Ik bedoelde voor gewone schoenenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Welke zaak dan? Louis toevallig ?
Ah, vol. Nieuw deeltje: Motorrijles #34; met kleine en grote mensen!
Lekker vroeg, is het nog niet zo heet. Met 20 graden in de zon oefeningetjes doen is echt geen pretje. Heb het vorig jaar juli moeten doen met ca 27 graden geen lolletje.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:15 schreef ArnosL het volgende:
Morgenochtend mag ik om 8:00 weer lessen. Best wel zin in opzich
Tuurlijk .quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:
Mag ik nog bij de geslaagden van 2010?
23-11-2010
Eerst zou ik les hebben van 13:00 tot 15:00, maar er werd me maandag gevraagd of ik wat eerder kon. Opzich had ik ook wel in de warmte willen rijden, maar dit is misschien wel net zo fijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Lekker vroeg, is het nog niet zo heet. Met 20 graden in de zon oefeningetjes doen is echt geen pretje. Heb het vorig jaar juli moeten doen met ca 27 graden geen lolletje.
Zal niet best zijn als je geen zin had .quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:15 schreef ArnosL het volgende:
Morgenochtend mag ik om 8:00 weer lessen. Best wel zin in opzich
Het is alleen zo vroegquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:28 schreef leimeh het volgende:
[..]
Zal niet best zijn als je geen zin had .
Ik vond autorijden een dwangmatig iets... vind het ook niet zo leuk. Maar motorrijden is echt voor het plezier!
Een geforceerd spaarpotje.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:46 schreef Hoogheid het volgende:
Mensen, hou op met blij zijn, dat geld wat je terugkrijgt is gewoon wat je teveel hebt betaald. En dan krijg je nog veels te weinig terug als je ziet hoeveel miljarden er in de bodemloze put van falende projecten gaan.
ik rij op een begrensde. Vol gas 140quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:20 schreef nero7 het volgende:
zo traag is de CBF500 niet. 50pk onder mn kont
Ik heb liever de helft... want dan gaat 25KW tegenvallen
Kan haast niet wachten!!!
ik Ben 2 meter, en de rs zit klote inderdaad . Maar die cbf heeft opzich een goede houding waar je geen last van krijgt. Op foto's ziet dat ding er alleen uit als een brommer omdat hij in verhouding veeeeel te klein is om er cool uit te zien.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Je bent wel helemaal ontopic met deze vraagquote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Ik ben 2,05m en les op een Honda CBF500. Geen idee hoe het eruit ziet, maar tijdens het rijden heb ik in ieder geval niet het gevoel op een minibike of iets dergelijks te rijden. Tijdens de 1,5 uur les ook geen kramp oid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Ik merk dat ook hoor. Als het niet zo lekker gaat dan gaat alles fout, pas na 10 keer oefenen zit je er weer een beetje in.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjesquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
De stopproef heeft een andere remming - bij de precisiestop moet je gelijkmatig remmen, bij de stopproef en noodstop steeds harder op de voorrem.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjes
Dat is juist leuk, elkaar een beetje opjagen net ook weerquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:37 schreef ArnosL het volgende:
Vanmorgen voor het eerst les gehad met een ander. Die hield wel van flink doorrijden. Hij werd afgeremd door m'n instructeur, want hij reed overal 15 tot 20 te hard Ook op 50 wegen in de bbk, maar bij 30 stukken dan weer niet. Hij ging ook flink harder dan ik de bocht door, maar ik heb in de bochten maar m'n eigen tempo gereden en hem op de rechte stukken maar weer wat ingehaald.
Niet erg veel mooie weggetjes gereden, vooral in Almelo. Daar moet ik ook examen doen voor m'n avd.
Hij had trouwens ook de zware motor en ik de lichte, dus ik reed de hele tijd vol gas op de snelweg
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij afquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:26 schreef leimeh het volgende:
Vandaag snelle slalom, was wel makkelijk. Maar bij dat uitwijken dacht ik echt wtf... neem gewoon een flauw bochtje, dan kom je er toch ook :p , ik drufte niet zo super schuin te gaan. Toen heeft hij mij achterop de motor genomen (niet té letterlijk lezen a.u.b. ) en heeft laten zien hoe schuin je kan gaan met een motor. Sindsdien durf ik de motor dieper af te laten schuinen.
