abonnement Unibet Coolblue
pi_95155818
Moederfietsen deel 3

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ik kan je vertellen, bij mijn fiets kan er geen op en daar baal ik nog elke dag van.
Maar ik gebruik mn fiets ook als pakezel.

Dus wss komt er binnenkort daarom een nieuwe fiets.
Je hebt een montego toch? Ik heb ook een montego, en daar zit hij ook op. Hij is iets anders geplaatst maar het kan wel.
Ook met voorzitje.
*poef* nu is het weg
  donderdag 7 april 2011 @ 08:48:16 #2
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95156083
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:19 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Op mijn vorige fiets had ik 'm (we moeten dat rekje nog overzetten op mijn huidige fiets) en ik vond het echt verdomde handig! Als je twee tassen boodschappen mee wil nemen zijn je fietstassen vol en dan kan je handtas mooi voorop :) Nu loop ik altijd te rotzooien omdat ik teveel tegelijk mee moet nemen, ik verkijk me altijd op de ruimte in mijn fietstassen :')
ja, nou dat herken ik dan weer wel, want heel soms fietsen Rienk en ik naar de winkel en dan koop ik ook te veel dat ik de gratis plastictasjes aan elk vrij plekje aan mijn stuur en fietstas hang :')

Laatst had ik Rienk een flesje drinken (voor mij) gegeven om vast te houden, maar halverwege gooide hij die mooi de straat op }:| (Ik was ook best vergeten dat hij die had eigenlijk :@ )

Wickie, als je naar de stad fiets, hoe doe je dat dan met Lotte? Ik pak dan de auto omdat dan de wandelwagen mee kan. Een draagdoek is geen succes en een buggy hebben we niet.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 7 april 2011 @ 09:11:29 #3
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95156544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Moederfietsen deel 3

[..]

Je hebt een montego toch? Ik heb ook een montego, en daar zit hij ook op. Hij is iets anders geplaatst maar het kan wel.
Ook met voorzitje.
Ik heb een ieniemienie frame, een 49.. en de lamp zit in de weg.
zo'n transport ding gaat wel alleen dan moeten ze heel m'n fiets binnenstebuiten keren.
Dus heel de kabel van de lamp en die zit helemaal in het frame en de rem ook.

Was zelfs al even een gedoe met het achterzitje plaatsen, omdat m'n frame zo klein is.
Want dat past eigenlijk niet.. moet ook op een 'speciale' manier.
Toen stond ik echt zo te kijken ' :') ' want het is tenslotte een MOEDERfiets :P
pi_95156949
Ik heb ook zo'n klein frame, en bij mij kon het wel. Misschien bij een andere fietsenmaker vragen? Ze hebben de lamp eraf gehaald, en een nieuwe aan het rek gemaakt. Deze is volgens mij op batterijen.
Tis inderdaad wel raar dan, bij mij hebben ze niks gezegd over het achterzitje en de frame maat.
*poef* nu is het weg
pi_95157171
Ik heb ook nog steeds de Montego Liberty.
Hij valt me wel tegen voor een moederfiets. Het voorzitje past niet super, Tyler zit nu al krap.
Of ik ben te klein, dat kan ook, dat het stuur omhoog moet.
En ik vind hem zwaar trappen. Zonder kind en/of boodschappen achterop wiebelt het een beetje.
Wel handig is het brede stuur, waar boodschappentassen goed aan hangen. Dubbele standaard is handig, maar alleen op een vlakke ondergrond.
pi_95157908
Keshet, ik heb geloof ik framemaat 56. Ik wilde het opzoeken op de factuur maar die is kwijt.
Ben zelf 1.77 cm maar bij mijn fiets kan het zadel en het stuur nog best een stuk omhoog. Dat doe ik niet omdat mijn moeder hem ook moet kunnen gebruiken en die is wat korter.

Overigens zou ik denk ik zelf niet nog meer gewicht op de voorkant zetten dan kind + stoeltje ivm balans. Ik pak ook nog steeds vaak de auto omdat ik dan de buggy mee kan nemen.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:27:36 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95158587
Klein vraagje. Waarom een moederfiets en geen bakfiets. Ik twijfel tussen de twee. De fiets die ik nu heb is een gewone fiets en omdat ik nogal lang ben, kan ik niet fietsen met een zitje voorop, ook al staat mijn stuur hoor en mijn zadel laag, ik knal met mijn knieen er steeds tegen.
pi_95160498
Wij wilden wel graag een bakfiets, maar omdat we in een flat wonen, en de bakfiets niet binnen kan staan. Hebben we toch een moederfiets genomen. Ik weet dat goede bakfietsen best buiten kunnen blijven, maar in onze buurt is dat niet heel erg verstandig.
*poef* nu is het weg
  donderdag 7 april 2011 @ 13:00:01 #9
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95164001
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klein vraagje. Waarom een moederfiets en geen bakfiets. Ik twijfel tussen de twee. De fiets die ik nu heb is een gewone fiets en omdat ik nogal lang ben, kan ik niet fietsen met een zitje voorop, ook al staat mijn stuur hoor en mijn zadel laag, ik knal met mijn knieen er steeds tegen.
Dat lijkt me vervelend inderdaad.. Wij hebben geen bakfiets omdat je dan altijd met zo'n enorm gevaarte rondfietst (of je moet er nog een fiets naast hebben, maar je kind wegbrengen en dan gelijk door naar je werk gaat dan niet) en het toch echt wel anders (en zwaarder) fietst. Daarnaast inderdaad nog de kwestie dat je 'm ergens kwijt moet.. En omdat hij in Den Haag wonen vind ik het te onhandig/lomp voor in het verkeer. Wij hebben qua bakfiets overigens alleen ervaring met een weekje huur van de Gazelle Cabby toen we met vakantie waren op Schiermonnikoog. Stef was toen nog een baby.
3!
  donderdag 7 april 2011 @ 16:15:19 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95172561
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb ook nog steeds de Montego Liberty.
Hij valt me wel tegen voor een moederfiets. Het voorzitje past niet super, Tyler zit nu al krap.
Of ik ben te klein, dat kan ook, dat het stuur omhoog moet.
En ik vind hem zwaar trappen. Zonder kind en/of boodschappen achterop wiebelt het een beetje.
Wel handig is het brede stuur, waar boodschappentassen goed aan hangen. Dubbele standaard is handig, maar alleen op een vlakke ondergrond.
Wiebelt? :D
Zwaar vind ik m juist niet, iig niet in vergelijking met andere moederfietsen.
Heb ze allemaal geprobeerd :P
En je standaard kan je afstellen he, met de rode knopjes.

kaatjejannie welk framemaat heb jij?
Want 1 of 2 maten verschillen al heel erg met elkaar.
Maar bij mij was de ruimte tussen de zadel en slot te klein voor de bevestiging van de beugel van het zitje.
M'n paps kreeg het niet voor elkaar dus zijn we terug gegaan.
En moest eerst het slot eraf en daarna zitje erop met een speciale beugel. (wel zonder kosten voor ons, dat vond ik erg klantvriendelijk)
Maar misschien kan het inderdaad, lamp eraf en rek voorop.
Al ben ik wel verliefd op de lamp de er nu op zit, schijnt super ver! handig in de winter :P

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden hoor :7
  donderdag 7 april 2011 @ 16:18:44 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95172687
Ik zou wel graag een bakfiets willen proberen voor een tijdje, kijken of het wat is.
Wel zo'n opvouwbare want anders past het niet in de berging.
Lijkt me handig voor de boodschappen of als we ipv auto op de fiets naar het strand gaan.
Alleen trappen die dingen niet zwaar? als je maar 3/7 versnellingen hebt?

Die elektrische zijn duur, wil ik er niet aan uitgeven.
pi_95172765
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klein vraagje. Waarom een moederfiets en geen bakfiets. Ik twijfel tussen de twee. De fiets die ik nu heb is een gewone fiets en omdat ik nogal lang ben, kan ik niet fietsen met een zitje voorop, ook al staat mijn stuur hoor en mijn zadel laag, ik knal met mijn knieen er steeds tegen.
Bakfiets kan ik hier simpel weg niet kwijt :) Lijkt me ook niet praktisch eigenlijk, ik vind een losse fiets fijner. Ik heb er nu een fietskar bij zodat ik met beide kinderen nu op de fiets kan. Als ik straks weer ga werken neem ik de fietskar mee naar m'n werk, daar moet ik een klein heuveltje af naar de fietskelder, dat zou met een bakfiets nooit lukken

pi_95179267
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

ja, nou dat herken ik dan weer wel, want heel soms fietsen Rienk en ik naar de winkel en dan koop ik ook te veel dat ik de gratis plastictasjes aan elk vrij plekje aan mijn stuur en fietstas hang :')

Laatst had ik Rienk een flesje drinken (voor mij) gegeven om vast te houden, maar halverwege gooide hij die mooi de straat op }:| (Ik was ook best vergeten dat hij die had eigenlijk :@ )

Wickie, als je naar de stad fiets, hoe doe je dat dan met Lotte? Ik pak dan de auto omdat dan de wandelwagen mee kan. Een draagdoek is geen succes en een buggy hebben we niet.
Die laat ze bij mij ;)
Lotte!
Noah!
pi_95180042
Wij hebben wel voor een bakfiets gekozen. Vooral omdat ze daar al heel vroeg in kon. Anders had ik vorige zomer niet kunnen fietsen.
De onze (een babboe) heeft 5 versnellingen, en hij fietst inderdaad behoorlijk zwaarder dan een gewone fiets. Ik wen er wel aan trouwens, ik fiets er veel vaker op dan Ravage, en die moet vaak nog wel even uitpuffen :+ (Kwestie van trainen dus :P )Je kunt ook een babboe met elektrische ondersteuning kopen, maar die vonden wij te duur.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95180238
ik heb geen bakfiets omdat ik die niet kwijt kan op het werk. Nu kan ik gewoon het stoeltje bij het kdv laten en verder fietsen. Ik heb mede daarom een yepp zitje, dat haal je er zo af.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95182411
ze zouden er trouwens toch eens een andere term voor moeten vinden dan moederfiets. Mijn man pikt nu telkens mijn fiets in als ie met Driekus gaat fietsen. Zitje past ook prima op zijn fiets, maar 'die van jou is veel stabieler en fietst veel fijner met Driekus voorop'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 7 april 2011 @ 20:39:20 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95184934
Herkenbaar Mefke. :P
En als hij mijn fiets jat kan ik niets, met zo'n stang tussen m'n benen :')

We hebben al gekeken naar een 'daddybike' maar niet veel keus.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:20:54 #18
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95188200
Mijn lief heeft ook een moederfiets, de batavus mambo (ik typte mama :')), omdat de papafietsen inderdaad nogal een achtergebleven gebied zijn ja..
3!
pi_95196157
Hier is de zoektocht ook gestart naar een goede fiets, waar kids bij kunnen. Twijfel nog erg tussen een moederfiets en een fiets met wel een lage opstap..

Ga weekend uitgebreid kijken en hoop dan misschien meteen wat te kopen.. pff lastig hoor
pi_95197330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wickie, als je naar de stad fiets, hoe doe je dat dan met Lotte Mette? Ik pak dan de auto omdat dan de wandelwagen mee kan. Een draagdoek is geen succes en een buggy hebben we niet.
Ik gooi de Beco in de mand. En Mette dus op de rug of voorop in de stad. En als ik naar 1 winkel moet gewoon even mee. Als ik echt uitgebreid naar de stad ga, dan neem ik de tram of de bus met de kinderwagen. Maar meestal ga ik gericht de stad in. Wij hebben ook geen buggy, maar ik denk erover om een quinny te nemen omdat die heel klein opgevouwen kunnen worden en dus goed op de fiets meekunnen.

Ik moet straks even bedenken hoe ik het met 2 koters ga aanpakken in de begin periode, misschien maar een Babymee achterop. Ik zag laatst een babyschaal die voor op je stuur zit gemonteerd, weet iemand daar wat over?

Ik zou best een bakfiets willen, zo'n 2 wieler (ik zag dat Babboe nu ook zo'n model uit gaat brengen). Maar dan moet hij voor de deur hier en ben zo bang dat hij gejat gaat worden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 7 april 2011 @ 23:28:31 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95198203
Moet je even in de gaten houden of de buggydrager wel op je bagagedrager past..
Bij veel fietsen (oa 9 van de 10 moederfietsen :') ) past de quinny drager niet.
Wij hebben dat ding vastgezet met allemaal tyrips.

Heb wel laatst zo'n baby-mee geval op een transportrek gezien.
Zelfde idee als achterop qua montage.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:46:02 #22
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95207263
Qua 'vaderfietsen' is er inderdaad weinig keus!

D. gaat waarschijnlijk deze kopen:


Daar zit een stuurvergrendelaar en een dubbele standaar op.
A grand adventure has begun.
pi_95207509
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wiebelt? :D
Zwaar vind ik m juist niet, iig niet in vergelijking met andere moederfietsen.
Heb ze allemaal geprobeerd :P
En je standaard kan je afstellen he, met de rode knopjes.

kaatjejannie welk framemaat heb jij?
Want 1 of 2 maten verschillen al heel erg met elkaar.
Maar bij mij was de ruimte tussen de zadel en slot te klein voor de bevestiging van de beugel van het zitje.
M'n paps kreeg het niet voor elkaar dus zijn we terug gegaan.
En moest eerst het slot eraf en daarna zitje erop met een speciale beugel. (wel zonder kosten voor ons, dat vond ik erg klantvriendelijk)
Maar misschien kan het inderdaad, lamp eraf en rek voorop.
Al ben ik wel verliefd op de lamp de er nu op zit, schijnt super ver! handig in de winter :P

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden hoor :7
Ja, serieus. Net of er iemand aan je fiets trekt van links naar rechts.
Maar misschien heb ik wel een maandagochtend model.
Het velglint heeft ook al dubbel gezeten. En dat is niet goed. :N

Het zitje achterop krijgen met fietstassen er nog op was een uitdaging.
Uiteindelijk heeft een vriendin geholpen en zit het er op een alternatieve manier op.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:53:57 #24
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95207553
Heb je geen slag in je wiel Ingrid? Die tikt een fietsenmaker er zo uit.
A grand adventure has begun.
pi_95207581
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Keshet het volgende:
Heb je geen slag in je wiel Ingrid? Die tikt een fietsenmaker er zo uit.
Goede vraag. Nog niet op gelet, maar ik zal eens kijken, kun je vast makkelijk zien.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:57:10 #26
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95207659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:10 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik gooi de Beco in de mand. En Mette dus op de rug of voorop in de stad. En als ik naar 1 winkel moet gewoon even mee. Als ik echt uitgebreid naar de stad ga, dan neem ik de tram of de bus met de kinderwagen. Maar meestal ga ik gericht de stad in. Wij hebben ook geen buggy, maar ik denk erover om een quinny te nemen omdat die heel klein opgevouwen kunnen worden en dus goed op de fiets meekunnen.

Ik moet straks even bedenken hoe ik het met 2 koters ga aanpakken in de begin periode, misschien maar een Babymee achterop. Ik zag laatst een babyschaal die voor op je stuur zit gemonteerd, weet iemand daar wat over?

Ik zou best een bakfiets willen, zo'n 2 wieler (ik zag dat Babboe nu ook zo'n model uit gaat brengen). Maar dan moet hij voor de deur hier en ben zo bang dat hij gejat gaat worden.
Oh Sorry, Lotte is van Linda :@

Gericht shoppen kan ik al niet, en ik vind juist het slenteren wel fijn. En dan is Rienk er ook nog es uit O-) :P

Een bakfiets O+ Dát vind ik nou wel weer onwijs gaaf. Misschien als hier de 2e er is ook maar eens voor zo een kijken. We hebben een garage en wonen in een gebied waar stelen nog echt niet lief is, dus dat zal wel mee vallen :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:59:47 #27
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95207745
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja, serieus. Net of er iemand aan je fiets trekt van links naar rechts.
Maar misschien heb ik wel een maandagochtend model.
Het velglint heeft ook al dubbel gezeten. En dat is niet goed. :N

Het zitje achterop krijgen met fietstassen er nog op was een uitdaging.
Uiteindelijk heeft een vriendin geholpen en zit het er op een alternatieve manier op.
Vervelend joh.. fietsentassen en achterzitje ging dan weer wel makkelijk.
Heb een iets kleiner model tas en het zitje 'zweeft'.

