde ja. Gaat primaquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:57 schreef Yreal het volgende:
ik kan ook heel goed met bril op mijn helm aan, merk ik niks van.
Mijn opticien vind dat ik een nieuwe moet, kreeg afgelopen week reclame dat ik nodig weer eens m'n ogen moet laten metenquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:08 schreef Dekatria het volgende:
Gefeliciteerd cyberterrorist! Dat is nummer 1 zeggen we dan
[..]
Ik heb hetzelfde ja. Gaat prima
Moet alleen weer een nieuwe bril, ik merk dat m'n huidige weer wat verouderd is.
binnenkortquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef cyberterrorist het volgende:
Nog lessers in Zaanstad trouwens?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:54 schreef DarkNoize het volgende:
Heb me hier ook maar even aangemeld.
Donderdag try-out
Allereerst, welkom beidenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef WitteHamster het volgende:
Hey Allemaal,
Ben net terug van de intake, wat is motorrijden gaaf zeg! Het ging wel redelijk goed, alleen het schuin afsteken (ofzo?) ging niet zoals ik wilde. Heb ook nog wat scooterkwaaltjes die eruit moeten (1 vingertje remmen).
Heb mijn AVB examen 17 mei en theorie examen 20 mei!
Haha 28x 2 zou wel heel erg van de zotte zijn he!quote:
Ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik vraag 'm even hier, jullie zitten in de theorie:
[ afbeelding ]
Afbuigende voorrangsweg, beide bestuurders hebben dus haaientanden voor zich. Bestuurder 1 moet bestuurder 2 gewoon voorrang verlenen omdat hij van rechts komt?
Ja. En andersom, als een een auto uit het Noorden komt van het plaatje en rechtdoor wil, hoeft hij geen richting aan te geven ondanks dat hij de voorrangsweg verlaat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik vraag 'm even hier, jullie zitten in de theorie:
[ afbeelding ]
Afbuigende voorrangsweg, beide bestuurders hebben dus haaientanden voor zich. Bestuurder 1 moet bestuurder 2 gewoon voorrang verlenen omdat die van rechts komt?
De achterliggende gedachte is dat het een gelijkwaardig kruispunt is, want allebei haaientanden, dus heeft rechts voorrang.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:18 schreef Sloggi het volgende:
Dat dacht ik al, ik had even bevestiging nodig.
Klopt haha. Tja, ze verdienen het, want ze doen het gewoon heel goed. Normaal komen er altijd verhalen wat niet goed gaat, dus dit mag ook weleensquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:43 schreef ArnosL het volgende:
@ Rene90: Paul Lam meteen maar even promoten op MF
tuurlijk wel, je slaat nog steeds af..quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja. En andersom, als een een auto uit het Noorden komt van het plaatje en rechtdoor wil, hoeft hij geen richting aan te geven ondanks dat hij de voorrangsweg verlaat.
Nee, dat hoeft nietquote:Op woensdag 13 april 2011 08:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
tuurlijk wel, je slaat nog steeds af..
Ja uitwijkoefening is echt tof.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef mark_dabomb het volgende:
De langzame slalom nog maar even oefenen. Uitwijk oefening is mooi juist man! Stopproef met snelle slalom er achter is nog wel is lastig door het snel schakelen remmen en weer gas geven voor de slalom.
De vertragingsoefening had ik moeite mee in het begin, gaat nu wel goed opzich! Maar ik vind uit het parkeervak rijden naar rechts ook makkelijker dan naar links, waarom is het raar als je dat vind?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:28 schreef cyberterrorist het volgende:
Daar tegen vind ik de vertragingsoefening (vertragen, terugschakelen, slalom) weer veel makkelijker.
De instructeur vond het raar dat ik uit een parkeervak rijden naar rechts makkelijker vond dan de variant naar links
Vandaag mijn 5e les alweer
Heb ik op dit moment ook nog, ookal merk ik dat dat veeeeel minder is dan aan het begin.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:28 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja uitwijkoefening is echt tof.
Ik denk nog teveel na waarschijnlijk, op een gegeven moment moeten alle handelingen wel natuurlijker gaan.
