abonnement Unibet Coolblue
pi_94648840
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om Nederlandse tv te ontvangen in het buitenland, buiten Europa. Ik heb op ons huis in het buitenland een schotel van 1.20M staan, en daarmee ontvang ik wel de Lokale Tv Zenders maar niet de Commerciële zenders. Ik heb ook nog op het internet gezocht naar online TV, maar ik heb niks gevonden. dus mijn vraag is, Kennen jullie een website waarmee ik de Commerciële zenders kan ontvangen of weten jullie hoe ik ze kan ontvangen met mijn schotel.
  Moderator zaterdag 26 maart 2011 @ 19:48:04 #2
45833 crew  Fogel
pi_94649462
Waar is de schotel op gericht?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94649519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:48 schreef Fogel het volgende:
Waar is de schotel op gericht?
het is zon draaiende met een motor erin, dus het kan overal op gericht worden
pi_94649636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:31 schreef prokiller933 het volgende:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om Nederlandse tv te ontvangen in het buitenland, buiten Europa. Ik heb op ons huis in het buitenland een schotel van 1,20 m staan, en daarmee ontvang ik wel de Lokale TV Zenders maar niet de Commerciële zenders. Ik heb ook nog op het internet gezocht naar online TV, maar ik heb niks gevonden. dus mijn vraag is, kennen jullie een website waarmee ik de commerciële zenders kan ontvangen of weten jullie hoe ik ze kan ontvangen met mijn schotel.
Je zult wat nauwkeuriger moeten aangeven waar je nu eigenlijk zit. Aan de rand van de footprints van de Astra satellieten is het nog wel mogelijk de zenders die daar op zitten te ontvangen, maar je hebt dan al gauw hele grote schotels nodig, zeg met een diameter van 2,40 meter of meer. De Nederlandse landelijke publieke en commerciële zenders hebben geen internet streams die buiten Nederland bekeken kunnen worden.
pi_94658210
slingbox :9
  zondag 27 maart 2011 @ 17:03:54 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94677820
Welk "buitenland" hebben we het hier over?
BVN zou je in theorie moeten kunnen ontvangen. Meer info vind je hier: http://www.bvn.nl/
So we just called him Fred
pi_94684916
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
slingbox :9
Slingbox hang je aan je kabel televisie in Nederland (of IPTV kan dacht ik ook) en is een prima methode om via internet te kijken moet je wel internet hebben op locatie in het buitenland. En zonder datalimiet want video verbruikt veel.

De internet snelheid die je minimaal moet hebben om te kunnen kijken met de SD/HD Slingbox is:
HD-streaming: 3 Mbps of hoger
SD-streaming: 600 Kbps of hoger
Mobiele streaming: 150 Kbps of hoger

Meer info hier en online en in de winkel te koop.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:03 schreef FredvZ het volgende:
Welk "buitenland" hebben we het hier over?
BVN zou je in theorie moeten kunnen ontvangen. Meer info vind je hier: http://www.bvn.nl/
Wil je toch via schotel kijken dan hangt het inderdaad af waar je in het buitenland zit?
De Nederlandse commerciële en publieke zenders zijn via de Astra 1 (19.2 Oost) en 2 (23.5 Oost) te ontvangen in groot deel van Europa (gecodeerd - abo van CanalDigitaal vereist). Hoe verder van NL hoe grote te schotel moet zijn. In Australie, VS, Azie, Afrika e.d. gaat het sowieso niet dan kun je alleen BVN kijken (beste van Belgie en NL publieke zenders)

Zie voor bereik de Astra site.


19.2 Oost bereik


23.5 Oost bereik
pi_94722867
mo
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:15 schreef funrider het volgende:

[..]

Slingbox hang je aan je kabel televisie in Nederland (of IPTV kan dacht ik ook) en is een prima methode om via internet te kijken moet je wel internet hebben op locatie in het buitenland. En zonder datalimiet want video verbruikt veel.

De internet snelheid die je minimaal moet hebben om te kunnen kijken met de SD/HD Slingbox is:
HD-streaming: 3 Mbps of hoger
SD-streaming: 600 Kbps of hoger
Mobiele streaming: 150 Kbps of hoger

Meer info hier en online en in de winkel te koop.

[..]

Wil je toch via schotel kijken dan hangt het inderdaad af waar je in het buitenland zit?
De Nederlandse commerciële en publieke zenders zijn via de Astra 1 (19.2 Oost) en 2 (23.5 Oost) te ontvangen in groot deel van Europa (gecodeerd - abo van CanalDigitaal vereist). Hoe verder van NL hoe grote te schotel moet zijn. In Australie, VS, Azie, Afrika e.d. gaat het sowieso niet dan kun je alleen BVN kijken (beste van Belgie en NL publieke zenders)

Zie voor bereik de Astra site.

[ afbeelding ]
19.2 Oost bereik

[ afbeelding ]
23.5 Oost bereik
moauw dan moet je die duitser in brazillie even vragen :) die probeert al jaren met zn 4 meter schotel ofzo :') Astra 1 te ontvangen :') maar die krijgt alleen wat vlagen door :D
pi_94729422
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

cut crap
Het is niet mogelijk een satelliet te ontvangen die zich bezien vanuit de positie van de ontvanger achter de horizon bevindt. Dat heeft verder geen moer te maken met de diameter van de gebruikte schotel.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:10:56 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94738592
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:03 schreef FredvZ het volgende:
Welk "buitenland" hebben we het hier over?
BVN zou je in theorie moeten kunnen ontvangen. Meer info vind je hier: http://www.bvn.nl/
Dat is inderdaad de enige zender die je buiten Europa kunt ontvangen. De Nederlandse zenders kun je vergeten, zie de kaartjes die hierboven al gepost zijn.

Ik zou investeren in een internet-kastje zoals een Roku, en dan "on demand" gebruik maken van diensten als Uitzending Gemist van de publieke omroepen, en vergelijkbare diensten van de commerciëlen.

Als je in Nederland ergens (bij bijv. ouders) een beetje internet verbinding hebt, en je hebt zelf ook een fatsoenlijke pijp, dan zou je kunnen overwegen een streaming server of slingbox bij je ouders achter te laten, als ze nog analoge kabeltelevisie hebben.

Toch is het overigens wel grappig om te zien dat er in Nederland veel commentaar is op al die schoteltjes, omdat Turken en Marokkanen TV uit hun thuisland willen ontvangen..... maar tegelijkertijd willen diezelfde Nederlanders niet zonder Hart van Nederland als ze zelf in het buitenland zitten. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 maart 2011 @ 22:13:11 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94738765
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
mo
moauw dan moet je die duitser in brazillie even vragen :) die probeert al jaren met zn 4 meter schotel ofzo :') Astra 1 te ontvangen :') maar die krijgt alleen wat vlagen door :D
Ik geloof niet dat ie zelfs "vlagen" doorkrijgt.... het is fysiek onmogelijk om vanaf het westelijk danwel zuidelijk halfrond signalen te ontvangen van een satelliet die op Europa is gericht.

Verder is het tegenwoordig allemaal digitaal, en zo'n enorme schotel is vooral voor analoge signalen. Misschien dat ie BVN TV probeert te ontvangen, die beamed o.a naar het Caribisch gebied.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94740703
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ie zelfs "vlagen" doorkrijgt.... het is fysiek onmogelijk om vanaf het westelijk danwel zuidelijk halfrond signalen te ontvangen van een satelliet die op Europa is gericht.

Verder is het tegenwoordig allemaal digitaal, en zo'n enorme schotel is vooral voor analoge signalen. Misschien dat ie BVN TV probeert te ontvangen, die beamed o.a naar het Caribisch gebied.
neen :D die man probeer dus echt Astra 1 te ontvangen 8)7
  maandag 28 maart 2011 @ 23:23:59 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94743349
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
neen :D die man probeer dus echt Astra 1 te ontvangen 8)7
ErwinRommel? :D

Dat gaat em dus inderdaad nooit lukken. 8)7

Heb je een topic link? :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94756624
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:23 schreef maartena het volgende:

[..]

ErwinRommel? :D

Dat gaat em dus inderdaad nooit lukken. 8)7

Heb je een topic link? :P
zal hem wel even opzoeken straks :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:09:22 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94827913
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
zal hem wel even opzoeken straks :)
En? 8-)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94841795
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:09 schreef maartena het volgende:

[..]

En? 8-)
linkjes naar t filmpje op youtube zijn allemaal dood :/

http://forum.dxtv.de/wbb/thread.php?threadid=6575 is nog iets :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')