Ik vind dat plaatje op babboe.nl met een hond in de bak(fiets) zo grappig.
Zie mezelf al gaan :')
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:52:18 #28
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_95258080
*twijfel*

Is het stabiel om met twee kindjes (eentje voor en eentje achterop) te fietsen op een normale fiets. Ik twijfel om ermee te beginnen, ik heb wel een fietskar, maar voor 'ff snel' is het wel makkelijk(er) als ik ze in een zitje mee kan nemen op de fiets. Of is een moederfiets dan toch echt een stuk stabieler?
pi_95259847
Ik fiets natuurlijk wel met 2 kids op de fiets, dat gaat prima.
Soms fietst meike op haar eigen fiets mee, dan zet ik Lars achterop, want dan kan ik sneller afstappen indien nodig om meike te helpen. Maar Lars achterop vind ik niet handig. Hij gooit zijn beentjes de lucht in en zit me dan constant in mijn rug te trappelen...dat fietst niet heel prettig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95397997
Hallo, ik heb een dilemma. Ik woon in de stad en heb een zoontje van ruim een half jaar. Momenteel pak ik voor elk wissewasje de auto (of de wandelwagen als het dichtbij is), maar dat moet natuurlijk anders.
Ik overweeg om een bakfiets aan te schaffen (merk Babboe, type City). Maar zo'n aanschaf is nog best een investering (met regentent zo'n 950 euro). Daarom zit ik ook te twijfelen over een fietskar. Die is een stuk / wat goedkoper.

Hebben mensen hier ervaringen met een van beide? (Of met beide?) Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken. Alvast bedankt!
pi_95398669
Met de bakfiets heb ik wat uitgetest. fietskar niet.

Voordeel: een kind kan netjes zitten in een soort autogordel. boodschappen kunnen er ook nog bij.

Nadeel:
- Bij een 3 wielertype heb je het idee om te vallen als de weg scheef loopt en in de stad heb je wel eens van die bruggen/hellingen.
- De gangbare modellen fietsen vrij zwaar of de versnelling zit op onlogische plekken
- De bakfietsen zijn vrij breed. Met moeite krijg ik ze over mijn toegangsbrug, maar voor de bocht zou ik 1 meter voortuin moeten wegsnoeien. Ook krijg ik een bakfiets niet door mijn steeg achter in mijn tuin (waar mijn schuur staat), tenzij ik 2 regenpijpen weghaal.
- neemt veel ruimte in om te stallen, want een totale vervanging van je gewone fiets is het niet.
pi_95398884
Namens alle overige fietsers van Nederland vraag ik je om een kinderzitje op je fiets te nemen en niet met zo'n vreselijk irritante bakfiets rond te gaan rijden.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:41:52 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95399095
Hoi :). Zelf heb ik alleen ervaring met een fietskar (de BikeBuggy City van Kidcar). Op zich een hele fijne kar. Hij fietst niet zwaar (met tegenwind voel je het wel) en je hangt hem gemakkelijk achter je fiets. Mijn zoontje is bijna 1, dus ik heb er nu ook nog een dreumesschaal inzitten, daar zit hij prima in. En als het heel hard waait of regent heeft hij er geen last van door het regenscherm.

Ook kun je hem nog gebruiken als wandelwagen. Dan haal je hem gewoon los van je fiets, je klikt het voorwieltje eronder en je kunt wandelen. Zelf heb ik dit bijna nog nooit gedaan, omdat ik het toch wel een lomp ding vind (ook al is het 1 van de smalste die er te krijgen zijn). Ik voel me er zelf niet prettig bij om daarmee een winkel in te lopen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Voordelen:
- kind zit beschut
- als je lange afstanden fietst kan je kindje heerlijk slapen (in de baby- of dreumesschaal dan)
- je houdt je eigen fiets
- je partner kan ook nog eens met de kleine fietsen

Nadelen:
- ik vind het een gedoe om het 's ochtends allemaal klaar te zetten. Als ik mijn zoontje naar de opvang breng, moet ik altijd eerst naar buiten om fiets en kar klaar te zetten en daarna terug om zoon op te halen en in de kar te zetten. En bij thuiskomst eerst zoontje naar binnen brengen, dan kar in de schuur en dan de fiets. Dus het is niet iets wat je even snel snel doet, hoewel je er natuurlijk wel handigheid in krijgt.

Sinds afgelopen weekend heb ik ook een fietsstoeltje voor aan mijn stuur. En ik moet zeggen dat ik het ideaal vind. Snel en makkelijk en ook nog gezellig. Het fietst ook wel echt lichter dan met zo'n kar erachter. Ik heb helemaal geen mamafiets en gewoon een stoeltje voor 30 euro op marktplaats gekocht en ik ben er super blij mee! Ik vrees dat de fietskar voorlopig in de schuur blijft (en die was trouwens voor 250 euro op marktplaats gekocht).

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je keuze!
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 16:57:32 #34
5428 crew  miss_sly
pi_95399909
Waarom een bakfiets of fietskar en niet een fietsstoeltje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95400828
Een kindje van ruim een half jaar kan toch nog niet in een fietsstoeltje? Ik zie Ilse (bijna een half jaar) ook nog niet over een maand in een fietsstoeltje.
Wij hebben beide niet, we wonen in een flat en kunnen beide niet kwijt. Ik doe dus veel lopend, met de bus of met de auto. Ik gok dat de auto ineens meer thuis blijft zodra Ilse op de fiets meekan.
*poef* nu is het weg
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 17:19:52 #36
5428 crew  miss_sly
pi_95400968
Je hebt ook manieren om een maxi cosi op je fiets mee te vervoeren. Of een kindje al mee kan in een fietsstoeltje is niet zozeer leeftijdgebonden als wel ontwikkelingebonden. Tenminste, wij kregen te horen dat Senna mee kon op de fiets als ze zelf kon gaan zitten en goed stevig kon blijven zitten. Sommige kindjes zitten eerder dan anderen, maar ik weet niet hoe het met het kindje van TS zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95401233
Dat is ook weer zo. Mijn buren hebben zo'n ding om de maxi cosi op de fiets mee te nemen. Die zouden we lenen, maar omdat daar ook weer een baby kwam is dat niet doorgegaan. Achteraf was het ook niet echt nodig, want we hebben een auto.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:16:00 #38
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_95403446
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:21 schreef Belly76 het volgende:
Hallo, ik heb een dilemma. Ik woon in de stad en heb een zoontje van ruim een half jaar. Momenteel pak ik voor elk wissewasje de auto (of de wandelwagen als het dichtbij is), maar dat moet natuurlijk anders.
Ik overweeg om een bakfiets aan te schaffen (merk Babboe, type City). Maar zo'n aanschaf is nog best een investering (met regentent zo'n 950 euro). Daarom zit ik ook te twijfelen over een fietskar. Die is een stuk / wat goedkoper.

Hebben mensen hier ervaringen met een van beide? (Of met beide?) Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken. Alvast bedankt!
Wat ik weet is dat de bakfiets tegenwoordig meer een hype is, dan een daadwerkelijk effectief vervoersmiddel van kinderen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:49:16 #39
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95405032
Dat is inderdaad wel nog een voordeel (vind ik) aan een fietskar: dat ze er van kleins af aan in kunnen. Met een fietsstoeltje moet je wachten tot je kind er aan toe is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:11:16 #40
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95406230
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:49 schreef Fee-nix het volgende:
Dat is inderdaad wel nog een voordeel (vind ik) aan een fietskar: dat ze er van kleins af aan in kunnen. Met een fietsstoeltje moet je wachten tot je kind er aan toe is.
Ja, ik zat toevallig ook te zoeken naar een oplossing om met de kleine dadelijk te gaan fietsen. Sommige fietskarren kun je dan gelijk als buggy gebruiken, maar of dat echt ideaal is?

Iemand ervaring met maxi-cosi op de fiets? Of zijn er nog meer mogelijkheden dan een fietskar/bakfiets/maxi-cosi ?

Ik lees dat de baby-mee bijvoorbeeld vanaf 4 maanden gebruikt kan worden.

fietskar lijkt mij op zich veiliger dan een maxi-cosi achterop?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:32:32 #41
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95407427
@The-Tankgirl: ja onze fietskar kan dus inderdaad ook als buggy. Maar het is zo'n groot gevaarte, dat ik dat toch niet echt prettig vind wandelen. En ook al is het een van de smalste modellen die er zijn (de Dolphin Winther schijnt ook zo'n smalle te zijn), toch kan ik er niet mee de supermarkt in. Dan kom je bij de kassa echt vast te zitten.
  woensdag 13 april 2011 @ 08:29:53 #42
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95430695
O en toen mijn zoontje klein was (zeg 5 maanden) fietste ik ook met hem in de buikdrager (Baby Bjorn). Ging ook goed, maar werd snel zwaar en erg warm! Plus dat het toen op een gegeven moment steeds erg glad op de weg was en toen durfde ik hem niet meer naar de kinderopvang te brengen op die manier. Met zo'n fietskar zou ik dan wel durven fietsen als het een beetje glad is of als er sneeuw ligt. En met een fietsstoeltje zou ik dat ook niet zo snel doen denk ik.
pi_95431030
Ik heb deze in het zwart



Omdat hij 2 wielen heeft fietst het verrassend makkelijk en die bak is ongeveer net zo breed als je stuur. Met 2 kinderen vind ik het erg handig in de stad en er kan ook nog een berg boodschappen bij. HIj heeft een terugtraprem en 1 handrem. Verder heb ik geloof ik 5 versnellingen. Wmb ideaal in de stad. Ik zie dan ook niet in waarom andere mensen het zo irritant vinden. Natuurlijk moet je een beetje opletten waar je hem parkeert maar dat moet met een gewone fiets of scooter ook vind ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 13 april 2011 @ 09:17:43 #44
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95431699
Het lijkt mij dat het parkeren met beide methodes (bakfiets/fietskar) meer moeite kost vanwege de grootte? Hebben jullie daar ook problemen mee of gaat dat altijd prima?

Dat is het enige wat mij tegenhoudt namelijk, omdat ik juist zoiets wil aanschaffen om naar de winkels te gaan. Ik heb geen zin om iedereen in de weg te staan.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 13 april 2011 @ 09:21:51 #45
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95431808
Wat ik vaak doe als ik mijn fiets met fietskar parkeer is dat ik hem dan loskoppel en hem naast mijn fiets neerzet. Dan kan ik ook de kar met een slot aan mijn fiets vastmaken, anders kan hij heel gemakkelijk gejat worden natuurlijk. Maar als je fiets en kar naast elkaar neerzet, neem je inderdaad zo 4 of 5 plekken in beslag bij een fietsenstalling. In de stad meestal niet echt haalbaar dus.
pi_95431910
Ik neem mijn fietskar (heb ik sinds 2 weken) nu ook mee de supermarkt in. Hij past precies door het poortje heen, is wel vrij groot in de supermarkt, maar voor mij wel zo handig. De boodschappen stop ik er gewoon in en ik hoop met afrekenen dat ze 2 kassa's open hebben, die niet naast elkaar staan ;)
Vorige week ook meegenomen de dierentuin in, ook ideaal als bepakkingsvoertuig ;)

Ik ben erg blij met de fietskar, een bakfiets ga ik nooit de parkeerkelder op mijn werk in krijgen, de fietskar wel. Ook vind ik een bakfiets persoonlijk niet een optie, de fietskar ligt mij meer. Grappige is dat mijn dochter nu juist op de fiets wil zitten ipv in de kar naast haar broertje. Ze mag zelf kiezen wat ze wil (fiets of kar) maar de fiets vind ze gezelliger geloof ik.
pi_95449612
Zo'n fiets als Snoopy heb ik ook op het oog. Ik heb inderdaad ook wel een 'baby mee' voor de MaxiCosi achterop de fiets, maar het lastige is dat ik dan niet even boodschappen kan doen.
Bovendien kan ik mijn fiets dan niet op het standaard zetten (misschien kan ik die vervangen?)

Fietsstoeltje kan mijn jochie nog niet in (nog te veel een wiebelhoofd).
In een draagdoek op een fiets vind ik onverantwoord: als ik dan een smak maak, lig ik bovenop mijn kind. En daar schijnen kindjes stuk van te gaan.

Een fietskar/bakfiets biedt mij wel de mogelijkheid om kind èn boodschappen mee te nemen. Ik vind een bakfiets wat steviger dan een fietskar en heb het idee dat die ook beter gezien wordt dan een fietskar. Op mijn werk kan ik allebei wel kwijt dus dat zal het probleem niet zijn.

Tja, fietsschuurtje weet ik nog niet (want we zijn ook druk op zoek naar een ander (huur)huis - ander topic ;) )

Jesse_ Waarom is een bakfiets irritant? (Behalve dan de asociaal geparkeerde bakfiets)

Tja, misschien ben ik wel wat te veel hypegevoelig ;) Het is waarschijnlijk (hopelijk) nog maar een kwestie van 3-4 maanden voordat hij in een fietsstoeltje kan.
pi_95450500
Fee-nix, fietsen met een kind in een draagdoek of in de BB is echt heel onveilig.

Belly 76, als je nou gewoon een dubbele standaard op je fiets laat zetten, dan de baby-mee gebruikt en voor in de winkel een draagdoek pakt, dan is het probleem ook opgelost, toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 17:18:37 #49
5428 crew  miss_sly
pi_95450825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:11 schreef mefke79 het volgende:
Fee-nix, fietsen met een kind in een draagdoek of in de BB is echt heel onveilig.

Belly 76, als je nou gewoon een dubbele standaard op je fiets laat zetten, dan de baby-mee gebruikt en voor in de winkel een draagdoek pakt, dan is het probleem ook opgelost, toch?
Eventueel fietstassen of een rek/drager voorop monteren om de boodschappen in te vervoeren.

Maar then again: als je een bakfiets leuk vindt, er ruimte voor hebt, het je handig lijkt en je kunt het je veroorloven, moet je dat vooral doen, natuurlijk :)

Ik heb zelf maar 1 kind en er zal er geen bijkomen, dus een bakfiets is hier overbodig. En zowel mijn dochter als ik vinden het heel gezellig dat ze bij me voorop in het stoeltje zit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 april 2011 @ 17:32:26 #50
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95451342
Mijn fiets is besteld! Dinsdag kan ik 'm ophalen! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_95451391
Keshet, die is mooi! Welke maat heb je nu?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95451442
Mooi Keshet!

Ik wilde trouwens eerst het 2011 model van de Cortina Roots maar daar had ik dan 3 maanden op moeten wachten. Ammehoela :{w Nu maar het 2010 model genomen die best wel lekker afgeprijsd was.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:38:41 #53
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95451551
Ik wilde eigenlijk de zwarte versie van deze fiets maar die was momenteel ook niet leverbaar. Ik wil toch echt deze zomer nog wel fietsen, vandaar de vanillekleur. Ik ben er niet ondersteboven van maar vind 'm wel mooi!
A grand adventure has begun.
pi_95454704
* mefke79denkt praktisch een vanillefiets valt veel meer op in het fietsenrek dan een zwarte, das handig! :Y
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 april 2011 @ 20:14:30 #55
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_95459365
@Belly76: misschien kun je een keer zo'n bakfiets huren? En dan vooral gewoon je dagelijkse dingen ermee gaan doen: kind naar de kinderopvang (als je dat doet tenminste...), zelf naar je werk, boodschappen doen. Dan kun je denk ik het beste beeld krijgen van hoe het bevalt.

@mefke79: ja ik weet dat het wordt afgeraden. Maar dan vind ik wandelen met je kind in een BB ook gevaarlijk. Dan kan je immers ook een grote smak maken en boven op je kind terecht komen. Of aangereden worden. En je kind in een fietsstoeltje is dan ook gevaarlijk, als je dan valt kan je kind toch ook met het hoofd op de stoep komen? Nu ik erover nadenk... naar buiten gaan met je kind is eigenlijk gewoon heel gevaarlijk. (Ja ik weet dat ik nu overdrijf, maar ik vind het zelf ook overdreven om te zeggen dat het fietsen met je kind in doek of BB 'onveilig', 'gevaarlijk' of 'onverantwoord' is)
  woensdag 13 april 2011 @ 21:24:57 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95463832
hmm ik moet dit topic ook eens doorspitten, denk dat ik ook maar eindelijk een moederfiets ga aanschaffen.. wel zo makkelijk straks.
(en nu kan het nog via het fietsplan, over een paar jaar schijnt dat uit de arbeidsvoorwaarden te verdwijnen).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95465602
bj en dan verrekenen met je eindejaars uitkeringen! Ik verspreid em zelfs over 2 jaar werkt prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95465962
ik wilde m betalen met mn vakantietoeslag, ze vertelde mij dat dat ook voordelig is.. Echt duidelijker is het er voor mij niet op geworden.. is er niet ergens een soort van rekenmodel ofzo

Octopussy Hoeveel kom je op een cortina roots van vorig jaar?
pi_95468351
500 bij Profile :)
  donderdag 14 april 2011 @ 10:42:12 #60
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95481828
Sandous, bij www.gatochfietsen.nl (yes, really! :D )hebben ze ook de 2010 versie nog voor leuke prijzen!
't is een webshop maar ze hebben ook een fysieke winkel. Ben er vorige week geweest; hele fijne service!
A grand adventure has begun.
pi_95528881
@Belly76

Ik heb zelf ervaring met een fietskar en een bakfiets met twee wielen.

