abonnement Unibet Coolblue
pi_98781192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:13 schreef Gray het volgende:
Ik wil binnenkort dit topic even opschonen en een goede OP maken waarin het doel en een opmaakvoorbeeld komt te staan voor het beschrijven van films en de ervaring daarbij. Ik zal van de week een opzet plaatsen.

Als er geen (negatieve) reacties zijn hierop haal ik dit topic deels leeg en zal ik sommige posts even aanpassen om te voldoen aan de opmaak. Als men wil reposten (hun post zelf opnieuw schrijven/opmaken) dan graag.

Dit is uiteraard om een overzichtelijke verzameling aan te leggen van films met een boodschap. ;)
Doe dat. De vorige week is voorbij, overigens. :P
pi_98821369
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:27 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Doe dat. De vorige week is voorbij, overigens. :P
Haha, het was me even ontschoten. :o

Ik ben nu bezig met een OP te schrijven,
hopelijk is die vanavond nog klaar en heb ik weer internet thuis. (Welkom in 2011, een enkele keer onweer en alles ligt plat }:| ).
pi_98822530
Vreemd. Waar woon je? Ik woon in het zuiden des lands (of in het noorden ;) ) en ik heb nergens last van. Succes met de OP.

[ Bericht 37% gewijzigd door Biekuh op 29-06-2011 17:32:24 ]
pi_98826674
In de buurt van de zee. :P
pi_98827629
Maastricht dus.
pi_99198310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:32 schreef Biekuh het volgende:
Maastricht dus.
Randstad. ;)

Hier het beloofde voorstel, al wel wat later dan gepland :+ :

-
-
-

Dit is het centrale BNW-filmtopic. Hier bespreken we speelfilms (géén documentaires) die gerelateerd zijn aan BNW onderwerpen. Denk aan samenzweringen, maatschappij-kritische films, utopische/dystopische films, geheime overheidsprogramma’s, alien-invasies etc. Om overzicht te bewaren graag rekening houden met het volgende:

Hoe maak ik hier een post?
1) Naam van de film, liefst met IMDB link.
2) Een plaatje dat iets met deze film te maken heeft.
3) Waarom het thema van deze film BNW-gerelateerd is.
4) Informatie over deze film (achtergrond, of het plot).
5) Waarom jij denkt dat anderen deze film moeten zien.

Spoilers in spoilertags!

-----

Template
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-----

Lijst van BNW-gerelateerde speelfilms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst zal ik updaten met links naar de posts toe uit deze reeks, zodat je snel en eenvoudig kan vinden waar je naar zoekt. Laat even horen wat men hiervan denkt.
pi_99314064
Pump Up The Volume.

Mark, een übernerd, is pas verhuisd en kan met niemand overweg. Tot hij zijn radiozender aanzet en "veranderd in Hard Harry". Wanneer hij vrij voor zijn mening uitkomt, zijn medeleerlingen zijn woorden tot daden omzetten en daarmee de hele schoolraad tegen zich op zet, is het hek van de dam.

Een film die in principe gaat over de vrijheid van meningsuiting.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_99324684
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Pump Up The Volume.

Mark, een übernerd, is pas verhuisd en kan met niemand overweg. Tot hij zijn radiozender aanzet en "veranderd in Hard Harry". Wanneer hij vrij voor zijn mening uitkomt, zijn medeleerlingen zijn woorden tot daden omzetten en daarmee de hele schoolraad tegen zich op zet, is het hek van de dam.

Een film die in principe gaat over de vrijheid van meningsuiting.
Dude. Heb je Gray's post gelezen?
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:41:52 #59
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_99407896
Instinct, uit 1999 met Anthony Hopkins


en die film is dan weer losjes gebaseerd op dit boek:

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001382121/index.html
pi_99408663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:41 schreef ramon83 het volgende:
Instinct, uit 1999 met Anthony Hopkins


en die film is dan weer losjes gebaseerd op dit boek:

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001382121/index.html
Kan je uitleggen waarom deze film in dit topic thuishoort en wat je ervan vond?

Kijk eerst even naar mijn post hierboven. ;)
pi_99429078
In Instinct word imo zowel de strijd als de verbondenheid tussen natuur en mens zeer intens en puur verwoord. De liefde, machteloosheid, woede en verdriet die dit met zich meebreng idem.
Die strijd is in bnw vaak het onderwerp van gesprek. Zoiets.