Dat was echt fantastisch
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:56 schreef Tankiej het volgende:
Tijdens de lessen word mij ook altijd verteld om 5 tot 10 km/h harder te rijden op de teller dan dat is toegestaan
Hoezo geforceerd?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:04 schreef Spro het volgende:
[..]
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijk
Jij heb het helemaal begrepen!!quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat de instructeur het anders bedoelde. Ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat je een veilige snelheid moet hebben, maar je niet 90km/u moet gaan rijden waar je 80km/u mag omdat je instructeur dat zegt. Je moet je er zelf comfortabel bij voelen. Natuurlijk kan je geen 80km/u op de snelweg rijden, maar 135km/u hoeft ook niet als je dat niet prettig vind.
Datzelfde zei mij instructeur tijdens mijn autorijlessen.
lekker motiverendquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:44 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij af
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is wel te vinden hoor, gewoon naar een goede zaak toe. In Nijmegen heb je termaat zitten, heeft heel veel kleding en die kunnen je daar wel helpen. Wat je zegt over je helm/handschoenen, voor een scooter kunnen ze prima zijn, maar op een motor maak je toch meer snelheid. Ik had ook nog een scooter helm liggen maar heb voor een nieuwe helm gekozen, die in het motor segment valt.
Klopt, maar dat keurmerk is een beetje vaag hoor. Het enige voordeel van dat keurmerk is dat de politie je geen bon geeft voor een foutive helm.quote:Op zondag 3 april 2011 10:16 schreef beantsje het volgende:
[..]
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.
Voor de lessen kan je daar dus prima mee beginnen. Zeker als de rijschool niet een goed passende helm voor je heeft.
Wel heeft een duurdere helm duidelijk meer comfort en geluidsdemping enz.
Veilig volgens de normen van 1982 jaquote:Op zondag 3 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Ja, dat snap ik
Maar wat ik wil zeggen is dat een helm van de lidl óók veilig is, maar dat je voor geluidsdemping/comfort etc beter wat meer kan investeren
03quote:Op zondag 3 april 2011 15:18 schreef Yreal het volgende:
Ga eens kijken of jij een ece-02/03/04/05 kan vinden dan
Dat zei ik ook, dat je oude helmen wel gewoon kan gebruiken. Maar ik vraag me af of winkels ook helmen mogen verkopen met oudere keurmerken, moeten de helmen die zij nieuw verkopen niet voldoen aan de nieuwste veiligheidseisen?quote:Op zondag 3 april 2011 13:47 schreef Yreal het volgende:
De oude keurmerken blijven gewoon legaal, je kan mensen niet verbieden hun oude helmen te gebruiken, en bovendien is dat onmogelijk te controleren.
Ik heb trouwens echt een -05 en mijn zusje heeft -03
Ik had gisteren ook een uitwijkoefening, maar dan een echte . Rijden achter een strontkar met tractor, op een gegeven moment vrij zicht, ploegje van 4 motoren besluit in te halen, komt koekblik die direct achter de tractor reed opeens ook naar links Wat een Josti, ik moest echt even mijn best doen om er voorbij te komen. Goeie zaak dat dit onderdeel is van het examen.quote:Op zondag 3 april 2011 19:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, dat je oude helmen wel gewoon kan gebruiken. Maar ik vraag me af of winkels ook helmen mogen verkopen met oudere keurmerken, moeten de helmen die zij nieuw verkopen niet voldoen aan de nieuwste veiligheidseisen?
Is niet erg ontopic trouwens, ik weet het
Morgen weer rijles, dan komt de uitwijkoefening erbij. Heb ik eindelijk alle oefeningen gedaan
Kun je gewoon bij je rijschool lenen.quote:Op maandag 4 april 2011 11:19 schreef made het volgende:
Ik wil ook beginnen met rijlessen nemen.