Eerst over de fietskar:
We hebben de fietskar gekocht via MP toen we 1 kindje hadden en toen vond ik het best wel handig omdat er nog boodschappen bij konden en ze lekker bechut tegen regen en wind zat. Maar nu we twee kindjes hebben konden er geen andere dingen meer bij in de fietskar. Rugtasjes en boodschappen moest ik ergens op mijn fiets kwijt want dat pastte niet. Verder vond ik het steeds lastiger dat ik ze niet kon zien tijdens het fietsen. Als er dan wat aan de hand was moest ik eerst stoppen om te kijken wat er aan de hand was. Verder waren er veel auto's die heel dicht achterop me kwamen rijden. Het idee dat als ik ergens plotseling voor moet remmen dat die auto dat dan niet ziet.... :X

Over de bakfiets:
Wij hebben een aantal weken geleden een Babboe bakfiets (City) gekocht en hij bevalt erg goed ^O^ . Er zijn verschillende testdagen in het hele land waardoor je even op je gemak kunt rond fietsten om te kijken of een 2- of 3-wieler iets voor je is. Het viel mij enorm mee hoe licht hij fietst. De 2-wieler reageert als een normale fiets alleen is 'ie wat verlengd. Er kunnen bij onze variant 2 kindjes in en nog behoorlijk wat boodschappen. Het regenhuifje hebben we nog niet want die wordt nog nagestuurd dus daar heb ik nog geen ervaring mee. Maar ik vind het supergezellig dat ik ze nu ziet zitten tijdens het fietsen en lekker liedjes kunnen zingen en kletsen.

Maar ja, de bakfiets is inderdaad wel duurder in aanschaf. Ik kon het doen via het fietsenplan van ons werk en daardoor was het goed betaalbaar voor ons. Zoals eerder als gezegd; bij een bakfiets heb je waarschijnlijk nog wel een gewone fiets nodig. Ik pak nu eigenlijk altijd de bakfiets trouwens; zonder en met de kinderen :) .

Succes met je keuze en hopelijk heb je wat aan mijn reactie!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_95532509
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:38 schreef Jesse_ het volgende:
Namens alle overige fietsers van Nederland vraag ik je om een kinderzitje op je fiets te nemen en niet met zo'n vreselijk irritante bakfiets rond te gaan rijden.
_O-
Ik vind ze ook bloedirritant hier in de kleine straatjes
pi_95534258
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:38 schreef Jesse_ het volgende:
Namens alle overige fietsers van Nederland vraag ik je om een kinderzitje op je fiets te nemen en niet met zo'n vreselijk irritante bakfiets rond te gaan rijden.
want?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:29:40 #64
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_95534713
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:18 schreef snoopy het volgende:

[..]

want?
Om dezelfde reden dat het niet chill is als heel Nederland in een Hummer gaat rondrijden
pi_95534714
Wel eens met de auto achter een bakfiets gereden?
pi_95534749
mijn bakfiets is niet breder dan mijn stuur dus ik zie het probleem niet.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_95536453
nee? Iedereen haalt jou zo in in smalle straatjes?
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:35:35 #68
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95537360
in smalle straatjes blijf je toch sowieso achter een fietser als er niet genoeg ruimte is. Die 20-30 cm doen het dan echt niet hoor...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_95537559
Nee, gewone fietsers kan je wel zo inhalen. Doe nou niet alsof ik gek ben, want het scheelt wel en ze fietsen ook een stuk langzamer.
Verder zou ik ook best een bakfiets willen, dus voel je nou niet aangevallen.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 14:44:24 #70
5428 crew  miss_sly
pi_95542981
Ow, we zijn hier op kantoor aan het kijken of we toch niet via fietsenplan een fiets kunnen aanschaffen *O* Er moeten meer mensen een nieuwe fiets, dus we gaan het even bekijken en voorleggen aan de directie.

De Cortina is hier ook langs gekomen, mooie fietsen O+ Die jij hebt besteld keshet vind ik mooi! Ook in die kleur, hoewel ik de oud roze variant ook mooi vind :D

Ik heb even gelezen op de site van de belastingdienst, maar als de fiets minder kost dan ¤ 749,= mag hij volledig vergoed worden door de werkgever? Of hoe zit dat? mefke, jij bent altijd nogal goed in die dingen thuis, kun je het eens begrijpelijk uitleggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95546162
Ik zei dus dat mijn bakfiets net zo breed is als m'n stuur. Dus niet breder dan een gewone fiets. Misschien zijn er bredere bakfietsen waar je lastiger langs kan en misschien vinden zij jou wel irritant :)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:21:12 #72
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95546798
Die City lijkt me handig omdat 'ie inderdaad zo smal is.. maar hij is wel weer heel lang.
Ik kan nét de draai niet maken in de berging.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 17:24:29 #73
5428 crew  miss_sly
pi_95549106
Ik heb de info al en het overleg met de directie is gepleegd: we gaan hier ook aan het fietsplan *O*

* miss_sly gaat een mooie mamafiets uitzoeken O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95553626
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:29 schreef Troeta het volgende:
Wel eens met de auto achter een bakfiets gereden?
Het zou nochtans een stuk prettiger zijn in de stad moesten alle mensen die nu de auto nemen om boodschappen of zo te gaan doen met de bakfiets rondrijden.
pi_95553750
Tof, miss_sly *O*

Let wel op: veel fietsendealers rekenen extra kosten voor fietsen die met een fietsenplan worden gekocht (iets met een tussenpersoon). Voor mijn fiets was het zonder fietsplan goedkoper dan met fietsplan. Het belastingvoordeel viel in het niet.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 20:00:35 #76
5428 crew  miss_sly
pi_95555021
Moet je dat aangeven dan? Ik begreep van onze salarisadministrateur dat we gewoon een rekening in konden leveren en dat het dan in orde kwam.

Stiekem vind ik het heel mutsig zo vreselijk leuk om een moederfiets te kopen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95555122
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:31 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het zou nochtans een stuk prettiger zijn in de stad moesten alle mensen die nu de auto nemen om boodschappen of zo te gaan doen met de bakfiets rondrijden.
B-M, ik had jou al gemist! Alles goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:38:13 #78
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95557190
Ik heb een maxi cosi drager achterop de fiets. Deze gebruik ik sinds mijn zoon 3 maanden oud is. Hij is nu 8.5 maanden (yes, nog 2 weken voor hij voorop mag *O* ). Het fietst op zich prima maar nu mn zoon ouder, en zwaarder, wordt begint het wel echt zwaar te worden. Ik wilde geen fietskar omdat ik bang ben dat er een auto tegenaan zou rijden die de fietskar niet goed zag. Op dezelfde fiets leek mij veiliger.
Een bakfiets past niet in de berging. We moeten een trapje af met een helling en dan een scherpe bocht en een bakfiets gaat die draai echt niet maken.
Ik ben langzamerhand wel aan het kijken naar een (2de hands) moederfiets.
pi_95557232
Heb zelf geen ervaring met fietskar noch bakfiets, maar ik heb altijd het idee dat het niet zo veilig is voor je kind? Als je een ongeluk krijgt omdat iemand niet goed oplet bij onoverzichtelijke bochten is die bak toch immers het eerste wat geraakt wordt.
En ik weet niet of het zo is, maar niet iedereen verwacht een fietskar achter een fiets --> autobestuurder denkt dat fietser voorbij is, maakt bocht en rijdt zo over kar heen.

Waarschijnlijk haal ik gewoon teveel horrorscenario's in mn hoofd ;)
pi_95559188
Ik heb zelf een bakfiets (van workcycles, is dezelfde als bakfiets.nl), en vind het heerlijk! Het is een tweewieler, en die rijdt inderdaad net zo makkelijk als een gewone fiets. Hij trapt zelfs een stuk makkelijker dan mijn gewone oude barrel ;)

Het was een hele aanschaf, maar wij hebben geen auto, dus doen er ook alle boodschappen mee en zo, ideaal!

Wat betreft overlast voor andere weggebruikers: ja, die is er vast wel, al probeer ik echt zo min mogelijk overlast te geven. Aan het tempo ligt het bij mij niet, ik haal regelmatig 'gewone' fietsers in. En bovendien: fietstaxi's, die zijn pas irritant ;)
pi_95559542
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:02 schreef snoopy het volgende:

[..]

B-M, ik had jou al gemist! Alles goed?
Ja hoor. Veel met de bakfiets aan het rondrijden. En me ergeren aan alle mensen die hun kind onnodig met de auto naar school brengen en heel de stad staan te blokkeren. ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:39:22 #82
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_95567456
Neem mij. *)
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:49:05 #83
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95567970
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:39 schreef Bakfiets. het volgende:
Neem mij. *)
Vooruit, kunnen we je eens lekker volproppen!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:52:35 #84
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_95568149
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:49 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Vooruit, kunnen we je eens lekker volproppen!
Ik hou er van om lekker bereden te worden.

:')
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_95583722
Vandaag fietsen wezen kijken. Ik voelde me best klein naast de moederfietsen ivm met de grote sturen. wel supergave fietsen hoor..

Ik ben 1.60 :)

Ik ga misschien voor de sparta maraton 3... Twijfel nog heel erg.
ik ben echt een noob als het om fietsdingen gaat, maar is 3 versnellingen genoeg als je een kind achterop hebt? en ik maak afstanden van max. 30 min.

spartha marathon:
twijfel nog tussen wit en grijs. ik vind grijs wat minder opvallend, hub vond wit wel stoer. pff



pi_95600764
Wit!! Mooi!!!
Ik heb zelf 7 versnellingen,maar drie is Vast te Doen.
Moet je veel heuveltjes op en af?

Miss 749¤ voor de fiets,en max 80¤ aan accessoires.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 17 april 2011 @ 20:40:19 #87
100412 mefke79
komt goed!
pi_95637664
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even gelezen op de site van de belastingdienst, maar als de fiets minder kost dan ¤ 749,= mag hij volledig vergoed worden door de werkgever? Of hoe zit dat? mefke, jij bent altijd nogal goed in die dingen thuis, kun je het eens begrijpelijk uitleggen?
Het is echt heel simpel. Als je werkgever een fietsenplan heeft 'schenkt' hij jou een deel van een fiets om daarmee te stimuleren dat jij met de fiets naar je werk gaat (of een deel van het parcours met een fiets aflegt). Als werkgever kost dit je verder niets geloof ik.
Het principe is als volgt: jij krijgt een bruttoloon (of vakantieuitkering of eindejaarsuitkering), daar wordt eerst het gehele bedrag van de fiets afgetrokken en dan pas wordt er belasting over betaald.

Voorbeeld met verzonnen bedragen (want ik weet niet meer zeker of je vakantiegeld etc met aparte belastingschijven berekend wordt):

zonder fiets
Vakantiegeld bruto = 1200 euro
Belastingschijf waarin je zit = 33%
te betalen belasting = 33%/1200= 400 euro
vakantiegeld netto = 1200-400 = 800 euro

met aanschaf fiets
vakantiegeld bruto = 1200
Belastingschijf = 33%
Fietskosten = 749
1200- 749 = 451

te betalen belasting: 33%/451=149
vakantiegeld netto =302 euro

belastingvoordeel: je fiets is 749 en je vakantiegeld is 302 maakt samen 1051 terwijl je anders maar 800 euro van je 1200 euro had overgehouden. De belastingdienst 'betaald dus mee' aan je fiets.

Werkgevers kunnen er zelf voor kiezen aanvullende regelingen te bedenken om het nog leuker te maken. Zo is bij ons vastgelegd dat je verrekenen ook mag doen over twee jaar. Dus ik heb wel de gehele kosten in 1 keer teruggekregen van mijn werk, maar het verrekenen met de belasting is verdeeld over twee jaar en dan in combi met mijn eindejaarsuitkering.

Duidelijk zo?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 17 april 2011 @ 20:44:41 #88
100412 mefke79
komt goed!
pi_95637956
oja en ik zou altijd voor zeven versnellingen kiezen. Ik vind de eerste versnelling te licht, de tweede meestal prima en de derde kan ik niet met mijn knie. Met zeven versnellingen zijn die intervallen kleiner. In de zevende versnelling kan ik eigenlijk nog niet vanwege die knie, maar dan blijven er nog altijd zes versnellingen over waaruit ik kan kiezen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je fietst. Ik fiets er normaal mee naar mijn werk (6 kilometer) waarvan eigenlijk altijd wel een stuk wind tegen, dus dan is het handig om ook wat lichtere versnellingen te hebben.

Oja en 80 euro accessoires en dat elk jaar, ook het eerste, en dat mag ook een kinderzitje zijn. Enne, als je niet vastzit aan een bepaalde leverancier dan willen fietswinkels je ook nog best wel 'helpen' om binnen dat bedrag te blijven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95738076
Geen idee of er een apart topic voor is, maar ik heb even een vraag over fietsstoeltjes. Wat is het verschil tussen de stoeltjes, wat vinden jullie fijne stoeltjes en waarom?

Ik heb nu een cmg (zo heet dat toch?) te leen van nn moeder, maar vind m zo breed (ik móet echt debiel op en afstappen), geen idee of andere stoeltjes daarin verschillen
pi_95748898
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef mefke79 het volgende:
Oja en 80 euro accessoires en dat elk jaar, ook het eerste, en dat mag ook een kinderzitje zijn. Enne, als je niet vastzit aan een bepaalde leverancier dan willen fietswinkels je ook nog best wel 'helpen' om binnen dat bedrag te blijven.
Je hoeft ook echt niet binnen de bedragen te blijven je krijgt aleen niet meer als die bedragen vergoed. Ik heb zelf 3 jaar terug een fiets van 2500 euro gekocht hier bleef na inruil en fictieve accesoires nog 2000 euro te betalen. Ik heb gewoon 1250 zelf betaald en de rest van de baas gekregen. Gelukkig werken we niet met zo'n maffia fietsinstelling maar mogen we gewoon een kopie van de bon inleveren. Het grootste probleem was toen dat ze het bedrag voor verzekering wel erg hoog vonden, maar ja dat krijg je vanzelf met zo'n dure fiets.

Maar je hebt wel gelijk veel fietsenmakers willen best creatief met de bon zijn. Mijn fietsenmaker heeft een mooie excel sheet daarvoor zeg maar wat je ingevuld wilt hebben en het wordt geregeld. Netjes afgedrukt op zijn briefpapier niemand die het verschil ziet.
live your fears, fear your live
pi_95817938
Sonnetje, wij hebben een Yepp stoeltje. Belangrijkste pluspunten: snel te wisselen tussen fietsen, lekker licht en hij lijkt minder ver naar het zadel toe te komen dan andere stoeltjes. Verder heel fijn in gebruik en je kan met 1 hand een riempje vastmaken (omdat dit per riempje gaat). En heel erg licht vind ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95818089
En grote pre voor als je in de stad woont, hij kan heel makkelijk op slot gezet worden.
Wij ook erg blij met Yepp :) Ik wil hem straks met spruit 2 ook voor achterop.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95825172
Het yepp voorstoeltje bevalt hier ook erg goed.
Ik heb nu eindelijk maar eens een buggy-mee gehaald, dus nu wordt de drempel om naar de winkels te fietsen veel kleiner *O*
pi_95840576
Bedankt voor de info! Ga k daar s naar kijken. Lijkt me ook handig dat ie er makkelijk af te halen is!
En Wickies punt over het vastzetten vind k ook wel fijn. Woon dan wel niet in de stad, maar wel op fietsafstand van 3steden :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 08:42:15 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_95840798
Sonnetje, beetje prijzen vergelijken kan geen kwaad, wij hebben em online ergens gehaald en dat was stukken goedkoper. Ik weet alleen echt niet meer waar dan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 13:00:37 #96
5428 crew  miss_sly
pi_95885376
Geen officiele moederfiets uiteindelijk. De Cortina die ik wilde (zelfde als Keshet) zou pas ergens in juli misschien weer leverbaar zijn en we willen nu fietsen. Aangezien er hier maar één kind komt en dat kind inmiddels bijna naar achter verhuist, heb ik deze fiets gekozen. Kan voorlopig wel een stoeltjes voorop, heeft wel wat meer ruimte en een breder stuur en hij fietst zaaaaalig O+

Donderdag kan ik hem waarschijnlijk ophalen *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:10:34 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95885784
maar dan heb je wel een model met een bagagedrager neem ik aan? :D
hij s mooi :Y
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 13:53:45 #98
5428 crew  miss_sly
pi_95886787
Nee, geen bagagedrager! Niet nodig met een kratje voorop en de Yepp-kinderstoel kan straks achterop direct aan het frame worden bevestigd, dus heb je dat niet nodig! Kan er eventueel wel op, indien gewenst, trouwens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95887236
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Nee, geen bagagedrager! Niet nodig met een kratje voorop en de Yepp-kinderstoel kan straks achterop direct aan het frame worden bevestigd, dus heb je dat niet nodig! Kan er eventueel wel op, indien gewenst, trouwens.
Ah okay, ik had een fietsstoeltje in gedachte dat op de bagagedrager zou zitten, dat leek me wat lastig met deze :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:12:15 #100
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95889697
Ik heb wat fietskar vragen.

