abonnement Unibet Coolblue
pi_95067395
En het vervolg op Stofzuiger robot #3 Waar we oppassen voor de kabels

Het begon met dit topic: Stofzuiger robot

En sindsdien zijn er verschillende eigenaren op Fok! Stel hier je vragen, discuceer over welk merk het beste is, en vertel over de belevenissen van je stofzuiger robot.

De merken
iRobot Roomba
De Cleanmate Infinuvo
De Autocleaner Intelligent Floor Vac
De Kärcher RoboCleaner RC3000
De XV-11 van 'Neato Robotics'
De Samsung Furot II
De Smart Cleaner

Over de Roomba
Omdat Roomba's het meeste voorkomen, hier wat meer info:

Dit is Guppy's Roomba 563 PET.


Roomba is makkelijk in onderhoud, het schoonmaken is eenvoudig door de modulaire opbouw van het apparaat. Hij werkt volgens een willekeurig patroon de hele kamer af en keer wanneer hij klaar is weer terug naar zijn basisstation. De afvalbak zit achterop, en is makkelijk te verwijderen en leeg te maken. Lage drempels zijn geen probleem voor Roomba, en wanneer je alle snoeren wegwerkt, kan hij zonder problemen aan de slag.

En dat Roomba effectief is bewijst de foto van DennisMoore:


Roomba kan goed met huisdieren, en op YouTube zijn talloze filmpjes te vinden van katten die op de Roomba rondrijden, en honden die ze gefascineerd volgen. Hoewel de katten van Rewimo nog niet helemaal overtuigd waren:


Veel mensen geven hun Roomba een naam. In dit topic karren onder andere Data en Jozef rond. Op internet kun je ook stickers voor 'm kopen, of je kunt zelf creatief zijn een een pakje voor 'm naaien:


Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten

Met Roomba houd je meer tijd over voor de leuke dingen in het leven! Mess chores, more life, is hun motto. In de meeste gevallen is dat ook zo. Niet in alle gevallen overigens.

Vorige delen:
Stofzuiger robot
Stofzuiger robot #2 Waar we nooit meer stofzuigen
Stofzuiger robot #3 Waar we oppassen voor de kabels

[ Bericht 3% gewijzigd door the-it op 05-04-2011 13:43:14 ]
pi_95067549
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:49 schreef Astrid1983 het volgende:
@The it, via ebay kun je de klarstein ook kopen, ik geloof ietsies goedkoper dan via hifi. Maar geen idee hoe je dan zit met evt. garantie.

@All, ik zag via chinavasion http://www.chinavasion.co(...)ll-charging-station/ een vergelijkbare roomba, maar dan stukken goedkoper ¤65,-. Heb nog nooit daar iets besteld. Iemand ervaringen? (Twijfel ook ten zeerste of die net zo goed zuigt als de Roomba). Mocht iemand deze hebben, dan hoor ik het graag.
Overigens is er een aardige gast op MP die ze ook aanbied, maar dan voor ¤200,-. Slim! Maar ik geloof niet dat hij veel verkoopt.
Wie durft het aan? Als ik het ontwerp zie, zie ik eigelijk niks dat afwijkt
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:11:06 #3
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95090102
Is Sletvana er ook weer? :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_95090603
Ik denk erover om ook zo'n robotje te kopen.
Ik heb voor het merendeel laminaat liggen, maar ook stukje (hoogpolig) tapijt bij zithoek.
Gaat zo'n robot daar nu op vastlopen (lees tenminste dat hoogpolig tapijt niet werkt) of gaat dit wel lukken ?
pi_95096710
Nou veel erover gelezen.

Is zon robot net zo nauwkeurig als een normale stofzuiger ? dus ook in hoekjes enzo?
Heb hier een kat rond lopen en verhaart momenteel gigantisch waardoor ik elke dag wel mag zuigen :')
Interessant he ?
pi_95103774
M'n favoriete topic :) dit jaar een robotstofzuiger kopen
pi_95106682
Hoelang doet een roomba/klarstein met een accu? aangezien die chinese maar 1 uurtje met een accu doet, lijkt me vrij weinig :p
pi_95109273
Ik dacht, leuk cadeautje voor moederdag, hoeft ze ook niet meer te stofzuigen. Maar wat zijn die dingen verrekte duur zeg. Dan maar wat anders voor moederdag :P
  woensdag 6 april 2011 @ 15:33:26 #9
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_95122205
Vorige week een Samsung Navibot aangeschaft.
Eerst de topics over de zuigrobots op dit forum gevolgd.
Ze (ja sorry het is toch echt een ze, ben zelf ook een ze) doet het prima. Hoekjes moet je denk ik eens in de zoveel tijd nalopen. Maar dan moet ik toch met de stofzuiger langs de randen van het plafond, omdat we in de polder nogal wat spinnen hebben.
Ze heeft eerst het weekend onder supervisie gewerkt. Zo konden we zien waar er problemen optreden. Obstakels (en snoeren) weggewerkt (had al jaren eerder moeten gebeuren), en deze week op het programma. Als we thuiskomen is de boel klaar en staat ze netjes op de lader.Ongelovelijk wat ze elke dag weer aan stof verzameld. Mijn (uitwonende) dochter is helemaal enthiousiast en heeft al aangeboden dat ze (Samantha) in onze vakantie bij haar mag logeren.

Ik heb wel wat opmerkingen. Ik heb de 5588 aangeschaft omdat deze vlgs de website van Samsung een variabel in te stellen programma kent. Op internet nogal wat verschillen in prijzen gevonden en toen naar Samsung gebeld of er verschillende varianten zijn. Dit was volgens de dame niet het geval. Ze zou nog wat meer info mailen, maar die heb ik nooit ontvangen. Dus de Navibot aangeschaft. Nu dat variabele dagprogramma zit er dus niet in. Alleen kan ze elke dag op dezelfde tijd het auto programma draaien. Dan komt ze dus niet helemaal tegen de kanten.
Dit vind ik wel jammer. Ik heb Samsung hierover gemaild, maar geen reactie gekregen.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  woensdag 6 april 2011 @ 15:41:13 #10
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_95122503
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Nou veel erover gelezen.

Is zon robot net zo nauwkeurig als een normale stofzuiger ? dus ook in hoekjes enzo?
Heb hier een kat rond lopen en verhaart momenteel gigantisch waardoor ik elke dag wel mag zuigen :')
Hij zal niet tussen te kleine ruimtes komen, en de hoekjes zal je af en toe na moeten lopen.
Na een week ben ik zeer tevreden over het resultaat. De Navibot heeft twee zijborstels en daarmee wordt alles van de kant gezwiept. Dus haren zal ie wel goed meenemen. Heb zelf geen huisdieren, maar in mei komt de hond van m'n dochter een week (en die weet van verharen) dus dan is de grote test. Het scheelt in iedergeval een hoop werk. Elke dag laten lopen en het ziet er altijd netjes uit. Ik breng haar 2 maal per week naar de bovenverdieping.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  woensdag 6 april 2011 @ 15:46:30 #11
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95122755
Cool. Alleen wat duur. Zijn oudere Roomba's (op MP te koop) net zo goed? Of zijn nieuwere modellen echt beter?
pi_95125929
Zoals ik al eerder zij hier vind je een variant van 65 dollar, ik vraag me af of ie goed is, hij doet 1 uur met een accu, is dat kort?
pi_95225956
Die chinese is kei duur aan verzendkosten!!! Wilde hem toch gaan bestellen om uit te proberen, en ach, voor dat geld. Maar er komt nog zo'n 100 euro aan verzendkosten bij. Toch maar bij onze lieve oosterburen eens gaan kijken voor een klaarvriend ;) Maar gezien mijn huidige rekeningsaldo zal het even duren....
  woensdag 13 april 2011 @ 17:56:37 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95452311
Ik sta op het punt op de Roomba 520 te kopen!

300 euro, ik vind het nog best betaalbaar. Ongeveer het dubbele van wat een normale stofzuiger biedt, maar ook 2x zoveel gemak denk ik.

Paar vragen aan de ervaringsdeskundigen:

- Hoe gaat-ie om met bv. eetkamerstoelen? Rijdt-ie daar omheen?
- hoe doen jullie het met het bankstel en bed? Af en toe opzij schuiven?
- we hebben een kleed liggen met lange dikke haren ong 3 cm. Die kan ik zeker beter oprollen en wegleggen voor gebruik?
- als je de roomba boven gebruikt (en het laadstation is beneden) wat gebeurt er dan als-ie klaar is?
  woensdag 13 april 2011 @ 18:11:10 #15
21865 WaVe
WaVe detected
pi_95452882
- Hoe gaat-ie om met bv. eetkamerstoelen? Rijdt-ie daar omheen?
- Ja
- hoe doen jullie het met het bankstel en bed? Af en toe opzij schuiven?
- De ruimte daaronder is meer dan 10 cm, dus roomba rijdt er onderdoor :)
- we hebben een kleed liggen met lange dikke haren ong 3 cm. Die kan ik zeker beter oprollen en wegleggen voor gebruik?
- Zo kunnen dat roomba zich er in vastrijd, moet je uitproberen.
- als je de roomba boven gebruikt (en het laadstation is beneden) wat gebeurt er dan als-ie klaar is?
- Dan stopt en piept ie, kun je 'm zelf naar het laadstation brengen.
  woensdag 13 april 2011 @ 18:27:48 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95453479
Dankjewel voor je antwoorden :)
Ik ben wel overtuigd. Ik laat mijn ervaringen wel weten!
pi_95499168
Ik heb echt bij de Ikea de ruimte onder hun banken opgemeten om te kijken of mijn toekomstige stofzuigervriendje daar wel onderdoor zou kunnen :@
pi_95506238
Wij zitten er ook over na te denken.
Is de pet nu echt veel beter met huisdieren?
Eerst maar even de belanstingcenten terug krijgen
pi_95558227
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zitten er ook over na te denken.
Is de pet nu echt veel beter met huisdieren?
Eerst maar even de belanstingcenten terug krijgen
Ja dat vind ik wel. Ik heb 2 katten en als er veel haren liggen of kattegrit dan pakt die grote echt alles op. Hij maakt zo goed schoon dat je er met het standaard bakje er daarna in principe niet eens nog eens overheen hoeft.
De bak is ook groter dus hoef je minder snel te verschonen.
Geen spijt van ^O^
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zaterdag 16 april 2011 @ 01:20:42 #20
297443 Knavia
Enjoying the ride
pi_95570900
Ik heb de nieuwste Pet besteld bij bestekeus.nl omdat ie daar volgens kieskeurig.nl veel goedkoper was dan in andere webwinkels en de site toch als erg betrouwbaar gekenmerkt stond. Maar ze hadden 'm niet op voorraad en het zou enkele dagen duren voordat ie van de importeur binnen zou komen. Geen probleem, heeft allemaal geen spoed. Helaas, het werd nog een week uitgesteld en daarna nogmaals een berichtje dat de levertijd onbekend is. Ze hebben wel aangeboden een alternatieve oplossing te zoeken. Maar... inmiddels is de prijs zoals ie op de site staat verhoogd en staat daar gewoon nog een levertijd van enkele dagen bij (nog steeds, net zoals ik toen bestelde). Heb ze nu dus maar weer een mailtje gestuurd dat dat misschien even veranderd moet worden. En ik blijf maar geduldig wachten. Ik heb direct bij bestellen al betaald dus hoop wel dat het allemaal in orde komt. En ik wil echt die Pet, niet een ander model!
Vooralsnog dus even goed informeren wanneer de exacte levertijd nu echt gaat zijn alvorens iets bij bestekeus.nl te bestellen, anders wacht je wellicht een teleurstelling. Mocht ie alsnog geleverd worden, dan laat ik het natuurlijk weten!
What the superior man seeks is in himself; what the small man seeks is in others - Confucius
pi_95619651
Net een 564 pet edition besteld. *O*
En ook een Scooba :@
pi_95804501
En onze Roomba doet haar "maiden ride". *O*
pi_95807680
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:11 schreef tomaat52 het volgende:
Is Sletvana er ook weer? :D
Zeker :) Svetlana is terug van vakantie, beetje viezer dan dat ik dr had heen gezonden, maar jah, is ook lastig als je niet precies weet hoe het moet.

Ze draait tevreden haar rondjes, nadeel is wel de wall, in een half jaar tijd is die toe aan de derde batterij. a 4 euro.. Ze stofzuigt om de dag en heb de wall een beetje verstopt dus wil niet elke dag dat ding aan uit zetten.. Ik vind dat wel een groot nadeel, maar goed, eigenlijk mag ik ook niet klagen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95817791
Ik ben nu al verliefd op die dingen ^O^
pi_95818543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:26 schreef lezzer het volgende:
Ik ben nu al verliefd op die dingen ^O^
vet he :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95900865
Bah, ik heb deze week een Poäng-stoel gekocht bij de Ikea, maar mijn roomba is nu al twee keer vastgelopen op het frame :(
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:14:02 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_95902510
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb echt bij de Ikea de ruimte onder hun banken opgemeten om te kijken of mijn toekomstige stofzuigervriendje daar wel onderdoor zou kunnen :@
Zo gek is dat dus niet ;)
  zondag 24 april 2011 @ 09:55:37 #28
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_95910919
Mijn keukenstoelen hebben ongeveer eenzelfde onderstel. :? Ik had ze al voordat Samantha haar intrede deed. Ook zij kan er niet me overweg. Mijn man heeft op de punten stukjes antislip gemaakt, en 's avonds zetten we ze omhoog tegen de keukentafel. Geen enkel probleem meer.
De stoelen zijn al op leeftijd en ik kijk al een tijdje rond naar nieuwe, maar we letten er nu op dat de poten "Samantha proof" zijn.
We kunnen nu al niet meer buiten haar. w/
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zondag 24 april 2011 @ 10:05:53 #29
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_95911087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:02 schreef the-it het volgende:
Zoals ik al eerder zij hier vind je een variant van 65 dollar, ik vraag me af of ie goed is, hij doet 1 uur met een accu, is dat kort?
Als je meerdere verdiepingen hebt, zal dat per verdieping wel lukken.
Mijn kamer/keuken/eetkamer is gezamelijk een kleine 65 m2 en daar doet de Navibot ongeveer 50 minuten over.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_95911225
Vandaag de vuurdoop voor ons botje als we weg zijn ^O^
  zondag 24 april 2011 @ 12:56:48 #31
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_95915222
Ik zit al een tijdje mee te lezen over deze wondertjes der techniek en vraag me een aantal dingen af:

1 Hoe gaan de stofzuigrobots om met convectorputten, we hebben er twee van in de kamer. Zit hier verschil tussen de Roomba en de Navibot?
2 Hoe gaat het met onze gordijnen die tot op enkele millimeters boven de vloer hangen?
3 We hebben een paar smalle hoge vazen met droogspul daarin, onze katten gooien dat niet meer om sinds ze weten dat het geen speelgoed is. Maar hoe hard botst de robotstofzuiger teen opbjecten aan?

