abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_95430921
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:38 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.. Maar goed dat is het grafiekje toch verder niet meer interessant?? Het maakt nu niet meer uit of ie tweede of derde is geworden, hij is genomineerd!
Dit zijn de 3 genomineerde en dit is de stand op de sst site wie naar huis mag .
pi_95431128
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:40 schreef delfse het volgende:

[..]

Dit zijn de 3 genomineerde en dit is de stand op de sst site wie naar huis mag .
Sorry.. Ik dacht dat het een ander grafiekje was. Namelijk nog de uitslag van de wildcard-stemming. Ik heb niets gezegd ;)

Het staat er ook duidelijk, dus finaal overheen gelezen! :@
Ook leeg
  woensdag 13 april 2011 @ 09:17:32 #53
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95431694
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:34 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

waar is Jo in dat grafiekje??
op Jo kan niet gestemd worden , ze heeft ze wildcard ;)
pi_95431875
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:17 schreef Flow3r het volgende:

[..]

op Jo kan niet gestemd worden , ze heeft ze wildcard ;)
Zoals ik hierboven al heb aangegeven: ik heb verkeerd gelezen! Sorry!!
Ook leeg
  woensdag 13 april 2011 @ 09:28:43 #55
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95431990
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:24 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al heb aangegeven: ik heb verkeerd gelezen! Sorry!!
geen sorry nodig ;)
Ik werd even weggeroepen en had nog niet goed verder gelezen, net wakker, mijn antwoord was dus mosterd na de maaltijd lol , dus als er iemand sorry moet zeggen ben ik het wel :Y
pi_95432510
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:28 schreef Flow3r het volgende:

[..]

geen sorry nodig ;)
Ik werd even weggeroepen en had nog niet goed verder gelezen, net wakker, mijn antwoord was dus mosterd na de maaltijd lol , dus als er iemand sorry moet zeggen ben ik het wel :Y
:)

Ik was nog steeds wat ontzet van die wildcard van gisteren! Jo had bijna 8.000 stemmen. Ik vind dat zo moeilijk te geloven. Niet zozeer omdat het voor haar was, meer om het feit dat er dus gisteren bijna 15.000 mensen hebben gestemd.
Het zal wel schelen omdat het via de sociale media kon, want je maakt mij echt niet wijs dat die allemaal gaan smsen!
Ook leeg
  woensdag 13 april 2011 @ 09:57:23 #57
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95432863
Sharon was de laatste keer de populairste bij de vrouwen en Gerard is dat ook al een tijdje bij de mannen, bleven Maik en Jo over, ik snap dus wel dat mensen op Jo gestemd hebben.
En die 15.000 stemmen? Ik lees overal over scriptjes en manipulatie dus dat mag met een grote korrel zout genomen worden,neemt niet weg dat het wel te voorspellen was, deze uitslag; Maik naar huis.
pi_95433130
Als Gerard het aflegt tegen Maik...Onmogelijk! :(
Dat zou jij wel willen weten.
pi_95433700
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:05 schreef Roguee het volgende:
Als Gerard het aflegt tegen Maik...Onmogelijk! :(
Dat zeiden we ook van Guido tegen Servio ;)

En Flow3r: ik had ook wel gelezen dat er een scripje op de secret storyside mogelijk was, maar niet op die van hyves. Ach, maakt het ook uit! Ik hoop gewoon dat Sharon en Gerard er donderdag inblijven!! En mocht er achter de schermen geklooid worden: dan hoop ik dat ze ook daar doorhebben dat het zonder Gerard een aardig kleffe hap wordt en dat we daar niet op zitten te wachten!! ;)
Ook leeg
pi_95434117
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:24 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Dat zeiden we ook van Guido tegen Servio ;)