Ik fiets heel veel en kind achterop in het zitje, maar ik vind dit wel zwaar met warm weer merk ik.
Nu vroeg ik me af kan een fietskar nog met 4+ jaar?
en wordt het gewicht dan ook beter te verdragen?
Zijn die dingen makkelijk los te koppelen als ik zonder kind boodschappen wil doen?
pi_95897883
De dochter van mijn buurvrouw zit nog regelmatig in de fietskar. Zij is nu 6 en vrij lang. haar moeder gaf aan dat ze in onze kar (croozer) waarschijnlijk nog langer kon zitten, in die van hun werd het nu wel krap (vooral qua lengte bovenin). Hun hebben een instep kar

Die van mij is erg makkelijk los te koppelen.
Qua gewicht is het gewoon even wennen vind ik zelf
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:15:30 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95993991
Mij lijkt een fietsstoeltje lichter dan een fietskar.
Ik heb een aanhangfietsje, kunnen ze zelf meetrappen! Scheelt echt heel veel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 27 april 2011 @ 19:47:46 #103
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_96057408
Hier wordt het uiteindelijk de mambo spring :D:D



nu nog kopen, hoop m vrijdag te kopen.
Hij is duur genoeg, dus een kinderzitje moet een maand wachten.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:29:42 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96089431
Ik heb ook eindelijke en knoop doorgehakt en via het fietsplan is mijn nieuwe fiets ook in bestelling. Een Montego Liberty 3, in de kleur lila/ schemer...
over 2 weken issie er ongeveer... en gelukkig verkrijgbaar in een grote framemaat (57 inch).
Nu nog op zoek naar een leuk kinderzitje...
(misschien direct wel 2).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96089899
BJ, toch een 57 inch gepakt, is wel verstandig lijkt me. Ik vond de 61 echt te hoog.
Enne, ik zweer bij de Yeppstoeltjes moet ik zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 28 april 2011 @ 16:11:43 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_96093196
de mijne (montego liberty) gaat de verkoop in en de Cortina transport gaat in de bestelling.
Eerst nog wel even testen welk framemaat.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 17:07:30 #107
5428 crew  miss_sly
pi_96095560
Jij bent ook neit groot, toch SC? Ik heb framemaat 50, de andere was echt te groot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 april 2011 @ 17:13:46 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96095862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef mefke79 het volgende:
BJ, toch een 57 inch gepakt, is wel verstandig lijkt me. Ik vond de 61 echt te hoog.
Enne, ik zweer bij de Yeppstoeltjes moet ik zeggen.
ja de meneer in de winkel raadde me die maat aan; omdat je nog met je voeten bij de grond moet kunnen als je op het zadel zit... dus dat advies heb ik opgevolgd.

En de Yepp heeft ook mijn voorkeur, mooi strak, geen druk windscherm.. en dan gewoon de zwarte of zilveren, misschien pimp ik hem nog op met roze bandjes ;)

(en straks natuurlijk dezelfde in het achterzitje).
nu nog 2 weken geduld hebben...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 28 april 2011 @ 18:43:06 #109
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_96099319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Jij bent ook neit groot, toch SC? Ik heb framemaat 50, de andere was echt te groot.
uhuh ja ik heb nu 49, die is al aan de grote kant :')
  maandag 5 september 2011 @ 15:58:16 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_101593748
hoi! vraagje.. er was iemand hier met een city bakfiets he? vicky? of toch iemand anders
Hoeveel versnellingen heeft deze? ik heb namelijk eindelijk een bakfiets gevonden die qua lengte super handig is en ik kwijt kan in de berging en een leuke prijs heeft.. maar hij heeft dus maar 3 versnellingen, weet niet of het handig is of dat ik me de pest pokke trap ;(
  maandag 5 september 2011 @ 22:54:47 #111
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101615208
Mijn nieuwe fiets is geen mamafiets maar een customized Dutch ID (double dutch) :)
Om 2 kids te vervoeren die beiden over de 15kg zijn had ik gewoon een stevigere fiets nodig en heb ik dit met de fietsenmaker samen bedacht. Twee kinderen achterop is wel mogelijk maar die speciale fietsen zijn duurder en lelijk! Op een normale fiets met een verlengde achterzit kan dit niet aangezien de fiets dan makkelijk achterover kan klappen door het gewicht. En ik wilde ook een lichtere fiets want mamafietsen zijn zonder accessoires al zo'n 35kg.



Ik zal eens foto's maken. Het gaat om deze en dan is voorop een zitje bevestigd (wat nogal wat aanpassingen vereisde). En Flip vindt het machtig mooi, die zit continu zijn beentjes omhoog te houden, te zingen, iedereen aan te roepen met hai hai! en hij wil er niet van af. :)
Plan geslaagd! Misschien een idee voor ouders hier die ook een logistiek probleempje hebben.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101615626
Mooi rocks! Ik ga mijn bakfiets verkopen en twijfel oa over de fiets die jij nu hebt. Hij bevalt goed begrijp ik dus?!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 september 2011 @ 23:03:50 #113
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101615881
Het fietst lekker, wel hogere opstap dan een moederfiets, 8 (3 is ook mogelijk) versnellingen. Heeeeeeeele lange levertijd (ruim 5 maand gewacht).
Alleen ik denk wel dat ik een ander zadel ivm mijn bekken nodig heb.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101616083
5 maanden? :o
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 september 2011 @ 23:10:09 #115
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101616267
Yep, maar ik had alle tijd want Flip is nog net geen 15kg (alhoewel je voorop best merkt dat ie een (te) zware pummel aan het worden is.

Ten 2e had ik dit frame nodig aangezien daar het zitje vast op komt te zitten. Op andere fietsen zie je dat weer anders, daar steunt het rek op de voorvork, da's minder of misschien wel helemaal niet veilig.

En ten 3e wilde ik perse een zwarte. Rood had ie met 3 versnellingen wel staan bijv.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101616456
Ah, op die manier. Nou ja, ik moet er eens goed over denken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_101620401
Oeh, die fiets vind ik gaaf! Hoe komt dat zitje er dan op te zitten aan de voorkant?
Zit Flip dan met zijn gezicht naar voren? Het lijkt me zo onbeschermd zonder stuur ervoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101620623
Rocka, ik ben erg benieuwd naar een foto van je fiets met de zitjes. Volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe ze zitten.
Wel een erg mooie fiets zeg!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101623160
Wauw Rocka, wat een toffe fiets! Ik ben ook wel benieuwd hoe de zitjes dan komen te zitten, pics please? ;)

Ik heb van mijn meneer een Sparta Amazone gekregen O+ en hij fietst echt zó vreselijk fijn! Zo'n verschil met mijn oude 'gewone' fiets.. daar had ik gewoon geen opstapruimte!.. Ik twijfelde tussen een moederfiets en een bakfiets, maar heb toch voor de moederfiets gekozen (heb nog een fietskar staan ook... :))
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:39:24 #120
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101628374
Even een gigantische kick!

Zo, ik heb mij de laatste tijd wat meer in fietskarren en bakfietsen verdiept, i.v.m. een kleintje die nog niet kan zitten. Hier een lijstje met info, misschien hebben andere ouders er ook wat aan *)

Algemene info fietskarren en bakfietsen (ook een stukje over maxi-cosi's op de fiets):
http://fietsenmetkinderen(...)egory&id=1&Itemid=17

Bakfietsen:

Babboe (ook elektrische versies verkrijgbaar):
http://www.babboe.nl/

Myzigo:
http://www.myzigo.nl/

Bakfiets.nl:
http://bakfiets.nl/

Gazelle Cabby:
http://www.gazelle.nl/Collectie/Stadsfietsen/Specials/Cabby

Sparta E-kargo (elektrische bakfiets):
http://www.sparta.nl/NL/Gezinsfietsen_Segment/E-Kargo

FIetsfabriek:
http://www.fietsfabriek.nl/

Bakfietsweb:
http://www.bakfietsweb.nl/
en bakfietsen met trapondersteuning:
http://www.eurobakfiets.n(...)25d4f087aef1972a64fa

Tuktuk:
http://www.tuktukbakfietsen.nl/tuk_tuk_kiddy_bakfiets/

Johnny Loco:
http://www.johnnylocobakfiets.nl/

Fietskarren:

Kidcar (inclusief buggywiel voor wandelingen):
http://www.kidcar.com/

Burley:
http://www.burley.com/home/bur/listitems_55/comparison.html

Croozer:
http://www.croozer.nl/croozer_kid.html

Hema:
http://www.hema.nl/winkel(...)wagen-%2841121986%29

X-tract.eu (goedkope fietskar in België):
http://www.x-tract.eu/web(...)hp?action=full&id=79

Van de fietskarren heb ik eigenlijk alleen fietskarren met buggy/wandelwagen functie hier neergezet. Er zijn natuurlijk nog veel meer fietskarren, maar deze kwam ik vooral tegen en vond ik zelf ook interessant.

Uiteindelijk ben ik voor een tweedehands burley d'lite gegaan, die ga ik zaterdag ophalen, ben benieuwd :)

Iemand hier ervaring met een burley? En dan bedoel ik vooral met het winkelen ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101652028
iemand hier toevallig een baby-mee op een gazelle bloom gehad? Past dat? Ze gaan hier de komende tijd flink aan de weg werken waardoor met de auto naar het kdv en dan door naar werk heel lastig wordt. Driekus kan mee op de fiets, maar Tienus nog niet. Tenzij in kar of baby-mee. Maar ik hoor dat die niet overal op past, vandaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:43:20 #122
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_101654695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:05 schreef mefke79 het volgende:
iemand hier toevallig een baby-mee op een gazelle bloom gehad? Past dat? Ze gaan hier de komende tijd flink aan de weg werken waardoor met de auto naar het kdv en dan door naar werk heel lastig wordt. Driekus kan mee op de fiets, maar Tienus nog niet. Tenzij in kar of baby-mee. Maar ik hoor dat die niet overal op past, vandaar.
Yup, ikke! Ik meen dat het direct op mijn bagagedrager zou hebben gepast, maar toen hadden we al een speciaal bevestigings-bagagedrager-opzetstukje gekocht, dus die hebben we er ook maar gewoon opgemonteerd. Ik meen dat dat opzetstukje niet zo heel duur was (max. 10 euro) maar het kán dus sowieso wel :) Als je meer wil weten pm je maar even, ik kan altijd nog even kijken voor je vandeweek, of foto's nemen ofzo..
3!
  woensdag 7 september 2011 @ 00:18:08 #123
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101659499
Ohja, vergeten vandaag foto's te maken (het regende).
Eergisteren wel wat geschoten tijdens een ritje.





en een filmpje van majesteit:
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101660003
O+ Dat filmpje! O+ Geweldige fiets, vond hij het de eerste keer niet eng?
Zo zonder "bescherming" van je stuur en windscherm? (als je een windscherm had)
  woensdag 7 september 2011 @ 07:11:57 #125
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101662720
Nee, kinderen vinden dat juist gaaf. En het is ook niet eng. Hij zit net zo veilig als achter een stuur (en in dit geval zelfs veiliger).
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 7 september 2011 @ 07:14:55 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_101662740
Ooo Rocks, wat een leuk filmpje! Hij zwaait naar zn volk. En goeie oplossing!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_101663148
[quote]0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:05 schreef mefke79 het volgende:
iemand hier toevallig een baby-mee op een gazelle bloom gehad? Past dat? Ze gaan hier de komende tijd flink aan de weg werken waardoor met de auto naar het kdv en dan door naar werk heel lastig wordt. Driekus kan mee op de fiets, maar Tienus nog niet. Tenzij in kar of baby-mee. Maar ik hoor dat die niet overal op past, vandaar.
[/quote

Ik heb ook een baby mee op mijn gazelle bloom gehad. Hij kon zo op de bagage drager bevestigd worden, niets extra's nodig.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:56:12 #128
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101723852
Up!

Topic over bakfietsen gemerged met het topic over moederfietsen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 26 september 2011 @ 20:36:40 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102412428
ik wil een nieuw fietsstoeltje kopen (voor 5+) en weet niet zo goed welke.
Er is te veel keus, wil wel graag nog een riempje (deze kan bij de meeste wel apart gekocht worden)
Maar nog belangrijker is dat hij makkelijk af en op te zetten moet zijn dmv zo'n framebeugel.
Mijn vriend en ik wisselen elkaar graag af met kind achterop dus willen we 2 beugels en 1 zitje.

Dus... welk merk fietsstoeltje is nou in een handomdraai op en af te zetten?
pi_102415962
@ SC, ik ben me op achterzitjes aan het orienteren en las ergens over de qibbel, ik kan alleen ff niet zo snel zien tot welke leeftijd dat achterzitje gaat.

Anderen nog tips voor een achterzitje of wat belangrijk is om bij na te denken?
  maandag 26 september 2011 @ 21:56:29 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102417451
gaat tot 6 jaar / 22 kg, de mijne is nu 15 kg dus kan nog wel even mee dan.
Maar heb m verder nog niet gezien in de winkels.

dit kwam ik net tegen via google

http://www.okbabyfietsstoel.nl/sirius.html
http://www.hamax.no/index(...)rentid=10&Itemid=125
pi_102418729
@Het-is-mij Denken aan de combi achterzitje en eventueel fietstassen, niet elke fietstas kan geloof ik met elk achterzitje
pi_102418883
Die van Bobike gaan ook tot 22 kilo SC
  maandag 26 september 2011 @ 22:47:37 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102420181
weet ik maar andere eis is dus dat makkelijke klik systeem voor 2 fietsen.
pi_102420333
Ow sorry, niet goed gelezen 8)7
pi_102422749
Waren hier ook mensen met fietskarren? Ik weet nog niet of het wat voor ons is maar ik ben me aan het oriënteren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het gaat om gebruik naar de opvang halen en brengen. Kleine uitjes, zoals naar de dierentuin en kinderboerderij. Het móet dus ook eenvoudig een wandelwagen kunnen worden.
Ook makkelijk en goed inklapbaar want we hebben geen schuur, dus we moeten hem bij ons binnen opbergen.
En vanaf welke leeftijd mag de baby erin?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 26 september 2011 @ 23:54:29 #137
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102423149
Wickie, ik gebruikte zo'n kar vanaf een maand of 2-3. Ging in principe best goed en hij sliep er lekker in. Verder vond ik het onhandig parkeren, ook bij mij achter mijn huis en wat mij zelf het meest tegenstaat is dat automobilisten soms niet door hebben dat er achter je fiets nog een stukje aan komt. Ik vind dat gevaarlijk...

Al met al lomp, log, zwaar en onhandig op te bergen en niet al te veilig.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_102423659
Dank voor je heldere mening Rocka, die dingen die jij opnoemt, daar was ik al 'bang' voor. Dat zijn de zaken waar ik me aan ga ergeren ook.

Ik denk dat het gewoon 7 a 8 maanden behelpen gaat worden tot dat Wies in een stoeltje kan. Ik vind de combi babymee, fietsstoeltje voorop gewoon te eng. En om nou een bakfiets te kopen, vind ik te heftig omdat ze dus op een gegeven moment in een stoeltje kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 27-09-2011 14:54:45 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102429017
Ik kom hier nog even op terug wickie!
pi_102593073
Mrien, ik hoor graag je bevindingen!!

Ben toch maar weer aan het rondsnuffelen voor een bakfiets al hebben we daar momenteel totaal geen geld voor :')
Moet marktplaats echt uitzetten...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102595205
De hema heeft nu een bakfiets voor 750 euro zag ik.


Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102597665
Ja ik zag het. Maar als ik voor een bakfiets ga, wil ik er eentje met een korte bak denk ik.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:13:18 #143
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_102598150
Nou staat deze reeks automatisch in mijn Active Topics, omdat jullie het telkens over bakfietsen hebben. :'( Drama ende verdriet.
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:17:56 #144
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102598331
huilie, doe snel op de knop stop volgen drukken dan?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:26:20 #145
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_102598616
Hij is al twee keer terug gekomen na het stoppen der volgen. Bovendien wacht ik nog op een 'berijden van Bakfiets.' grap. :'( Of is het daar niet het juiste topic voor?
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:28:14 #146
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102598666
Ik wil graag een keer op een bakfiets rijden maar dan druk ik er wel eerst een paar koters in :Y
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:29:00 #147
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_102598691
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil graag een keer op een bakfiets rijden maar dan druk ik er wel eerst een paar koters in :Y
Goed genoeg. :D O+
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_102604271
:D :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102604472
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:59 schreef wickie het volgende:
Ja ik zag het. Maar als ik voor een bakfiets ga, wil ik er eentje met een korte bak denk ik.
Waarom een korte bak? Dan heb je naast je kind(eren) zo weinig plek voor boodschappen of andere zooi, lijkt me. Ik ben in elk geval blij dat we een lange bak hebben. Manoeuvreren is niet altijd even makkelijk ;)
pi_102604950
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Waarom een korte bak? Dan heb je naast je kind(eren) zo weinig plek voor boodschappen of andere zooi, lijkt me. Ik ben in elk geval blij dat we een lange bak hebben. Manoeuvreren is niet altijd even makkelijk ;)
Boodschappen hoef ik er niet in mee te nemen, ik woon zowat naast de AH, Kruidvat en Hema (heel erg fijn). En woon dus in de stad en wil me juist nog goed kunnen manouvreren, dus daarom leek een kortere bak me praktischer. Maar jou bevalt de bakfiets? Welke heb je?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102605080
Ik had een korte bak en ook dat ging prima met kinderen en boodschappen :)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102641339
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:01 schreef wickie het volgende:

Boodschappen hoef ik er niet in mee te nemen, ik woon zowat naast de AH, Kruidvat en Hema (heel erg fijn). En woon dus in de stad en wil me juist nog goed kunnen manouvreren, dus daarom leek een kortere bak me praktischer. Maar jou bevalt de bakfiets? Welke heb je?
Oh dat scheelt. Wij hebben geen auto, en winkelcentrum is ca 10 minuten fietsen (hoewel we in de stad wonen ;) ), dus boodschappen moeten wel mee. Dat wordt wel interessant straks qua ruimte met een baby (en dus maxicosi) én een peuter... Maar goed. Wij hebben dus een lange bakfiets (cargo long?) van Workcycles. Dat zijn dezelfde als van Bakfiets.nl, maar ik geloof met wat meer versnellingen (8), en een ander dynamosysteem of zo. Weet niet meer precies wat het verschil is. Vooral voor Workcycles gekozen omdat die toen vlakbij ons zaten, en we dat voor service handig vonden. Maar behalve 1 keer een lekke band hebben we in 2 jaar nog nooit iets met het ding gehad, terwijl hij toch vrijwel dagelijks gebruikt wordt.

Ik ben er echt superblij mee, beste aankoop die we ooit gedaan hebben! Mijn dochter vindt het ook superleuk (vanaf het begin al) om op de fiets te zitten, en ook andere kindjes rijden graag mee ;). Het manoeuvreren is wel een beetje oefenen, maar het gewone fietsen ben je na 5 minuten aan gewend. Eigenlijk fietst hij lekkerder dan mijn gewone stadsbarrel (die dan ook hard aan vervanging toe is).
pi_102641402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:51 schreef wickie het volgende:
Mrien, ik hoor graag je bevindingen!!
Hopelijk kan ik m'n tekst nu wel een keer afmaken, was al een paar keer begonnen namelijk ;)

Ik heb toen Jelle 6 weken was de Croozer kid for 2 fietskar gekocht. Ik heb zelf geen auto (man wel, maar die heeft hem altijd mee) en ben dus afhankelijk van de fiets.
Ik heb toen bewust gekozen voor een iets duurdere fietskar die op marktplaats ook nog z'n prijs redelijk vasthoudt.
Ik vind hem heel fijn in gebruik, natuurlijk is en blijft het een lomp groot ding. Wel is hij vrij eenvoudig in te klappen. Bij mij paste hij eerst in de gang in het oude huis en nu in de garage in het nieuwe huis, dus inklappen is bij mij niet nodig.
Je kunt hem erg makkelijk ombouwen tot wandelwagen, best ideaal als je bv op de fiets naar de dierentuin gaat en daar dan een rondje loopt.

Ook nu Jelle op de fiets mee kan gebruik ik de kar nog vaak. 's ochtends als we naar de creche fietsen is het vaak nog fris en dan vind ik het wel lekker dat hij dan wat beschut zit. 's middags is hij weer moe en heb ik liever dat hij in de kar in slaap valt dan op de fiets ;)
Ook met regen vind ik het ideaal, beide kinderen naast elkaar in de kar en ik ben de enige die nat wordt }:|
Voor de winter ga ik hem ook vast veel gebruiken met regen en sneeuw.

Voor Jelle had ik er een hangmatje bij gekocht van Croozer, hij ligt daar nu nog in, maar heb onlangs een peuterzitting gekocht zodat hij wat meer kan zitten.

Ik kan nu alleen ff een slechte foto vinden van de kar naast de fiets (in de parkeerkelder op m'n werk)


Ow en een van een slapende Jelle in het hangmatje
pi_102641512
Nog een foto gevonden:


Achterin zit nog een enorme "kofferbak", kan echt heel veel in, ideaal :D
pi_102641666
Ik heb gisteren even geprobeert met Matthias in de fietskar. Moet er wel weer even aan wennen. Heb Leander ook achterop de fiets dus vind het wel "zwaar" aan de achterkant. Maar dat komt denk ik omdat er al heel lang niemand achterop de fiets heeft gezeten.
Vanavond gaan we nog een stukje proberen. Zodat we donderdag op de fiets Leander naar de psz kunnen brengen.
Matthias vind het in ieder geval lekker!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103447652
Schopje :)

Zo drumstel van lief is verkocht dus we kunnen officieel gaan rondkijken voor een bakfiets of heel misschien toch een fietskar.

Voor de bakfiets heb ik 2 modellen als voorkeur:
De Cargo kort. Lijkt me heel prettig omdat dit de kleinste is. Alleen ik vraag me af of het gaat passen een maxicosi in de bak maar ook het bankje erin laten zitten zodat Mette er natuurlijk ook erbij kan.


Of de Babboe City. Die is ietsjes langer en daar past het wel in.


De fietskar is nog niet afgeschreven. Ik moet even gaan opmeten of er fietskarren zijn die ik zo hier naar binnen kan rijden. Dat wil ik de komende week gaan uitzoeken. Want dat lijkt me ook praktisch. Dan laad ik de kinderen binnen in, rijd naar buiten en hang het aan mn fiets.

Ben er nog niet overuit, ga de topics ook nog maar even nalezen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:39:23 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103447752
Het lijkt me echt moeilijk om daarmee te fietsen. Vooral als er kinderen in zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103448093
Oja dat wilde ik ook nog zeggen. We willen eerst uitgebreid gaan proeffietsen natuurlijk. Ik heb nog nooit met een bakfiets gefietst en geen idee of ik het fijn vind.

Met een fietskar heb ik wel gefietst (op vakantie) en dat vond ik best ok. Wat ik me nu bedenk is dat een fietskar ook praktisch is als ik een weekendje naar mijn ouders ga, dan zou hij ingeklapt mee kunnen in de auto. Hmmm...
Moet ik dus een smal model vinden waar 2 kids in kunnen die goed en makkelijk in te klappen is en waar ik een wandelwagen van kan maken.

Veel twijfels nog..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103448150
Kwalitatief schijnt de babboe nou niet echt geweldig te zijn, heb ik me laten vertellen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:47:13 #160
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103450545
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:49 schreef wickie het volgende:
Oja dat wilde ik ook nog zeggen. We willen eerst uitgebreid gaan proeffietsen natuurlijk. Ik heb nog nooit met een bakfiets gefietst en geen idee of ik het fijn vind.

Met een fietskar heb ik wel gefietst (op vakantie) en dat vond ik best ok. Wat ik me nu bedenk is dat een fietskar ook praktisch is als ik een weekendje naar mijn ouders ga, dan zou hij ingeklapt mee kunnen in de auto. Hmmm...
Moet ik dus een smal model vinden waar 2 kids in kunnen die goed en makkelijk in te klappen is en waar ik een wandelwagen van kan maken.

Veel twijfels nog..
Misschien een idee:
http://www.fietskarinfo.b(...)bikebuggy/index.html
Ik vind m fijn in ieder geval! En hij is zo smal (een van de smalste) dat hij bij ons de schuur in gereden kan worden. Alleen het inklappen is volgens mijn man veel werk (ik heb dat nog nooit gedaan en hij nog maar een keer: toen hij hem op ging halen via marktplaats), maargoed... hoe vaak zou je dat ook willen dan?

En ik moet er wel bij zeggen: een fietsstoeltje vind ik persoonlijk toch het fijnst. Weinig gedoe, dus je bent snel op weg en het is ook minder zwaar. Maar voor een kindje wat nog niet in het fietsstoeltje kan en bij slecht weer is dit een prima oplossing. Wij hebben dus beide (fietsstoeltje en kar). En die kar ga ik straks zeker weer gebruiken als kleine nr 2 er is :). Dan heb je trouwens wel nog deze babyschaal nodig: http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d227_fietskar.html.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fee-nix op 23-10-2011 13:52:18 ]
pi_103451365
-O-
We waren net erg gecharmeerd van de Kidcar karren en ik werd helemaal blij, zag mezelf al lekker met de kids naar de dierentuin fietsen over 2 weekjes ofzo (want ik zag dat ze vanaf 6 weken al in de babyschaal mogen en Wies is nu 6 weken).
Dus wij even op meten in de gang. De voordeur is geen probleem maar dan krijg je een tochthal met nog een deur en die is 77 cm breed en de deur klapt ook niet goed waardoor de maximale breedte 74cm is. De kidcar is 78,5cm. Ik baal even heel erg dat we in een jaren '20 huis wonen }:|

Want al vind ik het eng, de kids achter me. Het is zoveel praktischer waarvoor ik het wil gebruiken. En we zouden gelijk een duobuggy hebben.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:05:19 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_103451697
Juh ik kijk even met je mee Wickie! ik twijfel tussen precies dezelfde en kan je vertellen.
De Babboe is dus super zwaar, maar ik vind het prijs verschil tussen de twee zo groot he.

Je moet even nadenken hoelang en vaak je wilt gaan fietsen als je meer dan een 20 minuten ergens heen en nog terug moet lukt dat op een Babboe echt niet, zo ontiegelijk zwaar. De 997 (volgens mij is het geen 996 toch die korte? :P ) van bakfiets.nl is veeeeeeel lichter. Maar dan moet je m wel vaak gaan gebruiken anders haal je het er echt niet uit, en maxi cosi + kind is lastig, het zou overigens wel passen hoor maar dan zit Mette niet royaal. En als je ook nog iets mee wilt nemen is dit al helemaal lastig dan zit je bagagedrager vol.

Waar ik trouwens verbaasd over was is dat de 2 wielers veel stabieler fietsen dan de 3 wielers, vooral als je hard van een heuveltje gaat en de bocht om dan kun je zo omkiepen met een 3 wieler.

Dus kortom ik twijfel nog steeds, babboe leuk qua prijs etc kwaliteit is goed maar hij trapt zwaar (je kunt opzich voor een e-model gaan maar dan nog) ik fiets veel maar allemaal kleine afstanden, dus vandaar de twijfel. De lange versie van bakfiets.nl kan ik nergens kwijt en de korte ook twijfels qua ruimte van de bak.

Weet je al waar je de bakfiets eventueel kwijt moet? of heb je een grote schuur/berging?
pi_103452279
De bakfiets moet buiten, het wordt dus zoiezo een 2de handse, het liefst eentje die er niet supernetjes meer uitziet. We hebben geen achterom en geen berging. Eventueel zou hij in de gang kunnen staan (de Babboe city is 65cm breed, dat past wel door de deur). Maar niet echt wenselijk want dan moet mijn fiets, die nu in de gang staat naar het balkon achter of met 6 sloten voor de deur (dat was een nieuwe fiets die ik absoluut niet kwijt wil).
En dan moet ik nog een niet gejatte 2de handse bakfiets vinden.

Ik zal hem gebruiken voor brengen en halen naar de opvang van de kids en vooral dat ik ze droog kan vervoeren. Maar ook dat ik met ze op stap kan naar de dierentuin, kinderboerderij en speeltuin. Ik zal er waarschijnlijk niet snel de stad mee ingaan want dan pak ik liever het OV.
Een fietskar was daarom ideaal geweest, die kan ik loskoppelen en dan loop ik zo de dierentuin in zonder veel handelingen en beide kids kunnen zitten. Met de bakfiets zal ik dan eerst de buggy moeten uitklappen, maxicosi erop en dan Mette in bedwang houden, die zal dan alles moeten lopen dus uiteindelijk zal ik haar dan nog vaak moeten dragen want ze is daar nog te jong voor.
Zelfde met kinderboerderij en speeltuin Mette kan ravotten en Wies kan lekker hangen.

Ik baal nog steeds van de fietskar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:22:40 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_103452555
Ja bakfiets klinkt wel heel erg onpraktisch in jullie geval. Ik moet alles goed gaan afmeten of het in de berging past, voor de deur laten staan is echt geen optie, alles wordt daar gejat. Er bestaat ook een opvouwbare, maar geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.. Kan er maar geen plaatjes van vinden.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:49:02 #165
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103453816
Ah dat is balen inderdaad wickie! :(. Ja bij ons zou die ook net niet door de achterdeur kunnen. Maar de schuur redde hij dus net wel.

O nog 1 ding. Ff snel, want sta op het punt om weg te gaan.

Toen wij deze kochten had ik nog een andere hele smalle op het oog. Ik keek op marktplaats altijd naar beide, want het maakte mij echt niet uit. Beide heel goede reviews. Moet je zelf maar ff opzoeken hoe breed/smal dan, heb ik nu geen tijd voor ;). Maar het was de Winther Dolphin. Hoop dat je er wat aan hebt!
pi_103454328
Ja de Dolphin zag ik ook net, maar die is ook niet smal genoeg.

Is de Kidcar makkelijk in te klappen? We kunnen namelijk anders misschien wel wat verzinnen in het voorportaal, maar dan is makkelijk inklappen wel belangrijk.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103454635
Wickie bij mij was de kar ook net te breed in het oude huis. Wat ik toen deed was 1 of 2 wielen er even afhalen bij de deuropening en daarna erweer op. Scheelde net de cm's die ik nodig had, en jij zo te lezen ook

De croozer is ook vrij makkelijk in te klappen, maar zo ging het bij ons dus goed
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:33:50 #168
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103460278
De Kidcar is volgens mijn man niet heel makkelijk in te klappen... Hij heeft het 1 keertje gedaan en ik nog nooit, dus ik kan er eigenlijk niet veel zinnigs over zeggen.

Maar hebben jullie een tuin? Misschien is het een optie om hem buiten te laten staan onder een zeil?
pi_104012396
Nou.. Een fiets ar gaat echt niet passen, geen enkel model ook niet met de wielen eraf. Fee-nix we hebben een tuin, daar plek zat, maat geen achterom. Alweer een nadeel van een jaren '20 huis in de stad :{
Dus toch maar een bakfiets dan.

We hebben vandaag een cargo kort bekeken en geprobeerd, een 2e handse. Fietst eigenlijk makkelijk, ook kleine bochtjes. Het is eventjes wennen maar het voelde gewoon normaal stabiel.
Ook geprobeerd met Mette erin. We moesten Mette wel dwingen erin te gaan :') maar uiteindelijk vond ze het stiekem best leuk, dus dat komt wel goed.
Hij heeft bij die mensen altijd buiten gestaan en dat is goed zichtbaar. Dat is voor ons juist niet erg, hier komt hij voor de deur ook buiten. Een nette fiets wordt hier sneller gejat, dus we zochten ook een wat ouder uitziende fiets.
R. Gaat hem morgen ophalen *O* We kunnen van buren een babyschaal overnemen. Ben echt benieuwd of het voor ons zo gaat werken, ik denk het wel. En zo niet dan gaat hij gewoon weer op marktplaats als Wies in een fiets stoel kan.
Maar ik heb zin in morgen!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104012587
check even op internet of je bakfiets echt geen gestolen exemplaar is. Kan via de website van de politie geloof ik. Spreek helaas uit ervaring :X Gelukkig wel goedgekomen.

Wij hebben nu zo'n groot exemplaar van bakfiets.nl en die is echt ideaal!
pi_104012751
Ok ga ik doen. Ze heeft een bon van de fiets en het was bij hun thuis (ze had zelfs een kapperszaak) zag er allemaal best betrouwbaar uit.
Maar ik ga het zeker checken, dank voor de tip!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:22:58 #172
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104015556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:04 schreef Stiemie het volgende:
check even op internet of je bakfiets echt geen gestolen exemplaar is. Kan via de website van de politie geloof ik. Spreek helaas uit ervaring :X Gelukkig wel goedgekomen.