Op dit moment ben ik geneigd een voorkeur te hebben voor de Navibot omdat ik in buitenlandse fora las dat de Roomba ruwer te werk gaat met botsen en toch net over de rand van bijvoorbeeld een trap te balanceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaapB op 24-04-2011 13:38:48 ]
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_95993194
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:19 schreef lezzer het volgende:
Net een 564 pet edition besteld. *O*
En ook een Scooba :@
Heb je ze inmiddels al uitgeprobeerd?
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Scooba! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2011 13:53:39 ]
pi_95993222


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2011 13:53:18 (mispost) ]
pi_95993348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:51 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Heb je ze inmiddels al uitgeprobeerd?
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Scooba! :)
:Y ^O^

Ja, die scooba, da's net zo'n hemels ding als de roomba :D
Alleen, ik moet nou dus nog apart van dat schoonmaakspul gaan bestellen...
Als je ziet wat voor water er uit komt, zie je dat het de moeite is :X
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:59:37 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_95993463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:55 schreef lezzer het volgende:
Als je ziet wat voor water er uit komt, zie je dat het de moeite is :X
Foto :?
pi_95994402
Een beetje mijn smerige vloer hier uitventen. Ik ben niet gek :o
pi_95997393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

:Y ^O^

Ja, die scooba, da's net zo'n hemels ding als de roomba :D
Alleen, ik moet nou dus nog apart van dat schoonmaakspul gaan bestellen...
Als je ziet wat voor water er uit komt, zie je dat het de moeite is :X
in het vorige deel is een filmpje te zien van een scooba, geplaatst door zo'n webwinkel, uit mn hoofd gooide die man er alleen een half dopje azijn in, en verder geen dure schoonmaakspul
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95998242
Dat kan ook volgens de beschrijving. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de geur daarvan...
pi_95998481
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:11 schreef lezzer het volgende:
Dat kan ook volgens de beschrijving. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de geur daarvan...
De geur trekt heel snel weg, je kunt ook nog een schoonmaakazijn met lavendel of citroengeur kopen.
pi_95999564
Moet er schoonmaakazijn in?
pi_96000478
Ja, ik zou het zeker eerst met schoonmaakazijn proberen voordat ik een of ander duur goedje zou bestellen.



Maar vertel eens wat meer? Geen vieze strepen op de vloer? Is je vloer plakkerig na een dweilbeurt door Scooba? Wordt de vloer écht schoon? Had je eerst Roomba nog laten schoonmaken alvorens Scooba los te laten, of moest Scooba de klus zelf klaren, etc etc. Ben zeer benieuwd. ;)
pi_96000586
Ik heb geen ervaring met scooba's maar veel verkoopsites raden ze gewoon schoonmaakazijn aan. http://www.roboti.nl/pages/productdetail.php?id=9. Azijn is niet geschikt voor natuursteen, maar dat wist je hopelijk al. Het verschil tussen tafelazijn en schoonmaakazijn is dat schoonmaakazijn ietjes zuurder is en vooral: niet geschikt voor consumptie op je sla.

Maar onthoud: azijn is en luchtje wat heel snel wegtrekt, zeker als het verdund is.
pi_96009807
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Rockfire het volgende:
Bah, ik heb deze week een Poäng-stoel gekocht bij de Ikea, maar mijn roomba is nu al twee keer vastgelopen op het frame :(
[ afbeelding ]
Ik heb ook zo'n soort stoel, en vorige week is Truus er voor het eerst op vastgelopen. :o
Gelukkig voor mij aan het eind van haar rondje dus de kamer was schoon, maar zij hing uitgeput en leeg van het gevecht om vrij te komen half over het frame. ;(

Inmiddels hebben mijn buren er ook eentje gekocht. En ze zijn net zo enthousiast als ik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:02:44 #44
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_96127152
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2011 12:56 schreef JaapB het volgende:
Ik zit al een tijdje mee te lezen over deze wondertjes der techniek en vraag me een aantal dingen af:

1 Hoe gaan de stofzuigrobots om met convectorputten, we hebben er twee van in de kamer. Zit hier verschil tussen de Roomba en de Navibot?
2 Hoe gaat het met onze gordijnen die tot op enkele millimeters boven de vloer hangen?
3 We hebben een paar smalle hoge vazen met droogspul daarin, onze katten gooien dat niet meer om sinds ze weten dat het geen speelgoed is. Maar hoe hard botst de robotstofzuiger teen opbjecten aan?

Op dit moment ben ik geneigd een voorkeur te hebben voor de Navibot omdat ik in buitenlandse fora las dat de Roomba ruwer te werk gaat met botsen en toch net over de rand van bijvoorbeeld een trap te balanceren.
ad 1 daar weet ik geen antwoord op omdat ik die niet heb.
ad 2. de Navibot ziet de gordijnen en stopt een paar centimeter ervoor(op het autoprogramma). de zijborstels zullen er iets onderdoor zwiepen.
ad 3 voor de vazen geldt hetzelfde. De Navibot neemt alles waar dat breder is dan pakweg 2 cm. en stopt. Je moet in deze gevallen dus niet het Edge programma gebruiken.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:12:08 #45
297443 Knavia
Enjoying the ride
pi_96132691
Hij is er! BesteKeus heeft dus alsnog netjes uitgeleverd. Vorige week al maar hij hangt pas sinds net aan het infuus zodat ie hopelijk morgen voor het eerst aan de slag mag.
Ben hééééél benieuwd. Sinds begin van de week niet gestofzuigd dus er is genoeg te doen.
What the superior man seeks is in himself; what the small man seeks is in others - Confucius
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:58:46 #46
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_96158702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 10:02 schreef Yemanja het volgende:

[..]

ad 1 daar weet ik geen antwoord op omdat ik die niet heb.
ad 2. de Navibot ziet de gordijnen en stopt een paar centimeter ervoor(op het autoprogramma). de zijborstels zullen er iets onderdoor zwiepen.
ad 3 voor de vazen geldt hetzelfde. De Navibot neemt alles waar dat breder is dan pakweg 2 cm. en stopt. Je moet in deze gevallen dus niet het Edge programma gebruiken.
Als ik dit zo lees dan is het zeker een intelligente robot en zal zo ook voor puntje 1 wel gelden dat de Navibot daar weinig problemen mee zal kennen. Nu nog zien dat ik mijn vrouw ook overtuig van het nut van zo'n klein wonder om de sporen van onze kattendames wat netjes weg te houden zonder zelf alle dagen met een stofzuiger in de rondte te hoeven. 8-)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 22:08:51 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_96159131
Roomba is precies wat onvoorzichtiger als het op obstakels aankomt. Niet dat ie de meubels beschadigd, maar zelf loopt ie wel wat krasjes op z'n bumper op.

Gordijnen vlak boven de grond laat ie met rust :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96167738
Ik verwacht dat hij een convectorput als een trapgat zal zien. Zeker weten doe ik het niet omdat ik geen zuigrobot en geen convectorput heb.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_96183954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:03 schreef Rowlf het volgende:
Ja, ik zou het zeker eerst met schoonmaakazijn proberen voordat ik een of ander duur goedje zou bestellen.

[ afbeelding ]

Maar vertel eens wat meer? Geen vieze strepen op de vloer? Is je vloer plakkerig na een dweilbeurt door Scooba? Wordt de vloer écht schoon? Had je eerst Roomba nog laten schoonmaken alvorens Scooba los te laten, of moest Scooba de klus zelf klaren, etc etc. Ben zeer benieuwd. ;)
Ik laat altijd eerst de Roomba gaan voor de Scooba, anders komt er zoveel haar in de zuiger en het filter van de Scooba dat hij het water niet meer kan opzuigen en je vloer dus kletsnat is. Maar ik heb wel twee honden en twee katten.
Er blijven op mijn vloer (laminaat) geen strepen achter, is absoluut niet plakkerig en het wordt écht schoon. Het schone en vieze water komen niet bij elkaar, dus er wordt constant met schoon water gedweild, wat dus niet zo is als je met de hand dweilt.
Schoonmaakazijn heb ik ook al wel eens gebruikt en het ruikt wel zurig als hij bezig is, maar zoals anderen ook zeggen, trekt dat snel weer weg. Schoonmaakazijn met een geurtje koop je heel gedkoop (80 cent geloof ik) bij de Action. Verschil in schoonheid met het irobot schoonmaakmiddel merk ik niet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_96185879
Zo heb ik dat ook gedaan. Eerst Roomba, dan Scooba. Ik ga morgen eens met schoonmaakazijn proberen denk ik.
pi_96266840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:43 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik laat altijd eerst de Roomba gaan voor de Scooba, anders komt er zoveel haar in de zuiger en het filter van de Scooba dat hij het water niet meer kan opzuigen en je vloer dus kletsnat is. Maar ik heb wel twee honden en twee katten.
Er blijven op mijn vloer (laminaat) geen strepen achter, is absoluut niet plakkerig en het wordt écht schoon. Het schone en vieze water komen niet bij elkaar, dus er wordt constant met schoon water gedweild, wat dus niet zo is als je met de hand dweilt.
Schoonmaakazijn heb ik ook al wel eens gebruikt en het ruikt wel zurig als hij bezig is, maar zoals anderen ook zeggen, trekt dat snel weer weg. Schoonmaakazijn met een geurtje koop je heel gedkoop (80 cent geloof ik) bij de Action. Verschil in schoonheid met het irobot schoonmaakmiddel merk ik niet.
Dit klinkt heel erg goed! Dank je voor de info. Ik ga op termijn zeker een Roomba kopen. Als die ons bevalt, dan komt er ook een Scooba. :)
pi_96318868
Ik ben erg blij met Robbie, mijn Cleanmate. Heb mijn dressoir op blokjes gezet zodat hij daar ook onderdoor kan, drempel tussen keuken en kamer verlaagd, en kabels weggewerkt. Als ik thuiskom zet ik hem even 10 minuten in de hal aan het werk.
Mijn Stokke Gravity stoel, daar kwam hij niet goed omheen, die zet ik dan nog wel eens op de salontafel zodat Robbie zijn gang kan gaan.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_96432348
Nieuwe speakerstands met een platte voet, daar houdt mijn Truus niet zo van. Rijdt er vol op en gaat dan een beetje tegen de stand aanrijden. :/ Ik durf haar nu niet meer alleen aan te zetten, bang dat m'n speakers omdonderen. Nog geen idee wat ik eraan kan gaan doen helaas. ;(
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:39:30 #54
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96453180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:20 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
Ze draait tevreden haar rondjes, nadeel is wel de wall, in een half jaar tijd is die toe aan de derde batterij. a 4 euro..
Dan koop je toch een oplaadbare?
pi_96456652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:35 schreef the-it het volgende:

Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten
Dat klopt niet meer. Ik heb laatst bij de Media Markt in Hengelo verschillende types van Roomba gezien. Ik heb geen idee of andere filialen het ook verkopen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:33:31 #56
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_96466095
Onze langharig viervoeter logee is hier nu een week en Samantha heeft zich kranig geweerd. Iedere dag als ik thuis kwam was het hier netjes. De borstel heeft geen moeite met de haren door de rubberdelen die zich in de borstel bevinden. Heb om de dag even de wielen gecontroleerd en daar kon je eventuele haren zo uitdrukken.
Ook het bakje is groot genoeg om de hoeveelheid haren van Eros (de Zwitserse Witte Herder) die hij elke dag verliest. (je vraagt je soms af hoe het komt dat ie niet kaal wordt).
Proef geslaagd dus.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_96766035


LOL
  zondag 15 mei 2011 @ 09:14:50 #58
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_96828167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:58 schreef wiebelaar het volgende:
Nieuwe speakerstands met een platte voet, daar houdt mijn Truus niet zo van. Rijdt er vol op en gaat dan een beetje tegen de stand aanrijden. :/ Ik durf haar nu niet meer alleen aan te zetten, bang dat m'n speakers omdonderen. Nog geen idee wat ik eraan kan gaan doen helaas. ;(
Samantha deed hetzelfde bij onze staande lamp. Heb er antislip onder gelegd. Nu blijft de lamp staan en krijgt Samantha voldoende tegendruk en rijd achteruit om er omheen te gaan. Het is allicht het proberen waard of dit ook lukt met de speaker stand.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zondag 15 mei 2011 @ 13:43:59 #59
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96835192
De komende 2 weken in de aanbieding bij de Makro:
Samsung Novibot typenr VRC8855 voor 299 exclusief en 355,81 inclusief.
Ik heb geen flauw idee of dat scheelt maar wilde het toch even delen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zondag 15 mei 2011 @ 17:35:14 #60
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_96847665
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
De komende 2 weken in de aanbieding bij de Makro:
Samsung Novibot typenr VRC8855 voor 299 exclusief en 355,81 inclusief.
Ik heb geen flauw idee of dat scheelt maar wilde het toch even delen.
Als je bij Bol.com besteld dan wordt hij via Megapool geleverd voor 350,- Hoef je geen pas van de Makro en je hoeft er de deur niet voor uit :)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 15 mei 2011 @ 21:24:14 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96858567
Zojuist storing in mijn klarstein cleanmate :(

Hij ziet de afstandsbediening niet meer en ook het baken niet :D

Gelijk zoeken naar een nieuwe dus _O-

http://cgi.ebay.de/KLARST(...)&hash=item4cf7188b81

Wel voordelig voor 99 euri *O*

Eerst maar eens de oude uitelkaar schroeven :7

:W Ben dus nu ff bezig 8-)
  zondag 15 mei 2011 @ 21:59:20 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96861331
Hij doet ut weer *O* *O*

Draadje afgebroken van de IR sensor in de neus :P

Horen er drie aan te zitten zaten er maar twee aan -O-

Soldeerbout warm maken en ^O^

Schroefjes weer vastmaken en zuigen kreng }) _O-
pi_96862737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:47 schreef fh101 het volgende:
[ afbeelding ]

LOL
Dat is dus de reden dat ik niet programmeer hè :')
Overigens, nu een paar weken de Roomba en de Scooba in huis, en jeuh, wat fijn! *O*
pi_96892101
Zelf heb ik nu bijna een jaar een Samsung Navibot. Verwacht niet dat het je tijd spaart in het begin... Ik heb menig uur bestudeerd hoe ze haar werk doet... Ik met mijn biertje op de bank en zij maar poetsen voor een paar eurocent aan stroom.