Shit ja... :'( Nou dat bevestigt dan maar weer het fake gehalte :(
Dat zou jij wel willen weten.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:15:01 #61
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95438149
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 05:29 schreef b_engeltje het volgende:

gerard een opgever ..ja dat is een manier om het te zien ja.. maja ik zuip ook geen glas drek op ,(ook al zou ik het willen ik zou op slot gaan (zoals gerard ook uitlegde dat dat met hem gebeurde)
Daar had ik het niet over, het ging mij meer om de belangrijke opgaves met grote gevolgen :)
quote:
hij dacht echt wel aan de waardigheid van monique toen ze in der broek wilde plassen ,gave tv voor ons joh als ze dat gedaan had ,maar een zware minpunt voor monique in haar verder leven
trouwnes als ze wel geplast had in die bak ,was er ook wel over gezeurd .
Hij heeft bepeelde wormen en maden waar hij niet overheen gaat, hij had dan ook nooit zelf in die bak gaan liggen.
Joanna en monique gaan wel tot het gaatje, dat hij dat tegen wou gaan is natuurlijk om zijn eigen opgaves te verdoezelen :Y
quote:
kortom
er valt (en dat blijkt wel) over iedere bewoner wel wat te zeuren
Echt waar? :o
Dat was me nog niet opgevallen ;)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95438279
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 05:33 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

vind dat je nu een beetje te ver gaat pc eend,dat je gerard niet moet is duidelijk
maar een vergelijking/grapje maken met wat er afgelopen zaterdag is gebeurd gaat echt te ver,,zeker omdat er waarschijnlijk ook mensen mee lezen ,die *zaterdag* hebben meegemaakt
Och er wordt ook geroepen dat andere bewoners pscychiatrische patienten zijn, dus wat is ver ;)
En dit is nog niks hoor, als je het vergelijkt met wat dgk-huub en BB-tanja voor hun kiezen hebben gehad hier.... en die waren dan zelfs nog user hier _O- dan was dan wel weer stoer 8-)

bovendien schijnen sommigen users hier kritiek op ons geer zich persoonlijk aan te trekken, dus als zij eendje willen voeren ben ik graag bereid te happen want ik ben nu eenmaal een vreemde eend die bijt ;)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95442949
Gerard blijft er wel in donderdag!! Laat die badjas maar naar huis gaan..........
pi_95447032
Gerard & Sharon has to STAY!!!!!
Laat het niet gebeuren dat deze twee prachtige mensen eruit gestemd worden,stem op deze beide TOPPERS !!!!!!
  woensdag 13 april 2011 @ 16:53:51 #66
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 17:29:35 #67
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_95451256
Poll: wie gaat er donderdag naar huis
maik
sharon
gerard
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_95456705
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:34 schreef PC eend het volgende:

[..]

Och er wordt ook geroepen dat andere bewoners pscychiatrische patienten zijn, dus wat is ver ;)
En dit is nog niks hoor, als je het vergelijkt met wat dgk-huub en BB-tanja voor hun kiezen hebben gehad hier.... en die waren dan zelfs nog user hier _O- dan was dan wel weer stoer 8-)

bovendien schijnen sommigen users hier kritiek op ons geer zich persoonlijk aan te trekken, dus als zij eendje willen voeren ben ik graag bereid te happen want ik ben nu eenmaal een vreemde eend die bijt ;)
ow maar daar gaat het mij ook niet om ,je mag van mij gerard van alles vinden,en noemen ,en dara geheel achter staan ,dat is jou mening ,de vergelijking met de wapen vergunning en dus het voorgeval van zaterdag ging me net effe te ver
*niet iedere pshychiatrische patient (wat *wij* fokkers dus betitelen als pshychiatrische patienten(vele pshychiaters in de dop denk ???) ) grijpt naar een wapen*

en aangezien fenneke gewoon ook op fok te vinden is ,verwacht ik Gerard hier ook nog wel na een exit, dus dies dan net zo stoer ;)
pi_95456850
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:30 schreef PC eend het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, het ging mij meer om de belangrijke opgaves met grote gevolgen :)

[..]

Hij heeft bepeelde wormen en maden waar hij niet overheen gaat, hij had dan ook nooit zelf in die bak gaan liggen.
Joanna en monique gaan wel tot het gaatje, dat hij dat tegen wou gaan is natuurlijk om zijn eigen opgaves te verdoezelen :Y

[..]