Wij hebben nu zo'n groot exemplaar van bakfiets.nl en die is echt ideaal!
Goeie tip maar aanvulling/verbetering: via de website van het RDW. Daar staan alle fietsen die gestolen gemeld zijn geregistreerd.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 6 november 2011 @ 08:49:45 #173
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_104022342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:22 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Goeie tip maar aanvulling/verbetering: via de website van het RDW. Daar staan alle fietsen die gestolen gemeld zijn geregistreerd.
Ja die dus :Y . Bij ons leek het ook allemaal heel betrouwbaar en een normale prijs, maar helaas dus toch niet helemaal eerlijk. Wij zijn na het gedoe dus toch voor een nieuwe gegaan
  zondag 6 november 2011 @ 08:57:29 #174
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104022375
Fijn wickie, dat je iets hebt gevonden wat naar je zin is! Ik hoop dat het goed bevalt!
pi_104111953
We hebben de fiets, Mette is helemaal fan :D
De bak is wel echt in slechte staat.
Van het weekend gaan schoonpa en R. een nieuwe bak maken *O*
Nu ben ik hard op zoek naar een babyschaal, want Wiesje móet er ook in. Heeft iemand ervaring met zo'n babyschaal? Ik móet hem er ook weer uitkunnen halen eigenlijk, ben anders wel bang voor jatten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104112256
Wickie: wij hadden een soort plankje op de bodem van de bak waar we de maxicosi opklikten voor de baby. Werkte heel goed. Toen ze uit de maxicosi groeide, hebben ze dat bij de winkel er weer uit gehaald en voor dezelfde prijs een stoeltje gemonteerd op het bankje. Dat moet er nu eigenlijk weer uit, omdat we straks een baby en een peuter hebben, en dat gaat op deze manier niet goed samen. Bovendien weigert de peuter om nog in het stoeltje te zitten.
pi_104112655
We hebben gekeken of het past, maar een maxicosi in de bak en een peuter op het bankje ging naar ons idee niet passen.
Maar wel dus een babyschaal en peuter naast elkaar op de bank.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104360901
Is een windscherm van GMG te combineren met een fietszitje van Bobike?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104361382
Wickie, heb je op marktplaats gekeken naar een babyschaal? Wij hebben een babboe bakfiets, en nu een dreumesschaal via mp. Ze zijn vrij schaars op mp, maar als je dagelijks kijkt moet je volgens mij wel wat kunnen scoren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 16 november 2011 @ 22:38:42 #180
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_104457005
Even voor de bakfietsers hier.. ik zou eventueel een 2de hands over kunnen nemen voor 280,-
Cargobike short.

kind is 15kg, 1meter lang en 5 jaar oud.. zal ik het er nog uithalen?
En is de prijs hoog of laag voor zo'n geval? Wicks wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
pi_104460670
Morretje ik heb een babyschaal van MP ja, perfecte staat met alle bevestigingsdingen erbij.
Ik heb hem wel wat platter gemonteerd dan dat het normaal is. Dat vind ik wel wat fijner met nog echt een jongere baby. Straks na de 6 maanden zet ik m wat meer overeind. En ik denk dat we hierna ook nog gewoon voor een peuterschaal gaan, zijn toch wel fijne dingen. Ik heb er zelf nog de hoofd eek ei er ingedaan van de maxicosi. Ze ligt er prinsheerlijk in.

SC, goede prijs hoor, zelfs goedkoop als t een echt Bakfiets.nl is. We hebben 300 euro betaald, ben dus jaloers op jou prijs :D . Wij hadden ook meer moeten afdingen, die bak was toch in slechtere staat dan we dachten. Maar we hebben wel 8 versnellingen. Afgezien van de bak is de fiets in een goede staat. En het scheelt toch wel een hoop geld met nieuw 1600 euro.
Anders verkoop je waarschijnlijk makkelijk voor meer door. Kijk wel naar de staat van de fiets natuurlijk. En zoals eerder hier is gezegd, of hij gejat is.

Wij zijn heel erg happy met de keuze. Ik heb er deze week al veel gebruik van gemaakt. We hebben een originele bak met nieuwe standaard erop gezet, we konden deze voor een goede prijs krijgen (zelf maken was duurder geweest).
Ook kan hij gewoon makkelijk binnen staan toch. Dus ik zet de kids binnen er al in en rij hem dan pas naar buiten, ideaal.
Nu nog een afdekzeil voor de bak maken en pimpen.
Tot slot natuurlijk nog een foto van ons fietsgeluk :)



[ Bericht 9% gewijzigd door wickie op 17-11-2011 00:07:49 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 17 november 2011 @ 00:10:56 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_104461328
Zo te zien is het precies dezelfde! incl zelfde kleur :D
Mooie fiets man!

had nog wat dingetjes na gevraagd en hij is 2 jaar oud en er zit een mooie zeil bij.
Had wel gebruikerssporen dus ik moet m nog maar eens eerst bekijken.
pi_105647339
Moeders met bakfietsen, wat bezielt jullie? Wat is er mis met een gewoon fietszitje? Bang dat je kind smelt door de regen? Nee, in plaats daarvan bezet je maar gewoon even de gehele breedte van het fietspad. Alsof het privé eigendom is. En als ik dan bel dat ik er langs wil omdat zo'n moeder met bakfiets ook nog eens als een dikke slak over het fietspad kruipt krijg je echt zo'n verontwaardigde blik van: "je ziet toch dat ik een bakfiets heb en dat je er niet langskan, waarom bel je dan?"

Oftewel, mijn vraag; waarom zijn jullie zo asociaal?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:39:18 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105647495
het leek mij altijd reuze gezellig, zo'n bakfiets. ik heb alleen geen ruimte om zo'n ding te stallen. bovendien zijn ze behoorlijk duur. maar kijk eens naar die van wickie hierboven, die is mooi smal, dus prima in te halen lijkt me.
in de haak.
pi_105647541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Moeders met bakfietsen, wat bezielt jullie? Wat is er mis met een gewoon fietszitje? Bang dat je kind smelt door de regen? Nee, in plaats daarvan bezet je maar gewoon even de gehele breedte van het fietspad. Alsof het privé eigendom is. En als ik dan bel dat ik er langs wil omdat zo'n moeder met bakfiets ook nog eens als een dikke slak over het fietspad kruipt krijg je echt zo'n verontwaardigde blik van: "je ziet toch dat ik een bakfiets heb en dat je er niet langskan, waarom bel je dan?"

Oftewel, mijn vraag; waarom zijn jullie zo asociaal?
Die dingen zijn nauwelijks te besturen, ze kan dus niet aan de kant.
pi_105647576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:39 schreef trui het volgende:
het leek mij altijd reuze gezellig, zo'n bakfiets. ik heb alleen geen ruimte om zo'n ding te stallen. bovendien zijn ze behoorlijk duur. maar kijk eens naar die van wickie hierboven, die is mooi smal, dus prima in te halen lijkt me.
Nou, er zijn fietspaden die echt smal zijn en naast een weg voor auto's liggen en om daar op te gaan fietsen kan soms best gevaarlijk zijn. Dus omdat wickie zo'n idiote bak wil hebben moet ik mijn eigen kind maar in gevaar brengen? Fraai is dat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:49:33 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105647722
de bakfiets van wicky is dus niet veel breder dan een gewone fiets. op de fietspaden waar jij het over hebt is het altíjd riskant om elkaar in te halen. dus niet zo zeuren, gewoon even erachter blijven rijden tot je weer op een wat breder stuk bent. mensen moeten vast ook wel eens met jou rekening houden.
in de haak.
pi_105647752
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:49 schreef trui het volgende:
de bakfiets van wicky is dus niet veel breder dan een gewone fiets. op de fietspaden waar jij het over hebt is het altíjd riskant om elkaar in te halen. dus niet zo zeuren, gewoon even erachter blijven rijden tot je weer op een wat breder stuk bent. mensen moeten vast ook wel eens met jou rekening houden.
Verschil is dat je met een gewone fiets altijd nog een stukje dichter bij de stoep kan gaan fietsen om iemand er langs te laten. Dat doet zo'n trage slak op een bakfiets niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:52:23 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105647776
des te sneller ben je er voorbij op een moment dat het wel kan. hoe handig is dat! :)
in de haak.
pi_105647841
Wickie, dat ziet er heeerlijk uit! Mooi nestje voor Wies.

Nielsch, hoe stel jij je voor dat je een peuter en baby op de fiets meeneemt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105647889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef Morretje het volgende:
Wickie, dat ziet er heeerlijk uit! Mooi nestje voor Wies.

Nielsch, hoe stel jij je voor dat je een peuter en baby op de fiets meeneemt?
Zitje voor, zitje achter...

Of koop een auto :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_105647896
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:52 schreef trui het volgende:
des te sneller ben je er voorbij op een moment dat het wel kan. hoe handig is dat! :)
:|W
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:58:35 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105647921
een baby mag nog niet in een fietsstoeltje zitten.
in de haak.
pi_105647976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:58 schreef trui het volgende:
een baby mag nog niet in een fietsstoeltje zitten.
een baby van 9 maanden wel... tot die tijd ga je maar gewoon niet fietsen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_105648089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zitje voor, zitje achter...

[quote]0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

een baby van 9 maanden wel... tot die tijd ga je maar gewoon niet fietsen.
Of koop een auto :')
:|W

Misschien moeten de meeste fietspaden dan maar een beetje breder worden, ga klagen bij de gemeente. Net zo zinvol.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105648194
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

:|W

Misschien moeten de meeste fietspaden dan maar een beetje breder worden, ga klagen bij de gemeente. Net zo zinvol.
Nee, dat kost veel teveel geld. Beter verbieden ze die idiote bakfietsen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_105648206
Ik heb er laatst trouwens ook nog een omver moeten schoppen omdat dat ding 3 plekken in de fietsenstalling innam en omdat er anders geen plek meer was voor mijn fiets. Ondingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_105648239
Tjonge, wat ben je weer op de reltour..
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb er laatst trouwens ook nog een omver moeten schoppen omdat dat ding 3 plekken in de fietsenstalling innam en omdat er anders geen plek meer was voor mijn fiets. Ondingen.
Ja, want dan neemt ie minder ruimte in _O-
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105648406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:11 schreef Morretje het volgende:
Tjonge, wat ben je weer op de reltour..

[..]

Ja, want dan neemt ie minder ruimte in _O-
Nouja, nu lag ie half op het wandelpad en was er dus wel ruimte voor mij om m'n fiets neer te zetten. Wel vervelend voor de wandelaars maar ach met een beetje geluk heeft Gemeentewerken Utrecht diezelfde ochtend die bakfiets nog weggehaald. Je fiets op het voetpad neerleggen is nu eenmaal verboden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:23:53 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648487
Troll=obvious
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:55:47 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_105649363
ik neem net zoveel plek in beslag met mn mamafiets als een smalle bakfiets hoor op een fietspad.
heb een onwijs groot stuur.

buiten dat.. hoe ga je 2+ kinderen vervoeren.. je kan wel zeggen rijbewijs halen maar wat als..
daar geen budget voor is, wil voor is oid.
alsof we voor jou allemaal 'even' onze rijbewijs gaan halen :')

ouwe troller :')
pi_105668929
Je bent aan het trollen, maar goed. Wij hebben vooral een bakfiets omdat we geen auto hebben. En we hebben geen auto vanwege milieu, en omdat ik mijn geld wel beter kan besteden ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:33:33 #203
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105669711
Hier behoorlijk wat bakfietsende ouders. Zelf toen maud te klein was voor een zitje, een fietskar gebruikt met de maxicosi erin. Dat ging super. Ik zie hier alleen maar het goeie aan die karren. Zelfs met regen komen ouders op de fiets,want er zit een kap op. Beter dan al die auto's kriskras in de wijk bij school die kind ontwijkend gedrag vertonen. Maar wij wonen wel in een dorp met maar 1 breed fietspad langs de provinciale weg en met brede landwegen.
pi_105675223
Echt Nielsch ga ergens anders vervelend lopen zijn zeg.. Wat een naar en onredelijk mannetje ben jij zeg. Dat vindt ik al heel lang en probeer telkens m'n mond toch te houden en me niet te laten kennen om je onredelijke gedrag.

Ik begrijp best dat je 3wiel bakfietsen lastig vindt, die zijn iets breder en logger en sturen wat moeilijker. Maar zeik niet over zo'n 2wiel bakfiets, hij is net zo breed als m'n andere fiets en niet veel langer, ik kan er scherp bochten meemaken en fiets gewoon net zolangs de stoep als met een gewone fiets.

Ik woon en werk in de stad, openbaar vervoer is geen optie want dat gaat niet vanuit ons huis naar mijn werk en al helemaal niet naar de opvang. Met de auto is ook geen optie, het zou nodeloos duur zijn en er is nooit parkeerplek bij ons in de straat, onze auto staat dan ook meestal ver van ons huis af. Opvang is te ver om te lopen met een peuter. Fietsen enigste optie. Daarom deze bakfiets.

En dan nog waarom ben ik mezelf hier nu tegen jou aan het verdedigen. Ga je ook in een bejaardentehuis staan schreeuwen dat je vindt dat alle scootmobiels moeten oprotten dan? Of alle scooters op fietspaden die net zo breed zijn als mijn bakfiets.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105814067
Nog een tip voor mensen met een cargobike en die een maxicosi willen vervoeren: neem de maxicosi adapters van de Cabby. Ik kwam dit per toeval op marktplaats tegen en het is ideaal. Ik wilde de vrijheid hebben ook de maxicosi mee nemen maar niet de hele bak volhebben met die stellage van de babymee. Zodat ik ook nog gewoon het bankje kon gebruiken als de MC er niet inzit.
Je monteert ze heel simpel aan de zijkant van de bak en klikt de MC er zo in. Aangezien deze adapters zijn ontworpen voor een bakfiets zit er ook een veringssysteem in.
Ik zal binnenkort er eens foto's van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 20-12-2011 12:16:29 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105840058
Wickie: als ik die google lijken ze speciaal voor de Gazelle met opklapbare 'bak' te zijn, of zie ik dat verkeerd?

Wij hebben in onze cargobike een soort plankje op de bodem van de bak gemonteerd, met verstelbare sluitingen, werkt ook prima. Als je mc er niet in staat, kun je gewoon de hele bak nog gebruiken, het geeft alleen een verhoging.
pi_105842450
Ja klopt, de cabby heeft adapters die aan de zijkanten vastzitten, die hebben we gewoon aan de zijkant van de bak gemonteerd. Ben wel benieuwd naar het systeem dat jullie gebruiken. Ik ken voor de rest alleen de babymee.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105855443
Als ik eraan denk, zal ik eens een foto maken.
pi_108824973
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto, Wickie of Bleie. Wij hadden een groot kussen onder de mc, en de mc zelf met een spanband vast aan de fiets.. Niet echt een goede oplossing dus.
En als nr 2 mee moet op de fiets, moet nr1 ook nog kunnen zitten natuurlijk..

Stiekem ben ik nu op zoek naar een moederfiets, het fietsstoeltje op mijn gewone fiets past best, ik pas er net tussen, maar echt lekker is het niet met op- en afstappen.
Wat zijn jullie ervaringen, en maakt het dan nog uit hoe groot jezelf bent?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108825138
Mijn vrouw snapt jullie allemaal niet. Ze heeft geen enkel probleem met het fietszitje op haar eigen normale niet-moederfiets. Zijn jullie allemaal een beetje op het gewicht van net na de bevalling blijven hangen ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108825351
Ik heb geen enkel probleem met de ruimte op mijn niet-moederfiets met het fietszitje. Waar ik wel een moederfiets voor zou willen hebben is de stabiele (dubbele) standaard; dat je de fiets met kind en al ook fatsoenlijk even neer kunt zetten om bijvoorbeeld je sleutelbos op te diepen, zonder dat je bang ben dat de boel omvalt...
pi_108825440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:11 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met de ruimte op mijn niet-moederfiets met het fietszitje. Waar ik wel een moederfiets voor zou willen hebben is de stabiele (dubbele) standaard; dat je de fiets met kind en al ook fatsoenlijk even neer kunt zetten om bijvoorbeeld je sleutelbos op te diepen, zonder dat je bang ben dat de boel omvalt...
ja okee dat is wel handig, maar die kun je toch ook los kopen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108825556
Ik zag bij de moederfiets van mijn schoonzusje dat er meer trucjes zijn toegepast om de fiets stabieler te maken.. een veer bij de voorvork bijvoorbeeld enzo
Heb er nooit echt verder in verdiept, heb er toch geen budget voor dus ik hou m'n fiets maar gewoon goed vast ;)
pi_108825703
Nielsch echt.. Eerst trollen over de bakfietsen, en nu beginnen over moederfietsen?

Nee, ik ben net zo slank als voor m'n zwangerschap, en dat was ik overigens na 1 week al :6
Er zijn zoveel verschillende soorten fietsen, dat het op zich niet gek is dat je vrouw het niet kent he?

Blijkbaar is de afstand bij mijn fiets het stuur en zadel erg klein. Het lijkt wel een beetje op de z.g. citybikes. Net iets meer voorover dan een 'gewone' fiets.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:30:23 #215
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108826257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:05 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vrouw snapt jullie allemaal niet. Ze heeft geen enkel probleem met het fietszitje op haar eigen normale niet-moederfiets. Zijn jullie allemaal een beetje op het gewicht van net na de bevalling blijven hangen ofzo?
Ik heb een moederfiets vanwege de stuurblokkering (heel handig als je na het boodschappen doen je kind op de fiets zet en je boodschappen in je fietstassen moet stouwen), een dubbele standaard (stabiliteit) en wat extra ruimte tussen zadel en stuur (erg praktisch met opstappen). En ik ben 3 kilo lichter dan voor mn zwangerschap en heb een volgens mij normaal postuur.
pi_108826270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:19 schreef Morretje het volgende:
Nielsch echt.. Eerst trollen over de bakfietsen, en nu beginnen over moederfietsen?