Hopkins en bnw. Aardig wat titels voor het lijstje:
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_99449097
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:42 schreef Biekuh het volgende:
Dude. Heb je Gray's post gelezen?
Mijn excuses, maar er is niet veel gespoiled hoor. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:54:45 #63
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_99494376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Kan je uitleggen waarom deze film in dit topic thuishoort en wat je ervan vond?

Kijk eerst even naar mijn post hierboven. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:31 schreef Resonancer het volgende:
In Instinct word imo zowel de strijd als de verbondenheid tussen natuur en mens zeer intens en puur verwoord. De liefde, machteloosheid, woede en verdriet die dit met zich meebreng idem.
Die strijd is in bnw vaak het onderwerp van gesprek. Zoiets.
Dat dus... ;) En de film is natuurlijk een Hollywood product maar met het boek in het achterhoofd levert dat aardig wat kritiek op de huidige leefwijze van de mens. En in de film komt mooi naar voren dat degene die die kritiek uit en zelf een andere levenswijze aanneemt, word weg gestopt in een gesticht.

Het boek is trouwens ook zeker een aanrader! Is er trouwens geen topic waarin boeken vermeld worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door ramon83 op 15-07-2011 11:00:19 ]
pi_100155327
Niet zeker of deze al voorbij zijn gekomen, maar oh my god wat een topfilms:






Vooral het eerste deel is meesterlijk:
http://www.imdb.com/title/tt0123755/
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_100218748
Vorige week gezien:
City Of Ember (http://www.imdb.com/title/tt0970411/)



quote:
Omschrijving:
Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
95 minuten

geregisseerd door Gil Kenan
producent: Tom Hanks
met Saoirse Ronan, Harry Treadaway en Bill Murray

Generaties lang hebben de inwoners van de Stad van Ember geleefd in een prachtige wereld vol met wonderbaarlijk glinsterende lichten. Als de inwoners er achter komen dat deze lichten hun kracht beginnen te verliezen en de lichtbron sterk achteruit gaat begint een race tegen de tijd. Twee tieners beginnen een avontuur waarin zij het bestaan van de Stad van Ember willen achterhalen en alle inwoners moeten helpen ontsnappen voordat de lichten voor altijd uit zullen gaan. Bron: http://www.moviemeter.nl/film/46326
Ik herkende al snel een aantal metaforen en verwijzingen in de film, welke ik hier als spoiler zal opsommen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Synchronicity op 02-08-2011 01:01:28 ]
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:23:34 #66
347802 EmotionalRescue
Steadfast and True
pi_102585870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:14 schreef Gray het volgende:

[..]

All the President’s Men
Dit is het 3e deel van het zogenaamde paranoia drieluik van Alan Pakula (o.a. bekend van To Kill a Mockingbird (1962) en Sophie's Choice (1982)) De andere 2 delen zijn Klute (1971) en The Parallax View (1974).
Jullie beseffen je trouwens dat jullie gewoon op zoek zijn naar films uit het genre 'Conspiracy Thriller'? Wiki

Aangezien Donald Duck eerder genoemd is wil ik ook graag een eervolle vermelding maken voor zijn gevederde Nederlandse achterneef Alfred J. Kwak. Vol van verwijzingen tot in de kleinste details. :)
pi_102645496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:50 schreef Synchronicity het volgende:
Vorige week gezien:
City Of Ember (http://www.imdb.com/title/tt0970411/)

[ afbeelding ]
Wow lol.. dat doet me heel erg denken aan een Zuid-Koreaanse film, waar het in dit geval niet om licht als energiebron/generator gaat, maar om afval. Erg goede film:

1. Sky Blue (Wonderfull Days) uit 2003

2.
3. Het gaat over de gevolgen van oorlogen, vervuiling en de menselijke hebzucht. Ook interessant is, dat mensen met macht en technologie de stad Ecoban hebben gecreëerd, temidden van een desolate wereld.

4. van imdb vertaald: "In de toekomst, nadat de beschaving is beeindigd door oorlog en vervuiling, zijn er slechts enkele die de ramp hebben kunnen overleven met gebruik van macht en technologie. Deze mensen hebben de laatste stad gebouwd, Ecoban. Omdat de stad draait op afval, willen de mensen van Ecoban de bewoners van Marr vernietigen om zo meer afval te kunnen vinden. Een jongeman is hier op tegen. Hij wil enkel de lucht schoonmaken, opdat de wolken verdwijnen en hij de wonderbaarlijke hemel kan laten zien aan de vrouw van wie hij houdt."

5. Deze film is de moeite waard, als je van anime houdt. Het ziet er mooi uit en het verhaal is wat mij betreft best sterk. Juist omdat het geen Hollywood film is, vind ik het extra de moeite waard. Ik heb deze film ooit op de goede gok gekeken en ik heb em al een aantal mensen aangeraden. Nu jullie dus ook :) Een 8,5 krijgt ie van mij
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_102733380
http://en.wikipedia.org/w(...)9#Historical_context

Changeling, een film uit 2008 met Angelina Jolie en John malkovich, gebaseerd op waar gebeurde gebeurtenissen in Los angeles in de jaren twintig



Een jongen wordt ontvoerd en als dat geval veel publiciteit krijgt, komt Politie onder druk komt te staan om een 'succes' te kunnen melden aan de Media.
Als dan een jongen zich na 5 maanden meldt en verklaard de betreffende jongen te zijn, bepaald de politie dat dit wel moet kloppen, en hoop zo de kritiek op hun opsporingsonderzoek kwijt te zijn en goede publiciteit te krijgen ..
Als de moeder ontkent dat dit haar zoon is en dat zelfs kan bewijzen negeert de politie haar klachten en uiteindelijk wordt zelfs de moeder op politie-bevel opgenomen in een psychiatrische inrichting omdat haar kritiek een smet zou werpen op het 'succes in het politieonderzoek'.

De vertelling is volledig gebaseerd op een waar gebeurd voorval van Christine Collins en haar ontvoerde zoon Walter .. inclusief ook de corrupte LAPD-manipulatie en het opsluiten van de moeder als die niet wil meewerken.
http://en.wikipedia.org/w(...)e_and_Walter_Collins
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102743216
The Bank (2001)



Zoals het onderschrift op IMDB stelt:
quote:
The Bank is a thriller about banking, corruption and alchemy.
In The Bank wordt een beeld geschetst van de interconnectie tussen het bankwezen, (top)bankiers, economen, burgers en overheden. De verstrengelde belangen van deze bevolkingsgroepen worden lijnrecht geplaatst tegenover de belangen die botsen, waarbij deze twee vormen van belangen in een enkel individu kunnen bestaan. Ook laat de film goed zien hoe psychopathisch bankiers soms kunnen zijn, wanneer zij winst als het hoogste ideaal beschouwen. Omdat ik niet het verhaal wil verklappen, zal ik daarover niets voorspellen.

Wel kan ik wijzen op een monoloog van de bankier die een hoofdrol vervult, waarin hij duidelijk maakt dat hij als topdog een positie bekleedt waarin hij de lijn bepaalt waar de financiële wereld op loopt. Dat de kleineren volgen, omdat de mogelijkheid op winst daarmee het hoogst is, terwijl tegelijkertijd het risico om te falen het kleinst is en toch de grootste verliezen oplevert. Hij spreekt over het IMF, en hoe bankiers deze kunnen aanwenden om dwang op overheden uit te oefenen. Hij spreekt over dat publiek bezit niet bestaat wanneer deze gefinancierd is, en dat zij boven de wet staan, onder de wet staan, en in veel gevallen de wet zelf zijn.

Zoals de bankier stelt:
quote:
We have now entered an age of corporate feudalism and we are the new princes.
Deze film is een vermakelijke en spannende manier om inzicht te krijgen in het bankwezen, en een idee te geven van de psyche van de bankier. Het toont dat corruptie een inherent onderdeel is van macht, en een middel is om het doel van verkrijgen van meer macht. Maar bovenal toont deze film de invloed van een topdog op the rest of the pack, ofwel de samenleving.

Voor wie de film eenmaal gezien heeft, hier een interessante recensie (bevat spoilers!):
http://www.sensesofcinema.com/2001/16/bank/