Echt waar? :o
Dat was me nog niet opgevallen ;)
er werd gerard niet gevraagd/gezegd door de stem in de bak te liggen ,dus dat is een voorbarige conclusie
  woensdag 13 april 2011 @ 19:46:44 #70
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95457766
Geer neukt niet op tv, Geer kotst niet op tv, Geer pist niet in zijn broek voor een spel,eet geen gore dingen die tegen zijn natuur in gaan ,ligt niet de hele dag op zijn nest , Geer behoudt zijn waardigheid en zelfs als ie een klein boertje laat verontschuldigt hij zich want dan moet van zijn Fenneke :+

Verder zorgt ie samen met Karim voor heel wat leuke momenten

Toppertje die Geer w/

*O* *O* *O*
pi_95462166
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:29 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

ow maar daar gaat het mij ook niet om ,je mag van mij gerard van alles vinden,en noemen ,en dara geheel achter staan ,dat is jou mening ,de vergelijking met de wapen vergunning en dus het voorgeval van zaterdag ging me net effe te ver
*niet iedere pshychiatrische patient (wat *wij* fokkers dus betitelen als pshychiatrische patienten(vele pshychiaters in de dop denk ???) ) grijpt naar een wapen*
Nee maar gerard wel :Y
Volgens jou dan he, want ik heb het helemaal niet over alphen aan den rijn gehad, het is jouw zieke geest die die link steeds legt :+
quote:
en aangezien fenneke gewoon ook op fok te vinden is ,verwacht ik Gerard hier ook nog wel na een exit, dus dies dan net zo stoer ;)
Ligt eraan wat hij over zich heen gaat krijgen en of hij dat kan handelen ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:31 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

er werd gerard niet gevraagd/gezegd door de stem in de bak te liggen ,dus dat is een voorbarige conclusie
Ja sure :')
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95462321
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef Flow3r het volgende:
Geer pist niet in zijn broek voor een spel
Kuch.
Hij pist in z'n broek voor joanna, voor wormen en voor een ouija-bord :Y
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95472883
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:57 schreef PC eend het volgende:

[..]

Nee maar gerard wel :Y
Volgens jou dan he, want ik heb het helemaal niet over alphen aan den rijn gehad, het is jouw zieke geest die die link steeds legt :+

[..]

Ligt eraan wat hij over zich heen gaat krijgen en of hij dat kan handelen ;)

[..]

Ja sure :')
zieke geest ??? bedankt hoor ..iemand van me familie was er bij aanwezig dus een beetje *ziek* heb je nog wel gelijk in ook
waarom dan het noemen van een wapen vergunning dan ,wat heeft dat uberhaubt te maken met SS
pi_95473614
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:47 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

waarom dan het noemen van een wapen vergunning dan ,wat heeft dat uberhaubt te maken met SS
Nou wou ik bijna een grap maken waarvan je vast zou gaan stuiteren dus dat doe ik maar even niet :X

Gerard heeft in een promofilmpje laten zien dat hij schiet, dus ik neem aan dat hij een vergunning heeft :)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95475212
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:01 schreef PC eend het volgende:

[..]

Nou wou ik bijna een grap maken waarvan je vast zou gaan stuiteren dus dat doe ik maar even niet :X

Gerard heeft in een promofilmpje laten zien dat hij schiet, dus ik neem aan dat hij een vergunning heeft :)
en johanna heeft een zand tuintje wat ze harkt ,sharon is een *paardemeisje* dus...
pi_95475290
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:40 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

en johanna heeft een zand tuintje wat ze harkt ,sharon is een *paardemeisje* dus...
...Dat is offtopic ;)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95475722
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:58 schreef Fastener het volgende:
Gerard & Sharon has to STAY!!!!!
Laat het niet gebeuren dat deze twee prachtige mensen eruit gestemd worden,stem op deze beide TOPPERS !!!!!!
Ik hoop dat die twee,de Finale halen.. ^O^
En als Gerard wint,denk dat hij de 100.000 met het Sharon deelt.
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 02:21:54 #78
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_95477153


Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  donderdag 14 april 2011 @ 06:51:01 #79
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_95477878
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:53 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik hoop dat die twee,de Finale halen.. ^O^
En als Gerard wint,denk dat hij de 100.000 met het Sharon deelt.
Er zullen toch wel 3 de finale halen?
Dan mag Karim erbij.
En dan geloof ik zelfs nog dat Gerard de 100.000 verdeelt over Karim en Sharon als hij wint.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 14 april 2011 @ 08:07:54 #80
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95478367
Ik hoop dat Gerard helemaal niks deelt als ie de winnaar wordt. Hij heeft er net zoveel recht op als ieder ander en je bent niet voor niets dan de winnaar; mensen gunnen het dan aan hem en niet aan een ander. Hij zou zeker wat geven aan de dierenbescherming en dat is voldoende. Onzin om te denken dat ie het zou moeten delen omdat ie miljonair is.Wel lief van mensen hier dat ze Gerard zodanig inschatten dat ie het zou delen, ik denk ook dat ie zijn hart op de goede plaats heeft .
Toch hoop ik niet dat ie gaat delen, stel je voor dat Nederland toevallig toch Jo, Flip, Maik,Mo of Laura op de 2de plaats zet, dan krijgen die een deel van dat geld 8)7
Karim en Sharon gun ik het zeker wel :P , maar winnaar is winnaar en 2de is 2de

Hij gaat er maar lekker van feesten met zijn vrouw en familie ^O^
pi_95490829
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:07 schreef Flow3r het volgende:
Ik hoop dat Gerard helemaal niks deelt als ie de winnaar wordt. Hij heeft er net zoveel recht op als ieder ander en je bent niet voor niets dan de winnaar; mensen gunnen het dan aan hem en niet aan een ander. Hij zou zeker wat geven aan de dierenbescherming en dat is voldoende. Onzin om te denken dat ie het zou moeten delen omdat ie miljonair is.Wel lief van mensen hier dat ze Gerard zodanig inschatten dat ie het zou delen, ik denk ook dat ie zijn hart op de goede plaats heeft .
Toch hoop ik niet dat ie gaat delen, stel je voor dat Nederland toevallig toch Jo, Flip, Maik,Mo of Laura op de 2de plaats zet, dan krijgen die een deel van dat geld 8)7
Karim en Sharon gun ik het zeker wel :P , maar winnaar is winnaar en 2de is 2de

Hij gaat er maar lekker van feesten met zijn vrouw en familie ^O^

Dat noemen ze een japie 8-)
Stichting geRAT :P
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:47:36 #82
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95491651
Dat noemen ze alleen een Japie als ie dat zelf zou hebben gezegd op de streams :O oO<
pi_95491741
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:47 schreef Flow3r het volgende:
Dat noemen ze alleen een Japie als ie dat zelf zou hebben gezegd op de streams :O oO<
Daar ging ik maar even vanuit omdat je schreef dat het zeker was :)
Maar jij bent dus paranormaal _O_
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 14 april 2011 @ 15:11:20 #84
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95492665
aannames, aannames...
nee, zijn vrouw heeft dat gezegd :6

[ Bericht 6% gewijzigd door Flow3r op 14-04-2011 15:37:53 ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 01:46:23 #85
2018 PC eend
relativist
pi_95526956
Zag ik daar een bejaarde ninja met rollator voorbij komen? :+
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_95536680
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:07 schreef Flow3r het volgende:
Ik hoop dat Gerard helemaal niks deelt als ie de winnaar wordt. Hij heeft er net zoveel recht op als ieder ander en je bent niet voor niets dan de winnaar; mensen gunnen het dan aan hem en niet aan een ander. Hij zou zeker wat geven aan de dierenbescherming en dat is voldoende. Onzin om te denken dat ie het zou moeten delen omdat ie miljonair is.Wel lief van mensen hier dat ze Gerard zodanig inschatten dat ie het zou delen, ik denk ook dat ie zijn hart op de goede plaats heeft .
Toch hoop ik niet dat ie gaat delen, stel je voor dat Nederland toevallig toch Jo, Flip, Maik,Mo of Laura op de 2de plaats zet, dan krijgen die een deel van dat geld 8)7
Karim en Sharon gun ik het zeker wel :P , maar winnaar is winnaar en 2de is 2de