Nee, ik ben net zo slank als voor m'n zwangerschap, en dat was ik overigens na 1 week al :6
Er zijn zoveel verschillende soorten fietsen, dat het op zich niet gek is dat je vrouw het niet kent he?

Blijkbaar is de afstand bij mijn fiets het stuur en zadel erg klein. Het lijkt wel een beetje op de z.g. citybikes. Net iets meer voorover dan een 'gewone' fiets.
Sorry maar ik troll niet. Mijn mening over bakfietsen was serieus, maar die zal ik voortaan voor me houden. Dit was gewoon een serieuze vraag over moederfietsen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108826573
Ik heb trouwens ook niets tegen moederfietsen, ze zijn mij niet tot last (itt bakfietsen) en mensen moeten verder helemaal zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108826653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sorry maar ik troll niet. Mijn mening over bakfietsen was serieus, maar die zal ik voortaan voor me houden. Dit was gewoon een serieuze vraag over moederfietsen.
Serieuze vraag?

quote:
Zijn jullie allemaal een beetje op het gewicht van net na de bevalling blijven hangen ofzo?
Maar goed, Pessie en Shandaly beschreven al meer voordelen dan alleen de afstand tussen stuur en zadel.

Pessie, welk type heb jij? Ik zie door de bomen het bos niet meer :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:38:53 #219
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108826705
Een Batavus Mambo Deluxe. Wil je een keer komen kijken? Ik heb em via een internetwinkel trouwens, scheelde al gauw 200 euro.
pi_108827217
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef pessie het volgende:
Een Batavus Mambo Deluxe. Wil je een keer komen kijken? Ik heb em via een internetwinkel trouwens, scheelde al gauw 200 euro.
Weet je nog waarom je voor deze koos?
Ik orienteer me eerst nog even verder, mocht de Mambo bij de gegadigden horen, kom ik graag even een keer kijken!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:15:22 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108828223
Ja ik weet het nog! De Sparta heeft een megastuur en vond ik minder lekker fietsen. Dus toen ging het tussen de Batavus en de Gazelle. Het verschil tussen beide is dat de Gazelle een rechte voorvork heeft en de batavus een enigzins gekromde. Dit fiets heel anders en aangezien ik al een batavus had met een gekromde voorvork vond ik de gazelle niet lekker fietsen.
Oh ook nog even nagedacht over Montego, mijn schoonzus is op zich tevreden ware het niet dat de fiets na 5 jaar met kids zo ongeveer uit elkaar valt van ellende.
Verder ben ik dol op mn 7 versnellingen!
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:58:58 #222
100412 mefke79
komt goed!
pi_108829827
Ik heb een Gazelle Bloom. Had toen het model van het jaar ervoor en leverde er een vrij nieuwe fiets op in, dus zo duur was hij niet.
Het fijnste er aan: de stabiliteit, zelfs met twee kinderen er op. En hij trapt niet zwaar, is ook zonder stoeltjes nog wel enigzins acceptabel, ik kan er lekker rechtop op zitten (vereiste voor mij) en inderdaad _O_ voor de zeven versnellingen. Heerlijke degelijke fiets, laten we het daar op houden.
Kijk goed naar de maat als je er eentje gaat kopen. Die van mij is voor mijn lengte vrij klein, maar dat vond ik fijner fietsen dan een grotere framemaat.

Over de stoeltjes: wij hebben heel bewust voor de Yepps gekozen omdat mijn man het idee heeft dat die meer meegeven dan een hard plastic stoeltje mocht je er mee vallen. En ik vind het reuze handig dat je ze makkelijk kan wisselen tussen twee fietsen. En voor de moeders die op plaatsen wonen waar de fietsen buiten moeten staan: het stoeltje kan op slot, dan kan je het er niet afhalen. Oja en dat je niet twee riempjes tegelijk hoeft vast te zetten, maar dat het arm voor arm kan. Dus niet zo als bij autostoeltjes, dat het samen moet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108832138
Oh ja, ik zou een foto maken hè? Ik probeer eraan te denken. Inmiddels trouwens een paar keer de peuter én de baby in de fiets gehad, en dat gaat prima. Er is dan alleen niet heel veel ruimte meer voor boodschappen (onder het bankje voornamelijk).

Is het moederstuur hier al eens genoemd? Op een ander forum waar ik weleens kom, is dat erg populair.

Ik heb zelf weinig gefietst met een stoeltje voor, maar de paar keer dat ik het geprobeerd heb, vond ik het doodeng. Het hele evenwichtspunt was verschoven, en ik stootte voortdurend met m'n knieën tegen het stoeltje. Heel irritant.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:43:21 #224
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108834186
Mefke bloom vind ik ook vergelijkbaar met de Mambo Deluxe! Wij hebben voor de hoogste maat gekozen voor mij, in het begin even wennen maar ik ben echt zo blij dat we wel hiervoor gekozen hebben. Wat betreft zonder kids fietsen, ik vind het super! Ik fiets zowel zonder als met stoeltje super naar de stad (10 km fietsen).

Bleie, ik ken inderdaad meer mensen die het eng vinden.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:23:06 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_108843774
Bleie, dat vind ik dus echt een pluspunt van die moederfiets, dan is het gewoon minder eng, want veel stabieler.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108844647
Had dat van de week even gezegd morretje, had je zo even een rondje kunnen fietsen ;) ik heb de batavus mambo de luxe, bevalt echt prima
pi_108853002
De dubbele standaard en het dingetje om het stuur recht te houden zijn inderdaad los te kopen

http://www.bike-component(...)eibeinstaender-.html
http://www.bike-component(...)nkungsdaempfer-.html

Ben je in het totaal E50 voor kwijt en dan moet het wel nog gemonteerd worden. Dus als je geen behoefte aan extra ruimte hebt of een krap budget dan is het zeker te overwegen.
live your fears, fear your live
pi_108853571
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:37 schreef mrien het volgende:
Had dat van de week even gezegd morretje, had je zo even een rondje kunnen fietsen ;) ik heb de batavus mambo de luxe, bevalt echt prima
Niet aan gedacht.. Dom he :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108903832
De maxicosi staat op een houder, die niet meer is dan een verhoginkje onder in de bak. Een kussentje dient als vering. De mc wordt vastgehouden met drie spanbanden: een om elke kant van de beugel, en eentje die over de schoot van het kindje gaat. Zit behoorlijk stabiel, moet ik zeggen.

Foto's onder de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:34:07 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111898583
*Kick*

Vandaag een moederfiets gekocht, ik was al even op zoek, maar dat is nog niet zo simpel. Ik wou heel graag een transportfiets, want hip/kek/mooi en niet zo moederfietsachtig...

Maar.....toen ging ik vandaag fietsen, op verschillende modellen en was er maar eentje die lekker zat, licht fietst en genoeg ruimte heeft tussen zitje en zadel. Morgen kan ik hem ophalen.

De Batavus Mambo Deluxe. :D


Met Yepp zitje en scherm.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 22:21:30 #231
100412 mefke79
komt goed!
pi_111903251
O Juud, dat zitje is zo enorm fijn! We hebben nu het achterzitje ook. Dat wilde effe wat minder in combi met mijn fiets (Bloom) maar dat is dankzij Yepp zelf nu prima opgelost. Ik fiets tegenwoordig dus met twee jongens en een fietstas rond, dat zie ik mezelf met een gewone fiets niet doen, terwijl mijn mamafiets het prima trekt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 22 mei 2012 @ 22:38:13 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111904754
Ja, ik heb ook even met kind in het zitje gefietst, leuk man. O+
Met twee doe ik het ook rustig, maar ik wou ook idd een goede stevige fiets.
pi_111906873
Die heb ik ook! Precies dezelfde. Fietst heerlijk.
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:58:51 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_111962349
Hier ook nooit een moederfiets gehad en nooit problemen gehad. Nu wel het voorzitje eraf omdat het simpelweg niet meer veilig is qua gewicht :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111966201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:03 schreef Bleie het volgende:
De maxicosi staat op een houder, die niet meer is dan een verhoginkje onder in de bak. Een kussentje dient als vering. De mc wordt vastgehouden met drie spanbanden: een om elke kant van de beugel, en eentje die over de schoot van het kindje gaat. Zit behoorlijk stabiel, moet ik zeggen.

Foto's onder de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er al een stuk stabieler uit dan wat wij deden.. en er is ook nog ruimte voor den peuter. Toch maar eens zoeken of zoiets ook in de Babboe past..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_111970098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:39 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat ziet er al een stuk stabieler uit dan wat wij deden.. en er is ook nog ruimte voor den peuter. Toch maar eens zoeken of zoiets ook in de Babboe past..
Ja, het is hartstikke stabiel. Als je handig bent, is het volgens mij haast ook wel zelf te maken...
pi_112003088
Bleie, dat ziet er inderdaad ook erg handy uit zo!

Wij hebben de adapters gebruikt die bij de Cabby bakfiets horen. dan klik je de maxicosi eigenlijk op dezelfde manier er op als dat je bij een kinderwagen zou doen. Ook zit er een schokdempers ingebouwd.
Dat is ook superstabiel. Ik zal er eens een foto van maken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_112009444
Zelf knutselen zal wel moeten denk ik, volgens Babboe bestaat er niet iets dergelijks voor m'n Babboe Big. In het promofilmpje zetten ze zelfs de MC zo op de grond, en maken ze em vast door het bankje op het voeteneind van de MC te laten rusten, en de gordels over de MC te halen.. Dan schudt je kleintje helemaal door elkaar... :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112010343
Ik vind het zo balen dat de gewone bobike stoeltjes alleen een harnasje s gordel hebben. Jelle werkt zich daar best wel uit zeg maar. Iemand nog tips daarvoor?
Zat zelf al te denken om een touwtje/elastiekje aan de bovenkant van het harnasje te doen zodat hij minder opzij kan gaan
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:37:31 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_112011317
mrien, stoeltje verkopen en een yepp halen? Dat is een vijfpuntsriempje.

O en voor andere mama's met een Bloom en een Yepp achterzitje: het fietst niet fijn met achterzitje direct op de bagagedrager. Het zitje zit dan te dicht op je zadel waardoor je de gesp van de gordels voelt in je billen en (belangrijker) mijn kind ging klagen over knietjes die tegen mijn benen aankomen.
Yepp erkent de problemen en er zijn twee oplossingen mogelijk:

• Stoeltje van Yepp met zadelbuisbevestiging (al zei mijn fietsenmaker dat dat niet zou kunnen, maar goed)

• de Easyfitdrager gebruiken. Die monteer je dan op je eigen bagagedrager en dan daarbovenop de stoel. De drager kan je iets naar achteren monteren en daardoor los je het probleem op.

Wil je de combinatie maken achterstoel + tassen dan zou ik voor de laatste optie gaan en de xl drager kopen. Je kan dan je fietstas monteren op je gewone bagagedrager, daar de easyfitdrager overheen, klaar. Op die manier hoeft de tas niet achter de stoel en geloof me, dat is een stuk stabieler. Iets met: door schade en schande wordt men wijs :@

* mefke79 heeft laatst met haar kin haar achteroverkiepende fiets tegengehouden :') Ik had dus eerst een bagagedragerverlenger achter de fietsstoel en daar hingen mijn tassen aan. Op zich werkte dat prima, totdat ik zonder kind in voorstoel maar met kind in achterstoel boodschappen ging doen. Er ging redelijk wat in mijn tassen, Driekus achterop, fiets stond op de standaard, geen probleem.
Totdat ik em van de standaard haalde, hup daar vloog het voorwiel omhoog. Stond ik daar te balanceren. Dat wiel moest omlaag want anders ging Driekus op de grond. Uiteindelijk mijn kin op het stuur weten te leggen en daarmee het wiel omlaag gedrukt. Oke, blauwe kin, maar kind niet op de grond. Daarna heel voorzichtig op het zadel gekropen (had de fiets al tussen mijn benen gelukkig, anders was dat nooit gelukt) en naar huis gefietst. Thuis heeft mijn man eerst Driekus eraf gehaald en toen ging het prima.
We hebben het trucje nu proberen te herhalen door weer Driekus* achterop te zetten, flink wat gewicht in de tassen te doen, maar de gewichtsverdeling is nu stukken beter en de fiets kiept niet meer.
* kleine disclaimer: man stond achter mij, die zou em meteen opgevangen hebben
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112015104
Mefke: wat een schrik!!! En goede tips.
pi_112733151
We proberen ons nu te orienteren op een goede fietsstoel.. en dan zie je dus door de bomen het bos niet meer... :')

Nu vraag ik me af of er fietsstoeltjes bestaan die je eerst voorop kan monteren en later ook achterop? En ik/wij hebben geen speciale moederfietsen, dus dan is het denk ik ook raadzaam om te kijken naar een fietsstoeltje wat niet te veel ruimte inneemt?
pi_112733452
Nirak, ik heb ook geen moeder fiets en een Bobike stoeltje. Ben er heel tevreden over, maar kan je dus niet helpen met info over andere stoeltjes. Wat wel handig is, is dat mijn man op zijn fiets ook een bevestigingsding heeft, zodat we makkelijk van de een naar de ander kunnen overzetten.
Met een meidenkwartet
  maandag 11 juni 2012 @ 14:51:11 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_112738187
Nirak, ik heb het idee dat een Yepp stoeltje minder ver naar achteren komt dan een bobike. Maar geen idee of dat ook echt zo is, heb het nooit opgemeten. En wij hebben inderdaad een bevestigingsset op mijn fiets en op mijn mans fiets (en op die van mijn moeder...). Als je em op meerdere fietsen makkelijk wilt gebruiken is het wel goed om te kijken of dat wisselen makkelijk gaat en of zo'n extra bevestigingsblok duur is. Het wisselen bij onze Yepp is appeltje eitje en de bevestigingsset is geloof ik een tientje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112740266
Oke, thnx alvast :)

Denk dat het eerst een voorstoeltje wordt en later een achter. Zo'n wisselblok lijkt me ook wel handig idd.

Heb je perse een windscherm nodig trouwens? Ik heb zelf nooit last van fietswind (zo hard fiets ik niet :') ) maar ik weet niet of dat bij die kleintjes net zo makkelijk werkt?
pi_112740309
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:40 schreef Nirak het volgende:
Oke, thnx alvast :)

Denk dat het eerst een voorstoeltje wordt en later een achter. Zo'n wisselblok lijkt me ook wel handig idd.

Heb je perse een windscherm nodig trouwens? Ik heb zelf nooit last van fietswind (zo hard fiets ik niet :') ) maar ik weet niet of dat bij die kleintjes net zo makkelijk werkt?
Zal ik wel doen. Kleintje zit anders vol in de wind als het beetje waait buiten.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 11 juni 2012 @ 15:46:40 #247
100412 mefke79
komt goed!
pi_112740515
Ik heb er nooit een scherm op gehad. Ik gebruikte de fiets namelijk dagelijks om naar mijn werk te gaan en had dan meer last van het scherm dan dat de kindjes (die er niet elke dag op zaten) last hadden van de wind.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 11 juni 2012 @ 16:21:40 #248
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112741862
Wij hebben wel een scherm, als je vol in de wind fiets dan ontneemt de wind het kind de adem, das ontprettig. Daarnaast vind ik het vies dat ze vliegjes of andere beesten binnen kan krijgen op de fiets.
En het is ook wat warmer, kleintjes krijgen het sneller koud omdat ze stil zitten.