Maar ik heb wel 1 vraag, kosten voor de lessen enz zijn wel duidelijk.
Maar ik neem aan dat je wel een pak en helm enz nodig hebt ?
Absoluut!quote:Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef made het volgende:
Ik wil als ik mijn rijbewijs heb gehaald ook een motor aanschaffen. Dus ik denk dat als ik begin wel een helm koop.
En dan gelijk maar een goede. Wil denk ik een bmw system 6 of zoiets.
Handschoenen en laarzen kunnen er dan ook wel bij.
Als ik 1000 euro uit trek voor : pak + laarzen + handschoenen + helm, dan moet ik toch een heel eind komen ?
Daar erger me ik ook echt regelmatig aan in de auto. Heb zo vaak dat ik een fietser laat zie omdat ie net buiten m'n beeld valt door die dingen.quote:Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.quote:Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
Ik geloof best dat het AVD makkelijker is dan een B examen. Ik ervaar op de scooter dat alles veel overzichtelijker is omdat je hoger zit, en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Heel herkenbaar inderdaad, gelukkig veel minder omdat ik pas 3jaar m'n B hadquote:Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??quote:Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
Zelfs op je rijstrook moet je soms nog voorsorterenquote:Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??
ja maar op een rijstrook die linksaf gaat moet je niet helemaal links gaan staanquote:Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??
laarzen was bij mij niet verplicht wel hoge schoenen (tot boven de enkel)quote:Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.
Wat moet je tijdens een les allemaal aan ?
Laarzen, broek, jas, handschoenen (en helm natuurlijk)
Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.quote:Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.
Wat moet je tijdens een les allemaal aan ?
Laarzen, broek, jas, handschoenen (en helm natuurlijk)
Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school isquote:Op maandag 4 april 2011 20:33 schreef nero7 het volgende:
Morgen lessen
Mag ik erbij?
Rijschool: "ANWB aangesloten"
Waar: Beverwijk P4
En van de week even een datum prikken voor het afvoeren van de gixxer.
Ik kan je sowieso vertellen dat het een goede school is. Heb er zelf ook mn B rijbewijs gehaald .quote:Op maandag 4 april 2011 23:47 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school is
Dan zou het voor mij al duidelijk zijn dat ik niet bij die rijschool zou lessen. Adviseren dat een spijkerbroek en jas genoeg is, ronduit slecht als je het mij vraagt. Juist als lesser is de kans dat je een keer valt groter.quote:Op maandag 4 april 2011 22:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.
Het is een heel jaar geldig, dat couponnetje.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:31 schreef ArnosL het volgende:
Weet je zeker dat je het examen niet in kunt plannen op een datum die je zelf wilt? Als dat zou kunnen zou het wel wat makkelijker zijn natuurlijk
of je doet een regenpak over je motorpak, slimmerikquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
TIP: trek bij regen voldoende aan onder je motorjas; als je doorregent ben je in no time diepvries met dit weer, en is de lol er goed vanaf.. met name mouwen willen idd nog wel eens doorregenen.
daar ruil ik 3 brommers en mijn zusje voor !!quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:04 schreef ArnosL het volgende:
Komt m'n stagebegeleider aan: Ik wil je brommer wel inruilen voor mijn motor. Hij heeft een Husqvarna TE 310 van 1 jaar oud met 1500 km. Zal wel geld bij moeten, want mijn brommer kostte ¤1400 nieuw en die Husqvarna ¤9700
Zou opzich wel een mooie deal zijn
Eén van de eerste lessen was4 uur achtereen, echt continu in de stromende regen, zo'n dag heb je maar zelden. Gelukkig was mijn jas goed waterdicht maar mijn broek sloeg wel door.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:35 schreef Tankiej het volgende:
Ik had de 2e les de hele les (lichte) regen, na afloop was het alleen bij de ritsen wat naar binnen gekomen, maar dat was verder geen ramp. Goed waterdicht
Maar daarnaast, 3 weken geleden had ik tijdens de les 2 min even hele harde regen. Toen waren m'n armen doorweekt
Maar verder heb ik er geen problemen mee, regen zou ik wel gewoon gaan rijden
Er zitten noppenbanden onderquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:12 schreef Yreal het volgende:
voor in de stad en gewone buiten wegentjes is zo'n sm wel echt koning hoor Ik had AvB op zo'n ding willen doen
nop, rijschool kan ook gewoon van te voren reserveren, dus niet zoals bij de auto alleen op naam, echter, met dit weer wil iedereen zijn rijbewijs halen en zullen de wachttijden voor zowel de lessen als de examens oplopen... hoeveel? Geen idee!quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:03 schreef blingbling11 het volgende:
wat zijn de wachttijden voor een examen eigenlijk?
