FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Kosten voor Japan import?
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 13:38
Ik zou graag een auto via http://www.tradecarview.com/ willen importeren naar Nederland.
Echter zijn de kosten me niet bekend.
Ik weet alleen dat je voor een container ongeveer 1800 Euro kwijt bent.
Wat zijn de overige kosten?
08gnoT.zaterdag 26 maart 2011 @ 13:39
Restbpm, btw en RDW-keuring

[ Bericht 7% gewijzigd door 08gnoT. op 26-03-2011 13:45:54 ]
blupzaterdag 26 maart 2011 @ 13:42
het is maar de vraag of de auto waar je naar kijkt uberhaupt nog wel bestaat...
Poepoogzaterdag 26 maart 2011 @ 13:43
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:42 schreef blup het volgende:
het is maar de vraag of de auto waar je naar kijkt uberhaupt nog wel bestaat...
|:(
Yi-Longzaterdag 26 maart 2011 @ 13:46
Staan wel hele goedkope auto's tussen wanneer je het afzet tegen de NLse prijzen van 2de handsjes...
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 13:50
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Restbpm, btw en RDW-keuring
Dus het is het eigenlijk niet waard om te importeren.... Er komt nog zeker 5000 euro bij denk ik.
08gnoT.zaterdag 26 maart 2011 @ 13:51
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:50 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Dus het is het eigenlijk niet waard om te importeren.... Er komt nog zeker 5000 euro bij denk ik.
Bij sommige auto's misschien wel, maar bij het gros niet lijkt me. Zeker omdat je niet weet wat je aantreft als hij aankomt..
AcerOnezaterdag 26 maart 2011 @ 13:58
wel goed opletten of de stuur aan de goede kant zit, oude collega van mij handelt in japanse auto's, skylines etc... allemaal stuur aan rechter kant, toch wat minder aantrekkelijk vind ik.
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 14:06
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:58 schreef AcerOne het volgende:
wel goed opletten of de stuur aan de goede kant zit, oude collega van mij handelt in japanse auto's, skylines etc... allemaal stuur aan rechter kant, toch wat minder aantrekkelijk vind ik.
Is voor mij geen probleem :)

Bij mij gaat het meer om de kosten. Ik ga import-kosten van de helft van de autoprijs betalen.
Annezaterdag 26 maart 2011 @ 14:06
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:06 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Is voor mij geen probleem :)

Bij mij gaat het meer om de kosten. Ik ga import-kosten van de helft van de autoprijs betalen.
Maar mocht je hem ooit weer willen verkopen, is het wel een probleem.
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 14:09
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar mocht je hem ooit weer willen verkopen, is het wel een probleem.
Ja, maar ik koop geen auto met de gedachte dat ik hem weer moet verkopen. Er zijn trouwens wel mensen die Japanse auto's willen hebben in Nederland, alleen verkoop je hem minder snel natuurlijk.
Toempfzaterdag 26 maart 2011 @ 17:48
Ik neem aan dat als je een auto uit Japan wilt importeren dat het om auto's gaat die hier niet te koop zijn? Zoals Supra's en Skyline's? Dat zijn echt liefhebbersauto's, als je die weer wilt verkopen zijn daar altijd wel mensen voor te vinden denk ik :)
Barcaconiazaterdag 26 maart 2011 @ 18:19
roro shipping is goedkoper dan container, misschien iets om over na te denken.
08gnoT.zaterdag 26 maart 2011 @ 18:19
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:19 schreef Barcaconia het volgende:
roro shipping is goedkoper dan container, misschien iets om over na te denken.
Rond de 700 euro volgens die site ja
Barcaconiazaterdag 26 maart 2011 @ 18:20
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:19 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Rond de 700 euro volgens die site ja
Werkt perfect iig, heb ik met mijn auto ook gedaan, geen gehoer voor een container laden en dergelijke. Er was maar 1km met de auto gereden tussen wegbrengen en ophalen en geen enkel krasje of deukje extra.
100% aan te raden imo dus.
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 22:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:20 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Werkt perfect iig, heb ik met mijn auto ook gedaan, geen gehoer voor een container laden en dergelijke. Er was maar 1km met de auto gereden tussen wegbrengen en ophalen en geen enkel krasje of deukje extra.
100% aan te raden imo dus.
Alright maar hoe veel kosten kwamen er bij kijken dan? Invoerkosten, bpm, btw, etc?
Barcaconiazaterdag 26 maart 2011 @ 22:16
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Alright maar hoe veel kosten kwamen er bij kijken dan? Invoerkosten, bpm, btw, etc?
Niet relevant want verhuisboedel. Op de site van de belastingdienst/douane kun je zien wat er aan BTW/BPM/invoerkosten bij komt.
Reken op zo'n 40-50% van de waarde voor een haast nieuwe auto. Het schrijft met de jaren af.
08gnoT.zaterdag 26 maart 2011 @ 23:32
Lees deze pagina eens, TS: http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html
Donkere-Chocelazaterdag 26 maart 2011 @ 23:45
Thx.
totalvampzondag 27 maart 2011 @ 23:05
eerst 10% importkosten over de aankoopprijs van de auto (volgens douane) en daarover 19% btw. Daarna nog eens BPM en kenteken registratie + vervoer natuurlijk. En dan ook nog eens de kosten om de koplampen om te zetten.

Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n soort auto, maar het is dan beter om uit engeland te importeren.
Dat is stukken goedkoper en veel minder gedoe. Papieren zijn er vaak al dus dat maakt het een stuk makkelijker bij de RDW.

Ik ben zelf hier aan het kijken www.pistonheads.com/sales/
Donkere-Chocelamaandag 28 maart 2011 @ 00:03
quote:
En dan ook nog eens de kosten om de koplampen om te zetten.
Waarom dat nou weer?
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 00:08
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:03 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer?
Japanse auto's zijn RHD. Daar zitten koplampen in met een lichtbeeld dat op de linkse kant van de weg schijnt ipv de rechterkant. Die moeten er dus uit.
blupmaandag 28 maart 2011 @ 11:26
http://upload.maniacsmedia.nl/thumbs/bfi1267431172n.jpg
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 13:03
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:03 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer?
Overigens als je dit niet weet kun je beter eerst even flink gaan inlezen voordat je uberhaupt begint aan importeren.
Wat weet je bijvoorbeeld over het al dan niet aanwezig zijn van zijknipperlichten, smalle kentekenplaten, mistverlichting etc.
HaerdenCmaandag 28 maart 2011 @ 13:06
kleine container (past 1 wagen in) kost 800 dollar ... je hebt nog plaats voor reserve onderdelen ... grote kost 1200 euro en passen 2 normale auto's in ... ophalen met afroep aan de haven. Zijn 6 tot 8 weken onderweg ...
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 13:07
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:06 schreef HaerdenC het volgende:
kleine container (past 1 wagen in) kost 800 dollar ... je hebt nog plaats voor reserve onderdelen ... grote kost 1200 euro en passen 2 normale auto's in ... ophalen met afroep aan de haven. Zijn 6 tot 8 weken onderweg ...
Waar haal je die prijzen vandaan, wie gaat de container laden, waarom niet roro?
HaerdenCmaandag 28 maart 2011 @ 13:12
ik heb overwogen 2 oldtimers te importeren via cartradeview :) prijs gevraagd en dus gekregen ... bij roro bestaat de kans dat je wagen onbeschermd op het dek staat .. zeezout gedurende 6 a 8 weken is voor je wagen een ware hel ... container is stuk veiliger en ben je ten minste zeker dat je wagen niet door en door vol zout zit.
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 13:15
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:12 schreef HaerdenC het volgende:
ik heb overwogen 2 oldtimers te importeren via cartradeview :) prijs gevraagd en dus gekregen ... bij roro bestaat de kans dat je wagen onbeschermd op het dek staat .. zeezout gedurende 6 a 8 weken is voor je wagen een ware hel ... container is stuk veiliger en ben je ten minste zeker dat je wagen niet door en door vol zout zit.
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto heb ik roro verscheept en voor het laden heb ik het motorblok volledig met een plantenspuit dunne olie vet gemaakt. Ook de wielen, wielophanging en dergelijke even ingevet. Geen enkel probleem. Als je zelf niet aanwezig bent bij het laden kun je het de verkoper vragen.

Daarnaast is 95% van de roro shipments in de laadruimte van het schip en NIET op het dek. Terwijl een zeecontainer WEL op het dek staat. Daar komt de zoute lucht veel meer bij en dus heb je net zo goed of zelfs meer kans op zoutschade :)
T42maandag 28 maart 2011 @ 13:21
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:09 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Ja, maar ik koop geen auto met de gedachte dat ik hem weer moet verkopen. Er zijn trouwens wel mensen die Japanse auto's willen hebben in Nederland, alleen verkoop je hem minder snel natuurlijk.
en voor veel minder ;) toch vervelend vij de mc drive :P

maar verder lees ik even mee ;)
Donkere-Chocelamaandag 28 maart 2011 @ 15:26
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:03 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Overigens als je dit niet weet kun je beter eerst even flink gaan inlezen voordat je uberhaupt begint aan importeren.
Wat weet je bijvoorbeeld over het al dan niet aanwezig zijn van zijknipperlichten, smalle kentekenplaten, mistverlichting etc.
Ja inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig afzie van het importeren. Er gaan veel te veel wetten, regels en kosten gepaard bij het importeren uit Japan. Misschien is Engeland wel een optie.
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 15:29
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:26 schreef Donkere-Chocela het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig afzie van het importeren. Er gaan veel te veel wetten, regels en kosten gepaard bij het importeren uit Japan. Misschien is Engeland wel een optie.
Ik bedoelde niet dat het onmogelijk is, ik bedoelde dat je wat meer vooronderzoek moet doen. Het is allemaal goed te doen maar je moet weten waar je aan begint en wat je wilt, dat weet jij duidelijk nog niet :)

Kosten kunnen wel oplopen maar daar kun je jezelf op voorbereiden.
T42maandag 28 maart 2011 @ 16:05
oldtimers is makkelijker ;)
totalvampmaandag 28 maart 2011 @ 16:09
kijk anders eens op http://www.sw-performance.nl/
Ik ga daar zelf vrijdag langs voor de supra die ze hebben staan.

Ik weet niet precies wat voor auto je zoekt, maar als het een sport auto is kun je daar terecht.

Houd er rekening mee dat als je importeert uit engeland je het ook kan doen via hem.

Een auto van 5000 pond zal dan ongeveer 7500 euro hier kosten (dat is inc het rijklaar maken en registreren etc)
AcerOnedinsdag 29 maart 2011 @ 07:47
dat is mijn oude collega, hehe...