[ Bericht 1% gewijzigd door Gray op 05-10-2011 19:05:24 ]
pi_103208216
eXistenZ


Thema

extended cognition
brain in vat
choosing

Motivatie

David Cronenberg's `eXistenZ' is a well designed reflection of the philosophy of existentialism. It addresses the problems of a culture that is plugged into technology that it can no longer distinguish between fantasy and reality or between the organic and the mechanical. The movie shocks the audience with its replacement of mechanical technology with organic, metabolismic one. In this context the technology is able to be part of human body. After playing the virtual reality game of `eXistenZ', the real world feels like a game and as a result, human behavior change in order to apply violent game-urges even when the game is over. In eXistenZ, technology has evolved from machinery to biological organisms that plug directly into the human nervous system; an idea that reflects Marshall McLuhan's belief who is a well known media theorist, that computers are extensions of human consciousness. Like telephone is an extention of the ear, television is an extention of the eye, telegram is an extention of the central nervous system high-tech virtual reality is an extention of human consciousness. In eXistenZ, technology is biological and thus more human than it is in our world. But as technology becomes organic, humans become more mechanical and therefore less free, unable to resist their game-urges. eXistenZ is a virtual realty simulation of man's existence. Jean Baudrillard describes a mediated society in his book of Simulacra and Simulation, which all power to act has been transformed to appear. The world has passed into a pure simulation of itself. In eXistenZ it is obvious to see Baudrillard's mediated society with the themes of the invasion of the body, the loss of control and the transformation of the self into other.

While you are in the eXistenZ, consciousness slowly replaces with another identity, your role in the game, which is a reflection each individual's real life subconscious. While you gain the control of your hyperreal life step by step, the aura of your real life disappers. For Baudrillard, `.simulations or simulacra, have become hyperreal, more than real.' Our hyperreality, like Cronenberg's world of computer simulation, `.now feels, and, for all intents and purposes is, more real than what we call the real world.' (Baudrillard) The purpose of the game which can basically be called 'experience' is quite metaphorical. Because you can not even know what is experience unless you experience it. As existentialists say that, life without an exact explanation is absurd, the game of eXistenZ is absurd too. Cronenberg, ironically reflects the absurdity of our lives. For instance, in the game, the other roles just stand still unless you ask them a pre-programmed question. And when you put their aimless funny looking state of being into the representation of our lifes, the exposed absurdity really shocks.

The theme of the game is to understand what it is for? This hidden metaphorical question creates anguish over the people who play eXistenZ. They have no doubt about their existence, however they do not know the underlying reason of their existence. The essence.

Existentialists have held that human beings do not have a fixed nature, or essence, as other animals and plants do; each human being makes choices that create his or her own nature. In the formulation of the 20th-century French philosopher Jean Paul Sartre, existence precedes essence. `Choice is therefore central to human existence, and it is inescapable; even the refusal to choose is a choice. Freedom of choice entails commitment and responsibility. Because individuals are free to choose their own path, existentialists have argued, they must accept the risk and responsibility of following their commitment wherever it leads.' Perhaps I should mention, `eXistenZ' deals with the concept of freedom of choice too. You achieve your final role in the game by taking right decisions. If you don't than the game becomes irrevelant and boring. So, you begin to interrogate the game, your existence rather than your essence. You suddenly become schzopfrenically alianated from the game and realize your position outside the game. Well as a last word, eXistenZ is a well designed reverse simulation of life thus existentialism.

-

schaamteloos gekopieerd, ben nog even aan het bijkomen....
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:03:24 #71
358676 Lost_Lenore
Rare and radiant maiden...
pi_103344039
Eyes wide shut: niet alleen veel 'illuminati'/vrijmetselaars-symboliek (goed opletten is bij veel, zoniet de meeste films wel een aanrader; verborgen boodschappen en 'grappen' die te begrijpen zijn voor de alerte en bewuste mensen onder ons), maar ook duidelijke verwijzingen naar een zeer (invloed)rijke elite die zich bezighoudt met duistere zaken (duister in brede betekenis).
En Stanley Kubrick zou niet voor niets vrij onverwacht overleden zijn.

Verder David Lynch's Mulholland Drive (o.a. over hoe Hollywood werkt) en ook Twin Peaks, vol met verborgen boodschappen.

Ik weet niet of dit soort films precies zijn waar TS naar op zoek is, maar ik moet zeggen dat ze mij wel aan het denken en opletten hebben gezet. Ben zelf ook constant op zoek naar films waar ik wijzer van word, en die een tipje van de sluier van onze 'realiteit' (of beter gezegd, wat daar achter/onder zit...) oplichten.

Wel...nu snel verder met het kijken van 'Free Rainer'; reactie volgt
pi_103408879
1) The Gods must be crazy 1981

2)" A pilot flying over the Kalahari throws an empty coke bottle out of his plane. It's picked up by a bushman, who brings it back to the tribe, thinking it's a gift from the gods. At first it appears to be a great boon for the tribe, but soon it causes trouble (before, the tribespeople had no concept of ownership). So the bushman decides to take the bottle back to the gods. In the meantime we get to see the beginnings of a clumsy romance between a scientist and a school teacher, and some terrorists running about in parallel story lines."

3) Hoewel het in eerste instantie een slapstick-achtige komedie lijkt heeft het wel degelijk een boodschap: Het geeft een kritische blik op de maatschappij, zijn technologische ontwikkelingen, sociale verarming en westerse arrogantie.

5) Hilarisch, meesterlijk eenvoudig en tijdloos

1) Lord of War

3) De wondere wereld van een wapenhandelaar. Een zwartgallige komedie over de internationale wapenhandel. Een groot wapenhandelaar is slechts een pion waar overheden het cirkeltje van macht, oorlog, criminaliteit, geweld en corruptie in stand houden en zich eraan te verijken ten koste van de onschuldige burger.

4) "This film charts the rise and fall of Yuri Orlov, from his early days in the early 1980s in Little Odessa, selling guns to mobsters in his local neighbourhood, through to his ascension through the decade of excess and indulgence into the early 90s, where he forms a business partnership with an African warlord and his psychotic son. The film also charts his relationship through the years with his younger brother, his marriage to a famous model, his relentless pursuit by a determined federal agent and his inner demons that sway between his drive for success and the immorality of what he does. Written by davidgraham83@hotmail.co.uk "

5) Komisch en confronterend
pi_103433633
1. In Time lijkt mij er ook een in deze topic, afgaande van de trailer:

2.

Ik ga hem iig kijken.

3. Letterlijk Tijd is Geld. Wereld waarin rijken mogen leven, en armen letterlijk leven van dag tot dag.

4. In a not-too-distant future when the aging gene has been switched off, people must pay to stay alive. To avoid overpopulation, time has become the currency and the way people pay for luxuries and necessities. The rich can live forever, while the rest try to negotiate for their immortality. A poor young man is accused of murder when he inherits a fortune of time from a dead upper class man, though too late to help his mother from dying. He is forced to go on the run from a corrupt police force known as 'time keepers'. Cast includes Justin Timberlake and Amanda Seyfried.

5. Een geheel nieuw concept van geld, hoe zou het werken...

[ Bericht 20% gewijzigd door Terrorizer op 23-10-2011 01:46:03 ]
pi_103443931
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:56 schreef Terrorizer het volgende:
1. In Time lijkt mij er ook een in deze topic, afgaande van de trailer:

2.

Ik ga hem iig kijken.

3. Letterlijk Tijd is Geld. Wereld waarin rijken mogen leven, en armen letterlijk leven van dag tot dag.

4. In a not-too-distant future when the aging gene has been switched off, people must pay to stay alive. To avoid overpopulation, time has become the currency and the way people pay for luxuries and necessities. The rich can live forever, while the rest try to negotiate for their immortality. A poor young man is accused of murder when he inherits a fortune of time from a dead upper class man, though too late to help his mother from dying. He is forced to go on the run from a corrupt police force known as 'time keepers'. Cast includes Justin Timberlake and Amanda Seyfried.

5. Een geheel nieuw concept van geld, hoe zou het werken...
Lijkt me ook interessant. Dank!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:33:51 #75
358676 Lost_Lenore
Rare and radiant maiden...
pi_103536110
Free Rainer was idd behoorlijk goed; They live vond ik persoonlijk iets minder (teveel onnodig geweld). City of Ember wellicht iets teveel 'Goonies'-gehalte op 't laatst (met die 'wild water baan' en zo), maar heel ok.

Verder vind ik de film 'Pleasantville' sterk: hij zet je aan het denken over wat 'beter' is, vasthouden aan het oude of doorschieten in 'vernieuwing en verandering', en wat nu eigenlijk 'hoort', wat zou 'moeten', en wie dat nu eigenlijk bepaalt. Conformisme en individuele vrijheid, zelf gaan denken of vasthouden aan wat 'men' vindt... En het belang van 'kleur (emoties, gevoelens) bekennen'.

En om verder te gaan met de 'villes': Dogville en diens 'opvolger' Manderlay (Lars von Trier).
Psychologisch drama naar mijn humble opinion: je wordt gewoon aan het denken gezet over hoe 'de maatschappij' werkt, hoe de aard van 'de mens' is, en hoe je zelf denkt en je mening over iets vormt.
pi_103541268
Deze stonden er nog niet bij:




http://www.sonyclassics.com/insidejob/
http://www.imdb.com/title/tt1645089/

Wrom hij erbij moet;

quote:
Takes a closer look at what brought about the financial meltdown.
quote:
Producer/director Charles Ferguson (No End in Sight) speaks at length with journalists, politicians, and financial insiders in order to offer a clearer picture of the economic meltdown that hit America starting in 2008. Academy Award winner Matt Damon narrates this unflinching look at the deep-rooted corruption that has left millions of middle-class Americans jobless and homeless as the major corporations get bailed out while paying millions in bonuses
http://www.rottentomatoes.com/m/inside_job_2010/

http://www.imdb.com/title/tt1232207/

Als je na het zien van deze films/docu's de occupy movement nog niet begrijpt dan zal je ze nooit begrijpen. Het zijn docu's maar ze passen imo ook in het genre crime/thriller ;) Moore zelf vind het ook comedy. ( Tja, als je geld zat hebt)
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_103941110
Wat was er met Micheal en zijn 50 miljoen?
pi_104304587
Hier staat een grote verzameling interessante docu's

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_104798167
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 00:30 schreef new_moon het volgende:
Hier staat een grote verzameling interessante docu's

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/
Serieus leuke link! Documentaires zijn een verrijking voor de televisie i.v.t. al die onzin van tegenwoordig!
pi_104800315
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 00:30 schreef new_moon het volgende:
Hier staat een grote verzameling interessante docu's

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/
Heel interessant, maar laten we proberen de docu's in De Kluis te houden. ;)
pi_105582746
Highlander
pi_107861748
Eyes Wide Shut (1999)
Regie: Stanley Kubrick

-edit-

Ik zie niet in hoe ik deze recensie kan schrijven zonder het plot te verklappen, dus vandaar geen spoilertags. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben. Daarnaast doet het naar mijn mening weinig af aan de beleving van de film.

Tom Cruise vertolkt een gelukkig getrouwde huisarts. Hij leeft samen met zijn vrouw (Nicole Kidman) en hun lieftallige dochter. Op een dag komt hij een oud studiegenoot tegen. Deze speelt beroepsmatig piano. Dit doet hij in cafés en dergelijke. Dit doet hij ook bij mensen thuis, te weten, lokale leden van de Illuminati. Hij krijgt een uur van tevoren te horen waar hij moet spelen. Via de telefoon geeft hij een wachtwoord door. Op de bewuste avond gaf hij het wachtwoord Fidelio door. Dit is de titel van een opera van Beethoven. Beethoven was naar verluidt vrijmetselaar. Fidelio is Latijn voor "trouw". Tom Cruise slaagt er in om zijn vriend om te halen en aan hem het adres en wachtwoord te geven.

Hij arriveert in het landhuis. Iedereen is gemaskerd. In het landhuis vinden orgies plaats. Het eerste waar ik aan dacht toen ik de film zag was: Dionysius! Er worden ook ceremonies gehouden, een foto hiervan vind je hieronder.

In vele boeken wordt een verband gelegd tussen de cultus van Dionysius en de Illuminati. Ik weet zeker dat de ceremonie die in de film te zien is, een luciferische ceremonie is. In het landhuis zijn velen notabelen aanwezig. Tom Cruise wordt letterlijk en figuurlijk ontmaskerd. Zijn vonnis is de dood. Echter, een prostituee(die uiteraard deelneemt aan de orgies) die hij eerder heeft ontmoet, gebiedt de ceremonieleider om haar te nemen in plaats van hem. Dat gebeurt ook. Hij wordt dringend verzocht om het landhuis te verlaten en geen onderzoek te doen. De volgende dag staat in de krant dat de prostituee overleden is in een hotel door een overdosis drugs...

Achteraf bleek dat een bekende van hem aanwezig was die avond. Het betrof een hoogwaardigheidsbekleder die zijn patiënt was. Ook hij verzocht hem zéér dringend om geen onderzoek te doen. Hij komt thuis, en zijn masker (die hij kwijt was) ligt op zijn bed, naast zijn slapende vrouw! De film eindigt onbevredigend.

Veel van het bovenstaande wordt uiteraard niet gezegd in de film, maar wordt enkel duidelijk indien je je verdiept hebt in deze materie. Het is overduidelijk de film van een klokkenluider. Enkele dagen na het afmaken van de film liet hij het leven. Dit is uiteraard toeval...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter illustratie een kort fragment:

Toen ik de film keek moest ik vaak denken aan dit interview met voormalig Illuminati-lid Svali:


Ik weet zeker dat ik niet alles in de film heb begrepen. Ik weet zeker dat ik deze film nog een aantal keer ga bekijken!

[ Bericht 28% gewijzigd door murp op 27-11-2018 19:35:09 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:22:36 #83
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_107864625
Hij is al meerdere keren genoemd volgens mij maar Network vind ik toch wel een hele goede.

"You are an old man who thinks in terms of nations and peoples. There are no nations. There are no peoples. There are no Russians. There are no Arabs. There are no Third Worlds. There is no West. There is only one holistic system of systems. One vast and immane, interwoven, interacting, multi-varied, multi-national dominion of dollars. Petro-dollars, electro-dollars, multi-dollars, reichmarks, rands, rubles, pounds and shekels.
[...]
You get up on your little twenty-one inch screen and howl about America and democracy. There is no America. There is no democracy. There is only IBM and ITT and AT&T, and DuPont, Dow, Union Carbide and Exxon. Those are the nations of the world today.
[...]
We no longer live in a world of nations and ideologies, Mr Beale. The world is a college of corporations, inexorably determined by the immutable bye-laws of of business. The world is a business, Mr Beale. It has been since man crawled out of the slime.

And our children will live, Mr Beale, to see that ... perfect ... world in which there is no war nor famine, oppression or brutality. One vast and ecumenical holding company for whom all men will work to serve a common profit. In which all men will hold a share of stock.

All necessities provided. All anxieties tranquilized. All boredom amused."

Petje af voor de scriptschrijver die deze scene heeft geschreven.
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
pi_110887573
spannend man, voor de geïnteresseerden.. net een jongensboek, heb destijds, jaar of 5 geleden geweldig genoten van de film..een aanrader…
net echt..
kuch

Are our political leaders reptilian aliens ? More specifically, is Vice President Dick Cheyney a reptilian shapeshifter ?
According to the new DVD by TruthSeeker TV, yes they are and yes he is. How do they know this ? You'll have to watch this to find out.



The_Brandon_Corey_Story_

http://video.google.nl/videoplay?docid=5801978637941865090

[ Bericht 8% gewijzigd door badabingie op 28-04-2012 01:13:59 ]
pi_110977754
A scanner darkly zit enigszins een boodschap in
http://www.imdb.com/title/tt0405296/
pi_110999568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 00:47 schreef badabingie het volgende:
spannend man, voor de geïnteresseerden.. net een jongensboek, heb destijds, jaar of 5 geleden geweldig genoten van de film..een aanrader…
net echt..
kuch

Are our political leaders reptilian aliens ? More specifically, is Vice President Dick Cheyney a reptilian shapeshifter ?
According to the new DVD by TruthSeeker TV, yes they are and yes he is. How do they know this ? You'll have to watch this to find out.


The_Brandon_Corey_Story_

http://video.google.nl/videoplay?docid=5801978637941865090
Maar meer een docu he? Kan beter hier: [De Kluis] BNW Documentaires #2
pi_111002066
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar meer een docu he? Kan beter hier: [De Kluis] BNW Documentaires #2
ik heb nog gekeken waar ik dit het beste kon plaatsen..er wordt toch echt in geacteerd hoor..een film met een boodschap dus..
net echt he? zoals ik al eerder aangaf.
en anders verplaats hem maar naar docu's :)
pi_111017725
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:04 schreef badabingie het volgende:

[..]

ik heb nog gekeken waar ik dit het beste kon plaatsen..er wordt toch echt in geacteerd hoor..een film met een boodschap dus..
net echt he? zoals ik al eerder aangaf.
en anders verplaats hem maar naar docu's :)
Bij nader inzien is het idd geheel fictie, en gaat het onder de noemer faux-documentary, of mockumentary.

Prima. :)
pi_111198817
Geen film, maar serie: Fringe.



Omdat deze serie aan een moderne X-files doet denken, vind ik dat het hier goed past. De serie behandelt onderwerpen als Shapeshifters, telepathie, andere dimensies etc, en behandelt deze op een CSI-achtige manier middels grenswetenschap, vandaar de naam Fringe (van fringe sciences). Erg vermakelijk, spannend, meeslepend, en ook fijn voor het oog met de mooie Anna Torv. O+



De laatste afleveringen van seizoen 4 heten Brave New World 1 & 2. :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Gray op 06-05-2012 12:24:32 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:12:31 #90
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111437658
Misschien al gepost, maar deze is ook wel leuk: "They Live"

Hier een beschrijving (met spoilers, maar het is een ouwe): http://vigilantcitizen.co(...)-a-powerful-message/
pi_114368021
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:38:25 #92
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_115558953
Wat een geweldige suggesties staan hier, A Scanner Darkly, Sphere, Contact, Minority Report, V for Vendetta, geweldig van genoten.

Ik ga de rest ook even checken. ^O^
I________have become. Comfortably numb.
pi_115941539
The Thruman show
pi_120228925
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:17 schreef Gray het volgende:
Geen film, maar serie: Fringe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat deze serie aan een moderne X-files doet denken, vind ik dat het hier goed past. De serie behandelt onderwerpen als Shapeshifters, telepathie, andere dimensies etc, en behandelt deze op een CSI-achtige manier middels grenswetenschap, vandaar de naam Fringe (van fringe sciences). Erg vermakelijk, spannend, meeslepend, en ook fijn voor het oog met de mooie Anna Torv. O+

[ afbeelding ]

De laatste afleveringen van seizoen 4 heten Brave New World 1 & 2. :D
Top serie. Zijn nu bezig met het laatste seizoen. :Y
pi_122890718
Wil je écht een sterke serie zien over samenzweringen, vaccinatie en false flag schoolmoorden?

Kijk dan naar de Britse serie Utopia:

Alleen al de briljante cinematografie is de moeite van het kijken waard. ^O^

De serie loopt pas sinds 2013, met tot nu toe 5 afleveringen à 60 min. Veel BNW plezier!

[ Bericht 9% gewijzigd door Gray op 15-02-2013 08:44:41 ]
pi_123325565
Een geanimeerde kortfilm:
Let op: NSFW.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:40:40 #97
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_123399969
ik vond free rainer echt een goede eyeopener.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_123439544
als je t hebt over wat is echt en wat niet:

Vanille sky
  maandag 11 maart 2013 @ 17:25:17 #99
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_123918602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 00:10 schreef Pollewoppie het volgende:
als je t hebt over wat is echt en wat niet:

Vanille sky
je had gelijk is een hele goede film. op het laatste kan hij kiezen tussen leven in een droom wereld of in de echte wereld. hetzelfde als nu in de echt wereld. mensen kunnen kiezen om als maar te geloven van de oud media dan leef je in de droomwereld die zegt dat je zo veel mogelijk moet leven nu en dat je rijk kunt worden als je hard werk of als je een lot koopt. de echte wereld is als je de waarheid onder ogen kan. zien in die wereld vecht licht en duister tegen elkaar. ook wel satan en god. en de oud media bestaat het grotendeels uit leugens. er zijn in de echte wereld duidelijk voorbereiding op de antichrist en de NWO. de komen er ook als de mensen niet ontwaken uit hun droomwereld. da
arvoor moeten mensen in de echte wereld gaan leven.

heel mooi film echt een aanrader.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_124396854
The Brotherhood of the Bell
Film uit 1970, over een geheim genootschap type "skull and bones"; die streeft naar werelddominantie.

Glenn Ford plays a man who joins a mysterious fraternity, "The Brotherhood of the Bell", while in college. Upon attaining wealth and prominence, Ford discovers that the Brotherhood has been keeping tabs on him, and expects certain favors from him in the private sector. It dawns on Ford that the Bell is a sinister, subversive organization bent on world domination.

The film has been interpreted as a highly speculative portrayal of real-life, academic-based secret organizations, such as Skull and Bones and others. It has also been seen by some as a satire on the "unexamined life" and on the hidden, unsavory undercurrents of ordinary society.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Brotherhood_of_the_Bell
The Brotherhood of the Bell (TV 1970) - IMDb


voor wie het nog niet zou weten: er zijn firefox extensions die het makkelijk maken youtube films te downloaden. bvb:
https://addons.mozilla.or(...)load-youtube/?src=ss geeft je een download knop, rechts van de like buttons.
Heel wat extensions bieden dezelfde functionaliteit, ik was tevreden met de eerste die ik probeerde, maar wie meer keuze wil: https://addons.mozilla.or(...)/?q=youtube+download
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')