De beste man heeft 30 jaar ervaring met lesgeven (ook circuit training etc) en vertelde mij dat 90% van de leerlingen naar rechts moeilijker vind. Zijn wij een uitzonderingquote:Op woensdag 13 april 2011 11:30 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De vertragingsoefening had ik moeite mee in het begin, gaat nu wel goed opzich! Maar ik vind uit het parkeervak rijden naar rechts ook makkelijker dan naar links, waarom is het raar als je dat vind?
Hm, okequote:Op woensdag 13 april 2011 11:32 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
De beste man heeft 30 jaar ervaring met lesgeven (ook circuit training etc) en vertelde mij dat 90% van de leerlingen naar rechts moeilijker vind. Zijn wij een uitzondering
Stopproef met snelle slalom erachter = vertragingsoefening, hoewel je niet helemaal stil komt te staan natuurlijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef mark_dabomb het volgende:
De langzame slalom nog maar even oefenen. Uitwijk oefening is mooi juist man! Stopproef met snelle slalom er achter is nog wel is lastig door het snel schakelen remmen en weer gas geven voor de slalom.
men vindt de bediening van het gas in een krappe bocht naar rechts idd lastiger.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hm, oke
Dat heb ik nog niet eerder gehoord
Hmmm, daar heb ik bij de halve draai naar rechts wel wat last van. Maar bij wegrijden uit parkeervak naar rechts nietquote:Op woensdag 13 april 2011 12:26 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
men vindt de bediening van het gas in een krappe bocht naar rechts idd lastiger.
Gefeliciteerdquote:
Goezzojoggiequote:
Dit.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:34 schreef Tankiej het volgende:
Kan je gewoon inplannen & betalen via de website van het CBR
Avb heb ik ook al binnen hoorquote:Op woensdag 13 april 2011 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goezzojoggie
Nu die andere 2 nog effe
Dat was bij mij ook zo, dus ik heb gezegd dat ik hem zelf wel in zou plannen.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef CocaColaLight het volgende:
Gratz, dus nog 1 te gaan
Het theorie examen werd voor mij gepland door de rijschool, na een blik in de tarieven lijst van het cbr rekenen ze blijkbaar 5 euro voor het regellen.
Dus mocht je je digid code bijdehand hebben dan zou je het net zo goed zelf kunnen doen bij het cbr.
Geen idee, nog nooit last van gehad. Tijdens het theorie examen werd ik wel opeens enorm zenuwachtig en moe, maar dat was ook weer weg na het examen, dus daar hechtte ik niet al te veel waarde aan.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef rene90 het volgende:
wat heb je dan arnosl dat je daar last van hebt?
En theorie zelf in plannen ja, scheelt vaak flink wat geld. Heb je alleen je bsn nummer voor nodig.
Je moet in wezen ook sturen met je knieën/heupen in de Halve Draai en Acht. Des te schuiner je de motor houdt, des te korter je kan draaien.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef BLADEZZ het volgende:
Net vijfde les gehad en weer veel geoefend op de halve draai en het achtje. Helaas heb ik af en toe de neiging om goed de draai in te gaan met de juiste houding, maar halverwege alsnog rechtop te gaan zitten of zelfs mee te leunen waardoor de bocht te ruim wordt.
19 mei AVB in Utrecht, dat wordt nog ff flink oefenen tot die tijd.
http://cbr.nl/4446.ppquote:Op woensdag 13 april 2011 16:14 schreef DarkNoize het volgende:
Wat kost een theorie-examen dan als je rechtstreeks via het CBR boekt?
Bij de rijschool waar ik ga lessen kost het ¤45 volgens de site.
ik moest 50 euro betalen voor A:S hoe kan dat nou weer...:(quote:Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef Tankiej het volgende:
[..]
http://cbr.nl/4446.pp
Theorie-examen A, B of AM klassikaal ¤33,50
Wut? Je mag bij hen, bij een pakket dus geen extra losse lessen erbij nemen ofzo? Want anders slaat dat natuurlijk nergens op . Of dat je een pakket koopt inclusief examens wil toch niet zeggen dat deze al op bepaalde data vast staan?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:42 schreef fespo het volgende:
In tegenstelling tot andere rijscholen, bieden wij géén totaal pakketten (dus incl. examen, etc.) aan omdat wij geen glazen bol hebben en onze leerlingen graag een eerlijk advies geven wanneer zij klaar zijn om examen te doen. (lees: rijvaardig zijn).
18 lessen of 18 klokuren les? Of is dat hetzelfde bij jouw rijschool?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:38 schreef DarkNoize het volgende:
Heb morgen try-out en daarna gaan ze zeggen hoeveel lessen ze denken dat ik ongeveer nodig heb
In dat pakket van ¤1100 zit volgens de site het volgende:
- 18 lessen
- AVB examen
- AVD examen
Verder is er nog 1 goedkoper pakket van ¤850 en 2 duurdere, duurste is ¤1600
waarschijnlijk geen rijbewijsgarantie, dus dat als je zakt nog een keer examen mag doenquote:Op woensdag 13 april 2011 19:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Wut? Je mag bij hen, bij een pakket dus geen extra losse lessen erbij nemen ofzo? Want anders slaat dat natuurlijk nergens op . Of dat je een pakket koopt inclusief examens wil toch niet zeggen dat deze al op bepaalde data vast staan?
Beetje wazig.
waarschijnlijk geen rijbewijsgarantie, dus dat als je zakt nog een keer examen mag doenquote:
inderdaad en de tussenliggende lessen ook, maar dan proberen ze zo snel mogelijk het tweede examen er door te duwen zodat het hun niet te veel lessen kost en je dus alsnog zakt, en het zelf moet betalen voor de 3e keerquote:Op woensdag 13 april 2011 20:03 schreef ArnosL het volgende:
Dat moet toch altijd als je zakt? Of bedoel je dat de rijschool het betaald ofzo?
Net zo lang oefenen tot je achtjes ziet, serieus heb ik ook gedaan en dat hielp volgens mijn instructeur.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:30 schreef Crutch het volgende:
Morgen zesde les, we gaan sowieso achtjes oefenen.
Iemand nog een gouden tip?
quote:Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef ArnosL het volgende:
Je hoofd de kant opdraaien waar je heen moet, helemaal tot de pionnetjes rijden voor je instuurt en de motor van je afduwen.
Pfff, gaat een lange les worden ben ik bang.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:33 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Net zo lang oefenen tot je achtjes ziet, serieus heb ik ook gedaan en dat hielp volgens mijn instructeur.
Erg duur verhaal als ik het zo zie, en vind ook dat ze erg veel lessen al van tevoren vast leggen. Zeker aangezien er gemiddeld tussen de 15-20 lessen nodig zijn voor beide examens. Zo een theorieles vind ik vaak zonde van je geld, maar dat kan ook mijn ervaring zijn. CD-rom en klaar is kees.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:42 schreef fespo het volgende:
ik ga waarschijnlijk bij deze school.
klinkt ook wel duur, pakket 1 zullen ze wel alleen gebruiken voor mensen die het echt snel onder die knie hebben.
hoop dat ik er tussen in zit.
KORTINGS PAKKET 1:
20 rijlessen, incl. theorieles normaal 910,00 euro nú 845,00 euro
KORTINGS PAKKET 2:
30 rijlessen, incl. theorieles normaal 1350,00 euro nú 1245,00 euro
In tegenstelling tot andere rijscholen, bieden wij géén totaal pakketten (dus incl. examen, etc.) aan omdat wij geen glazen bol hebben en onze leerlingen graag een eerlijk advies geven wanneer zij klaar zijn om examen te doen. (lees: rijvaardig zijn).
Bij de pakketten staat 18 lessen, daaronder bij de losse prijzen staat ''Rijles 1 uur ¤ 47,50 ''.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
18 lessen of 18 klokuren les? Of is dat hetzelfde bij jouw rijschool?