zijn die ook zo belachelijk hoog als voor de auto?
Boeie, ik ga nu op noppenbanden ook plat door de bochtquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:00 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Er zitten noppenbanden onder
Vanavond weer les gehad, echt lekker weer om te rijden was het. Van de wind heb ik ook niet veel last gehad, alleen als je er tegenin gaat een beetje meer windruis. Daarnaast een heel aantal mooie weggetjes gezien met veel slingers en ook nog een stukje stad voor de avd.
Volgende week theorie en dan waarschijnlijk avd aanvragen!
True, en als jij hem niet wil, gaarne doorverwijzen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:21 schreef ArnosL het volgende:
Dat is wel waar ja, morgen maar eens vragen of het serieus was, want het lijkt me voor hem niet echt een goede deal
Vanavond ook nog een zandpaadje gepakt met rijles. Ik 30 rijden, komt m'n instructeur voorbij, dus er weer achteraan. Bleek je met 50 ook nog gewoon op een verharde zandweg te kunnen rijden, dat had ik dus niet verwacht Ook nog over grasbetontegels gereden, wel de soort die in de lengte ligt. Dat is lastig, je kunt de motor niet recht houden omdat de band overal heen wil behalve vooruit.
Dat zit voor geen meterquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
of je doet een regenpak over je motorpak, slimmerik
Mijn rijschool heeft heel dunne dingetjes die je zover kan opvouwen dat ze in je binnezak passen, en anders in de buddy. Gaat gewoon over je pak heen, voel je niet en werkt 100%quote:
Haha ik wil hem wel als hij hem kwijt wil. Over het land crossen lijkt me ook wel watquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, en als jij hem niet wil, gaarne doorverwijzen.
echt wel; je kunt hem met elke snelheid die je wilt op één oor kiepen, kwestie van vertrouwen in je motor en durvenquote:Op woensdag 6 april 2011 08:19 schreef Tankiej het volgende:
Bedoel je niet de halve draai en de acht? Bij de langzame slalom moet ik echt het stuur omduwen, bij die snelheid werkt het niet om af te schuinen?
Lijkt me niet zo slim. Stel, je zakt voor één van die twee... dan kan je dat examen gewoon niet doen.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:10 schreef mark_dabomb het volgende:
Wat ik me afvraag he, kan ik vast mijn AVD inplannen als ik mijn AVB en theorie nog niet heb?
Daar heb je een punt, dat zegt m'n instructeur ook altijd.. Maar bij de langzame slalom toen hij die voor deed de eerste keer ging hij helemaal niet schuin met de motorquote:Op woensdag 6 april 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
echt wel; je kunt hem met elke snelheid die je wilt op één oor kiepen, kwestie van vertrouwen in je motor en durven
Als dat net zo is als bij de brommer en auto dan ligt dat heel veel lagerquote:Op woensdag 6 april 2011 09:23 schreef ArnosL het volgende:
En wat is het slagingspercentage voor de theorie? Die ligt lager geloof ik.
Je hebt 'schuin' als bij de Halve Draai, en 'afgeschuind' als bij de Slome Slalom. Het helpt om 'm iets af te schuinen ja, maar als je 'm te ver doordrukt krijg je 'm niet meer naar de andere kant.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, dat zegt m'n instructeur ook altijd.. Maar bij de langzame slalom toen hij die voor deed de eerste keer ging hij helemaal niet schuin met de motor
Oh haha ik dacht dat je vandaag 4 uur les hadquote:Op woensdag 6 april 2011 12:04 schreef rene90 het volgende:
nog niet vandaag examen hoor haha, vandaag les, morgen les, maandag d-day.