Hij gaat er maar lekker van feesten met zijn vrouw en familie ^O^
Hij hoeft van mij ook niet te delen.. Waarom zou ie ook.. Heb al eens eerder gezegd: van mij mag ie het zelfs opvreten! En wel struikelen over Alex als ie vraagt of Gerard hem wil helpen..
Ook leeg
pi_95547610
Echt masterlijk hoe hij Servio er in laat lopen en nu gewoon zeker weet dat Karim wel terugkomt _O_

http://www.secretstory.nl/videos/1543/Klem+gepraat
pi_95548421
Show me who your friends are, and i'll show you who you are...
pi_95560820
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:06 schreef Stability het volgende:
[ link | afbeelding ]
Jij bent echt goed!!
Ook leeg
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 01:33:45 #90
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_95608329
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 01:34:01 #91
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_95608337
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_95620086
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:06 schreef Stability het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fantastisch Stability!!
  zondag 17 april 2011 @ 23:20:56 #93
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95651091
Geer en Karim naar de finale !!!!!!!
Break the rules, stand apart, ignore your head and follow your heart. &lt;3
pi_95660727
Het spel is voor Gerard veel meer een lolletje waardoor hij relaxter dan de anderen in het spel staat, denk ik en daardoor sympathiek overkomt en veel stemmen krijgt. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij niet op de 100.000 euro uit is als miljonair, maar het meer als een unieke ervaring beleefd.

Logisch dat mensen waarvoor de unieke kans op 100.000, wat een hoop geld is, voor iemand met weinig, een veel groter spanning met zich mee brengt. Door zijn miljonairsschap heeft Gerard een duidelijk voordeel in het spel om geld.
pi_95660931
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:45 schreef Berenjenafok het volgende:
Echt masterlijk hoe hij Servio er in laat lopen en nu gewoon zeker weet dat Karim wel terugkomt _O_

http://www.secretstory.nl/videos/1543/Klem+gepraat
:D Wat een held.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 18 april 2011 @ 12:33:16 #97
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_95662248
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:55 schreef Je_Psychiater het volgende:
Het spel is voor Gerard veel meer een lolletje waardoor hij relaxter dan de anderen in het spel staat, denk ik en daardoor sympathiek overkomt en veel stemmen krijgt. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij niet op de 100.000 euro uit is als miljonair, maar het meer als een unieke ervaring beleefd.

Logisch dat mensen waarvoor de unieke kans op 100.000, wat een hoop geld is, voor iemand met weinig, een veel groter spanning met zich mee brengt. Door zijn miljonairsschap heeft Gerard een duidelijk voordeel in het spel om geld.
ieder staat er op zijn of haar manier in, Geer heeft misschien voordeel van zijn miljonair zijn,maar weer nadeel dat ie een relatie heeft buiten het huis en zijn Fenneke enorm moet missen, als je ziet hoe Mo jankt na gescheiden te zijn van Maik., ook bij Sofia was het geld niet meer belangrijk toen ze zo'n heimwee kreeg naar haar man, mijonair zijn heeft niks te maken met gevoel, Gerard houdt zich wat dat betreft goed..., vrijgezellen hebben het makkelijker want die hoeven geen geliefde te missen. Mo zou voordeel moeten hebben van haar hoogbegaafdheid en Sharon voordeel van haar vele reizen want anderen zijn nog nooit zo lang van huis geweest en zo heeft iedereen wel voor-of nadelen van hun verleden. Het gaat ook om je persoonlijheid; kan je doorzetten ( lijkt me wel als self-made-miljonair) en kan je relativeren in het spel, zéer belangrijke eigenschappen, Geer bezit ze allebei.

quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 12:28 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
  maandag 18 april 2011 @ 12:35:52 #98
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:11:50 #99
342683 Sorry...
Sorry dat ik besta !
pi_95717718
Zo moe van het stopwoordje van Gerard : GRAPPIG !!
...
  zondag 24 april 2011 @ 00:32:01 #100
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_95905630

Baas Geer ^O^ ^O^
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')