Ik heb bij mijn rijschool een pakket met 18 uur (1 les is 1,5 uur dus 12 lessen) + AVB & AVD examen voor 1039,00
Succesquote:Op donderdag 14 april 2011 08:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb de hele tijd al half AVB en half AVD les
Over 3 uurtjes theorie examen, heb er zin in
Zin in?quote:Op donderdag 14 april 2011 08:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb de hele tijd al half AVB en half AVD les
Over 3 uurtjes theorie examen, heb er zin in
Dat staat me nu ik zelfs nog moet beginnen al heel erg tegen Tijdens autorijlessen ging het allemaal goed, maar voor het examen was ik zo zenuwachtig dat alles kut ging. Vervelende eigenschap.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:56 schreef ArnosL het volgende:
Examens heb ik nooit zin in eigenlijk, dan moet het opeens allemaal perfect zijn en daar word ik zenuwachtig van
Je krijgt wel wat gevaar herkenning vragen, maar niet met zo een spiegeltje dat je binnen een paar seconde moet kiezen voor remmen/gas los/niets.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:02 schreef Tankiej het volgende:
Bedankt Crutch!
Ik heb er wel zin in. Tot nu toe overal nog met de eerste keer voor geslaagd, dus dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat
Zit er trouwens bij het theorie examen voor de motor vragen over gevaarherkenning net zoals bij de auto? Zie ik namelijk niet op de CBR site staan dat het bij de motor ook is maar dat vind ik wat apart als het daar niet is
Leuk, ik had laatst ook me try-out, en pas de 28e weer rijles. Mag drie weken na de rijles ook voor AVB. Hoe ging de halve draai bij jou?quote:Op donderdag 14 april 2011 11:09 schreef DarkNoize het volgende:
Try-out zit erop.
Was wel leuk maar had er misschien iets meer van verwacht.
Oefeningen waren wel moeilijker dan gedacht
Gaat denk ik trouwens ook wel snel vervelen op z'n parkeerplaatsje.
Verder kan ik pas over een kleine 3 weken beginnen met lessen Maar omdat ik, volgens de rijschoolhouder, een uitzonderlijk talent was kan ik na 2 weken lessen al op voor AVB
Vanavond marktplaats maar aan afstruinen naar een mooi theorieboek+cd, en dan boek ik ook meteen zelf het theorie-examen, scheelt weer een tientje
Het hoeft helemaal niet perfect te gaan . Het moet veilig en een beetje zelfverzekerd gaan.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:56 schreef ArnosL het volgende:
Examens heb ik nooit zin in eigenlijk, dan moet het opeens allemaal perfect zijn en daar word ik zenuwachtig van
Nou, ik moest eerste halve draai gewoon tussen 2 lijnen doen, dat ging goed. Maar toen ik daarna tussen de pionnetjes moest draaien lukte het opeens niet meer.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:35 schreef WitteHamster het volgende:
[..]
Leuk, ik had laatst ook me try-out, en pas de 28e weer rijles. Mag drie weken na de rijles ook voor AVB. Hoe ging de halve draai bij jou?
Na de eerste keer op zo'n motor ben ik al verkocht, en dan heb je hooguit anderhalf uurtje erop gezeten.
Weet ik, maar van te voren ben ik altijd best zenuwachtig en als ik dan eenmaal aan het rijden ga zijn de zenuwen wel weer weg en gaat het ook gewoon goed. Tenminste, zo ging het bij de autoquote:Op donderdag 14 april 2011 11:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal niet perfect te gaan . Het moet veilig en een beetje zelfverzekerd gaan.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Zo, theorie is binnen
Iemand nog theorieboek + boek met oefenexamens nodig?
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Zo, theorie is binnen
Iemand nog theorieboek + boek met oefenexamens nodig?
Beetje, maar je krijgt ook motor-gerelateerde vragen, dus lees je boekkie toch maar even goed door.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:19 schreef fespo het volgende:
feli
is het een beetje te vergelijken met auto theorie?
Feli!quote:Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Zo, theorie is binnen
Iemand nog theorieboek + boek met oefenexamens nodig?
Hmm dan haal ik wel iets van Marktplaats voor 2 tientjesquote:Op donderdag 14 april 2011 13:38 schreef Tankiej het volgende:
Nee, alleen een boek met theorie en een boek met 8 oefenexamens van elk 50 vragen
Bron??quote:Op donderdag 14 april 2011 13:33 schreef Tankiej het volgende:
Dat bord staat rechts van de rijbaan en passeer je dus links, net even opgezocht
Had gelukkig ook links gegokt
Hierbij niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Spro het volgende:
[..]
Bron??
Als je namelijk kijken naar de schrikborden in de wegenbouw, geldt dat de lage kant van de strepen altijd aan de buitenkant staan, dus in dit geval zou je hem rechts moeten passeren...
Het bord wat ik liet zien staat op verkeersbordenwijzer.nl, daar staat ook de uitleg. Overigens één van de weinige websites waar dat bord staat tussen alle verkeersborden, tot mijn verbazing. Hij staat zelfs niet op de Wikipedia pagina voor verkeersbordenquote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Spro het volgende:
[..]
Bron??
Als je namelijk kijken naar de schrikborden in de wegenbouw, geldt dat de lage kant van de strepen altijd aan de buitenkant staan, dus in dit geval zou je hem rechts moeten passeren...
jah! wat wil je ervoor:P (en mag dit wel op het forum?:P)quote:Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Zo, theorie is binnen
Iemand nog theorieboek + boek met oefenexamens nodig?
lage kant van de strepen staan naar buiten....quote:
Huh? Waarschijnlijk vat ik "lage kant van de strepen" dan anders op? .quote:Op donderdag 14 april 2011 20:26 schreef Spro het volgende:
[..]
lage kant van de strepen staan naar buiten....
ja sorry, ik zeg het verkeerd... lage kant van de strepen geeft aan langs welke kant je het bord moet passeren, dus altijd langs de lage kant...Tankiej heeft gelijkquote:Op donderdag 14 april 2011 20:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Huh? Waarschijnlijk vat ik "lage kant van de strepen" dan anders op? .
Ik ben ook van de last minute, maar ruim van tevoren beginnen is natuurlijk veel beter . Dan hoef je volgens mij de boel er ook niet in te stampen, maar lees je elke dag even een half uur ofzo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:22 schreef nero7 het volgende:
komende 2 weken? Ik had mn theorieboek pas een anderhalve dag voor mn theorieexamen
4 en 5 uur les Volgens mij werkt dat bij mij alleen maar verkeerd. Maar als het voor jou werkt is dat natuurlijk wel fijn! Ben je er snel vanaf.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef menmulder het volgende:
Gister mijn proefles gehad, over 1.5 week woensdag 4 uur les, donderdag 5 uur met aansluitend het examen bijzondere verrichtingen, meer tijd voor lessen hebben we dan niet meer dus moet het maar goed gaan
Er zijn meer mensen die het zo doen, maar ik kan het afraden. Na anderhalf uur AVB, en daarbij anderhalf uur geconcentreerd zijn in snikhitte of stortregen, was ik elke keer bekaf!quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef menmulder het volgende:
Gister mijn proefles gehad, over 1.5 week woensdag 4 uur les, donderdag 5 uur met aansluitend het examen bijzondere verrichtingen, meer tijd voor lessen hebben we dan niet meer dus moet het maar goed gaan
Exact ja. De oefeningen zijn intensiever dan je denkt - na anderhalf uur ben je, zeker in het begin, zo goed als gesloopt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die het zo doen, maar ik kan het afraden. Na anderhalf uur AVB, en daarbij anderhalf uur geconcentreerd zijn in snikhitte of stortregen, was ik elke keer bekaf!
Oftewel na 2 uur zou ik echt niks meer verbeteren...
Ik ben gisteren wezen kijken voor een helm, maar kon nou niet echt iets vinden helaas. 1 zat wel lekker, maar die was zo budget dat je waarschijnlijk bij 50km/h al doof wordt Maandag maar bij een andere zaak kijken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:58 schreef jesperrrrsss het volgende:
net een helm gekocht omdat ik het toch niet echt fris vond na 5 keer een natte sompige helm op te hebben gezet.
ik had juist last van dat de ongeveer duurste het lekkerste zat, en ik wist de prijs pas na 30 andere model te hebben gepast dus het was niet psychologisch, dus elke helm die ik na mijn Shoei pasten zat totaal niet lekkerquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik ben gisteren wezen kijken voor een helm, maar kon nou niet echt iets vinden helaas. 1 zat wel lekker, maar die was zo budget dat je waarschijnlijk bij 50km/h al doof wordt Maandag maar bij een andere zaak kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |