abonnement Unibet Coolblue
pi_94770077
Ik ben op zoek naar een lijst met gratis universiteiten in het buitenland en dan het liefst buiten Europa. Kan dit nergens vinden.. Wie heeft er gratis gestudeerd aan een universiteit? Ik weet alleen 1 in Buenos Aires waar een vriendin van me zit, maar mijn voorkeur gaat meer uit naar Canada/Zuid-Afrika/Azië/Australië.
pi_94770264
Gratis universiteit, je bedoelt dat je zonder collegegeld kan studeren. Gratis zou betekenen dat iedereen er van mag profiteren en dat gaat dan nogal lastig :').

Maar je antwoord: Denemarken (goedkoop), Zweden (Gratis), Finland (goedkoop).
pi_94770569
Ja zonder collegegeld bedoel ik inderdaad :) Dankje! Weet je er toevallig ook nog een paar buiten Europa?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:36:20 #4
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_94770965
Ben je ergens uitzonderlijk (aantoonbaar) goed in? Dan kan je eventueel ergens een beurs aanvragen?
pi_94770983
Op Spitsbergen zat er ook een dacht ik.
Verder ben ik ook wel benieuwt naar een paar buiten Europa
pi_94771079
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:36 schreef poo het volgende:
Op Spitsbergen zat er ook een dacht ik.
Verder ben ik ook wel benieuwt naar een paar buiten Europa
Heb ik laatst in 3 Op Reis gezien inderdaad. Je krijgt daar standaard schiettraining om ijsberen op afstand te houden :D
pi_94772665
In veel Duitse deelstaten hoef je geen collegegeld te betalen. Aachen wordt bijvoorbeeld steeds populairder onder Nederlandse studenten, deze universiteit heeft ongeveer hetzelfde prestige als onze universiteiten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:39:50 #8
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94774205
Dit was totaal onbekend voor mij, goed topic
pi_94775474
lijkt mij ook leuk om te weten! Je kan het inderdaad ook met een beurs proberen, ik heb op vakantie iemand ontmoet die via de idische ambassade een beurs (voor 3 jaar!) geregeld heeft! Daarnaast ook een paar amerikanen met dubbele gratis beursen op amerikaanse beeldendekunst- en muziekscholen, dan krijg je toch een paar ton kado!
pi_94775517
In Belgie is het collegegeld erg laag (rond 500 euro).

In Schotland betaalt de overheid het collegegeld voor EU-burgers.
pi_94783317
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:03 schreef Warren het volgende:
In Schotland betaalt de overheid het collegegeld voor EU-burgers.
true, maar dat houdt wel in dat er een redelijk strenge selectie is ;)
Ja doei.
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:44:38 #12
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94793973
Studeren zonder collegegeld? Hoe houden ze dat vol en wat moet jouw diploma dan wel niet waard zijn :{?
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:46:08 #13
260098 Codiac
Back in business
pi_94800183
GRATIS GRATIS GRATIS. Dat bestaat niet. Onderwijs kost in Zweden haast niets (komt ook door de immens hoge belastingen en accijns), maar dan moet je wel Zweeds-staatsburger zijn
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:48:02 #14
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94800250
Ik dacht dat het in oostenrijk ook niet duur of zelfs gratis was, maar dat die universiteiten ook overvol zaten.
Niet altijd serieus
pi_94924655
Hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik na m'n bachelor hier bijvoorbeeld een master in een land als Zweden doen, zonder kosten? :o

In dat geval.. TVP. :P
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:34:11 #16
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_94926280
Niets is gratis. Gewoon betalen voor je opleiding en niet de belastingbetaler uit een ander land je studie laten financieren. :{

Zou leuk zijn als werkloze Duitsers hier twee jaar lang gratis hun ww zouden trekken waarna ze weer gezellig terug naar Duitsland gaan.
pi_94928051
Ik wil best betalen voor m'n opleiding hoor. De huidige regeringsmaatregelen maken het er echter niet makkelijker op om dat allemaal te betalen. Dan klinkt dit idee dus behoorlijk aantrekkelijk.
pi_94929418
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

true, maar dat houdt wel in dat er een redelijk strenge selectie is ;)
Zeg dat wel. In Nederland kan je met een VWO diploma op zak elke studie doen (afgezien van de lotingstudies). In het Verenigd Koninkrijk daarentegen wordt je keihard op je cijfers beoordeeld. De selecties daar zijn echt moordend.
pi_94930552
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Codiac het volgende:
GRATIS GRATIS GRATIS. Dat bestaat niet. Onderwijs kost in Zweden haast niets (komt ook door de immens hoge belastingen en accijns), maar dan moet je wel Zweeds-staatsburger zijn
Aha, in De Pers stond laatst een artikel over goedkoop studeren over de grens, en ook Zweden werd genoemd, maar dat gaat dus helemaal niet op voor ons?
pi_94930696
quote:
Studeren zonder collegegeld? Hoe houden ze dat vol en wat moet jouw diploma dan wel niet waard zijn :{?
Hoe houden ze het vol? Net als dat wij hier ´gratis` ´voortgezet` onderwijs hebben, inclusief ´gratis` boeken.
Die onderwijskosten vallen nog wel mee, het grootste deel van de kosten van een universiteit wordt gemaakt voor het onderwijs. Stel dat de onderwijskosten per student ongeveer ¤2000 per jaar bedragen en je studeert 5 jaar terwijl je 40 jaar werkt dan hoef je als werkende per jaar ongeveer ¤250 per jaar extra te betalen, ruim ¤10 per maand. Het is maar een servetberekening maar het toont aan dat het wel meevalt met het financieren van onderwijs, het is maar waar je liever je geld aan uitgeeft: onderwijs of iets anders.
Gelukkig voor België kiest België ervoor om wat meer geld aan het onderwijs te besteden, ik weet niet hoe dit in Duitsland zit.

Over het niveau hoef je je ook geen zorgen te maken, ik denk dat de geneeskundeopleiding van Leuven bijv. internationaal een betere reputatie heeft dan die van eender welke Nederlandse universiteit, de opleiding burgelijk ingenieur in België heeft eveneens internationaal een prima reputatie.


quote:
Niets is gratis. Gewoon betalen voor je opleiding en niet de belastingbetaler uit een ander land je studie laten financieren. :{

Zou leuk zijn als werkloze Duitsers hier twee jaar lang gratis hun ww zouden trekken waarna ze weer gezellig terug naar Duitsland gaan.
1. Wat wanneer de Nederlandse overheid de studenten voor dit publieke onderwijs meer laat betalen dan wat het kost (ik spreek hier over onderwijs, niet over onderwijs en onderzoek).
2. Het kan en mag nu eenmaal, als de onderwijskwaliteit in dat andere land evt. ook nog beter is dan heeft iemand groot gelijk wanneer hij hier gebruik van maakt. Ben blij dat er zodoende wat extra checks and balances zijn. Nu Nederland het collegegeld exorbitant wil verhogen oefent Vlaanderen (terecht!) politieke druk uit op Nederland om toch maar wat meer te investeren in het onderwijs en wat minder de studenten kaal te plukken.
Nederlands is nu al een van de Europese landen waarin je het meest betaalt voor een jaartje onderwijs, het is wel welletjes geweest met leerlingen en studenten uit te melken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_94930744
Die ´gratis` boeken kosten ons overigens nog wat meer geld dan wat je zou denken: de kostprijs kan nog verder worden verhoogd aangezien leraren toch worden gedwongen om die ene methode te gebruiken en die zinloze Europese aanbestedingen kosten ook geld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_94931082
quote:
In het Verenigd Koninkrijk daarentegen wordt je keihard op je cijfers beoordeeld. De selecties daar zijn echt moordend.
Voor die paar topuniversiteiten wel ja. Houd er echter rekening mee dat bij ons het VWO, zij het in afnemende mate, een voorselectie is. In de U.K. moet je voor de betere universiteiten wel een paar vakken op VWO-niveau volgen (op het eerste gezicht is het niveau van wiskunde daar hoger: http://www.mathsrevision.net/alevel/pure/) maar zij krijgen volgens mij wel meer de tijd voor die paar vakken die ze op een goed niveau volgen en dit is enkel in de laatste jaren van hun high school.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_94931975
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor die paar topuniversiteiten wel ja. Houd er echter rekening mee dat bij ons het VWO, zij het in afnemende mate, een voorselectie is. In de U.K. moet je voor de betere universiteiten wel een paar vakken op VWO-niveau volgen (op het eerste gezicht is het niveau van wiskunde daar hoger: http://www.mathsrevision.net/alevel/pure/) maar zij krijgen volgens mij wel meer de tijd voor die paar vakken die ze op een goed niveau volgen en dit is enkel in de laatste jaren van hun high school.
Niet alleen voor topuniversiteiten. Voor zo'n beetje alle Schotse uni's moet je een 9 gemiddeld staan om uberhaupt kans te kunnen maken op een plek bij geneeskunde (en dan moet ook nog eens 8/9 scoren voor bio, sk, na, wiskunde). Dit soort resultaten haalt vrijwel niemand hier. 8, á la, maar 9 is gewoon erg fors. Dit geldt overigen niet alleen voor geneeskunde.

Het punt is dat zij daar aan te poort selecteren terwijl dat hier niet voorkomt.
pi_94934601
In Finland wordt je studie ook bekostigd. Hell, je krijgt er zelfs nog een studietoelage bij! :9
pi_94935052
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:51 schreef Warren het volgende:

[..]

Niet alleen voor topuniversiteiten. Voor zo'n beetje alle Schotse uni's moet je een 9 gemiddeld staan om uberhaupt kans te kunnen maken op een plek bij geneeskunde (en dan moet ook nog eens 8/9 scoren voor bio, sk, na, wiskunde). Dit soort resultaten haalt vrijwel niemand hier. 8, á la, maar 9 is gewoon erg fors. Dit geldt overigen niet alleen voor geneeskunde.

Het punt is dat zij daar aan te poort selecteren terwijl dat hier niet voorkomt.
Ja, je moet inderdaad minimaal een 8 staan voor het vak dat verband houdt met je vervolgopleiding. Iemand die ik ken studeert nu natuurkunde aan Oxford, hij heeft "advanced classes" in wiskunde en natuurkunde gevolgd en beide met een 8 (of hoger) afgerond. Anders word je inderdaad niet toegelaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')