Wat betreft zitjes, volgens mij zijn zowel Yepp als Bobike prima zitjes, ik zou niet snel voor een goedkopere variant gaan dan dat.
  maandag 11 juni 2012 @ 16:25:34 #249
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_112742042
Ligt er ook aan wat je allemaal op de fiets doet. Wij zijn mooi-weer-kleine-stukjes fietsers en hebben vooralsnog geen scherm. Bij dagelijks gebruik zou ik het zeker wel doen trouwens (om de redenen die Juud schetst, behalve die paar vliegjes, dat vind ik dan weer geen probleem).
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_112742571
Ik vind het scherm wel ideaal, had hem er zelfs weer opgezet toen Lotte naar achteren was gegaan, voor mezelf tegen de vliegjes :D
pi_112743072
En je kunt als je de fiets zonder kind gebruikt het windscherm er zo afhalen of als je de schroefjes iets los draait naar beneden klappen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112743159
Ik heb het scherm nooit gemist. Voor 3x in de week naar het kinderdagverblijf en af en toe een langer mooiweerritje vonden wij het niet nodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_112745502
Ik heb ook geen scherm en nooit gemist ook. Maar wij zijn echte mooiweerfietsers.. Als t te hard waait ga k lopen en als t (echt hard) regent ga k met de auto.
pi_112749748
Weety je wat pas kut is? Vliegjes in je ogen! Daar helpt zo'n scherm ook tegen. Gewoon even kopen dus, als je echt om je kind geeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 juni 2012 @ 19:38:29 #255
100412 mefke79
komt goed!
pi_112751633
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:07 schreef Nielsch het volgende:
Weety je wat pas kut is? Vliegjes in je ogen! Daar helpt zo'n scherm ook tegen. Gewoon even kopen dus, als je echt om je kind geeft.
uh ja, en daarom fiets ik zelf ook met een scherm?! :?
Met andere woorden: ja als je veel fietst met je kind voorop kan ik me voorstellen dat je een scherm pakt, maar als het niet al te vaak is, is een zonnebril voor kindlief ook een oplossing. En die kost dan weer net effe wat minder dan een scherm. Maar goed, dat is dan meer mijn idee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112751840
Het is een Bobike geworden, want als cathmar daarmee kan fietsen met een gewone fiets, kunnen wij dat ook ;)

En met windscherm, want ik zou niet willen dat mensen gaan denken dat ik niets om mijn kind geef ;) dat ding is gewoon in de aanbiedig incl windscherm

En dan over een poosje maar over naar een achterdrager. Tegen de tijd dat hij wat groter is. Dan kan een misschien ooit toekomstig broertje of zusje in deze weer voorop.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:33:46 #257
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_112755200
Hier net een Yepp stoeltje voor voorop de fiets aangeschaft. Bevalt vooralsnog goed. Wel even wennen om met m'n benen wijd te fietsen :D

Maar het belangrijkste: Simon is er ook blij mee :Y
Oude (on)bekende.
pi_112756872


Wij doen het zo. Veel minder vervelend dan een extra auto in de stad en op een gewone fiets niet echt mogelijk...
pi_112757602


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 11-06-2012 21:09:36 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 juni 2012 @ 21:29:49 #260
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112759295
@Mevr Mus, wat zit ie daar mooi te glunderen! Leuke he, fietsen met zo'n uk? Wij hebben hetzelfde stoeltje, ik vind hem mooi en fijn in gebruik.
Ons mupke heeft ook een helm, mopperen als ie opgaat, maar zodra we fietsen maakt het haar niet meer uit.
pi_112760427
Och kijk dat smoeltje van de mini-mus nou O+
pi_112762292
Oeh BassMiss, hoe heb jij je maxicosi vastgezet? Laatst kwam hier al een manier voorbij, maar ik ben nog op zoek naar iets wat we zelf kunnen knutselen..

Mooie bak vol kienders zo O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 11 juni 2012 @ 22:20:18 #263
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_112763290
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:29 schreef Juud79 het volgende:
@Mevr Mus, wat zit ie daar mooi te glunderen! Leuke he, fietsen met zo'n uk? Wij hebben hetzelfde stoeltje, ik vind hem mooi en fijn in gebruik.
Ons mupke heeft ook een helm, mopperen als ie opgaat, maar zodra we fietsen maakt het haar niet meer uit.
Idd heel gezellig om samen te fietsen, precies zoals ik me had voorgesteld toen ik zwanger was: fietsen met een kakelend mannetje voorop O+ Het helpje opzetten levert hier ook protest op (ofwel: gekrijs en geworstel :') , dat had ik vooraf dan weer niet in gedachten :D ), maar het protest duurt gelukkig niet lang ;)

Ik ben ook erg enthousiast over dit stoeltje, vooral heel fijn dat je het zo makkelijk van de ene naar de andere fiets kan overzetten!
Oude (on)bekende.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:21:22 #264
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_112763379
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:08 schreef Morretje het volgende:
Oeh BassMiss, hoe heb jij je maxicosi vastgezet? Laatst kwam hier al een manier voorbij, maar ik ben nog op zoek naar iets wat we zelf kunnen knutselen..

Mooie bak vol kienders zo O+
Een bakje met kinderen ja! Wat heerlijk O+
Oude (on)bekende.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:27:46 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_112763882
OK; hopelijk is dit het goede plekje op het forum...

Ik, man, 1.96 groot, fiets op een Batavus Stabilo



Nu komt er binnenkort een stoeltje achterop voor de jongedame



Stel nu dat ik besluit onze dochter mee uit fietsen te nemen.

(Mevrouw is 2 jaar en 3 maanden, en nu 100cm hoog....)

Dan gaat ze in het stoeltje, voetjes vast, gordeltje om, eventueel helmpje op (..)

En dan?
Want ehm, hoe gaat vaders dan op die fiets komen?

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 11-06-2012 22:35:49 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 11 juni 2012 @ 22:30:00 #266
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_112764036
Been voorlangs over het stuur? :+
Oude (on)bekende.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:35:49 #267
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_112764482
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:27 schreef fietsie het volgende:
OK; hopelijk is dit het goede plekje op het forum...

Ik, man, 1.96 groot, fiets op een Batavus Stabilo

[ afbeelding ]

Nu komt er binnenkort een stoeltje achterop voor de jongedame

[ afbeelding ]

Stel nu dat ik besluit onze dochter mee uit fietsen te nemen.
Dan gaat ze in het stoeltje, voetjes vast, gordeltje om, eventueel helmpje op (..)

En dan?
Want ehm, hoe gaat vaders dan op die fiets komen?
Over de stang heen 'stappen'. Zonder beenzwaai.
En bij het afstappen er aan denken dat er een stoeltje (evt met kind er in) achterop zit en dus niet je been naar achter zwaaien, want dan zou je zomaar eens een smak kunnen maken! ;)
(Mijn menneke is het 1 keer vergeten en kon zich gelukkig net staande houden! En ons kind zat er niet in, fjoew!)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 11 juni 2012 @ 22:40:20 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_112764861
quote:
Over de stang heen 'stappen'. Zonder beenzwaai.
Euhwm...... Ok... dit moet even bezinken ;)
Dat wordt dus een paar maanden trainen ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 11 juni 2012 @ 23:12:35 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_112767369
quote:
11s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Euhwm...... Ok... dit moet even bezinken ;)
Dat wordt dus een paar maanden trainen ;)
En zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan als je op het zadel zit. Om pijnlijke situaties te voorkomen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:54:20 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_112775606
Fietsie, je benen iets minder zwaaien is de truc. Al blijft het lastig volgens mijn mam. Die dus om die reden liever onze jongste voorop heeft dan de oudste achterop.

Helmpje! Wat goed dat jullie dat gewoon doen. Ze kunnen er maar vast aan gewend raken. Ik ga hier ook maar eens kijken voor die dingen. En die Yeppstoeltjes zijn inderdaad erg fijn, wij hebben ze ook.

Iets anders, iemand enig idee hoe ik een zapp-drager monteer als ik ook al een achterstoeltje en fietstassen heb? Tot nu toe nam ik het ding gewoon op de bagagedrager mee, maar dat wordt lastig met een achterstoeltje. Dus eigenlijk moet de drager er dan op, maar ik ben bang dat de balans dan echt zoek is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112775777
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:08 schreef Morretje het volgende:
Oeh BassMiss, hoe heb jij je maxicosi vastgezet? Laatst kwam hier al een manier voorbij, maar ik ben nog op zoek naar iets wat we zelf kunnen knutselen..

Mooie bak vol kienders zo O+
Er zat al een gordel vast aan de bodem voor de maxi-cosi. Maar dat kan je gerust ook zelf maken, hebben wij ook gedaan bij de bankjes. Gewoon met een oude (fietsstoel)gordel of riem, gaatjes boren en vastdraaien met een moer.
pi_112778475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:04 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Er zat al een gordel vast aan de bodem voor de maxi-cosi. Maar dat kan je gerust ook zelf maken, hebben wij ook gedaan bij de bankjes. Gewoon met een oude (fietsstoel)gordel of riem, gaatjes boren en vastdraaien met een moer.
Ja, we dachten hier al aan een autogordel. En een kussen eronder dan. Hoe groot is jouw bak? Ik heb een babboe, eens kijken hoe dat past met een mc en peuter.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113042460
Is het voorzitje van de Yepp iets hoger aan de achterkant dan het bobike zitje? Weet iemand dat? Matthias vind het namelijk leuk om als we aan het fietsen zijn zijn hoofd helemaal naar achteren te gooien. Schrik me telkens dood als ie dat doet. Straks breekt ie nog wat :X
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 juni 2012 @ 11:39:30 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_113043802
Geen idee MeNicole, het lijkt op afbeeldingen van wel, maar of het echt zo is?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113043911
Ja als ik na de foto van Simon kijk lijkt ie wel hoger. Maar ik weet ook niet hoe groot Simon is. Van de week maar even in de fietsenwinkel proberen dan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 juni 2012 @ 12:42:33 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113045988
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:27 schreef fietsie het volgende:
OK; hopelijk is dit het goede plekje op het forum...

Ik, man, 1.96 groot, fiets op een Batavus Stabilo

[ afbeelding ]

Nu komt er binnenkort een stoeltje achterop voor de jongedame

[ afbeelding ]

Stel nu dat ik besluit onze dochter mee uit fietsen te nemen.

(Mevrouw is 2 jaar en 3 maanden, en nu 100cm hoog....)

Dan gaat ze in het stoeltje, voetjes vast, gordeltje om, eventueel helmpje op (..)

En dan?
Want ehm, hoe gaat vaders dan op die fiets komen?
Vooral met áfstappen er bij stil blijven staan dat er een kind achterop zit! :D (alledrie de jongens hebben geloof ik wel een trap gehad van hun vader. :D)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_113676030
Net gepost in het Action topic, maar meisjesmama's:



2,99!
Past precies op de 16inch fiets van mijn meisje.

Ook in blauw, vond ik zelf leuker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
  maandag 2 juli 2012 @ 16:23:36 #278
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_113676516
ah wat lief! van de week even langs de action dus :P
Ik ga voor de bovenste.. past beter bij een roze glitter fiets :')
pi_114004319
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe bobike Mini city stoeltjes (voor)?
Ik overweeg een nieuwe te kopen ivm mijn klauterdreumes die continue z'n gordels af doet tijdens het fietsen. De gordels van deze lijken een stuk steviger te zitten dan het gewone bobike stoeltje dat ik nu heb
pi_114004607
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:17 schreef mrien het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe bobike Mini city stoeltjes (voor)?
Ik overweeg een nieuwe te kopen ivm mijn klauterdreumes die continue z'n gordels af doet tijdens het fietsen. De gordels van deze lijken een stuk steviger te zitten dan het gewone bobike stoeltje dat ik nu heb
Hier bij de fietsenwinkel waren ze er niet tevreden over. Kinderen zitten vaak juist door die bandjes niet lekker. Drukt op de schouders!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:38:31 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_114004965
Mrien, als jouw uk de gordels van de Yepp open zou krijgen zou ik het knap vinden. Daarbij moet je op twee plaatsen tegelijk druk zetten en dat krijgen ze eigenlijk met die kleine friemelhandjes niet voor elkaar. Geen idee hoe dat bij een Bobike is, die ken ik niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:46:01 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114005189
Mefke, Bobike heeft een 3 punts gordel. Ze doen de handjes er tussen en doen zo de gordels opzij. Rienk doet het ook wel eens maar ik druk ze steevast terug. Na een keer op 10 gelooft hij het wel en laat ze zitten. Yepp heeft een 5 punts gordel begreep ik, daar zitten ze dus wat veiliger in.

Bobike krijg je met 1 hand ook niet los, dat is ook op 2 plaatsen druk zetten :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114005191
Ik wil eigenlijk niet een heel nieuw systeem kopen, dan moet ik ook weer een nieuw scherm kopen enzo.
De bobike gordels laat hij gewoon van z'n schouders af glijden, hij zit bij z'n heup dan nog wel vast maar verder los en dat vind ik niet prettig.
pi_114005238
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:46 schreef Vlindur het volgende:
Mefke, Bobike heeft een 3 punts gordel. Ze doen de handjes er tussen en doen zo de gordels opzij. Rienk doet het ook wel eens maar ik druk ze steevast terug. Na een keer op 10 gelooft hij het wel en laat ze zitten.
En dat doet Jelle dus helaas niet
Die blijft het nu doen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:48:35 #285
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114005287
Ja jammer zeg. Ik heb ook geen idee, je zou de gordels kunnen draaien maar dat is dan ook zo eng :X

Ze hadden gewoon een 5punts systeem moeten maken -O-

Deze bedoel je Mrien?

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114005351
Wij zijn sinds kort ook overgestapt op de Yepp. En die is zoveel fijner!! Matthias zit daar veel beter in. Gaat niet zo raar hangen en kan zijn hoofd niet achterover gooien.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:58:15 #287
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114005646
Ik hoor en zie ook veel goeie verhalen over de Yepp.
Voor de mensen in de randstad is een heel groot voordeel dat Yepp geen losse kussens hebben en die dus niet gestolen kunnen worden. Ook hebben ze dus een 5 puntsgordel en zijn hoger in de rug.

Wij hebben Bobike en dat bevalt ons ook prima. Maar hier staat de fiets vaker binnen dan dat we hem gebruiken en is het dus prima :Y


Dit is momenteel mijn fiets. Een gewone dames fiets met Bobike 'Brown Retro' stoeltjes O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114005752
Die inderdaad vlinder
Gordels draaien heb ik al geprobeerd, evenals een elastiekje om de gordels in z'n nek
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:01:20 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_114005756
Wij hebben de Yepp omdat ik em mooier vond :@ en omdat mijn man em er veiliger uit vond zien dan de Bobike. Maar of dat nou echt zo is...

Bij de Yepp zou het niet moeten lukken om die schoudergordels af te schuiven omdat ze inderdaad bij de heupen nog vastzitten. MAar als dat andere stoeltje het stoeltje is dat VLindur post, dan krijgt hij het daar vast ook gewoon voor elkaar. Strakker zetten van de gordels werkt vast niet he?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:03:03 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_114005802
Hm, dat stoeltje dat Vlindur post kan je misschien wel de gordels expres 'te laag' in rugleuning zetten, dan is het natuurlijk moeilijker om ze van je schouders te duwen. Lastig Mrien. Past dat andere stoeltje gewoon op je bevestigingsset van bobike?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114007171
Ja past volgens de fietsenmaker gewoon
Hij krijgt er vrijdag eentje binnen, kan ik even kijken
Zie alleen dat ze op internet een stuk goedkoper zijn dan in de winkel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:18 #292
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114007580
Dat klopt Mrien, mijn achterzitje heb ik gekocht voor 89 euro, terwijl hij online voor 73 euro stond :X Als ik dat eerder had geweten.

(En ik ging er vanuit dat de fietsenmaker het zitje er wel even op zou zetten, maar ze vonden het te druk én het zou nog eens 15 euro moeten kosten :') Het is dat ik NU NU NU wilde fietsen, anders hadden ze hem mogen houden)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114008784
Ik zit met een probleempje. Mijn zoon weegt nu bijna 14 kilo en kan de riempjes op het voorstoeltje al niet meer om. Hij heeft wel nog een soort beugel voor zijn buik waarmee je hem nog vastzet, maar toch. Hij zal dus binnenkort naar achteren moeten verplaatsen. Maar mijn dochter is net vier en wil ik eigenlijk echt nog niet in het verkeer laten fietsen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik zit te denken aan een fietskar nu, maar ja, die moet ik dan ook weer kwijt kunnen wel. En dat zou nu niet kunnen in mijn schuurtje.
pi_114008817
Sowieso, vanaf welke leeftijd mochten jullie kindjes zelf fietsen in het verkeer?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:08:00 #295
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114008889
Ligt er maar net aan waar je woont Groof, hier zou ik het met 4 misschien wel durven, maar in een drukke straat/wijk/woonplaats echt niet..

En geen idee verder. Fietskar was ook mn eerste ingeving, maar als het niet past.. Er is trouwens ook een systeem waarbij je 2 zitjes achterop kan plaatsen. Misschien is dat nog wat?


Zoiets!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114008962
Oh ja, dat is ook wel mooi. Ik ben wel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. het ziet er uit alsof er toch maar weinig knieruimte is zo.
pi_114008992
Ik moet er maar eens een zomerproject van maken. Schuur leegruimen en fietsprobleem oplossen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:11:17 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114009050
ik heb precies dezelfde zitjes Vlindur! leuk zijn ze he?
(heb ook een retromamafiets)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114009220
Groofs, volgens mij had Rocka nog een andere oplossing, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. L zat wel voorop, maar dan voor het stuur volgens mij...

En ik zag laatst een systeem, waar je het kinderfietsje inhangt, achter jouw fiets.. Geen idee hoe het heet :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114009792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:18 schreef RockabeIIa het volgende:
Ohja, vergeten vandaag foto's te maken (het regende).
Eergisteren wel wat geschoten tijdens een ritje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en een filmpje van majesteit:
Oh, ik zie het hier ja. Cool. Maar ik heb helaas geen geld voor een nieuwe fiets. Maar goed om even alle opties zo op een rijtje te zien.
pi_114010756
Vrienden van ons hebben onlangs zo'n aanhangfiets gekocht voor hun dochter, is dat iets groof?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')