Ze bevalt uitstekend, tweemaal per week mag ze mijn appartement poetsen als ik op mijn werk ben en eigenlijk gebruik ik de gewone stofzuiger nog maar zelden. Het is vooral mooi om te zien hoe ze gestructureerd de verschillende vertrekken doorloopt. Dus geen kriskras gerace door het huis zoals de Roomba doet. Ze botst ook zelden tegen iets aan als je gebruik maakt van de optie dat ze dit niet mag doen.

Nadeel is wel dat je je huis erop moet inrichten. Zo heb ik de kasten zoveel mogelijk hangend zodat ze er snel onderdoor kan. Ook heb ik nog maar drie van de zes stoelen bij de eettafel staan omdat het " doolhof-effect" anders te groot wordt. De drempel van de keuken naar de woonkamer neemt ze zelden in eenmaal, maar ze is erg vasthoudend waardoor ze altijd weer uit de keuken weet te komen. Eigenlijk een knap staaltje kunstmatige intelligentie. Accu is ruim voldoende voor mijn appartement van 80 m2. Als ze wel halverwege op is gaat ze opladen en vervolgens weer aan de bak op de plek waar ze gestopt is. Of ie geschikt is voor huisdieren weet ik niet eigenlijk. Op vloerbedekking werkt het in elk geval niet dus ik zou hem met een hond of kat met lange haren niet aanraden.
pi_96892184
Dweilen met azijn. Doen jullie dat met "azijn voor in de sla" of schoonmaakazijn?
pi_97015171
Heeft iemand wel es gehoord van de Carneo Smart Cleaner 610? Is in diameter iets kleiner en 6mm lager dan de Roomba 555. Ik weet niet of de Roomba onder m'n dressoir past. Daar is een vrije ruimte van 94mm en elke mm telt dan :D

Hier is een goede review te vinden met 4 andere robots. De Carneo wordt hier 2e.

Voordeel van de Roomba in het algemeen is dat de onderdelen (mocht je ze nodig hebben) makkelijk te verkrijgen zijn. Ook heb ik gelezen dat de 700-serie van de Roomba eraan komt, maar wanneer... De 700-serie schijnt o.a. (nog) beter schoon te maken en een betere accu te hebben. Heb al een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de 700-serie in Nederland te koop is maar nog niets gehoord.

Lastig om al die reviews door te spitten en te vergelijken, terwijl ik al een jaar overweeg om er 1 te kopen *zucht*
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:30:40 #67
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_97021208
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:53 schreef lezzer het volgende:
Dweilen met azijn. Doen jullie dat met "azijn voor in de sla" of schoonmaakazijn?
Balsamico azijn geeft hier het beste resultaat.

Wat denk je zelf :)
pi_97021232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:30 schreef Coelho het volgende:

[..]

Balsamico azijn geeft hier het beste resultaat.

Wat denk je zelf :)
Ik vraag toch gewoon wat? Waarom niet gewoon een antwoord?
pi_97078134
Ik heb er ook 1 gekocht. Morgen gaan we hem ophalen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:19:05 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97084602
Ik wil er nog steeds een, maar ik stel de aankoop steeds uit. Misschien doe ik het wel van mijn vakantiegeld.
Zie nooit een aanbieding van Roomba.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:20:08 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97084639
@Lezzer, ik zou schoonmaakazijn pakken. Alleen al mdat het stukken goedkoper is.
pi_97105807
Heb vanmiddag de Carneo 610 besteld en als het goed is wordt ze morgen (zaterdag) geleverd *O*

Heb gister nog gebeld met iRobot wanneer de 700-serie van de Roomba in Nederland te koop is. Dat wordt augustus 2011. Dat duurt me te lang dus ik heb maar de Carneo 610 besteld voor ¤ 265,00.

Als de nieuwe Roomba echt veel beter is dan men beweert kijk ik dan wel even of ik de nieuwe Roomba alsnog ga bestellen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 03:44:08 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97108516
http://www.stofzuigerstor(...)art-cleaner-610.html

Is toch gewoon een kloon van de klarstein :?
Alleen voor bijna 3x de prijs :D
Of is er iets wat de klarstein niet kan en hij wel :?
pi_97154731
Wij hebben gisteren de Roomba gekocht.
Ik weet nog niet precies of ik nu echt heel erg enthousiast ben. Ik vind dat bij lange na niet alles opgestofzuigd wordt en ook niet alles wordt gestofzuigd sommige plekken worden gewoon overgeslagen. Ook zaten de borstels heel snel vol. En we hebben expres de pet gekocht.
Maar even een week elke dag aanzetten en kijken hoe ik er dan overdenk. Wel jammer dat de richeltjes bij de dorpels niet gepakt worden
pi_97165320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 03:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.stofzuigerstor(...)art-cleaner-610.html

Is toch gewoon een kloon van de klarstein :?
Alleen voor bijna 3x de prijs :D
Of is er iets wat de klarstein niet kan en hij wel :?
Nouja, ik kan bijna niets over die Klarstein vinden op google, behalve dat alles in het Duits is en dat ik van grijs nou niet echt enthousiast word.

De prijs vind ik wel meevallen, al maakt mij dat niet zoveel uit. Ik koop liever iets duurder in Nederland dan goedkoper in het buitenland. Mochten er binnen een half jaar problemen zijn is het toch makkelijker dat je in Nederland terecht kunt.

Heb hem gister geprogrammeerd voor vanmorgen en hij deed alles netjes. Alleen van al die stoelpoten (6 eetstoelen) raakte hij een beetje van slag, daar bleef hij hangen. Daar moet ik dus nog iets op verzinnen. Maar na een half uurtje wist hij daar weg te komen en ging hij weer verder. Na 2 uur was z'n accu bijna leeg en zocht hij z'n oplader op. Net het stofbakje geleegd en die zat behoorlijk vol. Al met al ben ik dus tevreden.
pi_97167112
Ik heb gisteren de roomba 555 opgehaald en in 1 woord geweldig, we hebben 4 kuipstoepen die aan 3 zijden dicht zijn, 2 naar achteren zetten voordat we op start drukken en hij neemt alles netjes mee. Ik had de timer geprogrameerd om 2 uur maar bedacht me toen we gister dat het alarm op het huis het niet gaat waarderen als we een keer laat thuis komen, dus maar even de timers eruit gahaald.

we hebben een wengé (donkerbruin/zwart) vloer waar je na een dag eigenlijk al weer moet stofzuigen. dus steeds weer de dyson uit dekast,hier werd ik helemaal gek van. nu doet robbie het elke avond voor me.

robbie past niet onder de bank helaas, en het is te veel om de bank op te hogen. maar wat ik van vrienden moet geloven ligt er zeer weinig onder als je robbie gewoon elkedag zijn werk laat doen.

als robbie langs geweest is is eens in de week dweilen zo klaar.

als ik thuis kom uit mn werk, zet ik hem boven neer en gaat hij daar op zn gemak de boel doen.

de dock staat onder het tv meubel dus ook niet in het zicht. enige nadeel is dat de knoppen iet goed bereikbaar zijn.

iemadn ervaring met de logitech harmony om de roomba te bedienen dit zou mogelijk moeten zijn volgens div. filmpjes op youtube.

gr jerryr
  maandag 23 mei 2011 @ 07:35:09 #77
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97187750
Bij Groupon is er vandaag een robotstofzuiger in de aanbieding! De Eurobot 2011, voor 179 euro.
pi_97188756
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:35 schreef morgane het volgende:
Bij Groupon is er vandaag een robotstofzuiger in de aanbieding! De Eurobot 2011, voor 179 euro.
Ik zag hem ook... Dacht ook gelijk aan dit topic!
Iemand die er wat meer over kan vertellen?
pi_97189624
quote:
12s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:33 schreef JerryR het volgende:
Ik had de timer geprogrameerd om 2 uur maar bedacht me toen we gister dat het alarm op het huis het niet gaat waarderen als we een keer laat thuis komen, dus maar even de timers eruit gahaald.
Meestal is het alarm geprogrammeerd om alleen bij grotere lichamen te gaan piepen... Zodat het alarm niet af gaat als de kat rond loopt... en dus ook niet als de Roomba rondjes rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:54:27 #80
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_97189677
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:07 schreef ReVu het volgende:

[..]

Ik zag hem ook... Dacht ook gelijk aan dit topic!
Iemand die er wat meer over kan vertellen?
Hier nog eentje, klinkt goed voor zoveel minder, hopelijk is de kwaliteit niet zoveel minder ;)
pi_97190287
Denk niet dat we hier veel er over zullen horen...
Internet staat ook niet vol van de recensies over dit ding.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:25:19 #82
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_97192135
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:24 schreef ReVu het volgende:
Denk niet dat we hier veel er over zullen horen...
Internet staat ook niet vol van de recensies over dit ding.
Ik vrees voor een kloon en een veel te hoge 'reguliere' prijs...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_97206303
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Meestal is het alarm geprogrammeerd om alleen bij grotere lichamen te gaan piepen... Zodat het alarm niet af gaat als de kat rond loopt... en dus ook niet als de Roomba rondjes rijdt.
Het ledje van de Pir licht op dus hij ziet um helaas.
pi_97207053
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:52 schreef JerryR het volgende:

Het ledje van de Pir licht op dus hij ziet um helaas.
Vervelend... Moet ik toch ook nog even onze alarmleverancier vragen of zo'n Roomba problemen gaat geven.

Ik ben al ooit eens wakker geblazen door het alarm en verdomd dat het niet waar is: dat is niet leuk om 4 uur midden in de nacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97209646
Hebben jullie de Groupon deal gezien, deal of niet?
pi_97209958
Het is zowel een zuigert als een dweilert... Voor die prijs kun je nog een gokje wagen denk ik.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:07:15 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290657
Nah, ik houd het toch bij m'n Roomba O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97307178
Hey hallo, voor de menden die de roomba 555 willen bedienen met hun Logitech harmony, dit kan gewoon. in de harmony software : THUISAUTOMATISERING --> THUISAPPERATUUR --> Roomba 500 invullen.

alles werkt clean, dock,spot,voor,achter,links,rechts

om dock en spot te gebruiken even roomba uit en aan zetten door de clean knop op de afstandbediening even in gedrukt te houden. vervolgens spot of dock gebruiken
pi_97352135
hebben jullie een advies voor een goede chef stofzuig?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zondag 29 mei 2011 @ 14:03:02 #90
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_97455167
Na 6 weken, en veel aandringen, een min of meer antwoord van Samsung ontvangen.
Het komt er in het kort hier op neer: De beschrijving op de website van Samsung is niet de werkelijkheid, maar er staat ook ergens dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden. Ik kreeg nogmaals het advies de Navibot maar terug te sturen. Kortom de info op de website is misleidend. Er kan alleen dagelijks dezelfde tijd geprogrammeerd worden op het auto programma.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_97636848
Ben zelf al een hele tijd een enorme fan van de stofzuigrobot :) Hoop binnenkort er zelf 1tje aan te kunnen schaffen,ik wil gaan voor de roomba 560 omdat die vuurtorens heeft en ik en-suite woon.
Dan kan hij mooi zelfstandig mijn appartement door :Y
Nog eventjes verder sparen leuk onverwachte rekeningen |:(
pi_97637059
Ik ga voor het nieuwe huis een 780 van Roomba halen. Is inmiddels op de markt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juni 2011 @ 09:05:41 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_97776113
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:05 schreef Kreator het volgende:
Die van mij staat te koop .
Waar haal je vandaan dat die Samsung beter werkt dan een iRobot? Tests die ik lees geven wat anders aan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juni 2011 @ 09:50:15 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_97776452
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat die Samsung beter werkt dan een iRobot? Tests die ik lees geven wat anders aan...
Tests die ik lees en heb gezien geven allemaal aan dat de Samsung efficienter werkt. Qua schoonmaak doet het elkaar niet veel. (Met name vanwege het feit dat hij een camera bovenop heeft die de kamer mapt en daardoor niet willekeurig een kant opbotst, maar systematisch te werk gaat en dus niet 128 keer dezelfde stukjes zuigt)
pi_98191860
Volgens mij doet de Roomba er niet zo heel veel langer over. In ieder geval botst ie niet willekeurig een kant op, het ding heeft infrarood sensor die constant zijn omgeving bekijkt en 'm een richting opstuurt. 64 keer per seconde beoordeelt ie welke kant hij op gaat.

Hij doet er dus wellicht wat langer over (weet ik niet!) en hij komt ook vaker op dezelfde plek maar mij maakt dat niet uit. Hij stofzuigt toch als ik niet thuis ben en als ik thuis kom is het superschoon! En dat vind ik het belangrijkste :-)

Hardware.info heeft ze allemaal getest, volgens mij doet die Roomba het daar echt wel heel snel en komt ie overal zelfs meerdere keren:
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 19:41:24 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_98216036
M'n Roomba werkt als ik niet thuis ben. Mag ie er zo lang over doen als ie zelf wil
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98242037
Sletvana is alweer op vakantie :(
Maar met een reden, een collega van mij gaat hem toevoegen aan zijn huisdomotica, als het werkt, dan kan ik straks vanaf waar dan ook ter wereld dat ding mooi laten stofzuigen waar en wanneer ik wil. Totaal nutteloos maar wel heel vet :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:16:10 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98290623
http://www.1dayfly.com/#oid=1009_4

Lijkt mij niet echt wat, alleen al dat Engrish erbij :D
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 14:00:37 #100
13368 NiGeLaToR
pi_98291985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:16 schreef Aventura het volgende:
http://www.1dayfly.com/#oid=1009_4

Lijkt mij niet echt wat, alleen al dat Engrish erbij :D
Tis weer ouderwets duurkoop vs goedkoop. Geen idee of dit wat is... bij mij zou die vrij veel harde vloer mogen stofzuigen, vooral om de kattenharen.

Zijn er kenners van dit apparaat van 1dayfly hier?

Het is de AGAiT E-Clean van ASUS:



Doet 1,5 uur zuigen... en dan opladen.
pi_98292093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:33 schreef RanTheMan het volgende:
Sletvana is alweer op vakantie :(
Maar met een reden, een collega van mij gaat hem toevoegen aan zijn huisdomotica, als het werkt, dan kan ik straks vanaf waar dan ook ter wereld dat ding mooi laten stofzuigen waar en wanneer ik wil. Totaal nutteloos maar wel heel vet :)
_O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 14:07:31 #102
13368 NiGeLaToR
pi_98292250
Enfin, heb er een besteld. Kan altijd nog middels koop op afstand terug als ie echt waardeloos blijkt te zijn. Tis een gele geworden, de rode was op. Maar dan heet ie natuurlijk wel Bumblebee :P
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:09:24 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98292328
Krijg je dan ook dat poesje erbij? :P
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:10:32 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98292379
Ben zeker benieuwd naar je ervaringen. Voor ons is ie denk ik niet geschikt, heavy duty hier met kattenharen en tapijt boven.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 14:12:14 #105
13368 NiGeLaToR
pi_98292434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:09 schreef Aventura het volgende:
Krijg je dan ook dat poesje erbij? :P
8-) The Agait E-Clean comes with the following accessories:

- adapter
- cleaning kit
- docking station
- manual in all languages except yours
- Bonsai Kitten (colour may differ from picture)
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 14:12:49 #106
13368 NiGeLaToR
pi_98292452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:10 schreef Aventura het volgende:
Ben zeker benieuwd naar je ervaringen. Voor ons is ie denk ik niet geschikt, heavy duty hier met kattenharen en tapijt boven.
Volgens de forum admin van 1dayfly zijn kattenharen geeeen enkel probleem. Anders gewoon retour :+
pi_98292867
quote:
quote:
Een serieus schoonmaakapparaat dat de echte luie stukken vreten onder ons zodanig tegenmoet komt dat zij niks anders zullen kunnen dan grijnzend op de bank te zitten met een zak chips.
Nou, wordt lekker in de markt gezet zo... :o
pi_98293917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

_O-
Het schijnt al te werken, geen idee hoe, maar ik kan m morgen vanuit spanje bij mijn collega laten stofzuigen als ik zou willen, "You gotta love Domotica"

f*cking briljant
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:56:59 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98294414
Ik zou hem vast programeren voor vannacht om drie uur dat hij de slaapkamer gaat zuigen :+
Waar heb je anders vrienden voor :D _O-
pi_98296487
Ik moet ook zo'n ding hebben. Dit weekend maar even prijs/kwaliteit/review procedures doen.

Edit: dit lijkt allemaal wel redelijk geprijst? (komt nog wel s&h bovenop natuurlijk) http://www.robotreviews.com/buy/roomba

Edit2: neig momenteel naar zoiets...
http://www.engadget.com/2(...)botic-vacuum-review/

Edit 3: heeft iemand hier een Mint?

[ Bericht 40% gewijzigd door Northside op 17-06-2011 16:54:09 ]
Ja, ik generaliseer.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 23:09:55 #111
13368 NiGeLaToR
pi_98315189
Die Neato XV-11 is wel heel tof inderdaad.
Kost 399usd momenteel, dus niet eens zo gek duur vergeleken bij Roomba. En deze laat je los op een verdieping en dan doet ie gewoon alle kamers netjes in 1 keer, zonder kansloos op en neer te gaan rijden :+
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:05:04 #112
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98328639
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

[..]

Nou, wordt lekker in de markt gezet zo... :o
Heb een test op Youtube bekeken. Ziet er toch iets anders uit dan de Samsung:
Heeft maar een zijborstel, de grote borstel heeft geen voorziening zodat er geen haren om heen kunnen draaien. Prijs is natuurlijk veel lager, maar ik denk dat je er meer werk aan hebt om het schoon te maken.Samsung heeft een ingenieus systeem om de haren van de grote borstel in het werk te verwijderen.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 18:37:21 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_98341480
Hoe doet de Samsung dat dan? Want de Roomba draait haren ook gewoon om de borstels. Die moet je zelf verwijderen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 juni 2011 @ 12:07:24 #114
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98365353
Mijn Roomba besluit altijd dat ie klaar is met schoonmaken als ie achter onder de bank zit :')
  zondag 19 juni 2011 @ 16:06:00 #115
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98373695
Ik heb voor de duidelijkheid wat foto's genomen. Het komt hierop neer: de borstel draait constant langs de kam die voor het opvangbakje zit. Daardoor wordt alles er steeds "afgeschraapt". De rubberstripjes voorkomen dat het haar om de as draait.
Na drie maanden heb ik de borstel nog nooit schoon hoeven maken, zelfs niet toen ik de hond van mijn dochter te logeren had die toch haren van 10 a 15 cm heeft (en een heleboel verliest op een dag).







[ Bericht 3% gewijzigd door Yemanja op 19-06-2011 16:28:18 ]
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zondag 19 juni 2011 @ 16:09:13 #116
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98373837
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:06 schreef Yemanja het volgende:
Ik heb voor de duidelijkheid wat foto's genomen. Het komt hierop neer: de borstel draaid constant langs de kam die voor het opvangbakje zit. Daardoor wordt alles er steeds "afgeschraapt". De rubberstripjes voorkomen dat het haar om de as draait.
Na drie maanden heb ik de borstel nog nooit schoon hoeven maken, zelfs niet toe ik de hond van mijn dochter te logeren had die tot haren van 10 a 15 cm heeft (en een heleboel verliest op een dag).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het uploaden van de foto's schijnt niet te werken.

Toch nog gelukt!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Yemanja op 19-06-2011 16:25:16 ]
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  maandag 20 juni 2011 @ 00:21:16 #117
28033 Pek
je moet wat
pi_98396229
Na lang wikken en wegen uiteindelijk de knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst :) Het is de Cleanmate QQ-2 Plus geworden van Infinuvo, omdat die blijkbaar niet de mindere is van de Roomba 555, als ik verschillende reviews mag geloven en het scheelt nogal in prijs. Die fancy extra's van de Roomba heb ik hier toch niet nodig en die UV-lamp schijnt echt te werken, wat weer prettig is voor m'n allergieën. Ik hoop hem haar dinsdag of woensdag binnen te hebben.

Ik ben benieuwd! *O*
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:21:51 #118
28033 Pek
je moet wat
pi_98566890
Nou, Optimus Prime heeft zijn eerste rondjes gedraaid hier en is helemaal top! Ik had eerst op mijn manier gestofzuigd, en toch kwam de kanjer nog met een halve bak vol prut terug, een aanwinst dus _O_

De kat had het eerste uur een wtf?-momentje, maar zit er nu gebiologeerd naar te kijken, en hij is als de dood voor normale stofzuigers.

Enige probleem is nog m'n huisdalek, die moet 'm niet: "Leave this area, or be exterminated!!"


:') :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:25:21 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98570234
:D
pi_98570888
_O- _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:02:55 #121
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98593917
Ja het is niet te geloven wat die dingen nog bij elkaar weten te vegen.
Samantha is hier nu drie maanden en ik dacht zo af en toe nog wel de gewone stofzuiger te moeten hanteren maar dat heb ik nog niet gedaan. Waar zij niet bij kan, kan ik met de stofzuiger ook niet bij. Daar haal ik altijd zo'n swifferdoekje onderdoor. Het scheelt echt een hoop werk. en mijn man is allergisch voor stof en dat is nu een stuk verbeterd. O-)
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_98630598
Ik ontdekte laatst een vergeten plekje in mijn slaapkamer, toen schrok ik ervan hoeveel stof er in een jaar verzameld kon worden. :X
Heb een soort bak op wieltjes onder mijn bed staan, niet bij stilgestaan dat Truus daar niet onder kon. Was flink grijs (op bruine vloerbedekking). Bak aan de kant, Truus opgesloten in de slaapkamer en later was alles weer in orde. O+
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 08:10:58 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_98637869
Ik verbaas me ook altijd nog steeds (na meer dan anderhalf jaar) over hoeveel Roomba te pakken krijgt! Hoe vies moet het daarvoor hier wel niet geweest zijn :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:00:35 #124
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98640994
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:21 schreef Pek het volgende:
Nou, Optimus Prime heeft zijn eerste rondjes gedraaid hier en is helemaal top! Ik had eerst op mijn manier gestofzuigd, en toch kwam de kanjer nog met een halve bak vol prut terug, een aanwinst dus _O_

De kat had het eerste uur een wtf?-momentje, maar zit er nu gebiologeerd naar te kijken, en hij is als de dood voor normale stofzuigers.

Enige probleem is nog m'n huisdalek, die moet 'm niet: "Leave this area, or be exterminated!!"

[ afbeelding ]
:') :P
Omg waar heb je de Dalek vandaan? :o
pi_98652697
Ik heb een extravoordeelkaart van de Kruidvat en dan krijg je elke dag een aanbieding per mail. Vandaag een irobot (ik denk een Roomba dus ?) van 499 voor 299. Helaas staat er niet bij welke versie.
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 18:56:55 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_98653261
Zijn die aanbiedingen per persoon verschillend dan? Want ik heb voor vandaag Syoss men
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98653345
Ik heb ook de roomba bij kruidvat aanbieding vandaag maar idd niet te achterhalen welke versie het is
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:26:57 #128
28033 Pek
je moet wat
pi_98654127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:00 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Omg waar heb je de Dalek vandaan? :o
18" Voice Interactive Dalek: Currently unavailable ;(

Ik zei toen nog tegen Breuls in het dr. Who topic: "Als het ding kon stofzuigen, was het helemaal geweldig geweest!" _O-

Edit: nou ja, niet tegen Breuls, dat was een gok, grote kans natuurlijk, maar ik zat er niet ver naast: Doctor Who & Torchwood #9 - All the strange creatures.. Man, wat is dat alweer lang geleden :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Pek op 25-06-2011 20:16:10 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:53:48 #129
31260 Finch
Stay close
pi_98663579
Ik volg dit topic al een tijdje en wil nu toch mijn vriendin verrassen met haar eerste robotje. Maar ik zit te twijfelen welke ik zal nemen. De keuze is tussen de Roomba 555 & de Samsung vcr8855l3b.

Qua prijzen ontlopen ze elkaar niet echt, Maar toch heb ik nog wat vragen, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen,

1. Is de Roomba nou echt beter dan de Samsung?

2. Ik heb verschillende filmpjes gezien op internet, maar bij de Roomba krijg ik het idee dat hij groot vuil wegschiet met het borsteltje..
Zie ook
3. Hierboven maakt Yemanja de opmerking dat in de Samsung de haren automatisch van het borsteltje worden verwijderd. heb je deze 'optie' nodig? Mijn vriendin heeft namelijk redelijk lang haar en die blijven natuurlijk lekker op zo'n rol hangen.

4. Bij de ING is er de mogelijkheid om met rentepunten een Philps FC9910
maar op internet kan ik vrij weinig over deze unit vinden. Heeft een van jullie ervaring met een Philips robot stofzuiger? Deze is wel een stukje duurder als je hem niet via de ING besteld, maar is het dat ook waard?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  FOK!fotograaf zondag 26 juni 2011 @ 17:37:16 #130
13368 NiGeLaToR
pi_98684372
Ze hebben BumbleBee proberen te brengen gister - maar we waren niet thuis. Morgen nog maar eens horen, kijken of die nog aan de slag wil na een weekendje langer in de doos gezeten te hebben. BumbleBee is overigens de robot die vorige week bij 1DayFly in de aanbieding was.
  zondag 26 juni 2011 @ 18:24:44 #131
94346 Northside
We'll see
pi_98685916
Ik denk dat het de Neato XV-11 wordt. Is er iemand hier die dat ding in huis heeft en mij het laatste duwtje in de rug wil geven met wat positieve opmerkingen?
Ja, ik generaliseer.
  FOK!fotograaf maandag 27 juni 2011 @ 18:27:16 #132
13368 NiGeLaToR
pi_98729067
Zow, eerste rondje zit erop. Maakt weinig geluid, kan een uur en een kwartier zuigen voor een laadbeurt en het bakje zat nadien al bomvol met kattenharen en andere rommeltjes. Tot nu toe enige nadeel; bakje zit snel vol ;) oke, had wel netjes stof gespaard en onze woonkamer is +70 m2 groot.

Langs de kanten doet ie prima, hij is overal achter en onder geweest. Precies midden in de kamer lagen nog wel wat haren, maar even kijken hoe die dat doet. Sowieso makkelijker om ipv eens per week te zuigen om dit vaker te doen.
pi_98730077
Voor de robotbezitters...
Hebben jullie je huis nou eigenlijk robotproof ingericht?
ik merk dat ik elke keer wel loop te sjouwen met spullen en flink nadenk over hoe ik de boel kan inrichten zonder dat ik dat moet doen.
Of laten jullie keukenstoelen enzo gewoon staan?
pi_98730222
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:53 schreef lezzer het volgende:
Voor de robotbezitters...
Hebben jullie je huis nou eigenlijk robotproof ingericht?
ik merk dat ik elke keer wel loop te sjouwen met spullen en flink nadenk over hoe ik de boel kan inrichten zonder dat ik dat moet doen.
Of laten jullie keukenstoelen enzo gewoon staan?
Als ik poets wil ik plek hebben dus dan moet alles uit de weg/van de vloer. En zo werkt Truus ook het beste. :P In de praktijk komt het erop neer dat de stoelen op tafel gaan, voetenbankje op een luie stoel en de hangkussens van de katten op de bank. 3 minuutjes werk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98730468
Ok, zo doe ik het nu ook :)
Ik heb alleen nog wat meer items in de weg staan blijkt. Ik zet bijvoorbeeld ook de staande lampen op de tafel.
pi_98730514
Ow ja, ik zet ook nog een vaste plant op een kastje. En als ik me heel actief voel dan gaat de luie stoel de woonkamer uit en de krabpaal erachteraan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 27 juni 2011 @ 19:12:46 #137
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98730925
Samantha doet elke dag haar werk. Bakje is dan toereikend (ook toen de hond er was). Ruimte is ongeveer 80 m2 (keuken-, eetgedeelte en voorkamer)
Ik heb niet veel zaken waar ze niet onderdoor cq langs kan. Alleen de keukenstoelen hebben een vreemd onderstel waar ze niet mee overweg kan. Deze zet ik voorover tegen de tafel aan, dan kan ze eronder door.
In de huiskamer voor kan ze niet onder de stoelen door omdat het een soort kolommen zijn. Daar komt ook niet veel stof onder.
Die zet ik eens per week aan de kant. Onder een staande lamp heb ik anti-slip gelegd, dan kan ze hem niet weg schuiven, nu gaat ze over de voet en er netjes langs.
Alleen in de slaapkamer leg ik een dress boy op bed. Met dat onderstel kan ze ook niet overweg.

Het blijft altijd veel minder werk dan zelf stofzuigen. Dat deed ik nooit iedere dag (zou me meer dan 1,5 uur per dag kosten) en nu is het elke dag schoon.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  FOK!fotograaf maandag 27 juni 2011 @ 20:29:38 #138
13368 NiGeLaToR
pi_98734470
Bumblebee is met ronde twee bezig boven. Tis niet zo'n slimmerd, dus doet z'n naam eer aan. Op zich raakt ie niet snel verstrikt, maar ook de dressboy is drama. Verder valt het geluid me mee en zuigt ie echt ipv de roomba borstel robots. Op langere termijn zullen we zien of het bevalt :) ik denk het wel, het is in ieder geval een leuke gadget waar iedereen in huis wat aan heeft :P

Als ik de stoelen van de tafel schuif kan ie in ieder geval onder tafel door, ga wel kijken waar er stof blijft liggen. Eerste plek is op de trap ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 22:03:24 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98739287
Heb je ook tapijt liggen Nigelator?

Wel leuk, je live-verslag :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:13:48 #140
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_98751997
Ja trappen kunnen ze niet aan (er overigens ook niet afvallen). Ik heb hardhouten trappen. voor ik de hallen laat doen, dan veeg ik de trappen af met een swiffer. Deze zijn zowiezo ideaal. Overal waar Samantha niet tussen/onder kan haal ik een keer in de week die swiffer tussen/onder door (normaal kan ik daar met de stofzuiger ook niet bij, en door mijn fysieke beperkingen kan ik de trap ook niet stofzuigen). Doordat er elke dag gezogen wordt verzameld zich ook niet bar veel op die plaatsen. Ook Samantha heeft enige zuigkracht gezien de hoeveelheid fijnstof die ze verzameld.
De enige vloerbedekking die ik heb is de mat in de hal. Deze maakt ze keurig schoon.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2011 @ 12:49:15 #141
13368 NiGeLaToR
pi_98761684
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Aventura het volgende:
Heb je ook tapijt liggen Nigelator?

Wel leuk, je live-verslag :)
Er is een nieuw hoogpolig tapijt wat door onze poes als kattenbak is gebruikt. Die hangt nog even te drogen in de garage, maar krijg de pislucht er moeilijk uit. Ik denk dat Bumblebee er tegenaan zal rijden en er niet op komt, maar we zullen zien. Vanochtend weer even een uurtje losgelaten beneden en nu zat er al een stuk minder in het bakje. Logisch ook. De katten vinden het een stuk minder eng dan de normale stofzuiger, minder herrie, kleiner en voorspelbare snelheid. Ik overweg op zo'n kattenspeeltje erop te zetten :P
pi_98834953
Vandaag een Mint(je) besteld. Ben benieuwd. Als het principe bevalt krijgt hij over een tijdje een grote broer voor het zwaardere schoonmaakwerk.
Ja, ik generaliseer.
pi_98887506
tvp want ik kwijl van dit topic :')

Sparen voor een roomba en scooba *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_98985669
accu van 500 is dood... even eentje besteld via ebay. Ben benieuwd of het een beetje lukt.

Ik heb nog een 400 waar ook een ebay accu in zit, maar di e kan niet meer opladen. Geen zin om 40 euro uit te geven om te testen of het de lader is die kapot is, of accu.
  zondag 3 juli 2011 @ 17:42:57 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98988557
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:33 schreef athlonkmf het volgende:
accu van 500 is dood... even eentje besteld via ebay. Ben benieuwd of het een beetje lukt.

Ik heb nog een 400 waar ook een ebay accu in zit, maar di e kan niet meer opladen. Geen zin om 40 euro uit te geven om te testen of het de lader is die kapot is, of accu.
Kan je ook meten hoor ;)
En meten is weten :)
pi_98990391
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:49 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Er is een nieuw hoogpolig tapijt wat door onze poes als kattenbak is gebruikt. Die hangt nog even te drogen in de garage, maar krijg de pislucht er moeilijk uit.
Misschien heb je het al gedaan maar ik wilde even de tip geven; kattenpies altijd schoonmaken met een enzymatisch middel, bv Biotex groen. Ik hoor ook wel eens goede verhalen over het HG middel "alle nare luchtjes weg" en verder zijn er ook nog speciale antikattepieslucht middelen op internet/bij sommige dierenwinkels verkrijgbaar van het merk Ecodor.
pi_98990780
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Kan je ook meten hoor ;)
En meten is weten :)
Nou. welke waardes zijn dan correct?
  zondag 3 juli 2011 @ 18:47:48 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98991099
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:39 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nou. welke waardes zijn dan correct?
Voltage meter nemen eop gelijkstroom zetten =dc en dan adapterplug meten
Bij de klarstein is dat 24 v

En op de accu meet ik 16 v

Succes :*
pi_98991179
Voor 5 euro lijkt het me een leuk speeltje voor de katten. Verder lijkt het me als stofzuiger buitengewoon onpraktisch c_/
pi_98991246
De oude roomba heeft geen aparte oplader. De roomba zelf is de lader. Roomba krijgt stroom, want licht op. Accu wordt alleen niet opgeladen. Voltage blijft laag (rond de 9 of zo)

Het is niet te meten of de contactpunten van roomba-> accu stroom geeft, want de meet ding past er niet in. Niet te vergeten dat je niet kan zien wat + en - is...
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 19:13:04 #151
9859 crew  Karina
Woman
pi_98992056
Ik zag de iRobot Scooba 385 dweilrobot, dat lijkt me wel wat (als ik ooit het geld heb).

Heeft iemand ervaring met deze? Lijkt me handig omdat ik laminaat heb.

Nog een vraag: kost het niet heel veel stroom om dat ding elke keer op te laden?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 4 juli 2011 @ 22:22:06 #152
31260 Finch
Stay close
pi_99042167
Morgen wordt Hasan (Samsung vcr8855l3b) geleverd. Mij benieuwen of hij het goed doet.. :)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_99042625
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:22 schreef Finch het volgende:
Morgen wordt Hasan (Samsung vcr8855l3b) geleverd. Mij benieuwen of hij het goed doet.. :)
Hasan? :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:14:26 #154
31260 Finch
Stay close
pi_99053202
Hoe moet ik hem dan noemen? Sjaak?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_99053208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:14 schreef Finch het volgende:
Hoe moet ik hem dan noemen? Sjaak?
Fatima, alice, muts. Iig vrouwelijk :{w
pi_99053256
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:13 schreef Karina het volgende:
Ik zag de iRobot Scooba 385 dweilrobot, dat lijkt me wel wat (als ik ooit het geld heb).

Heeft iemand ervaring met deze? Lijkt me handig omdat ik laminaat heb.

Nog een vraag: kost het niet heel veel stroom om dat ding elke keer op te laden?
Heul handig :Y
Ik ben er blij mee :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:53:52 #157
31260 Finch
Stay close
pi_99053437
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Fatima, alice, muts. Iig vrouwelijk :{w
neej lijkt me niks...
trouwens die keus is aan moeders de vrouw, hij is voor haar :)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_99053442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:53 schreef Finch het volgende:

[..]

neej lijkt me niks...
trouwens die keus is aan moeders de vrouw, hij is voor haar :)
Kleine finch dan :{w
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:31:47 #159
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99053844
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:23 schreef Northside het volgende:
Vandaag een Mint(je) besteld. Ben benieuwd. Als het principe bevalt krijgt hij over een tijdje een grote broer voor het zwaardere schoonmaakwerk.
Wat is een Mint?

Sowieso, wat is nou een beetje bang for buck qua robots? Ik zie door de topics de robots niet meer zeg maar :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:56:40 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99054133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is een Mint?

Sowieso, wat is nou een beetje bang for buck qua robots? Ik zie door de topics de robots niet meer zeg maar :')
Klarstein veel voor weinig :7
pi_99054162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is een Mint?

Sowieso, wat is nou een beetje bang for buck qua robots? Ik zie door de topics de robots niet meer zeg maar :')
Volgens mij is zo'n zuigbot meer een veredelde hobby dan een nuttig geval.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:59:33 #162
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99054165
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klarstein veel voor weinig :7
Ik wil kwaliteit, en een robot die het gewoon goed doet. Is dan een Klarstein wat voor mij? Hoe vergelijk je die dingen eigenlijk ? :') Kortom, waar begin ik _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:05:39 #163
94346 Northside
We'll see
pi_99057147
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil kwaliteit, en een robot die het gewoon goed doet. Is dan een Klarstein wat voor mij? Hoe vergelijk je die dingen eigenlijk ? :') Kortom, waar begin ik _O-
De Neato xv-11 stond nummer 1 op mijn shortlist. Heb er eigenlijk niets negatiefs over kunnen vinden (ja, dat ie lawaai maakt, maar hij doet zn werk toch als jij niet thuis bent dus boeiend).

Uiteindelijk heb ik zelf voor de Mint gekozen (http://mintcleaner.com/clean/) omdat ik wel iets zie in dat systeem met die doekjes. Maar die is dus alleen voor harde vloeren.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:31:24 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99060705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:05 schreef Northside het volgende:

[..]

De Neato xv-11 stond nummer 1 op mijn shortlist. Heb er eigenlijk niets negatiefs over kunnen vinden (ja, dat ie lawaai maakt, maar hij doet zn werk toch als jij niet thuis bent dus boeiend).

Uiteindelijk heb ik zelf voor de Mint gekozen (http://mintcleaner.com/clean/) omdat ik wel iets zie in dat systeem met die doekjes. Maar die is dus alleen voor harde vloeren.
Maar dat is niet echt een stofzuiger of wel?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:35:35 #165
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99060849
Meer een swiffer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:39:57 #166
94346 Northside
We'll see
pi_99061025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Maar dat is niet echt een stofzuiger of wel?
Nope. Ik zou even naar de Neato kijken. Of anders misschien de nieuwe 7xx serie van Roomba. Die zou omstreeks deze tijd gelanceerd worden, dan heb je het nieuwste van het nieuwste.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:03:16 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99061901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Maar dat is niet echt een stofzuiger of wel?
Filmpje 8-)

  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:06:34 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99061999
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil kwaliteit,
en een robot die het gewoon goed doet.
Is dan een Klarstein wat voor mij? Hoe vergelijk je die dingen eigenlijk ? :')
Kortom, waar begin ik _O-
Dit is kwaliteit heb hem al een jaar zonder problemen
Doet hij dus
Ja dus Ook op de prjs dus ;)
Met een klarstein goed en goedkoop, duurder kan altijd nog :7
pi_99062441
000
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:13 schreef Karina het volgende:
Ik zag de iRobot Scooba 385 dweilrobot, dat lijkt me wel wat (als ik ooit het geld heb).

Heeft iemand ervaring met deze? Lijkt me handig omdat ik laminaat heb.

Nog een vraag: kost het niet heel veel stroom om dat ding elke keer op te laden?
Voor laminaat is het niet echt geschikt. Of je moet van opgebolde vloeren houden.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:31:05 #170
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99062861
Waar koop je die Neato xv-11 dan eigenlijk :') Krijg alleen maar vage webshops in het buitenland :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:50:08 #171
94346 Northside
We'll see
pi_99063615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Waar koop je die Neato xv-11 dan eigenlijk :') Krijg alleen maar vage webshops in het buitenland :')
399$ op bijvoorbeeld Amazon.com (en dan even creatief doen met parcel forwarding). Binnen europa heet het ding XV-15 en kost hij 500¤.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:57:51 #172
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99063967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:50 schreef Northside het volgende:

[..]

399$ op bijvoorbeeld Amazon.com (en dan even creatief doen met parcel forwarding). Binnen europa heet het ding XV-15 en kost hij 500¤.
Ik begin niet aan parcel forwarding shit, dan ga ik wel een ander merk kopen. Dan maar een instapmodel roomba als het moet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:00:37 #173
94346 Northside
We'll see
pi_99064095
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:57 schreef Scorpie het volgende:
Ik begin niet aan parcel forwarding shit, dan ga ik wel een ander merk kopen. Dan maar een instapmodel roomba als het moet.
Ook voor Roomba zou ik dan de $-prijzen niet vergelijken met de ¤-prijzen hier. :)
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:05:00 #174
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99064298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ook voor Roomba zou ik dan de $-prijzen niet vergelijken met de ¤-prijzen hier. :)
I know, maar ik geef liever iets meer uit zonder gedoe qua verzending en crap.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:16:40 #175
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99064787
Roomba 555 gekocht, eens kijken of het wat is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scorpie op 05-07-2011 14:24:29 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99065048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ook voor Roomba zou ik dan de $-prijzen niet vergelijken met de ¤-prijzen hier. :)
Voor roomba is juist een aankoop bij een NL-winkel wel handig. Ik heb twee roomba's, beiden gingen kapot. Beiden werden opgehaald in garantietermijn en een nieuwe/refurbished voor teruggekregen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:29:04 #177
94346 Northside
We'll see
pi_99065261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:23 schreef athlonkmf het volgende:
Voor roomba is juist een aankoop bij een NL-winkel wel handig. Ik heb twee roomba's, beiden gingen kapot. Beiden werden opgehaald in garantietermijn en een nieuwe/refurbished voor teruggekregen
Ik weet niet, ik voel me altijd een beetje opgelicht als ik hier in Europa iets koop en het dan vervolgens op een Amerikaanse site voor (minder dan) de helft zie. Zo ook bij Roomba en z'n broertjes. De garantie is inderdaad een argument, maar als je een beetje handig bent met electronica kan je het vaak zelf ook maken.
Ja, ik generaliseer.
pi_99065896
Tja.. en dan bestel je in amerika en moet je de invoerkosten betalen. Kom je op hetzelfde neer...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:25:11 #179
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99067419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Nope. Ik zou even naar de Neato kijken. Of anders misschien de nieuwe 7xx serie van Roomba. Die zou omstreeks deze tijd gelanceerd worden, dan heb je het nieuwste van het nieuwste.
Oeh, zou dat inhouden dat de rest van de Roomba's in prijs gaat verlagen? O-)
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Filmpje 8-)

Dat laatste zinnetje is dan weer een beetje jammer -O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99067670
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oeh, zou dat inhouden dat de rest van de Roomba's in prijs gaat verlagen? O-)

[..]

Dat laatste zinnetje is dan weer een beetje jammer -O-
Ik ben blij dat ik toch nog de 'oude'520 heb gekocht. Ik kan hem nu nergens meer vinden voor de prijs die ik heb betaald want alle versies komen tegenwoordig met vuurtoren of andere accessoires die ik niet nodig heb.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:33:42 #181
94346 Northside
We'll see
pi_99067779
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:25 schreef tombolafan het volgende:
Oeh, zou dat inhouden dat de rest van de Roomba's in prijs gaat verlagen? O-)
Zo te zien wel. Naar welke ben je op zoek?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:37:12 #182
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99067914
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Zo te zien wel. Naar welke ben je op zoek?
Een simpele goede en redelijk goedkope :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:38:42 #183
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99067977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik toch nog de 'oude'520 heb gekocht. Ik kan hem nu nergens meer vinden voor de prijs die ik heb betaald want alle versies komen tegenwoordig met vuurtoren of andere accessoires die ik niet nodig heb.
Voor hoeveel had jij hem dan? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99068103
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Voor hoeveel had jij hem dan? :o
199 als ik me goed herinner.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:42:57 #185
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99068152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

199 als ik me goed herinner.
whut! :o :o :o
Das echt goedkoop idd _O-

Ach, hopen dat de nu-goedkoopste ook zo goedkoop wordt ofzo :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:43:32 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99068172
Ik heb (net als 1600 anderen) die Robo-duster van Groupon besteld, ding is er nog steeds niet :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_99068259
Roomba's hadden een paar jaar geleden plotseling een prijsverhoging gekregen, daarom zijn ze nu zo duur....


Vreemd omdat ze nauwelijks veranderen, niet vreemd omdat ze geen concurrenten hebben en het toch een nichemarkt is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:45:32 #188
94346 Northside
We'll see
pi_99068263
De Roomba 530 staat nu voor 270$ op amazon. 40$ verzendkosten erop en voor 220¤ hoef jij ook nooit meer te stofzuigen. :P
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:46:48 #189
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99068308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:45 schreef Northside het volgende:
De Roomba 530 staat nu voor 270$ op amazon. 40$ verzendkosten erop en voor 220¤ hoef jij ook nooit meer te stofzuigen. :P
is 310 dollar 220 euro tegenwoordig? :o :o

Ik zit nu in Engeland, zal ik daar eens zoeken? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99069327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]

is 310 dollar 220 euro tegenwoordig? :o :o

Ik zit nu in Engeland, zal ik daar eens zoeken? :D
Volgens Google zelfs nog minder: 214.384509 euro :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_99069516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:19 schreef athlonkmf het volgende:
000

[..]

Voor laminaat is het niet echt geschikt. Of je moet van opgebolde vloeren houden.
Dat ligt er maar net aan:
quote:
Als uw laminaatvloer wel gewoon gedweild mag worden kan de Scooba ook gewoon gebruikt worden. De Scooba maakt de vloer niet natter dan een gewone dweil.
Bron

Ik gebruik hem ook op mijn laminaat en heb geen last van bollingen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:17:01 #192
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99069556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:11 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Volgens Google zelfs nog minder: 214.384509 euro :P
Cool! :D

Maar ik moet nog sparen ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99070716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:45 schreef Northside het volgende:
De Roomba 530 staat nu voor 270$ op amazon. 40$ verzendkosten erop en voor 220¤ hoef jij ook nooit meer te stofzuigen. :P
Inklaringskosten/invoeringskosten ben je vergeten?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:53:27 #194
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99071084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:45 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Inklaringskosten/invoeringskosten ben je vergeten?
Oh noes! :o
Ben ik ff blij dat ik nog niet besteld heb :+

Hoeveel is dat? :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99071674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh noes! :o
Ben ik ff blij dat ik nog niet besteld heb :+

Hoeveel is dat? :P
Buiten het feit dat ze niet eens naar NL verschepen, maar als ze dat doen... 19%?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:44:19 #196
94346 Northside
We'll see
pi_99073767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef tombolafan het volgende:
Oh noes! :o
Ben ik ff blij dat ik nog niet besteld heb :+

Hoeveel is dat? :P
Even googelen op parcel forwarding. Dan gaat je pakket via een Amerikaanse tussenpersoon.
Ja, ik generaliseer.
pi_99073904
Echt he. Voor 200 euro heb je een superluxe stofzuiger met borsteltjes die een levenlang meegaan. En wat kopen we ermhiervoor; een kruimeldief op wieltjes.

:(
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:59:59 #198
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99074460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Even googelen op parcel forwarding. Dan gaat je pakket via een Amerikaanse tussenpersoon.
Dat vind ik eng :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:00:26 #199
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99074492
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Echt he. Voor 200 euro heb je een superluxe stofzuiger met borsteltjes die een levenlang meegaan. En wat kopen we ermhiervoor; een kruimeldief op wieltjes.

:(
Mag iedereen misschien zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft? Dank u :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99074512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mag iedereen misschien zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft? Dank u :')
Ja. Maar het moest er ff uit. Sorry :@
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:06:07 #201
94346 Northside
We'll see
pi_99074731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:59 schreef tombolafan het volgende:
Dat vind ik eng :@
Vond ik ook de eerste 2 keer. Nu vind ik het de normaalste zaak van de wereld. Je moet toch wat met die belachelijke prijsverschillen he?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:07:08 #202
94346 Northside
We'll see
pi_99074764
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Echt he. Voor 200 euro heb je een superluxe stofzuiger met borsteltjes die een levenlang meegaan. En wat kopen we ermhiervoor; een kruimeldief op wieltjes.

:(
Met het grote verschil dat ik die superdeluxe stofzuiger moet rondduwen en de kruimeldief het allemaal zelf doet. Mijn tijd is kostbaar, dus die kruimeldief heeft zichzelf zo terugverdiend. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_99074786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat ik die superdeluxe stofzuiger moet rondduwen en de kruimeldief het allemaal zelf doet. Mijn tijd is kostbaar, dus die kruimeldief heeft zichzelf zo terugverdiend. :P
Werkster is effectiever.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:08:58 #204
94346 Northside
We'll see
pi_99074842
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Werkster is effectiever.
En echt STUKKEN duurder.
Ja, ik generaliseer.
pi_99074912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:08 schreef Northside het volgende:

[..]

En echt STUKKEN duurder.
Je tijd is kostbaar of niet he.

Ff serieus. Ik koop zo'n robot ding niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ie lang meegaat, en ook niet kan voorstellen dat het veel werk scheelt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:44:26 #206
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99076265
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Vond ik ook de eerste 2 keer. Nu vind ik het de normaalste zaak van de wereld. Je moet toch wat met die belachelijke prijsverschillen he?
Als ik iemand in de VS ken, is het dan ook mogelijk? *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99076946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Als ik iemand in de VS ken, is het dan ook mogelijk? *O*
Moet je wel eerst even aan die persoon vragen of hij/zij het pakket wil doorsturen :P
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:20:04 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99077673
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je tijd is kostbaar of niet he.

Ff serieus. Ik koop zo'n robot ding niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ie lang meegaat, en ook niet kan voorstellen dat het veel werk scheelt.
Half uurtje per week is 26 uur per jaar. Ik heb na twee maanden dus het geld er al uit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99077926
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Half uurtje per week is 26 uur per jaar. Ik heb na twee maanden dus het geld er al uit.
Zeg dat dat geval een kamer van 40 m2 doet, waarbij je nog moet nazuigen. Hoeveel tijd win je daarmee.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:30:14 #210
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99078109
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zeg dat dat geval een kamer van 40 m2 doet, waarbij je nog moet nazuigen. Hoeveel tijd win je daarmee.
Waarom zou ik dat doen, dat is niet mijn situatie namelijk :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99078151
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen, dat is niet mijn situatie namelijk :P
Ow. Mag ik weten wat jouw situatie wel is?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:34:47 #212
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99078298
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ow. Mag ik weten wat jouw situatie wel is?
75 m² en een zolder met 45m2 die beiden prima met de roomba gedaan kunnen worden. Verder nog een verdieping die ook gedaan kan worden met vloerbedekking en lage drempels van zo'n 65 m² In totaal
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:46:17 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99078781
http://cgi.ebay.de/KLARST(...)D1132221315550310443

99 euri :7
En ja ik heb hem zelf ok ;)
pi_99078807
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

75 m² en een zolder met 45m2 die beiden prima met de roomba gedaan kunnen worden. Verder nog een verdieping die ook gedaan kan worden met vloerbedekking en lage drempels van zo'n 65 m² In totaal
Ah. Nou ik ben benieuwd naar jouw ervaringen :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:39:09 #215
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99081086
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:53:38 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99081946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:39 schreef tombolafan het volgende:
http://cgi.ebay.nl/iRobot(...)e4ff05#ht_958wt_1139
:o :o :o

Vast te mooi om waar te zijn :P
Wat is er precies mee dan? :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:55:18 #217
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99082031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat is er precies mee dan? :P
2e hands, dus ik twijfel _O- Maar aan de andere kant zit ik nog 1,5 week in Engeland dus dan is verzenden daarheen eventueel ook mogelijk *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:58:57 #218
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99082243
"PLEASE NOTE THAT I HAVE A FULL FUNCTION RADIO FREQUENCY (NOT INFRA RED) REMOTE CONTROL. THIS ALLOWS THE ROBOT TO BE CONTROLLED OR PROGRAMMED FROM ANOTHER ROOM E.G IF YOU ARE LYING IN BED AND SUDDENLY THINK I WANT IT TO CLEAN NOW OR CHANGE THE DAY/TIME WHEN IT CLEANS. THIS REMOTE IS WORTH AT LEAST £50 "

Dat is best knap, hij heeft de 560 gemod ofzo?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99088353
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oeh, zou dat inhouden dat de rest van de Roomba's in prijs gaat verlagen? O-)

[..]

Dat laatste zinnetje is dan weer een beetje jammer -O-
Ja... Als ik zelf zou dweilen, zou dat in mijn geval toch nog een teleurstellend resultaat zijn.

<-- niet zo heel schoonmakerig aangelegd
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 06:57:51 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_99099527
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ff serieus. Ik koop zo'n robot ding niet omdat ik me niet kan voorstellen dat ie lang meegaat, en ook niet kan voorstellen dat het veel werk scheelt.
M'n Roomba is nu dik 1,5 jaar en heeft nog geen noemenswaardige problemen gehad. Erger dan een keer vastlopen op een sok hebben we nog niet gehad.

En het scheelt veel tijd! En hij stofzuigt beter dan ik. Ik heb het een keer getest, eerst zelf grondig zuigen en dan Roomba laten rijden. Toen ik in het bakje keek, was het resultaat echt shocking... Of ik ben een loser qua schoonmaken, maar hij vond nog heel veel stof!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 juli 2011 @ 07:30:42 #221
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_99099621
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ah. Nou ik ben benieuwd naar jouw ervaringen :)
Mijn huis is 3 verdiepingen met resp 75 m2, 65m2 en 35m2. De grootste (beneden) verdieping wordt elke dag door Samantha (Samsung) gezogen, want zo is ze geprogrammeerd. Dit doet ze nu drie maanden en ik heb nog niet de behoefte gevoeld om de grote stofzuiger te hanteren (die staat nu ergens eenzaam in een hoekje van de zolder). Ik heb beneden witte stenen vloeren. Het scheelt ook nog eens in dweilen (de grond wordt niet vuil omdat ze ook borstelt) en ook in afstoffen. Ik heb een glazen afzuigkap en een lamp met een glazen plaat boven de keukentafel. Deze moest ik iedere dag wel afstoffen. Nu doe ik dat nog een keer per week, en niet omdat er veel stof op ligt.

Op de overige verdiepingen zet ik haar apart neer. Op de slaapkamers 2 a 3 keer per week. Mijn man heeft nu een stuk minder last van zijn allergie.

Alles bijelkaar scheelt dit heel wat uurtjes werk in de week, en is het een stuk goedkoper dan een werkster.

De serieuze robots als Philips, Roomb en Samsung zijn echt geen speelgoed, maar serieuze stofzuigers.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2011 @ 08:21:00 #222
13368 NiGeLaToR
pi_99099973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 06:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

M'n Roomba is nu dik 1,5 jaar en heeft nog geen noemenswaardige problemen gehad. Erger dan een keer vastlopen op een sok hebben we nog niet gehad.

En het scheelt veel tijd! En hij stofzuigt beter dan ik. Ik heb het een keer getest, eerst zelf grondig zuigen en dan Roomba laten rijden. Toen ik in het bakje keek, was het resultaat echt shocking... Of ik ben een loser qua schoonmaken, maar hij vond nog heel veel stof!
Das ook mijn ervaring, de eerste keer zoog ie echt een bak stof op zeg.
Ben zelf niet zo'n fan van een timerstand die automatisch bijv. elke dag gaat zuigen; las een mooi verhaal van een hond die het niet meer kon ophouden en een roomba die dat toen vakkundig over de hele ruimte heeft uitgesmeerd :')

Ah, de link. Let op: Poepplaatjes :+
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:41:45 #223
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99100255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Das ook mijn ervaring, de eerste keer zoog ie echt een bak stof op zeg.
Ben zelf niet zo'n fan van een timerstand die automatisch bijv. elke dag gaat zuigen; las een mooi verhaal van een hond die het niet meer kon ophouden en een roomba die dat toen vakkundig over de hele ruimte heeft uitgesmeerd :')

Ah, de link. Let op: Poepplaatjes :+
Gelukkig geen huisdieren behalve 2 goudvissen :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99110443
Hier een testje waarin iemand vergelijkt of de nieuwe 7xx-lijn van Roomba's echt de moeite waard is: http://www.robotvacuumcle(...)roomba-535-showdown/

Hier een testje waarin de nieuwste Roomba 780 vergeleken wordt met een Mintje. Mint komt er goed vanaf: http://www.robotvacuumcle(...)ot-cleaner-showdown/
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:40:36 #225
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99116159
Ik zou er heel graag eentje willen, maar ik heb een woonkamer en-suite, waar de rails over de vloer loopt. Komt ie daar overheen? (metalen railsje van ongeveer 1,5 à 2cm hoog)
pi_99119213
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:40 schreef SKa_BoSS het volgende:
Ik zou er heel graag eentje willen, maar ik heb een woonkamer en-suite, waar de rails over de vloer loopt. Komt ie daar overheen? (metalen railsje van ongeveer 1,5 à 2cm hoog)
Ik weet niet precies hoe die rails er uit ziet, maar een plint van 1,5 a 2 cm komt hij zonder moeite over heen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:36:04 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99120238
Gewoon eentje kopen en proberen ;)
Als hij er niet overheen komt koop je er gewoon eentje bij voor aan de andere kant :P
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 20:12:01 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_99123721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Das ook mijn ervaring, de eerste keer zoog ie echt een bak stof op zeg.
Ben zelf niet zo'n fan van een timerstand die automatisch bijv. elke dag gaat zuigen; las een mooi verhaal van een hond die het niet meer kon ophouden en een roomba die dat toen vakkundig over de hele ruimte heeft uitgesmeerd :')

Ah, de link. Let op: Poepplaatjes :+
Voelde jij je ook niet ontzettend vies, die eerste keer? Dat je dacht van, jezus, normaal gezien zou dat dus allemaal gewoon blijven liggen :o :r

Dat strontverhaal ken ik :D Hier heb ik de timer wel ingesteld, maar wij hebben dan ook alleen een konijn en twee cavia's. Daar kan ie weinig aan fout doen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:57:13 #229
31260 Finch
Stay close
pi_99125883
Hassan (Samsung Navibot 8855) heeft vandaag zijn eerste rondje alleen gedaan. Toch weer een klein bakje vol ondanks dat hij gisteravond ook een rondje gemaakt heeft.
Moet nog wel even de virtuele muren uitproberen, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Overigens was bij mijn achterbuurman vandaag zijn 'Bep' (ook een Samsung Navibot 8855) de veroorzaker voor het afgaan van het alarm.. :D
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:32:30 #230
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99131191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon eentje kopen en proberen ;)
Als hij er niet overheen komt koop je er gewoon eentje bij voor aan de andere kant :P
Ja, het geld groeit me op de rug ;) :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:48:31 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99132229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef SKa_BoSS het volgende:

Ja, het geld groeit me op de rug ;) :P
Mooi kom ik ff plukke :7
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:28:29 #232
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_99140907
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:57 schreef Finch het volgende:
Hassan (Samsung Navibot 8855) heeft vandaag zijn eerste rondje alleen gedaan. Toch weer een klein bakje vol ondanks dat hij gisteravond ook een rondje gemaakt heeft.
Moet nog wel even de virtuele muren uitproberen, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Overigens was bij mijn achterbuurman vandaag zijn 'Bep' (ook een Samsung Navibot 8855) de veroorzaker voor het afgaan van het alarm.. :D
Gewoon het alarm (sensoren) ophangen alsof er huisdieren in huis zijn, dat heb ik ook (wij hadden huisdieren, nu alleen nog te logeren). Staat in de gebruiksaanwijzing hoe dat moet.

Ik ervaar trouwens ook elke dag van: waar haalt ze het stof vandaan, en hoe vies was het hier dan eerst?
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:32:05 #233
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_99140927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:40 schreef SKa_BoSS het volgende:
Ik zou er heel graag eentje willen, maar ik heb een woonkamer en-suite, waar de rails over de vloer loopt. Komt ie daar overheen? (metalen railsje van ongeveer 1,5 à 2cm hoog)
Ik heb op internet eens gezien dat iemand daar van die plakplintjes voor laminaat voor gemaakt had. Weet niet of die deuren nog dicht moesten kunnen. Als het niet te breed is kan ie er waarschijnlijk gewoon overheen.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:29:55 #234
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99141360
Vandaag komt tie binnen. De vrouw des huizes vond het maar :N dat ik het koop dus ik hoop dat ik haar over kan halen door een mooie ronde te laten maken door de Roomba.

Ik moet nog wel ff een goeie bijnaam verzinnen, had zelf Snuf bedacht maar ideeen zijn welkom :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  FOK!fotograaf donderdag 7 juli 2011 @ 09:03:53 #235
13368 NiGeLaToR
pi_99141809
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Voelde jij je ook niet ontzettend vies, die eerste keer? Dat je dacht van, jezus, normaal gezien zou dat dus allemaal gewoon blijven liggen :o :r

Dat strontverhaal ken ik :D Hier heb ik de timer wel ingesteld, maar wij hebben dan ook alleen een konijn en twee cavia's. Daar kan ie weinig aan fout doen!
Njah, vies.. niet echt, was blij dat deze het gewoon goed schoonmaakt. Ik weet dat sinds we verhuisd zijn (700m3 huis, vanuit een 300m3 huis) en we de schoonmaakster hebben gestopt (even zien of we nog kunnen betalen ;) ) te weinig tijd hebben om het permanent bij te houden. Vandaar dat 'n robot een uitkomst bleek.
  zondag 10 juli 2011 @ 00:24:11 #236
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99262812
Geweldig ding, die eerste keer was ff schrikken qua zooi :')
Verder heb ik wel een probleempje, hij blijft maar doorgaan zeg maar, op een zolder van ongeveer 30 m2 heb ik hem maar na 45 minuten non-stop zuigen uitgezet, hij maakte iedere keer dezelfde rotaties e.d.

Is dit normaal? Het enige wat ik kan bedenken is dat hij zijn basisstation niet kon vinden maar dat zou vreemd zijn aangezien ik hem goed heb gepositioneerd. Iemand anders een verklaring?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99262954
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:24 schreef Scorpie het volgende:
Geweldig ding, die eerste keer was ff schrikken qua zooi :')
Verder heb ik wel een probleempje, hij blijft maar doorgaan zeg maar, op een zolder van ongeveer 30 m2 heb ik hem maar na 45 minuten non-stop zuigen uitgezet, hij maakte iedere keer dezelfde rotaties e.d.

Is dit normaal? Het enige wat ik kan bedenken is dat hij zijn basisstation niet kon vinden maar dat zou vreemd zijn aangezien ik hem goed heb gepositioneerd. Iemand anders een verklaring?
Iknheb er geen dus geen antwoord op je vraag. Is je vriendin al overtuigd? En ga je er nog 1 kopen of verhuis e hem van boven naar beneden telkens? :Y)
  zondag 10 juli 2011 @ 01:52:01 #238
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99265864
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Iknheb er geen dus geen antwoord op je vraag. Is je vriendin al overtuigd? En ga je er nog 1 kopen of verhuis e hem van boven naar beneden telkens? :Y)
Vriendin ging van :|W naar :? naar :') naar :D naar :) , zeker toen ik liet zien wat hij allemaal had opgeraapt _O-
Verder vind ik het slepen eigenlijk nog wel meevallen, tis een kwestie van ff neerzetten, kamertje klaarmaken en druk op de knop. Ik doe dat veel liever dan zelf de hele tijd bezig zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99266479
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 01:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vriendin ging van :|W naar :? naar :') naar :D naar :) , zeker toen ik liet zien wat hij allemaal had opgeraapt _O-
Verder vind ik het slepen eigenlijk nog wel meevallen, tis een kwestie van ff neerzetten, kamertje klaarmaken en druk op de knop. Ik doe dat veel liever dan zelf de hele tijd bezig zijn.
ben benieuwd hoe het komende maand bevalt. je kunt er altijd nog een zusje bijkopen natuurlijk *O*
pi_99269331
Zo, gisteren is de nieuwe accu bezorgd. Via eBay besteld. 4500mAh ipv standaard 3000. Het duurbaar langer om het opgeladen te krijgen, maar dan gaat miepje ook echt lang door. Na 2,5 uur en nog steeds groen licht liet ik haar toch maar rusten...
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 13:37:49 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_99274750
Fijn dat ie het weer goed doet!

Wij hebben vanmorgen onze Roomba even aan het werk gezet in de keuken en de kamer die daaraan vast zit. We sluiten hem daar dan even op. Die kamers zitten aan de gallerijkant. Kom ik op een gegeven moment kijken of ie al bijna klaar is, staan de buren door het raam te kijken naar de Roomba :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99274967
Nee, deze miepje was al duidelijk dat ie gewoon nieuwe accu nodig heeft.

Mijn oude miepje is slachtoffer van een fataal constructiefout waarschijnlijk. http://home.comcast.net/~davidtief/roombaFETupgrade.html
  zondag 10 juli 2011 @ 13:51:44 #243
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99275349
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Fijn dat ie het weer goed doet!

Wij hebben vanmorgen onze Roomba even aan het werk gezet in de keuken en de kamer die daaraan vast zit. We sluiten hem daar dan even op. Die kamers zitten aan de gallerijkant. Kom ik op een gegeven moment kijken of ie al bijna klaar is, staan de buren door het raam te kijken naar de Roomba :')
Hoe lang doet hij bij jou over zo`n kamer?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 13:55:33 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_99275517
Hij vond na een half uur dat ie wel klaar was. Maar dat zijn ook maar hele kleine oppervlakken, bij elkaar denk ik nog geen 15m2.

Als we hem normaal laten rijden moet ie de hal, woonkamer, slaapkamer en badkamer doen, en dan is ie zowat 2 uur bezig. Maar dat doet ie als we niet thuis zijn, dus dat geeft niet. Heeft ie de tijd aan zichzelf ;)

De 45 minuten die jij beschrijft zijn niet vreemd hoor. Omdat ie 'at random' werkt, duurt het allemaal even voor ie overal geweest is. Maar als je hem laat rijden als je niet thuis bent, ben je daar geen last van.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99288472
ik heb de mint evolution besteld. Voor erbij. Als ie echt zo stil is, kan ie dagelijks het ergste vuil wegwerken. In het weekend doet roomba wel het gedetailleerde werk.

En het feit dat ie ook kan dweilen is wel handig.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:05:31 #248
94346 Northside
We'll see
pi_99297177
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:02 schreef athlonkmf het volgende:
ik heb de mint evolution besteld. Voor erbij. Als ie echt zo stil is, kan ie dagelijks het ergste vuil wegwerken. In het weekend doet roomba wel het gedetailleerde werk.

En het feit dat ie ook kan dweilen is wel handig.
Ik krijg de mijne vrijdag. Vandaag een familiefeestje waarbij ik mijn mintje ook ter sprake heb gebracht. Ongeveer dezelfde reactie als scorpies vriendin... _O- :') :? (filmpje laten kijken) :{ :o
Ja, ik generaliseer.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:11:19 #249
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99297467
Oh, de mint is ook om te dweilen? :o En hoe duur is die van jullie dan? Misschien voor mij ook wel handig voor erbij :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_99300338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb (net als 1600 anderen) die Robo-duster van Groupon besteld, ding is er nog steeds niet :').
Ik ook :') Wel bewust met Paypal betaald want vond de achtergrond vd leverancier niet enorm betrouwbaar.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_99301370
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:11 schreef tombolafan het volgende:
Oh, de mint is ook om te dweilen? :o En hoe duur is die van jullie dan? Misschien voor mij ook wel handig voor erbij :+
Ja, blijkbaar gewoon zo'n een natte doek eronder en dweilen maar. Ik denk dat een beetje schoonmaakazijn op de tegelvloer spuiten ook wel goed gaat ;)

Ik heb de mijne gewoon op ebay besteld voor iets van 189+49 dollar. Iets van 170 euro of zo?

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik krijg de mijne vrijdag. Vandaag een familiefeestje waarbij ik mijn mintje ook ter sprake heb gebracht. Ongeveer dezelfde reactie als scorpies vriendin... _O- :') :? (filmpje laten kijken) :{ :o
Waar heb je de jouwe besteld?
  zondag 10 juli 2011 @ 23:27:57 #252
94346 Northside
We'll see
pi_99301641
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef athlonkmf het volgende:
Waar heb je de jouwe besteld?
Amazon.com. Inclusief verzendkosten 260$ ofzo.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 10 juli 2011 @ 23:47:00 #253
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99302616
Die Mint is wel vet als dweilrobot ja :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99312472
Ja, ik heb 'm ook besteld vooral voor het dweilen. Ik geloof niet zo in het swifferen in mijn situatie.

Met twee katten is er dus naast veel haar, ook veel kattebakgrit, brokjes voer, etc in huis. De swiffermode van de mint kan hier dus niks mee. In het beste geval zal alles gewoon naar de zijkanten worden verplaatst. Kattenhaar zal ie wel op kunnen pikken.

Het feit dat ie ook niet zo autonoom is als de roomba is ook niet handig. De roomba gaat immers terug naar de dockingstation. De mint moet je weer handmatig opladen. Dus 's ochtends aanzetten en 's avonds weer klaar voor gebruik is er dus niet bij.
pi_99316639
Ik geloof juist niet zo in dat dweilgedeelte. Dat dingetje weegt niks, die kan dus nooit genoeg kracht zetten om een beetje viezigheid weg te poetsen. Plus het feit dat dat doekje al snel uitgedroogd is. Ze raden dan aan om her en der wat vocht op de vloer te spuiten zodat het allemaal een beetje nat blijft, maar dan moet je er dus alsnog tijd en aandacht instoppen. Ik weet het niet hoor. Ik heb hem vooral voor het vegen (& kattenhaar verzamelen) besteld, als blijkt dat dat dweilen ook werkt is dat een mooie meevaller.

Qua opladen had ik juist bedacht dat ik hem s'nachts z'n rondjes zou laten rijden. Ding schijnt vrijwel stil te zijn, dus dat zou moeten kunnen. En dan staat mintje 's morgens te wachten als ik opsta en kan ik hem gelijk insteken. We'll see.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:35:38 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99319785
Krijg je korting als je in een keer er meer dan 10 koopt :?

Grootste villa van Nederland is bijna af O-)
pi_99682063
Mijn aerovac-bin is binnengekomen. Deze is een verbeterde, vervangende model van de oude stofzuigergedeelte.
Het is zo ontworpen dat er minder geleegd hoeft te worden (meer ruimte), maar ook dusdanig dat haar en stof niet meer (of veel minder) om de borstels zal omwikkelen.

Eerste indruk nadat ik de borstels heb schoongemaakt.: WOW! de roomba had gisteren nog gedraaid, maar met de aerovac kwam er nog een enorme lading aan stof en haar aan in de 10 minuten dat ie gedraaid heeft.
Met de oude zal dat niet lukken. De borstels zijn ook schoon gebleven. Geen haar of kattenvacht die er omheen wordt gewikkeld.

Heeft wel wat gekost... 60 euro incl verzenden... (ik had ook 3 extra filters mee besteld)

[ Bericht 2% gewijzigd door athlonkmf op 19-07-2011 22:42:25 ]
pi_99682158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:20 schreef athlonkmf het volgende:
Mijn aerovac-bin is binnengekomen. Deze is een verbeterde, vervangende model van de oude stofzuigergedeelte.
Het is zo ontworpen dat er minder geleegd hoeft te worden (meer ruimte), maar ook dusdanig dat haar en stof niet meer (of veel minder) om de borstels zal omwikkelen.

Eerste indruk nadat ik de borstels heb schoongemaakt.: WOW! de roomba had gisteren nog gedraaid, maar met de aerovac kwam er nog een enorme lading aan stof en haar aan in de 10 minuten dat ie gedraaid heeft.
Met de oude zal dat niet lukken. De borstels zijn ook schoon gebleven. Geen haar of kattenvacht die er omheen wordt gewikkeld.

Heeft wel wat gekost... 60 euro incl verzenden...
Linkje svp ^O^
pi_99683029
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Linkje svp ^O^
Naar webshop of info over aerovac?

Dit forumtopic had me overgehaald: http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=1&t=12191

Hier had ik besteld: http://www.imayne.com/

filmpie:

  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:48 #260
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99818825
Handig als je huisdieren hebt maar mijn opvangbak zit nooit vol. Ik laat hem dagelijks vrij in de woonkamer en keuken maar als ie een eierdopje aan stof en haar heeft verzameld is het veel.
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 22:47:46 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_99819033
Dan laat je m toch gewoon om de dag rijden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:56:49 #262
31260 Finch
Stay close
pi_99819633
Of gewoon wachten met schoonmaken tot het bakkie vol is?

Doen wij bij 'Mo' ook altijd.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_99820868
Ik heb mijn mintje ook eindelijk binnen. Hij rijdt hier net z'n eerste rondje. Mijn twee poezen hebben nog zo hun bedenkingen, maar ik geloof dat het eigenlijk allemaal wel goed gaat. Hangt een flinke dot haar aan die stofdoek in ieder geval. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_99950535
Heeft iemand ervaring met de Samba stofzuigrobot? Ik denk erover om zo'n ding te kopen in de aanbieding bij Groupon, maar kan geen reviews vinden op internet. Iemand ervaring met dit type?

(zie ook http://www.robotsamba.com/en/)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:09:26 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99950643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef pvdbroek het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samba stofzuigrobot? Ik denk erover om zo'n ding te kopen in de aanbieding bij Groupon, maar kan geen reviews vinden op internet. Iemand ervaring met dit type?

(zie ook http://www.robotsamba.com/en/)
Ik ken deze niet, maar ik heb bij Groupon de vorige besteld, 1.5 maand geleden, en die heb ik nu nog niet. Week 32 verwachten ze hem :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:28:41 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99952472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef pvdbroek het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samba stofzuigrobot? Ik denk erover om zo'n ding te kopen in de aanbieding bij Groupon, maar kan geen reviews vinden op internet. Iemand ervaring met dit type?

(zie ook http://www.robotsamba.com/en/)
Ding is idd nog niet getest ofzo? Raar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99952745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef pvdbroek het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samba stofzuigrobot? Ik denk erover om zo'n ding te kopen in de aanbieding bij Groupon, maar kan geen reviews vinden op internet. Iemand ervaring met dit type?

(zie ook http://www.robotsamba.com/en/)
Ik overweeg hetzelfde, maar kan inderdaad nergens iets vinden over stofzuigers van Samba. Dat laat me dan weer denken dat het een of ander bèta model is met veel glitches, en dat het daarom goedkoop aangeboden wordt...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:52:26 #268
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99953240
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99953829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef pvdbroek het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samba stofzuigrobot? Ik denk erover om zo'n ding te kopen in de aanbieding bij Groupon, maar kan geen reviews vinden op internet. Iemand ervaring met dit type?

(zie ook http://www.robotsamba.com/en/)
Volgens mij is dat gewoon de robotstofzuiger van asus. Dus misschien daarop zoeken? "asus robot vacuum"

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:37 schreef AlterableSpoon het volgende:

[..]

Ik overweeg hetzelfde, maar kan inderdaad nergens iets vinden over stofzuigers van Samba. Dat laat me dan weer denken dat het een of ander bèta model is met veel glitches, en dat het daarom goedkoop aangeboden wordt...
Sowieso zal ik geen stofzuigerrobots kopen welke volledig onbekend zijn en op ebay je ook geen vervangende onderdelen (accu!) kan halen.
pi_99954073
Yeah, ik laad deze deal voorbij gaan. Betaal ik liever iets meer voor een die het zeker doet en die je niet weg hoeft te gooien als de accu stuk is :)

Hij lijkt overigens op de http://www.aliexpress.com(...)788-wholesalers.html , alleen de oplaadtijd is veel minder. Maar dus echt een merkloos ding.
pi_99954217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef Northside het volgende:
Ik heb mijn mintje ook eindelijk binnen. Hij rijdt hier net z'n eerste rondje. Mijn twee poezen hebben nog zo hun bedenkingen, maar ik geloof dat het eigenlijk allemaal wel goed gaat. Hangt een flinke dot haar aan die stofdoek in ieder geval. :)
Hoe bevalt die je? Ik vind het nogal tegenvallen bij een huis met veel obstakels en vreemde hoeken. Dat ding zit echt minutenlang te kijken hoe ie om een obstakel (onder de eettafel met stoelen) moet komen.

De roomba gaat gewoon met flinke hoek om een obstakels heen of gaat er om heen draaien. De mint botst er tegen aan, "scant" een minuut, en... botst er weer tegen aan met een hoekverschil van 5graden. En gaat net zo lang door tot ie er omheen is.
Het lijkt er gewoon op dat ie niet weet onder welke hoek hij ergens tegen aan botst. En die sensor van hem is veel te klein om goed te scannen.
pi_99954812
Hoi hoi,
Ben nieuw hier en een zuiderbuur ;)

Wil graag eens weten of er hier mensen zijn met ervaring met de Samsung 8855. De navigatie zou beter zijn, de zuigkracht te vergelijken met de basis Roomba's?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:45:10 #273
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_99954861
Zit eraan te denken om de 770 te kopen, maar ben een beetje huiverig voor de kabels van o.a. mijn thuisbioscoop e.d.; hoe gaat zo'n ding daarmee om? Trekt hij ze mee en flikkert alles van tafel ofzo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:56:30 #274
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99955257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:45 schreef static het volgende:
Zit eraan te denken om de 770 te kopen, maar ben een beetje huiverig voor de kabels van o.a. mijn thuisbioscoop e.d.; hoe gaat zo'n ding daarmee om? Trekt hij ze mee en flikkert alles van tafel ofzo?
Als het moet wel ja. Even goed wegwerken/vastzetten is de truc.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99959435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef athlonkmf het volgende:
Hoe bevalt die je? Ik vind het nogal tegenvallen bij een huis met veel obstakels en vreemde hoeken. Dat ding zit echt minutenlang te kijken hoe ie om een obstakel (onder de eettafel met stoelen) moet komen.

De roomba gaat gewoon met flinke hoek om een obstakels heen of gaat er om heen draaien. De mint botst er tegen aan, "scant" een minuut, en... botst er weer tegen aan met een hoekverschil van 5graden. En gaat net zo lang door tot ie er omheen is.
Het lijkt er gewoon op dat ie niet weet onder welke hoek hij ergens tegen aan botst. En die sensor van hem is veel te klein om goed te scannen.
Mwah, het valt me eigenlijk allemaal goed mee. Ik heb hem alleen de eerste twee keer gevolgd, en hij lijkt uiteindelijk overal wel te komen. Het is wel wat jij zegt, als hij een poot raakt heeft hij nog 2 keer stoten nodig om er omheen te komen. Dat nadenken heb ik dan weer niet, duurt maximaal 10 seconden en dan snort hij weer verder.

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn mintje in een bepaald deel van de kamer lekker bezig is, dan opeens omdraait en naar een heel ander stuk van de kamer rijdt, dat stuk doet en dan weer terugrijdt naar het eerste stuk om dat af te maken. Dat is toch niet logisch?

Al met al ben ik tevreden. Vooral het dweilen valt me goed mee, daar had ik eigenlijk lage verwachtingen van.
Ja, ik generaliseer.
pi_99977025
Het is de 531 geworden, voor 269 euro kan je niet twijfelen :)! Er is hier 30 euro cashback in België.

We hebben 'm Freddy gedoopt en hij is al bezig aan zijn eerste rondjes. Hij is wel wat luidruchtig, maar vanavond mag 't! Vanaf morgen mag hij hier alleen spelen :)!
pi_100226482
Roomba mevrouw: "Error, Error, Move Roomba To New Location"

pi_100226509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:16 schreef lezzer het volgende:
Roomba mevrouw: "Error, Error, Move Roomba To New Location"

[ afbeelding ]
Je moet hem ook niet gebruiken om de bladeren onder je struiken op te ruimen ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_100226587
Nou, dat kan wel is gebleken. Hij is m'n hele terras over gestoken :D
Ik had de buitendeur open gezet, en blijkbaar werkte de vuurtoren die er voor stond niet goed.
Ik hoorde de roomba niet meer, dus ik alles afzoeken. Uiteindelijk met de gedachte "het zal toch niet", trof ik 'm buiten aan _O-
Overigens heeft hij er niks van geleden. Ik heb de eikels en blaadjes er uit geschud en hij is al weer lekker bezig in de keuken hier ^O^ O+
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:32:14 #280
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100226923
Lol
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:19:32 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_100228220
Windoro: Je ramen laten lappen

Deze jongen doet straks helemaal niets meer :D :P
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:36:49 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_100228716
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:16 schreef lezzer het volgende:
Roomba mevrouw: "Error, Error, Move Roomba To New Location"

[ afbeelding ]
OMG :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100229370
Kent iemand dit model?
http://item.taobao.com/item.htm?id=8301777913
kost waarschijnlijk zo'n 125 euro.
pi_100229449
Lijkt me een regelrechte Roomba-rip off, niet dan?
pi_100229574
zijn ze dat stiekem niet allemaal?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:22:55 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100230104
Praat deze in het Chinees terug?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100230158
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:
Praat deze in het Chinees terug?
praten die dingen? :P

als ie praat zal het chinees zijn ja. witte lijst, sambal bij :Y)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:26:33 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100230239
Ze praten ja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100230533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:
Praat deze in het Chinees terug?
Je zal het meemaken zeg :D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:36:29 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100230582
Tjing Tjang hauw, Ni Chowa!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:58:34 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_100231316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
Kent iemand dit model?
http://item.taobao.com/item.htm?id=8301777913
kost waarschijnlijk zo'n 125 euro.
:N Ietsje meer :@

Cost(including Paypal handling fee) ¥ 1103.96
15% Service Fee (Minimum ¥30) + ¥ 165.59
Chinese RMB ¥ 1269.55
USD $ 195.32

http://zarmark.com/cnshoppingcart.pr

En dat is nog ex verzendkosten -O-
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:00:39 #292
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_100231398
http://cgi.ebay.de/KLARST(...)&hash=item4cf8ead923

99 euri ;)
en :Y ik heb hem ook
en :Y hij bevalt ^O^
:W
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:03:19 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100231500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
Kent iemand dit model?
http://item.taobao.com/item.htm?id=8301777913
kost waarschijnlijk zo'n 125 euro.
Ziet er uit als een Roomba die onder het beroemde Chinese kopieerapparaat heeft gelegen.
pi_100232603
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Ietsje meer :@

Cost(including Paypal handling fee) ¥ 1103.96
15% Service Fee (Minimum ¥30) + ¥ 165.59
Chinese RMB ¥ 1269.55
USD $ 195.32

http://zarmark.com/cnshoppingcart.pr

En dat is nog ex verzendkosten -O-
135 euro dan, ex verzendkosten, het was maar een grove schatting. maar goed, dan lijkt die duitse van ebay een betere deal.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:49:53 #295
31260 Finch
Stay close
pi_100269383
alleen vandaag in de dagaanbieding..

http://www.daydealers.nl/(...)sid=2&4dkn=promo2web

ik heb geen idee of het wat is, maar om het te proberen is het een aardig leuk prijsje
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:07:58 #296
28033 Pek
je moet wat
pi_100272270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:49 schreef Finch het volgende:
alleen vandaag in de dagaanbieding..

http://www.daydealers.nl/(...)sid=2&4dkn=promo2web

ik heb geen idee of het wat is, maar om het te proberen is het een aardig leuk prijsje
Die heb ik :) Bevalt uitstekend tot nu toe, ik heb er bij Pixmania 240 euro voor betaald, dus goeie deal!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_100335550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:49 schreef Finch het volgende:
alleen vandaag in de dagaanbieding..

http://www.daydealers.nl/(...)sid=2&4dkn=promo2web

ik heb geen idee of het wat is, maar om het te proberen is het een aardig leuk prijsje
Ik heb hem voor ¤150 gezien een tijdje terug, nu heb ik spijt dat ik dat niet gedaan heb, want heb hem nu besteld :@ .
pi_100348531
Hi,

ik zat net de Makro folder van volgende week door te lezen.
Hierin staat op pagina 3 enkele stofzuiger robots in de " aanbieding".
Rotterdam is de wereldstad
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:48:06 #299
31260 Finch
Stay close
pi_100401109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:03 schreef Hubo het volgende:
Hi,

ik zat net de Makro folder van volgende week door te lezen.
Hierin staat op pagina 3 enkele stofzuiger robots in de " aanbieding".
Precies, die samsung hebben wij, maar die was zelfs bij bol.com goedkoper.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:55:29 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100522199
De voeding van mijn roomba is kaduuk ;( Maar eens op zoek naar een nieuwe unit.
pi_100527933
De accu bedoel je? Die kan je nieuw bestellen.


http://www.irobot.com/nl/store/store_accessories.aspx?id=8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')