abonnement Unibet Coolblue
pi_97210574
Ja.. en wat kan ik daaraan doen? :p Het zijn ongeveer 2,5 kantjes in word zonder overbodige enters en verder heb ik niks in notefolio staan.. Moet kunnen dacht ik..
pi_97210623
Dan moet je dingen uit je RAM geheugen verwijderen. Ga naar 2nd -> Mem -> All.
Alles waar geen sterretje voor staat en wat je niet op je GR wilt houden kan je verwijderen via DEL, als je het wel wilt houden kan je het verplaatsen naar ARCHIEF door te drukken op ENTER.
Lauw
pi_97211064
Yesss, hij doet het!! Het scheelde maar heel weinig qua geheugen, maar net genoeg blijkbaar :) Dankje, nu heb ik scheikunde en wiskunde erop, komt helemaal goed :Y
pi_97217740
Het .8xp documentje van Scheikunde is net 1.4 mb te groot voor m'n rekenmachine, ik heb al bij 2ND MEM en dan gekeken, maar alle grote programma's hebben al een sterretje, dus kan ze niet verder archiveren.

Wat ik wel vreemd is, al die grote programma's staan in het archief, maar je kunt ze wel gewoon openen onder APPS, waarom kun je PRGM dan niet openenen als die in het archief staat?

Heeft haast, dus iemand oplossing?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97219042
Eerste oplossing:
2ND -> MEM -> 7: RESET -> RESET ALL RAM. Dan gaat alle RAM weg. Daarna prog erop zetten.

2e: Misschien kan je het via MirageOS ofzo openen? Of NoShell ofzo? Moet je ff naar die namen Googlen, die laten je dingen openen van ARCHIVE als ram gevalletje.

Anders spul uit dat GR dingetje gooien?
Lauw
pi_97219431
Help!
Haha ik ben echt een sukkel in dit soort dingen, maargoed.
Ik wil dat scheikunde programma weer openen, staat onder PRGM, maar als ik erop klik krijg ik ERR: ARCHIVED ... :(
pi_97219484
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:49 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Eerste oplossing:
2ND -> MEM -> 7: RESET -> RESET ALL RAM. Dan gaat alle RAM weg. Daarna prog erop zetten.

2e: Misschien kan je het via MirageOS ofzo openen? Of NoShell ofzo? Moet je ff naar die namen Googlen, die laten je dingen openen van ARCHIVE als ram gevalletje.

Anders spul uit dat GR dingetje gooien?
Mm, oke, ik heb nu gewoon op deze link:

http://grpg.php0h.com/upload.php
ID=9 SK Overall Alles

gedownload, werkt echt super, vet goed overzicht over elk onderdeel, zuren basen, redox etc, allemaal goed gecategoriseerd.

Ander vraagje heb ik nu, heb bij meerdere programma's dat wanneer ik de pagina open, er in de rechterbovenhoek puntjes bewegen die omlaag/omhoog lopen, normaal (zoals bij het maken van een grafiek) zijn dat balkjes, en betekent het dat je moet wachten, maar hier zijn het puntjes, en ik wacht lang, maar er gebeurt niets...

Weet iemand wat die puntjes betekenen?
Kan ook het programma alleen maar afsluiten door 2ND ON te doen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97219539
Je moet op enter klikken, dan kun je verder!! :)
pi_97219626
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:54 schreef Warmemelk het volgende:
Help!
Haha ik ben echt een sukkel in dit soort dingen, maargoed.
Ik wil dat scheikunde programma weer openen, staat onder PRGM, maar als ik erop klik krijg ik ERR: ARCHIVED ... :(
2ND en dan + (erboven staat MEM)
Dan ga je naar optie 2, Mem mgmt/del....
Dan ga je naar 1: All
Dan zoek je je programma op dat je niet kon openen, hier zal een * voor staan, houdt je programma geselecteerd en druk op enter, nu staat ie onder RAM, wat betekent dat je er meteen bij kan en het programma kan openen.

There you go.
Tip: Probeer deze stappen te automatiseren, zodat je onder examens tussen programma's kunt switchen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97219676
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:55 schreef Warmemelk het volgende:
Je moet op enter klikken, dan kun je verder!! :)
Wow thanks =) het werkt.

En ik hoop dat ik jou met de post van mij boven mij ook heb geholpen, dan helpen we elkaar ;)
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97219690
Dankje :)
Hoe bedoel je, dit hoef ik toch maar 1x te doen nu of ook tijdens de examens? :(
pi_97219713
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:54 schreef Warmemelk het volgende:
Help!
Haha ik ben echt een sukkel in dit soort dingen, maargoed.
Ik wil dat scheikunde programma weer openen, staat onder PRGM, maar als ik erop klik krijg ik ERR: ARCHIVED ... :(
2ND - MEM - ALL - zoek hem, klik erop zodat er geen sterretje voor staat

quote:
Ander vraagje heb ik nu, heb bij meerdere programma's dat wanneer ik de pagina open, er in de rechterbovenhoek puntjes bewegen die omlaag/omhoog lopen, normaal (zoals bij het maken van een grafiek) zijn dat balkjes, en betekent het dat je moet wachten, maar hier zijn het puntjes, en ik wacht lang, maar er gebeurt niets...

Weet iemand wat die puntjes betekenen?
Kan ook het programma alleen maar afsluiten door 2ND ON te doen.
Dat is altijd ja, dat is gewoon dat het open is en bezig is.. Via enter ga je verder in programmas
Lauw
pi_97219767
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef Warmemelk het volgende:
Dankje :)
Hoe bedoel je, dit hoef ik toch maar 1x te doen nu of ook tijdens de examens? :(
Programma's moeten altijd in RAM staan om te werken, dus eigenlijk hoef je hem alleen maar op je RAM te zetten, maar als je dingen hebt die veel RAM eisen dan kan je hem er dus even uit halen, die dingen openen, die dingen weer sluiten en dan weer terugzetten naar RAM
Lauw
pi_97219781
Ja je hoeft het maar 1 keer te doen, maar je kunt progammas archiveren en als je ze nodig hebt unarchiven omdat het anders niet in je RAM past.
pi_97219802
Haha pff, heb hier nog meer van geleerd dan als ik heel hard voor scheikunde zou leren!!
pi_97219868
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef Warmemelk het volgende:
Dankje :)
Hoe bedoel je, dit hoef ik toch maar 1x te doen nu of ook tijdens de examens? :(
Ja, maar soms ben je zoals ik, en heb je meerdere programma's, zoals massa's omrekenen met dichtheiden naar liters ofzo, of ik bedoel andersom, whatever.

Gaat erom dat je meerdere programma's wilt gebruiken, maar de meesten zijn te groot om allemaal tegelijk op je RAM te laten draaien, dus dan moet je af en toe switchen, en het programma dat je net hebt gebruikt even in ARCHIVE zetten, en het andere programma VAN archive NAAR ram zetten.

Vandaar dat je misschien meerdere programma's wilt gebruiken, en dan deze vaardigheid zou moeten kunnen herhalen meerdere keren.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97219945
Oke wacht, kan iemand even een stappenplan maken voor dat switchen tussen programma's? :P Want ik heb nu dus alleen scheikunde erop staan, maar was idd van plan om die omrekendingen er ook in te zetten..
pi_97220531
Oke, je hebt Programma X op RAM staan en heb je net gebruikt, je wilt nu programma Y gebruiken, wat je doet is:

1. 2ND & +, boven de + staat MEM, die moet je dus gebruiken.
2. Kies optie 2: Mem Mgmt/Del...
3. Kies optie 1: ALL
4. Programma X zal geen sterretje hebben, terwijl je programma X geselecteerd hebt, druk je op enter, nu staat deze in je archief.
5. Je RAM (staat bovenaan) heeft nu meer geheugen.
6. Je wilt nu Programma Y gebruiken, dus zoek Programma Y op, selecteer deze, en druk op ENTER, waardoor Programma Y zijn sterretje kwijt zal raken en dus geen sterretje meer heeft.

Nu kun je Programma Y gebruiken en Programma X niet, dit kan je weer om draaien door simpelweg het bovenstaande andersom te doen.

Doe dit gewoon 5 keer en het zit vast in je hoofd, ik deed het 1x toen ik het 20 mins geleden zelf ergens op een website had gelezen, en sindsdien zit het al vast in m'n hoofd en leg ik het nu zelfs uit.

Succes ermee.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97220806
Maar, dat hoeft toch alleen als je te weinig geheugen hebt? Want ik heb nu 4 programmaatjes, en volgens mij kan ik die allemaal gebruiken.. Allemaal zonder sterretje. 2 programmaatjes daarvan waren ook maar 1 kb en 2 kb, misschien ligt het daaraan.. :)
Maar bedankt!
pi_97220863
Klopt helemaal.
pi_97221722
Nog een tip voor iedereen:

Apps -> onderaan SciTools -> optie 2: -> dan uitkiezen wat je wilt converteren, i mijn geval is optie A Energy/Work handig, dit is omzettingen als Joule naar kWh en andersom, gewoon je waarde bijvoorbeeld 1200 intypen op het scherm, dan via pijltjes naar de juiste beginwaarde waaraan de 1200 gelijk staat, en dan de waarde waarin je het wilt omrekenen.

Echt super, voor diegene die geen flauw idee hebben hoe je dit omrekent.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:51:10 #147
344923 _Butters
Thats me!
pi_97223443
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:27 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nog een tip voor iedereen:

Apps -> onderaan SciTools -> optie 2: -> dan uitkiezen wat je wilt converteren, i mijn geval is optie A Energy/Work handig, dit is omzettingen als Joule naar kWh en andersom, gewoon je waarde bijvoorbeeld 1200 intypen op het scherm, dan via pijltjes naar de juiste beginwaarde waaraan de 1200 gelijk staat, en dan de waarde waarin je het wilt omrekenen.

Echt super, voor diegene die geen flauw idee hebben hoe je dit omrekent.
Bedankt!
Ik wist dit niet meer omdat ik echt alles (behalve de dingen die hij moet hebben) van mijn rekenmachine had afgegooid =P
Ook heb ik van een vriend nog het programmatje Periodic gekregen, dat staat standaard op de Silver edition. Dat is het periodiek systeem met neutronen, protonen en veel meer dingen. Je hebt ook de binas nog ja maar als je even tijd hebt zou je daar ook nog naar kunnen kijken.
pi_97338210
Iemand iets voor economie?
Zelf heb ik deze
http://grpg.php0h.com/upl(...)ID%3D86_economie.8xp
Best handig maar ben ook wel op zoek naar een formulekaart oid. Iemand?
----
If live gives you lemons,
Ask for tequila and salt
pi_97338234
Het betreft een havo samenvatting btw.
----
If live gives you lemons,
Ask for tequila and salt
pi_98377006
Weet iemand toevallig of er ook een programma bestaat waarbij je voor de eenheidscirkel bij letterlijk álle graden de uitkomst krijgt?
Want bij dat programma van nu is dat alleen in stapjes van 15 graden... (Waarbij hij bij 15 graden ook niet de x en y laat zien)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')