Wat maakt het uit of je op een zware bijzondere verrichtingen doet? De motoren wegen evenveel, dus daar maakt het geen verschil. En afrijden moet je toch op een lichtequote:Op woensdag 6 april 2011 12:17 schreef nero7 het volgende:
Ik moet vandaag op de lichte rijden.
K heb mezelf verluld. Ze dachten dat ik 21 was en mocht op een zware rijden
Afgesloten terrein, maakt toch niet uit. Het voordeel is dat ik op de examenfiets rondrij
Supervet Die twee koplampen vind ik dan weer wel erg strakquote:Op woensdag 6 april 2011 15:10 schreef DownBusiness het volgende:
Morgen afrijden!!
Kan niet wachten om op mijn Street Triple te rijden!!
Heb even snel wat fotos op met mijn telefoon gemaakt.
[ afbeelding ]
Die kat kreeg ik er bij. Was een setje.
[ afbeelding ]
Hoezo word het dan spannend? Met de financiën ofzo? Of zouden ze je gaan filmen?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:08 schreef Crutch het volgende:
3 mei mag ik voor AVB-examen.
En nu vind ik het al spannend.
Het wordt nog extra spannend trouwens omdat ik word wegbezuinigd bij een TV-programma waar ik voor monteer.
Anyway, succes DownBusiness
Oeps Ik bedoel 1200,- voor 2 dagen in de week.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:
Dat scheelt nogal ja Hopen dat je snel weer wat vind.
Scheelt nog flinkquote:Op woensdag 6 april 2011 19:16 schreef Crutch het volgende:
[..]
Oeps Ik bedoel 1200,- voor 2 dagen in de week.
Gelukkig heb ik nog voldoende losse projecten om van rond te komen, maar het was een leuk zorgeloos inkomstenpotje.
Kun je wel lekker alles afkijken.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:28 schreef jesperrrrsss het volgende:
morgen weer les rijden ,heb er zin in
mijn derde les en moet mee gaan met iemand die volgende week maandag zijn AVB gaat halen, zal denk ik wel een kwalitiet verschil tussen mij en hem zitten
Ik heb ook lessen gehad samen met iemand die net begonnen was en mensen die al een jaar bezig zijn. Ik vind het juist erg leuk om samen met iemand te lessen, maakt me niet uit hoe goed of slecht diegene isquote:Op woensdag 6 april 2011 19:28 schreef jesperrrrsss het volgende:
morgen weer les rijden ,heb er zin in
mijn derde les en moet mee gaan met iemand die volgende week maandag zijn AVB gaat halen, zal denk ik wel een kwalitiet verschil tussen mij en hem zitten
Gewoon er voorbij!quote:Op woensdag 6 april 2011 20:25 schreef Dekatria het volgende:
Bij AVD lessen les ik liever alleen, dan kan er niemand voor me rijden die het verkeerd voordoet
Dat mag ik niet van de instructeur.. Kreeg vorige keer al te horen dat ik bij het wegrijden van de rijschool moest wachten op degene voor mij, terwijl diegene langzaam wasquote:
Vekabest incl cd-romquote:Op donderdag 7 april 2011 00:12 schreef blingbling11 het volgende:
Nog een vraagje:
Welk theorieboek kan ik het beste nemen?
Ik heb ergens gelezen dat in het ANWB boek veel informatie ontbreekt.
Ik heb wel eens eerder zo'n pakket gehad van vekabest voor mijn AM, die cdrom bestond uit 100 vragen maar iedere keer in een andere volgorde. Het boek was wel goed.quote:
hehe de slome slalom is peanuts.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:28 schreef rene90 het volgende:
ja maar nero is een snelheidsduivel, dus de gedachte dat hij de langzame slalom op een zware motor doet is natuurlijk bijna opwindend
Gewoon inhalen is ook geen probleem als dat kan, maar ik mag de andere lesser niet inhalenquote:Op woensdag 6 april 2011 21:39 schreef Yreal het volgende:
ik mag gewoon inhalen als het kan , word zelfs aangemoedigd om niet in de langzame rij te blijven hangen.
Ik vind met ze 2e rijden in principe leuker . Je gaat je dan altijd aan elkaar optrekken wat het niveau wel ten goede komt.
Als je hem uiteindelijk technisch goed uitvoert zal het niet zo een probleem zijn, alleen je kan hier wel een opmerking over krijgen. Vooral omdat je voor je moet kijken omdat daar altijd iets kan zijn waar je op moet anticiperen, staat er opeens een auto, moet je op tijd kunnen ingrijpen, vandaar voor je kijken.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:14 schreef nero7 het volgende:
[..]
hehe de slome slalom is peanuts.
Met de ontwijkoefening heb ik wel mn laarzen geschaafd. Ze waren gvd nieuw ja
Ik wou voor de grap eindeloos 8jes draaien. Bij de 7de moest ik stoppen
We moesten in de verte kijken. Wanneer we naar de pilonnen zouden kijken, rij je er omheen, omdat je er onbewust heen rijdt. Wat doe ik? Ik staar naar een paar tegels voor de pilon, en maak zo mn 8je. Omdat het zo ook kan!
Benieuwd of die vent blij met me is
ik heb het verjo boek gebruikt, staat alles in wat je moet weten, maar leest niet echt lekker weg, de vekabest boeken voor auto en brommer vond ik lekkerder lezen... alleen is vekabest redelijk aan de prijs.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:12 schreef blingbling11 het volgende:
Nog een vraagje:
Welk theorieboek kan ik het beste nemen?
Ik heb ergens gelezen dat in het ANWB boek veel informatie ontbreekt.
Nice! Ik zie niet vaak motoren die al wat ouder zijn maar er toch nog mooi uit zien.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[ afbeelding ]
met 4 in 1 Laser, nieuwe remmen, kettingset, accu, voorvork keerringen, volle tank en grote beurt. Voor....800 euro. En ook nog is wegenbelastingvrij!
44.000 gelopen.
O ja, alleen remblokken, schijven zijn nog goed. Scheelt weer in de kosten.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:01 schreef ArnosL het volgende:
Dan heb je een mooie deal gemaakt! Alles wat nieuw is + de grote beurt is al wel duurder dan die ¤800 volgens mij
30 valt nog wel mee, op het eind lukte mij het met 40
De eerste keer moest ik met 25 van de instructeur, toen ging het heel makkelijk. Nu doe ik de snelle slalom met 35-40, gaat makkelijkquote:Op donderdag 7 april 2011 12:01 schreef junkiexp het volgende:
Die snelle slalom is de eerste zeker best spannend trouwens, 30 is best hard.
Of valt het wel mee ?
Ik heb niet eens een garagequote:Op donderdag 7 april 2011 13:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik moet sowieso eerst de garage opruimen voordat ik een motor ga kopen. Anders past er niks in
Ik was een half uur onderweg, maar de andere leerling zo'n 15 minuten. Verschilt dus..quote:Op donderdag 7 april 2011 13:35 schreef rene90 het volgende:
Hoelang duurt je examen eigenlijk, ben je dan 20 min aan het rijden of iets? (laatste examen dus)
Ik eigenlijk ook niet, is van m'n oudersquote:
Ah, had ik het ongeveer wel goedquote:Op donderdag 7 april 2011 13:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was een half uur onderweg, maar de andere leerling zo'n 15 minuten. Verschilt dus..
Gaaf man, oldschoolquote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[ afbeelding ]
met 4 in 1 Laser, nieuwe remmen, kettingset, accu, voorvork keerringen, volle tank en grote beurt. Voor....800 euro. En ook nog is wegenbelastingvrij!
44.000 gelopen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
De Street Triple mag eindelijk met mij de weg op
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
De Street Triple mag eindelijk met mij de weg op
Soms dan vind ik dat wel handig hoor. Dan hoor ik z'n stem zonder dattie überhaupt iets echt zegt, omdattie iets al vaak eerder heeft gezegd... bijvoorbeeld bij het te hard naderen van een bocht ofzoquote:Op donderdag 7 april 2011 16:48 schreef CocaColaLight het volgende:
Gefelicteerd en nu de stem van je instructeur uit je hoofd proberen te krijgen
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
De Street Triple mag eindelijk met mij de weg op
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
De Street Triple mag eindelijk met mij de weg op
Je weet dat het de motor is van Tom Cruise in topgun?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[ afbeelding ]
met 4 in 1 Laser, nieuwe remmen, kettingset, accu, voorvork keerringen, volle tank en grote beurt. Voor....800 euro. En ook nog is wegenbelastingvrij!
44.000 gelopen.
Bij vervolgcursussen kreeg ik de tip om bij bochten mijn voeten te verzetten met de punt van de teen op een stepje.quote:
Een half uur tot een uur doe ik nu per dag, dus dat moet voldoende zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef rene90 het volgende:
Teveel oefenen kan ook zijn negatieve effect hebben, dan kan je niks anders meer zien dan die vragen. 1 in de ochtend, 1 in de avond, niet de hele dag door
Net zelf weer een uurtje les gehad, ging het 1e half uur prima, 2e half uur stuk minder. Ik ging een 90 graden bocht met 30 in , voetje sleepte over de grond haha. En wat meer vraagteken bochtjes, dus dat zijn mijn punten waar ik op moet letten, verder was het prima.
Rotondes gingen ook goed.
En wat gaat er dan mis met de 8? Ik heb daar in het begin wat moeite mee gehad, maar toen ik de draai te pakken had is hij geen 1 keer meer fout gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:27 schreef Crutch het volgende:
Zonet de hele les gespendeerd aan achtjes oefenen.
Erg lastig met mijn motoriek, maar ik kom er wel.
Het begin ging heel goed; we gingen oefenen door in de twee stationair achtjes te maken om even het gevoel te krijgen.
Daarna bochtjes maken in de eerste versnelling en voetrem.
En dáárna de échte achtjes oefenen.
Al met al ging het twee keer perfect, maar verpruts het nog te vaak.
Flink oefenen nog.
Ja lijkt me wel, en gewoon je best doen. Meer kan je simpelweg niet doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Een half uur tot een uur doe ik nu per dag, dus dat moet voldoende zijn
Alles tegelijk. De motor trekkend houden zonder te hard of te zacht te gaan, goed kijken waar ik heen moet en een constante snelheid houden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En wat gaat er dan mis met de 8? Ik heb daar in het begin wat moeite mee gehad, maar toen ik de draai te pakken had is hij geen 1 keer meer fout gegaan.
Weer was echt top vandaag inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:38 schreef Mirgeam het volgende:
Net het 4e uurtje gereden, wat een weer
Geen nieuwe oefeningen, wel zelf naar de parkeerplaats rijden ipv achterop. Toch wat meer rijles voor je geld
Slome slalom ging slechter dan vorige keer, de uitwijkoefening was een eitje, bij de precisiestop moet ik wat meer remmen in het begin, maar dat lukt ook wel. Snelle slalom en vertraging gingen ok. Zonnevizier in m'n helm is top
Ik ben wel benieuwd naar dat achtje, heb dat en het hele parkeervakgebeuren nog niet gedaan.
Wordt vervolgd maandag
Gewoon in de 1, voetrem erop. Hoe ik het altijd testte was om de voetrem los te laten en te kijken of ik versnelde zonder aan het gas te zitten. Als dat het geval is zit je goed, en ik reed hem rond de 13 km/h. Als je dat vast hebt, alleen met je rem snelheid regelen, dus proberen je gas los te laten. Na de 1e halve draai zorgen dat je links weer volledig naar de lijn gaat zodat je 2e bocht makkelijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:35 schreef Crutch het volgende:
Ik ben ook klaar, maar soms trap ik de rem iets te hard in of laat het gas iets te ver los tijdens het nemen van een bocht.
Kijk mooi, gefeliciteerd nog! Er lessen in dit topic nu 2 mensen bij Paul Lam, mark en ik dacht ik, Anne is nog redelijk recent geslaagd en heeft er ook gelest. Zelf een erg positieve ervaring, goede materialen (helm/handschoenen/motorlaarzen/broek), motoren ook erg fijn en voor elke lengte geschikt. Zitten ook verlaagde motoren tussen. Mijn advies is om een enkele les de nemen, is dan 47,50 en dan heb je individueel les en ook even een goede kans om kennis te maken met het geheel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:34 schreef -Bubbles- het volgende:
Gisteren jarig geweest en heb alles gehad om m'n motorrijbewijs te kunnen halen!
Nu had ik een tijd geleden Paul Lam al uitgezocht om bij te gaan lessen. Maar ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze rijschool. Kan je er ook gewoon langsgaan om een eerste les en dergelijke af te spreken of kan dat alleen telefonisch? Zou het wel fijn vinden om de materialen even te zien die ze voor het lessen gebruiken.
Die zijn al geweest .quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:12 schreef rene90 het volgende:
Bij Paul Lam heb je ook de opstap dagen trouwens, even bellen / langs gaan en vragen of je je gelijk kan inschrijven
Blijven die niet gewoon doorgaan? Lijkt me juist nu het lekkerder weer wordt een goed moment om het nog een aantal keer te doen.quote:
Ow, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Blijven die niet gewoon doorgaan? Lijkt me juist nu het lekkerder weer wordt een goed moment om het nog een aantal keer te doen.
+ als je in de regen rijdt, ben je straks ook niet bang om te rijden vanwege een nat wegdek! ( herfst is nog leuker met al die takken waar je mee te maken krijgt)quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Niks mis met een beetje regen, daar wordt je motor schoon van
Dat is waar, bij mij wordt het (meestal) zo ingepland dat ik bij mensen zit die ongeveer net zo ver zijn als mijquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:03 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar ik heb wel duolessen dus dan moet die persoon die mee lest ook maar net zo ver zijn.
Wat dacht je van overstekende blaadjes op rotondes, spekgladde witte markeringen en teerstrepen en een lekker zijwindje bij windkracht 7 a 8 op de snelweg?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:33 schreef Spro het volgende:
[..]
+ als je in de regen rijdt, ben je straks ook niet bang om te rijden vanwege een nat wegdek! ( herfst is nog leuker met al die takken waar je mee te maken krijgt)
Ik had vandaag een medeleerling die minder ver is, maar dan vraagt m'n instructeur of ik de oefeningen wil voordoen. Vind ik verder prima ik vind alle oefening vlak voor m'n examen prima.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is waar, bij mij wordt het (meestal) zo ingepland dat ik bij mensen zit die ongeveer net zo ver zijn als mij
Takenhof misschien?quote:Op zondag 10 april 2011 13:02 schreef rene90 het volgende:
dankje anne, wat zijn ook alweer die belangrijke pleinen, ben nu een rondje aan het lopen om ze nog even goed te bekijken. Keizer karel, steve biko, en nog 1?
Gefeliciteerd !quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
ohja, al verteld dat ik voor mn AVB ben geslaagd?
over 2 weken AVD examen
GEFELI!!!!!!quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
ohja, al verteld dat ik voor mn AVB ben geslaagd?
over 2 weken AVD examen
maakt mij niet uit. Ik heb een maand eerder examen dan mn medelessersquote:Op zondag 10 april 2011 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd !
Niet om jullie jaloers te maken; Maarre, wij gaan even een ritje maken .
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
ohja, al verteld dat ik voor mn AVB ben geslaagd?
over 2 weken AVD examen
Enne, 14.55 trouwens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Steve Biko woon ik echt recht achter hoe laat moet je afrijden? dan ga ik daar in 't zonnetje bij die skatebaan zitten met m'n studieboeken
Zenuwachtig ?quote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef rene90 het volgende:
Dat zeker inderdaad, wel alleen irritant dat ik de 2e lesser ben, dus van 14.00-14.55 moet ik wachten tot ik op mag, naja in het zonnetje bij het cbr maar zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |